Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 514 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.145 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@XBL: Met een "mineraal" product haal je die film/laag er vrij simpel af. Een flesje lampolie van de Action/Lidl en een vernevelpistooltje van een fles Glassex doen 't 'm al (samen met een goede poetsbeurt) ;)

@-tom-562: Weinig Volvo rijders weten dat :o

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 10-09-2013 22:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Tering,

Net met flinke windstoten en emmers met regen naar werk gereden, wat een challenge :)

Alleen mijn kruis was nat, gelukkig is mijn hele pak waterproof. Ik werd van alle kanten - zelfs voor stoplichten - opgesodemieterd door de wind.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Inmiddels al 1.5 dag aan het plasti-dippen. Bij het verwijderen van de zebra-stickers kwam een deel van de witte verf (zelf aangebracht) mee. Ik dank dat de lijm van de stickers dat op zijn geweten heeft, want ik kan 'm niet helemaal afpellen; het is beperkt tot het gedeelte waar de stickers zaten. Maar dat betekende wel dat ik even moest schuren om geen randen te gaan zien straks.

Die intro had ik even nodig, want het geeft me een klein probleem: de witte dip dit ik heb gemaakt (ik meng zelf met pigment in clear plasti-dip) dekt niet zo lekker op zwart. Achteraf (en misschien dat een erkend spuiter dit me ook wel had kunnen vertellen) had ik misschien beter eerst een grijze laag kunnen aanbrengen, dat dekt veel beter. Evengoed....het lukt wel, maar het vraagt wat meer dip.
De delen die gewoon wit zijn gaan prima. Ik denk dat ik morgen het witte kan afronden.

Het wordt two-tone, dus deels wit, deels blauw. Beiden pearl effect, dus er komt over de witte dip nog een pearl laag. De blauwe delen krijgen een kant en klare blauwe pearl dip opgespritzt.

Ik meng zelf omdat de kant en klaar gekleurde dip a)bijna nergens meer te krijgen is en b)nóg slechter dekt omdat je 'm zelf nog moet aanlengen 1:1. De pigment verdunt dan ook, dus dekt ie minder. Op het dipyourcar forum hebben ze een aparte topic over zelf mengen en dat is erg leuk, want er zijn talloze kleuren te krijgen. Ook pearl, kameleon, metallic en andere funky effecten voor als je een echte pimp-mobile wilt maken.

Als ik morgen de laatste delen wit heb gemaakt, kan ik beginnen met een paar laagjes pearl op de kuipdelen. Ben erg benieuwd of dat eruit gaat zien hoe ik het in gedachten heb.

Overigens erg leuk hoe dat werkt, dat dip: je hoeft nl niet alles af te plakken. In het voorste deel van mijn kuip zit bv nog steeds mijn koplamp. Doordat er een naadje tussen de kuip en de lamp zit, is er een scheiding en kan ik later gewoon een velletje van de lamp afpulken. Sleutelgat lijkt me dan weer wel handig om af te plakken, maar je hoeft dus niet persé alles eraf te halen. En sowieso sla je het schuren, plamuren en gronden over. En het trekt redelijk mooi glad, hoewel dip nooit zo mooi glad/strak wordt als echt lak. Het kan gladder worden als je het afwerkt met zgn glossifier. Dat is een glanslaag. Normaal gesproken is dip mattig. Het voelt ook rubberachtig aan (duh! het ís rubber). Afhankelijk van je skills krijg je een minimale sinaasappelhuid. Ik heb gemerkt dat als je een laag lekker nat spuit (niet tè) dat ie mooier glad trekt. Als je net gespoten hebt, lijkt het heel rommelig, maar het trekt mooi glad. Het krimpt ook iets, waardoor ie zichzelf aan het materiaal lijkt te klampen. Vandaar dat ze het ook wel eens vloeibare wrap noemen.

Helaas is mijn mobiel zonder prik komen te staan, dus morgen maak ik foto's.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:09:
@XBL: Met een "mineraal" product haal je die film/laag er vrij simpel af. Een flesje lampolie van de Action/Lidl en een vernevelpistooltje van een fles Glassex doen 't 'm al (samen met een goede poetsbeurt) ;)
Ah, dat wist ik niet. Ik las horrorverhalen van hele dagen boenen ;). Gebruik jij of iemand anders Tectyl in de winter?

@mphilipp: ben benieuwd naar de foto's. Tof project.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:57:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Ik las horrorverhalen van hele dagen boenen ;). Gebruik jij of iemand anders Tectyl in de winter?

@mphilipp: ben benieuwd naar de foto's. Tof project.
't spul zit in een spuitbus en is een "Aerosol" (vloeistof onder druk) welke uithard naar een "harde" laag omdat er "iets" verdampt uit de samenstelling. 3 keer raden wat je toe moet voegen om die laag weer terug te kunnen krijgen naar een "vloeibare" laag ;)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

wimmel_1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:06:
[...]

't spul zit in een spuitbus en is een "Aerosol" (vloeistof onder druk) welke uithard naar een "harde" laag omdat er "iets" verdampt uit de samenstelling. 3 keer raden wat je toe moet voegen om die laag weer terug te kunnen krijgen naar een "vloeibare" laag ;)
Koffie :?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:06:
[...]

duhh... "iets" natuurlijk!

Verwijderd

Met al die regen van de laatste dagen is het wel lekker om ff een stukkie in de regen te rijden >:)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Even met engelse taal. Is wat makkelijker :)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Dacuuu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:43:
Even met engelse taal. Is wat makkelijker :)

[video]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Voertuigbeheersing een 10 met griffel!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Verwijderd

Tegen pekel heb ik ACF-50 aangeschaft. Best veel onderzoek naar gedaan, gebruikt de marine op vliegdekschepen tegen roest (best wat zout, daar). Ik weet alleen nog niet goed hoe ik dat best aanbreng op een tupperware VFR-800 - moet het plastic eraf of is het bedekte veilig; verder alleen het metaal aan de onderkant, velgen? Maar goed, je hebt blijkbaar weinig van dat spul nodig en het dekt 6-12 maand (dus zeker een pekel winter). Moet je je maar eens verdiepen.
Viper® schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:37:
Dat moet iedereen toch zelf weten, helm is verplicht, nothing more nothing less.
Is dat zo (in NL)? Hier in België dacht ik toch dat een helm, handschoenen en schoenen met versterkte enkels een (legaal verplichte) minimum zijn. Maar goed, ik kom sowieso niet buiten zonder volledige bescherming, zij het -5 of 35 graden, voor een ritje van 5 minuten of 5 uur. Ieder zijn eigen ding. En ben je niet legaal bezig, alvast bedankt voor je bijdrage aan de begroting :)

Verder dit weekend voor het eerst zelf de olie vervangen - had dit de eerste keer maar laten doen + oliefilter, en goed opletten. Voor de zekerheid toch maar eens advies gevraagd, de motor mag warm of koud hebben, warm is gewoon iets vlugger want de olie is vloeibaarder. De motor had trouwens nog warm van de olie te gaan kopen. Natuurlijk, als je de bout niet kan vasthouden wegens te warm, dan wacht je best nog even want de olie heeft minstens even warm (maar de olie kun je niet loslaten - dat plakt best). Goed, heb me niet verbrand maar wel een lesje bijgeleerd - al zou dat eigenlijk duidelijk moeten zijn. Wel ben ik positief verrast door de olie prijs - 10W40 half synthetische Motul 5100. Dit was 40€, had ik zonder duidelijke reden mee voor 36€ (zelf erachter = pakweg 2€ brandstof). Bij Louis.de is dit (wel voor Castrol) 55€, bij BudgetOil is dit 35€ + 6.75€ shipping + niet beschikbaar in BE.

