Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 516 517 518 Laatste
Acties:
  • 1.426.288 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03 13:48
wimmel_1 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:35:
[...]

Misschien dat je dan maar eens een keer serieus wat gas bij moet geven in een bocht terwijl je achterwiel al grip aan't verliezen is... Ik gun 't je niet maar je kunt je fiets vóór je uit zien schuiven óf je laten inhalen als 't achterwiel ineens wel weer grip krijgt.

Een High/Low sider is ook met een Hornet met MPR2's te maken.

M'n achterrem gebruik ik overigens vaak. Niet om te remmen tot stilstand maar wél om m'n achterbrug in de vering te trekken terwijl m'n voorwiel vól aan 't remmen is terwijl 't achterwiel van de grond los wil komen, en daarmee de ketting op spanning te houden met minder grip.
Geloof ik zo. Maar in de regen moet je denk ik ook niet op de max rijden :P Of op de openbare weg is misschien beter gezegd. Ik heb een keer op een rotonde meer dan een stapje opzij gemaakt met het achterwiel, gewoon omdat er diesel lag. En ik reed normaal. Dat was behoorlijk schrikken.

Maar putdeksels of witte strepen vind ik niet zo eng als dat een rij-instructeur je zou willen doen geloven.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Marc Rademaker schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:38:
[...]

Maar om putdeksels of witte strepen vind ik niet zo eng als dat een rij-instructeur je zou willen doen geloven.
Zolang je er maar niet (te hard) op remt of het gas vol erop open trekt :)

Ik heb al motoren voor mij gehad die je echt die dingen zag ontwijken op een rechte weg.

* DinX : "wtf?"

[Voor 15% gewijzigd door DinX op 18-09-2013 22:56]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Marc Rademaker
Das gewoon lekker slalommen, snap dat dan :P

Maar goed, er schijnen dus ook mensen te zijn die een auto bijna een mesthoop inrijden terwijl ze 100m2 hebben om te kunnen keren. Zo maak je nog eens wat mee zeg ik dan...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:38:
[...]

Geloof ik zo. Maar in de regen moet je denk ik ook niet op de max rijden :P Of op de openbare weg is misschien beter gezegd. Ik heb een keer op een rotonde meer dan een stapje opzij gemaakt met het achterwiel, gewoon omdat er diesel lag. En ik reed normaal. Dat was behoorlijk schrikken.

Maar putdeksels of witte strepen vind ik niet zo eng als dat een rij-instructeur je zou willen doen geloven.
vol gas op 10km nieuwe bandjes >:) toen kwam mijn achterwiel ook aardig opzij op rotondes.

en ik heb vorig jaar mijn bandjes eens opgemaakt. 160>0 door gewoon vol op de achterrem te staan.

witte strepen doet ook weleens een stapje opzij.

grind in de bocht en met motor een al een meter opzij gaan.

maar je moet eerst de stabiliteit van je motor leren kennen. zo heb ik eens een winter ritje gehad met een slecht werkende tellerset bij remmen. dat was dus ijzel bedacht ik mij later _O- ook gewoon 70>0 geremd. beetje spelen met de remmen tussen blokkeren voor remkracht en laten draaien voor stabiliteit. en voor me reed een golf met alle opties die er duidelijk meer moeite met zijn discodashboard had.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En dat was weer een hap ruitenwissermeuk vol in mijn gezicht. 200 meter van huis met ~30 kph, dus mijn vizier stond nog wijd open, omnomnom... Ik had de GoPro aanstaan, maar helaas is de wolk vloeistof minder goed te zien dan ik verwachtte.

Mijn reactie was toch echt dit :P

[Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 19-09-2013 08:55]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Marc Rademaker
En terecht Chakotay. Want sommigen zeggen wel, ja dat hoort erbij, maar ik zeg je, automobilisten doen het er 9 van de 10 keer om. Ik maak meer kilometers in de auto dan op de motor maar toch zie ik auto's voor me bijna nooit de sproeier gebruiken. Stap ik op de motor, dan heeft ineens elke auto voor me een voorruit die per se op dat moment schoon moet.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 11:16

Phyxion

_/-\o_

Afstand houden ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dit vond ik met ~30 kph een redelijke afstand van de auto. Als je genoeg afstand houdt om buiten sproeier-bereik te zijn moet je er afhankelijk van de snelheid honderd(den) meters achter gaan rijden, dat is niet haalbaar in de ochtendspits.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marc Rademaker schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:05:
En terecht Chakotay. Want sommigen zeggen wel, ja dat hoort erbij, maar ik zeg je, automobilisten doen het er 9 van de 10 keer om. Ik maak meer kilometers in de auto dan op de motor maar toch zie ik auto's voor me bijna nooit de sproeier gebruiken. Stap ik op de motor, dan heeft ineens elke auto voor me een voorruit die per se op dat moment schoon moet.
Klintk vooral als bijzonder variant op het bekende "ik heb je gewoon helemaal niet gezien"...

Soittakaa Paranoid!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 14:36
Chakotay schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:53:
En dat was weer een hap ruitenwissermeuk vol in mijn gezicht. 200 meter van huis met ~30 kph, dus mijn vizier stond nog wijd open, omnomnom... Ik had de GoPro aanstaan, maar helaas is de wolk vloeistof minder goed te zien dan ik verwachtte.

