Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 503 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.152 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:07:
[...]

Een te lage accuspanning. Wil ook wel eens een FI melding geven. Maar eigenlijk moet je eerst de code even uitlezen. Kan gewoon met een paperclip :)
Het ding heeft de afgelopen maanden continu aan een accujockey-geval gehangen, en de accu is nog geen jaar oud. Maar staat zeker op de lijst om na te meten inderdaad :) Paperclipmethode ken ik idd, zodra ik weer bij de motor ben ga ik dat als eerste nakijken. (Hij staat nu nog bij mijn ouders in de aanhanger, die me gisteravond laat van de vluchtstrook opgevist hebben :P )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Suzuki GSXR....STVA ;) Foutcode C28....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:36:
[...]

Dat heb ik ook echt wel gedaan hoor ;) staan er 3 op t lijstje. Z750, street triple of monster. Zie tegen die tijd wel hoe en wat, de triple staat nu nog bovenaan.
Drie leuke fietsen.

Zelf heb ik een Z750 uit 2005 met een open uitlaat, tail tidy, etc etc waarmee ik dagelijks woonwerk verkeer mee doe (Boxtel - Tilburg). Een prima, stoer, en erg betrouwbaar ding, tenminste ik ben er heel tevreden over en zou er zo weer een kopen. Op motor-forum loopt al heel lang een topic over de Kawasaki Z's:

http://www.motor-forum.nl...r-plaza-deeltje-68-1.html

De street triple vind ik echt een supergaaf ding en zou mijn nummer 1 zijn in het lijstje. :)

Ducati zou voor mij afvallen. Italianen kunnen hele mooie dingen maken en Ducati's zijn prachtig, maar ik vind alles wat italiaans is totaal niet degelijk. Mijn ervaring met allerlei italiaanse producten is zo slecht dat ik er geen geld meer aan uitgeef.

Dus:

1. Triumph Street Triple
2. Kawasaki Z750
3. Ducati Monster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed nieuws 1) net heerlijk midweekje touren gehad op de Lüneberger Heide.
Goed nieuws 2) na grote beurt 2 weken geleden duidelijk meer vermogen en top nu >175km/u
Minder nieuws: "nu" is niet helemaal waar. Top is nu 0km/u en gaat waarschijnlijk nooit hoger worden :(

Reed op de DE A28 richting Groningen toen ik opeens vermogen verloor. Terwijl ik probeerde uit te vogelen wat er aan de hand was en waar io fatsoenlijk kon stoppen klonk er een geluid van verwrongen metaal uit m'n blok en blokkeerde mijn achterwiel :X

ADAC bracht me naar garage in Leer, zij gaan kijken of er nog iets te redden valt, maar ik heb het gevoel dat het wel eens einde verhaal kan zijn :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22
dion_b schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:09:
Goed nieuws 2) na grote beurt 2 weken geleden duidelijk meer vermogen en top nu >175km/u
Minder nieuws: "nu" is niet helemaal waar. Top is nu 0km/u en gaat waarschijnlijk nooit hoger worden :(

Reed op de DE A28 richting Groningen toen ik opeens vermogen verloor. Terwijl ik probeerde uit te vogelen wat er aan de hand was en waar io fatsoenlijk kon stoppen klonk er een geluid van verwrongen metaal uit m'n blok en blokkeerde mijn achterwiel :X

ADAC bracht me naar garage in Leer, zij gaan kijken of er nog iets te redden valt, maar ik heb het gevoel dat het wel eens einde verhaal kan zijn :'(
Ehm, had je motor niet net onderhoud gehad?! Balen man... Maar achterwiel blokkeren is meestal foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:05:
[...]

Drie leuke fietsen.

Zelf heb ik een Z750 uit 2005 met een open uitlaat, tail tidy, etc etc waarmee ik dagelijks woonwerk verkeer mee doe (Boxtel - Tilburg). Een prima, stoer, en erg betrouwbaar ding, tenminste ik ben er heel tevreden over en zou er zo weer een kopen. Op motor-forum loopt al heel lang een topic over de Kawasaki Z's:

http://www.motor-forum.nl...r-plaza-deeltje-68-1.html

De street triple vind ik echt een supergaaf ding en zou mijn nummer 1 zijn in het lijstje. :)

Ducati zou voor mij afvallen. Italianen kunnen hele mooie dingen maken en Ducati's zijn prachtig, maar ik vind alles wat italiaans is totaal niet degelijk. Mijn ervaring met allerlei italiaanse producten is zo slecht dat ik er geen geld meer aan uitgeef.

Dus:

1. Triumph Street Triple
2. Kawasaki Z750
3. Ducati Monster
Ik lees de laatste tijd ook veel op MF. Ook in het striple tropic. Laatst zag ik de nieuwere 750 maar vond die qua looks een beetje tegen vallen. De eerste versie met flyscreen in de kleur van de lak vond ik mooier. 2007 model geloof ik.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

@ dion_b : Wat zuur!

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Autch dion_b :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:54:
Suzuki GSXR....STVA ;) Foutcode C28....
Heb ik ook al een howto voor klaarliggen idd :) Maar is dat niet alleen vanaf het 2004-model, de opvolger van de mijne (K1)?

@dion_b: dat is helemaal zuur! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@ dion_b klote zooi... Wel weer een mooie mogelijkheid voor een nieuw bankstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

@ dion_b, Altijd zuur man. Hoop alsnog dat het meevalt.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marc Rademaker schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Ehm, had je motor niet net onderhoud gehad?! Balen man... Maar achterwiel blokkeren is meestal foute boel.
Ja, extra zuur: net meer dan aankoopbedrag aan onderhoud uitgegeven :(
theHoff schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:08:
@ dion_b klote zooi... Wel weer een mooie mogelijkheid voor een nieuw bankstel.
We zullen zien. Al het echt zo dood is als het lijkt even goed achter oren krabben mbt budget, dan eens zien wat er te krijgen is. Voorkeur is nu voor hoger (minder gebogen knieen en heupen) en veel minder tuppereare. Of daar een Kxx(x(x))C uit komt rollen zien we nog wel ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50
:( Dat is balen, dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Wat een domper op de feestvreugde dion_b. Gelukkig heb je zelf niks dat is toch nog het belangrijkste.

[ Voor 42% gewijzigd door aveenhuysen op 09-08-2013 16:37 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:29
dion_b schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:17:

We zullen zien. Al het echt zo dood is als het lijkt even goed achter oren krabben mbt budget, dan eens zien wat er te krijgen is. Voorkeur is nu voor hoger (minder gebogen knieen en heupen) en veel minder tuppereare. Of daar een Kxx(x(x))C uit komt rollen zien we nog wel ;)
Een zijspan? voor je dochtertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Ai wat zuur.. dat klinkt inderdaad niet goed :( Ik help je hopen dat er nog iets te redden valt en dat je nog iets kan repareren of terugkrijgen voor de fiets.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

Heb ik ook al een howto voor klaarliggen idd :) Maar is dat niet alleen vanaf het 2004-model, de opvolger van de mijne (K1)?

