Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.211 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
charrel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:17:
[...]

Leuke fietsen ja, zelf ook eentje gehad na m'n 25kw tijd. 25.000km erop gestuurd, geen moment spijt van gehad.
thx, ga in ieder geval de fazer's in de gaten houden en een keer een proefritje maken..
Morgen ga ik mijn rijbewijs ophalen bij de gemeente *O*
is dit trouwens iets om een paar jaar op te rijden?
Kawasaki GPZ500S
Km:45000
Bouwjaar 1992
Net nieuwe distrubutieketting en spanner.(verder waren de slijtageonderdelen nog oke)
Incl owners manual en nederlands werkplaats handboek!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/178637

* DarkChylde heeft een nieuw huis gekocht en dus weinig centjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dark chlyde : Gefeliciteerd!!
FragDaddy schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:52:
Vandaag een proefritje gemaakt op een 2005 R1. Mooi spul. Voelt precies zo aan als mijn R6. Stuurt net zo en als je gas geeft voelt het ook ongeveer gelijk. Tot je naar de snelheidsmeter kijkt.
Het begint al met de overbrengingsverhoudingen. Mijn R6 rijdt in zijn 2 met 6000 toeren ongeveer 60km/h. Die R1 rijdt dan al 80km/h. En het verschil wordt alleen maar groter. Dus als je een beetje onbewust versnellingen telt en toeren gokt om de snelheid te bepalen zonder elke keer op je snelheidsmeter te loeren (zoals ik kennelijk doe).. Dan schrik je wel even, want dan rij je maar zo 50km/h harder op de R1 dan normaal op de R6. wow.

De acceleratie voelt niet geweldadig aan, zoals de eerste R1's wel hadden. Het gaat allemaal supersoepel en ontzettend makkelijk. Totdat je naar je snelheidsmeter kijkt..

Kan iemand me even uitleggen waarom ik zo nodig een R1 moet hebben en niet gewoon op mijn trouwe R6 door kan rijden? Op mijn R6 vond ik het al lastig om me te gedragen..

Ik loop al dagen tegen mezelf te mompelen dat ik me toch echt moet gaan gedragen op een R1.
Oh man.

Kreeg trouwens bij de motorzaak te horen dat ik een nette R6 had die ze graag in wilden ruilen. Dus als er nog iemand belang heeft bij een nette R6 voor weinig, dan moet ik de motorzaak helaas teleur stellen.. ;) :+

[...]

Waar gekocht? En hebben ze LWR en Race to Dakar ook? Die heb ik beide gezien.. geweldige motor-actie!
De 1000 is leuk om te rijden. Het gaat soepel, het gaat hard en de nieuwere 1000's sturen als de wat oudere 600's.

Ik denk persoonlijk dat je na een jaar 1000 rijden het wel gezien hebt en iets mist.

Ja het gaat onwijs hard, het gaat heel gemakkelijk onwijs hard, je kunt relaxed schakellui rijden etc..

maar het continue in toeren jagen ga je wel missen.. daar in tegen iedere keer als je accelereert moet je je zo schrap zetten en is je voorwiel vaak van de grond ( vaak merk je het niet eens meer ) ..

Het is afwegen. 1000 heeft mij verpest ;) ik wil niks anders meer als de 1000 want dat koppel is bruut, maar ikzou meer lol hebben op de nieuwe 750................ geintje! >:)

Het is gewoon anders rijden..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Morgen AVD :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:29:
Dark chlyde : Gefeliciteerd!!

[...]

De 1000 is leuk om te rijden. Het gaat soepel, het gaat hard en de nieuwere 1000's sturen als de wat oudere 600's.

Ik denk persoonlijk dat je na een jaar 1000 rijden het wel gezien hebt en iets mist.

Ja het gaat onwijs hard, het gaat heel gemakkelijk onwijs hard, je kunt relaxed schakellui rijden etc..

maar het continue in toeren jagen ga je wel missen.. daar in tegen iedere keer als je accelereert moet je je zo schrap zetten en is je voorwiel vaak van de grond ( vaak merk je het niet eens meer ) ..

Het is afwegen. 1000 heeft mij verpest ;) ik wil niks anders meer als de 1000 want dat koppel is bruut, maar ikzou meer lol hebben op de nieuwe 750................ geintje! >:)

Het is gewoon anders rijden..
hmm.. dat wordt nog wat.. dan kan ik helemaal nergens meer normaal op rijden zonder mijn rbw kwijt te raken :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:22:
[...]

hmm.. dat wordt nog wat.. dan kan ik helemaal nergens meer normaal op rijden zonder mijn rbw kwijt te raken :+
Je rijbewijs is je minste zorg op de 1000 als je er mee rijd alsof het een 600 is ;)

- Voorwiel terug aan de grond krijgen en houden
- rempunten niet missen! (verwacht je er met 80 op af te gaan rijd je al 120/130)
- Grip/houvast vinden om te blijven zitten
- Banden verwisselen (slijt rapido)
- etc.

oja

- in leven te blijven :X

op je 600 is 200 al heel wat.Op een 1000 ga je bij 250 eens verzitten om gas te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 12-12-2007 12:29 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40
]
maar het continue in toeren jagen ga je wel missen..
Jah daar ben ik ook bang voor. Als je zo'n 1000 een keer in toeren jaagt en je kijkt op je teller zie je meteen 2xx staan. :X
Capo schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:27:
[...]

Je rijbewijs is je minste zorg op de 1000 als je er mee rijd alsof het een 600 is ;)

- Voorwiel terug aan de grond krijgen en houden
- rempunten niet missen! (verwacht je er met 80 op af te gaan rijd je al 120/130)
- Grip/houvast vinden om te blijven zitten
- Banden verwisselen (slijt rapido)
- etc.

oja

- in leven te blijven :X

op je 600 is 200 al heel wat.Op een 1000 ga je bij 250 eens verzitten om gas te geven.
-Voorwiel aan de grond krijgen hoeft van mij niet zo. Ik ben niet aan het dragracen en op 1 wiel blijf ik een Golfje GTI ook wel voor.
-Rempunt niet missen klopt inderdaad. Merkte ik gisteren al. Zo'n 1000 loopt met dezelfde toeren in dezelfde versnelling veel harder. Dat is echt wennen als je op een bocht (of in mijn geval een mini-rotonde) af komt vliegen.
-Grip houden. Ik denk dat ik mijn rijstijl wat moet aanpassen ja.. harder remmen voor een bocht, minder gas in de bocht, motor sneller rechtop zetten en dan het gas er weer op. Beetje zoals ze vroeger op die 500cc tweetakt GP fietsen reden.
-Banden.. :|
hmm.. dat wordt nog wat.. dan kan ik helemaal nergens meer normaal op rijden zonder mijn rbw kwijt te raken
Jah. Dat wordt nog wat 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 12-12-2007 13:03 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, spannend :D. Hoeveel lessen heb je nu totaal gehad (en 60 of 90 min per les)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ja, watn een sm behoort ook al niet meer tot de opties.. Volgens mij ga ik dan letterlijk overal wheelien.. :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:05:
[...]

ja, watn een sm behoort ook al niet meer tot de opties.. Volgens mij ga ik dan letterlijk overal wheelien.. :X
Dat doe je op een supersport ook wel hoor. :X die gixxer 600 van jou als ie onbegrensd is.. in de 2e versnelling.. gas erop, tikje tegen de koppeling en je gaat met 60km/h omhoog en je hoeft hem pas bij 160km/h weer neer te zetten. (of doorschakelen naar 3 natuurlijk)

Ik ben serieus banger dat ik mijn rijbewijs kwijt raak door wheelies dan door snelheid. Als je een keer te hard rijdt moet je net de pech hebben dat ze staan te flitsen/laseren of dat je achtervolgt wordt door een camera-auto.

