Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Alles wat ik verzamel is caferacer materiaal
Ik rij al sinds mijn rijbewijs met m-stuurtjes/clip-ons, deze zitten wel erg laag dus is nog ff afwachten maar ik verwacht dat het uiteindelijk prima zal gaan. Voetsteunen zitten ook nog een heel stuk meer naar achter en omhoog. En ik merkte laatst dat ik met een normaal stuur erg snel last van me rug krijg en uiteindelijk toch in "race" houding ga zitten.
Dit is btw een beetje zoals mijn xj wordt:
Clip-ons en koplampsteun komen van deze af, binnenkort waarschijnlijk ook zijn oude schokbrekers.
Ikke wil tzt wel een langere achterbrug, tank, zitje en uiteindelijk een turbo
[ Voor 28% gewijzigd door Clithopias op 23-10-2007 21:41 ]
Thanks, maar het is ook wel erg simpel. D'r zaten daar (in Berkel-Enschot) mensen die 21 fout hadden
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Leuk nieuws inderdaad, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk word... Gezien het aantal kilometers dat de gemiddelde motor per jaar maakt is voor de overheid waarschijnlijk winstgevender om een vast bedrag te vragen.
Het was op die site na een paar reacties alweer raak btw:
Wat een grappenmaker die Ger Koopmans. Hoezo veroorzaken motors geen file? Zij nemen op de snelweg ongeveer net zo veel ruimte in als een auto, of mag je tegenwoordig ineens wel bij motorrijders bumperkleven, rechts inhalen en snijden? En motorrijders mogen toch ook niet tussen rijdende auto’s inhalen? Wat een onzin dit.
Jaloerse mensenChakotay schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:14:
Bij de nieuwspost op de Telegraaf site was het nog erger...
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Mooie plaatjes
En voor het type brommer was het een uitstekende omgeving
wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
en regelt toevallig een nederlandse organisator uit Tsjechië datVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:28:
En volgend jaar ga ik een rally in Oost Europa rijden en heel misschien eind 2008 naar Marokko. Heb nu echt de smaak te pakken.
Dit gaat allemaal in vakanties tussen het werken door?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:28:
En volgend jaar ga ik een rally in Oost Europa rijden en heel misschien eind 2008 naar Marokko. Heb nu echt de smaak te pakken.
Gave foto's hoor.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Oost Europa Rally wordt georganiseerd door twee Nederlandse organisaties: Geo2travel en Rallymaniacs. Kijk ook eens op oosteuroparally.nlGrolsch schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
en regelt toevallig een nederlandse organisator uit Tsjechië dat
Reisje naar Spanje werd georganiseerd door msa-schilcher.de , een Duitse organisatie. Perfect verzorgd, goede roadbooks en mooie lange dagen. Hele goede rally/navigatietraining. Veel Dakar deelnemers gebruiken deze ritten als training.
Yep, wordt weer een druk 2008ROFLASTC schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:44:
[...]
Dit gaat allemaal in vakanties tussen het werken door?
Gave foto's hoor.
Februari mischien een rally-weekendje
Mei klein weekje Noord Frankrijk
Juni: Oost Europa Rally
Juli/augustus: met de kids twee weken "ergens heen"
Oktober: weekje Spanje of Marokko
Ik heb 27 vakantiedagen en met een beetje overwerk hier of daar vertaalt zich dat naar 6 weken verlof.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat rallymaniacs cq allroadmaniacs betreft. Weet jij of Ferd nog die kuipen van AQ heeft?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:50:
Yep, wordt weer een druk 2008
Februari mischien een rally-weekendje
Mei klein weekje Noord Frankrijk
Juni: Oost Europa Rally
Juli/augustus: met de kids twee weken "ergens heen"
Oktober: weekje Spanje of Marokko
Ik heb 27 vakantiedagen en met een beetje overwerk hier of daar vertaalt zich dat naar 6 weken verlof.
Ja ik vraag het 'm vanzelf natuurlijk maar wellicht weet jij het.
Zijn er bdw touren door Marokko die niet door mul zand gaan? De mijne heeft stijvere vering en is nu beter af op asfalt ed dan in losse rommel.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Als je touren door Marokko zoekt die gewoon over asfalt gaan, zou ik mijn spullen achterop knopen en Marokko in mijn GPS laden. Klaar. Er ligt plenty asfalt en "harde" onverharde wegen. Zand is een keuze, dat kun je gewoon vermijden voorzover ik weet.
Sja ik kan natuurlijk overal naar toegaan. ik zoek echter wel gezelschap, kan nml niet echt "alleen" zijn. Ik zou natuurlijk altijd nog noppen banden om kunnen doen maar is het dan wel te doen al dat zand?Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:11:
Ferd heeft zeker AQ kuipen, hij rijdt momenteel echter in Lybie rond, dus effe geduld. November is hij weer terug.
Als je touren door Marokko zoekt die gewoon over asfalt gaan, zou ik mijn spullen achterop knopen en Marokko in mijn GPS laden. Klaar. Er ligt plenty asfalt en "harde" onverharde wegen. Zand is een keuze, dat kun je gewoon vermijden voorzover ik weet.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Lees als gerust stelling dit draadje eens. Mooi Marokko, zonder veel zand. Noppen kan voor de zekerheid, neem dan iets als TKC 80 of Heidenau K60, die doen het op de weg ook heel goed.
She's alive! Niet helemaal zoals het hoort, maakt wel toeren maar duurt vervolgens erg lang voordat ze terug zakt (als ze dat al doet) Carbsetje is niet helemaal fris meer, paar mm speling op het asje van de gaskleppenClithopias schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:49:
Zow, carbs, remmen, uitlaat en elektra fiksen en ze is zo goed als klaar![]()
Niet letten op het lelijke blok, is het enige wat in elkaar zit en ik wil weten offie nog goed loopt (makkelijker te verkopen)
[afbeelding]
ongeveer is goed genoeg bij een brik heClithopias schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:07:
[...]
She's alive! Niet helemaal zoals het hoort, maakt wel toeren maar duurt vervolgens erg lang voordat ze terug zakt (als ze dat al doet) Carbsetje is niet helemaal fris meer, paar mm speling op het asje van de gaskleppenZal me niks verbazen als er ook ergens een scheurtje in een membraam zit.
*burp*
Wat eigenlijk niet netjes is maar heej.. rijk worden doe je niet netjes
Wacht sowieso de motorbeurs in Utrecht even af.. nooit echt veel koopjes kwa motoren en onderdelen maar kleding kun je soms best leuke deals maken en er staan veeeeel duitsers die leukere prijzen hebben.
Ik ben het niet altijd eens met GoT hier en het boeit me ook niet zoveel meer als jaren terug maar dan zie je hier toch wel een stuk beter niveau op aantal stukken.
Dit topic : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/184584
Guybrush schreef op 26 oktober 2007 @ 11:55:
[...]
Zoals een wijs man ooit zei; elk nadeel heb ze voordeel.
Ik poste in het begin ietsje meer in algemeen, maar tegenwoordig blijf ik steeds meer in het specifieke 'tour-forum' zeg maar.
In algemeen staan ook steeds meer topics waarvan ik denk 'tjonge jonge, we doen met zijn allen wel elke keer hetzelfde stomme dansje'.
Welk dansje? Nou zo:
-Persoon X raakt rijbewijs kwijt.
-Poster A vinden dat zijn eigen schuld.
-Poster B vind poster A een moraalridder.
-Persoon X zegt dat de agent een lul is.
-Poster C tot en met H zijn het hier mee eens.
-Poster I vind dat poster A een moraalridder is, de agent een lul is, en steekt een auto in brand om dit te laten blijken.
-Poster J vind dat persoon X gewoon een brief moet schrijven aan de officier van justitie.
-Poster K vind dat poster J een stomme suggestie doet.
-Poster L vind dat ook, justitie heeft een hekel aan motorrijders.
-Poster M tot en met R vinden dat justitie samenzweert met rijkswaterstaat om vangrails zo dodelijk mogelijk te maken.
-Poster S vind het allemaal veels te ver gaan en zweert nooit meer te reageren.
-Poster T lacht poster S uit.
-Poster S reageert op poster T.
-Poster T noemt poster S een hypocriete lul.
-Poster S daagt poster T uit tot een gevecht.
-Moderator U waarschuwt dat mensen wel erg ver off-topic gaan en dat het straks op slot gedaan word.
-Poster V en W eisen dat het volk mag spreken en noemen moderator U een nazi.
-Poster X vind dat persoon X zijn naam heeft gestolen en noemt hem een dievenkind.
-Poster Y eist dat moderator U hem 'kapitein' noemt wegens een ongerelateerd eerder voorval.
-Poster Z vind het allemaal wel welletjes en stopt met motorrijden.
-Persoon X heeft zijn rijbewijs terug tot grote woede van enkele posters.
-Moderator U doet het topic op slot want 'dit lijd nergens toe'.
-Poster G opent een topic om moderator U te wijzen op zijn typefout.
[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 26-10-2007 21:59 ]
Mwah, niet bij mij. Komt tzt ook een dynojetkitje in met K&N's, schijnt ze heel erg van op te knappen. Nu is mwah to 6000rpm, dan een dip en vanaf 7000rpm is het whieeehaaa tot in het rood.
Mooi 'gejat' inderdaadCapo schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:56:
voor mensen die het misgelopen hebben op mf.. deze super post. MF in een notendopje.
Ik ben het niet altijd eens met GoT hier en het boeit me ook niet zoveel meer als jaren terug maar dan zie je hier toch wel een stuk beter niveau op aantal stukken.
Dit topic : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/184584
[...]
Dit is gewoon een bewerking van een oude post van een ander forum over het verloop van discussies op fora, en dan natuurlijk zo bewerkt dat het van toepassing is op MF.
Desalniettemin geinig en zeker niet minder waar
Verwijderd
Altijd leuk, met zn 2'en lessen...en dan samen met een dame lessen
Weer wat pion dingetjes gedaan enzo; wegrijden uit parkeervlak (gaat steeds beter), stapvoets rijden (gaat al vrij aardig), langzame slalom (nu met "kijk"aanwijzingen...gaat al een stuk beter!), halve draai (linksom gaat vrij aardig, rechts komt nog wel...hoop ik
Hopenlijk volgende week nog wat snelle oefeningen, heb ze allemaal op het 8-je na minimaal 1x gedaan...
Ohja, toen we begonnen aan de les wilde de instructeur me trouwens de 25kW motor aansmeren...dus mooi niet he
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:22 ]
Verwijderd
Je moet misschien even op Allroadmaniacs kijken denk ik. Hier gaat het draadje over een Marokko reis over verharde wegen. Lijkt me erg leuk met een AT!!ROFLASTC schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:23:
[...]
Sja ik kan natuurlijk overal naar toegaan. ik zoek echter wel gezelschap, kan nml niet echt "alleen" zijn. Ik zou natuurlijk altijd nog noppen banden om kunnen doen maar is het dan wel te doen al dat zand?
Ik heb mij gelijk maar aangemeld!Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:11:
[...]
Je moet misschien even op Allroadmaniacs kijken denk ik. Hier gaat het draadje over een Marokko reis over verharde wegen. Lijkt me erg leuk met een AT!!
And it goes BRAAAAAPP!
We hebben op een parkeerplaats van het industrieterrein wat voertuigbeheersing geoefend(achtjes draaien en slalommen) en het ging nog wel aardig goed(ook de rit er naartoe, mijn rijschool ligt naast de twenteroute
Maar damn wat een enorm verschil is zo'n motor(Honda CBF500) mijn schakelbrommer(Red Rose), je zit niet alleen anders maar ook schakelen gaat een tikje anders, nu is het een kwestie van gas los, koppeling in, schakelen en vol gas verder maar dat moet je op een lesmotor niet proberen
Enfin het is me zeker bevallen
Lijkt weer een mooie trip te worden
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat een mooie foto man. Ik ben jaloers, heb helemaal geen foto's van mezelf.M3rcury schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:57:
Het was vandaag weer eens lekker weer
[afbeelding]
Gisteren ook nog een stuk gereden, maar mij te koud om nog zo te rijden. Ik hou het voorlopig wel bij auto's inhalen op het achterwiel en op die manier mensen pissig te maken..
Jah, gezien. Leuk om Charlie elke keer met een mini-wheelie die werkplaats in te zien stuiven op die grote BMW GS. En die dokter op een gegeven moment.. "Als ik hem dat zie doen in Afrika geef ik hem een klap voor z'n kop."nog mensen de long way down gekeken?
Lijkt weer een mooie trip te worden
[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 29-10-2007 08:52 ]
Have a wheelie good weekend!
Ik ben erg beniewd naar Long Way Down, had het al een beetje online gevolgd toen ze nog onderweg waren. Digitenne geeft echter helaas geen BBC1 & 2 door, maar een uur later stond hij al op usenet gelukkig. Vanavond even kijken
Verwijderd
Vol gas is sowieso niet zo'n heel goed idee bij een motor volgens mij....niet binnen de bebouwde kom iigErasmo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:02:
Zo afgelopen zaterdag ook mijn eerste les gehad![]()
We hebben op een parkeerplaats van het industrieterrein wat voertuigbeheersing geoefend(achtjes draaien en slalommen) en het ging nog wel aardig goed(ook de rit er naartoe, mijn rijschool ligt naast de twenteroute)
Maar damn wat een enorm verschil is zo'n motor(Honda CBF500) mijn schakelbrommer(Red Rose), je zit niet alleen anders maar ook schakelen gaat een tikje anders, nu is het een kwestie van gas los, koppeling in, schakelen en vol gas verder maar dat moet je op een lesmotor niet proberen
Enfin het is me zeker bevallen
Maar leuk is dat, lessen...ik les ook op een CBF 500
Ach, ik dacht een keer bij het stoplicht "even een ruft laten" (chiliconcarne á la stiefmoederChakotay schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:30:
Ohja, hint... Ga geen 60 kilometer rijden 5 minuten nadat je een bord wokvoer met zwartebonensaus op hebt. Ik moest gisteren onverwacht weg tijdens het eten, mijn helm ruikt er nu nog naar
Gelukkig was ik toen niet zo ver van huis meer
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Rullen staan gewoon op mijn band.. had grip zat.. zijn nog wel een paar mooie foto's gemaakt.FragDaddy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:49:
[...]
Wat een mooie foto man. Ik ben jaloers, heb helemaal geen foto's van mezelf.
Gisteren ook nog een stuk gereden, maar mij te koud om nog zo te rijden. Ik hou het voorlopig wel bij auto's inhalen op het achterwiel en op die manier mensen pissig te maken..
Deze bijvoorbeeld
No signature required.
Keen van mf.. met een canon eos 350d geloof ikChakotay schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:52:
Erg mooi die, de snelheid is er ook goed in te zien. Wie heeft ze gemaakt?
No signature required.
Verwijderd
Viezerikken allemaal.unclero schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:29:
[...]
Ach, ik dacht een keer bij het stoplicht "even een ruft laten" (chiliconcarne á la stiefmoeder), maar er kwam iets meer dan alleen maar gassen uit
.
Gelukkig was ik toen niet zo ver van huis meer(hoefde nog maar een minuutje of 10 op dat zadel).
hmmVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:47:
[...]
Maar leuk is dat, lessen...ik les ook op een CBF 500
dat lijkt verdacht veel op de motor waar ik op les
volgende keer eens op een typenummer letten
Ja precies, hooligan dekt de lading aardig goed. Met de auto rij ik netjes, met de trapfiets alsof de regels niet gelden en met de motor moet ik maar een compromis zien te vinden waarbij ik m'n rijbewijs hou, de rit overleef, niet half koekblikkend Nijmegen irriteer en toch een beetje opschiet.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:07:
Whehe.. geloof me.. dat wordt alleen maar erger![]()
Totdat je een keer op je smoel bent gegaan, dan is het even iets minder en daarna komt het weer dubbel zo erg terug![]()
Ik dacht gisteren nog; met die 1100 ga ik vast rustiger rijden, want dat ding weegt 266kg droog, dus om daar nou mee te gaan k*tten. Moet je me nu zien.. heb hem net 100km en pleur hem al weer overal door, voor en tussen.
Ik weet overigens wel waar ik het beter kan laten en daar laat ik het tegenwoordig ook altijd.
Ook grappig: ik kwam bij een tankstation en in plaats van het standaard "bonnetje erbij?" was het "das een GPZ he? .....ik heb zelf een ZZR" met nog net geen foute knipoog. Ook al kom je aan met een roestend Kawa-blik uit 1989, je bent one of the few, the proud, de motorrijders
I reject your reality, and substitute my own.
Rullen ? Dan moet je je vering en/of bandenspanning eens nakijkenM3rcury schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:38:
[...]
Rullen staan gewoon op mijn band.. had grip zat.. zijn nog wel een paar mooie foto's gemaakt.
Deze bijvoorbeeld
[afbeelding]
Leuk zo die foto's voor aan de muur.
Mijn rij plezier op die manier is wel redelijk over. Begin nieuwe seizoen of einde volgend seizoen gaat de 1000 eruit.
snars schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:47:
je bent one of the few, the proud, de motorrijders![]()
And it goes BRAAAAAPP!
Ik weet het.. achter moet hij iets harder.. voor VEEL harder.. maar ik heb nog geen tijd gehad, om het echt goed te doen..Capo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Rullen ? Dan moet je je vering en/of bandenspanning eens nakijken
Leuk zo die foto's voor aan de muur.
Mijn rij plezier op die manier is wel redelijk over. Begin nieuwe seizoen of einde volgend seizoen gaat de 1000 eruit.
No signature required.
HmmVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:04:
Zag het, spijkers met koppen!!
(enne, votoos maken he?)
Of ik voor mijn vliegticket een aanbetaling wil doen van 250 en de motorfietsen gaan met een vrachtwagen een week eerder weg. Dus of ik die tzt ook ff inlever.
Degene die het organiseert is iemand die nooit eerder op Allroadmaniacs heeft gepost en nu dus alleen 2 posts heeft voor deze reis.
Klinkt net of ik me motor niet meer terug zie. Maar goed ik zie ze volgende maand voor overleg
And it goes BRAAAAAPP!
500kw is een beetje veelTrailBlazer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:24:
heeft er iemand ervating met de kawasaki er-5 als beginnersmotor. Het is maar 500 KW merk je dat erg en ben je daar niet erg gauw op uitgekeken?
Er-5 heeft 50pk!
Het is een makkelijk motortje om te rijden, zelf denk ik dat je met iets meer vermogen al een stuk langer kan doen. Bv. met bandit 600/ fazer/ sv650. Heb je een hoop meer plezier van de een er-5 vind ik persoonlijk.
mee eens, ik heb op een ER-5 gelest en zijn prima motoren, maar als je serieus gaat rijden dan wil je denk ik wel vrij snel wat beters (maar dat heb je bij elke motorcharrel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:
[...]
500kw is een beetje veel![]()
Er-5 heeft 50pk!
Het is een makkelijk motortje om te rijden, zelf denk ik dat je met iets meer vermogen al een stuk langer kan doen. Bv. met bandit 600/ fazer/ sv650. Heb je een hoop meer plezier van de een er-5 vind ik persoonlijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
500cc is genoeg als lesmotor en als leermotor, stuurt lekker zover ik weet geloof dattie 40kw/50pk heeft of iets daar in de buurtTrailBlazer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:24:
heeft er iemand ervating met de kawasaki er-5 als beginnersmotor. Het is maar 500 KW merk je dat erg en ben je daar niet erg gauw op uitgekeken?
maar alle motoren gaan na een jaar of drie wel vervelen
*burp*
zoek een leuk 600je, fazertje ofzo?
Wise enough to play the fool
Yamaha FZ6, Honda Hornet 600, sv650, Fazer 600, Bandit 600teacher schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:04:
Er5 is een leuk ding voor in de stad of kleine ritjes. (en voor meisjes).
zoek een leuk 600je, fazertje ofzo?
Dat zou mijn voorkeur zijn, van links naar rechts.
MAAR, dat gezegd.. een ER5 of een GS500 is ook een prima fiets. Over vervelen gesproken, met zo'n ER5 of GS500 ben je sneller dan zo'n beetje alle auto's. En wat je ook voor fiets zoekt.. je went toch aan het vermogen. Op mijn R6 kan ik wheelies trekken tot 160km/h en toch zou ik graag meer power willen hebben. Vraag Capo over zijn gixxer 1000 en je zult hem waarschijnlijk ook horen zeggen dat dat ding hard vooruit gaat, maar dat ie nog wel wat sneller zou mogen optrekken.
Je went heel snel aan veel vermogen en het is nooit genoeg. Sterker nog.. Er rijdt in engeland een kerel op een ZZR1400 turbo met 350+pk en die hangt zijn koffers eraan, zet zijn vrouw achterop en rijdt ermee door heel europa.
Gaat ie een boel moeten vervangen, kan die beter ander blok ombouwen.Chakotay schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:29:
hm, een ZZR1400 en dan nog meer pk's dan kilo's hebben, apartMaar ik hoor het ook vaker inderdaad, die dude met de GSXR1000 yoshimura waar van de winter een turbo op komt omdat hij niet genoeg vermogen heeft bijvoorbeeld.
Lekkere foto's weer. Als ik het zo zie dan jeukt het hier ook.. Maarja ik moet wachten tot het nieuwe seizoen.M3rcury schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:32:
[...]
Ik weet het.. achter moet hij iets harder.. voor VEEL harder.. maar ik heb nog geen tijd gehad, om het echt goed te doen..
Welke spanning rij je nu mee dan? Aangezien je voor VEEEL harder wilt hebben.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
No worries. Zo heb ik het naar Spanje ook ongeveer gedaan. Vliegticket al in april ofzo gekocht (en betaald), en mijn motor is met iemand in de vrachtauto meegegaan een week voor vertrek. Zorg dat je betrouwbare gegevens van de organisator hebt (als er uberhaupt een organisator is natuurlijk).ROFLASTC schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:07:
[...]
Hmm
Of ik voor mijn vliegticket een aanbetaling wil doen van 250 en de motorfietsen gaan met een vrachtwagen een week eerder weg. Dus of ik die tzt ook ff inlever.
Degene die het organiseert is iemand die nooit eerder op Allroadmaniacs heeft gepost en nu dus alleen 2 posts heeft voor deze reis.
Klinkt net of ik me motor niet meer terug zie. Maar goed ik zie ze volgende maand voor overleg
Had ik ook al bedacht ja. Kan hij beter een standaard gixxer blok nemen, want al die 'opvoer' truukjes die in die gixxer yoshi zitten ('snellere' nokkenassen en hogere compressie) zijn compleet zinloos op een turbofiets. Sterker nog, werken alleen maar tegen op een turbofiets.Capo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:40:
[...]
Gaat ie een boel moeten vervangen, kan die beter ander blok ombouwen.
BTW, M3rcury, misschien is het leuk om een van jouw foto's in de topicstart te gooien? Die van Tylen die er nu staat begint stoffig te worden
eindelijk de snelle uitwijkoefening gedaan, die is wel zo cool...en makkelijk
naja, toen snelle, en daarna langzame slalom
toen nog even noodstop en preciesiestop
en toen stukkie gaan rijden, weer even lekker snelweg op geweest, en nu volgende week examen bijzondere verrichting
kben benieuwd
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
De islam kan uw vrijheid schaden
25kw !?Wokschotel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:54:
Op de er-5 (mijn lesmotor) kom ik op de snelweg met wind tegen niet boven de 125 uit
dan is dat waarschijnlijk een standaard 25kw-ertje, en geen 'afgevoerde' (gedowngrade) motorWokschotel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:54:
Op de er-5 (mijn lesmotor) kom ik op de snelweg met wind tegen niet boven de 125 uit
bij mijn rijschool merk ik dat die stnadaard 25kw blokjes meer moeite hebben met 100km+ dan de afgevoerde motor die ze daar ook hebben
terwijl die wel op 25kw vast staat
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Verwijderd
(maar wel binnen de bebouwde kom
Wel meteen een goede aanleiding om m'n toch al lelijke kuip te laten verwijderen.
Iemand die een goede garage in/rond A'dam weet, die niet te beroerd is motor een stukje verderop (uithoorn) op te halen?
Pooh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:26:
Gras+blubber net voor bocht, slip, boem, au!![]()
Wel meteen een goede aanleiding om m'n toch al lelijke kuip te laten verwijderen.![]()
Iemand die een goede garage in/rond A'dam weet, die niet te beroerd is motor een stukje verderop (uithoorn) op te halen?
Als ik gehecht aan m'n kuip zou zijn, flink wat schade, want daar is weinig van over. Maar dat ding stond toch al voor geen meter, dus die mag eraf.
Verdere schade (op 't eerste gezicht): spiegel, knipper, verbogen schakelpookje. Valt dus erg mee.
Schade aan mezelf: flink gedeukt ego, wat blauwe plekken. Pak heeft ook wat schaafplekjes en een gesprongen naad.
't ging niet heel hard. Reden lekker relaxed over Amsteldijk, eerste lange rit op nieuwe motor voor m'n vrouw. Bochtje, weggetje van rechts, tegenligger, dus zat op 't verkeer te letten, ondertussen aan 't remmen voor bocht, zie ik ineens die drek voor me. Te laat om te ontwijken, slip, boem. Voortaan toch beter/eerder op 't wegdek letten dus. En m'n vrouw beter instrueren om in haar spiegels te kijken, die was me pas een paar kilometer verderop kwijt
Ja ik vind het best..Chakotay schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:41:
Dat werd hier ook al geroepen toen ik er voor het eerst over begon inderdaad. Geen idee wat die collega verder van plan is, het is gelukkig niet mijn fiets
BTW, M3rcury, misschien is het leuk om een van jouw foto's in de topicstart te gooien? Die van Tylen die er nu staat begint stoffig te worden
Over die banden van je.. op dit moment is de bt-021 de best geteste band (ook dual compound) en is net een slagje beter dan de mpr. zoals in jou topic op mf een mpp wordt aangeraden vind ik het een beetje onzin.. een mpp wordt minder snel warm, en moet echt op bedrijfstemperatuur komen wil hij goed grip bieden, dat is bij de sport/toer bandjes wel anders.
En zoals ik ook al poste, en zijn maar weinig mensen die het maximale uit hun band halen. zelfs in de regen, dus zou lekker voor een mpr2 of een bt-021 gaan.
Edit:

Dit is de meest extreme foto die ik heb
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 31-10-2007 10:44 ]
No signature required.
Is inderdaad uit 2005. Misschien een mooie recentere uit 2007?Chakotay schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:41:
Dat werd hier ook al geroepen toen ik er voor het eerst over begon inderdaad. Geen idee wat die collega verder van plan is, het is gelukkig niet mijn fiets
Deze?

Of deze?

Of deze?
Ik was inderdaad zeker niet van plan een mpp of vergelijkbare band te halen, het maximale eruit halen lukt me toch absoluut nog niet. Bedankt voor het adviesM3rcury schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:40:
[...]
Ja ik vind het best..
Over die banden van je.. op dit moment is de bt-021 de best geteste band (ook dual compound) en is net een slagje beter dan de mpr. zoals in jou topic op mf een mpp wordt aangeraden vind ik het een beetje onzin.. een mpp wordt minder snel warm, en moet echt op bedrijfstemperatuur komen wil hij goed grip bieden, dat is bij de sport/toer bandjes wel anders.
En zoals ik ook al poste, en zijn maar weinig mensen die het maximale uit hun band halen. zelfs in de regen, dus zou lekker voor een mpr2 of een bt-021 gaan.
Edit:
[afbeelding]
Dit is de meest extreme foto die ik heb
Over de foto's: er zit aardig wat mooi spul tussen, ik zal vanavond even een leuke uitzoeken
Nee, alleen die gozer achter me, kwam iets beter/makkerlijker erlangs. Koste me dus een plek.Chakotay schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:32:
[...]
Ik was inderdaad zeker niet van plan een mpp of vergelijkbare band te halen, het maximale eruit halen lukt me toch absoluut nog niet. Bedankt voor het advies(voor de rest: gaat over dit topic.)
Over de foto's: er zit aardig wat mooi spul tussen, ik zal vanavond even een leuke uitzoekenMooi geparkeerd die motor @ 2e foto van Tylen
Is er niemand over hem heen gereden daarna?
Uiteindelijk werd ik vierde die race...

Lesmotoren zijn 35kw
tenminste dat MOGEN ze zijn
[ Voor 12% gewijzigd door JdM op 31-10-2007 19:19 ]
zware lesmotoren minimaal 35kw lichte maximaal toch?JdM schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:18:
[...]
Lesmotoren zijn 35kw
edit:
tenminste dat MOGEN ze zijn
*burp*
Jij mag niet meer radenrimpeldinky schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:53:
[...]
zware lesmotoren minimaal 35kw lichte maximaal toch?
Licht maximaal 25kw.rimpeldinky schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:53:
[...]
zware lesmotoren minimaal 35kw lichte maximaal toch?
Verwijderd
Als je eenmaal je rijbewijs heb ja, maar tijdens het examen niet
Twee categorieën
Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je het examen afleggen op een lichte motor met een vermogen van minder dan 35 kW.
De cilinderinhoud van deze motor moet meer dan 120 cc zijn en hij moet minstens honderd kilometer per uur kunnen rijden.
Ben je 21 jaar of ouder, dan mag je kiezen of je het examen wilt afleggen op een lichte motor of een zware. Zo’n zware motor moet een vermogen hebben van 35 kW of meer. Voor beide categorieën geldt dat de motor moet zijn voorzien van spiegels, richtingaanwijzers en een L-bord achter op de motor.
Zoals ik al zei: 35kw
wtf.. dan wil ik mijn gixxer op wel op 35kw hebben..JdM schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:05:
[...]
Zoals ik al zei: 35kwwij instructeurs zijn maar verwend hoor, met die "snelle" lichte fietsen
No signature required.
Hij staat nu op 25kw.. dus die 10kw extra moet ie toch aan kunnen qua remmerij enzo
No signature required.
Helaas, dat mag alleen tijdens het lessen.....M3rcury schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:25:
[...]
wtf.. dan wil ik mijn gixxer op wel op 35kw hebben..
dan plak ik er ook een l opJdM schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:17:
[...]
Helaas, dat mag alleen tijdens het lessen.....
No signature required.
Nou ik zou dat eerst maar eens goed onderzoeken op een afgesloten stuk wegM3rcury schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:15:
[...]
Hij staat nu op 25kw.. dus die 10kw extra moet ie toch aan kunnen qua remmerij enzo
Vergeet je dan ook niet even je dekking aan te passen naar rijschooldekking
en niet een gecertificeerde instructeur mee te nemen?JdM schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:33:
[...]
Vergeet je dan ook niet even je dekking aan te passen naar rijschooldekking![]()
![]()
![]()
*burp*
Dan kan je net zo goed onbegrenst gaan rijden als je toch een L-plaatje en een instructeur meeneemtrimpeldinky schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:48:
[...]
en niet een gecertificeerde instructeur mee te nemen?
inderdaad, of je hebt (indien je geen 21 bent) een lichte motor bij je op het examen.Chakotay schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:54:
[...]
Dan kan je net zo goed onbegrenst gaan rijden als je toch een L-plaatje en een instructeur meeneemtVoor zover ik weet mag je altijd onbeperkt lessen, zolang je bij je examen maar 21+ bent.
hmm met 200+ geflitst worden op een les-R1?JdM schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:04:
[...]
inderdaad, of je hebt (indien je geen 21 bent) een lichte motor bij je op het examen.
*burp*
Verwijderd
Ik ga vanmiddag kijken naar een GPZ750 Turbo uit '84
Twee weken geleden heb ik een GPZ1100 uit '81 gekocht met het plan deze op te knappen, maar ik liep eergisteren tegen de advertentie van de Turbo aan en guess what? Hij vindt mijn 1100 heel gaaf
Als de motor in het echt er uitziet als op de foto's en ook goed rijdt/loopt dan ruilen we.
Oehh, dan bezit ik echt een legendarisch stukje motorgeschiedenis
De rest komt wel als ik mijn motor heb.
GaaaaaaaaafVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:45:
Ok, ik heb gewoon beroerd geslapen omdat ik nerveus ben als een klein kind.
Ik ga vanmiddag kijken naar een GPZ750 Turbo uit '84![]()
Twee weken geleden heb ik een GPZ1100 uit '81 gekocht met het plan deze op te knappen, maar ik liep eergisteren tegen de advertentie van de Turbo aan en guess what? Hij vindt mijn 1100 heel gaaf![]()
Als de motor in het echt er uitziet als op de foto's en ook goed rijdt/loopt dan ruilen we.
Oehh, dan bezit ik echt een legendarisch stukje motorgeschiedenis
* Chakotay heeft net bij het uitkomen van de Coentunnel een fijne lading ruitenwissersproeier over zich heen gehad... En ook niet stoppen als ik even knipper natuurlijk. Vanavond maar weer een nieuw laagje RainX op mijn vizier doen, deze is nu wel weer weg.
Dit topic is gesloten.
![]()