@dion_b: dat is helemaal zuur! :(
Ahh k1. Ja dan gaat het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

balen -O- mijn gewoonte overgenomen om niet zelfstandig thuis te komen?

wat doet een ander blok?

en toevallig de olieplug slecht vastgezet ofzo?

en je kan eens contact opnemen met de reisverzekering d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Had geloof 't berichtje van dion_b even over 't hoofd gezien maar da's weer mooi "K" voor je, Dion :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aveenhuysen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:36:
Wat een domper op de feestvreugde dion_b. Gelukkig heb je zelf niks dat is toch nog het belangrijkste.
Sinds ik begon met motorrijden vroeg ik me al af wat er zou gebeuren in worst-case dat je hele aandrijflijn blokkeerde en je op volle snelheid op de snelweg opeens met slippende achterband reed. Nu weet ik dat. Is even schrikken, maar binnen een halve seconde had ik koppeling al ingedrukt en meer dan een klein S-je op het wegdek zal er niet te zien zijn geweest. M'n dochter dacht dat ik over een bijzonder venijnige hobbel gegaan was, meer niet. Kortom, valt wat dat betreft goed te overzien. Als ik een niet-oplettende bumperklever had gehad zou het naar geweest zijn, maar dat geldt voor de meeste dingen.
Serotonine schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

Een zijspan? voor je dochtertje?
M'n dochtertje reed al achterop, ging 450km heen en 200km terug prima. Voor m'n zoontje zou het een uitkomst zijn, maar dan verlies ik grootste voordeel tov auto, namelijk door files heen te kunnen rijden. Dan kunnen we net zo goed (en aanzienlijk goedkoper per km) de Volvo pakken. Dat gezegd, gisteren in het Deutsches Panzermuseum toch zitten vergeilen aan een R75 (uiteraard in Afrika-Korps aankleding). Maar nee, zolang we geen twee garages hebben komt er geen motor met zijspan :P
Korvaag schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

Ai wat zuur.. dat klinkt inderdaad niet goed :( Ik help je hopen dat er nog iets te redden valt en dat je nog iets kan repareren of terugkrijgen voor de fiets.
Repareren: misschien, maar dat zal geheid een ander blok worden. Terugkrijgen. Ha. Ha. Ha. Een lelijk exemplaar van een ongewilde fiets, dat ook nog eens in non-standaard kleur gespoten is. Met zwakke accu en originele (waardeloze) spanningsregelaar. Enige wat geld waard is zijn de uitlaatbochten en de RVS-uitlaat die ik eronder heb laten hangen. Of die de moeite van het loshalen waard zijn (als de fiets ergens in Duitsland staat) is een tweede.
DECOY88 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:53:
[...]

balen -O- mijn gewoonte overgenomen om niet zelfstandig thuis te komen?
Ja, ik las jouw verhaal en dacht "dat wil je toch niet overkomen". Wel dus. Gelukkig was de ADAC iets sneller ter plekke dan de RAC, maar verder... bah.
wat doet een ander blok?
Zou ik nog moeten kijken. Probleem is alleen dat ik dat niet zelf kan monteren (nog los van ervaring en gereedschap heb ik gewoon geen garage) en dat het afgelopen keer meer dan 5 uur totaal kostte om alle tupperware eraf te krijgen en er achteraf weer op te monteren. Dat gaat geheid weer moeten en neem ik mee in kostenplaatje.
en toevallig de olieplug slecht vastgezet ofzo?
Dacht ik ook gelijk aan - maar dat was het iig niet, olieplug en oliefilter zaten beide goed vast. Wel drupte er ergens vandaan olie op de middenbok. Het zal ergens onderweg gebeurd zjin, want ik heb voor vertrek vanochtend de hele BRAVOK gedaan en prima peil gehad.
en je kan eens contact opnemen met de reisverzekering d:)b
Ja, polissen nalopen lijkt me wel zo handig. Gewone verzekering gaat het niet worden: sowieso alleen WA, wel zit er een alarmcentrale bij, maar die vergoeden expliciet alleen als contact met hen gezocht wordt voordat actie ondernomen wordt (begrijpelijk). Helaas zat ik ver van afrit zonder GSM-dekking, dus dat werd praatpaal. Maar reisverzekering zal ik checken - al is het alleen maar voor de treinkaartjes van Leer naar Groningen....

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:09:
[...]
Repareren: misschien, maar dat zal geheid een ander blok worden. Terugkrijgen. Ha. Ha. Ha. Een lelijk exemplaar van een ongewilde fiets, dat ook nog eens in non-standaard kleur gespoten is. Met zwakke accu en originele (waardeloze) spanningsregelaar. Enige wat geld waard is zijn de uitlaatbochten en de RVS-uitlaat die ik eronder heb laten hangen. Of die de moeite van het loshalen waard zijn (als de fiets ergens in Duitsland staat) is een tweede.
Alleen daarom al ben ik lid van de KNMV geworden met Europa hulp. Zo komt de brommerd altijd weer terug. Je kunt dan altijd nog kijken of je de onderdelen kunt slijten. Je zegt ongewild, maar er zullen best mensen zijn die er ook een hebben en misschien wat extra onderdelen nodig hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, crosser vs rauwe shoarma met kapsones:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LnLS3soHnMI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, die is geniaal. Vanmiddag is ie blijkbaar viral gegaan. Erg leuk. Dat beest weet van geen ophouden. In de shoarme ermee!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:28:

[video]
LOL. Gelijk ff op Motormeuk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah... Vind 't een beetje een érg flauw en gemaakt filmpje. Dat schaap(bok)je moet uitgedaagd worden met een stok en heeft zelfs dan nog iets van: "ik loop wel om, spelletje heb ik geen zin meer in".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Chakotay schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:28:

[video]
Hahaha, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Ben van plan om een keer een GOT-tourmeet te doen bij mij in de buurt, nu heb ik zover deze route:

http://goo.gl/maps/FLD4K

Als er mensen nog in de buurt wonen, of mensen die opmerkingen hebben dan hoor ik het vanzelf.
Aangezien mijn motor nog stuk is kan ik nog geen datum geven.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Noenie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:53:
Ben van plan om een keer een GOT-tourmeet te doen bij mij in de buurt, nu heb ik zover deze route:

Als er mensen nog in de buurt wonen, of mensen die opmerkingen hebben dan hoor ik het vanzelf.
Leuke route, ik rij ook best vaak in die omgeving (maar vergeet altijd welke weggetjes). Zou iig vanaf Weesp de noordkant van de Vecht nemen, dat is een heerlijk stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Route komt (voor de afwisseling :P ) op 2km van m'n voordeur.

Wil heel graag meedoen, ken flink deel van route (reed afgelopen weekend nog van Loenen over de dijk naar Nigtevecht en door richting Duivendrecht), maar of ik mee kan doen hangt ervan af of ik een werkende motor heb (zie rampverhaal van mij hierboven).

