Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.170 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

TheGeneral schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:25:
[...]

Meer mensen die hun ketting en daarom omheen ontvetten met lampenolie?
Ketting heb ik het nooit voor gebruikt, wel eens op velgen/klauwen/voorpoten om remstof dr af te krijgen.
Werkte erg goed.
DinX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:47:
Als ik me niet vergis kan je een ketting ook koken in olie om hem helemaal zuiver te krijgen ?

Maar dat is niet echt handig :p
Dat was 'vroeger' met kettingen zonder o-ringen, die kon je uitkoken (ene ketting aan de andere haken, dr doorheen halen en je had een uitgekookte ketting op je motor en de andere kon je uitkoken).
Ketting met o-ringen heeft het weinig zin, want in het ergste geval stook je alleen maar de o-ringen naar de klote (en die zijn er juist voor om het vet binnen de schakels te houden :+).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

TheGeneral schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:36:
Mmmm, iedereen 400 km spijt ik wel me ketting opnieuw in me die kettingspray. Maar goed had begrepen dat je hem ook zo nu en dan echt helemaal schoon moest maken.
Dat is sowiezo wel handig, maar lampenolie werkt echt goed! Je kan ook van dat wax halen in zo'n gele bus. Zal morgen wel ff kijken welk merk ik beneden heb staan. Is industriële wax. Blijft goed zitten en wordt niet al te vies op je frame enz.
M'n motorzaak waar ik altijd veel kwam (madracing) raadde ook gewoon aan om het met lampenolie te doen. Kost echt niks en werkt wsl. nog beter. Daarna wel heel goed invetten!
Als je in de buurt woont mag je ook het restantje van mij bus proberen, aangezien ik nu toch cardan heb :z

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 12-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:54:
[...]

Sowieso.. wat is het nut van smeren met vuile olie? Dan smeer je met schuurmiddel :P
de kosten (ja hollanders he ;) )
Las dat iemand op het varadero forum dat deed met zijn loobman (poor mans scottoiler) maar dat een ander forumlid vertelde dat dat niet slim was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is dat ding zo slecht niet volgens mij.. dubbele nozzle bijvoorbeeld, heeft standaard scottoiler niet.
En gewoon na iedere keer tanken ff paar keer in dat flesje knijpen tijdens het rijden en je bent klaar _/-\o_
Heb hem overwogen te kopen, maar vind hem net ff te lelijk (kan hem niet verstoppen achter tupperware) :P

Heb nu een paddockstand (20 euro Louis) gekocht om mn ketting te smeren.
Lampenolie ga ik ook eens proberen. Gebruiken jullie dan een kwast? in Lampenolie dopen en dan vuil eraf vegen ofzo? Of een oude doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ja, eerst met een oude doek en dan bv. met een kwast even alles nalopen. Kost wel even wat tijd maar dan weet je zeker dat het schoon is. Ik smeerde de laatste tijd met "Total power grease" van "innotec". Is een soort wax die echt bijna niet van je ketting afgeslingerd wordt. Persoonlijk vond ik het veruit het beste smeerspul voor een ketting. En ik heb heel wat geprobeerd! Al het vet moet er wel af zijn, omdat dat anders de wax niet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 07:47:
[...]

Toch is dat ding zo slecht niet volgens mij.. dubbele nozzle bijvoorbeeld, heeft standaard scottoiler niet.
En gewoon na iedere keer tanken ff paar keer in dat flesje knijpen tijdens het rijden en je bent klaar _/-\o_
Heb hem overwogen te kopen, maar vind hem net ff te lelijk (kan hem niet verstoppen achter tupperware) :P
ik heb/had hem ook op de varadero, op zich prima ding, maar wel een beetje budget design (waar op zich niks mis mee is)
Leiding is alleen gesmolten omdat ie tegen iets warms aan kwam :(

Het is een prima oplossing als je budget boven aan je lijstje staat..

Op de versys heb ik maar voor een scotoiler gekozen en die door de garage laten moteren.. ziet er net iets netter uit en is nog gemakkelijker in gebruik (lees: je hoeft alleen het olie nivo in de gaten te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, maar enkel de O-ringen aan 1 kant worden gesmeerd. Tenzij je de dual nozzle optie erbij neemt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, vandaag les nummer 4 gehad. Een keertje geen pionnetjes, maar gewoon lekker de weg op :).

Eerst een beetje binnen de bebouwde kom...woonerfjes, uitritten, kruispunten enzo :).
En ook nog een stukje buiten de bebouwde kom, even het gas wat verder opentrekken.

Ging allemaal best aardig, alleen het stoppen bij het afslaan ging wat minder. Ik stond 2x midden op een kruispunt/t-splitsing stil :X. Vonden de andere weggebruikers vast niet zo leuk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:07:
Ja ok, maar enkel de O-ringen aan 1 kant worden gesmeerd. Tenzij je de dual nozzle optie erbij neemt natuurlijk.
zoiets bedoel je?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=250173882674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Pro-oiler > de andere oilers :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Net weer les gehad alleen vandaag zat ik op een Kawasaki er-5 ipv de vertrouwde honda cb. De kawa is toch even andere koek, beetje aan/uit gas en een heel stuk pittiger :)

Langzame slalom eindelijk gelukt, halve draai ging 50-50, snelle slalom / lopen+parkeren was geen probleem. Al met al lekker gelest met het zonnetje op mn knar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik heb ook op beide gelest (er-5 en cb500), vond vooral dat speciale verrichtingen zoals het achtje draaien met de kawasaki makkelijker was. Zal wel een net wat kleinere draaicirkel gehad hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

Steffie

Opaque

Afgelopen week druk aan het sleutelen geweest en dit was gisteren het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20071014_01s.jpg

Alleen de koppeling werkt nog niet goed. Weet nog niet waar dat door komt, dus die moet nog weer uit elkaar worden gehaald. En er moeten nog nieuwe uitlaatpakkingen op. Daarna kan die weer in de wegenbelasting en verzekering *D

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Beetje mistig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Goed bezig Steffie :)

Leeft die man nog, of is hij gestikt? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ketting schoonmaken met een doek en een tandenborstel en opnieuw netjes invetten. Dan word de ketting goed gekoeld ( smering gebeurd intern )

Na ieder 1 a 2 ritjes (ligt aan de lengte) enkel het deel aan de onderkant van de brug invetten waar je dan bij kunt. Iedere keer stilstand staat ketting op ander punt dus word ketting zo voldoende gesmeerd/voorzien van koelspul ;)

Werkt het niet denk je ?