Deze ochtend ook nog een spannend momentje. 5 jaar oude BT20 banden met nog goede groeven - zaten erop toen ik de motor 7maand, 7000km terug kocht - op een natte betonplaat, 50m van waar ik een flik achterliet om de andere richting uit te rijden. In 1e versnelling rond de 60km/u met zo'n 2/3 van volgas (6k toeren?), beslist de achterkant om zich uit te zetten. Zo, hebben we ook weer meegemaakt. Enorme adrenaline boost maar de motor bleef mooi vooruit met zadel (en mezelf) aan de bovenkant rijden, dus weinig erg in. Zou dit beter zijn met nieuwe MPR3 banden of moet ik de schuld volledig bij mezelf zoeken?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kiyonari is een held in de regen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:51:
Tegen pekel heb ik ACF-50 aangeschaft. Best veel onderzoek naar gedaan, gebruikt de marine op vliegdekschepen tegen roest (best wat zout, daar). Ik weet alleen nog niet goed hoe ik dat best aanbreng op een tupperware VFR-800 - moet het plastic eraf of is het bedekte veilig; verder alleen het metaal aan de onderkant, velgen? Maar goed, je hebt blijkbaar weinig van dat spul nodig en het dekt 6-12 maand (dus zeker een pekel winter). Moet je je maar eens verdiepen.
Ik heb idd ook het nodige erover gelezen. Ze claimen zelfs tot 24 maanden, maar op motorfora raadt men aan om ergens halverwege de winter her en der nog een beetje bij te werken. Verder 'kruipt' het spul naar veel plekken. Maar als je veel plastic hebt, is het mss wel een idee om het daar achter proberen te krijgen. Voor de rest gewoon alles wat van metaal is bedekken, behalve je remmen (duh).

Maar goed, jij hebt het dus ook nog niet getest... d'r moeten toch wel mensen in dit topic zitten die de winter doorrijden en iets van ervaring hebben met pekel? (Ik vind het ook interessant als je niets bijzonders er tegen doet.)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijk naar brommertjes, die rijden allemaal door in de winter. De wielen kunnen denk ik nog wel vrij veel hebben (dat is niet het eerste wat verroest)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:51:
[...]

Is dat zo (in NL)? Hier in België dacht ik toch dat een helm, handschoenen en schoenen met versterkte enkels een (legaal verplichte) minimum zijn. Maar goed, ik kom sowieso niet buiten zonder volledige bescherming, zij het -5 of 35 graden, voor een ritje van 5 minuten of 5 uur. Ieder zijn eigen ding. En ben je niet legaal bezig, alvast bedankt voor je bijdrage aan de begroting :)

[...]
:Y

Alleen een (goedgekeurde) helm is verplicht in NL. De handschoenen, stevige schoenen en een lange broek en jas zijn alleen verplicht bij rijexamens. Niet bij wet, gewoon een regeltje van het CBR (instantie die de examens afneemt) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tankiej op 11-09-2013 15:36 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@kennumen: de BT020 staat niet bekend om zijn geweldige regen-eigenschappen. De leeftijd van 5 jaar is ook niet ideaal, maar nog wel te doen. Met een verse (maar wel ingereden) MPR3 zal dit stukken beter gaan, als is flink gasgeven in 1 op nat beton wel vragen om een beetje zijwaardse beweging van het achterwiel :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tankiej schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:36:
[...]

:Y

Alleen een (goedgekeurde) helm is verplicht in NL. De handschoenen, stevige schoenen en een lange broek en jas zijn alleen verplicht bij rijexamens. Niet bij wet, gewoon een regeltje van het CBR (instantie die de examens afneemt) :)
In Belgie is dat dan iets beter. Al stelt het ook niet veel voor, als je keukenhandschoentjes aandoet is het ook goed want een keurmerk is er niet en verdere eisen zijn er ook niet.

/▌

Verwijderd

XBL schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:58:
... Maar goed, jij hebt het dus ook nog niet getest...
Ja en nee. Het zit erop maar ik weet niet echt de toestand ervoor (behalve dat er op plaatsen best wat roest opzat), en heb het er zonder veel kennis maar op gedaan. Verder moet je je ook afvragen welke leeftijd je van je motor verwacht en hoeveel je hem na een pekelrit wil afwassen. Ikzelf ben best lui dus ik probeer wel wat met dat spul en verder trek ik me er weinig van aan. Als het echt roest is het vervangen van een onderdeel of vervangen van een motor (wat wel jammer zou zijn maar goed). Verder genoeg goede beoordelingen gelezen om mij tot een aankoop te overhalen.
Chakotay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:36:
@kennumen: de BT020 staat niet bekend om zijn geweldige regen-eigenschappen. De leeftijd van 5 jaar is ook niet ideaal, maar nog wel te doen. Met een verse (maar wel ingereden) MPR3 zal dit stukken beter gaan, als is flink gasgeven in 1 op nat beton wel vragen om een beetje zijwaardse beweging van het achterwiel :)
Leuk om te weten. Ik besef me natuurlijk goed dat een deel van de fout bij mij zit (kan ook moeilijk anders - nog te weinig ervaring). De band vervang ik volgende maand ergens. Wat jammer van de best diepe groeven maar goed, moest de vorige eigenaar maar wat meer gereden hebben. Nieuw rubber met betere regeneigenschappen zal leuk zijn [enkele honderden km] voor m'n nieuwe trip. Ik had gehoord dat de BT020 minder was in de regen, maar het regende niet en er was geen liggend water, gewoon natte beton. Dat bandenverhaal zat dus toch niet volledig tussen mijn oren.
Marzman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:41:
[...]

In Belgie is dat dan iets beter. Al stelt het ook niet veel voor, als je keukenhandschoentjes aandoet is het ook goed want een keurmerk is er niet en verdere eisen zijn er ook niet.
Wist ik niet. Verder zijn "schoenen met enkelbescherming" (of hoe ze het origineel ook uitleggen) ook best vaag. Maar goed, jezelf beschermen doe je voornamelijk zelf.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Groeven bepalen zeker bij motorbanden maar een klein deel van de regenkwaliteiten. De samenstelling van het rubber en de vorm van de gehele band is ook erg belangrijk.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
mphilipp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:31:
Inmiddels al 1.5 dag aan het plasti-dippen. Bij het verwijderen van de zebra-stickers kwam een deel van de witte verf (zelf aangebracht) mee. Ik dank dat de lijm van de stickers dat op zijn geweten heeft, want ik kan 'm niet helemaal afpellen; het is beperkt tot het gedeelte waar de stickers zaten. Maar dat betekende wel dat ik even moest schuren om geen randen te gaan zien straks.

Die intro had ik even nodig, want het geeft me een klein probleem: de witte dip dit ik heb gemaakt (ik meng zelf met pigment in clear plasti-dip) dekt niet zo lekker op zwart. Achteraf (en misschien dat een erkend spuiter dit me ook wel had kunnen vertellen) had ik misschien beter eerst een grijze laag kunnen aanbrengen, dat dekt veel beter. Evengoed....het lukt wel, maar het vraagt wat meer dip.
De delen die gewoon wit zijn gaan prima. Ik denk dat ik morgen het witte kan afronden.

Het wordt two-tone, dus deels wit, deels blauw. Beiden pearl effect, dus er komt over de witte dip nog een pearl laag. De blauwe delen krijgen een kant en klare blauwe pearl dip opgespritzt.

Ik meng zelf omdat de kant en klaar gekleurde dip a)bijna nergens meer te krijgen is en b)nóg slechter dekt omdat je 'm zelf nog moet aanlengen 1:1. De pigment verdunt dan ook, dus dekt ie minder. Op het dipyourcar forum hebben ze een aparte topic over zelf mengen en dat is erg leuk, want er zijn talloze kleuren te krijgen. Ook pearl, kameleon, metallic en andere funky effecten voor als je een echte pimp-mobile wilt maken.

