Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Voor

Na

De motor is helaas wel total loss verklaard, het frame is krom en motorblok is stuk door de valdop (die het juist had moeten beschermen
Als ik dit zo nog een keer zie heb ik wel een aantal engeltjes bij me gehad.
TGP : valblokken kan goed gaan of fout gaan. Ligt veelal aan montage punten. Echte goede valblokken breken af bij een te hoge impact en zitten laag op het blok/frame ergens zodat de valblok niet kan happen en motor over de kop kan gooien.
Mooi kut tl.. verzekerings werk ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
Gelukkig wel, heb de motor all-risk verzekerd met plusdekking zonder eigen risico dus dat komt wel goed. Helaas heb ik er alleen geen 600F meer voor terug omdat ze nergens meer te krijgen zijn in het zilver/antraciet. Had em net 2 weken geleden volledig afbetaaldCapo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:52:
rimpeldinky : dat waren de LC4 blokken nog van ktm, de nieuwe lc8's schijnen toch wel goed te zijn.
TGP : valblokken kan goed gaan of fout gaan. Ligt veelal aan montage punten. Echte goede valblokken breken af bij een te hoge impact en zitten laag op het blok/frame ergens zodat de valblok niet kan happen en motor over de kop kan gooien.
Mooi kut tl.. verzekerings werk ?
*burp*
Veel succes en sterkte met de spierpijn
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
mooie streetfighter heb je er van gemaaktVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:22:
Voor het geval jullie nog mochten afvragen hoe een motor eruit ziet nadat deze is onderuit gegleden, tegen een auto is aangeknald met een gangetje of 50~60 km/h waarna ikzelf er nog een close encounter mee had, hierbij het antwoord.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
De motor is helaas wel total loss verklaard, het frame is krom en motorblok is stuk door de valdop (die het juist had moeten beschermen).
Die valbeugels zijn er om plastic schade bij kleine ongelukjes te voorkomen, maar bij de krachten die bij jouw ongeluk zijn voorgekomen werkt het alleen averechts.. Aan de andere kant is hij wel total loss en krijg je dus een nieuwe terug ipv van een schade motor... elk nadeel heeft zijn eigen voordeel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja, als je het wrak ziet mag je blij zijn dat jij er zo goed vanaf gekomen bent. man wat een klap moet dat geweest zijn. Ik heb motoren met veel minder schade gezien waarvan de eigenaar maanden moest revaliderenVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:22:
Voor het geval jullie nog mochten afvragen hoe een motor eruit ziet nadat deze is onderuit gegleden, tegen een auto is aangeknald met een gangetje of 50~60 km/h waarna ikzelf er nog een close encounter mee had, hierbij het antwoord.
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
De motor is helaas wel total loss verklaard, het frame is krom en motorblok is stuk door de valdop (die het juist had moeten beschermen).
Dit is trouwens precies de reden dat ik geen valdoppen op mijn motor heb zitten.
Ik ben dan bang dat de schade-expert komt kijken en de schade niet compleet vergoed omdat die valdoppen niet standaard op de motor zitten en zoveel schade hebben veroorzaakt aan het frame/blok. Vandaar dat ik dus geen valdoppen heb.Aan de andere kant is hij wel total loss en krijg je dus een nieuwe terug ipv van een schade motor... elk nadeel heeft zijn eigen voordeel..
[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 16-11-2007 14:47 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Ik heb gelukkig achteraf gezien een plusdekking van de anwb op mijn motor genomen waarbij als de motor in de eerste 3 jaar na aanschaf total loss wordt verklaard ik de volledige nieuw waarde ervan terug krijg + 10%. Volgende week komt de expert kijken dus dan zal het hopelijk allemaal vrij snel gaan en dat ik weer redelijk snel op 2 wielen mij kan voortbewegenFragDaddy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:44:
[...]
Ja, als je het wrak ziet mag je blij zijn dat jij er zo goed vanaf gekomen bent. man wat een klap moet dat geweest zijn. Ik heb motoren met veel minder schade gezien waarvan de eigenaar maanden moest revalideren
Dit is trouwens precies de reden dat ik geen valdoppen op mijn motor heb zitten.
[...]
Ik ben dan bang dat de schade-expert komt kijken en de schade niet compleet vergoed omdat die valdoppen niet standaard op de motor zitten en zoveel schade hebben veroorzaakt aan het frame/blok. Vandaar dat ik dus geen valdoppen heb.
Ik ga binnenkort naar Antwerpen om wat mensen te ontmoeten waarmee ik naar Marokko ga in Mei. Ze/we zoeken dus nog meer mensen om de kosten van een vrachtwagen voor de motoren te drukken.DinX schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:04:
* DinX daarstraks de Lonely Planet en Trotter van Marokko gekocht
Wat denk jij d'r van?
And it goes BRAAAAAPP!
1 week extra vakantie?ROFLASTC schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:38:
[...]
Ik ga binnenkort naar Antwerpen om wat mensen te ontmoeten waarmee ik naar Marokko ga in Mei. Ze/we zoeken dus nog meer mensen om de kosten van een vrachtwagen voor de motoren te drukken.
Wat denk jij d'r van?
Ik heb het gewoon nog maar informatief gekocht. De route enzo en de tijd hangt af van of het op de FJR wordt of op een GS, ik moet ook verlof kunnen krijgen. Ik twijfel ook nog tussen Noorwegen opnieuw of Marokko. Ook de financien spelen mee natuurlijk, zeker als er een nieuwe motor zou komen.ROFLASTC schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:38:
[...]
Ik ga binnenkort naar Antwerpen om wat mensen te ontmoeten waarmee ik naar Marokko ga in Mei. Ze/we zoeken dus nog meer mensen om de kosten van een vrachtwagen voor de motoren te drukken.
Wat denk jij d'r van?
http://www.versys.co.uk/i...ic=1500.msg15467#msg15467
Ik was meteen wezen kijken voor een helm, maar de enige helm die mij goed zat was de Schuberth R1. Die is alleen een beetje prijzig met z'n €400,- in die winkel.
Mocht iemand toevallig een winkel weten waar die helm met erg veel korting verkrijgbaar is...
Zijn die helmen toevallig in Duitsland veel goedkoper? Dat is namelijk prima te doen vanaf Enschede.
huh? hoe weet jij dat?
And it goes BRAAAAAPP!
kijk eens online, ik heb mijn schubert veel goedkoper online gevonden dan in winkels (waar hij zowiezo moeilijk te vinden is..)-DG- schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:53:
Ik heb vandaag m'n rijbewijs opgehaald en een stukje gereden op de Honda Rebel van m'n pa. Dat is toch wel heel anders dan een Kawasaki ER-6n, maar ook wel erg leuk.
Ik was meteen wezen kijken voor een helm, maar de enige helm die mij goed zat was de Schuberth R1. Die is alleen een beetje prijzig met z'n €400,- in die winkel.
Mocht iemand toevallig een winkel weten waar die helm met erg veel korting verkrijgbaar is...
Zijn die helmen toevallig in Duitsland veel goedkoper? Dat is namelijk prima te doen vanaf Enschede.
een shoei xr-1000 met groen iridium vizier, breathguard, whisperkit en pinlock
No signature required.
Je zit dan vrij vervelend tegen de rand te kijken, als je voorover in de racehouding zit.
Ik zit nu even een dagje in Engeland voor mijn werk, net een flink stuk door London en het spul eromheen gereden... Grappig hoeveel 125 cc fietjes met learners license je daar als pizzakoerier rond hebt rijden
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Is dat zo? groene is toch alleen voor mooi weer.. dus denk ook niet dat ik hem nodig zou ehbben..NewbieNeo schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:51:
Zou die pinlock iig niet in je groene vizier gebruiken, als je die alleen gebruikt voor het 'racen'.
Je zit dan vrij vervelend tegen de rand te kijken, als je voorover in de racehouding zit.
No signature required.
Ja dat is zoM3rcury schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:25:
[...]
Is dat zo? groene is toch alleen voor mooi weer.. dus denk ook niet dat ik hem nodig zou ehbben..
Is best vervelend heb hem er ook vaak uit als het goed weer is omdat je er anders in bochten snel tegen aan kijkt zoals NN al zei.
Zit er geen Hein Gericke in de buurt? Over het algemeen vind je daar "eerlijk" geprijsde spullen. Hein Gericke Duitsland is net even goedkoper overigens.-DG- schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:53:
Ik heb vandaag m'n rijbewijs opgehaald en een stukje gereden op de Honda Rebel van m'n pa. Dat is toch wel heel anders dan een Kawasaki ER-6n, maar ook wel erg leuk.
Wise enough to play the fool
En teacher geeft je goeie tip omtrent hein gericke. Ga daar eens kijken idd en vraag wanneer er weer actie kortingen komen
[/fanboy]
Ik ga sowieso nog even in de buurt rond kijken, misschien vind ik wel een ander merk helm die ze niet verkopen bij Motoport (waar ik gister was) die ook goed zit op mijn hoofd.
De Nolan van mij zat dan weer perfect
Everything is possible if you really want it.
http://i10.tinypic.com/6ln1q44.jpg
Aprilia RS50 2004
Was in het bezit van een CR250, maar ik wil volgend jaar voor mijn motorrijbewijs, dus kan het geld beter sparen..
Je hebt gewone intercoms voor de buddy en je hebt bike-to-bikeHobbles schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:57:
Ik weet dat er voor motorrijders systemen bestaan waarmee je met behulp van een headset of iets dergelijks, met elkaar kan praten tijdens een rit. Ik heb echter geen flauw idee hoe zo'n dingen noemen... Iemand hier die het weet?
Verwijderd
Alles ging aan het eind van de les best lekker, en we hebben op alle rem oefeningen na (vertraging wel) toch wel alles gehad waarbij je moet rijden
Nu kan ik dus nog 2 maanden gaan wachten tot ik 21 ben, en ondertussen de AVB oefeningen zo onder de knie krijgen dat ze ook gelijk de 1e keer goedgaan...en niet na 5x proberen pas
*burp*
De islam kan uw vrijheid schaden
Vorige jaar bij -5 met zomerhandschoenen gereden.. ben maar 160 gaan rijden om snel thuis te zijn... in zijn 5 laten staan, omdat ik de koppeling niet meer in kon drukken...Wokschotel schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:15:
Gisteravond gelest bij -2. Brrrrrr. Best koud met als broek alleen maar een spijkerbroek
No signature required.
Dat blijf ik toch ook apart vinden, vooral van instructeur... De 1e die ik had vond het meestal niet nodig dat ik meer dan een spijkerbroek aan deed. (om mijn benen dan, van boven wel meerWokschotel schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:15:
Gisteravond gelest bij -2. Brrrrrr. Best koud met als broek alleen maar een spijkerbroek
Al is het vallen bij lessen 9 van de 10x bij het achtje of de halve draai, dan is het meer letterlijk omvallen dan echt fatsoenlijk op je bek gaan
Verwijderd
En dan inderdaad omvallen
Bij die draai en het achtje ben ik nog nooit gevallen, maar bij dat wegrijden in het begin wel 2x
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 17:59 ]
(overgens ben ik tijdens het lessen niet gevallen, dat deed ik pas in de 1e week dat ik mn moto had)
*burp*
Verwijderd
Beide bij die parkeervlak oefening.
Het had ook niet te maken met het kijken, maar gewoon nog niet precies weten hoe dat gaat...en dan te weinig gas geven icm het te langzaam op laten komen van de koppeling terwijl je al aan het sturen bent...tsja, dan wint de zwaartekracht zegmaar
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 15:11 ]
ben ook nooit gevallen, op 1 keer bij parkeren van nieuwe motor na (1e dag wat onhandig met voorrem terwijl ik stapvoets ging, hield hem net niet om hem overeind te houden)...rimpeldinky schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:46:
meh? daar had ik geen enkele moeite mee... gewoon eerst kijken naar een vast punt en op het juiste moment je blik verzetten naar de horizon?
(overgens ben ik tijdens het lessen niet gevallen, dat deed ik pas in de 1e week dat ik mn moto had)
*burp*
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:58:
Volgens mij vallen de meeste als ze voor de eerste keer bij de oefening "wegrijden uit parkeervlak".
En dan inderdaad omvallen.
Bij die draai en het achtje ben ik nog nooit gevallen, maar bij dat wegrijden in het begin wel 2x.
Ach ja, shit happens..
hoe... rijd... jij... ??NewbieNeo schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:04:
Was ik tijdens het lessen maar gevallen, dan had ik nu misschien niet 2 crashes op mijn naam waardoor ik in een jaar al aan mijn 2e motor toe ben..![]()
Ach ja, shit happens..
Je hoeft niet per se weg te rijden vanuit het parkeervak op het achterwiel..
Je hoeft niet per se op je voorwiel tot stilstand te komen voor het stoplicht...
Je hoeft zelfs niet per se met je knieen tegen de grond te gaan bij ieder klaverblad...
En je hoeft ook niet achterstevoren op de motor te gaan zitten als je wilt zwaaien naar de stakkers in de file..
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat als je redelijk normaal rijd en altijd met het uitgangspunt dat de overige weggebruikers je niet zien, je dan nog valt
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Had kater dus keek ik maar TVrimpeldinky schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:16:
woei, vandaag nog mensen naar de red bull knockout geweest? ik heb me enorm vermaakt iig
And it goes BRAAAAAPP!
Dat vind ik wel erg hard gezegd... Iemand die zonder te kijken volgas uit een zijstraat komt, een slecht zichtbaar oliespoor/gladde plek in een bocht, etc. Dat soort dingen doe je niet veel aan. Natuurlijk kan je veel ontwijken door goed op te letten, maar sommige dingen zijn nou eenmaal overmacht.unclero schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:10:
[...]
hoe... rijd... jij... ??
Je hoeft niet per se op je voorwiel tot stilstand te komen voor het stoplicht...
Je hoeft zelfs niet per se met je knieen tegen de grond te gaan bij ieder klaverblad...
En je hoeft ook niet achterstevoren op de motor te gaan zitten als je wilt zwaaien naar de stakkers in de file..
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat als je redelijk normaal rijd en altijd met het uitgangspunt dat de overige weggebruikers je niet zien, je dan nog valt.
tuurlijk, maar hij gaf aan dat als hij gevallen was tijdens de les dat het dan misschien niet gebeurt was, dat kan 2 dingen betekenen:Chakotay schreef op maandag 19 november 2007 @ 07:52:
[...]
Dat vind ik wel erg hard gezegd... Iemand die zonder te kijken volgas uit een zijstraat komt, een slecht zichtbaar oliespoor/gladde plek in een bocht, etc. Dat soort dingen doe je niet veel aan. Natuurlijk kan je veel ontwijken door goed op te letten, maar sommige dingen zijn nou eenmaal overmacht.
a) hij maakt gewoon een grapje
b) hij heeft zelf al door dat ie met lessen iets meer had kunnen oppikken...
en hoe is het afgelopenTrailBlazer schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:46:
Ik begin nu toch wel wat stress te krijgen voor mijn examen moet ik zeggen. Over een uurtje moet ik bij de rijschool zijn.
hoe herkenbaar!TrailBlazer schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:46:
Ik begin nu toch wel wat stress te krijgen voor mijn examen moet ik zeggen. Over een uurtje moet ik bij de rijschool zijn.
succes, en probeer je gewoon te ontspannen, daar rijd je ook beter van...
Inderdaad, jij tent niet mee....__xeno__ schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:07:
Ik tel zeker niet mee :
http://i10.tinypic.com/6ln1q44.jpg
Aprilia RS50 2004
Was in het bezit van een CR250, maar ik wil volgend jaar voor mijn motorrijbewijs, dus kan het geld beter sparen..
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
gezakt dus. Over het algemeen te onzeker gereden. Het liep vanaf het begin al niet lekker een of andere woonwijk klinkerweg met allemaal straatjes van rechts. Het was een voorrangsweg maar geen idee wat er uitkomt dus ik rustig erlangs. Dat vonden ze dus duidelijk te langzaam.
Ik snap gewoon nog steeds niet wanneer ik welke snaleheid moet hebben met dit soort klote straatjes.
balen!TrailBlazer schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:40:
[...]
gezakt dus. Over het algemeen te onzeker gereden. Het liep vanaf het begin al niet lekker een of andere woonwijk klinkerweg met allemaal straatjes van rechts. Het was een voorrangsweg maar geen idee wat er uitkomt dus ik rustig erlangs. Dat vonden ze dus duidelijk te langzaam.
Ik snap gewoon nog steeds niet wanneer ik welke snaleheid moet hebben met dit soort klote straatjes.
<rant>
Die regel van verkeer van rechts heeft voorrang ookal is het totaal onlogisch is 1 van de dingen waar ik me in NL aan kan ergeren.
In de rest van de wereld is voorang teminste logisch en duidelijk aangegeven, maar in NL kan het meest lullige straatje van rechts ineens voorrang hebben, en een week later weer niet omdat ze de stoep veranderd hebben en het nu een uitrit geworden is etc..heel verwarrend en helpt de veiligheid en de doorstroming zeker niet
<\rant>
Wordt in Engeland dan alles aangegeven dmv voorangswegen en/of haaientanden ed.?ToolkiT schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:03:
[...]
balen!
<rant>
Die regel van verkeer van rechts heeft voorrang ookal is het totaal onlogisch is 1 van de dingen waar ik me in NL aan kan ergeren.
In de rest van de wereld is voorang teminste logisch en duidelijk aangegeven, maar in NL kan het meest lullige straatje van rechts ineens voorrang hebben, en een week later weer niet omdat ze de stoep veranderd hebben en het nu een uitrit geworden is etc..heel verwarrend en helpt de veiligheid en de doorstroming zeker niet
<\rant>
Hoe is het dan bij kruispunten in woonwijken? Of hebben ze daar van die minirotondes?
yup door middel van strepen op de weg word aangegeven wie er voorrang heeft, en het stikt van de (mini)rotonde's-DG- schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:12:
[...]
Wordt in Engeland dan alles aangegeven dmv voorangswegen en/of haaientanden ed.?
Hoe is het dan bij kruispunten in woonwijken? Of hebben ze daar van die minirotondes?
In Australia is het hetzelfde, en in de US ook (maar dan met stoplichten ipv rotonde's)
[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 19-11-2007 17:16 ]
^^Chakotay schreef op maandag 19 november 2007 @ 07:52:
[...]
Dat vind ik wel erg hard gezegd... Iemand die zonder te kijken volgas uit een zijstraat komt, een slecht zichtbaar oliespoor/gladde plek in een bocht, etc. Dat soort dingen doe je niet veel aan. Natuurlijk kan je veel ontwijken door goed op te letten, maar sommige dingen zijn nou eenmaal overmacht.
Om jullie maar het verlosende woordt gegeven. Hij is 1 keer op het circuit onderuit gegaan. en 1 keer op de straat (waarschijnlijk doordat er wat op de weg lag
No signature required.
Vanochtend zijn er kort voordat ik er langs kwam 2 motorrijders onderuit gegaan aan het einde van de A1 bij Amsterdam, mogelijk met een auto erbij. Maar even gestopt, maar aangezien er al een man of 5-10 bezig was met hulpverlenen was mijn hulp niet nodig. Gaat de auto die inmiddels vooraan de file reed opeens luid lopen toeteren en roepen dat iedereen aan de kant moet gaan... Een van de motorrijders lag op de middelste rijstrook op de grond, en aangezien er nog geen politie bij was had iemand zijn auto half op de middelste en half op de rechter strook erlangs geparkeerd. Dan word het inderdaad nogal krap, maar over de vluchtstrook en de uitvoegstrook ernaast kon je er nog prima langs. Gelukkig werd de man meteen flink (verbaal) aangevallen door wat omstanders.
Aangezien het al redelijk druk was en ik niet veel nuttigs kon doen ben ik samen met een andere motorrijder die ook was gestopt maar weer door gereden, toch vervelend om te zien zoiets...
op naar mijn 'grote' examen.
Nu ga ik vandaag een helm kopen. Zijn er zaken waar ik op moet letten?
wil max tussen 250 en 300 euri uitgeven.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Lang genoeg mee rondwandelen in de winkel. Ze kijken daar echt niet vreemd als je daar 15 minuten of langer met een bepaalde helm op rond wandelt. * DinX gaat meestal wat rondkijken wat ze zoal hebben in de winkel met een helm op z'n kop
waarom dit? als je hem opdoet, ff schudt met je koppieDinX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:17:
Gewoon een winkel in gaan en passen
Lang genoeg mee rondwandelen in de winkel. Ze kijken daar echt niet vreemd als je daar 15 minuten of langer met een bepaalde helm op rond wandelt. * DinX gaat meestal wat rondkijken wat ze zoal hebben in de winkel met een helm op z'n kop
is 250 euri genoeg om een beetje kwaliteit te krijgen?
Ik doe er minstens 1 hele zaterdag over om een helm te passen/kopen. Ik vind het echt belangrijk om de perfecte pasvorm te hebben.DinX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:17:
Gewoon een winkel in gaan en passen
Dat ligt eraan wat je ervan verwacht. Veilig zijn ze in principe allemaal. Waar het prijsverschil in zit is (naast fancy designs en replica's) de pasvorm (hoe dik en comfortabel is het binnenwerk) en de levensduur (goedkopere helmen gaan vaak sneller wijd en 'los' zitten en dat is niet prettig op de snelweg als je even achterom kijkt met 200+.. dan zit de helm achterstevoren op je kopis 250 euri genoeg om een beetje kwaliteit te krijgen?
Maar ik zou inderdaad ook niet beginnen met een shoei van 799 euro als eerste helm.. Kun je beter een goedkopere nemen en na een jaar of twee een keer weer wat anders kopen.
[ Voor 37% gewijzigd door FragDaddy op 20-11-2007 09:33 ]
Soms gaan ze losser zitten (meestal) en soms gaan ze knellend aanvoelen na een tijdje. Pas na een minuut of 15 begin je dat pas te voelen. Zo kan je een helm hebben die perfect zit, maar na een paar dagen dragen gewoon semi los op je kop zit en andersom ook, een helm die op het eerste zicht perfect zit, maar waarvan de kussens blijkbaar toch wat minder meegeven dan verwacht en hij dus knellend gaat aanvoelen.whitehouse schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:20:
[...]
waarom dit? als je hem opdoet, ff schudt met je koppie, en hij blijkt vast te zitten, is dat niet genoeg?
is 250 euri genoeg om een beetje kwaliteit te krijgen?
Voor 250€ heb je wel wat. Shark heeft veel modellen in die prijsklasse als ik me niet vergis. Geen slechte helmen.
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 20-11-2007 09:32 ]
Klinkt banaal, maar je zitpositie bepaald grotendeels hoe een helm in de wind zit.
Op een racer heb je een groot gezichtsveld naar boven nodig omdat je daar enigszins plat op ligt. Voor een toer of allroad is een systeemhelm handig. Dat is ook het geval als je brildrager bent.
Ik heb zelf een Schuberth R1:

Mede om het ingebouwde zonnevizier. Scheelt een vizierwissel van donker naar licht bij invallende duisternis. Er zijn echter meerdere merken die dit bieden.
[ Voor 7% gewijzigd door klaaz op 20-11-2007 09:32 ]
Ik les, heb nog geen motor.
Zit er over na te denken om OF een Naked Bike te kopen, OF een Honda CBR.
Vereiste voor mij is een helm MET een zonnevisier.
Oeh. mooie motor! Heb ooit een keer een uurtje of twee op zo'n nieuw model mille gereden. Erg fijn ding, prachtig geluid ook, alleen voor mij net iets te stug.klaaz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:36:
Oh ja, dat was mijn eerste post in het motortopic, mag mijn motor ook in de startpost??
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door FragDaddy op 20-11-2007 09:39 ]
Zo lees je op veel plaatsen geweldige commentaren over de Schubert helmen (al helemaal hun systeemhelmen vergeleken met andere merken). Stil, perfecte pasvorm, oerdegelijk,.... maar ... ze passen op mijn kop voor geen meter.
Schubert heeft mijn vader ook gepast, conclusie: mooie helmen, maar paste hem ook van geen kant.DinX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:38:
Klopt.
Zo lees je op veel plaatsen geweldige commentaren over de Schubert helmen (al helemaal hun systeemhelmen vergeleken met andere merken). Stil, perfecte pasvorm, oerdegelijk,.... maar ... ze passen op mijn kop voor geen meter.
Hij heeft al meer dan 10 jaar een (toen peperdure) FM helm en die heeft na al die tijd nogsteeds een perfecte pasvorm. Schijnt dat dat ding een speciale composite schaal heeft die niet bros wordt en dus is die helm nogsteeds veilig. Daarnaast is ie ook superlicht. De kleuren beginnen alleen een beetje te vervagen
Ik moet dit voorjaar ook weer een nieuwe helm. Mijn HJC heeft het 4 jaar uitgehouden, maar zit nu ook veel te wijd op mijn kop. Lange stukken snelweg met hogere snelheid (in duitsland! in duitsland!!) en ik stap van de motor af met een mooie rode vlek op mijn voorhoofd.
[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 20-11-2007 09:43 ]
Tip: koop een betaalbare helm en bewaar je werkelijke budget voor later wanneer je een motor hebt.whitehouse schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:35:
Dank je.
Ik les, heb nog geen motor.
Zit er over na te denken om OF een Naked Bike te kopen, OF een Honda CBR.
Vereiste voor mij is een helm MET een zonnevisier.
Wat dacht je hier van:

De matzwarte versie (Solo Dull) kost 159 bij Motorzoom.nl (hebben ook winkels in amsterda en Utrecht)
Waarom nu weer zo praktisch? Koop gewoon een irridium spiegelvizier op je helm. Het oog wil ook wat! Als je ooit in het donker moet rijden dan zet je gewoon je vizier open..Vereiste voor mij is een helm MET een zonnevisier.
@fragdaddy: Stugheid valt wel mee, al moet ik zeggen dat ik geen kleine jongen ben. Zal ook wel wat schelen idd. Af en toe het dorp wakker schudden daarentegen is wel weer leuk met een Mille
Over pasvorm van helmen: Zoals ik al zei, ga er mee rijden op het type motor wat je zelf gaat kopen. En idd, ieder hoofd is weer anders.
[ Voor 12% gewijzigd door klaaz op 20-11-2007 09:47 ]
MAAR er zijn ook viziers te krijgen met gewoon helder vizier maar boven in getint. Dat werkt echt goed.
(zelfde als stukje tape op bovenkant van je vizier plakken, enkel nu is het getint zodat je er toch nog wel wat doorheen kan kijken)
[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 20-11-2007 09:48 ]

2 schade fietsen = 1 goede. Alles omgebouwd en start motor loopt in 1x rond. Nu nog benzine en hij zal wel starten. Benieuwd hoe het blok loopt want heb het ongezien gekocht
Wat aan het rond mailen voor nog wat dingen die ontbreken (schroefclips, druk pennen, nog wat plastic meuk
Heb al origineel ruitje gescoord, koplamp, topkuip frame, achterlamp, valblokken, kuipen + tank (kuipen hebben schade), luchtinlaten (bij topkuip frame :} ) en nog tig andere dingen... maar geld is ff op nu (morgen word salaris gestort weer
Subframe is gericht. Man wat een werk.
achter schokdemper van mijn K5 zit eronder.
Nog te doen is kuipen monteren, stukje rijden dan besluiten om blok GROTE!!beurt te geven of blok uit elkaar te halen als het niet goed is. Carterdeksel vervangen.
En dan naar de RDW want aan een belgisch kenteken heb ik zo weinig hier
Oja nog vrijwilligers om kit resten van het frame af te peuteren ? hebben carbon framekappen op gezeten, vandaar ook geen frame schade

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 20-11-2007 10:21 ]
Doe deze maar:Chakotay schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:12:
Welke wil je in de ts hebben?
klaaz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:36:
Oh ja, dat was mijn eerste post in het motortopic, mag mijn motor ook in de startpost??
[afbeelding]
Je staat er in
motozoom.nlklaaz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:42:
[...]
Tip: koop een betaalbare helm en bewaar je werkelijke budget voor later wanneer je een motor hebt.
Wat dacht je hier van: [afbeelding]
De matzwarte versie (Solo Dull) kost 159 bij Motorzoom.nl (hebben ook winkels in amsterda en Utrecht)
Zonder r
De islam kan uw vrijheid schaden
Jammer dat je gezakt bent...TrailBlazer schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:40:
[...]
Het CBR hanteert de volgende regel voor motorrijders:
Het is van belang dat je vlot rijdt, dat wil zeggen;
De nadersnelheid voor een gelijkwaardig kruispunt/naderen van een voorrangsweg etc. is gebaseerd op ten eerste je zicht.
Weinig zicht betekent snelheid eruit zodat je nog kan stoppen VOOR de kruising mocht er iemand aankomen waar je voorrang aan dient te verlenen. En dan het belangrijkste:
Op het moment dat je voldoende ziet dat het vrij is en de situatie laat het toe>> GAS EROP! tot aan de maximum snelheid natuurlijk
Ik leer het mijn leerlingen ALTIJD zo en er is er nog nooit ook maar 1 op kruispunten/te voorzichtig rijden gezakt.
Je dient dus actief motor te rijden en niet, als een straat veel zijstraatjes heeft en de max. is bijvoorbeeld 50, maar met 30 zie je meer, dat je dan de hele straat 30 blijft rijden. Geef tussen de zijstraten wat gas zodat je actief aan het rijden bent. Laat die examinator maar eens werken in zijn auto achter je
Succes de volgende keer
Blad op de weg, ijzel etc., ik ben (ok, met de brommer) best vaak gevallen door glad wegdek (soms zo glad dat je er niet kon lopen) Als je niet alleen een mooi-weer-rijder bent is er een redelijke kans dat je de grond eens van dichterbij gaat zien.unclero schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:10:
[...]
hoe... rijd... jij... ??
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat als je redelijk normaal rijd en altijd met het uitgangspunt dat de overige weggebruikers je niet zien, je dan nog valt.
Men zegt niet voor niets "als je nog niet gevallen bent dan komt dat nog wel".
[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 20-11-2007 12:44 ]
Als je gaat motorrijden met zulke gladheid ben je uberhaupt gek in je hoofd.johnnyv.nl schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:43:
[...]
Blad op de weg, ijzel etc., ik ben (ok, met de brommer) best vaak gevallen door glad wegdek (soms zo glad dat je er niet kon lopen) ...
Ik ben trouwens toch voor de Schuberth R1 gegaan. Nu nog een pak, schoenen en een eigen motor.
Ik moet maar wat harder gaan werken komende tijd...
De keuze voor mij destijds was altijd lopen (45 minuten), fietsen (kwartier) of brommer, en of je nou met de brommer met 10km/u onderuit gaat of met een motor/fiets, dat maakt niet al teveel uit zolang de brommer/motor/fiets wat krasjes mag krijgen.-DG- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:09:
[...]
Als je gaat motorrijden met zulke gladheid ben je uberhaupt gek in je hoofd.![]()
Ik ben trouwens toch voor de Schuberth R1 gegaan. Nu nog een pak, schoenen en een eigen motor.
Ik moet maar wat harder gaan werken komende tijd...
misschien heeft iemand nog wat geld over in een oude sok
http://montereyclassicbikeauction.com/results.php
LOT# 247 ... OWN AN IMPORTANT PIECE OF RACING HISTORY - This is the very Ducati GP5 Desmosedici that Loris Capirossi rode to victory ahead of Valentino Rossi in the 2005 Sepang MotoGP event. This motorcycle also captured the pole position at Sepang. This is the first time that the Ducati factory has made a motorcycle with such a pedigree available to collectors.
Je zou toch denken dat je met de brommer dan minder vaak zult vallen, althans dat is mijn ervaring. Ten eerste zie je gladde plekken beter aan komen. Ten tweede is het vlot trekken van de fiets in de slip makkelijker bij een fiets die minder dan 150kg weegt dan bij een fiets die meer dan 200kg weegt.johnnyv.nl schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:43:
Blad op de weg, ijzel etc., ik ben (ok, met de brommer) best vaak gevallen door glad wegdek (soms zo glad dat je er niet kon lopen) Als je niet alleen een mooi-weer-rijder bent is er een redelijke kans dat je de grond eens van dichterbij gaat zien.
Ik ben maar twee keer onderuit gegaan, best wel beschamend eigenlijkMen zegt niet voor niets "als je nog niet gevallen bent dan komt dat nog wel".
1) gas iets te ver opengetrokken toen ik de eerste keer reed, het ding schoot praktisch onder mijn kont vandaan.
2) tegen degene voor me op knallen omdat ik mijn nek meer dan 90 graden had gedraaid omdat ik iets op de stoep zag dat mijn onverdeelde aandacht trok
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
HEBBUH... Als we allemaal nu 1000 euro bijleggen...Capo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:25:
Kwam dit tegen ,
misschien heeft iemand nog wat geld over in een oude sok
http://montereyclassicbikeauction.com/results.php
[...]
Wil ik er wel circuitdagen mee gaan rijden ter promotie
Ik weet een nog betereFragDaddy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:30:
HEBBUH... Als we allemaal nu 1000 euro bijleggen...Gaan we hem als GoT promotiefiets gebruiken.
Wil ik er wel circuitdagen mee gaan rijden ter promotie
Wil ik wel mee eh.. testrijden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit topic is gesloten.
![]()