Ik zou allicht stukje A10 van Ijburg naar Zuideramstel vervangen met een route van Weesp door de Bijlmer naar zuideramstel, stuk Weesp-A1 naar Ijburg toe is saai, en Ijburg is vooral een aaneenschakeling van verkeerslichten. In plaats daarvan kun je bij Weesp weer het kanaal over naar Driemond, dan langs de Provinciale Weg, Daalwijkdreef, Bergwijkdreef en van der Madeweg en dan ofwel alsnog de Amstel over via A10, danwel langs de oostkant ipv westkant van Amstel naar Ouderkerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Oostkant Amstel is wel onhandig. Zelf nooit gereden, maar je zit op een gegeven moment dat ze bij Nessersluis een brug zijn vergeten. Als je dan met een slingertje er alsnog bent, moet je sowieso met het pontje over omdat je daarna de Amstel niet meer kan volgen.

Dat pontje is niet zo erg overigens, want die schippers verdienen een stuk minder sinds er minder sluipverkeer rijdt door de verbouwingen aan de A2. Help je nog eens iemand in deze barre tijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Beerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:03:
Ik wil mijn telefoon kunnen gebruiken als navigatie op de motor (Suzuki SV1000S).

Of denken hier mensen dat dat eraf gaat donderen? :P
Waarom koop je niet een Garmin Zumo of een verwant artikel ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:18:
[...]

Waarom koop je niet een Garmin Zumo of een verwant artikel ?
Waarom is dat nodig als je een S3 hebt met Sygic of ander goed programma ? Ik had ook een Garmin of iets dergelijks kunnen kopen, maar waarom het geld uitgeven als de telefoon die je toch al hebt precies hetzelfde doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom kocht je een motorfiets terwijl je ook al een trapfiets had..... ding bracht je ook van A naar B, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-08-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Je weet dat dat een domme vraag is. Of heb jij soms een Ferrari voor woon-werkverkeer?

Ik gebruik om dezelfde reden als PilatuS m'n iPhone als navi. Scheelt weer een 400 euro apparaat kopen, terwijl er zat apps zijn die hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:29:
Je weet dat dat een domme vraag is. Of heb jij soms een Ferrari voor woon-werkverkeer?

Ik gebruik om dezelfde reden als PilatuS m'n iPhone als navi. Scheelt weer een 400 euro apparaat kopen, terwijl er zat apps zijn die hetzelfde doen.
Je weet dat m'n vraag retorisch was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Voordelen van foon voor navigatie (voor mij):
• Minder apparaten op de motor, dus minder batterijen, minder laadpunten, minder eraf halen (of vergeten...) bij het afstappen enz.
• Foon heeft toch al Bluetooth verbinding voor muziek
• Foon heeft toch al alle adressen (bij de contact gegevens)
• Foon moet ik toch al meenemen (om te bellen / gebeld te worden bij pauzes of na aankomst)

Ik zou de vraag eerder omdraaien: Waarom zou je nog een apart motor-navigatie gebruiken als je al een foon hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-Trillingen
-Effecten elementen (water, hitte en kou...)
-Kans op diefstal (houder lijkt niet superstevig)
-Batterij duur (telefoon blijft bij mij gewoon ongebruikt tijdens navigeren)
-Verlichting bij een zomerse dag (prima zichtbaar met donker visier)
-Bediening met handschoenen
-Backup mocht één device ophouden heb ik de ander nog

etc etc..

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 10-08-2013 00:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@dion_b: als mijn GSX-R weer rijdend is voordat jij de PC800 vervangen hebt mag je die wel lenen. Zit wel iets meer voorover :P

Geld ook voor Noenie overigens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Je weet dat m'n vraag retorisch was?
Maakt het niet minder dom. Tenzij je echt altijd exact dezelfde afweging maakt als je iets koopt, maar dan ben je een uitzondering (afweging volgens jou: duurder vervoer (motor) ipv goedkoop vervoer (trapfiets), dus dan doe je ook duurdere navi (Zumo) ipv goedkope navi (smartphone app)).

Ach, verder is het ook behoorlijk persoonlijk... Ik rij zelden op navi en voor die paar keer werkt een telefoon prima. Waterdichtheid is geregeld met het hoesje, opladen kan-ie gewoon op de motor. Schermpje op maximale helderheid en het is prima te lezen. De rest zal me een worst wezen.

Maar ieder z'n ding. Ik zou nooit zo'n Zumo of Rider nemen, want het is wat mij betreft pure oplichterij (premium prijs voor een kastje wat zonder waterdichtheid echt geen reet meer kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:21:
[...]

Maakt het niet minder dom. Tenzij je echt altijd exact dezelfde afweging maakt als je iets koopt, maar dan ben je een uitzondering (afweging volgens jou: duurder vervoer (motor) ipv goedkoop vervoer (trapfiets), dus dan doe je ook duurdere navi (Zumo) ipv goedkope navi (smartphone app)).

Ach, verder is het ook behoorlijk persoonlijk... Ik rij zelden op navi en voor die paar keer werkt een telefoon prima. Waterdichtheid is geregeld met het hoesje, opladen kan-ie gewoon op de motor. Schermpje op maximale helderheid en het is prima te lezen. De rest zal me een worst wezen.

Maar ieder z'n ding. Ik zou nooit zo'n Zumo of Rider nemen, want het is wat mij betreft pure oplichterij (premium prijs voor een kastje wat zonder waterdichtheid echt geen reet meer kost).
Ik hoor/zie wel dat je mij niet kent .... En een aantal posters meer hier niet.

Discussie ga ik nu even niet aan maar motorrijden is voor sommigen hier gewoon een hobby/uitlaatklep, en niet een kwestie van goedkoop dagelijks vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik ken je inderdaad niet. Maar snap niet helemaal in hoeverre het uitmaakt hoe je je motor gebruikt? Jij zegt volgens mij dat dat boeiend is voor de keuze van een navi... ik geef (ietwat omslachtig) aan dat dat helemaal niets met elkaar te maken heeft. Tenzij jij vooral hobby/uitlaatklep motort en daarom dus ook alle accessoires van een bepaald niveau wilt hebben (of juist omdat je em als dagelijks vervoer gebruikt). Zoiets? Alsjeblieft, leg het uit, want ik snap echt niet waar je heen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tsja, ik heb ook geprobeerd de telefoin als navi te gebruiken op de motor, beviel toch niet echt hoor. Vooral dat alles via A2DP gaat ipv HFP is een complete afknapper. Daarnaast (vaak) niet de mogelijkheid om routes in te laden met bv Tyre. Ik heb nog geen losse navi maar die gaat er zeker komen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Bommes

Capo del formaggio

Ik gebruik een oude windows mobile phone als navi.
Tom tom er op, oudere versie die nog wel de route planner optie kent.
Dus via tyre gewoon routes te maken en er op te zetten.
Ding blijft ook altijd gewoon in/bij de motor, voor mij werkt het perfect en koste het niets (phone lag afgeschreven op de plank hier thuis).
Nadeel van tom tom zou kunnen zijn dat er maar max 40 route punten in kunnen tijdens 1 route.
Deel dus alle routes op in stukken van max 250km en dan gaat het perfect.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XBL schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:40:
Ik ken je inderdaad niet. Maar snap niet helemaal in hoeverre het uitmaakt hoe je je motor gebruikt? Jij zegt volgens mij dat dat boeiend is voor de keuze van een navi... ik geef (ietwat omslachtig) aan dat dat helemaal niets met elkaar te maken heeft. Tenzij jij vooral hobby/uitlaatklep motort en daarom dus ook alle accessoires van een bepaald niveau wilt hebben (of juist omdat je em als dagelijks vervoer gebruikt). Zoiets? Alsjeblieft, leg het uit, want ik snap echt niet waar je heen wilt.
Weet niet helemaal of ik het goed lees, maar kan me goed voorstellen dat verschillende toepassingen uitkomen op verschillende navigatie-apps.

