Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 504 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.153 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gebeurt niet alleen bij motoren hoor. Neem nou het geluid van paardenhoeven. De grap van Monty Python & the Holy Grail met de kokosnoten heeft twee lagen - het is vanaf eerste films met geluid en nu nog steeds gangbaar om het geluid van paardenhoeven met kokosnoten te simuleren, het echte (veel doffere geluid) zouden kijkers niet herkennen als paardenhoeven 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begonnen in: Let’s Ride Sonny Barger’s Guide to Motorcycling. In de motorwereld is Sonny Barger een zeer bekend persoon, Sonny is namelijk de oprichter van de Hell Angels: Wikipedia: Sonny Barger

Let's Ride is in mijn ogen een heel goed boek voor de beginnende motorrijder, maar ook voor de gevorderde motorrijder staan er wat goede tips in. Het is een leuk geschreven boek en Sonny weet heel goed waar hij over praat. De beste man is nu 71 maar rijdt toch elk jaar nog zo'n 25.000 miles door weer en wind.

Een aanrader voor motorrijders met nog wat boekenbonnen over :)

Nog een review van motorcycle usa over het boek van Sonny: http://www.motorcycle-usa...rs-Guide-Book-Review.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 09:29
Edit...
laat maar.

verkeerd gelezen

*met duizend dingen tegelijk bezig.

[ Voor 81% gewijzigd door Serotonine op 12-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Dacuuu schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:57:
Gisteren middag relaxt The italian job gekeken.

Komt een Ducati in voor. Kijk LUISTER en huiver.. 8)7

[video]
Hier nog zo een:

[video]

Eerst het geluid van een 4-cilinder, dan ongeveer vanaf 1:50 wel gewoon een 2-cilinder en later weer niet, heel slecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Tropicc schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

Hier nog zo een:

[video]

Eerst het geluid van een 4-cilinder, dan ongeveer vanaf 1:50 wel gewoon een 2-cilinder en later weer niet, heel slecht :+
Lol en op 2.00 knijpt ie de koppeling in, en blijft maar knijpen, en knijpen... Why :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach ja, net zoals in de films waarbij ze aan het racen zijn (Fast & Furious anyone?), en ze blijven maar opschakelen. 56 keer achter elkaar opschakelen, dat zal wel een flinke versnellingsbak zijn dan??
Of in een "spannende" racefilm: ze gaan zij aan zij, en opeens heeft eentje er genoeg van, schakelt op, en gaat ervandoor?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:46:
Ach ja, net zoals in de films waarbij ze aan het racen zijn (Fast & Furious anyone?), en ze blijven maar opschakelen. 56 keer achter elkaar opschakelen, dat zal wel een flinke versnellingsbak zijn dan??
Of in een "spannende" racefilm: ze gaan zij aan zij, en opeens heeft eentje er genoeg van, schakelt op, en gaat ervandoor?
Haha inderdaad :D

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/9681/tumblrmfmxy2zjci1rtp3uy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:45:
En kogel door de kerk: zojuist gebeld door frau Falk van Suzuki Falk:, blok is volledig vastgelopen, valt niets meer mee te beginnen :(
Wat was de oorzaak van deze vastloper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Knight and day was ook een mooie film.
Een aprilia gebruiken en er een ducati sticker op plakken.
http://news.motorbiker.or...and-day.-aprilia-used.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Serotonine schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:24:
Knight and day was ook een mooie film.
Een aprilia gebruiken en er een ducati sticker op plakken.
http://news.motorbiker.or...and-day.-aprilia-used.htm
Dat is helemaal vaag, als ik naar die foto's kijk dan hebben ze zelf geprobeerd het frame aan te passen om het op een Ducati te laten lijken?!...

Wel knap dat ze 't voor elkaar gekregen hebben. Als je 't niet wist zou je 't niet eens opvallen. Kappen werk en alles is overnomen van de Duc.

Gaaf pagina nummer btw!

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 12-08-2013 16:54 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
Gekke vraag misschien, maar waarom dan niet gewoon een duc kopen voor de film? Zo heel veel geld scheeld dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Frontysco schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:35:
Gekke vraag misschien, maar waarom dan niet gewoon een duc kopen voor de film? Zo heel veel geld scheeld dat nou ook weer niet.
So during the stunts, the actual Hypermotard is replaced by an Aprilia SXV550 disguised to look like a Ducati. It would appear that the Ducati is not strong enough to do the stunts that were required, while the Aprilia was.
Of te wel, de Ducati was niet geschikt voor de stunts, maar de naam doet 't wel beter bij het film publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ze hebben wel aardig hun best gedaan om er een net uitziende, rijdende hybrid van te maken :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Bommes

Capo del formaggio

Voor de route freaks:
http://goo.gl/maps/zfWUP
Terug zie ik wel: of precies de zelfde weg, of wat andere col's.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:12:
[...]

S.O.D! _/-\o_

vergeet niet je sig aan te passen;)
en wat is de opvolger geworden?
Sig moet ik inderdaad ff aanpassen. Opvolger is een R1200 GS Adventure Triple Black :*)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, eindelijk terug na een spannender dag dan gewenst.

Als je een motor moet vervoeren is budgetkar.nl (in Haren) vrijwel zeker goedkoopste optie. Incl huur spanbanden was ik welgeteld EUR 16.75 kwijt. Maar of ik het zou aanraden...

- geen ogen voor spanbanden binnen de bak, je banden trekken dus deels aan de zijkanten van de bak van de aanhanger
- slechts twee spanbanden mee (dit had ik vooraf moeten checken, niet gedaan, stom)
- een van de twee spanbanden begaf het onderweg, eerste keer gecontroleerd (maar op de oprit van de Duitse A31 :X ), tweede keer 500m van eindbestemming op rotonde catastrofaal. Gelukkig kiepte de aanhanger niet om, maar de motor lag wel mooi op z'n kant erin...

Naja, uiteindelijk de garage in gekregen en aanhanger veilig teruggebracht. Zonder motor erop rijdt het zowaar best prettig :')
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:11:
[...]

Wat was de oorzaak van deze vastloper?
Olie weg. Exact waar het fout gegaan is kon de kerel van de garage niet zeggen, daarvoor zou het blok open moeten en dat zou mij onnodig veel geld gekost hebben. Misschien dat ik dat zelf wel doe als ik de boel uit elkaar heb. Iig was het niet een plugje of filter die niet goed vast zat, schijnt intern geweest te zijn, olie is opgefikt.

Gelijk vraag: hoe had ik dat kunnen herkennen voordat het te laat was?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:

Olie weg. Exact waar het fout gegaan is kon de kerel van de garage niet zeggen, daarvoor zou het blok open moeten en dat zou mij onnodig veel geld gekost hebben. Misschien dat ik dat zelf wel doe als ik de boel uit elkaar heb. Iig was het niet een plugje of filter die niet goed vast zat, schijnt intern geweest te zijn, olie is opgefikt.

