Nog leuker wordt het wanneer je voorwiel zo'n geintje uithaaltToolkiT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:01:
[...]
Da's ff schrikken he? de eerste keer dat mij dat gebeurde sloeg mijn hart ook ff over..

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nog leuker wordt het wanneer je voorwiel zo'n geintje uithaaltToolkiT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:01:
[...]
Da's ff schrikken he? de eerste keer dat mij dat gebeurde sloeg mijn hart ook ff over..
[ Voor 5% gewijzigd door rimpeldinky op 03-06-2008 10:49 ]
*burp*
Lol ! "Can I try?"Chakotay schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:53:
[...]
Dat kan ook in z'n 3 blijkbaar
Iemand een gebruikte BT020 hebben? Wat is en blijft dat een prutband in de regen zeg... Ik rij net door de Coentunnel, 70 kph in 3 ongeveer. Er kwam wat ruimte voor me, dus gas erop (resoneren met die uitlaat!). Ding slipt meteen door... In z'n 3, met een 85pk 4cylindertje
Met de MPR2's op de Kawa die nog iets meer vermogen heeft had ik dat nooit... Met dit geval is het al de zoveelste keer dat ik zoiets heb. Kan niet zoveel kwaad, maar goed voor je vertrouwen is het niet helaas.
En lol: James Hetfield op een NL politiemotor
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik doe het met mn VF wel eens express op het woonerf hier, zijn van die leuke steentjes waar je toch al niet zo bijster veel grip op hebt, dus dan kun je in de 1 gewoon een keer goed gas geven terwijl je dr naast hangt en voel je m achter lekker stribbelen en wat naar buiten gaan.ToolkiT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:01:
[...]
leeg
Dat doe ik wel eens bij wegrijden op grint...4x2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:41:
[...]
Ik doe het met mn VF wel eens express op het woonerf hier, zijn van die leuke steentjes waar je toch al niet zo bijster veel grip op hebt, dus dan kun je in de 1 gewoon een keer goed gas geven terwijl je dr naast hangt en voel je m achter lekker stribbelen en wat naar buiten gaan.
Maar met hogere snelheden durf ik het niet zo best en lukt het trouwens ook niet zo
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Check.
Ja dat oefenen met sliden was ook lichtelijk spottend bedoeld, maak je maar geen zorgenEeneuh.... rustig rijden is óók een kunstHerinnering......
I reject your reality, and substitute my own.
[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 03-06-2008 12:54 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
als het een egaal ronde bocht is zou je in theorie als je het goed doet in constante hoek zitten, maar in de practijk moet je wel eens corigeren (ik wel teminste) en al helemaal als de bocht iets knijpt of uitloopt.. zolang je de boel onder controle hebt niks om je zorgen over te maken.. zijn slechts schoonheidsfoutjes..snars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
[...]
Check.
[...]
Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen...zoals
- hoort je hellingshoek in een bocht constant te zijn? Ik heb best vaak dat ik in lange doordraaiende bochten (klaverblad) te veel naar binnen kom en hoekig door de bocht ga. Ga ik dan te schuin of moet ik gewoon meer gas geven?
hangt een beetje van de kracht van je achterrem af... maar bij de meeste motoren zal het geen probleem zijn maar je remt minder snel dan met voorrem maar voordeel is dat je motor meer stabiel blijft (wat wel erg prettig is als ja al half in de bocht ligtsnars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
[...]
- in hoeverre is het OK om de achterrem te gebruiken om een te enthousiast benaderde bocht te corrigeren? Ik ken het nut van de achterrem in langzaam bochtenwerk, maar hoe werkt dat bij hogere snelheden?
Kan ook maar dan heb je grotere kans dat je meer schokkerig resultaat hebt.. en buiten dat rij je al met neutraal gas de bocht in als het goed is..steveman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:53:
Mijn motor heeft behoorlijk wat motorrem, dus als ik 't vermoeden heb wat te enthousiast te zijn geweest laat ik gewoon 't gas even los...
