Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 515 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.142 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43

DinX

Motormuis

steveman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:53:
Zulk spul gedragen tijdens een weekje offroaden in Spanje vorig jaar. Toen ik daadwerkelijk op m'n plaat ging was ik erg blij dat ik het aan had! De deuk in de knieprotector had ik liever niet in m'n knieschijf gehad...

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor het geld moet je het precies niet doen bij Knox. 150 pond voor chest armour en 50 voor elleboog en knieën. Heb maar een mailtje gedaan naar het reisbureau om te vragen wat we onderweg tegenkomen. Je komt namelijk nogal wat uitersten tegen in de filmpjes en verslagen op internet. Ligt er maar net aan welke weg ze volgen (al heb je niet erg veel keuze daar :p).

Valt zoiets nog compact op te bergen of neemt het áltijd een hoop ruimte in ? Het moet natuurlijk mee in de bagage kunnen. (Als kan je er ook dingen in steken natuurlijk, tussen borst en rugbeschermer)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DinX schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:34:
[...]

Voor het geld moet je het precies niet doen bij Knox. 150 pond voor chest armour en 50 voor elleboog en knieën. Heb maar een mailtje gedaan naar het reisbureau om te vragen wat we onderweg tegenkomen. Je komt namelijk nogal wat uitersten tegen in de filmpjes en verslagen op internet. Ligt er maar net aan welke weg ze volgen (al heb je niet erg veel keuze daar :p).

Valt zoiets nog compact op te bergen of neemt het áltijd een hoop ruimte in ? Het moet natuurlijk mee in de bagage kunnen. (Als kan je er ook dingen in steken natuurlijk, tussen borst en rugbeschermer)
aandoen in het vliegtuig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Scheelt em weer een paar kg in de bagage :p

En je kan niet veilig genoeg zijn op het vliegtuig :+

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 15-09-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:06:
[...]
Denk trouwens dat de meeste rijscholen wel verwarmde handvatten hebben,
Je denkt teveel...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk toch met hem mee, mijn rijschool had het in ieder geval wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Van mij ook (zelfs aftermarket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Precies. Ik ken geen enkele rijschool in de Randstad die verwarmde handvaten op z'n motoren heeft zitten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Laatst online: 12:00
Ik had gisteravond de motor gepakt om even gauw naar een snackbar te crossen, maar toen ik hem startte, enkele seconden later, hoorde ik een seconde of twee een soort aanlopend gepiep. Beetje vergelijkbaar met dat geluid wat sommige (oude) autos maken als de V-snaar o.i.d. droog/versleten is; dan lijkt het net of ze met piepende bandjes wegrijden.

Na twee seconden was het wel weer weg, maar vond het wel vreemd! Had meteen even vloeistoffen gechecked maar die waren gewoon nog allemaal boven minimaal pijl.

Wat ik wel meteen maar ook even heb gedaan is de bandenspanning checken, 'k moest toch tanken. Was wel nodig :P Voor moet 2,5 bar zijn, was 1,5 :S. Achter was 2,5 bar en moest 2,8 zijn, dat viel wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:09:
[...]
Precies. Ik ken geen enkele rijschool in de Randstad die verwarmde handvaten op z'n motoren heeft zitten.
En terecht! Je moet leren afzien :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

[...]

Dan heb je niet alle rijscholen bezocht, want de mijne had het toch echt wel. En Amsterdam is best wel Randstad. Afijn, mijn n is ook maar 1. Het leek me alleen best voor zich spreken als je 1,5 à 2 uur AVD lessen geeft in de winter, dat je dan ook de handvatten verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Dan is dat recentelijk veranderd.

M'n pa is motorrijinstructeur in de Randstad (Rotterdam) Ik stond vaak genoeg met hem op de welbekende oefenterreinen alle motoren na te kijken van rijscholen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 15-09-2013 17:08 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Geen idee. Gaat om Versnel in Diemen (doet z'n AVB oefenen naast de Arena).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49
[...]

Mijn rijschool in IJsstelstein wel hoor... 2x Yamaha XJ6 met handvatverwarming (die ik overigens nooit heb aangehad.. ik heb niet zo snel last van kou).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 20:54
Bij de rijschool waar ik heb gelest hadden ook alle lesmotoren handvatverwarming. Weliswaar in Eindhoven, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
sylvesterrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:07:
De kogel is door de kerk, ik ga lessen! *O* Vanaf eind november, dat is na m'n verhuizing en vakantie.

Is het verstandig om onder winterse omstandigheden te lessen? Het zal niet altijd even comfortabel zijn (vanwege de kou en evt. gladheid), maar het is volgens mij wel beter om tips & tricks mee te krijgen van een instructeur wanneer ik voor het eerst op de weg ga onder winterse omstandigheden dan dat ik volgend op eigen houtje de weg op ga.

De voornaamste reden om m'n motorrijbewijs niet te halen was dat ik houd van snelheid en dat dat op een motor best verleidelijk is. Ik ga me gewoon lekker inhouden. :P
Nice! Eerlijk gezegd vind ik in de winter lessen echt drama, ik ben twee jaar geleden ook rond deze tijd begonnen en in oktober vond ik het niet bepaald fijn. Vooral de kou en regen zijn vervelend, het wordt dan meer iets wat je moet doen omdat je ervoor hebt betaald en dan in je achterhoofd houdend dat je er een betere motorrijder van wordt maar ondertussen geniet je totaal niet van de ervaring. Het moet immers leuk blijven toch. Na 1 les in de kou te hebben gereden heb ik gelijk thermo motorkleding aangeschaft want na een kwartiertje op de snelweg te knallen voel je je handen en voeten niet meer.

Owja, AVB in de regen is ook leuk, alles wordt 10x moeilijker omdat het regent, vooral de remproeven zijn fijn om te doen dan...

Mijn rijschool en andere rijscholen in Zoetermeer hadden allemaal geen handvat verwarming twee jaar geleden. Overigens heb ik niet gelest van november tot eind februari omdat het weer gewoon te slecht was volgens mijn rijinstructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Die van mij had ook geen verwarmde handvaten overigens.

Gewoon doorgaan in de winter zolang het kan. Zo erg is het ook weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 15-09-2013 17:40 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik was tijdens mijn lessen alleen heel erg blij met m'n doorwaaihandschoentjes :P Ik geloof overigens niet dat de motoren handvatverwarming hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vandaag voor het eerst gereden met een fiberglas helm (stone fiber), en wat is dat een wereld van verschil qua gewicht. Dacht altijd dat het lage gewicht een leuke extra was, maar dit is haast alsof ik geen helm meer op heb.

Ben van 1900 gram (polycarbonaat systeemhelm) naar 1100 gram gegaan (stone fiber intergraalhelm). Helaas wel wat dingen in moeten leveren, zoals het gemak van een opklapbaar kinstuk, ingebouwde zonnebril, bluetooth voorbereiding, luchtkoeling, windruis onderdrukking, oppompbare nekband, makkelijke kinsluiting, maar dat is het helemaal waard met zo'n lichtgewicht helmpje.