Als ik morgen de laatste delen wit heb gemaakt, kan ik beginnen met een paar laagjes pearl op de kuipdelen. Ben erg benieuwd of dat eruit gaat zien hoe ik het in gedachten heb.

Overigens erg leuk hoe dat werkt, dat dip: je hoeft nl niet alles af te plakken. In het voorste deel van mijn kuip zit bv nog steeds mijn koplamp. Doordat er een naadje tussen de kuip en de lamp zit, is er een scheiding en kan ik later gewoon een velletje van de lamp afpulken. Sleutelgat lijkt me dan weer wel handig om af te plakken, maar je hoeft dus niet persé alles eraf te halen. En sowieso sla je het schuren, plamuren en gronden over. En het trekt redelijk mooi glad, hoewel dip nooit zo mooi glad/strak wordt als echt lak. Het kan gladder worden als je het afwerkt met zgn glossifier. Dat is een glanslaag. Normaal gesproken is dip mattig. Het voelt ook rubberachtig aan (duh! het ís rubber). Afhankelijk van je skills krijg je een minimale sinaasappelhuid. Ik heb gemerkt dat als je een laag lekker nat spuit (niet tè) dat ie mooier glad trekt. Als je net gespoten hebt, lijkt het heel rommelig, maar het trekt mooi glad. Het krimpt ook iets, waardoor ie zichzelf aan het materiaal lijkt te klampen. Vandaar dat ze het ook wel eens vloeibare wrap noemen.

Helaas is mijn mobiel zonder prik komen te staan, dus morgen maak ik foto's.
Kan je al wat foto's laten zien? Ben wel benieuwd namelijk.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hiero. Nog niet echt heel spannend, want ik ben vandaag nog bezig geweest met de basislaag aanbrengen. Ik spuit alles eerst wit, ook de delen die al wit waren (en dat waren ze zeker...nu meer gelig). Zoals ik al zei, is wit niet de beste kleur om over zwarte dingen te spuiten. Dus waar de stickers zaten op de koffers en de beschadigingen op mijn kuip blijven door het witte heen schijnen. Op de kuip heb ik nu zoveel mogelijk gedaan, maar ik dat dus beter eerst grijs erop moeten doen en dan wit. Jammer, maar nu te laat. Ik ga niet weer alles eraf pulken... Er zaten eerst flinke zwarte butsen op, en nu zijn ze heel licht zitbaar door de verf. Toch een vooruitgang. Ik plak er wel een stickertje overheen ofzo...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/IMG_20130911_124914.jpg
De kuip. Je ziet een paar donkere plekjes. Hierna heb ik nog een paar touch-ups gedaan en het is nog iets opgelicht, maar je ziet het nog wel. Morgen gaat hier de white pearl overheen, en die heeft ook nog een licht tintje, dus wie weet wordt het nóg iets onzichtbaarder.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/IMG_20130911_124937.jpg
De zijkoffers in de voorgrond, in de achtergrond nog wat spul dat nog niet gedaan is. Deze worden straks blauw, en dat dekt dan de donkere plekken wel af. Hier zitten pas 2 lagen dip op dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/paintingpearl.jpg
Dit zijn de zakskes poeder die ik morgen/overmorgen ga aanbrengen. Pornoblond pareleffect en blauw pareleffect.

Dip is heel fijn spul om mee te werken. Ik heb nog nooit iets gespoten met zo'n ding (wel eens iets met een spuitbusje) maar dit werkt wel lekker. Het vloeit lekker uit. Als het er net op zit, denk je nog 'dit wordt niets' maar als je een paar minuten wacht, vloeit het vanzelf strak en het krimpt ook nog als het opdroogt, dus het trekt zichzelf strak tegen de ondergrond. Maar zoal ik gisteren al zei: het wordt nooit helemaal zo strak/glad als een normale paintjob. Het is en blijft rubber.

Het schijnt ook mogelijk te zijn om het af te werken met normale hoogglans blanke lak. Het beschadigd de dip niet, maar het is dan niet meer zo makkelijk eraf te krijgen. Je moet het dan cm voor cm eraf pulken.

Morgen meer...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
Tof om te zien en ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Iets heel anders: Kom net thuis, zet de motor op de stoep, wil m'n kettingslot door het voorwiel halen. Kettingslot weg... :( Zie nog een doorgezaagd stukje ring liggen op de plek... wtf is dit?! Ik vermoed de plantsoenendienst of iets dergelijks van de gemeente. Heb mijn kettingslot namelijk de afgelopen 3 jaar door een stalen hek gelust aan het einde van een rijtje beplanting. Misschien dat ze het niet leuk vonden dat daar een slot aan vast zat, maar dan nog? Geef dan eerst een waarschuwing, m'n fietst staat er al 3 jaar :(

Ga sowieso even naar de politie. Stel dat het niet de gemeente is maar iemand die gek genoeg is mijn oude motor te jatten dan weten ze ervan. Hun uitrijstraat komt namelijk langs mijn motor.

Bizar...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:09:

@-tom-562: Weinig Volvo rijders weten dat :o
Ik ben dan ook niet your average Volvo rijder :P

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een slot jatten ipv een motor, dat is nieuw... Als de gemeente het had 'opgeruimd' hadden ze het losse stukje schakel ook meegnomen lijkt me?

• XBL

XBL

MailMan schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:19:
Tof om te zien en ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Iets heel anders: Kom net thuis, zet de motor op de stoep, wil m'n kettingslot door het voorwiel halen. Kettingslot weg... :( Zie nog een doorgezaagd stukje ring liggen op de plek... wtf is dit?! Ik vermoed de plantsoenendienst of iets dergelijks van de gemeente. Heb mijn kettingslot namelijk de afgelopen 3 jaar door een stalen hek gelust aan het einde van een rijtje beplanting. Misschien dat ze het niet leuk vonden dat daar een slot aan vast zat, maar dan nog? Geef dan eerst een waarschuwing, m'n fietst staat er al 3 jaar :(

Ga sowieso even naar de politie. Stel dat het niet de gemeente is maar iemand die gek genoeg is mijn oude motor te jatten dan weten ze ervan. Hun uitrijstraat komt namelijk langs mijn motor.

Bizar...
Dat is wel vaag inderdaad. Misschien iemand die dacht "hey, een mooie ketting". Behalve dat je er geen bal aan hebt, want blijkbaar ben je er zo doorheen ;).

Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar in veel gemeentes zijn ze nogal van het opruimen van fietsen. "Oude" sloten worden dan ook vaak verwijderd. Als jouw motor in een gebied staat waar de boel wel eens op een dergelijke manier wordt opgeruimd, zou ik even bij de gemeente informeren of ze recent een opruimactie hebben gehad. Of wat je al zegt, de platsoenendienst (kan me niet echt voorstellen dat hun dat kan boeien - maar wellicht is het nieuw beleid om alles te verwijderen). De gemeente weet sowieso wel waar hun ambtenaren onlangs bezig zijn geweest.

Ik denk niet dat de politie er veel mee te maken heeft. Je kan er melding van maken, maar ik denk niet dat ze er iets in de praktijk mee gaan doen (en veel heb je er ook niet aan als je motor gejat wordt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:10:
Een slot jatten ipv een motor, dat is nieuw... Als de gemeente het had 'opgeruimd' hadden ze het losse stukje schakel ook meegnomen lijkt me?
Ga daar maar niet vanuit. Heb bij een 'opruimactie' waar mijn fiets verdween richting stadsdepot ook doodleuk m'n doorgezaagde slot op straat teruggevonden. En ik woon in zelfde deelgemeente als Mailman... :/

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

steveman

Comfortabel ten onder

Toen de Giro naar Groningen kwam werd m'n fiets ook preventief geruimd... Toen ik naar college wilde zag ik hem in een rijtje staan, zonder het kabelslot.

Vaste slot open gedaan en weggefietst. Later nog €20,69 gedeclareerd gekregen voor een nieuw slot bij de gemeente :D

Terwijl andere mensen waarschijnlijk een boete hebben moeten betalen, of überhaupt hun fiets nooit meer terug hebben gezien. Stond ook niet aangegeven dat ze met de reling van de brug bezig gingen, alleen dat ie dicht zou zijn. Tja, dan denkt iedereen aan het wegdek natuurlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MailMan
Gebeld met de gemeente. Die gaven aan dat handhaving niet bezig was geweest in deze buurt en dat ze dan ook niet zomaar een slot zouden verwijderen. Oftewel, geen idee wie het dan gedaan heeft.

Ik ga nog even in de buurt vragen bij een winkel vlak ernaast, misschien dat die iets gezien hebben. Vind het nog steeds bizar.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien ging het dan toch om je motor maar werden ze gezien/gehinderd. Navragen bij die winkel inderdaad.

/▌

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Marzman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:51:
Misschien ging het dan toch om je motor maar werden ze gezien/gehinderd. Navragen bij die winkel inderdaad.
Zijn motor stond er nog niet he :P Dat hangslot hangt daar op de tijden dat hij weg is, dan hoeft hij dat hangslot niet mee te sjouwen. Dus zodra je dan thuis komt pak je het hangslot van het hek en leg je je motor vast.
Waarom zou iemand een hangslot jatten? Voor die paar tientjes..

6.8 kWp op zuid en west

• MailMan
Inderdaad, en je hebt geen sleutel. Vervolgens ook nog eens op klaarlichte dag in een drukke straat. Hoewel ik weet dat een motordief zich daar niet door laat weerhouden, maar een kettingdief? :P

Winkeliers hadden niets gemerkt, al moet ik morgen nog even langs een zaakje.

Iemand tips qua kettingsloten? Vind het bijvoorbeeld vrij irritant als het slot lastig in elkaar schuift, snel roest, of maar bij 1 stand fatsoenlijk dicht te maken is. ~70E

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 12-09-2013 10:58 ]

Verwijderd

Een interessante review van de Yamaha MT-09.

/me wil zijn Z750 er zo voor inruilen :9~

• XBL

XBL

MailMan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:48:
Iemand tips qua kettingsloten? Vind het bijvoorbeeld vrij irritant als het slot lastig in elkaar schuift, snel roest, of maar bij 1 stand fatsoenlijk dicht te maken is. ~70E
Ik heb deze. Op zich wel makkelijk in gebruik, je schuift de twee buitenste schakels in elkaar en haakt daar dan het slot doorheen. Geen idee hoe (on)veilig zo'n slot in de praktijk is, maar na een bepaalde dikte van schakels e.d. doet dat er ook niet zoveel meer toe. Uiteindelijk koopt een slot enkel tijd en is geen enkel slot bestand tegen grof geweld.

Belangrijkste is dat je een combinatie hebt van beveiliging: twee sloten (remschijf en ketting), hoes eroverheen (voorkomt impuls diefstal/vandalisme) en op een slimme plek parkeren (bijvoorbeeld naast motoren die gewilder zijn dan de jouwe).

• Tankiej
XBL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:50:
[...]

Ik heb deze. Op zich wel makkelijk in gebruik, je schuift de twee buitenste schakels in elkaar en haakt daar dan het slot doorheen. Geen idee hoe (on)veilig zo'n slot in de praktijk is, maar na een bepaalde dikte van schakels e.d. doet dat er ook niet zoveel meer toe. Uiteindelijk koopt een slot enkel tijd en is geen enkel slot bestand tegen grof geweld.

Belangrijkste is dat je een combinatie hebt van beveiliging: twee sloten (remschijf en ketting), hoes eroverheen (voorkomt impuls diefstal/vandalisme) en op een slimme plek parkeren (bijvoorbeeld naast motoren die gewilder zijn dan de jouwe).
Zoiets heb ik ook, maar dan een ander merkje en ergens van een ééndagaanbiedingsite voor +/- 30 euro. Als het hangslot niet bevalt kan je er ook altijd nog een ander hangslot bij kopen. Dat vind ik zelf wel makkelijk bij dit soort kettingen :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:47:

[video]
Moet wel zeggen dat ik steeds meer aan de looks begin te wennen :)

Sowieso het proefrijden waard indien je in 2014 een naked zou willen hebben...

Naked, met dezelfde grondspeling als een R6 :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:47:

[video]
klinkt goed _/-\o_ even langs de banden, veren en tuningtent en gaan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die standaard S20 Bandjes zijn niet eens zó verkeerd vergeleken bij de banden welke er op een R6 standaard gemonteerd worden (en meestal ook binnen een paar kilometer onderuit gaan). Vering/ophanging aan de voor/achterkant had ik persoonlijk liever gezien dat ze daar de complete voorvork/achterbrug van een R6 ingezet hadden maar wie weet komt er wél een "R" versie deze keer (dat wat de FZ8 ook gewoon moet krijgen).

* Will_M gaat begin volgend jaar misschien eens kijken om z'n 2012 R6 in te ruilen :o

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Progress report Beemer Dip Project:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/pearl_dip_mix.jpg
Zo ziet de pearl mix eruit. Duurt trouwens eeeeeerg lang om te zeven. De witte ging een stuk sneller. En geen klontjes trouwens. Het witte pigment (Earth Pigments Titanium White) zakte snel naar de bodem en heeft de neiging te klonteren. Dit klontert totaal niet. Wel goed in beweging houden in de mengbeker tijdens het spuiten!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/pearl_effect.jpg
Even voor het verschil: klepje van het 'handschoenvakje' met een gewoon witte spiegel/raw behuizing.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/pearl_kuip.jpg
En zo ziet de kuip er uit. Helaas was het erg bewolkt; pearl effect ziet er het mooiste uit in de zon. Dan zie je het volledige effect.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/pearl_verschil.jpg
Hier nog even een detail van de kuip en een stukje van de witte spiegelkap ernaast voor het verschil.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/blue_second_layer.jpg
Dit is pas de tweede laag blauw pearl effect. Door het licht lijkt het erg onregelmatig, maar dat is in werkelijkheid veel minder. Ik denk dat ik hier minimaal 4 lagen op moet hebben, maar wat ik nu al zie bevalt me wel. Ik weet niet of het typisch is voor dip, maar het is nogal transparant. Je ziet op het dipyourcar forum ook wel dat sommigen voor bepaalde kleuren bv gun metal grey als base layer pakken. Goud metallic komt zo bv erg mooi uit, met een diepe gloed. Wil je echt geel goud, moet je het weer over wit doen.

Ik heb nu wel een probleempje dat ik me niet gerealiseerd heb (prutser!) Ik heb nl mijn oorspronkelijke idee omgegooid, maar ik had de poeders al besteld. Ik wilde nl eerst de boel pearl white maken met wat blauwe accenten. Ik ben daar mede door een voorbeeldje dat ik zag van afgestapt, en maak nu de kuip en een stukje spatbord (zijkanten) wit en de topkuip, zijkapjes en koffers blauw. Ik heb nu dus meer blauw nodig...en dat heb ik in de VS besteld. Duurt weer een weer of 5 voordat dat hier is.
Toch maar even kijken of ik dat ook hier ergens kan kopen. Tint hoeft niet echt 100% overeen te stemmen, want ik moest er sowieso nog overheen. Even op zoek dus... (sukkel!)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziet er zo op foto eigenlijk al best (héél) netjes uit :Y

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:08:
Die standaard S20 Bandjes zijn niet eens zó verkeerd vergeleken bij de banden welke er op een R6 standaard gemonteerd worden (en meestal ook binnen een paar kilometer onderuit gaan). Vering/ophanging aan de voor/achterkant had ik persoonlijk liever gezien dat ze daar de complete voorvork/achterbrug van een R6 ingezet hadden maar wie weet komt er wél een "R" versie deze keer (dat wat de FZ8 ook gewoon moet krijgen).

* -tom-562 gaat begin volgend jaar misschien eens kijken om z'n 2012 R6 in te ruilen :o
Ik snap sowieso niet waarom de Japanners niet een echt sportieve naked uitbrengen, d.w.z. Een kale R6, GSXR, CBR. Het is eigenlijk altijd met een minder rijwielgedeelte als de SS modellen.
B.v. die Belgische Suzuki Virus, dat ding had gewoon fabrieksaf geleverd moeten worden door Suzuki

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 12-09-2013 22:01 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:00:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom de Japanners niet een echt sportieve naked uitbrengen, d.w.z. Een kale R6, GSXR, CBR. Het is eigenlijk altijd met een minder rijwielgedeelte als de SS modellen.
B.v. die Belgische Suzuki Virus, dat ding had gewoon fabrieksaf geleverd moeten worden door Suzuki
Ik heb voordat ik m'n 2008 Yamaha R6 in 2010 de deur wilde wijzen serieus naar een Honda CB1000R gekeken totdat ik er een proefrit mee ondernomen had en dat ding (onder toeziend oog van een medewerker van de dealer op een CBR1000RR) bijna de omheining van een brug/sluis in reed doordat de vering vóór nog aan een ingaande slag bezig was terwijl ik de fiets al weer uitgaand wilde hebben om de volgende ingaande slag te maken. Grappige is dat ik 't zelfde rondje al eens gemaakt had op een CBR1000RR waarbij diezelfde werknemer op die CB1000R reed en ik 'm nergens meer zag/gezien heb ná dat sluisje todat we terug waren bij de vestiging.

Reactie achteraf van die dealer: 't IS géén SS fiets en je moet 'm ook niet willen vergelijken met een RR 8)7

Korte bochten...... Klopt..... Maar dat moet met zo'n fiets juist mogelijk zijn (IMHO).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-09-2013 22:37 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:26:
Ziet er zo op foto eigenlijk al best (héél) netjes uit :Y
Ja, ik ben ook best tevreden over het resultaat. Alleen een klein beetje jammer van die donkere plekjes waar het wit gewoon niet lekker dekt. Leergeld zeg maar.

Ik heb overigens een oplossing gevonden voor mijn 'blauw probleem'. Ik heb een pot blauw pigment besteld; een redelijk fel blauw. Ik spuit dat erop en dan gaat er die andere pearl die ik heb overheen. Die pearl heeft van zichzelf niet echt een kleurpigment, maar wél een licht witte waas, die de kleur eronder een klein beetje 'wegdrukt'. Als ik een beetje spaarzaam ben met die pearl, dan kan ik met de lagen regelen hoevel pareleffect je dan krijgt. Ik heb ook nog wit pigment liggen, dus als die blauw echt heel donker is, kiep ik er een lepeltje wit doorheen.

Ik lijk wel een gifmenger... 8)

Ik denk dat het een heel andere gezicht is als alles op de motor zit. Nu zie ik elk detail en vooral alle plekjes die niet zo mooi zijn. Maar ja, de motor is niet nieuw en zag er voorheen nog 'erger' uit omdat je die plekken beter zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In mijn ogen is er op dit moment zelfs maar 1 zo´n type machine
(als in sportmachine met een stuur ipv clipons)
De Aprilia Tuono V4 APRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier gelukkig geen last van regen en andere Hollandse perikelen. Stukje Mulholland gereden en door Paul op de foto gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://payload175.cargocollective.com/1/9/296960/5812532/_D8C9766-ZF-1804-74836-1-002_905_2x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://payload175.cargocollective.com/1/9/296960/5812532/1262898_10151821384794487_815415918_o_905_2x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43

DinX

Motormuis

Mijn favoriete merk met sportieve nakeds is nog altijd Benelli :9

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 13-09-2013 06:58 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:29:
[...]

Ik heb voordat ik m'n 2008 Yamaha R6 in 2010 de deur wilde wijzen serieus naar een Honda CB1000R gekeken totdat ik er een proefrit mee ondernomen had en dat ding (onder toeziend oog van een medewerker van de dealer op een CBR1000RR) bijna de omheining van een brug/sluis in reed doordat de vering vóór nog aan een ingaande slag bezig was terwijl ik de fiets al weer uitgaand wilde hebben om de volgende ingaande slag te maken. Grappige is dat ik 't zelfde rondje al eens gemaakt had op een CBR1000RR waarbij diezelfde werknemer op die CB1000R reed en ik 'm nergens meer zag/gezien heb ná dat sluisje todat we terug waren bij de vestiging.

Reactie achteraf van die dealer: 't IS géén SS fiets en je moet 'm ook niet willen vergelijken met een RR 8)7

Korte bochten...... Klopt..... Maar dat moet met zo'n fiets juist mogelijk zijn (IMHO).
Lol :X :P promoot het dan ook niet als een uitgklede SS :P
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 02:48:
[...]

In mijn ogen is er op dit moment zelfs maar 1 zo´n type machine
(als in sportmachine met een stuur ipv clipons)
De Aprilia Tuono V4 APRC
Ja precies. Alhoewel ik denk dat een Street Triple R of een Speed Triple ook wel in de buurt komt?

[ Voor 60% gewijzigd door -tom-562 op 13-09-2013 08:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 06:58:
Mijn favoriete merk met sportieve nakeds is nog altijd Benelli :9
Als ik Benelli hoor, moet ik altijd denken aan die knaap op school die het lef had om een Benelli brommer te gaan rijden. Echt lef, tussen de Honda MB en MT's en de Yamaha DT's. Het was een raar ding, met de schakelpook aan de verkeerde kant, en het zag er niet uit. Ik denk niet dat ik de geestelijke blokkade ooit kan overwinnen om Benelli te gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:29:
[...]

Als ik Benelli hoor, moet ik altijd denken aan die knaap op school die het lef had om een Benelli brommer te gaan rijden. Echt lef, tussen de Honda MB en MT's en de Yamaha DT's. Het was een raar ding, met de schakelpook aan de verkeerde kant, en het zag er niet uit. Ik denk niet dat ik de geestelijke blokkade ooit kan overwinnen om Benelli te gaan rijden ;)
Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201306/2013-benelli-cafe-racer-1-4_600x0w.jpg

:9

En net in de mail:
Beste heer Bjorn Scheepers,

Met veel plezier sturen wij u hierbij de bevestiging van uw deelname aan de Himalaya Motor Challenge 2014.
Loss gehts ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
[...]

De Suzuki GSR750 is toch best sportief? (GSR600 ook wel een beetje :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De GSR750 schijnt nog 'tammer' te zijn als de GSR600.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als BMW dit nou eens uitbrengt...

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Oberdan%20Bezzi/BMW%20S1000RS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naah...niet mijn kopje thee...
Loss gehts ! *O*
Mooi! Ik ben erg benieuwd naar de foto's en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

fap fap fap :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom zou je dit willen? Naked bikes zijn totaal andere motoren met een totaal andere filosofie (de zithouding is anders, het vermogen wordt anders afgegeven, de prijsklasse is anders) etc etc. Ik denk dat het door jou geschetste idee het grootste deel van de naked bike rijders ook totaal niet aanspreekt :N

Het zou toch heel jammer zijn als je straks een heel assortiment erg dure naked bikes krijgt waar je met je knieen tussen je oren in een powerrangerpakje op moet zitten om na afloop van een ritje geen polsen meer over te hebben :X :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Er zou toch een streetfighter versie van de S1000RR komen? Of is dat deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

A.Kebab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 04:00:
Hier gelukkig geen last van regen en andere Hollandse perikelen. Stukje Mulholland gereden en door Paul op de foto gezet :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:50:
[...]

Waarom zou je dit willen? Naked bikes zijn totaal andere motoren met een totaal andere filosofie (de zithouding is anders, het vermogen wordt anders afgegeven, de prijsklasse is anders) etc etc. Ik denk dat het door jou geschetste idee het grootste deel van de naked bike rijders ook totaal niet aanspreekt :N

Het zou toch heel jammer zijn als je straks een heel assortiment erg dure naked bikes krijgt waar je met je knieen tussen je oren in een powerrangerpakje op moet zitten om na afloop van een ritje geen polsen meer over te hebben :X :N
Hoezo? Ik bedoel meer gewoon op de sportieve nakeds die er nu zijn (dus niet de GSX1400 e.d.), maar dan met het rijwielgedeelte (voorvork, achterbrug, vering, gewicht) van een SS? Zo heel vreemd is dat toch niet? Kijk naar de Tuono, Street Triple R/Speed Triple. Kijk naar de nieuwe FZ9, dat ding weegt niet veel meer als een R6, het zou toch gewoon ideaal zijn als daar een versie van uit komt met met het rijwielgedeelte van een R6? Of zoals eerder vermeld, de Suzuki Virus (naked GSX-R1000 van de Belgische importeur dacht ik) door de Suzuki fabriek geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-mEnSMqEt0NE/ULkQDiBmvaI/AAAAAAAAFTQ/DdCdveMfxUw/s1600/Suzuki-Virus-1000.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 13-09-2013 12:10 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Aankomende winter gaat mijn naked (Ducati Monster 600). Een voorkant van een R6 krijgen. Ik ben het er wel mee eens dat er wat meer ss spul op mag zitten ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb ook nieuw speelgoed voor mijn Streetfighter 848:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15q5b1j.jpg

Nu ff installeren! Na bijna alle youtube filmpjes gezien te hebben, toch nog zeer benieuwd naar het geluid in real life :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
-tom-562 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
[...]

Hoezo? Ik bedoel meer gewoon op de sportieve nakeds die er nu zijn (dus niet de GSX1400 e.d.), maar dan met het rijwielgedeelte (voorvork, achterbrug, vering, gewicht) van een SS? Zo heel vreemd is dat toch niet? Kijk naar de Tuono, Street Triple R/Speed Triple. Kijk naar de nieuwe FZ9, dat ding weegt niet veel meer als een R6, het zou toch gewoon ideaal zijn als daar een versie van uit komt met met het rijwielgedeelte van een R6? Of zoals eerder vermeld, de Suzuki Virus (naked GSX-R1000 van de Belgische importeur dacht ik) door de Suzuki fabriek geleverd.
[afbeelding]
Voor zover ik kan vinden is de Virus van de Zwitserse Suzuki Importeur :)
http://www.motorfreaks.nl...sterke-streetfighter.html
Yellowneck schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:43:
Heb ook nieuw speelgoed voor mijn Streetfighter 848:

[afbeelding]

Nu ff installeren! Na bijna alle youtube filmpjes gezien te hebben, toch nog zeer benieuwd naar het geluid in real life :P
Nice! Kameraad van me heeft Akra's onder zijn SF 848, klinkt ook erg goed :D

[ Voor 52% gewijzigd door Tankiej op 13-09-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:34:
[...]

Ja, ik ben ook best tevreden over het resultaat. Alleen een klein beetje jammer van die donkere plekjes waar het wit gewoon niet lekker dekt. Leergeld zeg maar.
Ziet er alvast goed uit! Ben verder erg nieuwsgierig hoe het de elementen doorstaat.

Nu je (bijna) klaar bent, wat vind je zelf het grote voordeel tegenover verf spuitbussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:06:
[...]
Ziet er alvast goed uit! Ben verder erg nieuwsgierig hoe het de elementen doorstaat.
Fonzie van dipyourcar.com heeft een filmpje gepost van zijn toverbal Audi S3 die een jaar (dacht ik) gedipt heeft rondgereden in weer en wind. Hij maakt 'm schoon met een hogedrukreiniger en dat kan allemaal.

De pest op een motor is echter de tank. Bij mij valt dat mee omdat ik al kapjes op de kuip heb zitten waar mijn benen tegenaan komen. Toch ga ik Ventureshield op de tank plakken. Je komt nl toch de hele tijd met je benen/knieën tegen die delen aan en dat gaat onherroepelijk beschadigen. Dat doet gewone lak ook al en pd nog meer, want het is rubber en zachter dan gewone lak. Met ventureshield bescherm je de meest kwetsbare delen. Vooral tegen benzine, want daar 'smelt' pd van.
Nu je (bijna) klaar bent, wat vind je zelf het grote voordeel tegenover verf spuitbussen?
Spuitbussen is gewoon köt. Leuk voor je spiegels of een klein stukje, maar je hele kuip met spuitbussen is niets. En volgens mij nog duurder ook, en je kunt niet mengen. Ik heb mijn spuit voor €50 op MP gekocht, en kan 'm strak weer doorverkopen. Het gaat om het resultaar, niet om het goedkope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Tankiej schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:04:
[...]

Voor zover ik kan vinden is de Virus van de Zwitserse Suzuki Importeur :)
http://www.motorfreaks.nl...sterke-streetfighter.html

[...]

Nice! Kameraad van me heeft Akra's onder zijn SF 848, klinkt ook erg goed :D
Pff..had ook graag Akra's, maar was de helft duurder dan deze Termignoni's (slip-on). Heb deze Termignoni's zonder filter en ECU (net zoals de Akra's) voor 833 euro uit Italie gehaald (nieuw). Akra's gingen voor 1200 euro over de toonbank :|
Bouwkwaliteit van Termignoni's had ik veel van gehoord, snap nu wat ze bedoelen, zelfs m'n Arrows van de helft van de prijs had nog betere afwerking, maargoed :P. Tis geen slechte kwaliteit dat het uit elkaar valt of iets dergelijks, maar toch de afwerking hier en daar is toch net niet.

Inmiddels eronder:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dxxs41.jpg
[YouTube: http://youtu.be/U3j8CNZSYXE]
Waardeloze video btw, iets met mobiel, poep audio en te kort :+

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 13-09-2013 14:54 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Yellowneck schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:46:
[...]

Pff..had ook graag Akra's, maar was de helft duurder dan deze Termignoni's (slip-on). Heb deze Termignoni's zonder filter en ECU (net zoals de Akra's) voor 833 euro uit Italie gehaald (nieuw). Akra's gingen voor 1200 euro over de toonbank :|
Bouwkwaliteit van Termignoni's had ik veel van gehoord, snap nu wat ze bedoelen, zelfs m'n Arrows van de helft van de prijs had nog betere afwerking, maargoed :P. Tis geen slechte kwaliteit dat het uit elkaar valt of iets dergelijks, maar toch de afwerking hier en daar is toch net niet.

Inmiddels eronder:
[afbeelding]
[video]
Waardeloze video btw, iets met mobiel, poep audio en te kort :+
Alsof m'n zoontje met z'n blik met blokken erin aan het spelen is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

theHoff schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:09:
[...]

Alsof m'n zoontje met z'n blik met blokken erin aan het spelen is... :+
Wow damn, is dat jouw zoontje in jouw Tweakers profiel? :P
Mag ik die niet een keer achterop, als die zoveel kabaal kan maken en ook nog zo'n gezicht erbij trekt, voorzie ik vele veilige km's aan filerijden :o

Super kereltje! mooie foto! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10

Exigence

dnkroz

DinX schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:36:
[...]

En net in de mail:

[...]

Loss gehts ! *O*
Geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

-tom-562 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
[... Of zoals eerder vermeld, de Suzuki Virus (naked GSX-R1000 van de Belgische importeur dacht ik) door de Suzuki fabriek geleverd.
De Suzuki Virus is door de zwitserse suzuki importeur gemaakt, ze hebben zelf de kappen e.d. ontworpen en gemaakt. Je krijgt overigens alle originele onderdelen er ook bij. :)
Snuit van een GSR750, de rest GSXR1000@185pk, erg geslaagd als je t mij vraagt. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2011/09/2011-09-15_Virus/Suzuki_Virus_01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tinus op 13-09-2013 20:42 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wil je de moer van je balhoofd eens nakijken, draai je hem mee los terwijl je het rubber dopje eraf haalt :X

Dat verklaart dus het getik bij hobbels en remmen :X

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Leuk tankbeurtje achter de rug. Voor 32 € mogen aftikken, dan ging er wel 19,99 l ron 98 in. De tank van mijn Viffer is 21 l. :X Ik kwam uit op 308 km gereden met die tank en een verbruik van 6,5 l/100 km. En dat is zeker niet slecht. Zo'n Viffer is een dorstige jongen en dit waren allemaal kilometers tijdens de spitsuren, half op A12 (Brussel - Antwerpen) het stuk met de verkeerslichten en verder kleine wegen + stadsverkeer.

Nu nog mijn rechter hand onder controle houden en het kan dus nog een pak beter. :+

Volvo Classic Club Belgium

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
De mijne rijdt niet onder de 375km op een tank :+
Denk dat ik em verkoop trouwens, de CB is veel leuker ;)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
Youk schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:35:
Leuk tankbeurtje achter de rug. Voor 32 € mogen aftikken, dan ging er wel 19,99 l ron 98 in. De tank van mijn Viffer is 21 l. :X Ik kwam uit op 308 km gereden met die tank en een verbruik van 6,5 l/100 km. En dat is zeker niet slecht. Zo'n Viffer is een dorstige jongen en dit waren allemaal kilometers tijdens de spitsuren, half op A12 (Brussel - Antwerpen) het stuk met de verkeerslichten en verder kleine wegen + stadsverkeer.

Nu nog mijn rechter hand onder controle houden en het kan dus nog een pak beter. :+
Op de motor kijk ik niet naar verbruik. Plezier staat op nr 1. Met de auto let ik er wel erg op. :o

• DECOY88
(overleden)

1:15 ik doe gemiddeld 1:13 :X iedere 225km heeft hij weer 17L verzopen. }:| straks gaat mijn blok open om de oorzaak te zoeken :Y hoor er veel die max. 1:17 halen en veel die 1:20 rijden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met de motor let ik echt totaal niet op het verbruik :P

Vaak bu'j te bang!

• Tropicc

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oeh dat klinkt erg lekker.
Ohja, ik zat gisteravond eens te denken, het is nu 10 jaar dat ik mijn Yamaha FS1 in bezit heb, en eigenlijk het begin van mijn passie voor motoren (en rijden) 8) En ja, het is 'maar' een brommer, maar ik als ik afstap heb ik nog steeds een smile van oor tot oor :D
Ook heb ik ff zitten rekenen, in die 10 jaar hebben er 3 verschillende motorblokken onder gezeten (waarvan gisteren de 3e voor het eerst gelopen heeft), zijn er een stuk of 3 cilinders gesneuveld en 5 zuigers :+ Het aantal warmlopers zijn niet op 2 handen te tellen, en ik ben er 1x mee op m'n plaat gegaan.
Eigenlijk durf ik wel te zeggen dat mijn FS1 de beste aankoop OOIT is geweest. Mede omdat ik er zo veel nieuwe mensen door heb leren kennen, waarvan er een aantal echt goede vrienden van me zijn geworden.
Zo kocht ik 'm 10 jaar geleden
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/747/yamahaoud9sa.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

-tom-562 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:16:
Met de motor let ik echt totaal niet op het verbruik :P
Ik let wel op het verbruik van de motor. Dan kijk ik even hoe hoog het is, haal mijn schouders op en gas door! :P

Volvo Classic Club Belgium

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuk filmpje over Enduro Himalaya. Ga er even een uurtje voor zitten...de alpen zullen nooit meer hetzelfde zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:30:
Ohja, ik zat gisteravond eens te denken, het is nu 10 jaar dat ik mijn Yamaha FS1 in bezit heb, en eigenlijk het begin van mijn passie voor motoren (en rijden) 8) En ja, het is 'maar' een brommer, maar ik als ik afstap heb ik nog steeds een smile van oor tot oor :D
[knip]
Zo kocht ik 'm 10 jaar geleden
Deze Marokkaanse FS1 heeft de tand des tijd niet zo geweldig doorstaan... ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2772/4081991472_563869f33a_o.jpg
swd159 by Mike Philippens, on Flickr

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha nice. Dat zijkapje wat daaar op zit brengt hier zo minimaal 100 euro op ;)
Overigens hebben een aantal lieden in het FS1 wereldje Marokko ook ontdekt, aangezien er daar redelijk wat 5-bakjes rondrijden (zijn in Nederland behoorlijk zeldzaam), die kun je daar voor een prikkie kopen, en worden hier voor grof geld doorverkocht

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:01:
Leuk filmpje over Enduro Himalaya. Ga er even een uurtje voor zitten...de alpen zullen nooit meer hetzelfde zijn.
[video]
:9

Geeft een heel ander beeld dan gewoon de foto's en de rijfilmpjes :)
Vanaf 0:40:00 ... toch niet onderschatten die hoogte :o

Filmpje helemaal gekeken ... damn ... :)

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 14-09-2013 16:52 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

-tom-562 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:11:
Lekkere vooroordelen weer :+
Ik gooi er ook nog eentje in de ring. BMW rijders zijn gefrustreerde mannen met een midlifecrisis en een slecht sexleven :+
Gefrustreerd: check
Midlife crisis: check
Slecht sexleven: check.

.

.

Fuck...

:o

Wise enough to play the fool

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat moet je idd meer gaan doen ja als dat slecht is. In het geval van de midlife crisis vooral een zo jong mogelijk bloempje, misschien raak je dan je frustraties ook wel kwijt. :Y

/bemoedigende therapeutisch geleuter :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DinX

DinX

Motormuis

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij heerlijk als het heet weer is om dan het vest aan te doen. Met het weer zoals het vanaf nu waarschijnlijk zal zijn zie ik het nut er niet van in, tenzij je niet in NL woont. De broek zie ik niet echt het nut van in omdat ie maar kort is. Wil je zoiets hebben als extra bescherming of als enige bescherming ?

• DinX

DinX

Motormuis

Was het al aan het bekijken voor m'n trip volgend jaar.

Daar is de kans toch al heel wat groter om geregeld op je bek te gaan :p
De normale protectoren dan uit m'n pak en dit eronder

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:40:
Was het al aan het bekijken voor m'n trip volgend jaar.

Daar is de kans toch al heel wat groter om geregeld op je bek te gaan :p
De normale protectoren dan uit m'n pak en dit eronder
Zo'n protectorvest is idd wel handig. Vooral die borstplaat mocht je over de kop gaan (potholes!) en je komt tegen het stuur. En als het warm is, kun je je jas ook lekker open doen zonder dat meteen je protectie minder wordt. Want op zo'n steenpad vallen is geen pretje denk ik.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zulk spul gedragen tijdens een weekje offroaden in Spanje vorig jaar. Toen ik daadwerkelijk op m'n plaat ging was ik erg blij dat ik het aan had! De deuk in de knieprotector had ik liever niet in m'n knieschijf gehad...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/telkyfil.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qGPjMltl.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 14-09-2013 22:11 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29n78eq.jpg

Paar hitteschildjes vervangen voor carbon shildjes.

Oh en hij doet het weer niet, ECM power supply, circuit malfunction geeft de diagnose software aan ;( Dus binnenkort de stekkers maar even nalopen en anders naar de dealer. Ding valt nu constant uit.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
De kogel is door de kerk, ik ga lessen! *O* Vanaf eind november, dat is na m'n verhuizing en vakantie.

Is het verstandig om onder winterse omstandigheden te lessen? Het zal niet altijd even comfortabel zijn (vanwege de kou en evt. gladheid), maar het is volgens mij wel beter om tips & tricks mee te krijgen van een instructeur wanneer ik voor het eerst op de weg ga onder winterse omstandigheden dan dat ik volgend op eigen houtje de weg op ga.

De voornaamste reden om m'n motorrijbewijs niet te halen was dat ik houd van snelheid en dat dat op een motor best verleidelijk is. Ik ga me gewoon lekker inhouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
sylvesterrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:07:
De kogel is door de kerk, ik ga lessen! *O* Vanaf eind november, dat is na m'n verhuizing en vakantie.

Is het verstandig om onder winterse omstandigheden te lessen? Het zal niet altijd even comfortabel zijn (vanwege de kou en evt. gladheid), maar het is volgens mij wel beter om tips & tricks mee te krijgen van een instructeur wanneer ik voor het eerst op de weg ga onder winterse omstandigheden dan dat ik volgend op eigen houtje de weg op ga.

De voornaamste reden om m'n motorrijbewijs niet te halen was dat ik houd van snelheid en dat dat op een motor best verleidelijk is. Ik ga me gewoon lekker inhouden. :P
Of het verstandig is?

Zolang het niet gaat sneeuwen/glad is, zit je veilig. Het ligt eraan of jij de kou fijn vind (ik geef er geen reet om) en je zal je daar ook flink naar moeten kleden; vooral snelweg kan een pain in the ass zijn zonder goede bescherming in de winter.

Maar zodra het glad word of gaat sneeuwen, kan je lessen vergeten. Het is nu mogelijk een kleine aanloop te maken, maar eigenlijk is je aanloop ook weer te kort. Beter nu beginnen en mid-december eindigen, alvorens in april/mei weer te beginnen zodat je in een ruk alles haalt.

Theorie kan je ergens in de winter wel halen als je niet lest.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zeer verstandig! Leren rijden onder slechte omstandigheden is altijd goed! Kou kun je je op kleden, dus dat is geen punt. Zorg gewoon voor goede regenkleding (of de rijschool heeft zoiets denk ik wel) en je bent er klaar voor.
Ik zie het alleen maar als voordeel als je lest in de herfst met blaadjes op de weg, regen, wind. Zo kom je niet als mooiweerrijder op de baan met je papiertje.

En sneeuw heb je nooit lang last van. Het ligt hooguit een paar dagen op de weg, dus dat is geen grote hindernis.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 15-09-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:25:En sneeuw heb je nooit lang last van. Het ligt hooguit een paar dagen op de weg, dus dat is geen grote hindernis.
Vergeet niet dat sneeuw verdwijnt, maar daarna water word. Als het dan koud blijft en vriest, heb je alsnog een gladde weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:33:
[...]
Vergeet niet dat sneeuw verdwijnt, maar daarna water word. Als het dan koud blijft en vriest, heb je alsnog een gladde weg.
Maar dan wordt er toch niet gelest. Of je gaat zelf niet als het vriest. Punt is dat we hiet in Nederland zelden of nooit 3 weken besneeuwde wegen hebben. Misschien als je in het buitengebied woont.

Maar dan nog: de rijschool zal wel zo slim zijn om geen omstandigheden uit te kiezen waarbij hij vrij zeker weet dat het op ongelukken uitdraait, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:48:
[...]

Maar dan wordt er toch niet gelest. Of je gaat zelf niet als het vriest. Punt is dat we hiet in Nederland zelden of nooit 3 weken besneeuwde wegen hebben. Misschien als je in het buitengebied woont.

Maar dan nog: de rijschool zal wel zo slim zijn om geen omstandigheden uit te kiezen waarbij hij vrij zeker weet dat het op ongelukken uitdraait, toch?
Je hebt een punt, alleen in NL weet je niet waar het op uitdraait. Vorig jaar werden vrijwel alle auto en motorlessen afgezegd vanwege het slechte weer. Misschien dat het dit jaar compleet anders is?

Gelukkig verlies je geen geld als je een keer niet lest (in vergelijking: een paar maanden in het buitenland zitten terwijl je wel voor je internetverbinding betaalt waar je geen gebruik van maakt b.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

sylvesterrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:07:

Gaaf hoor :). Gewoon geen racemonster kopen en dan is hard rijden ook niet super aantrekkelijk. Als je wel van plan bent op een SS oid te gaan rijden, zou ik nog even nadenken... hele punt van die dingen is hard rijden, dus dan zoek je het vanzelf ook op. Er zijn overigens ook andere dingen die leuk zijn maar nog gevaarlijker op de motor dan snelheid.

Qua rijden in de winter: met AVB is het niet zo erg, dan ga je niet zo hard en wordt het dus niet snel koud. Zolang het niet glad is wordt je er alleen maar beter van. En voor de rest wat anderen al zeggen: je hebt kans dat je ergens in het ergste van de winter niet altijd kan rijden ivm gladheid. Ik denk dat het halen van je AVB wel moet lukken voordat de winter echt begint (afhankelijk van hoe vaak je kan lessen, natuurlijk) en dan maar even kijken hoe je je AVD doet (wellicht hier en daar een les als het kan en dan het gros in maart doen oid).

Denk trouwens dat de meeste rijscholen wel verwarmde handvatten hebben, dus dat zit alvast snor. Voor de rest passende kleding en dan kan je best lekker rijden in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
Hmm... Het is dat ik komende maand ga verhuizen naar een andere woonplaats (Utrecht -> Den Haag) en ik in november 2-3 weken op vakantie ga, anders was ik al begonnen denk ik.

Ik kan er ook voor kiezen om zo snel mogelijk te beginnen en vóór de vakantie klaar te zijn met de lessen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:06:
[...]

Gaaf hoor :). Gewoon geen racemonster kopen en dan is hard rijden ook niet super aantrekkelijk.
motor kope met een top van rond de 150 of je moet je olie willen bijvullen dan kan hij even 180 }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Gisteren VRO 1 gedaan... en met dank aan de wegenwacht. Halverwege de middag vond ik al dat mijn koppeling steeds eerder ging aangrijpen... totdat *pats* de koppeling stuk ging. Ik dacht een kapotte kabel. Ding gestart in de N.. daarna wat aangelopen... snel in de 1 getikt en zo naar de parkeerplaats.

Wegenwacht gebeld. Die stond er 20 minuten later. Netjes :) Halve ding uit elkaar gesloopt, bleek het (aan versnellingsbak kant) de klem te zijn waar de koppelingskabel in zit. Die was finaal in 2en gescheurd. Wegenwacht heeft die klem eraf gezaagd en tijdelijk een accupool klem gemonteeerd:

Afbeeldingslocatie: http://kabelsenklemmen.nl/shop/image/cache/data/ripca/all/1.25-4_1-120x120.jpg

Kabel door de doorvoer, samenknijpen net achter het busje op de kabel... en bingo :)
Even snel koppeling stellen en ik kon weer verder. Briljant :)

Edit: en nu dat onderdeel zien te vinden :( Denk dat ik het maar bij de dealer bestel met een Haynes manual ernaast. Ik zal het hele systeempje moeten vervangen wat op de koppelings-as zit en bij aantrekken koppeling daadwerkelijk ontkoppelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 15-09-2013 12:18 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online

Ik ben een keer tot 20,8l gekomen op 303km met mijn viffer. Hele stukken snelweg gereden met 180-200km/h. Dan zit er best een draaikolkje in. Normaal haal ik 1:18.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1 ... 514 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.