Als je ergens een wheelie trekt hoeft er maar 1 agent dat te zien (of ie nou in dienst is of niet) en dan hang je al. Daar hoeven ze geen snelheid voor te meten/kunnen schatten. Ik ben elke auto die ik inhaal weer 'bang' dat er een agent in zit die in zijn vrije tijd met de familie naar oma gaat ofzo. Of dat een van die wandelaars een agent is. of. tja. Ik zou ook gewoon normaal kunnen rijden en op een achterafweggetje een wheelie trekken waar niemand het ziet. Maar dat is dan weer niet leuk. Ik kan dat niet 'plannen'. Het moet gewoon spontaan zijn. Echt zo van.. jaaaaahh.. NU !

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 12-12-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:59:
[...]

Jah daar ben ik ook bang voor. Als je zo'n 1000 een keer in toeren jaagt en je kijkt op je teller zie je meteen 2xx staan. :X
Yups.. dat mis ik ook wel beetje, een speelfiets.
-Voorwiel aan de grond krijgen hoeft van mij niet zo. Ik ben niet aan het dragracen en op 1 wiel blijf ik een Golfje GTI ook wel voor.
-Rempunt niet missen klopt inderdaad. Merkte ik gisteren al. Zo'n 1000 loopt met dezelfde toeren in dezelfde versnelling veel harder. Dat is echt wennen als je op een bocht (of in mijn geval een mini-rotonde) af komt vliegen.
-Grip houden. Ik denk dat ik mijn rijstijl wat moet aanpassen ja.. harder remmen voor een bocht, minder gas in de bocht, motor sneller rechtop zetten en dan het gas er weer op. Beetje zoals ze vroeger op die 500cc tweetakt GP fietsen reden.
-Banden.. :|
- Voorwiel :

Dat gebeurd heel vaak onbewust. Ik wheelie ook niet voor de lol. nouja soms ff keer powerwheelie en rustig neerzetten. Maar tijdens acceleren komt zo'n ding gewoon regelmatig omhoog zetten. Of het nou een kuiltje in de weg is of een slecht afgestelde motor (uitlaat maar geen pc bijv.) of gewoon op vermogen.. Vol gas van 3 naar 4 ( dan rijd je een 240km/h ) dan moet je geen klein bultje of niks in de weg hebben want je rijd direkt met 240km/h op je achterwiel. Ja das ervaring :X

Een andere R1 2005 rijder heeft al wat momentjes beleefd.. bocht insturen en er dan pas achterkomen dat voorwiel de grond niet raakt.

Vergis je er maar niet in :)

Gebeurd natuurlijk niet met rustig aan gas geven maar met goede belasting

- Rempunten.. het gaat idd gewoon veel en veel harder.. en daardoor moet je eerder/harder remmen etc..

- 600 vs. 1000 bocht uit is idd andere rijstijl. Je remt tot de apex de bocht in en dan :

600cc : vol gas.. YIHAAAA
1000cc : je schroeft.. Je draait je hendel open alsof je een schroef indraait of iets.

Daarom blijf je ook naast je motor hangen tot je bocht uit bent, dan kun je de motor eerder recht op zetten en eerder op het gas. NA de bocht ga je pas terug zitten. met een 600 hoef je je daar allemaal niet zo'n zorgen om te maken. (tenzij je echt al op de limiet rijd van zo'n ding)

En zo de bocht uit komend komt het ook voor dat het voorwiel gewoon op vermogen los komt, dat heeft niks met dragracen te maken ;)

Ow en niet om een discussie tussen de fietsen onderling te starten..

Moet wel zeggen dat de R1 tov zx10 en gsxr1000 een groot voordeel heeft dat ie een beetje het 600cc karakter heeft. Onderin toeren rustig aan en beleefd en hij sleurt je echt mee boven in de toeren.

De zx10 en de gsxr1000 zijn onderin al erg erg sterk (echt het bulk vermogen) en dan is de gsxr onderin nog redelijk flink begrensd ook.

Wat dat betreft is de R1 een stuk vriendelijker kwa vermogens afgifte, minder agressief en daardoor wat prettiger te berijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 12-12-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:04:
[...]

Oeh, spannend :D. Hoeveel lessen heb je nu totaal gehad (en 60 of 90 min per les)?
11 lessen denk ik in totaal van 90 minuten. 2 lessen waren meer voor de fun omdat het mooi weer was en ik zin had om te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Nu we het over roze fietsen hebben.. dit ziet er wel heel erg leuk uit :D. Ik zag 'm ergens staan voor 1300 eurotjes, niet zo'n groot ding, en is vast een leuke basis om iets leuks van te maken :9.
Het is alleen van amerikaanse makelij (dat Honda-blokje niet natuurlijk ;)), ik weet niet of ik dat toe kan vertrouwen met mijn 110kg en evt bagage (ik zou zoiets voor de zomervakanties aanschaffen :D).
M3rcury schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:05:
Valt toch wel mee? Wheelien vergt toch wel redelijk wat oefenening iirc... (als je 'm tenminste in de ketting wil laten klimmen)
En als je speed-wheelies bedoelt, dan moet je toch behoorlijk hard gaan, en ik heb dat nog nooit gedaan.. Daar rijd ik niet hard genoeg voor, want boven de 130km/u krijg ik last van accute incontinentie ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
unclero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:38:
Nu we het over roze fietsen hebben.. dit ziet er wel heel erg leuk uit :D. Ik zag 'm ergens staan voor 1300 eurotjes, niet zo'n groot ding, en is vast een leuke basis om iets leuks van te maken :9.
Het is alleen van amerikaanse makelij (dat Honda-blokje niet natuurlijk ;)), ik weet niet of ik dat toe kan vertrouwen met mijn 110kg en evt bagage (ik zou zoiets voor de zomervakanties aanschaffen :D).
Zo'n ding met een lager stuur vind ik onwijs bruut.. echt zo gaaf. Beetje de hotrod onder de motoren.
Valt toch wel mee? Wheelien vergt toch wel redelijk wat oefenening iirc... (als je 'm tenminste in de ketting wil laten klimmen)
En als je speed-wheelies bedoelt, dan moet je toch behoorlijk hard gaan, en ik heb dat nog nooit gedaan.. Daar rijd ik niet hard genoeg voor, want boven de 130km/u krijg ik last van accute incontinentie ;).
Ga maar eens op een goed gebouwde SM rijden, eerste 4 versnellingen hou je het voorwiel niet aan de grond met accelereren :P continue in de ketting klimmen ( happen naar de baas :P )

En remmen alsof je een anker uit gooit..