En nog een stuk veiliger ook, aangezien ik nu een solide kinstuk heb, DD sluiting, betere crashprotectie en een lager gewicht.

Marushin 999RS voor degene die er thuis in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04

-tom-562

Oliesjeik

Lekker he, ik ben ook echt superblij met het gewicht van mijn HJC R-PHA 10 helm, toen ik 'm op had viel me vooral op hoe 'snel' je nu je hoofd kan draaien

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn XR-1100 is 1500 gram wat enorm veel scheelt met mijn oude HJC helm. Iedereen die de helm vastpakt zegt ook gelijk dat ie enorm licht is. 1100 gram scheelt daar weer een flink stuk mee, dus dat zal nog wel veel fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX geniet dan weer met z'n Schuberth C3 Pro

Van een 1700 gr bij de Nolan N103 naar 1570 gr. Geweldig.
En dan het geluid, 82dB bij 100 km/u ... rust :)

Geweldige specs voor een systeemhelm. Je betaalt er dan wel een smak geld voor :X

[ Voor 87% gewijzigd door DinX op 15-09-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zo... Vandaag ff op en neer naar noordwijk om het brugklaskamp voor te bereiden.

Rij ik op de a44, zie ik in de verte een k100rt stilstaan. Stilgevallen op een brug, precies waar geen vluchtstrook is. Over ongelukkige plekken gesproken....

Om een lang verhaal kort te maken;
Motor achter hem neergezet, verkeer naar de 2e baan gestuurd, hij kon zijn motor naar beneden krijgen, op de vluchtstrook benzine uit mijn tank over geheveld (met het vulspuitje van 20ml voor de benzinebranders, dat duurde even) en samen naar het tankstation bij sassenheim gereden. Daarna samen opgereden naar noordwijk en gedag gezwaaid.

Het opvallende: er zijn denk ik wel 20 fietsen gepasseerd, niemand die ook maar stopte of gebaarde of alles ok was. Doen we dat tegenwoordig niet meer?

Pas later (nu eigenlijk) bedenk ik me dat er op 20cm verkeer met 120 voorbij raasde... Best..... Onveilig..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Teacher, het is mooi dat je geholpen hebt, maar je hebt wel met gevaar voor eigen leven iemand geholpen die zo snugger was om een K100RT droog te laten lopen. In Nederland, met een tankstation om de 15 kilometer, heb je geen excuus om stil te vallen zonder benzine. Zeker niet op een "moderne" motor met dagteller en reserve-lampje.

Het had ook wat anders kunnen zijn, maar in dat geval: Doorlopen tot je bij een vluchtstrook bent, achter de vluchtstrook staan en ANWB/Route Mobiel bellen. Langs de snelweg, en zeker de A44, heb je toch geen ruimte om uitgebreid te sleutelen. Wegslepen is de beste optie, aangezien je daar zo snel mogelijk weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de beginnende motorrijder: wat is het teken/gebaar "is alles oke"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:49:

:+

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 15-09-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:49:
Duimpje + vragende blik. Doe ik dan. Geen idee of er iets gestandaardiseerd is, want ik sta nooit stil zonder benzine ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:16:
[...]
Nice! Eerlijk gezegd vind ik in de winter lessen echt drama, ik ben twee jaar geleden ook rond deze tijd begonnen en in oktober vond ik het niet bepaald fijn. Vooral de kou en regen zijn vervelend, het wordt dan meer iets wat je moet doen omdat je ervoor hebt betaald en dan in je achterhoofd houdend dat je er een betere motorrijder van wordt maar ondertussen geniet je totaal niet van de ervaring. Het moet immers leuk blijven toch.
Nee, dat vind ik niet. Ik volg les om mijn rijbewijs te halen en uiteraard mag dat wel fun zijn, maar als je goed voorbereid op weg wil, is het naar mijn idee beter om onder alle omstandigheden te hebben gereden. Moet je ook genieten van school? Nee toch? Het hoeft ook weer geen drama te zijn, maar het gaat erom dat je iets leert. Het heeft geen nut om mensen af te leveren die met het eerste regenbuitje bagger schijten omdat ze zo nodig moesten genieten van het lessen. Nee, afzien mag best. Daar wordt je hard van. En dat zeg ik niet voor de grap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
teacher schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:49:

Het opvallende: er zijn denk ik wel 20 fietsen gepasseerd, niemand die ook maar stopte of gebaarde of alles ok was. Doen we dat tegenwoordig niet meer?
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:43:
Teacher, het is mooi dat je geholpen hebt, maar je hebt wel met gevaar voor eigen leven iemand geholpen die zo snugger was om een K100RT droog te laten lopen. In Nederland, met een tankstation om de 15 kilometer, heb je geen excuus om stil te vallen zonder benzine. Zeker niet op een "moderne" motor met dagteller en reserve-lampje.

Het had ook wat anders kunnen zijn, maar in dat geval: Doorlopen tot je bij een vluchtstrook bent, achter de vluchtstrook staan en ANWB/Route Mobiel bellen. Langs de snelweg, en zeker de A44, heb je toch geen ruimte om uitgebreid te sleutelen. Wegslepen is de beste optie, aangezien je daar zo snel mogelijk weg wilt.
b_smulders heeft een punt.

Die rijder had op zijn minst even de Politie kunnen bellen zodat Rijkswaterstaat die baan voor hem had kunnen afsluiten en zo'n mooie gele motor van de Overheid hem weg had kunnen begeleiden.

Ik keur je actie ook niet af. Ook ik zou hem zeker wel helpen op de manier waarop jij dat hebt gedaan, maar ik heb dan ook wat oranje zwaailichten-zooi en flitsdingen in m'n topkoffer zitten waardoor ik dan wat meer zichtbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

teacher schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:49:
...bla...

...bla...
Als je iemand al ziet helpen rijd jezelf toch ook door?? Ik wel. Nouja ik rijd sowieso door. Maar ik ben een egoist wat dat betreft. :9

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het stomme was, hij had net aan de helft van de kilometers op een tank gereden, dus er zal wel iets mis geweest zijn...

En ik heb de gave om heel slecht op mezelf te passen... Dit is daar weer een voorbeeld van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Stoppen om te helpen als ik op de motor ben en iemand zie stil staan? Ja, ik kan gaan kijken alsof ik er verstand van heb, maar daar gaat die motor niet van starten. En benzine overhevelen is leuk als je er spullen voor hebt. Ik heb geen slang bij me en ik ga niet met de mond benzine opzuigen. Dat gif wat er tegenwoordig in zit is mij te tricky.
Langs de snelweg rij ik door. Daar staan praatpalen en meestal heeft iemand wel een mobiel bij zich om anwb of knmv te bellen. Op provinciale wegen en het landelijk gebied is het misschien iets anders. Dan moet iemand ook kenbaar maken dat ie hulp nodig heeft. Het kan ook dat ze even gestopt zijn om te pissen oid. Zwaai maar, dan stop ik wel om te kijken wat ik kan doen. Wat mij betreft ligt de bal bij degene die hulp nodig heeft. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om iedereen die stil staat met ingewikkelde handgebaren te vragen of ie wat moet. Lijkt me redelijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als ik het optijd zie en kan stoppen, dan stop ik meestal wel. Ook als ik het probleem niet direct op kan lossen, word het meestal wel op prijs gesteld.

Ook op de snelweg stop ik als er ruimte is, maar 9 van de 10x zie ik het te laat of is het te druk om veilig naar de vluchtstrook te gaan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 16 september 2013 @ 01:58:
[...]

Nee, dat vind ik niet. Ik volg les om mijn rijbewijs te halen en uiteraard mag dat wel fun zijn, maar als je goed voorbereid op weg wil, is het naar mijn idee beter om onder alle omstandigheden te hebben gereden. Moet je ook genieten van school? Nee toch? Het hoeft ook weer geen drama te zijn, maar het gaat erom dat je iets leert. Het heeft geen nut om mensen af te leveren die met het eerste regenbuitje bagger schijten omdat ze zo nodig moesten genieten van het lessen. Nee, afzien mag best. Daar wordt je hard van. En dat zeg ik niet voor de grap ;)
Helemaal met je eens :) Een prachtig voorbeeld, afgelopen week zat ik achter twee Ducati rijders met niet alleen een verkeersinzicht van een kanariepiet. Maar toen het begon te regenen kon zelfs mijn bejaarde tante met haar 45 km/h autotje 3 x een rondje om ze heen rijden :F :X

Overigens ik was ook geen fan van rijden in de regen, ik heb mijzelf echt gedwongen om in de regen te rijden. Dus elke dag woon/werkverkeer en zodra er donkere buien te zien waren meteen de motor pakken. Sterker nog ik begin in de regen te rijden steeds leuker te vinden 8)7

>:)

[YouTube: http://youtu.be/HMtYXULGWKM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik ben ooit één keer gestopt toen ik een GS langs de weg zag staan en ik toevallig met een tankje benzine in mn auto rondreed. Paar liter er in gegooid, uitgelegd dat er 2km verderop een tankstation zat, even zien dat de motor start en ik was weer weg, want stilstaan op vluchtstroken is niet mn hobby.

Vroeger voor mn werk vaak genoeg gedaan en als je soms ziet wat mensen uithalen om langs een omleiding/afzetting heen te gaan, pfff... die kregen hun rijbewijs bij een pakje boter ofzo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Over stilstaan voor andere motoren:
Zelf 2x gestopt; 1x voor een knal gele triumph speed bij Amersfoort in de buurt, ding had de geest gegeven en meneer zat al anderhalf uur op de anwb te wachten. 1 zekeringetje verder uit mn tanktas en hij kon weer rijden. :)
1x voor een BMW... weet ik niet meer - maar dat was al geregeld via vrienden dus kon ik meteen weer weg.

Vrijdag terug van 3 weken motorvakantie frankrijk die ...anders... liep dan gepland.
Op de snelweg tussen Gent en Brussel stil moeten staan omdat een deel van mn bepakking dreigde eraf te waaien - totaal 3 (!) motoren die bij me hebben gestaan om te vragen of alles ok was - super ervaring. :)

De vakantie zelf:
Tussen Péronne en Creil stil gestaan - Motor wilde niet starten, geen elektra, niks. Zelf dus al heel snel door dat accu in ieder geval dood was. 3 uur later heeft de franse Depannage me naar Creil gesleept naar een suzuki dealer waar ze even €250,- en 2 dagen de tijd wilden voor een nieuwe accu en stator voor in de dynamo.
2 dagen later naar Parijs, wederom problemen, gelukkig de motor aan kunnen duwen. [insert onwijs slechte ANWB service hier] 7 uur later, een tolk die ophing uit frustratie en een franse depannage die zo hun best hebben gedaan en me naar Vitry sur Seine hebben gesleept om accu op te laden en ik was het zat - omgekeerd en naar huis.
Helaas bij De Pinte bij Gent begaf ie het weer.
Belgische depannage was echt, echt, super. Ik zit er serieus over na te denken taart te sturen vanwege de bijzonder kwalitatieve service en respons.
Binnen 10 minuten eerst het ene depannage bedrijf die heeft vastgesteld dat dynamo toch nog niet goed was, meneer heeft toen geregeld dat er 10 minuten later een sleepwagen kwam. Sleepwagen heeft de motor bij depot afgeleverd en me naar een hotel gebracht en korting bij de hotel geregeld.
Volgende dag een vervangende auto gekregen en repatriëring geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GenjiBlade schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:33:
Over stilstaan voor andere motoren:
Zelf 2x gestopt; 1x voor een knal gele triumph speed bij Amersfoort in de buurt, ding had de geest gegeven en meneer zat al anderhalf uur op de anwb te wachten. 1 zekeringetje verder uit mn tanktas en hij kon weer rijden. :)
Hee, die heb ik ook wel eens zien rijden op de A1 ri. Amersfoort!
...gillend naar huis verhaal...
Leuke vakantie -O-

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Depannage in Frankrijk... Ik hoop ze nooit nodig te hebben :X

Een paar jaar geleden ben ik samen met mijn vader in een klassieke Jaguar stilgevallen vlak voor het oprijden van de boot in Calais. Na lang wachten hadden ze de wagen afgesleept naar een of andere hakkietakkie-garage, waar we erachter komen dat de rotor van de ontsteking op z'n eind was. Hadden ze niet op voorraad, maar ze konden wel een andere passend maken.

Resultaat: de boot op kunnen rijden, met heel veel moeite weer eraf, om in Dover erachter te komen dat de "op maat gemaakte" rotor de distributiekap gesloopt had... En bedankt Franse monteurs. Gelukkig zijn oude Jaguar-onderdelen in Engeland een stuk makkelijker te krijgen, en heeft de AA netjes een onderdelenzaak opgezocht en een taxi die kant op geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
sylvesterrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:10:
Hmm... Het is dat ik komende maand ga verhuizen naar een andere woonplaats (Utrecht -> Den Haag) en ik in november 2-3 weken op vakantie ga, anders was ik al begonnen denk ik.

Ik kan er ook voor kiezen om zo snel mogelijk te beginnen en vóór de vakantie klaar te zijn met de lessen. :*)
Ik heb voor volgende week maandag een proefles ingepland en volgende week woensdag het theorie-examen. :P

Ben benieuwd of het me binnen een maand of anderhalf gaat lukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Moet zeggen - ik was alweer thuis na 1 week van de drie. Diezelfde avond via vakantieveilingen een 6 pers. sta caravan in de Vendée. 7 nachten voor 40€. Volgende ochtend was ik (in de auto dan) alweer weg. 1100km in 12 uur tijd.
Rest van de vakantie was wél tof, alleen jammer dat het niet met de motor was. Highroping, Ziplining, Quad rijden, véél lezen.. Yeah.. 2e helft van de vakantie was gaaf.

Nasleep:
Verzekering claimt dat mn reisverzekering geen overnachtingen dekt bij pech onderweg (Sleep + Repatriëringskosten zijn dan wél weer verzekerd 8)7 )
ANWB moet nu bij suzukidealer Creil in Frankrijk het geld of terugkrijgen of opdracht krijgen om op hun kosten de motor te fixen bij een motorgarage in NL - kan nog lang duren vermoed ik....
Intussen heeft de motor doordat ie wéér uit elkaar moest en het één en ander onderweg als gevolg van stuk ging natuurlijk meer schade opgelopen dan nodig was ... totale schade tot nu toe is een kleine 800€ wat ik waarschijnlijk nooit meer terug zie (Reparatie kosten frankrijk + Hotels), motor in NL laten fixen is nu op 400€ gezet. Totaal 1.2k onvoorziene kosten dus.

Plannen om een VFR aan te schaffen zijn nu dus helaas op een plankje gezet.
Volgend jaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Klote man!
Ik heb de ANWB 1x nodig gehad in Frankrijk vorig jaar. Ergens in de middle-of-nowhere nabij Creutzwald. Duurde 2 a 3 uur voordat de sleepdienst er was (ze stuurden niet eens een monteur), aan het eind van de middag. Gelukkig kon de beste man Duits (we zaten vlakbij Duitsland), dat scheelde al een hoop. De motor is eigenlijk meteen afgesleept, maar omdat het 's avonds was, was er geen motorzaak meer open. De sleper (hij reed zelf een Kawasaki en deed echt z'n best voor ons) heeft ons toen bij een budget hotel afgezet, en korting geregeld. De volgende ochtend om 9:00 stond 'ie op de stoep en zijn we naar een Suzuki garage gereden (dat hing op de gevel tenminste), alleen die wilden er niet aan beginnen omdat hij blijkbaar geen Suzuki dealer meer was, en hij kende de motor niet :P (terwijl het motorisch niet eens heel bijzonder was). Daarna zijn we naar een Honda garage gereden, en die hebben toen de bougie's vervangen, carb's schoongemaakt en gesynced, en de choke gangbaar gemaakt (die bleef hangen) plus nog wat vacuumslangetjes vast gezet. Kostte me uiteindelijk 150 euro.
Hotelkosten heb ik niet terug gekregen, maar van het afslepen e.d. heb ik nooit meer iets gehoord. De service van de AWNB vond ik matig. Ik heb ze zelf continu moeten bellen met statusupdates

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:51:
Op de motor kijk ik niet naar verbruik. Plezier staat op nr 1. Met de auto let ik er wel erg op. :o
aCar op Android foon. Iedere tankbeurt invullen en dan iedere 3-4 tankbeurten thuis eens de statistieken een glimps geven. Interessant weetje maar ik pas mijn rijstijl er nauwelijks op aan.
Youk schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:35:
Leuk tankbeurtje achter de rug. Voor 32 € mogen aftikken, dan ging er wel 19,99 l ron 98 in. De tank van mijn Viffer is 21 l. :X Ik kwam uit op 308 km gereden met die tank en een verbruik van 6,5 l/100 km. En dat is zeker niet slecht. Zo'n Viffer is een dorstige jongen en dit waren allemaal kilometers tijdens de spitsuren, half op A12 (Brussel - Antwerpen) het stuk met de verkeerslichten en verder kleine wegen + stadsverkeer.
6e gen Viffer zou een tank hebben van 22L. Gemiddeld doe ik er 16L in. Gemiddeld 6.7L/100km (1:15), beste 5.0L/100km (1:20) maar dat was echt 90+% aan 130 of 110 op autosnelweg. Het reservelichtje is wel erg nerveus. Ik kreeg het lichtje, reed nog 45km verder (vorige eigenaar zei me dat het na dat lichtje zo'n 50km zou doen) en dan nóg ging er maar 19L in.

Verder waarom Euro98? Heb me laten vertellen door een instructeur (hearsay van een niet-mechanieker dus) dat dit zelfs slechter is behalve voor racers en andere getunede beesten. Gewoon Euro95 zoals in de handleiding aangeraden wordt. ... Heb ik me laten vertellen.
sylvesterrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:07:
De kogel is door de kerk, ik ga lessen! *O* Vanaf eind november, dat is na m'n verhuizing en vakantie.

Is het verstandig om onder winterse omstandigheden te lessen? ...
Zolang je jezelf er niet door laat afschrikken leer je best onder moeilijke omstandigheden. Ook niet vergeten dat áls je met de motor van de rijschool valt, je eigen (toekomstige?) motor ongeschaafd blijft >:) hey, je betaald die verzekering voor iets (zelf niet op rijschool gevallen).

Verder gewoon goede (motor) winterhandschoenen, volledig pak en een fleece. Balaclava onder de helm en rond de nek. Na 4 uur waren mijn vingers best koud en zeg ik dit doordehands, krijg ik de opmerking van m'n leraar "hey, niet trunten hé" :| Okay, ik zeg al niks meer :) Ik had zeker geen handvatverwarming en verder gaan de opleidingen doorgaans op een naked (geen schermpje of noemenswaardige tupperware).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoog octaan heb je eigenlijk alleen maar nodig als je merkt dat je motor detoneert
(vroegtijdige ontsteking) en komt eigenlijk alleen maar voor bij hoge motoren met hoge compressie in de cilinders

vaak loopt het net iets schoner, maar dat voordeel is bijna te verwaarlozen.
en je gaat ook niet meer kms uit 98 halen vergeleken met 95.

kleine p.s. ivm het het benzine commentaar hierboven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:25:
...

[...]

6e gen Viffer zou een tank hebben van 22L. Gemiddeld doe ik er 16L in. Gemiddeld 6.7L/100km (1:15), beste 5.0L/100km (1:20) maar dat was echt 90+% aan 130 of 110 op autosnelweg. Het reservelichtje is wel erg nerveus. Ik kreeg het lichtje, reed nog 45km verder (vorige eigenaar zei me dat het na dat lichtje zo'n 50km zou doen) en dan nóg ging er maar 19L in.

Verder waarom Euro98? Heb me laten vertellen door een instructeur (hearsay van een niet-mechanieker dus) dat dit zelfs slechter is behalve voor racers en andere getunede beesten. Gewoon Euro95 zoals in de handleiding aangeraden wordt. ... Heb ik me laten vertellen.

...
Heb een K&N luchtfilter, motad uitlaatcollector zonder cat en open demper. Dit laten afstellen met een power commander. Draait dus het beste op ron98, want hierop afgestemd.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:25:
[...]

aCar op Android foon. Iedere tankbeurt invullen en dan iedere 3-4 tankbeurten thuis eens de statistieken een glimps geven. Interessant weetje maar ik pas mijn rijstijl er nauwelijks op aan.
Dat is een mooie. Heb de 1e tankbeurt van gisteren er al ingezet! Wel even alles omgezet naar Km/h - KM - Liter etc. Het is echt een Amerikaanse app anders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik gebruik ook aCar. Leuk appje. Hou er alle kosten van de motor en de beurten op bij. Niet voor budgetplanning, maar gewoon om te zien hoe lang je met die dingen doet en wanneer precies de remblokken of banden zijn gewisseld enzo. Best leuk om bij te houden. En de ritjes natuurlijk.
En op zich is het best aardig om na een paar jaar te zien wat dat ding je nou gekost heeft. Maar ik ga er niet harder of zachter van rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ik gebruik Fuelly voor brandstof. Makkelijk om in te voeren, CSV export en een erg fijne UI om grafieken en andere berekende gegevens te zien.

Zo is het goed te zien dat ik in de zomer veel minder brandstof verbruik dan in de winter (1:42 vs 1:38).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mijn fiets verbruikt in de winter helemaal niets!! :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die van mij ook, lekkah goedkoop :P
Ik ga van de week m'n motorstalling op 13-hoog klaarmaken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:28:
Die van mij ook, lekkah goedkoop :P
Ik ga van de week m'n motorstalling op 13-hoog klaarmaken :P
zoiets :+
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1060857_zpse0ff3acb.jpg

en geen tweaker zonder laptop *O*
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1060928_zps22a611ad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:04:
[...]

zoiets :+
[afbeelding]

en geen tweaker zonder laptop *O*
[afbeelding]
Ja, zoiets :P
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/277629_10151284077258968_327760568_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/530983_10151558605478968_1366056379_n.jpg

Die laptop met plastic zak eromheen vind ik wel een goed idee trouwens. Nooit aan gedacht, normaal pak ik even m'n ipad maar daar moet je goed mee oppassen in een werkplaats :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Lol Decoy is dat mijn laptop die ik een tijdje geleden aan jou heb verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een dedicated laptop voor werkplaatshandboeken... Clever! Ik heb hier nog een dell staat die eigenlijk met pensioen is, die kan dat prima doen!

Alhoewel een beduimelde peters ook lekker is :Y

Vandaag trouwens met een motorrijdende collega een stappenplan afgesproken bij gestrande motorrijders:

- zet je motor er achter met knippers aan
- spreek hem aan "wat is er mis"
* ehhh... Benzine op!
- teruglopen, opstappen, wegrijden.

Iets met evolutietheorie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:31:
Lol Decoy is dat mijn laptop die ik een tijdje geleden aan jou heb verkocht?
:N zal iemand anders geweest zijn.

dit is de oude slome laptop van mijn zus. zat 256MB ram in. nu 2GB en is weer bruikbaar. een of andere acer uit 2005 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
DECOY88 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 05:54:
[...]

:N zal iemand anders geweest zijn.

dit is de oude slome laptop van mijn zus. zat 256MB ram in. nu 2GB en is weer bruikbaar. een of andere acer uit 2005 ofzo.
Weird; ik heb exact dezelfde verkocht aan iemand hier op Tweakers, met vrijwel dezelfde nick als de jouwe.

Wel een goed idee zo, aan de muur, voor snel informatie opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 17-09-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Volgens mij hebben de automobilisten door dat ik een nieuwe helm heb, want ik ben al twee keer "gedoopt". Heerlijk zo'n spiritussmaak in je mond.

Ik blijf het vreemd vinden hoe "disconnected" sommige automobilisten zijn met hun omgeving. Je gooit toch ook niet je emmertje sop uit het raam zonder te kijken of er iemand op de stoep loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Och. ruitenwisser vloeistof, peuken, fruit, papier en zelfs een keer een leeg McDonalds zak (vermoedelijk inclusief lege burger verpakkingen). Helaas moeten we de wegen delen met volk die het eigenlijk niet hebben verdiend er te mogen rijden, al moet ik zeggen dat het er gelukkig weinig zijn.
Bovenstaande mensen mogen wat mij betreft wegens vervuiling alleen al worden beboet, laat staan dat hun bende op mij of andere motorrijders terecht komt en al dan niet een gevaarlijke dan toch een vieze ervaring oplevert.
Ik snap dan ook niet waarom het zoveel moeite kost om je troep bij je te houden in de auto. Ook ik drink/eet wel eens wat achter het stuur en rook in m'n auto maar ik dump die zooi niet op de openbareweg/in de natuur. Dat gaat thuis de kliko/oudpapierbak in, waar het hoort.

Meestal helpt het om bij een stoplicht te staan en de persoon in kwestie erop aan te spreken, al heb ik één keer wel van een busje te horen gekregen "Maar jullie motorrijders zijn allemaal al vies volk dus wat boeit het?"
De neiging om z'n spiegel eraf te meppen was groot maar gelukkig had ik een stemmetje die me vertelde dat dat waarschijnlijk alleen ergenis oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als ik mijn voorruit moet sproeien dan doe ik dat gewoon. Ook als er een motor achter mij rijd. Maar peuken en andere dingen uit het raam gooien vind ik ook een no-go. Doen sein of toeter ik altijd eventjes.

@b_smulders: Rijd je met je vizier open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:44:
Volgens mij hebben de automobilisten door dat ik een nieuwe helm heb, want ik ben al twee keer "gedoopt". Heerlijk zo'n spiritussmaak in je mond.

Ik blijf het vreemd vinden hoe "disconnected" sommige automobilisten zijn met hun omgeving. Je gooit toch ook niet je emmertje sop uit het raam zonder te kijken of er iemand op de stoep loopt?
Ach, ik moet je eerlijk zeggen dat ik voordat ik motor reed ook nooit echt keek of er een motorrijder achter me zit als ik ff wat ruitenwisservloeistof spuit. Ik let er volgens mij nu niet eens echt op

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

GenjiBlade schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:06:
Meestal helpt het om bij een stoplicht te staan en de persoon in kwestie erop aan te spreken,
Oplossing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:12:
Als ik mijn voorruit moet sproeien dan doe ik dat gewoon. Ook als er een motor achter mij rijd. Maar peuken en andere dingen uit het raam gooien vind ik ook een no-go. Doen sein of toeter ik altijd eventjes.

@b_smulders: Rijd je met je vizier open?
Binnen de bebouwde kom: Vizier op een klein kiertje. Met het vizier volledig dicht krijg ik het gevoel dat ik auto rij, het dempt teveel geluid.

Dat kleine kiertje is zo klein dat ik geen stenen / dieren in mijn gezicht krijg. Maar wel groot genoeg om sproeiervloeistof in mijn neus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59

Rick-Jan

always connected

Intussen ben ik druk op zoek naar een a1 motor. Eigenlijk wil ik er voor die 2jaar (nog niet eens) een niet al te dure motor aanschaffen. Nu zag ik op meerdere websites wat oudere motoren staan (1970-1980) Nu vroeg ik mij af of dit een goed idee is om op zoiets te beginnen: hoe zit het met onderhoud,verzekering enz? bijvoorbeeld zoiets:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

@apache Wat voor modellen moet ik dan aan denken :) ? Compleet pak heb ik al, maar bedoelde qua verzekering ook iets van oldtimer verzekering voor een jong persoon o.i.d.

Dit is nieuwer, maar ook een stuk duurder.

http://www.tweedehands.nl...l&user=2494184&locale=all

[ Voor 24% gewijzigd door Rick-Jan op 17-09-2013 15:45 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33

_Apache_

For life.

Neem liever een motor die wat jonger is, maar nog steeds geen vermogen kost. iets vanaf begin jaren 80 to jaren 90. Heb je meer vermogen, en onderhoud ligt echt aan hoe deze behandelt is.

Verzekeren is juist easy. Je gaat het toch niet verzekeren voor die keer dat je hem uit je handen laat vallen. Dus alleen WA en dat is vanaf 5-7,5 eur p/m oid.

Meeste geld gaat ws zitten in de kleding.

[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 17-09-2013 15:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
_Apache_ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:01:
Meeste geld gaat ws zitten in de kleding.
Brandstof O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tylen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:12:
Als ik mijn voorruit moet sproeien dan doe ik dat gewoon.
QFT^

Het is echt niet aan een autobestuurder om te gaan kijken of iemand achter zich toevallig zijn helm/raam/whatever heeft open staan.
Moet je maar je vizier dichthouden. Helpt trouwens ook tegen vliegen/regen/stof/zand/...

Of what's next? Plassen vermijden? Zorgen dat je auto geen zand/steenjes doet opwaaien?
Komaan zeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:48:
[...]

QFT^

Het is echt niet aan een autobestuurder om te gaan kijken of iemand achter zich toevallig zijn helm/raam/whatever heeft open staan.
Moet je maar je vizier dichthouden. Helpt trouwens ook tegen vliegen/regen/stof/zand/...

Of what's next? Plassen vermijden? Zorgen dat je auto geen zand/steenjes doet opwaaien?
Komaan zeg ...
Volgens mij hebben fietsers en voetgangers geen vizier om dicht te doen.

En ja, als ik auto rij en er niks achter me zit, minder ik vaart voor plassen. Zelfde voor zand, als ik in de zomer met twee banden door de berm moet kijk ik altijd even in de spiegel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Laatst online: 15-07 00:36
Rick-Jan schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:54:
Intussen ben ik druk op zoek naar een a1 motor. Eigenlijk wil ik er voor die 2jaar (nog niet eens) een niet al te dure motor aanschaffen. Nu zag ik op meerdere websites wat oudere motoren staan (1970-1980) Nu vroeg ik mij af of dit een goed idee is om op zoiets te beginnen: hoe zit het met onderhoud,verzekering enz? bijvoorbeeld zoiets:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

@apache Wat voor modellen moet ik dan aan denken :) ? Compleet pak heb ik al, maar bedoelde qua verzekering ook iets van oldtimer verzekering voor een jong persoon o.i.d.

Dit is nieuwer, maar ook een stuk duurder.

http://www.tweedehands.nl...l&user=2494184&locale=all
DT125 niet iets voor jou? http://www.marktplaats.nl...e0818a26e&previousPage=lr Lijkt mij leuker rijden dan een XL125 :9 Weet alleen niet zeker als hij ook 11kW op papier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:10:
Die zitten dan ook niet met dezelfde snelheid achter een auto, dus die hebben er geen last van (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ben ik dan de enigste die vol overtuiging zoveel mogelijk met kinstuk opengeklapt rijd tot mijn bek zwart ziet? (wel zonnevizier omlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Yes.

You are weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik rij tot ~70kph ook bijna altijd met mijn vizier open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mij is het juist andersom. Zodra ik ook maar 5km/u rij gaat het vizier dicht. Ik heb het alleen open bij een stoplicht, verder altijd direct dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
impuls aankoop :+

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-M-z_nfkDqMg/Ujh2zWGgqnI/AAAAAAAABZg/mSGTU7TxN_g/s800/IMAG0627.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OHRS1tqyBj8/Ujh29O-W3uI/AAAAAAAABZw/n-AnF3bkvR4/s800/IMAG0629.jpg[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:10:
[...]

En ja, als ik auto rij en er niks achter me zit, minder ik vaart voor plassen. Zelfde voor zand, als ik in de zomer met twee banden door de berm moet kijk ik altijd even in de spiegel.
Remmen voor plassen??? Nee, gas erbij juist. Ben wat dat betreft net een klein kind. Maarja ik vind aqua planning ook leuk hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
voor aan de muur O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:53:
[...]

Remmen voor plassen??? Nee, gas erbij juist. Ben wat dat betreft net een klein kind. Maarja ik vind aqua planning ook leuk hahahaha.
klinkt bekend _O- en als het regent niet onder de 100 komen anders word mijn pak niet schoon.

en ja dat ding stinkt echt na een week vakantie zonder regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

charrel

Cortisol4life..

Laser bochten zo te zien? Mag ik hopen dat je niet al teveel betaald heb.... lassen kunnen ze daar niet echt. Mijn set onder de r1200gs ziet er iig niet meer uit... heb ik al 2x opnieuw moeten laten lassen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 11:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:10:
ben ik dan de enigste die vol overtuiging zoveel mogelijk met kinstuk opengeklapt rijd tot mijn bek zwart ziet? (wel zonnevizier omlaag)
Hangt af van het weer. Vandaag bijvoorbeeld niet, maar bij volle zon op een overzichtelijke weg: zekere niet de enige ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
En altijd weer jammer als er nét niet iemand op de stoep loopt. Altijd al een keer willen doen... :+

Dit werk:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1094/551340460_928ff9ba85_o.jpg
LeMans_Q318 by Mike Philippens, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Iemand trouwens met een goed onderbouwde mening over... banden? :) Met name tijdens het regenseizoen (volop aangebroken) vraag ik me weleens af of ik mijn banden niet gruwelijk onderschat in de bochten. Ik hou van voorzichtig rijden, en ik heb weleens een slippertje meegemaakt (welke met sissers afliepen), maar als ik sommige coureurs op het circuit plat door een bocht zie gaan in de stromende regen vraag ik me weleens af of juist het extreem voorzichtige rijden wat ik tentoonstel niet nadeliger is dan ik doorheb.

Kortom: Zou best eens willen weten wat ik eigenlijk kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
charrel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:28:
[...]

Laser bochten zo te zien? Mag ik hopen dat je niet al teveel betaald heb.... lassen kunnen ze daar niet echt. Mijn set onder de r1200gs ziet er iig niet meer uit... heb ik al 2x opnieuw moeten laten lassen. :/
laser bochten idd maar ik hoor anders prima verhalen over laser :?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:54
Blue-eagle schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:30:
Iemand trouwens met een goed onderbouwde mening over... banden? :) Met name tijdens het regenseizoen (volop aangebroken) vraag ik me weleens af of ik mijn banden niet gruwelijk onderschat in de bochten. Ik hou van voorzichtig rijden, en ik heb weleens een slippertje meegemaakt (welke met sissers afliepen), maar als ik sommige coureurs op het circuit plat door een bocht zie gaan in de stromende regen vraag ik me weleens af of juist het extreem voorzichtige rijden wat ik tentoonstel niet nadeliger is dan ik doorheb.

Meer dan je denkt :P Ik had het 'geluk' dat het regende tijdens een aantal van mijn lessen. Ik ben toen steeds verder gaan pushen, totdat ik zelf echt niet meer durfde. En dat was dus al voordat de banden er mee ophielden. Ik ben in de regen dan ook niet heel schijterig, maar het probleem met de openbare weg is, dat deze openbaar is ;) Je weet niet of en waar er diesel ligt, olie of andere ongein.

Maar het klinkt alsof jij een keer een VRO moet gaan doen :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27

De band maakt veel verschil. Pak een band die ook goed bekend staat in de regen. Let ook erg op het wegdek. Hier in de buurt heb je een straat + bocht met glad asfalt, en met regen is die bocht echt spek glad. In de loop der jaren veel motoren/brommers/scooters/fietsers onderuit gegaan. In je eigen omgeving weet je de plekken meestal wel. In onbekende gebieden niet. Mijn motto is gewoon rustig rijden en 110% veilig. Dan kom je thuis.

En anders krijg je dit:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:01

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

offtopic:
Olaf Mol verdiende ooit de gouden ezel bij Kopspijkers omdat ie verklaarde speciaal terug te rijden voor de kans een om een oud vrouwtje bij een bushalte zeiknat te maken. Van mij had ie die ezel rectaal ingebracht kunnen krijgen. :r

Eenieder die dat leuk vindt, mag van mij een enge ziekte krijgen. Vooral die @#$*patient die het bij mij flikte op 5 december 2001 bij Amsterdam Arena

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ricepuppet
Nou nou nou, het is maar gewoon water, je droogt heus wel weer op. Het is niet alsof een regen van spijkers je lichaam penetreert.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49
Ricepuppet schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:18:
Nou nou nou, het is maar gewoon water, je droogt heus wel weer op. Het is niet alsof een regen van spijkers je lichaam penetreert.
Nee fijn idd. Als je bij een bushalte staat een lading water vermengd met olie en vet over je pantalon krijgen die je vervolgens zelfs via de stomerij niet meer schoon krijgt omdat hij de hele dag op werk de kans heeft gekregen om te 'drogen'.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Marc heeft het al eerder gezegd, maar hier ook mijn mening. Je kunt in de regen heel ver gaan, sterker nog, de gemiddelde motorband heeft nog zo'n 70% van de grip die de band normaal zou hebben in droog weer. Zelf rij ik daarom zonder problemen ook flink door in de regen.

Toch moet je in de regen op de openbare weg wel goed opletten, putdeksels en witte strepen zijn erg glad, maar let ook goed op olie vlekken.

Voor de rest is rijden in de regen gewoon leuk :)

http://www.anwbmotor.nl/b...tijd/motorrijden-de-regen

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk dat bij 95% van de rijders eerder de rijder zelf de beperking is dan de banden, in alle weertypes.

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:48:
[...]

En altijd weer jammer als er nét niet iemand op de stoep loopt. Altijd al een keer willen doen... :+

Dit werk:
[afbeelding]
LeMans_Q318 by Mike Philippens, on Flickr
Haha paar keer gedaan. Ooit ergens een keer in 2001 in Amsterdam, die was echt leuk hahaha....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:52:
[...]

Marc heeft het al eerder gezegd, maar hier ook mijn mening. Je kunt in de regen heel ver gaan, sterker nog, de gemiddelde motorband heeft nog zo'n 70% van de grip die de band normaal zou hebben in droog weer. Zelf rij ik daarom zonder problemen ook flink door in de regen.

Toch moet je in de regen op de openbare weg wel goed opletten, putdeksels en witte strepen zijn erg glad, maar let ook goed op olie vlekken.
Dat vooral.

Witte strepen kun je vrij eenvoudig anticiperen, maar andere prut is het venijnige. Heb ook twee keer in stromende regen een fors uitbrekende achterkant gehad bij nog niet eens zo ambitieus genomen bochten op typische plekken ervoor (de ene bij A10 afrit S111, de andere bij A16 afrit Rotterdam Centrum/Capelle). En door het water bij zeer zware regen zie je dingen simpelweg niet, zoals alle grint die mij laatst nog op de S112 afrit verraste :(

Kortom ik ben bewust dat ik bij regen 99% van de tijd veel te voorzichtig rij, maar die 1% van de tijd is het 'te voorzichtig' rijden datgene wat ervoor zorgt dat ik het steeds wel (net) overeind en op de weg heb weten te houden.
Voor de rest is rijden in de regen gewoon leuk :)
Dat wel, mits je regenpak daadwerkelijk waterdicht is.

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:26:
[...]

Haha paar keer gedaan. Ooit ergens een keer in 2001 in Amsterdam, die was echt leuk hahaha....
_O-

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:44:
[...]

Dat vooral.

Witte strepen kun je vrij eenvoudig anticiperen, maar andere prut is het venijnige. Heb ook twee keer in stromende regen een fors uitbrekende achterkant gehad bij nog niet eens zo ambitieus genomen bochten op typische plekken ervoor (de ene bij A10 afrit S111, de andere bij A16 afrit Rotterdam Centrum/Capelle). En door het water bij zeer zware regen zie je dingen simpelweg niet, zoals alle grint die mij laatst nog op de S112 afrit verraste :(

Kortom ik ben bewust dat ik bij regen 99% van de tijd veel te voorzichtig rij, maar die 1% van de tijd is het 'te voorzichtig' rijden datgene wat ervoor zorgt dat ik het steeds wel (net) overeind en op de weg heb weten te houden.
Ik heb examen gedaan in de stromende regen (alhoewel.. was meer een wolkbreuk, holy shit :P) maar ik moet nog steeds gewoon echt mezelf dwingen om wat meer af te schuinen in de bochten als de weg nat is.. Lijkt wel een of ander defensiemechanisme in m'n hersenen wat aan gaat, haha.

Het feit dat ik relatief (in ieder geval voor m'n gevoel) hoog zit op m'n motor (BMW K75) helpt ook niet om dat gevoel te overkomen. Gek genoeg had ik dat nooit met m'n vorige motor (Honda GL500), gewoon omdat ik op die motor wat dichter bij de weg zat en wat meer vertrouwen had met natte wegen.

Zal wel mettertijd komen denk ik. Rij nét een jaartje motor. :P

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:52:
[...]
Maar je moet ook weer niet te krampachtig die deksels en strepen proberen te mijden. Soms zijn ze nu eenmaal zo onhandig opgesteld dat je er niet op een normale manier omheen kunt. Zolang je niet hard remt, en niet tè schuin gaat, kun je er gewoon overheen. Net als tramrails. In de steden met trams zijn er legio kruispunten met tramrails in een bocht. Daar ligt dan ook geen stapel motorrijders die gevallen zijn.

Ik denk dat de angst ervoor gevaarlijker is dan de objecten zelf. Eigenlijk zouden de gymnastiekoefeningen op de motor en het nemen van de hindernissen (balk schuin op de rijrichting en de autoband) deel moeten uitmaken van je rijles. Als je dat eenmaal gedaan hebt, krijg je een heel ander idee van de stabiliteit van je voertuig en wat er allemaal mee kan voordat ie neer gaat. Zo'n balk die schuin op de rijrichting op de weg ligt moet je bij de VRO met losse handen nemen. Dat klinkt heel eng, maar die motor gaat er gewoon overheen. Als iedereen dat soort oefeningetjes een keer gedaan heeft scheelt dat weer een hoop onderuitremacties. Die komen nl voort uit angst.

En helemaal ideaal zou het zijn als er 1 of 2 dagdelen offroad rijden in zou zitten. Dat is helemaal goed voor je gevoel van stabiliteit en mogelijkheden van het voertuig. Ik denk dat dat veel meer effect heeft dan het invoeren van zo'n stappenrijbewijs. De hele lesgang is nu veel te veel gericht op het goed uitvoeren van oefeningetjes en het rijden volgens de regeltjes. Uiteraard moet je in de praktijk nog veel leren, maar niet iedereen gaat zelf experimenteren (dure grap als je valt). Als je onder begeleiding die oefeningen doet, is dat heel goed voor je rijvaardigheid en je zit veel zelfverzekerder op je voertuig.

• Ricepuppet
Als je in Rotterdam kan rijden, kan je overal rijden :+

Wat een puinzooi is het hier af en toe. Anyway; ik dacht er vanmiddag nog aan toen ik, in de regen, waar een adviessnelheid geld in een scherpe bocht van 70, er met 95 doorheen ging.

Waarom? Ik ben van mening dat als je

1. Bang bent
2. Geen connectie met je motor hebt

Echt valt. Ik heb het ook wel eens dat ik de 'connectie' met mijn motor mis voor een fractie van een seconde. Het klinkt misschien allemaal heel zweverig, maar als je 'een bent' met je motor en vertrouwt op dat stuk ijzer tussen je benen, in de meest moeilijke bochten, natte tramrails of rijdend over witte stukken op de weg, je er echt wel goed vanaf komt.

De keren dat ik viel had ik namelijk de connectie met mijn motor voor een fractie verloren.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Afbeeldingslocatie: http://achangeinthewind.typepad.com/.a/6a00d8341c7b3653ef0120a7ea3e91970b-500wi

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:54
Iedereen schijt hem altijd voor witte strepen en putdeksels. Gewoon een keer overheen knallen en dan voel je misschien je voorwiel een stapje opzij zetten. En dan gaat ie weer gewoon verder. Niks aan de hand dus. Zelfde met witte strepen. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Slechts 1x toen ik vol optrok en invoegde, toevallig ook A10. Achterband deed een stapje opzij, pakte weer grip, niks aan de hand.

Wie van jullie laat wel eens zijn achterwiel blokkeren met de achterrem? Dat geeft ook een redelijk goed gevoel hoe erg je motor rechtdoor wilt en hoe 'speels' zelfs een motor van 200kg nog is.

Maar goed, ik heb er mpr2 onder liggen, de koning van de regenbanden voor zover ik weet. Zelfs beter dan mpr3? En mijn hornet heeft maar 100pk en dan moet je ook nog eens flink toeren maken. Misschien dat twee cilinders eerder gaan kwispelen :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09

Exigence

dnkroz

Achterwiel blokkeert wel eens bij hard remmen en terugschakelen, maar blijft gewoon strak heengaan waar je heen wilt. Dat hij bij putdeksels en strepen eens een paar cm opzij stapt is ook niet zo erg.

Erger zijn de grote brede pijlen voor stoplichten (en het asfalt bij de stoplichten zelf!) en de brede strepen van een voetgangersoversteekplaats.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:29:
Iedereen schijt hem altijd voor witte strepen en putdeksels. Gewoon een keer overheen knallen en dan voel je misschien je voorwiel een stapje opzij zetten. En dan gaat ie weer gewoon verder. Niks aan de hand dus. Zelfde met witte strepen. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Slechts 1x toen ik vol optrok en invoegde, toevallig ook A10. Achterband deed een stapje opzij, pakte weer grip, niks aan de hand.

Wie van jullie laat wel eens zijn achterwiel blokkeren met de achterrem? Dat geeft ook een redelijk goed gevoel hoe erg je motor rechtdoor wilt en hoe 'speels' zelfs een motor van 200kg nog is.

Maar goed, ik heb er mpr2 onder liggen, de koning van de regenbanden voor zover ik weet. Zelfs beter dan mpr3? En mijn hornet heeft maar 100pk en dan moet je ook nog eens flink toeren maken. Misschien dat twee cilinders eerder gaan kwispelen :)
Leuk op Zandvoort in de regen, als je volgas Bos Uit uitkomt kan je heel mooi voelen waar de finishlijn en startplaatsen op de baan zitten :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je dan maar eens een keer serieus wat gas bij moet geven in een bocht terwijl je achterwiel al grip aan't verliezen is... Ik gun 't je niet maar je kunt je fiets vóór je uit zien schuiven óf je laten inhalen als 't achterwiel ineens wel weer grip krijgt.

Een High/Low sider is ook met een Hornet met MPR2's te maken.

M'n achterrem gebruik ik overigens vaak. Niet om te remmen tot stilstand maar wél om m'n achterbrug in de vering te trekken terwijl m'n voorwiel vól aan 't remmen is terwijl 't achterwiel van de grond los wil komen, en daarmee de ketting op spanning te houden met minder grip.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stapje opzij heb je zowat iedere keer dat je file rijdt in de regen en over die strepen moet. Inderdaad niets aan de hand. Ik heb het in het geval van de S111 erover dat ik dwars op de weg kwam te staan. Dat is meer dan een stapje...
Op de achterrem nooit, wel een keer een zuigerstang door de voorkant van m'n blok gehad waardoor alles onherroepelijk vastliep terwijl ik op de Autobahn reed. Blokkeerde ook aardig, en dat met een beest van 274kg met bij elkaar 140kg opzittenden en 15kg baggage die rechtdoor wilde. O-)

Trouwens vraag voor de ouwe rotten cq berijders van echt oude brikken: wat is nu exact het nut van een benzinekraan? Loopt iets leeg als je het bij parkeren open laat staan :? Ik kan iig melden dat je niet ver kunt rijden met dat rotding dicht |:( :o

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meestal loopt er niks écht leeg ... er loopt eerder iets "vol" waardoor je daarna niet meer weg komt.

Vlotterkamer(s) van een carburateur zijn het laagste punt op dat moment, wet van Archimedes doet de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 18-09-2013 21:53 ]

Pagina: 1 ... 515 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.