Mijn reactie was toch echt dit :P

[afbeelding]
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het ook weleens bijzonder grappig heb gevonden om de ramen te sproeien op een warme zomerdag toen er motorrijders achter mij zaten. Dat waren dan wel vrienden van mij, dus die konden het enigsinds hebben, nadat ze een beetje afgekoeld waren (no pun intended).
DECOY88 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 05:44:
[...]

vol gas op 10km nieuwe bandjes >:) toen kwam mijn achterwiel ook aardig opzij op rotondes.

en ik heb vorig jaar mijn bandjes eens opgemaakt. 160>0 door gewoon vol op de achterrem te staan.

witte strepen doet ook weleens een stapje opzij.

grind in de bocht en met motor een al een meter opzij gaan.

maar je moet eerst de stabiliteit van je motor leren kennen. zo heb ik eens een winter ritje gehad met een slecht werkende tellerset bij remmen. dat was dus ijzel bedacht ik mij later _O- ook gewoon 70>0 geremd. beetje spelen met de remmen tussen blokkeren voor remkracht en laten draaien voor stabiliteit. en voor me reed een golf met alle opties die er duidelijk meer moeite met zijn discodashboard had.
Het valt me op dat je een bijzonder vaardige coureur bent. Ik wacht dan ook vol spanning af, tot je je debuut zal maken op de gymkhana, motogp, en diverse crosses; potverdorrie wat een skills. d:)b

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:44
newbreed schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:41:
[...]

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het ook weleens bijzonder grappig heb gevonden om de ramen te sproeien op een warme zomerdag toen er motorrijders achter mij zaten. Dat waren dan wel vrienden van mij, dus die konden het enigsinds hebben, nadat ze een beetje afgekoeld waren (no pun intended).

[...]
Maar het is niet erg prettig om ruitenwisservloeistof in je ogen te krijgen bij het rijden. Lijkt me juist allemaal maar erger als een vriend, en ook motorrijder, het doet :o

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kunnen ze geen ruitenwisservloeistof ontwikkelen die en lekker ruikt en een smaakje heeft

Aarbij ofzo :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:47:
Kunnen ze geen ruitenwisservloeistof ontwikkelen die en lekker ruikt en een smaakje heeft

Aarbij ofzo :9
Gewone ruitenwisservloeistof is niet zo erg. Er zijn echter ook lui die er spiritus in mikken als bezuiniging... Dat is minder pretting in je gezicht :P

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-03 16:04
Uh, ik weet niet of Aarbij wel zo lekker is.. aarDbij daarintegen :+

Dat regenrijden is ook niet voor mij bestemd, maar dat zal ook wel te maken hebben dat ik er nog bandjes onder heb liggen uit 2000. :o

Afgelopen week toch elke keer naar mn stage (A9-A2 tot utrecht) in de regen gereden, wel balen als je pak niet waterdicht is, kom je thuis met een natte broek. :(

Deze winter gaat sowieso bij de hele fiets uit elkaar.. moet vanalles schoongemaakt en gereviseerd worden. lekker 3 weeken vrij als het sneeuwd en lekker sleutelen. :D

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Marc Rademaker schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:05:
... automobilisten doen het er 9 van de 10 keer om.
Nou leuke manier om in het leven te staan ... Iedereen is evil?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:44
Noenie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:01:
[...]

Uh, ik weet niet of Aarbij wel zo lekker is.. aarDbij daarintegen :+

[...]
Niet aardbei? :+

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:20
DieterVDW schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:04:
[...]

Nou leuke manier om in het leven te staan ... Iedereen is evil?
Dat is wel mijn filosofie tijdens het motorrijden ja, ik vertrouw niemand ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als motorrijder moet je er toch sowieso vanuit gaan dat iedereen om je heen je al dan niet bewust probeert omver te rijden? :P

• newbreed
Je vergeet daarinentegen, weeken en sneeuwdt

• Noenie
newbreed schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:11:
[...]

Je vergeet daarinentegen, weeken en sneeuwdt

>:)

[Voor 23% gewijzigd door Noenie op 19-09-2013 10:22]

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• newbreed
Je mag geloof ik niet hotlinken van motor-forum, dus je plaatje doet het niet :(

edit: ahh... corrected
Wie kaatst kan de bal verwachten.

[Voor 30% gewijzigd door newbreed op 19-09-2013 10:37]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:10:
Als motorrijder moet je er toch sowieso vanuit gaan dat iedereen om je heen je al dan niet bewust probeert omver te rijden? :P
Dat zei m'n rij-instructeur ook altijd 'Vandaag is er iemand opgestaan met het idee jou te vermoorden met z'n auto, je weet alleen nog niet wie' :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Noenie
-tom-562 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:47:
[...]

Dat zei m'n rij-instructeur ook altijd 'Vandaag is er iemand opgestaan met het idee jou te vermoorden met z'n auto, je weet alleen nog niet wie' :P
geen vooroordelen hier, maar 50/50 dat het een busje of een volvo wordt 8)7 , eventueel een audi of bmw. Denk alleen niet dat de laatste 2 partijen er op uit zijn om jou om te leggen, meer om sneller te gaan.

*moet nog even 2 klaagmails sturen over klevende/linkshangende busjes voor vandaag*

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Noenie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:23:
[...]

geen vooroordelen hier, maar 50/50 dat het een busje of een volvo wordt 8)7 , eventueel een audi of bmw. Denk alleen niet dat de laatste 2 partijen er op uit zijn om jou om te leggen, meer om sneller te gaan.

*moet nog even 2 klaagmails sturen over klevende/linkshangende busjes voor vandaag*
Als woon/werk verkeer motorrijder vind ik het verkeersinzicht/gedrag van de nodige motorrijders ook nogal beroerd: bumperkleven met een motor, inhalen op plaatsen met onoverzichtelijke in en uitritten, met veels te hoge snelheid rijden op plaatsen waar het echt niet kan, met teenslippers en een kortebroek motorrijden etc etc :X 8)7

Het valt me nog mee dat er niet nog meer ongelukken gebeuren.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Anoniem: 387913

-tom-562 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:47:
[...]

Mijn instructeur introduceerde mijn rijlesgebakje als "high tech state of the art"
mijn vraag "wat is er high tech aan een gedrocht van een virago 535"
Het antwoord, "onzichtbaar voor koekblikkers"

Helaas heb die motor ook total loss gereden (niet dat de motor wereld rouwt om een virago minder)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

top d:)b

Vanochtend ook een 'leuk' momentje. Ik rij op een een rij stilstaande auto's af. De achterste auto (die voor mij reed) stopt iets voor de file en net toen ik langs de rij ging filteren bedacht deze dame dat ze aan de overkant van de weg wou gaan parkeren en rijd ineens de weg over (ment een keer knipperen zonder te kijken). Gelukkig had ik al een voorgevoel en kon net op tijd vol de ankers in... 7(8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Laatst online: 21:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Noenie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:23:
[...]

Hey niet zo over Audi rijders he :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 09:51
Zo, poging 4 voor AVB gehad vandaag.. en eindelijk geslaagd *O*
Op naar AVD :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Woo, feli :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Tylen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:57:
[...]

Hey niet zo over Audi rijders he :(
Hey niet zo over Volvo rijders he :(
Anders rij ik je plat met m'n Zweedse tank

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En niet zo over BMW rijders he :(

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19

_Apache_

For life.

Feli Altermann! Al een idee wat voor tweewieler je wilt gaan rijden?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Congrats :)

Heb je daar gewoon een strenge examinator of een matige instructeur? Ik heb even teruggelezen over de groep van 7, waarvan 3 waren gezakt.. Ik was wat vroeger aanwezig voor mijn examen en iedereen van de groep die ik had bekeken was geslaagd. Degenen die in mijn "groep" zaten ook.

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:41:
[...]

[...]

Het valt me op dat je een bijzonder vaardige coureur bent. Ik wacht dan ook vol spanning af, tot je je debuut zal maken op de gymkhana, motogp, en diverse crosses; potverdorrie wat een skills. d:)b
knappe motor die wat verdraagt. en jezelf leren doorsturen als het mis lijkt te gaan. aan het begin zette ik hem op dat soort momenten rechtop en parkeerde hem in de berm horizontaal of verticaal. en tegenwoordig gaat er gas bij en soms er even om doen. band mee gesmeerd met kettingvet. dus de linker bochtjes gingen iets anders dan de rechter bochtjes >:)

als je altijd in het veilige gebied blijft is het onbekend als je erbuiten komt. en wat ga je dan doen? heb je daar al over na gedacht? en in "gecontroleerde" omstandigheden geprobeerd?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:22:
[...]

Hey niet zo over Volvo rijders he :(
Anders rij ik je plat met m'n Zweedse tank
Precies, volvo rijders zijn in mijn ervaring veel minder erg dan Audi rijders (en ja als volvo-rijder ben ik bevooroordeeld)..

• Tylen

Tylen

Volvo rijders zijn het erg. Die plakken altijd op mijn voorbumper :(

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Das ook een manier om het te omschrijven ja. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:42:
Volvo rijders zijn het erg. Die plakken altijd op mijn voorbumper :(
_O-

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:10:
Je vergeeet de gieters!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• AlterMann
Ken. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:06:
Congrats :)

Heb je daar gewoon een strenge examinator of een matige instructeur? Ik heb even teruggelezen over de groep van 7, waarvan 3 waren gezakt.. Ik was wat vroeger aanwezig voor mijn examen en iedereen van de groep die ik had bekeken was geslaagd. Degenen die in mijn "groep" zaten ook.
Ik ben zelf niet zo goed met de langzame oefeningen, in combinatie met de pionnen. Op een leeg stuk kan ik rustig 8tjes maken, straatje keren geen probleem. Zodra de pionnen er staan is het uit met de pret. "Niet naar die dingen kijken!" maar toch kijken :( Maar goed, langzame slalom ging goed (gevolgd door een belachelijk slechte straatje-keren, maar toen wist ik toch al dat ik geslaagd was :P) en de snelle dingen gingen altijd al goed :)
_Apache_ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:35:
Feli Altermann! Al een idee wat voor tweewieler je wilt gaan rijden?
Ik wil een Intruder gaan rijden :) In ieder geval, ik vind ze mooi. Of het lekker rijdt zal ik tijdens de vele proefritjes wel ontdekken.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

AlterMann schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:22:
[...]

Ik ben zelf niet zo goed met de langzame oefeningen, in combinatie met de pionnen. Op een leeg stuk kan ik rustig 8tjes maken, straatje keren geen probleem. Zodra de pionnen er staan is het uit met de pret. "Niet naar die dingen kijken!" maar toch kijken :( Maar goed, langzame slalom ging goed (gevolgd door een belachelijk slechte straatje-keren, maar toen wist ik toch al dat ik geslaagd was :P) en de snelle dingen gingen altijd al goed :)

[...]

Ik wil een Intruder gaan rijden :) In ieder geval, ik vind ze mooi. Of het lekker rijdt zal ik tijdens de vele proefritjes wel ontdekken.
Congratz :) Intruders zijn wel leuk. Ik heb eens op een VS800 gereden met drags pipes, drag bar, etc etc en dat reed wel fijn.

* Stacheldraht vind choppers en bobbers wel heel leuk rijden, maar alleen niet voor woon/werk, met slecht weer (poetsen :X ) of lange tourtochten.

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Remtest auto vs motor ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Haha, zo'n plaatje zegt niet zoveel... Maar die auto wint dat aardig ja, zelfs op een droog wegdek.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Auto's hebben nou eenmaal een stuk meer contactoppervlak :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ze hebben ook veel meer gewicht, dus dat zegt weinig tot niks.
Vrachtwagens hebben nog meer contactoppervlak...

[Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-09-2013 14:18]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:18:
Ze hebben ook veel meer gewicht, dus dat zegt weinig tot niks.
Vrachtwagens hebben nog meer contactoppervlak...
Klopt, gaat om de verhouding tussen gewicht en contactoppervlak. Meer gewicht op je contactoppervlak helpt ook nog eens :) Moet jij eens opletten hoe belachelijk hard een vrachtwagen kan remmen, zeker een lege :P

[Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 20-09-2013 14:23]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:21:
Klopt, gaat om de verhouding tussen gewicht en contactoppervlak.
Zou bij een motor die verhouding niet beter zijn? Dat is dus ook niet alles.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chakotay schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:21:
[...]

Klopt, gaat om de verhouding tussen gewicht en contactoppervlak. Meer gewicht op je contactoppervlak helpt ook nog eens :) Moet jij eens opletten hoe belachelijk hard een vrachtwagen kan remmen, zeker een lege :P

[video]
Ik weet ook wel dat de bestuurder van die witte volvo ook een testrijder is, maar zou die niet toch een nieuwe onderbroek nodig gehad hebben nadat die truck zo laat in de ankers gaat?
Ondanks dat je weet dat het een demonstratiefilmpje is en dat je de uitkomst kunt voorspellen: Je denkt echt "Oh shit... Dat haalt ie nooit... DAT HAALT IE NOOIT.... DAT HAALT IE... WTF? "

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
[...]

Motorbanden zijn rond, waardoor je bij een band van 180 breed maar een paar cm² op de grond hebt, terwijl je bij een autoband van 180 breed de volledige breedte over een lengte van een paar cm op de grond hebt. Dan ook nog eens 2x zoveel banden. Een fatsoenlijke auto uitremmen win je over het algemeen niet :)

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Chakotay schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:50:
[...]
Een fatsoenlijke auto uitremmen win je over het algemeen niet :)
Inderdaad, daarom is het niet onverstandig om tussen je motor en je voorganger tenminste 4 witte strepen er tussen te houden, zodat je nog enige actie kunt ondernemen (uitwijken etc etc) :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:49:
[...]

Ik weet ook wel dat de bestuurder van die witte volvo ook een testrijder is, maar zou die niet toch een nieuwe onderbroek nodig gehad hebben nadat die truck zo laat in de ankers gaat?
Ondanks dat je weet dat het een demonstratiefilmpje is en dat je de uitkomst kunt voorspellen: Je denkt echt "Oh shit... Dat haalt ie nooit... DAT HAALT IE NOOIT.... DAT HAALT IE... WTF? "
Vooral dat shot vanuit de cabine zeg :D

Denk daar overigens ook donders goed om wanneer je "voorkruipt", wanneer je niet een paar meter voor de vrachtwagen gaat staan ziet de chauffeur je niet.

Niet zo fijn als je hem per ongeluk in z'n vrij laat staan, motor uitvalt... :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Stacheldraht schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:56:
[...]

Inderdaad, daarom is het niet onverstandig om tussen je motor en je voorganger tenminste 4 witte strepen er tussen te houden, zodat je nog enige actie kunt ondernemen (uitwijken etc etc) :)
Precies, daarom had ik dit ook gepost.
Enige tijd terug kwam dit onderwerp hier langs. Beetje late reply maar het zat er nu toevallig in :+

• AlterMann
Zo, vandaag even een binnenviziertje gekocht (zo'n pinlock-ding). Scheelt nogal met de condens :)

• DECOY88
(overleden)
AlterMann schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:39:
Zo, vandaag even een binnenviziertje gekocht (zo'n pinlock-ding). Scheelt nogal met de condens :)
indien goed gemonteerd werkt het fantastisch _/-\o_ maar veel gebruik ik hem niet :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:14:
[...]
knappe motor die wat verdraagt. en jezelf leren doorsturen als het mis lijkt te gaan. aan het begin zette ik hem op dat soort momenten rechtop en parkeerde hem in de berm horizontaal of verticaal. en tegenwoordig gaat er gas bij en soms er even om doen. band mee gesmeerd met kettingvet. dus de linker bochtjes gingen iets anders dan de rechter bochtjes >:)

als je altijd in het veilige gebied blijft is het onbekend als je erbuiten komt. en wat ga je dan doen? heb je daar al over na gedacht? en in "gecontroleerde" omstandigheden geprobeerd?
Ik heb doorgaans niet de paniekreactie als er gekke dingen gebeuren, zoals wielen die een stapje (of 2) opzij zetten. Als het in een bocht gebeurt, dan kun je imho beter gewoon doorgaan met wat je doet, want elke ingreep (remmen, van het gas af, sturen) gaat het niet beter maken. Ooit in een regenbui in Italië een kruising overgestoken, en dat was een flauwe bocht naar links. Toen kreeg mijn achterwiel ineens het idee om me in te gaan halen. Er lag olie of diesel op de weg en in de regen is dat niet zo leuk. Ik rook het nog, maar gelukkig ging het wiel niet heel ver om, maar wel genoeg om de andrenalinepomp in werking te zetten. Maar wat doe je dan? Je 'hangt' al, of zoals ze zo mooi in het Engels zeggen 'you're committed' en dan kun je niet ineens wilde bewegingen gaan maken om te corrigeren.

Het hoofd koel houden en gewoon doorgaan is voor mij tot nu toe de beste actie geweest. In het veilige gebied blijven is wat dat betreft juist goed. De grappen en grollen moet je maar leren op een cursus (VRO, offroad training). Op de openbare weg is het inperken van je snelheid - en dat wil niet zeggen 30 waar je 50 mag, maar ook weer niet 100 waar het 50 is - tot juist heel goed voor de veiligheid. Als je heerlijk over die dijk boendert en er ligt wat grind of zand dat je te laat hebt gezien, kom je er niet mee weg. Je rijdt immers te hard voor een correctie en grip hervinden doet ie ook niet door de te hoge dwarskracht.
Als je 'normaal' rijdt, heb je veel meer kans om er ongeschonden doorheen te komen. Ik rij geen 30 over een dijkje, maar ik denk zo (afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk) ergens tussen de 80 en de 100. Ik neem natuurlijk geen haakse bocht met 100, laat dat duidelijk zijn. Maar ik ga dus niet als een slak over de dijk, maar ook niet als Rossi. Je maakt het jezelf op zijn minst een stuk moeilijker door op of tegen de limiet aan te rijden, in geval er ineens iets onverwachts opdoet.

Situaties naspelen in je hoofd is ook een goede. Dat gaven ze als tip mee met een anti slip cursus die ik ooit met de auto heb gevolgd.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik probeer zelf vooral in druk verkeer ook altijd te zorgen dat ik een uitweg heb. Bijvoorbeeld bij beginnende files niet netjes links van het midden van de rijstrook rijden, maar alvast richting de stippellijn gaan zodat als mijn voorganger opeens de rem intrapt, ik met minimale verandering van richting erlangs kan schieten.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
[...]
Hoe lang heb je je rijbewijs eigenlijk ?
Zomaar een vraagje, maar de meeste motorrijders met wat meer ervaring hebben al een keer geleerd dat je beter uit kan wijken dan remmen omdat je dat doorgaans toch niet wint.

leeg

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

4x2 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:40:
[...]

Zomaar een vraagje, maar de meeste motorrijders met wat meer ervaring hebben al een keer geleerd dat je beter uit kan wijken dan remmen omdat je dat doorgaans toch niet wint.
Uiteraard, maar dat moet wel mogelijk zijn ;)

• DECOY88
(overleden)
[...]

gas is in 90% van de gevallen de betere optie >:)

• Alexji
  • Laatst online: 21:20

Zo, even een nieuwe achterdemper gescoord! Fijn ding, merk meteen verschil. Nou nog de voorvering op orde brengen, ga binnenkort denk ik even langs hyperpro, die kunnen vast ook wel helpen om deze goed af te stellen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BMW K _/-\o_

Soittakaa Paranoid!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Bommes

Capo del formaggio

Die wil ik ook nog wel eentje hebben en dan ombouwen tot GS uitvoering..:

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Anoniem: 387913

Weet niet wat jullie gaan doen vandaag, ik ga nu buiten spelen met men vriendjes :)

250km slingeren, leven is zwaar soms in spanje :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier eerst eens even wachten totdat de laaghangende bewolking op/weggetrokken is. Daarna ook maar even het eerste herfstritje voor 2013 inzetten, waarschijnlijk ;)

Tot die tijd 't espressoapparaat maar aan't werk zetten/houden.

Hmmmm..... BC is geloof ik redelijk te vergelijken met NL :+

[Voor 27% gewijzigd door Will_M op 22-09-2013 11:05]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 22:06

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Ondanks de ruime zit lijkt het soms alsof Suzuki's gemaakt zijn voor kleine Japanners. Vandaag heb ik spiegelverbreders op mijn GSF 650S gezet, en het zicht naar achter is nu een stuk beter. Ik ben echt niet de breedste, maar de spiegels lijken wel gemaakt voor Japanners <50 kg.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet niet of dit wel eens gepost is...

Nog een tandje erger dan de TT van Man, want hier rijden ze allemaal tegelijk. Wát een helden zijn dit zeg! Of zijn ze gewoon gek? ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

North West 200 ;)

Zijn overigens vaak de zelfde rijders welke ook de TT op MAN rijden...... En juist NIET willen deelnemen aan 't WSBK vanwege de stratencircuits welke verboden zijn.

Maar misschien moet je dit eens bekijken: Guy Martin v.s. Vale(46) rossi :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qgRn8KwZWCw]

[Voor 128% gewijzigd door Will_M op 23-09-2013 03:16]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 23 september 2013 @ 02:56:
Maar misschien moet je dit eens bekijken: Guy Martin v.s. Vale(46) rossi :)
Guy Martin is da Boss! Wat een figuur is dat. Ik heb die docu gezien over de TT van Man waarin ze oa hem volgen. Die man leeft werkelijk alleen maar voor het racen. Ik vond dit wel een memorabele quote van 'm:
Different things make different people happy, don't they?
Some lads love going to the pub, I don't like being in the pub.
Some lads love shagging, I don't like shagging
I don't mind it, but I'm not into it.
I'd rather just go and ride me motorbikes or me pushbikes.
It's whatever you're into, isn't it?
Maar die lui zijn allemaal een beetje prettig gestoord. Keihard racen, maar ze zeiken er niet over. Het is vreselijk gevaarlijk en een crash is echt niet fijn, maar daar hebben ze het niet over. Apart soort mensen.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:24
Het ongemakkelijke en moeilijke moment waarop je je beseft dat je met je station koekblik in alle opzichten sneller bent dan de varadero die voor je rijdt.

Even voor de duidelijkheid; het is nu 12 graden, het is droog, goed zicht, wegdek was (Voor zover ik het binnen een auto kan beoordelen) prima, en het waren zeer normale rotondes, stoplichten en snelweg (+oprit).
Ik moest gewoon consistent van het gas af omdat ik collega motorrijder anders kwijt was geraakt onder anderhalve ton opel. Zelfs met bochtenwerk haalde ik em meer in dan ik normaal zou verwachten ...

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

GenjiBlade schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:36:
Het ongemakkelijke en moeilijke moment waarop je je beseft dat je met je station koekblik in alle opzichten sneller bent dan de varadero die voor je rijdt.

Even voor de duidelijkheid; het is nu 12 graden, het is droog, goed zicht, wegdek was (Voor zover ik het binnen een auto kan beoordelen) prima, en het waren zeer normale rotondes, stoplichten en snelweg (+oprit).
Ik moest gewoon consistent van het gas af omdat ik collega motorrijder anders kwijt was geraakt onder anderhalve ton opel. Zelfs met bochtenwerk haalde ik em meer in dan ik normaal zou verwachten ...
De mag je nog blij zijn dat er geen regen valt, want dan had hij waarschijnlijk helemaal niet meer vooruit gekomen ;)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Je hoeft toch niet altijd hard te rijden om plezier te hebben? :)

No signature required.

• GenjiBlade
Ik reed gewoon volgens de verkeersregels, maximum snelheden en veiligheids normen. Dat en een Opel station uit 1996 is niet echt een race monster en al helemaal niet vergeleken bij elk willekeurig motor.

Nee, ik ben er heilig van overtuigd dat dit een motorrijder was die zich niet helemaal thuis voelde op een motor en dus ietwat gevaarlijke situaties teweeg bracht met zijn acties.

Meneer kwam me voorbij stoven bij een stoplicht die net op groen sprong om vervolgens af te remmen om onder de toegestane snelheids limiet zijn reis te vervolgen. Bij rotondes haddik em lopend in kunnen halen, oprit voor een snelweg probeerde hij eerst voor een vrachtwagen in te voegen, bedacht zich en ging daarna mij af proberen te snijden, 't Was dat ik hem ruimte gaf anders had ik stukken honda en helm uit mn radiator kunnen trekken.
Op de A7 hebbik em met een noodgang ingehaald om er maar vanaf te zijn, waarna hij bij de eerste de beste stoplicht er weer voorbij ging om zijn circus op wielen voort te zetten.
Bochtenwerk was gewoon triest, er zat geen lijn of snelheid in, pas en te onpas remmen en snelheid aanpassen , gelukkig haddik toen al lang en breed door dat ik wat meer dan 2s afstand moest houden.

Zoiets ben je als autobestuurder gewoon niet gewend, ik schrok me de eerste paar keer echt kapot van hoe langzaam hij ging, je bent als koekblik juist gewend super traag te zijn in vergelijking met, dat ik (en mede weg gebruikers om mij heen) hier voor moesten remmen en wijken was echt een raar ervaring. Deed me meteen weer denken aan mn rijles toen ik me als een auto gedroeg en meteen op me kop kreeg: "Je bent een motorrijder. Auto's verwachten niet dat jij langzaam rijdt, de eerste de beste keer dat jij niet vlot uit hun zicht verdwijnt verdwijn je in hun motorkap."

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gok dat dat een stuk meer met berijder te maken heeft dan met de motor ;)

Je kunt in een station beter remmen en comfortabeler snel in rechte lijn gaan, plus dat je mogelijk meer traction control e.d. hebt voor bochten in gare wegomstandigheden, maar als een station (willekeurig welke station) een 1000cc motor bij het optrekken eruit trekt, dan is dat alvast geen technische beperking.

Over technische beperkingen gesproken: vanochtend deur uit en op motor gesprongen. Sleutel omgedraaid. En niets. Helemaal niets :(

Vanavond accu eruit en aan de lader dus, en zowel accu als dynamo checken op werking. Zucht.

Soittakaa Paranoid!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
dion_b schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:45:
technische beperkingen gesproken: vanochtend deur uit en op motor gesprongen. Sleutel omgedraaid. En niets. Helemaal niets :(

Vanavond accu eruit en aan de lader dus, en zowel accu als dynamo checken op werking. Zucht.
Kill switch ?

UNOX: The worst operating system

• Tylen

Tylen

Start knop vergeten in te drukken? :P

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De standaard schakelaar (of die in je N en koppeling) willen ook nog weleens stuk gaan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope. Been there, done that, die fout heb ik deze keer iig niet nog een keer gemaakt ;)
Tylen schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:16:
Start knop vergeten in te drukken? :P
Duh. 'Niks' betekent ook geen lampjes in dash, en inderdaad bij indrukken startknop in het geheel geen reactie.
TheZeroorez schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:26:
De standaard schakelaar (of die in je N en koppeling) willen ook nog weleens stuk gaan.
Deze heeft volgens mij geen standaardschakelaar, maar wil idd alleen starten in N. Helaas is ook dat niet aan de orde, dan zou ik nog lampjes in m'n display hebben gehad.

Heb laatste keer dat ik reed wel fors veel accu verbruikt (tig startpogingen voordat ik merkte dat benzinekraan dicht stond |:( ) en weinig kms gereden erna (iets van 7km max), dus lege accu is wmb hoofdverdachte voorlopig.

Soittakaa Paranoid!

• GenjiBlade
Kogel eindelijk door de kerk. Donderdag voor 4 dagen naar Kos, Griekenland met personeels vereniging. Is Kos een beetje leuk voor een dag motor huur? :)
We hebben een volledige dag vrij zonder programma en met 3 collega's die ook motor rijden leek het ons wel tof om een dagje te sturen mits de prijzen een beetje tof zijn. Ervaringsdeskundigen hier?

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

dion_b schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:35:
Heb laatste keer dat ik reed wel fors veel accu verbruikt (tig startpogingen voordat ik merkte dat benzinekraan dicht stond |:(
Volgende keer een motor kopen zonder benzinekraan :+ :P

• Tylen

Tylen

FF aanduwen dan.

• Widow
  • Laatst online: 18-03 22:05
GenjiBlade schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:50:
Kogel eindelijk door de kerk. Donderdag voor 4 dagen naar Kos, Griekenland met personeels vereniging. Is Kos een beetje leuk voor een dag motor huur? :)
We hebben een volledige dag vrij zonder programma en met 3 collega's die ook motor rijden leek het ons wel tof om een dagje te sturen mits de prijzen een beetje tof zijn. Ervaringsdeskundigen hier?
Als de wegen net zo zijn als op Kreta, niet doen. Ten eerste is het asfalt echt spekglad, doordat het de hele dag ligt te bakken in de zon. Ten tweede, kijk uit met waar je iets huurt, niet gewoon ergens langs de weg maar zoek naar een bedrijf dat samenwerkt met jouw touroperator waardoor jouw touroperator garant staat voor de kwaliteit van de auto/motor die je huurt.

Niet dat je een auto huurt bij een dodgy tent, ze 's nachts een baksteen door je autoruit gooien, en moeilijk gaan doen zodra je de auto inlevert omdat er in de Griekse voorwaarden (die je niet kan lezen) iets staat over ruitschade.

En ten derde, ik was vorige week in Kreta waar het overdag 35 graden is, iets te warm voor rijden op de motor.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik weet wel uit ervaring dat het griekse asfalt en de griekse wegen niet te vergelijken zijn met wat wij hier gewend zijn. Dus oppassen ;)

Voor de rest heel veel plezier :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Op het vaste land zoveel totaal achterlijk gedrag gezien in het verkeer (vanuit koekblik) dat ik besloten heb me er niet aan ga wagen op twee wielen.

Of het op Kos een ander verhaal is weet ik niet...

Verhuren ze geen waterscooters? :+ 27 graden... jaloers!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een maand
Zeg ik ergens iets anders?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Op Rhodos heb ik me, samen met mijn vriendin, goed vermaakt op 70cc scooters. (had toen nog geen motor rijbewijs..) Let er wel op dat ze daar niet zo van de helmen zijn. Het merendeel van de toeristen op dikke motoren reed doodleuk zonder rond. Wij noodgedwongen ook, aangezien het een soort soepkom was zonder kinbandjes.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 17:20
Ben net vorige week teruggekomen van 15 dagen Kos. Inderdaad spekgladde wegen, en erg warm. Je ziet daarom ook bijna alle motorrijders slechts gehuld in korte broek, t-shirt en teenslippers. Toppunt was een of andere opa die ook nog een kleuter voor op de tank had zitten die ook met zijn handjes aan het stuur zat. Daarom ook maar geen motor of scooter gehuurd, iets wat we van tevoren wel van plan waren. Het grootste deel is prima met de fiets te doen trouwens!

Wij werden door de reisorganisatie erop gewezen dat het niet dragen van een helm 300,- euro boete oplevert, maar als je binnen een week betaald maar 150,- euro. Maar bijna niemand rijdt met helm en politie kom je ook nauwelijks tegen.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

It wasn't me, ben vandaag met de trein ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Olaf van der Spek schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:31:
[...]
Een maand
[...]
Zeg ik ergens iets anders?
Je twijfelt aan iets wat de meeste motorrijders met wat ervaring al lang weten, een motor remt ruk tegenover een 4-wieler, vandaar dat ik het me afvroeg ;)

leeg

• Olaf van der Spek
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:44:
[...]

Je twijfelt aan iets wat de meeste motorrijders met wat ervaring al lang weten, een motor remt ruk tegenover een 4-wieler, vandaar dat ik het me afvroeg ;)
Daar twijfelde ik niet (echt) aan, het ging mij om de verhouding gewicht voertuig en contactoppervlak.

