Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.330 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MMach schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:56:
Et voila, ik heb een Creative setje omgebouwd zodat het werkt op de moto. Het klinkt wat metalig (de sub zit onder het zadel en hoor je dus eigenlijk amper), het gaat vrij luid (behoorlijk asociaal tov voetgangers), en tot 70 km/h zeer goed doenbaar, daarboven vooral windgeruis.
Het voordeel tov oortjes: je hoort het verkeer nog, je passagier kan meeluisteren, en het is wel een vrij plezant gegeven, zo'n motoradio.

Nadeel: het geluid is veel slechter wegens gebrek aan bas.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle elektronica zit op droge plaatsen, we zien wel of dat een probleem geeft.
[video]
en je word doof :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Beetje jammer dat ik voornamelijk snelweg rij :P
En ik vraag me af wat je ervan hoort met oordoppen in? (Wat me dus ook tegenhoudt om een echte audioset in m'n helm te halen, op de prijs na dan :X )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van die in-ear oordopjes voor muziek enzo, die doe ik nu in tegen windruis...bevalt prima. En dan te bedenken dat er nog niet eens muziek aanstaat ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:54:
Ik heb van die in-ear oordopjes voor muziek enzo, die doe ik nu in tegen windruis...bevalt prima. En dan te bedenken dat er nog niet eens muziek aanstaat ;).
Ik heb van die sony ex-71 dingen, werkt op zich wel, maarja ze blijven niet echt op hun plaats... Dus na een tijdje komt de muziek iets meer van de ene kant (meestal rechts) dan de ander. Vond ik best aangenaam trouwens, muziek gemixt met je motorgeluid :Y

Maarre, als je gewoon je oorproppen indoet en dan je ingebouwde geluidsysteem lekker hard, dan moet 't geheel toch wel weer verstaanbaar zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 15-07-2008 22:17 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 02-10 12:53
Ik heb ook in ears op de snelweg enzo, maar ik rijd niet zoveel op snelwegen ed. Meer binnenbaantjes 50-70 zulke dingen. Ik heb niet echt de moto voor het lange snelle werk.
Verder hoor ik het zelfs aan 70 met mijn vizier dicht en bij heel wat wind, het is dus gewoon een kwestie van luid genoeg. De schijterij is dat het dan voor andere mensen zonder helm wat te luid is, maar je bent zo gepasseerd dus ik hoop dat dat meevalt :p

Overigens maak ik me weinig zorgen over mijn gehoor. Vorige week heb ik nog een volledige medische checkup gehad, en mijn oren waren nog uitstekend, zeker voor mijn leeftijd. Dat terwijl ik al jaren met in-ears rondloop, en mijn muziek vaak veel te luid zet.

[ Voor 65% gewijzigd door MMach op 15-07-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14

charrel

Cortisol4life..

sewer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:18:
[...]
@Charrel: ze zijn volgens mij zo'n 8000-9000 km geleden vervangen. Ik heb vorige maand ook nog een 'grote beurt' laten doen bij een particulier iemand (geen beunhaas, een gepensioneerd iemand die levenslang in een motorgarage heeft gewerkt), maar dit zou ie de volgende keer weer vervangen (over 10000 km dus).
Dacht dat ze ook om de 10.000km vervangen moesten worden? Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten. Zou niet eens weten op welk type je rijdt O-)
Heb ze op dezelfde manier helaas wel vaker zien staan bij diverse motorzaken hier in de buurt, die snaren zijn toch niet helemaal betrouwbaar zo blijkt. Wel erg zonde dat je dan net weer geinvesteerd hebt en dan even later zoiets gebeurd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik heb/had een 900 superlight uit 1995. In ieder geval balen ja, 1000 km geleden nog 550 euro uitgegeven eraan (waarvan 380 euro aan onderdelen), heb er niet echt lang van kunnen genieten.

Maar ja, heb al de hele avond liggen piekeren wat ik zou doen en een hoop reviews/forum-posts over een zooi modellen gelezen die me wel aanspreken. Als ze een beetje coulant zijn en me minstens 3000 euro willen geven voor de fiets in deze staat, dan denk ik dat mijn volgende fiets een 848 gaat worden (alhoewel, natte koppeling :N :P). Zo niet, dan offer ik mijn vakantiegeld maar op en laat hem repareren, en dan maar hopen dat ik nog zo'n 20.000 km erop kan rijden zonder al te veel gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
steveman schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:29:
[afbeelding]

Zo, 't is wat krap máár het past wel :*) (Vriendins huisje)

Zojuist ook besloten een nieuwe helm uit te gaan zoeken... allemachtig wat had ik een koppijn net zeg :S Voor het eerst dat ik dik twee uur snelweg gedaan heb... en dat was niet best bevallen. Binnenkort maar eens zo'n Nolan blablabla unit checken, kan tomtom meteen via bluetooth de route in m'n oor roepen.

(Best raar trouwens, sta je ergens even te pissen, roept iemand opeens "probeer om te draaien", ja hallooo ik sta niet voor niets richting bosjes ;) )
geeft gelijk zo'n "luxe" uitstraling: inklapbare spiegels

het blijft een topfiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

steveman schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:29:
[afbeelding]

Zo, 't is wat krap máár het past wel :*) (Vriendins huisje)

Zojuist ook besloten een nieuwe helm uit te gaan zoeken... allemachtig wat had ik een koppijn net zeg :S Voor het eerst dat ik dik twee uur snelweg gedaan heb... en dat was niet best bevallen. Binnenkort maar eens zo'n Nolan blablabla unit checken, kan tomtom meteen via bluetooth de route in m'n oor roepen.

(Best raar trouwens, sta je ergens even te pissen, roept iemand opeens "probeer om te draaien", ja hallooo ik sta niet voor niets richting bosjes ;) )
Nolan N-com? Als je een meer algemeen BT ding zoekt kan je deze proberen: Camos BTS 3x0. Die kan je op (itt tot de nolan zit de unit dus niet echt in je helm) bijna iedere helm bouwen als ik het zo zie. Die staat in ieder geval op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:56:
Et voila, ik heb een Creative setje omgebouwd zodat het werkt op de moto. Het klinkt wat metalig (de sub zit onder het zadel en hoor je dus eigenlijk amper), het gaat vrij luid (behoorlijk asociaal tov voetgangers), en tot 70 km/h zeer goed doenbaar, daarboven vooral windgeruis.
Het voordeel tov oortjes: je hoort het verkeer nog, je passagier kan meeluisteren, en het is wel een vrij plezant gegeven, zo'n motoradio.

Nadeel: het geluid is veel slechter wegens gebrek aan bas.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle elektronica zit op droge plaatsen, we zien wel of dat een probleem geeft.
[video]
moet dat niet tering hard staan wil je het horen?
Ik hou het wel op oordopjes...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:24:
[...]

Nolan N-com? Als je een meer algemeen BT ding zoekt kan je deze proberen: Camos BTS 3x0. Die kan je op (itt tot de nolan zit de unit dus niet echt in je helm) bijna iedere helm bouwen als ik het zo zie. Die staat in ieder geval op mijn verlanglijstje.
ik heb deze: http://gps.nl/scala_rider_solo.html en die bevalt goed.. hun service is ook erg goed, mijn microfoon was eraf gegaan omdat ik niet opgelet had en ze vervangen hem kosteloos :)
(nieuwe opgestuurd uit de US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
ToolkiT schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:35:
[...]

moet dat niet tering hard staan wil je het horen?
Ik hou het wel op oordopjes...
Het is net iets luider dan de uitlaat, zo luid moet het dus staan. Het enige dat wel nodig is is een volume knop zodat je het wat zachter kan draaien als je stil staat. Mijn broer heeft een radio zitten in z'n RT1150, wel een van fabrieks af dan, en daarvan wijzigt het volume vanzelf met de snelheid. En dat ding kan pas echt luid, dat hoor je een straat verder. Het heeft ook wel beter geluid, maar het kost dan ook het veelvoud van wat ik heb gebruikt. Ik vind het echt iets hebben. Ik moet altijd denken aan die scene uit apocalypse now met die helicopter gunships met loeiende muziek :P

vanaf 3min30.

[ Voor 9% gewijzigd door MMach op 16-07-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:51:
[...]

Slecht nieuws bestaat niet, enkel nieuwe mogelijkheden.
(c)Kung Fu Panda 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:47:
Ik heb/had een 900 superlight uit 1995. In ieder geval balen ja, 1000 km geleden nog 550 euro uitgegeven eraan (waarvan 380 euro aan onderdelen), heb er niet echt lang van kunnen genieten.

Maar ja, heb al de hele avond liggen piekeren wat ik zou doen en een hoop reviews/forum-posts over een zooi modellen gelezen die me wel aanspreken. Als ze een beetje coulant zijn en me minstens 3000 euro willen geven voor de fiets in deze staat, dan denk ik dat mijn volgende fiets een 848 gaat worden (alhoewel, natte koppeling :N :P). Zo niet, dan offer ik mijn vakantiegeld maar op en laat hem repareren, en dan maar hopen dat ik nog zo'n 20.000 km erop kan rijden zonder al te veel gezeik...
Mocht je je 900SL weg willen doen, geef me dan ff een gil okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 16:52
Zo, ik mag ook gaan posten in dit forum.
As. vrijdag een proefles, even kijken of het mij bevalt en of ik er een beetje feeling voor heb.
Maar ik heb zo'n vermoedde dat ik het leuk ga vinden, scooterrijden vind ik ook heerlijk zo in de zomer, geen gezeik met parkeren, etc, maar wil toch wat minder beperkingen (snelheid, afstand, etc).

Had ook al min of meer een motor uitgezocht O-) , ik vond een CBF600 wel mooi (op één na nieuwste model). Is dat een beetje een goede beginners motor?

* Capa kan niet wachten tot het vrijdag is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Capa schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:58:
Had ook al min of meer een motor uitgezocht O-) , ik vond een CBF600 wel mooi (op één na nieuwste model). Is dat een beetje een goede beginners motor?
Dat is allicht bijna de perfecte beginnersmotor. Evenwichtig en rustig laag in toeren.
Maar hoog in toeren trekt 'm als een raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:02:
Mocht je je 900SL weg willen doen, geef me dan ff een gil okay?
Bedoel je in deze staat, of als ie gerepareerd is? Zet anders je DM even aan (myreact | voorkeuren | privacy | direct messages).

Anyway, babbeltje bij de dealer viel een beetje tegen. Hij kon niet echt een inruilprijs geven, omdat eerst gekeken moet worden hoeveel schade er aan is. Maar liet wel doorschemeren dat als de schade meeviel het niet meer dan 2000 ging worden (en als het tegenviel zo'n 1500).

Morgen zouden ze me bellen als ze meer weten, zit er nu toch erg aan te denken om hem te laten repareren als het meevalt, en anders toch maar even een paar jaar op een simpel goedkoop (non-ducati) model te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sewer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:51:

Morgen zouden ze me bellen als ze meer weten, zit er nu toch erg aan te denken om hem te laten repareren als het meevalt, en anders toch maar even een paar jaar op een simpel goedkoop (non-ducati) model te gaan rijden.
zuur man, ik hoop dat het uiteindelijk nog mee gaat vallen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capa schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:58:

F staat ook wel voor Female volgens sommigen. Maar het is wel een leuke fiets ja. Mist alleen een eindrush door die 30 mindere paarden. Kent in vergelijking met andere motoren een eindloos lange vermogenslag maar dat maakt het net een solide fiets waardoor je te snel onbewust te hard gaat.

