Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.324 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Yoshi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:20:
Volgende week onderhoud doen, maar nu alvast de materialen gaan halen:
Olie, oliefilter, remvloeistof, luchtfilter en diverse dichtingen. En nu ben ik 145eur lichter.

Ook maar gelijk gevraagd hoeveel het kost om er nieuwe bandjes om te leggen. Ik dacht aan een Michelin Pilot Road 2, daarvoor vraagt de man 145eur voor de voorband, en 175eur voor de achterband, plus dan nog 15eur montage en 5eur verwijderingsbijdrage voor de oude banden.
Dat is niet heel duur, waar laat je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

DinX

Motormuis

Yoshi, heb ik vandaga toevallig hard naar je lopen zwaaien ? :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Ik vind het anders redelijk aan de prijs, hoor ...

€269,- voor een set gemonteerd én wel. Je moet dan wél de wielen los aanleveren (zélf uit je motor halen en weer monteren, dus....).
Als je wil dat ze dat óók voor je doen komt er per wiel €12,50 bij. (Kun je zelf lekker koffie gaan drinken, enzo .... ).

Oohwja ... verwijderingsbijdrage voor de oude banden komt er ook bij ... €5,-

Totaal dus €299,- ..... scheelt je weer €40,- (bijna 12%) ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thumblex. schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:56:
Zo, vanochtend ook AVD gehaald :)
Nu eerst nog even sparen en dan over aantal weken maar es gaan rondkijken voor een motor.
Feli *O*

Veel plezier alvast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Requiem19 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Jacqmaer op de Taunusweg in Genk (België).
DinX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:29:
Yoshi, heb ik vandaga toevallig hard naar je lopen zwaaien ? :p
Jaja! Ik kreeg een enthousiastere zwaai dan derest van de koekblikkers! *O*
Ik was de rode C4 met de tijdelijk gekreukte motorkap :(
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:39:
[...]

Ik vind het anders redelijk aan de prijs, hoor ...

€269,- voor een set gemonteerd én wel. Je moet dan wél de wielen los aanleveren (zélf uit je motor halen en weer monteren, dus....).
Als je wil dat ze dat óók voor je doen komt er per wiel €12,50 bij. (Kun je zelf lekker koffie gaan drinken, enzo .... ).

Oohwja ... verwijderingsbijdrage voor de oude banden komt er ook bij ... €5,-

Totaal dus €299,- ..... scheelt je weer €40,- (bijna 12%) ;)
Schijndel is wel 100km rijden voor mij (en ik mag het land nog niet uit... :) )
Ik ben nu wel gewoon prijs gaan vragen, en niet proberen iets van de prijs af te krijgen. Volgende keer pak ik mijn vader mee, die kent de man goed van vroeger, dan krijg ik wel meer dan 12% korting... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yoshi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:20:
Volgende week onderhoud doen, maar nu alvast de materialen gaan halen:
Olie, oliefilter, remvloeistof, luchtfilter en diverse dichtingen. En nu ben ik 145eur lichter.

Ook maar gelijk gevraagd hoeveel het kost om er nieuwe bandjes om te leggen. Ik dacht aan een Michelin Pilot Road 2, daarvoor vraagt de man 145eur voor de voorband, en 175eur voor de achterband, plus dan nog 15eur montage en 5eur verwijderingsbijdrage voor de oude banden.
verwijderingsbijdrage betaal je toch bij aanschaf van een product? Ik dacht dat dat de reden was dat dat überhaupt ingevoerd was..... Verder kunnen die bandenprijzen wel, een beetje afhankelijk van de maat die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

terug van vakantie :W

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm ... hoi terug dan :).
Pics? Zeker als je op de motor was.... nog leuke bochtjes gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kain_niaK schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 04:18:
Fuck man van morgen vroeg op weg naar mijn werk voor de tweede keer onderuit gegaan met mijn Suzuki RF 600.
*knip*
2 ongelukken op 2 jaar tijd .... tijd om een auto te kopen voor ik mezelf dood rij.
Hee, das balen man. Goed dat er niemand ernstig gewond is geraakt.

Ik was er niet bij en ben ook niet zo van het wijzende vingertje na een ongeluk...maar ik denk dat het wel belangrijk is om de oorzaken (want het is nooit één ding) van deze situatie te achterhalen en voor jezelf te erkennen.

Een kleine voorzet:
- je keuze om de bewuste file in te halen
- de snelheid waarmee je dat doet
- je tactiek, en dat met name je kijkgedrag: wat gebeurt er op dit moment?
- anticipatie: wat kan of gaat waarschijnlijk gebeuren?
- je reactie op het moment dat je de voetganger in beeld kreeg. Was dit de enige mogelijke reactie? Was dit de beste reactie?

Watskeburt is gebeurd, daar doe je niks meer aan. Als je nu op je flikker krijgt of jezelf op je flikker geeft vanwege dit ongeluk....gewoon incasseren. Is een normale menselijke reactie, en daar word je hard van :) Maar domweg stoppen met motorrijden zonder stil te staan bij de vraag "waarom?" is je kop in het zand steken. Als je tot voor kort met 70 langs een file rijden OK vond, is de kans groot dat je in de toekomst nog een keer in zo'n "interessante" situatie terecht komt.

That said....als het gaat om je eigen veiligheid ben je in een auto altijd beter af. Geen speld tussen te krijgen. Moedig dat je je verhaal hier zo post. Succes met je comeback ;)
Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:31:
Ik wilde helemaal enthousiast reageren want de BT045 is echt een geweldige band. Heb ik leuke streken mee gedan.

Maar...

Wasbenzine op je rubberen banden ? Wat dacht je van een stukje schuurpapier zonder vloeistoffen ?
Oh :| Een veegje wasbenzine om dat zwarte glibberspul eraf te krijgen? Lijkt me niet meer dan wat je banden voor hun kiezen krijgen als je een tankstation binnen rijdt. Voor de rest heb ik vooral het schuursponsje het werk laten doen.

Echt goed man, nieuwe banden. Motorrijden was al leuk, maar nu is het minstens 2,35x zo leuk geworden! Ontdekking van de dag: ik heb een beetje de neiging om als een zoutzak op m'n moto te zitten, met relatief veel druk het het stuur...maar nu lees ik in Twist of the Wrist II (*kuch*Tylenisdeman*kuch*) dat da helemaal nie goed is. En verdomd: knieen om de tank klemmen, onderrug spannen, het stuur alleen om te sturen in plaats van hangen....en die nieuwe bandjes dan....en de bochtjes gaan super lekker!
Ik had vaak al zo'n gevoel dat ik de motor met m'n lijf juist tegen werk in de bochten, maar nu snap ik waarom - stijve armen. Het zal even duren voordat de reactie van het vastknijpen van die handvaten als het vertrouwen afneemt eruit is, maar heel leuk om te ontdekken. Ik snap opeens ook hoe m'n instructeur zulke krappe bochtjes draaide op z'n FJR met 1 arm uitgestoken.