Lange veerwegen..

Drempels worden springschansen, file op de snelweg betekend je eigen afslag creeren door via de vluchtstrook de berm in te rijden en zo hopla het bos in etc.. Stoepjes mee pikkken als auto's niet door rijden...

onwijs leuke dingen maar veilig voor je rijbewijs zijn ze absoluut niet ( en hoe meer vermogen hoe kostbaarder dus leuk voor je geld. ook niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet al erg wennen aan me CBR600f vergeleken met me lesmotor. Ik rem steeds te laat en rij zonder het door te hebben steeds 10-20 km/u te hard. :D Ben blij dat ik niet gelijk 1000cc ben gaan rijden want dan was ik denk paar keer rechtdoor over een minirotonde gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Niks went zo snel als snelheid.. daar schuilt ook het gevaar in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
succes!
Gewoon lekker rijden, komt alles goed..

Ik had halverwege, dat ik vrij hard 2 versnelling terug schakelde en 'm te snel liet opkomen...
Voelde mijn achterband ff glijen.. dacht, als ik ergens op zak, zal dit het wel zijn.
Verder gewoon lekker doorgereden, en niet lopen miepen...
De examinator maakte er achteraf wel een opmerking over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel zijn jullie nu totaal kwijt geweest aan het motorrijbewijs, ik wilde pas gaan beginnen op mn 21e voor een zware motor, maar da wordt nu dus 24.. kan ik net zo goed nu beginnen met licht rijbewijs.

Ik heb aardig wat ervaring met schakelbrommers etc en kan goed rijden op een brommer ;) dus ben benieuwd wat jullie ongeveer kwijt waren aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
een les of 10-15 + 2 keer examen..
per les van 90 minuten, 60 € , per examen 175 €

[ Voor 83% gewijzigd door DarkChylde op 12-12-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

DarkChylde schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:26:
En je theorie? ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ach, theoretisch kosten tellen we niet mee :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkChylde schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:26:
bij mij £90 voor CBT (1 dag) en £400 voor Direct Access (2 dagen) en theorie was £30 ofzo..
Dus al met al £500-£550 dus ongeveer €700-€750 totaal...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:05:
bij mij £90 voor CBT (1 dag) en £400 voor Direct Access (2 dagen) en theorie was £30 ofzo..
Klinkt veel, maar jij bent dus maar een paar daagjes bezig daarmee, ipv enkele maanden?
Is dat een beetje te doen, in Engeland, zo'n motorijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, 24e? Is dat al ingevoerd dan? Ik dacht dat daarvoor nog steeds alleen maar wazige plannen zijn...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2012 (dacht ik tenminste)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:11:
[...]

Klinkt veel, maar jij bent dus maar een paar daagjes bezig daarmee, ipv enkele maanden?
Is dat een beetje te doen, in Engeland, zo'n motorijbewijs?
tja alles is hier in feite duurder vanwege de £ dus je zou het eigenlijk 1 op 1 moeten bekijken als je locale salarissen etc meerekent...
En je kan het idd in principe in 3 dagen hebben..
Bij mij zat er tussen mijn CBT en DAS een jaar ofzo, maar in dat jaar kon ik wel oefenen op een 125 CC.
Motorrijbewijs hier is prima te doen, zelfs makkelijker dan autorijden zou ik zeggen omdat een UK motor hetzelfde is als een NL motor, bij een auto zitten spiegels anders en soms ruitenwisser/knipper andersom.
Links rijden went heel snel vind ik, maar ja ik rijd al sinds 2000 links (eerst Sydney nu UK)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ToolkiT schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:05:
[...]

En dan rijd je met links verkeer, in de UK af?
Moet je wel goed opletten in NL, dat je niet per ongeluk links gaat rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ga morgen ook op voor mijn AVD. Daarvoor heb ik mijn (hopelijk) laatste les.

Dan heb ik 15 lessen van 1 uur gehad en dat heeft me dan gekost:

€ 595 (geloof ik) = voor 10 lessen + praktijkexamens
€ 170 = voor 5 losse lessen
€ 26 (ofzo?) = voor theorie
€ 40 = voor het pasje zelf

Dus in totaal is dat iets van € 830-,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jullie de motor enkele maanden stil laten staan doen jullie dan een paar druppels olie in de cilinders voordat je hem weer start? Loopt het blok veel schade op als je dit niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:36:
als jullie de motor enkele maanden stil laten staan doen jullie dan een paar druppels olie in de cilinders voordat je hem weer start? Loopt het blok veel schade op als je dit niet doet?
Lol, hangt van de motor af. M'n 2takt cagiva zette ik wel zo weg. Bv. bij m'n vorige Fireblade kostte bougies verwissel een uur... daar zou ik het dus al nooit bij doen.
Verder rij ik altijd, weer of geen weer. Dus heb er momenteel niet echt mee te maken. Lijkt me wel dat je nieuwe olie erin doet voordat je hem wegzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

DarkChylde schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:56:
[...]

succes!
Gewoon lekker rijden, komt alles goed..
Ik heb alleen gisteren 2 ribben gekneusd met trainen. Kan me nauwelijks draaien of bukken. Ik hoop dat het morgen beter gaat. Lekkere timing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkChylde schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:29:
[...]

En dan rijd je met links verkeer, in de UK af?
Moet je wel goed opletten in NL, dat je niet per ongeluk links gaat rijden >:)
idd, is me in de US wel eens overkomen, lange vlucht vanuit Sydney (over datumgrens heen, dus extra jetlag), huurauto opgepikt, rijd tig kilometer op snelweg, ga van snelweg af en neem de korte bocht ipv de lange en kom bij volgende kruising en vind dat het stoplicht wel op een heel rare plek hangt |:( gelukkig (en waarschijnlijk dankzij) was het heel vroeg en rustig op de weg dus kon snel fout corrigeren, maar prettig is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:49:
[...]

Lol, hangt van de motor af. M'n 2takt cagiva zette ik wel zo weg. Bv. bij m'n vorige Fireblade kostte bougies verwissel een uur... daar zou ik het dus al nooit bij doen.
Verder rij ik altijd, weer of geen weer. Dus heb er momenteel niet echt mee te maken. Lijkt me wel dat je nieuwe olie erin doet voordat je hem wegzet.
ja bij me cbr duurt dat ook wel even maar het starten gaat niet erg soepel als die een tijdje stil gestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Ik heb een dagje een sxv 5.5 meegehad.. en ik had gewoon serieus moeite om dat ding op de grond te houden ;) weegt gewoon geen kut, en tot in zijn 3 komt hij altijd omhoog, maakt niet uit hoe je zit, en in zijn 4 en 5 moet je iets naar achter leunen gas dicht en open, en dan gaat hij ook.. dat is echt geniaal :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:36:
Ben je gek. Weet je hoeveel werk dat is met mijn R6? Ik trek hoogstens de accu eruit. En vaak dat nog niet eens. Enige waar ik op let is dat ik hem vol-tank als ik hem langere tijd weg zet. Als je hem neerzet met bijna lege tank heb je kans op condensvorming in de tank en dus roest of in iedergeval wat vocht in je brandstof, waardoor de motor wat minder lekker loopt. Vinden de injectoren denk ik ook niet grappig.
Ik ben begonnen met wheelies op het gas.. Gewoon in de 1e versnelling even gas dicht/ gas open en dan komt ie langzaam omhoog. Nadeel: dan loopt de motor al veel toeren en is ie super-zenuwachtig als je echt hoog wil komen. Dat doe je dus niet en omdat je al veel toeren maakt zit je zo in de toerenbegrenzer en zijn de wheelies niet zo lang. Voordeel: elke mafkees kan het. Als je maar durft. Zit geen 'techniek' in.

