Bijna dood met 50km/u is natuurlijk wel enigzins overdreven, maar een nare situatie inderdaad.
't Scheelt wel dat je in de flank wordt gereden... indien frontaal...johnnyv.nl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:44:
Bijna dood met 50km/u is natuurlijk wel enigzins overdreven, maar een nare situatie inderdaad.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ok bij 50 misschien wel, maar bij 80?johnnyv.nl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:44:
die gozer waar ik laatst over vertelde is in een vergelijkbare situatie dus mooi wel overleden
OK hij zal wat harder gereden hebben want het is een vrij recht achterafweggetje.. maar het blijft een feit dat ze bijna een ongeluk veroorzaakt en dan gewoon doorrijd zonder te blikken of te blozen...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
vanaf 30km/h ergens frontaal op is het einde verhaal. Je lijf stopt sneller als dat je bloed getransporteerd kan worden in je hersens ofzoiets. Hersendood.
Dus gewoon goed opletten.
Dus gewoon goed opletten.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Toen dit is opgenomen was ook niet iedereen geheel nuchterteacher schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:30:
[...]
Ik moet om weinig internet filmpjes hardop lachen, maar deze is echt leuk
Oh ja..
* teacher 's tip voor de beginnende motorrijder:
Behandel iedereen om je heen alsof het blinde idioten zijn. Meestal is dat nl ook zo.

grappig dat ik dit topic nu pas opmerk 
heb begin van het jaar m'n rijbewijs gehaald, en heb inmiddels 2 motors..autorijbewijs doe ik niet aan
eentje voor in het bos, en eentje voor op de weg

deze heb ik vorige week gekocht, en gaat een leuke zomer tegenmoet

heb begin van het jaar m'n rijbewijs gehaald, en heb inmiddels 2 motors..autorijbewijs doe ik niet aan
eentje voor in het bos, en eentje voor op de weg
deze heb ik vorige week gekocht, en gaat een leuke zomer tegenmoet
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-06-2008 19:08 ]
hehe , same hereMr. Detonator schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:07:
grappig dat ik dit topic nu pas opmerk
autorijbewijs doe ik niet aan
Weert is vast niet zo groot dat ik die KTM niet vind. Dan is ie met mij meeeentje voor in het bos, en eentje voor op de weg
And it goes BRAAAAAPP!
ik heb gelachen omdat filmpje maar ik wil niet heel zeikerig overkomen, maar dat andere filmpjes van jou... de ene op het circuit machtig mooi, goeie lijn en netjes door de bochten maar die andere...Grolsch schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:24:
wij hebben afgelopen weekend het zomer treffen van onze motor club gehad, en dat was weer gezellig
Nog ff vakkundig een "scootah" gesloopt:
http://www.youtube.com/watch?v=Afg52vTbRyU
sorry hoor maar met 220 km/u over een polder weg met tegemoet komen verkeer....

en helemaal omdat je eigenlijk een wedstrijdje aan het doen was met de vrienden van je. is het dan niet leuker (en vooral veiliger) om een dagje Nürburgring te doen?
* Geckoo mag eindelijk ook in de topic posten, heb een crossmotor gekocht (250cc)
nu nog me rijbewijs
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nordschleife is voor motorrijders nog gevaarlijker dan de gemiddelde dijk op een zomerdag
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
1982, een mooi jaar!
Maar allemachtig wat een snelheid!
Zo voorspelbaar rijdt de gemiddelde Twentenaar nou ook weer niet... trust me, I know!
Lol, die rotonde met die motorfietssilouetten, daar ben ik afgelopen maandag ook nog langs gereden
(In de regen
)
Maar allemachtig wat een snelheid!
Zo voorspelbaar rijdt de gemiddelde Twentenaar nou ook weer niet... trust me, I know!
Lol, die rotonde met die motorfietssilouetten, daar ben ik afgelopen maandag ook nog langs gereden

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 19-06-2008 20:29 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ikzelf vind dat ik er nog niet klaar voor ben (er komen sowieso nog wel 4 lessen tussen), maar hij vindt van wel.
Heb vanavond de halve draai en het maken van een 8 gehad.. mijn probleem is dat ik nog teveel op het stuur hang (wordt al beter) en het maken van een bocht (halve draai etc.) naar rechts lukt niet.
Ik gooi mijn schouders etc. dan op slot en kom met het stuur tegen mijn knie.. en dan wil het niet
Iemand daar nog tips voor?
Mja, gewoon het spiegelbeeld doen van wat je naar links doet... met 't 8-je moet je toch ook zo'n zelfde beweging maken, dus je kunt 't wel!
Oefen 't anders op de trapfiets of brommer als je die hebt.
Algemene tip: Lekker zelf bepalen wanneer je je examens doet!
Oefen 't anders op de trapfiets of brommer als je die hebt.
Algemene tip: Lekker zelf bepalen wanneer je je examens doet!
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 19-06-2008 23:04 ]
Dat oefenen met de "trapfiets" zou ik persoonlijk niet als tip willen aanvoeren. Afgelopen vrijdag ná een hele dag motorrijden meteen op de fiets gesprongen (na gedouched te hebben) om gezellig in de kroeg voetbal te gaan kijken met een stel maten.
De eerste de beste bocht om de straat uit te rijden lag ik al ondersteboven op het asfalt omdat fietsbanden niet zoveel grip hebben aan de zijkanten.....
Wat wél werkt: overdreven ver de bocht die je wil gaan maken "doorkijken" ... dus als je linksom moet: je kin op je linker schouder leggen, en bij rechtsom op je rechter schouder. Bij het "8-tje" wissel je dit dus mooi af op het kruispunt.
Verder moet je je stuur niet te krampachtig vasthouden en proberen je lesmotor zoveel mogelijk te sturen vanuit je heupen (je benen mag je dus wél strak om de tank "klemmen" daarvoor).
De eerste de beste bocht om de straat uit te rijden lag ik al ondersteboven op het asfalt omdat fietsbanden niet zoveel grip hebben aan de zijkanten.....