De doorrijder-forens is vooral gebaat bij actuele verkeersinfo en berekening alternatieve routes op bekende trajecten. De puur recreatieve rijder wil vooral niet bekende trajecten op een zo overzichtelijk mogelijke manier aangeboden krijgen, en wil kaarten/routes daarvoor zo makkelijk mogelijk willen inladen. Het is niet voor de hand liggend dat een en dezelfde app beide even goed doet.

* dion_b zweert nog steeds bij papier op tank geplakt, dat en goede voorbereiding en je rijdt vrolijk zonder bliepende zooi rond in onbekend gebied :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik rij gewoon op de gok als ik voor de lol rij, altijd weer een avontuur ;). Als ik een bestemming heb pak ik de navigatie hoog uit voor de laatste paar KM (al kom ik er ook vaak wel mee weg door vooraf even te spieken op Google streetview). Echte routes zelf nog niet gereden op mijn navigatie, maar daarvoor is Sygic wel geschikt: je kan van alles converteren naar het Sygic formaat en op je telefoon zetten. Heeft geen limiet voor het aantal waypoints (anders dan TomTom, Navigon, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:33:
[...]
* dion_b zweert nog steeds bij papier op tank geplakt, dat en goede voorbereiding en je rijdt vrolijk zonder bliepende zooi rond in onbekend gebied :z
Voordat we GPS gadgets konden kopen, moest ik wel. Probleem met mij is dat ik altijd zo lekker aan het genieten ben van de omgeving dat ik steeds vergeet welke afslag ik ook weer moest hebben. Lekker motorrijden en opletten waar ik ben en op welke bordjes ik ook weer moet letten gaat bij mij maar heel moeilijk samen. Concentratiestoornis misschien. Ik ben wel overal gekomen met de kaart en briefjes. Ik maakte dan een soort roadbook met de grote plaatsen en wegnummers waar ik op moest letten. Het ging op zich best goed als je van a naar b moet, maar een hele toertocht op die manier rijden is voor mij niet weggelegd met een papieren toestand.

Ik ben gewoon geen padvinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor mij geldt dat zodra je een spiekbriefje kunt maken die goed genoeg is om het proefwerk te kunnen doen, je geen spiekbriefje meer nodig hebt. Dat bleek van de week. Ik was tweede dag, toen we van Mueden naar Munster, daarvandaan naar Bergen-Belsen en dan weer terug naar Mueden moesten rijden. Want kaart/routelijst vergeten. Naar Munster was geen probleem want relatief grote, goed aangegeven plaats, en stuk terug van Bergen-Belsen naar Mueden had ik de dag ervoor al gereden, maar het lange stuk van Munster naar Bergen moest ik puur blind doen. Er waren twee mogelijke routes, eentje iets korter, maar bochtiger en mooier, en een iets langere over betere wegen. Beide herkend, ter plekke gekozen voor de langere ivm beroerde weersomstandigheden icm veel grind/modder op het bochtiger weggetje. Ging prima ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Navi's Navi's. Ik heb er zelf geen, maar ken ze wel vanuit mijn omgeving.

Navi voor nederland heb ik niet nodig, ik rij vaak in een straal van 100km waar ik veel leuke weggetjes ken. kwestie van veel rijden op de bonnefooi. (en wat google maps bekijken)

Voor in het buitenland is het op zich wel prettig. Vaak als ik een route uitzet dan zijn het vaak de niet-doorgaande wegen. Rij je net een lekkere bochtige weg, had je 500 m terug net een klein weggetje in-gemoeten. Voor die zaakjes is een navi echt wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
TomTom voor de iPhone (4S) is nochtans best vervelend moet ik erkennen :) Als hij in mijn broekzak zit is er blijkbaar teveel interactie met het staal van de motor en weet het ding niet waar hij is. Hij stopt ook regelmatig met het geven van informatie (moet je weer stoppen, helm omhoog, handschoen uit, telefoon unlocken, kijken wat er aan de hand is..)

En als hij het al doet, dan zit hij in mijn winterjas waar ik een zakje heb hoog op de borst. Daar heeft hij veel betere GPS ontvangst. Nadeel is wel dat hij ZELFS op de ring A10 rond Amsterdam constant loopt te roepen: "Neem de rotonde, 3e afslag links" en de hele tijd de meest rare straatnamen opnoemt waar ik in moet rijden.

1. Waarom doe je dat, TomTom, als je mij een route hebt voorgesteld welke ik volg? Kan je niet softwarematig met enige mate rekening houden met het feit dat het waarschijnlijk is dat ik die route volg, en dat je GPS er naast zit?

2. Je ziet op de GPS dat ik 100+ km/h. aan het rijden ben. Dat doe ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet op een weg of rotonde vlakbij de snelweg. De kans dat ik zowaar op de enige snelweg in de buurt rij is erg groot.

Kortom, voor mij is het een verschrikkelijke irritatiefactor. Als je dan ook nog gebeld wordt, of iemand die je een eindeloze stroom aan WhatsApp berichtjes stuurt (waardoor TomTom helemaal niks meer zegt) is het helemaal nutteloos geworden...

Ik wacht nog altijd op de heads-up-display (HUD) van Recon Instruments (zie dit topic op hun fora). Ik zal heel graag 1000 Euro neertellen voor een systeem wat ik in mijn helm kan inbouwen. Ik plak zelfs nog een antenne op m'n kop als dit GPS ontvangst garandeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik weet niet of dit het gepaste topic hier voor is. Maar voordat ik Marktplaats ga proberen ga ik m eerst hier posten!

Omdat ik 'm per ongeluk 2x besteld heb en te laat was met terug sturen heb ik een uitlaat setje over. Het gaat om een Mivv Suono (zwart) voor een SV 650 S van 2005 en nieuwer. Het gaat zoals je kunt zien om een 2/3e systeem (de voorpijp van de voorste cilinder blijft zitten).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VyTQ8M826mqbYTPQg4mazIe0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hqoR4IBmCkxkY1ou8jpXjfMS/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrvHoIcaIiQzakNTM4lwjm1l/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PGCcPvoKD2kuFTHLS3ZrXCQx/medium.jpg

Vraagprijs voor dit moois: 600 euro inclusief verzendkosten. Advies prijs in Nederland is 700+. Vind je dit te veel? Doe me per DM een goed tegenbod.