Maar als je de koppeling door hebt dan kun je heel makkelijk, door even de koppeling aan te tikken, de motor op 1 wiel zetten en dan schiet de motor heel snel omhoog. Dat is schrikken de eerste paar keer en als je het gas dicht draait dan valt de motor meteen weer omlaag. De truuk is de motor omhoog te laten komen en het gas een klein beetje dicht te draaien afhankelijk van hoe hoog de motor komt. De eerste paar keer laat je de motor veel te ver terug vallen en dan moet je echt het gas er vol op zetten om het voorwiel nog een beetje van de grond te houden. Maar als je het door hebt.. kun je lange wheelies maken omdat je veel meer toeren kunt maken. Als je echt 'oneindig' lange wheelies wilt maken moet je het balanspunt vinden (constante snelheid) of doorschakelen (en accelereren tot 200+ op 1 wiel).

Wat je ook doet, hou altijd je voet boven de achterrem.

[ Voor 54% gewijzigd door FragDaddy op 12-12-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frag: start die na het stilstaan dan wel in 1 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:56:
Gewoon doorstarten die handel.. als dat niet werkt ff de vlotterbakken aftappen.. dan moet het makkelijk gaan :)

Edit: mijn rs heeft ook een half jaar stilgestaan, gewoon lopen, zonder enige moeite (na een paar keer proberen te starten dan maar goed.. dat spreekt voor zich)

[ Voor 22% gewijzigd door M3rcury op 12-12-2007 23:13 ]

No signature required.

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:56:
Die van mij start altijd binnen 2 seconden met 1 druk op de knop, of ie nou 10 minuten of 10 weken stil gestaan heeft. Mits er natuurlijk wel een goede accu in zit. Ik heb mijn motor 1x vier maanden stil laten staan met de accu er gewoon in en toen starte 'ie dus niet. Accu leeg. Even de auto ernaast, startkabels eraan en meteen weer lopen. Opgelost. Maar verder.. Altijd starten, lopen.
hey, je kunt hem overnemen voor weinig hoor! Ben je van je startproblemen af :p

Maar ik heb brandstofinjectie. M3rcury zegt het al, bij carburateurs wordt het kleine beetje benzine dat in de vlotterbakken van de carburateurs zit relatief snel 'oud'. En dan start de motor heel moeilijk. Als daar weer verse benzine inzit, dan helpt dat ook wel. Gewoon doorstarten totdat je alle oude benzine uit de carburateurs 'gezogen' hebt.

Injectiefietsen hebben geen vlotterbakjes meer waar brandstof in kan blijven staan.

In principe kan het starten na een winterstopt maar op 2 punten mis gaan:
-accu is leeg, waardoor je startmotor niet lekker ronddraait (maar dat merk je snel genoeg)
-brandstof is 'oud' of er zit vocht in.

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 13-12-2007 09:23 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.honda-dakar-rally.com/mambots/content/mosthumb/thumbs/2006_20061216-Valkenswaard_20061216-Valkenswaard-32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.honda-dakar-rally.com/mambots/content/mosthumb/thumbs/2006_20061216-Valkenswaard_20061216-Valkenswaard-03.jpg

Hebbuh :9~

[ Voor 45% gewijzigd door ROFLASTC op 13-12-2007 09:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

oke bedankt merc en frag!

Zal er over nadenken frag maar denk dat ik nog ff op me cbr blijf. ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FragDaddy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:10:
[...]

Als je ergens een wheelie trekt hoeft er maar 1 agent dat te zien (of ie nou in dienst is of niet) en dan hang je al. Daar hoeven ze geen snelheid voor te meten/kunnen schatten. Ik ben elke auto die ik inhaal weer 'bang' dat er een agent in zit die in zijn vrije tijd met de familie naar oma gaat ofzo. Of dat een van die wandelaars een agent is. of. tja. Ik zou ook gewoon normaal kunnen rijden en op een achterafweggetje een wheelie trekken waar niemand het ziet. Maar dat is dan weer niet leuk. Ik kan dat niet 'plannen'. Het moet gewoon spontaan zijn. Echt zo van.. jaaaaahh.. NU !
Dit komt me zooooooooooooo bekend voor. :P
Leuk zo'n wheely, maarja in de winkel straat aankomen met een kneedown en vervolgens een wheely maken is veel leuker en stoerder :P Helmpje af en dan ff bij de kroeg een biertje koffie drinken is leuker ;)

Of kruispunten oversteken op 1 wiel, flitpalen van voren laten flitsen op 1 wiel. Tegemoet komende motoren begroeten op 1 wiel. (1 keer gehad dat hij hetzelfde deed _/-\o_ ) Wanneer is het weer zomer???????????????????????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Capo
  • Niet online
Gisteren de eerste motor rijder een elleboog gegeven.

Heel verhaal maar eind van liedje is dat ie eerst ergens tussen door wil met z'n koffers wat niet ging, automobilist verrot scheld (potjes helm met vizier) en daarna over het verdrijvingsvlak de auto's voorbij ging en ik tussen de auto's door reed dus de auto's gingen voor HEM opzij.. grr..

bij een open plek gooide hij hem er tussen en wilde direkt tussen de auto's door. Heb de motor er vol tussen gegooid ( ipv remmen ) en een elleboogje gegeven... opzouten ouwe.. ik rij hier.

1x zo'n domme actie van hem schoot al in verkeerde keelsgat maar dan ook nog zoiets 2x..

Daarna vizier open en bij stoplicht even gewacht voor het rood..... geloof dat meneer de boodschap wel had begrepen en hij bleef ver achter me.. jammer want had best even wat woorden willen wisselen. Malloot.

Heb nog maar even gezwaaid naar de automobilist zo van "dies gek"

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:24:
Gisteren de eerste motor rijder een elleboog gegeven.

Heel verhaal maar eind van liedje is dat ie eerst ergens tussen door wil met z'n koffers wat niet ging, automobilist verrot scheld (potjes helm met vizier) en daarna over het verdrijvingsvlak de auto's voorbij ging en ik tussen de auto's door reed dus de auto's gingen voor HEM opzij.. grr..

bij een open plek gooide hij hem er tussen en wilde direkt tussen de auto's door. Heb de motor er vol tussen gegooid ( ipv remmen ) en een elleboogje gegeven... opzouten ouwe.. ik rij hier.

1x zo'n domme actie van hem schoot al in verkeerde keelsgat maar dan ook nog zoiets 2x..

Daarna vizier open en bij stoplicht even gewacht voor het rood..... geloof dat meneer de boodschap wel had begrepen en hij bleef ver achter me.. jammer want had best even wat woorden willen wisselen. Malloot.

Heb nog maar even gezwaaid naar de automobilist zo van "dies gek"
potje+koffers? cruiser typje? dan was het geen echte motorrijder ;) >:)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wokschotel gefeliciteerd!!!! En dan aankomende week je rijbewijs ophalen en rijden!!!

• DarkChylde

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

feli!

Is het trouwens bij jullie ook zo koud? hier is het -2 dus werk vandaag maar thuis... MrsT had de auto nodig en ik ga maar geen onnodig risico lopen...

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:45:
[...]

potje+koffers? cruiser typje? dan was het geen echte motorrijder ;) >:)
iets van een pan of een fjr met koffers en potje + vizier.. ...

soort leasebalgehakt op een motor. :+

Wokschotel : Gefeliciteerd

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 13-12-2007 12:49 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

potje snap ik echt niet tenzij je op een cruiser rijd.. als je glijd en je komt op je kin terecht dan wil ik niet weten wat er van je gezicht overblijft...

Heb mezelf al eens bijna verminkt in het gezicht (vuurspugen dat niet helemaal goed ging... -O- ) dus wil dat risico niet lopen.. die paar weken dat ik met blaren/korstjes in het gezicht rondliep waren al erg genoeg...wil dat niet permanent maken..

• Capo
  • Niet online
Snap potje ook niet.. heb al moeite met een systeem helm .. arai maakt ze niet omdat ze enkel veilig helmen maken.. (althans dat kwam er op de beurs uit )

Achja.. vandaag met OV...........................

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:44:
Snap potje ook niet.. heb al moeite met een systeem helm .. arai maakt ze niet omdat ze enkel veilig helmen maken.. (althans dat kwam er op de beurs uit )
Systeem helm mits van goede kwaliteit zie ik wel het voordeel van (heb zelf een schubert C2) kan je toch je klep open doen en toch een zo goed als intergraal hebben als ie dicht is..

• Capo
  • Niet online
Ja hoef je bij tanken niet hele helm af te zetten etc.. toch stuk prettiger... vind systeem helm ook wel voordelen hebben maar hou het wel bij wat ik heb voorlopig :)

* Capo droomt.. systeemhelm met offroad klep en ktm adventure

• DarkChylde
Capo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:49:
[...]

iets van een pan of een fjr met koffers en potje + vizier.. ...

soort leasebalgehakt op een motor. :+

Wokschotel : Gefeliciteerd
* DarkChylde voelt zich aangesproken

En wat is er mis met een leasebalgehakt :+
Ik rijd trouwens ook nog eens in een Civic B-)

• saviour
  • Niet online
*O* Ik ook *O*
Nederland is weer twee motorrijders rijker!

• Hurricane

Hurricane

Saviour ook van harte!!!!!!!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

saviour schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:56:
[...]

*O* Ik ook *O*
Nederland is weer twee motorrijders rijker!
*O* Feli! *O*

Dank aan allen, ik ga straks meteen m'n rijbewijs aanvragen. Duurt jammer genoeg nog 5 dagen voordat ik hem dan in handen heb, maar dan heb ik ook alle reden om mezelf een leuk kerstcadeau te geven O-)

• Capo
  • Niet online
DarkChylde schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:35:
[...]

* DarkChylde voelt zich aangesproken

En wat is er mis met een leasebalgehakt :+
Ik rijd trouwens ook nog eens in een Civic B-)
met paar maanden heb ik waarschijnlijk ook zo'n blik op 4 wielen van het bedrijf staan., zal er bal gehakt van maken :P (krijg direkt honger overigens )

Het was nogal een typische woon- werk rijder op een FJR/PAN die meende dat ie alles mocht en dat iedereen maar voor hem aan de kant moest.. beetje irritant zo'n bal gehakt die zich god voelt.

automobilist ten onrechte uitkafferen.. die zal echt nog eens voor motorrijder aan de kant gaan.
daarna mij in gevaar brengen door over de vluchtstrook
en dan menen dat ie er natuurlijk wel tussen past en ik wel rem..

hij gedroeg zich als een automobilist >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 13-12-2007 15:18 ]

• saviour
  • Niet online
Bedankt voor de felicitaties :D.

Wokschotel, kun jij het rbw vandaag al aanvragen? Bij ons is het loket sowieso maar geopend tot 12:30 en die gegevens sturen ze toch ook vanavond pas door? Ik hoop het pasje woensdag binnen te hebben.

• Hurricane

Hurricane

Ik kon het ook pas de volgende dag aanvragen en dan weer 4 of 5 werkdagen wachten voordat je hem dan kunt ophalen.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

saviour schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:44:
Bedankt voor de felicitaties :D.

Wokschotel, kun jij het rbw vandaag al aanvragen? Bij ons is het loket sowieso maar geopend tot 12:30 en die gegevens sturen ze toch ook vanavond pas door? Ik hoop het pasje woensdag binnen te hebben.
In woon in Tilburg en daar is het vanavond 'koopavond' op het gemeentehuis. Voordeel van een grote stad ;)

Volgens het CBR en de rijschool worden de gegevens direct doorgestuurd. Ik heb ook geen formulier ofzo gezien, de examinitor registreerde alles in een PDA. Theoriecertificaat heb ik ook niet laten zien, dat zag ie ook in die PDA. Het CBR gaat vooruit! :P

/edit
Heb net ff de gemeente gebeld, zit ongeveer 2 uur tussen het examen en het beschikbaar komen van de gegevens in het Rijbewijzen Register.

[ Voor 9% gewijzigd door Wokschotel op 13-12-2007 16:06 ]

Verwijderd

congrats geslaagde!

rbw kan je idd pas de volgende dag aanvragen omdat het cbr het dan pas registreert bij het rdw.

@toolkit: ik had vandaag flink koude handen ja, kan ook wel komen omdat ik nog steeds met zomerhandschoenen rijdt, vingertoppen half bevroren.

edit: oh vreemd, cbr in utrecht vertelde dat het de volgende dag pas geregistreerd stond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:09 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:08:

@toolkit: ik had vandaag flink koude handen ja, kan ook wel komen omdat ik nog steeds met zomerhandschoenen rijdt, vingertoppen half bevroren.
brrr dat zou mij hier tocht te koud zijn (zeker op de snelweg), heb winterhandschoenen aan en handvat verwarming aan....en zit te wachten op mijn kapjes..

Vandaar was het wel echt koud (in de min, met tot na 12en ijzel/rijp op de wegen/gras...) op de grotere wegen zal het wel ok zijn, maar in mijn straat was het best glad.. dus zou erg lullig zijn als je 10 meter van je huis vandaan op je snuit gaat ;)

na slagen krijg je hier volgens mij je nieuwe rijbewijs automagisch toegestuurd...en je krijgt een bewijsje mee dat je geslaagd bent dus je kan in theorie direct op je motor stappen..
je moet wel je theorie papiertje laten zien voor examen..