Volgende keer maar eens wat mee experimenteren danToolkiT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:07:
[...]
Kan ook maar dan heb je grotere kans dat je meer schokkerig resultaat hebt.. en buiten dat rij je al met neutraal gas de bocht in als het goed is..
In mijn police riders handboek (VRO in boekvorm zegmaar) word het afgeraden om op de motor te remmen bij gladheid wegens risico op ongecontrolbare vertraging en instabiliteit..
Maar op een droge weg met goede grip is het idd een optie..
Doe ik ook waar het kan ja. Helaas vergat ik laatst dat die steentjes dan ook werden gelanceerd in de richting van de persoon die achter me stondToolkiT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:59:
[...]
Dat doe ik wel eens bij wegrijden op grint...
[...]
Nee geen rolling burnout uiteraard, maar een voorwiel dat een stapje opzij maakt. Dat is me een keer gebeurd toen ik wat grind in een binnenbochtje over het hoofd zag. Ik schrok er goed van, maar gelukkig duurde het maar een halve seconde tot ik weer grip had.rimpeldinky schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:35:
een rolling burnout? met je voorwiel?cool! pics! or it didnt happen
![]()
Allereerst.. overstuur (de binnenkant van de bocht opzoeken) kan met de afstelling te maken hebben. Maar laten we er even niet vanuit gaan...snars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen...zoals
- hoort je hellingshoek in een bocht constant te zijn? Ik heb best vaak dat ik in lange doordraaiende bochten (klaverblad) te veel naar binnen kom en hoekig door de bocht ga. Ga ik dan te schuin of moet ik gewoon meer gas geven?
Als je moet remmen in de bocht ben je inderdaad te enthousiast geweest. Probeer dat te voorkomen! Rem voor de bocht af en dan kun je altijd in de bocht iets meer gas geven als je te veel afgeremd hebt.- in hoeverre is het OK om de achterrem te gebruiken om een te enthousiast benaderde bocht te corrigeren? Ik ken het nut van de achterrem in langzaam bochtenwerk, maar hoe werkt dat bij hogere snelheden?
Nogmaals, het redmiddel is sturen. Niet remmen. Je moet je wel belachelijk verkijken om een bocht in te sturen die je echt helemaal nooit kan halen.Beter van niet, maar soms schat je een bocht wel eens verkeerd in en kan het een goed redmiddel zijn..
[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2008 14:01 ]
Have a wheelie good weekend!
Klopt helemaal, ga daar al zo vanuit dat ik het nieteens noemde... maar soms zit er wel eens onverwacht wat voor je in een bocht of heb je hem echt helemaal verkeerd ingeschat.. dan kan achterrem een redmiddel zijn... maar met sturen is meer eer te behalen..FragDaddy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:33:
Nogmaals, het redmiddel is sturen. Niet remmen. Je moet je wel belachelijk verkijken om een bocht in te sturen die je echt helemaal nooit kan halen.
Tijdje geleden nog op motor-forum een verhaal gelezen van een jongen die achter een groepje andere motorrijders aan reed. Komt bij een bocht, ziet die andere jongens er doorheen gaan.. wil zelf insturen en schrikt.. die bocht is krapper dan hij leek.. Motor opgericht en gaan remmen. Dat haal je dus nooit!! Kortom, die jongen is dus de achtergrond in gedoken... gelukking niets aan over gehouden.. Maar toch zonde om je motor zo af te schrijven.
Als ik dat lees denk ik WTF?Je ziet andere motorrijders met dezelfde snelheid die bocht nemen, zij halen het wel.. Hoe haal je het dan in je hoofd om te denken dat jij het niet haalt? STUREN! Ik snap dat het eng is om de motor platter te leggen dan je gewend bent, maar het kan ECHT!