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 10-08-2013 13:18 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Mag ik vragen hoe het kan dat je per ongeluk 2 systemen besteld?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Gdzr schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:18:
Mag ik vragen hoe het kan dat je per ongeluk 2 systemen besteld?
Bij 2 partijen omdat de levering wat moeilijk scheen te zijn...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

Leuk, na september kan ik misschien aanhaken O-), 7 weken wachten tussen AVB en AVD |:( .
En anders voor in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Het meeste van deze argumenten begrijp ik niet...
Waarom zou een mobile telefoon gevoeliger zijn voor trillingen?
-Effecten elementen (water, hitte en kou...)
Water ok (maar dan hou ik hem wel in mijn jaszak en gebruik ik alleen de audio-aanwijzingen. Bij zulk weer zou ik toch al geen toeristische route nemen). Voor de rest: Mijn foon (Lumia 920) doet ook prima tijdens het skiien...
-Kans op diefstal (houder lijkt niet superstevig)
Dat is voor een foon-houder toch hetzelfde als voor een navi-houder? Zoiso hou ik mijn foon bij me als ik van de motor afstap.
-Batterij duur (telefoon blijft bij mij gewoon ongebruikt tijdens navigeren)
Navi (in houder) laadt zich op tijdens het navigeren, foon ook, dus wat is het verschil?
-Verlichting bij een zomerse dag (prima zichtbaar met donker visier)
(mijn) foon ook...
-Bediening met handschoenen
Dat is (voor mij) alleen een punt bij het ingeven van de adressen enzo (te kleine toetsen op het scherm om te vinden met handschoenen), maar grotere bewegingen (file-info, in/uit zoomen) gaat ook prima met handschoenen aan
-Backup mocht één device ophouden heb ik de ander nog
Klopt, maar dan heb ik liever een backup-foon voor noodgevallen dan een backup-navi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:46:
Voor mij geldt dat zodra je een spiekbriefje kunt maken die goed genoeg is om het proefwerk te kunnen doen, je geen spiekbriefje meer nodig hebt.
Hmmm...ik verdwaal zelfs als ik in een vreemd kantoor naar de plee ga... Als ik niet uitkijk, loop ik gewoon de verkeerde kant op. Veel op de bonnefooi rijden helpt ook niet bij mij, want ik zie het gewoon niet. Als ik kris kras door de polder ga rijden, ontstaat er in mijn hoofd echt geen goede kaart van het geheel. Ik 'herken' elke weg, maar weet niet hoe ie aansluit op de weg naar huis.

Ik ben een kluns, dus voor mij zijn die navi dingen een zegen. Laten we het erop houden dat ik weer goed ben in andere dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb taxi gereden zonder navigatiesysteem.

Nu zet ik hem zelfs aan wanneer ik 12km naar m'n werk rijd. (Voor de *ding dong je rijdt te hard* ;-))

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:05:

Nu zet ik hem zelfs aan wanneer ik 12km naar m'n werk rijd. (Voor de *ding dong je rijdt te hard* ;-))
en je hebt nog xx min voordat je om xx:xx aankomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:05:
Vroegâh waren er geen navigatiesystemen maar wel taxi's. ;)
Ik ook, maar dan voor de verkeersinfo. Niet dat het écht helpt, want in de spits kan die file in 1x ontstaan en dan krijg je de waarschuwing te laat. Bovendien kun je vaak niet omrijden.

Wat betreft een foon op een motor als navigatie: als je 'm koud op een houder zet, dus niet in je tanktas achter het kaartvenster, heb je idd kans dat ie door de hoogfrequente trillingen stuk gaat. Je ziet er niets van aan de buitenkant, maar de printplaat kan gaan scheuren door die trillingen. Een motor navigatie apparaat is daar op voorbereid en de boel is binnenin gedempt en ook de houder is vaak voorzien van rubberen trillingsdempers. Het wil niet zeggen dat ze allemaal kapot gaan binnen 3 maanden, maar het is gewoon een feit dat het niet goed is voor zo'n ding. Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt.

Misschien is het een idee om een speciale case te kopen zodat ie in rubber zit. Ik heb zelf om mijn Note een Case Mate Tough zitten. Dat is een redelijk slap rubberen/siliconen hoesje met daar omheen een hardcase. En hij heeft al een keer een duik genomen vanuit een zijkoffer op een 1200GSA op de straatstenen. Not a scratch.

Evengoed lijkt mij de veiligste plek voor een smartphone op de motor in een tanktas. Je kunt ze toch niet bedienen met je handschoenen en ze zitten veilig voor vallen en regen. En ze kunnen niet kapot trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:00
bakvis schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:15:
Ik weet niet of dit het gepaste topic hier voor is. Maar voordat ik Marktplaats ga proberen ga ik m eerst hier posten!

Omdat ik 'm per ongeluk 2x besteld heb en te laat was met terug sturen heb ik een uitlaat setje over. Het gaat om een Mivv Suono (zwart) voor een SV 650 S van 2005 en nieuwer. Het gaat zoals je kunt zien om een 2/3e systeem (de voorpijp van de voorste cilinder blijft zitten).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraagprijs voor dit moois: 600 euro inclusief verzendkosten. Advies prijs in Nederland is 700+. Vind je dit te veel? Doe me per DM een goed tegenbod.
Bij mij hangt dezelfde er inmiddels al een jaar onder wellicht is iemand in het SV650S topic op MF nog op zoek naar een vervangings demper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Vroegâh waren er geen navigatiesystemen maar wel taxi's. ;)
daar was de chauffeur de navigatie weleens wat gezien van de Londense opleidingseisen :X als ze in nl dezelfde eisen zouden stellen zou het rustig worden met taxi's _O-

alle straten uit je hoofd kennen. weten aan welke kant het huisnummer bevind zodat je de klant aan de stoeprand kan afzetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:-(
Hallo Roflastc

Heb bericht van WP. Slecht nieuws... Je stelbout is van binnen afgebroken dus het voetjestuk moet nieuw. Een nieuwe kost 478,- euro. Er kan een goede gebruiken op die is 200,- ex btw en dan nog de service eraan dus alles weer schoon 150,- ex.

PS is wel nodig zegt de WP monteur.
:-(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bommes schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:45:
Bagage wordt ook nog wel een ding voor mijn tripje.
Dit niks voor je?

http://www.louis.de/_10f2...rtnr_gr&artnr_gr=10026560

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.louis.de/shop/img250/10026560_730_FR01_11.JPG

Toen ik ze kocht waren ze nog 150 :(

Edit: Oh crap vergeten F5 post is wel erg oud.

[ Voor 30% gewijzigd door Ghostrider op 10-08-2013 20:42 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

daar was de chauffeur de navigatie weleens wat gezien van de Londense opleidingseisen :X als ze in nl dezelfde eisen zouden stellen zou het rustig worden met taxi's _O-

alle straten uit je hoofd kennen. weten aan welke kant het huisnummer bevind zodat je de klant aan de stoeprand kan afzetten _/-\o_
Respect The Knowledge :D

Dat is ook significant deel van de gemotoriseerde tweewielers die je in London ziet: aspirant-taxichauffeurs die aan het blokken zijn ervoor. Duurt gemiddeld jaren, maar dan heb je ook wat :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Respect The Knowledge :D

Dat is ook significant deel van de gemotoriseerde tweewielers die je in London ziet: aspirant-taxichauffeurs die aan het blokken zijn ervoor. Duurt gemiddeld jaren, maar dan heb je ook wat :)
je word op een stoel gezet. je bent nu @ straat x+huisnummer en je gaat naar straat z nummer 5. hoe rij je en hoe heten de straten. dacht zelfs inclusief het benoemen van zijstraten afstanden en rijtijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daar is ooit een docu over geweest. Ze gaan wel enorm overboord daar. De rode draad in die docu was toch dat mannetje dat al 10 jaar op zijn brommertje door London reed om de straten te leren? En hij zakte steeds. Ze maken het ook erg moeilijk. Dan blijken er ineens werkzaamheden te zijn in een straat of ze vragen terloops 'is die straat niet éénrichting?' terwijl dat niet zo is, alleen om te kijken of je het écht weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ghostrider schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:41:
[...]

