Ik loop nou al een tijdje met dit vraagstuk.. ik ga er vanuit dat ik straks mijn motorrijbewijs haal (misschien arrogant, maar so be it).
Nu twijfel ik of ik een motor zal kopen. Ik wil 'm (dan) graag gebruiken voor heen en weer naar mijn werk, maar niet elke dag.
Op dit moment heb ik een auto en die wil ik dus sowieso graag houden.
Ik rij 90km per dag (45 heen en 45 terug), waarvan sowieso 60-65km snelweg is.
Ik ben wel van mening dat je het (motor)rijden pas leert, nádat je je rijbewijs hebt. Zo dacht ik er ook over bij de auto en ik heb in de paar weken / maanden daarna flink wat kilometers gemaakt.
Ik wil dus mijn motorrijden wel goed onderhouden en het liefst direct nadat ik het rijbewijs heb (dan begint het leren pas).
De keerzijde van dit verhaal is dat dit allemaal wel betaald moet worden (auto én motor). Aangezien ik nogal veel kilometers maak, zal ik wel vaak (vaker dan "normaal") bij de pomp staan: iets wat tegenwoordig ook niet leuk meer is.
Mijn vraag is dus: zal ik er wel of niet een aanschaffen? Als ik er een aanschaf wil ik ook een goeie: geen afgeragde bak van 20jaar oud. Dit omdat ik best wel wat kilometers maak.
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, want ik weet het niet.
Wellicht kunnen jullie me ook een indicatie geven van de kosten per maand (verzekering, wegenbelasting) en een gemiddeld verbruik?
Alvast bedankt