A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Overigens, op de Ariel steek ik ouderwetsch mijn hand uit; erg leuk als je ook moet koppelen, je voorontsteking moet afregelen, en een klein beetje tussengas moet geven voor/in een bocht
Wise enough to play the fool
Ze vertelde mij begin deze week nog dat het echt volgende week zou worden maar gelukkig dus niet
De eerste 100km zitten er nu al weer op
Hier onder ook maar even een plaatje van mijn motor.

Ik heb begin deze week al nieuwe nieuwe spiegels besteld bij louis.de, want die ronde bevallen mij niet echt goed. Heb liever spiegels die wat breder zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2008 17:46 ]
Dacht dat je pas problemen met de batterij / alternator kreeg na een paar flink in de ABS te gaancharrel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:09:
Moet je toch een BMW nemen, die gaan vanzelf uit
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wij hebben hier een CB900F, maar hebben hier spiegelverlengers opgezet, werkt super nu!
Trouwens, dat is niet helemaal een standaard uitlaat ofwel?
_
Vanaf middernacht is mijn verzekering in orde en mag ik op de Fazer rijden!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
De 900 is ook erg leuk idd. Voor mij is 600 wel prima als eerste motor._Apache_ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:50:
@Pilatus :
Wij hebben hier een CB900F, maar hebben hier spiegelverlengers opgezet, werkt super nu!
Trouwens, dat is niet helemaal een standaard uitlaat ofwel?Pracht van een fiets.
_
Vanaf middernacht is mijn verzekering in orde en mag ik op de Fazer rijden!Olie en oliefilter erin en erop en dan knallen met lief!
Ik wist niet eens dat er spiegelverlengers waren
Uitlaat is niet echt orgineel idd
Moet nog even kijken of ik er een dB killer in laat zetten want hij maakt wel behoorlijk wat herrie nu.
Succes met het rijden op je Fazer ! Moet wel lukken met zo'n lekkere fiets
Verwijderd
N E EL01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:11:
Is het bij het motorrijbewijs ook zo dat je een punten rijbewijs krijgt, ook als je al 5 jaar auto rijdt?
Een puntenrijbewijs geldt voor het eerste rijbewijs na het jaar 200X (jaar weet ik niet meer)
Heb je daarvoor al je eerste puntenvrij rijbewijs gehaald dan geldt dat ook voor een catogorie toevoeging.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
UhhhhDinX schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:40:
De brond van die pic van een tijdje terug:
[video]
why?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik heb nu dus 4 jaar mijn autorijbewijs, ik begrijp dus dat ik nu nog voor 1 jaar een punten rijbewijs heb voor auto en motor?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Ga jij eens ff werken luiwammesChevy454 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:06:
[...]
Dacht dat je pas problemen met de batterij / alternator kreeg na een paar flink in de ABS te gaan
Helemaal correctL01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:30:
Die kerel is gewoon niet helemaal goed ofzo...
Ik heb nu dus 4 jaar mijn autorijbewijs, ik begrijp dus dat ik nu nog voor 1 jaar een punten rijbewijs heb voor auto en motor?
CBR Pagina waar dit uitgelegd staat (derde vraag).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mooi plaatje! En gelukkig ook dikke fatsoenlijke dempers ipv die lelijke stompjes vaak van tegenwoordig.PilatuS schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:39:
Vandaag werd ik prettig verrast door een telefoontje van de gemeente. Mijn rijbewijs lag klaar en ik kon em gelijk kopen ophalen. Natuurlijk snel naar het gemeentehuis gegaan en opgehaald.
Ze vertelde mij begin deze week nog dat het echt volgende week zou worden maar gelukkig dus niet
De eerste 100km zitten er nu al weer opHoewel de eerste 20km echt niet fijn reed op mijn CB600F ipv op de lesmotor die ik gewend was. Pas na iets van 40km begon ik een beetje lekker te rijden.
Hier onder ook maar even een plaatje van mijn motor.
[afbeelding]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Nou idd, van Hornets vind ik dat altijd het enige minpuntje kwa uiterlijk, dit is nice!BertV schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:38:
[...]
Mooi plaatje! En gelukkig ook dikke fatsoenlijke dempers ipv die lelijke stompjes vaak van tegenwoordig.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