Hm, als je binnen een paar uur een paar liter olie verbrand hebt zou je dat moeten zien in je spiegels. Of moeten ruiken bij het stoplicht.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:
Zo, eindelijk terug na een spannender dag dan gewenst.

Als je een motor moet vervoeren is budgetkar.nl (in Haren) vrijwel zeker goedkoopste optie. Incl huur spanbanden was ik welgeteld EUR 16.75 kwijt. Maar of ik het zou aanraden...

- geen ogen voor spanbanden binnen de bak, je banden trekken dus deels aan de zijkanten van de bak van de aanhanger
- slechts twee spanbanden mee (dit had ik vooraf moeten checken, niet gedaan, stom)
- een van de twee spanbanden begaf het onderweg, eerste keer gecontroleerd (maar op de oprit van de Duitse A31 :X ), tweede keer 500m van eindbestemming op rotonde catastrofaal. Gelukkig kiepte de aanhanger niet om, maar de motor lag wel mooi op z'n kant erin...

Naja, uiteindelijk de garage in gekregen en aanhanger veilig teruggebracht. Zonder motor erop rijdt het zowaar best prettig :')

[...]

Als je olie echt snel opgefikt is dan zou je kunnen kijken naar kilometers lange dikke zwarte wolken rook achter je :P Al gebeurt dat geloof ik alleen bij Diesels.

Als het langzaam is gegaan moet je gewoon wat vaker je oliepijl checken.
offtopic:
Niet dat ik daar iets over kan zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joolee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:20:
[...]

Als je olie echt snel opgefikt is dan zou je kunnen kijken naar kilometers lange dikke zwarte wolken rook achter je :P Al gebeurt dat geloof ik alleen bij Decoys.

beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joolee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:20:
[...]

Als je olie echt snel opgefikt is dan zou je kunnen kijken naar kilometers lange dikke zwarte wolken rook achter je :P Al gebeurt dat geloof ik alleen bij Diesels.
Dat was iig niet aan de hand, heb prima zicht achteruit gehad laatste 150km op de Autobahn. Ben soms niet de meest opmerkzame, maar zwarte wolken zouden me opgevallen zijn ;)
offtopic:
Niet dat ik daar iets over kan zeggen O-)
Die ochtend zat er nog genoeg in. Sowieso niets meetbaars kwijtgeraakt sinds oliewissel bij beurt twee weken eerder....

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gat in de zuiger is wel een manier om binnen een paar minuutjes al je olie kwijt te raken.
Dat is wel ongeveer de enigste manier die ik kan bedenken om je olie zo snel kwijt te raken.

Gat in je zuiger kan komen door pingelen/fout afgestelde onsteking/ arm of te rijk lopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:30:
[...]

Dat was iig niet aan de hand, heb prima zicht achteruit gehad laatste 150km op de Autobahn. Ben soms niet de meest opmerkzame, maar zwarte wolken zouden me opgevallen zijn ;)

[...]

Die ochtend zat er nog genoeg in. Sowieso niets meetbaars kwijtgeraakt sinds oliewissel bij beurt twee weken eerder....
wat was de snelheid? mijn at verbruikt onder de 140km/u niks bij 150km/u 1L op 4-500km en 160/volgas 1,5L op 200km. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb'm een keer naar z'n max van 177km/u doorgetrokken, verder 150km/u aangehouden. Was inderdaad wel eerste (en laatste) keer dat ik zo lang boven de 130km/u gereden heb ermee. Op de heenweg nauwelijks kans toe gehad ivm slecht weer (zicht dermate slecht dat >130km/u onverantwoord was) en druk verkeer.

Dus niet geheel toevallig dat het uitgerekend dan op de Autobahn mis ging inderdaad. Maar pingelen... carbs waren juist niet al te lang ervoor gesynchroniseerd en mengsel gecontroleerd en goed bevonden. Kan zijn dat de monteur ongelofelijk zat te prutsen, maar lijkt me sterk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Toch wel apart als ik dat zo lees. Het moet of verbrand zijn, of weggelekt. Als het verbrand is in redelijk korte tijd dan moet je eigenlijk wel iets gezien hebben.

Zit er een temp meter op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja. Daar kijk ik meestal niet naar (had dat maar wel gedaan...), direct nadat het mis ging wel: volledig rood, overhit. Een van de afvoerbuizen in het tupperware was ook begonnen te smelten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou bijna geld gaan uitgeven om er achter te komen waar het fout gegaan is. Dit is namelijk wel heel vreemd zoals je het verteld. Geen waarschuwing niets en dan opeens helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:11
dion_b schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

On-topic:
Ben me alweer aan het orienteren op tweewielers (goh). Van de laatste GoT motormeet waar ik bij was (eh, die ik organiseerde O-) - rond de Lek en Waal) staat me bij dat iemand rondreed met een BMW K1100LT die hij tot naked ging verbouwen. Wie was dat ook al weer? Ben benieuwd hoeveel moeite en geld daar in is gaan zitten. Na twee keer teveel tupperware ben ik toe aan minder platic, maar de zithouding en pure formaat van een KxxxxRT/LT wil ik juist wel. Dit zou prima oplossing zijn, te meer omdat deze dingen een paar jaar later gebouwd zijn dan de officiele naked-varianten, dus dat het mogelijk zou zijn om eentje uit 2e helft jaren '90 te scoren - en dat nog voor zacht bedrag (geld voor pakweg een R850R oid is er helaas niet :( )
Dat was ik, en rijd nu al weer een tijdje er op rond.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jxjr8ELh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u8PgGhph.jpg

Het lelijke baksteentje. Inmiddels een klein toerruitje er op gezet die eigenlijk weinig effect heeft maar als ik straks lange afstanden ga rijden vind ik die druk op de helm (snelweg) toch vervelend. Verder is het een heerlijke motor zo, lekker uitwaaien! Kijken tot hoe ver ik het in de winter vol hou :+.

