Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 516 517 518 Laatste
Acties:
  • 1.426.223 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 11:14

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:14:
[...]

iets met troep dat onbetrouwbaar is.

-accu raakt te snel leeg minimaal 12uur. continu muziek. volgens mij zitten ze tegenwoordig op 4-5 uur?
Ik heb de Sena SMH-10 nu al een uur of tien in gebruik zonder opladen en de accu zit volgens het apparaat nog steeds op high.
-bluetooth connecten. 10 stappen ipv. inprikken en muziek
Dat gaat automatisch, niet eens een kabeltje voor nodig.
-externe module die in de bomen hangt. iets met langsrazende takken. kabeltje word losgetrokken als het gebeurd. en evt. heb ik gewoon een 2e kabel.
Clip-on met schroef, goede boom die mijn hoofd dan ook niet mee weet te nemen.
-elektronica op reis in ook niet alles. 7 solderingen en een krimpkous is makkelijk te herstellen mocht het misgaan.
Tsja, dat is overal zo mee.

met kabeltje heb je daar geen last van.
Zie hierboven.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
10 uur navigatie? of 10 uur continu muziek? of 10 uur standby?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:44:
[...]

Zelf overigens de Sena SMH-10. Prachtig apparaat dat, kost wat meer maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :+
Ik heb zelf de SMH-5 gekocht voor dagelijks gebruik. Prima apparaat voor 45 minuten 3FM te streamen over bluetooth terwijl ik door de file heen schuiffel :P

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48

_Apache_

For life.

DECOY88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 06:02:
[...]

Zal wel 10u muziek of navigatie zijn. Mijn interphone F5 doet ongeveer 3-4 weken met 1 batterij lading. Waarbij ik hem een uur per dag gebruik, en vanwege de windruis heb ik dopjes in, waardoor het volume tegen het maximum aanstaat.

• FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022
_Apache_ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:09:
[...]

Zal wel 10u muziek of navigatie zijn. Mijn interphone F5 doet ongeveer 3-4 weken met 1 batterij lading. Waarbij ik hem een uur per dag gebruik, en vanwege de windruis heb ik dopjes in, waardoor het volume tegen het maximum aanstaat.
Navigatie kost minder stroom dan muziek. Ding schakelt naar soort standby als er geen audio is.

En een kabeltje zit imo alleen maar in de weg.

[Voor 5% gewijzigd door FrankTM op 24-09-2013 09:56]

iRacing Profiel

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik hou heel erg van motorrijden, maar vanmorgen was het geen pretje: mist :( :X

Met andere woorden ik reed totaal niet op gemak naar mijn werk, met koekblikkers zonder licht, zonder het goed de bochten door kunnen kijken, etc etc

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
Al een tijdje bezit ik een Honda cbr 600 rr 2004 en rij daar met plezier op, alleen krijg ik de laatste tijd steeds vaker seinen van tegenliggers en auto's die voor me rijden. Ik vraag me echter af waarom ze dat doen.

Meerderemalen heb ik de voorkant van de motor gecontroleerd of mijn verlichting niet te hoog staat zodat het alles wat voor me rijdt verblind, maar dat is niet het geval. De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de bestuurders voor mij denken dat mijn rechter lamp defect is. Maar dat is groot licht op een cbr 600rr.

Wat denken jullie?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste is best plausibel, ik heb dat vaker gehoord van mensen met dubbele koplampen op hun motor (Fireblade's, R1, R6 etc) :P
Daarom moet je ook een GSX-R hebben, die heeft een enkele lamp en grootlicht er boven :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 11:14

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 06:02:
[...]

10 uren constant met elkaar praten ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

cyntax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:48:
De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de bestuurders voor mij denken dat mijn rechter lamp defect is. Maar dat is groot licht op een cbr 600rr.

Wat denken jullie?
Dit ;) Met mijn Z750 heb ik hier ook regelmatig last van, kan het aan een kant de automobilisten ook niet kwalijk nemen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is ook heel verwarrend voor een leek natuurlijk, want mijn YZF750R heeft wel weer gewoon dubbel werkende koplampen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:59:
Dat laatste is best plausibel, ik heb dat vaker gehoord van mensen met dubbele koplampen op hun motor (Fireblade's, R1, R6 etc) :P
Daarom moet je ook een GSX-R hebben, die heeft een enkele lamp en grootlicht er boven :P
Nee, je moet een SV hebben. Die heeft een dubbele koplamp en die branden beide zoals het hoort :P

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Een heel leuke review met heel veel humor van de nieuwe KTM 390.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:14

ToolkiT

brit-tweaker

Stacheldraht schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:58:
Een heel leuke review met heel veel humor van de nieuwe KTM 390.

[video]
Cool filmpje idd :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:54:
[...]

Nee, je moet een SV hebben. Die heeft een dubbele koplamp en die branden beide zoals het hoort :P
R6 1999 branden ze ook beiden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Al een tijdje bezit ik een Honda cbr 600 rr 2004 en rij daar met plezier op, alleen krijg ik de laatste tijd steeds vaker seinen van tegenliggers en auto's die voor me rijden. Ik vraag me echter af waarom ze dat doen.

Meerderemalen heb ik de voorkant van de motor gecontroleerd of mijn verlichting niet te hoog staat zodat het alles wat voor me rijdt verblind, maar dat is niet het geval. De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de bestuurders voor mij denken dat mijn rechter lamp defect is. Maar dat is groot licht op een cbr 600rr.

Wat denken jullie?
Toch niet dat irritant xenon ingebouwd?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:29

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de bestuurders voor mij denken dat mijn rechter lamp defect is. Maar dat is groot licht op een cbr 600rr.

Wat denken jullie?
"Ik heb er zelf ook één! 8) "

Ik heb inmiddels aardig wat kilometers gereden, maar heb nog nooit iemand zien seinen.

• cyntax
Tylen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:08:
[...]

Toch niet dat irritant xenon ingebouwd?
Stiekem wel, het zat er al op toen ik haar van de vorige eigenaar overnam, maar ik weet het zeker dat het niet erg stoort omdat ik met een auto op verschillende afstanden voor en tegenover de motor heb gecheckt of het niet te erg verblind (ik vind het ook ziels irritant). Maar dat is niet het geval, het licht is niet veel feller dan conventionele verlichting en kan gewoon vergeleken worden met de xenon verlichting in moderne auto's.

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:07:
[...]

10 uren constant met elkaar praten ;)
uur of 5 muziek. dan is mijn bok net warm >:)

met vakantie rij ik tussen de 10 en 15 uur per dag. dus dan heb je nog steeds een kabeltje alleen is die er niet op gebouwd.

laat het duidelijk zijn dat voor mijn gebruik draadloos nog steeds niet toereikend is. aangezien 's avonds stroom ook niet altijd aanwezig is.

[Voor 40% gewijzigd door DECOY88 op 24-09-2013 18:16]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat denken jullie?
Het klinkt erg voor de hand liggend, maar hoe controleer je de verlichting? Zit je er dan ook op, en bekijk je dan het lichtbeeld op de muur voor je? Als je er op zit zakt ie natuurlijk in de vering he. ;)

Ik krijg ook wel eens seintjes, maar dat is dan gewoon op een erg hobbelige weg, zodat de motor wat op een neer danst. Dat dat lijkt alsof ik continu met groot licht aan het knipperen ben, soit. Op een vlakkere weg staat het licht wel prima. (Eerder te laag dan te hoog)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 11:12
-tom-562 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:59:
óf je hangt op een goeie zondagmiddag even de Handige Harrie uit en fixt het gewoon even :)
Ik had toen ik mijn motor kocht (Kawa ZX-6R 2005), ook af-fabriek één dimlicht en één groot licht. Maar dit vond ik zo foeilelijk, dat ik beide fittingen (standaard H7's, dus één gloeidraad per fitting), heb vervangen voor 2 H4's (twee gloeidraden per fitting). Relais ertussen, et voilá, keuring 2 dimlichten én 2 groot lichten :)

Dan krijg je dus dit :)

Heb sindsdien (nu bijna jaar geleden) nooit meer groot-licht seiners gehad.

[Voor 5% gewijzigd door Daffie op 24-09-2013 20:10]

• DECOY88
(overleden)
Daffie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:09:
[...]

óf je hangt op een goeie zondagmiddag even de Handige Harrie uit en fixt het gewoon even :)
Ik had toen ik mijn motor kocht (Kawa ZX-6R 2005), ook af-fabriek één dimlicht en één groot licht. Maar dit vond ik zo foeilelijk, dat ik beide fittingen (standaard H7's, dus één gloeidraad per fitting), heb vervangen voor 2 H4's (twee gloeidraden per fitting). Relais ertussen, et voilá, keuring 2 dimlichten én 2 groot lichten :)

Dan krijg je dus dit :)

Heb sindsdien (nu bijna jaar geleden) nooit meer groot-licht seiners gehad.
zo hoort het _/-\o_

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:29

Ken.

\m/.([oO]).\m/

cyntax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:54:
[...]

Stiekem wel, het zat er al op toen ik haar van de vorige eigenaar overnam, maar ik weet het zeker dat het niet erg stoort omdat ik met een auto op verschillende afstanden voor en tegenover de motor heb gecheckt of het niet te erg verblind (ik vind het ook ziels irritant). Maar dat is niet het geval, het licht is niet veel feller dan conventionele verlichting en kan gewoon vergeleken worden met de xenon verlichting in moderne auto's.
Ik post al dat helemaal niemand naar mij seint in de maanden dat ik op eenzelfde fiets heb gereden en jij hebt er meerdere. Lijkt me vrij duidelijk dat het toch weleens aan de Xenon zou kunnen liggen dan. Heb je zelf weleens in een auto gezeten terwijl iemand op jouw motor op je af kwam?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Nee je moet helemaal geen SV hebben, want die mist ook 2 cilinders :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• cyntax
Ken. schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:45:[/b]
[...]

Ik post al dat helemaal niemand naar mij seint in de maanden dat ik op eenzelfde fiets heb gereden en jij hebt er meerdere. Lijkt me vrij duidelijk dat het toch weleens aan de Xenon zou kunnen liggen dan. Heb je zelf weleens in een auto gezeten terwijl iemand op jouw motor op je af kwam?
Goed idee, ik ga dat binnenkort maar eens uittesten. Als het echt te fel is haal ik wel weer normale H7s of H4s met daffies idee in gedachte.

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:28:
[...]

Nee je moet helemaal geen SV hebben, want die mist ook 2 cilinders :P
Kan je nagaan. 2 cilinders minder en 2x zo leuk :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:49
[...]

Bij mijn SV branden niet beide :o
Links zit een halogaanlamp met lens voor dimlicht en rechts is grootlicht, zonder lens. Dus het is ook niet zo makkelijk aan te passen, want je hebt altijd verschil tussen een lamp met lens en één zonder :X

Maar verder is een SV sowieo beter dan die 4cilinder naaimachines inderdaad :7 :+

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Hmm, volgende motor terug een FJR ? :p

http://www.yamaha-motor.c...4426&group=MC&catId=79#aa

Die ziet er wel erg vet uit (de specs idem)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• cyntax
DinX schreef op dinsdag september 2013 @ 23:48:
Hmm, volgende motor terug een FJR ? :p

http://www.yamaha-motor.c...4426&group=MC&catId=79#aa

Die ziet er wel erg vet uit (de specs idem)
Mijn eerste impressie van de FJR was dat die veel op een ER6F lijkt. Maar al met al een mooie fiets 8)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Mja, heb 7 jaar gereden met het 2004-model.

Leuk wat ze ermee gedaan hebben in de 2014. De vorige vond ik wat minder. Nu weer een hoop "gimmicks" erbij. Dan denk ik niet eens meer aan de K1600GT :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• aveenhuysen
  • Laatst online: 01:18
Zo weer APK gekeurd voor 20 euro kan ie er weer 2 jaar tegenaan.

[Voor 46% gewijzigd door aveenhuysen op 25-09-2013 00:17]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Tylen

Tylen

cyntax schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:54:
[...]

Ahh dan weet ik wel zeker dat het daaraan ligt.

Ennnuh een moderne auto met xenon heeft automatische hoogte instelling en een sproei installatie erop. Daarnaast zijn de verlichting behuizingen speciaal voor de xenon koplampen etc etc. Heb jij dat ook allemaal erop? ;) Dus niet te vergelijken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoogteregeling lijkt me wel leuk op een motor, vooral als je een beetje aan het wheeliën bent :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-03 21:08

mvds

Totally awesome!