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 21:28
Waaaah! Dit weekend met drie vrienden VIP kaarten voor de 24hrs van Le Mans gehad! Niet normaal wat een feest! Tien-duizenden mensen op de vele verschillende campings, in de VIP lodge geweest boven de pit, in de pitstraat, met scooter rond het circuit terwijl ze reden... on-ge-lofelijk gaaf! Wat een bizarre race is dat! Coureurs die onderuit gaan, met hun motor terugrennen naar de pits, opgelapt worden en weer gaan! Veel foto's en filmpjes gemaakt, zodra het gemonteerd is zullen we het eens delen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik was even confused, maar je bedoelt natuurlijk de 24H Moto Le Mans ;)
Dat lijkt me dus helemaal superzwaar. In de auto zit je nog min of meer relaxed (als je in zo'n taxi van Audi zit dan), maar op de motor is het veel en veel harder werken. En even een chicane missen is niet zo'n feest op 2 wielen. Super dat je VIP kaarten had!
Ik heb de 24H voor auto's 2x als fotograaf gedaan en het is veel leuker als je overal bij kunt. Nu heb ik vaak niet eens zin om foto's te maken omdat je steeds die hekken hebt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien een handige tip voor mensen die nog een headset zoeken voor in hun helm. De DealExtreme Headset. Schaamteloze kopie van de Cardo, maar dan voor nog geen €40. Lijkt goed te werken. Mooie review.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:06:
Misschien een handige tip voor mensen die nog een headset zoeken voor in hun helm. De DealExtreme Headset. Schaamteloze kopie van de Cardo, maar dan voor nog geen €40. Lijkt goed te werken. Mooie review.
geen kabeltje -O-

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Geen idee welk kabeltje je bedoelt, maar:
"Voor die 32 euro ontvang je de headset met microfoon en twee speakertjes, een oplader (USB en 230V), een handig kabeltje om je MP3-speler te kunnen gebruiken, een klem om de boel op een helm te kunnen monteren (zelfs inclusief het juiste inbussleuteltje), wat op maat gemaakt dubbelzijdig tape voor diegenen die willen plakken en een handleiding."

Zelf overigens de Sena SMH-10. Prachtig apparaat dat, kost wat meer maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :+

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:44:
[...]

Geen idee welk kabeltje je bedoelt, maar:
"Voor die 32 euro ontvang je de headset met microfoon en twee speakertjes, een oplader (USB en 230V), een handig kabeltje om je MP3-speler te kunnen gebruiken, een klem om de boel op een helm te kunnen monteren (zelfs inclusief het juiste inbussleuteltje), wat op maat gemaakt dubbelzijdig tape voor diegenen die willen plakken en een handleiding."

Zelf overigens de Sena SMH-10. Prachtig apparaat dat, kost wat meer maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :+
standaard stereokabeltje met 3,5mm plug.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:58:
[...]
standaard stereokabeltje met 3,5mm plug.
Hele zinnen graag. Kun je in iets meer woorden uitleggen wat er nou aan mankeert?

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:12:
[...]

Hele zinnen graag. Kun je in iets meer woorden uitleggen wat er nou aan mankeert?
iets met troep dat onbetrouwbaar is.

-accu raakt te snel leeg minimaal 12uur. continu muziek. volgens mij zitten ze tegenwoordig op 4-5 uur?
-bluetooth connecten. 10 stappen ipv. inprikken en muziek
-externe module die in de bomen hangt. iets met langsrazende takken. kabeltje word losgetrokken als het gebeurd. en evt. heb ik gewoon een 2e kabel.
-elektronica op reis in ook niet alles. 7 solderingen en een krimpkous is makkelijk te herstellen mocht het misgaan.

met kabeltje heb je daar geen last van.

[Voor 52% gewijzigd door DECOY88 op 23-09-2013 22:26]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:14:
[...]

iets met troep dat onbetrouwbaar is.

-accu raakt te snel leeg
-bluetooth connecten.
-externe module die in de bomen hangt.

met kabeltje heb je daar geen last van.
Ah! Nou snap ik het. Ik ben het met je eens hoor, ik heb ook een bedrade toestand en die is ook nooit leeg, werkt altijd en omdat ie op de 12V accu loopt, kan de versterker van betere kwaliteit zijn. Met zo'n oplaadbaar ding moet je nog maar afwachten wat ie doet.

Desalniettemin lijkt dit prul uit China zijn geld wel waard. De tester heeft er een jaar mee rond gereden en hij doet het nog steeds. Werkt een week op één acculadig en de nois-cancelling lijkt ook goed te werken voor zo'n ding. Natuurlijk zijn de Cardo enzo beter (of mijn Autocom), want daarbij kun je nog met 140 een telefoongesprek voeren en hoort men niet dat je op de motor zit. Maar voor die paar tientjes heb je een puik ding zo te zien.

Maar ja, ik had het er laatst met iemand over: bluetooth betekent dat het 75% van de tijd goed werkt. Ik heb het op de motor ook een tijdje gedaan met de bt module (verbinding Garmin-Autocom) en dat werkte bijna altijd goed. Maar ik heb ook een paar keer gehad dat ik alleen maar gekraak hoor. Dan moet je alles weer even helemaal uit zetten en weer starten, dan werkt het weer. Nu dus een draad tussen gezet en dan werkt het altijd. In de auto hetzelfde liedje. Het werkt meestal. Ik bel niet zo heel veel in de auto, maar soms is het bal. In die goede oude tijd van de Nokia 6110 met een vaste cradle in de auto. Werkt altijd perfect. Vooruitgang... :+

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:27:
[...]
In die goede oude tijd van de Nokia 6110 met een vaste cradle in de auto. Werkt altijd perfect. Vooruitgang... :+
en evengoed de lader er maar inprikken omdat hij anders leegraakt. terwijl dat vroeger meteen gebeurde als je hem in de cradle klikte.

deze headset heb ik nu _/-\o_

• Marc Rademaker
's Middags naar het werk met de motor. 's Avonds om 9 uur weer naar huis, maar dan is het donker. Was ik even vergeten. Rijd namelijk verdomd kut met een donker vizier... Wel lekker 130 op de A2 :p
Pagina: 1 ... 516 517 518 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee