Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.182 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:11:
Hm, dat zou erg tof zijn als dat lukt met die 750Turbo :)

* Chakotay heeft net bij het uitkomen van de Coentunnel een fijne lading ruitenwissersproeier over zich heen gehad... En ook niet stoppen als ik even knipper natuurlijk. Vanavond maar weer een nieuw laagje RainX op mijn vizier doen, deze is nu wel weer weg.
mensen weet niet dat je een motorrijder daar mee pest, dus je kan ze vaak ook niks kwalijk nemen ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/22880/2002402369222795714_fs.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~paars3/kuiploos3.jpg

Helaas past de hele kabeltroep niet in de koplamp. Of beter, 't past er wel in, maar ze zijn te kort. Moet dus gedeeltelijk opnieuw bedraad :( Dan kan de koplamp ook wat hoger, staat wat netter, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:45:
Ok, ik heb gewoon beroerd geslapen omdat ik nerveus ben als een klein kind.
Ik ga vanmiddag kijken naar een GPZ750 Turbo uit '84 :*)

Twee weken geleden heb ik een GPZ1100 uit '81 gekocht met het plan deze op te knappen, maar ik liep eergisteren tegen de advertentie van de Turbo aan en guess what? Hij vindt mijn 1100 heel gaaf :D
Als de motor in het echt er uitziet als op de foto's en ook goed rijdt/loopt dan ruilen we.
Oehh, dan bezit ik echt een legendarisch stukje motorgeschiedenis 8)
Gewoon beide houden!

een van mijn eerste motorervaringen was op een xn85 turbo... Dat ben ik nooit meer vergeten... :9

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:33:
[...]

mensen weet niet dat je een motorrijder daar mee pest, dus je kan ze vaak ook niks kwalijk nemen ;)
Neuh... Ik knipperde ook alleen even zo van "he, doe eens niet" in de hoop dat hij de hint snapte en stopte met sproeien, maar dat werkte helaas niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:19

JdM

Humbled

Pooh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:09:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]

Helaas past de hele kabeltroep niet in de koplamp. Of beter, 't past er wel in, maar ze zijn te kort. Moet dus gedeeltelijk opnieuw bedraad :( Dan kan de koplamp ook wat hoger, staat wat netter, imho.
Ik vind hem er naked wel veel mooier uit zien :Y die originele kuip is echt :r dus d:)b job done sofar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

de kuip is mooi, alleen de rest past er niet bij :+ ergo zonder kuip is ze zeker mooier (missn een streetfighter kapje voor je lamp?)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kapje zit ik ook al aan te denken. Kan ik die kabeltroep ook wat uit 't zicht mee onttrekken. Maar daarvoor moet de koplamp wel wat hoger, en dat wil nu dus niet ;(

En ik had een schuiver gemaakt, dus of 't nu mooier is of niet boeit niet zoveel, had geen enkele keus. Maar anders was de kuip er volgend voorjaar alsnog wel afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pooh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:17:
Kapje zit ik ook al aan te denken. Kan ik die kabeltroep ook wat uit 't zicht mee onttrekken. Maar daarvoor moet de koplamp wel wat hoger, en dat wil nu dus niet ;(
Kan je niet naar een ijzerbedrijf gaan?

Hier in Leiden zit een zaak waar ik nieuwe schetsplaten voor de uitlaat heb laten maken. ik zou zeggen; maak van Aluminium een nieuwe lamps steun enzo

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 02-11-2007 20:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ROFLASTC schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:56:
[...]
Kan je niet naar een ijzerbedrijf gaan?

Hier in Leiden zit een zaak waar ik nieuwe schetsplaten voor de uitlaat heb laten maken. ik zou zeggen; maak van Aluminium een nieuwe lamps steun enzo
Steuntjes zijn niet 't probleem, die schuiven gewoon over de vorkpoten. Maar als ik de lamp hoger zet, komen een aantal kabels strak te staan bij maximale stuuruitslag. Dat wil je niet. Wellicht kan ik de hele boel wel een beetje herschikken (heb 't nu gewoon vlot in elkaar geknutseld zodat ik weer kon rijden), maar eigenlijk moet een deel van de kabelboom gewoon opnieuw. Leuk klusje voor als ik een keer tijd over heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weer een lesje verder :).

Langzame slalom is nog steeds bagger, ik haal maar steeds 2 a 3 pylonnen en dan kan ik het stuur niet meer terugkrijgen :(.

Snelle slalom gaat prima, stopoefeningen aardig...en ook voor het eerst de vertragingsoefening gedaan vandaag. Eerste paar keer een ramp natuurlijk, maar het gaat steeds beter.

Blijven oefenen dus :D.

Oh, en op de terugweg zat ik op een eenbaansweg na een uitrit bijna op de andere baan :X. Het grappige is, we waren met zn 2'en en een instructeur...en die andere lesser maakte daar precies dezelfde fout :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:04:
Zo, weer een lesje verder :).

Langzame slalom is nog steeds bagger, ik haal maar steeds 2 a 3 pylonnen en dan kan ik het stuur niet meer terugkrijgen :(.
stuur? probeer es meer met je lichaam te doen en minder met het stuur
Snelle slalom gaat prima, stopoefeningen aardig...en ook voor het eerst de vertragingsoefening gedaan vandaag. Eerste paar keer een ramp natuurlijk, maar het gaat steeds beter.

Blijven oefenen dus :D.

Oh, en op de terugweg zat ik op een eenbaansweg na een uitrit bijna op de andere baan :X. Het grappige is, we waren met zn 2'en en een instructeur...en die andere lesser maakte daar precies dezelfde fout :o.
verradelijke wegsitiuatie, dat is de reden dat je instructeur je daarlangs stuurt ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

Steffie

Opaque

Vanmorgen op nat wegdek een mega drift actie met m'n RS250. Kwam niet weg bij een verkeerslicht, en voelde helemaal niets. Dacht dat koppeling bleef hangen door koude olie ofzo, maar toen merkte ik ineens dat de achterkant dwars wilde gaan. Ging allemaal nog net goed ten koste van wat verbrand rubber en een lange zwarte streep :P Beide banden zijn ook al ouder dan 5 jaar, misschien daardoor ook minder grip.

[ Voor 15% gewijzigd door Steffie op 03-11-2007 15:03 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

charrel

Cortisol4life..