Dit niks voor je?

http://www.louis.de/_10f2...rtnr_gr&artnr_gr=10026560

[afbeelding]

Toen ik ze kocht waren ze nog 150 :(

Edit: Oh crap vergeten F5 post is wel erg oud.
De enigste uitgave tot nu toe zijn nieuwe elastieken voor mijn tentje a 2 euro... :*)
Ik ga kijken hoever ik kom met spullen die ik al heb, is wel een gedeelte van het avontuur.

Heen en terug met camper en de vespa daar achterop is nu zeker.
Blijft er toch nog iets van 1300 km bergpassen en slinger weggetjes over.. *O*
Kan er nu al bijna niet van slapen, vertrek pas volgende week zaterdag. :9

edit:

Als ik al een tas zou aanschaffen wordt het iets van een "tunnel tas" speciaal voor scooters:
Afbeeldingslocatie: http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=184377&stc=1&d=1219378775

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 10-08-2013 22:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:57:
[...]

De enigste uitgave tot nu toe zijn nieuwe elastieken voor mijn tentje a 2 euro... :*)
Ik ga kijken hoever ik kom met spullen die ik al heb, is wel een gedeelte van het avontuur.

Heen en terug met camper en de vespa daar achterop is nu zeker.
Blijft er toch nog iets van 1300 km bergpassen en slinger weggetjes over.. *O*
Kan er nu al bijna niet van slapen, vertrek pas volgende week zaterdag. :9

edit:

Als ik al een tas zou aanschaffen wordt het iets van een "tunnel tas" speciaal voor scooters:
[afbeelding]
hoeveel liter inhoud heeft zon tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

goede vraag:
22 liter na ff google:
http://www.motorcorner.nl...as-givi-t496-p-37966.html

maar zoals ik al zei ik ga dit trpje doen zonder het kopen van nieuwe spullen.
Zelfs mijn oude sig brander die al 15 jaar op zolder ligt mag weer mee en doet het gelukkig nog.
De 20 jaar niet uit de zak komen van de tent had de eleastieken laten vergaan maar dat is het dus tot nu toe.

[ Voor 56% gewijzigd door Bommes op 10-08-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Niet veel bijzonders denk ik... Zulke enorme sprongen maak ik niet... Dat WP heeft mijn voor en achtervering gedaan en dr is regelmatig wat mee. :?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:53:
Daar is ooit een docu over geweest. Ze gaan wel enorm overboord daar. De rode draad in die docu was toch dat mannetje dat al 10 jaar op zijn brommertje door London reed om de straten te leren? En hij zakte steeds. Ze maken het ook erg moeilijk. Dan blijken er ineens werkzaamheden te zijn in een straat of ze vragen terloops 'is die straat niet éénrichting?' terwijl dat niet zo is, alleen om te kijken of je het écht weet.
Het is een van de laatste overgebleven echte gildes. Het gaat deels om nodige kennis, maar deels om opzettelijke exclusiviteit. Vroeger was het bij de leerlooiers, de kleermakers en consorten exact zo.

Of dat nodig is? Tja, kijk inderdaad wederom naar de situatie in Amsterdam - en sinds daar de 'rotte appels' geweerd worden R'dam en Den Haag. Misschien is men in London iets doorgeschoten, maar strakkere zelfregulering valt wel degelijk iets voor te zeggen.

On-topic:
Ben me alweer aan het orienteren op tweewielers (goh). Van de laatste GoT motormeet waar ik bij was (eh, die ik organiseerde O-) - rond de Lek en Waal) staat me bij dat iemand rondreed met een BMW K1100LT die hij tot naked ging verbouwen. Wie was dat ook al weer? Ben benieuwd hoeveel moeite en geld daar in is gaan zitten. Na twee keer teveel tupperware ben ik toe aan minder platic, maar de zithouding en pure formaat van een KxxxxRT/LT wil ik juist wel. Dit zou prima oplossing zijn, te meer omdat deze dingen een paar jaar later gebouwd zijn dan de officiele naked-varianten, dus dat het mogelijk zou zijn om eentje uit 2e helft jaren '90 te scoren - en dat nog voor zacht bedrag (geld voor pakweg een R850R oid is er helaas niet :( )

Edit:
Grr, net op Domeinen zitten kijken. Uiteraard was de veiling van augustus welgeteld de dag voor m'n pech, en zaten er meer motoren in dan ik in tijden voorbij had zien komen, o.a. nette R1200RT, F650GS en ST1300 ex-overheid en twee interessant uitziende FJR1300 die ws ex-Marechaussee waren, maar zonder CVO. Daar had ik graag een lage bod op gedaan :P

Ach ja, kijken of ik het tot september uithou en zien wat er dan in de veiling gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 11-08-2013 10:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Een kennis van mij heeft ooit een K1100RT? omgebouwd, er is zeker wat extra materiaal nodig (knipperlichten, koplamp e.d. geloof ik) maar hij is er volgens mij maar een goed weekend mee bezig geweest. Hangt er wel vanaf hoe netjes je het oorspronkelijke tupperware wilt houden, hij had het meeste er eerst al om weg geflext om overal goed bij te kunnen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net alvast ff alles op de Vespa geladen het past precies:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-bT4kbNHrn4I/UgefUxNjfYI/AAAAAAAAA0Y/RW9bi_DriwA/s800/1146590_10201135124214522_292252861_n_800x478.jpg

Net even gebeld met de eerste camping in Groisy (Frankrijk) zijn we ooit een aantal jaar geleden geweest en ik wist nog dat de eigenaar Duits sprak.
En ja hoor nog steeds de zelfde vent daar, en meteen kunnen regelen dat ik er de eerste nacht met de camper kan slapen, en dan dat ding ergens kan parkeren achter op de camping. Wel zo veilig en fijn dat dat geregeld is.
Van daaruit pik ik de route op, mis dan net het eerste stukje maar de zekerheid dat de camper goed en veilig staat vind ik wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:20:
[...]
Het is een van de laatste overgebleven echte gildes. Het gaat deels om nodige kennis, maar deels om opzettelijke exclusiviteit. Vroeger was het bij de leerlooiers, de kleermakers en consorten exact zo.

Of dat nodig is? Tja, kijk inderdaad wederom naar de situatie in Amsterdam - en sinds daar de 'rotte appels' geweerd worden R'dam en Den Haag. Misschien is men in London iets doorgeschoten, maar strakkere zelfregulering valt wel degelijk iets voor te zeggen.
Precies. Het is regulering. Ook al weet je meer dan zat om chauffeur te worden, als zij bepalen dat er al genoeg zijn, wordt je het niet.
Ze gaan er wel een beetje ver in, het is een oncontroleerbaar proces met teveel willekeur. In Nederland schieten ze weer de andere kant op. Daar hebben ze ervoor gezorgd dat het een kweekvijver is voor mafiapraktijken. Krijg dat er eerst maar eens uit...

Vind je de Domeinen niet een beetje tricky? Je mag niet aan die motoren zitten, dus je weet niet ze zijn. Ze zeggen het alleen als er duidelijke schade is. Ik zou liever een schademotor kopen (en dan 2 ofzo) voor een zacht prijsje en er dan een winterproject van maken. Nu weet je het gewoon niet, en kan zomaar ineens de kardan in 2 stukken breken na 2000km.

Persoonlijk koop ik liever van een particulier die je in de ogen kunt kijken. Ook geen garanties, maar liever dat dan een KLPD motor die misbruikt is.

De mijne was eentje van de lokale politie en bovendien al 5 jaar uit dienst. In die 5 jaar heeft ie 0 problemen gehad. En de 4 jaar bij mij ook niet, behalve dat nu de koppeling stuk is, maar dat is niet vreemd na 170k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bommes schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:31:
Net alvast ff alles op de Vespa geladen het past precies:
[afbeelding]

Net even gebeld met de eerste camping in Groisy (Frankrijk) zijn we ooit een aantal jaar geleden geweest en ik wist nog dat de eigenaar Duits sprak.
En ja hoor nog steeds de zelfde vent daar, en meteen kunnen regelen dat ik er de eerste nacht met de camper kan slapen, en dan dat ding ergens kan parkeren achter op de camping. Wel zo veilig en fijn dat dat geregeld is.
Van daaruit pik ik de route op, mis dan net het eerste stukje maar de zekerheid dat de camper goed en veilig staat vind ik wel zo prettig.
Held! Heb je nog last van die rugzak tussen je benen? Of voel je die helemaal niet zitten?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
M3rcury schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:34:
[...]

Held! Heb je nog last van die rugzak tussen je benen? Of voel je die helemaal niet zitten?
Het lijkt me zoiso wel verstandig om een volbeladen proefrit te maken (ook op snelheid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die proefrit ga ik van de week nog ff doen s'avonds. 8)
Heb donderdag avond nog een motor tour tochtje rond Eindhoven met wat vrienden, misschien rijd ik die met volle bepakking.

De tas tussen mijn benen geeft geen overlast, als we met zijn 2en rijden staat het ding ook altijd daar.
Door de topkoffer kan mijn vrouw achterop de rugzak niet om dus beland het ding altijd daar.

Enigste last die ik er van heb is dat ik niet meer kan op en afstappen als normaal op een scooter, en dat het zadel niet omhoog wil scharnieren nu wat wel vervelend is met tanken.
Maar goed de tent en slaapzak moeten er ook vanaf om het zadel te scharnieren dus die tas kan dan ook wel opzij.
Eigenlijk rijd het wel prettig met het gewicht voorin, de gewichtsverdeling van een Vespa is standaard echt slecht, meer dan 80% op de achterkant, en met een duo er bij is het helemaal naadje pet.

In de top koffer zitten nu schone kleren en handdoeken en zo + 10 snelle jelles.. :P
Onder het zadel de pannenset, brander, brandstof fles voor de brander, regenbroek, gereedschap setje en 2 toiletrollen.. :+
In de rugzak een blik soep, een blik ragout, mijn koeltasje met daarin wat boter, Nutella en blikjes drinken, Verder nog 1,5 liter fles water, flesje ranja en een doosje oplos koffie, flesje afwasmiddel, flesje olijf olie, zout, peper
En op het zadel dus de tent, matje en slaapzak.

Denk dat ik er wel klaar voor ben.. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 11-08-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Het is jammer dat ik die week niet thuis ben, anders reed ik het stukje Geneve - Thonon - Chamonix wel met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:14:
+ 10 snelle jelles.. :P
Denk dat ik er wel klaar voor ben.. :Y
dat weet ik wel zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snelle Jelles FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

On-topic:
Ben me alweer aan het orienteren op tweewielers (goh). Van de laatste GoT motormeet waar ik bij was (eh, die ik organiseerde O-) - rond de Lek en Waal) staat me bij dat iemand rondreed met een BMW K1100LT die hij tot naked ging verbouwen. Wie was dat ook al weer? Ben benieuwd hoeveel moeite en geld daar in is gaan zitten. Na twee keer teveel tupperware ben ik toe aan minder platic, maar de zithouding en pure formaat van een KxxxxRT/LT wil ik juist wel. Dit zou prima oplossing zijn, te meer omdat deze dingen een paar jaar later gebouwd zijn dan de officiele naked-varianten, dus dat het mogelijk zou zijn om eentje uit 2e helft jaren '90 te scoren - en dat nog voor zacht bedrag (geld voor pakweg een R850R oid is er helaas niet :( )

Edit:
Grr, net op Domeinen zitten kijken. Uiteraard was de veiling van augustus welgeteld de dag voor m'n pech, en zaten er meer motoren in dan ik in tijden voorbij had zien komen, o.a. nette R1200RT, F650GS en ST1300 ex-overheid en twee interessant uitziende FJR1300 die ws ex-Marechaussee waren, maar zonder CVO. Daar had ik graag een lage bod op gedaan :P

Ach ja, kijken of ik het tot september uithou en zien wat er dan in de veiling gaat.
Wat is je budget?

en als je wil gaan slopen, neem dan een RS.
hoef je minder plastic weg te gooien

Overigens zou ik nooit voor ex marechaussee gaan (echt niet doen)
die draaien meerendeel van de dag stationair aan de grens.
(dealer waar ik werkte had onderhoud contract van de marrechaussee)

plus ze hebben er nogal een handje van om excessief veel de achterrem te gebruiken (bij bijzondere verichtingen is dat nodig om bij lage snelheid stabiliteit te hebben, echter wanneer de kapjes op de remklauwen gaan smelten (en dat gebeurde vaak) is dat toch wel een aanduiding van lomp misbruik

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De GSX-R start weer :)

Paperclip in de diagnoseplug frotten gaf code C41, wat volgens Haynes een probleem met de brandstofpomp is. Tank aan de kant geduwd, bedrading gevolgd, he... de stekker van een van de draden naar het relais is groen ipv koperkleurig. *poke* *krak* draadje los. Daar was het probleem dus :) Relais eruit gefrot, de weggerotte draadklem vervangen, de rest schoongemaakt, boel weer in elkaar en het start weer.

Nu alleen nog even een nieuw ringetje voor de olieplug halen binnenkort, want die lekt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:22
Chakotay schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:02:
De GSX-R start weer :)

Paperclip in de diagnoseplug frotten gaf code C41, wat volgens Haynes een probleem met de brandstofpomp is. Tank aan de kant geduwd, bedrading gevolgd, he... de stekker van een van de draden naar het relais is groen ipv koperkleurig. *poke* *krak* draadje los. Daar was het probleem dus :) Relais eruit gefrot, de weggerotte draadklem vervangen, de rest schoongemaakt, boel weer in elkaar en het start weer.