*burp*
Woensdagmorgen om 6u opgestaan zodat ik nog even kon gaan oefenen voordat ik examen ging doen om 7u45. Toevallig als ik op het terrein kom waar ik altijd oefende, stond daarmijn rij-instructeur die mij m'n eerste 6u rijles gegeven had met 2 lessers die via de rijschool examen gingen doen.
Diezelfde instructeur die beweerde dat het onmogelijk was om het maneuver 8 te maken met een gsx-f, en idd dezelfde instructeur die me een bak beloofd had als het zou lukken.
Even gevraagd of ik even tussen zijn kegeltjes mocht doorrijden om te oefenen, omdat ik de maanden ervoor altijd gewoon met de lijnen op de grodn geoefenend had. Met kegeltjes zijn die manveuvers wel ineens veel makkelijker!
Zo, tijd om te vertrekken, m'n pa uithalen die de volgwagen gaat spelen met de examinator, en naar het examencentrum rijden.
Ik was gelijk als eerste aan de beurt, eerst wat vragen van wat technische zaken ver de motor: hoe zie je dat je banden versleten zijn, controleer eens of je ketting goed gespannen is, hoe zie je dat je tandwiel versleten is, waar olie bijvullen...
Dan maar eens beginnen aan de maneuvers: slalom gaat goed, de gevreesde 8 gaat zonder probs, het ontwijken en precisies stop ook. Dan komt het traag rijden (12sec doen over 12m), ook een probleem oefening voor mij normaal, maar deze keer had ik nog 1m over toen het apparaatje begon te piepen... Vervolgens nog een keer de bocht pakken om aanloop te nemen voor noodstop, en toen heb ik op het laatste van de bocht in de "flessenhals" het laatste kegelje aan de linkerkant vol met m'n voet geraakt! Daarmee had ik niet zo hard opgetrokken als ik normaal zou gedaan hebben, en stond ik naar mijn gevoel veel te vroeg stil voor de noodstop.
Maar alles was in orde en ik mocht de baan op!
Op de baan niks speciaals tegengekomen, enkel dat ik op een afrit van een 2x2 moest stoppen voor de hellingsproef. Maar ik had het niet door en dacht dat ik over mijn voeten ging krijgen, dus ik al de motor in neutraal gezet en al aan het afstappen. Ineens in mijn oortje: "neenee, ge moet gewoon vertrekken".
Al bij al goed gegaan dus. Geen opmerking gekregen van het kegeltje: opmerking van de man: "dat zal wel door de wind geweest zijn...". Enige opmerking was dat ik ergens aan een rood licht niet genoeg naar rechts stil was komen te staan...
Nu nog een action shot te pakken zien te krijgen voor in de start post! :-)
Feestdag in BE. En ik mag niet overwerken van de baas. Ik zit al aan 45 uur deze week dus komende week mag ik maar 35 uur werken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
TnxBertV schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:38:
[...]
Mooi plaatje! En gelukkig ook dikke fatsoenlijke dempers ipv die lelijke stompjes vaak van tegenwoordig.
Ik vind die hele kleine uitlaten ook niet echt wat. Als ik kijk naar de uitlaat van een R6 uit 2000 of naar de 2008 versie dan vind ik die laatste lang niet zo mooi. Waarom zo'n klein ding er op zetten als je er ook een dikke vette demper op kwijt kan. Maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Och, daarin kan ook overdreven worden... Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld die gigantische kachelpijp die standaard onder een GSX650F zit spuuglelijk.PilatuS schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:43:
[...]
Tnx
Ik vind die hele kleine uitlaten ook niet echt wat. Als ik kijk naar de uitlaat van een R6 uit 2000 of naar de 2008 versie dan vind ik die laatste lang niet zo mooi. Waarom zo'n klein ding er op zetten als je er ook een dikke vette demper op kwijt kan. Maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
:^ met slim... jammer dat ik nog geen geld heb voor een yoshi..Chakotay schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:18:
[...]
Och, daarin kan ook overdreven worden... Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld die gigantische kachelpijp die standaard onder een GSX650F zit spuuglelijk.
*burp*
Leuk, ben zeker weer van de partijwimmel_1 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:09:
Onder het motto van :"Belofte maakt schuld", én omdat meerdere mensen graag met een motor rijden.....
Tijdens de laatste GoT Moto Meeting waren er meerdere mensen geïnteresseerd in een vervolg.... Nou heb ik destijds een voorstel gemaakt tot een vervolgrit in het Brabantse/Gelderse land met daarbij de nodige bochtjes........
Gezien de voorspellingen qua weer: ergens eind September lijkt mij persoonlijk een goede datum om zoïets te organiseren.
Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on"
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Misschien ga ik ook wel mee. Moet ik tegen die tijd even kijken. Lijkt me wel leuk om een keer te doen
Ik ben ook helemaal klaar voor me wedstrijd morgenrimpeldinky schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:49:
zo, tassen gepakt en klaar om te vertrekken morgen2 zijtassen aa 7.4 en 8.6 kg (L en R), een bagagerol en tanktassie
dinky heeft er zin in!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Suuper tof en leerzaam. bochten gaan nu veel makkelijker, strakker en platter. R6 en ik beginnen toch vriendjes te worden.
komt er voor de volgende rit weer een meetingbord, waarop aan is te geven welke dagen de voorkeur hebben?
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Ik heb em uitgezwaaid samen met mijn broer, ze zijn vanaf hier vertrokken en ik heb men rijbewijs helaas nog niet (en motor) (en ervaring) anders was ik meegegaan.....Chakotay schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:11:
@rimeldinky: veel plezier in Italië, mocht je het nog lezen voor je vertrekt
Kortom volgend jaar ben ik er met Rimpel bij!!!
ze zagen er erg gaaf uit met de motoren in ieder geval.
(op google maps staat hij nog: http://maps.google.com/ma....002661,0.006909&t=h&z=17)
Dus ik daar langs, eerst reed ik verkeerd (urquart lane op, wat eigenlijk begint als urquart lane en eindigt als urquart moddersloot

Uiteindelijk vond ik het maar moest ff keren op de weg en aangezien het daar redelijk smal is dacht ik ik stop ff aan de kant van de weg en kan dan net iets ruimer draaien. maar de berm was er iets verhoogt (40Cm ofzo niet dramatisch) dus ik stop ff op het hoge gedeelte om goed te kunnen kijken of er geen verkeer aankomt (wat op dat soort kleine wegen niet vaak gebeurt, maar het zal je net overkomen)... maar ik let niet goed op, of ben wat onhandig met die ongelijke ondergrond en ik voel de versys over het dode punt heen gaan.. en K*T ja hoor daar ging hij tegen de grond met 0 KPH

bijna 7000 mijl schade vrij gereden op dat ding en laat ik hem stilstaand omdonderen

Gelukkig viel de schade erg mee, krasjes op spiegel, stuureind en remhendel... maar mijn ego had wel grote schade

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Au! ik verrekte alleen een beetje mijn rugspieren in de hoop het tegen te kunnen houden en bij proberen hem op te tillen...charrel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:50:
Dat blijft inderdaad balen, had toen ook rond de 20.000km schadevrij gereden met m'n 3e motor. Een fazer600. Bij het opbokken in de schuur plopte die er weer vanaf en belandde op z'n kant. Helaas lag ik er zelf ook nog onder in een ultieme poging de schade te beperken. Remhendel was toen afgebroken en klein scheurtje onder in de onderkuip. Helaas zat ik er zelf onder vast gekneld. Heeft 1,5u geduurd voordat m'n vader thuis was en me onder die motor uit kon halen ....
Optillen hoe hij lag lukte me de eerste keer ook niet trouwens, toevallig reed er net iemand daar uit een oprij laan die me wel wou helpen, en die pakt hem vast en ik wil nog ff overleggen hoe we dat doen maar hij had hem al overeind... en was een keren van een normaal postuur... 'I'm used to bikes' zegt ie heel droog.. denk dat die motocross rijd ofzo en dit vaker doet.. want ik ben ook used to bikes maar ze optillen heb ik tot nu to maar 2x gedaan..
Ik probeerde deze techniek nog: http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk maar kreeg het niet 1-2-3 voor mekaar.. zeker net niet goed gedaan ofzo..
Direct oprapen, controleren op lekkages en direct rijden. Niet kijken naar plastische schade maar gas erop. Ego zit tussen de oren. Motor zal je vaker laten vallen.ToolkiT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:32:
Gelukkig viel de schade erg mee, krasjes op spiegel, stuureind en remhendel... maar mijn ego had wel grote schade
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 17-08-2008 22:20 ]
Och nu kun je weer wat nieuwe onderdelen bestellen en tegen moeder de vrouw zeggen dat de veiligheid v/d motor een beetje was aangetast door de valpartij. Met nieuwe onderdelen wordt dat weer 100% natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 17-08-2008 22:15 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Meteen oprapen na een crash is ook makkelijker omdat je dan nog alle adrenaline in je lijf hebt zitten. Toen ik in de file omver gereden was begin dit jaar had ik mijn toch redelijk zware Kawasaki ook meteen weer overeind zonder een nuttige optil-techniek te gebruiken, en dat ging veel te makkelijkChevy454 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
Direct oprapen, controleren op lekkages en direct rijden. Niet kijken naar plastische schade maar gas erop. Ego zit tussen de oren. Motor zal je vaker laten vallen.
Meeting topic schoppen en dan komt de rest vanzelfwimmel_1 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:09:
Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on"
And it goes BRAAAAAPP!
Vandaag rondje gedaan met lief achterop (en daarachter de topkoffer
Moest wel lachen, naast me kwam me vader rijden op de Honda CB900F, maar die moet zijn hand toch wat strakker houden om soepeltjes te rijden, anders wil het fireblade blok toch wat snel weg.
Direct na thuiskomst vanuit Houten nieuwe olie erin, Castrol GP half syntheet en het Fazertje klonk al wat gezonder, direct wat klein onderhoud gedaan om de komende kilometers op het droge te zitten.
Komende week is spelen met het Garmin GPS V navigatie systeem (kreeg ik erbij) ff kijken hoe het werkt en even de buurtje verkennen.
Al met al ben ik toch echt weer zo blij als een kind, een heel groot kind wel te verstaan!

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-08-2008 23:37 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Voeten lagen net naast het carterdeksel waar de dynamo/ ontsteking zat. Ik zat gewoon op de grond eronder. Motor lag op z'n kant op die deksel, stuur en uitlaat. Zat dus wel ruimte onder, maar voet + laars paste er net niet onderdoor om los te komen. Heerlijk van die motorrijlaarzen .....ROFLASTC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
wow , niks aan over gehouden? Dit leren ze je niet bij een VRO
Heb wel even zitten vloeken ja

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De instructeur (aardige gast) was zeker niet ontevreden maar vanwege mijn onervarenheid schat hij dat ik wel ruim 20 lessen nodig zal hebben. Lijkt me reëel. Maar het belangrijkst vind ik dat ik het echt super vond om te doen! We eindigden met proberen "af te schuinen", maar dat leek echt nog totaal nergens op bij mij. Ik kan haast niet wachten om dat volgende keer opnieuw te oefenen want achterop bij de instructeur voelde dat erg tof. Heb dus enorm zin in de volgende les, maar wegens vakantie is die pas over een paar weken.
(Oh ja, en mijn haar zat dus voor geen meter meer na de les.
wimmel_1 in "Motor - Het Grote GoT MegaMeeting Spektakel"ROFLASTC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:26:
[...]
Meeting topic schoppen en dan komt de rest vanzelf
DONE
Dus aanmelden maar
Volgens mij laat iedereen zijn brommerd wel een keertje vallen bij 0kmh. Ik ooit een keer bij een benzinestation in Oostenrijk. Wil 'm aan de kant duwen om wat te eten enzo na het tanken. En wat doe ik met mijn domme kop: remmen met de voorrem. Heel beheerst hoor...maar er lag een plasje spekgladde diesel...dus gleed mijn K1100RS zó bij me vandaan (ik liep er naast). Dus inderdaad (zoals de instructeur al zei) nooit met je voorrem remmen als je 'm aan de hand meevoert. Evengoed was ie misschien sowieso al gegaan met die diesel op de grond.charrel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:50:
Bij het opbokken in de schuur plopte die er weer vanaf en belandde op z'n kant.
Toch kon ik 'm zo weer overeind zetten, ondanks dat het een behoorlijk zwaar ding is met zijkoffers en al. Zonder die techniek van die meneer op tjoeptjoep.
Opbokken, afstappen en aan de hand meevoeren zijn de meest gevaarlijke momenten. Ik ben in 12 jaar tijd nog nooit rijden op mijn bek gegaan. Met brommerrijden (echte brommer dan) ooit 1x in een bocht waar olie lag. Maar verder nooit. En ik rij niet als een watje. Maar uit mijn klauwen laten donderen al 2x...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
tja.. "vroegah" reed je als echte vent op een dikke schakelbrommer. Daar heb ik er ook handenvol van gehad. Dat helpt als je je RBW wil gaan halen, want voertuigbeheersing is iets wat je al kan.
Maar goed, niet te streng zijn voor jezelf; geef jezelf eens een les of 5 en kijk eens hoe het dan gaat. Of kon je wél meteen fietsen zonder zijwieltjes
Ventiel achterband kapot op de snelweg

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Tsja...leuk op een kleine fiets, maar ik vind steppen op een BMW van 250Kg ook een beetje tricky. Ook dan hou je 'm niet als ie gaat. Klint misschien gek, maar ik vind dan aan de hand meevoeren makkelijker dan steppen. Hoewel een Goldwing weer een ander verhaal is...Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:00:
Ik heb de motor na het lessen eigenlijk nooit meer aan de hand meegevoerdIk ga er altijd op zitten en dan steppen
grappig, hier is keren op de weg 2x onderdeel van je examen, 1x aan de hand en 1x rijdend...Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:00:
Ik heb de motor na het lessen eigenlijk nooit meer aan de hand meegevoerdIk ga er altijd op zitten en dan steppen
Vanochtend ook een grappige opmerking van MrsT:
Ik heb mijn mini verkocht dus nu meer plek op de oprijlaan/parkeerplaats/voortuin waar de motor staat, vroeger moest mrsT altijd eerst de auto aan de kant zetten voor ik weg kon, maar nu kon ik er achteruit uitrollen.
Zegt MrsT: moet je hem vanavond maar achteruit inparkeren. En dan te bedenken dat ik dan de stoep op moet en dan het grint van parkeeplek omhoog moet... dus vertelde haar dat een motor geen achteruit heeft (nou ja op een enkele na)..
ToolkiT schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
[...]
grappig, hier is keren op de weg 2x onderdeel van je examen, 1x aan de hand en 1x rijdend...
Vanochtend ook een grappige opmerking van MrsT:
Ik heb mijn mini verkocht dus nu meer plek op de oprijlaan/parkeerplaats/voortuin waar de motor staat, vroeger moest mrsT altijd eerst de auto aan de kant zetten voor ik weg kon, maar nu kon ik er achteruit uitrollen.
Zegt MrsT: moet je hem vanavond maar achteruit inparkeren. En dan te bedenken dat ik dan de stoep op moet en dan het grint van parkeeplek omhoog moet... dus vertelde haar dat een motor geen achteruit heeft (nou ja op een enkele na)..
Vragen of ze hem dan wil komen duwen , handjes op de koplamp, lamp aan, heeft ze ook nog es warme handen
Mijn ringdagje gisteren is iets anders gelopen als gedacht
Vraag me niet hoe die los is gekomen want ding is sinds koop nog niet los geweest ( 1000km gereden, voldoende olie en geen verbruik)

Gelukkig alles snel gezien, gestopt en niet onderuit gegaan door de olie op me band. schat een 100/150cc olie over band/ motor/ laars.
Prairy schreef op 17 augustus 2008 @ 21:55:
Ons motoruitje naar de Eifel en Ring vandaag is niet helemaal gelukt
Beter voorbereid hadden we niet op weg kunnen gaan, dachten we. Gezond appeltje mee, portofoons mee en aan, kettinkjes gespannen, banden goed op spanning, zelfs het gele hesje dat in Duitsland verplicht is had ik meegenomen![]()
Waren we nou maar op onze normale, chaotische, niet relaxte manier op pad gegaan...
Capo rijdt voor me en ergens bij Geleen zie ik ineens rookIs ie zn dopje kwijtgeraakt van waar je je olie bij vult. Motor spuugde dus allemaal olie eruit, alles zat onder |( Gelukkig hadden we onze portofoons meegenomen
Dus ik snel geroepen dat ie moest stoppen, zo gezegd, zo gedaan.
Ik terug naar huis om de auto met aanhanger te halen (lang leve de vriendelijke oude buurman die me even hielp met aansluiten) Als je met de motor met gem. 160 naar huis rijdt, lijkt t met aanhanger wel erg langzaam te gaan
![]()
Ondertussen staat Capo braaf op me te wachten, komt ineens een Amerikaanse vriend van hem langs gereden die in Wassenaar woont, met de Amerikaanse ambassadeur. Die is dus even verderop gestopt en belde om te vragen of alles goed was. Das wel heel toevallig![]()
Maar goed, Capo opgehaald, en terug thuis hebben we maar besloten om 's avonds uit eten te gaan in Valkenburg bij de Mexicaan. Dan hadden we ongeveer dezelfde route als met de motor, wie weet vinden we het dopje nog terug. Het dopje wat dus 2,5 cm diameter is, zwart en nou niet ehct goed te onderscheiden van de 50 kg aan rubber die je onderweg ziet op de vluchtstrook...
En in de afrit van A2 naar A76, mooie bocht zegt Capo, ja, daar ligt ie! Maar ja, we waren er natuurlijk alweer voorbij
Gelukkig is daar een klaverblad en konden we makkelijk terug. En verdomd, het is inderdaad een oliedopje! Nou is t nog maar afwachten of het inderdaad ZIJN oliedopje is, er ligt zoooo veel troep langs de kant van de weg![]()
Heelijk gegeten, en terug naar huis dan maar.
Thuis natuurlijk gelijk passen. En verdomd, het is zijn dopje, beetje geschuurd, maar het past!
What are the odds... :}
Nou gaan we dinsdag of donderdag nog maar een poging wagen, hopen dat hij nu eindelijk wel eens de Ring op kan, zijn er nu al een keer of 5 geweest, maar iedere keer was er wat
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Gewoon starten die motor, ook al is het maar 2 mtr ofzomphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:10:
[...]
Tsja...leuk op een kleine fiets, maar ik vind steppen op een BMW van 250Kg ook een beetje tricky. Ook dan hou je 'm niet als ie gaat. Klint misschien gek, maar ik vind dan aan de hand meevoeren makkelijker dan steppen. Hoewel een Goldwing weer een ander verhaal is...Maar die is weer lekker laag natuurlijk, en heeft een achteruit.
Mja, mijn Deauville weegt ook 243 kilo volgens kentekenbewijsmphilipp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:10:
[...]
Tsja...leuk op een kleine fiets, maar ik vind steppen op een BMW van 250Kg ook een beetje tricky. Ook dan hou je 'm niet als ie gaat. Klint misschien gek, maar ik vind dan aan de hand meevoeren makkelijker dan steppen. Hoewel een Goldwing weer een ander verhaal is...Maar die is weer lekker laag natuurlijk, en heeft een achteruit.
Hier is het ook deel van de bijzondere verrichtingenToolkiT schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
grappig, hier is keren op de weg 2x onderdeel van je examen, 1x aan de hand en 1x rijdend...
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als ik m'n motor de voordeur in gooi ga ik er ook maar op zitten, anders past 't niet
Rijdend wel, keren binnen beperkte ruimte, 6m geloof ik.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Idd.. Alleen als ik langere stukken moet lopen (Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:39:
Er op gaan zitten vind ik zelf ook makkelijker, en dat doe ik dus ook in de meeste gevallen als ik 'em zonder draaiende motor moet verplaatsen.

Ik erger me dan altijd kapot aan de bijdehande mensen.. Van die lui die stoppen, hun raampje opendraaien en dan roepen: "goh, heb je pech?", nee joh, dit doe ik iedere dag

Edit: erop gaan zitten is trouwens leuker als je bergaf moet
[ Voor 10% gewijzigd door unclero op 18-08-2008 13:46 ]
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Klein beetje naar je toe laten leunen, gaat prima.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:37:
[...]
Ernaast heb ik altijd het idee dat hij veel te makkelijk van me af gaat vallen
Maar goed, ieder zijn/haar manier. Er is niet 1 'beste' manier. Gewoon doen wat je zelf prettig vindt.
Laatst nog een gestopt op de A2 voor een motorrijder die zonder benzine stond. Netjes naar de Shell en een stuk terug gebracht.unclero schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]
Idd.. Alleen als ik langere stukken moet lopen (), loop ik er vaak liever naast.
Ik erger me dan altijd kapot aan de bijdehande mensen.. Van die lui die stoppen, hun raampje opendraaien en dan roepen: "goh, heb je pech?", nee joh, dit doe ik iedere dag. Of gaan wijzen en roepen: "het is je ketting / band / etc", alsof ik daar nog niet achter was
.
Edit: erop gaan zitten is trouwens leuker als je bergaf moet...nadeel daarvan is dat je dus meestal eerst ook bergop hebt moeten gaan
.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Die dingen hoor je graag op je voicemail na 50km aan 150 km/u
[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 18-08-2008 19:13 ]
@ Clithopias, kom je nou niet met je benen tegen de uitlaat?
[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 18-08-2008 21:54 ]
Compressortje @ huis werkt ook primasteveman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:40:
Net even een halve bar erbij gepompt in m'n voorband... lang leve de voetpomp
* M3rcury is aan het sparen voor een 2000 r6 circuitfiets
No signature required.
Koop de mijne manM3rcury schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:33:
[...]
Compressortje @ huis werkt ook prima
* M3rcury is aan het sparen voor een 2000 r6 circuitfiets![]()
Met dank aan www.mlrp.nl
Door de GT
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2008/08/img-1819-tn.jpg[/img]
Lach eens naar de camera in de Ossenbroeken
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_0859_tn.jpg[/img]
Eind Ossenbroeken insturen Strubben. Lekker zweven met de armen
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_0936_tn.jpg[/img]
De Bult
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1311_tn.jpg[/img]
Opstellen voor de start
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1807_tn.jpg[/img]
Goooooooo
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1808_tn.jpg[/img]
Lekker horrrrrrr
[img]http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-17-augustus-2008/img_1814_tn.jpg[/img]
[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 20-08-2008 16:39 . Reden: die pics zijn best redelijk groot kwa formaat, zou je ze even willen resizen voordat je ze opnieuw plaatst? :) ]
doe je dit elke week? (dan kom ik een keertje kijken)
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Wedstrijd is zo'n 1 keer per maand. En probeer ook nog altijd wel een keer te trainen in de maand. Dus 2 keer per maand gemiddeld.
Had poleposition in de race :):) Maar werd uiteindelijk 5desteveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:32:
Je zit verdacht vaak op kop op die foto's btw
@M3rcury: Vraagprijs 5500 inclusief alles.
Dat budget heb ik niet.. wil er max 3500 euro aan uitgeven.Tylen schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:59:
[...]
Had poleposition in de race :):) Maar werd uiteindelijk 5deRegen verpeste het
@M3rcury: Vraagprijs 5500 inclusief alles.
No signature required.
Meh, kom ik net thuis uit Utrecht, zit er een schroef in mijn achterband... Ik vond de motor al wat raar aanvoelen het laatste stukje door Amersfoort

Meteen het achterwiel er maar uitgehaald, zo even naar De Valkenier brengen om er een nieuw stuk rubber om te laten leggen.

Verwijderd
Geen tankstation met gratis luch in de buurtsteveman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:40:
Net even een halve bar erbij gepompt in m'n voorband... lang leve de voetpomp
Ik vind het toch wel handig, 2 straatjes verder zit er bij mij eentje

Ik vond mijn motor "raar" rijden nadat ik de bandenspanning had gecontroleerd (er moest wat uit volgens de meter).
Toen realiseerde ik me dat het eigenlijk raar was dat er lucht uit moest. Ik ben vervolgens wat rond gaan rijden in de buurt om de bandenspanningsmeters te vergelijken...
Elke pomp had een andere waarde lopend van 1.7 bar tot aan 3.2 bar...
En er zou zo'n 2.4 bar in mijn banden moeten en er zat nog maar 1.9 in...
Ik ben dus direct een echte (en analoge) bandenspanningsmeter gaan kopen...
Ik had nooit verwacht dat deze verschillen zo groot zouden zijn....
Dus let op hoeveel je erin doet...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Dit kreeg ik laatst ook te horen toen ik bij een motorzaak mijn banden heb laten oppompen. Ik was eerst bij een Shell geweest, maar kwam er toen achter dat ik alleen mijn achterband kon doen en voor niet. Voor was niet mogelijk omdat de schijfremmen in de weg zaten.AKA_ACE schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:51:
Over de luchtpompen op benzinestations....
Ik vond mijn motor "raar" rijden nadat ik de bandenspanning had gecontroleerd (er moest wat uit volgens de meter).
Toen realiseerde ik me dat het eigenlijk raar was dat er lucht uit moest. Ik ben vervolgens wat rond gaan rijden in de buurt om de bandenspanningsmeters te vergelijken...
Elke pomp had een andere waarde lopend van 1.7 bar tot aan 3.2 bar...
En er zou zo'n 2.4 bar in mijn banden moeten en er zat nog maar 1.9 in...
Ik ben dus direct een echte (en analoge) bandenspanningsmeter gaan kopen...
Ik had nooit verwacht dat deze verschillen zo groot zouden zijn....
Dus let op hoeveel je erin doet...
Toen maar naar een motorzaak in de buurt gegaan, en daar hebben ze de juiste hoeveelheid lucht er in gedaan. Daar ook maar gelijk een 90 graden koppeling gekocht zodat ik dan de voorband wel kan doen.
Maar als ik dit zo lees dan heb ik erg weinig vertrouwen om mijn banden bij de Shell te gaan vullen en controleren. Eigenlijk is het ook gewoon gevaarlijk dat jij met 1.9 bar gaat rijden ipv de 2.4 die er echt in moet.
Heb ik wel gelijk een vraagje over die bandenspanningsmeter die je gekocht hebt, is het mogelijk om zo'n ding te gebruiken met die apparaten die je bij tankstations ziet ? En zo ja is het dan ook mogelijk om zeker te weten dat je dan de juiste hoeveelheid lucht er in hebt zitten ? Als het met zo'n ding mogelijk wordt voor mij om dan bij de Shell constant de banden te doen, en ook zeker te weten dat het goed is, dan moet ik ook maar zo'n ding gaan aanschaffen.
De aansluiting is wat lastig, heb geen haakse ventielen helaas. Vooral voor is lastig met twee schijven.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:35:
[...]
Geen tankstation met gratis luch in de buurt?
Ik vind het toch wel handig, 2 straatjes verder zit er bij mij eentje
Ik heb dus zo'n 90 graden verlengkoppeling gekocht bij een motorzaak. Kost 5,95 en die schroef je eerst op je ventiel. Vervolgens kan je prima je banden vullen en haal je em er weer af zodra je klaar bent.steveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
De aansluiting is wat lastig, heb geen haakse ventielen helaas. Vooral voor is lastig met twee schijven.
Bij mij is het niet eens mogelijk om de voorband te vullen want ik kom er onmogelijk bij. Maar misschien is het voor jou ook wat, maakt het vullen toch een stuk makkelijker. Ding is ook klein genoeg om altijd in je binnenzak mee te nemen als je gaat motor rijden.
Weet ik niet echt zeker omdat er verschillende systemen zijn, voorinstelling of gewoon een klok die je afleest.PilatuS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:29:
[...]
Heb ik wel gelijk een vraagje over die bandenspanningsmeter die je gekocht hebt, is het mogelijk om zo'n ding te gebruiken met die apparaten die je bij tankstations ziet ? En zo ja is het dan ook mogelijk om zeker te weten dat je dan de juiste hoeveelheid lucht er in hebt zitten ? Als het met zo'n ding mogelijk wordt voor mij om dan bij de Shell constant de banden te doen, en ook zeker te weten dat het goed is, dan moet ik ook maar zo'n ding gaan aanschaffen.
De voorinstelling zou met een verloopnippel moeten kunnen omdat je namelijk een "vaste" druk instelt.
Maar met een klok kan je alleen meten wat de druk in hun ketel is....
Lijkt mij zo
Ik heb trouwens een echt ouderwetse (met semi-haakse nippel, zo'n 60 graden bochtje) meter gekocht. Zit ook water/olie in en heeft een echte wijzer en een extra wijzer die de hoogst gemeten druk weergeeft. Een echt retro dingetje...
Met TüV en ijkwezen keuringspapiertjes erbij (maar wel even de meter gecontroleerd op een echte en geijkte opstelling.., en jawel.. geen afwijking)
Was een zware aanbieding van zo'n 90 gulden (ja ja) voor € 10.00.
Gekocht in een auto-onderdelenzaakje waar mensen nog gewoon zware van Nelle roken...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Verwijderd
Ja heb ik ook last van, voor dubbele schijfrem en achter is het gewoon nogal "druk"...maar met de juiste positie van het wiel (en dus ventiel) lukt het netsteveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
De aansluiting is wat lastig, heb geen haakse ventielen helaas. Vooral voor is lastig met twee schijven.
Die Shell bij mij heeft een digitaal systeem waar je vooraf de druk instelt die in de band moet komen. Op zich lijkt mij dat wel een goed systeem, maar ik wil toch wel erg graag weten of er ook echt 2.9 in mijn achterband komt als ik dat instel.AKA_ACE schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:07:
[...]
Weet ik niet echt zeker omdat er verschillende systemen zijn, voorinstelling of gewoon een klok die je afleest.
De voorinstelling zou met een verloopnippel moeten kunnen omdat je namelijk een "vaste" druk instelt.
Maar met een klok kan je alleen meten wat de druk in hun ketel is....
Lijkt mij zo
Ik heb trouwens een echt ouderwetse (met semi-haakse nippel, zo'n 60 graden bochtje) meter gekocht. Zit ook water/olie in en heeft een echte wijzer en een extra wijzer die de hoogst gemeten druk weergeeft. Een echt retro dingetje...
Met TüV en ijkwezen keuringspapiertjes erbij (maar wel even de meter gecontroleerd op een echte en geijkte opstelling.., en jawel.. geen afwijking)
Was een zware aanbieding van zo'n 90 gulden (ja ja) voor € 10.00.
Gekocht in een auto-onderdelenzaakje waar mensen nog gewoon zware van Nelle roken...
Ik heb hier even rondgekeken en een meter voor de auto gevonden. Het is een analoge meter waarmee je ook druk weg kan laten lopen. Ik ga binnenkort wel even naar de Shell toe en pomp dan 3 bar in mijn achterband. Dan laat ik met die meter wel even druk weglopen zodat ie op 2.9 bar komt. Kan ik ook gelijk even kijken wat die meter aangeeft als ik met het Shell apparaat er 3 bar in doe.
Die meter die ik heb is wel een stuk simpeler als die van jou, maar het zou er mee moeten lukken. Kan in ieder geval zien of het klopt wat dat Shell apparaat aangeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Clithopias op 20-08-2008 16:53 ]
Verwijderd
Ik ben er echt blij mee, het gevoel van opstappen en maar blijven rijden, rijden, rijden is nog sterker geworden. Een ritje naar de supermarkt wordt makkelijk een dijkentoer van 1,5 uur, haha

Kenners spotten de RAM mount kogel... en links z'n vriendje de FZR 600 met Yoshi herriepijp.
I reject your reality, and substitute my own.
Ten overvloede: Dat koord hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden ....
LOL @ Taalnazi
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-08-2008 18:16 ]
Koortje? Gaat dat dan zingen wanneer je het vergeet?wimmel_1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:55:
Yups ... en "kenners" spotten dan ook meteen dat je dat koortje van je schijfremslot op een érg vreemde manier aan het gebruiken bent![]()
Ten overvloede: Dat koortje hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden ....![]()
Als je het laat zitten dan ga je zelf misschien zingenPooh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:08:
[...]
Koortje? Gaat dat dan zingen wanneer je het vergeet?
Ik heb namelijk een huis gekocht! de handtekeningen moeten nog geplaatst worden maar eigelijk niets wat dat tegen kan en zal houden.
Moet hier echter erg veel in verbouwen dit houd dus weer in dat de motor 2e plaats moet komen hierdoor
De aanschaf van een mooie fiets gaat gewoon niet lukken tijdens de verbouwing en een zekere tijd erna...
Of toevallig hier nog donoren van motoren hehe
De islam kan uw vrijheid schaden
Misschien een CB500 in redelijke staat ? Die is er voor 800 euro op zich wel te vinden. Als je regelmatig een motor wilt huren kost dat ook veel geld.Robbels schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:11:
Pfoe ik heb zowel goed als slecht nieuws, voor mij als (hopelijk na 17 september geslaagd motorrijder) slecht nieuws maar voor mijn toekomst zelf zeer goed.
Ik heb namelijk een huis gekocht! de handtekeningen moeten nog geplaatst worden maar eigelijk niets wat dat tegen kan en zal houden.
Moet hier echter erg veel in verbouwen dit houd dus weer in dat de motor 2e plaats moet komen hierdoor.
De aanschaf van een mooie fiets gaat gewoon niet lukken tijdens de verbouwing en een zekere tijd erna...dan maar afentoe huren dus!!!!
Of toevallig hier nog donoren van motoren hehe![]()
Aan de andere kant, de herfst en winter zitten er ook weer aan te komen dus misschien gewoon volgende seizoen iets kopen.
Je laatste idee is denk ik het beste in mijn situatie... helaas maar waar, vooral de maandelijkse lasten zijn natuurlijk aanwezig en die wil ik zo laag mogelijk houden met het huis. Ik woon nu nog thuis dus welke kosten ik dadelijk maandelijks heb zijn mij nog niet volledig bekend. Kortom even alles laten verwerken over 2 maanden is het huis van mij en dan nog zeker 2 a 3 maanden verbouwen!PilatuS schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:19:
[...]
Misschien een CB500 in redelijke staat ? Die is er voor 800 euro op zich wel te vinden. Als je regelmatig een motor wilt huren kost dat ook veel geld.
Aan de andere kant, de herfst en winter zitten er ook weer aan te komen dus misschien gewoon volgende seizoen iets kopen.
Kortom bijna half jaar verder dan is het alweer lente dus dan zien we wel
ben het wel met je eens dat regelmatig huren veel geld kost maar dan breng je nadien de motor terug en zijn je kosten ook verdwenen....
De islam kan uw vrijheid schaden
Misschien had ik dat koordje even losgegooid voor de foto, je weet maar nooit wimmelwimmel_1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:55:
Yups ... en "kenners" spotten dan ook meteen dat je dat koord van je schijfremslot op een érg vreemde manier aan het gebruiken bent![]()
Ten overvloede: Dat koord hoor je met het lusje aan je handvat te bevestigen zodat je het in de gaten hebt dat je schijfremslot nog aan je schijf zit als je wil wegrijden ....![]()
[/edit]
[ Voor 10% gewijzigd door snars op 21-08-2008 16:05 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Mijn nieuwe functie is op een vaste plek en ik krijg dus geen lease auto daar. Hierdoor ga ik straks ook met de motor dagelijks naar werk toe. Ben benieuwd hoe dat gaat met een HD blok
Van de dealer hoorde ik wel dat de buell een fiets is die veelal voor woon/werk gekocht word. Nou we gaan het meemaken
[ Voor 20% gewijzigd door Warbringer op 21-08-2008 16:28 ]
I want to live forever, so far.. so good.
Wel een mooie fiets trouwens!
Ja, en je geld ook...en je hebt geen motor. Er zijn hele leuke motoren te koop voor weinig geld. Tip: wacht tot volgend seizoen en ga in feb of mar naar de Motorbeurs in Utrecht. Moet je de laatste dag gaan. Je kunt dan allicht nog een leuke slag slaan. Zorg dat je vooraf een paar modellen in je hoofd hebt die je zou willen kopen en kijk in de aanloop alvast een poosje op MP. Zo kun je je een beeld vormen over de prijzen. Leg desnoods een lijstje aan die je meeneemt. Je kunt nl in je euforie beslissen voor een 'koopje' dat later helemaal niet zo'n koopje blijkt.Robbels schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:23:
[...]
dan breng je nadien de motor terug en zijn je kosten ook verdwenen....
Men broer is Motor Technicus bij MC Rijen die kan vast wel een beetje meekijken voor mij wat een koopje is en wat nietmphilipp schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:50:
[...]
Ja, en je geld ook...en je hebt geen motor. Er zijn hele leuke motoren te koop voor weinig geld. Tip: wacht tot volgend seizoen en ga in feb of mar naar de Motorbeurs in Utrecht. Moet je de laatste dag gaan. Je kunt dan allicht nog een leuke slag slaan. Zorg dat je vooraf een paar modellen in je hoofd hebt die je zou willen kopen en kijk in de aanloop alvast een poosje op MP. Zo kun je je een beeld vormen over de prijzen. Leg desnoods een lijstje aan die je meeneemt. Je kunt nl in je euforie beslissen voor een 'koopje' dat later helemaal niet zo'n koopje blijkt.
maar inderdaad men geld ook zoals je zegt huren is natuurlijk altijd weggegooid geld. Ben ik ook geen voorstander van dat verklaard de koop voor een huis ipv huur
Wachten tot voorjaar is sowieso het slimste denk ik

Ben wel blij dat ik niet met de collega's naar het Verre Oosten ga voor 2x 20 dagen om te koken in mijn zweet op 4500m / vast te roesten bij -40 in de buurt van Rusland. Dan kan ik nog met de motorrijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 21-08-2008 21:17 ]
Dit topic is gesloten.