Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.335 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Chevy454 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:07:
[...]

ZX9R C dan wel D nemen. B is opgeboorde ZXR750 motorblok.
Firestorm is leuker voor de lagere snelheden en stuurt ook enorm gemakkelijk in vergelijking met de 9. Maar de 9 is dan wel stabieler bij hogere snelheden (waar de 9 zich dan ook pas echt thuis voelt)
Het was deze: http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-ZX-9R-98-1.html

Heb er net opgereden en ook die reed lekker. Alleen vond ik hem voor een 4-cylinder nogal trillen :?

Even resumerend: vandaag heb ik op 4 motoren gereden:

1 mijn eigen FZR :+
2 VTR Firestorm van een handelaar
3 VTR Firestorm bij een particulier
4 ZX9R bij een particulier

Leuk dagje dus :P Van de 2 Firestorms reed motor nummer 3 het lekkerst. Bij nr 2 had ik het gevoel dat ie totaal verkeerd was afgesteld want hij remde en veerde voor geen meter. Ik durfde bijna geen bocht in te rijden :X Daarnaast trilde ie enorm. Nu moet een v-twin wel trillen maar motor nr 3 trilde veel minder, terwijl het toch dezelfde motor is.

Motor 3 reed _erg_ lekker. Ik had het gevoel dat ik meteen thuis was op deze motor zoals het Honda ook betaamt. Fantastisch geluid, goede rijeigenschappen. Alleen wil ik nog wel een onderkuipje erbij en was de achterband aan vervanging toe. Ook de nokkenaskettingspanners moeten vervangen worden.

Motor 3 reed eigenlijk als een vergrote uitvoering van mijn FZR. Aan de motor was aan het spuitwerk wel te zien dat het geen origineel fabrieksspuitwerk was. Zat er net iets minder strak op dan ik gewend ben. Hij reed wel lekker en die open Akrapovic uitlaat was erg :9~

Nu ik op de 2 andere motoren heb gereden ben ik eigenlijk alleen maar tevredener geworden met die FZR, want ondanks het leeftijdsverschil rijdt en schakelt mijn FZR perfect. Ik zit er over te denken om de FZR gewoon erbij te houden maar ik vrees dat mijn wederhelft dat niet goed gaat vinden :X

Vanavond maar eens de zaken rustig op een rijtje zetten. Als iemand nog argumenten voor mijn overwegingen heeft hoor ik het graag :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FZR FTW *O* ;).

Maare, volgens mij kloppen je nummertjes niet helemaal. Eerst zeg je:
"nr 2 had ik het gevoel dat ie totaal verkeerd was afgesteld want hij remde en veerde voor geen meter."
daarna:
"Motor 2 reed _erg_ lekker. Ik had het gevoel dat ik meteen thuis was op deze motor zoals het Honda ook betaamt."

Dus in het eerste geval heb je het over motor met nummer 3 ervoor neem ik aan :P?

Maar met de keuze kan ik je verder niet helpen, ben super tevreden met mijn FZRtje :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:04:
FZR FTW *O* ;).

Maare, volgens mij kloppen je nummertjes niet helemaal. Eerst zeg je:
"nr 2 had ik het gevoel dat ie totaal verkeerd was afgesteld want hij remde en veerde voor geen meter."
daarna:
"Motor 2 reed _erg_ lekker. Ik had het gevoel dat ik meteen thuis was op deze motor zoals het Honda ook betaamt."
Je hebt gelijk was een typo, heb ik veranderd!!!
Maar met de keuze kan ik je verder niet helpen, ben super tevreden met mijn FZRtje :Y
Ik ook, maar die van mij is me toch echt te klein. Volgens bepaalde mensen ziet het er niet uit. En ik wil meer PK's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat PK's betreft ben ik het wel met je eens...hoewel mijn monstertje erg snel gaat als ie er eenmaal zin in heeft (+- vanaf 8k toeren) mist ie onderin wel iets. Te weinig koppel wellicht, of gewoon standaard 4-cyl gedrag.

En dat dunne achterbandje ziet er inderdaad niet uit :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:15:
Firestorm heeft een niet al te grote tankinhoud met een behoorlijke dorst .... Rijd wel lekker!
Facelift nemen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wokschotel schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:44:
Het was deze: http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-ZX-9R-98-1.html

Heb er net opgereden en ook die reed lekker. Alleen vond ik hem voor een 4-cylinder nogal trillen :?
Syncroniseren van de carbs
Bij nr 2 had ik het gevoel dat ie totaal verkeerd was afgesteld want hij remde en veerde voor geen meter. Ik durfde bijna geen bocht in te rijden :X Daarnaast trilde ie enorm.
Een 2 cilinder trilt altijd wat. Maar van de vering is normaal, de voorkant is enorm zacht standaard. Dat trillen kan te wijten zijn aan de banden (loodjes?) of het syncen van de carbs.
Motor 3 reed _erg_ lekker. Ik had het gevoel dat ik meteen thuis was op deze motor zoals het Honda ook betaamt. Fantastisch geluid, goede rijeigenschappen. Alleen wil ik nog wel een onderkuipje erbij en was de achterband aan vervanging toe. Ook de nokkenaskettingspanners moeten vervangen worden.
Achterband? naks? laat maar staan denk ik dan. Dat betekent dat de eigenaar die wilt verkopen omdat er grote kosten aan staan te komen.
Ik zit er over te denken om de FZR gewoon erbij te houden maar ik vrees dat mijn wederhelft dat niet goed gaat vinden :X
Schijt aan hebben of de wederhelft de deur wijzen. Er bestaan geen problemen.
Als iemand nog argumenten voor mijn overwegingen heeft hoor ik het graag :)
VTR is fijn voor normaal rijgedrag maar ik vind het ding erg vervelend qua ratio's. Schipper continu tussen de 1 en 2 bij stadsverkeer omdat ik in de juiste toeren wens te blijven. Bij de 9 is dat geen probleem. Maar de 9 is zwaar sturen in de stad.