Qua kosten:

- Koplamp van een sloop voor jappaners (35€)
- Kunstof behuizing + knipperlichten (~25€)
- Spiegels (25€)
- K1100RS stuur inclusief kabels/rem (50€)
- setje lampenoren (30€)
- Radiatorcover (10€ plaat bij de bouwmarkt verbogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:06
Noenie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:53:
Ben van plan om een keer een GOT-tourmeet te doen bij mij in de buurt, nu heb ik zover deze route:

http://goo.gl/maps/FLD4K

Als er mensen nog in de buurt wonen, of mensen die opmerkingen hebben dan hoor ik het vanzelf.
Aangezien mijn motor nog stuk is kan ik nog geen datum geven.
De afstand tot het startpunt is goed te doen, lijkt me leuk om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

Ben van plan om een keer een GOT-tourmeet te doen bij mij in de buurt, nu heb ik zover deze route:

Als er mensen nog in de buurt wonen, of mensen die opmerkingen hebben dan hoor ik het vanzelf.
Mocht het op een zondag eind september zijn dan kun jij mij er (onder voorbehoud) bij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:30:
Je zou bijna geld gaan uitgeven om er achter te komen waar het fout gegaan is. Dit is namelijk wel heel vreemd zoals je het verteld. Geen waarschuwing niets en dan opeens helemaal dood.
No way dat ik hier nog een cent aan uitgeef, heeft me al veel teveel gekost :X

Maar idd, ik snap er ook weinig van. Ik had allicht die overhitting kunnen zien aankomen/gebeuren als ik opgelet had, maar verder reed het heerlijk over de Autobahn, pas vlak voordat het finaal mis ging merkte ik verlies van vermogen, wat waarschijnlijk al ernstige metaal-op-metaal schuurwerk inhield.

Op zich vind ik wat er gebeurde nadat olie weg was niet raar, overhitten, dan schuren en vervolgens vastlopen lijkt me exact wat je dan verwacht. Maar waar die olie naartoe is, en hoe dat zo snel gegaan kan zijn zonder rookwolken en/of een oliespoor achter de motor... dat is het rare.
Alexji schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

Dat was ik, en rijd nu al weer een tijdje er op rond.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het lelijke baksteentje. Inmiddels een klein toerruitje er op gezet die eigenlijk weinig effect heeft maar als ik straks lange afstanden ga rijden vind ik die druk op de helm (snelweg) toch vervelend. Verder is het een heerlijke motor zo, lekker uitwaaien! Kijken tot hoe ver ik het in de winter vol hou :+.

Qua kosten:

- Koplamp van een sloop voor jappaners (35€)
- Kunstof behuizing + knipperlichten (~25€)
- Spiegels (25€)
- K1100RS stuur inclusief kabels/rem (50€)
- setje lampenoren (30€)
- Radiatorcover (10€ plaat bij de bouwmarkt verbogen)
Tnx :)

Misschien dat ik je per DM nog lastig val, mocht ik deze kant op gaan. Ben wel benieuwd: waarom ander stuur erop?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bommes schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:41:
Voor de route freaks:
Waarom begin je niet in Thonon? Is een heerlijke route naar Chamonix, veel mooier dan Geneve-Annecy (al is Annecy als stad zelf ook weer prachtig).

Ommetje voor de terugweg: Gorges du Verdon:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ewwHOvGYDkk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm... zie net bij Ruud de Jong in Enkhuizen een K75 naked staan voor EUR 750. Ding heeft 245k op de klok staan, maar is vanaf 170k dealer-onderhouden 8)7

O.a. koppeling en versnellingsbak recent vervangen. Dat relativeert die km-stand nogal - dit zou zomaar een goede optie kunnen zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:30:
Hmm... zie net bij Ruud de Jong in Enkhuizen een K75 naked staan voor EUR 750. Ding heeft 245k op de klok staan, maar is vanaf 170k dealer-onderhouden 8)7

O.a. koppeling en versnellingsbak recent vervangen. Dat relativeert die km-stand nogal - dit zou zomaar een goede optie kunnen zijn ;)
Geinig, die recente reparatie kost €750 (zo ongeveer) als je het zelf doet en gebruikte onderdelen koopt... ;) Zeker iemand die een sloopbaksteen heeft gekocht en er een tweedehandse bak+koppeling in heeft gedrukt. Voor die prijs denk ik niet dat het een nieuw spul is geweest. Je weet dus alsnog niet hoe ie er precies aan toe is.

(just me pissing in your coffee :+ )

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

@Bommes: is dit niks voor jou? Mooie sidecar naast je Vespaatje? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.stanceiseverything.com/wp-content/uploads/2009/08/scooter_l.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

EgMaf schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

Waarom begin je niet in Thonon? Is een heerlijke route naar Chamonix, veel mooier dan Geneve-Annecy (al is Annecy als stad zelf ook weer prachtig).

Ommetje voor de terugweg: Gorges du Verdon:
[video]
Eerste planning was om te beginnen in Thonon en met de motor de heen en de terug reis te rijden in totaal 4 dagen.
Omdat ik die tijd niet heb, heb ik er voor gekozen om de heen en de terug reis met de camper te doen.
Dat ding wil ik wel ergens fatsoenlijk kwijt, en in Groisy zijn we een aantal jaar geleden op een camping geweest, ik wist dat de eigenaar toen Duits sprak (JAWOL) en dat er eventueel de ruimte zou zijn om de camper een kort weekje te kunnen parkeren zonder dat ik er in sliep.
Daarom dus die locatie gekozen, veranderd de route iets maar niet dramatisch naar mijn idee.. :)
mphilipp schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:01:
@Bommes: is dit niks voor jou? Mooie sidecar naast je Vespaatje? ;)

[afbeelding]
Dat zeg je in 1 keer goed mphilipp , dat is niks voor mij.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:30:

Ruud zn 'showroom' is dicht. 5 Sept terug geloof ik?
Hij zit zo'n 500m verderop van waar ik woon. :P
Prima ervaringen daar, de GS450L kwam daar vandaan.

Mocht je na 16 Sept bij hem langs gaan dan kom ik ook wel ff langs. :P
Anders veel geluk!
Bommes schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:41:
Voor de route freaks:
Col du Galibier! Zie dat je dat keurig in de route hebt opgenomen, dat is echt een heel gaaf stukje rijden.
de lokale regering heeft er voor de aardigheid nu een touwtje gespannen, mocht je eraf rijden heb je tenminste iets om je aan vast te maken. :)
Ik heb daar wat coordinaten al in mn GPS staan om 2 fotos te reproduceren:
Mn ouders zijn daar ooit met een 2.6 Series III 109 (1975) LandRover en een 2.5 Diesel Series III 88 (1974) geweest en hebben er toen een prachtige foto kunnen maken.
Jaaaaren later zijn ze met hun (toen splinter nieuwe) LandRover Defender TD5 (110 en 90) heen geweest en hebben dezelfde foto weten te maken maar dan met de nieuwe.
Nu weer jaren later, ga ik hetzelfde doen, maar dan met de motor. O+

Verder ziet de route er echt heel gaaf uit.. kan niet wachten om te vertrekken...

Eind september (Afgezien van 't laatste weekend) ben ik van de partij!
Daarna is mn agenda volledig vrij. Zet maar een meeting manager op. :)
(Als 't Oktober wordt is er zelfs kans dat ik niet met de GPz zal komen opdagen maar met een nieuwere machine :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Bommes schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:28:

[...]

Dat zeg je in 1 keer goed mphilipp , dat is niks voor mij.. :+
_O-
_
* _Apache_ is blij. Miss Apache gaat een motorlesje proberen. Ze opperde het idee laatst, dat ze dat toch wel erg leuk leek. Zou ze het virus dan toch hebben opgepakt. :9

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
_Apache_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:52:
[...]

