Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.329 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:25

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Chakotay schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:07:
[...]

Ik moet hem nog even bijwerken, die angel eyes moeten er zeker in :) Wat voor motor zit er ookalweer omheen?
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/bf2/Untitled-1.gif

Ik moet nog steeds mooie foto's overdag hebben, nemen er nog mensen cams mee zondag? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Oemfoefoe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Deze:

[afbeelding]

Ik moet nog steeds mooie foto's overdag hebben, nemen er nog mensen cams mee zondag? B)
Ik gok dat er zelfs tweakers zullen zijn met een cam mount op het stuur, ik niet btw :+

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:35:
[...]

Wat mot je nou met maar 1 PK }:|
Relaxed beetje rond rijden, genieten van de natuur zonder herrie en vooral zonder al teveel inspanning, blij dat het paard loopt en niet ik :+

Der is meer als krachtsport, motor rijden en de rest van de hobby's :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

paardrijden buiten in de natuur vind ik ook leuk (alleen al jaren niet meer gedaan) maar in de bak rondjes lopen vind ik maar saai..

Anyway vanochtend weer lopen irriteren an van die lui die niet stilstaan als ze uit een zijweg komen maar heel langzaam maar zeker je rijbaan op rijden...
Wat denken die lui nou? een beetje half op mijn rijbaan gaan staan met de neus van je auto (of vrachtwagen in dit geval)...

En dan moet ik maar gokken of ze me gezien hebben of niet :?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

Toevallig stuipen krijgen in je rechterbeen O-) :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-10 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Pooh schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:01:
[...]

Onzin. Ten eerste keek Watt helemaal niet naar paarden, maar naar pony's. Hij berekende hoeveel een mijn-pony gemiddeld per minuut (dus gemeten over een dag of meerdere dagen, gemeten over meerdere pony's) kon omhoogbrengen. Daarna gooide hij er een correctiefactor overheen omdat pony's geen paarden zijn (+50% als ik me niet vergis) en noemde het paardenkracht.

Van de engelse wikipedia

[...]

Dat paard deed dus juist flink z'n best... :P
Ah! Maargoed... als een paard zich in een uur uit mag leven komt er wel meer dan 1 pk uit!

Of die Calorietellers op die fitnessdingen zijn gewoon onzin, dat kan natuurlijk ook nog :X

Wel maf om te zien hoe iemand met een boormachine los gaat op je helm :) 't Heeft wel wat geholpen, maar 't kan nog beter...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:24:
Toevallig stuipen krijgen in je rechterbeen O-) :p
daar schiet ik hier weinig mee op... een tegenligger kan hard aankomen ;) :p
Maar soms krijg je er wel de neiging van..

Volgens het police riders handboek moet ik eerst een korte toeter doen, als hij de weg echt op rijd een continue toeter.. en als je er bijna op zit niet tuteren want dat kan averechts werken en eromheen proberen te sturen (en bidden naar je god van keuze ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ToolkiT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:20:
[...]
Anyway vanochtend weer lopen irriteren an van die lui die niet stilstaan als ze uit een zijweg komen maar heel langzaam maar zeker je rijbaan op rijden...
Wat denken die lui nou? een beetje half op mijn rijbaan gaan staan met de neus van je auto (of vrachtwagen in dit geval)...

En dan moet ik maar gokken of ze me gezien hebben of niet :?
Daar heb ik - helemaal sinds ik ben omver getikt op die rotonde - ook echt een dikke hekel aan :X
Toch een stuk relaxedter om hun pad te kruizen als ze duidelijk zijn en compleet stil gaan staan in plaats van dit vage gedoe. Vaak zoek je dan oogcontact om te kijken wat ze nou precies van plan zijn, maar dat zegt helaas ook niet altijd wat. Soms kijken ze zelfs gewoon nonchalant een andere kant op. Dan is het helemaal gokken of je wel bent gezien. Fijne situaties zijn dat altijd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:39:
[...]

daar schiet ik hier weinig mee op... een tegenligger kan hard aankomen ;) :p
:D

mis de MF smiley van het op de grond slaan van het lachen ..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:19:
[...]

:D

mis de MF smiley van het op de grond slaan van het lachen ..
_o- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die heeft dezelfde code als op MF zelfs :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:09:
Die heeft dezelfde code als op MF zelfs :P
volgens mij is dat andersom aangezien MF een afsplitsing is van GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:10:
[...]

volgens mij is dat andersom aangezien MF een afsplitsing is van GoT..
Dan blijft de code toch nog steeds hetzelfde als op MF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kip: "Je bent een ei" ;)

Maar ik vermoed dat MF al bestond voordat die smiley er op GoT was...
wimmel_1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Volgens de geleerden die de evolutietheorie aanhangen waren de vissen er eerder dan de zoogdieren en het gevogelte .....

Vissen leggen ook eitjes ....

dus Kip/Ei discussie is een "non" discussie _O-

edit:
Maar wat dit met motoren te maken heeft ...... :?
Met kalkschaal? :P

[ Voor 128% gewijzigd door steveman op 26-06-2008 21:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens de geleerden die de evolutietheorie aanhangen waren de vissen er eerder dan de zoogdieren en het gevogelte .....

