Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.324 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Yonni schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:
ff de andere helft van de weghelft opzoeken.
Fixed.. ;)

Anders ben je wel een hele kamikazepiloot.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DSK schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:02:
Als tweede: zoals beloofd: enkele foto's van mn aanwinst:
Héél mooie motor!
(Dewelke is dat nu eigenlijk juist? :D )

Edit: Yamaha FZ6 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 12-06-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DSK schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:02:
Als eerste: bedankt voor de antwoorden op mn vragen :)
-Parkeren is dus gratis :)
-Spiegels nu eens deftig bekeken en staan nu een stuk beter. Gisteren 2x 45km gereden (groot deel autosnelweg) en het was een stuk beter.

Als tweede: zoals beloofd: enkele foto's van mn aanwinst:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer foto's
Leuke fiets, heb je ook een foto met jou erop?

Hoe groot (fysiek) is zo'n ding nou? op de foto lijkt hij een beetje klein maar dat kan aan de camera hoek liggen.. als iemand van 1.80+ erop zit staat dat wel ok?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:12:
[...]

Hoe groot (fysiek) is zo'n ding nou? op de foto lijkt hij een beetje klein maar dat kan aan de camera hoek liggen.. als iemand van 1.80+ erop zit staat dat wel ok?
Zet iemand van 1.80m eens op een R6, dat vind ik ook geen gezicht :p
Zo zie je er ook veel rondrijden. Of op een Benelli ofzo :p

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 12-06-2008 12:33 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
rimpeldinky schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:
wie er schuldig of fout zit heb je weinig aan als het achter je een truck was geweest ipv een motor, ik denk dat de instructeur dat duidelijk wilde maken
Dat houdt dus in dat je altijd moet opletten wat er achter je is, dat is omgekeerde verkeersveiligheid >> onveilig! Met de motor ben je inderdaad veel kwetsbaarder. Ik geef toe, ik hou er niet van om voor vrachtwagens/bussen te rijden. Maar om als instructeur dan zo op de lesser in te gaan, vind ik erg kortzichtig. Juist van je collega motorrijders/lessers mag je meer oplettendheid verwachten, ookal zitten er soms idioten tussen.

Als het dan een vrachtwagen had geweest, ja, dan had je er niet best aan toegweest. Maar als die fietser echt had over gestoken, had het ook niet best geweest.

Ik vind die reactie van die instructeur dus echt vreemd.
unclero schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Fixed.. ;)

Anders ben je wel een hele kamikazepiloot.
Dat bedoelde ik ja :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Yonni op 12-06-2008 12:40 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:32:
[...]

precies daarom vroeg ik het ook.. maar jij houd net als ik denk ik ook van iets 'ruimere' motoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn instructeur vroeg destijds aan mij: "wil je je motorrijbewijs halen, of wil je een motorrijder worden"
- "een motorrijder mijnheer"..

Nou, dat heb ik geweten. Er zijn momenten geweest dat ik wat onhandigs deed, hij mij langs de kant zette en tegen mij tekeer ging. Voor anderen was hij weer veel coulanter. Ik ben hem er nog steeds dankbaar voor, want ik heb daardoor potentieel gevaarlijke situaties een stapje voor kunnen blijven.

Enneh.. remmen = in je spiegels kijken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:57
DinX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:32:
[...]

Uhh, dat valt reuze mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:54

rimpeldinky

nani?

teacher schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:06:
Mijn instructeur vroeg destijds aan mij: "wil je je motorrijbewijs halen, of wil je een motorrijder worden"
- "een motorrijder mijnheer"..

Nou, dat heb ik geweten. Er zijn momenten geweest dat ik wat onhandigs deed, hij mij langs de kant zette en tegen mij tekeer ging. Voor anderen was hij weer veel coulanter. Ik ben hem er nog steeds dankbaar voor, want ik heb daardoor potentieel gevaarlijke situaties een stapje voor kunnen blijven.

Enneh.. remmen = in je spiegels kijken.
hebben wij dezelfde instructeur gehad? :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
rimpeldinky schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:21:
[...]

hebben wij dezelfde instructeur gehad? :+
Lijkt ook heel erg op mijn instructeur.., hij stelde dezelfde vraag...
Ik heb bij Bastinck in Rotterdam mijn lessen gehad...
Mijn god, kon meneer Bastinck vloeken als je wat fout deed...
Maar het werkte wel... _/-\o_

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AKA_ACE schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:36:
[...]

Lijkt ook heel erg op mijn instructeur.., hij stelde dezelfde vraag...
Ik heb bij Bastinck in Rotterdam mijn lessen gehad...
Mijn god, kon meneer Bastinck vloeken als je wat fout deed...
Maar het werkte wel... _/-\o_
De mijne kon heel mooi in mijn oortje sarcastisch zeggen: stopt u maar want met die actie was je zojuist gezakt... en dat elke keer als ik iets fout deed (vaak ging het om net iets te hard rijden, dat krijg je ervan als je al een tijdje op L plates rijd, dan rijd je zoals het verkeer rijd, niet zoals je het volgens de regels moet doen)... dat was wel irritant, maar werkte ook, zeker toen hij begon te dreigen dat de examinator een buitegewoon ambtenaar is en hij in theorie ook mijn auto rijbewijs kon afpakken als ik te vaak te hard reed.. of dat laatste nou waar is weet ik niet maar het hielp wel om iets beter op dat klokje te letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

ToolkiT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:12:
[...]

Zal ik eens voor zorgen, fotograaf zien te fixen :)
Voor mijn gevoel is de motor goed (heb wel weinig ervaring), vind hem zelf ook niet klein tov. andere.
Ben zelf 1m88.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:45:
hoorde net dat de broer van een vriendin van MrsT overleden is na een motorongeluk :'( ..
MrsT meteen bang, terwijl ik al duizenden kilometers incident vrij rij...