Knip, geen marktplaats

[Voor 103% gewijzigd door PWM op 25-09-2013 21:01]

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Mooie machine en leuke prijs :)

[Voor 72% gewijzigd door PWM op 25-09-2013 21:01]

Software is like sex, it's better when it's free

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:35
Schokdemper testen op bochtige 60km/h wegen is duur. Na correctie 88km/h, €263 :'(

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:42

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, wat een bedrag zeg :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

AU Alexji :(

• Tankiej
Boetebedragen zijn hoog in Nederland, klopt. Daarom probeer ik niet meer zoveel te hard te rijden, of in ieder geval niet gepakt te worden :+

6-7 jaar geleden een keer geflitst met 33km/h te hard na correctie, binnen bebouwde kom. Boete was €200 :X

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

aveenhuysen schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:16:
Zo weer APK gekeurd voor 20 euro kan ie er weer 2 jaar tegenaan.

[afbeelding]
Krijgen jullie een sticker als APK bewijs?
Hier is het gelukkig gewoon digitaal geregeld voor de MOT.. de wegenbelasting moet je wel tonen en dan krijg je een lelijke houder als dit die ook nog eens bagger werken omdat het rubber makkelijk los gaat..

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
Alexji schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:26:
Schokdemper testen op bochtige 60km/h wegen is duur. Na correctie 88km/h, €263 :'(
Das best een dure.

Geflitst of staande gehouden na een meting? In het laatste geval moet je wat vaker in je spiegeltjes kijken :P (of je ging gemiddeld nog veel harder dan 88...).

• Alexji
XBL schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:56:
[...]

Das best een dure.

Geflitst of staande gehouden na een meting? In het laatste geval moet je wat vaker in je spiegeltjes kijken :P (of je ging gemiddeld nog veel harder dan 88...).
Ik ben hier gelasert en werd hier staande gehouden, ze hebben dus even moeten planken om bij me te komen :9

• aveenhuysen
  • Laatst online: 01:18
ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:40:
[...]

Krijgen jullie een sticker als APK bewijs?
Hier is het gelukkig gewoon digitaal geregeld voor de MOT.. de wegenbelasting moet je wel tonen en dan krijg je een lelijke houder als dit die ook nog eens bagger werken omdat het rubber makkelijk los gaat..
Mooi stickertje en blijft prima zitten hoor.
Bij de APK meenemen kentekenbewijs deel 1 en 2 en verzekeringsbetalingsbewijs laten zien.

Na een kwartier stond ie buiten met een sticker erop.

8)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alexji schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:10:
[...]

Ik ben hier gelasert en werd hier staande gehouden, ze hebben dus even moeten planken om bij me te komen :9
Hehe, mazzel dat ze geen trajectmeting gedaan hebben dan zeker? :p

• Alexji
Olaf van der Spek schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
[...]

Ja nogal. Op een ander punt en ik was hem kwijt geweest denk ik. Hij vroeg ook "buiten het verbaal om" hoe hard ik echt gereden had. Meestal rijd ik daar ook niet snoeihard, maar ik was lekker mijn schokdemper aan het testen bij hogere snelheden aangezien hij eerder dan altijd onzeker aanvoelde.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 21:52
En hoe hard ging je? Nu ben ik wel benieuwd :P Afkloppen, ben een keer met 115 geflitst op de A12. Verder nog nooit in de afgelopen twee jaar / 30.000km.

• Daffie
mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:06:
Misschien een handige tip voor mensen die nog een headset zoeken voor in hun helm. De DealExtreme Headset. Schaamteloze kopie van de Cardo, maar dan voor nog geen €40. Lijkt goed te werken. Mooie review.
Thanks, mphilipp! Heb er twee besteld voor vrouwlief en ikzelf :) Heb er al meer naar gekeken maar altijd beetje duur gevonden of bang geweest dat het crap was, maar voor 2x 32 euro én een reviewer die er schijnbaar best tevreden mee is, wil ik het best proberen :)

Als het zo ver is en ik heb ze getest in onze helmen (allebei HJC systeemhelmen...hihihi) dan zal ik de bevindingen eens laten horen hier.

• Marc Rademaker
Daffie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:42:
[...]

Thanks, mphilipp! Heb er twee besteld voor vrouwlief en ikzelf :) Heb er al meer naar gekeken maar altijd beetje duur gevonden of bang geweest dat het crap was, maar voor 2x 32 euro én een reviewer die er schijnbaar best tevreden mee is, wil ik het best proberen :)

Als het zo ver is en ik heb ze getest in onze helmen (allebei HJC systeemhelmen...hihihi) dan zal ik de bevindingen eens laten horen hier.
Ik wil zo'n ding ook wel, maar die speakers, die passen volgens mij niet in mijn Arai Axces? Heb je dan gewoon pech? Nieuwe helm kopen zit er even niet in, en zou sowieso zonde zijn :p

• Daffie
Marc Rademaker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:46:
[...]

Ik wil zo'n ding ook wel, maar die speakers, die passen volgens mij niet in mijn Arai Axces? Heb je dan gewoon pech? Nieuwe helm kopen zit er even niet in, en zou sowieso zonde zijn :p
Ik zie wel. En als het echt niet wil werken dan ga ik proberen om de earpads die er bij zitten eraf te halen en er in-ear oortjes op aan te sluiten. En anders, jammer dan :P

• Marc Rademaker
Daffie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:48:
[...]

Ik zie wel. En als het echt niet wil werken dan ga ik proberen om de earpads die er bij zitten eraf te halen en er in-ear oortjes op aan te sluiten. En anders, jammer dan :P
In-ears kan wel, maar sommige doen zeer, terwijl andere (toevallig die dre-dingen die bij htc telefoons werden meegeleverd) wel gewoon goed passen. Nadeel, je hoort geen kut meer... Ik kon mensen niet eens meer verstaan ook al stond er geen muziek aan. Dempt wel goed dus :P

• Daffie
Marc Rademaker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:50:
[...]

