And it goes BRAAAAAPP!
Ja 2 racers heb ik toch niks aan
Echter kwam vriendin vandaag thuis dat de VFR toch wel lekker rijd nu ze rij cursus heeft gehad.
Volgens mij ga ik straks in me eentje op motor reis of gaan we om ste beurt achterop
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Nog 9 8 daagjes werken en dan de 28e weg !
Na het zien van alle foto's van alle motorrijders die er zijn geweest kan ik echt niet meer wachten!
Als je vragen moest hebben, m'n DM staan aancharrel schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:00:
Ga van de zomer 3 weken naar noorwegen met duo op de gs met alles mee, is wel even passen en meten maar het is nu al onvergetelijk![]()
Nog 9 8 daagjes werken en dan de 28e weg !
Na het zien van alle foto's van alle motorrijders die er zijn geweest kan ik echt niet meer wachten!
Ga je tot de Noordkaap ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Zowaar! Na wat gepuzzel voorelkaar gekregen om 'm samen met 't gereedschapsetje onder de duosit op te bergen

edit: Hmm... of 't 'm precies is weet ik zo gauw niet, maar wel dat formaat iig!
[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 16-06-2008 22:56 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mijn R6 en de CBR600RR waar ik op gereden heb gingen toch heel makkelijk op het achterwiel bij gewoon gasgeven in de 1e versnelling. Ook de SV650 wil prima wheelien in de 1e versnelling. Als je het gas er dan vol op houdt dan gaat ie achterover voordat je bij de toerenbegrenzer bent.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:01:
volgens mij kan je alle 600cc's vol open trekken zonder al te veel problemendingen hebben gewoon te weinig koppel onderin
.
P.S. Wheelies kun je beter in de 2e versnelling met de koppeling doen. Veel gecontroleerder omdat je veel minder toeren maakt.
[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2008 09:00 ]
Have a wheelie good weekend!
in de Bike magazine deden ze een vergelijking van de 1200GS, 800GS, MG Stelvio en TM990 en de 990 won het met vlag en wimpelCapo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:51:
[...]
Dan geef je te weinig gas
Zo... overweging hier om de luxe positie te benutten
GSXR750 Telefonica movistar opbouwen en de 1000 in ruilen tegen een KTM adventure 990.
De 750 voor wat weg werk met wat vrienden of als ik circuit op wil. de KTM voor al het andere
Vriendin overweegt de VFR in te ruilen voor een allroad ala vstrom, versys, tiger, ktm adventure, bmw 1150 gs, etc..
Dat zou betekenen dat we dus echt op motor vakantie gaan richting noorwegen, spanje, italie, kreta, etc. (zonder dat we ze op de aanhanger zetten en met de auto rijden )
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Eéncilinders zijn helaas zwaar ondergewaardeerd.Yonni schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:05:
[...]
Ik vind het gaaf om te lezen dat jij zo met je stampertje omgaat. Lijkt me heel leuk zo'n motor.
De meeste mensen kijken naar de verkeerde dingen bij een motor (nofi).
Men zou voor de gein eens op een stamper moeten gaan rijden...
Dan merkt men pas wat een genot zo'n soort motor oplevert.
Koppel zat vanaf een laag toerental en als je boven de 3000 rpm komt gaat ze echt sleuren, je voelt letterlijk elke klap. Dan ook nog het geluid dat er uit komt (sommige autoalarmen gaan af als ik langs tuf).
Daarbij kan je tegen de grens van motor aanrijden zonder dat er bizarre snelheden in het spel zijn (alhoewel deze Yamaha dame een gezonde 170 km/u haalt).
Super lichte motor (pakweg 160 kilo) en ultrasmal (65 cm maximaal, bij het stuur dus).
In de handen van een goede rijder een waardig tegenstander voor elke supersport, niet dat ik wil zeggen dat ik een goede rijder ben maar ik kan me een rit Schoonhoven - Lekkerkerk herinneren...
De rechte stukken blazen ze je voorbij maar zodra er bochten komen kan je er buitenom voorbij...
Bochtje een beetje verkeerd ingeschat? Gewoon op het goede spoor zetten, geen probleem en weer verder boenderen.
Eigenlijk is het gewoon een hele dikke brommer (600 cc dik dan
En ja, ik ben verliefd op mijn stampertje.
En ik ben er van overtuigd dat deze fiets een klassieker zal worden (als ze het nog niet is) en daarom heb ik het geld er meer dan graag voor over gehad.
Eéncilinders schoppen kont en hard ook...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
ok mijn verys is dan wel 650cc maar met alleen gasgeven komt het voorwiel wel omhoog als je wil..Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:01:
volgens mij kan je alle 600cc's vol open trekken zonder al te veel problemendingen hebben gewoon te weinig koppel onderin
.
in zijn 1e; 3K RPM, gas dicht, gas snel open en omhoog gaat ie..
ik heb ook een tijdje een stamper gehad, oude XT550 met BSM enduro pijp Iopen gemod (gemod door met een bezemsteel de schotjes van de demper plat te raggenAKA_ACE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Eéncilinders zijn helaas zwaar ondergewaardeerd.
Koppel zat vanaf een laag toerental en als je boven de 3000 rpm komt gaat ze echt sleuren, je voelt letterlijk elke klap. Dan ook nog het geluid dat er uit komt (sommige autoalarmen gaan af als ik langs tuf).
Daarbij kan je tegen de grens van motor aanrijden zonder dat er bizarre snelheden in het spel zijn (alhoewel deze Yamaha dame een gezonde 170 km/u haalt).
Super lichte motor (pakweg 160 kilo) en ultrasmal (65 cm maximaal, bij het stuur dus).
In de handen van een goede rijder een waardig tegenstander voor elke supersport, niet dat ik wil zeggen dat ik een goede rijder ben maar ik kan me een rit Schoonhoven - Lekkerkerk herinneren...
De rechte stukken blazen ze je voorbij maar zodra er bochten komen kan je er buitenom voorbij...
Bochtje een beetje verkeerd ingeschat? Gewoon op het goede spoor zetten, geen probleem en weer verder boenderen.
Eigenlijk is het gewoon een hele dikke brommer (600 cc dik dan)
En ja, ik ben verliefd op mijn stampertje.![]()
En ik ben er van overtuigd dat deze fiets een klassieker zal worden (als ze het nog niet is) en daarom heb ik het geld er meer dan graag voor over gehad.
*burp*
Wil je er eens 120km snelweg per dag mee zien doen in weer en windAKA_ACE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Point taken.DinX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:20:
[...]
Wil je er eens 120km snelweg per dag mee zien doen in weer en wind
Dit is inderdaad wat lastig zonder kuip en dergelijke.
Maar dit is voor mij geen probleem, ik hoef geen 120 km p/d af te leggen.
En met dit soort fietsen heb je niet echt veel te zoeken op de rijksweg.
Bochten heb je nodig
En het is op zich wel te doen hoor, een goed regenpak lost een hoop op (ja ja, een kuip ook).
Maar voor mij gaat het om het "pure" in het motorrijden.
Basic en sober is mijn smaak, zeg maar zoals de Engelse fietsen er uit zagen.
Daarbij heb ik een heel groot zwak voor ééncilinders (iets van vroeger: Honda SS50 voor de "kenners").
Tel dit bij elkaar op en je ziet een SRX voor je...
Een SZR is ook erg leuk (zeker qua rijden) maar deze is net een beetje te "opgetuigd" naar mijn smaak. Heeft trouwens wel een kuip(je) en is goed te doen in weer en wind.
Maar het is het net niet... Te modern voor mij...
Foto zegt meer dan duizend woorden:
SZR:

Wiki pagina SZR
SRX:

Wiki pagina SRX
Link naar een "historisch" verhaaltje op de Yamaha site...
Maar ja, een motor is een motor.
Of je nu op een ingepakte roeiboot of een uitgeklede "what-cha-ma-callit" rijdt, maakt niet uit.
Het gaat om het motorrijden.., en een ieder zijn smaak.
[ Voor 16% gewijzigd door AKA_ACE op 17-06-2008 12:05 . Reden: Even een plaatje erbij gedaan ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Amateur -1AKA_ACE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:36:
Point taken.
Dit is inderdaad wat lastig zonder kuip en dergelijke.
100km met 80km/h door de regen met een open cross helm. Elke druppel voelt aan als een kiezelsteentje. Er bestaat geen betere massage

120km/dag met een ééncilinder is perfect te doen, ik deed destijds altijd 2x 45km en ga straks 2x65km doen. Je moet enkel snelwegen gaan vermijden maar dat doe je sowieso met een ééncilinder en dan is het gewoon altijd fun

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2008 11:53 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
een suzuki v-strom ook.. die is ook 650cc maar is nog wel een slag zwaarder dan die kawa van jou.ToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:59:
[...]
ok mijn verys is dan wel 650cc maar met alleen gasgeven komt het voorwiel wel omhoog als je wil..
No signature required.
Exact zoals je zegt, weinig tot geen snelweg...Chevy454 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:48:
[...]
Amateur -1
100km met 80km/h door de regen met een open cross helm. Elke druppel voelt aan als een kiezelsteentje. Er bestaat geen betere massageAlleen de nodige bijen en wespen zijn wel irritant hard.
120km/dag met een ééncilinder is perfect te doen, ik deed destijds altijd 2x 45km en ga straks 2x65km doen. Je moet enkel snelwegen gaan vermijden maar dat doe je sowieso met een ééncilinder en dan is het gewoon altijd funZelfs met mijn XT350 reed ik vaak 450km op 1 dag.
Maar uiteraard zijn er nadelen zat tov (moderne) meercilinders.
Bij sportief gebruik kan je erop rekenen dat je blok elke 10000 tot 15000 min of meer uit elkaar moet (30000 bij een wat normaler gebruik).
Het rijdt allemaal wat "bokkiger".
Trillingen (alhoewel niet alle trillingen vervelend zijn
Topvermogen (maar "who cares", koppel wil ik...)
Etc etc...
Maar ook voordelen:
Lekker simpel concept.
Zelf sleutelen is zeer goed mogelijk (en ook noodzakelijk helaas)
Lekker licht (sturen, sturen en nog eens sturen)
Relatief goedkoop.
Extreem makkelijk te "modden"
Etc etc...
Oftewel, elk voordeel heb z'n nadeel...
Verwijderd
Op deze manier lukt het me ook nog wel enigsinds maar gewoon door gas volledig open te trekken gaat mijn voorwiel niet omhoog. Maar voorwiel omhoog is niet echt me streven, ik wil sneller accellerreren.ToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:59:
[...]
ok mijn verys is dan wel 650cc maar met alleen gasgeven komt het voorwiel wel omhoog als je wil..
idd ik vind het maar onnatuurlijk aanvoelen.. mijn instict is ook meteen om voorover the gaan hangen en gas terug te doen..Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:14:
[...]
Maar voorwiel omhoog is niet echt me streven, ik wil sneller accellerreren.
Die mag in de startpost, signatures, krantenkoppen etc. Geen nofi voor nodig maar gewoon keihard waar.AKA_ACE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:45:
I knowToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:18:
[...]
in de Bike magazine deden ze een vergelijking van de 1200GS, 800GS, MG Stelvio en TM990 en de 990 won het met vlag en wimpel
De 1200 en dergelijke is gewoon wat meer op comfort gericht ook en luxe. LC8 is wat spartaanser. Me like
Ga soon ff proefrijden, kijken wat ik voor de 1000 in standaard trim terug krijg en dan even afwachten tot ik de 750 klaar heb.
Dan allroad cursus en offroad cursus doen en mijn beetje cross ervaring afstoffen.
Dan moet je gas gevenVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:14:
[...]
Op deze manier lukt het me ook nog wel enigsinds maar gewoon door gas volledig open te trekken gaat mijn voorwiel niet omhoog. Maar voorwiel omhoog is niet echt me streven, ik wil sneller accellerreren.
Snel optrekken is kwestie van oefenen, genoeg gas geven bij weg rijden en zo gas geven dat je voorwiel heeel licht net boven de grond komt. Dan hebje maximale acceleratie.
De eerste keer dat je dat lukt schakel je of te vroeg of je zit in de toeren begrenzer van enthousiasme
Niet "bang" voor zijn maar rustig laten gebeuren. Er is niks verkeerds aan. Zodra het gebeurd gas beetje lossen of zachtjes achterrem aan tikken en op dat moment beetje gas bij geven zodat hij zachtjes land.ToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:29:
[...]
idd ik vind het maar onnatuurlijk aanvoelen.. mijn instict is ook meteen om voorover the gaan hangen en gas terug te doen..
Waarom ik het wilde leren was zodat ik niet verast zou worden als ik een keer aan het spelen ben. Te hard drempel af op willekeurige brommer of acceleren in de bergen en dan opeens bultje in de weg of bergje af en dan op 1 wiel rijden even.
Ik vind het een kwestie van wennen en mee leren omgaan. Het maakt je stuk vertrouwder met wat d motor doet. Zeker als je je realiseerd dat je nog geen 3 cm boven het asfalt hangt met je voorwiel
[ Voor 23% gewijzigd door Capo op 17-06-2008 13:39 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Indien interesse, even PB-en
als je brokken maakt op zo'n VRO is het verzekerd ?? Dat is namelijk deenige reden waarom ik het niet volg.JdM schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:18:
Ik heb een VRO3 in de aanbieding aanstaande zaterdag, voor 125 euro ex dagverzekering.
Indien interesse, even PB-en
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 17-06-2008 14:19 ]
Je gewone verzekering dekt het niet nee, maar je kunt wel de eventuele schade afkopen via de KNMV. Dus ben je toch verzekerdDinX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:18:
[...]
als je brokken maakt op zo'n VRO is het verzekerd ?? Dat is namelijk deenige reden waarom ik het niet volg.
De dagverzekering voor een VRO-3 kost 175 euro, eigen risico 375 euro
[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 17-06-2008 14:29 ]
Ik ben niet 'bang' ofzo, maar 1e reactie is om druk op de banden te houden...Capo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:35:
[...]
Niet "bang" voor zijn maar rustig laten gebeuren. Er is niks verkeerds aan. Zodra het gebeurd gas beetje lossen of zachtjes achterrem aan tikken en op dat moment beetje gas bij geven zodat hij zachtjes land.
Waarom ik het wilde leren was zodat ik niet verast zou worden als ik een keer aan het spelen ben. Te hard drempel af op willekeurige brommer of acceleren in de bergen en dan opeens bultje in de weg of bergje af en dan op 1 wiel rijden even.
Ik vind het een kwestie van wennen en mee leren omgaan. Het maakt je stuk vertrouwder met wat d motor doet. Zeker als je je realiseerd dat je nog geen 3 cm boven het asfalt hangt met je voorwiel
Rijd ook wel eens vol gas een bruggetje over en laatst toen ik het deed met een vriend achter me zij hij dat ik met 2 wielen los kwam, dus echt angst wat dat betreft heb ik niet..
Denk dat als ik een literbike zou hebben waar het wat vaker mee gebeurt als je alleen gewoon gas geeft dat ik het ook wel wat vaker laat gebeuren, maar met de versys moet je wel een beetje moeite doen om voorwiel omhoog te laten komen, en dat voelt niet natuurlijk vind ik..
Daarom de bang ook tussen haakjes, het is niet echt angst maar onnatuurlijk. Echter is het iets waar je je over heen kan zettenToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:33:
[...]
Ik ben niet 'bang' ofzo, maar 1e reactie is om druk op de banden te houden...
Rijd ook wel eens vol gas een bruggetje over en laatst toen ik het deed met een vriend achter me zij hij dat ik met 2 wielen los kwam, dus echt angst wat dat betreft heb ik niet..
Denk dat als ik een literbike zou hebben waar het wat vaker mee gebeurt als je alleen gewoon gas geeft dat ik het ook wel wat vaker laat gebeuren, maar met de versys moet je wel een beetje moeite doen om voorwiel omhoog te laten komen, en dat voelt niet natuurlijk vind ik..
2 wielen los is tof. Moet bekennen dat dat met de 1000 ook kan

Flinke wheelie maken en dan je gewicht naar voren gooien ofzo
Op de trapfiets geen probleem iig
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Snel genoeg over een hoge hobbel gaan ofzo. Al lijkt het me eerder het gevoel dat de wielen los zijn, maar de fiets irl gewon erg hard uit de veren gaat (maar de wielen nog op de grond zitten). Hier in de buurt is ook zo'n hobbel, als je hem tegen 90+ neemt lijkt het ook alsof je van de grond komt.steveman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:20:
2 Wielen los? Zonder schans![]()
nee met brug als soort van schans dussteveman schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:20:
2 Wielen los? Zonder schans![]()
meestal gebeurt dat idd, maar die keer klom de motor in de toeren, dus wel een teken dat achterwiel los kwamDinX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:
[...]
Snel genoeg over een hoge hobbel gaan ofzo. Al lijkt het me eerder het gevoel dat de wielen los zijn, maar de fiets irl gewon erg hard uit de veren gaat (maar de wielen nog op de grond zitten). Hier in de buurt is ook zo'n hobbel, als je hem tegen 90+ neemt lijkt het ook alsof je van de grond komt.

zus van die overleden biker is trouwens hier nu op bezoek... er triest verhaal... details mag ze ivm rechtzaak niet geven maar lijkt er duidelijk op dat de auto niet goed opletten en zijn volvo voor de motor plaatste
My sympathies.ToolkiT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:35:
[...]
meestal gebeurt dat idd, maar die keer klom de motor in de toeren, dus wel een teken dat achterwiel los kwam![]()
zus van die overleden biker is trouwens hier nu op bezoek...
unknown_road kan ze iig wel echt los krijgen, heb het hem zien doen over een lomp drempeltjeDinX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:
[...]
Snel genoeg over een hoge hobbel gaan ofzo. Al lijkt het me eerder het gevoel dat de wielen los zijn, maar de fiets irl gewon erg hard uit de veren gaat (maar de wielen nog op de grond zitten). Hier in de buurt is ook zo'n hobbel, als je hem tegen 90+ neemt lijkt het ook alsof je van de grond komt.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
maar ik heb et overleefd, gsx ook
*burp*
Huh, drempels op de Duitse autobahn? Of op het circuit? Want verder mag je toch niet zo hard rijden!rimpeldinky schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:22:
ik met mijn GSX ook, aan het sporten met een maat in de auto... hij kon langs de drempel ik moest er overheen (zat er te dicht achter, foei!was em aan et inhalen met 180) ik zag het laat, VOL in de rem... vlak voor drempel loslaten *boinggggg* eerst voorkant los toen ook de achterkant... met 120 er overheen ....
maar ik heb et overleefd, gsx ookmaat van me ff later maar met 230 in moeten halen... hij reed intussen ook 180
Afgelopen zondag weer 400km gereden, lekker rustig op de weg alleen jammer van een hagel- en regenbui. Bochten gaan in ieder geval steeds beter, schaamranden zijn bijna weg
deutschland jawohl! (iig het klonk als duits wat daar gepraat werdt)Wekko306 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Huh, drempels op de Duitse autobahn? Of op het circuit? Want verder mag je toch niet zo hard rijden!![]()
Afgelopen zondag weer 400km gereden, lekker rustig op de weg alleen jammer van een hagel- en regenbui. Bochten gaan in ieder geval steeds beter, schaamranden zijn bijna weg
*burp*
Je rijd SRX toch?AKA_ACE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Eigenlijk is het gewoon een hele dikke brommer (600 cc dik dan)
En ja, ik ben verliefd op mijn stampertje.![]()
wel 't voor tandwiel ff een kleinere voor genomen? neem aan van wel
m'n pa heeft 'm te koop staan, hij wil wat anders.
heeft 'm al sinds 91 geloof ik, daar voor had hij ook een nieuwe, een rooie (deze is zilvergrijs) alleen die werd aan puin poeier gereden doordat een rood ligt bij mevrouw betekende doorrijden

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 17-06-2008 18:42 ]
Ik heb een tijdje moeten afzien.....eerst banden vervangen en toen ontdekte ik een gat in het luchtfilter en toen kon ik net zo goed de bougietjes vervangen, carbs schoonmaken, kabels doorsmeren, kuip repareren etc....maar gisteravond liep m'n GPZ weer, als nooit tevoren
Damn wat lekker weer. Gas open mwaaaaaap tandje hoger mwaaaaaap nog een tandje hoger mwaaaaaaaaaaaaap nog eeeeeentje toe dan...Als je al zoveel lol kan hebben met een motor van 14 jaar oud voor een habbekrats, 300 nogwat euro aan banden en nieuwe onderdelen.....hoe gruwelijk VET moet een nieuwe motor dan wel niet rijden?
Capo: jajaja KTM Adventure
[ Voor 3% gewijzigd door snars op 17-06-2008 20:51 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Waar hier in de buurt?DinX schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:
[...]
Hier in de buurt is ook zo'n hobbel, als je hem tegen 90+ neemt lijkt het ook alsof je van de grond komt.
Yoshi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:52:
[...]
Waar hier in de buurt?Die aan de engstegenseweg?
Vroeger als je van de Onze-Lieve-Vrouwstraat het kruispunt over ging richting Bieststraat (waar ik woon). Daar zat tot vorige week een hobbel in de weg. Boven de 90 ging het dan *hoeps*
Achterlijke beest verdiende het ook, moet ie maar niet voor mn motor uit rennen.....
leeg
Ik had het over heel enthousiast over een hobbelige dijk heen met hoge snelheid en dan , zoals toolkit al zegt, ineens merken dat je toerental omhoog klimt, je neus wat omhoog staat en dat je stukje op je steppies staa en je dus daadwerkelijk weeeeer met 2 wielen van de grond af bent.
Dat stuk dijk dus maar niet meer al te vaak gereden
Dat is nou zo mooi aan het british superbike en de isle of man
stop nu met studeren en ga slapen... blegh
Gewoon zorgen dat je ze niet nodig hebt?Chakotay schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:33:
klikkie, zou mooi zijn als er de komende jaren overal fatsoenlijke vangrails geplaatst gaan worden
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dat ten eerste natuurlijk

Eifelweer

edit: blijkbaar kans op onweer
Dan zaterdag maar, 24°
[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 18-06-2008 12:38 ]
Yep, zit er al op...GoldenSample schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:41:
[...]
Je rijd SRX toch?
wel 't voor tandwiel ff een kleinere voor genomen? neem aan van wel
m'n pa heeft 'm te koop staan, hij wil wat anders.
heeft 'm al sinds 91 geloof ik, daar voor had hij ook een nieuwe, een rooie (deze is zilvergrijs) alleen die werd aan puin poeier gereden doordat een rood ligt bij mevrouw betekende doorrijden
Erm..., wat vraagt je vader voor zijn SRX?
Ik weet wel wat mensen die wellicht interesse zouden hebben...

Heb je d'r roze racer al gevonden? Had ik elders al gepost in dit topic. Zoek maar op pink ofzo
And it goes BRAAAAAPP!
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Die is blond volgens mij, maar had idd wel een roze pak (na der hand...).
die is idd blond:steveman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:49:
[...]
Die is blond volgens mij, maar had idd wel een roze pak (na der hand...).
http://www.speedfreakinc....riding/roadrashqueen.html
euh nee ik bedoel een zuid-afrikaans mopke die d'r motoren altijd roze wil
And it goes BRAAAAAPP!
ik had die foto van het versys forum en daar zei een zuidafrikaan dat die foto idd waarschijnlijk uit SA kwam (blijkbaar was die dieseltank op de vrachtwagen typisch SA)..ROFLASTC schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:07:
[...]
euh nee ik bedoel een zuid-afrikaans mopke die d'r motoren altijd roze wil
Dus denk dat je gelijk hebt..
ROFLASTC in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Deze dus
And it goes BRAAAAAPP!
Dit is die zelfde "troela" uit Johannesburg (SA) met 'r eerste motor (een 2003 R6).ToolkiT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:09:
[...]
ik had die foto van het versys forum en daar zei een zuidafrikaan dat die foto idd waarschijnlijk uit SA kwam (blijkbaar was die dieseltank op de vrachtwagen typisch SA)..
Dus denk dat je gelijk hebt..

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Blijf het een megastrakke actie vinden
Ga zaterdag kijkenvoor een oranje adventure van 2006. Maar wil een verbeterrd 2007 model met ABS. Eerst de 750 in orde maken maar toch ff kijken
Net even rondje gereden. Ben rij techniek aan het bijschaven. Meer countersteeren, meer gas gven, harder insturen, etc.
Kwam S bocht uit geaccelleerd, lagen wat bituum strepen , dus in z'n2 mte 9.000 toeren (180km/h) gas aan het open schroeven, voelde hem over de strepen heen glijden en daarna het voorwel omhoog komen. Wat een beest van een machine
(Hij is net terug van algehele controle , nieuwe ketting en tandwielen omdat achtertandwiel tandjes krom begonnn te staan

* Capo haat zijn draadloos keyboard... alles hapert..
[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 18-06-2008 20:00 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Mijn nummerplaat weet ik ook al, en die komt morgen of overmorgen toe.
Zaterdag om 7u50 mijn eerste rijles, ik kijk er zo naar uit
Al moet ik zeggen dat ik intussen wel vrij bang ben geworden van het feit dat mototrrijden zo gevaarlijk is. Ik dacht dat 1/2 va de accidenten gewoon roekeloze kerels waren die op hun achterwiel aan 200 per uur in een bus vlamden of zo, maar het blijkt meestal niet eens de schuld van de motorrijder te zijn.
En in heel mijn omgeving zijn er maar een 2 tal mensen die me steunen in mijn beslissing. Al de rest is bezig van "veel te gevaarlijk", 'ik had 2 jaar geleden 3 motorijders als vrienden, maar intussen zijn ze allemaal dood". Het sluipt toch in het onderbewustzijn telkens,en het ondermijnt m'n vastberadenheid wel
Tja, die verhalen... jij kent veel mensen, en die mensen kennen ook weer veel mensen, op die manier heb je een bizar grote verzameling van verhalen, variërend van de loterij winnen tot op een ochtend wakker worden met een verlamde lichaamshelft, en motorongelukken. Op zo'n manier "ken" ik ook binnen een paar stappen dhr G W Bush...MMach schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:47:
Jeej, mijn motorverzekering is binnen. Het valt beter mee dan verwacht: 352€ per jaar. Voor een 22 jarige, eerste motor (43kW), net m'n rijbewijs (tegen dan toch hopelijk), mijn autorijbewijs nog geen 2 jaar, dus ik ben content![]()
Zaterdag om 7u50 mijn eerste rijles, ik kijk er zo naar uit![]()
Al moet ik zeggen dat ik intussen wel vrij bang ben geworden van het feit dat mototrrijden zo gevaarlijk is. Ik dacht dat 1/2 va de accidenten gewoon roekeloze kerels waren die op hun achterwiel aan 200 per uur in een bus vlamden of zo, maar het blijkt meestal niet eens de schuld van de motorrijder te zijn.
En in heel mijn omgeving zijn er maar een 2 tal mensen die me steunen in mijn beslissing. Al de rest is bezig van "veel te gevaarlijk", 'ik had 2 jaar geleden 3 motorijders als vrienden, maar intussen zijn ze allemaal dood". Het sluipt toch in het onderbewustzijn telkens,en het ondermijnt m'n vastberadenheid wel
Dat je het besef hebt dat je op de motor kwetsbaar bent is al heel wat, daarmee zul je ook met nog grotere argusogen naar die koekblikkers kijken (wat een runderen zitten daar tussen btw...). It takes two to tango, zoals Dinx ook aangeeft.
Het leven moet ook leuk zijn! De gedachte dat het een keer ophoudt geeft betekenis aan vandaag, en al die vandagen die je met een grijns onder je helm hebt doorgebracht pakken ze je niet meer af!
http://www.autotrader.nl/...inaNummer=1&total=1&pos=1AKA_ACE schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:36:
[...]
Yep, zit er al op...![]()
Erm..., wat vraagt je vader voor zijn SRX?
Ik weet wel wat mensen die wellicht interesse zouden hebben...
voila
nog maar 1 reactie op gehad alleen die liet later niks meer van zich horen geloof ik

vind 't zelf ook wel een toffe brommer om eerlijk te zijn, een no nonsens naked die d'r niet 'voor ouwe lullen' uit ziet
[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 18-06-2008 21:57 ]
Of "niet verkopen en ergens stallen desnoods"?
Wordt echt ooit een klassieker, ik weet niet hoe lang nog maar het wordt het wel.
Buiten dat het erg leuk rijdt, maar daar was je zelf al achter.
Maar ik zal eens rondvragen...
En tja, klassieker, m'n pa wil en kan 't grote onderhoud niet echt zelf doen
Je hebt het besef. Wees daar blij mee want vele met jou hebben dat besef nog niet of krijgen dat nooit.MMach schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:47:
Jeej, mijn motorverzekering is binnen. Het valt beter mee dan verwacht: 352€ per jaar. Voor een 22 jarige, eerste motor (43kW), net m'n rijbewijs (tegen dan toch hopelijk), mijn autorijbewijs nog geen 2 jaar, dus ik ben content![]()
Zaterdag om 7u50 mijn eerste rijles, ik kijk er zo naar uit![]()
Motor rijden is meer risico als auto rijden. Je las oook al dat 70% van de ongevallen door mede weg gebruikers komt en niet door de motorrijders/sters zelf. (maar wel op te anticiperen was geweest misschien?)
Maar... ja er is een maar
Jij moet zorgen dat je ontspannen op de motor leert rijden :
Klem met je benen, niet met je handen. Haal rustig adem en probeer te ontspannen.
Alle volgende dingen die ik opnoem zorgen dat je meer ontspannen kunt leren rijden.
- Goed leert anticiperen
Door goed verkeers situaties in te schatten zijn veel problemen al te voorkomen. Niet alleen voorkomen maar ook te reageren als er iets gebeurd. Stel dat je moet remmen of uitwijken dan is het prettig om te weten en te zien dat je naar links kan omdat die bestelbus die achter je zat nog steeds achter je zit en links niks rijd.
Je moet voorruit leren denken en snel leren te reageren op een veilige manier.
Problemen voor zijn en als er iets gebeurd het achter je te laten (denken met je verstand en niet met je testeron)
- Je kijk techniek verbeterd
Door je kijk techniek scherp te maken en vooral te houden kun je verder voor uit kijken, ga je vloeiender door bochten heen en zie je gevaar veel eerder.
- Kunstjes leren.
En dan bedoel ik geen wheelies of kneedownen of op je voorwiel inparkeren. Kunstjes of eigenlijk trucjes die je moet leren zijn dingen als : countersteeren, goed leren remmen, goede gas controle, je achterrem leren gebruiken en af te leren om te remmen* en als je een sportieve bocht maakt op de openbare weg : zacht erin, hard eruit**
Al deze dingen zorgen ervoor dat je meer controle over je motor krijgt, meer zelf vertrouwen en wat dus bij draagt aan een soepelere en meer ontspannen rijstijl. Hierdoor ga je minder zitten stressen en zitten knijpen in je stuur. Daardoor voorkom je dus dingen die motor rijders vaak in gevaar brengen, namelijk overlevings reflexen. Brengt me bij de eerste *
* Af te leren om te remmen + achterrem leren te gebruiken.
1) Door te remmen vlak voor een bocht breng je je motor in onbalans***, je ketting gaat los hangen, etc. Zachtjes bij remmen voor een bocht doe je met je achter rem. Iedereen roept stoer dat ze hun achter rem nooit gebruiken maar hij heeft wel degelijk nut.
Even een situatie schets : Je rijd met je gas hendel half open, 50%, op een bocht af. Je vind dat je te hard gaat en wil remmen. Door je achter rem in te drukken (met beleid) en je gas hendel een kwarrt ,25%, dicht te draaien rem je af met je ketting strak en je motor in balans. Zodra je de juiste snelheid hebt of zelfs beetje hebt ingestuurd, laat je de achter rem langzaam los en begin je weer met gas bij geven. Nu heb je met een stabiele motor af geremd. En eigenlijlk is hiermee ook de 2e notitie , de ** uitgelegd. Zacht de bocht in , hard de bocht uit. Daar komt echter nog wel bij dat er
een reden voor is : Veiligheid!
Als jij wat zachter de bocht in stuurt heb je van te voren genoeg tijd gehad om te zien wat de staat van de weg is, is de weg schoon, staat er geen vracht wagen, etc. Daarna verleg je je kijk techniek (3 fase techniek, weer een verhaal apart)
2) Af te leren om te remmen. Niet remmen als je denkt dat je een bocht niet haalt. Dit klinkt raar maar veel mensen zien een bocht, krijgen angst, gaan vol in de rem en opeens zet de motor zich recht op en rijden ze rechtdoor de bocht uit. Als je denkt een bocht niet te halen heb je verkeerd gekeken. Je MOET insturen, altijd. Maar dan wel met stabiel gas erop, dus niet vermeerderen maar stabiel houden of zelfs iets dicht schroeven.
Remmen kan wel maar enkel met beleid. Maar zolang je niet ontspannen op de motor zit ga je knijpen, te hard knijpen en word het moeilijk om a ) je motor de bocht in te krijgen stabiel b ) de banden onder te houden omdat je de gehele balans van de motor weg neemt.
**** Motor in balans.
Als je remt duikt je motor in de voorvork, je ketting komt slap te staan, jij duwt je gewicht naar voren etc. Dit zijn allemaal dingen die je niet wil net voor een bocht. Je wil de motor zo vloeiend mogelijk houden. Door vaker je achter rem te gebruiken blijft je ketting strak, duikt je motor minder in de vering en schuif jij een stuk minder over je zadel. Met dou rijden is achter rem erbij pakken zelfs comfortabel te noemen.
9 van de 10 motor rijders denken dat ze kunnen rijden en vinden het wel prima en doen zichzelf daar ernstig mee te kort. Het is natuurlijk ook niet stoer tov je motor maten om te zeggen dat je op rij cursus gaat.
Echter motor rijden leer je niet zoals met de auto door te doen, motor rijden moet je leren van iemand anders. Countersteeren kun je op zoeken en leren, maar als iemand je dat niet verteld had , had je het nooit gedaan. Je MOET de truucjes leren om veilig te leren rijden.
Iemand die jaren rijd heeft wel verkeers inzicht maar mist de truucjes als dat diegene nooit is uitgelegd.
GA een cursus volgen.
(en ik zeg niet dat ik goed kan motor rijden, ik probeer enkel mijn best te doen met motor rijden
[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 19-06-2008 08:28 ]
Kwestie van proberen. Alles met beleid en op eigen verantwoording weljan-marten schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:18:
Mooie uitleg Capo, vooral dat remmen met achterrem voor een bocht denk ik.
Eigenlijk zou je helemaal niet moeten remmen voor een bocht en zou je doormiddel van gas geven/gas minderen al door de bocht moeten kunnen. Je ziet de bocht, gaat beetje naar buitenkant van jou rij vlak om ver door de bocht te kunnen kijken, en anticipeert daarop met gas geven/gas minderen etc. Door de juiste positie op de weg te kiezen win je al heel veel.
Zien alsof je in de auto zit. De plek waar je moet rijden is de plek waar je als bestuurder van een auto zit. Echter als je op een bocht af komt ziet de bijrijder in de auto veel meer door de bocht heen, dus waarom zou je niet 10 cm uitwijken naar buiten voor die 20 meter extra die je kunt zien ?
Dit gaat natuurlijk niet op voor een bocht rechtsom, maar ook daar kun je op anticiperen.
Ook de weg leren lezen. Staat er een lantaarn paal in de middle of no where ? dan is er vaak een straat tegen over.
Rijd je in de bergen en heb je 4 bochten naar links gehad, dan komt er geheid 1 naar rechts anders rijd je van de berg af
Maar veel mensen knijpen even de voorrem hard in en gaan dan weer gas geven. Het gaat veel soepeler om de achter rem zachtjes te gebruiken en wat gas te minderen.
In een paar weken gebruik je de achter rem niet meer en verminder je wat gas en stuur je met counter steering in.
Dan heb je dus het hele balans verhaal overwonnen en je schrrik voorde bocht. ( Die schrik word nog erger gevoed als je met voorrem remt omdat het allemaal niet soepel aan voelt ).
[ Voor 33% gewijzigd door Capo op 19-06-2008 09:50 ]
Verwijderd
Welke bocht? Kans is 9/10 dat ik'm ken als ex-Ittervoortenaar..Capo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:58:
[...]
Blijf het een megastrakke actie vinden![]()
![]()
Ga zaterdag kijkenvoor een oranje adventure van 2006. Maar wil een verbeterrd 2007 model met ABS. Eerst de 750 in orde maken maar toch ff kijken
Net even rondje gereden. Ben rij techniek aan het bijschaven. Meer countersteeren, meer gas gven, harder insturen, etc.
Kwam S bocht uit geaccelleerd, lagen wat bituum strepen , dus in z'n2 mte 9.000 toeren (180km/h) gas aan het open schroeven, voelde hem over de strepen heen glijden en daarna het voorwel omhoog komen. Wat een beest van een machine![]()
(Hij is net terug van algehele controle , nieuwe ketting en tandwielen omdat achtertandwiel tandjes krom begonnn te staanen dat is dan origineel suzuki. Ketting lijkt wat korter, wielbasis is iets korter geworden, komt nu nog sneller omhoog enkel moeilijker stabiel te houden, maar door vloeiender gas geven is hj wel makkeljker neer te zetten met volle acceleratie)
* Capo haat zijn draadloos keyboard... alles hapert..
Ach, je kunt ook remmend de bocht in, komt je geometrie ten goede.. Maar het is idd een stuk relaxter om alles VOOR het insturen al op orde te hebben.1) Door te remmen vlak voor een bocht breng je je motor in onbalans***, je ketting gaat los hangen, etc. Zachtjes bij remmen voor een bocht doe je met je achter rem. Iedereen roept stoer dat ze hun achter rem nooit gebruiken maar hij heeft wel degelijk nut.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 09:54 ]
Van Hunsel naar Ittervoort heb je 2 bochten vrij snel nadat je hunsel uit rijd. S bocht. de 2e bocht daarvan. Dat is de laatste bocht voor de onoverzichtelijke bocht met die boerderij zo kort op de wegVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:51:
[...]
Welke bocht? Kans is 9/10 dat ik'm ken als ex-Ittervoortenaar..
Liggen aardig wat bituum strepen. Overigens wel meer op de weg van Ittervoort naar Weert via Hunsel, Ell, blackpantalonie
Daar zijn aardig wat discussies over gaande. Al is het eigenlijk circuit materie.[...]
Ach, je kunt ook remmend de bocht in, komt je geometrie ten goede.. Maar het is idd een stuk relaxter om alles VOOR het insturen al op orde te hebben.
Remmende de bocht in is gunstig voor de geometrie idd. Balhoofd hoek etc. Maar je kunt eerder op het gas als je klaar bent voor de bocht.
Wat instructeurs van Race Academy hebben daar mee gespeeld en vaak ben je sneller als je klaar bent voor de bocht en eerder het gas open schroeft.
Het omschakel moment van doorremmen, rem lichtjes loslaten, insturen, rem los laten bij apex punt en gas erop zetten geeft ook weeer wat onbalans en het vergt veel meer handelingen in korte tijd.
Voor beginnende rijders is klaar zijn voor de bocht idd een stuk comfortabeler
[ Voor 44% gewijzigd door Capo op 19-06-2008 09:58 ]
Scheelt ook wat afhankelijk van hoe hard je fiets op de motor remtCapo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Maar veel mensen knijpen even de voorrem hard in en gaan dan weer gas geven. Het gaat veel soepeler om de achter rem zachtjes te gebruiken en wat gas te minderen.
Als ik op die van mij het gas los dan houdt hij enorm hard in. Mits anticiperen gebruik ik m'n rem ook zo weinig mogelijk in normaal verkeer. Terwijl je auto's ziet remmen kan ik gewoon het gas lossen. ik kan me inbeelden dat dat effect op een 250cc of 600cc wat minder is.
al heeft een FJR ook wel een heel erg zware gashandel (komt in veel reviews terug), waardoor het al moeilijker doseren is zonder throttle rocker.
Maar eens je de achterrem leer gebruiken besef je dat die echt wel een aanwinst is. Niet alleen bij harde remacties (70% voor en 30% achter) maar ook bij bochten dus. Ik ben er de laatste weken/maanden echt op aan het letten om niet meer de voorrem te gebruiken bij bochten. Als je gaat remmen in de bochten is het enige waar je mee bezig bent op dat moment de motor terug plat krijgen, wat je toch niet lukt. Dat is niet alleen gevaarlijk omdat je gewoon rechtdoor gaat, maar ook omdat je niet goed reageert daarna, juist omdat je in een panieksituatie zit. Met kijken en interpreteren van de bocht ben je dan niet meer bezig. die 2 zijn echt een heel gevaarlijke combinatie (een motor die niet meer doet wat je wil en tussen je oren ook met andere dingen bezig zijn).
Daar schieten (alleszins hierin België, of toch die van mij) de rijopleidingen toch tekort. Het eerste wat ik geleerd heb op het parkeerterrein is "niet de voorrem gebruiken onder de 20-30 per uur!!!!". Naderhand denk ik van "WTF, waarom niet als je het met beleid doet?".
En natuurlijk ook "Niet de achterrem gebruiken boven de 20-30 per uur !!!". Dat het gevaarlijk is om die achterrem maar @ random te gebruiken voor normale remacties is misschien deels waar (al leert de MAG dan weer om 70-30 te remmen). Men mag beste eens 1 of 2 "geavanceerde" lessen geven met wat uitleg over dingen als countersteering, achterrem gebruik,...
Daarom de gas controle. Zodra je dat goed onder de knie hebt win je zoveel soepelheidDinX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:57:
[...]
Scheelt ook wat afhankelijk van hoe hard je fiets op de motor remt
Als ik op die van mij het gas los dan houdt hij enorm hard in. Mits anticiperen gebruik ik m'n rem ook zo weinig mogelijk in normaal verkeer. Terwijl je auto's ziet remmen kan ik gewoon het gas lossen. ik kan me inbeelden dat dat effect op een 250cc of 600cc wat minder is.
al heeft een FJR ook wel een heel erg zware gashandel (komt in veel reviews terug), waardoor het al moeilijker doseren is zonder throttle rocker.
Ook kwestie van je motor leren kennen, de jouwe heeft veel motor rem, die van mij heeft dat een heeeel stuk minder.
side note : helpt het niet om je gaskabels eens goed te smeren ?
Hier wil ik wel even op inspringen nog met een evt. discussie punt maar wat ik spreek uit ervaring.Maar eens je de achterrem leer gebruiken besef je dat die echt wel een aanwinst is. Niet alleen bij harde remacties (70% voor en 30% achter) maar ook bij bochten dus.
Hard remmen gebeurd vaak in een aankomende noodsituatie. Men vergeet dan vaak dat ze voorrem moeten aanleggen en dan door moeten knijpen en dan de achterrem voorzichtig moeten indrukken.
De voorrrem gaat vaak nog wel goed maar de achter rem , gezien de sterkte van je voet, word nog wel eens hard ingetrapt.
Zolang je voor hard genoeg remt is het niet erg als je achterwiel blokkeert, je motor blijft wel in lijn. Echter als je voor niet hard genoeg remt en achter hard en hij slipt dan ga je kwispelen achter.
Achter rem met wat harder remmen kan, maar in noodsituatie zou ik er redelijk vanaf blijven als je er niet gewoon mee bent.
Het is goed dat je erop let, echt! Mensen zouden, ook zoals je in de rest van je tekst zegt, eens wat meer uitleg hierover moeten krijgen of er uit zichzelf eens meer mee bezig moeten zijn en zich niet moeten schamen om hun evt. ongelijk en onervaren heid toe te geven. Een stap terug is vaak de eerste manier om 2 stappen vooruit te zetten.Ik ben er de laatste weken/maanden echt op aan het letten om niet meer de voorrem te gebruiken bij bochten. Als je gaat remmen in de bochten is het enige waar je mee bezig bent op dat moment de motor terug plat krijgen, wat je toch niet lukt. Dat is niet alleen gevaarlijk omdat je gewoon rechtdoor gaat, maar ook omdat je niet goed reageert daarna, juist omdat je in een panieksituatie zit. Met kijken en interpreteren van de bocht ben je dan niet meer bezig. die 2 zijn echt een heel gevaarlijke combinatie (een motor die niet meer doet wat je wil en tussen je oren ook met andere dingen bezig zijn).
Het gaat om je veiligheid, je plezier in motor rijden en eigenlijk om je leven, het is absurd om je te dan te schamen tov je stoere motor vrienden dat je een rij cursus volgt.
Maar , hopen dat het nooit gebeurd, de eerste keer dat jij een nood situatie ziet aankomen en daarop kunt anticiperen of onverwacht in een noodsituatie word gebracht en je daar uit kan redden ben je erg erg blij. En dan laat iedereen maar lullen maar jij hebt wel een sterk motor verhaal met een grote waarheid erin
(en op de eerste zin na is het verder niet direct naar/tegen jou gericht Dinx
Verwijderd
Mja, zelf rij ik daar nooit VOLuit, enerzijds omdat er net iets TE vaak drab ligt van boer Tjeu, anderzijds (zoals je zelf al aangaf) omdat de bocht erna voorzien is van zowel een boerderij dicht aan de weg (Roadracing style d'r langs schaven met je schouder) alsmede een kruispunt net NA de bocht.Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Van Hunsel naar Ittervoort heb je 2 bochten vrij snel nadat je hunsel uit rijd. S bocht. de 2e bocht daarvan. Dat is de laatste bocht voor de onoverzichtelijke bocht met die boerderij zo kort op de weg
Liggen aardig wat bituum strepen. Overigens wel meer op de weg van Ittervoort naar Weert via Hunsel, Ell, blackpantalonie
Vandaar dat ik via 'de hei' van Neeritter naar Weert cruise..
Wordt er echt niet over countersteering gesproken?DinX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:57:
En natuurlijk ook "Niet de achterrem gebruiken boven de 20-30 per uur !!!". Dat het gevaarlijk is om die achterrem maar @ random te gebruiken voor normale remacties is misschien deels waar (al leert de MAG dan weer om 70-30 te remmen). Men mag beste eens 1 of 2 "geavanceerde" lessen geven met wat uitleg over dingen als countersteering, achterrem gebruik,...
Het lijkt me dat je toch gewoon op je gezicht gaat als je dat niet countersteered, hoe leren ze iemand die dat totaal niet doorheeft dan een bocht nemen? Dat van op je gezicht gaan is simpele fysica volgens mij, als je mooi rechtdoor rijdt en doodleuk je stuur naar rechts draait om een bocht naar rechts te nemen, val je je gewoon op je linkerkant ...
Klopt. Het is dat ik kort daarvoor er doorheen kwam en de weg schoon was anders had ik dat ook niet gedaan. Maar bij de boerderij en dat geniepige zijstraatje rijd ik alweer rustig en met vinger op de rem en onder de max snelheid. Of ik laat de motor heel ver naar buiten lopen zodat ik genoeg overzicht heb. Maar is ook niet echt mijn sportVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:10:
[...]
Mja, zelf rij ik daar nooit VOLuit, enerzijds omdat er net iets TE vaak drab ligt van boer Tjeu, anderzijds (zoals je zelf al aangaf) omdat de bocht erna voorzien is van zowel een boerderij dicht aan de weg (Roadracing style d'r langs schaven met je schouder) alsmede een kruispunt net NA de bocht.
Vandaar dat ik via 'de hei' van Neeritter naar Weert cruise..
Maar wat denk je van het mooiere stukje, het vroegere cafe racer circuit achter hunsel ?
Hunsel in en bij de sportschool links, daar de weg volgen richting stramproy.
Wel op letten met grind bij 2 t-splitsingen.
Klote wel dat je erg goed moet opletten op landbouw voertuigen.
Rijd daar enkel echt door als het allemaal net gemaaid is en je wat meer overzicht hebt.
Verwijderd
Sportschool = de oude bloemenzaak van boer Jo, toch? Bedoel je niet de 2e straat links, achter de beugelbaan? Richting Ell, Tungelroy, kom je tussen Stramproy & Weert weer uit, ligt ook deftig asfalt. De weg die jij bedoelt gaat langs de kerk, speeltuin &brandweer richting het eerdergenoemde weggetje naast de boerderij, als je deze uitrijdt voorbij het ponybejaardentehuis kom je op de weg die ik bedoel van Neeritter naar Stramproy.Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:13:
[...]
Hunsel in en bij de sportschool links, daar de weg volgen richting stramproy.
Wel op letten met grind bij 2 t-splitsingen.
Misschien vanmiddag ff tijd om een screenie te maken op google maps..
Ik merk het zelf ook wel bij het klaverblad rijden de laatste tijd. Gewoon niet te hard doortrekken op de rechte stukken, en met gas minderen en eventueel een tikje achterrem erbij de bocht in gaan. Gaat een stuk soepeler dan hard remmend op de bocht af komen
wat de meeste mensen doen is hun gewicht verplaatsen, dus eingelijk de motor van je afdrukken, en dan pas gaan sturen.Bob schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:11:
[...]
Wordt er echt niet over countersteering gesproken?![]()
Het lijkt me dat je toch gewoon op je gezicht gaat als je dat niet countersteered, hoe leren ze iemand die dat totaal niet doorheeft dan een bocht nemen? Dat van op je gezicht gaan is simpele fysica volgens mij, als je mooi rechtdoor rijdt en doodleuk je stuur naar rechts draait om een bocht naar rechts te nemen, val je je gewoon op je linkerkant ...
No signature required.
Even 1-2 windingen laten schieten schijnt wonderen te doenDinX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:57:
[...]
Scheelt ook wat afhankelijk van hoe hard je fiets op de motor remt
Schijnt zo te moeten
Buddy eraf halen, tank omhoog zetten na het zijpaneeltje eerst gedemonteerd te hebben, het verstevigings T stuk onder de tank losdraaien en wegnemen, de stekkers van de tank lostrekken, de isolatie onder de tank wegnemen, de carterontluchtingsslangen
even losmaken en naar de linker kant leggen, de veer die 1 winding losser moet zit nu in het midden daar waar de gaskabel
de injectie bediend, draai het gashandel een klein beetje open, hou de veer met een schroevendraaier tegen draai het gashandel terug en druk de veer een beetje van je af, de veer springt nu vanzelf 1 winding terug en het gas draaid weer soepel als vanouds.
Ben niet zo bekend in Hunsel en omgevingVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:
[...]
Sportschool = de oude bloemenzaak van boer Jo, toch? Bedoel je niet de 2e straat links, achter de beugelbaan? Richting Ell, Tungelroy, kom je tussen Stramproy & Weert weer uit, ligt ook deftig asfalt. De weg die jij bedoelt gaat langs de kerk, speeltuin &brandweer richting het eerdergenoemde weggetje naast de boerderij, als je deze uitrijdt voorbij het ponybejaardentehuis kom je op de weg die ik bedoel van Neeritter naar Stramproy.
Misschien vanmiddag ff tijd om een screenie te maken op google maps..
Het is idd de 2e links na de sportschool. Je hebt gelijk. Eerste kom ik bij de mileu straat uit ( leer de omg. al kennen
Sportschool.. zo wilde ik het eigenlijk nog niet eens noemen, een hok met wat cardio apparatuur is het volgens mij
Maar dan in Stramproy links richting weert.. ook prachtig als er geen verkeer is
Verwijderd
Rij voor de gein eens door van Hunsel naar Ell, kruispunt bij de kerk links, (voorbij bijpiet.nl) en dan de eerste straat buiten de bebouwde kom rechts. Daar een beetje rondcruizen, ken't niet exact van buiten maar d'r zitten een paar lekkere bochtjes in!Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:46:
[...]
Maar dan in Stramproy rechts richting weert.. ook prachtig als er geen verkeer is
http://www.amazon.co.uk/M...oks&qid=1213866120&sr=8-1
Motorcycle Roadcraft: The Police Rider's Handbook
Wat hier boven genoemd werd (en veel meer) staat daar in beschreven.. het is het cursus boek voor UK motor agenten..
en over remmen op de motor en zo min mogelijk met de remmen, daar is een hele filosofie over: 'the pace' http://www.motorcycliston..._nick_ienatsch/index.html
ik moet zeggen dat ik zelf ook het meest op motor en met achterrem rem, behalve als ik echt hard moet remmen...dan is er geen vervanging voor de voorrem.. maar tijdens woon-werk verkeer moet je met remmen op de motor en af en toe achterrem denk ik wel 80% van de gevallen af kunnen..
Voorkant remmen is idd belangrijk maar net zo belangrijkste is je zwaartepunt. Even de achterrem aanraken zodat de achterkant inveert en dan doorremmen van voor. Blijft het ding stabiel en kan je echt verder doorremmen.Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:09:
Hier wil ik wel even op inspringen nog met een evt. discussie punt maar wat ik spreek uit ervaring.
Echt remmen op de motor? Welke idioot doet dat? Straks zit je op een andere motor met een slipperclutch. Welke motorrem

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2008 11:45 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Remmen op de motor hoef ik niet te proberenChevy454 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:41:
[...]
Voorkant remmen is idd belangrijk maar net zo belangrijkste is je zwaartepunt. Even de achterrem aanraken zodat de achterkant inveert en dan doorremmen van voor. Blijft het ding stabiel en kan je echt verder doorremmen.
Echt remmen op de motor? Welke idioot doet dat? Straks zit je op een andere motor met een slipperclutch. Welke motorremDat is echt hardstikke fout om zoiets aan te leren.
Achter remmen kan wel en moet ook maar niet in nood situatie's, dan trap je door en blokkeer je je achterwiel
Daar heb je ABS voor (tot het niet werkt)Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:55:
[...]
Achter remmen kan wel en moet ook maar niet in nood situatie's, dan trap je door en blokkeer je je achterwiel
remmen als ik gas terug nemen en de meeste snelheid eruit halen ja, niet bot gasdicht natuurlijk...Chevy454 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:41:
[...]
Echt remmen op de motor? Welke idioot doet dat? Straks zit je op een andere motor met een slipperclutch. Welke motorremDat is echt hardstikke fout om zoiets aan te leren.
En als je met een slipperclutch wil posen moet je ook bijbehorende skills hebben en je rijstijl dus aanpassen.. een slipperclutch is IMHO alleen handig als je voluit wil rijden, voor gewoon weggebruik is een normale koppeling met mogelijkheid om op de motor te remmen veel beter...
Eeensch; Anders krijg je van die irritante lui die hun rem al gebruiken om even zachtjes af te remmen. In normaal verkeer kan je dan beter het gas even minderen.ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:07:
[...]
remmen als ik gas terug nemen en de meeste snelheid eruit halen ja, niet bot gasdicht natuurlijk...
En als je met een slipperclutch wil posen moet je ook bijbehorende skills hebben en je rijstijl dus aanpassen.. een slipperclutch is IMHO alleen handig als je voluit wil rijden, voor gewoon weggebruik is een normale koppeling met mogelijkheid om op de motor te remmen veel beter...
Maarja, als sommigen hier enkel kunnen praten over "racestijl" op de normale weg (en ditto technologie) sjah... De meeste km worden nog gemaakt in het normale verkeer en niet op het scherpe van de snee. Om dan maar meteen te zeggen dat remmen op de motor niet goed is want "je zou maar eens een slipper clutch moeten hebben". alsof je je rijstijl niet aanpast daaraan.
Alsof je bij remmen op de motor je normale remmen niet gebruikt als je hard moet remmen , al is het maar om de blikker achter je duidelijk te maken dat je aan het vertragen bent.
Als ik zie dat het binnen 100m rood licht is rem ik gewoon voor een groot deel af op de motor. Alsof je dan je koppeling gaat intreken en enkel remmen met de voorrem
[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 19-06-2008 12:23 ]
Nog ff vakkundig een "scootah" gesloopt:
http://www.youtube.com/watch?v=Afg52vTbRyU
Dat is geen eens remmen. Dat is minder vermogen laten produceren waardoor je op een andere vermogen/snelheid evenwichtspunt krijgt. Remmen is vermogen in een andere vorm van energie omzetten. Als je het gas gewoon langzaam sluit dan lever je minder vermogen. Als je daarintegen je gas sluit, je trapt em 2 versnellingen terug en je laat de koppeling schieten. Dat is remmen want je gebruikt de bewegingsenergie om door de compressie te draaien.ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:07:
remmen als ik gas terug nemen en de meeste snelheid eruit halen ja, niet bot gasdicht natuurlijk...
Een heel groot verschil tussen energie verminderen door minder te produceren dan remmen waarbij je de energie van vorm laat veranderen. Een heel groot verschil in interpretatie over hetzelfde fenomeen van vertragen.
I beg to differEn als je met een slipperclutch wil posen moet je ook bijbehorende skills hebben en je rijstijl dus aanpassen.. een slipperclutch is IMHO alleen handig als je voluit wil rijden, voor gewoon weggebruik is een normale koppeling met mogelijkheid om op de motor te remmen veel beter...
Maar als je er niet op bedacht bent en je zit op de snelweg en je rijdt iets harder als normaal en voor je komt een wagen met een lagere snelheid en je wilt je energie levering verminderen door het gas te sluiten dan kan je zien wat er nu precies op de hoedenplank ligt. Vertragen door minder energie te produceren doet iedereen maar het remmen door het hard sluiten van de gas en door de hoge toeren te knallen hoop ik niet.
Nee, dacht dat je echt zoals bij een wagen met 6k door de compressie wilt laten duwen want dan krijg je geheid problemen want dan blokkeert je achterkant.
Een heel grote interpretatiezinsverschil van het fenomeen van vertragen.
Dat bedoel ik.Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:55:
Remmen op de motor hoef ik niet te proberenDing loopt erg lang door
Hebben een beter afgestelde slipperclutchAnders was ik wel 2 cylinder gaan rijden
Ik beken, ik rijd 50% van de tijd als een slak. Dat komt omdat mijn 1000cc echt niet harder kan als 120km/h. Maar ik geef tenminste ruiterlijk aan dat ik hard rijd en dan kom je wel in contact met de huidige technieken en de nog altijd geldende wetten van de fysica.DinX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:13:
Maarja, als sommigen hier enkel kunnen praten over "racestijl" op de normale weg (en ditto technologie) sjah... De meeste km worden nog gemaakt in het normale verkeer en niet op het scherpe van de snee.
[ Voor 72% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2008 12:49 ]
De meesten hebben de reflexen niet om dan met een noodstop de voorrem erbij te pakken.
Ik zou los daarvan niet graag in de (rem)schoenen van dat achterste remschijfje staan.
[ Voor 8% gewijzigd door BertV op 19-06-2008 12:26 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Ik hoop dat je het andersom bedoelt.BertV schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:24:
...zelfde als jezelf aanwennen om alleen de achterrem te gebruiken.
De meesten hebben de reflexen niet om dan met een noodstop de voorrem erbij te pakken.
Ik zou los daarvan niet graag in de (rem)schoenen van dat achterste remschijfje staan.
nee, maar duidelijk ben ik vast niet.
Ook met je voorrem kun je zacht remmen. Vergt wat meer aandacht bij sportieve motoren.
Zelf gebruik ik m'n achterrem alleen bij kort draaien, stoppen op een helling, berg af voor de stabiliteit etc.
niemand beweerd ook dat je alleen met de achterrem moet remmen, alleen dat je best veel vaker met je achterrem kunt remmen dan wat de algemene opinie denkt..BertV schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:24:
...zelfde als jezelf aanwennen om alleen de achterrem te gebruiken.
En als je vaker met je achterrem remt kan je nog steeds wel bij een noodrem met je voorrem remmen hoor... met je achterrem rem je immers veel trager, je pakt vanzelf de voorrem erbij als het niet hard genoeg gaat...
Wat ik doe is er een beetje tussenin, dus hooguit 1 versnelling terug schakelen en zowel met gewone remmen als op de motor remmen..Chevy454 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:24:
[...]
Dat is geen eens remmen. Dat is minder vermogen laten produceren waardoor je op een andere vermogen/snelheid evenwichtspunt krijgt. Remmen is vermogen in een andere vorm van energie omzetten. Als je het gas gewoon langzaam sluit dan lever je minder vermogen. Als je daarintegen je gas sluit, je trapt em 2 versnellingen terug en je laat de koppeling schieten. Dat is remmen want je gebruikt de bewegingsenergie om door de compressie te draaien.
Een heel groot verschil tussen energie verminderen door minder te produceren dan remmen waarbij je de energie van vorm laat veranderen. Een heel groot verschil in interpretatie over hetzelfde fenomeen van vertragen.
Of gewoon behoorlijk gas los zodat je op de compressie remt in de huidige versnelling.. maar zonder gas meteen bot dicht te draaien of erg ver terug te schakelen..
Gewoon met beleid dus..
K, jij doet het bewust, maar je hoort vaak dat bij een ongeluk de motorrijder gewoon door- of onderuitgegleden is. Gewoon omdat ze niet hard durven te remmen met de voorrem, of het niet kunnen.ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:45:
[...]
niemand beweerd ook dat je alleen met de achterrem moet remmen, alleen dat je best veel vaker met je achterrem kunt remmen dan wat de algemene opinie denkt..
En als je vaker met je achterrem remt kan je nog steeds wel bij een noodrem met je voorrem remmen hoor... met je achterrem rem je immers veel trager, je pakt vanzelf de voorrem erbij als het niet hard genoeg gaat...
Herkenbaar, want ik heb het in mindere mate met ijzel. (Ik moet dan eigenlijk gewoon niet rijden)
Je komt op een S-bochtje af op een mooie smalle weg tussen de weilanden in.
Bestuurder A : Die komt op de bocht af. Ziet de bocht, schat de bocht in, kijkt voor tegen liggers, kijkt of er vuil ligt, , knijpt even kort en krachtig de voorrem in, motor duikt voor in de veren, ketting komt los. Bestuurder geeft weer gas, motor komt voor uit de veren, ketting komt strak te staan, en met een schokje pakt de motor op en gaat de bestuurder de motor de bocht in leggen.
Dit alles bracht hem redelijk van de wijs en koste hem zijn ver vooruit kijken door even wat dichterbij te kijken om te zien wat er gaande is en nu hij gas geeft wil de motor ook niet echt lekker sturen. Hij gaat de bocht door maar door alle drukte omtrent het remmen/gas geven/indruiken van de motor/schokje van het oppakken van het gas heeft de bestuurder al zoveel energie moeten geven om de bocht in te komen dat de rest van de bocht niet soepel gaat en de bestuurder de kijk techniek heeft moeten opgeven om zich te concentreren om de motor de bocht in te helpen.
Bestuurder B : Die komt op de bocht af. Ziet de bocht, schat de bocht in, kijkt voor tegen liggers, kijkt of er vuil ligt, verminderd gas, gebruikt heel even de achterrem erbij, blijft kijken waar die naar toe wil, laat de achter rem los, legt de motor de bocht in en gaat van 25% gas terug naar 50% gas met een vloeiende schroevende beweging.
1) de motor was soepel
2) de bestuurder is niet van de wijs gebracht en kon de bocht door blijven kijken ( 1 keer kijken! 2e keer kijken kan er auto/paard/koe/gotter zijn)
3) bestuurder heeft makkelijker de bocht kunnen voltooien.
Ik pak nu even globaal alles samen maar op dit soort momenten ben ik fan van achterrem bij beginnende motor rijders. Op den duur schat je de bocht in, weet je hoe hard je erin kan en is die achter rem niet nodig om vloeiend en soepel te rijden.
Het gaat om vloeiend en veilig. Niet als een idioot de bocht door
Achter rem kun je verder voor veel dingen gebruiken als helling trekken bijvoorbeeld
(stoplicht met een heuveltje. Koppeling in , voorrem in, en probeer dan eens relaxed weg te rijden ?
En zoals chevy zegt om de motor te stabiliseren van tijd tot tijd.
Voorrem is eigenlijk heel gemakkelijk om te leren gebruiken.
Ga naar een bijv. industrie terrein met een lege weg. Leg aan beide kanten van de weg een handschoen neer ( je reserve paar ? ) en blijf gas geven tot je bij de handschoenen bent en ga dan remmen.
Mijn vriendin maakte heel wat meters goed enkel door oefening en het leren aanleggen en door DURVEN knijpen.
Wij doen begin en halverwege het seizoen standaard wat oefeningen om even alles op te frissen. Vanaf dit jaar met pionnen om kijktechniek terug aan te halen en nog wat oefeningen te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 19-06-2008 13:03 ]
Bij een winkelwagentje duw je en de wielen gaan de juiste richting op. Bij een motor draai je met de wielen en hoop je dat de motor volgt. De achterkant speelt hierbij een grote rol. De achterkant kan je proberen te temmen of je kan de rest aanpassen aan de achterkant.ToolkiT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:45:
niemand beweerd ook dat je alleen met de achterrem moet remmen, alleen dat je best veel vaker met je achterrem kunt remmen dan wat de algemene opinie denkt..
Bij een te hoge snelheid pas je de voorkant aan door harder / verder in te sturen.
Bij het op snelheid remmen gebruik je de voorkant om snelheid te verliezen.
De achterrem gebruik je om de achterkant te stabiliseren.
Wanneer je vertrekt probeer je de voorkant te manipuleren door meer gewicht van voor te zetten.
Je past alles van de motor aan ter manipulatie van de achterkant. Je kan de achterrem ook op andere manieren gebruiken maar dan loop je weer tegen een andere limiet aan. De vraag is echter welk geloof je gaat verkondigen. De achterrem is niet de duivel en ook niet de verlosser maar het kan wel beide vormen aannemen.
Ik kijk naar worst case en dat is 180km/h en dan alles dicht. Sommigen vinden dat scenario absoluut onzin, ik vind dat een mooie balans omdat op dat punt het bruikbaar is voor nog hogere snelheden en ook voor lagere snelheden.
Wat ik wel grappig vind is dat niemand hier enigsinds rekening houdt met geometrie. Doet dat er niet aan toe of is het iets anders. Succes met het verkondigen van de enige echte waarheid
[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2008 13:21 ]
Ik denkt dat het van de situatie en rijstijl afhangt.. ik doe beide, als ik aan het scheuren ben gebruik ik jouw systeem, maar rijd ik gewoon pittig door dan gebruik ik dat van capo.Chevy454 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:00:
[...]
Bij een winkelwagentje duw je en de wielen gaan de juiste richting op. Bij een motor draai je met de wielen en hoop je dat de motor volgt. De achterkant speelt hierbij een grote rol. De achterkant kan je proberen te temmen of je kan de rest aanpassen aan de achterkant.
Bij een te hoge snelheid pas je de voorkant aan door harder / verder in te sturen.
Bij het op snelheid remmen gebruik je de voorkant om snelheid te verliezen.
De achterrem gebruik je om de achterkant te stabiliseren.
Wanneer je vertrekt probeer je de voorkant te manipuleren door meer gewicht van voor te zetten.
Je past alles van de motor aan ter manipulatie van de achterkant. Je kan de achterrem ook op andere manieren gebruiken maar dan loop je weer tegen een andere limiet aan. De vraag is echter welk geloof je gaat verkondigen.
Die van capo rijd relaxter maar die van jou geeft meer kick..
Ik moet om weinig internet filmpjes hardop lachen, maar deze is echt leukGrolsch schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:24:
wij hebben afgelopen weekend het zomer treffen van onze motor club gehad, en dat was weer gezellig
Nog ff vakkundig een "scootah" gesloopt:
http://www.youtube.com/watch?v=Afg52vTbRyU
Oh ja..
* teacher 's tip voor de beginnende motorrijder:
Behandel iedereen om je heen alsof het blinde idioten zijn. Meestal is dat nl ook zo.
[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 19-06-2008 13:31 ]
Wise enough to play the fool
Koekblikkers
I reject your reality, and substitute my own.
Niet de neiging gehad om je om te keren en even achter haar aan te rijden om te vertellen dat je het niet zo leuk vond dat ze je bijna dood reed?snars schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:46:
Gister een ik-had-je-niet-gezien-moment. Ik reed over een voorrangsweg en wilde een weg van links in slaan, waar een auto stil stond om dezelfde voorrangsweg naar links op te draaien. Ik reed netjes 50, lampen aan, richting aan en ik meende echt dat de bestuurder me gezien had voordat ik instuurde....maar midden in de bocht begon ze opeens de weg op te rijden, op ramkoers met mijn linker zijde. Wat doe je dan, behalve heel hard OH FUCK in je helm roepen..Ik greep even kort naar m'n voorrem, de bumper kwam akelig dichtbij maar ik maakte de bocht toch af zonder kleerscheuren. Ik wist zo snel even niet hoe ik moest uitwijken. Gas erop was misschien beter geweest. Koekblikster keek niet eens om en reed weg. Misschien nam ik de bocht te strak en is doen-alsof-je-iemand-gaat-aanrijden haar normale stijl van rijden....maar ik vermoed dat ze me echt niet had gezien.
Koekblikkers
Dit topic is gesloten.