Nou ben ik toevallig bekend met die bocht en ja, hij knijpt inderdaad. Maar ik rij daar met 80 doorheen en dan is het compleet veilig. 100 zou ik ook wel redden als het echt moet. En hij vloog daar met 60 uit de bocht !? Compleet onnodig.
Nou heb ik die jongen dat natuurlijk nooit verteld, want dat is wel erg zout in de wonden wrijven. Maar het is wel een goede leer voor anderen. (ook voor mezelf, want ik hou mezelf ook altijd voor.. INSTUREN!)
[ Voor 20% gewijzigd door Operations op 03-06-2008 14:12 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 14:42 ]
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
ik heb de ervaring met flip-up ruitjes dat je wat meer uit de wind zit, maar meer luchtwervelingen langs je hoofd krijgt. Dat is dus meer herrie. Sindsdien gebruik ik gewoon standaard-hoogte ruitjes. Dan maar wat afzien bij hogere snelheden. Standaard ruitje is bij lagere snelheden prettiger. Nu is het zo dat er bij >80 km/h al zoveel winddruk op mijn bovenlichaam staat dat ik niet meer op mijn polsen hang. Met een hoger ruitje wordt dat >100km/h ofzo.. Dat is niet tof.Operations schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:04:
Hoe zijn de ervaringen hier met een MRA Vario ruit scherm dingesop de wat sportievere fietsen? Merk dat ik op mijn hayabusa met snelheden rond de 250 km/u toch wel behoorlijk wat wind vang (ook al bij 180 km/u wat je zo rijdt op dat ding is de wind best stevig al). Misschien dat een iets hoger schermpie dan iets helpt en deze kon je ook nog verstellen dat is helemaal wel grappig. Kan alleen geen plaatjes vinden van dat ding en zeker niet i.c.m. een busa dus misschien is het wel bijzonder lelijk dat weet ik niet.
En nee het is geen verkapte "ik-rijd-250-en-vind-dat-erg-intressant" postzijn volgens mij wel meer jongetjes en meisjes hier die dat wel is doen.
[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2008 15:47 ]
Have a wheelie good weekend!
Verder vooruit kijken is het ws, je richt je nu ws iets teveel op de binnenkant vd bocht, heb dr zelf ook wel eens last van, als ik mezelf dan dwing om verder naar voren en meer naar buiten te kijken gaat het wel goedsnars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
[...]
Gebruik zelf in zo'n geval veel liever de voorrem, remt harder en het oprichten vd motor kun je ook wel aardig onderdrukken.- in hoeverre is het OK om de achterrem te gebruiken om een te enthousiast benaderde bocht te corrigeren? Ik ken het nut van de achterrem in langzaam bochtenwerk, maar hoe werkt dat bij hogere snelheden?
leeg
yup, met de achterrem duikt je motor minder dus hou je meer controle...KeN. schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:25:
Maar tijdens een bocht licht corrigeren kun je toch weer beter met je achterrem doen lijkt me ?
Daarbij herken ik dat binnenkant van de bochten verhaal ook goed. Gewoon een dot gas erbij en je waait netjes uit richting de buitenkant
Als je moet gaan remmen dan zijn er twee potentiele dingen fout.snars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
- in hoeverre is het OK om de achterrem te gebruiken om een te enthousiast benaderde bocht te corrigeren? Ik ken het nut van de achterrem in langzaam bochtenwerk, maar hoe werkt dat bij hogere snelheden?
Bochten nemen betekent eindeloos lang vallen. Net zoals de satelieten vallen naar de aarde. Je moet je middelpuntvliedende kracht groter maken door meer snelheid, dan houd jij die hellingshoek vast.snars schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:46:
Potentieel zeer gevaarlijk! Ja je remt af, hiep hoi, dat was het hele idee. Maar je creëert wel een gevaarlijk iets. Door je gas los te laten krijg je een dynamische gewichtsverplaatsing naar voor want de achterkant licht de voorkant niet meer op. Er komt dus meer massa op de voorkant waardoor die wijd wilt gaan.steveman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:53:
Mijn motor heeft behoorlijk wat motorrem, dus als ik 't vermoeden heb wat te enthousiast te zijn geweest laat ik gewoon 't gas even los...
[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 03-06-2008 20:04 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
OMG?! Die gast die overreden werdthumblex. schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:46:
[video]
Wat een idioten zeg
Met z'n 5en op een motor en dan kneedownen, en nog genoeg andere acties inclusief valpartijen.
[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 03-06-2008 20:12 ]
Ik vind zo'n VFR eigenlijk ook wel een mooi compromis tussen sport en tour. Wat kost zo'n ding uit 1998 ongeveer?JdM schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:15:
Hmmm, daarnet een setje MPP's besteld voor mijn nieuwe (nou ja, 1998) VFR800I![]()
Die ga ik er vrijdag even opdraaien en dan maandag met de motor naar de keuring
Ik heb zin om een stukje te gaan rijden
De islam kan uw vrijheid schaden
Ja en nog op een 'lekker plektje' ook nog :xsteveman schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:50:
[...]
OMG?! Die gast die overreden werd... die zat ook nog te roken! Roken is dodelijk!
Ik had trouwens japanners verwacht om een of andere reden...
offtopic:
Bedankt mystery mod voor het removen van m'n dubbelpost \o/
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Klikje .... is een 2001 fiets. Mag particulier niet meer opbrengen dan €5500.- IMHO Als je een '98'er gevonden kunt krijgen ..... de helft daarvan.Wokschotel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:28:
[...]
Ik vind zo'n VFR eigenlijk ook wel een mooi compromis tussen sport en tour. Wat kost zo'n ding uit 1998 ongeveer?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Haha thnx. In de ochtend 2 sessies met regenbanden moeten rijden. Heb wel me eerste kneedown gemaakt met full wets op een drijfnatte baan. En dat geeft echt een kick. Helaas ging ik rechtdoor bij de Audi S en door de grindbak. Me voorveerring stond nog in de normale stand en met hard remmen ging dus me voorwiel slaan (soort van tankslapper maar dan met remmen). Tweede sessie gleed me achterwiel weg bij insturen Audi S.FragDaddy schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:43:
Succes morgen. Ik zal aan je denken als ik weer op een muf kantoor zit en jij lekker in het zonnetje met 20 graden over het circuit heen scheurt
[ Voor 2% gewijzigd door Steffie op 04-06-2008 15:17 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen onze eigen 2 wielige Jos VerstappenTylen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:09:
[...]
Haha thnx. In de ochtend 2 sessies met regenbanden moeten rijden. Heb wel me eerste kneedown gemaakt met full wets op een drijfnatte baan. En dat geeft echt een kick. Helaas ging ik rechtdoor bij de Audi S en door de grindbak. Me voorveerring stond nog in de normale stand en met hard remmen ging dus me voorwiel slaan (soort van tankslapper maar dan met remmen). Tweede sessie gleed me achterwiel weg bij insturen Audi S.(Weer niet gevallen pfoeiw)
Zandvoort is echt mega glad met nat weer. Derde sessie was de baan opgedroogd maar ik had geen tijd meer om me banden te wisselen. Dus dan maar met de regenbanden eropHelemaal aan stront gereden natuurlijk maar was wel een grappige ervaring hahaha. Ze waren alweer 3 jaar oud ofzo dus moest sowieso nieuwe halen.
4de en 5de sessie reed ik weer op de Diablo SuperCorsa's en het ging weer als vanouds, het zonnetje kwam zelfs nog even door.Oja, weer ff de grindbak opgezocht in de Audi S maar dit keer had ik er wel foto's van
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas niet de 2:03,5 gehaald dit ik wilde maar reed een 2:05,06.
@Chevy454: Ik heb hier nog een pdf van "Twist of the Wirst 2". Intresse?
98'er voor 2750 heb je een grandioos barrel...wimmel_1 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:15:
[...]
Klikje .... is een 2001 fiets. Mag particulier niet meer opbrengen dan €5500.- IMHO Als je een '98'er gevonden kunt krijgen ..... de helft daarvan.
Accesoires zijn leuk... maar niet voor de verkoop![]()
leeg
Verwijderd
[ Voor 106% gewijzigd door Steffie op 04-06-2008 15:17 ]
Blog (Linux-related)
Misschien kan de instructeur het voor doen?ajt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:42:
Ik ben nu net bezig met motorlessen (heb vandaag mijn 3e + 4e uur gehad). Ik heb nog moeite met mijn motor 'omgooien' (bijv bij de slalom / uitwijken).
Dit zit 'm vooral bij mij tussen de oren (ben 'bang' dat ie onder me wegglijdt), maar hebben jullie daar nog tips voor? Ik snap het principe prima (drukken met knieën etc), maar het wil niet echt lukken..
[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 04-06-2008 12:04 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Voor 2750 een VFR800 uit 98wimmel_1 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:15:
[...]
Klikje .... is een 2001 fiets. Mag particulier niet meer opbrengen dan €5500.- IMHO Als je een '98'er gevonden kunt krijgen ..... de helft daarvan.
Accesoires zijn leuk... maar niet voor de verkoop![]()
Ik heb hem zelf uit België gehaald en er 3550 Euro voor betaald, met invoeren/vervoer/bijkomende kosten zit ik dan op een 4000 Euro. De motor heeft 21000 km gelopen en ik heb hem van de eerste eigenaar.Wokschotel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:28:
[...]
Ik vind zo'n VFR eigenlijk ook wel een mooi compromis tussen sport en tour. Wat kost zo'n ding uit 1998 ongeveer?
[ Voor 14% gewijzigd door JdM op 04-06-2008 12:00 ]
Heb zelf vrij lang op een bandit 600s gereden en kan je zeggen dat het een hele vriendelijke motor is, die makkelijk stuurt en best vlot is nog. Natuurlijk is het geen racer maar best aardig nog. Onderhoud is ook niet zo duur.DSK schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:40:
Gisteren mn laatste les gehad dus vanaf vandaag mag ik officieel de baan op
Gisteren voor de les eens gaan kijken naar een shop en een Yamaha FZ6 gezien in praktisch nieuwstaat (+-100km) van iemand die ermee was naar huis gereden en hem terug moest brengen van zn vrouw. Alleen schijnt die nogal veel te verbruiken, klopt dit? want deze vond ik wel interessant.
Verder ook nog een mooie CBF600 (4k km) zien staan, stuk minder vermogen dan de FZ6 maar msischien beter om mee te beginnen?
Vandaag normaal eens gaan zien naar een Bandit 600 (6k km).
Waarschijnlijk zit ik vanavond dus nog meer te twijfelen welke ik nu ga nemenNog tips of opmerkingen over bovenstaande modellen?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
hoe dapper ben je op de (trap)fiets?ajt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:42:
Ik ben nu net bezig met motorlessen (heb vandaag mijn 3e + 4e uur gehad). Ik heb nog moeite met mijn motor 'omgooien' (bijv bij de slalom / uitwijken).
Dit zit 'm vooral bij mij tussen de oren (ben 'bang' dat ie onder me wegglijdt), maar hebben jullie daar nog tips voor? Ik snap het principe prima (drukken met knieën etc), maar het wil niet echt lukken..
[ Voor 92% gewijzigd door Steffie op 04-06-2008 15:19 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Zit daar geen copyright op?Tylen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:09:
@Chevy454: Ik heb hier nog een pdf van "Twist of the Wirst 2". Intresse?
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2008 14:56 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Rijd eens met 1 hand en duw dan lichtjes tegen het stuur?ajt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:18:
Ik vind het vrij stom van mezelf, ik snap het principe maar kan het alleen niet toepassen.. frustrerend
Baal er behoorlijk van, zo moeilijk kan het toch niet zijn
Steffie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:22:
[modbreak]Het is niet de bedoeling om op dit forum auteursrechtelijk beschermd materiaal uit te wisselen. Een aantal reacties in dit topic zijn dan ook verwijderd.[/]
[ Voor 3% gewijzigd door AKA_ACE op 04-06-2008 15:26 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Verwijderd
Hoho ga jij hier even de instructeur uithangen?Chevy454 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:23:
[...]
Rijd eens met 1 hand en duw dan lichtjes tegen het stuur?
En probeer je armen in een hoek van 90 graden te houden, dat duwt makkelijker.
[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 04-06-2008 19:08 ]
Ben ik het als intsrtucteur ook al niet mee eens, ik leer het al bij de eerste les. Ik kan je vertellen dat iedereen daardoor veel sneller door zijn bijzondere verrichtingen komt, serieus. (normaal rijden= countersteeringTylen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:30:
Sowieso moet je je niet met countersteering bezig houden. Leer eerst eens normaal rijden.
Just my 50 cents.
[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 04-06-2008 20:36 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dont u just love it!DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:53:
Damn, wat een pisweer. Ik heb vndaag exact 1 andere motor op de baan gezien
Zicht 150 meter en minder op de snelweg, regen die met bakken uit de lucht valt.
M'n sokken hangen nu opde airco, ik zit hier met een handdoek achter in m'n broek, m'n jas voor de arco en m'n broek voor een ventilatorVerzopen kip
De enige keren dat je niet countersteered (.KeN. schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:02:
..maar dan bedoel je met name countersteeren bij lage snelheden neem ik aan ?
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
^^ Met dom.BertV schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:08:
[...]
De enige keren dat je niet countersteered () is als je stapvoets in een woonerf rijdt.
Hmm, als ik een scherpe 90 graden bocht moet nemen dan countersteer ik echt wel hoor, ook stapvoets. Tegensturen en motor schuin leggen, vlot door de bocht en dan een dot gas om weer recht te komen.BertV schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:08:
[...]
De enige keren dat je niet countersteered () is als je stapvoets in een woonerf rijdt.
Klopt dan ook in jouw geval, je rijdt dan niet stapvoetsDieterVDW schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Hmm, als ik een scherpe 90 graden bocht moet nemen dan countersteer ik echt wel hoor, [....] vlot door de bocht [...]
hier is het juist net weer droogDinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:53:
Zicht 150 meter en minder op de snelweg, regen die met bakken uit de lucht valt.
M'n sokken hangen nu opde airco, ik zit hier met een handdoek achter in m'n broek, m'n jas voor de arco en m'n broek voor een ventilatorVerzopen kip
[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 05-06-2008 11:45 ]
Je hebt tegenwoordig laarzen met goretex.. dus dat zou waterdicht moeten zijn..DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:44:
Mja, bovenaan heeft het wat gelekt in m'n broek, geen idee hoe het er gekomen is. M'n laarzen zijn helemaal doorweekt. Als ik op het leer druk komt er water met schuim uit. Die zullen dus nooit meer waterdicht zijn. Ik heb er nu een handdoek insteken en ze staan voor de airco. Maar tot nu toe niet veel succes
Wanneer gaan ze eens echte waterdichte laarzen maken. Liever stinkvoeten door het zweet dan doornatte laarzen en voeten. Ik heb al gedacht aan van die Offroad-laarzen (die grote dikke). Die zijn vaak toch helemaal waterdicht. Maar qua comfort boet je dan wel een beetje n denk ik, helemaal in de zomer als het warm is.
De zool van normale laarzen is ook altijd erg dun. Die is bij mij dus al versleten. Ik denk dat ik 20.000-25.000km heb gereden met deze laarzen Misschien toch eens nieuwe kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 05-06-2008 13:13 ]
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Mja, die laarzen zijn normaal goreTex. Het zijn toch Sidi tourlaarzen. Je zou verwachten dat die wat kunnen hebben. Ik had het "overall" gedeelte niet vastgeritst. M'n jas komt normaal gezien wel erover;ToolkiT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:48:
[...]
Je hebt tegenwoordig laarzen met goretex.. dus dat zou waterdicht moeten zijn..
Kwam er een week na dat ik mijn laarzen had gekocht achter dat ze precies dezelde ook in goretex versie gingen leveren
Jij hebt toch ook de HG cruise broek? heb je het 'tuinbroek' gedeelte er ook aanvast geritst?
Ik wel dat scheelt, zit lekkerder (zakt niet af) en sluit hoger af.. samen met mijn lange jas is het geen probleem..
Daarvan mag je idd van verwachten dat ze waterdicht zijn...DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:48:
[...]
Mja, die laarzen zijn normaal goreTex. Het zijn toch Sidi tourlaarzen. Je zou verwachten dat die wat kunnen hebben.
Heb er daarnet eens op gelet, en idd, als ik aan een redelijke snelheid de bocht in ga met de fiets (+20 km/u) geef ik net voor de bocht een tikje met m'n stuur naar de foute kant.DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:15:
[...]
^^ Met dom.
Zelfs met de fiets doe je het normaal gezien. Alleen onbewust.
Nee, ik doelde met 'langzaam' ook weer niet zó langzaam, maar op de speciale verrichtingen.BertV schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:08:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 05-06-2008 14:22 ]
Jij zit vast nu niet in Enschede...-DG- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:41:
Jullie allemaal met jullie regen, de zon schijnt heerlijk en het is 30 graden.
In Enschede is het prima hoor.ToolkiT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:43:
[...]
Jij zit vast nu niet in Enschede...
Hier is het trouwens ook heerlijk zonnig weermaar zeker geen 30 graden..
[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 05-06-2008 14:54 ]
Er overheen natuurlijkToolkiT schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:14:
[...]
Daarvan mag je idd van verwachten dat ze waterdicht zijn...
Doe je je broek in je laarzen of eroverheen?
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 05-06-2008 15:02 ]
[ Voor 18% gewijzigd door DieterVDW op 05-06-2008 15:35 ]
Hier in NL zijn de alle motoren watergekoeld voor 60% van het jaarDieterVDW schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:32:Verhaaltje...
TiMMieJ schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:54:
[...]
Hier in NL zijn de alle motoren watergekoeld voor 60% van het jaar
ik check het maar even, je blijft natuurlijk een belg heDinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:02:
[...]
Er overheen natuurlijk
Het is ook alleen bij m'n tenen dat het nat was.
Ik vond het al verdacht je zo traag door de file ging vandaag!DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:53:
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
[ Voor 7% gewijzigd door Pooh op 05-06-2008 19:37 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ze gingen ook niet aan de kantYoshi schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:22:
[...]
Ik vond het al verdacht je zo traag door de file ging vandaag!
Vespa ciao's, staan bij de vleet op marktplaats, zelf op dit moment geen in de aanbieding maar is vrij makkelijk aan te komen, laatste die ik had gezien was niet doorgerot en koste maar liefst 50 euri.ROFLASTC schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:01:
gekke vraag: heeft iemand hier een brommertje dat werkt voor weinig? Ik begeleid van puberend rapaille dacht graag wil sleutelen. De brommers die we zijn gaan bekijken waaren te duur voor wat je kreeg.
(Puch Maxi 150 euro met het roest erbij)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het makkelijkste vind ik zo: eerst haal je het vizier helemaal van de helm. Dan buig je het vizier onder je ene arm recht (zegmaar ene uiteinde in je hand en andere uiteinde onder dezelfde arm klemmen) en kan je het pinlockding er zo met je andere hand uit peuteren. Bij het andere vizier zelfde trucje.