In-ears kan wel, maar sommige doen zeer, terwijl andere (toevallig die dre-dingen die bij htc telefoons werden meegeleverd) wel gewoon goed passen. Nadeel, je hoort geen kut meer... Ik kon mensen niet eens meer verstaan ook al stond er geen muziek aan. Dempt wel goed dus :P
Ik heb geen (professionele) oordoppen, ik gebruik altijd mijn in-ear headset die op m'n telefoon is aangesloten, als ik ga rijden. 6 van de 10 keer staat de muziek niet eens aan, maar wat je zegt, het dempt als een malle. Misschien niet zo veel als professionele oortjes, eens, maar het scheelt een berg. En de andere 4 van de 10 keer heb ik muziek op staan, dan hoor ik nog minder omgevingsgeluid. Dus in dat opzicht is het nothing new :P

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:06:
Misschien een handige tip voor mensen die nog een headset zoeken voor in hun helm. De DealExtreme Headset. Schaamteloze kopie van de Cardo, maar dan voor nog geen €40. Lijkt goed te werken. Mooie review.
Wat natuurlijk interessant is of je ook kunt communiceren met andere merken zoals die Scala Rider?

• XBL
Jeltel schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:10:
[...]
Wat natuurlijk interessant is of je ook kunt communiceren met andere merken zoals die Scala Rider?
Nee, helaas niet. Ik geloof wel dat je tussen een aantal modellen van DX kan praten (maar lang niet alle), maar sowieso niet tussen de bekende merken en deze Chinese toestellen.

Zelf heb ik overigens ook een DX setje. Duidelijk Chinese kwaliteit, want na kort gebruik kreeg het ding al last van rare storingen (bij GPS instructies komt het eerste stukje niet door; als de microfoon gebruikt wordt zit er soms een storing/ruis in het geluid van zowel de microfoon als de speakers).

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 09:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jeltel schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:10:
[...]
Dat is echt jammer van al die headset systemen, ze zijn zo'n beetje allemaal niet te connecten onderling.

PSN & XBL: Denkoyugo

• DECOY88
(overleden)
Olaf van der Spek schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
[...]

juist wel blij zijn. had een piek van 130-140 waar 50 was toegestaan. kreeg hem voor 78km/u *O* je begrijpt wel dat ik niet zo boos was meer. :*)

meestal valt traject lager uit dan lazeren of flitsen. aangezien ze ook precies bekijken welke 100 meter er het hardst gereden word.

• Marc Rademaker
DECOY88 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:05:
[...]

juist wel blij zijn. had een piek van 130-140 waar 50 was toegestaan. kreeg hem voor 78km/u *O* je begrijpt wel dat ik niet zo boos was meer. :*)

meestal valt traject lager uit dan lazeren of flitsen. aangezien ze ook precies bekijken welke 100 meter er het hardst gereden word.
Ik kan je niet echt volgen? Hij is gelasert en heeft daarna nog veel harder gereden, gelukkig ging hij tijdens het laseren nog niet zo hard. Trajectcontrole was dus waarschijnlijk duurder geweest.

Daarbovenop, trajectcontrole is over meer dan 100 meter en ze pakken niet de 100 meter eruit die het hoogst uitkomt. Volgens mij moet een trajectmeting 16s duren. Dat is dus al snel eh, 500 meter bij 110km/h *grofweg*.

Anoniem: 387913

Alexji schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:26:
ik had laatst 139kmh waar je blijkbaar 80 mocht (op de snelweg rijd ik gewoon wat ik een OK snelheid vind, die borden zie ik niet echt meer)
en dat was 200 euro + 2 punten (als je in de eerste 20 dagen betaald anders 400€)
is wel duidelijk dat nederland zijn inkomsten uit de boetes haalt.
(zit in spanje voor diegene die dat nog niet eerder is opgevallen)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 25-09-2013 18:43]

• XBL
Achja, de politie noem ik tegenwoordig ook verkapte belastinginspecteurs. Vroeger wilde ik politieman worden, tegenwoordig zou ik me echt kapot schamen in zo'n uniform.

Maar neemt niet weg dat het gewoon je eigen schuld is als je een boete krijgt, ongeacht de hoogte ervan. Dus ik doe lekker mee in het kat-en-muisspel en heb zo ongeveer een extra set ogen in m'n kop die de mannetjes in de bosjes spot (en daarnaast natuurlijk de nodige flitsapps checken). Tot nu toe het aantal snelheidsboetes beperkt tot één, al was dat er wel meteen eentje voor 30km/u te hard op een autoweg...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:42

steveman

Comfortabel ten onder

Voordat we vervallen in een "ACAB"-geroep, zónder handhaving wordt het ook maar een kolerezooi natuurlijk hè !

Dat gezegd... het is echt bezopen tegenwoordig... hoewel, dit seizoen (nog :?) geen bon gehad, en ook zeker niet altijd braaf geweest :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• XBL
Ik heb niets tegen de politieman, maar ik zou me wel de ogen uit m'n kop schamen als ik weer geld bij elkaar moet verzamelen voor de regering. Boetes en accijnzen op tabak en alcohol bijvoorbeeld hebben weinig nog te maken met proberen gedrag te veranderen en veel meer met de staatskas spekken.

Afijn, dat geld moet ergens vandaan komen, laten we er dan nog maar een beetje lol bij hebben ipv het alleen maar te zien op je loonstrook of kassabon.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:10

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:17:
[...]
Zelf heb ik overigens ook een DX setje. Duidelijk Chinese kwaliteit, want na kort gebruik kreeg het ding al last van rare storingen (bij GPS instructies komt het eerste stukje niet door; als de microfoon gebruikt wordt zit er soms een storing/ruis in het geluid van zowel de microfoon als de speakers).
Waarbij je niet weet waar het precies aan ligt natuurlijk. Bluetooth werkt gewoon niet altijd lekker. Zelfs op hetzelfde apparaat in exact dezelfde opstelling gaat het niet elke keer goed. Ik had eerst een bt module in het kontje van de motor (ver weg van de storingsbronnen) ingebouwd en die gepaired met de Garmin. Werkte vaak goed, maar een aantal keer zomaar de verbinding kwijt geraakt of alleen maar gekraak.
Je neemt nu aan dat het de Chinese kwaliteit is, maar het kan ook aan iets anders liggen.