Wat wél werkt: overdreven ver de bocht die je wil gaan maken "doorkijken" ... dus als je linksom moet: je kin op je linker schouder leggen, en bij rechtsom op je rechter schouder. Bij het "8-tje" wissel je dit dus mooi af op het kruispunt.
Verder moet je je stuur niet te krampachtig vasthouden en proberen je lesmotor zoveel mogelijk te sturen vanuit je heupen (je benen mag je dus wél strak om de tank "klemmen" daarvoor).
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 19-06-2008 23:51 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Disclaimer: dit werkt voor mij, ik ben geen ervaren motorrijder, laat staan een instructeur.
Op het stuur hangen wordt vanzelf minder als je je benen tegen de tank klemt en je onderrug een beetje hol maakt. Op die manier gebruik je de spieren in je onderlijf om je bovenlijf omhoog te houden en hang je niet als een zoutzak op het stuur om maar op die motor te blijven zitten.
Rij eerst een stuk rechtuit om de snelheid en aandrijving goed te krijgen en je voor te bereiden op de bocht. Dus: eerste versnelling, je gas op een redelijk constante positie houden en gelijktijdig de achterrem intrappen totdat je voelt dat je met de rem de motor een beetje tegenhoudt, maar niet zoveel dat het begint te bokken en sputteren. Het toerental zal dan ongeveer tussen de 1500 en 2000 liggen, maar dat ligt een beetje aan de motor. De gein van de achterrem is dat je zo je ketting mooi strak houdt en nauwkeurig je snelheid kan regelen. Tijdens de manoeuvre hou je - wat er ook gebeurt - het gas erop. Niet bang zijn dat het kapot gaat. Sommige mensen vinden het fijn om de gashendel nu aan het uiteinde te pakken.
En dan insturen en kijken. Echt KIJKEN waar je heen wil. Als je krap wil draaien kijk je dus over je schouder. Hou je hoofd rechtop en kijk niet naar de grond. Gebruik je stuur om in te sturen [insert discussie over countersteering
] maar probeer tijdens het draaien je armen en bovenlijf te ontspannen. Nogmaals: dit lukt alleen als je je onderlijf aanspant om stevig op de motor te blijven zitten.
Om je motor flink schuin te krijgen kun je gaan 'afschuinen' door een beetje te verzitten en met je lijf de tegengestelde richting op te leunen. Anders gezegd: je motor gaat schuin, maar jij blijft rechtop zitten. Probeer het maar es. Je kunt bij wijze van spreken met je kont een stuk naar links schuiven en je motor naar rechts onder je weg drukken, terwijl je natuurlijk gas en rem netjes blijft bedienen.
Deze beste man doet het voor met zijn bankstel:

Ik zou best een keer willen rijden op zo'n BMW K trouwens....daar niet van.
Je zult echt versteld staan hoe schuin je je motor kunt krijgen zonder dat ie omvalt/wegglijdt of whatever. Ik doe dit bijvoorbeeld bij het wegrijden uit een parkeervak of langzaam rondrijden over een parkeerplaats.
Ik zou zelf zeggen (maar misschien is je instructeur het daar niet mee eens): oefenen deze technieken eerst zonder die stomme pionnetjes. Ga gewoon op een leeg stuk asfalt lekker rondjes draaien. Misschien dat je bij het inzetten van de bocht een beetje gespannen bent, maar als de motor schuin hangt kun je relaxen en ervaren dat het ding ook doet wat je wil als je niet krampachtig in de handvaten knijpt
Wel afwisselen met links en rechts, anders word je duizelig.
Ik vind het zelf nog steeds leuk om te kloten met die AVB-oefeningen. Ik ben nu aan het oefenen om achtjes te draaien met m'n linkerhand in de lucht.
Niet zozeer dat vallen, maar wel proberen veel te hard en schuin door de bocht te gaan met de trapfiets.
Op het stuur hangen wordt vanzelf minder als je je benen tegen de tank klemt en je onderrug een beetje hol maakt. Op die manier gebruik je de spieren in je onderlijf om je bovenlijf omhoog te houden en hang je niet als een zoutzak op het stuur om maar op die motor te blijven zitten.
Rij eerst een stuk rechtuit om de snelheid en aandrijving goed te krijgen en je voor te bereiden op de bocht. Dus: eerste versnelling, je gas op een redelijk constante positie houden en gelijktijdig de achterrem intrappen totdat je voelt dat je met de rem de motor een beetje tegenhoudt, maar niet zoveel dat het begint te bokken en sputteren. Het toerental zal dan ongeveer tussen de 1500 en 2000 liggen, maar dat ligt een beetje aan de motor. De gein van de achterrem is dat je zo je ketting mooi strak houdt en nauwkeurig je snelheid kan regelen. Tijdens de manoeuvre hou je - wat er ook gebeurt - het gas erop. Niet bang zijn dat het kapot gaat. Sommige mensen vinden het fijn om de gashendel nu aan het uiteinde te pakken.
En dan insturen en kijken. Echt KIJKEN waar je heen wil. Als je krap wil draaien kijk je dus over je schouder. Hou je hoofd rechtop en kijk niet naar de grond. Gebruik je stuur om in te sturen [insert discussie over countersteering
Om je motor flink schuin te krijgen kun je gaan 'afschuinen' door een beetje te verzitten en met je lijf de tegengestelde richting op te leunen. Anders gezegd: je motor gaat schuin, maar jij blijft rechtop zitten. Probeer het maar es. Je kunt bij wijze van spreken met je kont een stuk naar links schuiven en je motor naar rechts onder je weg drukken, terwijl je natuurlijk gas en rem netjes blijft bedienen.
Deze beste man doet het voor met zijn bankstel:
Ik zou best een keer willen rijden op zo'n BMW K trouwens....daar niet van.
Je zult echt versteld staan hoe schuin je je motor kunt krijgen zonder dat ie omvalt/wegglijdt of whatever. Ik doe dit bijvoorbeeld bij het wegrijden uit een parkeervak of langzaam rondrijden over een parkeerplaats.
Ik zou zelf zeggen (maar misschien is je instructeur het daar niet mee eens): oefenen deze technieken eerst zonder die stomme pionnetjes. Ga gewoon op een leeg stuk asfalt lekker rondjes draaien. Misschien dat je bij het inzetten van de bocht een beetje gespannen bent, maar als de motor schuin hangt kun je relaxen en ervaren dat het ding ook doet wat je wil als je niet krampachtig in de handvaten knijpt
Ik vind het zelf nog steeds leuk om te kloten met die AVB-oefeningen. Ik ben nu aan het oefenen om achtjes te draaien met m'n linkerhand in de lucht.
Herkenbaarwimmel_1 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:43:
Dat oefenen met de "trapfiets" zou ik persoonlijk niet als tip willen aanvoeren. Afgelopen vrijdag ná een hele dag motorrijden meteen op de fiets gesprongen (na gedouched te hebben) om gezellig in de kroeg voetbal te gaan kijken met een stel maten.
[ Voor 9% gewijzigd door snars op 20-06-2008 00:33 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Je moet 't ook niet doen als je gezopen hebt he
Oh je was nog op de heenweg!
Maar met die lage snelheden zoek je ook niet de grenzen van de grip op ofzo.
Maar met die lage snelheden zoek je ook niet de grenzen van de grip op ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 20-06-2008 10:34 ]
Jeah, mijn plak is er:

(wel wat lettertjes weg
)
En uitslag van m'n theorieexamen vandaag was 48/50, dus dat is goed
Nog 20u tot mijn eerste rijles

(wel wat lettertjes weg
En uitslag van m'n theorieexamen vandaag was 48/50, dus dat is goed

Whaha, dacht eerst zo van "wtf, gaat ie z'n eigen plaat persen..??"
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Uit nieuwsgierigheid het filmpje ook even gekeken.Geckoo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:17:
[...]
ik heb gelachen omdat filmpje maar ik wil niet heel zeikerig overkomen, maar dat andere filmpjes van jou... de ene op het circuit machtig mooi, goeie lijn en netjes door de bochten maar die andere...
sorry hoor maar met 220 km/u over een polder weg met tegemoet komen verkeer....![]()
![]()
![]()
en helemaal omdat je eigenlijk een wedstrijdje aan het doen was met de vrienden van je. is het dan niet leuker (en vooral veiliger) om een dagje Nürburgring te doen?
Het gaat wel wat harder dan volgens onze vriend spee zou moeten (sommige mensen zouden het misschien asociaal hard noemen), maar heb niet echt gevaarlijke dingen gezien verder. De nürburgring is zoals Dinx al zegt niet echt ideaal voor motorrijders.
Proficiat!MMach schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:14:
Jeah, mijn plak is er:
[afbeelding]
(wel wat lettertjes weg)
En uitslag van m'n theorieexamen vandaag was 48/50, dus dat is goed![]()
Ik was minder blij met mijn plaat, die begint met "WEI"...
Welke vragen had je fout op het examen? Ik had alleen de volgende fout (was ik ook niet tegengekomen in het theorieboek):
Je ziet een houten balkje liggen dat je niet meer kan ontwijken, wat doe je eerst:
A: remmen
B: gasgeven
C: niets
spoiler:
Ik had het woordje eerst zien staan, en dan dacht ik: eerst zoveel mogelijk snelheid eruit remmen, dan gasgeven om het voorwiel licht te maken.
Ik had het woordje eerst zien staan, en dan dacht ik: eerst zoveel mogelijk snelheid eruit remmen, dan gasgeven om het voorwiel licht te maken.
Kan iemand mij uitleggen hoe je op het circuit hoort te schakelen? Ik had er bovengemiddeld moeite mee merkte ik afgelopen dinsdag. Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat je kan opschakelen zonder koppeling, hoe doe je zoiets zonder je gb niet te beschadigen?
Qua terugschakelen merkte ik wel dat je vrij laat moet terugschakelen om je achterwiel een beetje in toom te houden.Zelfs met een slipperclutch.
Qua terugschakelen merkte ik wel dat je vrij laat moet terugschakelen om je achterwiel een beetje in toom te houden.Zelfs met een slipperclutch.
Verwijderd
Ik zou voor C zijn gegaan, zo leer je het namelijk bij je VRO1 .
alhuwel, daar leren ze je om de motor in zijn vrij te zetten en met lossen handen erover te rijden
maar dat was om aan te tonen hoe stabiel een motor is.
alhuwel, daar leren ze je om de motor in zijn vrij te zetten en met lossen handen erover te rijden
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 18:01 ]
Opschakelen zonder koppeling moet je een beetje beetje druk omhoog tegen het schakelpookje geven en als je dan je gas iets terug doet schiet die zo in de volgende versnelling en dan meteen weer gas erop.Requiem19 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:54:
Kan iemand mij uitleggen hoe je op het circuit hoort te schakelen? Ik had er bovengemiddeld moeite mee merkte ik afgelopen dinsdag. Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat je kan opschakelen zonder koppeling, hoe doe je zoiets zonder je gb niet te beschadigen?
Ik heb geen idee hoe slecht het voor je motor is trouwens, maar het voelt bij mijn motor allemaal heel soepel.
Dus: Druk tegen het pookje> gas snel terug en zacht door blijven drukken> gas erop. Dat kan binnen een halve seconde.
Ik was zodanig snel (104seconden voor 50) de vragen aan het oplossen dat ik uit automatisme op 'beeinidgen' heb geklikt na de testYoshi schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:49:
[...]
Proficiat!
Ik was minder blij met mijn plaat, die begint met "WEI"...
Welke vragen had je fout op het examen? Ik had alleen de volgende fout (was ik ook niet tegengekomen in het theorieboek):
Je ziet een houten balkje liggen dat je niet meer kan ontwijken, wat doe je eerst:
A: remmen
C: niets
spoiler:B: gasgeven

Ik denk dat mijn fout was (omdat ik even twijfelde voor die vraag, de rest was bijna rechtstreeks uit m'n boek: wegwijs in het verkeer, voor A rijbewijzen):
je zag een moto links naast een auto rijden, moto pinkte naar rechts. Ze waren op gelijke hoogte,maar de moto was bijna aan het einde van zijn verdrijvingsvak.
De vraag was dan: 'moet ik aan het voertuig voorrang verlenen?'
Ik dacht van wel, terwijl ik wist van niet (aangezien de motorijder al zijn maneuver had uitgevoerd, en de auto dus moest vertragen zodat de motor zijn inhaalmaneuver kan voltooien). Maar in realiteit zou ik me nooit voor die auto schieten, en remmen zodat de auto eerst passeert en dan achter de auto gaan rijden.
De andere vraag, geen idee.
[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 20-06-2008 18:29 ]
Bedankt, dat kan ik mooi binnenkort eens uitproberen-DG- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:14:
[...]
Opschakelen zonder koppeling moet je een beetje beetje druk omhoog tegen het schakelpookje geven en als je dan je gas iets terug doet schiet die zo in de volgende versnelling en dan meteen weer gas erop.
Ik heb geen idee hoe slecht het voor je motor is trouwens, maar het voelt bij mijn motor allemaal heel soepel.
Dus: Druk tegen het pookje> gas snel terug en zacht door blijven drukken> gas erop. Dat kan binnen een halve seconde.
GRRRRRR, gare prutregering, hou je nou eens aan meuk die je zegt

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nou, dan valt de aap wel uit de boom... files oplossen? Euro's innen!
Verwijderd
Is kilometerheffing op een motor uberhaupt mogelijk? Wat nou als ik op mijn naaf een andere teller-ring zet, die eigenlijk bij een kleiner wiel hoort? Of wat als ik voor de kleine ritjes mijn tellerkabel even los hang?
Boormachine aan je tellerkabel hangen en achteruit laten draaien
Als ze dan ook meteen kilometerheffing op scooters/brommers/grasmaaiers gaan heffen......
Verwijderd
dan houden we de volgende mega meeting gewoon op het binnenhof.Chakotay schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:30:
GRRRRRR, gare prutregering, hou je nou eens aan meuk die je zegt
Wat heeft je km tellerkabel ermee te maken? Je krijgt een kastje aanboord of je kenteken wordt gewoon registreerd bij een begin van de heffingszone en er wordt weer geregistreerd wanneer je eruit komt. Gelijk een soort verkapte trajectcontrole. Alleen dan schrijven ze het gelijk afVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:07:
Is kilometerheffing op een motor uberhaupt mogelijk? Wat nou als ik op mijn naaf een andere teller-ring zet, die eigenlijk bij een kleiner wiel hoort? Of wat als ik voor de kleine ritjes mijn tellerkabel even los hang?
Dit idee?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:04:
[...]
dan houden we de volgende mega meeting gewoon op het binnenhof.

In 2000 is er ook al zo'n actie geweest tegen de kilometerheffing, flinke opkomst toen geloof ik
Ik ben officieel verkocht, wat is dat leuk motorrijden
Mijn maneuvers trekken op nog niet veel, maar dat betert wel i hope. Blij dat ik er mee doorgegaan ben. Maandag alweer de volgende les
Mijn maneuvers trekken op nog niet veel, maar dat betert wel i hope. Blij dat ik er mee doorgegaan ben. Maandag alweer de volgende les

Ja leuk hé
, ik mag om 1 uur weer een uurtje
Zo, 24° vandaag, licht bewolkt, lekker.
Dadelijk maar weer eens richting B258

[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 21-06-2008 11:26 ]
Ik ben ook nog steeds bezig met lessen, de oefeningen gaan steeds beter en binnenkort examen doen
Alleen met de langzame oefeningen heb ik soms nog wat moeite maar dat gaat goed komen.
Zodra ik mijn rijbewijs heb gelijk mijn droommotor halen
alleen nog wel even sparen...
Alleen met de langzame oefeningen heb ik soms nog wat moeite maar dat gaat goed komen.
Zodra ik mijn rijbewijs heb gelijk mijn droommotor halen

alleen nog wel even sparen...
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Verwijderd
Toch, het is en blijft erg makkelijk te omzeilen. Want wees eens eerlijk, wie in dit topic heeft niet eens een keer zijn voetje voor het kenteken gehouden?charrel schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 07:11:
[...]
Wat heeft je km tellerkabel ermee te maken? Je krijgt een kastje aanboord of je kenteken wordt gewoon registreerd bij een begin van de heffingszone en er wordt weer geregistreerd wanneer je eruit komt. Gelijk een soort verkapte trajectcontrole. Alleen dan schrijven ze het gelijk af
Lol, heb jij geen inklapsysteem?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Toch, het is en blijft erg makkelijk te omzeilen. Want wees eens eerlijk, wie in dit topic heeft niet eens een keer zijn voetje voor het kenteken gehouden?
Verwijderd
Te gevaarlijk, ik heb er doormiddel van electro magneten een vals kenteken op zitten. Mocht de politie je ooit aanhouden, contact eraf, plaatje op de grond. Je bent een Tweaker of je bent een Tweaker.
"Dat kenteken lag er al meneer
"

Als je ten tijde van de trajectcontrolle foto toevallig op de stippellijn rijdt wordt je volgens de meeste ook niet meegerekend. Dus een hoop inhalen dan is het deviesVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Toch, het is en blijft erg makkelijk te omzeilen. Want wees eens eerlijk, wie in dit topic heeft niet eens een keer zijn voetje voor het kenteken gehouden?
Lijn rijden is al een hobby op zichcharrel schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:10:
[...]
Als je ten tijde van de trajectcontrolle foto toevallig op de stippellijn rijdt wordt je volgens de meeste ook niet meegerekend. Dus een hoop inhalen dan is het devies
And it goes BRAAAAAPP!
Dat word poetsen
Vanochtend anderhalf uur wezen rijden op een Triumph Street Triple. FF wennen wanneer je opstapt en wegrijd, vooral niet af laten slaan is een kunt voor mij bij vreemde motoren

En wat is dat een machine zeg
Misschien een nieuwe helm ja
Matzwart!Paul Hewson schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:04:
[...]
Nu zit ik nog alleen te twijfelen over de kleur, word het dan wit of toch mat zwart
Dat wit is nu eventjes mode... Zwart is altijd gaaf!
@DinX, damn! Zelf nog last van de klap eigenlijk?
Birdstrike neem ik aan?
Ah een duif dus
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 21-06-2008 18:25 ]
Koppijn. Komt hard aan zo'n duif die frontaal op je invliegt tegen 140 op de snelweg ...steveman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:24:
[...]
Matzwart!![]()
Dat wit is nu eventjes mode... Zwart is altijd gaaf!
@DinX, damn! Zelf nog last van de klap eigenlijk?
En dat klepje waar m'n vizieren scharnieren is eraf.
Die Troek met die Doif. Doif is tod
[/Toon Hermans]
[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 21-06-2008 18:30 ]
Zo'n duif kan zelf ook al makkelijk 80 km/h vliegen, beste klap (maarja dat zie je ook al wel aan de bloedvlek). Succes met de bruistablet!DinX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:25:
[...]
Koppijn. Komt hard aan zo'n duif die frontaal op je invliegt tegen 140 op de snelweg ...
Die Troek met die Doif. Doif is tod
[/Toon Hermans]
Trucje om te zien of iets zich op een ramkoers bevindt: Kijken of het voorwerp tov de achtergrond stilstaat. Al gaat dit met de lage snelheden van het zeilen wat makkelijker natuurlijk...
Mja, dunno of het helemaal frontaal was. Een seconde nadat ik em zag zat ie al tegen me. Heb er in het verleden al genoeg ontweken door te bukken enzo. Deze kwam gewoon uit het niets.steveman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:30:
[...]
Zo'n duif kan zelf ook al makkelijk 80 km/h vliegen, beste klap (maarja dat zie je ook al wel aan de bloedvlek). Succes met de bruistablet!
Trucje om te zien of iets zich op een ramkoers bevindt: Kijken of het voorwerp tov de achtergrond stilstaat. Al gaat dit met de lage snelheden van het zeilen wat makkelijker natuurlijk...
Weet je meteen weer waarom je ook alweer zo'n vizier op je helm hebt zitten. 
Een duif in je luchtfilter doet best auw, denk ik

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Ik heb het toch even gerokensjunnie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:42:
Weet je meteen weer waarom je ook alweer zo'n vizier op je helm hebt zitten.
Chapeaux ook aan de motards die wielerwedstrijden rijden. Steek je bergop een peloton wielrenners voorbij, zie je ze in de afdaling gewoon opduiken
Die kerels gaan snel
Yoshi, heb ik je trouwens gespot op de E313 richting Lummen thv Diepenbeek ?
[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 21-06-2008 19:10 ]
Vandaag maar eens lekker geklust aan de motor, ketting staat weer netjes. Bleek dat 3/4van mn running lights kapot was (wist niet dat die er op zaten). Maar nu doen ze het allemaal weer.
Daarnaast het kuipwerk weer wat netter vastgezet dan de vorige eigenaar gedaan had.
Daarnaast het kuipwerk weer wat netter vastgezet dan de vorige eigenaar gedaan had.
Zo, dat was een heerlijk rondje sturen net, geen hond op de weg
Wel blijven oppassen voor katten. Die wil je ook niet tussen de wielen hebben.Chakotay schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:46:
Zo, dat was een heerlijk rondje sturen net, geen hond op de weg
Bij het boogschieten was de truuc als de pijl naar beneden komt: zolang dat je de veertjes nog ziet, komt hij niet naar jou toe. Als je geen veertjes meer ziet: maken dat je weg bent!steveman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:30:
[...]
Nee, vandaag heb ik niet op de moto gezeten... (Ik zat vast op een trouwDinX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:44:
[...]
Yoshi, heb ik je trouwens gespot op de E313 richting Lummen thv Diepenbeek ?
Dit is mijn machien, hier nog zonder plaque...
Nog geen action shots, maar die komen nog ooit...
[ Voor 9% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 22-06-2008 00:48 ]
Bedoelde je autoYoshi schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:44:
[...]
Bij het boogschieten was de truuc als de pijl naar beneden komt: zolang dat je de veertjes nog ziet, komt hij niet naar jou toe. Als je geen veertjes meer ziet: maken dat je weg bent!
[...]
Nee, vandaag heb ik niet op de moto gezeten... (Ik zat vast op een trouw)
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 22-06-2008 00:47 ]
Euhm, effe denken.DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:46:
[...]
Bedoelde je autoIk vind namelijk dat je niet zoveel bordeaux C4's ziet hier
Nee, ik ben met de auto niet op de 313 geweest, enkel op de kempische steenweg.
Het zal binnenkort gedaan zijn met mij in de file te spotten. Ik verhuis binnenkort naar Hasselt, en ga de trein naar Leuven nemen...
Oja, je moet echt eens klaverblad - 26 bis - klaverblad - 26 bis - ... gaan doen. Geweldig. Ik was vandaag zelfs niet alleen bezig daarYoshi schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:53:
[...]
Euhm, effe denken.
Nee, ik ben met de auto niet op de 313 geweest, enkel op de kempische steenweg.
Het zal binnenkort gedaan zijn met mij in de file te spotten. Ik verhuis binnenkort naar Hasselt, en ga de trein naar Leuven nemen...
Daar was ik ook Zaterdag. Friet met curryworstDinX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:16:
Zo, 24° vandaag, licht bewolkt, lekker.
[afbeelding]

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 22-06-2008 08:27 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
capo, kom je ook naar de suzuki track days??? ik ga 10 augustusCapo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 08:15:
[...]
Daar was ik ook Zaterdag. Friet met curryworst![]()
[afbeelding]

No signature required.
Om een of andere reden maakt die witte kever die foto helemaal afCapo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 08:15:
[...]
[afbeelding]
Man op zwarte motor de ene kant op, vrouw in witte kever de andere, als ik toch eens gevoel voor symboliek had!
1km buiten Schleiden die foto ?Capo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 08:15:
[...]
[afbeelding]
Was een of andere speelplaats van diegene die voorop reed. Km of 60 van aachen meen ik.
steveman : Ik vind hem erg tof ook idd. Kever, motor, wat groen, etc.
m3rcury : Geen tijd, studeren
Heb overigens alles op film staan, zal filmpje weldra hier online gooien
Houding is nog niet helemaal goed. Zit wel stuk naar achteren op het zadel en naar buiten en steun goed met mijn buitenste knie en voet op buitenste steppie druk houden. Bovenlijf had nog iets meer naar binnen gemoeten zodat ik meer in lijn had gezeten met de motor. Ook had boven lijf wat lager gemoeten zodat ik met buitenste arm wat meer steun had gehad op de tank. Maar ik kon handjes los laten dankzij mijn positie van mijn buitenste been. Ging erg lekker.
steveman : Ik vind hem erg tof ook idd. Kever, motor, wat groen, etc.
m3rcury : Geen tijd, studeren
Heb overigens alles op film staan, zal filmpje weldra hier online gooien
Houding is nog niet helemaal goed. Zit wel stuk naar achteren op het zadel en naar buiten en steun goed met mijn buitenste knie en voet op buitenste steppie druk houden. Bovenlijf had nog iets meer naar binnen gemoeten zodat ik meer in lijn had gezeten met de motor. Ook had boven lijf wat lager gemoeten zodat ik met buitenste arm wat meer steun had gehad op de tank. Maar ik kon handjes los laten dankzij mijn positie van mijn buitenste been. Ging erg lekker.
Jullie mogen trots op me zijn 
Gisteren motorlessen laten inplannen!
Ga 27 aug beginnen, 12 aug heb ik al theorie examen(heb me autorijbewijs al, maar wil zo snel mogelijk de theorie behaald hebben)
Heb me outfit al compleet, let the games begin
Gisteren motorlessen laten inplannen!
Ga 27 aug beginnen, 12 aug heb ik al theorie examen(heb me autorijbewijs al, maar wil zo snel mogelijk de theorie behaald hebben)
Heb me outfit al compleet, let the games begin
Zo, dat is nog ff twee maand wachten dus. Kon je niet gelijk beginnen? Hadden ze bij mij niet zoveel problemen mee (en dat op zaterdag nog wel).
* DinX heeft trouwens ook gelest in de zomer. 1 dag was het eens 34-35 graden. 2 kilo lichter toen ik thuis kwam (letterlijk)15:03 < Mud> het had niet veel nut om nou al te beginnen ( ga 21 jul - 6 aug op vakantie)
15:03 < Mud> dus ik heb me lessen voor aug en sept al ingepland
15:03 < Mud> als ik pas in aug daarheen ging, zat het weer helemaal vol
Ghe, fijn is dat inderdaad, 2 uur lang AVB-oefeningen doen met die temperaturen

Iemand trouwens nog tips voor haarspeldbochten bergaf ?
Niet omvallen
-edit zie dinx zijn quote van ircjan-marten schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:06:
Zo, dat is nog ff twee maand wachten dus. Kon je niet gelijk beginnen? Hadden ze bij mij niet zoveel problemen mee (en dat op zaterdag nog wel).
Ik ga 2x per week lessen, 1x savonds (dinsdag of woensdag) en dan 1x op zaterdag
[ Voor 24% gewijzigd door Mud op 22-06-2008 17:17 ]
Vandaag met wat MF'ers een ritje gedaan vanuit Waalwijk. Erg lekker, die dijkjes tussen Maas en Waal
De islam kan uw vrijheid schaden

't is idd wel ff zweten op'e motor met AVB'en 
Ach, na de tijd ff opdrogen in de zon met een bakkie koffie doet wonderen (en thuis ff douchen scheelt ook wel een heleboel
)
Ach, na de tijd ff opdrogen in de zon met een bakkie koffie doet wonderen (en thuis ff douchen scheelt ook wel een heleboel
Mja, bij mij liep het letterlijk uit de mouwen van m'n jas.jan-marten schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:27:
't is idd wel ff zweten op'e motor met AVB'en
Ach, na de tijd ff opdrogen in de zon met een bakkie koffie doet wonderen (en thuis ff douchen scheelt ook wel een heleboel)
En dan mag je je jas niet uit doen van de instructeur (op het parkeerterrein)
Kijken waar je heen wil, doseren met je achter rem en insturen ?DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:19:
Iemand trouwens nog tips voor haarspeldbochten bergaf ?
Vroeg kijken door de bosjes en boompjes heen ivm verkeerd, Buitenkant bocht beginnen en laat insturen ( natuurlijk letten op vuil op de weg ) zodat je maximaal overzicht hebt op de bocht en evt naderend verkeer mocht je dat eerder niet hebben kunnen zien.
Berg rijden is ver vooruit kijken
Heb der weinig moeite mee, op hogere motor c.q. meer recht op houding zoals jou FJR zou het nog makkelijker moeten zijn
of zoals we gisteren deden, veel kijken , hard insturen en gas erop
vroeg in sturen kom je verkeerd uit, laat insturen. (countersteering)
[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 22-06-2008 17:52 ]
De regio hier is inderdaad bést leuk om wat kilometertjes te maken op een doordeweekse zondagWokschotel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:23:
Vandaag met wat MF'ers een ritje gedaan vanuit Waalwijk. Erg lekker, die dijkjes tussen Maas en Waal
Net nog een stukje gereden. Als ik rustig rij ruikt m'n helm nog naar duif 
Gisteren thans helemaal schoongemaakt met dreft. Ik denk dat er nog wat stukjes in de verluchting bovenaan zitten
Gisteren thans helemaal schoongemaakt met dreft. Ik denk dat er nog wat stukjes in de verluchting bovenaan zitten
Oh verrek, jij ook hier. Wist ik niet eenswimmel_1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:31:
[...]
De regio hier is inderdaad bést leuk om wat kilometertjes te maken op een doordeweekse zondag
[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 22-06-2008 19:48 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Heb je een compressor ? Even schoonblazen.DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:14:
Net nog een stukje gereden. Als ik rustig rij ruikt m'n helm nog naar duif
Hmm net een nieuwe motor ontdekt in de zoektocht naar mijn droommotor.
Buell! Dikke V-Twin, veel cc's, veel torque, laag in toeren, riem ... Perfect!
Ik maak me alleen wat zorgen om het sportgehalte ... Ik ben meer relaxte cruiser...
Vooral de Cyclone M2 lijkt mij erg leuk. Mooi en sober. Als ik die ergens kan op te kop tikken voor een redelijke prijs...
Iemand ervaring met de huidige line-up van Buell? Wat is het meest 'relaxte' model dat zij aanbieden?
Of oudere modellen die ook erg leuk en niet te extreem zijn?
Ik vind de nieuwe modellen nogal té qua uiterlijk wel ...
Jammer dat ik zo'n dure smaak van motoren heb
.
Ik maak me alleen wat zorgen om het sportgehalte ... Ik ben meer relaxte cruiser...
Vooral de Cyclone M2 lijkt mij erg leuk. Mooi en sober. Als ik die ergens kan op te kop tikken voor een redelijke prijs...
Iemand ervaring met de huidige line-up van Buell? Wat is het meest 'relaxte' model dat zij aanbieden?
Ik vind de nieuwe modellen nogal té qua uiterlijk wel ...
Jammer dat ik zo'n dure smaak van motoren heb

[ Voor 13% gewijzigd door DieterVDW op 22-06-2008 19:58 ]
YupsWokschotel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:20:
[...]
Oh verrek, jij ook hier. Wist ik niet eensJij hebt toch de ' kleinzoon' van mijn FZR zoals je zelf al zei?
Goed idee, morgen eens proberen.
Al zie ik niks meer zitten in de openingen (waar je van voor tot achter kan doorkijken).
De vraag is alleen of ik een nieuwe helm zou moeten kopen. Het is toch 250gr ofzo wat er tegen 140+ tegen gevlogen is
[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 22-06-2008 19:55 ]
Ik weet niet waar je ergens woont, maar over twee weken is het bij Central in Veghel (NB) weer Buell Xtreme dag. Je krijgt daar dan ruim de gelegenheid om alle modellen aan een proefrit te onderwerpenDieterVDW schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:53:
Hmm net een nieuwe motor ontdekt in de zoektocht naar mijn droommotor.
Vooral de Cyclone M2 lijkt mij erg leuk. Als ik die ergens kan op te kop tikken voor een redelijke prijs...
En in welke prijsklasse zit een nieuwe Buell zo ongeveer?
Verwijderd
ja ze zeggen wel is dat je al nieuwe helm moet kopen als je hem "hard" hebt laten vallen. Zo'n duif richt denk nog wel meer schade aan dan een val van een meter ofzo. Denk dat de helm intern wel beschadigd is.
* Chakotay zoekt nog mensen die a.s zaterdag ook met staanplaatsen naar Assen gaan... Nog iemand van hier?
Hm, de tweakers.net imageserver is aan het falen idd... Of het account van degene waarbij ze staan is doodSteephh schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:22:
Ligt het nu aan mij of ligt de helft van de foto's van de motoren in de startpost eruit?
Bij twijfel of laten testen of vervangen!DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:55:
[...]
Goed idee, morgen eens proberen.
Al zie ik niks meer zitten in de openingen (waar je van voor tot achter kan doorkijken).
De vraag is alleen of ik een nieuwe helm zou moeten kopen. Het is toch 250gr ofzo wat er tegen 140+ tegen gevlogen is
Ik denk dat iemand z'n abonnement afgelopen is, het fotoalbum werkt namelijk nog prima.
Die testen komen in veel gevallen toch neer op een nieuwe helm moeten kopen door die testen (of ze zijn even duur als een nieuwe helm)
Iemand trouwens een nieuw pak kopen ? http://www.heingerickehasselt.centerall.com/page442_4.php
1250€
België, Gent. 't is beetje ver (en aanvaarden ze daar Belgische rijbewijzen?).wimmel_1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:58:
[...]
Ik weet niet waar je ergens woont, maar over twee weken is het bij Central in Veghel (NB) weer Buell Xtreme dag. Je krijgt daar dan ruim de gelegenheid om alle modellen aan een proefrit te onderwerpen
Maar ik heb net een testritje geboekt op de site! Yay!
Het Buell aanbod is wel wat magertje vind ik: de 1125R, de Ulysses adventure/enduro bike, de CityX en de SB12S in 5 of 6 variaties (en ik vind de verschillen niet..) .
Verwijderd
We komen jou ook overal tegen hewimmel_1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:54:
[...]
YupsEn volgende week zondag ben ik er (bij leven en welzijn) ook bij. Tussen jouw FZR en mijn YZF zitten een paar generaties R6'en en een YZF-600R (de ThunderCat)...... dus is inderdaad een voorvader
Zijn wij de Yammy fanclub straks

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 23:35 ]
Dat valt me nog mee, koop is een rukka armax vest met broek. Daar zit ook nog een klasse boven dan is alleen de jas al 1500 euro, broek is dacht ik rond de 1000 euro. Ga van de week even kijken voor de nieuwe spidi gran turismo pro/ rukka armadillo of rukka armax. Wil toch wat meer comfort voordat ik naar noorwegen ga. Huidige spidi jas is wat aan de oude kant aan het worden, nog wel waterdicht maar een hoop randjes laten de stiksels enz los.DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Die testen komen in veel gevallen toch neer op een nieuwe helm moeten kopen door die testen (of ze zijn even duur als een nieuwe helm)
Iemand trouwens een nieuw pak kopen ? http://www.heingerickehasselt.centerall.com/page442_4.php
1250€
Moet ze allemaal toch even passen, ik ben aan de magere kant, brede schouders en lange armen.
Niet echt de ideale combo om perfect in een jas te passen

Dit topic is gesloten.