22.000km met GSXR1000 op originele 1e set ketting en tandwielen incl. wheelies , hard acceleren etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Gewoon een motor met cardan kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee dan zit je met dat kuttige cardan effect en vermogens verlies.

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 15-10-2007 11:57 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

cardan effect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ja je word er vroegtijdig kaal en grijs van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Toolkit _/-\o_
Die ga ik onthouden.

Dinx : Have fun http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/5948187

Staat technische verhaal en kosten punt omschreven en kun je direkt achterhalen waarom het enkel op toerbuffels zit en niet op supersports ( of sportief aangelegde motoren etc)

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 15-10-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:27:
Toolkit _/-\o_
Die ga ik onthouden.

Dinx : Have fun http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/5948187

Staat technische verhaal en kosten punt omschreven en kun je direkt achterhalen waarom het enkel op toerbuffels zit en niet op supersports ( of sportief aangelegde motoren etc)
Had ik al gelezen. Daar vertelt men dat er tegenwoordig bijna geen verschil meer merkbaar is (wat ik ook nog niet gevoeld heb met overschakelen van divi -> fjr of af en toe een vervangmotor bij groot onderhoud).

En imho wegen de baten nog zwaarder dan de lasten door :)
Moet er niet aan denken dat ik om de dag m'n ketting zou moeten smeren, minstens 1 x per jaar een nieuwe erop leggen, na elke regenrit weer smeren, elke paar maanden spannen,... :X

En die paar % vermogen die je meer verliest bij een cardan bij een ketting, boeie.
Alsof de gemiddelde rijder dat merkt zo'n paar %.

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 15-10-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

geintje meneer Sonneberg ;)
Maar het is wel opvallend dat cardan rijders wel vaak wat ouder zijn... wijsheid komt met de jaren?
Zelf zou ik ook best een cardan willen, lijkt me wel lekker makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heeft met het type fietsen te maken. Cardan vind je voornamelijk op zware tourbuffels. Die worden meestal bereden door een ouder publiek. Veel woon-werk enzo, kilometervreters,...
Ik kom weinig mensen tegen van mijn leeftijd die woon-werk doen ermee, of zoveel kilometers als mij.

[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 15-10-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:33:
Heeft met het type fietsen te maken. Cardan vind je voornamelijk op zware tourbuffels. Die worden meestal bereden door een ouder publiek. Veel woon-werk enzo, kilometervreters,...
Ik kom weinig mensen tegen van mijn leeftijd die woon-werk doen ermee, of zoveel kilometers als mij.
als ik! ;)

Maar je hebt daar wel gelijk in denk ik... zou ook wel een tour buffel willen, maar is wat onhandig in woon-werk lijkt me zo'n zwaar breed ding..
wat is jouw ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hangt van de fiets af. Mijn fiets reageert helemaal niet alsof hij zwaar is. Hij is natuurlijk ietsje breder. Maar als je problemen hebt met de breedte kan je altijd voor een topbox gaan zonder zijkoffers. Voor mij echter geen optie omdat ik meestal al 2 rugzakken mee heb (1 voor m'n werkspullen en 1 voor de sportspullen voor na het werk). Op maandag en vrijdag dan nog een trui, schoenen enzo. Dan heb ik m'n zijkoffers nodig. De andere dagen zou ik echter met topkoffer kunnen doen.

Maar bij die van mij maakt het dan nog niet zoveel uit, m'n spiegels komen even breed als de zijkoffers :p Alleen filteren bij rode lichten enzo is vrij lastig met mijn fiets. Met m'n divi zoefde ik er tussendoor tot vanvoor. Met m'n fjr moet ik vaak mee aanschuiven tot er een paar veel ruimte laten.
File's zijn echter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Toerbuffel.. dat zijn toch die motoren die continue voor je rijden in de file omdat ze er niet tussen door kunnen ?

Enigste makkelijke is het overzicht op verkeer (maar dat is op meer motoren) en de koffers. maarja woon-werk met 3 koffers ? met 3 koffers kun je op wereldreis.

Dinx je hebt duidelijk enkel gelezen in eerste stuk wat voor jou goed uitkwam en je verder ook niet verdiept erin technisch. Cardan heeft wel degelijk nog steeds nadelige effecten. Misschien bij de jappen minder als bij de BMW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

-

[ Voor 129% gewijzigd door DinX op 15-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:45:
Enigste makkelijke is het overzicht op verkeer (maar dat is op meer motoren) en de koffers. maarja woon-werk met 3 koffers ? met 3 koffers kun je op wereldreis.
Mijn Versys is idd ook lekker hoog :)
Maar 3 koffers kan ik het nut ook wel van inzien, als ik bijvoorbeeld een pak aan zou moeten, dan is een zijkoffer wel lekker om dat mee te nemen, in topbox past dat niet lekker.
En laptop tas past ook niet lekker in mijn oude topbox... op versys heb ik helemaal geen koffers (nog) en mis dat soms wel hoor.. een lege topbox is ideaal om je helm in te stoppen als je parkeert...en als je je motor pak en laarzen in paniers kwijtkan helemaal ideaal..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 15-10-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik kwam dit filmpje op YouTube tegen, wat bizar:

Suzuki TL 1000 R vs. Ferrari 360 Spider

Ik ben zelf (nog) geen motorrijder, lijkt mij wel enorm gaaf.
Ik zal dan wel wat meer van het touren zijn i.p.v. het racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

TL1000R, mijn droommotor :9~
Ik ben nou serieus aan het overwegen mijn motorrijbewijs te gaan halen. Heb net mijn auto verkocht, reden daarvoor is dat ik nu op de TU in Eindhoven studeer, en ik de auto praktisch nooit gebruik. Motor is stukken goedkoper, en ik pak eerder de motor als de auto naar Eindhoven denk ik.
Heeft iemand ervaringen met rijscholen in/rondom Nijmegen? Ik heb zelf bij Nova mijn autorijbewijs gehaald, en dat is goed bevallen (ik heb hem met 20 lessen van een uur gehaald, terwijl ik daarvoor nog nooit auto heb gereden).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:45:
Toerbuffel.. dat zijn toch die motoren die continue voor je rijden in de file omdat ze er niet tussen door kunnen ?

[...]

Cardan heeft wel degelijk nog steeds nadelige effecten.
Idd, wij toerrijders hebben op ons geheime forum de afspraak dat de sportmotoren er niet langs laten in de file. Hoe weet jij dat? :9

En een ketting heeft natuurlijk helemaal geen nadelige effecten... 8)7

* teacher wacht op de dag dat capo een echte fiets koopt :9 :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

Mijn Versys is idd ook lekker hoog :)
Maar 3 koffers kan ik het nut ook wel van inzien, als ik bijvoorbeeld een pak aan zou moeten, dan is een zijkoffer wel lekker om dat mee te nemen, in topbox past dat niet lekker.
En laptop tas past ook niet lekker in mijn oude topbox... op versys heb ik helemaal geen koffers (nog) en mis dat soms wel hoor.. een lege topbox is ideaal om je helm in te stoppen als je parkeert...en als je je motor pak en laarzen in paniers kwijtkan helemaal ideaal..
2 koffers kan ik nog wel begrijpen , maar 3 is echt wereldreis :+ ( als je jou werk spullen eruit haalt passen je motor spullen erin :P )
teacher schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Idd, wij toerrijders hebben op ons geheime forum de afspraak dat de sportmotoren er niet langs laten in de file. Hoe weet jij dat? :9

En een ketting heeft natuurlijk helemaal geen nadelige effecten... 8)7

* teacher wacht op de dag dat capo een echte fiets koopt :9 :+
Ik vind alles vanaf 250cc met 2 wielen motoren. Of dat nou scooters zijn of old timers of choppers.
jullie" toerbuffel rijders zijn zich dus ala harley rijders aan het onderscheiden van de rest.. duidelijk :+ :+ :+ :+ (echt een hele grote clown want zal wel meevallen dat jullie je onderscheiden ;) zo niet dan is dat jammer voor jullie )

1400GTR van kawa vind ik overigens geweldig hoor kwa snufjes en zit houding (rijden moet nog) , vind hem in NL enkel veelste duur geprijsd. rot BPM.

Zijn maar paar motoren waar ik niet van gecharmeerd ben eigenlijk. Technisch of kwa rij ervaring/houding etc en dat is de FJR, de gehele bmw serie op de S en de GS na en dat is het eigenlijk wel.

Ketting is nadelig voor mensen die veel rijden. Afgelopen jaar op meerdere motoren gereden, op 1 een 12.000km maar zelfs dan vind ik ketting nog wel goed te doen. Op andere fietsen ook ketting en op 1 10.000 gereden en op 1 een 5.000km meen ik . Ik ondervind er geen hinder van.

Naast de ketting smeren check ik direkt de staat van de banden (iets erin gereden?) en loop ff rondje om de fiets of alles nog in orde is. Zal ik wel over hebben gehouden aan paar weken Italiaan rijden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 15-10-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

2 koffers kan ik nog wel begrijpen , maar 3 is echt wereldreis :+ ( als je jou werk spullen eruit haalt passen je motor spullen erin :P )
Van je topbox word je niet breder dus baat het niet dan schaad het niet...
Als je toch al 2 koffers hebt maakt de look toch al niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wat is er mis met rij ervaring/zithouding van de fjr ? :)

En een topkoffer gebruik je dan weer net apart. Dus of topkoffer, of zijkoffers. Je moet ze niet alle 3 gebruiken. Had ik een topkoiffer dan reed ik op di / wo / do alleen met topkoffer rond.

[ Voor 63% gewijzigd door DinX op 15-10-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
-tom-562 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:22:
Ik ben nou serieus aan het overwegen mijn motorrijbewijs te gaan halen. Heb net mijn auto verkocht, reden daarvoor is dat ik nu op de TU in Eindhoven studeer, en ik de auto praktisch nooit gebruik. Motor is stukken goedkoper, en ik pak eerder de motor als de auto naar Eindhoven denk ik.
Heeft iemand ervaringen met rijscholen in/rondom Nijmegen? Ik heb zelf bij Nova mijn autorijbewijs gehaald, en dat is goed bevallen (ik heb hem met 20 lessen van een uur gehaald, terwijl ik daarvoor nog nooit auto heb gereden).
Dat dikgedrukte gedeelte.... Ben ik het toch niet echt mee eens :P Het is wel sterk afhankelijk van wat voor motor je rijdt, maar een betrouwbaar goedkoop autootje is zeker niet veel duurder dan een motorrijden. De kosten van motorrijden worden nogal vaak onderschat.

BTW, MF is weer eens onbereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wekko306 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Dat dikgedrukte gedeelte.... Ben ik het toch niet echt mee eens :P Het is wel sterk afhankelijk van wat voor motor je rijdt, maar een betrouwbaar goedkoop autootje is zeker niet veel duurder dan een motorrijden. De kosten van motorrijden worden nogal vaak onderschat.
Motorrijden is niet heel goedkoop, maar toch echt wel goedkoper dan autorijden. Een betrouwbaar goedkoop autotje moet je vergelijken met een betrouwbare goedkope motor. Wat veel mensen doen is een betrouwbaar goedkoop autootje van pakweg 4000 euro vergelijken met een behoorlijke motor van 4000 euro.

Goedkoper bij motor:
- Benzine
- Verzekering
- Belasting
- Afschrijving

Ongeveer vergelijkbaar:
- Onderhoud

Duurder:
- Slijtageonderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Pooh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Goedkoper bij motor:
- Benzine
- Verzekering
- Belasting
- Afschrijving
- benzine: nope
- verzekering nope :X
- belasting: nope :p
- afschrijving, ok, ik kan hem helemaal aangeven als beroepsonkosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

DinX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

- benzine: nope
- verzekering nope :X
- belasting: nope :p
- afschrijving, ok, ik kan hem helemaal aangeven als beroepsonkosten :p
Dan ben ik heel benieuwd wat voor auto je met wat voor motor vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M'n Fiat Punto met m'n FJR1300A :p

M'n motor doet gewoon 6.5-7l / 100km. Kost 14.000€ (in nl moet er nog bpm bij).

[ Voor 55% gewijzigd door DinX op 15-10-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

DinX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:34:
M'n Fiat Punto met m'n FJR1300A :p
Dat is precies het soort belachelijke vergelijking dat ik bedoel. Dat slaat toch nergens op? Vergelijk je FJR1300A eens met een auto die even hoog op de auto-ladder staat als je motor op de motor-ladder. Dan heb je 't over een BMW 5-serie, of een Lexus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Benzine hoeft idd niet veel te schelen, een goedkoop klein autotje is ook zuining. In NL kan je op de verzekering en belasting echter weel veel besparen... Belasting is maar ongeveer 60 euro per jar terwijl je zelfs voor een kleine auto al minstens het driedubbele kwijtbent. Verzekering verschilt per persoon, maar voor de 2 tientjes per maand WA+ beperkt casco van mijn ZZR verzeker ik geen koekblik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Pooh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Dat is precies het soort belachelijke vergelijking dat ik bedoel. Dat slaat toch nergens op? Vergelijk je FJR1300A eens met een auto die even hoog op de auto-ladder staat als je motor op de motor-ladder. Dan heb je 't over een BMW 5-serie, of een Lexus ofzo.
En in Belgenland zijn de motorverzekeringen een stuk duurder dan hier geloof ik.

Oops, dat had in een edit gekund.

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 15-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:44:
Benzine hoeft idd niet veel te schelen, een goedkoop klein autotje is ook zuining. In NL kan je op de verzekering en belasting echter weel veel besparen... Belasting is maar ongeveer 60 euro per jar terwijl je zelfs voor een kleine auto al minstens het driedubbele kwijtbent. Verzekering verschilt per persoon, maar voor de 2 tientjes per maand WA+ beperkt casco van mijn ZZR verzeker ik geen koekblik :)
En 't kan nog flink goedkoper: Ik rijd nu op een behoorlijk betrouwbaar oud brik: een Honda VTR650. Vezekering, alleen WA: 5 euro en wat centen per maand. 68 euro per jaar belasting, verbruik 1:19. Er is geen enkele auto die ik daarvoor zou kunnen rijden. Een vergelijkbaar autotje kost 3 keer zoveel, verbruikt minstens 1:15, en kost zowel qua verzekering als belasting minstens 't dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

Van je topbox word je niet breder dus baat het niet dan schaad het niet...
Als je toch al 2 koffers hebt maakt de look toch al niet meer uit ;)
look is niet belangrijk he ;) anders gingen we allemaal in het 3 delig zwart met stropdas :+

Dinx : Ik vind de zithouding op de FJR en eigenlijk ook op de Fazer1000 erg slecht. Niet vol te houden voor lange tijd omdat benen niet lekker zitten. Zal voor veel mensen anders zijn maar hoor er wel meer mensen over die nadenken over toerbuffels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Helemaal mee eens. Mijn vriendin rijdt een Corsa die ongeveer even oud is als mijn ZZR (1993), maar de belasting is duurder, een vergelijkbare verzekering is duurder, en hij verbruikt veel meer. Onderhoud ben ik dan weer meer aan kwijt.

Het is echter ook weer niet echt een goede vergelijking, een ZZR-600 is meer een lichte maar luxe sport/tourfiets, terwijl de Corsa een van de kleinste en simpelste Opels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:00:
Helemaal mee eens. Mijn vriendin rijdt een Corsa die ongeveer even oud is als mijn ZZR (1993), maar de belasting is duurder, een vergelijkbare verzekering is duurder, en hij verbruikt veel meer. Onderhoud ben ik dan weer meer aan kwijt.

Het is echter ook weer niet echt een goede vergelijking, een ZZR-600 is meer een lichte maar luxe sport/tourfiets, terwijl de Corsa een van de kleinste en simpelste Opels is.
Overigens is er wel een 'maar': Als wij een auto zouden hebben, zouden we er maar 1 hebben. 2 motoren zijn wel duurder dan 1 auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een motor heeft ook een duo-zitje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Chakotay schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:24:
Een motor heeft ook een duo-zitje :P
Jouw vriendin rijdt in een Corsa :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Pooh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Motorrijden is niet heel goedkoop, maar toch echt wel goedkoper dan autorijden. Een betrouwbaar goedkoop autotje moet je vergelijken met een betrouwbare goedkope motor. Wat veel mensen doen is een betrouwbaar goedkoop autootje van pakweg 4000 euro vergelijken met een behoorlijke motor van 4000 euro.

Goedkoper bij motor:
- Benzine
- Verzekering
- Belasting
- Afschrijving

Ongeveer vergelijkbaar:
- Onderhoud

Duurder:
- Slijtageonderdelen
Ach, ik had een Daihatsu Cuore, daar kwam wat onderhoud aan (daarom had ik hem weggedaan, zonde als ik hem toch niet gebruik). De maandelijkse lasten zijn lager, dat bedoel ik meer :P Benzinekosten heb je zelf in de hand a.d.h.v. je rijstijl en type motor :P Onderhoud wil ik zelf gaan doen, heb ik met m'n auto ook altijd gedaan, en met wat hulp van m'n pa en vrienden gaat dat wel lukken.
Kwa motoren zat ik te denken aan een Yamaha FZR600 of een Kawasaki ZXR750. Een oud type Suzuki SV650 leek mij ook wel wat, evenals zo'n oudere Honda VFR. Hoe zit het eigenlijk met de verzekering van die dingen, daar heb ik mij eigenlijk nog niet in verdiept.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

look is niet belangrijk he ;) anders gingen we allemaal in het 3 delig zwart met stropdas :+

Dinx : Ik vind de zithouding op de FJR en eigenlijk ook op de Fazer1000 erg slecht. Niet vol te houden voor lange tijd omdat benen niet lekker zitten. Zal voor veel mensen anders zijn maar hoor er wel meer mensen over die nadenken over toerbuffels etc.
Mja, met m'n oude zadel had ik weinig last. Ik heb nu wel een Corbin zadel. En ik heb toch nergens last van gehad in Noorwegen. De eerste dagen stukjes van 150km (700km per dag). De laatste dag 300 + 1000km aan een stuk met enkel even stoppen om te tanken en tussen die 300 en 1000 2.5 uur ferry. Daarbij ook nog stuurverhogers. Maar toen ik hem pas had zat ik ook niet slecht. Maarja, da's allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Ach, ik had een Daihatsu Cuore, daar kwam wat onderhoud aan (daarom had ik hem weggedaan, zonde als ik hem toch niet gebruik). De maandelijkse lasten zijn lager, dat bedoel ik meer :P Benzinekosten heb je zelf in de hand a.d.h.v. je rijstijl en type motor :P Onderhoud wil ik zelf gaan doen, heb ik met m'n auto ook altijd gedaan, en met wat hulp van m'n pa en vrienden gaat dat wel lukken.
Kwa motoren zat ik te denken aan een Yamaha FZR600 of een Kawasaki ZXR750. Een oud type Suzuki SV650 leek mij ook wel wat, evenals zo'n oudere Honda VFR. Hoe zit het eigenlijk met de verzekering van die dingen, daar heb ik mij eigenlijk nog niet in verdiept.
Goed, vergis je ff niet: een >500cc (sport)motor is gewoon verschrikkelijk duur om te rijden als je het onderhoud goed doet, alleen valt dat niet zo op omdat de meesten niet zoveel kilometers maken.
Die Cuore is (was) goedkoper om te rijden dan bv zo'n VFR/FZR/SV/ZXR.
Als je goedkoop wilt rijden moet je of een cuore/panda/alto/klein japje rijden, of zelf kunnen lassen/sleutelen etc en een behoorlijk gangbare oldtimer op gas pakken.
En bij een motor moet je dan gewoon een 'duffe' 250-500cc pakken (NX250 zal 1 vd goedkoopste motoren zijn om te rijden)

Kawa zou ik persoonlijk lekker met rust laten, dingen zijn doorgaans een ramp om aan te werken en de blokken zijn meestal ook niet 100% geweldig.
FZR600 is best een leuke motor, vind ze alleen zelf een erg rare zithouding hebben.
Een SV staat me van bij dat ze ook nog wel wat rare probleempjes kunnen hebben (elektronisch geloof ik), suzuki is een beetje een budget merk en dat merk je na een tijdje door meer roest en falende elektronica.
Een VFR is, ongeacht het bouwjaar, een veilige keuze, kan weinig aan kapot, alleen zijn ze vrij duur in verhouding met andere merken en types. En je moet het geluid van die V4 kunnen waarderen.

Verzekering van een motor kost geen knoop als je m alleen WA verzekerd, zonder schadevrije jaren ben je een 150-200 euro per jaar kwijt, afhankelijk vd maatschappij.
Mn eigen VFR zit ik nu op 80 euro per jaar, met 2 schadevrije jaren (Unive, ben 23).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 00:17

JdM

Humbled

-tom-562 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Laat je niet te vlug gek maken door goedbedoelde subjectieve adviezen, dat is mijn advies.

Elk merk en type heeft zijn known issues, voor alle merken en types die jij opnoemt kan ik makkelijk een berg info vinden over wat die issues dan zijn. Als ik dat kan, dan kan jij dat ook.
Heb laatst met mijn vriendin een FZR600 gekocht uit 93, prima fietske.
Ik rijd voor mijn werk regelmatig op een ZX9R, ook een prima fietske.
Ware het niet dat beide motoren last hebben van uitgelopen gasnaaldgeleiders, maar ik denk dat dat bij veel oude motoren voor kan komen.
De SV650 kan net zo goed zijn. Het feit dat er rottende bakken en roest en weet ik het al niet meer kan voorkomen heeft enkel te maken met de manier waarop vorige eigenaars ermee omgesprongen zijn, maw "laat je niet gekmaken" [/effeknuffelenruudmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:44:
Ik vind alles vanaf 250cc met 2 wielen motoren.
En hoe noem je 125cc dan? :X

* unclero zit te kijken naar een 100cc jincheng knight cruiser als lichte vakantie en knutselfiets

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

unclero schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:55:
[...]
Een brommer. Tenzij 't een crossmotor is natuurlijk.
* unclero zit te kijken naar een 100cc jincheng knight cruiser als lichte vakantie en knutselfiets
Ieder zijn smaak, denk ik dan. Als lichte 2e (vakantie)fiets zou ik eerder een yamaha tricker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Deze, maar dan met een 100cc blokje? Het lijkt me persoonlijk wel heel erg licht, maar ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Als de overheid daar nu ook zo over dacht, dan zouden fileproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. ;)
Tot die tijd heet het officieel 'lichte motorfiets', op zich wel raar want Nederland is volgens mij het enige land in de EU die zo'n onderscheid maakt, en alles boven de 50cc zo noemt ;(.
Ieder zijn smaak, denk ik dan. Als lichte 2e (vakantie)fiets zou ik eerder een yamaha tricker overwegen.
Mja, mijn idee was eerder:
- Ik moet er tassen aan kunnen hangen.
- Ik wil die stepjes door treeplankjes kunnen vervangen (relaxter zitten op lange ritten), monteer er gelijk even highwaystepjes bij als ik toch bezig ben.
- Het voordeel van wat minder power is afgezien van leuk benzineverbruik, ook dat ik gedwongen word de provinciale wegen te nemen ipv snelweg, wat vaak de mooiste routes oplevert :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:46:
[...]

Als de overheid daar nu ook zo over dacht, dan zouden fileproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. ;)
Tot die tijd heet het officieel 'lichte motorfiets', op zich wel raar want Nederland is volgens mij het enige land in de EU die zo'n onderscheid maakt, en alles boven de 50cc zo noemt ;(.
Nee hoor, in de UK is een 125cc ook een lichte motor hoor.. je mag er alleen wel al met alleen een CBT op rijden (geen pasagier en niet op snelweg)..
<=50cc is een moped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

[...]

[...]

- Ik wil die stepjes door treeplankjes kunnen vervangen (relaxter zitten op lange ritten), monteer er gelijk even highwaystepjes bij als ik toch bezig ben.
- Het voordeel van wat minder power is afgezien van leuk benzineverbruik, ook dat ik gedwongen word de provinciale wegen te nemen ipv snelweg, wat vaak de mooiste routes oplevert :D.
is een honda rebel 250 dan niets voor je?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dat kan aan een tricker ook best hoor. Ben genoeg op vakantie geweest met al m'n bagage in een rugzak om te weten dat 20 kilo meer dan genoeg is.
Het is maar wat je relaxt vindt...
Volledig mee eens. Maar ik zou dan graag een stap verder gaan, en ook nog een zandpad op willen kunnen als nodig. Of een beroerd oost-europees wegdek. Snelwegrijden moet je sowieso nooit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

Idd. een brommer.

125cc is te min om veilig en goed mee te komen in het verkeer in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

Idd. een brommer.

125cc is te min om veilig en goed mee te komen in het verkeer in mijn ogen.
Valt wel mee hoor, een goede 125cc is pittiger dan je denkt.. als je 500+cc gewent bent is het natuurlijk traag als dikke stront (vind ik nu ook) maar als je je er op insteld en je rijstijl aanpast kan je nog behoorlijk opschieten.. met verkeer meerijden is iig geen probleem, behalve op snelweg berg op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een rs125 doet 0-100 in een goede 7 seconden normaal gezien. Daarmee kan die perfect mee met het normale verkeer.

25kW motoren zijn ook maar brommers dus ?
De rs125 heeft thans ook 34pk

Dus een 500cc motorscooter is wel een motor en een 25kW motor niet 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door DinX op 16-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

rimpeldinky schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:05:
is een honda rebel 250 dan niets voor je?
Yup, die heb ik ook nog overwogen.
Pooh schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:05:
Dat kan aan een tricker ook best hoor. Ben genoeg op vakantie geweest met al m'n bagage in een rugzak om te weten dat 20 kilo meer dan genoeg is.
En bedoel je dan die rugzak aan de fiets hangen of aan jezelf en dan zelf op de fiets gaan zitten? ;)
Ik wil juist van de rugzak op me rug af, zeg maar.
Het is maar wat je relaxt vindt...
Ik vind het relaxt om eens van houding te kunnen veranderen, mijn benen te strekken, ed. ;)
Volledig mee eens. Maar ik zou dan graag een stap verder gaan, en ook nog een zandpad op willen kunnen als nodig. Of een beroerd oost-europees wegdek. Snelwegrijden moet je sowieso nooit willen.
Mja, ikzelf heb daar persoonlijk niet zoveel behoefte aan. En het wegdek in O-Europa is behoorlijk verbeterd, moet ik zeggen (ik kom wel eens in Polen) ;).
DinX schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:42:
Een rs125 doet 0-100 in een goede 7 seconden normaal gezien. Daarmee kan die perfect mee met het normale verkeer.
En topt op ongeveer 170km/u dachtik ;). Lijkt me ook afdoende, is leuk als je fiets 250+ kan, maar of je er buiten het circuit wat aan hebt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

unclero schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:12:
En bedoel je dan die rugzak aan de fiets hangen of aan jezelf en dan zelf op de fiets gaan zitten? ;)
Ik wil juist van de rugzak op me rug af, zeg maar.
Natuurlijk. Maar je kunt op elke motor wel 20 kilo extra kwijt zonder problemen. Tanktas, zijtassen, beetje achterop, beetje puzzelen, klaar. Pas als je veel meer meewilt wordt de ruimte voor bagage een probleem.
Ik vind het relaxt om eens van houding te kunnen veranderen, mijn benen te strekken, ed. ;)
Kan ik me iets bij voorstellen, maar de gemiddelde houding op zo'n cruiser levert mij al pijn in m'n rug als ik ernaar kijk.
Mja, ikzelf heb daar persoonlijk niet zoveel behoefte aan. En het wegdek in O-Europa is behoorlijk verbeterd, moet ik zeggen (ik kom wel eens in Polen) ;).
Polen en Tsjechie wel. Maar Slowakije, Hongarije, Roemenie e.d. is nog steeds een drama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:42:

Dus een 500cc motorscooter is wel een motor en een 25kW motor niet 8)7
dat heb ik niet gezegd

Modbreak:ongewenst taalgebruik

Toolkit : Ja het rijd leuk maar ik persoonlijk vind het teveel brommer kwa alles , niet enkel snelheid. Zou dan toch kijken voor bijv. een geknepen 25kw 500cc zodat je ook echt het gevoel hebt dat je op een motor zit en ook door ander verkeer voor motor word aangezien :)

Het is gewoon ff wat meer motor kwa zit houding, gewicht tussen de benen, etc. etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Steffie op 16-10-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als je je vergelijking doortrekt wel.

Modbreak:Lijkt me niet nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Steffie op 16-10-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Modbreak:Meer van hetzelfde.

[ Voor 114% gewijzigd door Steffie op 16-10-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

dat heb ik niet gezegd

Toolkit : Ja het rijd leuk maar ik persoonlijk vind het teveel brommer kwa alles , niet enkel snelheid. Zou dan toch kijken voor bijv. een geknepen 25kw 500cc zodat je ook echt het gevoel hebt dat je op een motor zit en ook door ander verkeer voor motor word aangezien :)

Het is gewoon ff wat meer motor kwa zit houding, gewicht tussen de benen, etc. etc.
mijn varadero werd wel degelijk voor een 'echte' motor aan gezien en een RS125 denk ik ook wel..
Minder gewicht tussen je benen is in de stad/terein juist een voordeel, varadero kan ik achterkant optillen en dwars zetten als ik een smal gat uit moet.. dat kan ik met versys wel vergeten..
en qua houding was de vara ook prima..

bij sommige 125 die op schaal lijken gemaakt tezijn kan ik je wel gelijk geven (als je 1.80m+ bent) maar lang niet alle 125cc zijn zo..

Maar ik verkies nu toch wel voor iets zwaarders, ook op vakantie... maar ieder zijn eigen ding, dat houd het leuk..

[ Voor 1% gewijzigd door Steffie op 16-10-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Pooh schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:43:
Kan ik me iets bij voorstellen, maar de gemiddelde houding op zo'n cruiser levert mij al pijn in m'n rug als ik ernaar kijk.
Ik wil ook nog een rugleuning monteren :>. (Die buddy kan me gestolen worden, ik heb liever ruimte voor meer bagage dan voor die ene keer in het jaar dat iemand achterop wil)
Polen en Tsjechie wel. Maar Slowakije, Hongarije, Roemenie e.d. is nog steeds een drama :)
True, maar zo ver kom ik meestal niet ;). Op Polen en Duitsland na maak ik liever binnenlandse ritjes (wat wonen we toch in een mooi land :D) of stuur ik naar de zon.
Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:44:
Het "motor-gevoel" is ook zo suggestief ;). Bij mij gaat het voornamelijk om het gevoel van vrijheid van twee wielen met een motortje. Sommige mensen voelen pas het motorgevoel als ze in een Goldwing zitten (kun je nou echt spreken van eróp? :/), weer anderen gaan op een soes zitten met een tank die nog breder is dan zijzelf, zo is dat bij iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Toolkit : ja grote 125cc'ers is het idd andere koek. Maar een RS125 was mijn ervaring dat je toch wel als brommer werd aangezien (jaren en jaren terug ;) zelfde met de mito. Eens wat proefgereden ;)

Motorgevoel is idd suggestief ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Capo op 16-10-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:25:
Toolkit : ja grote 125cc'ers is het idd andere koek. Maar een RS125 was mijn ervaring dat je toch wel als brommer werd aangezien (jaren en jaren terug ;) zelfde met de mito. Eens wat proefgereden ;)

Motorgevoel is idd suggestief ;)
ben op mijn GPX250 eens aan de kant gezet voor een rollerbankcontrole... dus wat dat betreft ;) :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
in hoeveel landen mag je niet een 125 cc besturen met auto rijbewijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:22:
Paul Lam is relaxed, maar dat heb ik je in juni ook al verteld.
Paul Lam = Kawasaki ER-5 / Honda CB750, instructeur op de motor
Nova = BMW F650GS, instructeur in de auto

Gewoon gaan rijden! ;)

* snars heeft z'n pasje sinds een paar dagen in bezit...en een volledige uitrusting..maar even geen geld om een moto te kopen! :'(
Dus..nog geen zelfstandig ritje gemaakt.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:44:
in hoeveel landen mag je niet een 125 cc besturen met auto rijbewijs :P
Dat bedoelde ik maar even ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Morgenochtend gaat mijn vriendin op voor haar AVD.
Kan niet wachten om eindelijk eens samen te gaan rijden :)

Nou is het probleem alleen dat ze geen tijd heeft om haar rijbewijs aan te vragen / op te halen ivm haar werk. Ik heb, als student, genoeg tijd om dit voor haar te doen (dit allemaal er van uitgaande dat ze het gewoon haalt natuurlijk ;)). Kan zij me op de een of andere manier machtigen, of gaat die vlieger niet op ? Dan verras ik 'r met een spoedaanvraagje zodat we dit weekend al kunnen rocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kan zover ik weet alleen zelf maar, ze moeten je identificeren adv de foto + jezelf + ID

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, heb ik ook ooit nog eens nagevraagd... Rijbewijzen kunnen alleen persoonlijk worden aangevraagd en afgehaald.

Kan ze niet gewoon 2x een uurtje later op haar werk komen, en dan 'sochtends vroeg het rijbewijs aanvragen en afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Sommige gemeenten hebben ook iets als een e-locket, kun je een afspraak maken voor iets, ben je meteen de eerstvolgende die aan de beurt is. Met m'n paspoort was dat vet relaxed :D

Uiteraard moet je dan een bekende tegenkomen die nog minimaal een uur moet wachten :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dingen als rijbewijs/ID/uittreksels afhalen is bij mij tot nu toe altijd binnen 5 minuten gebeurt, daar hebben ze in Amersfoort een aparte balie voor :) Aanvragen duurt wel langer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:19

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

.KeN. schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:38:
Morgenochtend gaat mijn vriendin op voor haar AVD.
Kan niet wachten om eindelijk eens samen te gaan rijden :)

Nou is het probleem alleen dat ze geen tijd heeft om haar rijbewijs aan te vragen / op te halen ivm haar werk. Ik heb, als student, genoeg tijd om dit voor haar te doen (dit allemaal er van uitgaande dat ze het gewoon haalt natuurlijk ;)). Kan zij me op de een of andere manier machtigen, of gaat die vlieger niet op ? Dan verras ik 'r met een spoedaanvraagje zodat we dit weekend al kunnen rocken.
Geen tijd , druk druk druk :(
Kap nou , tijd moet je maken :(
Zo my 2 cts

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:59:
[...]

Geulen in de weg, hoe komen ze erop... Hoe diep zijn die dingen, heb je een foto misschien? Ook leuk als je in een laag koekblik zit...
niet echt duidelijk maar dat was de situatie ook niet (maakt het nog riskanter :()

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4458.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4459.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ziet er meer uit als zo'n afwateringsgeultje, imho.

Ze hadden dat bord alleen blauw ofzo moeten maken, of een waarschuwingsbord erbij. Ik kan me goed voorstellen dat je als motard je anders de pleuris schrikt en vervolgens onderuit gaat op de blaadjes :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:27:
Ziet er meer uit als zo'n afwateringsgeultje, imho.

Ze hadden dat bord alleen blauw ofzo moeten maken, of een waarschuwingsbord erbij. Ik kan me goed voorstellen dat je als motard je anders de pleuris schrikt en vervolgens onderuit gaat op de blaadjes :/.
tja denk ook dat ik een van de weinige zo niet de enige ben die daar op de motor komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, ik zit te denken aan een Yamaha Thundercat, 4 jaar oud ofzo. Iemand die me dit kan afraden/aanraden?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

@ Chakotay & rimpeldinky:
Daar was ik al bang voor inderdaad. En nee, even wat later komen is niet echt een optie.
Ze is net met haar nieuwe baan begonnen en de patienten zijn al ingeroosterd.
"Ja sorry meneer, ik weet dat u al maanden op een wachtlijst staat, maar ik moet echt even mijn rijbewijs aanvragen, dus ik kan u niet helpen en uw afspraak gaat dus mooi niet door.."
No go helaas.

Sommige mensen hebben nou eenmaal banen met verantwoordelijkheid en hoge werkdruk HenAadNel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Wokschotel schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:58:
Hmm, ik zit te denken aan een Yamaha Thundercat, 4 jaar oud ofzo. Iemand die me dit kan afraden/aanraden?
Das een goede motor! Zelfde frame, blok, achterbrug etc. als mijn FZR600R. Alleen de 2e versnelling wil nog wel eens problemen gaan geven. Dus ff goed door trekken in de 2 en als ie er niet uit schiet heb je (voorlopig) geen probleem. Mijn 2e versnelling doet het nog perfect met 54k op de teller overigens.

Zijn vrij zuinige motoren (kan 1:22 halen op de snelweg @130kmh).

Verder de gebruikelijke zaken langslopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 17-10-2007 12:18 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

ZiegoM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:15:
[...]

Das een goede motor! Zelfde frame, blok, achterbrug etc. als mijn FZR600R. Alleen de 2e versnelling wil nog wel eens problemen gaan geven. Dus ff goed door trekken in de 2 en als ie er niet uit schiet heb je (voorlopig) geen probleem. Mijn 2e versnelling doet het nog perfect met 54k op de teller overigens.

Verder de gebruikelijke zaken langslopen :)
Gebruikelijke zaken? :>

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

De Thundercat heeft ook een hele goede club + site:

http://www.thundercat.nl/content/view/48/32/

Staan ook leuke roadtests op :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

.KeN. schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:13:
Daar was ik al bang voor inderdaad. En nee, even wat later komen is niet echt een optie.
"Ja sorry meneer, ik weet dat u al maanden op een wachtlijst staat, maar ik moet echt even mijn rijbewijs aanvragen, dus ik kan u niet helpen en uw afspraak gaat dus mooi niet door.."
No go helaas.

Sommige mensen hebben nou eenmaal banen met verantwoordelijkheid en hoge werkdruk HenAadNel.
meeste gemeenten zijn tot 8 uur ;savonds open op koopavonden :) als je dan van te voren een afspraak maakt (telefonisch? kan wel in de lunchpauze denk ik zo) is daar vast iets voor te regelen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Wokschotel schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:58:
Top fiets, zal je denk ik niet snel op uitgekeken raken. Zijn er tig van verkocht en is niet echt meer grondig gewijzigd sinds z'n introductie. Betrouwbare fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

rimpeldinky schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:25:
[...]

meeste gemeenten zijn tot 8 uur ;savonds open op koopavonden :) als je dan van te voren een afspraak maakt (telefonisch? kan wel in de lunchpauze denk ik zo) is daar vast iets voor te regelen :)
Hier in Amsterdam Slotervaart (je weet wel, met al die steekpartijen.. oehhh :p) zijn ze één dag tot 18:00u open. De rest van de dagen tot 15:00u. En mijn vriendin werkt in Arnhem en Leiden. Niet te doen. DigiD is ook geen optie zie ik al. Han.... dig :p

Toch dan maar even kijken of er niet wat geregeld kan worden op haar werk.
Dit zou toch echt te gek voor woorden zijn. Je examen halen, maar je rijbewijs niet kunnen aanvragen / ophalen. Ach, komt wel goed. We verzinnen wel iets. Bedankt voor het meedenken iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Na het halen van haar examen kan ze toch gewoon wel even direct langs het postkantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 08:19

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

.KeN. schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:13:
No go helaas.

Ik weet het :9 [ sorry voor me lompheid ]
Maar soms gaat eige ikke voor :9
Anders doet een ander het wel :'(

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe geen probleem man.
charrel schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:47:
Na het halen van haar examen kan ze toch gewoon wel even direct langs het postkantoor?
Volgens mij moet je tegenwoordig een dag wachten tot je 'm kan aanvragen met die nieuwe procedure of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Je kan inderdaad niet meteen langs. Officieel duurt het geloof ik 1 werkdag, maar ik kon 's middags m'n rbw al aanvragen nadat ik 's ochtends het examen gehaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dit weekend helaas dus niet samen rijden. Oh well.
Ze heeft net gebeld: ze heeft het gehaald hoor !
Had ook niet anders verwacht eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:10:
[...]

niet echt duidelijk maar dat was de situatie ook niet (maakt het nog riskanter :()

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Fijn al die bladeren :)

Maarum... Goed voor je vering en stabiliteit zeg, zo'n greppel in de weg :X Dat overduidelijke bordje staat er ook erg ruim van te voren zo te zien :+

vriendin van .KeN.: gefeliciteerd, en succes met tijd vinden voor het afhalen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Chakotay op 17-10-2007 14:09 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.