Ik zou gewoon een CB1300 aanraden voor een beginner. Schijt aan alle raad. Je bedient vermogen met de rechterhand en of je nu met 20pk of met 150pk rijd. Het maakt weinig uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 16-07-2008 20:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien is een CB 600 F Hornet ook wat. Daar zit ik zelf naar te kijken als eerste motor. Toch net wat meer pk's dan een CBF600 en ook een wat stoerder uiterlijk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chevy454 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:32:
[...]

F staat ook wel voor Female volgens sommigen. Maar het is wel een leuke fiets ja. Mist alleen een eindrush door die 30 mindere paarden. Kent in vergelijking met andere motoren een eindloos lange vermogenslag maar dat maakt het net een solide fiets waardoor je te snel onbewust te hard gaat.

Ik zou gewoon een CB1300 aanraden voor een beginner. Schijt aan alle raad. Je bedient vermogen met de rechterhand en of je nu met 20pk of met 150pk rijd. Het maakt weinig uit.
Aangezien de mensen die aan het lessen zijn toch nog niet mogen rijden op een eigen fiets... adviseer de nieuwe V-Max .... 198Pk met 165Nm. >:)

En die 198 Pk is bewust onder de 200 gebleven in verband met regelgevingen

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:27:
Misschien is een CB 600 F Hornet ook wat. Daar zit ik zelf naar te kijken als eerste motor. Toch net wat meer pk's dan een CBF600 en ook een wat stoerder uiterlijk naar mijn mening.
Hier een eerste rijder op de CB 900 F Hornet. :)

Kwam van een 24 jaar oude two-fifty af :X, maar wat rijdt die hornet lekker, ook al heb ik alleen maar vergelijkingsmateriaal met een Fazertje. Het stuurt vooral erg makkelijk, de fiets valt echt in de bocht en tsja het vermogen, k durf het nog niet open te gooien, nog te weinig meters gemaakt om me daar al prettig voor te voelen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:16:
[...]

geeft gelijk zo'n "luxe" uitstraling: inklapbare spiegels

het blijft een topfiets!
Haha, tja anders past ie nóg lastiger door de voordeur :)
gwystyl schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:24:
[...]

Ah da's ook wel handig ja, al is zo'n add-on misschien een probleem met m'n oren... Binnenkort maar weer eens op helmenjacht.

Gewoon van die platte speakertjes met een kabeltje (geen bluetoothmeuk) lijkt me overigens ook voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 16-07-2008 22:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 21:59

jurma

simply connecting...

Nou eindelijk ga ik ook proberen voor mijn motor, wil ik al 5 jaar!!. Van me ouders heb ik een cursus dag kado gekregen ivm slagen van mij HBO. Ik ga dit doen bij www.snelweg.nl, wat in Almere is van 9:00 t/m 17:00. Je krijgt te leren hoe een motor werkt en ook proef theorie examen. Natuurlijk ga je zo snel mogelijk de motor op.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met die club snelweg.nl?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jurma schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:03:
Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met die club snelweg.nl?
Ervaring: Nee, gezien ik m'n papiertje al wat langer heb én uit een ander deel van het land kom ;)

maar: klikje... en oordeel zélf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Vandaag helemaal naar Calais gereden langs de kust met een vriendin van m'n lief. De radio is helemaal goedgekeurd, en echt plezant. De rit was heerlijk, dat komt er nog wel van :Y
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/P1360723.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/Enroute.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
MMach, mooie rit gehad, geen problemen?
Ik heb gister mijn Fireblade '01 besteld bij Goedhart in Bodegraven. Op het verzoek om um zo snel mogelijk af te leveren, zodat ik kon sturen kreeg ik helaas het antwoord dat het tenminste 1 week zou duren. Ter compensatie kreeg ik volledig kostenloos een MotoGuzzi Griso mee, wat een ding zeg t*ring! Het 'bonkige' karrakter is wel even wennen ivt het hoogtoerige karakter van 'mijn' Fireblade, maar het heeft toch zeker wel wat. De topsnelheid vond ik echter schokkend laag, harder dan de 165km/u krijg ik hem niet, waarbij er al diverse waarschuwingslampjes aan het knipperen zijn :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Geen problemen gehad, en kheb die CB500 hoe meer hoe liever.Die moter is zo lineair en vloeiend, het zit heel comfortabel, ook voor de duo (wat ik belangrijk vind: gedeelde fun is altijd plezanter). Onder de 140 is het nog te doen, daarboven wordt het wel vechten tegen de wind, althans voor mij dan, de passagier had er geen last van. Even de 170 aangetikt ook, maar daar voelde ik me niet zo veilig meer bij, de motor ging wel nog door. Cruisen blijkt toch meer m'n ding te zijn.
En hij blijkt met minder dan 5.5l/100 km best nog zuinig te zijn ook.
Het enige waar ik na de rit last van had waren mijn handen. Ik vermoed dat ik het stuur te hard omklem of zo (als reactie op de windstoten), en heb dus eventjes kramp gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 17-07-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

Kunt een beetje spelen met de stand vh stuur en de hendels, dan kun je dat dr ooit nog wel uit krijgen.
Maar in het begin van je motorrijdloopbaan (oid) is het aannemelijker dat het aan het te krampachtig vasthouden van het stuur ligt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
4x2 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:33:
Kunt een beetje spelen met de stand vh stuur en de hendels, dan kun je dat dr ooit nog wel uit krijgen.
Maar in het begin van je motorrijdloopbaan (oid) is het aannemelijker dat het aan het te krampachtig vasthouden van het stuur ligt.
Hier had ik in het begin met het lessen ook last van ja. Tegenwoordig (les nog steeds) gaat het al stukken en stukken beter. helaas nog geen idee wanneer ik op laatste examen mag ben 2/3 nu :+ .

maar half september verwacht ik toch wel. dan nog niet meteen een motor een huis is belangrijker even. Dus dat wordt afentoe een fiets huren ofzo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18

_Apache_

For life.

Net geprobeerd men lief te verassen door om half 5 daar op haar werk te staan, ze is dan klaar. Gewoon even hallo zeggen enzo, je kent het vast :P.

De route erheen was een hel, ritje van maar 15 km, maar kwam maar niet over die N206 heen. Het begon inmiddels ook steeds harder te regenen en ben maar niet tussen de auto's doorgaan rijden over de gladde lijn.

Onderweg ook een scooterrijder tegengekomen die mij op een enkelbaans 80 weggetje, rechts (!!!) inhaalde |:( .

Maargoed, daargekomen bleek mijn lief op een andere locatie te staan en het was al net over half 5, dus was haar net misgelopen. Soms gok je goed, soms niet. :/

Dus weer naar huis 'gezwommen' en haar later gebeld, ze kon het wel waarderen en vond het erg jammer. O+

Ondanks dat ik mijn pak nog niet heb ingespoten was het enigste dat nat was mijn sok, omdat ik mijn broek onhandig uittrok en er een straaltje water op mijn sok lande. Heerlijk pak _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 17-07-2008 19:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

wimmel_1 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Ervaring: Nee, gezien ik m'n papiertje al wat langer heb én uit een ander deel van het land kom ;)

maar: klikje... en oordeel zélf ;)
Woon zelf in Tilburg, zal daar dus niet gaan lessen. Maar het was een kado ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

arnoman schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:47:
MotoGuzzi Griso[...]. De topsnelheid vond ik echter schokkend laag, harder dan de 165km/u krijg ik hem niet, waarbij er al diverse waarschuwingslampjes aan het knipperen zijn :-s
Tja, die motor heeft een totaal ander inzetgebied als bijv een fireblade. Topsnelheid is daarbij minder van belang als "motorkarakter" bijvoorbeeld. Maar als het nou lekkerder weer wordt na het weekend, rij er even mee door de meije heen, dan snap je hem :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
De meije is 2 km van mijn huis af, ik zal het zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.liveleak.com/view?i=153_1215692734

ik weet niet of _/-\o_ of 8)7 meer van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Eskimootje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Mag een van deze pics ook in de openingspost? Dan kan ik ook meteen weg bij de lessers :D
Mag deze wijziging nog in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurma schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:23:
[...]
Woon zelf in Tilburg, zal daar dus niet gaan lessen. Maar het was een kado ;)
Wat een toeval, Wimmel is ook altijd te vinden in het Tilburg Topic op Motor Forum ;).

Wat leuk, nog een Tilburger :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29

rimpeldinky

nani?

tilbostan heeft veel motorrijdende tweakerts :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Hehe, alleen rij ik helaas nog geen motor, maar dat zal niet lang meer duren. Ik ga die motor proefdag doen in Almere (want daar is het de hele dag van 9.00 t/m 17.00). Daarna wil ik waarschijnlijk lessen bij Benelly. Ze hebben ook een hoge scoringskans in 1ste en 2de keer. Iemand ervaring mee, van de Tilburgers? :w Tilburgs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
jurma schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:30:
Hehe, alleen rij ik helaas nog geen motor, maar dat zal niet lang meer duren. Ik ga die motor proefdag doen in Almere (want daar is het de hele dag van 9.00 t/m 17.00). Daarna wil ik waarschijnlijk lessen bij Benelly. Ze hebben ook een hoge scoringskans in 1ste en 2de keer. Iemand ervaring mee, van de Tilburgers? :w Tilburgs
Rij zelf bij rijschool Tilburg goeie school vind ik 2 goeie instructeurs en ook gezellig 8)
die van jou nog nooit van gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03

Mud

Robbels schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:49:
[...]

Rij zelf bij rijschool Tilburg goeie school vind ik 2 goeie instructeurs en ook gezellig 8)
die van jou nog nooit van gehoord :?
Daar begin ik eind augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar (Verkeersschool Tilburg) heb ik ook gelest, prima rijschool inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
Mud schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Daar begin ik eind augustus :)
Hehe op advies van Rimpel zeker ;)
Was wel et advies van hem aan mij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ik denk dat allebei de smiley's van toepassing zijn...
Die voorste rijder is en gek en goed...
Maar hij kan aardig rijden (licht "understated").

En verder denk ik ook dat er twee soorten motorrijders zijn..:
De ene soort heeft dit al eens gedaan en de andere soort zou dit heel graag eens willen doen.

;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

AKA_ACE schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
[...]

De ene soort heeft dit al eens gedaan en de andere soort zou dit heel graag eens willen doen.

;)
Hey die zag ik ook eens op motor.nl, maarja... willen doen... niet in t-shirt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Kompleet mongool, leuk om naar te kijken maar zou het zelf nooit doen / kunnen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AKA_ACE schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
[...]

;)
Ik dacht dat er twee soorten motorrijders zijn.
Zij die al eens zijn gevallen en zij die nog moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 03-10 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Ik dacht dat er twee soorten motorrijders zijn.
Zij die al eens zijn gevallen en zij die nog moeten vallen.
Mag ik me dan nu ook scharen bij de eerste reeks? Tijdens m'n 4e rijles met bochtje op m'n plaat gegaan :o oops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schit-te-rend... _/-\o_

In z'n jeans en t-shirtje dan nog wel :) Zo hoort het, geen 'gepussy', als je toch op die manier gaat 'stunten' kan het net zo goed de full-on adrenaline kick zijn.

Motor dwars driftend in de bochten, dirt track style bochten nemen (voetje op de grond), van richting veranderen tijdens wheelie... Heavy! Dit kan op zo ontelbaar veel momenten zo hard misgaan :)

Ik wou dat ik de skills had :)

Welke motor is het trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

En dan nog defensief rijden met momenten, zo gek zijn ze niet hoor. Bij het inhalen viel het me minstens een keer op dat ze wachten tot ze voorbij een kruispunt zijn zodat de auto niet meer kan afslaan. Ook het blind de bocht ingaan op het verkeerde rijvak heb ik niet of bijna niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
jan-marten schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:25:
[...]

Mag ik me dan nu ook scharen bij de eerste reeks? Tijdens m'n 4e rijles met bochtje op m'n plaat gegaan :o oops
Klinkt bekend halve draai gas los tijdens rijles is SNEL afgeleerd.
Je rijd niet hard maar toch een week last van elleboog en knie :/
Achjah dat doe ik ook niet meer hehe liever met lesmotor als met je eigen motor doe ik maar denken :D

Maar stel gevaarlijke dat zijn het zeker.... ik zou het niet kunnen men leven is mij veel te lief :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd nog een week lang last van mn rug, omdat ik die motor alleen weer rechtop moest zetten :(.

Heb mn lesmotor een keer of 2-3 neergelegd, en mn eigen motor ook 1 keertje helaas :P. Maarja, alle keren ging ik stapvoets ofzo, dus geen schade gelukkig (alleen mn ego :+ ). En ik had al genoeg ervaring met het rechtzetten van een motor, dus dat ging allemaal heel makkelijk de laatste keer.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Eskimootje schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:51:
[...]

Mag deze wijziging nog in de openingspost?
Done :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bob schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:45:
En dan nog defensief rijden met momenten, zo gek zijn ze niet hoor. Bij het inhalen viel het me minstens een keer op dat ze wachten tot ze voorbij een kruispunt zijn zodat de auto niet meer kan afslaan. Ook het blind de bocht ingaan op het verkeerde rijvak heb ik niet of bijna niet gezien.
Viel me ook al op, ze hebben best wat verkeersinzicht (in frankrijk zijn ze sowieso wel iets gewend qua motorrijders, dat scheelt ook).
Dat ze nog steeds lekker idioot rijden doet daar niks aan af :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo eindelijk weer eens lekker lopen knallen. Maar begin nou toch echt te twijfelen om volgend jaar te stoppen met straat rijden...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Vanavond bij mn vriendin op het woonerf m'n motor omgegooid, waarschijnlijk door een achteruit het parkeervak rijdende automobiel. Heel fijn, zo'n zware motor omver rijden, weer op z'n pootjes worstelen (230kg) en dan vooral niets achter laten. Knippers d'r aan, koppelinghendel, motorblok krassen, spiegel krassen. Het mag dan een oud brikje zijn, maar dan nog. Grrrr pissed me off real bad!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Yonni schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:37:
Vanavond bij mn vriendin op het woonerf m'n motor omgegooid, waarschijnlijk door een achteruit het parkeervak rijdende automobiel. Heel fijn, zo'n zware motor omver rijden, weer op z'n pootjes worstelen (230kg) en dan vooral niets achter laten. Knippers d'r aan, koppelinghendel, motorblok krassen, spiegel krassen. Het mag dan een oud brikje zijn, maar dan nog. Grrrr pissed me off real bad!
aangifte doen van vandalisme/vernieling/doorrijden na een ongeval, in de buurt navragen of iemand iets gezien heeft (en flink roepen dat je aangifte hebt gedaan). als je geluk hebt wordt de dader zenuwlappig en meld ie zichzelf

[ Voor 0% gewijzigd door rimpeldinky op 21-07-2008 08:38 . Reden: reiden? ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
In ieder geval heb ik de A4-tjes al klaar liggen die ik op de boom ga spijkeren en in de brievenbussen rondom het erf wil doen. Balen is dat het waarschijnlijk gasten zijn van 1 van de omwonenden. Melden dat ik aangifte heb gedaan is alleen maar afschrikkend lijkt me, dan hangen ze direct bij de politie. Wat mij er trouwens niet van weerhoudt om dat te gaan doen, dat is namelijk prioriteit #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
* aaajeetee heeft morgen theorie examen + AVB.

Best wel zin in, maar kijk er op zich ook tegenop :p Hoop wel dat ik het haal :)

Iemand nog bruikbare tips voor (een van) de 2 examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Gewoon lekker gooien en smijten met de motor, vergeet niet bij het 8-tje als een gek over je schouder te kijken en tsja, de motorfiets kan meer hebben dan je als lesser denkt. Maar dat weet je allemaal al van de instructeur denk ik.

Succes!

en laten zien dat je de motor onder controle hebt, lekker fel accelereren. Ik ging voor m'n 25kw op een 250 ook hard aan het gas hangen :9 (ook op aanraden van m'n instructeur 8) ) (inmiddels alweer een paar jaar terug)

[ Voor 33% gewijzigd door Yonni op 21-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:59:
Zo eindelijk weer eens lekker lopen knallen. Maar begin nou toch echt te twijfelen om volgend jaar te stoppen met straat rijden...
Wegens te vaak boven de zeg-maar-doei-tegen-je-rijbewijs-grens rijden, of meer vanwege het extra risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Chakotay schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:27:
Wegens te vaak boven de zeg-maar-doei-tegen-je-rijbewijs-grens rijden, of meer vanwege het extra risico?
Ik had vorige week ook zo'n dag, was 's avonds, mooi weer, rustig op de weg, kwam net van een weekend zandvoort dus het gas ging er lekker op. Na die avond ook maar besloten om me op het circuit te gaan richten voor het echte bochtenwerk. Als je met je steppies over de grond nog alle zeilen bij moet zetten om niet van de weg te rijden (waar ook geen ruimte voor was) ga je wel nadenken over waar je nou eigenlijk mee bezig bent. Ik weet dat als ik zo doorga een keer van mijn motor af ga stuiteren en dat doe ik liever ergens waar geen bomen in de weg staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Herkenbaar, ik ga niet met de motor naar het werk. Is voornamelijk rechte baan en weinig kruispunten. Buiten het feit dat men banden er vierkant van worden vind ik het ook erg onaangenaam om met 90km/h te cruisen op een ZX9R. Die moet minimaal 120km/h hebben om relaxt op te zitten en dan kan ik net zo goed vrijwillig men RBW afgeven gezien de flitspalen. De tijd dat ik nog met 150km/h over die weg kon rijden is voorbij, daarom dat ik nu met een autootje rijd welke niet harder als 120km/h kan. Goed voor men RBW :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 21-07-2008 17:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 03-10 12:59
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:48:
Ik had altijd nog een week lang last van mn rug, omdat ik die motor alleen weer rechtop moest zetten :(.
[..]
Daar was volgens mij ook wel een truukje voor...

Overeind zetten volgens de luie motorfiets.

Hier ook eentje met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:27:
[...]

allebij.. + dat ik nu alleen op de zijvlakken van mijn banden rijd.. als het middenvlak 100% is, dan is het zijvlak nu 50%.. slaat nergens meer op :N

Misschien koop ik wel een r1200 gs ofzo :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:12:
[...]

allebij.. + dat ik nu alleen op de zijvlakken van mijn banden rijd.. als het middenvlak 100% is, dan is het zijvlak nu 50%.. slaat nergens meer op :N

Misschien koop ik wel een r1200 gs ofzo :+
Dagelijks woonwerk-ritjes over de snelweg ermee gaan doen dan, dat helpt tegen ronde banden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee, da's wel heel herkenbaar. Dit jaar ook al tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet leuk meer is om met een motor op de openbare weg te rijden.
Niet zozeer vanwege je rijbewijs of boetes, ook al zijn de controles flink aangescherpt. Zeker in de eifel is het elk weekend wel raak met laser/uitlaat controle.
Maar vooral door de drukte in de weekenden. Als het mooi weer is laat is steeds vaker de motor staan, gewoon om drukte in eifel/ardennen te mijden. Motorrijden is leuk als je eigen route en tempo kunt rijden zonder dat je rekening hoeft te houden met auto's motoren voor of achter je.

Dit jaar dus niet zo gek veel km's gereden, dan is het zonde om een 3 jaar oude motor die volledig naar wens is (Suzuki SV1000 voorzien Ohlins voor/achter) in de garage te hebben staan. Tot nu toe na elke rit dit jaar erover nagedacht om hem te verkopen en een circuit-motor aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Zo.. theorie is binnen (6 fout net als bij auto :p).. iets met hakken en een sloot.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaajeetee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:51:
Zo.. theorie is binnen (6 fout net als bij auto :p).. iets met hakken en een sloot.. :+
netjes!

succes met je AVB zometeen! (toch?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:00:
[...]

netjes!

succes met je AVB zometeen! (toch?)
Klopt, 15u mag ik ervoor (om 14u nog een rijles) :)

Heb daar eigenlijk wel zin in, maar zie er ook wel ietsie tegenop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boh spannend...succes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
* Capa is vanaf gister officiëel een lesser :+
Na de proefles van vorige week vrijdag gelijk maar echte lessen gaan nemen, want motorrijden is toch wel erg lekker :9
Vanuit Zaandam naar Amsterdam Noord gereden (Kadoelen) richting oefenterrein om daar wat pilonnetjes om te rijden :$

Het op de openbareweg rijden gaat eigenlijk gewoon goed, schakelen, remmen, optrekken, etc. Alleen de AVB oefeningen zijn lastiger dan gedacht, het is best lastig om zo'n zware motor in balans te houden met een lage snelheid.
En ik schijn speciaal te zijn, mijn halve draai gaat beter als ik rechtsom moet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En ik schijn speciaal te zijn, mijn halve draai gaat beter als ik rechtsom moet ofzo.
Ben je toevallig links handig ? Bij vrijwel iedereen is linksom makkelijker maar de meeste mensen zijn dan ook rechts handig.

Vond dat ook wel grappig. Linksom draaien ging 10x goed dus dan zou je zeggen dat rechtsom geen probleem zou moeten zijn. Nou niet dus. Rechtsom heeft bij mij wel even geduurd tot het goed ging. Schijnt te maken te hebben met links of rechts handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capa schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:02:
* Capa is vanaf gister officiëel een lesser :+
Na de proefles van vorige week vrijdag gelijk maar echte lessen gaan nemen, want motorrijden is toch wel erg lekker :9
Vanuit Zaandam naar Amsterdam Noord gereden (Kadoelen) richting oefenterrein om daar wat pilonnetjes om te rijden :$

Het op de openbareweg rijden gaat eigenlijk gewoon goed, schakelen, remmen, optrekken, etc. Alleen de AVB oefeningen zijn lastiger dan gedacht, het is best lastig om zo'n zware motor in balans te houden met een lage snelheid.
welkom bij de club, maar als je hier win blijven posten verzoek ik je wel een nick change te doen want capo en capa in 1 topic gaat verwarring opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe nice one.. beetje over the top wat je van 'm vraagt, maar ik neem aan dat het gewoon een grap is.
Gewoon je webicons display aanzetten in je settings, als je dat niet al had, en klaar ben je.

@ Capa: Is dat toevallig dat terrein bij die voetbalvelden en aan de A10, net na de Coentunnel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
ToolkiT schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:52:
[...]

welkom bij de club, maar als je hier win blijven posten verzoek ik je wel een nick change te doen want capo en capa in 1 topic gaat verwarring opleveren..
Heb al een nickchange gedaan een tijdje terug, Capa gebruik ik overal namelijk en blijf ik ook gebruiken.
Dus even opletten op de o en de a van onze nicks ;)
PilatuS schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Ben je toevallig links handig ? Bij vrijwel iedereen is linksom makkelijker maar de meeste mensen zijn dan ook rechts handig.

Vond dat ook wel grappig. Linksom draaien ging 10x goed dus dan zou je zeggen dat rechtsom geen probleem zou moeten zijn. Nou niet dus. Rechtsom heeft bij mij wel even geduurd tot het goed ging. Schijnt te maken te hebben met links of rechts handig zijn.
Rechts handig, dus dat klopt ook niet :P.
Misschien iets met dagelijks leven, maar volgens mij hoef ik niet meer rechts te draaien op de scooter of fiets dan links. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

PilatuS schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Ik ben links en heb alleen problemen met ruimere snelle bochten naar links.

"Hangen" voelt gewoon onnatuurlijk. Bij minirotondes en speciale verrichtingen heb ik het niet.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vraagje op de vorige pagina voor je dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ken. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:17:
Hehe nice one.. beetje over the top wat je van 'm vraagt, maar ik neem aan dat het gewoon een grap is.
Gewoon je webicons display aanzetten in je settings, als je dat niet al had, en klaar ben je.

@ Capa: Is dat toevallig dat terrein bij die voetbalvelden en aan de A10, net na de Coentunnel ?
was semi-serieus... webicons aan doe ik liever niet aangezien ik soms op kantoor ook GoT bekijk en sommige icons niet echt gepast op werk zijn..
Buiten dat scheelt het bandbreedte ;)

Maar ik zal goed op letten tussen o en a... en dus niet verbaast staan als capoa ineens een n00b vraag stelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nou mijn AVB is ook binnen :D

Langzame slalom was een drama (zoals ik al vermoedde): 1e keer ging een pion om en 2e keer zat ik te k*tten met de koppeling en gastoevoer.
Deze had ik voor mezelf al als onvoldoende gemarkeerd, dus niets aan de hand :)

Voor de rest ging alles goed: wegrijden uit parkeervak, lopen met de motor (+ inparkeren), uitwijken, precisiestop en de vertraging (voor het eerst eigenlijk :p).
Ook moest ik de noodstop 2x doen: 1e keer had ik niet genoeg snelheid en stond daarom al na een metertje of 5 stil :p 2e keer ging ie prima :)

* aaajeetee is happy en heeft nu al zin in AVD (op zich :p)

[ Voor 6% gewijzigd door aaajeetee op 22-07-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van Harte .... 2 down, 1 to go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dacht ik even gallant te zijn vandaag, ritje gemaakt, aftanken, twee blondines die de weg niet wisten (en gebroken Engels spraken) ...

Tomtom in de jaszak dus ik wijs ze de weg wel, echter stond m'n muziek kennelijk zo hard (naar verhouding) dat ik de aanwijzingen niet altijd hoorde... 't Werd een beetje een omweg dus :o maar "It was very much fun!"

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 22-07-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:52:
Van Harte .... 2 down, 1 to go ;)
vandaag 1e les op de weg gehad na de 2 down. gelijk Examen vast gelegd voor de 1 to go :D

8 September it is, Ik ben benieuwd in ieder geval nog 7 lessen te gaan dus we zien het allemaal wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

owja :p

hoe moet je ook alweer een langzame/krappe u-bocht maken. Lichtelijk je achterrem inknijpen en op het gas rijden (dus zonder slippende koppeling) toch?

Ik ga namelijk binnenkort voor een 4-takter en omdat ik 2-takt rij ben ik alles beetje vergeten wat ik met rijlessen geleerd heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Constant gas en de boel afregelen met je achterrem idd, koppeling mag toekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

en ontwijken was gewoon op de motor afremmen, ala gas los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dark0z schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:40:
en ontwijken was gewoon op de motor afremmen, ala gas los?
Ook even in de ankers gaan, je moet dan van 50 naar 30 dacht ik?, en daarna met trekkende motor het slalomgedeelte doen.

Ohnee, dat was vertragingsoefening!

Gas los en sturen maar idd!

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 22-07-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gas los en countersteeren :o.

Dat zou ik nu iig (bewust(er)) hebben gedaan bij die uitwijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
countersteeren werd mij meteen al bij die afwijkingsoefening geleerd. Was wel praktisch, dat maakte die oefening een heel stuk makkelijker.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
steveman schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:12:
Dacht ik even gallant te zijn vandaag, ritje gemaakt, aftanken, twee blondines die de weg niet wisten (en gebroken Engels spraken) ...

Tomtom in de jaszak dus ik wijs ze de weg wel, echter stond m'n muziek kennelijk zo hard (naar verhouding) dat ik de aanwijzingen niet altijd hoorde... 't Werd een beetje een omweg dus :o maar "It was very much fun!"
Wrom lees ik nou meteen weer dat hij twee blondines galant heeft afgetankt :X

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vanavond ga ik mijn nieuwe fiets ophalen bij Goedhart in Bodegraven, heeft er iemand nog punten waar ik extra nauwlettend op moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20:32
arnoman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:47:
Vanavond ga ik mijn nieuwe fiets ophalen bij Goedhart in Bodegraven, heeft er iemand nog punten waar ik extra nauwlettend op moet zijn?
Speficieke punten waar je op moet liggen ligt natuurlijk aan de motor die je ophaalt. Is het echt een nieuwe fiets op tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Het is een tweedehandse fiets uit 2001, een Honda Fireblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ff stuur wiebelen op dode punten zou ik zeggen, veel wheelies = gare balhoofdlager = veel mee geragd?
in ander nieuws :) mn bagage is binnen :D past goed (was ik erg bang voor, tassen waren voor cruiser/chopper, ik heb toch een wat sportievere fiets :))

[ Voor 43% gewijzigd door rimpeldinky op 23-07-2008 19:17 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Ken. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:49:
[...]

Vraagje op de vorige pagina voor je dude.
Gemist :P
Ken. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:17:

Dunno, we zijn niet over de snelweg geweest, maar binnendoor.
Als ik het zo op google maps bekijk liggen er idd voetbalvelden in de buurt.
Edit: Was een doodlopend stukkie weg.
2e edit: Gevonden :)
Was aan de Buikslotermeerdijk, paralel aan de N247.
Dus niet in Kadoelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Capa op 23-07-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

arnoman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:47:
Als je het echt niet vertrouwd, of je wil zekerheid en je hebt niet veel kaas gegeten van motorfietsen:
www.erikvanlent.nl

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik loop nou al een tijdje met dit vraagstuk.. ik ga er vanuit dat ik straks mijn motorrijbewijs haal (misschien arrogant, maar so be it).

Nu twijfel ik of ik een motor zal kopen. Ik wil 'm (dan) graag gebruiken voor heen en weer naar mijn werk, maar niet elke dag.

Op dit moment heb ik een auto en die wil ik dus sowieso graag houden.
Ik rij 90km per dag (45 heen en 45 terug), waarvan sowieso 60-65km snelweg is.

Ik ben wel van mening dat je het (motor)rijden pas leert, nádat je je rijbewijs hebt. Zo dacht ik er ook over bij de auto en ik heb in de paar weken / maanden daarna flink wat kilometers gemaakt.

Ik wil dus mijn motorrijden wel goed onderhouden en het liefst direct nadat ik het rijbewijs heb (dan begint het leren pas).

De keerzijde van dit verhaal is dat dit allemaal wel betaald moet worden (auto én motor). Aangezien ik nogal veel kilometers maak, zal ik wel vaak (vaker dan "normaal") bij de pomp staan: iets wat tegenwoordig ook niet leuk meer is.

Mijn vraag is dus: zal ik er wel of niet een aanschaffen? Als ik er een aanschaf wil ik ook een goeie: geen afgeragde bak van 20jaar oud. Dit omdat ik best wel wat kilometers maak.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, want ik weet het niet.
Wellicht kunnen jullie me ook een indicatie geven van de kosten per maand (verzekering, wegenbelasting) en een gemiddeld verbruik?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm. Eerst de prijs categorie/ mogelijke kosten per maand vaststellen die je kan betalen?

Er zijn zat motoren voor ongv 5000 euro te krijgen in alle klassen. Hoop mensen die woon/werk doen op een crossmotor en die dingen kunnen vrij goedkoop zijn ook in onderhoud en bezit. Ik betaal atm 270 per jaar aan WA+ / wegenbelasting / wegenwacht lid. Benzine kost wat het kost en de motor was in aanschaf 5300 Euro ( toen 6 jaar oud nu 10)

voor zover ik weet is Honda het merk voor dingen die volhouden en weinig stuk gaan maar ik denk dat je uberhaupt beter af bent met een Jap en dat het leven dat de motor gehad heeft bepaalt of je 'm moet kopen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

Motard beseft pas na 120 km dat hij zijn vrouw vergeten is

Toppunt van verstrooidheid: een motorrijder die pas na 120 kilometer in het snotje krijgt dat hij zijn achteropzittende vrouw kwijtgespeeld is. Het overkwam een 53-jarige man en zijn acht jaar jongere vrouw toen ze gisterenmorgen terugkeerden van een verblijf in Duitsland.

Tank volgooien
Het koppel wilde in de omgeving van Strasbourg nog snel even de tank volgooien en de innerlijke mens versterken, maar dan loopt het fout. Meneer vertrekt alleen en zit al bijna in Mulhouse als hij voor het eerst onraad ruikt. In paniek rept hij zich naar de eerste politiepost op zijn weg en verklaart dat zijn vrouw "er ongetwijfeld afgevallen is en ergens op de snelweg moet liggen".

Goed excuus
Een uitgebreide zoektocht levert uiteraard niets op, want mevrouw zit intussen geduldig te wachten aan het tankstation. Vier uren en een telefoontje met een vriendin later raakt het mysterie dan eindelijk opgelost. "Al die tijd wachtte ze rustig op de plek waar hij haar achtergelaten had. Gek genoeg bleef de man zelfs dan beweren dat hij er zeker van was dat hij zijn passagier meegenomen had", aldus een opgetrommelde agent. Voor de motard in kwestie zat er niets anders op dan de 120 kilometer in omgekeerde richting af te leggen en... een goed excuus te verzinnen. (svm)
Afbeeldingslocatie: http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/12/2/art_large_451787.jpg

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En als dame trek je dan uiteraard één van de onderstaande shirts aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://xlshirt.com/zencart/images/101_0913.JPG

óf

Afbeeldingslocatie: http://xlshirt.com/zencart/images/101_0896.JPG

Maar uiteindelijk ...... Klikje....

_/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 23-07-2008 23:05 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.