Wat is dat toch dat als er1 motorrijder een ongeluk krijgt dat mensen dat meteen extrapoleren naar de hele groep??

Als ik een fiets ongeluk zie ga ik toch ook niet lopen miepen tegen iedereen die fietst dat het zo gevaarlijk is?
Het verhaal staat in de locale krant:
http://www.getreading.co....tributes__for_fun_guy_bob

Zo te zien was het een SMIDSY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klote om te horen toolkit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ToolkiT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:43:
[...]

Het verhaal staat in de locale krant:
http://www.getreading.co....tributes__for_fun_guy_bob

Zo te zien was het een SMIDSY :(
das mooi kut :/ hier vlak om de hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Een FZ6 (en FZ6 Fazer) staat vrij hoog op z'n poten. Tis in ieder geval wel een fiets die geschikt is voor wat langere mensen. Denk zelfs dat hij wat lastig is wanneer je korter bent dan 1.70.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:51:
[...]

precies daarom vroeg ik het ook.. maar jij houd net als ik denk ik ook van iets 'ruimere' motoren...
Ik ben dan zelf ook wat "ruimer" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

MagicTempest schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:18:
Een FZ6 (en FZ6 Fazer) staat vrij hoog op z'n poten. Tis in ieder geval wel een fiets die geschikt is voor wat langere mensen. Denk zelfs dat hij wat lastig is wanneer je korter bent dan 1.70.
Nu je het zegt, mn moeder (1m63) heeft er ook al eens op plaatsgenomen en kon zo goed als niet met haar voeten aan de grond. Zal er zelf dus wel niet zo belachelijk opzitten (veronderstel ik ;))

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
zithoogte FZ6 (Fazer): 795 mm
zithoogte R6: 851 mm
zithoogte FJR: 800 mm

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

charrel

Cortisol4life..

MagicTempest schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:56:
zithoogte FZ6 (Fazer): 795 mm
zithoogte R6: 851 mm
zithoogte FJR: 800 mm
Een breed zadel op 800mm kan een hogere zit geven dan een smaller zadel op 850mm. Wil je echt hoog zitten koop dan een r1200gs :+
zithoogte r1200gs: 85-87cm

Of deze natuurlijk :
http://www.youtube.com/wa...orlds-biggest-motorcycle/

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 13-06-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
ToolkiT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:42:
[...]

De mijne kon heel mooi in mijn oortje sarcastisch zeggen: stopt u maar want met die actie was je zojuist gezakt... en dat elke keer als ik iets fout deed...
Mijn instructeur zei altijd: "ja, nu was je dood geweest..." ;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De mijne heeft dat ook een keer tegen me gezegd. Maar dan wel pas toen we terug waren op de rijschool. Hij was op dat moment even te erg geschrokken ze 'ie :D

Ik was aan het wachten om bij een industriegebied een tweebaans 70KM weg over te steken en zag dat er links alleen een vrachtwagen aan kwam rijden. Hij was nog net op een afstand waarbij ik dacht: "daar kan ik nog wel even snel voor langs", wat ik dan ook deed, en wat ook gewoon lukte.

Toen we uiteindelijk terug kwamen bij de rijschool vertelde mijn instructeur dus dat er áchter die vrachtwagen net een auto reed die 'm aan het inhalen was. Die had mij / of ik hem - 't is maar hoe je het wilt bekijken ;) - net gemist terwijl ik toen niks door had. Pfff.. dat zet je toch wel even aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Bob

.KeN. schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:58:
Pfff.. dat zet je toch wel even aan het denken.
Misschien was er ook helemaal geen auto, maar wilde hij je gewoon even aan het denken zetten ;) Terecht, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het zou zo maar kunnen. Ik zal het nooit weten :P
Maar goed, ik denk er nog vaak in een flits aan terug bij soortgelijke situaties, dus stel het was een truc.. dan is het wel een verdomd goeie ! Het blijft wel goed hangen zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pff, vandaag heb ik mijn remblokken en remvloeistof vervangen (zowel voor als achter). Wat ben ik lang bezig geweest met het ontluchten van de voorste remklauwen zeg. Achter bleek dat er ook lucht achter de bajonetbout zat, toen ik daar achter kwam was ik binnen 5 minuutjes klaar.

Morgen maar eens een stuk rustig rijden en remmen, ik moet er niet aan denken om nu wat harder / sneller te moeten remmen in deze staat.

Binnenkort eens even mijn gasnaaldjes een standje omlaag doen en kijken hoe de motor dan reageert, ze staan nu op de op één na hoogste stand. Ik heb tevens een colortune besteld zodat ik de carburateurtjes eindelijk netjes kan afstellen. Zo op de gok is geen doen, steeds veranderen en maar testen. Nu heb ik ook eindelijk dopjes voor op de vacuümaansluitingen van de carburateurs, ze zijn op dit moment nogal raar aangesloten met een aantal slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, nieuwe achterband. Een Pilot Power achterop een FJR :+

Hopelijk is het in juli lekker weer (vakantie) of dat kreng is weer vierkant en opgehapt binnen de 5000km :p

[ Voor 48% gewijzigd door DinX op 14-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je ontluchten gedaan dan? ik hang altijd gewoon slangetje vanaf het ontluchtingsventiel in een pot remvloeistof en pomp dan met de remhendel de remvloeistof het systeem in. zo gedaan.

een pilot power op een FJR is wel interessante combi ja :D waren de andere banden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 12:59
Mag ik me hier ook melden dan? Heb er net 2 uurtjes proefles op zitten *O* erg leuk, beetje rondjes rijden enzo. De achtjes gingen nog niet zo geweldig (nee, vind je het gek als n00b-zijnde :+ ), de combinatie van achter remmen en gas geven vind ik nog een beetje lastig.

Volgende week gaan we lekker met les 2 aan de slag :)

En nu toch maar effe onder de douche want het was toch wel beetje warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warm? Ik heb vandaag mn binnenvoering er maar weer in gedaan, brrr :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:57:
hoe heb je ontluchten gedaan dan? ik hang altijd gewoon slangetje vanaf het ontluchtingsventiel in een pot remvloeistof en pomp dan met de remhendel de remvloeistof het systeem in. zo gedaan.
Zonder de nippel tussendoor weer te sluiten? Ik dacht dat je dan teveel lucht naar binnen zou zuigen tijdens het pompen. Ik heb het op de "gewone" handmatige manier gedaan:

1. Pompen
2. Nippel open met rem ingehouden
3. Nippel sluiten en ga naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:54

rimpeldinky

nani?

ik hang een lang slangetje van nippel naar reservoir en ik ga lekker rondpompen, komt er geen lucht meer uit? dan nippeltje dichtdraaien en slangetje laten leeglopen in potje remvloeistof.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik denk er over na om mijn FZR 600 (1991) te verkopen. Perfecte motor voor de beginnende rijder. Prijs: ongeveer 999 euro. De motor is in zeer goede staat, ondanks z'n leeftijd. Reden: ik wil wat een motor waar ik samen met m'n vriendin op weg kan, zij wil op de FZR niet achterop :X

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
rimpeldinky schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:25:
ik hang een lang slangetje van nippel naar reservoir en ik ga lekker rondpompen, komt er geen lucht meer uit? dan nippeltje dichtdraaien en slangetje laten leeglopen in potje remvloeistof.
Als jullie dat zo doen, doe ik dat de volgende keer ook. Dat scheelt een heleboel ge-emmer. Ik kwam vandaag wel tot een minder leuke ontdekking; Remschijf achter is 5 - 5,5 mm dik (moet minstens 5,5 mm zijn), remschijven voor zijn 4 - 4,5 mm dik (moeten minstens 4 mm zijn).

Dat zijn dus 3 remschijven die vervangen moeten worden, samen zo'n € 600-, :X Kent iemand een goedkoop adresje waar ik de schijven kan bestellen voor een Suzuki GSX-R 750 uit 1989?

Is er iemand bekend met de site motorremschijf.nl? Daar vind ik de volgende schijven:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorremschijf.nl/images/braking/stx10d.jpg (remschijf voor: 227.55EUR)
Afbeeldingslocatie: http://www.motorremschijf.nl/images/braking/stx10.jpg (remschijf voor: 207.27EUR)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorremschijf.nl/images/braking/sz08rid.jpg (remschijf achter: 128.87EUR)
Afbeeldingslocatie: http://www.motorremschijf.nl/images/braking/sz08ri.jpg (remschijf achter: 125.39EUR)

Die Brake wave remschijven lijken mij wel wat, totaal € 584-,

Ik zie dat http://www.boksmotyre.nl/ ze ook verkoopt. Maandag Dinsdag maar eens bellen wat ze bij hem kosten, dan is hier namelijk erg dicht in de buurt.

edit:
Ik heb inmiddels een set van twee remschijven voor, 1 achter incl. alle remblokken op de Duitse Ebay gevonden voor 545 euro. Best jammer dat ik net al nieuwe remblokken besteld heb. :P Ik heb hem gemaild om te vragen of de schijven ook los verkocht worden.

[ Voor 39% gewijzigd door saviour op 15-06-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

DinX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:11:
Zo, nieuwe achterband. Een Pilot Power achterop een FJR :+

Hopelijk is het in juli lekker weer (vakantie) of dat kreng is weer vierkant en opgehapt binnen de 5000km :p
Zo, 75km rondjes lopen rijden op het "klaverblad" en de leuke afritten hier en damn wat een lekkere band :p
Minder schaamrand inmiddels dan m'n vorige, op vochtig en koud wegdek en splinternieuw rubber :p

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/photobook/Afrit%2026%20bis.jpg

Mooi hè :p

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 14-06-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:51:
Ik denk er over na om mijn FZR 600 (1991) te verkopen. Perfecte motor voor de beginnende rijder. Prijs: ongeveer 999 euro. De motor is in zeer goede staat, ondanks z'n leeftijd. Reden: ik wil wat een motor waar ik samen met m'n vriendin op weg kan, zij wil op de FZR niet achterop :X
Hehe, mijnes is jonger *O*.
Jammer dat je em nu al weer weg doet, hoe lang is ie van jou geweest?

Maar waarom wilde ze niet achterop? Omdat het zo hoog zit? Geen vasthoud punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb vooral met lange bochten wel moeite met het kijken, en daarom ook de bocht zelf. Ik weet wel dat ik die hele bocht door moet kijken maar iets in me is het daar niet mee eens en wil gewoon recht voor me kijken, wat ik dan ook af en toe doe. Daarom loopt de bocht niet soepel meer, en daardoor neem ik ze niet zo heel sportief (zoals ik het nu doe is het niet gevaarlijk, maar iets sportiever mag wel, vooral omdat vloeiender ook gewoon prettiger aanvoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker mooi bochtje dinx, zou perfect zijn als je daar op zou kunnen blijven.

@quarin: is ook wennen, gewoon veel oefenen en jezelf echt dwingen de bocht door te kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:29:
zeker mooi bochtje dinx, zou perfect zijn als je daar op zou kunnen blijven.