Vissen leggen ook eitjes ....

dus Kip/Ei discussie is een "non" discussie _O-

edit:
Maar wat dit met motoren te maken heeft ...... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 26-06-2008 19:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:26:
Als er één classic is die ik zeker ooit nog eens zou willen restaureren is het deze wel. (ik heb er alleen nu geen werkplaats voor, en ze beginnen ook wel zeldzaam en duur te worden)
Z900 (1973-1976)
[afbeelding]

Omg, kippevel, alleen al bij het bekijken van deze foto O+ _/-\o_
Pak dan een Z1000J. De Z900, hoe geweldig dat ding ook is (vind het een geweldige motor), is gewoon veels te duur. Onderdelen van een Z1000J kosten de helft. En je kan makkelijk wat leuke tuningparts kopen bij schnitz voor een schappelijke prijs. Zoals een undercut dragrace versnellingsbak voor rond de 300 euro (met core exchange)

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2008 20:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, MF is ook ooit eens begonnen als "motortopic" op dit forum, was retesucces, dus ruud (duderuud) heeft toen zijn eigen forum opgezet.

En, MF maakt sinds een tijdje ook gebruik van react, waar dit forum een fork van is. Dan zijn die smiley codes idd identiek :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^ zou volgens jouw theorie dan ook moeten werken .... :+

Dat het hier ooit begonnen is met een topic... klopt ;) Maar dat die smileys automagisch gelijk zouden zijn..... Neuh ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Will_M op 26-06-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Er zitten maar een paar smileys standaard in react, zowel hier op MF is veel spul toegevoegd... :W werkt hier ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:06:
Er zitten maar een paar smileys standaard in react, zowel hier op MF is veel spul toegevoegd... :W werkt hier ook niet :P
:w werkt prima hoor ;)

Straks in de spits twee levensmoee kerels op BMW's met knalrode helmen. Het was aardig druk maar we reden wel. Linkerbaan (van de A50 Nijmegen-Arnhem) reed zo'n 110km/u en de rechterbaan met veel vrachtwagens rond de 90. Ik had eerst nummer 1 op een meter of twee achter me hangen met z'n grootlicht aan. Ik kon niet snel naar rechts, want remmen ging immers niet, maar na een minuut ofzo konden ze er dan toch voorbij. ervolgens heb ik ze dit bij een stuk of tien auto's zien herhalen, waarbij ze als de auto niet snel genoeg naar rechts ging handgebaren gingen gebruiken (o.a. de vinger), de auto rechts gingen inhalen en er op een meter naast de auto weer gingen vingeren e.d.

Motorrijden is mooi, leuk en ik geef motorrijders de ruimte (en houdt afstand, want niets zo erg als een stuk blik van 1500 kilo op je motorkont) maar als je een echte deathwish hebt moet je vooral zo gaan rijden 8)7 (je hoeft maar één gek tegen te komen die een rukje aan z'n stuur geeft of even gaat remmen en je bent morsdood)

Als je zo opgefokt raakt in het verkeer moet je al helemaal niet op een motor stappen 8)7

(ik reed dus in m'n koekblikje, laat dat duidelijk zijn :P)

[ Voor 71% gewijzigd door pagani op 27-06-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil voor dit weekend een 25Kw motor huren..
Heel Breda en omgeving al afgebeld, maar nergens hebben ze 25Kw motoren.. (Naja, op van die scooterdingen na.)
Heeft iemand nog een adres in Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Dordrecht, Rotterdam, Tilburg of Den Bosch? Of eventueel in Arnhem en omg. aangezien ik daar vanavond ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer motoport-echt.nl eens, welliswaar net uit de richting maar hey! Motorrijden is part of the fun, right? ;) Lijkt me sowieso een beetje kort-dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:10:
Probeer motoport-echt.nl eens, welliswaar net uit de richting maar hey! Motorrijden is part of the fun, right? ;) Lijkt me sowieso een beetje kort-dag..
Vos :X :X :X

De laatste keer dat ik daar was voor kledij, dat kunnen ze onmogelijk verkloten. Maar voor dingen die verder gaan dan het olie vervangen ga ik er met een gigantische bocht omheen. Die kerels hebben mij 3000 euro gekost.

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 27-06-2008 10:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:10:
Dat is me iets te ver uit de richting.. Misschien toch maar eens Motoport Den Bosch gaan bellen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gister bij de open dag van de Locale triumph dealer geweest, en meteen optoplasten met speakers aan laten meten tegen gereduceerd tarief :)

En ook nog een Triumph t-shirt gewonnen dus leuke avond gehad..

In july doen ze een loterij voor alle mensen die een proefrit gaan maken.. dus maar eens een keer de tiger gaan lenen voor de lol...
alhoewel die Rocket 3 touring ook wel trekt (als ik een garage had en de loterij won en hem er als 2e motor bij zou nemen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 19:19

L01

johnnyv.nl schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:54:
[...]

:w werkt prima hoor ;)

Straks in de spits twee levensmoee kerels op BMW's met knalrode helmen. Het was aardig druk maar we reden wel. Linkerbaan (van de A50 Nijmegen-Arnhem) reed zo'n 110km/u en de rechterbaan met veel vrachtwagens rond de 90. Ik had eerst nummer 1 op een meter of twee achter me hangen met z'n grootlicht aan. Ik kon niet snel naar rechts, want remmen ging immers niet, maar na een minuut ofzo konden ze er dan toch voorbij. ervolgens heb ik ze dit bij een stuk of tien auto's zien herhalen, waarbij ze als de auto niet snel genoeg naar rechts ging handgebaren gingen gebruiken (o.a. de vinger), de auto rechts gingen inhalen en er op een meter naast de auto weer gingen vingeren e.d.

Motorrijden is mooi, leuk en ik geef motorrijders de ruimte (en houdt afstand, want niets zo erg als een stuk blik van 1500 kilo op je motorkont) maar als je een echte deathwish hebt moet je vooral zo gaan rijden 8)7 (je hoeft maar één gek tegen te komen die een rukje aan z'n stuur geeft of even gaat remmen en je bent morsdood)

Als je zo opgefokt raakt in het verkeer moet je al helemaal niet op een motor stappen 8)7

(ik reed dus in m'n koekblikje, laat dat duidelijk zijn :P)
:| Als ze zichzelf dood willen rijden moeten ze dat vooral doen maar dan liever tegen een betonnen muur ofzo en niet op de snelweg....

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, ik was de enige motorrijder die NIET naar Assen ging :D

Ze stonden nog net niet te wijzen dat ik verkeerd reed :)

De wind viel me nog mee eigenlijk, krachtje 5 zou het zijn geweest. Al had ik nu geen rugtas bij me natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Motorrijden is mooi, leuk en ik geef motorrijders de ruimte (en houdt afstand, want niets zo erg als een stuk blik van 1500 kilo op je motorkont)
Ik heb mijn zus eens achterop gehad. ze zei dat ze nu wel doorhad hoe dichtbij automobilisten komen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:23

4x2

lộn xộn quá

Ik kon niet snel naar rechts, want remmen ging immers niet, maar na een minuut ofzo konden ze er dan toch voorbij. ervolgens heb ik ze dit bij een stuk of tien auto's zien herhalen, waarbij ze als de auto niet snel genoeg naar rechts ging handgebaren gingen gebruiken (o.a. de vinger), de auto rechts gingen inhalen en er op een meter naast de auto weer gingen vingeren e.d.
Wat ik zou doen in zo'n geval (als motorrijder) als ik haast heb is gewoon gebruik maken van je breedte en m overal langsaf frotten zonder enig gebaar.
Schiet een stuk beter op en je valt ws ook veel minder op maar dat wat weet ik helemaal niet uit ervaring hoor O-)
Rechts inhalen werkt altijd het beste als je het gewoon vanuit het niks doet, als je eerst gaat lopen kleven zal iemand dr eerder op voorbereid zijn en eerder geneigd zijn om het gat dus dicht te rijden :P

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 27-06-2008 17:22 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik vind de snelweg als het een beetje druk is sowieso hopeloos. Moet ik nog een stuk ga ik steeds weer naar rechts en hou dezelfde snelheid aan van de linkerbaan. Rijdt veel relaxter (immers zee van ruimte voor je) en als ik een vrachtwagen tegenkom is er altijd wel een gaatje links. Rechts inhalen doe ik gewoonweg niet, vind het geen bekeuring waard om verderop weer achter een linksplakker aan te kunnen sluiten.

Laatste stukje duik ik wel binnendoor, is er tenminste ruimte om het gas open te draaien en heb je gelijk wat te sturen ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Clithopias op 27-06-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Wat ik zou doen in zo'n geval (als motorrijder) als ik haast heb is gewoon gebruik maken van je breedte en m overal langsaf frotten zonder enig gebaar.
Schiet een stuk beter op en je valt ws ook veel minder op maar dat wat weet ik helemaal niet uit ervaring hoor O-)
Rechts inhalen werkt altijd het beste als je het gewoon vanuit het niks doet, als je eerst gaat lopen kleven zal iemand dr eerder op voorbereid zijn en eerder geneigd zijn om het gat dus dicht te rijden :P
Eens. Gewoon er tussendoor jassen :p
Clithopias schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:22:
Ik vind de snelweg als het een beetje druk is sowieso hopeloos. Moet ik nog een stuk ga ik steeds weer naar rechts en hou dezelfde snelheid aan van de linkerbaan. Rijdt veel relaxter (immers zee van ruimte voor je) en als ik een vrachtwagen tegenkom is er altijd wel een gaatje links. Rechts inhalen doe ik gewoonweg niet, vind het geen bekeuring waard om verderop weer achter een linksplakker aan te kunnen sluiten.

Laatste stukje duik ik wel binnendoor, is er tenminste ruimte om het gas open te draaien en heb je gelijk wat te sturen ook.
Ik wacht tegenwoordig nog niet eens achter de linksrijder maar ga er uit gewoonte al rechts voorbij. Voor die halve seconde dat het duurt :X :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Zo, ik heb na 4 maanden met gympen rijden ( :X ) eindelijk een paar laarzen gescoord: Sidi Strada Rain, zegmaar de budget waterdichte toerlaars van Sidi.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorgoedkoop.nl/data/beeld/1393a074e9988b757720e067958dd5a7.jpg

Helaas geen Gore-tex en geen toesliders..maar ze zitten lekker en de prijs (165 bij Termaat) stond me wel aan. In hoeverre ik de toesliders ga missen is de vraag....ik rij steeds vaker spul aan de grond, maar dat heeft meer te maken met de boterzachte vering van de GPZ.

Is het trouwens heel raar om zo'n oud beestje als mijn GPZ500S te voorzien van hippe aftermarket vering? Bijvoorbeeld het basismodel Wilbers demper achter en stijvere progressieve veren voor? Ik snap dat ik die investering nooit terug zou kunnen krijgen...maar ik denk dat ik nog best een tijd op dit ding wil rond rijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hksuspension.nl/beheer/uploads_producten/20051110161705.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 28-06-2008 01:29 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb exact dezelfde laarzen, bevallen tot nu toe prima :) Er is ook nog geen druppel doorheen gekomen tot nu toe. De zool slijt echter wel redelijk snel als je er dag in dag uit op rondhobbelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een 51-jarige motoragent van de regiopolitie Groningen is vrijdagavond ter hoogte van Ermelo gewond geraakt. Hij ging onderuit met zijn motor, omdat hij een niesbui kreeg, aldus een woordvoerder van de politie vandaag.

De agent reed over de snelweg A28 in de richting van Groningen. Hij wilde tanken en stuurde in de richting van een afrit. Op dat moment moest hij zo erg niezen, dat hij de wegberm in reed. Hij sloeg over de kop.

Voorbijgangers verleenden de agent de eerste hulp totdat de ziekenwagen er was.
Lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ben er ook altijd bang voor. heb wel eens in me helm moeten niezen. durfde totaal niet mijn ogen dicht te doen omdat ik bang was dat ik mezelf van de weg af zou sturen. Als je niest maak je toch een beweging met je hele lijf wat weer gevolgen heeft voor de beweging van de motor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:47:
[...]

ben er ook altijd bang voor. heb wel eens in me helm moeten niezen. durfde totaal niet mijn ogen dicht te doen omdat ik bang was dat ik mezelf van de weg af zou sturen. Als je niest maak je toch een beweging met je hele lijf wat weer gevolgen heeft voor de beweging van de motor.
Klopt. Heb het gelukkig nog niet op kleine wegen gehad of in bochten. Enkel met won-werk. Daar valt het nog mee. Moet er niet aan denken dat het in een bocht gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vond het al zo raar dat daar een politiemotor lag :o

Het was in de afrit van de snelweg, schuin omhoog en nogal een rare S bocht. Kan me inderdaad voorstellen dat je daar op zo'n moment de berm raakt :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:16:
[...]

Vos :X :X :X

De laatste keer dat ik daar was voor kledij, dat kunnen ze onmogelijk verkloten. Maar voor dingen die verder gaan dan het olie vervangen ga ik er met een gigantische bocht omheen. Die kerels hebben mij 3000 euro gekost.
Geen idee, ik koop geen kleding bij een motorfietszaak, en onderhoud doe ik zelluf. En ze hebben mij wel meer dan 3000 euro gekost, maar daar heb ik dan wel weer een knap fietsje voor retour gekregen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
niesbui....right....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Van Wikipedia: "Bij het niezen is het vrijwel onmogelijk om de ogen open te houden. Dit komt waarschijnlijk omdat de zenuwen van de neus en de ogen dicht bij elkaar liggen en met elkaar verbonden zijn."
Als jij dus een paar keer achter elkaar moet niezen, wat dus ongecontroleerd kan gebeuren. Heeft dat hetzelfde effect als een paar keer je ogen dicht doen. In het algemeen is je ogen dicht doen in een bocht niet echt bevorderlijk voor je lijn. En de paar keer dat ik heb moeten niezen op de motor heb ik ook altijd geprobeerd dat op een recht stuk te doen, maar ook dan is het best eng als het moment gewoon niet uitkomt (remmen voor auto's bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 06:54:
Ik heb exact dezelfde laarzen, bevallen tot nu toe prima :) Er is ook nog geen druppel doorheen gekomen tot nu toe. De zool slijt echter wel redelijk snel als je er dag in dag uit op rondhobbelt...
Ok, goed om te horen :) Ik moet wel ff opnieuw leren schakelen met die dingen, ik voel bijna niet wat ik doe. Gister ging ik bijna op m'n plaat bij het opdraaien van een kruising. M'n motor begon wel erg ver te hellen, dus ik wanhopig meer gas geven, been uitsteken om de boel niet neer te leggen...en toen zag ik het groene lampje van neutraal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Vandaag nieuwe motor opgehaald.

Voor het geval iemand details wil zien een mega foto , en ja de muur moet nog gewit worden ooit eens :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/honda/cbr1000rrcapo.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 29-06-2008 09:18 . Reden: geresized ivm beleid :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ga je nu doen met je ondertitel :+?

Maarre, geil ding...echt porno op wielen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zoiets ? :+

Ik wil eigenlijk mijn MF signature eens neer zetten " No substitute for bulletproof engines"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:23:
Vandaag nieuwe motor opgehaald.

Voor het geval iemand details wil zien een mega foto , en ja de muur moet nog gewit worden ooit eens :+

[afbeelding]
En jij zegt niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Capo....je zou toch een KTM hale... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
KTM adventure komt er zodra vriendin en ik beide allroad kopen. En dat is komende periode nog niet voor mijn vriendin dus tja.

Geeft mij de kans om de KTM kwaliteit onder de loep te nemen :)

Heb nog een racer, als die verkocht word komt er een crosser (of het geld gaat in de bruiloft , kan wel raden wat het word, en dat is geen zandhappen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zo, heb me eindelijk ingeschreven voor motorlessen. A.s. zaterdag is m'n eerste les (eerst op een simulatie, daarna de weg op). Ik zal dus waarschijnlijk veel gaan vragen vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 02-10 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Simulatie voor motorlessen, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quarin schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:48:
Simulatie voor motorlessen, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Afbeeldingslocatie: http://www.travelizmo.com/archives/Motorcycle-Simulator-by-Honda.jpg

?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 13:55
Op de motorbeurs dit jaar stond ook zoiets. Het enige wat er nuttig aan is, dat je gevaarlijke situaties kan trainen, hoewel je dat naar mijn mening beter in de praktijk kan leren, want een simulator rijdt toch heel anders dan een echte motor.

Zo'n stuurtje kan je beter gebruiken om computerspelletjes mee te spelen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

* Steve heeft vandaag VRO-1 gedaan, zweert hierbij en vervloekt instructeurs die vanuit de auto volgen...

't Was echt hartstikke leuk, en zowaar ook leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Volgens m'n rijschool is de simulatie alleen bedoeld om sneller te leren. De meeste van z'n leerlingen gingen zo twee keer zo snel. Volgend week ga ik voor het eerst, ik zal dan m'n bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jeroen O schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:05:
Op de motorbeurs dit jaar stond ook zoiets. Het enige wat er nuttig aan is, dat je gevaarlijke situaties kan trainen, hoewel je dat naar mijn mening beter in de praktijk kan leren, want een simulator rijdt toch heel anders dan een echte motor.

Zo'n stuurtje kan je beter gebruiken om computerspelletjes mee te spelen.
Ik kan er best de voordelen van in zien. Niet zozeer om te weten hoe het voelt, maar wel hoe je zou reageren in bepaalde situaties. Ik zeg maar wat: wat doe je op de motor als er ineens iemand je rijvak op komt terwijl hij naast je rijdt? Ontwijken <> vol in de rem <> vol op het gas <> er vol tegenop knallen,... In zo'n geval is het niet enkel het "kunnen", maar ook leren beslissen.

Zulke dingen kan je niet irl oefenen (op VRO na misschien, maar daar is het nog altijd niet onverwacht). Als je zoiets voor hebt is het meestal al te laat als je er geen ervaring mee hebt.
Geen idee wat die rijsimulatoren doen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

DinX schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:56:

Ik kan er best de voordelen van in zien. Niet zozeer om te weten hoe het voelt, maar wel hoe je zou reageren in bepaalde situaties. Ik zeg maar wat: wat doe je op de motor als er ineens iemand je rijvak op komt terwijl hij naast je rijdt? Ontwijken <> vol in de rem <> vol op het gas <> er vol tegenop knallen,... In zo'n geval is het niet enkel het "kunnen", maar ook leren beslissen.

Zulke dingen kan je niet irl oefenen (op VRO na misschien, maar daar is het nog altijd niet onverwacht). Als je zoiets voor hebt is het meestal al te laat als je er geen ervaring mee hebt.
Ik maak dat anders te vaak mee bij het invoegen op de snelweg, het ene moment kijk je naast je, is de baan leeg, volgende moment is er een amoebe zo handig om er te gaan rijden :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

moto-moi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Ik maak dat anders te vaak mee bij het invoegen op de snelweg, het ene moment kijk je naast je, is de baan leeg, volgende moment is er een amoebe zo handig om er te gaan rijden :X
Mja, bij het lessen kom je het niet vaak tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

moto-moi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Vorige week nog meegemaakt...
Rijd op de rechterrijstrook, wil een vrachtwagen inhalen. Dus ik kijk links in mn speigel, kijk over mn schouder. Alles leeg, steek mn pinker (richtingsaanwijzer :X) aan en wil naar links gaan. Komt er plots uit het niks een Carrera GT voorbijgevlogen. Volgens mij zat ie toch zeker in de buurt van 200km/h. Uiteraard een eewige linksrijder ook, voor mij was bijna geen kat op de weg (het was ook +-22u)
Dat was eventjes mn hartslag +30 denk ik :|

Momenteel ben ik motorloos... (moet binnen voor eerste onderhoud op 1000km) heb hem nu 3 weken en het is al een gemis :(

[ Voor 5% gewijzigd door DSK op 30-06-2008 09:00 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor een 1000km beurtje ben je je motor toch niet kwijt? Dat is hooguit een uurtje werk, kan je prima met een paar bakjes koffie op wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:18:
Voor een 1000km beurtje ben je je motor toch niet kwijt? Dat is hooguit een uurtje 15 min. werk, kan je prima met een paar bakjes koffie op wachten :)
Is niet meer dan olie en filter wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een beetje dealer kijkt ook de motor een beetje na op loszittende meuk meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Chakotay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:18:
Voor een 1000km beurtje ben je je motor toch niet kwijt? Dat is hooguit een uurtje werk, kan je prima met een paar bakjes koffie op wachten :)
Niet als ze hopen en hopen werk hebben en ik mn motor pas 's avonds kan binnenbrengen.
Veel mensen nu die de motor terug bovenhalen of mensen die op verlof willen vertrekken en nog eens een controle/onderhoud willen. + wss een deel van het personeel die al in vakantie is.

Voor zover ik weet spannen ze ook mn ketting nog eens en kijken ze alles eens na op losse boutjes en vijsjes. (niet dat dit zo lang moet duren).

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:45:
Een beetje dealer kijkt ook de motor een beetje na op loszittende meuk meteen :P
Je moet ook geen Harley kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 02-10 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

DinX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Je moet ook geen Harley kopen :+
Is niets mis mee!!!! Ik heb al zkz 1500km zonder loszittende bouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
jeej, 1500km

Ga nu eerst maar eens echte afstanden rijden :P

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Dat kan natuurlijk niet!

Dan weet ik niet meer hoe ik heen gereden ben, aangezien ik exact dezelfde weg terug moet als ik wel boutjes ben verloren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
TiMMieJ schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:28:
Is niets mis mee!!!! Ik heb al zkz 1500km zonder loszittende bouten...
Een harley is zeker leuk maar het vereist wel wat meer kennis dan de modale jap. Je moet Europese technieken gebruiken om dat ding te onderhouden. OmniVISC 1050, daar krijg je zelfs een Harley lekdicht mee :P En voor al het andere: dit

Nee, er is net zoveel mis met een Hahahaharley als met een Sucksucki of een Yamadrama of Stukgatie of een Kawakraki of een Gruell of een <insert merk>. Maar het grootste probleem is uiteindelijk de ezel die erop zit en mijn ervaring vertelt mij: soort zoekt soort.

En je merkt meteen aan sommigen of die objectief kunnen zijn zonder de mantel der liefde boven te halen. Alleen wordt dat nooit, nimmer, never gewaardeerd want het ding is perfect.
TiMMieJ schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:22:
Dan weet ik niet meer hoe ik heen gereden ben, aangezien ik exact dezelfde weg terug moet als ik wel boutjes ben verloren ;)
Meer gas geven zodat je gaat sliden of je een dikke laag rubber achterlaat :P Of totdat je krukas onderuit valt :+ 2 cilinder rijden vind ik leuk maar ongemakkelijk onderin want je slaat zo het big end kapot. Dus dan is een lange 1 wel heel erg fijn voor in de stad.

[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 30-06-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

@ Chevy

Idd een 2 cilinder is super om te rijden. En alle reacties op de Buell ook.
Maar zoals je al zegt snelweg en woonerven zijn drama met deze fiets m.i. en ervaring.
Daarentegen is met de Buell het toeren op een normale snelheid weer super en bevalt het me prima.
Ook over koppel heb ik niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Dat dacht je ;)
Halve motor moet uit elkaar, klepspeling moet gecontroleerd worden, kopbouten nagetrokken en wat al niet meer.
In de fabriek worden ook fouten gemaakt, de 1000km beurt is om die dr uit te halen.

Dat ze zelden zo gebeuren is een ander verhaal.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29

rimpeldinky

nani?

4x2 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Dat dacht je ;)
Halve motor moet uit elkaar, klepspeling moet gecontroleerd worden, kopbouten nagetrokken en wat al niet meer.
In de fabriek worden ook fouten gemaakt, de 1000km beurt is om die dr uit te halen.

is allemaal wel te doen in een uurtje

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trek 2 bougies eruit en je hebt ook een 2 cilinder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:36:
Dat dacht je ;)

Het lijkt wel net een grote beurt :+ Maar het klopt wel wat je zegt dat er fouten gebeuren, het komt regelmatig al voor dat de klepspeling na 1000km al te krap is. Een 500km beurt: dat is je olie vervangen. Maar wat weten wij daarvan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Chevy454 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Het lijkt wel net een grote beurt :+ Maar het klopt wel wat je zegt dat er fouten gebeuren, het komt regelmatig al voor dat de klepspeling na 1000km al te krap is. Een 500km beurt: dat is je olie vervangen. Maar wat weten wij daarvan natuurlijk.
Ik vertrouw er op dat de dealer weet waarmee hij bezig is... (hoewel ik beroepsmatig al veel mijn ogen heb opengetrokken van instanties waarvan ik dacht dat ze hun zaakjes op orde hadden : :/ )

500km beurt is er overigens niet geweest :)

Zaterdag mijn vader (die eerst niet 100% was over mijn beslissing om met de motor te rijden) eventjes wat uitleg gegeven en hem een paar toertjes laten doen. Kwam ie mee als ik mn motor ging brengen voor dat onderhoud (ik moet ook nog thuisraken ;)) vraagt hij me heel subtiel ofdat we even een toertje gingen doen tussen de 2de hands motoren (wat ik zowieso al ging doen). We hebben er nog zo'n uur rondgelopen en rondgekeken :). Mss binnenkort nog een motorrijder erbij.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laatste wat in het filmpje over de R6 geschreven wordt: "a monster in a box" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Leuk artikel. Het valt me op dat de 675 zo positief meekomt. Die hoor je vrij weinig tussen het japanse geweld, maar blijkbaar is het wel een goede fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 12:36
In bijna alle reviews waar de 675 voorbijkomt is men enthousiast. Dat is wel een prestatie voor een model dat al 2 jaar lang niet vernieuwd is. Ik zelf vind de styling van vooral de voorkant niet erg mooi.

Ook opvallend in de review van de supersports is dat de R6 echt op alle onderdelen laag scoort... Zelfs op het gebied van handling, terwijl andere reviews juist beweren dat hij zo goed stuurt. Niet alles geloven dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ach, laag is een relatief begrip. Ze zeggen zelf ergens dat alle fietsen goed zijn, zodat ze moeten gaan mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat de R6 zo slecht scoort vind ik ook een beetje vreemd. Ik heb aardig wat reviews gelezen en filmpjes gezien waar ie getest werd en overal komt ie er super goed uit. Vooral qua sturen moet ie erg veel beter zijn dan de R6 van vorig jaar en alle R6'en daar voor.

Ik dacht dat de R6 toch wel 1 van de beste was in zijn klasse, maar die review denkt er toch heel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met dat zinnetje wat ik hier al eerder quote omschrijven ze de R6 meteen goed.... "a Monster in a Box"....

Iets eerder in het filmpje: "R = Race Ready"

Wat wil je nog meer als SS'er ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Ik heb sinds kort weer een blinkende uitlaat onder mijn motor, de vorige was helemaal weggeroest.

Nu steekt echter weer het oude euvel de kop op. Als ik gas loslaat, terugschakel en weer gasgeef komt er af en toe een luide knal uit de uitlaat. Ik zou dus zeggen dat er dan benzine in de uitlaat komt die dan ontploft.

Mijn vraag is dan natuurlijk, hoe komt dit en hoe los ik het op? 2000 Honda Deauville trouwens :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb sinds kort weer een blinkende uitlaat onder mijn motor, de vorige was helemaal weggeroest.

Nu steekt echter weer het oude euvel de kop op. Als ik gas loslaat, terugschakel en weer gasgeef komt er af en toe een luide knal uit de uitlaat. Ik zou dus zeggen dat er dan benzine in de uitlaat komt die dan ontploft.

Mijn vraag is dan natuurlijk, hoe komt dit en hoe los ik het op? 2000 Honda Deauville trouwens :)
Niet? >:) :9
Knallen zijn leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat kan idd, maar weet je zeker dat je uitlaat gasdicht gemonteerd is?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Nah, als ik herrie leuk vond had ik de oude uitlaat wel laten zitten :P

En de uitlaat is niet gasdicht, bij de aansluiting van 1 van de bochten lekt hij nog (verkeerde uitlaatklemmen, heb nu de originele maar gekocht a 20 euro per stuk :|, generieke was 2,50 maar die krijg je niet goed vast omdat de ruimte te krap is).

Eens kijken of dat helpt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mocht iemand hem kennen, RedHat is vanavond onderuit gegaan na een botsing met een tractor. Hij ligt met iig een gebroken been in het ziekenhuis, morgen volgt meer info... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Chakotay schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:33:
Mocht iemand hem kennen, RedHat is vanavond onderuit gegaan na een botsing met een tractor. Hij ligt met iig een gebroken been in het ziekenhuis, morgen volgt meer info... :/
:/ Da's minder, erg minder. Als ie meeleest (en ook als ie dat niet doet): beterschap! Hopen dat het niet nog ernstiger wordt.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:33:
met een tractor?, damn als ie "maar' een gebroken been heeft komt ie er goed vanaf.

Beterschap aan de rodepet!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:04:
[...]

met een tractor?, damn als ie "maar' een gebroken been heeft komt ie er goed vanaf.

Beterschap aan de rodepet!
idd da's geluk bij een ongeluk!

Beterschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Gisteren stukje gereden in de avond (22u), als ik van een 2e klant kwam. Antwerpen -> Kortrijk (+-130km voor de niet-belgen :)) en ik had enorm "last" van beestjes.
Op de voorkant van mijn helm + vizier was geen 2cm meer waar geen dood beest hing. Niet meer normaal gewoon.

Ligt dit wat aan de periode en/of het weer of is het altijd zo erg? Meestal stop ik op die route om te tanken en dan kuis is snel mn vizier een beetje.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ligt het aan mij, of is het opeens hip om op de snelweg ook naar elkaar te zwaaien? Ben al verschillende enthousiastelingen tegengekomen die vanaf de andere baan zwaaien :D

Beterschap aan dhr RedHat uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

steveman schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:35:
Ligt het aan mij, of is het opeens hip om op de snelweg ook naar elkaar te zwaaien? Ben al verschillende enthousiastelingen tegengekomen die vanaf de andere baan zwaaien :D
Op een drukke weg met 4 rijstroken ertussen (en een enorme groenstrook + 2x vangrails + hoop verkeer) is dat wel vrij absurd. Zie ik ook wel eens, maar dat zijn van die mooiweerrijders die op die 3 dagen die ze rijden naar alles zwaaien wat ze tegenkomen.

Maar als je op de linkerstrook zit, met alleen zo'n betonnen randje en dan de linkerstrook van het tegemoetkomend verkeer, dan groet ik ook nog wel 's, met name als 't hagelt ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 04-10 21:30
Mijn duc heeft vandaag helaas de 'stukgaatie'-reputatie waargemaakt. :+ Uiteraard gaat ie dan ook midden in een bos stuk waar je geen bereik met je mobiel hebt }:| Ben wel blij dat uiteindelijk via de ANWB en een bergingsbedrijf alles wel snel en soepel verlopen is, dus hij staat gelukkig weer thuis.

Maar ben benieuwd wat het nou is, heb een maand geleden er nog vanalles aan laten doen, waaronder een grote beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Boutjes nalopen. Rondje proefrijden, kijken of lichten nog goed staan enz, enz.. uurtje werk dus :W

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
sewer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:18:
Mijn duc heeft vandaag helaas de 'stukgaatie'-reputatie waargemaakt. :+ Uiteraard gaat ie dan ook midden in een bos stuk waar je geen bereik met je mobiel hebt }:| Ben wel blij dat uiteindelijk via de ANWB en een bergingsbedrijf alles wel snel en soepel verlopen is, dus hij staat gelukkig weer thuis.

Maar ben benieuwd wat het nou is, heb een maand geleden er nog vanalles aan laten doen, waaronder een grote beurt.
wat exact scheelde er dan mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Boutjes nalopen. Rondje proefrijden, kijken of lichten nog goed staan enz, enz.. uurtje werk dus :W
Mja, met een bakje koffie achter de TV lijkt het allemaal sneller te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Zou het niet weten, heb me nooit geinteresseerd in motor-techniek. Maar qua symptomen kwam er opeens een hard ratelend geluid uit de motor (ik reed toen rond de 80 ofzo op een recht stuk), toen natuurlijk meteen aan de kant gezet en de motor uitgezet (op dat moment kwam er nog een plof uit de uitlaat). Daarna start ie helemaal niet meer, bij het omdraaien van het sleuteltje hoor ik wel nog het gewone gezoem en de lampjes branden ook, maar bij het indrukken van de startknop hoor ik maar een enkele tik en doet ie verder niets.

Die vent van de anwb heeft nog wat liggen proberen, maar kon het ook niet zeggen. Hij zei wel dat het iets met de distributie-riem kon zijn, maar eigenlijk kon het voor het zelfde geld het ook ergens anders aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

sewer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Zou het niet weten, heb me nooit geinteresseerd in motor-techniek. Maar qua symptomen kwam er opeens een hard ratelend geluid uit de motor (ik reed toen rond de 80 ofzo op een recht stuk), toen natuurlijk meteen aan de kant gezet en de motor uitgezet (op dat moment kwam er nog een plof uit de uitlaat). Daarna start ie helemaal niet meer, bij het omdraaien van het sleuteltje hoor ik wel nog het gewone gezoem en de lampjes branden ook, maar bij het indrukken van de startknop hoor ik maar een enkele tik en doet ie verder niets.

Die vent van de anwb heeft nog wat liggen proberen, maar kon het ook niet zeggen. Hij zij wel dat het iets met de distributie-riem kon zijn, maar eigenlijk kon het voor het zelfde geld het ook ergens anders aan liggen.
Distributie-riem :?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Tja, dat zei ie, maar dat is dus onzin :? :P Anyway, mijn motor wordt zaterdag opgehaald, als ie gefixt is zal ik nog wel even posten wat er aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DSK schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:34:
Gisteren stukje gereden in de avond (22u), als ik van een 2e klant kwam. Antwerpen -> Kortrijk (+-130km voor de niet-belgen :)) en ik had enorm "last" van beestjes.
Op de voorkant van mijn helm + vizier was geen 2cm meer waar geen dood beest hing. Niet meer normaal gewoon.

Ligt dit wat aan de periode en/of het weer of is het altijd zo erg? Meestal stop ik op die route om te tanken en dan kuis is snel mn vizier een beetje.
Ligt aan de periode, in de winter heb je dr veel minder last van, dan zijn al die krengen kapot gevroren :P.
Die beesten vind ik ook het enige nadeel aan in het donker rijden in de zomer.
sewer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:00:
Tja, dat zei ie, maar dat is dus onzin :? :P Anyway, mijn motor wordt zaterdag opgehaald, als ie gefixt is zal ik nog wel even posten wat er aan de hand was.
Distr riem bij een duc kan best, als die ploft met 80km/h is het blok ook wel redelijk in de soep gedraaid trouwens :+

[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 02-07-2008 16:24 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou het blok dan ook niet meteen vastgeslagen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Die vent zei zelf dat het maar een gok was, hij kon zelf niets aan zien. Toen dat ding begon te ratelen kon ik gewoon nog 'rustig' afremmen en stoppen langs de kant, hij liep volgens mij nog gewoon stationair toen ik hem uitzette. Maar goed, ik zal maandag ofzo wel meer weten :)
Pagina: 1 ... 58 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.