Er is trouwens een honda dealer op <100 meter van afrij centrum (hoe het CBR hier ook heet) je zou dus kunnen afrijden en dan naar de honda dealer lopen, motor kopen en wegrijden ;) (rijschool vind dit waarschijnlijk wat minder want je lesmotor staat dan nog bij CBR :D :p)

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 13-12-2007 16:17 ]

• Ken.
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Congrats Wokschotel en saviour !
Volgende week gelijk lekker genieten van het o zo warme winterweer ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd wokschotel & saviour!

* Chakotay heeft ook wat mafs... Mijn ketting heeft van de ene op de andere dag ineens bijna 10 centimeter speling (op het vrijhangende gedeelte aan de onderkant) :X Ik heb dat ding pas nog aangespannen... De borgmoertjes aan de stelbouten zitten nog wel vast, en de achteras lijkt als ik het me goed herinner nog op dezelfde streeptjes te staan.

Vanavond nog maar een keer aanspannen, en dan zo snel mogelijk een nieuwe set regelen. Met deze heb ik nu zelf zo'n 13k gereden, maar ik heb geen idee hoelang de boel er al op zat...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Je kan even bij je achtertandwiel voelen, kan je de ketting 1cm van het tandwiel aftrekken aan het achterste punt dan heeft ie echt z'n beste tijd gehad.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:05:
Gefeliciteerd wokschotel & saviour!

* Chakotay heeft ook wat mafs... Mijn ketting heeft van de ene op de andere dag ineens bijna 10 centimeter speling (op het vrijhangende gedeelte aan de onderkant) :X Ik heb dat ding pas nog aangespannen... De borgmoertjes aan de stelbouten zitten nog wel vast, en de achteras lijkt als ik het me goed herinner nog op dezelfde streeptjes te staan.

Vanavond nog maar een keer aanspannen, en dan zo snel mogelijk een nieuwe set regelen. Met deze heb ik nu zelf zo'n 13k gereden, maar ik heb geen idee hoelang de boel er al op zat...
13k is echt niet veel, een ketting set (cker van d.i.d. of vergelijkbaar) zou veel langer mee moeten gaan.

No signature required.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
* phYzar was het ketting smeren snel zat
Lekker een scott-oiler erop (niet zo fancy als een pro oiler maar het voldoet) en af en toe eens gluren of de boel netjes gesmeerd is (alleen bij groot temperatuurverschil een beetje meer open of dicht draaien). Ketting zit nu zo'n 31.000km op de fiets (waarvan 16k van mij) en eigenlijk issie nouwelijks noemenswaardig slechter dan het begin... (scott-oiler ook al 16k aanwezig)

[ Voor 4% gewijzigd door phYzar op 13-12-2007 18:54 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:45:
[...]

13k is echt niet veel, een ketting set (cker van d.i.d. of vergelijkbaar) zou veel langer mee moeten gaan.
Die 13k is wat ik er zelf mee gereden heb, daarvoor had ik de hele motor nog niet :) Kan best zijn dat de vorige eigenaar er ook al 20k mee gereden heeft...

Verwijderd

als de ketting in 1 keer langer is geworden zou ik even controleren op schade. is er niet een schakel die op springen staat?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Niets gezien net... Het is niet letterlijk in 1 klap gegaan, ik voelde langzaamaan dat de gasreactie steeds schokkeriger werd (ketting die eerst strakgetrokken moest worden) de afgelopen paar dagen nu ik er over nadenk. Bij het ritje naar huis net was het echter pas echt op gaan vallen, en de laatste keer speling checken is ook alweer even terug. Even vol optrekken tot 200+ achter een Maserati aan eerder deze week heeft misschien de boel een beetje losgerukt, normaal kom ik in woonwerk verkeer bijna niet boven de 8000 toeren uit.

De boel is net weer aangespannen, de speling aan het achtertandwiel zelf viel zowaar nog mee. Er zijn ook nog een paar streepjes bij de achteras over om verder aan te spannen. Ik gok toch dat er iets een beetje losgeraakt is in plaats van echte schade...

Morgen ga ik echter wel een nieuwe kettingset bestellen voor de zekerheid :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Zo, net rijbewijs aangevraagd op het gemeentehuis. Was allemaal al goed geregistreerd. Ik ga van B naar AL, AM, AS en B. En ik ben gelukkig van dat roze vod af, krijg nu een mooi pasje *O*

• saviour
  • Niet online
Heb je wel een kopie gemaakt van je rijbewijs? Ik ga hem inscannen zodat ik later aan mijn kleinkinderen kan laten zien dat we vroeger met papiertjes werkten. :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

saviour schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:22:
Heb je wel een kopie gemaakt van je rijbewijs? Ik ga hem inscannen zodat ik later aan mijn kleinkinderen kan laten zien dat we vroeger met papiertjes werkten. :P
Vroegâh, hadden we nog papiertjes, itt deze dagen met al die chipjes onder je huid

WAT IS DAT OPA??? PAPIER???

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, nu na het ritje naar mijn werk zit de ketting weer erg los, terwijl de achteras nog wel op exact dezelfde plek zit.

Maar even wat motorzaken gebeld, als ik zelf even langs de groothandel rij om een setje te halen kan ik vanmiddag nog bij een zaak in Amersfoort langskomen om de boel na te lopen en erop te leggen. Nu alleen nog vrij zien te krijgen vanmiddag :P Yay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Helm uitzoeken :/
Kleding uitzoeken :/

Dat Difi-spul lijkt me wel wat:

http://www.motoport.nl/Kleding/difi.cfm

Maarja, om te beginnen lijkt me dit ook wel aardig, scheelt in de prijs:
http://www.motorkledingwe...id,142/Itemid,29/lang,en/

Moeilijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Wokschotel

Als je allyear round gaat rijden koop aub een goed pak. Slecht pak geeft ergernissen geloof me, mijn lookwel heb ik spijt van als haren op mijn hoofd. Ritsen stuk gehad , goretex wat toch lekt, knoopjes van binnenvoering die los laten, etc.

Schoonvaders heeft een difi.. wauw.

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 14-12-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Idd, voor iets dat door weer en wind moet kunnen moet je wel een aardige investering doen. Ik rij sinds ik met lessen begonnen ben eind vorig jaar nog steeds rond in een jas+broek van Probiker en Cyclespirit (low-end spul van de Motozoom), inmiddels zo'n 13000 kilometer exclusief leskilometers. Het spul is zowaar nog steeds waterdicht, maar de kwaliteit is niet geweldig. De jas ben ik inmiddels al een paar weken kwijt geweest voor de reparatie aan een losgeraakte naad, en erg stevig is het allemaal niet echt. Dit setje ga ik nu gewoon oprijden, maar hierna komt er iets dat toch een prijsklasse hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Wokschotel schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:36:

Wil je inderdaad een all weather pak zou ik toch iets van spidi kopen bv. Zijn nu zat aanbiedingen met van alles en nog wat ivm. de aankomende nieuwe collectie. Vorige week nog een spidi jas gekocht voor m'n meissie. Was 320 euro, nu voor 170. Dat is toch wel lekker, dus gewoon even gaan struinen hier en daar. Meeste motorzaken hebben tussen kerst en oud op nieuw vaak ook wel leuke koopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Evo pakken. ben ongv 500,- kwijt maar stelt niet teleur, zeker in de kou niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kijk ook eens bij Hein Gericke die hebben goed spul voor een redelijke prijs (hoewel ik wel bij hun duurste range uitkwam met mijn broek... mijn jas is een (relatief) goedkope van ebay en die doet het goed voor de prijs,
Gewoon iets zoeken wat lekker zit en als je veel gaat rijden niet beknijpen op de kwaliteit, goedkoop is dan vaak duurkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

omgeving tilburg was dat he? ik raad dan de Hein gericke in breda aan. en als je zo ver niet wil MC rijen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Motor Centrum Rijen is idd goede tent.

Heb zelf aantal merken gehad maar ben nu helemaal over op Evo. Perfecte kleding voor goede prijs. Zowel textiel als leer.

Morgenvroeg ga ik zelf even maar MCR informeren voor paar nieuwe winterwantjes en pin-lock. M'n oude MQP handschoenen zijn nu echt op, lek als een zeef, en koud als de ziekte...

Ach, succes met je keuze. Maar Evo is iig een erg populair merk, zal niet voor niks zijn denk ik.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik heb het gewoon gedaan.

Het nieuwe speeltje: 2005 Yamaha R1, 6000km ofzo gelopen

Opties... eh. teveel om op te noemen, maar een selectie:
-Ohlins achterveer met high/lowspeed ingaande demping, uitgaande demping, hydraulische preload en rijhoogte verstelling :9~ 8) O+ _/-\o_
-Ohlins instelbare stuurdemper :9 :)
-Valtermoto race-voetstepjes :9
-Carbon Termignoni uitlaten :*)
-Carbon Voorspatbord
-Carbon achterspatbord
-Carbon tankcover
-Carbon zijcovers (bij dijbeen)
-Carbon hielbeschermers
-Carbon kettingkettingkast
-Carbon achterbrugbescherming
-Duozit afdekkapje
-SCM goedgekeurd Alarm
-Goudkleur stuurgewichtjes
-Overal goudkleur boutjes en moertjes
-Stalen remleidingen met goudkleur banjo's voor en achter.
-Handvatten met 'YZF R1' erin 8)7
-Aluminium remvloeistof-reservoir-afdekkapjes.
-En whatever ik nog vergeten ben... waarschijnlijk vrij veel. Ik blijf elke keer nieuwe opties vinden als ik er naar kijk.. :X

Er komen misschien nog wave schijven op, voor en achter, als ik die kan vinden met een goudkleurig hart. Volgens mij zijn zowel braking als galfer alleen leverbaar met een zwart hart. Iemand suggesties?

Daarnaast worden de knipperlichten nog weggewerkt in de koplamp en het achterlicht. Teminste, dat is wel het plan.

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/bikes/r1/kopen/IMG_0032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/bikes/r1/kopen/IMG_0034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/bikes/r1/kopen/IMG_0031.jpg

Jullie begrijpen het misschien wel.. Ik ben vrij tevreden nu. En dat is voorzichtig uitgedrukt... * FragDaddy stuitert nog even verder de kamer door!

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 16-12-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een hele nette motor frag. Kan je wel tot het voorjaar wachten om hem goed in te rijden of ga je ook maar winterrijder worden? :D Hopelijk raak je je rijbewijs niet te snel kwijt door dit ding.

Die voorvering is apart, heeft dat een voordeel om hem "onderste boven" te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zodan zeg, mooi spul FragDaddy! Ik wil niet weten wat dat gekost moest hebben :X

Over die schijven: Ik zag vanmiddag bij de zaak waar ik voor mijn ketting was dat de Dakar-motor van Jan Hofland (hij is de eigenaar daar, en was met zijn motor bezig) waveschijven met een goudkleurig hart heeft. Nu heb je voor een R1 natuurlijk geen ruk aan highend enduro schijven, maar de volgende keer dat ik daar ben zal ik eens vragen van welk merk ze zijn, misschien hebben ze ook superbike spul :)

@unknown_road: dat zit op bijna elke nieuwe sportmotor, zorgt voor een lager onafgeveerd gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:18:
dat is een hele nette motor frag. Kan je wel tot het voorjaar wachten om hem goed in te rijden of ga je ook maar winterrijder worden? :D Hopelijk raak je je rijbewijs niet te snel kwijt door dit ding.

Die voorvering is apart, heeft dat een voordeel om hem "onderste boven" om te hebben?
Ik wordt geen winterrijder nee. Zeker niet op deze motor. Het is een zogenaamde 'upside-down' voorvork. Dat wil zeggen dat de voorvork op zijn kop gemonteerd is en de binnenpoten nu bij het wiel zitten ipv bij het stuur. Dit is een mode-beeld. Net als die radiale voorremmen.

Puur theoretisch bied een upside-down voorvork wel voordelen, want doordat de (dunne) binnenpoten nu veel korter kunnen zijn dan bij een traditionele voorvork en de (dikke) buitenpoten veel langer, wordt de vork steviger en zit er minder beweging in (als in: verbuiging bij remmen).

edit: en inderdaad zoals Chakotay zegt, doordat er minder gewicht onderin een upside-down de vork zit is het onafgeveerde gewicht lager, wat het stuurgedrag en het veergedrag weer ten goede komt. Ook dit is op straat niet merkbaar (teminste niet voor mij)

Dat is de reden dat MotoGP rijders en SBK rijders met dit soort voorvorken rijden. Voor straatgebruik is het merkbaar beter dan een goede normale voorvork.

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 14-12-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hebben die dingen eigenlijk niet het nadeel dat er veel sneller schadelijk vuil op je binnenpoten komt? Die zitten bij een "normale" vork toch een stuk meer beschut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
FragDaddy, wat een bloed mooie machine heb jij zeg! Een rijdend sieraad, verzeker en beveilig je 'm wel donders goed?! Dievengilde zal 'm opzekers ook zien, dat ding schitterd echt :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:58:
Hebben die dingen eigenlijk niet het nadeel dat er veel sneller schadelijk vuil op je binnenpoten komt? Die zitten bij een "normale" vork toch een stuk meer beschut.
Voor zover ik weet valt dat wel mee. Zoals je ziet loopt het spatbord helemaal naar beneden door, dus de poten zijn in iedergeval beschermd tegen de ergste beschadigingen zoals steenslag (pitjes in de binnenpoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mooie motor Fragdaddy, ik heb alleen de achterkant gebruikt (wel van 2006/2007 model :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Damn frag, p0rn0 op wielen.
Zeker van een heel erge liefhebber geweest dat er zoveel aan versleuteld is!
Maar dat is alleen maar voordelig voor jou, betaal je daar iig niet meer de hoofdprijs voor.
Nu snel op hopen op 15c en hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hee frag.. stond die toevallig bij vd bunt in nijkerk.. zo ja.. dan heb ik hem al in het echt een keer gezien :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:42:
Hee frag.. stond die toevallig bij vd bunt in nijkerk.. zo ja.. dan heb ik hem al in het echt een keer gezien :9~
Net ff wezen zoeken, en idd daar komt ie vandaan.
De vorige eigenaar is goed de boot ingegaan met z'n opties, krijgt ie zo te zien niet echt meer wat voor........
Staan er meer voor ongeveer dezelfde prijs, alleen dan zonder opties > koopie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, 16-01-2008 om 14:40 in Nuenen heb ik mijn AVB :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Spannend :D

Gaat het helemaal goed komen of heb je nog moeite met bepaalde oefeningen? Het fijne aan de AVB is dat je elke oefening desnoods twee keer mag doen! Ik wens je in ieder geval erg veel succes toe.

Denk er maar aan dat je daarna lekker stukken mag rijden i.p.v. steeds om die pilonnen heen te draaien.

Edit: Dat is een zéér mooie fiets, Frag :D Feli!

[ Voor 8% gewijzigd door saviour op 15-12-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Fragdaddy: Moooooi. Nou moet je wel het circuit op he met die vering ;) Is er ook nog wat met de voorvering gedaan?? John v/d Bunt is altijd een leuke shop, geeft ook uitstekende garantie (kan ik weten met de 4 motoren die ik daar gekocht heb ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:28:
Spannend :D

Gaat het helemaal goed komen of heb je nog moeite met bepaalde oefeningen? Het fijne aan de AVB is dat je elke oefening desnoods twee keer mag doen! Ik wens je in ieder geval erg veel succes toe.

Denk er maar aan dat je daarna lekker stukken mag rijden i.p.v. steeds om die pilonnen heen te draaien.
Alles op de langzame slalom na gaat al best aardig ja, en dat na 11 lessen :o. Ohja, en bij de vertragingsoefening laat ik nog iets te vaak het ABS in werking treden :(.
Maar ik heb nog 3 lessen staan voor het examen ;).

Toennet trouwens bij de halve draai, mijn voet schuurde over de grond (terwijl deze gewoon op het stepje stond?).... :o ? Misschien iets te fanatiek afgeschuind O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Heeft er al iemand wave-schijven gevonden met een gouden hart? Ik wil er graag waves op hebben, maar wel de goede kleur! Kan ze niet vinden. Allemaal zwart hart.

Afbeeldingslocatie: http://www.carpimoto.it/Images/Products/Detail/b%5Cba_STX09D_D.jpg
M3rcury schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:42:
Jup, dat is hem. Maar hij stond er wel wat treurig bij met wat beschadigingen hier en daar (knipperlicht, spiegel, niets ernstigs, keertje omgevallen waarschijnlijk, maar toch..)

Inmiddels hebben ze hem helemaal als nieuw erbij staan. Ik wist echt NIET wat ik zag toen ik gisteren even langsging, wat een ding!
Staan er meer voor ongeveer dezelfde prijs, alleen dan zonder opties > koopie!
Nou, zoveel staan er niet van 2005 met deze kilometerstand en in deze kleur (mooiste kleur R1 ooit voor wat mij betreft). Laat staan met deze waslijst aan extra's.. 8)7
@Fragdaddy: Moooooi. Nou moet je wel het circuit op he met die vering
Deze gaat echt niet het circuit op. Misschien voor de fun vrij rijden, maar zeker niet om serieuze rondentijden te gaan neerzetten. Ik wil er niet eens over nadenken wat het kost als er wat mis gaat :X. Als ik het circuit op ga, zet ik er wel een circuitfietsje naast. Ik kan toch niet zo goed rijden dat ik wat kan met een 1000 op het circuit, 600 is zat voor mij.
Is er ook nog wat met de voorvering gedaan?? John v/d Bunt is altijd een leuke shop, geeft ook uitstekende garantie (kan ik weten met de 4 motoren die ik daar gekocht heb )
Voorvering is nog standaard. Dus als er iemand nog een Ohlins (SBK?) voorvork in zijn schuurtje heeft staan... ;)

Ik heb zelf nooit eerder wat gekocht bij v/d Bunt, maar een collega van me heeft er 2 motoren gekocht en was ontzettend tevreden. Daarnaast hoor ik ook van anderen positieve verhalen. (jij nu ook weer). Zijn prijzen zijn ook altijd lekker scherp. Ik zat dus al een tijdje zijn website in de gaten te houden naar een geschikte motor. Totdat ik deze tegenkwam..

Ik heb in het verleden nog al wat gezeik gehad met motorzaken, ik noem geen namen, maar ik was dus wel op zoek naar een betrouwbaar adres (ook voor onderhoud enzo). Ik denk dat ik dat adres nu wel gevonden heb.

Ik ben een perfectionist en mijn motor is voor mij een van de dingen die helemaal perfect moeten zijn. Ik had een heel A4'tje met wensen en aanpassingen (aan een motor die al zo belachelijk compleet is) en dat werd allemaal zonder kosten en zonder commentaar opgepakt en opgelost _/-\o_ Waar andere motorzaken nog wel dingen hebben gezegd als "doe niet zo belachelijk" of "ga nou eerst maar eens rijden op dat ding".

Echt super! Ik ben nogsteeds High en stuiter nogsteeds door de kamer heen hier.. Wat een apparaat.. :9~ :9~ :9~ :9~
De vorige eigenaar is goed de boot ingegaan met z'n opties, krijgt ie zo te zien niet echt meer wat voor........
Ik kan het je nog sterker vertellen. De vorige eigenaar heeft de motor helemaal standaard gekocht met 5000km op de teller (ook bij v/d Bunt). Vervolgens heeft hij er dus voor een klein fortuin aan p0rn0 spullen op laten zetten en heeft 'ie er 1700km op gereden voordat 'ie hem weer wegdeed (de vorige eigenaar is geemigreerd en heeft er voor gekozen om de motor niet mee te nemen).
Toennet trouwens bij de halve draai, mijn voet schuurde over de grond (terwijl deze gewoon op het stepje stond?)....
Zet je voeten eens wat verder achteruit op de stepjes (met de bal van je voet op het steppie). Dan kun je veeeeel platter gaan voordat je de neus van je laars tegen de grond rijdt. Sterker nog, dan kun je de voetstepjes over de grond schrapen zonder dat je laars de grond raakt. Kijk maar eens hoe racers (motoGP / SBK) hun voeten op de steppies hebben staan.

[ Voor 103% gewijzigd door FragDaddy op 15-12-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Schitterend masjien Fragdaddy. En nou wat onboard footage maken met een action cmaera ofzo :P

Edit: zeik puntje, teflon meuk op de ketting :r

alle lessers Feli, Suc6 etc

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 15-12-2007 14:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ROFLASTC schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:49:
Schitterend masjien Fragdaddy. En nou wat onboard footage maken met een action cmaera ofzo :P

Edit: zeik puntje, teflon meuk op de ketting :r
Ik heb de hele winter nog om te poetsen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:00:
[...]

Ik heb de hele winter nog om te poetsen. :*)
:+

En witte mini-pinkers erop

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 14 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.