Ik weet niet hoe je ermee rijdt of wenst te rijden maar de VTR is met het huidige verkeer de betere keuze dan de 9. Of je moet als mij schijt hebben aan alles en iedereen en meerdere fietsen gaan houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2008 18:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Oke, begin maar vast met uitlachen want ik heb een leuke beginnersvraag (heb volgende week mijn "intake-les"). Men beticht mij wel eens van een lichte vorm van ijdelheid en in dat licht bezien: hoe doen jullie dat met jullie kapsels? Gewoon de hele dag met "helmet hair" rondlopen? Gel meenemen? Of valt het plettende effect van een helm wel mee?
Gentlemen, begin maar met lachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ray-zor schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:04:
Men beticht mij wel eens van een lichte vorm van ijdelheid en in dat licht bezien: hoe doen jullie dat met jullie kapsels?
Afbeeldingslocatie: http://www.technical-illustrations.co.uk/img/product/gilette.jpg

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om terug een kapsel te kweken.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 18:09

DinX

Motormuis

Oke, begin maar vast met uitlachen want ik heb een leuke beginnersvraag (heb volgende week mijn "intake-les"). Men beticht mij wel eens van een lichte vorm van ijdelheid en in dat licht bezien: hoe doen jullie dat met jullie kapsels? Gewoon de hele dag met "helmet hair" rondlopen? Gel meenemen? Of valt het plettende effect van een helm wel mee?
Tondeuse :7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-10 20:41

steveman

Comfortabel ten onder

Met DinX :) (en kaal worden is mannelijk)

Ohja, kwestie van kiezen dus, moderijder of motorrijder :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 09-08-2008 18:35 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf erg kort haar en dan gaat het wel. Heb je wat langer haar dan wordt het gewoon erg plat en ziet het er sowieso niet meer uit. Je krijgt het naar mijn ervaring dan ook alleen nog goed door te gaan douchen of het erg goed nat te maken en weer te kammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:58
^^^ Dat kan ik morgen dus mooi weer doen als het regent zoals voorspeld, ben ik indirect toch bezig met motorrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik hoop dat het dat is ja.
[...]
Een 2 cilinder trilt altijd wat. Maar van de vering is normaal, de voorkant is enorm zacht standaard. Dat trillen kan te wijten zijn aan de banden (loodjes?) of het syncen van de carbs.
Tja, op MF wordt niet voor niets vaak gezegd dat bij de Firestorm de vering een van de eerste dingen is die vervangen wordt. Dat trillen kwam echt vanuit het blok dus dat zullen welk de carbs zijn ja.

[...]
Achterband? naks? laat maar staan denk ik dan. Dat betekent dat de eigenaar die wilt verkopen omdat er grote kosten aan staan te komen.
Ach, als ik de vraagprijs flink omlaag krijg is dat geen probleem. NAKS vervangen kost rond de 150-200 euro, achterband kan nog wel een paar 1000 km mee en is dus geen acuut probleem. Dit is hem overigens:

http://link.marktplaats.nl/179818531

Die nieuwe achterband klopt dus niet helemaal :X Verder reed ie erg lekker :9 Maar ik ga niet meer betalen dan 3500.
Schijt aan hebben of de wederhelft de deur wijzen. Er bestaan geen problemen.
Zo is het ook. Ik hou gewoon de FZR erbij :P

[...]
VTR is fijn voor normaal rijgedrag maar ik vind het ding erg vervelend qua ratio's. Schipper continu tussen de 1 en 2 bij stadsverkeer omdat ik in de juiste toeren wens te blijven. Bij de 9 is dat geen probleem. Maar de 9 is zwaar sturen in de stad.
Jij hebt een VTR (Firestorm)?
Ik weet niet hoe je ermee rijdt of wenst te rijden maar de VTR is met het huidige verkeer de betere keuze dan de 9. Of je moet als mij schijt hebben aan alles en iedereen en meerdere fietsen gaan houden.
Helaas is mijn budget wel gelimiteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Meerdere motorrijders in hetzelfde huis scheelt ;)
Ik zou eventueel ook een VTR kopen maar dan heb je 2 dezelfde fietsen. Koop je beter een andere en heb je diversiteit. Maar ik kan erop rijden (en hun op die van mij) omdat de mensen die ik blind vertrouw (en kapitaalkrachtig genoeg zijn: break it, you buy it).
Helaas is mijn budget wel gelimiteerd :P
Vriendin buiten gooien. Problemen bestaan niet. Ik zou eigenlijk ook beter 1 of 2 fieten buiten moeten zetten maar krijg het niet over mijn hart (buiten de lage waarde wat ik ervoor zou krijgen).
Ach, als ik de vraagprijs flink omlaag krijg is dat geen probleem. NAKS vervangen kost rond de 150-200 euro, achterband kan nog wel een paar 1000 km mee en is dus geen acuut probleem. Dit is hem overigens:

http://link.marktplaats.nl/179818531

Die nieuwe achterband klopt dus niet helemaal :X Verder reed ie erg lekker :9 Maar ik ga niet meer betalen dan 3500.
45k km... Zorg maar dat de prijs heel erg laag is. Kleppen stellen komt eraan en dus ook 2x nieuwe klepdeksel dichtingen die niet goedkoop zijn (4 keer herbruiken is misschien wat te veel gevraagd). En dan ook nog een model 97 tegen die prijs.

Mijn oom heeft laatst een VTR1000F voor 3750 gekocht van 2001 met 22k km met paddockstands (welliswaar in BE)

[ Voor 100% gewijzigd door Chevy454 op 09-08-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die marktplaats link zegt dan ook vrijwel nieuwe banden...dus taaltechnisch heeft ie helemaal gelijk, want vrijwel staat redelijk open voor eigen interpretatie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
VTR moet je voor 1 tand kleiner op leggen. Dat is eigenlijk std. bij alle 2 cyl die uit komen standaard.

Dan loopt ie stuk vloeiender in de 1 en 2 en hoef je niet steeds te wisselen van versnelling.

Gisteren aan het kijken voor motor vakantie. Misschien word het luxemburg, noord vogezen, zwarte woud, nog ergens in duitsland en dan naar huis. 4 nachten en iets meer als 1000km.

Anders word het weekendje luxemburg. Dan heb je luxemburg ook wel gezien met de motor :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Capo schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 07:54:
VTR moet je voor 1 tand kleiner op leggen. Dat is eigenlijk std. bij alle 2 cyl die uit komen standaard.
Dat treft, want bij degene die ik op het oog heb:
- Voortandwiel een tandje minder voor meer koppel
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:54

_Apache_

For life.

En yes! :D

De fazer is gekocht :), zoals eerder gezegd zaterdag wezen kijken naar een Fazertje voor mijn woonwerk verkeer dat er aangaat komen.

Het is een Silver grijze Yamaha FZS Fazer 600 met 100 pk'tjes.

Met:
- Zwart textielen REV'it motorpak voor lief O+
- Garmin GPS V navigatie systeem
- Topkoffer in kleur
- Kryptonite kettingslot
- maar 15k km op de teller
- middenbok
- brandstofmeter

Heeft helaas wat stil gestaan, zaterdag word hij opgehaald, dan ter plaatste nieuwe olie erin en dan naar huis rijden waar de nog wat andere werkzaamheden worden uitgevoerd. (oliefilter ed.)

Al met al ben ik er best blij mee voor mijn eerste motor, heb er net onder 4k euro voor neergeteld. Deze week even verzekering regelen.

@Slindenau:

Dat is ook wat ik dacht ;). Het is het 2002 model.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2008 11:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding!
En zeker een nette prijs, met al die extra's.
Uit welk jaar is ie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gay-zor ;) :
Het hangt denk ik van je type haar en type kapsel af, ik heb er gelukkig niet zoveel last van, maar ben ook niet zo ijdel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik ergens heen ga waarbij het me kan schelen hoe me haar zit (gebeurt niet vaak gelukkig) doe ik eerst van die indestructable wax en dan nog berg van die freezing/fixing gel van die reclame met motorrijders met absurde kapsels. flinke tijd laten drogen en dan komt het enigszins goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 17:17
Wat een FZR bezitters hiero zeg :) Hier nog 1, weinig origineels meer aan qua looks doordat ik er de zaag in gezet heb :) het frame van mijn fzr heeft al +/150.000 km gereden, eerste blok met 120.000 vervangen voor een blok met 50.000 op de teller waar ik er al bijna 30.000 bij heb gezet.
Het was voor mij m'n woon-werk fiets, heb nu een leasebak dus rijd wat minder, maar dat maakt het rijden op de motor weer leuker :) zijn de fzr bezitters hier ook lid van fzrclub.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Geef mij maar een FZ750 :9

Overigens, vandaag voor het eerst op een zijspan gereden. Wat is dat gaaf zeg _/-\o_ En wat het nog leuker maakt is dat ik een jaar of 15 geleden regelmatig in hetzelfde bakkie heb meegereden.
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/bmwspan.jpg

Dit is onze zijspanbak, moet aan een Harley sportster komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/Duna1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vanmiddag geslaagd voor mijn motorrijbewijs :) Was de eerste keer dat ik examen deed en gelukkig in 1x goed. Het rijden ging prima op wat kleine dingen na maar geen echte flinke fouten gemaakt.

Sinds vorige week heb ik een Honda CB600F Hornet staan waar ik hopelijk deze week nog op kan rijden, of anders volgende week. Wel jammer dat het tegenwoordig een paar dagen kost om het rijbewijs te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Clithopias schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:13:
Geef mij maar een FZ750 :9

Overigens, vandaag voor het eerst op een zijspan gereden. Wat is dat gaaf zeg _/-\o_ En wat het nog leuker maakt is dat ik een jaar of 15 geleden regelmatig in hetzelfde bakkie heb meegereden.
[afbeelding]

Dit is onze zijspanbak, moet aan een Harley sportster komen.
[afbeelding]
Lol zijspannen idd, laatst kwam ik er een tegen, dacht eerst dat het een normale motor was en dat we dus samen over de brug konden... Dus vond ik 't niet heel erg dat ie voorrang nam op een brug, waar ik eerst overheen mocht... echter toen het motorgedeelte wel heel erg op ramkoers ging toch maar even geankerd...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gefeliciteerd Pilatus! Rijbewijs kan je toch direct afhalen bij gemeentehuis? of was je nog niet in de gelegenheid?

Ze zouden die prijzen is moeten gelijkrichten in al die gemeentes, schijnt nogal uiteen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:00:
Gefeliciteerd Pilatus! Rijbewijs kan je toch direct afhalen bij gemeentehuis? of was je nog niet in de gelegenheid?

Ze zouden die prijzen is moeten gelijkrichten in al die gemeentes, schijnt nogal uiteen te lopen.
Tnx man :)

Voor zover ik weet kost het tegenwoordig 5 werkdagen. Met het oude rijbewijs was het zo dat het binnen een half uur klaar was maar met dat pasje is dat helaas niet meer zo. Toen ik het autorijbewijs haalde had ik em binnen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ zucht,, Gemeentes..Wat ik wilde zeggen is je hebt het papiertje in ieder geval in handen, maar dat is meer spreekwoordelijk. (in handen hebben èn het 'papiertje' ). :/

* _Apache_ heeft zelf nog het roze papiertje en wil geen pasje :z

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Wat hebben de mensen toch tegen ambtenaren, die doen toch niks?!

:+

Moet bekennen dat ik er zelf ook één ben, maar wel alle dagen op mijn viffer naar het stadhuis. Kan ik tenminste op het binnenplein staan, naast de deur onder een afdak. Niet iedereen mag daar komen met een voertuig. >:)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ heeft zelf nog het roze papiertje en wil geen pasje
Ik ben wel blij dat ik zo een pasje krijg ipv het oude papiertje. Dat papiertje zit nu al een aantal jaren in mijn portemonnee en veel is er niet meer van over. Aangezien mijn portemonnee meestal in de kontzak zit is het rijbewijs nogal beschadigt, iets wat met het pasje niet zo snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:31:
[...]

Ik ben wel blij dat ik zo een pasje krijg ipv het oude papiertje. Dat papiertje zit nu al een aantal jaren in mijn portemonnee en veel is er niet meer van over. Aangezien mijn portemonnee meestal in de kontzak zit is het rijbewijs nogal beschadigt, iets wat met het pasje niet zo snel zal gebeuren.
Bij het afhalen van men rijbewijs bij het gemeentehuis heb ik er een leren mapje bijgekregen je in 3 delen vouwt (precies de vouwen van men rijbewijs). Hier zitten dan men belangrijkste pasjes bij, ID en bankpas bijvoorbeeld, plus nog wat ruimte voor wat parkeergeld, dus heb ik alles wat ik nodig heb in een simpel mapje zonder die bonk (kleingeld :X ) van een portemonnee bij me te hebben waar mijn rijbewijs niet zonder kleerscheuren in en uit is te halen.

Ieder zijn ding dus eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:35:
[...]

Bij het afhalen van men rijbewijs bij het gemeentehuis heb ik er een leren mapje bijgekregen je in 3 delen vouwt (precies de vouwen van men rijbewijs). Hier zitten dan men belangrijkste pasjes bij, ID en bankpas bijvoorbeeld, plus nog wat ruimte voor wat parkeergeld, dus heb ik alles wat ik nodig heb in een simpel mapje zonder die bonk (kleingeld :X ) van een portemonnee bij me te hebben waar mijn rijbewijs niet zonder kleerscheuren in en uit is te halen.

Ieder zijn ding dus eigenlijk :)
Aha, maar als je bankpasje in dat leren hoesje past, past zo'n rijbewijspasje ook wel :*)

Ohja, met dat pasje hou ik me ook makkelijker aan de ausweisplicht...

@Hieronder, lol, dan stop je alles toch in dat leren mapje:o

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 12-08-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jawel, maar het mapje past makkelijker in mijn broek dan men portomonnee ;),

_

Maar dat brengt mij bij een olievraag. Omdat ik van plan ben te gaan woon-werken met mijn Fazertje gaat mijn nieuwe olie richting de half-syntheet toe. Bij de Honda CB900F waar hier al mee gereden word hebben wij hier zeer fijne ervaringen mee (de half-syntheet gaat veel langer mee dan een mineraal), is dit ook zo bij de Fazer lust zij dit ook graag?

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
Zo, lessen gaan lekker, heb iets van een uur of 10 achter de rug. Heb nog steeds wat moeite met straatje keren en achtje doen, kan natuurlijk ook komen omdat ik nu les op de zwaardere motor ipv de 25kW die ik eerst had. Wil sowieso zonder beperking afrijden, maar mijn instructeur liep mij eerst rijden op de 25kW.

Heb nu op 3 motoren gereden, 1e was 25kW, 2e zwaardere (38kW ofzo?) en 3e ook zwaar, maar die liep niet heel lekker. Als ik nu op de 2e mag blijven rijden, dan komt het allemaal wel goed denk.

Ik mis nog een hoop van de automatisme, merk dat ik niet altijd vooruit kijk bij bochtjes en niet op de stepjes ga "staan" als ik een U-tje draai.
En remmen met achterrem + gas houden gaat niet super, wanneer ik mijn stuur omgooi gaat soms het gas naar beneden of juist omhoog.

Ach, we zien wel hoelang we ermee bezig zijn, m'n B had ik in 2 weken en in 1x, met mijn motorrijbewijs heb ik niet zo'n haast. Zou wel zonde zijn als ik zak voor de examens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:59
@Capa, het schijnt dat velen moeite hebben om het U'tje en achtje goed te doen met rem/gas combinatie. Dat is volgens mij toch echt een kwestie van vaak doen. Het duurde bij mij ook even voordat ik dat een beetje in de gaten kreeg. Toerental stabiel krijgen op ~2500 en dan met de rem je snelheid regelen. Verder van het gas afblijven, ga je daaraan draaien dan ga je geheid onderuit (ervaringsdeskundige, vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En als 't kan iets naast de gashendel vastpakken zodat je op het gewenste toerental blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:13

Twhomp

Stayin' Alive

Zooo, onder het motto "nu of nooit" ga ik vrijdag 29 augustus beginnen met motorrijles (als de intake een beetje bevalt in ieder geval). Eigenlijk wel zin in :) Een nieuwe skill leren is altijd leuk!

* Twhomp binnenkort goede schoenen koopt en oriënteren op een eigen helm, rest komt wel voordat ik rijbewijs heb.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vandaag een leuke optie op een auto gezien. Reed ongeveer 60 op de snelweg (spits) en kwam even in de dode hoek van een Mercedes S350 en zodra ik erin zat begon er een gevarendriehoekje te branden in z'n zijspiegel :)
Even getest door wat voor en achteruit te gaan en verrek, het is erg precies :)
Nadat de kerel mooi aan de kant ging dikke duim omhoog voor hem :)

Je wordt zo als motard toch ook nog eens met de neus op de feiten gedrukt hoe groot die zone wel niet is.

Mooie optie, dat dat maar snel standaard wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 12-08-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Capa schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:40:
Zo, lessen gaan lekker, heb iets van een uur of 10 achter de rug. Heb nog steeds wat moeite met straatje keren en achtje doen, kan natuurlijk ook komen omdat ik nu les op de zwaardere motor ipv de 25kW die ik eerst had. Wil sowieso zonder beperking afrijden, maar mijn instructeur liep mij eerst rijden op de 25kW.

Heb nu op 3 motoren gereden, 1e was 25kW, 2e zwaardere (38kW ofzo?) en 3e ook zwaar, maar die liep niet heel lekker. Als ik nu op de 2e mag blijven rijden, dan komt het allemaal wel goed denk.

Ik mis nog een hoop van de automatisme, merk dat ik niet altijd vooruit kijk bij bochtjes en niet op de stepjes ga "staan" als ik een U-tje draai.
En remmen met achterrem + gas houden gaat niet super, wanneer ik mijn stuur omgooi gaat soms het gas naar beneden of juist omhoog.

Ach, we zien wel hoelang we ermee bezig zijn, m'n B had ik in 2 weken en in 1x, met mijn motorrijbewijs heb ik niet zo'n haast. Zou wel zonde zijn als ik zak voor de examens :P
jan-marten schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:17:
@Capa, het schijnt dat velen moeite hebben om het U'tje en achtje goed te doen met rem/gas combinatie. Dat is volgens mij toch echt een kwestie van vaak doen. Het duurde bij mij ook even voordat ik dat een beetje in de gaten kreeg. Toerental stabiel krijgen op ~2500 en dan met de rem je snelheid regelen. Verder van het gas afblijven, ga je daaraan draaien dan ga je geheid onderuit (ervaringsdeskundige, vandaar).
Het gaat niet zozeer om de gas/rem controle, tuurlijk speelt dat wel mee, maar vooral om je kijk techniek. Hou je gas stabiel zoals jan-marten al aangeeft en regel het met je rem.

MAAR....

Kijk waar je heen wil gaan... kijk waar je naar toe wil en voordat je daar bent kijk je al naar je volgende punt. Je stuurt automatisch overal om heen.

Je weet dat er een pion staat maar hoe hoog die is, welke kleur en of er made in taiwan op staat boeit niet. Hij staat er dat weet je, meer informatie heb je niet nodig om er omheen te sturen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Zo net lekkere Les gehad anderhalf uur lang met allemaal goden die foto's aan het maken waren boven ons :).

Erg gaaf zo in onweer natuurlijk heel wat meer uitkijken want was zijknat... (verkeerde jas bij men goeie op kantoor laten liggen:()
Dus door tilburg udenhout etc etc gereden met zen 3tjes. verkeers rijschool tilburg. dus als je ons gezien hebt wat ik betwijfel want er was niemand op de weg behalve wij zotten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met heel langzaam manoeuvreren pak ik nu ook vaker de koppeling erbij. Dus achterrem om de boel strak te houden, spelen met de koppeling en gas om snelheid te regelen. Bij 2500 toeren en alleen achterrem gaat het iets te snel voor de subtiele moves en gaat m'n 2pitter bokken.
Fuck de koppeling. Hoe goddelijk makkelijk en goedkoop te vervangen vergeleken met een auto.