I reject your reality, and substitute my own.
Van mij heb je toch geen last gehad, ik reed zoals altijd op het linkse baanvak tegen de linkse volle lijn.DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:07:
[...]
Ze gingen ook niet aan de kantMe soms misschien zien flitsen
Je zag ook maar 100 meter ofzo, laat staan wat de blikkers zien in hun zijspiegel.
En ga ik anders niet traag dan ?
Nice!Bij deze trouwens m'n nieuwe laarzen, meteen m'n duurste ooit
Daytona Shair GTX. Handmade in Germany
Binnenlaars en buitenlaars dus. Rits links en rechts, velcro links, rechts en 2 x achteraan om te verstellen. Perfecte pasvorm, volledig waterdicht, carbon in de buitenlaars,...
[afbeelding]
Die pinnetjes zijn excentrisch, die kan je draaien om zo wat spanning eraf te halen.
Wise enough to play the fool
Ik heb toevallig vorige week dezelfde gehaald, roadstar GTX. Lopen trouwens ook heerlijk!DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:07:
[...]
Daytona Shair GTX. Handmade in Germany
Binnenlaars en buitenlaars dus. Rits links en rechts, velcro links, rechts en 2 x achteraan om te verstellen. Perfecte pasvorm, volledig waterdicht, carbon in de buitenlaars,...
[afbeelding]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Als je gewoon rustig was ingevoegd in de rij die er al stond was er helemaal niets gebeurd, je doet het toch jezelf aan hoor.
helaas mee eens. dit is duidelijk een gevalletje ongepaste snelheid rijden...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 04:33:
[...]
Als je gewoon rustig was ingevoegd in de rij die er al stond was er helemaal niets gebeurd, je doet het toch jezelf aan hoor.
Filteren bij een tweevaksbaan* is altijd op eigen risico
*dat is dus per defenitie
-niet op de autostrade
-ofwel over het fietspad
-ofwel over de baan met tegenrichtig
-druk verkeer naar alle richtingen en mogelijks overstekende mensen (zoals je gemerkt hebt)
Je had ook je snelheid kunnen aanpassen en vooral defensief rijden (verwachten dat er ineens iemand van tussen twee auto's uit kan springen, dat is verdorie het enige waar ze in de rijschool op blijven hameren)
Straks ga je nog beweren dat het de schuld was van de persoon te voet. Prijs je maar gelukkig dat je die niet geraakt hebt. Was wel mooi geweest voor je verzekering...
droge voeten zijn ook wat waard!DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:07:
[...]
Bij deze trouwens m'n nieuwe laarzen, meteen m'n duurste ooit
Ik wilde helemaal enthousiast reageren want de BT045 is echt een geweldige band. Heb ik leuke streken mee gedan.snars schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:18:
Ik heb m'n moto weer terug, met nieuwe bandjes...en het is geworden: Bridgestone BT45. Nou zal er wel heel hard MPP2!!1 worden geroepen, maar deze waren wel precies in mijn maat te krijgen en de prijs was ook OK. Je hoort wel es dat banden belangrijk zijn...maar nu ben ik zelf ook overtuigdWat rijdt dat weer lekker!
Dat is 1 optie. Andere optie is om eens wat minder te " bollen" en een gevorderde rij opleiding te doen.Kain_niaK schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 04:18:
Deze morgen exact hetzelfde al reed ik een stuk sneller (ik denk ongeveer 70 of zo).....
flink door aan het bollen....... Ik reed langs de auto's die in de file stonden op een tweebaansweg (uit de andere richting kwam geen verkeer) toen er opeens achter een wit bestel busje en voor een auto die ik net voorbij reed iemand probeerde over te steken.... t.. tijd om een auto te kopen voor ik mezelf dood rij.
[ Voor 31% gewijzigd door Capo op 06-06-2008 11:36 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq