Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.336 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:18:
[...]
Wees blij dat je niet op een BMW rijdt....
Dat heb ik nooit van ze kunnen begrijpen eigenlijk, waarom zij 3 knopjes nodig hebben voor iets waar andere merken het met 1 knop doen....
Misschien logischer...of misschien zijn BMW rijders slimmer ;)
Ik heb er iig nog nooit een BMW rijder over horen klagen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het is anders als op andere fietsen, dat wel. Maar het went verdacht snel: links linkerknop, rechts rechterknop...

Overigens, op de Ariel steek ik ouderwetsch mijn hand uit; erg leuk als je ook moet koppelen, je voorontsteking moet afregelen, en een klein beetje tussengas moet geven voor/in een bocht :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag werd ik prettig verrast door een telefoontje van de gemeente. Mijn rijbewijs lag klaar en ik kon em gelijk kopen ophalen. Natuurlijk snel naar het gemeentehuis gegaan en opgehaald.

Ze vertelde mij begin deze week nog dat het echt volgende week zou worden maar gelukkig dus niet :)

De eerste 100km zitten er nu al weer op :) Hoewel de eerste 20km echt niet fijn reed op mijn CB600F ipv op de lesmotor die ik gewend was. Pas na iets van 40km begon ik een beetje lekker te rijden.

Hier onder ook maar even een plaatje van mijn motor.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2pry5x1.jpg

Ik heb begin deze week al nieuwe nieuwe spiegels besteld bij louis.de, want die ronde bevallen mij niet echt goed. Heb liever spiegels die wat breder zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:09:
Moet je toch een BMW nemen, die gaan vanzelf uit :+
Dacht dat je pas problemen met de batterij / alternator kreeg na een paar flink in de ABS te gaan :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:54

_Apache_

For life.

@Pilatus :

Wij hebben hier een CB900F, maar hebben hier spiegelverlengers opgezet, werkt super nu! :)

Trouwens, dat is niet helemaal een standaard uitlaat ofwel? ;) Pracht van een fiets.

_

Vanaf middernacht is mijn verzekering in orde en mag ik op de Fazer rijden! *O* Olie en oliefilter erin en erop en dan knallen met lief!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:50:
@Pilatus :

Wij hebben hier een CB900F, maar hebben hier spiegelverlengers opgezet, werkt super nu! :)

Trouwens, dat is niet helemaal een standaard uitlaat ofwel? ;) Pracht van een fiets.

_

Vanaf middernacht is mijn verzekering in orde en mag ik op de Fazer rijden! *O* Olie en oliefilter erin en erop en dan knallen met lief!
De 900 is ook erg leuk idd. Voor mij is 600 wel prima als eerste motor.

Ik wist niet eens dat er spiegelverlengers waren :P Maarja de spiegels uit Duitsland verwacht ik morgen hier binnen te hebben. Die zijn ook helemaal zwart ipv het chroome wat er nu op zit. Ik hou zelf niet echt van chroom dus denk dat ik wel tevreden zal zijn met zwarte spiegels qua looks. Nu maar hopen dat ze ook goed zicht geven anders moet ik daar misschien spiegelverlengers bij kopen.

Uitlaat is niet echt orgineel idd :P Ben er wel erg blij mee want ik vind de orginele niet echt mooi. Met deze uitlaat wordt het toch ook wel een andere motor om te zien ipv met de standaard pijp.

Moet nog even kijken of ik er een dB killer in laat zetten want hij maakt wel behoorlijk wat herrie nu.

Succes met het rijden op je Fazer ! Moet wel lukken met zo'n lekkere fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:11:
Is het bij het motorrijbewijs ook zo dat je een punten rijbewijs krijgt, ook als je al 5 jaar auto rijdt?
N E E
Een puntenrijbewijs geldt voor het eerste rijbewijs na het jaar 200X (jaar weet ik niet meer)
Heb je daarvoor al je eerste puntenvrij rijbewijs gehaald dan geldt dat ook voor een catogorie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

DinX

Motormuis

De brond van die pic van een tijdje terug:

:p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

DinX schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:40:
De brond van die pic van een tijdje terug:

[video]

:p
Uhhhh

why?
:? 8)7

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 14:58

L01

Die kerel is gewoon niet helemaal goed ofzo...

Ik heb nu dus 4 jaar mijn autorijbewijs, ik begrijp dus dat ik nu nog voor 1 jaar een punten rijbewijs heb voor auto en motor?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:06:
[...]

Dacht dat je pas problemen met de batterij / alternator kreeg na een paar flink in de ABS te gaan :+
Ga jij eens ff werken luiwammes

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:30:
Die kerel is gewoon niet helemaal goed ofzo...

Ik heb nu dus 4 jaar mijn autorijbewijs, ik begrijp dus dat ik nu nog voor 1 jaar een punten rijbewijs heb voor auto en motor?
Helemaal correct ;)

CBR Pagina waar dit uitgelegd staat (derde vraag).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 15:40

BertV

Handgemaakt

PilatuS schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:39:
Vandaag werd ik prettig verrast door een telefoontje van de gemeente. Mijn rijbewijs lag klaar en ik kon em gelijk kopen ophalen. Natuurlijk snel naar het gemeentehuis gegaan en opgehaald.

Ze vertelde mij begin deze week nog dat het echt volgende week zou worden maar gelukkig dus niet :)

De eerste 100km zitten er nu al weer op :) Hoewel de eerste 20km echt niet fijn reed op mijn CB600F ipv op de lesmotor die ik gewend was. Pas na iets van 40km begon ik een beetje lekker te rijden.
Hier onder ook maar even een plaatje van mijn motor.
[afbeelding]
Mooi plaatje! En gelukkig ook dikke fatsoenlijke dempers ipv die lelijke stompjes vaak van tegenwoordig.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

BertV schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:38:
[...]

Mooi plaatje! En gelukkig ook dikke fatsoenlijke dempers ipv die lelijke stompjes vaak van tegenwoordig.
Nou idd, van Hornets vind ik dat altijd het enige minpuntje kwa uiterlijk, dit is nice!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

zo, tassen gepakt en klaar om te vertrekken morgen :p 2 zijtassen aa 7.4 en 8.6 kg (L en R), een bagagerol en tanktassie *O* dinky heeft er zin in!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
En ik behoor sinds woensdag officiëel bij de motorrijders ipv bij de lessers! :D

Woensdagmorgen om 6u opgestaan zodat ik nog even kon gaan oefenen voordat ik examen ging doen om 7u45. Toevallig als ik op het terrein kom waar ik altijd oefende, stond daarmijn rij-instructeur die mij m'n eerste 6u rijles gegeven had met 2 lessers die via de rijschool examen gingen doen.
Diezelfde instructeur die beweerde dat het onmogelijk was om het maneuver 8 te maken met een gsx-f, en idd dezelfde instructeur die me een bak beloofd had als het zou lukken.
Even gevraagd of ik even tussen zijn kegeltjes mocht doorrijden om te oefenen, omdat ik de maanden ervoor altijd gewoon met de lijnen op de grodn geoefenend had. Met kegeltjes zijn die manveuvers wel ineens veel makkelijker!
Zo, tijd om te vertrekken, m'n pa uithalen die de volgwagen gaat spelen met de examinator, en naar het examencentrum rijden.
Ik was gelijk als eerste aan de beurt, eerst wat vragen van wat technische zaken ver de motor: hoe zie je dat je banden versleten zijn, controleer eens of je ketting goed gespannen is, hoe zie je dat je tandwiel versleten is, waar olie bijvullen...
Dan maar eens beginnen aan de maneuvers: slalom gaat goed, de gevreesde 8 gaat zonder probs, het ontwijken en precisies stop ook. Dan komt het traag rijden (12sec doen over 12m), ook een probleem oefening voor mij normaal, maar deze keer had ik nog 1m over toen het apparaatje begon te piepen... Vervolgens nog een keer de bocht pakken om aanloop te nemen voor noodstop, en toen heb ik op het laatste van de bocht in de "flessenhals" het laatste kegelje aan de linkerkant vol met m'n voet geraakt! Daarmee had ik niet zo hard opgetrokken als ik normaal zou gedaan hebben, en stond ik naar mijn gevoel veel te vroeg stil voor de noodstop.
Maar alles was in orde en ik mocht de baan op!
Op de baan niks speciaals tegengekomen, enkel dat ik op een afrit van een 2x2 moest stoppen voor de hellingsproef. Maar ik had het niet door en dacht dat ik over mijn voeten ging krijgen, dus ik al de motor in neutraal gezet en al aan het afstappen. Ineens in mijn oortje: "neenee, ge moet gewoon vertrekken".
Al bij al goed gegaan dus. Geen opmerking gekregen van het kegeltje: opmerking van de man: "dat zal wel door de wind geweest zijn...". Enige opmerking was dat ik ergens aan een rood licht niet genoeg naar rechts stil was komen te staan...
Nu nog een action shot te pakken zien te krijgen voor in de start post! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Feestdag in BE. En ik mag niet overwerken van de baas. Ik zit al aan 45 uur deze week dus komende week mag ik maar 35 uur werken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BertV schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:38:
[...]

Tnx :)

Ik vind die hele kleine uitlaten ook niet echt wat. Als ik kijk naar de uitlaat van een R6 uit 2000 of naar de 2008 versie dan vind ik die laatste lang niet zo mooi. Waarom zo'n klein ding er op zetten als je er ook een dikke vette demper op kwijt kan. Maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:43:
[...]

Tnx :)

Ik vind die hele kleine uitlaten ook niet echt wat. Als ik kijk naar de uitlaat van een R6 uit 2000 of naar de 2008 versie dan vind ik die laatste lang niet zo mooi. Waarom zo'n klein ding er op zetten als je er ook een dikke vette demper op kwijt kan. Maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Och, daarin kan ook overdreven worden... Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld die gigantische kachelpijp die standaard onder een GSX650F zit spuuglelijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

Och, daarin kan ook overdreven worden... Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld die gigantische kachelpijp die standaard onder een GSX650F zit spuuglelijk.
:^ met slim... jammer dat ik nog geen geld heb voor een yoshi..

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:09:
Onder het motto van :"Belofte maakt schuld", én omdat meerdere mensen graag met een motor rijden.....

Tijdens de laatste GoT Moto Meeting waren er meerdere mensen geïnteresseerd in een vervolg.... Nou heb ik destijds een voorstel gemaakt tot een vervolgrit in het Brabantse/Gelderse land met daarbij de nodige bochtjes........

Gezien de voorspellingen qua weer: ergens eind September lijkt mij persoonlijk een goede datum om zoïets te organiseren.

Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on" ;)
Leuk, ben zeker weer van de partij

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The Druid schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:44:
[...]

Leuk, ben zeker weer van de partij
Misschien ga ik ook wel mee. Moet ik tegen die tijd even kijken. Lijkt me wel leuk om een keer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rimpeldinky schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:49:
zo, tassen gepakt en klaar om te vertrekken morgen :p 2 zijtassen aa 7.4 en 8.6 kg (L en R), een bagagerol en tanktassie *O* dinky heeft er zin in!
Ik ben ook helemaal klaar voor me wedstrijd morgen :> Jij veel plezier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@rimeldinky: veel plezier in Italië, mocht je het nog lezen voor je vertrekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

Gisteren 1e motorvaardigheids cursus ANWB (lelystad) gedaan met vriendin.

Suuper tof en leerzaam. bochten gaan nu veel makkelijker, strakker en platter. R6 en ik beginnen toch vriendjes te worden.

komt er voor de volgende rit weer een meetingbord, waarop aan is te geven welke dagen de voorkeur hebben?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Chakotay schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:11:
@rimeldinky: veel plezier in Italië, mocht je het nog lezen voor je vertrekt :P
Ik heb em uitgezwaaid samen met mijn broer, ze zijn vanaf hier vertrokken en ik heb men rijbewijs helaas nog niet (en motor) (en ervaring) anders was ik meegegaan.....

Kortom volgend jaar ben ik er met Rimpel bij!!! 8)
ze zagen er erg gaaf uit met de motoren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Shit, was vanmiddag ff een stukje aan het rijden, zegt mrsT: ga anders ff bij wellplace zoo langs om te kijken hoe het daar nu mee staat... dat was een mini dierentuintje/kinderboederij, die een poosje geleden dicht ging, al dan niet tijdelijk..
(op google maps staat hij nog: http://maps.google.com/ma....002661,0.006909&t=h&z=17)

Dus ik daar langs, eerst reed ik verkeerd (urquart lane op, wat eigenlijk begint als urquart lane en eindigt als urquart moddersloot :X ...) dus semi-offroad door dikke blubber heen, lekker glippen en glijden.. ik merkte dat ik niet super ontspannen reed daar dus draaide maar om omdat ik geen zin had om onderuit te gaan..
Uiteindelijk vond ik het maar moest ff keren op de weg en aangezien het daar redelijk smal is dacht ik ik stop ff aan de kant van de weg en kan dan net iets ruimer draaien. maar de berm was er iets verhoogt (40Cm ofzo niet dramatisch) dus ik stop ff op het hoge gedeelte om goed te kunnen kijken of er geen verkeer aankomt (wat op dat soort kleine wegen niet vaak gebeurt, maar het zal je net overkomen)... maar ik let niet goed op, of ben wat onhandig met die ongelijke ondergrond en ik voel de versys over het dode punt heen gaan.. en K*T ja hoor daar ging hij tegen de grond met 0 KPH :/
bijna 7000 mijl schade vrij gereden op dat ding en laat ik hem stilstaand omdonderen |:(
Gelukkig viel de schade erg mee, krasjes op spiegel, stuureind en remhendel... maar mijn ego had wel grote schade :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

Dat blijft inderdaad balen, had toen ook rond de 20.000km schadevrij gereden met m'n 3e motor. Een fazer600. Bij het opbokken in de schuur plopte die er weer vanaf en belandde op z'n kant. Helaas lag ik er zelf ook nog onder in een ultieme poging de schade te beperken. Remhendel was toen afgebroken en klein scheurtje onder in de onderkuip. Helaas zat ik er zelf onder vast gekneld. Heeft 1,5u geduurd voordat m'n vader thuis was en me onder die motor uit kon halen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:50:
Dat blijft inderdaad balen, had toen ook rond de 20.000km schadevrij gereden met m'n 3e motor. Een fazer600. Bij het opbokken in de schuur plopte die er weer vanaf en belandde op z'n kant. Helaas lag ik er zelf ook nog onder in een ultieme poging de schade te beperken. Remhendel was toen afgebroken en klein scheurtje onder in de onderkuip. Helaas zat ik er zelf onder vast gekneld. Heeft 1,5u geduurd voordat m'n vader thuis was en me onder die motor uit kon halen ....
Au! ik verrekte alleen een beetje mijn rugspieren in de hoop het tegen te kunnen houden en bij proberen hem op te tillen...
Optillen hoe hij lag lukte me de eerste keer ook niet trouwens, toevallig reed er net iemand daar uit een oprij laan die me wel wou helpen, en die pakt hem vast en ik wil nog ff overleggen hoe we dat doen maar hij had hem al overeind... en was een keren van een normaal postuur... 'I'm used to bikes' zegt ie heel droog.. denk dat die motocross rijd ofzo en dit vaker doet.. want ik ben ook used to bikes maar ze optillen heb ik tot nu to maar 2x gedaan..

Ik probeerde deze techniek nog: http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk maar kreeg het niet 1-2-3 voor mekaar.. zeker net niet goed gedaan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:32:
Gelukkig viel de schade erg mee, krasjes op spiegel, stuureind en remhendel... maar mijn ego had wel grote schade :/
Direct oprapen, controleren op lekkages en direct rijden. Niet kijken naar plastische schade maar gas erop. Ego zit tussen de oren. Motor zal je vaker laten vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-08-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Och nu kun je weer wat nieuwe onderdelen bestellen en tegen moeder de vrouw zeggen dat de veiligheid v/d motor een beetje was aangetast door de valpartij. Met nieuwe onderdelen wordt dat weer 100% natuurlijk.
:X wow , niks aan over gehouden? Dit leren ze je niet bij een VRO :P

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 17-08-2008 22:15 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Chevy454 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:14:
[...]

Direct oprapen, controleren op lekkages en direct rijden. Niet kijken naar plastische schade maar gas erop. Ego zit tussen de oren. Motor zal je vaker laten vallen.
Meteen oprapen na een crash is ook makkelijker omdat je dan nog alle adrenaline in je lijf hebt zitten. Toen ik in de file omver gereden was begin dit jaar had ik mijn toch redelijk zware Kawasaki ook meteen weer overeind zonder een nuttige optil-techniek te gebruiken, en dat ging veel te makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:09:

Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on" ;)
Meeting topic schoppen en dan komt de rest vanzelf

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:54

_Apache_

For life.

Oef, wat rijdt die Fazer heerlijk, zal binnenkort is wat foto's posten! :)

Vandaag rondje gedaan met lief achterop (en daarachter de topkoffer :Y) ), ze vond het wel lekker zitten tegen de koffer aan.

Moest wel lachen, naast me kwam me vader rijden op de Honda CB900F, maar die moet zijn hand toch wat strakker houden om soepeltjes te rijden, anders wil het fireblade blok toch wat snel weg.

Direct na thuiskomst vanuit Houten nieuwe olie erin, Castrol GP half syntheet en het Fazertje klonk al wat gezonder, direct wat klein onderhoud gedaan om de komende kilometers op het droge te zitten.

Komende week is spelen met het Garmin GPS V navigatie systeem (kreeg ik erbij) ff kijken hoe het werkt en even de buurtje verkennen.

Al met al ben ik toch echt weer zo blij als een kind, een heel groot kind wel te verstaan! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-08-2008 23:37 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:12
Nog mensen naar de Harley Dag in Breda geweest vandaag? Ik wel als vanouds, altijd gezellig en mooie motoren kijken. Ik vond het wel rustig dit jaar zeg :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

ROFLASTC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
:X wow , niks aan over gehouden? Dit leren ze je niet bij een VRO :P
Voeten lagen net naast het carterdeksel waar de dynamo/ ontsteking zat. Ik zat gewoon op de grond eronder. Motor lag op z'n kant op die deksel, stuur en uitlaat. Zat dus wel ruimte onder, maar voet + laars paste er net niet onderdoor om los te komen. Heerlijk van die motorrijlaarzen .....
Heb wel even zitten vloeken ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, op zo'n moment ben je vast wel blij dat je been niet vast zit onder een hete uitlaatbocht :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 06-10 22:54

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Afgelopen zaterdag mijn eerste motorrijles (bij WOLF in Tilburg) gehad en dat viel me allersinds niet tegen. Heb geen enkele ervaring met motoren of schakelbrommers maar al heel snel voelde ik me niet compleet verloren en onbeholpen op de motor. Uiteraard zijn berijder en beredene nog verre, verre van één. Het zal denk nog wel even duren voordat het schakelen een tweede natuur is geworden. (Wie the h#ll heeft die rare constuctie verzonnen?) En het gas constant houden vond ik ook erg lastig. Wat reageert dat zenuwachtig zeg, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

De instructeur (aardige gast) was zeker niet ontevreden maar vanwege mijn onervarenheid schat hij dat ik wel ruim 20 lessen nodig zal hebben. Lijkt me reëel. Maar het belangrijkst vind ik dat ik het echt super vond om te doen! We eindigden met proberen "af te schuinen", maar dat leek echt nog totaal nergens op bij mij. Ik kan haast niet wachten om dat volgende keer opnieuw te oefenen want achterop bij de instructeur voelde dat erg tof. Heb dus enorm zin in de volgende les, maar wegens vakantie is die pas over een paar weken.
(Oh ja, en mijn haar zat dus voor geen meter meer na de les. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:26:
[...]

Meeting topic schoppen en dan komt de rest vanzelf
wimmel_1 in "Motor - Het Grote GoT MegaMeeting Spektakel"

DONE 8)

Dus aanmelden maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:50:
Bij het opbokken in de schuur plopte die er weer vanaf en belandde op z'n kant.
Volgens mij laat iedereen zijn brommerd wel een keertje vallen bij 0kmh. Ik ooit een keer bij een benzinestation in Oostenrijk. Wil 'm aan de kant duwen om wat te eten enzo na het tanken. En wat doe ik met mijn domme kop: remmen met de voorrem. Heel beheerst hoor...maar er lag een plasje spekgladde diesel...dus gleed mijn K1100RS zó bij me vandaan (ik liep er naast). Dus inderdaad (zoals de instructeur al zei) nooit met je voorrem remmen als je 'm aan de hand meevoert. Evengoed was ie misschien sowieso al gegaan met die diesel op de grond.

Toch kon ik 'm zo weer overeind zetten, ondanks dat het een behoorlijk zwaar ding is met zijkoffers en al. Zonder die techniek van die meneer op tjoeptjoep.

Opbokken, afstappen en aan de hand meevoeren zijn de meest gevaarlijke momenten. Ik ben in 12 jaar tijd nog nooit rijden op mijn bek gegaan. Met brommerrijden (echte brommer dan) ooit 1x in een bocht waar olie lag. Maar verder nooit. En ik rij niet als een watje. Maar uit mijn klauwen laten donderen al 2x... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ray-zor schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:37:

............ lesverhaal ............
tja.. "vroegah" reed je als echte vent op een dikke schakelbrommer. Daar heb ik er ook handenvol van gehad. Dat helpt als je je RBW wil gaan halen, want voertuigbeheersing is iets wat je al kan.

Maar goed, niet te streng zijn voor jezelf; geef jezelf eens een les of 5 en kijk eens hoe het dan gaat. Of kon je wél meteen fietsen zonder zijwieltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Daar ging m'n voormiddag :(

Ventiel achterband kapot op de snelweg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12:46
Ik heb de motor na het lessen eigenlijk nooit meer aan de hand meegevoerd :? Ik ga er altijd op zitten en dan steppen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:00:
Ik heb de motor na het lessen eigenlijk nooit meer aan de hand meegevoerd :? Ik ga er altijd op zitten en dan steppen :P
Tsja...leuk op een kleine fiets, maar ik vind steppen op een BMW van 250Kg ook een beetje tricky. Ook dan hou je 'm niet als ie gaat. Klint misschien gek, maar ik vind dan aan de hand meevoeren makkelijker dan steppen. Hoewel een Goldwing weer een ander verhaal is... ;) Maar die is weer lekker laag natuurlijk, en heeft een achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:00:
grappig, hier is keren op de weg 2x onderdeel van je examen, 1x aan de hand en 1x rijdend...

Vanochtend ook een grappige opmerking van MrsT:
Ik heb mijn mini verkocht dus nu meer plek op de oprijlaan/parkeerplaats/voortuin waar de motor staat, vroeger moest mrsT altijd eerst de auto aan de kant zetten voor ik weg kon, maar nu kon ik er achteruit uitrollen.
Zegt MrsT: moet je hem vanavond maar achteruit inparkeren. En dan te bedenken dat ik dan de stoep op moet en dan het grint van parkeeplek omhoog moet... dus vertelde haar dat een motor geen achteruit heeft (nou ja op een enkele na).. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
[...]

grappig, hier is keren op de weg 2x onderdeel van je examen, 1x aan de hand en 1x rijdend...

Vanochtend ook een grappige opmerking van MrsT:
Ik heb mijn mini verkocht dus nu meer plek op de oprijlaan/parkeerplaats/voortuin waar de motor staat, vroeger moest mrsT altijd eerst de auto aan de kant zetten voor ik weg kon, maar nu kon ik er achteruit uitrollen.
Zegt MrsT: moet je hem vanavond maar achteruit inparkeren. En dan te bedenken dat ik dan de stoep op moet en dan het grint van parkeeplek omhoog moet... dus vertelde haar dat een motor geen achteruit heeft (nou ja op een enkele na).. :>
:D

Vragen of ze hem dan wil komen duwen , handjes op de koplamp, lamp aan, heeft ze ook nog es warme handen :+

Mijn ringdagje gisteren is iets anders gelopen als gedacht :+

Vraag me niet hoe die los is gekomen want ding is sinds koop nog niet los geweest ( 1000km gereden, voldoende olie en geen verbruik) :X

Gelukkig alles snel gezien, gestopt en niet onderuit gegaan door de olie op me band. schat een 100/150cc olie over band/ motor/ laars.
Prairy schreef op 17 augustus 2008 @ 21:55:
Ons motoruitje naar de Eifel en Ring vandaag is niet helemaal gelukt :N

Beter voorbereid hadden we niet op weg kunnen gaan, dachten we. Gezond appeltje mee, portofoons mee en aan, kettinkjes gespannen, banden goed op spanning, zelfs het gele hesje dat in Duitsland verplicht is had ik meegenomen :o

Waren we nou maar op onze normale, chaotische, niet relaxte manier op pad gegaan...

Capo rijdt voor me en ergens bij Geleen zie ik ineens rook :X Is ie zn dopje kwijtgeraakt van waar je je olie bij vult. Motor spuugde dus allemaal olie eruit, alles zat onder |( Gelukkig hadden we onze portofoons meegenomen *O* Dus ik snel geroepen dat ie moest stoppen, zo gezegd, zo gedaan.

Ik terug naar huis om de auto met aanhanger te halen (lang leve de vriendelijke oude buurman die me even hielp met aansluiten 8-) ) Als je met de motor met gem. 160 naar huis rijdt, lijkt t met aanhanger wel erg langzaam te gaan :z

Ondertussen staat Capo braaf op me te wachten, komt ineens een Amerikaanse vriend van hem langs gereden die in Wassenaar woont, met de Amerikaanse ambassadeur. Die is dus even verderop gestopt en belde om te vragen of alles goed was. Das wel heel toevallig :?

Maar goed, Capo opgehaald, en terug thuis hebben we maar besloten om 's avonds uit eten te gaan in Valkenburg bij de Mexicaan. Dan hadden we ongeveer dezelfde route als met de motor, wie weet vinden we het dopje nog terug. Het dopje wat dus 2,5 cm diameter is, zwart en nou niet ehct goed te onderscheiden van de 50 kg aan rubber die je onderweg ziet op de vluchtstrook...

En in de afrit van A2 naar A76, mooie bocht zegt Capo, ja, daar ligt ie! Maar ja, we waren er natuurlijk alweer voorbij :P

Gelukkig is daar een klaverblad en konden we makkelijk terug. En verdomd, het is inderdaad een oliedopje! Nou is t nog maar afwachten of het inderdaad ZIJN oliedopje is, er ligt zoooo veel troep langs de kant van de weg :X

Heelijk gegeten, en terug naar huis dan maar.

Thuis natuurlijk gelijk passen. En verdomd, het is zijn dopje, beetje geschuurd, maar het past!

What are the odds... :}

Nou gaan we dinsdag of donderdag nog maar een poging wagen, hopen dat hij nu eindelijk wel eens de Ring op kan, zijn er nu al een keer of 5 geweest, maar iedere keer was er wat :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:33
mphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Tsja...leuk op een kleine fiets, maar ik vind steppen op een BMW van 250Kg ook een beetje tricky. Ook dan hou je 'm niet als ie gaat. Klint misschien gek, maar ik vind dan aan de hand meevoeren makkelijker dan steppen. Hoewel een Goldwing weer een ander verhaal is... ;) Maar die is weer lekker laag natuurlijk, en heeft een achteruit.
Gewoon starten die motor, ook al is het maar 2 mtr ofzo :o Had het maar geen motor moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
mphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:10:
[...]

Mja, mijn Deauville weegt ook 243 kilo volgens kentekenbewijs :) EN ik ga ook liever op mijn vaders Pan European die nog een stukje meer weegt zitten dan dat ik ernaast moet staan. Ernaast heb ik altijd het idee dat hij veel te makkelijk van me af gaat vallen :)
ToolkiT schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
Hier is het ook deel van de bijzondere verrichtingen :) Ik zeg niet dat ik het niet kan, ik heb er alleen een onbehaaglijk gevoel bij en doe het liever terwijl ik er op zit :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Keren niet toch? Wel in en uit een parkeervak wandelen met 't ding aan de hand.

Als ik m'n motor de voordeur in gooi ga ik er ook maar op zitten, anders past 't niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Keren niet echt nee, wel 90 graden bocht lopend, links en rechts, achteruit zou ik zo niet meer weten.
Rijdend wel, keren binnen beperkte ruimte, 6m geloof ik.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er op gaan zitten vind ik zelf ook makkelijker, en dat doe ik dus ook in de meeste gevallen als ik 'em zonder draaiende motor moet verplaatsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:39:
Er op gaan zitten vind ik zelf ook makkelijker, en dat doe ik dus ook in de meeste gevallen als ik 'em zonder draaiende motor moet verplaatsen :P.
Idd.. Alleen als ik langere stukken moet lopen (:/), loop ik er vaak liever naast.

Ik erger me dan altijd kapot aan de bijdehande mensen.. Van die lui die stoppen, hun raampje opendraaien en dan roepen: "goh, heb je pech?", nee joh, dit doe ik iedere dag |:(. Of gaan wijzen en roepen: "het is je ketting / band / etc", alsof ik daar nog niet achter was 8)7.

Edit: erop gaan zitten is trouwens leuker als je bergaf moet :D ...nadeel daarvan is dat je dus meestal eerst ook bergop hebt moeten gaan ;(.

[ Voor 10% gewijzigd door unclero op 18-08-2008 13:46 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:37:
[...]
Ernaast heb ik altijd het idee dat hij veel te makkelijk van me af gaat vallen :)
Klein beetje naar je toe laten leunen, gaat prima.

Maar goed, ieder zijn/haar manier. Er is niet 1 'beste' manier. Gewoon doen wat je zelf prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
unclero schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

Idd.. Alleen als ik langere stukken moet lopen (:/), loop ik er vaak liever naast.

Ik erger me dan altijd kapot aan de bijdehande mensen.. Van die lui die stoppen, hun raampje opendraaien en dan roepen: "goh, heb je pech?", nee joh, dit doe ik iedere dag |:(. Of gaan wijzen en roepen: "het is je ketting / band / etc", alsof ik daar nog niet achter was 8)7.

Edit: erop gaan zitten is trouwens leuker als je bergaf moet :D ...nadeel daarvan is dat je dus meestal eerst ook bergop hebt moeten gaan ;(.
Laatst nog een gestopt op de A2 voor een motorrijder die zonder benzine stond. Netjes naar de Shell en een stuk terug gebracht.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Lekker, deze voormiddag m'n ventiel laten herstellen en weer naar het werk. Kom je op je werk aan, belt de motorzaak. De technieker was voor 99% zeker dat hij de wielmoer helemaal had vast gedraaid maar wou het toch even zeker weten, dus of ik even voor de zekerheid kon kijken :X :p 8)7

Die dingen hoor je graag op je voicemail na 50km aan 150 km/u :+

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 18-08-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Zo doen of toch anders?
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/uitlaat1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/uitlaat2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42

Mud

lol @ dinx :x het zou je maar weer gebeuren :p

nog anderhalve week :< cant wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

OMG... check, dubbel check zeg ik!

@ Clithopias, kom je nou niet met je benen tegen de uitlaat?

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 18-08-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Klopt, mocht het te warm worden komt er een hitteschildje overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Net even een halve bar erbij gepompt in m'n voorband... lang leve de voetpomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:40:
Net even een halve bar erbij gepompt in m'n voorband... lang leve de voetpomp :)
Compressortje @ huis werkt ook prima :P

* M3rcury is aan het sparen voor een 2000 r6 circuitfiets :D _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

Compressortje @ huis werkt ook prima :P

* M3rcury is aan het sparen voor een 2000 r6 circuitfiets :D _/-\o_
Koop de mijne man :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Fototjes van de race afgelopen Zondag.

Met dank aan www.mlrp.nl

Door de GT
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2008/08/img-1819-tn.jpg[/img]

Lach eens naar de camera in de Ossenbroeken
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_0859_tn.jpg[/img]

Eind Ossenbroeken insturen Strubben. Lekker zweven met de armen :P
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_0936_tn.jpg[/img]

De Bult
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1311_tn.jpg[/img]

Opstellen voor de start
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1807_tn.jpg[/img]

Goooooooo
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1808_tn.jpg[/img]

Lekker horrrrrrr
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1814_tn.jpg[/img]

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 20-08-2008 16:39 . Reden: die pics zijn best redelijk groot kwa formaat, zou je ze even willen resizen voordat je ze opnieuw plaatst? :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

ziet er stoer uit man!

doe je dit elke week? (dan kom ik een keertje kijken)

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee helaas niet ;)

Wedstrijd is zo'n 1 keer per maand. En probeer ook nog altijd wel een keer te trainen in de maand. Dus 2 keer per maand gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Je zit verdacht vaak op kop op die foto's btw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wat moet je voor dat hok van jou hebben... ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:32:
Je zit verdacht vaak op kop op die foto's btw :*)
Had poleposition in de race :):) Maar werd uiteindelijk 5de :( Regen verpeste het :(

@M3rcury: Vraagprijs 5500 inclusief alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:59:
[...]

Had poleposition in de race :):) Maar werd uiteindelijk 5de :( Regen verpeste het :(

@M3rcury: Vraagprijs 5500 inclusief alles.
Dat budget heb ik niet.. wil er max 3500 euro aan uitgeven.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Doe je goed Tylen, jammer van de regen :)

Meh, kom ik net thuis uit Utrecht, zit er een schroef in mijn achterband... Ik vond de motor al wat raar aanvoelen het laatste stukje door Amersfoort :X

Meteen het achterwiel er maar uitgehaald, zo even naar De Valkenier brengen om er een nieuw stuk rubber om te laten leggen. :w geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg stoer Tylen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:40:
Geen tankstation met gratis luch in de buurt :o?

Ik vind het toch wel handig, 2 straatjes verder zit er bij mij eentje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Over de luchtpompen op benzinestations....

Ik vond mijn motor "raar" rijden nadat ik de bandenspanning had gecontroleerd (er moest wat uit volgens de meter).
Toen realiseerde ik me dat het eigenlijk raar was dat er lucht uit moest. Ik ben vervolgens wat rond gaan rijden in de buurt om de bandenspanningsmeters te vergelijken...
Elke pomp had een andere waarde lopend van 1.7 bar tot aan 3.2 bar...
En er zou zo'n 2.4 bar in mijn banden moeten en er zat nog maar 1.9 in...

Ik ben dus direct een echte (en analoge) bandenspanningsmeter gaan kopen...
Ik had nooit verwacht dat deze verschillen zo groot zouden zijn....
Dus let op hoeveel je erin doet...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, nieuwe band zit erom, en ik heb het achterwiel net ook weer teruggezet. Nu even wachten tot de weg weer droog is, en dan dat ding maar een beetje inrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AKA_ACE schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:51:
Over de luchtpompen op benzinestations....

Ik vond mijn motor "raar" rijden nadat ik de bandenspanning had gecontroleerd (er moest wat uit volgens de meter).
Toen realiseerde ik me dat het eigenlijk raar was dat er lucht uit moest. Ik ben vervolgens wat rond gaan rijden in de buurt om de bandenspanningsmeters te vergelijken...
Elke pomp had een andere waarde lopend van 1.7 bar tot aan 3.2 bar...
En er zou zo'n 2.4 bar in mijn banden moeten en er zat nog maar 1.9 in...

Ik ben dus direct een echte (en analoge) bandenspanningsmeter gaan kopen...
Ik had nooit verwacht dat deze verschillen zo groot zouden zijn....
Dus let op hoeveel je erin doet...
Dit kreeg ik laatst ook te horen toen ik bij een motorzaak mijn banden heb laten oppompen. Ik was eerst bij een Shell geweest, maar kwam er toen achter dat ik alleen mijn achterband kon doen en voor niet. Voor was niet mogelijk omdat de schijfremmen in de weg zaten.

Toen maar naar een motorzaak in de buurt gegaan, en daar hebben ze de juiste hoeveelheid lucht er in gedaan. Daar ook maar gelijk een 90 graden koppeling gekocht zodat ik dan de voorband wel kan doen.

Maar als ik dit zo lees dan heb ik erg weinig vertrouwen om mijn banden bij de Shell te gaan vullen en controleren. Eigenlijk is het ook gewoon gevaarlijk dat jij met 1.9 bar gaat rijden ipv de 2.4 die er echt in moet.

Heb ik wel gelijk een vraagje over die bandenspanningsmeter die je gekocht hebt, is het mogelijk om zo'n ding te gebruiken met die apparaten die je bij tankstations ziet ? En zo ja is het dan ook mogelijk om zeker te weten dat je dan de juiste hoeveelheid lucht er in hebt zitten ? Als het met zo'n ding mogelijk wordt voor mij om dan bij de Shell constant de banden te doen, en ook zeker te weten dat het goed is, dan moet ik ook maar zo'n ding gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:35:
[...]

Geen tankstation met gratis luch in de buurt :o?

Ik vind het toch wel handig, 2 straatjes verder zit er bij mij eentje *O*
De aansluiting is wat lastig, heb geen haakse ventielen helaas. Vooral voor is lastig met twee schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:41:
[...]

De aansluiting is wat lastig, heb geen haakse ventielen helaas. Vooral voor is lastig met twee schijven.
Ik heb dus zo'n 90 graden verlengkoppeling gekocht bij een motorzaak. Kost 5,95 en die schroef je eerst op je ventiel. Vervolgens kan je prima je banden vullen en haal je em er weer af zodra je klaar bent.

Bij mij is het niet eens mogelijk om de voorband te vullen want ik kom er onmogelijk bij. Maar misschien is het voor jou ook wat, maakt het vullen toch een stuk makkelijker. Ding is ook klein genoeg om altijd in je binnenzak mee te nemen als je gaat motor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
PilatuS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Heb ik wel gelijk een vraagje over die bandenspanningsmeter die je gekocht hebt, is het mogelijk om zo'n ding te gebruiken met die apparaten die je bij tankstations ziet ? En zo ja is het dan ook mogelijk om zeker te weten dat je dan de juiste hoeveelheid lucht er in hebt zitten ? Als het met zo'n ding mogelijk wordt voor mij om dan bij de Shell constant de banden te doen, en ook zeker te weten dat het goed is, dan moet ik ook maar zo'n ding gaan aanschaffen.
Weet ik niet echt zeker omdat er verschillende systemen zijn, voorinstelling of gewoon een klok die je afleest.
De voorinstelling zou met een verloopnippel moeten kunnen omdat je namelijk een "vaste" druk instelt.
Maar met een klok kan je alleen meten wat de druk in hun ketel is....
Lijkt mij zo

Ik heb trouwens een echt ouderwetse (met semi-haakse nippel, zo'n 60 graden bochtje) meter gekocht. Zit ook water/olie in en heeft een echte wijzer en een extra wijzer die de hoogst gemeten druk weergeeft. Een echt retro dingetje...
Met TüV en ijkwezen keuringspapiertjes erbij (maar wel even de meter gecontroleerd op een echte en geijkte opstelling.., en jawel.. geen afwijking)
Was een zware aanbieding van zo'n 90 gulden (ja ja) voor € 10.00.
Gekocht in een auto-onderdelenzaakje waar mensen nog gewoon zware van Nelle roken... ;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb ook idd een losse meter bij me (en een 90 graden dingetje) voor het geval dat. Oppompen doe ik altijd thuis (compressor ftw :Y) )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:41:
[...]

Ja heb ik ook last van, voor dubbele schijfrem en achter is het gewoon nogal "druk"...maar met de juiste positie van het wiel (en dus ventiel) lukt het net ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AKA_ACE schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:07:
[...]

Weet ik niet echt zeker omdat er verschillende systemen zijn, voorinstelling of gewoon een klok die je afleest.
De voorinstelling zou met een verloopnippel moeten kunnen omdat je namelijk een "vaste" druk instelt.
Maar met een klok kan je alleen meten wat de druk in hun ketel is....
Lijkt mij zo

Ik heb trouwens een echt ouderwetse (met semi-haakse nippel, zo'n 60 graden bochtje) meter gekocht. Zit ook water/olie in en heeft een echte wijzer en een extra wijzer die de hoogst gemeten druk weergeeft. Een echt retro dingetje...
Met TüV en ijkwezen keuringspapiertjes erbij (maar wel even de meter gecontroleerd op een echte en geijkte opstelling.., en jawel.. geen afwijking)
Was een zware aanbieding van zo'n 90 gulden (ja ja) voor € 10.00.
Gekocht in een auto-onderdelenzaakje waar mensen nog gewoon zware van Nelle roken... ;)
Die Shell bij mij heeft een digitaal systeem waar je vooraf de druk instelt die in de band moet komen. Op zich lijkt mij dat wel een goed systeem, maar ik wil toch wel erg graag weten of er ook echt 2.9 in mijn achterband komt als ik dat instel.

Ik heb hier even rondgekeken en een meter voor de auto gevonden. Het is een analoge meter waarmee je ook druk weg kan laten lopen. Ik ga binnenkort wel even naar de Shell toe en pomp dan 3 bar in mijn achterband. Dan laat ik met die meter wel even druk weglopen zodat ie op 2.9 bar komt. Kan ik ook gelijk even kijken wat die meter aangeeft als ik met het Shell apparaat er 3 bar in doe.

Die meter die ik heb is wel een stuk simpeler als die van jou, maar het zou er mee moeten lukken. Kan in ieder geval zien of het klopt wat dat Shell apparaat aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ik heb eens getest met een losse bandendrukmeter en de pomp waar ik altijd mijn lucht vandaan haalde (_O-) en dat was dezelfde waarde. Tegenwoordig hebben we een compressor en da's toch wel makkelijker, ipv onhandige staaf gewoon een stukje slang met nippel en makkelijk om even de bandenspanning te controleren als je gaat rijden. En de meter van dat goedkope vulpistool geeft ook dezelfde waardes aan als een losse bandendrukmeter.

[ Voor 18% gewijzigd door Clithopias op 20-08-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig in omgeving Tilburg zoeen meter, dan kan ik kijken of dat digitale systeem wat de Total hier heeft een beetje klopt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hee, hier wat pics van m'n superbikestuurtje. Echt de vetste upgrade ooit. Zitpositie is heerlijk voor lekker cruisen, en bochten gaan ziekelijk schuin. Het rare is dat het gevoel van acceleratie een stuk minder is geworden. Als je rechtop zit is het allemaal wat minder eng ofzo :P

Ik ben er echt blij mee, het gevoel van opstappen en maar blijven rijden, rijden, rijden is nog sterker geworden. Een ritje naar de supermarkt wordt makkelijk een dijkentoer van 1,5 uur, haha :D

Afbeeldingslocatie: http://dondor.nl/images/gpz500s_superbikestuur_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dondor.nl/images/gpz500s_superbikestuur_2.jpg

Kenners spotten de RAM mount kogel... en links z'n vriendje de FZR 600 met Yoshi herriepijp.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yups ... en "kenners" spotten dan ook meteen dat je dat koord van je schijfremslot op een érg vreemde manier aan het gebruiken bent >:)

Ten overvloede: Dat koord hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden .... ;)

edit:

LOL @ Taalnazi >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-08-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

wimmel_1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:55:
Yups ... en "kenners" spotten dan ook meteen dat je dat koortje van je schijfremslot op een érg vreemde manier aan het gebruiken bent >:)

Ten overvloede: Dat koortje hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden .... ;)
Koortje? Gaat dat dan zingen wanneer je het vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pooh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:08:
[...]

Koortje? Gaat dat dan zingen wanneer je het vergeet?
Als je het laat zitten dan ga je zelf misschien zingen ;) = aangepast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
Pfoe ik heb zowel goed als slecht nieuws, voor mij als (hopelijk na 17 september geslaagd motorrijder) slecht nieuws maar voor mijn toekomst zelf zeer goed.
Ik heb namelijk een huis gekocht! de handtekeningen moeten nog geplaatst worden maar eigelijk niets wat dat tegen kan en zal houden.
Moet hier echter erg veel in verbouwen dit houd dus weer in dat de motor 2e plaats moet komen hierdoor :(.
De aanschaf van een mooie fiets gaat gewoon niet lukken tijdens de verbouwing en een zekere tijd erna... :( dan maar afentoe huren dus!!!!
Of toevallig hier nog donoren van motoren hehe :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Nou, er is net iemand geweest die mijn motor (de FZR 600) wil kopen :) Morgen de deal rondmaken op het postkantoor.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Robbels schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:11:
Pfoe ik heb zowel goed als slecht nieuws, voor mij als (hopelijk na 17 september geslaagd motorrijder) slecht nieuws maar voor mijn toekomst zelf zeer goed.
Ik heb namelijk een huis gekocht! de handtekeningen moeten nog geplaatst worden maar eigelijk niets wat dat tegen kan en zal houden.
Moet hier echter erg veel in verbouwen dit houd dus weer in dat de motor 2e plaats moet komen hierdoor :(.
De aanschaf van een mooie fiets gaat gewoon niet lukken tijdens de verbouwing en een zekere tijd erna... :( dan maar afentoe huren dus!!!!
Of toevallig hier nog donoren van motoren hehe :) :D
Misschien een CB500 in redelijke staat ? Die is er voor 800 euro op zich wel te vinden. Als je regelmatig een motor wilt huren kost dat ook veel geld.

Aan de andere kant, de herfst en winter zitten er ook weer aan te komen dus misschien gewoon volgende seizoen iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
PilatuS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:19:
[...]

Misschien een CB500 in redelijke staat ? Die is er voor 800 euro op zich wel te vinden. Als je regelmatig een motor wilt huren kost dat ook veel geld.

Aan de andere kant, de herfst en winter zitten er ook weer aan te komen dus misschien gewoon volgende seizoen iets kopen.
Je laatste idee is denk ik het beste in mijn situatie... helaas maar waar, vooral de maandelijkse lasten zijn natuurlijk aanwezig en die wil ik zo laag mogelijk houden met het huis. Ik woon nu nog thuis dus welke kosten ik dadelijk maandelijks heb zijn mij nog niet volledig bekend. Kortom even alles laten verwerken over 2 maanden is het huis van mij en dan nog zeker 2 a 3 maanden verbouwen!

Kortom bijna half jaar verder dan is het alweer lente dus dan zien we wel :D
ben het wel met je eens dat regelmatig huren veel geld kost maar dan breng je nadien de motor terug en zijn je kosten ook verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

• snars
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:55:
Yups ... en "kenners" spotten dan ook meteen dat je dat koord van je schijfremslot op een érg vreemde manier aan het gebruiken bent >:)

Ten overvloede: Dat koord hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden .... ;)
[/edit]
Misschien had ik dat koordje even losgegooid voor de foto, je weet maar nooit wimmel ;) De ECHTE kenner herkent dit gele gevaarte ook als een Lidl-schijfremslot, dat uit mekaar valt lang voordat de remschijf dat doet :P

[ Voor 10% gewijzigd door snars op 21-08-2008 16:05 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 21:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik ga vanaf 1 september bij een nieuwe baas beginnen en mag de leaseauto weer inleveren.
Mijn nieuwe functie is op een vaste plek en ik krijg dus geen lease auto daar. Hierdoor ga ik straks ook met de motor dagelijks naar werk toe. Ben benieuwd hoe dat gaat met een HD blok :P

Van de dealer hoorde ik wel dat de buell een fiets is die veelal voor woon/werk gekocht word. Nou we gaan het meemaken ;)

• Warbringer
  • Laatst online: 06-10 20:46
Op mijn Buell 1125R tuf ik elke dag 35km heen en 35km terug.. gaat prima zo :)

[ Voor 20% gewijzigd door Warbringer op 21-08-2008 16:28 ]

I want to live forever, so far.. so good.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 21:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ja maar dat is geen amerikaan meer he ;)
Wel een mooie fiets trouwens!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Robbels schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:23:
[...]
dan breng je nadien de motor terug en zijn je kosten ook verdwenen....
Ja, en je geld ook...en je hebt geen motor. Er zijn hele leuke motoren te koop voor weinig geld. Tip: wacht tot volgend seizoen en ga in feb of mar naar de Motorbeurs in Utrecht. Moet je de laatste dag gaan. Je kunt dan allicht nog een leuke slag slaan. Zorg dat je vooraf een paar modellen in je hoofd hebt die je zou willen kopen en kijk in de aanloop alvast een poosje op MP. Zo kun je je een beeld vormen over de prijzen. Leg desnoods een lijstje aan die je meeneemt. Je kunt nl in je euforie beslissen voor een 'koopje' dat later helemaal niet zo'n koopje blijkt.

• Robbels
mphilipp schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:50:
[...]

Ja, en je geld ook...en je hebt geen motor. Er zijn hele leuke motoren te koop voor weinig geld. Tip: wacht tot volgend seizoen en ga in feb of mar naar de Motorbeurs in Utrecht. Moet je de laatste dag gaan. Je kunt dan allicht nog een leuke slag slaan. Zorg dat je vooraf een paar modellen in je hoofd hebt die je zou willen kopen en kijk in de aanloop alvast een poosje op MP. Zo kun je je een beeld vormen over de prijzen. Leg desnoods een lijstje aan die je meeneemt. Je kunt nl in je euforie beslissen voor een 'koopje' dat later helemaal niet zo'n koopje blijkt.
Men broer is Motor Technicus bij MC Rijen die kan vast wel een beetje meekijken voor mij wat een koopje is en wat niet ;)
maar inderdaad men geld ook zoals je zegt huren is natuurlijk altijd weggegooid geld. Ben ik ook geen voorstander van dat verklaard de koop voor een huis ipv huur :*) .
Wachten tot voorjaar is sowieso het slimste denk ik :'( en dan ff flink woon werk verkeer 35 heen 35 terug om wat ervaring op te doen en dan ermee op vakantie... _/-\o_

• Chevy454
  • Niet online
Huren van een motorfiets hangt af hoe fanatiek je bent. Ik zou beter af zijn met huren, ik rijd toch maar 4 keer per jaar ofzo :X Werk, werk, nog meer werk.

Ben wel blij dat ik niet met de collega's naar het Verre Oosten ga voor 2x 20 dagen om te koken in mijn zweet op 4500m / vast te roesten bij -40 in de buurt van Rusland. Dan kan ik nog met de motorrijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 21-08-2008 21:17 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.