Hoe gaat dat trouwens met die dingen als je onderling verbonden bent? Is de lijn altijd open? Dus als je praat, hoort iedereen het? Lijkt me niet echt handig. Ik snap sowieso niet waarom mensen willen praten met elkaar onderweg. Ga dan in een auto zitten. Ik vind het juist lekker om even zonder gezeur aan mijn kop rond te rijden. Belangrijke dingen kunnen met een handgebaar. Ik heb geen zin in hele gesprekken en mijn gefoeter op andere weggebruikers hoeft niemand te horen (of gezang). Ik hoef ook geen muziek op de motor, maar ook dat is persoonlijk. Gewoon me and my bike 8)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:41:
[...]

Ik kan je niet echt volgen? Hij is gelasert en heeft daarna nog veel harder gereden, gelukkig ging hij tijdens het laseren nog niet zo hard. Trajectcontrole was dus waarschijnlijk duurder geweest.

Daarbovenop, trajectcontrole is over meer dan 100 meter en ze pakken niet de 100 meter eruit die het hoogst uitkomt. Volgens mij moet een trajectmeting 16s duren. Dat is dus al snel eh, 500 meter bij 110km/h *grofweg*.
verschil tussen piek en gemiddelde is gigantisch als je een beetje aan het kloten bent. zoals ik zij als 140 op de teller opeens maar 78km/u overblijft. pakt het meestal voordeliger uit. en planken moet die stip toch:X is met 40 en 140 op hetzelfde punt. optrekken had die passat nog niet geleerd. en veilig rijden ook niet

• XBL
mphilipp schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:29:
[...]

Waarbij je niet weet waar het precies aan ligt natuurlijk. Bluetooth werkt gewoon niet altijd lekker. Zelfs op hetzelfde apparaat in exact dezelfde opstelling gaat het niet elke keer goed. Ik had eerst een bt module in het kontje van de motor (ver weg van de storingsbronnen) ingebouwd en die gepaired met de Garmin. Werkte vaak goed, maar een aantal keer zomaar de verbinding kwijt geraakt of alleen maar gekraak.
Je neemt nu aan dat het de Chinese kwaliteit is, maar het kan ook aan iets anders liggen.
Heb je gelijk in, bluetooth is niet het beste spul. Maar het is in dit geval wel een consistent probleem (hoewel maar met één telefoon getest - wel in verschillende situaties). Hoe dan ook, niet zo boeiend... bij de meeste mensen werkt het goed, als je afgaat op de DX reviews.
Hoe gaat dat trouwens met die dingen als je onderling verbonden bent? Is de lijn altijd open? Dus als je praat, hoort iedereen het? Lijkt me niet echt handig. Ik snap sowieso niet waarom mensen willen praten met elkaar onderweg. Ga dan in een auto zitten. Ik vind het juist lekker om even zonder gezeur aan mijn kop rond te rijden. Belangrijke dingen kunnen met een handgebaar. Ik heb geen zin in hele gesprekken en mijn gefoeter op andere weggebruikers hoeft niemand te horen (of gezang). Ik hoef ook geen muziek op de motor, maar ook dat is persoonlijk. Gewoon me and my bike 8)
Ieder z'n ding. Ik gebruik het vooral voor muziek, navigatie en soms een poging om tegen Siri te lullen. Het lijkt me wel leuk om tegen elkaar te ouwehoeren, de helft van de lol van rijden met anderen is het sociale aspect. Vind ik dan.

• PilatuS
  • Niet online
Met een laser gepakt worden zuigt. Ik ben niet iemand die constant te hard rijd. Waar ik wel van hou is regelmatig even doortrekken. Ik ben met een laser gepakt precies op het punt dat ik even gas gaf. Ben toen staande gehouden met 48 te hard na correctie. Ze hebben mij toen precies op de top gepakt. 200 meter verder reed ik 90 waar ik 80 mocht.

• Daffie
mphilipp schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:29:
[...]
Ik heb sinds ik begin dit jaar weer aan de studie gegaan ben, geen auto meer. Motor uiteraard wel gehouden! :P

Maargoed, mijn vriendin heeft ook een motor. Is dus op dit moment ons enige vervoersmiddel (ja, op OV, fiets of benenwagen na), en als we ergens heen gaan dan is het wel zo fijn om ondertussen met elkaar te kunnen praten. Of we nu allebei op onze eigen motor gaan of allebei op één, je hebt dan toch zo'n ding nodig als je elkaar wilt kunnen verstaan bij > 50 km/u.
Ik ben het wel met je eens dat het ook super fijn is om af en toe inderdaad gewoon geen 'gezeik aan je kop' te hebben, en gewoon lekker keihard in je helm te kunnen bléren, mensen uitschelden, etc. Maar ik merk toch ook wel (zeker nu motor dus ons enige vervoersmiddel is), dat het ook wel fijn is om even tegen je partner te kunnen zeggen, we moeten hieraf, of, ik wil even stoppen, of wat dan ook...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoeveel km kun je met iets als een Honda CBF 500 rijden? Zie er sommige met al 100 - 150.000 te koop staan en vraag me af hoe lang die nog mee gaan.

• kennumen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
Tja dat heb je met laseren. Soms nemen ze je op je piek, soms niet omdat je op je dal bent. Gemiddeld komt dat goed uit. Ze staan op de risico plekken om hun kans te vergroten, en jij kijkt goed uit je doppen om hun kans te verkleinen. Trajectcontrole is dan meer een gemiddelde. Minder hoge boetes maar grotere pakkans. Je weet als je te vlug rijdt dat er kans is op snelheidsbelasting en dat neem je er dan maar bij.

Of je doet het anders - ik heb al genoeg gehoord over mannen die gewoon nummerplaat eraf en een weekendje echt hard gaan rijden. Wordt je dan toch gepakt, gewoon de extra boete betalen - "damn die is eraf gevallen". Lijkt me wel leuk om boetes te ontlopen maar je zet ze wel een beetje in de zak, de mensen die effectief een nummerplaat verliezen, want zo gelooft geen flik dat nog :|

Qua oortjes op de moto ben ik van mening dat het leven beter is met wat achtergrondmuziek. Voor mij is dat doorgaans effectief muziek, voor anderen wat sociaal gekwebbel, nog anderen motorgeluid en luchtweerstand, ... Ieder zijn eigen ding. Al heb ik ook enkele weken woon-werk verkeer gedaan met pimsleur spaanse audio tapes :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je daarna valse aangifte gaan doen van verloren plaat zeker? Lijkt me geen strak plan.

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:39:
Hoeveel km kun je met iets als een Honda CBF 500 rijden? Zie er sommige met al 100 - 150.000 te koop staan en vraag me af hoe lang die nog mee gaan.
Die kunnen nog wel een extra ton mee. De lesmotor waar ik op gereden heb had er meer dan 3 ton opstaan en die is door alle lesser aardig mishandeld.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Laserguns zijn trouwens berucht om hun onbetrouwbaarheid:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=pVdjZE2YhLE"]YouTube: LASER speed gun potentially unreliable and inaccurate[/video]

In de UK hebben veel politiekorpsen de lasergun opgegeven omdat er te veel rechtzaken verloren werden..

• kennumen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:39:
Ik ben nog een newbie dus zal er niet veel over zeggen, maar dat hangt zeker af van de huidige staat en regelmatig onderhoud.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:51:
Kun je daarna valse aangifte gaan doen van verloren plaat zeker? Lijkt me geen strak plan.
Ik raad het niet aan en doe het zelf niet. Verder interesseert het me nauwelijks hoe ze het wel doen. Effectief aangifte verlies of 'plots' terugvinden. Ook zijn er voldoende andere manieren die al dan niet werken - gel of folie, nummerplaat omhoog tillen (manueel, motorisch, met luchtweerstand, ...), enzovoort. Alhoewel ik liever geen boetes heb doe ik daar niet aan mee en ga ik er niet verder op in gaan :)

• DECOY88
(overleden)
kennumen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:40:
Of je doet het anders - ik heb al genoeg gehoord over mannen die gewoon nummerplaat eraf en een weekendje echt hard gaan rijden. Wordt je dan toch gepakt, gewoon de extra boete betalen - "damn die is eraf gevallen". Lijkt me wel leuk om boetes te ontlopen maar je zet ze wel een beetje in de zak, de mensen die effectief een nummerplaat verliezen, want zo gelooft geen flik dat nog :|
slecht leesbaar werkt beter. kg bagger erop. of tasjes of mokken ervoor hangen _/-\o_

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:52:
[...]
slecht leesbaar werkt beter. kg bagger erop. of tasjes of mokken ervoor hangen _/-\o_
Maar is evengoed strafbaar.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met een brandschone "SS" rijden en dan een kentekenplaat vol met bagger .... Héél geloofwaardig, ja :P

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 26-09-2013 19:02]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is de sanctie daar eigenlijk voor?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:03:
[...]

Als "ze" écht verkeerd willen dan valt 't in de categorie "misdrijven" en mag je een (lange) gerechtsgang aangaan.

• cyntax
[...]

Volgens het OM, 130 euro , het is echter een indicatie. Het boetebedrag zal aan de hand van je verleden worden bepaald.

• DECOY88
(overleden)
cyntax schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:08:
[...]

Volgens het OM, 130 euro , het is echter een indicatie. Het boetebedrag zal aan de hand van je verleden worden bepaald.
en een gevalletje per ongeluk. net uit de drek en je motor nog niet afgespoten zal 130 zijn. maar als het al goed uitgehard is. dan mag je bij de rechter vertellen hoe dat kan.

roltasje van je bagagerekje laten vallen omdat je spin losgeschoten is. kan gebeuren. maar als er slijtsporen opzitten waaraan te zien is dat hij meestal zo hangt dan hang je.

• Blue-eagle
  • Niet online
En hoe zit het met verzekerd zijn als je kentekenplaat niet op je fiets zit? Kan me voorstellen dat dit een vereiste is. Als je dan iemand doodmaakt omdat je graag gratis roekeloos wilt rijden zit je natuurlijk helemaal in de problemen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat je kenteken niet goed leesbaar is. Net als die mensen die hun plaat te ver naar boven afbuigen. Ook strafbaar. Hij hoort goed leesbaar van achteren te zijn. En ook al heb je een offroad machine, je dient ervoor te zorgen dat je kenteken leesbaar is. Dus als ik agent was, ging je gewoon op de bon. Gelukkig ben ik het niet, want ik zou de ergste zijn... :+ Al die kötsmoesjes steeds...ik zou er gek van worden.

ik snap niet niet eens dat je zo nog politie noemt,
het zijn stuk voor stuk belasting ambtenaren, het heeft niets met justitie meer te maken.
Alleen maar het gat in het begroting tekort dichten.

en net als dat stereotype "alle marokanen crimineel zijn, alle polen zuipen" etc etc...

alle politie agent zijn als kind getreiterd omdat ze geen karakter hadden (en nog steeds niet hebben)
En de enige manier voor hun om zich een beetje man te voelen (dat is nu eenmaal lastig met die microscopisch kleine testikels) is nu volwassenen terug te treiteren met hun bonnen boekje.

uiteraard uitzonderingen daargelaten, ik ken 2 agenten met wie ik best een biertje wil pakken

en om niet als een zeikert over te komen, een positieve / vette afsluiter
omgwtfbbq64gradenisechtfuckingplatroflol

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 26-09-2013 21:46]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke motorcycle awareness filmpjes uit Australië:

Oef!

• XBL
Blue-eagle schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:50:
En hoe zit het met verzekerd zijn als je kentekenplaat niet op je fiets zit? Kan me voorstellen dat dit een vereiste is. Als je dan iemand doodmaakt omdat je graag gratis roekeloos wilt rijden zit je natuurlijk helemaal in de problemen.
Waarom zou je niet verzekerd zijn als je kentekenplaat er niet op zit? Het is niet alsof je motor daarmee plots geen papieren meer heeft en ongeschikt is voor de weg... Zeker als je gewoon volhoudt dat-ie er onderweg vanaf gevallen is. Anders zou je diep in de shit kunnen raken als je een keertje echt je kentekenplaat kwijt raakt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:34:
ik snap niet niet eens dat je zo nog politie noemt,
het zijn stuk voor stuk belasting ambtenaren, het heeft niets met justitie meer te maken.
Alleen maar het gat in het begroting tekort dichten.
Ja, als ik door rood rij, is dat natuurlijk de schuld van de agent. Als ik te hard rij ook.

Allemaal eigen keuzes. Niet janken, be a man about it.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:53:
Leuke motorcycle awareness filmpjes uit Australië:
UK... Maar wel een leuke

• XBL
mphilipp schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:55:
[...]

Ja, als ik door rood rij, is dat natuurlijk de schuld van de agent. Als ik te hard rij ook.

De boetes zijn niet mals en de manier waarop ze controleren slaat nergens op. Hoewel je gelijk hebt dat het je eigen schuld is als je een boete krijgt, is wat de politie aan het doen is ook enorm triest. Ipv dat ze linksplakkers, bumperklevers en hands-full bellers aanpakken, liggen ze een beetje in de bosjes mensen te fotograferen die te hard rijden. Dat heeft nauwelijks iets te maken met verkeersveiligheid en alles met verkapte belastinginning.

mphilipp schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:55:
[...]

ik zeg toch ook niet dat je geen verantwoording moet afleggen voor je daden.
Ik zeg alleen dat de politie tegenwoordig gewoon een collecte instantie is voor de begrotings tekort.
hun taken hebben bijna niets meer te maken met het veiligheids gevoel van de samenleving..

ofwel inplaats van "boeven vangen" staan ze met een laser pistooltje te collecteren aan de snelweg...

tenminste, zo zie ik het, en ik ben dan ook heel blij dat de spaanse politie in ieder geval niet zo in en in triest is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:07:
[...]
tenminste, zo zie ik het, en ik ben dan ook heel blij dat de spaanse politie in ieder geval niet zo in en in triest is.
Daar zeg je weer iets heel raars. Ik heb hier nog een prent aan de muur hangen van de Spaanse belastingdienst. Een hele vage prent en alleen maar omdat wel ausländer waren voor jan lul bekeurd. Onze bijdrage aan het Spaanse begrotingstekort.

En dat gejank over de pliesie is universeel. In elk land hoor je ze klagen. Niemand vindt het leuk om een prent te krijgen. Je kunt er ook voor zorgen dat je er geen krijgt. Da's nog makkelijker. Hoef je niet te klagen ook. Ik heb met mijn vorige (lease)auto een flink pak snelheidsboetes gehad. En dan ook echt een flink pak. Had ik een mooiere BMW van kunnen kopen in die 4 jaar. Ik ben er klaar mee. Ik rij nu met de cc de max.snelheid en zet een leuk muziekje op. Ik ben overal op dezelfde tijd en de gemiddelde snelheid op de boordcomputer is nog steeds hetzelfde. Hoger, want de A2 is nu niet meer 1 grote file.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Vroeger had je struikrovers maar het vanuit de struiken roven is een taak die de nederlandse politie tegenwoordig op zich heeft genomen ;) Overigens is Nederland europees kampioen flitsboetes uitdelen :(

BAM! Nederland Europees recordhouder flitsboetes

Hoera, Nederland is weer eens het beste jongetje van de Europese klas! Met het uitdelen van snelheidsboetes, welteverstaan. Wordt tegenwoordig ook Europees gecoördineerd schijnbaar, maar wees gerust: we lopen weer voorop wat betreft uitsloverij en het aanvoeren van de lijst. "Bij een internationale klopjacht op te hard rijdende automobilisten heeft de politie alleen al in Nederland 120.000 hardrijders betrapt. Alle 28 landen aangesloten bij de EU deden mee aan de operatie, eind augustus. Nederland bekeurde in een week 117.516 automobilisten, iets minder dan de politie in Duitsland (132.289)." 117.516 boetes op 16.8 miljoen inwoners, tegen 132k boetes op 81 miljoen Duitsers. Dat is verhoudingsgewijs een MONSTERZEGE voor het Nederlandse struikroversgilde. Dat zou ze zomaar eens op een hoge Europese onderscheiding voor uitmuntend politiewerk kunnen komen te staan. Met een bonusoorkonde voor degene die het briljante plan bedacht om deze internationale haatactie tegen automobilisten uit te voeren in augustus, een zomermaand in de vakantie. Minder auto's op de weg dan normaal, dus het gaspedaal is dan net even sneller gevonden. Díe reflex moest dringend en vooral Europabreed beteugeld worden. Want niets is natuurlijk lekkerder voor een burger die al een tijdje financieel op zijn tandvlees loopt, dan thuiskomen van een altijd wat duurder dan gepland uitgevallen campingvakantie met drie weken regen plus stierlijk verveelde kinderen en 1 of 2 van die witpaarse design-enveloppen van het CJIB op de deurmat aantreffen omdat je met een levensbedreigende snelheidsoverschrijding van 3 kilometer per uur op een 100-weg een gevaar vormde voor de voetballende kinderen in de Vinexwijk op 500 meter achter de geluidswal van de snelweg waar je reed. Jep, in Brussel weten ze precies wat de burger prettig vindt.

Zie: http://www.geenstijl.nl/m...de_pikkesteelpiraten.html

• PilatuS
  • Niet online
Als je te hard rijd en gepakt wordt is het inderdaad je eigen schuld. Er zit alleen nogal en verschil tussen gepakt worden in een 30-zone waar net een kleuterklas aan het oversteken is, of gepakt worden op een 80-weg die net veranderd is naar 60 waar nog niet eens een muis rondloopt, laat staan kinderen en 100 rijden niet eens gevaarlijk is. Dat laatste is gewoon cashen, heeft compleet niets met veiligheid te maken.

Of de man kracht die ze aan het struikroven toewijden,

Simpel weg, omdat struikroven geld in het laatje brengen.
Maar de verkrachtings zaak van iemands dochter kost alleen maar geld.

Daar zit mijn grootste irritatie... maar ja, ik ben denk ik gewoon een anarchist

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:43:
Als je te hard rijd en gepakt wordt is het inderdaad je eigen schuld. Er zit alleen nogal en verschil tussen gepakt worden in een 30-zone waar net een kleuterklas aan het oversteken is, of gepakt worden op een 80-weg die net veranderd is naar 60 waar nog niet eens een muis rondloopt, laat staan kinderen en 100 rijden niet eens gevaarlijk is. Dat laatste is gewoon cashen, heeft compleet niets met veiligheid te maken.
Je moet voor de gein eens over de ring van Eindhoven rijden. Binnenste deel is A2 én 120Km/h... buitenste banen zijn ring/randweg en 80Km/h (N2) én je kunt alleen aan het begin bepalen of je op de A2 óf N2 wil uitkomen (15Km à 80Km/h per uur) :o

Rara wáár staan ze te cash'en 8)

Als je in dat 80Km/h deel van de weg ook daadwerkelijk 80Km/h gaat rijden ben je een rijdende chicane, overigens.

Dat filmpje wat ik hier laatst plaatste is exact op dat soort wegen van toepassing.

[Voor 16% gewijzigd door Will_M op 26-09-2013 23:20]

• Marc Rademaker
Ik ben het wel met je eens hoor Aardschok, tot op zekere hoogte. Je komt iets wat ongenuanceerd over, maar ik denk dat het een feit is dat het gros van de bonnen die de politie uitdeelt niets te maken heeft met verkeersveiligheid. Feit blijft echter ook dat er regels zijn, je er van op de hoogte bent, en ze niet hoeft te breken. Dus ja het is jammer dat er zoveel controle is, puur en alleen maar omdat het geld oplevert.

Ik zeg, undercover-politie macht verdubbelen, focussen op de echte te hard rijders (meer dan 25% te hard) en bumperklevers, bellers, onnodig links rijdend volk, door rood rijders, etc.

En dat terwijl je fiets ergens neer zetten zonder slot niet kan in Nederland. Eigenlijk is dat ongelooflijk. Het is de normaalste zaak van de wereld dat je een eigendom continu op slot moet zetten, anders is ie weg. Je kunt nog geen fietslampje of zadelhoesje laten zitten, of poef, magische verdwijntruc. Maar ondertussen moet je wel elke drie seconde op je kilometer-teller kijken of je niet te hard gaat...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:43:
Klopt. En het kan erger: een 80 weg over 100m (als het zo lang is) 50 maken (stoplichten?) en precies daar een gatso zetten. Flauw. En ook redelijk onverklaarbaar waarom je daar ineens maar 50 mag. Er staan stoplichten. Ik ken een andere situatie waar je ook eventjes 50 mag, mét drempels en een gatso, maar dat is omdat je anders de kruising nooit over komt. De omwonenden zijn er blij mee in ieder geval. Dus soms is het ok.

Ik verdedig het flitsen ook niet, en we zijn idd kampioen en op de plekken waar het ertoe doet, wordt niet gecontroleerd. Alleen op plekken waar ze maximaal kunnen innen en waar het niet de verkeersveiligheid dient. Zo heb je hier een dijk waar ze nota bene een afgescheiden rijbaan hebben gemaakt voor fietsers (flink stuk stoep er tussen en op een plek zelfs een hek zodat je niets ziet als je daar afslaat). Het is dus niet zo heel erg gevaarlijk als je daar 70 rijdt. Ze kunnen beter hier in de straat die idioten die met piepende banden de bocht om komen controleren.

Evengoed heb ik afgelopen jaar 0 snelheidsboetes gehad (of had ik er nou 1 met de motor?). Vorig jaar 3 achter elkaar. Dat waren dure bonnen. Precies op 1 stuk van 100m waar ik in Amsterdam een beetje gas kon geven (frustratie...) en daar zetten die plurken een aanhangertje met camera obscura erin. Drie dagen achter elkaar geflitst. Maar ja...eigen schuld. De hele weg is het filerijden en dan een stukje voorbij de Sarphatitoren geloof ik stond ie... Domdomdom.

• DECOY88
(overleden)
europese politie kan ik het wel mee vinden zelfs de oost Europese vind ik niet erg om tegen te komen. het hangt er vanaf hoe jeje opstelt. als je ten oosten van duitsland komt zijn alle flitspalen foetsie. en kom je ooit een lazer controle tegen. maar zodanig opvallend dat je ze altijd wel ziet. behalve in servie. maar na een bedrag van 150-300 euro en rijontzegging. mocht ik toch maar gewoon doorrijden anders moest ik een nachtje blijven. en ik zat 15 min bij de grens vandaan. dus ze begrepen wel dat dat hem niet werd dus lieten ze mij gaan zonder een cent te lappen.

roemenie. dwars door een park heen(kortste route om wegwerkzaamheden) en daarna kwam ik op zijn afgesloten wegdeel. en toen had ik het gedaan. begon alleen over dat de weg afgesloten was en dat ik er niet mocht komen. maar ook hier werd niks betaald.

oekraine. politie post richting belarus. mooi staan proberen om mijn route voort te zetten. maar helaas ik moest omkeren. om 15km verder bij een militaire checkpoint te belanden. waar ik ook weer gratis mocht omkeren.

maar ook in nl weleens met 44 te hard op de lazergun mogen doorrijden omdat ik wist hoe hard ik er eigenlijk zou mogen. motoragenten kan je beter hebben.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb van onze lieve mods hier het verzoek gekregen om eindelijk eens een nieuw deel van dit topic te openen, aangezien we over de 50k posts zitten. Heeft iemand nog dingen die anders moeten in de startpost? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Nooooh
gaan we van het grootste topic op het hele forum opnieuw beginnen.

enige tip, laat het beginners vragen maar achterwege
het is meer algemeen gebrabbel

"het grote motor ouwehoer topic" is wellicht een betere naam

• Tankiej
Wat Aardschok zegt. Het is niet meer echt een beginnersvragen topic, maar gewoon een algemeen motorrijders topic. Natuurlijk kunnen beginners nog steeds hun vragen stellen in het andere topic, maar de naam mag wel anders :P

Wel jammer dat de mods alle grote topics opnieuw willen laten beginnen :o

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoewel het de lading inderdaad beter dekt, denk ik dat dat te uitnodigend is voor slowchats.

Waarom niet simpelweg "het motorrijders-topic"? Of een iets creatievere variant dan, maar ik heb nog geen koffie gehad dus verwacht die van mij voorlopig nog niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of laten we nog 50k berichten debatteren over de naam... :+
Laten we 'Het grote brei- en motortopic noemen'

Gewoon copy-past. Niet moeilijk doen. We zitten niet bij de Algemene Beschouwingen.

Pagina: 1 ... 516 517 518 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee