Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.174 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

.KeN. schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:41:
Dit weekend helaas dus niet samen rijden. Oh well.
Ze heeft net gebeld: ze heeft het gehaald hoor !
Had ook niet anders verwacht eigenlijk ;)
Gefeliciteerd met 'r!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lijkt wel even wennen om haar zelf te zien rijden in plaats van dat ze bij mij achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

.KeN. schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:24:
Lijkt wel even wennen om haar zelf te zien rijden in plaats van dat ze bij mij achterop zit.
berg je maar, straks gaat ze nog harder door bochtjes dan je zelf durft :p dus blijven oefenen >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe shit.. dat zie ik nog gebeuren ook :p
Zij gaat elke dag op de motor naar haar werk en maakt daardoor veel meer kilometers.
Weliswaar grotendeels snelweg (doh.. klaverbladen !) maar dat is in ieder geval meer dan ik tegenwoordig doe. Max 10 minuten naar school en dat was het eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Naast alle leuke dingen zul je ook merken dat je je meer zorgen gaat maken of alles wel goed gaat (en dan vooral andere mede weg gebruikers ;) )..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Oh dat zéker ja.. En helemaal ook omdat ze dan op míjn motor zal moeten rijden en deze winter ook door zal gaan rijden. Leert ze het wel gelijk heel goed, dat wel.
Maar idd, dan toch wel liever mijn motor in de prak en zij heel dan andersom uiteraard...

De oplossing voor het afhalen is gevonden trouwens !
Schijnt dat je niet naar je eigen stadsdeelkantoor hoeft, maar het ook bij een andere kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
door rijden leert ze veel van! doet de mijne ook (zei hij vol trots ;) )

Enkel zodra het begint te ijzelen is het verboden te rijden voor beide. Doe haar een VRO1 cursus cadeau! ( of samen doen, onwijs leuk)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iedereen dat filmpje over die airbag jas al gezien? Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt als je vergeet los te koppelen en de jas nog aan de motor verbonden is.

http://www.motormeuk.nl/b...bag-bewijst-zijn-nut.html

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Capo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:36:
door rijden leert ze veel van! doet de mijne ook (zei hij vol trots ;) )

Enkel zodra het begint te ijzelen is het verboden te rijden voor beide. Doe haar een VRO1 cursus cadeau! ( of samen doen, onwijs leuk)
Wat hebben we het toch getroffen hè haha.

En die VRO begon ze zelf over idd. Binnenkort maar eens informeren en inschrijven.
Ik wilde 'm al langer doen met een maat van me, maar ik wachtte even tot zij ook mee kon doen.
Ze kan ook niet wachten tot ze een CRT kan doen hehe. Gotta love it :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Cool man *D

Ja ik wil rijden als het ijzelt maar wil ze niet hebben, en ik niet dat zei dan rijd dus compromie :+ beide treinen :X

Yups goed getroffen, die van mij wil na de juist aangeschafte VFR800 als volgende motor toch echt der droom kopen : Hayabusa.. worden nog leuke jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:01:
Iedereen dat filmpje over die airbag jas al gezien? Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt als je vergeet los te koppelen en de jas nog aan de motor verbonden is.

http://www.motormeuk.nl/b...bag-bewijst-zijn-nut.html
wat een kul zeg dat hij nu een cruiser gaat rijden, net of dat uitmaakt als een auto zich ineens voor je gooit :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
ToolkiT schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
[...]

wat een kul zeg dat hij nu een cruiser gaat rijden, net of dat uitmaakt als een auto zich ineens voor je gooit :/
Nou het scheelt denk ik wel. Ik denk dat ik op een cruiser ook wat rustiger zou rijden dan op een supersport. Zo'n cruiser daagt veel minder uit. En als je minder hard rijdt (of niet op het achterwiel rijdt) heb je toch meer tijd om te reageren.

Ga ik er wel even vanuit dat het een moderne cruiser is met fatsoenlijke remmen die ook echt remmen ipv 'lichtjes vertragen'. Anders maakt het nog geen kont uit.
Hayabusa.. worden nog leuke jaren
Kun je het straks op de snelweg niet meer bijhouden Capo, gaat je vriendin er alleen vandoor..
Rij je volgas met je gixxer 1000, komt je vriendin er nog even langs met haar 'busa... RHAAAAAAA... >:)

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 18-10-2007 15:49 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe die emancipatie gaat te ver verdomme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
[...]

En ook met dat pak ben je goed te pletten denk ik. Ik kan mij voorstellen dat het prettig is bij een valpartij waarbij je van je motor af tuimelt. Ik zelf heb bv geen goede rug bescherming denk ik. De protector ligt als het ware dieper dan mijn schouderbladen.

edit: bestaat er niet zoiets als een strap-on harnas waarmee je ook de voorkant v/d ribbenkast beschermt? Kan dat onder een gewone jas?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:58:
Yups goed getroffen, die van mij wil na de juist aangeschafte VFR800 als volgende motor toch echt der droom kopen : Hayabusa.. worden nog leuke jaren :P
VFR800 is veel leuker toch ?
Heeft iig het geluid mee :P
En met een compressor lopen ze nog eens hard ook (ding had volgens de dyno zo'n 150pk aan de wielen, waar ie dr eerst 100 had, best aardig op die 9psi/0,7bar)

Gisteren nog een stukje op zo'n ding gereden, het liep een heel stuk harder dan ik gedacht had (nou scheelt het ook dat ik al een tijdje niet meer op vlotte motoren heb gereden).
En het ding had een open pijp, dus er kwam zowel uit de luchtfilterbak als uit de uitlaat een heerlijk gegrom O+
Alleen de zithouding vond ik wat minder dan die van de 750 versies.

Godver, nu wil ik helemaal dat mn eigen VFR af is...:X

[ Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 18-10-2007 17:14 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
edit: bestaat er niet zoiets als een strap-on harnas waarmee je ook de voorkant v/d ribbenkast beschermt? Kan dat onder een gewone jas?
yup die bestaan er, je hebt ze als losse rugbeschermer (heb ik van de Lidl 8) ) en als compleet armour pack, laatste word vaak bij motorcross gebruikt maar moet ook onder gewone jas passen mits die ruim genoeg is...

een cruiser nodigt wel minder uit idd, maar de meeste ongelukken gebeuren niet door te hard rijden maar door auto's die niet uitkijken en hem er ineens voor gooien (bij kruispunt of baan verwisselen etc)
daar helpt een cruiser niet tegen, en idd al helemaal niet een oude harley die niet/amper remt...

En op een litre bike kan je ook rustig rijden, kwestie van je rechterhand onder controle hebben..
beetje drogredenantie van die gozer vond ik dus.. ik snap wel wat hij bedoeld maar het komt gewoon neer op goed kijken en anticiperend rijden, en niet scheuren op plekken waar het niet kan (en een beetje mazzel hebben), het type fiets doet er veel minder aan toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zo'n strap on harnas zoals jij het noemt heb ik ook. Ik heb de bescherming (schouders, ellebogen en zachte rugprotector) uit mijn textiel jas gehaald en toen paste het harnas precies. Ik zie er wel uit als mini Robocop maar dat neem ik wel voor lief als ik daardoor met evt. auto/grond kussen iets minder breekbaar ben ;)
Ik heb hem van Alpine Stars, gekocht bij Hein Gericke voor 200 euro.

Zo'n vestje met alleen rugprotector heb ik ook geprobeerd maar dat schoof helemaal mn nek in. Dat harnas blijft goed zitten, zit met niergordel en daarboven een rits vast.

Aldus de vriendin van Capo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 18-10-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:00:
Zo'n vestje met alleen rugprotector heb ik ook geprobeerd maar dat schoof helemaal mn nek in.
heb ik geen last van bij de mijne, maar zit ook een soort van nier gordel met klitteband onderaan die de boel op zijn plaats houd, het is een flinke verbetering op dat dunne stukje schuim dat er in mijn jas zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn Zephyr begon een steeds korter To-do-lijstje te krijgen, dus ik heb er maar een tweede kawa bijgehaald :Y)
Een echt oldskool GPZ1100 uit 1981 8) Luchtgekoeld (ok, mini-oliekoelertje), 120 Pk, 265 Kg ofzo :D
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Tweekawas_600.jpg
De achterste heb ik er nu dus bij
Ow jongens.. dit gaat me weer een hoop tijd en geld kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:37:
Mn Zephyr begon een steeds korter To-do-lijstje te krijgen,
Frame spuiten, blok ook. Spaak wielen

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 18-10-2007 23:08 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:08:
[...]

Frame spuiten, blok ook. Spaak wielen
Sst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
anyone in for a challenge ? ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/kemics.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wehehe die kan wel zn luier wisselen na de race.. MAN dat is schuin

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zie je die schaamrande en nieuwe sliders, die gozer kan echt niet rijden ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

shit man.. zover krijg ik mijn been niet eens..

* teacher is een stijve hark... :$

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
grin..denk dat je op zo'n moment weinig kans hebben als "voorzichtig" stretchen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

breken doet et toch wel als je uit de bocht vliegt, dus zo heb je nog een kans :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
* frankivo heeft maandag z'n eerste rijles gehad :*)
korte samenvatting:
  • eerst zo'n introductiefilmpje van 10 à 15 min
  • ff op motor gezeten (starten, beetje toeren maken, e.d.)
  • in pak gehesen
  • beetje met koppeling spelen :P
  • rondjes draaien op parkeerterrein
hierna was er nog circa 15 minuten over, dus besloot m'n instructeur om de weg nog even op te gaan _/-\o_
goed.. oortje in en gassen maar :9

toen bedacht de instructeur dat het misschien ook wel tof zou zijn als ik naar de 2e versnelling zou kunnen schakelen, dus heeft ie dat ook nog maar ff uitgelegd :+

anyway.. kwartiertje over industrieterrein gereden in z'n 2 met 20-25 km/u :)
op naar les 2, komende donderdag... woei :9~

tot slot nog een vraagje...
iemand enig idee hoeveel lessen ik ongeveer nodig ga hebben? ik heb ongeveer 5 jaar rijervaring met de auto. ik ga dit ook komende donderdag vragen, maar een indicatie zou wel aardig zijn :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

frankivo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:33:
korte samenvatting:
  • eerst zo'n introductiefilmpje van 10 à 15 min
  • ff op motor gezeten (starten, beetje toeren maken, e.d.)
  • in pak gehesen
  • rondjes draaien op parkeerterrein
hierna was er nog circa 15 minuten over, dus besloot m'n instructeur om de weg nog even op te gaan _/-\o_
goed.. oortje in en gassen maar :9

toen bedacht de instructeur dat het misschien ook wel tof zou zijn als ik naar de 2e versnelling zou kunnen schakelen, dus heeft ie dat ook nog maar ff uitgelegd :+

anyway.. kwartiertje over industrieterrein gereden in z'n 2 met 20-25 km/u :)
op naar les 2, komende donderdag... woei :9~

iemand enig idee hoeveel lessen ik ongeveer nodig ga hebben? ik heb ongeveer 5 jaar rijervaring met de auto. ik ga dit ook komende donderdag vragen, maar een indicatie zou wel aardig zijn :P
Dat is echt bij iedereen anders, en ik vind dat jou instructeur een beetje rare manier van lessen heeft, ik kon namelijk de eerste les een paar van die oefeningen, omdat we daar meteen mee begonnen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Daar valt echt niks zinnigs over te zeggen. Je hebt mensen die met 5 lessen voor AVB en 5 voor AVD klaar zijn, je hebt er ook die het tienvoudige nodig hebben.

Ervaring met schakelbrommers levert je doorgaans wat gemak op bij AVB. Bij AVD kan auto-ervaring in je voordeel werken (met name snelweggedrag e.d.), maar ook in je nadeel (koekblikkers hebben nooit leren kijken, anticiperen, plaats op de weg is anders, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
20-25 in totaal. Bij mijn rijschool hadden de meeste mensen meer tijd nodig voor de speciale verrichtingen dan voor het rijden op de weg.

* snars is gister met een geleende GPZ500S voor het eerst alleen de weg op geweest :*)
Gaaf zeg. Wat me wel tegen viel: ik moest best veel zelfbeheersing opbrengen om netjes te rijden. Met zo'n klein fietsje pas je bijna overal doorheen :+ Ik heb door een file gereden, een keertje voluit geaccelereerd op een stille weg, een keertje doorgetrokken op de snelweg, gezwaaid naar andere motards :w , voorgekropen bij het stoplicht (verslavend)....kortom alle dingen die je bij rijles niet doet :D Nu nog even wat centen om zelf zo'n ding te kopen. Ik zou best een tijdje vooruit kunnen op zo'n GPZ. Geen armontwortelende power, maar wel genoeg om ervaring op te doen.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
M3rcury schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Dat is echt bij iedereen anders, en ik vind dat jou instructeur een beetje rare manier van lessen heeft, ik kon namelijk de eerste les een paar van die oefeningen, omdat we daar meteen mee begonnen.
Ik begon met een klein verhaaltje over de knoppen en gelijk begonnen met schakelen. Bij einde eerste les had ik 2 van de 3 rem oefeningen al geprobeerd (toen nog niet meteen onder de knie natuurlijk).

Ik weet wel van mezelf dat ik meer AVB lessen nodig heb dan straks met AVD, ik had namelijk ook nog nooit op een brommer gezeten dus dan heb je nog niet de feeling tot hoe ver je plat kan gaan bijvoorbeeld. Belangrijkste vind ik dat je de lessen leuk vind om te doen. Met tegenzin rijden is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snars schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:58:
* snars is gister met een geleende GPZ500S voor het eerst alleen de weg op geweest :*)
-knip- snars heeft de hooligan uitgehangen -knip-
Whehe.. geloof me.. dat wordt alleen maar erger :P
Totdat je een keer op je smoel bent gegaan, dan is het even iets minder en daarna komt het weer dubbel zo erg terug O-)

Ik dacht gisteren nog; met die 1100 ga ik vast rustiger rijden, want dat ding weegt 266kg droog, dus om daar nou mee te gaan k*tten. Moet je me nu zien.. heb hem net 100km en pleur hem al weer overal door, voor en tussen.
Ik weet overigens wel waar ik het beter kan laten en daar laat ik het tegenwoordig ook altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]

20-25 in totaal. Bij mijn rijschool hadden de meeste mensen meer tijd nodig voor de speciale verrichtingen dan voor het rijden op de weg.

Gaaf zeg. Wat me wel tegen viel: ik moest best veel zelfbeheersing opbrengen om netjes te rijden. Met zo'n klein fietsje pas je bijna overal doorheen :+ Ik heb door een file gereden, een keertje voluit geaccelereerd op een stille weg, een keertje doorgetrokken op de snelweg, gezwaaid naar andere motards :w , voorgekropen bij het stoplicht (verslavend)....kortom alle dingen die je bij rijles niet doet :D Nu nog even wat centen om zelf zo'n ding te kopen. Ik zou best een tijdje vooruit kunnen op zo'n GPZ. Geen armontwortelende power, maar wel genoeg om ervaring op te doen.
You sir, are officially addicted!
korte samenvatting:
Beetje met de koppeling spelen? Leren je ze tegenwoordig ook al wheelies op je rijlessen? Die bijzondere verrichtingen worden wel steeds uitgebreider zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 19-10-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

ik heb nu 8 lessen gehad, maar weet wel zeker dat ik mijn AVD zou halen als ik hem morgen had... Maar ik heb volgens mij ook al 100dkm+ km's met de auto gemaakt, dat is zeker wel een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

You sir, are officially addicted!

[...]

Beetje met de koppeling spelen? Leren je ze tegenwoordig ook al wheelies op je rijlessen? Die bijzondere verrichtingen worden wel steeds uitgebreider zeg.
_/-\o_ _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Whehe.. geloof me.. dat wordt alleen maar erger :P
Totdat je een keer op je smoel bent gegaan, dan is het even iets minder en daarna komt het weer dubbel zo erg terug O-)

Ik dacht gisteren nog; met die 1100 ga ik vast rustiger rijden, want dat ding weegt 266kg droog, dus om daar nou mee te gaan k*tten. Moet je me nu zien.. heb hem net 100km en pleur hem al weer overal door, voor en tussen.
Ik weet overigens wel waar ik het beter kan laten en daar laat ik het tegenwoordig ook altijd.
had ik toch ook met mijn gsx-r.. eerste dag was mijn schaamrand al bijna weg.. 2e dag reed al weer zoals ik altijd gerden heb.. :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ga morgen kijken naar een CBR 600 F3 uit '96 :) Hoop dat het wat is, want dan hem ik ook een motor en kan dan ook eens lekker gaan toeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Woepie, ontstekingsgedeelte van mn kabelboom doet het alvast
Broembroem

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:07:

Dit is een waar woord

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

half off topic:
morgen ga ik naar: http://rider-connect.co.uk/index.php?q=node/1204
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

4x2 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:37:
Woepie, ontstekingsgedeelte van mn kabelboom doet het alvast
Broembroem
Leuk zo'n antichopper voorvork >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Goed initiatief, veel plezier!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Aksie!!

Heel goed.

Ik stuur nu mijn reservering voor www.globalriders.com op de bus, zijderoute 2009 waarschijnlijk maar wie weet world-tour 2008

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

Aksie!!

Heel goed.

Ik stuur nu mijn reservering voor www.globalriders.com op de bus, zijderoute 2009 waarschijnlijk maar wie weet world-tour 2008
is dat de goede URL? ziet er uit als een soort vaag portal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

is dat de goede URL? ziet er uit als een soort vaag portal..
doh,sorry

goeie:

http://www.globeriders.com/

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 19-10-2007 22:23 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Dinsdag eindelijk weer rijles, ik kon pas 6 december avb doen, dus elke week lessen zou op meer lesse n uitkomen dan nodig.. Tot nu toe les ik op een cbf250, (op de eerste les na, toen ik nog moest beslissen of ik zwaar ging rijden of niet), het ding heeft geen vermogen (22pk dacht ik), maar ik heb al ontdekt dat de voorkant makkelijk omhoog kan... (dat was wel even schrikken, moest hard optrekken voor vertragingsoefening, maar veel gas bij het optrekken was wat veel van het goede) en als je 100 rijdt gaat het niet zo hard meer qua versnellen, maar wat is het toch lekker om zo'n licht ding te hebben bij de oefeningen. Nu 8 lessen gehad waarvan 2 op de weg, maar ik heb de uitlaat al aan de grond bij de uitwijkoefening :).
Ik moet van mezelf nu met tegenzin op een zwaardere motor gaan lessen, (25 tot 35kw, echt niet meer, ik zit daar immers ook 2 jaar aan vast). Dan zullen de oefeningen ook weer wat lastiger worden.

Ohja, ik was bezig met achtjes maken. Zegt me instructeur "okay, nu met 1 hand op je rug", ik "WTF?", hij "niet nadenken, gewoon doen". Nou leek het natuurlijk helemaal nergens op, maar dat ik uberhaupt het achtje kon maken maakte wel weer even duidelijk dat als je weet waar je mee bezig bent echt heel veel kan met zo'n ding.

[ Voor 26% gewijzigd door Quarin op 19-10-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, het stuur loslaten...dat klinkt eng :D. Maarja, ik heb morgen dan ook pas mijn 5e les :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag weer gelest dus *O*.

Mocht deze keer zelf heen en terug rijden...is toch wel leuker dan achterop moeten ;).

De oefeningen vandaag gingen best aardig, alleen de langzame slalom en de noodstop nog niet helemaal goed :(. Bij de langzame slalom is het sturen lastig...en bij de noodstop rem ik blijkbaar niet hard genoeg vanaf het begin (ABS gaat ook steeds aan) :(.

De rest ging wel goed...snelle slalom, wegrijden uit vak, precisie- en korte stop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Jaaah vanmorgen een motor gekocht :) Me is helemaal blij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/20071020-Motor-5495-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:39:

Mocht deze keer zelf heen en terug rijden...is toch wel leuker dan achterop moeten ;).

De oefeningen vandaag gingen best aardig, alleen de langzame slalom en de noodstop nog niet helemaal goed :(. Bij de langzame slalom is het sturen lastig...en bij de noodstop rem ik blijkbaar niet hard genoeg vanaf het begin (ABS gaat ook steeds aan) :(.

De rest ging wel goed...snelle slalom, wegrijden uit vak, precisie- en korte stop :).
Korte slalom is vooral je motor platdrukken.. dus door met je heupen te werken..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hurricane : Gefeliciteerd! mooi ding hoor :) rijden onwijs fijn die motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zonder meer 1 vd beste (wat betreft het totaalplaatje :P) motoren die er te koop is om lekker zorgeloos mee te rijden :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ben er ook erg tevreden mee. Moet nog wel even de ketting spannen, deze zit iets te los. Verder moet raars kunnen vinden aan deze fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

foto impressie van start van demonstratie (niet mijn foto's btw):
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/9586/20102007134od0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/8808/20102007141znp6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/8666/20102007142bap5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/4642/20102007140bg9.jpg
<edit>
en meer:
http://s104.photobucket.c...Bikes%20Go%20Free%20Demo/
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=C7vZn9YdPFI
</edit>
was wel cool om onder politie begeleiding met 5000+ motoren door centrum van London te scheuren :)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 21-10-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, dat is een flinke opkomst zeg! Heb je ook foto's/filmpjes van onderweg?

@Hurricane: tof ding, moet ie in de startpost? Wat heb je overigens met die foto gedaan? Lijkt net een miniatuurtje zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:53
Hurricane schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:03:

[afbeelding]
He tukker :) Zoals ik op MF al zei nice kleurstelling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:03:
ik zelf niet, had alleen mijn telefoon bij me, de fotos zijn ook niet van me..maar er zullen vast wel filmpjes online komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hurricane schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:03:

[afbeelding]
Gefeliciteerd. Ik dacht ff dat het een macro-foto van een modelletje was maar ik zie dat je een effect op de achtergrond hebt gedaan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Hurricane: tof ding, moet ie in de startpost? Wat heb je overigens met die foto gedaan? Lijkt net een miniatuurtje zo :P
Ff door photoshop gehaald. Motor uitgeknipt en in een nieuwe layer gegooid. Dan onderste layer blurren :) Gooi hem maar in de startpost! Zal wel een keer een nieuwe foto voor komen maar dat is voor een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hurricane: Gefeliciteerd hoor.. vet dingetje.
Mooi merk ook O-)
M3rcury schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:09:
[...]

Korte slalom is vooral je motor platdrukken.. dus door met je heupen te werken..
Dat is juist de snelle toch ? De langzame is gewoon te doen door soepel te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hurricane schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:32:
[...]

Ff door photoshop gehaald. Motor uitgeknipt en in een nieuwe layer gegooid. Dan onderste layer blurren :) Gooi hem maar in de startpost! Zal wel een keer een nieuwe foto voor komen maar dat is voor een andere keer.
Ah, vandaar. Hij staat er in bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:31:
[...]

Gefeliciteerd. Ik dacht ff dat het een macro-foto van een modelletje was maar ik zie dat je een effect op de achtergrond hebt gedaan.
dat dacht ik in 1e instantie ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:37:
[...]

dat dacht ik in 1e instantie ook :Y
ik had btw de goede link naar globeriders neergezet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik behoor sinds kort niet meer bij de motor-lozen!

Ik heb me vorig weekend een GSX750F aangeschaft!
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/hinssen/IMG_1639_thumb.JPG

Hij is van 10/2002 en heeft 18300km. Enige schade die er is, is een beetje kuipschade aan de linkerkant. De vorige eigenaar heeft hem eens op zijn zij gelegd omdat hij dacht dat de poot opstond (wat dus niet het geval was).
Het lijkt alsof het de moment is om een motor te kopen. Ik ben al heel de zomer wat aan het rondkijken, en altijd vond ik deze motor (met deze leeftijd en km's) een pak duurder, gemiddeld tot 25% meer dan wat ik nu betaald heb.
Ik heb dan vorige week mijn theorie examen gedaan (ondanks dat ik het al eens gedaan had voor mijn autorijbewijs). Dan moet je hier in België nog 6u les bij de rijschool volgen om je voorlopig rijbewijs te krijgen. Normaal gezien doet mijn rijschool 3u per les, maar omdat het zo laat op het seizoen was stelde mijn instructeur voor om alle rijlessen achtereen te geven. Dus ik heb gisteren 3u aan een stuk de maneuvers zitten oefenen, en dan gelijk de weg op 3uurtjes rondtoeren.
Nu ben ik nog vol ongeduld aan het wachten op mijn nummerplaat. Die zal ergens midden volgende week in de bus steken, en dinsdag of woensdag kan ik mijn voorlopig rijbewijs gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Yoshi schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:26:
Ik behoor sinds kort niet meer bij de motor-lozen!

Ik heb me vorig weekend een GSX750F aangeschaft!
[afbeelding]
Het lijkt alsof het de moment is om een motor te kopen. Ik ben al heel de zomer wat aan het rondkijken, en altijd vond ik deze motor (met deze leeftijd en km's) een pak duurder, gemiddeld tot 25% meer dan wat ik nu betaald heb.
het "officiele" seizoen is voorbij het weer wordt slechter, nu stoppen veel motorrijders met rijden en stoppen de motor in een verwarmd schuurtje met een katoenen doek er over :) dus nu gaat alles met korting en/of gewoon goedkoper weg :9

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je in Jan/Feb volgend jaar een motor wilt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 07:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:39:

Achterop? Rijd je dan niet zelf :?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste 3 lessen ben ik achterop heen gegaan, en de 3e les zelf terug gegaan. Les 4 was geheel zelf door de stad rijden, en gisteren was dus les 5...voor het eerst zelf heen en terug naar/van het lesterrein.

Bij het lessen zelf zit je natuurlijk wel vanaf les #1 alleen...maar dit was puur het rijden naar en van het lesterrein he ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:29:
En als je in Jan/Feb volgend jaar een motor wilt kopen?
Net zo goedkoop :P
Pas in april ofzo worden ze wat duurder (en als ik iets te koop zet doe ik het meestal ergens in mei/juni, als het vakantiegeld binnenkomt :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:12:
De eerste 3 lessen ben ik achterop heen gegaan, en de 3e les zelf terug gegaan. Les 4 was geheel zelf door de stad rijden, en gisteren was dus les 5...voor het eerst zelf heen en terug naar/van het lesterrein.

Bij het lessen zelf zit je natuurlijk wel vanaf les #1 alleen...maar dit was puur het rijden naar en van het lesterrein he ;).
Weird, vanaf les 2 (les 1 was op het terrein zelf) moest ik zelf rijden. Ach, 't is net een grote schakelbrommer zoals ik die vroeger reed dacht ik bij mezelf en het ging direct goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamaar, ik heb hiervoor alleen een fiets gehad :P. Dus nogal weinig ervaring ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Wokschotel schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:04:
[...]
Weird, vanaf les 2 (les 1 was op het terrein zelf) moest ik zelf rijden. Ach, 't is net een grote schakelbrommer zoals ik die vroeger reed dacht ik bij mezelf en het ging direct goed :+
Ik ben vanaf les 1 zelf terug gereden met de instructeur achterop. Les 1 geleerd op te trekken met de motor en hierna een stukjes gereden en daarna naar de rijschool terug. 2e les direct zelf moeten rijden naar het oefenpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier krijg je eerst een CBT waar je begint op een parkeer terein om de basis te leren. de motoren staan daar dan al, als het veilig is om de weg op te gaan, ga je direct alleen de weg op (op 125cc).
Na behalen van CBT rij je altijd zelf alleen (op 500CC) vaak wel eerst wat oefeningen op parkeer terein om weer ff te wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Hurricane schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:55:
[...]

Ik ben vanaf les 1 zelf terug gereden met de instructeur achterop. Les 1 geleerd op te trekken met de motor en hierna een stukjes gereden en daarna naar de rijschool terug. 2e les direct zelf moeten rijden naar het oefenpunt.
Hangt er natuurlijk nogal vanaf waar je rijschool precies staat. Mijn rijschool stond midden in Amsterdam, aan een drukke weg compleet met trambaan, onoverzichtelijke brug ernaast, etc. Dan moet je wel heel erg zeker van je zaak zijn wil je iemand de 2e les daar al meteen 't verkeer injagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Drukke weg met trambaan, onoverzichtelijk brug.. Buis toevallig ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

.KeN. schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:13:
Drukke weg met trambaan, onoverzichtelijk brug.. Buis toevallig ? :)
Hoe raad je 't :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Tsja dat is ook weer zo. Ik woon in het oosten en de rijschool zit aan de ring. We gingen dan wel via de binnenstad naar de andere kant van de stad om daar de oefeningen voor de AVB te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kon ook haast niet anders hè.. Er is in Amsterdam natuurlijk maar één trambaan en één brug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Vanochtend zag ik dat ze gestrooid hadden :/.

Ik vrees dat het tijd word om de pekelscooter (inclusief dekentje :D) maar uit het vet te halen :>. Of misschien moet ik de fiets (jeweetwel, waar je moet stoempen om vooruit te komen) maar gaan pakken, dan word ik nog een beetje warm in wat anders de koudste 20 minuten per dag zijn ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
unclero schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:
Vanochtend zag ik dat ze gestrooid hadden :/.

Ik vrees dat het tijd word om de pekelscooter (inclusief dekentje :D) maar uit het vet te halen :>. Of misschien moet ik de fiets (jeweetwel, waar je moet stoempen om vooruit te komen) maar gaan pakken, dan word ik nog een beetje warm in wat anders de koudste 20 minuten per dag zijn ;).
Waar gestrooid ?

dan moet ik namelijk per direkt mijn motor gaan stallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanochtend theorie (1e keer) gehaald, 2 fout *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Nijmegen...
dan moet ik namelijk per direkt mijn motor gaan stallen :X
Ja, ik zit er ook zo over te denken hoor... En ik heb sinds kort een geinig scootertje erbij staan in de garage (kreeg m inclusief dekentje *O*), dus ik kan die ook gebruiken om me voort te bewegen hoewel ik met de ritjes van afgelopen weekend ik wel tot de ontdekking ben gekomen dat een scooter het meest slaapverwekkende vervoersmiddel op twee wielen is dat ingenieurs ooit uitgedacht hebben (wellicht heeft eea ook te maken met het feit dat ik lekker languit lui op het ding ga zitten ;)).

Maar tussen haakjes, maakt het qua pekelrijden nog verschil uit of je een naked hebt of een sports met kuip?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee pekel komt overal, met of zonder kuip.. rotzooi is het.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

unclero schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:54:
[...]

Nijmegen...

[...]

Ja, ik zit er ook zo over te denken hoor... En ik heb sinds kort een geinig scootertje erbij staan in de garage (kreeg m inclusief dekentje *O*), dus ik kan die ook gebruiken om me voort te bewegen hoewel ik met de ritjes van afgelopen weekend ik wel tot de ontdekking ben gekomen dat een scooter het meest slaapverwekkende vervoersmiddel op twee wielen is dat ingenieurs ooit uitgedacht hebben (wellicht heeft eea ook te maken met het feit dat ik lekker languit lui op het ding ga zitten ;)).

Maar tussen haakjes, maakt het qua pekelrijden nog verschil uit of je een naked hebt of een sports met kuip?
Bij een naked kan je er over het algemeen iets makkelijk bij om het eraf te halen, want zoals capo al zei: Het komt echt overal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier boel foto's ook van onderweg:
http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157602497843406/

en het BBC verslag:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7054221.stm

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 23-10-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand toevallig of er iets bestaat dat een lichtsignaaltje geeft op je dashboard als je telefoon overgaat? Ik moet op de een of andere manier doorhebben als ik een page krijg onderweg als ik standby dienst draai... Opnemen hoeft niet, maar als er een ledje gaat knipperen kan ik even ergens stoppen en eventueel terugbellen.

Ik weet dat ze bij de TU Delft grote zwaailampen in tentamenzalen hebben die triggeren op GSM-signalen, zoiets zoek ik op een iets kleinere schaal :)

Een helm met ingebouwde speaker en bluetooth zou natuurlijk leuk zijn, maar dat valt een beetje buiten het budget. Met een los bluetooth-geval in mijn oor gepropt gaan rijden lijkt me niet echt handig, of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

[ Voor 39% gewijzigd door Chakotay op 23-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
chakotay : klinkt bekend. mijn oplossin is niet motor rijden gezien ik dan ook laptop en utms kaartje moet mee slepen. Heb het geprobeerd maar de lampjes dingen die ik voorhanden had zijn vaak te ver weg of slecht zichtbaar.

Tanktas met doorzichtig vizier en daar de telefoon door ging wel redelijk.

Misschien op trillen zetten en in je onderbroek stoppen ? :+
can you call me back in 5 minutes ? if i don't pick up please try again soon :+

[ Voor 44% gewijzigd door Capo op 23-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik heb wel eens pennen en sleutelhangers gezien die oplichten bij een GSM signaal..

Misschien dat je daar wat mee kunt? Beetje modificeren misschien als een echte tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:57:
Weet iemand toevallig of er iets bestaat dat een lichtsignaaltje geeft op je dashboard als je telefoon overgaat? Ik moet op de een of andere manier doorhebben als ik een page krijg onderweg als ik standby krijg onderweg... Opnemen hoeft niet, maar als er een ledje gaat knipperen kan ik even ergens stoppen en eventueel terugbellen.

Ik weet dat ze bij de TU Delft grote zwaailampen in tentamenzalen hebben die triggeren op GSM-signalen, zoiets zoek ik op een iets kleinere schaal :)

Een helm met ingebouwde speaker en bluetooth zou natuurlijk leuk zijn, maar dat valt een beetje buiten het budget. Met een los bluetooth-geval in mijn oor gepropt gaan rijden lijkt me niet echt handig, of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
iets op basis van deze technologie misschien:
http://cgi.ebay.co.uk/Mob...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Weet alleen niet hoe veel afstand zoiets op werkt..
Ik had een pen die ging knipperen als mijn telefoon af ging..
Misschien kan je zoiets ergens los vinden..

nog een:
http://cgi.ebay.co.uk/DIS...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

<edit> ah fragdaddy zit ook dezelfde kant op te denken...:)

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 23-10-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb iets vreemds met mijn VX800:
Ten eerste sleept mijn voorrem soms een beetje. Ik veronderstel dat dit niet ongelofelijk hard kwaad kan? (Oude remklauw, ernstig?)...
Maar het vreemde is dat als ik een bocht neem, dan verergert het slepen (luider).
Dit doet me denken dat het wiel een beetje schuingeduwd wordt door het plat gaan in de bocht.
Rotte wiellagers of zo? Ik veronderstel dat dit misschien wel gevaarlijk is?
Of is dit normaal omdat het wiel nooit zonder enige speling in de lager kan of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door DieterVDW op 23-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:27:
Ik heb iets vreemds met mijn VX800:
Ten eerste sleept mijn voorrem soms een beetje. Ik veronderstel dat dit niet ongelofelijk hard kwaad kan? (Oude remklauw, ernstig?)...
Maar het vreemde is dat als ik een bocht neem, dan verergert het slepen (luider).
Dit doet me denken dat het wiel een beetje schuingeduwd wordt door het plat gaan in de bocht.
Rotte wiellagers of zo? Ik veronderstel dat dit misschien wel gevaarlijk is?
Of is dit normaal omdat het wiel nooit zonder enige speling in de lager kan of zo?
Slepen is sowieso niet handig, er kan flinke fading op treden waardoor je remvermogen drastisch afneemt.

Ik zou je voorvork/wiel en remklauw maar eens nakijken en reviseren (iig remklauw revisieren)

Gelukkig is het van materiaal gemaakt wat vast slaan van de rem bijna onmogelijk maakt .. maar toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Capo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:06:
chakotay : klinkt bekend. mijn oplossin is niet motor rijden gezien ik dan ook laptop en utms kaartje moet mee slepen. Heb het geprobeerd maar de lampjes dingen die ik voorhanden had zijn vaak te ver weg of slecht zichtbaar.

Tanktas met doorzichtig vizier en daar de telefoon door ging wel redelijk.

Misschien op trillen zetten en in je onderbroek stoppen ? :+
can you call me back in 5 minutes ? if i don't pick up please try again soon :+
Niet meer met de motor gaan is voor mij eigenlijk alleen een optie als ik de 2 uur extra reistijd die ik dan per dag krijg ook uitbetaald krijg :P Ik hoef alleen binnen een paar minuten op een conference-call te kunnen inbellen en dan richting datacenter te scheuren, dat kan ook ergens langs de weg wel. Trillien voel je volgens mij niet door de rijwind en mechanische trillingen heen, of ik moet de telefoon ergens in een donker gat stoppen :+

Tanktas of kaartleesmapje lijkt me wel een mooie optie inderdaad, met een telefoon die flink licht gaat geven als er iemand aandacht wil.

@Toolkit: dat soort spul inderdaad, maar dan een beetje weer- en wind bestendig :)

@DieterVDW: zijn je schijven nog wel helemaal recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het is wel irritant want je gaat teveel naar de telefoon zitten kijken..

Hier is oncall geregeld dat je enig zins na de spits vertrekt en voor de spits weer weg gaat. effectief werken dus.. 5 uurtjes.. maar daarnaast zit je vaak wel hele avonden en soms nachten/ochtenden te werken.

Kromme schijven is idd een goeie.. maar dan zou de remhendel moeten pulseren ?

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 23-10-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Chakotay schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
@DieterVDW: zijn je schijven nog wel helemaal recht?
Welleeuh... Aangezien het slepen nogal ritmisch gebeurt afhankelijk van de draaisnelheid van het wiel, vermoed ik inderdaad wel dat mijn schijf niet 100% recht is. :o
Ik voel echter geen trilling in mijn remhendel als ik rem.

Mja ik vraag mij gewoon af hoe ernstig ik dit allemaal moet nemen.
Qua gebrek aan remkracht of zo is er in ieder geval helemaal geen sprake.
(Mijn motor is sowieso geen snelheidsmachine en wordt dus ook relaxed bereden.)

[ Voor 21% gewijzigd door DieterVDW op 23-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Capo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:41:
Het is wel irritant want je gaat teveel naar de telefoon zitten kijken..
Mja, daarom heb ik ook liever een los fel ledje ergens bij m'n tellers die toch al in mijn blikveld zitten, ipv steeds naar de tanktas te moeten kijken.
Hier is oncall geregeld dat je enig zins na de spits vertrekt en voor de spits weer weg gaat. effectief werken dus.. 5 uurtjes.. maar daarnaast zit je vaak wel hele avonden en soms nachten/ochtenden te werken.
Spits of geen spits scheelt niet bijzonder veel in reistijd in mijn geval, scheelt hooguit een kwartiertje op mijn route (Amsterdam West <-> Amersfoort, echt doorrijden kan je daar toch nooit). Alleen midden in de nacht als de weg echt leeg is doe ik het in een half uurtje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 23-10-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:45:
Vanochtend theorie (1e keer) gehaald, 2 fout *O*
Gefeliciteerd, en netjes ook zeg _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Zow, carbs, remmen, uitlaat en elektra fiksen en ze is zo goed als klaar O+
Niet letten op het lelijke blok, is het enige wat in elkaar zit en ik wil weten offie nog goed loopt (makkelijker te verkopen)
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/XJ650.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
cafe racer materiaal :P

Chakotay : Ik mag vanuit richting hoorn naar schipholrijk..a7/a8/a10/a4/n201... ik ken het ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.