@quarin: is ook wennen, gewoon veel oefenen en jezelf echt dwingen de bocht door te kijken.
Dat kan voorlopig nog o het klaverblad 1 km verderop. Dat is eigenlijk een rond punt op de snelweg van 1.5km lang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Pics? :P

Overigens heb ik veel moeite met het gas te doseren tijdens het achtje. Langzame slalom is ook een pain in the *ss, bij de laatste 3 pilonnen ben ik van een slippende koppeling naar helemaal geen aandrijving gegaan. Moeilijk...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Bij het lessen gewoon lekker met die koppeling spelen om te doseren, 't is toch niet je eigen versnellingsbak :X :p

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 14-06-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:27
Hmm, misschien wel wat voor mij aangezien ik waarschijnlijk tijdelijk een motor zoek om niet tot begin volgend jaar zonder te zitten. Zou je me kunnen emailen? Je profiel is namelijk nogal leeg zeg maar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 06:24

takker

]HuT[ klaassenster

zou ik ook in de lijst kunnen?

heb sinds dit jaar een yamaha R6

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

^^ Hij is de tweaker waar ik het over had. Ik heb hem inmiddels de lijst gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

takker schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:14:
zou ik ook in de lijst kunnen?

heb sinds dit jaar een yamaha R6
En je nog niet eerder laten horen hier :o ;)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Hehe, mijnes is jonger *O*.
Jammer dat je em nu al weer weg doet, hoe lang is ie van jou geweest?
Half jaar ongeveer. Echt een perfect ding om mee te beginnen. Nooit problemen mee gehad.
Maar waarom wilde ze niet achterop? Omdat het zo hoog zit? Geen vasthoud punten?
Te hoog, te smal, geen vasthoudpunten... En omdat we toch ook samen nog eens weg willen wil ik gewoon een andere.

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 31-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Paul Hewson schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:03:
[...]

Hmm, misschien wel wat voor mij aangezien ik waarschijnlijk tijdelijk een motor zoek om niet tot begin volgend jaar zonder te zitten. Zou je me kunnen emailen? Je profiel is namelijk nogal leeg zeg maar :o
Jouw emailadres doet het niet :X Mail mij maar op remco (a) gmx.at

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:27
Wokschotel schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:09:
[...]

Jouw emailadres doet het niet :X Mail mij maar op remco (a) gmx.at
Je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 06:24

takker

]HuT[ klaassenster

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 08:45:
[...]

En je nog niet eerder laten horen hier :o ;)?
klopt, want ik had nog geen toegang tot dit gedeelte van het forum!

hoorde van oemf dat ik hier terecht kan met al mijn noob-vragen (hij wordt wat moe van mij ;) )

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

takker schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:46:
[...]

hoorde van oemf dat ik hier terecht kan met al mijn noob-vragen (hij wordt wat moe van mij ;) )
Aaah ... nog een R6 rijder erbij _/-\o_

Welkom.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Aaah ... nog een R6 rijder erbij _/-\o_

Welkom.
Nog een Yammy rijder *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
takker schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Fotootje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2009 yamaha V max

Omg, de bruutheid ... _/-\o_ 8)

Ik ben altijd al cruiser fan geweest. Alles met een relaxte houding en V motor in. En dan krijg ik echt kippevel als dat concept gebruikt kan worden voor motors zoals hierboven.

Cruisers on steroids! Geweldig. En hier nog des te meer omdat de V Max op zich al een icoon is dat iedereen kent. Ze zijn er in geslaagd het karakteristieke V Max ontwerp te behouden en toch modern te maken...

(harley VRSC vind ik ook ziets, een moderne kijk op de muscle cruiser, dus NIET door daar een logge 2.0 liter vulcan van te maken bvb)

Ben benieuwd wat dit ding zal gaan kosten, na m'n studies wil ik een motor kopen ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

100% eensch :9
Maximum power

147.2 kW (200 PS) @ 9,000 rpm
Maximum torque

166.8 Nm (17.0 kg-m) @ 6,500 rpm
Oh my :o

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 15-06-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:54:
[...]

100% eensch :9

[...]

Oh my :o
Met dit onder je kont ben je toch 'ultimate street legal bad-ass' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De zware cruisers kan ik ook nog pruimen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergelijking met een dragracer vind ik wel een goede inderdaad. rechtdoorrijdmonsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Ik ben van plan om na de examens in de wereld van de motoren te stappen.
Voorlopig ben ik het als volgt van plan:

Eerst 8 uren lessen nemen, daarna direct examen doen. Dit alles met de motor van de rijschool.
Daarna met de weinige ervaring die ik heb - beter dan niets imo - en een vriend met kennis van zaken een tweedehands motor uitzoeken.

Klinkt dit logisch? Het lijkt me handig handig dat ik me tijdens het halen van m'n rijbewijs van niets iets moet aantrekken, de lesmotor is sowieso een gemakkelijke motor om het examen mee af te leggen, ik heb geen zorgen ivm het op tijd vinden van een motor, ik moet niet met een L rondrijden ...

Het enige probleem is evt dat ik op 8 uur lestijd moet klaar zijn voor het examen. Ik heb nu 4 jaar mijn autorijbewijs, en rijden met een lichte motor is geen probleem. Al de rest waarschijnlijk wel, de eerste uren dan toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41

L01

Je weet dat je 2 examens moet doen? Je oefeningen (slalom, remmen, dat soort dingen) én je gewone rijbewijs?

Daarnaast moet je ook nog je motor theorie doen en ik denk niet dat je dit allemaal gaat redden in acht uurtjes.. ;)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bob schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:09:
Eerst 8 uren lessen nemen, daarna direct examen doen. Dit alles met de motor van de rijschool.
Daarna met de weinige ervaring die ik heb - beter dan niets imo - en een vriend met kennis van zaken een tweedehands motor uitzoeken.
Ik heb exact hetzelfde gedaan. Je zal wel wat aanleg moeten vertonen om er na 8u meteen door te zijn, de manoeuvers zijn toch niet echt makkelijk. Maar het is zeker mogelijk.
Zolang je maar niet denkt dat je dan ook echt kan rijden als je je rijbewijs hebt :) .

Edit: Cfr. hierboven, ik veronderstel dat je je theorie al gedaan hebt?
Alhoewel het theorie-examen natuurlijk vooral een formaliteit is.
Ik heb dat totaal onvoorbereid gedaan: 37/40 . Met een actieve kennis van de (auto-)verkeersregels en wat gezond verstand kom je al ver...

PS: Je bent dus ook Belg veronderstel ik.

[ Voor 21% gewijzigd door DieterVDW op 15-06-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

L01 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:53:
Je weet dat je 2 examens moet doen? Je oefeningen (slalom, remmen, dat soort dingen) én je gewone rijbewijs?

Daarnaast moet je ook nog je motor theorie doen en ik denk niet dat je dit allemaal gaat redden in acht uurtjes.. ;)
Hij komt uit belgie aan z'n e-mailadres te zien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Waarom wil je nu al de beslissing nemen om na acht lesuren examen te doen? Misschien heb je er wel twintig nodig. Woon je in Nederland of België (ik denk BE)? In Nederland moet je i.i.g. twee examens afleggen.
Bob schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:09:
Het lijkt me handig handig dat ik me tijdens het halen van m'n rijbewijs van niets iets moet aantrekken
Wat bedoel je daarmee?
de lesmotor is sowieso een gemakkelijke motor om het examen mee af te leggen
Nouja, als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn dan zou er bijna niemand zakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L01 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:53:

Hij bedoelt acht uur les, niet 'het hele traject in 8 uur' of zo. Theorie hoort daar natuurlijk niet bij. Maar goed, dat is een kwartiertje knoppen indrukken.

En het gaat hier over België, met de 8 uur formule krijg je 8 uur les, en mag je op het examen gebruik maken van de volgwagen en motor van de rijschool.

Lijkt me ook niet slecht, omdat je dan idd veel minder zelf moet regelen (volgwagen zoeken, iemand zoeken om de volgwagen te besturen, motor indien je nog geen motor hebt, ...)

Andere optie is zes uur les, een jaar met L rondrijden en dan op eigen initiatief examen afleggen.

Kan dus allemaal prima. 6 uur kost iets van 350 euro en 8 uur ongeveer 650-700.

Andere formules (langere) kan je hier gewoon niet doen, tenzij je zelf les gaat bijvragen en extra betaalt natuurlijk, maar hoe minder hoe beter imo

en ja, 'twee examens' klopt wel, maar dat wordt allemaal in dezelfde sessie afgelegd (eerst even op het parcours de behendigheidstesten, en daarna de baan op) Daarom dat wij het hebben over 'het examen'. (wat het ook is, en niet per se twee totaal aparte onderdelen en daarom 'twee examens')
saviour schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:56:

Wat bedoel je daarmee?

[...]
Nouja, als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn dan zou er bijna niemand zakken toch?
Nee, dat de motorfiets die de rijschool ter beschikking stelt een echte beginnersmotor zal zijn. Waarmee het dus gemakkelijker is om de behendigheidsoefeningen te doen (licht gewicht) en op de openbare weg rond te rijden (beperkt vermogen). Je hoeft je gewoon nergens zorgen over te maken. Terwijl, als je zelf nog geen motor hebt en pas één wil kopen na het examen, moet je zelf nog eentje opzoeken bij een vriend/familielid. Misschien draait die dan niet 100% zuiver, verouderd, remmen niet 100%, zwaar, noem maar op.

Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom dat bij jullie vaak 20 lessen moeten zijn. (ik heb het in dit topic genoeg gelezen) Is dat dan ook 20 uur? Om al die afspraken vast te leggen ben je toch een half jaar kwijt? En wat moet dat niet kosten... 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:56:

[...]
Ik zie mezelf nog niet zo strak een 8'tje of halve draai doen op mijn huidige motor anders :+
De langzame oefeningen zouden met wat moeite nog wel kunnen lukken, en de rest gaat idd ook best met een sport model :).

Maar vooral die eerste twee oefeningen, zijn met zoeen naked wel een stukje makkelijker volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had al een hele lap cijfertjes bijelkaar gezocht, maar het komt er op neer dat er een wat andere mentaliteit lijkt te heersen in België dan in Nederland, iets dat je terugvindt in de verkeersdoden helaas.

Op de site van MAG wordt de gebrekkige opleiding ook als een van de oorzaken aangedragen.

't Is wat planwerk voor 20 uur les, maar ik vond het wel de moeite waard.

Brrr, al die dodencijfers... 't blijft gewoon hartstikke leuk _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:58:
[...]
Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom dat bij jullie vaak 20 lessen moeten zijn. (ik heb het in dit topic genoeg gelezen) Is dat dan ook 20 uur? Om al die afspraken vast te leggen ben je toch een half jaar kwijt? En wat moet dat niet kosten... 8)7
Ik snap niet waarom het in België in 8 uur of minder mag 8)7. 20 uur kan overigens makkelijk in een maand of 3 als het mee zit met het aanvragen van de examens.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 15-06-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind 20 uur ook te weinig, tenzij je je auto rijbewijs al hebt. als je je auto rijbewijs niet hebt moet je imo 30-40 uur les nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
30-40 uur? Beetje overdreven imo. Tuurlijk helemaal persoonsafhankelijk, maar ik ken niet veel mensen die zo lang over hun motorrijbewijs hebben gedaan.

Ik heb er zelf 15 uur over gedaan (avb+avd) en begonnen toen ik een stuk of 15 autorijlessen erop had zitten (daar overigens 24 uur over gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:15:
ik vind 20 uur ook te weinig, tenzij je je auto rijbewijs al hebt. als je je auto rijbewijs niet hebt moet je imo 30-40 uur les nemen.
Ach kom nu, we zijn geen mongolen he. Als je je na 8 uur nog niet recht kan houden op een motorfiets dan moet je maar met een andere hobby beginnen. Op acht uur leer je de basics, en de rest is oefening. Wat je alleen kan door veel te rijden. En ik zie dan niet de meerwaarde van continu een instructeur in de buurt te hebben.

Leg je de motor te vaak tegen de grond dan moet je iets anders doen.

40 uur, stel dat dit in lessen van 2 uur ononderbroken gebeurt (zoals bij ons het geval, meestal toch), dan zijn dat 20 afspraken!? 8)7 Ik weet niet hoeveel tijd jij te veel hebt, maar 20 afspraken plannen (op die manier dat het ook nog eens past voor de rijschool) is onbegonnen werk. Dat zou voor veel werkende mensen dan 20 weekends zijn, een half jaar dus.

En wat kost dit dan? Omgerekend is 2 uur bij ons dan ongeveer 120 euro (of daaromtrent). Huur van de motorfiets inbegrepen. 20*120= 2400 euro :s Right, moet je vooral doen als je motorrijden erg elitair wil houden.

Verkeersregels moet je sowieso kennen, of je nu met de auto of met de motor rijdt. Dus of het zinvol is om daarvoor nog zoveel extra les te moeten volgen? (je hebt al theoretisch examen gedaan, en je kan toch wel bordjes lezen, als in: daar mag ik niet in, max snelheid xx, enz...)

Nee, laat maar op acht uur, prima zo. Niet te duur en niet te veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dure lessen per uur in België inclusief motor.
Alles bij mij in de buurt koste €40,-/uur (reed wel op een erg relaxte ER-6N) maar in de rest van Nederland is €35,-/uur volgens mij niet ongebruikelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 16-06-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Als ik merk dat ik er na 8 uur les nog niks van bak, of dat m'n lesgever zegt dat ik beter m'n examen nog maar even kan uitstellen zal ik er wel mee wachten hoor.

Het alternatief (in België) is dus 6 uur les volgen en dan met een L rondrijden. Beter klinkt dat alleszins niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:39:
Als ik merk dat ik er na 8 uur les nog niks van bak, of dat m'n lesgever zegt dat ik beter m'n examen nog maar even kan uitstellen zal ik er wel mee wachten hoor.

Het alternatief (in België) is dus 6 uur les volgen en dan met een L rondrijden. Beter klinkt dat alleszins niet.
Je hebt daar niet echt een nadeel van. (enige wat je niet mag doen is een passagier meenemen, en in het weekend niet 's nachts rijden, de uren weet ik niet meer precies). Maar verder dus weinig 'drawbacks'. En indien je toch met de rijschool examen wil afleggen kan je na die 6 uur het programma nog aanvullen tot 8 uur en begeleid examen.

Dan krijg je na dat jaar nog twee uur les (ideaal voor een laatste evaluatie en opfrissing) en dan examen. Met als voordeel dat je een jaar extra ervaring hebt alvorens examen te doen. (je voelt de motor en het verkeer beter aan, enz enz...) Enige minpunt is dat je mogelijks verkeerde automatismen leert in dat jaar die je er later niet meer goed uitkrijgt, maar als je goed oplet gedurende die eerste zes uur les moet dat wel meevallen.

Ik zou het zo doen in elk geval. Zeker omdat je dan kan rijden in het seizoen 2008, dan doe je maar je examen voor het seizoen 2009. Ipv misschien een paar keer te falen op het examen en met wat uitstel en dergelijke niet individueel op weg mag in het motorseizoen van dit jaar.

edit: de nieuwe V max zou 18000 dollar moeten kosten volgens de geruchten... auw... Wordt zeker en vast 18000 euro in deze contreien. :'( Oh well...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor auto rijlessen in NL is gemiddelde 30 uur geloof ik. gemiddelde bij motor rijlessen zal minder zijn omdat meeste mensen al autorijbewijs hebben als ze motor gaan halen. Maar belangrijkste van lessen is natuurlijk ervaring opdoen in het verkeer, imo heb je daar zeker wel een aantal uur een instructeur voor nodig. voertuigbeheersing opzich is in een paar uur gedaan ja. Verkeersinzicht doe je niet in een paar uur, behalve als je alleen op platte land rijdt.

mensen die 8 uur les gehad hebben wil ik wel is van zien: bochten maken, kijktechniek, goed remmen, plaats op de weg, noodsituaties etc.

maar het is hele andere zaak natuurlijk als je autorijbewijs al hebt omdat je dan al verkeersinzicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:22:
[...]
40 uur, stel dat dit in lessen van 2 uur ononderbroken gebeurt (zoals bij ons het geval, meestal toch), dan zijn dat 20 afspraken!? 8)7 Ik weet niet hoeveel tijd jij te veel hebt, maar 20 afspraken plannen (op die manier dat het ook nog eens past voor de rijschool) is onbegonnen werk. Dat zou voor veel werkende mensen dan 20 weekends zijn, een half jaar dus.
Heb ik precies zo gedaan...inderdaad een half jaar, minimaal 1x per week 1.5 uur les.
En nee, mij had je na 8 uren (toen kon ik net sturen zegmaar) niet alleen de weg op moeten laten.

Nu, een half jaar later dus, ben ik blij dat ik zo uitgebreid les heb gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, zo gaat dat dus in NL... Ik ben nog een keer gezakt ook destijds, en heb toen dus extra lessen genomen, ik denk totaal wel 30 oid.

Na het halen van mijn rijbewijs heb ik na geloof ik 2 en 3 jaar nog een VRO I en VRO II gedaan.
Kost ook geld en tijd.

Ik moet er niet aan denken dat als ik in belgie rij dat ik dan omgeven wordt door mensen die netaan 10 uur rij ervaring hebben... (nofi verder hoor).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Voor mijn auto rijbewijs heb ik ook 20 uur les genomen, wat een dure grap was, maar inderdaad wel nuttig. Maar toch, de nuttige zaken die ik toen heb geleerd hadden allemaal met verkeersinzicht te maken, niet met het het rijden zelf.

Ik zal eens aan de rijschool zelf vragen wat de slaagkansen ruwweg zijn voor mensen die na 8 uur onmiddellijk examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wat moeilijk met die Michelin Pilot Power op m'n fiets nu. Rij je op de snelweg,zigzag je een beetje en voel je gewoon dat dat ding om bochten smeekt. goede keuze geweest, nu zorgen dat ik hem rond hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:45:
Wat moeilijk met die Michelin Pilot Power op m'n fiets nu. Rij je op de snelweg,zigzag je een beetje en voel je gewoon dat dat ding om bochten smeekt. goede keuze geweest, nu zorgen dat ik hem rond hou :)
Op een fjr???

Gister voor het eerst met mijn fiets volvermogen gereden.. stiekem vond ik het een beetje tegenvallen 8)7 het gaat wel hard.. maar dacht dat de overstap veel groter was. Iedereen zij dat ik het gas niet vol open durfte te trekken in zijn 1 en 2. Maar gewoon door tot de toerenbegrenser zonder dat ik het eng vond.. waar gaat het heen :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja :+

Ik heb in het verleden ook al BT014 gereden in de zomer :p
En blijkbaar wordt de Pilot sport (tussen Power en Road) niet meer gemaakt volgens m'n motorzaak. Echter wordt die wel nog aangeraden voor de FJR samen met de Road. Volgens hun isde Power de opvolger ervan, maar het zijn 2 totaal verschillende banden. Voor de volgende toch eens informeren bij een andere zaak.

Dat zijn echter wel de enige banden die ik helemaal rond rij (dus de schaamranden helemaal weg). Met de tourbanden kom ik toch net wat minder ver. Zit misschien voor een groot deel tussen de oren, maar zo'n sportband voelt toch pakken beter aan.

Eergisteren met een nieuwe band op nog vochtig wegdek wat rondjes gaan rijden op het klaverblad hier en ik had al minder schaamrand dan op m'n vorige band met 10k km inclusief eifel-kilometers :p

Binnen anderhalve week heb ik bijna 4 weken vakantie, dan doe ik toch quasi geen snelweg meer. Dan hopen op goed weer en een hele hoop snelweg kilometers.
Dan heb ik nog maar & van de 2 nadelen van een sportband op een fiets als de mijne.

1. ze zijn in no time vierkant op de snelweg (heb ik dan niet meer)
2. door zo'n zware tourbuffel (zowel gewicht als koppel) pleeg je toch een aanslag op die dingen :p

Wat ze wel vaker doen is een MPP vanvoor leggen en een MPR vanachter. Best of both worlds op die manier. ik heb nu een MPR vanvoor omdat ze toen geen MPP meer hadden liggen voor vanvoor.

[ Voor 109% gewijzigd door DinX op 16-06-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
En de motor doet het weer... :)
Een tijd moeten sparen om de motor weer in orde te krijgen.

Achteraf gezien toch een hoop extra kosten mogen maken.
250 euro voor de krukas met een nieuwe drijfstang.
600 euro voor de 3de en 5de versnellingtandwielen, zuiger + toebehoren, cilinderbus (+ hohnen) en wat klein grut.
150 euro voor pakkingen en nog wat klein spul.
Totaal dus een goede 1000 euro voor een bijna complete motorblok revisie...

Maar "what the fuck", het rijdt weer en dat is het belangrijkste >:)

Weer een SRX gered van de vergetelheid...

Afbeeldingslocatie: http://www.rocor.nl/arie/srx_small_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rocor.nl/arie/srx_small_02.jpg

Mooi hûh? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinx: vergeet de pilot road 2 niet ;) . ik rijd over tijdje ook op mpp voor en mpr2 achter (cbr600f).
de sports staat nog steeds op de michelin site trouwens en volgens mij is de power geen opvolger van de sport, ze bestaan al tijdje naast elkaar en zijn eigenlijk voor een ander segment.
de normale road komt er bij mij iig nooit meer op, wat een harde troep.

mercury: gefeliciteerd met je 25kw af zijn! had je verwacht dat je het eng vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:12:
Iedereen zij dat ik het gas niet vol open durfte te trekken in zijn 1 en 2. Maar gewoon door tot de toerenbegrenser zonder dat ik het eng vond.. waar gaat het heen :X
Iedereen kan in de 1ste en 2de naar de toerenbegrenzer gaan. De truuk zit erin om het gas zodanig snel te openen zonder dat de voorkant in de ketting gaat klimmen. Als je dat kunt dan weet je wat je aan het doen bent.. de banden gaan dan snel slijten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je alle 600cc's vol open trekken zonder al te veel problemen :D dingen hebben gewoon te weinig koppel onderin :( .

Ik zit er aan te denken om achtertandwiel 2 tandjes te vergroten (heb toch nieuwe kettingset nodig) om nog wat sneller op te trekken. is dit een leuk idee of een dom idee chevy?

edit: ik weet dat het beter is om voortandwiel 1 tand te verkleinen maar dan klopt me snelheidsmeter niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:01:
edit: ik weet dat het beter is om voortandwiel 1 tand te verkleinen maar dan klopt me snelheidsmeter niet meer.
Why that? Snelheidsmeter zit toch in het voorwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

charrel

Cortisol4life..

-DG- schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:12:
[...]

Why that? Snelheidsmeter zit toch in het voorwiel?
Euhm, bij oudere fietsen wel. Nieuwere fietsen gaat het electronisch. Soms bij het voortandwiel, of zoals bij bv. gewoon rechtstreeks op de versnellingsbak.
volgens mij kan je alle 600cc's vol open trekken zonder al te veel problemen :D dingen hebben gewoon te weinig koppel onderin :( .

Ik zit er aan te denken om achtertandwiel 2 tandjes te vergroten (heb toch nieuwe kettingset nodig) om nog wat sneller op te trekken. is dit een leuk idee of een dom idee chevy?

Als je je ketting + tandwielen veranderd naar een andere maat verander je sowiezo je loop afstand mbt. je toeren tav. origineel. Of je dus voor kleiner of achter naar groter aanpast, je km teller zal gewoon teveel gaan aangeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat leek mij eigenlijk ook logisch charrel, vreemd genoeg zeggen ze op MF dat het alleen is als je je voortandwiel verkleint.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je, zoals Chevy zegt het gas vlot in een keer vol open trekt in z'n 1... dan gaat het voorwiel toch wel makkelijk een stukje omhoog bij een supersport van de afgelopen paar jaar.

Om nog even in te haken op het verschil wat je voelt tussen 25 kw en vol vermogen, ik vond het verschil toch wel erg groot. De 25kw waar ik meerdere keren op gereden heb trok eigenlijk tot 4/5k toeren ongeveer even hard, daarna voel je dat het vermogen afneemt richting de toerenbegrenzer. Ik denk dat je gewoon nu op een iets mandere manier zult moeten leren rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja mijn cbr is al weer 10 jaar oud idd. nieuwe R6/600rr/gsx600r zal het wel stukje makkelijker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
charrel schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:16:
[...]

Euhm, bij oudere fietsen wel. Nieuwere fietsen gaat het electronisch. Soms bij het voortandwiel, of zoals bij bv. gewoon rechtstreeks op de versnellingsbak.
Oke, dat wist ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:44:
dinx: vergeet de pilot road 2 niet ;) . ik rijd over tijdje ook op mpp voor en mpr2 achter (cbr600f).
de sports staat nog steeds op de michelin site trouwens en volgens mij is de power geen opvolger van de sport, ze bestaan al tijdje naast elkaar en zijn eigenlijk voor een ander segment.
de normale road komt er bij mij iig nooit meer op, wat een harde troep.

mercury: gefeliciteerd met je 25kw af zijn! had je verwacht dat je het eng vond?
Is de normale road ook niet vervangen door de 2CT ? Bij mij leggen ze die standaard op namelijk (de 2CT). Op de Michelin site zie ik ook niet meteen dat de oude Road nog bestaat ?
En ik zei toch net hetzelfde ivm Sport <> Power :)

De Sport krijgt namelijk nog 3 of 4 sterren voor woon-werk. De Power maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DinX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Is de normale road ook niet vervangen door de 2CT ? Bij mij leggen ze die standaard op namelijk (de 2CT). Op de Michelin site zie ik ook niet meteen dat de oude Road nog bestaat ?
En ik zei toch net hetzelfde ivm Sport <> Power :)

De Sport krijgt namelijk nog 3 of 4 sterren voor woon-werk. De Power maar 2.
De normale MPR is nog steeds te koop bij bandenzaken, dus ik neem aan dat ze die nog gewoon fabriceren. Ik kan alleen geen reden bedenken om niet de MPR2 nemen?

Ik heb nu zelf een gewone MPP zowel voor als achter, maar de voorband is aan vervanging toe en ik denk er sterk aan om een MPP2ct erop te laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ik ga gewoon maar aankijken hoe het met die MPP gaat gaan. Met een BT014 haalde ik vroeger toch ook bijna 10k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, 10k met een BT014 achterop een FJR? Dat valt me wel heel erg mee :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik dacht dat het zoiets was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Iedereen kan in de 1ste en 2de naar de toerenbegrenzer gaan. De truuk zit erin om het gas zodanig snel te openen zonder dat de voorkant in de ketting gaat klimmen. Als je dat kunt dan weet je wat je aan het doen bent.. de banden gaan dan snel slijten.
Mijn banden zijn op de zijkant eerder op dan in het middenvlak :X Als je in zijn 1 het gas vol opendraait dan komt het voorwiel iets omhoog, ga je achter je ruitje liggen blijft ie netjes boven de grond zweven.. :Y
Moet alleen wel ff mijn vering weer opnieuw afstellen.. dr staan weer extreme rullen op mijn band...

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2008 14:22 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat heb jij er ookalweer onder liggen M3rcury?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:28:
Wat heb jij er ookalweer onder liggen M3rcury?
Dunlop GP racer, soft voor medium achter :Y

Edit: die liggen eronder omdat ik er nieuw goedkoop aan kon komen. Heb nu een setje qualifier rr thuis liggen om een keer een dual compound te proberen.. maar wil liever een single.)

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2008 14:46 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dan geef je te weinig gas :p

Zo... overweging hier om de luxe positie te benutten

GSXR750 Telefonica movistar opbouwen en de 1000 in ruilen tegen een KTM adventure 990.

De 750 voor wat weg werk met wat vrienden of als ik circuit op wil. de KTM voor al het andere :)

Vriendin overweegt de VFR in te ruilen voor een allroad ala vstrom, versys, tiger, ktm adventure, bmw 1150 gs, etc..

Dat zou betekenen dat we dus echt op motor vakantie gaan richting noorwegen, spanje, italie, kreta, etc. (zonder dat we ze op de aanhanger zetten en met de auto rijden )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Dat zou betekenen dat we dus echt op motor vakantie gaan richting noorwegen (zonder dat we ze op de aanhanger zetten en met de auto rijden )
Doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
AKA_ACE schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:42:
En de motor doet het weer... :)
Een tijd moeten sparen om de motor weer in orde te krijgen.

Achteraf gezien toch een hoop extra kosten mogen maken.
250 euro voor de krukas met een nieuwe drijfstang.
600 euro voor de 3de en 5de versnellingtandwielen, zuiger + toebehoren, cilinderbus (+ hohnen) en wat klein grut.
150 euro voor pakkingen en nog wat klein spul.
Totaal dus een goede 1000 euro voor een bijna complete motorblok revisie...

Maar "what the fuck", het rijdt weer en dat is het belangrijkste >:)

Weer een SRX gered van de vergetelheid...

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi hûh? :D
Ik vind het gaaf om te lezen dat jij zo met je stampertje omgaat :) . Lijkt me heel leuk zo'n motor.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1 ... 54 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.