_O-
_
* _Apache_ is blij. Miss Apache gaat een motorlesje proberen. Ze opperde het idee laatst, dat ze dat toch wel erg leuk leek. Zou ze het virus dan toch hebben opgepakt. :9
Ik weet niet hoe goed je relatie is, maar anders moet je een leuke instructeur regelen ;) Dan is ze er niet meer vanaf te slaan, de motor dan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Maar idd, ik snap er ook weinig van. Ik had allicht die overhitting kunnen zien aankomen/gebeuren als ik opgelet had, maar verder reed het heerlijk over de Autobahn, pas vlak voordat het finaal mis ging merkte ik verlies van vermogen, wat waarschijnlijk al ernstige metaal-op-metaal schuurwerk inhield.

Op zich vind ik wat er gebeurde nadat olie weg was niet raar, overhitten, dan schuren en vervolgens vastlopen lijkt me exact wat je dan verwacht. Maar waar die olie naartoe is, en hoe dat zo snel gegaan kan zijn zonder rookwolken en/of een oliespoor achter de motor... dat is het rare.
Ik neem aan dat niet ál je olie weg is toch? Dat zie je alleen gebeuren bij een gat in je carter. Ik gok zelf op een te laag oliepijl in combinatie met een koelingsprobleem van de motor wat heeft gezorgd voor de vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
[...]

[...]

Tnx :)

Misschien dat ik je per DM nog lastig val, mocht ik deze kant op gaan. Ben wel benieuwd: waarom ander stuur erop?
Klinkt ongeveer wat ik met mijn GS500 had 2 jaar geleden. Reed +/- 110 km/h op een autoweg, opeens viel het vermogen weg en kort daarna viel de hele motor uit. Koppeling in en kon nog net naar een pechhaven rollen langs de weg. Met m'n stomme kop probeerde ik hem daarna nog te starten, wat een behoorlijk kabaal veroorzaakte en toen dacht ik toch wel dat het gedaan was :')

Motor is niet uit elkaar gehaald, maar een monteur zei dat de kans 99% is dat daar de krukaslager kapot was door een gebrek aan olie. Het vreemde is wel dat ik 100km daarvoor het oliepeil had gecheckt en die was gewoon netjes tussen F en E in. Geen blauwe rookwolken oid en geen olielek, dus waar al die olie zo snel gebleven is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt uitermate bekend ja, in mijn geval dan 200km ervoor oliepeil gechecked. Er was nog een minimaal bodempje olie aanwezig, maar onvoldoende om te smeren of koelen. Dat er nog *wat* te zien was, was voor monteur in Duitsland reden om zeker te zijn dat het niet een externe lek cq losse carterplug of filter geweest kon zijn. Die zaten beide ook prima vast.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Mooi foto toch ;-)

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/4NHhjdQBWB7MjTIUMs3qZ4kyMgd6aHA0xGkf5CStwecLZbqH6vowXPqpQbSlXxcss4Hn-H0kMLmTLcWGbBrtRgeA78AXDW5y/021_2560x1920.jpg?width=737&height=552

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 09:50
8)

Vriendin achterop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je power ranger pak weer eens afgestoft ;)
hoe bevalt de helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Is dat een man met een jurk/rok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat was die in het gele pak geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi pak :-) Mijn Z750 heeft dezelfde kleur alleen ik rijd het oude model (2005). Overigens rijd ik ook in het zwart/wit alleen dan met een tourjas/tourbroek en een mat zwarte helm.

Overigens ga ik eerdaags mijn zwart/witte tourjas inruilen voor een zwart examplaar want wit is met het Nederlandse klimaat en elke dag woon/werk niet lang wit :P En ik denk dat ik dan meteen een leren zwarte tourbroek daarbij ga dragen.

Ik heb weleens een leren combi of overal overwogen maar ik draag graag allerlei spullen bij mij (met andere woorden ik kan niet zonder een jas met zakken :P).

Zijn er trouwens mensen hier die in weer en wind woon/werkverkeer in een leren combi doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:06:
[...]

Ik heb weleens een leren combi of overal overwogen maar ik draag graag allerlei spullen bij mij (met andere woorden ik kan niet zonder een jas met zakken :P).
Ik heb een leren overall. Met 2 best ruime zakken binnen in. Neem altijd daarin mee. Telefoon / portemonnee / papieren. Soms zelfs 2 telefoons. Past allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://www.motortrendshop.nl/images/milano%20neon.png

Beste jas ooit. Zoveel vakken; ik kan al mijn spullen met gemak kwijt. Jammer genoeg is hij niet geschikt voor de hete zomerzon, daar heb ik mijn zomerjas voor. Alleen heeft die maar standaard pockets en meer niet.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leren combi? Nee. Ben lui en wil gewoon broek waar ik mee rij op het werk aankunnen. Dat zijn dus motorjeans. Wel leren motorjas. 2e hands voor EUR 35 gekocht, beste prijs/kwaliteit die ik tot nu toe op twee wielen ben tegegekomen. Is wel echte mid-season jas: 's winters niet warm genoeg, en het waait bij >25C niet (genoeg) door, maar het aantal dagen dat het <5C en >25C is, is in NL beperkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Ricepuppet schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:50:
[afbeelding]

Beste jas ooit. Zoveel vakken; ik kan al mijn spullen met gemak kwijt. Jammer genoeg is hij niet geschikt voor de hete zomerzon, daar heb ik mijn zomerjas voor. Alleen heeft die maar standaard pockets en meer niet.
Heb een heel vergelijkbare jas (Held - Quatrrotempi). Deze houdt het wel erg comfortabel in de volle zon. Door zijn felle reflectie op de armen komt er weinig warmte door en de doorwaaiers (4 horizontale ritsen, 2 voor, 2 achter) zijn tijdens het rijden makkelijk open te ritsen. Later weer dicht gedaan, kreeg er harde tepels van. :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 13-08-2013 13:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:30:
je power ranger pak weer eens afgestoft ;)
hoe bevalt de helm?
Pak is prima en zo lang je rijdt prima te doen. Helm met het donkere vizier is heerlijk en z´on donker vizier is toch wel 100 keer lekkerder dan een transparent met een bril. Bril neem je gewoon los mee. 8)

Helm bevalt overigens prima en nergens last van en lekker comfortabel.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Die kreeg ik toegewezen toen ik me aanmeldde voor de rit. :P (ze wil graag nog een keertje achterop zie na thuiskomst) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Genoeg motoren en soorten toch?