Steffie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:01:
Vanmorgen op nat wegdek een mega drift actie met m'n RS250. Kwam niet weg bij een verkeerslicht, en voelde helemaal niets. Dacht dat koppeling bleef hangen door koude olie ofzo, maar toen merkte ik ineens dat de achterkant dwars wilde gaan. Ging allemaal nog net goed ten koste van wat verbrand rubber en een lange zwarte streep :P Beide banden zijn ook al ouder dan 5 jaar, misschien daardoor ook minder grip.
Lol, die kans is wel aanwezig ja. Rij je zo weinig of heeft ie een tijd stilgestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
charrel schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:37:
[...]

Lol, die kans is wel aanwezig ja. Rij je zo weinig of heeft ie een tijd stilgestaan?
Zie eerder in het topic, de RS heeft net een flinke opknap-beurt gehad :)

* Chakotay heeft net een leuk speeltje gevonden bij de Gamma, een accu-compressor met banden-nippeltje :) Ik had al eerder compressors met 12V aansluiting gezien, maar nog niet met accu... Erg handig aangezien ik geen stroom in mijn garage heb, en op 6 hoog woon. Het ding lijkt op een accuboormachine, maar dan in plaats van een boorkop een luchtslang met verschillende opzetstukjes. Hij gaat tot 8 bar. Ik moet er nog wel een keer een los metertje bij kopen, deze is wel hel erg onprecies... 2 streepjes tussen de 0 en 3 bar :X

Wel redelijk duur, €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25

4x2

lộn xộn quá

Hehe, gare achterband in de regen is soms wel grappig idd, spinnen en zwabberen tot in de 3 met een NX250.
Te lage bandenspanning doet het ook goed, toen deed mn VFR het opeens constant, rijd je volgas weg bij een stoplicht, zit je je af te vragen waarom die achterkant toch zo onrustig is en dat ding zo traag optrekt :P

Driften met droog weer is verhoerd trouwens, doet pijn aan je poten als dat stuur terugklapt...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:10:
[...]

Zie eerder in het topic, de RS heeft net een flinke opknap-beurt gehad :)

* Chakotay heeft net een leuk speeltje gevonden bij de Gamma, een accu-compressor met banden-nippeltje :) Ik had al eerder compressors met 12V aansluiting gezien, maar nog niet met accu... Erg handig aangezien ik geen stroom in mijn garage heb, en op 6 hoog woon. Het ding lijkt op een accuboormachine, maar dan in plaats van een boorkop een luchtslang met verschillende opzetstukjes. Hij gaat tot 8 bar. Ik moet er nog wel een keer een los metertje bij kopen, deze is wel hel erg onprecies... 2 streepjes tussen de 0 en 3 bar :X

Wel redelijk duur, €45.
Laat me raden, PowerPlus :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:28:
[...]

Laat me raden, PowerPlus :p
Nee, Turbo Car Accessories. (Car? Shit, terugbrengen dat ding :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

No worries. Zo heb ik het naar Spanje ook ongeveer gedaan. Vliegticket al in april ofzo gekocht (en betaald), en mijn motor is met iemand in de vrachtauto meegegaan een week voor vertrek. Zorg dat je betrouwbare gegevens van de organisator hebt (als er uberhaupt een organisator is natuurlijk).
k dan

Wellicht moet je ferd ff vertellen dat de site op z'n gat ligt :P Ik wilde hem nog wat vragen over zo'n rallye kuip maar Allroadmaniacs kan niet kiezen tussen html of php

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Net "even" mijn koelvloeistof vervangen, dat was ook makkelijker gezegd dan gedaan... Alles wat los moest zat weer onder een ander kuipdeel :X Maargoed, nu weet ik het in ieder geval voor de volgende keer :)

Van de week maar eens een bakje splitpennen halen, zodat ik de ketting kan spannen. (Dat kan ook wel zonder, maar het lijkt me wel zo handig om het achterwiel daarna ook daadwerkelijk weer goed te borgen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Chakotay schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:51:
Van de week maar eens een bakje splitpennen halen, zodat ik de ketting kan spannen. (Dat kan ook wel zonder, maar het lijkt me wel zo handig om het achterwiel daarna ook daadwerkelijk weer goed te borgen :P )
Spijker krombuigen werkt ook hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik moet de mijne maar eens schoonmaken. Heeft een week of 3 stil gestaan en een nest koolmeesjes woont erin, stelletje zigeuners :(

Overal schijt vlekken, blegh

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 05-11-2007 13:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:30
Ik heb een probleem. Vandaag wilde ik een lekker winterritje gaan maken, om nog een laatste keer te genieten van m'n motor voordat de winter echt begint. Mooi niet dus :(. Hij startte nog prima, maar als ik ook maar een beetje gas probeerde te geven viel hij gelijk uit. Ik heb hem wel 20 x gestart, en elke keer hetzelfde... Als ik helemaal geen gas gaf, viel hij heel langzaam en geleidelijk uit. Hij heeft nu net een ruime maand stilgestaan, lijkt me niet echt heel normaal toch?

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik heb dit een keer eerder gehad, in Juni. Toen had ik er 2 weken niet mee gereden, en deed hij het in eerste instantie ook goed, maar liep m'n vermogen na 5 minuutjes helemaal terug totdat hij ook uitviel. Gelukkig had ik nog garantie. Bij Molenaar geweest... waar die meneer mij vriendelijk zei dat als er nu geen probleem was hij er niets aan kon doen 8)7. Uiteindelijk heeft hij nog wat oplosspul in m'n tank gegooid omdat het misschien door vuil in m'n benzine kan komen.

Zelf ben ik vrij a-technisch helaas, dus ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Dacht zelf misschien iets met de Carbs?

Het gaat overigens om een Cbr 600f uit 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Vanmiddag geslaagd voor m'n AVB. Alles voldoende :)

Aankomende zomer nog een wegpiraat erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:39:
Vanmiddag geslaagd voor m'n AVB. Alles voldoende :)

Aankomende zomer nog een wegpiraat erbij :)
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Requiem19 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:26:
Ik heb een probleem. Vandaag wilde ik een lekker winterritje gaan maken, om nog een laatste keer te genieten van m'n motor voordat de winter echt begint. Mooi niet dus :(. Hij startte nog prima, maar als ik ook maar een beetje gas probeerde te geven viel hij gelijk uit. Ik heb hem wel 20 x gestart, en elke keer hetzelfde... Als ik helemaal geen gas gaf, viel hij heel langzaam en geleidelijk uit. Hij heeft nu net een ruime maand stilgestaan, lijkt me niet echt heel normaal toch?

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik heb dit een keer eerder gehad, in Juni. Toen had ik er 2 weken niet mee gereden, en deed hij het in eerste instantie ook goed, maar liep m'n vermogen na 5 minuutjes helemaal terug totdat hij ook uitviel. Gelukkig had ik nog garantie. Bij Molenaar geweest... waar die meneer mij vriendelijk zei dat als er nu geen probleem was hij er niets aan kon doen 8)7. Uiteindelijk heeft hij nog wat oplosspul in m'n tank gegooid omdat het misschien door vuil in m'n benzine kan komen.

Zelf ben ik vrij a-technisch helaas, dus ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Dacht zelf misschien iets met de Carbs?

Het gaat overigens om een Cbr 600f uit 99.
Dit gebeurt bij mijn motor wanneer ik geen choke gebruik (ongeacht temperatuur). Staat je choke dus wel open?

@ Redhat Gefeliciteerd!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Zo, opgegeven voor rijlessen. Kan het feest beginnen :)

Nu moet ik in de winter gaan lesrijden op een motor, joepie :P We maken er maar het beste van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ZiegoM schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:57:
[...]

Dit gebeurt bij mijn motor wanneer ik geen choke gebruik (ongeacht temperatuur). Staat je choke dus wel open?

@ Redhat Gefeliciteerd!
Jep, Choke aan. En het gekke is dat als m'n motor uitvalt, ik hem vrolijk 20 seconden later weer kan starten waarna hij een minuutje blijft lopen en dan weer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:02:
Zo, opgegeven voor rijlessen. Kan het feest beginnen :)

Nu moet ik in de winter gaan lesrijden op een motor, joepie :P We maken er maar het beste van ;)
Winter is JUIST goed.. zo leer je veel beter omgaan met het weer. + je kan om de hoekjes kijekn waar normaal bladeren zitten :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Requiem19 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:24:
[...]

Jep, Choke aan. En het gekke is dat als m'n motor uitvalt, ik hem vrolijk 20 seconden later weer kan starten waarna hij een minuutje blijft lopen en dan weer uitvalt.
Choke kabel. Ik zou zeggen ,tank eraf en controleer of de plunjers vrije loop hebben of niet.

maarja, wellicht krijgen de bougies niet , of niet op het goede moment een vonk of misschien is er iets verstopt en vuil. heeft het ding recent een goede beurt gehad?

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 05-11-2007 22:37 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

brandstof filter? Brandstofpomp?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:28

Wokschotel

Op 6 wielen

13 december AVD *O*

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bedankt voor het meedenken. Morgen heb ik geen tijd, woensdag ga ik er even naar kijken. Als ik er niet uitkom loop ik even langs de plaatselijke motorzaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Vandaag met lessen was leuk. We gingen naar een parkeerterrein in de regen, waar wat grind lag. De instructeur heeft toen een hoop extra grind precies op de remweg neergelegd en daarna hebben we remproeven gedaan. Het verschil tussen met abs en zonder abs remmen was echt gigantisch, bijna twee keer zo ver met abs. (wat logisch is, want hoewel abs is amper langer of zelfs korter op normaal asfalt gaat dat voor dit soort ondergrond niet op) Veel van geleerd en ik hoop dat als ik ooit op een dergelijke ondergrond moet remmen ik dat op dezelfde manier doe. (al zal ik niet zo snel 50 rijden op zo'n ondergrond)

edit: Ik bedoel idd dat je de rem in een keer vol intrekt en zo houdt en dat vergelijken met maximaal remmen zonder de abs in werking te laten treden.

[ Voor 15% gewijzigd door Quarin op 06-11-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ABS bedoel je daarmee dat je dus (expres) te snel remt om het ABS in werking te laten treden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
dan doet je instructeur het ergens wel verkeerd lijkt mij

ik heb ook op 2 verschillende motoreren mijn remproeven geoefend, maar op de motor mét abs was de remweg toch beduidend korter dan die zonder de abs

hij heeft mij dan ook geleerd dat het mooiste is om tegen de abs aan te hangen, dat het abs systeem net niet ingrijpt
met de motor zonder abs zat ik de eerste 3 keer alleen maar rubber van de achterband te slijten :+
en dat verschil voel je enorm

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: oops.. zelf verkeerd gelezen.
ABS remde dus slechter op slecht wegdek??

Ik heb zojuist spullen gekocht voor mn turbo;
andere voorvork+wielen+remschijven+klauwen+kroonplaten+brug 8)
Owja, en een zooi pakkingen zodat mn laarzen niet langer continu gesmeerd worden :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Remond_FRL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:12:
dan doet je instructeur het ergens wel verkeerd lijkt mij

ik heb ook op 2 verschillende motoreren mijn remproeven geoefend, maar op de motor mét abs was de remweg toch beduidend korter dan die zonder de abs

hij heeft mij dan ook geleerd dat het mooiste is om tegen de abs aan te hangen, dat het abs systeem net niet ingrijpt
met de motor zonder abs zat ik de eerste 3 keer alleen maar rubber van de achterband te slijten :+
en dat verschil voel je enorm
Volgens mij kan je onmogelijk eerder stil staan met abs...

Tenzij je natuurlijk op een barrel van 20 jaar oud en daarna met een hagelnieuwe fiets een remproef doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

418O2 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:37:
[...]

Volgens mij kan je onmogelijk eerder stil staan met abs...

Tenzij je natuurlijk op een barrel van 20 jaar oud en daarna met een hagelnieuwe fiets een remproef doet.
Op dezelfde motor, met ABS en met ABS uitgeschakeld, sta je bij een gecontroleerde remproef waarbij je weet waar je moet beginnen met remmen, en met perfecte bediening van de rem, inderdaad eerder stil zonder ABS.

Maar zodra je niet meer weet wanneer je moet gaan remmen (remproef met vlag), of erger nog, gewoon in het verkeer, is er niemand die z'n rem zo goed kan bedienen. De meeste mensen remmen met hooguit 80% van wat de remmen (of eigenlijk banden) kunnen. ABS haalt misschien maar 90%, maar dat is dan toch een stuk meer. En het voorkomt dat je perongeluk met 101% probeert te remmen, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pooh schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:20:
[...]

Op dezelfde motor, met ABS en met ABS uitgeschakeld, sta je bij een gecontroleerde remproef waarbij je weet waar je moet beginnen met remmen, en met perfecte bediening van de rem, inderdaad eerder stil zonder ABS.
en dan alleen als je een heel ervaren rijder bent..
In een engels motorblad hebben ze een test gedaan met 2 identieke motoren 1 met en 1 zonder ABS en 3 of 4 rijders van verschillende nivo's en alleen de semi-pro en de zeeer ervaren rijder konden de ABS benaderen of verbeteren...

De mens is nog steeds de zwakste schakel en hoewel het in theorie zonder beter kan is dat in de praktijk zelden het geval met moderne ABS motoren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
yoepiedepoepie

mijn voertuigbeheersing vanmiddag behaald *O*
korte slalom ging in 1 keer goed, het 8tje rijden was eerste keer net iets te wijd (buiten het vak)
de 2de keer wel goed
snelle slalom in 1 keer goed
snelle uitwijkoefening had ik volgens hem 1ste keer niet genoeg snelheid, maja 2de keer net over de 50 heen gegaan, dus toen zat die wel goed
met motor lopen en in parkeervak zetten ging in 1 keer goed
en wegrijden uit het parkeervak ging ook in 1 keer goed
en de technisch goede stop ging in 1 keer goed
de noodstop 2 keer gedaan, 2de keer was ook niet perfect, maar goed genoeg

toen waren alle 7 klaar, en hoppa, remond kon weer in de rij gaan staan, wachten op de rest :D
uiteindelijk van de 6 kandidaten zijn er 5 geslaagd, waaronder ik
en nu de theorieboeken eens heeeeeeeeel goed gaan induiken :+

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:16:

De mens is nog steeds de zwakste schakel en hoewel het in theorie zonder beter kan is dat in de praktijk zelden het geval met moderne ABS motoren..
ABS is toch ook 'slechts' tegen het vastslaan van de wielen? Lijkt me dat een test pas goed is als 2 rijders (1 met en 1 zonder abs) bij 120km/u meteen vol in de ankers gaan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik wilde ook echt niet zeggen dat ABS slecht is. Als er een kind voor mijn motor springt weet ik echt wel zeker dat ik niet de rem loslaat als het voorwiel begint te slippen, ook al zou dat misschien wel beter zijn. Mijn punt was ook meer dat ABS erg goed werkt op een redelijk goede ondergrond (en dat is dus ook nat asfalt). Maar ik kon met wat controle op echt slechte ondergrond 2 keer sneller remmen dan met de rem vol ingetrokken over die afstand, wat wel echt een fors verschil was.
Het grote voordeel van ABS blijft natuurlijk wel staan, je gaat gewoon nooit onderuit. Zolang je niet stuurt tijdens het remmen val je gewoon niet, terwijl je meteen op de grond ligt als je je rem vol intrekt zonder ABS.

Wat een respect heb ik nu trouwens voor mensen die off-road kunnen rijden, Long way round gekeken, en nu ook long way down aan het volgen. En ik dacht dat zoiets nog wel te doen zou zijn, maar het lijkt me nu een stuk lastiger dan het eruitziet. Ik heb ook echt zin om het ook te gaan proberen als ik mijn rijbewijs daadwerkelijk heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Quarin op 07-11-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:31:
[...]

ABS is toch ook 'slechts' tegen het vastslaan van de wielen? Lijkt me dat een test pas goed is als 2 rijders (1 met en 1 zonder abs) bij 120km/u meteen vol in de ankers gaan.
in dat geval is het resultaat simpel:
degene zonder ABS blokeerd zijn voorwiel zeer waarschijnlijk met alle gevolgen van dien.. niet praktisch dus..

Maar de test ging erom of een mens beter kon remmen dan ABS, en ja dat kan, maar de gemiddelde mens niet...
En dat was zonder noodsituatie, in de praktijk is ABS dus zeker nuttig...

Die 2x zo korte remweg verbaast me dus echt.. maar ja ABS heeft op grint wel weer nadeel.. daar kan je beter blokkeren en een grintberg opbouwen als remming... maar op normaal wegdek zou het verschil nooit zo groot zijn als ik het goed gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, 120 en dan vol in de (voor)rem en je gaat kopje over :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:01:
Inderdaad, 120 en dan vol in de (voor)rem en je gaat kopje over :D.
Ik ga me niet mengen in de discussie over ABS denk ik, daar blijf je anders over bezig.
Echter zie ik wel enkele uitspraken die niet kloppen.
Zoals deze hierboven en deze hier beneden :
Quarin schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:21:
[....] terwijl je meteen op de grond ligt als je je rem vol intrekt zonder ABS.

[.....]
De een zegt dat je over de kop gaat en de ander weer dat je meteen op je bek gaat.

Ik zeg dit:
Over de kop ga je alleen als je perfecte banden (lees: slicks) op een superdroog en stroef asfalt (lees: circuit) hebt en druk uitoefend op je stuur tijdens het remmen.
Mis je 1 van deze drie ingrediënten dan slipt je voorwiel gewoon door.
Met die conclusie kom je dan op het volgende punt:
Je voorwiel slipt gewoon door en dat kan heel lang duren, sterker nog, ik beweer dat je tot stilstand met een geblokkeerd wil zou kunnen rijden (ook wel afhankelijk van de meest ideale omstandigheden).
Ik heb de volgende zaken al aan den lijve ondervonden:
-Bij 120 km/u VOL in de voorrem> blokkerend wiel> +/- 35 meter glijden over het voorwiel> rem los> opnieuw opbouwen> stilstaan> broek verschonen :P (was ten tijde van een anti-slip cursus op de motor) deze oefening was de bedoeling, dus geen foutje op de snelweg o.i.d.
-Mensen die met ABS sneller stil staan dan zonder, maar andersom heb ik ook gezien.
-Mensen die zichzelf bij 100 km/u DIRECT onderuit remmen (tijdens KGI-cursus)
-Mensen die remsporen met het voorwiel trekken van enkele meters, zonder dat de motor ook maar een beetje uit balans raakt (dit zie ik regelmatig tijdens het oefenen van de remproef, sterker nog, ik doe het weleens voor)

Conclusie: je kunt geen conclusies trekken, het ene moment val je, het andere moment blijf je rechtop als je voorwiel slipt. Ik weet wel, omdat ik het regelmatig voordoe, dat je gecontroleerd je voorwiel kunt laten slippen bij een noodstop (in de praktijk werkt dat helaas niet zo, één ruk aan je stuur en je ligt).
Het enige harde feit dat er wat mij betreft ligt is dat je niet over de kop gaat. Ofwel je wiel blokkeerd, ofwel je remt niet hard genoeg. Hoogstens genoeg om je achterwiel een metertje maximaal los te krijgen).

Nog een conclusie: Kein stress mit ABS ;) ik ZWEER erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Niet enkel goede ondergrond :)

http://www.youtube.com/watch?v=vfFq_auOwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

quote vergeten
Quarin schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:21:
Mijn punt was ook meer dat ABS erg goed werkt op een redelijk goede ondergrond (en dat is dus ook nat asfalt). Maar ik kon met wat controle op echt slechte ondergrond 2 keer sneller remmen dan met de rem vol ingetrokken over die afstand, wat wel echt een fors verschil was.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik ben het met Quarin eens, als ik ooit met de 1150,1200 of 650 in het zand ga rijden sta ik zonder ABS eerder stil. Dat is ook de reden waarom er een mogelijkheid tot uitschakelen op zit bij de off-road motoren ;)
Die 1200 in het filmpje staat wel mooi stil, maar zonder ABS kán het sneller daar ben ik van overtuigd. Sterker nog, ook dat maak ik tijdens het lesgeven (als ik eens een bospaadje met een leerling pak) regelmatig mee. Op een zand ondergrond moet je namelijk veel druk uit blijven oefenen op je voorwiel (zie het youtube filmpje) om nog remvertraging te hebben. Meestal ben je tijdens het offroaden je voorwiel juist licht aan het houden en dus is het tijdens het rijden op een slechte ondergrond minder effectief, tenzij je dus remt zoals de youtuber van hieronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt :) Maar ik denk dat de gemiddelde rijder bij zo'n remmanouevre al lang op z'n bek lag :p

[ Voor 84% gewijzigd door DinX op 08-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

DinX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:00:
Klopt :) Maar ik denk dat de gemiddelde rijder bij zo'n remmanouevre al lang op z'n bek lag :p
Ik denk zelfs dat de gemiddelde rijder bij het uitaccelereren op het zand, zoals hij dat doet, ingehaald wordt door een bekend achterwiel. Dan heb je ook geen remmen nodig, dan lig je al voor je hebt overgeschakeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hoeft zelfs nog niet op zand te zijn :p
Zo ook eens goed opgetrokken op een witte lijn of bladeren (weet niet wat het juist was). Toen ging ie ook even scheef :p

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 08-11-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

JdM schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:27:
[...]

Ik denk zelfs dat de gemiddelde rijder bij het uitaccelereren op het zand, zoals hij dat doet, ingehaald wordt door een bekend achterwiel. Dan heb je ook geen remmen nodig, dan lig je al voor je hebt overgeschakeld :P
er is gewoon niets leukers dan spelen met zand op een crosser :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

rimpeldinky schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:48:
[...]

er is gewoon niets leukers dan spelen met zand op een crosser :D
Met een crosser ja, dan heb je tenminste grip (Heb nu zelf ook een nieuwe Michelin noppenband achter op mijn KX liggen, woei GRIP!)
Die 1200 rijder heeft toch geen enduro band wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JdM schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:52:
[...]

Met een crosser ja, dan heb je tenminste grip (Heb nu zelf ook een nieuwe Michelin noppenband achter op mijn KX liggen, woei GRIP!)
Die 1200 rijder heeft toch geen enduro band wel?
standaard zitten er dual purpose banden onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yeah, licentie is weer een jaartje verlengd :P

Volgend jaar met nummer 33 op de kuip.. *O* *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40
Tylen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:27:
Yeah, licentie is weer een jaartje verlengd :P

Volgend jaar met nummer 33 op de kuip.. *O* *O*
Goedemorgen meneer Melandri 8)7

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik 13 november :o

de achterrem van me CBR600f '98 werkt niet helemaal naar wens. Als je het pedaal tot 3/4 ongeveer intrapt remt die nog steeds niet en in de laatste 1/4 remt die opeens erg fors. Om dit te verhelpen moet ik dan de remcilinder anders afstellen? Ik heb het al geprobeerd maar de boel zit flink vast en ik wil niks forceren dus vraag het even na voor de zekerheid. Zit verder genoeg remvloeistof in en de remblokken kunnen ook nog wel enkele kilometers mee.

btw. in me werkplaatshandboek staat helaas niks vermeld over achterrem stellen :(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:38:
[...]

ik 13 november :o

de achterrem van me CBR600f '98 werkt niet helemaal naar wens. Als je het pedaal tot 3/4 ongeveer intrapt remt die nog steeds niet en in de laatste 1/4 remt die opeens erg fors. Om dit te verhelpen moet ik dan de remcilinder anders afstellen? Ik heb het al geprobeerd maar de boel zit flink vast en ik wil niks forceren dus vraag het even na voor de zekerheid. Zit verder genoeg remvloeistof in en de remblokken kunnen ook nog wel enkele kilometers mee.

btw. in me werkplaatshandboek staat helaas niks vermeld over achterrem stellen :(
revisie nodig of stalen remleidingen :p , pedaal bouwt druk op in de leiding en als de druk groot genoeg is schiet je remcylinder los en remt ineens erg hard..

-oude remleidingen kunnen neit zo goed tegen druk en gaan utizetten
-rubberen remleidingen doen dit sowiso in beperkte mate daarom zijn er stale leidingen :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja dat is waar ook. Ik wilde zo laag mogelijk :P

Nummer 46 en 69 waren ook nog vrij. Maar dat vond ik weer TE hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rimpeldinky schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:54:
[...]

revisie nodig of stalen remleidingen :p , pedaal bouwt druk op in de leiding en als de druk groot genoeg is schiet je remcylinder los en remt ineens erg hard..

-rubberen remleidingen doen dit sowiso in beperkte mate daarom zijn er stale leidingen :p
Maar als eerste denk ik dat je eens de boel los moet halen en goed moet schoonmaken. Misschien krijg je de zuiger was soepeler aan de gang en is je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JdM schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:38:
[...]
De een zegt dat je over de kop gaat en de ander weer dat je meteen op je bek gaat.

Ik zeg dit:
Over de kop ga je alleen als je perfecte banden (lees: slicks) op een superdroog en stroef asfalt (lees: circuit) hebt en druk uitoefend op je stuur tijdens het remmen.
Mis je 1 van deze drie ingrediënten dan slipt je voorwiel gewoon door.
Redelijk eenvoudig vlieg je over de kop, je kan echt veel harder remmen dan de meeste mensen denken en de druk ook echt veel sneller opbouwen. Heb wel is een vriend van me over de kop zien slaan die opeens een stoeprandje voor hem zag en vol in de voorrem ging. Met koude bandjes toch: Hoppa, zo over de kop...
Heb je echt geen slicks en perfect asfalt voor nodig, als je langzamer druk opbouwt dan gaat vaak je voorwiel schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

charrel schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:59:
[...]

Redelijk eenvoudig vlieg je over de kop, je kan echt veel harder remmen dan de meeste mensen denken en de druk ook echt veel sneller opbouwen. Heb wel is een vriend van me over de kop zien slaan die opeens een stoeprandje voor hem zag en vol in de voorrem ging. Met koude bandjes toch: Hoppa, zo over de kop...
Heb je echt geen slicks en perfect asfalt voor nodig, als je langzamer druk opbouwt dan gaat vaak je voorwiel schuiven.
Met behulp van een stoeprandje is het inderdaad wel te doen ja, of zeg je dat hij het stoeprandje met zijn voorwiel nooit heeft geraakt? Als dat zo is, dan is hij een van de heel weinigen die het overkomt imo, flinke druk op zijn stuur gezet, hard remmen en een stoeprandje als extra tegendrukpunt zal er dan inderdaad best voor kunnen zorgen dat je over de kop gaat.Waar mijn opmerking vooral op gebaseerd was, is dat veel mensen denken dat je zomaar over de kop gaat en dat is dus niet zo. Bijna elke leerling waar ik tijdens de eerste les aan vraag wat er gebeurd als ze onbesnut in de voorrem gaan hangen is: "dan ga ik over de kop" , ik moet (gelukkig) de eerste leerling nog tegenkomen die dat presteert. De motor gaat namelijk die eerste keer OF in de ABS (of als we op een motor zitten zonder ABS slipt het voorwiel) OF ze knijpen gewoonweg niet hard genoeg.
Je opmerking dat je "redelijk eenvoudig" over de kop gaat is in mijn ogen niet waar. Ik zal je een oud barrel meegeven met goede remmen en banden, mag je het eens proberen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 08-11-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En daar gaat de vergelijking dan ook scheef, hij had een toen gloednieuwe zx9-r. En die remt toch echt wel beter dan welk oud barrel ook. Je hebt er natuurlijk wel goede remmetjes voor nodig en een wat extreme balhoofdhoek dan de gemiddelde lesmotor. M'n zrx1200 waren ook bijna geen stoppies mee te doen omdat de voorvork redelijk ver vooruit zit. Dan blokkeerde inderdaad het voorwiel, met de fireblade die ik ervoor had waren stoppies een eitje en schoof echt zelden m'n voorwiel weg.
Die kon je in een paniek stop dan ook redelijk eenvoudig over de kop remmen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Tylen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:07:
[...]

Maar als eerste denk ik dat je eens de boel los moet halen en goed moet schoonmaken. Misschien krijg je de zuiger was soepeler aan de gang en is je probleem opgelost.
als je em toch open haalt zou ik meteen een revisie doen.. kost je niet de kop en je bent er wel vanaf met de komende pekel etc

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
* phYzar zit binnenkort zonder lease-auto

Kan ik die centen mooi gebruiken om met de motor woon-werk te gaan rijden. Ik deed dat nu af en toe maar dat is niet goedkoop als je alsnog ook voor de stilstaande lease-auto betaald. Nu maar hard op zoek naar een woon-werk-fiets en een klein privé autootje voor de echt slechte dagen :)

iemand niet toevallig een bandit 600n en/of een seat arosa staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]
daarom zijn er stale leidingen :p
:) En dan nog wat stijvere vering, hele andere motor ineens.

Afbeeldingslocatie: http://www.africanqueens.de/assets/images/db_images/db_DSCN16721.jpg

zucht... 1 of these days.....

Zaterdag maar eens een strap-on harnas bekijken, wellicht dat ik eindelijk iets vind dat goed genoeg past.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

www.globeriders.com

Right... Zo'n Zijderoute kost minstens 21.000,00 Dollar.

Dat is toch een jaarsalaris denk ik zo. Ik ben benieuwd of ik het in 2009 rond heb, zal wel niet

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Over de kop gaan met remmen? Dat doe je iets verkeerd. :P

Als ik aan het racen ben gebruik ik nooit de achterrem. Sterker nog hij kan er gewoon vanaf gehaald worden (maar dan kom ik niet door de keuring ;)
Aanremmen voor een bocht moet zo laat mogelijk en natuurlijk ook zo hard mogelijk. Je vliegt echt niet zomaar over de kop hoor. Dat is meer als je je rem ingehouden houd.

Dat is een "Survival Reaction"
Probeer dit te overwinnen door je rem los te laten en gewoon de gaskraan open te houden en je kan door rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zal is kijken of me remleiding eruit ziet als een ballon anders maar gaan sparen voor stalen leidingen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:45:
[...]

zal is kijken of me remleiding eruit ziet als een ballon anders maar gaan sparen voor stalen leidingen. :D
Uitzetten doet het toch een beetje maar met staal remt íe ook veel eerder en dus harder als je even strak aanknijpt als met de slangen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:45:
[...]

er staat meestal een productiedatum op de remleiding, is dat meer dan 5 jaar oud zou ik em es gaan vervangen :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

gewoon brembo pomje erop doen..w eet je cker dat het werkt :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag les nummero 8 gehad...en ik moet zeggen, ik heb nu voor het eerst het gevoel dat alle oefeningen die we gedaan hebben ook lekker liepen.

En we hebben er vandaag wat gehad zeg...pff:
Snelle Slalom
Langzame Slalom
Vertragings oefening
Bocht links/rechts
Achtje
Wegrijden parkeervlak
Stapvoets rijden

Ik ben iig zeer tevreden, zeker omdat ik die langzame slalom vandaag voor het eerst helemaal uit heb kunnen rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:40:
[...]

:) En dan nog wat stijvere vering, hele andere motor ineens.

[afbeelding]

zucht... 1 of these days.....

Zaterdag maar eens een strap-on harnas bekijken, wellicht dat ik eindelijk iets vind dat goed genoeg past.
:X

http://www.slipjeshemel.n...shemel.nl/N_art_2799.html

:+

Stuur harnas voor de aanhanger ? daar kan ik je namelijk nog wel wat tips over geven want die van hein gericke zijn niet goed genoeg. standaard. Moet je ff laten vermaken.

Onwijs toffe motor _/-\o_

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo.. gisteren was het dan eindelijk zover hoor.
Ik ben 's avonds in de regen onderweg naar huis en draai de laatste rotonde op voor mijn straat..
Terwijl ik halverwege ben zie ik dat de auto die voor mij hoorde te stoppen doorrijdt.
In een flits rem ik af, maar bedenk me gelijk dat dat geen optie is. Vervolgens geef ik maar een dot gas in de hoop dat ik nét voor 'm langs kan. Als hij me met zijn bumper een tik geeft weet ik dat dit niet gelukt is. Ik kets via zijn bumper door en denk nog even dat ik mijn inmiddels hevig slingerende motor wel overeind kan trekken. Helaas wordt het slingeren steeds erger en word ik er rechtsom achterover 'afgebokt', waardoor ik met mijn been onder mijn achterwiel kom, op mijn rug val, en een dikke klap hoor en voel doordat ik met mijn achterhoofd op het asfalt tot stilstand kom..

Ik was even duizelig door de klap, maar maakte gelijk een gebaar naar die botsauto van "WAT MAAK JIJ ME NOU GEK ?!" (ik keek 'm inmiddels recht aan door mijn achterwaartse val)
De man komt hevig geschrokken op me af en zegt de magische woorden die ik al zo vaak had gelezen in diverse topics: "Sorry.. ik zag je niet !" (Ik heb een fel oranje motor ?!)

Verder gewoon rustig gebleven, de schadeformulieren ingevuld, de bloedspatten van mijn tank afgeveegd en ik reed het laatste stukje, ietwat onwennig naar huis toe.

De schade is beperkt gebleven tot diverse schaafwonden op mijn benen en rechter hand en een dikke spierpijn in mijn linker arm. Mijn motor heeft een apart bijgeluid als 'ie loopt en de uitlaat en wat andere delen hebben diepe krassen van de val.

Ik hoor officieel bij de ik-ben-gevallen/omvergeschoffeld-club !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

U see right thru me :P
Moet je ff laten vermaken.
zal ik aan denken
Onwijs toffe motor _/-\o_
Ik heb al 400 euro gespaard hiervoor :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.KeN. schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:51:
de bloedspatten van mijn tank afgeveegd en ik reed het laatste stukje, ietwat onwennig naar huis toe.
geen pak?

hersenschudding?
Mijn motor heeft een apart bijgeluid als 'ie loopt en de uitlaat en wat andere delen hebben diepe krassen van de val.
uitlaatbocht kapoet?
Ik hoor officieel bij de ik-ben-gevallen/omvergeschoffeld-club !
_/-\o_ welkom

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jeej, dank je hehe :p

Mijn jas, broek en handschoenen zijn allemaal heel. Erg apart gezien mijn schaafwonden enzo.
Gaat er blijkbaar vrolijk doorheen.

Uitlaatbocht zag er verder normaal uit. Heb er later nog even aan gevoeld en ik denk dat het wel ok is.
Dinsdag gelijk even laten nakijken bij de 'garage' en een taxatierapportje laten opstellen.
Kan ik mijn helm ook opgeven als schadepost eigenlijk ? Hij is in principe nog gewoon heel, maar ik hoor telkens dat ik 'm nu beter kan weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.KeN. schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:09:Hij is in principe nog gewoon heel, maar ik hoor telkens dat ik 'm nu beter kan weggooien.
sja is de schaal "zacht" ? Is het een kunststof helm? komt het glasvezel erdoor heen?

Misschien loopt er iets aan waardoor je een geluid hoort?

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 11-11-2007 01:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 08:29
ROFLASTC schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:26:
[...]

sja is de schaal "zacht" ? Is het een kunststof helm? komt het glasvezel erdoor heen?

Misschien loopt er iets aan waardoor je een geluid hoort?
Bij twijfel weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien je zegt met je helm op het asfalt gekletterd te zijn zou ik een nieuwe gaan halen. Ookal zie je niks aan de buitenkant de binnenkant kan kapot zijn. De binnenkant vangt namelijk de klap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het was een helm die ik al jaren had en eigenlijk een scooterhelm is.
Ding kostte destijds geloof ik iets van 80 guldens, maar hij heeft mijn schedel, ondanks dat, toch goed beschermd :)

Ik hoor tot nu toe inderdaad van iedereen dat ik deze beter niet meer kan gebruiken.
Hopen dat ik dan via zijn verzekering een nieuwe kan regelen.

Ben overigens nog steeds verbaasd over die bloedvlekken op mijn tank:
Alle schaafwonden en wondjes zaten onder mijn kleding en handschoenen ? Misschien een spontane bloedneus ofzo die net zo spontaan stopte ? (lijkt me zéér sterk, maar ik kan werkelijk niets anders bedenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nou, ik kan om alles twijfelen... Ik heb een meneer van Arai gevraagd of mijn helm destijds nog in orde was en hij vond van wel. Enige tests om te zien of de helm nog goed is gaan met de hand en op het oog. Als 'ie nergens zacht of gecrunched aanvoelt en er nog goed uitziet dan is 'ie dat ook wel.

Maar goed, ik zou een motorhelm nemen en niet een scooter helm , die zijn voor lagere snelheden enzo goedgekeurd.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.KeN. schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:34:

Ben overigens nog steeds verbaasd over die bloedvlekken op mijn tank:
Tand door je lip?

geen gekke dingen a/d hand stuur in je buik gekregen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
.ken. : Foei, je mag niet vallen.. :+ welkom bij de gevallene.. klote is het .. sterkte!

ROFLASTC : de hulzen waar het door elkaar gaat moet je nauwer laten maken. anders trekt het allemaal terug en naar beneden. Is niet tof.
Als je iets van superbikestuur hebt.. niet gebruiken, stuur buigt. Beter bij een zeilmaker of schoenmaker en stuk van dat speciaal gewoven spul afgeven en aan beide kanten 2 ogen laten maken en kruislings dubbel laten stikken. van oog tot oog tussen de 35 en 65cm ergens. Werkt echt goed.

(overigens goede spanbanden zijn makkeljik te herkennen en net zo prijzig als de troep bij de gamma, teevns heb ik daar wat haken gekocht die je dich tkunt schroeven, motors staan erg goed vast nu, 3000km mee gereden naar frankrijk en terug. )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

ROFLASTC schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:34:
[...]

nou, ik kan om alles twijfelen... Ik heb een meneer van Arai gevraagd of mijn helm destijds nog in orde was en hij vond van wel. Enige tests om te zien of de helm nog goed is gaan met de hand en op het oog. Als 'ie nergens zacht of gecrunched aanvoelt en er nog goed uitziet dan is 'ie dat ook wel.

Maar goed, ik zou een motorhelm nemen en niet een scooter helm , die zijn voor lagere snelheden enzo goedgekeurd.
Onzin, een scooter/brommerhelm is voor dezelfde "snelheid" goedgekeurd. Ze voldoen allemaal aan de minimale wettelijke eisen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Doe maar het zekere voor het onzekere.
Ik had deze helm als 's uit mijn handen laten vallen, maar dat heeft 'm niet veel gedaan blijkbaar.
Capo schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:32:
.ken. : Foei, je mag niet vallen.. :+ welkom bij de gevallene.. klote is het .. sterkte!
Maar ik deed nog zó mijn best om 'm overeind te houden.. ;(
:p

Thanks man
ROFLASTC schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:48:
[...]

Tand door je lip?

geen gekke dingen a/d hand stuur in je buik gekregen?
Nee, alleen een paar wondjes aan mijn hand, en ik denk ook wel dat dat het enige is waar het überhaupt vandaan zou zijn gekomen. Anders voel ik me nog verdomde goed voor iemand met interne bloedingen hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:42:
[...]

Onzin, een scooter/brommerhelm is voor dezelfde "snelheid" goedgekeurd. Ze voldoen allemaal aan de minimale wettelijke eisen
je zegt het zelf al he

"minimale eisen"

Of je moet denken dat een braincap evengoed beschermt als een Airoh-TR1 beiden hebben nml een E-keur label.

[ Voor 44% gewijzigd door ROFLASTC op 11-11-2007 18:51 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

Ze voldoen aan de minimale eisen, het gaat erom dat er gezegd wordt dat een scooterhelm alleen voro 50 km/h gekeurd is, dat is niet zo. Hij voldoet aan dezelfde eisen als een "motorhelm"
En volgens mij zijn die braincaps niet goedgekeurd maar dat terzijde

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotondes...zouden verboden moeten worden :(.

Bij een kruispunt heb je meestal nog verkeerslichten. Maar veel rotondes, zeker de eenbaans, zijn gewoon helemaal stoplicht-vrij en moet je maar net gezien worden ja :(.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:50:
Ze voldoen aan de minimale eisen, het gaat erom dat er gezegd wordt dat een scooterhelm alleen voro 50 km/h gekeurd is, dat is niet zo. Hij voldoet aan dezelfde eisen als een "motorhelm"
En volgens mij zijn die braincaps niet goedgekeurd maar dat terzijde
Er zijn helmen die alleen goed zijn voor lage snelheden, scooter en motorzaken zijn tegenwoordig 1 en hetzelfde en er worden kennelijk veel helmen verkocht die aan een motor minimum voldoen (veilig @ 80 km/u oid) De EU stelt allerlei normen en als een pletterpet aan 1 norm voldoet mag 'ie verkocht worden. die norm is wel het minimum waarbij men nog veilig is. dat is bij een snelheids verschil van 30 tov auto's en 60 a 80 totaal (ik weet het niet exact nee)

Punt is meer dat ik liever een dure koop waarmee je veel harder kan vallen dan iets van 80 euro wat net aan de maat is. De goede helmen halen dus niet alleen de norm maar zitten er ook ver boven. Dit is handig voor motorrijders aangezien die standaard boven de norm rijden. In die zin zou je wel degelijk van brommer en motor helmen kunnen spreken omdat de betere helmen pas echt intressant voor de motorrijders zijn. En als het in de EU verkocht mag worden dan voldoet het aan dezelfde norm , dus ook braincaps

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:55:
Rotondes...zouden verboden moeten worden :(.

Bij een kruispunt heb je meestal nog verkeerslichten. Maar veel rotondes, zeker de eenbaans, zijn gewoon helemaal stoplicht-vrij en moet je maar net gezien worden ja :(.
Rotondes zijn juist fantastisch met de motor!

Verkeerslichten.. nee die zijn leuk.. Sta je vooraan, denk je even lekker sportief op te trekken als het licht op groen springt.. Scheurt er vanuit de andere richting nog even een idioot met een grote SUV door rood.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:12:
[...]

Rotondes zijn juist fantastisch met de motor!

Verkeerslichten.. nee die zijn leuk.. Sta je vooraan, denk je even lekker sportief op te trekken als het licht op groen springt.. Scheurt er vanuit de andere richting nog even een idioot met een grote SUV door rood.
en grote rotondes zijn perfect om je kneedown te oefenen ;)

Maar de beste oplossing is gewoon auto's verbieden, dat is de enige veilige oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:54:
Maar de beste oplossing is gewoon auto's verbieden, dat is de enige veilige oplossing :+
Als Dhr. Eurlings nou vaart maakt met allerlei belastingen, en als het ook nog even kan, 125cc vrijgeven voor mensen die al een bepaald aantal jaren de trotse eigenaar van B zijn (zeg maar, in lijn komen met de rest van de EU ;)), dan zie ik dat nog wel eens gebeuren :+.

Net een collega van me horen schelden en tieren toen hij op een zekere nieuwssite allerlei belastingplannen hoorde.. "Als autorijden nog duurder gemaakt gaat worden... dan ga ik wel motorrijden!!" :D.
Danku, Den Haag :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm een niet oplettende koekblikker op 2 wielen zetten zonder training? weet ook niet of dat een goed plan is..
Een CBT is toch wel een goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:13:
mmm een niet oplettende koekblikker op 2 wielen zetten zonder training? weet ook niet of dat een goed plan is..
Ik denk dat het op zich wel meevalt. Ten eerste hebben ze al redelijk wat rij-ervaring, ten tweede moet je ook niet onderschatten hoe snel mensen leren.. Zeker als ze zelf eens een keer riding shotgun ;).
Een CBT is toch wel een goed idee...
Kan.. Maar ik zou de drempel voor 125cc zo laag mogelijk maken om zoveel mogelijk mensen over te kunnen laten stappen van koekblik naar lichte motorfiets/motorscooter. Een 125cc tweewieler zie ik overigens ook niet als iets dat tussen een koekblik en een normale, zware motorfiets hangt, maar als iets dat tussen een brommer en een koekblik hangt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Krijgen we allemaal van die malloten die uit de lease auto stappen op een scooter met zelfmoord neigingen......... alle voors hebben tegens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mijn vaste lespartner is gezakt voor zijn AVD ik moet volgende week nu is er wel wat druk van mijn schouders om het in een keer te halen. Zal je zien dat ik het wel in een keer haal.
Pagina: 1 ... 7 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.