Ik vind het prima om aan de hand van een filmpje over 1 specifieke motorrijder iets te roepen over die motorrijder. Al is dat weinig zinnig, want iedereen (zelfs hijzelf) zal door hebben dat hij boven zijn kunnen rijdt.
Maar als ik de posts van mphilipp lees waarin hij roept over 'dat soort gasten' en dat wheelies en stoppies op de openbare weg niet kunnen.. Tja. Dan heb ik zoiets van.. Tja..
Kneedowns mogen nog wel? Of is dat ook te gevaarlijk?
Ik zal je een geheim verklappen.. Op het circuit mag je ook niet wheelien. Als ik op Assen of Zandvoort de motor over het hele rechte stuk op het achterwiel zet krijg ik een zwarte vlag voor ik halverwege het volgende rondje ben.
En toch moet je je rijvaardigheid een beetje bijhouden he. Ik bedoel. Straks verleer ik het nog ofzo.
Oh, dat zie je absoluut, tot de eerste bocht...

Ja, dat heb ik vaker gehoord.
Als ik met toertochten mee rij is er ook vaak iemand die roept.. Jij hebt wel een R1, maar ik kan op mijn BMW GS <of een of andere kilometervreter> echt VEEL harder de bocht om.. Tuurlijk joh, met je allroad-banden en je hangtieten (cylinders) die bij de minste hellingshoek tegen het asfalt komen. Dan heb ik af en toe wel moeite om me in te houden tijdens zo'n tochtje.
Niet iedereen met een R1 heeft het ding alleen voor de show en kan alleen maar hard rechtdoor
De reden dat er bijna geen supersport fietsen meer verkocht worden is volgens mij niet alleen omdat hard rijden op de weg steeds beter wordt gecontroleerd en steeds zwaarder wordt bestraft, maar vooral ook omdat de supersport-rijders zelfs door andere motorrijders worden uitgekotst. "dat is toch allemaal levensmoe tuig!"
En dan een of andere super-potente nakedbike kopen (tuono, duc streetfighter, speedtriple, ktm superduc), want dat wordt nog wel geaccepteerd als je met een toertocht mee wilt doen.
Jammer. Want we zijn allemaal motorrijders en hebben dus allemaal dezelfde hobby.
Dat er veel minder supersport fietsen worden verkocht betekent overigens ook dat er veel minder ontwikkeling wordt gedaan in supersport fietsen. Voor 2014 komt er weer geen nieuwe R1 uit. Is nogsteeds het 2009 model met een ander kleurtje.

Alleen Kawasaki heeft een redelijk recent model. De rest is "ouwe zooi." En ik stond helemaal in de startblokken voor een nieuwe R1.
Moet ik straks ook aan de nakedbike? Lijkt me niet verstandig.
[
Voor 26% gewijzigd door
FragDaddy op 10-09-2013 14:40
]