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/yI5mkdONmaKpwyYs2iSbmZIKZbpojGbPa1fh1gdpmoqiojmuD0qWM7LjWRzITmrZrwtTaa0ougxLCXLSPC68M92bJ6uQbYdA/971433_428253920624082_1896463593_n.jpg?width=737&height=552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Mooie helm die wit/rode HJC die hier laatst werd gepost. Die wil ik ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Deze laatst gepast, zat echt super op mijn hoofd:

Afbeeldingslocatie: http://roadlife.ru/images/product_images/popup_images/118110505.jpg

Of in het geel zoals m'n motor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/shoei_gt-air_brilliant-yellow.jpg

Fap Fap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik rijd meestal met leren combi, zelfs als ik naar mijn werk ga. Ik zit met twee collega's op 1 kamer, maar sta me gewoon in hun bijzijn om te kleden. Een paar schoenen bewaar ik dan meestal ook bij mij bureau, broek en overhemd kunnen in mijn tas.

Ik heb ook een textiel combi, maar dat trek ik alleen aan wanneer mijn meisje achterop gaat. Zij krijgt dan de leren combi aan, omdat ze sexier is met leer dan dat ik dat ben :p

Achterop zitten met een gladde textiele broek is niet zo'n succes, want dan zit ze niet zo stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:26:
Motor is niet uit elkaar gehaald, maar een monteur zei dat de kans 99% is dat daar de krukaslager kapot was door een gebrek aan olie.
Is de motor daarna niet gerepareerd?
Dat is toch niet normaal? Wat voor motor/blok is dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-08-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

Is de motor daarna niet gerepareerd?
Nope. De motor stond daarna geparkeerd bij de motorzaak buiten, daar is een auto er achteruit tegen aan gereden. Toen was de motor helemaal total loss.. :')
Die is verkocht voor onderdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:27
newbreed schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:46:
Achterop zitten met een gladde textiele broek is niet zo'n succes, want dan zit ze niet zo stevig.
Dat hoor ik inderdaad ook van mijn vriendin, als ik wat enthousiast aan het gas draai wil ze af en toe weleens naar achter schuiven op het zadel. Terwijl ik op lage snelheid juist kan merken dat ze langzaam naar voren glijdt, als ik dan vervolgens rem moet ik me wel met mijn benen afzetten tegen de tank, anders wordt er vanalles gesandwiched wat je niet gesandwiched wil hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ben wel benieuwd: waarom ander stuur erop?
Omdat een naked met het gigantische LT stuur mij niet mooi leek. Dan zit je rechtop op je naked met een lomp stuur, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik heb een vraag; ik rij nu sinds 6 maanden op een ducati monster en als ik langer als 30 min rijd valt mijn rechterhand in slaap (in mindere mate links ook, maar pas later). Ik kan dit wel uitstellen door veel op houding van mijn hand/pols te letten maar dit heeft slechts een gering effect.

Ook in mijn houding probeer ik zoveel mogelijk mijn gewicht op te vangen met buik/rug spieren en niet op polsen te leunen. Ik knijp niet excessief in de handvaten maar heb het stuur losjes vast.

Dit verpest toch wel een deel van mijn rijplezier; heeft iemand nog andere ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Pandemic schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:48:
Ik heb een vraag; ik rij nu sinds 6 maanden op een ducati monster en als ik langer als 30 min rijd valt mijn rechterhand in slaap (in mindere mate links ook, maar pas later). Ik kan dit wel uitstellen door veel op houding van mijn hand/pols te letten maar dit heeft slechts een gering effect.

Ook in mijn houding probeer ik zoveel mogelijk mijn gewicht op te vangen met buik/rug spieren en niet op polsen te leunen. Ik knijp niet excessief in de handvaten maar heb het stuur losjes vast.

Dit verpest toch wel een deel van mijn rijplezier; heeft iemand nog andere ideen?
Zwaardere stuurgewichten? Of uberhaupt stuurgewichten als ze er niet op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Als ik het goed begrijp, komt het doordat hij eigenlijk altijd op zijn handen leunt. Hier helpen stuurgewichten toch niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GateKeaper schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:06:
Als ik het goed begrijp, komt het doordat hij eigenlijk altijd op zijn handen leunt. Hier helpen stuurgewichten toch niet tegen?
Aangezien hij dit zegt:
Denk ik dat hij juist niet altijd op zijn handen leunt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Had hier ook last van in het begin toen ik net een Monster had. Bij mij kwam het voornamelijk door het knijpen in de handvaten en met name door een te luie zithouding.

Probeer eens te letten op jouw zithouding.Voornamelijk je rug goed rechthouden houden (ipv met een een kromme rug/uitgezakt op de motor te zitten) scheelt een hoop. Heb er verder bijna nooit meer last van, maar die keren dat ik er last van heb dan let ik weer even op mn zithouding (en op het knijpen in de handvaten).

Denk dat het voornamelijk komt omdat je op de Ducati wat meer naar voor zitten. Hierdoor, zoals boven al genoemd, meer gewicht rustend op je polsen. Dit gewicht moet je proberen op te vangen met jouw zithouden (rug).

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 13-08-2013 15:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Herkenbaar, mijn vader had toen ik zelf nog geen motor(rijbewijs) had en ik altijd bij hem achterop ging een anti-slip matje over de buddy gedaan, toen gleed ik niet meer zo naar voren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen

Heb hetzelfde probleem op de Monster 620ie van mijn ex en op die nieuwe nog niet zo veel gereden, maar zal dat eens proberen binnenkort. Op die 620 gewoon last van mijn polsen naar een half uur al, bij die Z750 nergens last van na een dag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik maakte er van de week nog gekscherend een grap over, omdat een maat bang was dat z'n meisje in slaap zou vallen achter op de motor. :D Bestaat 't ook nog echt ook!

[ Voor 48% gewijzigd door GateKeaper op 13-08-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op de monster rijd ik met de linkerhand in een vuist op mijn tank. Op mijn vuist rust ik mijn hoofd. En de rechterhand houd bietje het gas open. Tuft lekker hor :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Yellowneck schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

Had hier ook last van in het begin toen ik net een Monster had. Bij mij kwam het voornamelijk door het knijpen in de handvaten en met name door een te luie zithouding.

Probeer eens te letten op jouw zithouding.Voornamelijk je rug goed rechthouden houden (ipv met een een kromme rug/uitgezakt op de motor te zitten) scheelt een hoop. Heb er verder bijna nooit meer last van, maar die keren dat ik er last van heb dan let ik weer even op mn zithouding (en op het knijpen in de handvaten).

Denk dat het voornamelijk komt omdat je op de Ducati wat meer naar voor zitten. Hierdoor, zoals boven al genoemd, meer gewicht rustend op je polsen. Dit gewicht moet je proberen op te vangen met jouw zithouden (rug).
Zal dat eens proberen dan op die 795 en erop letten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:41:
Op de monster rijd ik met de linkerhand in een vuist op mijn tank. Op mijn vuist rust ik mijn hoofd. En de rechterhand houd bietje het gas open. Tuft lekker hor :P
Ik las biertje ipv bietje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Chakotay schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Ik las biertje ipv bietje... :+
That makes two of us :+ Koud biertje om precies te zijn. :D

[ Voor 9% gewijzigd door GateKeaper op 13-08-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
UTwizard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Dat hoor ik inderdaad ook van mijn vriendin, als ik wat enthousiast aan het gas draai wil ze af en toe weleens naar achter schuiven op het zadel. Terwijl ik op lage snelheid juist kan merken dat ze langzaam naar voren glijdt, als ik dan vervolgens rem moet ik me wel met mijn benen afzetten tegen de tank, anders wordt er vanalles gesandwiched wat je niet gesandwiched wil hebben :+
En altijd even de helm-check bij het eerste remmomentje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Throttle-Rocker-Assist-Wrist-Rest-Cruise-Control-Fits-all-Motorcycle-grips-1-/00/s/NDgwWDY0MA==/z/DcYAAOxy6-tSBq9N/$T2eC16N,!zEE9s3!WpVbBSBq9NOnqQ~~60_3.JPG

Iemand ook positieve ervaringen met 'throttle rockers?'

Heb de mijne gisteren binnen gekregen, vanochtend en vanmiddag mee gereden. Ik moet zeggen; wat een verademing op lange, monotone wegen. Niet langer hoef ik mijn hand te 'knijpen' in de gashendel om zo het gas erop te houden.

Het doet eigenlijk hetzelfde als cruise control voor motorfietsen, alleen heeft mijn TDM 900 geen cruise control. Je leunt met de palm van je hand op het grote gedeelte van de rocker en er word daardoor gas gegeven.

Binnendoor en op lage snelheden gebruik ik hem niet - dan schuif ik mijn hand wat meer op naar links - maar daarbuiten; perfect.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zijn er hier meer mensen die in juli de GoRider bij OneDayFly hebben besteld? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het, nu ik er wat mee aan het spelen ben gegaan, niet echt een fijn ding vind. Routes uploaden is een dramatische ervaring, de beloofde "bochtige wegen" optie is niet aanwezig en het ding voelt qua software niet erg robuust. Daarnaast moet je soms wel erg hard op je scherm drukken. Het enige "positieve" is voor mij de mount, dat ziet er wel goed uit.

Ik heb geprobeerd een aantal routes van de ANWB te gebruiken op dat ding, maar dat resulteerde in een device wat 10 minuten aan het nadenken was en vervolgens met meldingen begon te gooien dat bepaalde wegen toegansbeperkingen hadden of unpaved waren. Vervolgens kwam er een kaartje met een hele boel gele vlaggetjes. Schijnbaar is het normaal om 4000+ waypoints te hebben, maar kan dit ding er absoluut niet mee omgaan. Weet iemand of een TomTom wel een ITN file met 4000 punten aan kan?

Tools als routeconverter lijken mij daarnaast routes te geven welke een paar meter afwijken (te zien als je de route inleest in ITN Convertor)...

Binnenkort ga ik mee op een tourtocht, maar zit toch stevig te overwegen dit ding te dumpen en voor een tomtom/garmin te gaan. Inmiddels heb ik al zoveel frustratie over dit ding dat de "winst" nihil is geworden... :/

Overigens lijkt hij wel goed zijn best te doen als je eenmaal rijdt, dus gewone van a naar b navigatie en zijn de kaarten behoorlijk actueel. Maar voor plannen van routes... Tja, dan is het om te janken...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Wanneer je veel met routes wil gaan doen kun je beter voor garmin gaan. TomTom heeft met max 50 routepunten nogal de neiging wat stukken af te snijden (Hoe mooi het er ook uit zag in TYRE...) en dan sta je raar te kijken onder het rijden. (Hoe goed je ook nog door de route hebt zitten snuffelen, op dat kleine schermpje, voor voortrek)

Ik spreek helemaal niet uit ervaring O-)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

steveman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:57:
Wanneer je veel met routes wil gaan doen kun je beter voor garmin gaan. TomTom heeft met max 50 routepunten nogal de neiging wat stukken af te snijden (Hoe mooi het er ook uit zag in TYRE...) en dan sta je raar te kijken onder het rijden. (Hoe goed je ook nog door de route hebt zitten snuffelen, op dat kleine schermpje, voor voortrek)

50? Ai, das niet zo heel uitgebreid. In theorie zouden de routes van de ANWB dus totaal niet werken voor een TomTom? Ze bieden wel de ITN files aan, maar die bevatten dus duizenden punten.

Als tomtom inderdaad zo beperkt is, dan is die GoRider misschien niet eens zo slecht :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik ben net terug van de vakantie en het viel me op dat veel motorrijders dit (inclusief schouderpads, ellebogen en rug) over hun gewone kleding dragen als bescherming.

Mij lijkt het enigszins gevaarlijker dan gewone motorkleding, wat vinden jullie hiervan?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Doet niet zo veel, inderdaad. Belangrijkste bescherming van motorkleding is tegen verwondingen door het schuiven. Verstevigde bescherming is leuk, maar voegt weinig toe op hoge snelheden (als in: een botbreuk voorkomt het niet als je met 80 km/u tegen een auto klapt).

EDIT:

Zoals jullie misschien nog weten (of niet) ging ik 1,5mnd geleden op m'n bek tijdens m'n eerste ritje. Zojuist eindelijk bevestiging van de verzekering dat ze gewoon uitkeren. Er was nog een beetje twijfel aan mijn kant of ze wel gingen betalen, omdat ik onderuit ging door mijn remmen niet op de auto geklapt was. Maar goed, het gaat gewoon zoals het hoort :).

[ Voor 45% gewijzigd door XBL op 13-08-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
XBL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:18:
Doet niet zo veel, inderdaad. Belangrijkste bescherming van motorkleding is tegen verwondingen door het schuiven. Verstevigde bescherming is leuk, maar voegt weinig toe op hoge snelheden (als in: een botbreuk voorkomt het niet als je met 80 km/u tegen een auto klapt).

EDIT:

Zoals jullie misschien nog weten (of niet) ging ik 1,5mnd geleden op m'n bek tijdens m'n eerste ritje. Zojuist eindelijk bevestiging van de verzekering dat ze gewoon uitkeren. Er was nog een beetje twijfel aan mijn kant of ze wel gingen betalen, omdat ik onderuit ging door mijn remmen niet op de auto geklapt was. Maar goed, het gaat gewoon zoals het hoort :).
Supergoed nieuws! Heb je al een nieuwe brommer op het oog? Of was je bandit nog in redelijke staat?

Wat betreft kneepads, elbow sliders etc, is natuurlijk waardeloos tijdens een val op hogere snelheid (80+?). Het bescherm je rug niet, je heupen / kont en de kans is aanzienlijk dat je daar eerst op terecht komt. De kans dat je een faceplant maakt (en dus op je kneepads landt) is volgens mij vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Xoxol schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:09:
Ik ben net terug van de vakantie en het viel me op dat veel motorrijders dit (inclusief schouderpads, ellebogen en rug) over hun gewone kleding dragen als bescherming.

Mij lijkt het enigszins gevaarlijker dan gewone motorkleding, wat vinden jullie hiervan?
Goed plan. Blijft beter zitten dan de H&M maatjes kleding die je overal koopt. Daarin schuiven de shuimen beschermstukken nog wel eens van hun plaats. Ik heb dit soort dingen: http://www.dhgate.com/pro...-full-body/153264507.html

Incl broekje met bescherming op mijn stuitje, bovenbenen rondom in armor en dan ook nog eens laarzen.

Dat zit na lang rijden alleen maar beter ipv dat de kniebeschermers ergens in mijn kruis zitten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alexji schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Omdat een naked met het gigantische LT stuur mij niet mooi leek. Dan zit je rechtop op je naked met een lomp stuur, zie hier
Ik *wil* juist rechtop zitten :P

Ondertussen dagje beziggeweest m'n PC800 te slopen. Ben echt goed genezen van tupperware, was inderdaad 3u bezig om die zooi eraf te krijgen...

Wel alvast geinventariseerd wat geld waard is:

- custom RVS uitlaat (omdat de originele Honda zooi altijd doorroest), incl goede uitlaatbochten voor en achter.
- RVS achterbrug (ook hier omdat originele altijd wegrot)
- 500km geleden gemonteerde gereviseerde voorvork
- banden met 4k km erop, 7 maanden oud en zat profiel
- K&N luchtfilter die welgeteld 500km gebruikt is :X

Daarnaast forse stapel tupperware waar iemand allicht wat mee kan, een mooie dash en dingen als carbs en een frame, maar als dat alles bij elkaar me meer dan een paar tientjes oplevert ben ik erg blij verrast.

Ach ja, wel zullen zien wat de gekken ervoor geven als ik eea op Marktplaats enzo zet :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Xoxol schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:09:

Wat denk ik wel een goede oplossing is, is een protectorvest. Ik had er zelf een voor mijn Afrikareis en dat was een heel fijn (maar ook relatief duur) ding. Het is een mesh vestje met rugprotector, niergordel en schouderprotectors. Prima ding, zit lekker en ventileert goed. Ik had eerst een strak zweetshirt als eerste laag, het vestje en dan een cross shirt (lange mouwen). Uiteraard had ik wel een motorpak, maar dan zonder de protectors (behalve de elleboog). Ik had een KTM pak, dat dun genoeg was, met voldoende ventilatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.wecycle.de/out/pictures/master/product/1/lnlwrxjcx_p1.jpg

Maar op zich ben je redelijk beschermd met zo'n protectievest. Stuntrijders gebruiken dat vaak omdat ze dan beter kunnen bewegen zonder dikke jas. Die hebben dan gewoon een cross shirt eroverheen aan. Maar als je een schuiver maakt, heb je nog zat huid tussen de protectoren die onbeschermd is.

Ik wilde goed geventileerd de woestijn in, en dan is zo'n vest wel lekker. Anderen in het team hadden soms alleen het vest aan, maar dat deed ik niet. Het is niet altijd zand, en als er ineens een stuk steenpiste komt, wil ik niet op mijn bek gaan met alleen een paar protectoren. Arjan Brouwer zei me dat ie nog nooit een Dakar deelnemer zonder motorpak heeft gezien, ook al was het nog zo heet. Dat doen ze echt niet alleen voor de sponsors, ze hebben immers ook shirts met die namen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
%&$$#@#%

Vanavond ben ik naar mijn ouders geweest, een nieuw olieplug-ringetje onder de GSX-R gezet, olie er weer in, nog wat klein spul fixen, klaar. Loopt weer prima en kan naar huis. Rij ik 75km verderop hier de stad in, wil opschakelen naar 3, nope. Met geen mogelijkheid boven 2 te krijgen, en tussen 1 en 2 moet ik 2x schakelen ipv dat hij netjes door neutraal heen gaat.

Dat mag weer uit elkaar dus... Volgens mij had ik toen het een 2 jaar geleden een nieuw blok erin moeten hangen ipv de bak laten vervangen wat redelijk beunhaaswerk uitgespreid over een jaar geworden is. Ik ben intussen pas een paarduizend kilometer verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je houding netjes is
dus ontspannen, (heel belangrijk) je polsen in een rechte lijn op je onder arm etc etc.

Dan kan ik me alleen maar voorstellen dat het komt door de vibraties van het blok.
daar kun je kwa houding niet veel aan doen,
als het vibraties zijn, zou je stuurtrilling dempers kunnen plaatsen, maar denk dat die er al wel op zullen zitten.

paar paginas terug had iemand een soort van foamkousjes over de handvatten heen gedaan.
geen idee wie dat was, maar denk dat die dingen best wel eens kunnen werken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ik al eens vaker aangekaart heb: Stel je rem en koppelingshendel een goed af!! Die "gekke" dingen staan vaak te hoog af/in gesteld zodat je pols onder een hoek komt te staan welke niet natuurlijk is en je dus automagisch gaat "leunen" op je polsen.

In een normale "rust" stand tijdens het rijden mag je pols amper een hoek maken oftewel je hendels dienen zó te staan dat je je vingers in lijn hebt staan met je onderarm bij normaal rechtuit rijden.

Ongeveer gelijk aan dat wat "RSI" veroorzaakt bij veelvuldig/continue muisgebruik óf het laten rusten van je hand op de muis terwijl je er niets mee doet bij een computer.

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/4hs1s6.jpg

Zó wil je je vingers/hand/arm dus niet hebben tijdens een "ontspannen" ritje (foto is even vlug gemaakt op een stilstaande fiets, hendel staat wél goed voor 't rijden (voor mij)).

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 13-08-2013 22:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar afhankelijk van hoeveel gas je geeft staat je rechterpols toch bijna nooit recht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:58:
Maar afhankelijk van hoeveel gas je geeft staat je rechterpols toch bijna nooit recht?
Ik kan op mijn fiets m'n gas praktisch en alleen regelen met m'n duim, en m'n vingers dus gewoon gestrekt houden om de rem te bedienen (en dat is zónder snelgas).

Maar ook aan de "gas/rem" kant kun je je hendel instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-08-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:57:

Bij de ridder 5 is dat niet meer 😉

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Marc Rademaker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:31:
[...]

Supergoed nieuws! Heb je al een nieuwe brommer op het oog? Of was je bandit nog in redelijke staat?
Bandit is nog in prima staat, gelukkig enkel optische dingetjes. Maar met OEM onderdelen loopt dat al heel snel in de papieren. Ik ga de nodige dingetjes vervangen en dan is-ie weer in praktisch dezelfde staat. Belangrijkste voor mij is dat-ie over 1 of 2 jaar in een staat is dat ik em zonder al te veel verlies kan verkopen, want uiteindelijk is dit voor mij een motor om ervaring op op te doen en te ontdekken waar ik graag op wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:54:
[...]
Bij de ridder 5 is dat niet meer 😉
Ik zie dat het 100 routepunten is geworden. Geen idee wat dat betekent voor wat lange routes. Punt is dat er allerlei leuke routes voor Garmin te krijgen zijn. Ik heb ook altijd Garmin gehad voor op de motor, maar ik wordt steeds weer helemaal gek van die gruwelijk slechte Garmin software. Ik ben beslist niet onhandig met computers, maar Garmin software kan mij tot razernij brengen.
Ik zal eens kijken wat dat Tyre programma allemaal kan. Als dat een beetje leuk werkt, heb je kans dat ik mijn Garmin te koop zet. Eind van het jaar ben ik ook verlost van Garmin in de auto, dus 2014 wordt misschien écht feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tyre is 100% gebaseerd op de kaartsoftware welke door Google (en Tom-Tom) gebruikt worden. Tyre gebruiken om een route uit te zetten voor een Garmin device zal je alleen maar ergernis opleveren, vrees ik,

Probleem zit 'm hoofdzakelijk in 't verschil tussen DigiAtlas (Tom-Tom/Google) en NavTeq (Garmin) qua kaartopbouw en routering.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-08-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:15
Ricepuppet schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:32:
[afbeelding]

Iemand ook positieve ervaringen met 'throttle rockers?'

Heb de mijne gisteren binnen gekregen, vanochtend en vanmiddag mee gereden. Ik moet zeggen; wat een verademing op lange, monotone wegen. Niet langer hoef ik mijn hand te 'knijpen' in de gashendel om zo het gas erop te houden.

Het doet eigenlijk hetzelfde als cruise control voor motorfietsen, alleen heeft mijn TDM 900 geen cruise control. Je leunt met de palm van je hand op het grote gedeelte van de rocker en er word daardoor gas gegeven.

Binnendoor en op lage snelheden gebruik ik hem niet - dan schuif ik mijn hand wat meer op naar links - maar daarbuiten; perfect.
Heb ook zo'n ding; gebruik hem weleens op de snelweg, maar dan alleen bij de langere tochten richting Duitsland. Voor het geld wel leuk, maar had liever cruise control :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik had ook liever cruise control, maar voor 1,20 euro maak ik mij niet druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:45:
Tyre is 100% gebaseerd op de kaartsoftware welke door Google (en Tom-Tom) gebruikt worden. Tyre gebruiken om een route uit te zetten voor een Garmin device zal je alleen maar ergernis opleveren, vrees ik,
Nóg meer ergernis dan die meuk die Garmin maakt? ;)
Nee, ik bedoelde dat ik wilde kijken wat dat Tyre doet met routes die ik heb voor de Garmin, mocht ik besluiten een Rider 5 te kopen. Kan ik meteen kijken of ik last zou kunnen krijgen met die limiet.
Want het klinkt misschien veel, 100 routepunten, maar ik heb een paar kleine tochtjes in Nederland die al behoorlijk wat routepunten hebben. Het heeft niets met de lengte van de route te maken, maar meer met het afdwingen van een mooie route. De oude tanktastochten nemen heel vaak de échte kleine weggetjes, dus heb je veel routepunten nodig om 'm daar te houden.
Ik heb ook wel eens een hele mooie binnendoor route gehad naar de Alpe D'Huez. Doe je 3 dagen over en gaat vanaf België helemaal binnendoor. Prachtig, maar ik denk dat TomTom het niet gaat redden met 100 routepunten. Ik zal 'm eens opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Urgh. Dat was een vieze nasmaak.

* GenjiBlade loopt binnen bij een Honda 'specialist' (Maar geen officiele Dealer)

"Goedenmiddag, ik ben op zoek naar wat 'insider' informatie over VFR machines en in het bijzonder de aankoop van een VFR800Fi"
"Wij hebben op dit moment geen VFRs staan"
"Nee ok, maar wellicht wel wat informatie waar ik wat mee kan?"
"Nee."
"Oh. U weet dus niks over VFRs?"
"Dat wel maar er is niks wat ik je kan vertellen erover."
"Maar.. mijn huidige fiets bijvoorbeeld, zijn er toch wel dingetjes die ik heb gemerkt waar op gelet zou moeten worden mits je van hetzelfde merk en model er één wil kopen."
"Ja..."
"En bij VFR fietsen heb ik toch wel het een en ander gelezen waar op gelet moet worden."
"Nou, ik weet van niks, die dingen zijn onderhouds vrij."
"Jammer dat u me niet kunt helpen."
"Ja, nou. Als je de website goed in de gaten houdt, binnenkort hebben we er misschien één."
"Nee dank u, ik denk dat ik elders wel geholpen zal kunnen worden."

Bah!
Naar mijn mening liep ik daar met goede vertrouwen binnen, ik keek niet scheel of aggressief, ik probeerde er nog wel wat van te maken en dan krijg ik zoiets terug.
Van t weekend maar naar Motoport, kan ik meteen langs de Suzuki dealer voor een intelligent gesprek en koffie, zoals het hoort.

EDIT:
Kijk ik de website van die garage na, hebben ze inderdaad binnenkort een VFR. 800 Crossrunner voor €9k :')

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 14-08-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik rijd meestal met leren combi, zelfs als ik naar mijn werk ga. Ik zit met twee collega's op 1 kamer, maar sta me gewoon in hun bijzijn om te kleden. Een paar schoenen bewaar ik dan meestal ook bij mij bureau, broek en overhemd kunnen in mijn tas.

Ik heb ook een textiel combi, maar dat trek ik alleen aan wanneer mijn meisje achterop gaat. Zij krijgt dan de leren combi aan, omdat ze sexier is met leer dan dat ik dat ben :p

Mijn Büse textielen broek heeft een soort anti-slip laagje op het zitvlak. Succes om daarmee te verschuiven; ik trek eerder plooien in de zadelbekleding dan dat het daadwerkelijk schuift.
Mijn goedkopere Hein-Gericke zomerpak heeft dat laagje niet, en schuift dan ook wat meer. Maar nog steeds niet zoveel dat iemand er echt last van heeft, denk ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:15:
[...]

Mijn Büse textielen broek heeft een soort anti-slip laagje op het zitvlak. Succes om daarmee te verschuiven; ik trek eerder plooien in de zadelbekleding dan dat het daadwerkelijk schuift.
Mijn goedkopere Hein-Gericke zomerpak heeft dat laagje niet, en schuift dan ook wat meer. Maar nog steeds niet zoveel dat iemand er echt last van heeft, denk ik.
Dat heeft mijn Difi textiel broek ook :)
Pagina: 1 ... 504 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.