Laatste mededeling dan nog: ik ging "even" kijken hoe de achtervering afgesteld stond en besloot om meteen maar te kijken naar het luchtfilter. Olie + filter en bougies wel vervangen bij aankoop maar aan het luchtfilter nog niet toegekomen. Boeie..dat ding houdt het wel een tijdje langer uit, net zoals die papieren dingen in m'n auto.
(...)
Niet dus. Blijkt er een groot gat middenin het luchtfilter te zitten :X Het schuimrubber is helemaal broos geworden.....nieuwe besteld.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:32:
Er is een reden voor dat 90% van de hedendaagse motoren watergekoeld zijn...
Yep, maar niet vanwege koelingsproblemen.
Bij een waterkoeling werkt al die vloeistof als een soort demper voor motorgeluiden, je krijgt een luchtgekoelde motor gewoon heel moeilijk door de geluidskeuring heen.
En ze zijn wat lastiger af te stellen doordat de temperatuur van het blok meer varieert.
Maar onbetrouwbaar/minder lang mee gaan ?
Neuh, dat zeker niet.
snars schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:18:
Wat me nog tegenvalt is het remmen. Ik heb meteen dat zwarte glibberspul eraf geboend met een schuursponsje, een beetje wasbenzine en daarna water.
Goed zo, dat werkt dus niet.....
Net zoals schuursponsjes en andere troep.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
4x2 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:19:
[...]

Yep, maar niet vanwege koelingsproblemen.
Bij een waterkoeling werkt al die vloeistof als een soort demper voor motorgeluiden, je krijgt een luchtgekoelde motor gewoon heel moeilijk door de geluidskeuring heen.
En ze zijn wat lastiger af te stellen doordat de temperatuur van het blok meer varieert.
Maar onbetrouwbaar/minder lang mee gaan ?
Neuh, dat zeker niet.
Jeeuj, MT-01 here I come! Alleen jammer van die ketting nog, maar ja daar kom ik wel overheen zeker.
(Alhoewel ik niet echt goed ben in regelmatige klusjes uitvoeren hmm :) )

Ik ga 'm straks eens bewonderen bij mijn lokale Yamahaboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:19:
Goed zo, dat werkt dus niet.....
Net zoals schuursponsjes en andere troep.
Knap dat jij de staat van mijn banden kan beoordelen vanuit je luie stoel. Mag ik je de volgende keer bellen voor advies? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een burnout trekken, is het laagje er zo af :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

DieterVDW schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Jeeuj, MT-01 here I come! Alleen jammer van die ketting nog, maar ja daar kom ik wel overheen zeker.

Voor de MT-03 is er geloof ik een duits bedrijf dat er een riemaandrijving op kan zetten, wellicht ook wel voor de 01 ?

Maar als de 01 wèl een middenbok heeft scheelt het al een heel stuk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 07-06-2008 15:39 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Goede olie gebruiken en koelingsproblemen zul je geen last van hebben, goede olie begint pas boven de 150-160 graden zn eigenschappen echt te verliezen en daar kom je niet zomaar aan.
Ketting smeren/spannen is iets waar je aan moet wennen, het heeft wel als voordeel dat je wat vaker je achterband/achterrem zal controleren.
snars schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Knap dat jij de staat van mijn banden kan beoordelen vanuit je luie stoel. Mag ik je de volgende keer bellen voor advies? :+
Met nieuwe banden werkt het niet om die gladde laag dr af te krijgen, als het gaat om olie of andere prut, dan werkt het wel ja ;)
Maar als jij denkt dat die nieuwe banden laag dr met een schuursponsje oid dr af gaat vind ik dat prima hoor.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe banden gewoon gaan rijden, alleen niet de eerste bocht met 100km/u een knee down doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:54

rimpeldinky

nani?

zit concerveringsmiddel IN de banden, de blokjes moeten inslijten op de vorm van je remschijf, bieden alleen te doen met rijden dus :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Tssk, letten jullie niet op bij de MotoGP? Rossi heeft twee man in dienst ENKEL EN ALLEEN om z'n banden met schuursponsjes te behandelen...en Haydens geheim voor een goeie start? Wasbenzine over z'n achterband :7 Pak aan, eigenwijze snotapen! :+ Jullie zijn zeker motorrijders? ;)

Om er toch nog even serieus op in te gaan: wasbenzine was achteraf gezien niet nodig, true. Het zwarte glibberige spul op nieuwe banden schijnt "mold release agent" te zijn, oftewel spul dat er voor zorgt dat de band makkelijk uit de mal komt na het productieproces. Het is volgens mij op waterbasis, en dus handmatig te verwijderen met water, boenen/schuren en misschien milde zeep. Met rijden doe je in feite hetzelfde, mits je maar zorgt dat je de hellingshoek en bochtensnelheid langzaam opbouwt tot de hele band een keer het asfalt heeft geraakt. Dat bovenste laagje gaat er zo vrij snel af. "Heatcycling", oftewel het opwarmen en afkoelen van de band zorgt er uiteindelijk voor dat alle achtergebleven stoffen van het productieproces verdwijnen en de band z'n volle potentieel bereikt. Aldus het internet.

Ik wilde het risico niet nemen dat ik in die eerste paar kilometer op m'n plaat zou gaan door dat glibberige laagje, that's all. De monteurs waarschuwden er heel duidelijk voor, inclusief horrorverhalen over mensen die bij de eerste bocht onderuit gingen :x Mijn banden voelen nu na 50km al behoorlijk plakkerig aan (VEEL plakkeriger dan m'n oude banden) en ik verwacht dat dat nog iets beter zal worden.

Maar, eerst een nieuw luchtfilter erin...gadverpielekes, ik hoop dat m'n blok niet teveel rommel heeft aangezogen. Het verklaart ook enigszins het ploffen in de uitlaat en misschien wel het warm lopen (minder weerstand in de inlaat --> arm mengsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ik dacht ergens gehoord/gelezen te hebben dat het een soort siliconen laagje is wat zou helpen tegen uitdroging van de band zolang ie "in het rek" ligt :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Oh, "leuk verhaal" nog: m'n zus reed langs een klaverblad bij de A12/A50. Een motorrijder nam de oprit met +/- 140km/h en de verplichte knie aan de grond.....en kreeg bij het uitkomen van de draai een bijna-highsider, waarmee hij waarschijnlijk de snelweg op was geslingerd, voor het aanstormende verkeer :X
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:32:
Uhm, ik dacht ergens gehoord/gelezen te hebben dat het een soort siliconen laagje is wat zou helpen tegen uitdroging van de band zolang ie "in het rek" ligt :P?
Ja, dat klinkt ook heel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

de siliconen die er IN zitten zijn indd voor de houdbaarheid (tegen uitdrogen op de plank) dit zweet je band er de eerste 100km uit, de mold release gel die is er al ver af als je em koopt hoor, iets waar ze wat aan KUNNEN doen vegen ze dr wel af (zou wat zijn, wegrijden op banden als op ijs omdat ze in de fabriek niet ffies de gel er afhalen...)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is voor beiden, conserveren en loshalen.
En het gaat dr alleen fatsoenlijk af door te rijden (of een burn-out te maken).
50-100km snelweg is al zat (zou wat zijn als je m rond moest rijden, dan zou dat nooit lukken omdat je ergens op het laatste stuk gewoon dr af klapt..)
En het is idd een gladde laag, maar zolang je gewoon rustig doet hoef je je echt niet druk te maken.
Met 2 graden in de regen naar huis is wat meer opletten, maar dat gaat ook wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

4x2 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:08:
Het is voor beiden, conserveren en loshalen.
En het gaat dr alleen fatsoenlijk af door te rijden (of een burn-out te maken).
50-100km snelweg is al zat (zou wat zijn als je m rond moest rijden, dan zou dat nooit lukken omdat je ergens op het laatste stuk gewoon dr af klapt..)
En het is idd een gladde laag, maar zolang je gewoon rustig doet hoef je je echt niet druk te maken.
Met 2 graden in de regen naar huis is wat meer opletten, maar dat gaat ook wel.
Hmm 0,5 rondje assen is genoeg hoor ;) Nieuwe banden monteren en dan even remreiniger op doekje en dan de banden even afnemen. Daarna de bandewarmers erom. Als de sessie begint even rustig aan een half rondje en op mandeveen-duikersloot is de knie alweer aan de grond en kan het gas er vol op.
snars schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:07:
[...]
Echt goed man, nieuwe banden. Motorrijden was al leuk, maar nu is het minstens 2,35x zo leuk geworden! Ontdekking van de dag: ik heb een beetje de neiging om als een zoutzak op m'n moto te zitten, met relatief veel druk het het stuur...maar nu lees ik in Twist of the Wrist II (*kuch*Tylenisdeman*kuch*) dat da helemaal nie goed is. En verdomd: knieen om de tank klemmen, onderrug spannen, het stuur alleen om te sturen in plaats van hangen....en die nieuwe bandjes dan....en de bochtjes gaan super lekker!
Ik had vaak al zo'n gevoel dat ik de motor met m'n lijf juist tegen werk in de bochten, maar nu snap ik waarom - stijve armen. Het zal even duren voordat de reactie van het vastknijpen van die handvaten als het vertrouwen afneemt eruit is, maar heel leuk om te ontdekken. Ik snap opeens ook hoe m'n instructeur zulke krappe bochtjes draaide op z'n FJR met 1 arm uitgestoken.
*O* *O* Hahahaha. Is leuk leesvoer he ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

charrel

Cortisol4life..

Als je band 1x een opwarm sessie heeft gehad en daarbij warmer is geweest dan 40c is in principe de gladde laag eraf. Die vervliegt dan, dus remmenreiniger heeft niet veel zin omdat het ook in de band zit. Maar dat is mischien een psychologisch voordeel ;)
Zou niet weten of het ook vervliegt als je bandenwarmer erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

charrel schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:15:
Als je band 1x een opwarm sessie heeft gehad en daarbij warmer is geweest dan 40c is in principe de gladde laag eraf. Die vervliegt dan, dus remmenreiniger heeft niet veel zin omdat het ook in de band zit. Maar dat is mischien een psychologisch voordeel ;)
Zou niet weten of het ook vervliegt als je bandenwarmer erop zit.
Ahh oke. Laten we het houden dat het dan tussen de oren zit hahaha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Zaterdagmorgen uiteindelijk, ondanks het slechte weer, mn eigen fiets gaan ophalen :)
Het is de Yamaha FZ6 (met 150km op de teller) geworden. Uiteraard ook direct wat kledij en helm gekocht. Aanvragen van de nodige documenten was al in de 2e helft van vorige week gebeurd.

Zaterdag nog wat gereden maar door de regen was ik nergens echt rustig.
Gisteren was het veel mooier weer en ook een toertje gedaan. Ook een ritje op de autosnelweg gewaagd :) Ik moet duidelijk nog veel leren en meer vertrouwd raken met alles. Moet me nu nog teveel concentreren op de bediening.

Mijn doel is om begin juli met de fiets naar het werk te gaan (Kortrijk - Brussel).

Zal proberen deze avond wat foto's te nemen van mn nieuwe aanwinst :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

gwystyl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:23:
[...]

Ehm ... hoi terug dan :).
Pics? Zeker als je op de motor was.... nog leuke bochtjes gezien?
Ik was met het vliegtuig. en hele mooie bochten gezien, maar wat is dat asvalt slecht in turkije zeg :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14:29

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RE6Y5hlCX8IOGlwTMeAJh6fg/full.jpg

Net besteld, ben benieuwd :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hanibal "DinX" lector? :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Owja.. ik heb een nieuw pak gekocht.. aangezien mijn gixxer groene accenten heeft, maar een mooi zwart pak met groene accenten gekocht :9

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/6987/hugenholzpe0.jpg

Op maat gemaakt kusithani pak :9
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/5359/image121vk3.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:25:
Owja.. ik heb een nieuw pak gekocht.. aangezien mijn gixxer groene accenten heeft, maar een mooi zwart pak met groene accenten gekocht :9

[afbeelding]

[afbeelding]
Hugenholtz, de poserbocht :Y Jammer dat hij nat is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:29:
[...]

Hugenholtz, de poserbocht :Y Jammer dat hij nat is :(
vond mijn natte sessie leuker dan de droge... de droge werd ik opgehouden door 3 gsx-r 1000 :/

Edit: ja op 25kw.. achja.. vrijdag voor het eerst met 125 knallen :9~

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 09-06-2008 10:40 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:37:
[...]

vond mijn natte sessie leuker dan de droge... de droge werd ik opgehouden door 3 gsx-r 1000 :/

Edit: ja op 25kw.. achja.. vrijdag voor het eerst met 125 knallen :9~
Hahaha mooi is dat altijd he _/-\o_ Eigenlijk moet je een hesje aan met erop 25kw :P Te porno. En dan iedereen inhalen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Sinds kort de trotse bezitter van een kawasaki gpz 400r, een variant op de 600r officieel voor de japanse markt (daar mochten ze geen 600 rijden oid). Uiterlijk nagenoeg gelijk, voor een onderhoudende review zie: http://www.youtube.com/watch?v=sTagwCv9Cw8 Mocht je me zien tuffen rond Groningen even zwaaien dan maar ;)

Afgelopen dagen weer flink wezen rijden natuurlijk maar helaas lijkt ze wat te verliezen tijdens het rijden, waarchijnlijk koelvloeistof maar het is geurloos. Vind het ook alleen terug op m'n linker laars (bij de tenen..). Wanneer iemand suggesties heeft, graag! Ga in ieder geval straks even het koelsysteem nalopen.

Leuk weetje over de bike, om een of andere wazige reden heeft ze een rood indicator lampje met japanse tekst eronder die uisluitend gaat branden bij snelheden van 80km of meer. Zal wel iets met japanse regels van doen hebben ;)

Edit:
Over het lampje even wat extra info: 'Until recently, the maximum speed limit for light motor vehicles and motorcycles traveling on national expressways in Japan was 80km/h, a speed lower than the 100km/h limit for large-sized, regular and most other motor vehicles.' voor meer info zie: http://sciencelinks.jp/j-.../000020030102A0901535.php

Edit2:
@hieronder
Motor is uit '85, die spray zal al wel weg zijn denk ik. Daarnaast particulier gekocht, dus zal wel niet opnieuw gesprayed zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door kixor op 09-06-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kixor schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:20:
Sinds kort de trotse bezitter van een kawasaki gpz 400r, een variant op de 600r officieel voor de japanse markt (daar mochten ze geen 600 rijden oid). Uiterlijk nagenoeg gelijk, voor een onderhoudende review zie: http://www.youtube.com/watch?v=sTagwCv9Cw8 Mocht je me zien tuffen rond Groningen even zwaaien dan maar ;)

Afgelopen dagen weer flink wezen rijden natuurlijk maar helaas lijkt ze wat te verliezen tijdens het rijden, waarchijnlijk koelvloeistof maar het is geurloos. Vind het ook alleen terug op m'n linker laars (bij de tenen..). Wanneer iemand suggesties heeft, graag! Ga in ieder geval straks even het koelsysteem nalopen.

Leuk weetje over de bike, om een of andere wazige reden heeft ze een rood indicator lampje met japanse tekst eronder die uisluitend gaat branden bij snelheden van 80km of meer. Zal wel iets met japanse regels van doen hebben ;)
Hetk an ook gewoon die spray zijn die ze eroverheen spuiten om alles goed te houden. als het blok warm wordt, verdampt dat allemaal, en kan soms wat drupels op je laars geven.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kixor schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:20:

Edit:
Over het lampje even wat extra info: 'Until recently, the maximum speed limit for light motor vehicles and motorcycles traveling on national expressways in Japan was 80km/h, a speed lower than the 100km/h limit for large-sized, regular and most other motor vehicles.' voor meer info zie: http://sciencelinks.jp/j-.../000020030102A0901535.php

Edit2:
@hieronder
Motor is uit '85, die spray zal al wel weg zijn denk ik. Daarnaast particulier gekocht, dus zal wel niet opnieuw gesprayed zijn :)
als het op je laars zit:
wrijf er over in circeltjes, als het snel stroef wordt: koelvloeistof, blijft het soepeltjes gaan: olie :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Koelvloeistof kan je op 2 manieren zien :
- Koelvloeistof smaakt zoet , pas op het is giftig. beetje oppervlakkig en veel spugen kan wel.
- Lange lucifer of iets dergelijks met vuur. Koelvoeistof gaat knetteren.

GPZ zal wel zelfde blok zijn als de gehele gpz/gpx reeks en de huidige moddelen van alles.
Je waterpomp zit bij je linkervoet in de buurt en ook diverse slangklemmen.
rimpeldinky schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:24:
[...]

als het op je laars zit:
wrijf er over in circeltjes, als het snel stroef wordt: koelvloeistof, blijft het soepeltjes gaan: olie :)
Had ik nog niet eens aan gedacht |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Capo op 09-06-2008 12:32 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:10:
[...]

_/-\o_

ace cafe.. * Capo zwijmelt even weg..
om je jaloers te maken, ben gister avond weer ff langs geweest om een kopje koffie te halen...

Was wel grappig ik had zin in een cappucino dus bestel bij de barman (ruig type, kale kop, tatoes, piercings etc) een capucino, en hij kijkt me aan :|
T: ' yeah I know...'
BK: 'not really a bikers drink is it?'
En dan een perfect kopje capo afleveren kompleet met een figuurtje van het choco poeder... dus toen ik dat zag moest ik wel om hem lachen...

Had eigenlijk een beidehand antwoord in de trant van: 'ik zit vaker op de motor dan die posers hierbuiten...' maar dat bedenk je je pas achteraf..
Heerlijk genoten van mijn bakkie, beter dan een bak normale koffie die al een poos in een pot staat te pruttelen.. dan maar niet een stoere biker zijn ;)

btw was een gozer aan het stunten op een honda 125cc crosser/SM fietje... compleet met burnouts (in een circel, in rechte lijn gaat je niet lukken) wheelies en stoppies... en dat met 15Pk... _/-\o_

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:33:
[...]

om je jaloers te maken, ben gister avond weer ff langs geweest om een kopje koffie te halen...

Was wel grappig ik had zin in een cappucino dus bestel bij de barman (ruig type, kale kop, tatoes, piercings etc) een capucino, en hij kijkt me aan :|
En dan een perfect kopje capo afleveren kompleet met een figuurtje van het choco poeder... dus toen ik dat zag moest ik wel om hem lachen...

Had eigenlijk een beidehand antwoord in de trant van: 'ik zit vaker op de motor dan die posers hierbuiten...' maar dat bedenk je je pas achteraf..
Heerlijk genoten van mijn bakkie, beter dan een bak normale koffie die al een poos in een pot staat te pruttelen.. dan maar niet een stoere biker zijn ;)

btw was een gozer aan het stunten op een honda 125cc crosser/SM fietje... compleet met burnouts (in een circel, in rechte lijn gaat je niet lukken) wheelies en stoppies... en dat met 15Pk... _/-\o_
Je moet ook gewoon bier drinken man!

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:33:
[...]

:D * Capo is jaloers.... ;)

Vriendin en ik moeten toch echt een keer die kant op :9

Maaruh kale kop/piercings/tattoo's wil allemaal niks zeggen :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:51:
[...]

Je moet ook gewoon bier drinken man!

:+
tja en dan weer op de motor stappen vind ik een minder plan..
hoewel ik er genoeg mensen bier zag drinken...
Ik moet vanaf daar ook minstens een uur terug rijde dus dat is me iets te riskant..

BTW rijden in het donker met grint op het wegdek in scherpe bocht is niet echt goed voor je hart ;)
Had bijna nieuw schoon ondergoed nodig.. gelukkig had ik snel weer grip maar prettig is anders...

Valt me trouwens de laatste tijd wel meer op dat er veel grint op de weg ligt :( en of de duvel de mee speelt bijna altijd in de bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:57:
[...]

maaruh kale kop/piercings/tattoo's wil allemaal niks zeggen :)
klopt, dit was een sympatiek oogende kerel verder, maar moet er altijd wel om lachen om die stoerdoenerij...en dan eigenlijk gewoon een pussycat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:25:

[afbeelding]

[afbeelding]
weet je zeker dat het geen wit pak is met groen en zwarte accenten? ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:06:
[...]

weet je zeker dat het geen wit pak is met groen en zwarte accenten? ;) :p
Ik dacht toch echt dat ie groen was :o

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:06:
[...]

klopt, dit was een sympatiek oogende kerel verder, maar moet er altijd wel om lachen om die stoerdoenerij...en dan eigenlijk gewoon een pussycat zijn..
Ach zijn de mooiste figuren. Een aanblik waarvan je denkt " daar loop ik voor om" en dan een klein hartje :)

Mercury : Ik vind het wel grappig. De GSXR is dus omgedoopt tot " hulk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Ik dacht toch echt dat ie groen was :o
jij noemde het een zwart pak met groene accenten terwijl het imho een groen pak met zwarte accenten is...

Dus ik nam het nog een stapje verder en noem het een wit pak (zie logo) met groen en zwarte accenten ;)

(maar was blijkbaar iets te ver doorgedacht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:36:
[...]

Ach zijn de mooiste figuren. Een aanblik waarvan je denkt " daar loop ik voor om" en dan een klein hartje :)

Mercury : Ik vind het wel grappig. De GSXR is dus omgedoopt tot " hulk" ;)
jup.. ff iets anders dan die zwart rode gixxers ;)
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/9987/1003320md8.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:38:
[...]

jij noemde het een zwart pak met groene accenten terwijl het imho een groen pak met zwarte accenten is...

Dus ik nam het nog een stapje verder en noem het een wit pak (zie logo) met groen en zwarte accenten ;)

(maar was blijkbaar iets te ver doorgedacht :+ )
Nee, snapte hem wel.. maar hij is zwart met groene accenten, foto is van de zijkant genomen en de hele zijkant is idd groen. van de voorkant is die zwart met groen, van de achterkant is hij zwart met groen. maar hij hangt nu zonder vulling..

Witte van jou is trouwens grijs.. zelfde grijs accent als in mijn laarzen :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Aha, hier moet ik zijn, wel een halve crosspost.

Na lang een moto gewild te hebben, maar een vriendin die me het verbood, is het er dan toch van gekomen. M'n eerste rijles is 21 juni (midden in mijn examens wel), mijn rijexamen iets later (4 juli). Mijn instructeur zei dat het normaal wel zou moeten lukken gezien mijn 'ervaring' met een schakelvespa & autorijbewijs voor de regeltjes enzo. Volgende week ergens mijn theoritisch nog es opnieuw gaan doen.

Intussen alles al aan het regelen voor de rest (dat gaat een bummer zijn als ik het niet meteen haal :$ )

M'n eerste moto is deze geworden
Honda CB500S uit 99, met 9000km (inclusief garantie, ondehoudsboekje, afneembare koffers enzo). Niet de mooiste, maar wel een ideale beginnersmoto naar het schijnt. M'n broer heeft hem getest en goedbevonden (met zijn 40 k km per jaar op zijn RT1150 kon ik me geen betere testpiloot wensen).
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/P1360168.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/P1360163.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/P1360174.jpg
Ik wou eigenlijk de naked versie, maar deze is ook wel goed. Even getwijfeld tussen de CB500 en de Kawa ER-5, maar deze schijnt een stuk beter te zijn.

M'n broer er even op:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jQ5lFeJGhps]

M'n motopak ook maar even overgenomen van m'n broer:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/MotopakBenoit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:03:
Aha, hier moet ik zijn, wel een halve crosspost.

Na lang een moto gewild te hebben, maar een vriendin die me het verbood, is het er dan toch van gekomen. M'n eerste rijles is 21 juni (midden in mijn examens wel), mijn rijexamen iets later (4 juli). Mijn instructeur zei dat het normaal wel zou moeten lukken gezien mijn 'ervaring' met een schakelvespa & autorijbewijs voor de regeltjes enzo. Volgende week ergens mijn theoritisch nog es opnieuw gaan doen.

Intussen alles al aan het regelen voor de rest (dat gaat een bummer zijn als ik het niet meteen haal :$ )

M'n eerste moto is deze geworden
Honda CB500S uit 99, met 9000km (inclusief garantie, ondehoudsboekje, afneembare koffers enzo). Niet de mooiste, maar wel een ideale beginnersmoto naar het schijnt. M'n broer heeft hem getest en goedbevonden (met zijn 40 k km per jaar op zijn RT1150 kon ik me geen betere testpiloot wensen).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wou eigenlijk de naked versie, maar deze is ook wel goed. Even getwijfeld tussen de CB500 en de Kawa ER-5, maar deze schijnt een stuk beter te zijn.

M'n broer er even op:
[video]

M'n motopak ook maar even overgenomen van m'n broer:
[afbeelding]
dat is dan zeker je grotere broer? ;)
Zit je pak niet wat ruim?

Maar welcome to the club! *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik blijf die groene accenten erg cool vinden M3rcury, waar heb je die stickers eigenlijk vandaan? Custom laten maken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
M3rcury schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:43:
[...]

jup.. ff iets anders dan die zwart rode gixxers ;)
[afbeelding]
Stiekem wil je gewoon een Kawa met je groene accenten. :P

Zegt -DG- met z'n niet groene ZXR. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
ToolkiT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:09:
[...]

dat is dan zeker je grotere broer? ;)
Zit je pak niet wat ruim?

Maar welcome to the club! *O* d:)b
Nee, as a matter of fact is hij iets kleiner dan mij. Het zit als gegoten (wel met binnenvoering enzo). En ja, ik weet ook dat het mij niet staat en dat het te lomp is, maar zolang het maar beschermd natuurlijk 8)

En ty, al ben ik nog geen full member ;( :P

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 09-06-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:29:
[...]

helemaal met je eens :)

Zegt ToolkiT met z'n niet groene versys. :')

Staat mooi hoor M3rc, nu nog een foto met je hulk pak aan op je hulk mobiel en het is klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Nee, as a matter of fact is hij iets kleiner dan mij. Het zit als gegoten (wel met binnenvoering enzo). En ja, ik weet ook dat het mij niet staat en dat het te lomp is, maar zolang het maar beschermd natuurlijk 8)
da's waar bescherming is hoofdzaak..
Mijn jas zit ook wat ruim zonder wintervoering dus maar even de span banden wat strakker gezet want het begon een beetje te klapperen op de snelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zodra je de helm op zet ziet zijn de proporties ook wel weer in orde gok ik zo.

Maar! jeuh: wéér eentje erbij! *O*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:21:
Ik blijf die groene accenten erg cool vinden M3rcury, waar heb je die stickers eigenlijk vandaan? Custom laten maken?
Custom laten maken..

Foto's met mij erop moeten nog ff wachten.. mag dus tot donderdag niet rijden :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DG- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:29:
[...]

:*)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
In het beste geval heb ik 4 juli pas m'n rijbewijs, dat zal dus nt lukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MMach schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:00:
[...]

In het beste geval heb ik 4 juli pas m'n rijbewijs, dat zal dus nt lukken :p
...doh... Nouja je kan aldoor achterop je broer mee :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, net even tickets voor de TT besteld, 2x een staanplaats... Gaat er van hier nog iemand? (Steffie?)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Vanmiddag moto gaan ophalen, en meteen mijn nummerplaat proberen regelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Nog 2 kleine vraagjes die ik heb (als beginner):
-Wat met parking? In Brussel is hier bijna overal betaald parkeren, hoe zit dat met de motor? Je kan daar toch geen ticketje aanhangen want het is zo gejat (het blijft Brussel).

-Is het normaal dat ik bijna niks zie in mn spiegels (zie eigenlijk enkel mn eigen armen). Kan ze ook niet echt goed afstellen. Zit ik gewoon verkeerd of moet ik mn armen opheffen als ik wil kijken?

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DSK schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:04:
-Wat met parking? In Brussel is hier bijna overal betaald parkeren, hoe zit dat met de motor? Je kan daar toch geen ticketje aanhangen want het is zo gejat (het blijft Brussel).
In Utrecht heeft een vriend van me het wel eens aan een agent gevraagd. Je kan geen bonnetje neerleggen, dus een agent kan er ook geen parkeerbon neerleggen. Het komt er dus op neer dat je gratis kan parkeren zolang je het een beetje met beleid doet. Niet dwars voor een uitrit of midden in een smalle doorgang neerzetten, en geen haan die er naar kraait. Of dit in Belgie ook geldt weet ik niet
-Is het normaal dat ik bijna niks zie in mn spiegels (zie eigenlijk enkel mn eigen armen). Kan ze ook niet echt goed afstellen. Zit ik gewoon verkeerd of moet ik mn armen opheffen als ik wil kijken?
Bij mijn huidige motor zie ik een deel van mijn armen en een deel van wat ik wil zien; bij mijn vorige motor zag ik ruim 3/4 van de spiegel alleen maar arm. Toen drukte ik vaak mijn elleboog tegen mijn lichaam aan of ging ik iets verzittten om in de spiegels te kijken. Het ligt een beetje aan de plaatsing van de spiegels op de motor.
Ik weet dat iemand met hetzelfde motortype als ik een plaatje tussen de spiegel en de kuip heeft gemaakt van ongeveer 1cm, en dat dat heel veel scheelde qua zicht naar achteren. Dat is dus misschien een optie als je meer zicht wilt zonder zelf al te veel capriolen uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Chakotay schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:57:
Zo, net even tickets voor de TT besteld, 2x een staanplaats... Gaat er van hier nog iemand? (Steffie?)
Ik ga met mijn vriendin op de zaterdag en ik zit op de TT World Tribune.
Strubben was nog maar één kaartje voor.. Helaas. Dezet tribune lijkt me ook wel ok.
Volgend jaar gewoon sneller handelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28

_Apache_

For life.

Hier had ik ook last van toen ik op de Honda CB 900 stapte, echter hebben ik er samen met men oude heer er een oplossing voor gemaakt.

We hebben bij de dealer 2 opzetstukjes kunnen regelen voor de spiegels, door deze stukjes komt de spiegel 5 cm naar boven en 5 naar buiten toe. Dus je kijkt nu veel meer 'over en om' je schouders heen dan tegen je schouders.

Ideaal, zie nu een randje van men schouder, voor de rest alles wat achter me gebeurd. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
No problem hoor, free parking :) . Doe het in Gent ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 16:14
Chakotay schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:57:
Jazeker, vrijdag ochtend vertrekken, en zondag ochtend weer naar huis. 2 X kaartjes op de Winterdijk (en b.t.w. nog 1tje over op de Winterdijk als iemand interesse heeft (PM) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:27
Is het normaal dat ik bijna niks zie in mn spiegels (zie eigenlijk enkel mn eigen armen). Kan ze ook niet echt goed afstellen. Zit ik gewoon verkeerd of moet ik mn armen opheffen als ik wil kijken?
Komt wel vaker voor dat je geen bal ziet in je spiegels. Had ik bij me Kawasaki ook last van dus toen maar opgelost door paar originele spiegelverlengers te kopen, kon ik tenminste zien wat er achter me gebeurde. Nu met de MV is het een drama, ik moet echt me elleboog naar binnen trekken en dan nog zie ik maar voor de helft wat. Ach ja, nog even en dat is ook opgelost als het mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Gadverdamme! Gister met lessen opweg naar het oefenterrein door mn medelesser van achter aangereden. :( Ik stopte bij een zebrapad voor een potentiële kamikaze student op de fiets, dus nam het zekere voor het onzekere. Ik heb niks, linker stepje en knipperlicht kapot en wat achterkuip schade. krijg ik nog op mn fl*kker van de instructeur ook...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ND863 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:11:
Gadverdamme! Gister met lessen opweg naar het oefenterrein door mn medelesser van achter aangereden. :( Ik stopte bij een zebrapad voor een potentiële kamikaze student op de fiets, dus nam het zekere voor het onzekere. Ik heb niks, linker stepje en knipperlicht kapot en wat achterkuip schade. krijg ik nog op mn fl*kker van de instructeur ook...
Snap hem ook wel. Je bedoeld het goed maar volgende keer klapt er een auto achterop met 50 als jij weer stopt op een plek waar het overige verkeer het niet (hoeft te) verwacht(en).

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 14:01
Of je bent blij dat je deze ervaring met een lesmotor maakt ;)
Was het een stoppie of gewoon lekker rustig? Bij een zebrapad mag je overstekend verkeer verwachten, ook fietsen tegenwoordig. Zo'n situatie is moeilijk in te schatten, maar waarschijnlijk schold hij vanwege de schade ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
The Druid schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Snap hem ook wel. Je bedoeld het goed maar volgende keer klapt er een auto achterop met 50 als jij weer stopt op een plek waar het overige verkeer het niet (hoeft te) verwacht(en).
Volgens mij is het rondom een zebrapad vaak niet echt 'rijd hier 50'-terrein, maar is het op z'n minst een kruising. Is dat niet zo hangen er borden hoog boven de weg dat het een zebrapad is en moet je het ook kunnen verwachten.

Die instructeur kan beter kwaad worden op die gast achter je, die kleefde teveel, reed recht achter je en/of zat te luieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Geen noodstop. Voor mn gevoel remde ik gewoon normaal (misschien de laatste 2 meter wat steviger). Ik was daarom ook een beetje verbaasd dat diegene achter me zo dicht op me reed (en ook niet iets naast mij, ik reed nl iets rechts van het midden)

@ The Druid; ja inderdaad. Ik had ook beter kunnen spiegelen natuurlijk. Maar op een gegeven moment moest ik een beslissing maken voor of stoppen, of doorgaan en het risico dat ik een fietser raak. Ik had ook nog niet echt "contact" met de fietser. Nouja, iig een belangrijk leermomentje dat ook aantoon hoe kwetsbaar je bent (laat staan als het een auto was).

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

woei, de groffe route voor onze vakantie is bekend:
http://i101.photobucket.c...eldinky/vakantie/test.jpg

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ND863 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:27:
Geen noodstop. Voor mn gevoel remde ik gewoon normaal (misschien de laatste 2 meter wat steviger). Ik was daarom ook een beetje verbaasd dat diegene achter me zo dicht op me reed (en ook niet iets naast mij, ik reed nl iets rechts van het midden)

@ The Druid; ja inderdaad. Ik had ook beter kunnen spiegelen natuurlijk. Maar op een gegeven moment moest ik een beslissing maken voor of stoppen, of doorgaan en het risico dat ik een fietser raak. Ik had ook nog niet echt "contact" met de fietser. Nouja, iig een belangrijk leermomentje dat ook aantoon hoe kwetsbaar je bent (laat staan als het een auto was).
Yeah je neus is je kreukelzone, heb zelf ook regelmatig van die momenten dat je zoveel dingen tegelijk moet doen dat je je achteraf afvraagt hoe je het in hemelsnaam allemaal in een split second voor elkaar krijgt. Maar mis ook soms wel eens iets en ben het helemaal met je eens dat defensief rijden altijd beter is dan voorrang nemen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ziet er leuk uit :P

Ik ben van plan nog iets zuidelijker door te gaan, waarschijnlijk tot het Gardameer. 8)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wij hebben helaas maar 10 dagen, we averagen nu 320 kilometer per dag (indien 80-100km wegen rond de 360-400km, bergpassen 250 :P )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die emissie-eisen voor motoren zijn ook lekker zinloos btw... Hoorde van de dealer dat deze met de MT-03 gehaald worden door verse lucht te mengen met de uitlaatgassen 8)7 8)7 8)7 Ja, zo krijg ik het % zooi ook wel naar beneden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

steveman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:13:
Die emissie-eisen voor motoren zijn ook lekker zinloos btw... Hoorde van de dealer dat deze met de MT-03 gehaald worden door verse lucht te mengen met de uitlaatgassen 8)7 8)7 8)7 Ja, zo krijg ik het % zooi ook wel naar beneden :o
kleine dipjes in vermogens (er uit te chippen) uitlaatrestricties (er uit te slopen en/of dicht te lassen) het heel het milleau is een grote wassen neus voor de EU, het gaat er om dat ze bij overtreding kunnen cashen, net als de Vmax op snelwegen etc...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welkom in de dieselwereld.

Maar door verse lucht te mengen met de uitlaatgassen krijg je ipv CO CO2 welke energetisch stabieler is. De verbranding is dan completer en zit je enkel nog maar met de NOx en CO2. Maar je verdunt ook het goedje daarbij. Beter is een 3 weg katalysator te gebruiken.

De truuk van de uitlaatgasverdunning is al zo oud als euro norm.
Alles wat niet boven je voowwielas steekt kan je omver rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 11-06-2008 09:27 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt in m'n allereerste auto rijles. Het wordt oranje, en ik herinner me nog heel goed hoe ik keek 'hoe ver is het nog, ah dit haal ik'. Ik rem stevig door, en ploef, de auto achter me zit er tegen.
Naar het schijnt moet je er niet vanuit gaan dat achterliggers goed kunnen remmen :) Nee serieus, het is wel een goed idee om op zulke momenten nog eens in je spiegel te kijken om zeker te zijn dat je mag door remmen. Maar als het alternatief een voetganger omverrijden is weet ik het ook niet meer ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Bob schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:19:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt in m'n allereerste auto rijles. Het wordt oranje, en ik herinner me nog heel goed hoe ik keek 'hoe ver is het nog, ah dit haal ik'. Ik rem stevig door, en ploef, de auto achter me zit er tegen.
Naar het schijnt moet je er niet vanuit gaan dat achterliggers goed kunnen remmen :) Nee serieus, het is wel een goed idee om op zulke momenten nog eens in je spiegel te kijken om zeker te zijn dat je mag door remmen. Maar als het alternatief een voetganger omverrijden is weet ik het ook niet meer ... :)
als ze misschien oversteken mag je niet remmen met iemand achter je, zijn ze al aan het oversteken dan moet je remmen (degene die achterop klapt is per definitie fout, of hij nu fout is of niet) maar daar heb je weinig aan als je een bus in je nek hebt zitten op de motor...

kom je bij de hemelpoort, zeg je dan: jamaar hij zat fout? :+ nah, dan liever 90 euro flitsbekeuring (meteen ff melden bij 0800-tuig, kan er misschien iets aan gedaan worden)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
En gisterenavond haar dus gaan ophalen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pT1LudvLyR4]

Volgens mijn broer niks op aan te merken, trekt goed op stuurt goed, zelfs het ruitje kwijt zich van zijn taak. Hij heeft leren motorijden (na het behalen van het rijbewijs begint het maar natuurlijk) met een VFR750 en zei dat hij beter dit had gekocht toen :P
Nog 2 weekjes en ik zal m'n eerste meters gereden hebben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 12:40
Ik wil ook graag mijn motor rijbewijs halen, dat wilde ik eigenlijk 8 jaar geleden al toen ik mijn auto rijbewijs haalde, maar helaas nooit meer van gekomen...
Heeft iemand een soort van indicatie of je daar nou veel praktijklessen nog voor nodig hebt (heb nooit motor gereden, wel een scootertje 8 jaar geleden, fietsen doe ik nooit, fiets ook nooit, nooit nodig)?
Het liefst haal ik het gewoon zo snel mogelijk, ik zie wel tegenop om wéér die #*#*$&#*$#@ theorie te moeten halen, maar ja toendertijd was ik geslaagd met 0 fouten, en praktijkexamen deed ik ook in één keer goed, voor het verkeersinzicht etc. ben ik niet bang, of ik ook motor kán rijden, dat moet nog blijken, misschien is het wel hélemaal niks...
Zelf ben ik niet zo groot (nog geen 1.70m), dus dan word het sowieso een klein motortje, zelf vind ik een mooie naked bike wel mooi, waar je het blok mooi kunt zitten. Van een chopper ben ik niet echt kapot, (zeker niet een Japanner, en die bedoel ik eigenlijk, zo'n Suzuki Savaga/Intruder van dat Japanse "nep" spul ben ik niet zo kapot van, een Yamaha V-MAX is natuurlijk wel weer vet :*) ), mijn baas heeft een Dnepr Ural (alhoewel dat ook een chopper type is natuurlijk), natuurlijk 50 jaar oud ofzo, maar ziet er wel leuk uit, maar is natuurlijk niet echt voorruit te branden, als je een mooie toerrit wil maken met de motorclub dan hobbel je ook maar wat achteraan.
Ik hoef niet persé een racemonster, wat ik wel mooi vind is zo'n oudere BMW met een boxer er in, zo'n legermotor ofzo, maar denk dat je daar ook vermogen mee te kort komt?
Of een Ducatie, MotoGuzzi... Moeilijk...

Ben al blij áls ik mijn motor rijbewijs heb, wat er daarna gebeurd zien we dan wel weer. :P

[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 11-06-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

charrel

Cortisol4life..

Gaat ie lekker van ploffen in de uitlaat, zit met heel veel fietsen zo. Kawasaki noemt het KLEEN.
Bestaat dus als een tijd, op m'n zrx1200r was het tamelijk eenvoudig te verwijderen en het scheelde weer 2 pk en een kilo minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

oehh.. dat ziet er lekker uit. Paar jaar geleden iets vergelijkbaars gereden (zijn alleen nog verder oostenrijk in gereden) In Mulhouse heb je het auto museum, aanrader!

Luzern is ook mooie stad. Vlakbij beb je in horw een nette camping zitten. Net boven luxemburg ook, in larochette/medernach.

oeh.. * teacher wil ook weer eens een rondje midden europa...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
teacher schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:45:
[...]
In Mulhouse heb je het auto museum, aanrader!
[worms-mode]

Traitor!

[/worms-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ooehhh!

in my defence: ik ben ook wel eens bij sammy miller geweest.. nog een praatje gemaakt met de oude baas zelf (die daarna een wheelie trok op zijn ariel trial fiets)..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

teacher schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:45:
[...]

oehh.. dat ziet er lekker uit. Paar jaar geleden iets vergelijkbaars gereden (zijn alleen nog verder oostenrijk in gereden) In Mulhouse heb je het auto museum, aanrader!

Luzern is ook mooie stad. Vlakbij beb je in horw een nette camping zitten. Net boven luxemburg ook, in larochette/medernach.

oeh.. * teacher wil ook weer eens een rondje midden europa...
we zitten op dit moment idd POItjes te maken van campings in de buurt van onze stop/rustplekjes en af en toe onderweg >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hoorde net dat de broer van een vriendin van MrsT overleden is na een motorongeluk :'( ..
MrsT meteen bang, terwijl ik al duizenden kilometers incident vrij rij...

Wat is dat toch dat als er1 motorrijder een ongeluk krijgt dat mensen dat meteen extrapoleren naar de hele groep??

Als ik een fiets ongeluk zie ga ik toch ook niet lopen miepen tegen iedereen die fietst dat het zo gevaarlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:45:

Wat is dat toch dat als er1 motorrijder een ongeluk krijgt dat mensen dat meteen extrapoleren naar de hele groep??
True, ik weet ook niet waar dergelijke dingen op slaan of uit voorkomen. Onzekerheidsbeheersing zou men zeggen maar zoals je zelf zegt:
Als ik een fiets ongeluk zie ga ik toch ook niet lopen miepen tegen iedereen die fietst dat het zo gevaarlijk is?
Ik zou ook wel eens willen weten waarom Motorrijder soms gelijk staat aan (vul iets negatiefs in)

Ikzelf reageer op dat soor dingen met fietsvoorbeelden of door te zeggen dat je niet eens kan bepalen wat er allemaal niet gaat gebeuren in het verkeer , wat je ook rijdt.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 11-06-2008 18:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

evol

hello world

* evol is al weer 2 weken in t bezit van zijn motorrijbewijs!
In januari begonnen met lessen en nu lekker in de zomer op de motor :*)

Afgelopen weekend mijn eerste motor opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/temp/honda006.jpg

Een CBR1000F uit '89
Hopen dat t van t weekend weer een beetje weer is om te genieten!

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

evol schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:33:
* evol is al weer 2 weken in t bezit van zijn motorrijbewijs!
In januari begonnen met lessen en nu lekker in de zomer op de motor :*)

Afgelopen weekend mijn eerste motor opgehaald:

[afbeelding]

Een CBR1000F uit '89
Hopen dat t van t weekend weer een beetje weer is om te genieten!
Aaah.... Weer een potentieel nieuw "slachtoffer" voor ROFLASTC in "Motor - Het Grote GoT MegaMeeting Spektakel" O-)

Invullen & Aanmelden, dus ...

En een mooi speeltje om als eerste motor te mogen bezitten, overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

130PK (vast niet op het achterwiel...maar toch)...best een aardig beestje ;).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:45:
130PK (vast niet op het achterwiel...maar toch)...best een aardig beestje ;).
Tsjah ... 't is géén YammY, natuurlijk
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Als eerste: bedankt voor de antwoorden op mn vragen :)
-Parkeren is dus gratis :)
-Spiegels nu eens deftig bekeken en staan nu een stuk beter. Gisteren 2x 45km gereden (groot deel autosnelweg) en het was een stuk beter.

Als tweede: zoals beloofd: enkele foto's van mn aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/fz6/got1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/fz6/got2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/fz6/got3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/fz6/got4.jpg

Meer foto's

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Lekker ben je daar mee zeg, bij een zebrapad moet je sowieso ff goed opletten en als je zo'n fietser ziet, tsja, dan kan het verstandig zijn om ff te remmen. De lesser achter je is natuurlijk een echte *lul* geweest door achter op je te knallen. Die zat gewoon keihard te suffen lijkt mij, en dat ie in jouw spoor reed is ook alles behalve handig --> rij je achter een stel motoren, probeer altijd links/rechts te rijden. Ik doe dat automatisch als ik zie dat er een motorrijder achter me zit en in mijn spoor rijdt, huppa, ff de andere weghelft opzoeken. Dat scheelt zoveel, want dan had die *lul* jou dus gewoon netjes voorbijgereden.
En het is toch ook altijd zo dat diegene die je vanachteren aanrijdt, altijd de schuldige is, je deed zoals het lijkt niets onverwachts.
Dat die instructeur dan boos is, tsja, met de motor wil je geen kamikaze fietser aanrijden. Reed hij ook op de motor? Of in de auto?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wie er schuldig of fout zit heb je weinig aan als het achter je een truck was geweest ipv een motor, ik denk dat de instructeur dat duidelijk wilde maken

*burp*

Pagina: 1 ... 53 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.