Ik heb een financiele meevaller gehad...dus ik ga ff wat geld achterlaten bij HK suspension :+

Trouwens, in Frankrijk heb ik best veel van deze voorbij zien flitsen....dikke fiets gewoon :9

Afbeeldingslocatie: http://www.motorxperience.tv/filecontent/images/29832.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.promotor.nl/published/prm/content/afbeeldingen/motoren/2007/061026kawaz750-396824_enlarged.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Robbels schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:43:
Zo net lekkere Les gehad anderhalf uur lang met allemaal goden die foto's aan het maken waren boven ons :).

Erg gaaf zo in onweer natuurlijk heel wat meer uitkijken want was zijknat... (verkeerde jas bij men goeie op kantoor laten liggen:()
Dus door tilburg udenhout etc etc gereden met zen 3tjes. verkeers rijschool tilburg. dus als je ons gezien hebt wat ik betwijfel want er was niemand op de weg behalve wij zotten haha
* DinX is ook zo'n masochist dat ie extreem weer op de motor wel lekker vindt :p

Zware rukwinden, wolkbreuken,... het heeft wel iets :p Zo'n gevoel van voldoening na de rit en een "Raaaawr-kom-maar-op-gevoel" tijdens de rit :p

[ Voor 68% gewijzigd door DinX op 12-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

The Druid schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:45:
Zeg dames is het binnenkort niet weer eens tijd voor een ritje?
Sjaakotie had wel een leuke route begreep ik.
Ik ben voor! 8)

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
DinX schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:54:
[...]

* DinX is ook zo'n masochist dat ie extreem weer op de motor wel lekker vindt :p

Zware rukwinden, wolkbreuken,... het heeft wel iets :p Zo'n gevoel van voldoening na de rit en een "Raaaawr-kom-maar-op-gevoel" tijdens de rit :p
Precies vind het wel iets hebben inderdaad... nu zal ik het niet express opzoeken (lack of experience) maar idd kick aars :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online

Laatst in Luxemborough overvallen door de mega-lompste regenbui ooit. Geen zicht, dikke modderstromen over de weg. Het was wel geinig...totdat het water met bakken tegelijk via m'n handschoenen m'n mouwen binnenstroomde. Ik had all-weather textiel aan, dus dat ging nog wel...de jongen achter me had een instant doorweekte Alpine Stars koe aan. Minder gunstig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

^^With stupid :Y)

Al sla je door als je de themesong van Airwolf gaat neurien O-) :$

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het werk tijdens het onweer, en toen ik klaar was, was de regen dat ook :D. Das nog eens aardig, want ik was op de motor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou het deze keer niet een ritje in het Brabants/Gelderse dijkengebied worden >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op motorjacht geweest. Ik ben uiteindelijk uitgekomen in Zoetermeer. Bij HansvanWijk-motoren. Ik heb mijn type motoren (Yamaha Fazer) zien staan tegen mooie prijzen. Ik ga morgen weer terug voor wat proefritjes... Donderdag 11 dagen op vakantie en dan als ik terugkom nog een dagje wachten, want ze zijn op de maandag gesloten. :( En als alles volgens planning gaat, dinsdag me eerste motor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:42

Mud

Gisteren geslaagd voor theorie, op naar de lessen! Helaas nog 2 weekjes wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gefeliciteerd geslaagden :) Erg goed allemaal.

Goeiemorgen trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

moto-moi schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:19:
[...]

^^With stupid :Y)

Al sla je door als je de themesong van Airwolf gaat neurien O-) :$
Of gaat roepen "Is that all you got? , bring it!" en meer van die strekking.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:43:
[...]

Zou het deze keer niet een ritje in het Brabants/Gelderse dijkengebied worden >:)
Voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

Of gaat roepen "Is that all you got? , bring it!" en meer van die strekking.
niets mis mee hoor! :( (either that or I've really lost it...)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Mogguh :) Over je motorvakantie: Luxemburg was een aangename verrassing voor mij laatst. Ik kende het alleen als die 10 kilometer snelweg waar je overheen raast als je op weg bent naar het zuiden en waar je slaande ruzie krijgt met overspannen sleurhutrijders over wie het eerste goedkoop mag tanken.....maar op de motor op de kleine weggetjes ziet het er heel anders uit. Lekker asfalt, mooie bochtjes. Zegmaar de Belgische Ardennen maar dan zonder gaten in de weg.
Ik had zo'n trip niet moeten doen net na het halen van m'n papiertje, dat was misschien overmoedig geweest. Onze groep reed relaxed, maar ook weer niet te flauw. Voor de onoverzichtelijke bochten, haarspeldbochten en inhaalacties heb je net dat beetje ervaring en ballen nodig dat je op doet in de eerste 1000km (?) na het examen.

That said....ik wil eind augustus nog een week touren, met een weekend Luxemburg als afsluiter. Hebben jullie een tip voor welke richting ik die week op kan, zonder 2000km snelweg?

En allemaal gefeliciteerd met jullie rijbewijzen jongens! Even doorzetten, goeie spullen kopen....en dan je eigen motor natuurlijk. Krijg je geen spijt van, trust me.

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 13-08-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 15:40

BertV

Handgemaakt

snars schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

That said....ik wil eind augustus nog een week touren, met een weekend Luxemburg als afsluiter. Hebben jullie een tip voor welke richting ik die week op kan, zonder 2000km snelweg?
Winterberg, Duitsland.
Hemelsbreed maar 150km van de grens, maar een mooie omgeving om je bochtentechniek te verbeteren.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
jan-marten schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:17:
Nog niet onderuit gegaan, gelukkig :+
Wanneer ik te langzaam ga merk ik dat wel, en staat mijn voetje snel aan de grond.
Wanneer ik te snel ga breek ik de oefening gewoon af, rijden we rechtdoor en proberen we het gewoon nog een keer.

Ervaringsdeskundige = brokkenpiloot bedoel je? ;)
Ik zal ook nog wel een keer vallen of de motor laten vallen, hoort er bij toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Cochem, duitsland, 430km afstand van Utrecht. Zelf was ik helaas niet met de motor, maar heb daar wel heel-maar dan ook echt heel- veel motoren gezien. Die zich lekker verwende met het bochtenwerk wat de river de Mosel hen geeft. :)

Heb hier nog een motorbike-map liggen van die regio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:21:
[...]

Ervaringsdeskundige = brokkenpiloot bedoel je? ;)
Ik zal ook nog wel een keer vallen of de motor laten vallen, hoort er bij toch? O-)
Maar het is veel handiger om dat al tijdens het lessen te doen, zodat je niet je eigen dure motor straks vol krassen (of erger) rijdt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:42:
Winterberg, Duitsland.
Hemelsbreed maar 150km van de grens, maar een mooie omgeving om je bochtentechniek te verbeteren.
_Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:49:
Cochem, duitsland, 430km afstand van Utrecht.
Check, dan wordt het een toertje west-Duitsland met LXB als bestemming! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

http://nl.youtube.com/watch?v=PuEpSBejx7k op 3:35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik wil dus ook maar es eindelijk mijn A gaan halen. Is het handig om eerst theorie te doen of gewoon tijdens het lessen te halen?

iemand die zijn recente theorie boek niet meer nodig heeft?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Francis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:11:
Ik wil dus ook maar es eindelijk mijn A gaan halen. Is het handig om eerst theorie te doen of gewoon tijdens het lessen te halen?

iemand die zijn recente theorie boek niet meer nodig heeft?
Je hoeft het niet perse van te voren te halen. Als je een rijbewijs voor de auto hebt kan je het eerste examen halen zonder theorie voor de motor te hebben. Pas voor het laatste examen heb je em perse nodig.

Ik heb het zelf gehaald na een aantal lessen gedaan te hebben. Let er wel op dat het tegenwoordig met theorie nogal kut geregeld is. Eerst kon je gewoon naar het CBR gaan en er gaan zitten maar nu kan dat niet meer. Ook kan je 3 weken voordat een examen ergens is niet meer reserveren ook al zit de zaal maar half vol.

Boeken zou ik eens op Marktplaats kijken. Staan er genoeg op en dat scheelt zo weer 10 euro.
teacher schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
Eerst je theorie, anders kom je de openbare weg niet op
Dat mag volgens mij wel als je het rijbewijs voor de auto hebt. Ik heb mijn theorie pas na 15 lessen gehaald en al die tijd heb ik ook gewoon op de weg gereden.

Correct me if i'm wrong.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 07:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
Ik heb mijn auto rijbewijs al bijna 10 jaar, dan mag je toch gewoon lessen op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Francis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Ik heb mijn auto rijbewijs al bijna 10 jaar, dan mag je toch gewoon lessen op de motor?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 03-10 12:59
Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat je je roze papiertje (of pasje) altijd bij je hebt. Maar dat moest toch al ivm de ID-plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

jan-marten schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:47:
Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat je je roze papiertje (of pasje) altijd bij je hebt. Maar dat moest toch al ivm de ID-plicht.
Da's vanzelf sprekend...
* Francis altijd rijbewijs, id kaart en andere pasjes in portemoniks heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:45:
[...]

niets mis mee hoor! :( (either that or I've really lost it...)
? :p vanwaar de: :(

Mijn leukste motor ervaring was of de snelweg parijs Biaritz windkracht 8 a 9 slagregens geen zicht rukwinden en met 140 tussen de vrachtwagens laveren terwijl je 20kg bagage achterop hebt.

Ik bedoelde meer aan tegeven dat ik met plezier in een storm rij en in me helm brul "is that all you got"

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jan-marten schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:47:
toonplicht is nog geen draagplicht O-)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:30:
[...]

? :p vanwaar de: :(

Mijn leukste motor ervaring was of de snelweg parijs Biaritz windkracht 8 a 9 slagregens geen zicht rukwinden en met 140 tussen de vrachtwagens laveren terwijl je 20kg bagage achterop hebt.

Ik bedoelde meer aan tegeven dat ik met plezier in een storm rij en in me helm brul "is that all you got"
ik doe hetzelfde, dus daarom zeg ik dr is niets mis mee :P (of er is iets mis met mij :+ )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
* Capo is zich vandaag een hoedje/helm geschrokken...

Moest "even" wat stickers hebben voor mijn 2de motor, gsxr 750 met telefonica movistar kuipen..

4 stickers ( 2 topkuip, 2 zijkuip , gehele zijkuip is 1 sticker)

400 euro !!!!!!!

:/ :X :'(

Had wel op 250 gerekend maar geen 400..
[...]

Luxemburg.. met 295/km door de tunnel en dan de flauwe bocht naar links.. zo plat dat je niet over de betonnen vangrail kan kijken in de binnen bocht en niet ziet wat er gaat komen en dus via de buiten bocht moet.. erg vet :P
Maar goed de risico's zijn dan wel wat groot........ als je gaat ga je iig met zoals je ter wereld bent gekomen, coverd in blood :X
Word ouder/verstandiger i guess

Luxemburg is ook mooi :)
Wij hebben besloten dit jaar toch maar niet te gaan. Weer is niet echt geweldig. Was maar 1 optie en dat was motors op de aanhanger en dan rijden tot de zon en dan kwam en we in de franse alpen uit. En ons nieuwe huis geeft ook veel rust.. dus ach..

Misschien dat ik morgen dagje de eiffel in ga. Moet wel alleen omdat lady ziek is. Dat is wel weer jammer. Dus of ik echt ga....

Zondag naar Nordschleiffe.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar voor ik weer te lang door draaf..

Waarom ga je niet Luxemburg, Vogezen, Zwarte woud rondje doen ?

Wil ik ook eigenlijk doen als de zon weer schijnt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 13-08-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:31:
* Capo is zich vandaag een hoedje/helm geschrokken...
Over helmpjes en schrikken. Ik las net op MF over Hawkeye die *weer* een doodsklap overleeft heeft. Ik heb toch een beetje sympathie voor die persoon. Nasty crash geweest en toch er levend vanaf komen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

_Apache_ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Cochem, duitsland, 430km afstand van Utrecht. Zelf was ik helaas niet met de motor, maar heb daar wel heel-maar dan ook echt heel- veel motoren gezien. Die zich lekker verwende met het bochtenwerk wat de river de Mosel hen geeft. :)

Heb hier nog een motorbike-map liggen van die regio..
Eensch. Doe ik als ik m'n "lange" vaste trip doe. Monschau -> Nürburg -> Cochem. Tussen Monschau en Nürburg is het dan B258, dus lekkere snelle bochten. Tussen Nürburg en Cochem komt dan het echte bochtenwerk :) Erg mooie streek ook.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62602/thumb.jpg

Zo is het bijna de hele tijd tussen Nürburg en Cochem. Veel vangrails wel. Ik ben er al lang niet meer geweest, zou kunnen dat ze motorvriendelijk gemaakt zijn. Dat hebben ze tussen Monschau en Nürburg toch op erg veel plaatsen gedaan. Zou me niet verbazen als ze inmiddels nog een stuk verder gekomen zijn daarmee.

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 13-08-2008 23:11 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Woohoow volgende maand paar daagjes gaan cruisen op een HD Sportster langs de Highway One in Californië. Vorig jaar gedaan in een vette Saab, zalig kronkelbaantje 500 miles vlak langs de kust. Zalig!
(Nu enkel nog goed weer...)

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:42:
[...]

Over helmpjes en schrikken. Ik las net op MF over Hawkeye die *weer* een doodsklap overleeft heeft. Ik heb toch een beetje sympathie voor die persoon. Nasty crash geweest en toch er levend vanaf komen.
Even gaan lezen. Heb die beste man nooit ontmoet geloof ik. Dat was hawkGT wie ik bedoelde.

Even lezen want wel bekende op MF, potverdorie wat een verhaal zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 14-08-2008 08:54 ]

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 14:58

L01

Heb je een linkje naar dat topic?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook maar even spammen.

Na een lange tijd (2 jaar) niet meer gereden te hebben op Spa, was het eindelijk weer eens zover. Afgelopen Maandag avond vertrokken we richting Spa. We kwamen rond 21:00 aan op het circuit. Snel een redelijk vlak plekje gezocht voor de caravan en de spullen uitgeladen. Tim, Onno en Olivier waren reeds al gearriveerd en Angelo was onderweg. Nadat ik me had ingeschreven ben ik vroeg gaan slapen.

Dinsdag werden we wakker in de regen, dat voorspeld niet veel goeds. Eerste twee sessies, was het dus erg nat op de baan. Heb lekker rustig op de regen banden gereden. Was ook wel even lekker om te leren hoe de baan ook alweer liep. De derde sessie was het droog en konden we eindelijk echt gas gaan geven. Ik rijd de baan op en merkte dat de remmen niet echt goed waren. Mijn remblokken dus voor de zekerheid vervangen. Ik had Performance Friction blokken en nu Dunlop Pads. Toen ik de baan weer op reed en wilde remmen daar waar ik altijd remde merkte ik toch wel een heel groot verschil, gevolg was dus rem weer los, even wachten, en weer remmen ;) Wat een verschil, niet normaal. Oké de remmen zijn dus weer goed. Aangezien ik twee weken geleden op Zolder een lekke voorvorkkering had en mijn motor aan de voorkant helemaal uit elkaar is geweest. Moest ik dus weer de juiste setup zien te vinden. Ruud (RG Tuning te Almere) had afgelopen Maandag de vering afgesteld en mij tips gegeven waar ik op moest letten als hij niet deed wat hij zou moeten doen. Maar omdat de remmen nu zo goed waren ging de voorkant stuiteren bij hard aanremmen voor een bocht. Dus midden in de sessie snel gestopt, Ruud gebeld, en zijn aanwijzingen meteen opgevolgd. Meer veervoorspanning en de ingaande demping een halve slag dicht. Ik meteen weer de baan op om nog 1 rondje te kunnen rijden. Het stuiteren was verdwenen bij hard remmen op de vlakke stukken, maar nog niet bij aanremmen op stukken waar de baan naar beneden loopt. Nog iets meer ingaande demping was de oplossing. Maar dit kon ik pad Woensdag weer testen.

Dinsdag avond samen met Melanie besloten de baan te gaan "lopen". Even een paar gegeven van het Circuit. De lengte is 7003 meter. Het laagste punt is op 339 meter hoogte (insturen Eau Rouge/Raidillon). En het hoogste punt is op 472 meter (Les Combes). Dus 7km met een hoogte verschil van 133 meter. We liepen er 1 uur en 25 minuten over en op sommige punten echt een super uitzicht. Dat zie je normaal niet als je erlangs raast ;) We vertrokken met een stralende zon maar in Blanchimont (hoogte 392 meter) werden de wolken toch wel heel erg donker boven ons. Helaas kan je niet het circuit af, omdat alle hekken op slot zitten, dus als het ging stortregenen konden we alleen schuilen in een baanpost hokje. Gelukkig vielen de eerste druppels pas toen we weer net de paddock inliepen.

Woensdag de eerste sessie was het een beetje vochtig op de baan. Toch maar besloten om op de normale banden de baan op te gaan om de remmen te testen op het droge gedeelte. Alles was verholpen en de motor voelde weer helemaal perfect. De tweede sessie samen met Angelo lopen battelen, maar op sommige punten voelde ik de band glijden. Deze was op en de derde sessie gestart op een nieuwe band. Helaas begon het tijdens deze sessie te regenen en moesten we eerder stoppen. De vierde sessie een nieuw pr gereden van 2:56,370. En de vijfde (tevens laatste) constant een 2:57.

Al met al twee super dagen. Heerlijk gereden en een perfecte shakedown gehad van de motor. Het weer was niet perfect maar desalniettemin toch erg genoten. Angelo was helaas sneller, maar ik zal aanstaande Zondag tijdens de cuprace alles op alles zetten om iig hem voor te blijven ;)

Melanie en CorJan bedankt voor de support en hulp. Angelo bedankt voor de battles (zover ik je kon volgen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:22:
Hier ook maar even spammen.

Na een lange tijd (2 jaar) niet meer gereden te hebben op Spa, was het eindelijk weer eens zover. Afgelopen Maandag avond vertrokken we richting Spa. We kwamen rond 21:00 aan op het circuit. Snel een redelijk vlak plekje gezocht voor de caravan en de spullen uitgeladen. Tim, Onno en Olivier waren reeds al gearriveerd en Angelo was onderweg. Nadat ik me had ingeschreven ben ik vroeg gaan slapen.
Grappig dan ben ik je net misgelopen.. was van het weekend in Spa (mijn zusje trouwde daar, nou ja het feest was daar) en op zaterdag zijn we nog even naar het circuit geweest, was een of andere porsche cup bezig, alleen maar GT3 RS-en en een enklele GT2 of gewone 911...

Mooi circuit idd, en was nog gratis toegang ook (tribune bij uitgaan van pitlane)

• Chakotay
  • Laatst online: 08:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, waar staat dat topic? Zie het even niet staan...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.motor-forum.nl...message/10245950#10245950
ik ben net uit het ziekenhuis nadat ik wonder boven wonder een crash met een vrachtwagen overleefd hebt.

Personenauto sneed vrachtwagen en vrachtwagen sneed plotseling mn pas af. Kon er niet meer op anticiperen.

mn motor is letterlijk vermaald tussen zn wielen en ik kon er net af springen zo met mn kop in de zijkant...

vrachtwagen tl (die raakte een paal) omdat mn motor zn wielen blokkeerde
Vrachtwagen chauffeur gewond...

Ik een verschoven wervel en koppijn maar verder niets.

[ Voor 81% gewijzigd door ROFLASTC op 14-08-2008 11:12 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

WOW dat is zeker mazzel hebben..

• Capo
  • Niet online
Tylen : Tof man :) Je hebt je dus goed geamuseerd :)

Heb vandaag mijn vering nog eens beter laten afstellen, begon ergens wat spijt te krijgen dat ik een RR had gekocht. Traag hok etc..
Nou nu de vering is aangepast heb ik even moeten slikken. Goed hij is nog niet super snel maar hij is wel super goed rijdbaar.

Op de A50 van Uden naar Eindhoven wat op en afritten gepakt , man wat is dat ding plat te gooien, knie aan de grond, knie intrekken, counter steeren en open schroeven dat gas. Verschoot er van, dit ging met de suzuki stuk lastiger omdat voorwiel los wilde komen of ivm brute vermogen wat erin wilde komen etc.

Begin wat meer vriendjes te worden met de RR. Super stabiel in de bochten en je kunt prachtig corrigeren in de bocht of nog wat bij sturen of naar buiten laten lopen. Ook als hij op zijn kant ligt en je asfalt met je knieen met gemak kunt raken laat hij zich nog commanderen.

Ben toch wel wat onder de indruk nu van Honda :)

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 14-08-2008 20:39 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:14:
[...]

Dat is het den haag topic.. dat is alleen maar onzin ;)
Wut? loopt ie over zoiets verhaaltjes te verzinnen?

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:41:
[...]

Wut? loopt ie over zoiets verhaaltjes te verzinnen?
Ik had daarvoor gepost dat ik hawk in het gras gespot had (er stond een vrachtwagen die de oprit versperde, dus moest iedereen door het gras)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Onder het motto van :"Belofte maakt schuld", én omdat meerdere mensen graag met een motor rijden.....

Tijdens de laatste GoT Moto Meeting waren er meerdere mensen geïnteresseerd in een vervolg.... Nou heb ik destijds een voorstel gemaakt tot een vervolgrit in het Brabantse/Gelderse land met daarbij de nodige bochtjes........

Gezien de voorspellingen qua weer: ergens eind September lijkt mij persoonlijk een goede datum om zoïets te organiseren.

Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on" ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:36:
Tylen : Tof man :) Je hebt je dus goed geamuseerd :)

Heb vandaag mijn vering nog eens beter laten afstellen, begon ergens wat spijt te krijgen dat ik een RR had gekocht. Traag hok etc..
Nou nu de vering is aangepast heb ik even moeten slikken. Goed hij is nog niet super snel maar hij is wel super goed rijdbaar.

Op de A50 van Uden naar Eindhoven wat op en afritten gepakt , man wat is dat ding plat te gooien, knie aan de grond, knie intrekken, counter steeren en open schroeven dat gas. Verschoot er van, dit ging met de suzuki stuk lastiger omdat voorwiel los wilde komen of ivm brute vermogen wat erin wilde komen etc.

Begin wat meer vriendjes te worden met de RR. Super stabiel in de bochten en je kunt prachtig corrigeren in de bocht of nog wat bij sturen of naar buiten laten lopen. Ook als hij op zijn kant ligt en je asfalt met je knieen met gemak kunt raken laat hij zich nog commanderen.

Ben toch wel wat onder de indruk nu van Honda :)
Heel erg genoten ja ;) Zondag weer een cuprace op Assen :P

Heb laatst ook nog een paar dagen gestuurd op een 1000rr. Ik vind hem echt hard lopen hoor. (161pk ahw) En sturen helemaal. Maar daar staat honda bekend om ;) Gelukkig heb je nu meer plezier eraan _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Vandaag voor het eerst gewone lessen gehad en dat is leuk :*)
Voor mijn verjaardag heb ik motorlaarzen gekregen en dat rijdt toch net wat anders dan op mijn bergschoenen waar ik voorheen op reed. Daarnaast gekloot met de richtingaanwijzer maar voor de rest ging alles volgens mij gewoon goed.

Nu eerst even theorie halen en daarna vragen wanneer ik examen mag doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:13:
Vandaag voor het eerst gewone lessen gehad en dat is leuk :*)
Voor mijn verjaardag heb ik motorlaarzen gekregen en dat rijdt toch net wat anders dan op mijn bergschoenen waar ik voorheen op reed. Daarnaast gekloot met de richtingaanwijzer maar voor de rest ging alles volgens mij gewoon goed.

Nu eerst even theorie halen en daarna vragen wanneer ik examen mag doen :9
Wees blij dat je niet op een BMW rijdt....
Dat heb ik nooit van ze kunnen begrijpen eigenlijk, waarom zij 3 knopjes nodig hebben voor iets waar andere merken het met 1 knop doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Dat ding moet gewoon uit als ik een bocht door ben geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:09:
Onder het motto van :"Belofte maakt schuld", én omdat meerdere mensen graag met een motor rijden.....

Tijdens de laatste GoT Moto Meeting waren er meerdere mensen geïnteresseerd in een vervolg.... Nou heb ik destijds een voorstel gemaakt tot een vervolgrit in het Brabantse/Gelderse land met daarbij de nodige bochtjes........

Gezien de voorspellingen qua weer: ergens eind September lijkt mij persoonlijk een goede datum om zoïets te organiseren.

Voordat ik een vervolgpost maak in het vorige Topic aangaande meetings... "shoot on" ;)
Goed plan, ik denk met je mee. Even kijken wanneer die 'Franse' mevrouw weer optreedt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:04:
Dat vergeet bijna iedereen in het begin denk ik, maar dat wordt op den duur een automatisme. Ik was ook een ramp met uitzetten van de knippers tijdens het lessen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:04:
Moet je toch een BMW nemen, die gaan vanzelf uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

M'n instructeur vind het ook niet zo erg, gaat vanzelf over zei hij.
Zodra ik het gekraak van dat zendertje hoor gaat m;n hand al naar de knop voor de richting aanwijzer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe vaak ik wel niet "Steveman, knippertje..." gehoord heb de eerste twee/drie weglessen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Overigens begrijp ik dat er weer een meet/tocht gaat komen?
Ik moet nog beginnen met rijbewijs maar afhankelijk van de regio/locatie wil ik met alle liefde gewapend met camera foto's (al dan niet aktiefotos) komen maken.
Uiteraard kostenloos en origineel verkrijgbaar voor alle deelnemers! tenzij er iets comercieels ermee gedaan wordt, maar dat zou wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Is het bij het motorrijbewijs ook zo dat je een punten rijbewijs krijgt, ook als je al 5 jaar auto rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:11:
Is het bij het motorrijbewijs ook zo dat je een punten rijbewijs krijgt, ook als je al 5 jaar auto rijdt?
Goeie vraag!
Ik zou misschien in de 10 jaar dat ik auto rij 1 punt zijn kwijtgeraakt hooguit (kettingbotsing van 8 autos waarbij ik de laatste auto was, al betwijfel of zoiets je een punt kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

L01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:11:
Neen, geen bron, maar neen.

Pagina: 1 ... 64 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.