Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.330 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
aaajeetee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:08:

Mijn vraag is dus: zal ik er wel of niet een aanschaffen? Als ik er een aanschaf wil ik ook een goeie: geen afgeragde bak van 20jaar oud. Dit omdat ik best wel wat kilometers maak.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, want ik weet het niet.
Wellicht kunnen jullie me ook een indicatie geven van de kosten per maand (verzekering, wegenbelasting) en een gemiddeld verbruik?

Alvast bedankt :)
Ja zo'n motor hangt natuurlijk af van wat jij wil, voor elk budget is wel een motor te vinden.

Even er van uitgaande dat je een sportievere motor wil:
Een leuke 600cc 4cyl. uit japan haalt, Suzuki bandit / Yamaha Fazer, moet je al rond de 3000-4000 kunnen vinden. Dit zijn redelijk probleemloze motoren waar je ook in het weekend nog leuk mee kunt rijden.
Een CBR, ZXR of GSXR zijn normaal gesproken wat duurder, wil je een voordelige supersport kun je eens zoeken naar een yamaha thundercat of suzuki rf600. Die 2 zijn een beetje ondergewaardeerd da's wel merkbaar in de prijs.
Wil je nog voordeliger rijden kun je uitkijken naar een Yamaha Diversion. Leuke tip voor woon-werkverkeer is wellicht een Honda NTV, dat ding als ik me niet vergis een cardan-as, niet zo'n lompe ketting die je na elke regenbui moet gaan smeren...wel zo handig bij dagelijks gebruik.

Qua verbruik zullen deze fietsen wel tussen de 1 op 16 1 op 18 kunnen rijden (afhankelijk van je rechterhand natuurlijk).
Wegenbelasting voor een motor is peanuts, zou niet eens eens weten wat ik betaal daaraan, dacht zo'n 50 euro per jaar. Verzekering is in het begin even schrikken, maar zoek een verzekering die je no-claim bonus van de auto laat overnemen, dan moet je zo'n fiets voor rond de 250 per jaar WA+ (dus incl. diefstal) verzekeren.

Wat je je wel moet realiseren dat je ook natuurlijk meer slijtage aan je motor krijgt, oa. je banden. Elke dag 60km. autoweg is niet echt denderend voor een setje sportbanden, die zijn binnen de korste keren vierkant, het middenvlak is dan plat gereden ipv. rond. Dat merk je als je eens lekker wil gaan toeren en in een keer merkt dat je motor niet meer zo makkelijk stuurt.
Ook zoals ik al zei, je ketting, zo'n ding kan niet tegen regen, dus die moet je regelmatig smeren en schoonmaken. Voor de rest zal de slijtage gewoon sneller gaan want meer kilomters.
Let bij het aankopen dus extra goed of dure onderdelen als remschijven (3-500 euro voor setje aan voorkant) of een kettingset (rond de 300 euro) in orde zijn of al zijn vervangen, setje banden is ook al snel een 2-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Top, bedankt voor de info :)

Erg verhelderend (vooral de laatste). Als ik dat verhaal zo lees begin ik bijna te denken dat ik juist geen motor moet kopen voor woon-werk, ivm "al" het onderhoud / kosten.

Ik zal er eens goed over nadenken, heb nu wel meer inzicht gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aaajeetee schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:02:

Erg verhelderend (vooral de laatste). Als ik dat verhaal zo lees begin ik bijna te denken dat ik juist geen motor moet kopen voor woon-werk, ivm "al" het onderhoud / kosten.

Bij een auto heb je ook onderhouds kosten, dus daar kom je toch niet onderuit...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

aaajeetee schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:08:
Mijn vraag is dus: zal ik er wel of niet een aanschaffen? Als ik er een aanschaf wil ik ook een goeie: geen afgeragde bak van 20jaar oud. Dit omdat ik best wel wat kilometers maak.
"Een goede" is niet per definitie hetzelfde als "een dure". Er zijn genoeg motoren die goedkoop en betrouwbaar zijn terwijl ze wellicht al iets ouder zijn. Denk aan een diversion 900 of een NTV ofzo. Probleemloze fietsen die zelfs als ze 100.000 km hebben gelopen nog steeds ongelooflijk betrouwbaar zijn. Kost niet meer dan 1000 a 1500 euro in aanschaf, en ongeveer 10 euro/maand aan wegenbelasting en verzekering. Verbruik 1:20 ofzo.

Wel een tikje saai, maar prima om op te leren rijden. Bovendien niet zo erg als 't een keer valt. En mocht er iets stukgaan, dan vind je op elke sloop stapels onderdelen.

(edit: hmm, beide motoren werden hierboven ook al genoemd.).

[ Voor 3% gewijzigd door Pooh op 24-07-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Joost79 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:34:
Verzekering is in het begin even schrikken, maar zoek een verzekering die je no-claim bonus van de auto laat overnemen, dan moet je zo'n fiets voor rond de 250 per jaar WA+ (dus incl. diefstal) verzekeren.
Als je tegen diefstal wilt verzekeren wel ja. Maar voor alleen WA voor een NTV betaal ik 5 euro per maand. Bij een motor van 1500 euro is 't diefstalrisico een stuk lager, en mocht hij toch gestolen worden, is dat ook nog wel zelf op te hoesten. Heb ik geen 200 euro per jaar voor over iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
aaajeetee schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:02:

Die keuze maak je zelf, een motor is volgens mij niet duurder/goedkoper dan een auto voor woon-werk-verkeer. Als je dan ook al een auto hebt zit je dus gewoon met dubbele kosten.

Toen ik m'n eerste motor kocht heb ik de keuze gemaakt voor een leuke niet te dure weekend motor naast m'n auto, in m'n geval een bandit.
Met zo'n motor kun je ook rustig eens een keer gaan werken. Als je een al eigen auto hebt en een redelijk file-vrije rit naar je werk hebt biedt een motor weinig voordelen. Ja ok het is een stuk leuker, maar niet praktischer, bedoel ik :P

Doe ik nu ook nog regelmatig, op vrijdag met motor naar't werk, zorg ik dat ik 's middags iets eerder weg ben, even touren en dan naar huis...voordeel van wonen in zuid-limburg... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Ik ga vrijwel elke dag op de motor naar mijn werk, maar ik heb dan ook wel een aardig stuk file. Ik rij op een nieuwe Fazer 600. Deze loopt ongeveer 1:20, ook met af een toe een keertje sporten tegen iemand anders.

qua verzekering kost hij me wel vrij veel nog, ik geloof uit mijn hoofd 60 euro per maand voor all risk, met 4 jaar schadevrij.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
He Tylen, jij rijdt toch op een witte Gixxer met #33? Zoja sta je in de Moto73 van deze week met een foto voor de stickeractie, al hobbelend in de grindbak op Zandvoort :+ Toch een KTM luchtbed mee verdient :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist m'n 4e les gehad, voor de 2e keer op de openbare weg, maar nu met een 500cc ipv 250cc. Wat een verschil zeg, zo'n apparaat kan flink hard :P Wel belachelijk warm nu, de vorige keer had ik juist weer veel regen en wind.

Het lijkt mij trouwens geweldig om op de motor naar m'n werk te gaan, woon vlakbij Rotterdam dus het staat hier altijd vast. Is ook 1 van de redenen voor m'n motorrijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Chakotay schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:37:
He Tylen, jij rijdt toch op een witte Gixxer met #33? Zoja sta je in de Moto73 van deze week met een foto voor de stickeractie, al hobbelend in de grindbak op Zandvoort :+ Toch een KTM luchtbed mee verdient :+
zou jammer zijn als ie al op vakantie is (geweest)! hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

hmm, mensen hier ervaring met de verschillen in zicht met verschillende vizieren op hun helm?

ik wil voor op vakantie minimaal een vizier bijbestellen voor mijn nolan, ik heb een zonnevizier dus dat is niet nodig maar ik twijfel tussen irridium en gewoon helder (wat ik nu heb met krassen er op)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

Aikon schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:41:
Zojuist m'n 4e les gehad, voor de 2e keer op de openbare weg, maar nu met een 500cc ipv 250cc. Wat een verschil zeg, zo'n apparaat kan flink hard :P Wel belachelijk warm nu, de vorige keer had ik juist weer veel regen en wind.

Het lijkt mij trouwens geweldig om op de motor naar m'n werk te gaan, woon vlakbij Rotterdam dus het staat hier altijd vast. Is ook 1 van de redenen voor m'n motorrijbewijs.
indrukwekkend dat vermogen de eerste keren. Moeilijk om te omschrijven, maar ik had het gevoel dat ik op de motorkap van een auto zat... onstuitbare kracht. ;)

woon-werk is idd ideaal. Vooraan op een pontje, geen last van files.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een helder vizier en een "dark smoke". Meestal heb ik het "dark smoke" vizier er op staan in combinatie met een zonnebril zodat ik m'n vizier ook ooit open kan zetten ;)
Nadeel van deze combi is dat als het begint te schemeren je totaal geen contrast meer ziet, dus voor het rijden in de avond-uren is dit niet aan te raden.

Als ik op voorhand weet dat ik pas na het invallen van de avond weer terug naar huis rijd dan neem ik het heldere vizier ook mee zodat ik onderweg kan wisselen. (vizier zit een beschermhoes bij en past onder m'n jas in m'n zij ...).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:51:
hmm, mensen hier ervaring met de verschillen in zicht met verschillende vizieren op hun helm?

ik wil voor op vakantie minimaal een vizier bijbestellen voor mijn nolan, ik heb een zonnevizier dus dat is niet nodig maar ik twijfel tussen irridium en gewoon helder (wat ik nu heb met krassen er op)
Heb op dit moment een schuberth met zo'n ingebouwde zonnenbril, da's ideaal.

Ik ben zelf brildragend dus dan is het wel handig om de zonnewering ingebouwd of als vizier te hebben. Voorheen reed ik met een uvex helm met zo'n irridium vizier. Dat was ideaal op mooie dagen, maar bij bewolking of zelfs regen vond ik het met name op donkere stukken (dus in bv. bossen) vaak net te donker.

Wat dat betreft is een helm met ingebouwde zonnenbril een echte aanrader, kun je op elk moment kiezen. Ik zou ook nooit meer zo snel een gekleurd vizier kopen. Juist ook om de reden zoals hierboven wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb een Caberg en een Shuberth beide met ingebouwd visier en het is idd wel handig maar die dingen komen vaak net niet laag genoeg, waardoor ik op zonnige dagen toch liever mijn zonnebril gebruik...
Maar als je die vergeten bent is het erg handig.. ook gebruik ik het soms als een soort van zonneband zoals je in gepimpte autos wel ziet, dus alleen aan de bovenkant zodat de zon van boven gedempt word maar je er niet doorheen kijkt..

[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 14:54

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb een Schuberth R1 met zo'n ingebouwde 'zonneklep'. Maar ik heb er sinds een tijdje een smoke vizier op, wat die zonneklep geheel overbodig maakt. Helaas is het wisselen tussen de normale vizier en de smoke net even een extra stap waar ik vaak geen zin in heb. Dus ik rijd nu gewoon standaard met de smoke erin. Helaas komt het nog weleens voor dat ritten langer duren dan geplanned, waardoor ik toch door het donker moet rijden.. En dat is op onverlichte wegen écht geen pretje helaas. Vooral als je overdag lekker aan het crossen bent over dijkjes, en diezelfde tocht ook terug moet rijden in het donker met smoke om het beetje zicht dat je nog hebt te ontnemen :P

Wat betreft makkelijkheid is zo'n ingebouwd klepje ideaal. Niks omwisselen.. gewoon uitschuiven wanneer je 'm nodig hebt en verder prima zicht. Maar zo'n donker viziertje staat toch net even wat vetter IMO :) (met alle nadelen van dien, die je dan maar voor lief moet nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:07:
Ik heb een Caberg en een Shuberth beide met ingebouwd visier en het is idd wel handig maar die dingen komen vaak net niet laag genoeg, waardoor ik op zonnige dagen toch liever mijn zonnebril gebruik...
Maar als je die vergeten bent is het erg handig.. ook gebruik ik het soms als een soort van zonneband zoals je in gepimpte autos wel ziet, dus alleen aan de bovenkant zodat de zon van boven gedempt word maar je er niet doorheen kijkt..
Met m'n Schuberth R1 heb ik hier geen last van, zonneklep valt precies goed, maar inderdaad wel een goed punt om op te letten bij aanschaf van zo'n helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mijn zonneklep is ook perfect, maar het oog wil ook wat ;) daarom twijfel ik over een irridium, helder, smoked of ander vizier :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Was afgelopen zondag avond m'n motor omgestoten, blijkt iemand het gezien te hebben en ik heb dus een kenteken. Woohoo, ik ga d'r mee naar de politie, want doorrijden moet je niet flikken.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Yonni schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:05:
Was afgelopen zondag avond m'n motor omgestoten, blijkt iemand het gezien te hebben en ik heb dus een kenteken. Woohoo, ik ga d'r mee naar de politie, want doorrijden moet je niet flikken.
:( pak ze! en hard! doorrijden na een ongeval, ingebreke stellen voor de schade en het feit dat je nu 2 dagen later op je werk was/ander vervoer moest regelen etc etc...!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:14:
[...]

:( pak ze! en hard! doorrijden na een ongeval, ingebreke stellen voor de schade en het feit dat je nu 2 dagen later op je werk was/ander vervoer moest regelen etc etc...!
idd...lage actie, dat je tegen motor aanrijdt lomp, daarvoor ben je gelukkig verzekerd als automobilist, maar wegrijden is gewoon asociaal...

Kan me niet voorstellen dat je niet merkt (of zelfs hoort) dat je even een motorfiets omrijdt...

Aangifte doen en kosten verhalen...

[ Voor 0% gewijzigd door Joost79 op 25-07-2008 14:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Meisje van het Versys forum was hetzelfde overkomen toen ze bij familie in Spanje was...
Helaas geen getuigen, maar ze ging haar moeder op onderzoek uitsturen om te kijken of er via het roddelcircuit de dader gevonden kon worden...

Erg K*T als zoiets gebeurt en de dader rijd door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:53:
mijn zonneklep is ook perfect, maar het oog wil ook wat ;) daarom twijfel ik over een irridium, helder, smoked of ander vizier :)
Ach, als je snel genoeg rijdt zien ze toch niet welke kleur je vizier is :P

voor die 50 euro van een vizier kun je ook 2x je tank volgooien... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb ook een Schubert met inklapbaar zonnevier, bevalt mij prima. Komt voor mij ook laag zat, en een dark smoke of iridium vizier lijkt me met slecht weer of in het donker erg storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:56:
Ik heb ook een Schubert met inklapbaar zonnevier, bevalt mij prima. Komt voor mij ook laag zat,
misschien omdat jullie sportfiets rijden en daardoor meer voorover zitten en wat omhoog kijken..
Op de Versys heb je een wat meer 'sit up and beg' houding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

sterker nog, als ik mijn helm iets schuin op doe (dus achterkant iets hoger) dan doe ik mezelf zeer als ik dan mijn zonnevizier naar beneden klap (raakt mn dikke neus :P) als ik mijn helm normaal op doe kan het precies :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:00:
sterker nog, als ik mijn helm iets schuin op doe (dus achterkant iets hoger) dan doe ik mezelf zeer als ik dan mijn zonnevizier naar beneden klap (raakt mn dikke neus :P) als ik mijn helm normaal op doe kan het precies :D
mmm zullen we je dan maar 'elephant man' gaan noemen ;)

Maar misschien is er een verschil tussen de C2 en de S1... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik heb de nolan N103 :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:37:
Jeps that's me hahaha.Was gisteren op Zolder en toen ging me telefoon dat ik erin stond ;) Ik had zelf de foto niet eens ingesturud, vet grappig.
0uTsIdEr84 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:39:
[...]

zou jammer zijn als ie al op vakantie is (geweest)! hehe...
Ga in November pas ;) Maar hij past precies in me opblaas zwembad van 3 bij 1,5 _/-\o_
Lekker dobberen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:13:
[...]

misschien omdat jullie sportfiets rijden en daardoor meer voorover zitten en wat omhoog kijken..
Op de Versys heb je een wat meer 'sit up and beg' houding...
Op de 650F zit je ook nog redelijk rechtop, hij heeft ook gewoon een normaal stuur ipv clipons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
arnoman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:08:
Het is een tweedehandse fiets uit 2001, een Honda Fireblade
En, hoe bevalt 'ie? Vandaag nog 2uur wezen sturen. Heerlijk, maar tijdens het wachten voor de openstaande brug zat ik wel te koken in mijn pak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zo, dinky heeft ook een koe gekocht :) vanavond eens pics maken :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, stiekem ben ik wel een beetje jaloers op die gasten die in hun T-Shirtje op de motor zitten als ik weer eens voor het stoplicht stil sta...

Maar dat blijft gelukkig bij jalozie, zodra we weer rijden is het weer lekker fris gelukkig. En bij een val heb ik tenminste mn huid nog *O* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08300/p1040487179.jpg

mijn koe :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nicenice rimpel :)

Geen klittenband voor sliders trouwens, of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:03:
Nicenice rimpel :)

Geen klittenband voor sliders trouwens, of lijkt dat maar zo?
attelier is dicht tot na mijn vakantie :P die worden er later custom op gezet

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Ik heb m'n audiogeval nog wat geoptimaliseerd. Om een goede bassweergave te hebben, heb ik een van de zijkoffers opgeofferd tot subbehuizing. Er zit daar rechts ook nog een bassreflexpoortje. Dat witte is 2 componentenlijm, hoeft er voor mij niet deftig uit te zien, zolang het maar werkt. Er zit ook nog een stekker in de draad naar de sub zodat de koffer nog afneembaar is.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/P1370209.jpg

Die tiewrap die je daar zo ziet is enkel als laatste redmiddel voor mocht de lijm lossen, dat mijn box dan niet clean op straat valt oid. In elk geval, het geluid is er enorm op vooruit gegaan, ook al kan ik dat niet heel erg demonstreren omdat de cam wat moeite heeft met bassen en zelf begint te trillen. De koffer is overgens nog gewoon te gebruiken als koffer.

Filmpje van hoe je het geluid hoort tijdens het rijden (toen was dat nog zonder bassen, gewoon de mid en tweaters alleen)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K534fQMK_zw]
En met de sub die werkt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aShRKYMoG_8]

En nog een fototje van daarnet in Zeeuws Vlaanderen:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/P1370158.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14

charrel

Cortisol4life..

Was een gewoon in-ear koptelefoontje niet makkelijker?
Lol, grappig gevonden. Maar zou niet echt weten waarom je het zo zou willen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

charrel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:19:
Lol, grappig gevonden. Maar zou niet echt weten waarom je het zo zou willen hebben :+
Net als vroeger. Beetje hangen met je maaten en dan lekker de boombox aan. :o

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
charrel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:19:
Je hoort het verkeer, je passagier kan ook meeluisteren. In ears heb ik ook in, maar voor de GPS. Enkele paginas geleden was er al een opsomming van de redenen te vinden, maar ik zou het niet anders meer willen. Op m'n broer zijn RT zit het ook, maar dan van BMW zelf, en ook hij zou muziek niet meer kunnen missen zonder het frottelen met oortjes enzo. Rijd eens mee met een moto met een radio en you'll see :9

Waarom zou je dan een radio in je auto hebben, je kan toch ook gewoon in ears gebruiken? :)

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 28-07-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:37:
[...]

Net als vroeger. Beetje hangen met je maaten en dan lekker de boombox aan. :o
Straks mag MMach nog op de rollerbank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik zet m'n petje al op :P

Ohja, gisteren was ik dus in nl om even te rijden. Opvallend verschil in wegkwaliteit natuurlijk, maar lijkt allemaal zo auto en moto-onvriendelijk. Smalle wegen met maar 1 rijvak en die idiote optische versmallingsstrepen opzij. Alles lijkt gefocussed op fietsen of zo. De fietspaden zijn bijna breder dan de autoweg. Doordat ik als Belg lintbebouwing gewoon ben vind ik het landschap ook wel ongelofelijk saai. De velden zijn wel mooi enzo en het ziet er allemaal netjes uit, maar na 2km vlakke velden heb je het wel al gezien. Uiteraard ligt dat aan de streek en is dat in de rest van NL mss niet het geval, maar daar ben ik nog niet geraakt.
Het asfalt is wel :9~

[ Voor 92% gewijzigd door MMach op 28-07-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:12:
Ik zet m'n petje al op :P

Ohja, gisteren was ik dus in nl om even te rijden. Opvallend verschil in wegkwaliteit natuurlijk, maar lijkt allemaal zo auto en moto-onvriendelijk. Smalle wegen met maar 1 rijvak en die idiote optische versmallingsstrepen opzij. Alles lijkt gefocussed op fietsen of zo. De fietspaden zijn bijna breder dan de autoweg. Doordat ik als Belg lintbebouwing gewoon ben vind ik het landschap ook wel ongelofelijk saai. De velden zijn wel mooi enzo en het ziet er allemaal netjes uit, maar na 2km vlakke velden heb je het wel al gezien. Uiteraard ligt dat aan de streek en is dat in de rest van NL mss niet het geval, maar daar ben ik nog niet geraakt.
IMHO sla je de spijker op zijn kop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MMach schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Je hoort het verkeer, je passagier kan ook meeluisteren. In ears heb ik ook in, maar voor de GPS. Enkele paginas geleden was er al een opsomming van de redenen te vinden, maar ik zou het niet anders meer willen. Op m'n broer zijn RT zit het ook, maar dan van BMW zelf, en ook hij zou muziek niet meer kunnen missen zonder het frottelen met oortjes enzo. Rijd eens mee met een moto met een radio en you'll see :9

Waarom zou je dan een radio in je auto hebben, je kan toch ook gewoon in ears gebruiken? :)
Lol, ik rij met een muziekje en zou inderdaad nooit meer anders willen. Maar dat loopt gewoon via de intercom/zumo. Heeft de pasagier ook voordelen van, ze kan ook nog zeggen dat het zachter moet :+
MMach schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:12:
IDe velden zijn wel mooi enzo en het ziet er allemaal netjes uit, maar na 2km vlakke velden heb je het wel al gezien. Uiteraard ligt dat aan de streek en is dat in de rest van NL mss niet het geval, maar daar ben ik nog niet geraakt.
Daarom gaan wij aankomend weekend maar weer naar de ardennen/ eifel _/-\o_
Alhoewel dat wel wat zal tegenvallen met Noorwegen op de motor de afgelopen vakantie :X

[ Voor 24% gewijzigd door charrel op 28-07-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
charrel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Lol, ik rij met een muziekje en zou inderdaad nooit meer anders willen. Maar dat loopt gewoon via de intercom/zumo. Heeft de pasagier ook voordelen van, ze kan ook nog zeggen dat het zachter moet :+
Ik vermoed dat ze beiden hun voordelen zullen hebben. Ik hou er gewoon van om te prutsen tot iets werkt, of dat nu super nuttig is of niet. Een intercomsysteem zou ik ook nog wel willen fabriceren, al ben ik er nog niet helemaal uit hoe.
En zachter gaat het alleen als ik aan een rood licht sta of zo. Dan nog ben ik veel stiller dan een KTM met knalpijp, dus de voetgangers moeten het maar verdragen aangezien het aantal dB lager is dan toegestaan B)

Overigens, dat doet me denken aan iets.
Een intercomsysteem heeft microfoontjes die gemonteerd zijn aan de buitenkant van de helm right? Of als ze in de helm zitten, hoe zijn die dan gemonteerd? En hoe zit dat met het geluid van de rijwind? Bij jou zal dat waarschijnlijk niet echt een probleem zijn als je ook een hoog scherm gemonteerd hebt, maar ik hoor toch windgeruis in de helm. Dat wil dan toch zeggen dat als je wil spreken, dat geluid ook opgepikt wordt? Of is dat zo kraakhelder als een telefoongesprek?
Daarom gaan wij aankomend weekend maar weer naar de ardennen/ eifel _/-\o_
Alhoewel dat wel wat zal tegenvallen met Noorwegen op de motor de afgelopen vakantie :X
Wehe, ik ga woensdag normaal gezien, als het weer wat meevalt, alleen naar de ardennen wel, de eifel is voor als ik wat meer km's heb.

[ Voor 18% gewijzigd door MMach op 28-07-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MMach: waar in NL heb je gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
In Zeeuws Vlaanderen, Breskens geloof ik, en zo verder naar rechts langs de kust. Jammer ook dat je achter de dijk moet rijden, en niet op de dijk, zoals in be en fr bv. Natuurlijk mochten de fietsers dat wel :P
Ik ben ook wel al verder geweest in nl, maar dat was dan op de autosnelweg, met de auto (file :'( ), dus hoe het daar gesteld is met de secundaire wegen weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je wat meer richting het Oosten van Zeeuws Vlaanderen was gegaan zijn er een aantal stukken waar je wel op de dijk kan rijden, er zijn trouwens wel wat leuke stukken te vinden als je vanaf Knokke naar bv. Cadzand was gereden en dan binnendoor richting Sluis etc.. Maargoed. Welkom in Z-V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeeuws vlaanderen vind ik het landschap ook niet echt mooi nee. Zijn die zeedijken in belgieen beetje leuk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hollands landschap is niet altijd leuk nee maar goed.

Anodiseren of Poedercoaten?

Welke methode is het beste voor welke onderdelen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anodiseren kan geloof ik alleen met aluminium en is minder sterk dan poedercoat maar wel goedkoper. poedercoaten dus voor dingen die wel wat te voorduren hebben zoals velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:52:
anodiseren kan geloof ik alleen met aluminium en is minder sterk dan poedercoat maar wel goedkoper. poedercoaten dus voor dingen die wel wat te voorduren hebben zoals velgen.
Ow dat is waar ook A is van Anodiseren en Aluminium. Nagoed gelukkig is mijn frame en achterbrug van Alu. kan poedercoaten met wat weekmakers (want de keienplaat moet tegen een stootje kunnen)?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je weekmakers door de poedercoat doen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 16:52
LOL!
Als je je niet zo goed voelt zet je je helm toch af? :P
Die persoon zal dat vanaf toen iig wel hebben gedaan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:35:
wil je weekmakers door de poedercoat doen?
nou ik weet niet wat werkt maar het zou mooi zijn als de delen die steenslag te verwerken krijgen daar een beetje tegen bestand zijn

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:18:
[...]

nou ik weet niet wat werkt maar het zou mooi zijn als de delen die steenslag te verwerken krijgen daar een beetje tegen bestand zijn
goede poedercoat is extreem slagvast van zichzelf :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capa schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:13:
[...]

LOL!
Als je je niet zo goed voelt zet je je helm toch af? :P
Die persoon zal dat vanaf toen iig wel hebben gedaan _O-
Wsl. probeerde die gewoon wat te drinken met z'n helm op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

charrel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Wsl. probeerde die gewoon wat te drinken met z'n helm op O-)
en vergat hij even dat het integraal ipv systeem of jethelm was :P

* rimpeldinky doet nog ff snel een rondje voor het gaat gieten vannacht :P :*)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ROFLASTIC: Is dit misschien wat voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:35:
@ROFLASTIC: Is dit misschien wat voor je ?
ah , thanx

Dit neem ik ff mee in mijn rondkijk cq ,onderzoeken wat ik wil en nodig heb, fase :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:27:
zeeuws vlaanderen vind ik het landschap ook niet echt mooi nee. Zijn die zeedijken in belgieen beetje leuk eigenlijk?
Je kan tot in Frankrijk bijna de hele tijd langs de kustlijn rijden, op de dijk zelf zelden (daar is meestal een voetgangerszonde). De hele tijd 70km/h baantjes normaal gezien, af en toe 90, en in de steden die je passeert 50/30. Maar geen saai landschap vind ik. Ik heb er de vorige keer met plezier gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Trouwens, Al ramen worden geanodiseerd (zelfs als ze zo geverfd lijken). Ik denk dus dat dat wel de weersbestendige manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 17:20

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

De laatste weken dit topic met één oog gevolgd omdat het idee van motorrijden toch iets meer begon te kriebelen. Zal wel een mid-life crisis zijn ;).
Anyway, de knoop doorgehakt en 16 august een "intake les" van twee uur. Ben erg benieuwd, ik heb namelijk 0,0 ervaring met gemotoriseerde tweewielers. Maar vermoedelijk ben ik van het type: "bij-mooi-weer-een-cruisertje-huren-en-een-dagje-tuffen". Sorry.

Zag trouwens regelmatig de stad Tilburg hier voorbijkomen. * Ray-zor woont ook 15 jaar in Tilburg :) (De intake-les is bij Wolf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

welkom ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Voor mn verjaardag volgende besteld:
http://www.gpsshop.be/pro...cardo-scala-rider-q2.html
Afbeeldingslocatie: http://www.gpsshop.be/images/product/image.php?id=62076&dimensionid=1&shopid=241

Zou morgen moeten aankomen, hoop dat dit goed werkt :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DSK schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:12:
Voor mn verjaardag volgende besteld:
http://www.gpsshop.be/pro...cardo-scala-rider-q2.html
[afbeelding]

Zou morgen moeten aankomen, hoop dat dit goed werkt :)
ik heb de mono variant en die werkt goed.
Hun klanten service is ook erg goed, mijn microfoon was afgebroken (tussen klep van systeem helm gekomen) en ze vervingen hem kostenloos d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 14:41
Inderdaad wel goed spul volgens mij. Ben zelf ook nog opzoek naar een bluetooth oplossing.
Helaas valt die Scala rider af omdat ie geen AD2P ondersteunt.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

MaCk- schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:30:
Inderdaad wel goed spul volgens mij. Ben zelf ook nog opzoek naar een bluetooth oplossing.

Iemand nog suggesties?
Wil je hiermee zeggen dat het dus niet mogelijk is om naar MP3's te luisteren die ik afspeel op mijn telefoon? (straks even wat meer opzoeken over die AD2P, nu op mn werk)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 14:41
Ja dat dacht ik te begrijpen uit deze gebruikerservaring.

Ik zit er nu aan te denken om deze te kopen en dan aan de binnenkant van mn helm te klittebanden. Dan lekker met eigen oordopjes muziek luisteren en voorzover het lukt bellen.

[ Voor 62% gewijzigd door Mark- op 29-07-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DSK schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:42:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat het dus niet mogelijk is om naar MP3's te luisteren die ik afspeel op mijn telefoon? (straks even wat meer opzoeken over die AD2P, nu op mn werk)
op mijn mono versie kan ik wel MP3s van mijn Zumo spelen (kwaliteit is alleen niet super maar ja dat hou je toch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

mja, we zullen morgen zien. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Iemand nog suggesties?
Deze doet dat waarschijnlijk wel. De voorloper (Camos BHS600) in ieder geval wel. Nadeel is dat hij nog niet leverbaar is (en de BHS 600 niet meer :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Omg, wat zijn carbs toch kutdingen als je er problemen mee hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, mijn schaamrandjes achter op de nieuwe banden (Dunlop Roadsmart sinds vrijdag) zijn weer weg :P
Clithopias schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:18:
Omg, wat zijn carbs toch kutdingen als je er problemen mee hebt :P
Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Carbs helemaal opnieuw opgebouwt (geen idee hoe ze daarvoor liepen btw) maar onderin gewoon niet goed willen lopen. Traag terugvallen in toeren, niet erg goed reageren op het gas van onderuit. Maar ik denk dat ik gister het probleem heb gevonden, had uit wanhoop maar twee stelschroefjes vervangen door andere (van de carbs waarvan ik denk dat ze problemen geven) en dat bracht al een hoop verbetering.
Koude start net, gelijk lopen, op de choke afgeregeld rond de 1000rpm. Loopt nog wat onregelmatig en een tikkie arm maar reageert nu gewoon fel en zonder stotteren op het gas en valt gelijk weer terug.

Bekijk de schroefjes nog eens heel erg goed en ja hoor:
Link naar plaatje, nogal groot zodat je het kan zien (ruim 1mb)
Heel lastig te fotograveren en zelfs met het blote oog moeilijk te zien.

Zou je net zien, ga je op forums posten omdat je het gewoonweg niet meer weet. Zelfs nog een prijsaanvraag gedaan voor een set Keihin CR carbs en dan boek je weer vooruitgang |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hopelijk heb ik over circa 2 maanden mn motorrijbewijs en zit te denken aan een Bandit 1200. De reden waarom die motor mij wel iets lijkt, heeft te maken met de prijs, vormgeving en de grootte.

De motor is natuurlijk groot qua bouw, want ik ben ruim 1m90 en zou dat gewicht van 220kg goed kunnen hanteren. Daarbuiten heb je voor circa 4000 en leuke bandit van 7 jaar met niet al teveel kilometer. Ik vroeg me echter toch nog wel af warom deze motor 2ehands niet zo duur zijn, heeft dat een reden? Benzineverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Carel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:57:
Hopelijk heb ik over circa 2 maanden mn motorrijbewijs en zit te denken aan een Bandit 1200. De reden waarom die motor mij wel iets lijkt, heeft te maken met de prijs, vormgeving en de grootte.

De motor is natuurlijk groot qua bouw, want ik ben ruim 1m90 en zou dat gewicht van 220kg goed kunnen hanteren. Daarbuiten heb je voor circa 4000 en leuke bandit van 7 jaar met niet al teveel kilometer. Ik vroeg me echter toch nog wel af warom deze motor 2ehands niet zo duur zijn, heeft dat een reden? Benzineverbruik?
Even een schaamteloze cross-post naar een ander forum 8) Daar heb je voorlopig denk ik wel even voldoende leesplezier aangaande je keuze. :Y

Veel succes overigens met het behalen van je "A" tje.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-07-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Vandaag met duo gaan rijden in de buurt van Namen, en dan even doorsteken naar Frankrijk (Givet enzo). Heerlijke baantjes. Maar ik ben nu toch iets bizars tegengekomen. Ik was rustig aan het rijden op een 70km/h baan langs de maas. Ineens vliegt er een motard voorbij met in zijn kielzog 4 andere motards (met een rijschoolhesje aan). Ik heb ze voor een aantal kilometer gevolgd, en die instructeur reed echt ziekelijk hard door. Tot 120 op een baan waar 70 toegelaten was, auto's voorbijsteken in de bochten, en de andere mooi op een lijntje volgen (als de voorste botst zitten ze er allemaal op). Misschien was het een rijschool voor gevorderden of zo, maar ik vond dat best merkwaardig als ik dat vergelijk met m'n eigen lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Woeiii, vandaag de Triumph Speed Triple opgehaald. Nog even gekeken hoe ze mijn oude liefde (MV Agusta F4) hadden behandeld maar heb er geen spijt van. Wat rijd dit als een tiet en ik ben nog maar aan het inrijden :9 In ieder geval heeft ze de eerste 200 km achter de rug, morgen maar weer verder tuffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:41:
Vandaag met duo gaan rijden in de buurt van Namen, en dan even doorsteken naar Frankrijk (Givet enzo). Heerlijke baantjes. Maar ik ben nu toch iets bizars tegengekomen. Ik was rustig aan het rijden op een 70km/h baan langs de maas. Ineens vliegt er een motard voorbij met in zijn kielzog 4 andere motards (met een rijschoolhesje aan). Ik heb ze voor een aantal kilometer gevolgd, en die instructeur reed echt ziekelijk hard door. Tot 120 op een baan waar 70 toegelaten was, auto's voorbijsteken in de bochten, en de andere mooi op een lijntje volgen (als de voorste botst zitten ze er allemaal op). Misschien was het een rijschool voor gevorderden of zo, maar ik vond dat best merkwaardig als ik dat vergelijk met m'n eigen lessen.
Heb je toevallig een telefoonnummer van de desbetreffende rijschool? Misschien dat een Belgs rijbewijs voor mij wel interessant is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Iemand nog suggesties?
Gisteren in de loop van de dag de Scala Rider Q2 ontvangen en 's avonds natuurlijk direct uitgeprobeerd.
Installatie ging niet in de beloofde 5min (zal wel bij wijze van spreken zijn ;)) maar met 10min was het me toch goed gelukt, alle draden weg en stevig vast op de helm.
Dan de eerste rit:
- eerst eens een klein toertje gedaan met de radio. Kwaliteit is relatief slecht, niet overdreven slecht maar verre van goed. De ontvangst valt ook regelmatig weg :(. Bij hogere snelheden (+100 km/h) schettert de radio ook verschrikkelijk irritant in je oren. Nieuwsberichten verstaan zit er in ieder geval niet meer in.
- daarna eens gebeld naar iemand tijdens het rijden. Bij snelheden onder 100km/h goed verstaanbaar, de andere kant zegt ook mij duidelijk te verstaan en geen last van ruis. Hoger dan 100km/h iets moeilijker te verstaan maar je kan een klein gesprekje voeren. Om het bellen te starten volstaat een tik tegen de unit en de naam roepen van een contactpersoon (werkt verbazend goed).
Bij gebeld worden valt de radio direct uit, positief dus. Opnemen kan met een tik tegen de unit aan je helm.
- Afspelen van MP3 via mn GSM lukt ook maar de kwaliteit is nog slechter dan die van de radio.

Deze morgen (moet dagelijks 2x 100km doen) gestart met de radio maar van miserie gestopt op een parking om hem uit te zetten. Mijn hoofd ging er bijna pijn van gaan doen.

Conlusie: ik ben verre van tevreden en ga waarschijnlijk proberen in te ruilen (iemand ervaring met inruilen bij PDAshop?).
Het enige waar ik tevreden van ben is het bellen maar dan moet ik zo geen dure unit kopen met stereo e.d. Voor lagere snelheden valt de radio relatief mee maar ik rij ijna 2 uur per dag autosnelweg dus niet geschikt.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX aait nog altijd z'n Nolan nCom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Heb je toevallig een telefoonnummer van de desbetreffende rijschool? Misschien dat een Belgs rijbewijs voor mij wel interessant is!
Wehe, neen, dat stond er niet op. Het was in elk geval een waalse, en in Namen sloegen ze de weg in naar het centrum, dus ik denk dat je daar moet zoeken. In elk geval moeten ze na hun lessen volgens mij hetzelfde Belgische rijexamen afleggen (al kan dat zijn dat dat anders is in Wallonië), dus zullen ze dan hun rijstijl licht moeten aanpassen :P

Btw, Dinx, hoeveel kost zo'n grapje nou? Ik heb daar eens naar zitten zoeken en dat ziet er behoorlijk high tech uit, en het prijskaartje zal navenant zijn vermoed ik?
Ik ga denk ik een eigen systeempje bouwen, maar dan zonder GSM, want ik bel nu ook niet tijdens het rijden. Intercom en GPS zou wel handig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door MMach op 31-07-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MMach schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:15:
[...]
Btw, Dinx, hoeveel kost zo'n grapje nou? Ik heb daar eens naar zitten zoeken en dat ziet er behoorlijk high tech uit, en het prijskaartje zal navenant zijn vermoed ik?
Ik ga denk ik een eigen systeempje bouwen, maar dan zonder GSM, want ik bel nu ook niet tijdens het rijden. Intercom en GPS zou wel handig zijn.
Ligt eraan wat je allemaal neemt. De helm zelf was iets van 350€ ofzo (systeemhelm). Dan betaal je nog iets van 70-75€ voor de luidsprekers en microfoon. Je kan dan al je gsm of mp3-speler aansluiten mbv een kabel. Echter is het geluid dan niet al te luid (quasi onhoorbaar op de snelweg). Voor de bluetooth kit betaal je iets van 200€. Dan wordt het geluid van je mp3-speler ook versterkt. Als je een telefoontje ontvangt via BT hoor je dan een deuntje en kan je opnemen met een druk op de knop, je muziek wordt dan gemute.

Ik dacht dat er ook een kitje was om gewoon met je buddy te kunnen praten, dus zonder BT, wat het geluid ook versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Schaamteloze cross-post en advertentie O-)

Te koop aangeboden: Yamaha FZR 600. Ongeveer 95 pk. Helemaal origineel! Bouwjaar 1991, kilometerstand 48.000 miles. Remmen zo goed als nieuw, banden, ketting en tandwielen kunnen nog een tijd mee! Begin dit jaar heeft ie een beurt gehad bij MC Rijen en zijn alle sapjes ververst. Extra: Rombo uitlaat voor een wat mooier geluid. Uiterlijke staat is goed zoals je op de foto's kunt zien.

Start en rijdt perfect, ideaal als extra fiets of als eerste motor voor de beginner. Motor staat in Tilburg.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2013 08:28 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:41:
Misschien was het een rijschool voor gevorderden of zo, maar ik vond dat best merkwaardig als ik dat vergelijk met m'n eigen lessen.
Aan gedacht dat het misschien een gevorde rij-opleiding was voor motoragenten? Net zoals met de wagens kunnen die in gewoon verkeer ziekelijk goed rijden. (altijd volgens vaste patronen en niet als kamikaze dus, maar met de veiligheid van zichzelf en anderen in gedachten)

Als het een gewone rijschool was, dan zal de instructeur wel eens zin gehad hebben om op zo een warme dag eens goed te verluchten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DinX schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:40:
* DinX aait nog altijd z'n Nolan nCom :p
jup, ik ook :D N103 met een ncom met alle opties

mijn ervaring is telefoonverkeer verstaanbaar tot 120km/u, daar komt nog 20km/u bij als je achter een ruitje duikt :P

muziek is te onderscheiden van herrie tot ongeveer de 200km/u zonder dat je hem op zijn aller-hardst hoeft te zetten.

ben nu aan het kijken of ik een PMR set er aan kan koppelen voor op vakantie

[ Voor 52% gewijzigd door rimpeldinky op 31-07-2008 13:19 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
rimpeldinky schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:17:
[...]

jup, ik ook :D N103 met een ncom met alle opties

mijn ervaring is telefoonverkeer verstaanbaar tot 120km/u, daar komt nog 20km/u bij als je achter een ruitje duikt :P

muziek is te onderscheiden van herrie tot ongeveer de 200km/u zonder dat je hem op zijn aller-hardst hoeft te zetten.

ben nu aan het kijken of ik een PMR set er aan kan koppelen voor op vakantie
Aait helm mee,
Comset komt binnenkort dan kan ik volwaardig meeaaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Aan gedacht dat het misschien een gevorde rij-opleiding was voor motoragenten? Net zoals met de wagens kunnen die in gewoon verkeer ziekelijk goed rijden. (altijd volgens vaste patronen en niet als kamikaze dus, maar met de veiligheid van zichzelf en anderen in gedachten)

Als het een gewone rijschool was, dan zal de instructeur wel eens zin gehad hebben om op zo een warme dag eens goed te verluchten :p
Was het wel een klasje? en niet gewoon wat vrienden die allemaal een geel hesje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Exigence

dnkroz

Of wat rijinstructeurs die in hun vrije uurtjes anderen wat de gek aan steken met hun rijschool motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30
Carel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:57:

Hele goede keuze! Heb zelf ook een B12 (dan uit '96) en dat ding bevalt uitstekend. Veeeeeel power, snel (loopt bij mij op de teller uit de schaal (260+)) en erg betrouwbaar.

Geen idee waarom een Bandit (volgens jou) goedkoop is, ik vond de mijne aardig prijzig, maar die is dan ook al ruig verbouwd. Verbruik varieert bij mij van 1 op 17 (relaxed cruisen) tot 1 op 9 (circuit). Valt mij in ieder geval hard mee!

Mocht het uiteindelijk een B12 worden, denk ik dat je er veel plezier aan gaat beleven!

[ Voor 4% gewijzigd door Sabelhout op 31-07-2008 15:06 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, eindelijk internet op de nieuwe stek :9

Dolle pret trouwens, rijden in 't wilde westen, mooi langs den ijssel enzo, Meije ziet er leuk uit maar wel veel blinde bochten zeg... En hoe zit 't nou eigenlijk langs de Lek? Ben daar nog niet geweest.

Wel druk op zoek naar een andere helm, morgen maar eens een Schubert R1 proberen (zonneviziertje blijft een must)... had echt hoofdpijn nadat de oversteek gemaakt had :/

Net weer bij motoport geweest, dit maal in wateringen, wederom 't advies om een strak kreng te kopen... :w motoport....

De beste man van fun bikers shop in Haarlem gaf volgens mij logischer advies, daar maar weer eens langsgaan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
ToolkiT schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:24:
[...]

Was het wel een klasje? en niet gewoon wat vrienden die allemaal een geel hesje hebben?
Nenee, er stond 'moto ecole' op hun hesje. Ik hoop in elk geval dat het geen politie was, want ik heb gewoon meegereden }:O

[ Voor 26% gewijzigd door MMach op 01-08-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was het zover. Praktijkexamen AVD. Lekker warm.... maar geslaagd!! vanmiddag eens langs burgerzaken. En als de wiederweerga langs motor-dealers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

Warm was het zeker, Gefeliciteerd!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

steveman schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:30:
Zo, eindelijk internet op de nieuwe stek :9

Dolle pret trouwens, rijden in 't wilde westen, mooi langs den ijssel enzo, Meije ziet er leuk uit maar wel veel blinde bochten zeg... En hoe zit 't nou eigenlijk langs de Lek? Ben daar nog niet geweest.

Wel druk op zoek naar een andere helm, morgen maar eens een Schubert R1 proberen (zonneviziertje blijft een must)... had echt hoofdpijn nadat de oversteek gemaakt had :/

Net weer bij motoport geweest, dit maal in wateringen, wederom 't advies om een strak kreng te kopen... :w motoport....

De beste man van fun bikers shop in Haarlem gaf volgens mij logischer advies, daar maar weer eens langsgaan.
strak op de wangen is een pre, dat gaat losser zitten, strak bij je voorhoofd en/of kin niet

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

DoctorV64

Cosmopoliet

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:49:
Gister was het zover. Praktijkexamen AVD. Lekker warm.... maar geslaagd!! vanmiddag eens langs burgerzaken. En als de wiederweerga langs motor-dealers ;)
Proficiat! Houdt je beide wielen op het asfalt bla bla bla ;)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:09:
[...]

Proficiat! Houdt je beide wielen op het asfalt bla bla bla ;)
Zal het proberen ;)

Ben zelf niet zo van de Racers. Meer van de Sport/Tour motoren.

Keuze maken valt niet mee moet ik zeggen. Denk dat het beste is om gewoon wat proefritjes te maken op verschillende type motoren.

Zat te denken aan een Fazer/Bandit/Hornet o.i.d. Iemand nog wat tips waar ik echt op moet letten?
Pagina: 1 ... 62 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.