Nu alleen nog even een nieuw ringetje voor de olieplug halen binnenkort, want die lekt nogal.
Goed bezig! Toch mooi, beetje zelf knutselen heeft je minstens 100 eu bij de dealer bespaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo min mogelijk. Zat vandaag naar een lelijke maar volgens verkoper nog rijdende K100RT voor EUR 650 te kijken...

Toch neem ik liever K75 of K1100, K100 is lomper en onzuiniger dan de K75 zonder voordelen van de K1100 (paralever enzo).

Realistisch gezien wil ik voor EUR 1500 klaar zijn als het enigszins kan. Uitschieter naar EUR 2k kan als er echt goede reden voor is, maar gezien dit puur uit spaargeld moet komen moet dat wel een verdomd goede reden zijn.

Daarom dat ik juist indicatie wil van wat koplamp, lichtjes, scherm en evt andere dingen die ik vergeet moeten kosten. Kan ik dat meerekenen.
en als je wil gaan slopen, neem dan een RS.
hoef je minder plastic weg te gooien
Maar moet je wel genoegen nemen met de zithouding cq dat ook nog gaan aanpassen...
Overigens zou ik nooit voor ex marechaussee gaan (echt niet doen)
die draaien meerendeel van de dag stationair aan de grens.
(dealer waar ik werkte had onderhoud contract van de marrechaussee)

plus ze hebben er nogal een handje van om excessief veel de achterrem te gebruiken (bij bijzondere verichtingen is dat nodig om bij lage snelheid stabiliteit te hebben, echter wanneer de kapjes op de remklauwen gaan smelten (en dat gebeurde vaak) is dat toch wel een aanduiding van lomp misbruik
Zou er nooit de hoofdprijs voor betalen, maar als het voor paar honderd EUR op de kop te tikken is, neem ik een gesmolten achterrem op de koop toe. Dat is sowieso de kunst bij Domeinen - nooit meer bieden dan het in worst-case scenario (lees: blok volkomen aan gort) waard is aan onderdelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vind dat "Realistisch gezien" deel een beetje..... Minder reëel :)

Een nieuwe/recente fiets kost misschien meer qua aanschafprijs maar 't gesodemieter wat ik hier ooit lees zou ik niet willen, niet eens qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk en wel, maar dat geld heb ik gewoon niet beschikbaar.

Komt bij dat m'n vorige motor voor EUR 950 prima aan de verwachtingen voldaan heeft en dat ik daar weloverwogen op gegeven moment besloten heb een technisch te repareren fiets economisch te laten voor wat het is. Zo kan het dus ook, dat is trouwens bij auto's ook m'n ervaring. Maar soms heb je pech. En dat kun je net zo hebben met een fiets van EUR 5k of meer (lees je hier ook vaak zat terug :X ). IMHO aanschafwaarde laag houden en uitgaan van twee, max drie jaar plezier ermee. Realistisch zat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Zo aardig ritje vandaag van Barcelona - pantano de Sau - Rupit - Barcelona 250 km.

Aardige groep ook hahahahaha

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1098255_596026093783232_20984479_n.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Tja, daarom kocht ik vele jaren geleden een leuke, fijne FZR1000 uit 89. Goedkoop en dat is de fiets ook lang gebleven.

Gisteren toch andere fiets besteld en nu ook eens nieuw. Dat wordt wennen na 10 jaar woonwerken op fietsen van respectabele leeftijden.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:11
Stormtrooper schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:11:
Tja, daarom kocht ik vele jaren geleden een leuke, fijne FZR1000 uit 89. Goedkoop en dat is de fiets ook lang gebleven.

Gisteren toch andere fiets besteld en nu ook eens nieuw. Dat wordt wennen na 10 jaar woonwerken op fietsen van respectabele leeftijden.
En waar is de keus op gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Dion, ik ken wel iemand die soms voor weinig een K75/K100/K1100 heeft staan. Het is wel een handelaartje, maar heb er een tijdje mijn motor laten onderhouden en hij laat je gewoon meesleutelen als je wil. Vind dat wel een prettig idee.

Wat vind je trouwens van de FJ900's? Hebben ook cardan, bekende toermotoren en niet te duur.

Op www.boxerlijn.nl staan ook weleens goedkope K's, alleen nu even niet. Zou hem bellen om te checken want hij heeft die motoren volgens mij overal en nergens staan :P

Als laatste: op het forum van www.bmwk.nl komen ook af en toe wel K's langs in je prijsklasse. Beetje goodwill tonen op het forum kan dan geen kwaad ;)

[ Voor 43% gewijzigd door MailMan op 11-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:11:

S.O.D! _/-\o_

vergeet niet je sig aan te passen;)
en wat is de opvolger geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:18:
Dion, ik ken wel iemand die soms voor weinig een K75/K100/K1100 heeft staan. Het is wel een handelaartje, maar heb er een tijdje mijn motor laten onderhouden en hij laat je gewoon meesleutelen als je wil. Vind dat wel een prettig idee.
Evt interessant :)
Wat vind je trouwens van de FJ900's? Hebben ook cardan, bekende toermotoren en niet te duur.
Stond drie jaar terug toen ik eerste motor kocht op #2 op lijst, zou het zeker nu ook overwegen. Heb zo 1-2-3 geen interessante gezien (lees: alles van voor 1985 en van ellende uit elkaar aan het roesten), maar is wel iets wat ik in gaten hou, zeker gezien Yamaha een van de weinige JP merken is met behoorlijk hoge zit.
Op www.boxerlijn.nl staan ook weleens goedkope K's, alleen nu even niet. Zou hem bellen om te checken want hij heeft die motoren volgens mij overal en nergens staan :P
Mwoeah, volgens mij staan die allemaal in de loods die hij in Kollum heeft. Die K1100LT uit 1998 met 120k op de klok zit aan de bovengrens van wat ik wil betalen, maar is wel heel aanlokkelijk ;)
Als laatste: op het forum van www.bmwk.nl komen ook af en toe wel K's langs in je prijsklasse. Beetje goodwill tonen op het forum kan dan geen kwaad ;)
Zit ik idd ook te snuffelen. Ben nog van vorige keer lid daar, heb toen ook paar vaste gasten blij gemaakt, dus goodwill is er zeker :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

dion_b schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:37:
[...]
Route komt (voor de afwisseling :P ) op 2km van m'n voordeur.

Wil heel graag meedoen, ken flink deel van route (reed afgelopen weekend nog van Loenen over de dijk naar Nigtevecht en door richting Duivendrecht), maar of ik mee kan doen hangt ervan af of ik een werkende motor heb (zie rampverhaal van mij hierboven).

Ik zou allicht stukje A10 van Ijburg naar Zuideramstel vervangen met een route van Weesp door de Bijlmer naar zuideramstel, stuk Weesp-A1 naar Ijburg toe is saai, en Ijburg is vooral een aaneenschakeling van verkeerslichten. In plaats daarvan kun je bij Weesp weer het kanaal over naar Driemond, dan langs de Provinciale Weg, Daalwijkdreef, Bergwijkdreef en van der Madeweg en dan ofwel alsnog de Amstel over via A10, danwel langs de oostkant ipv westkant van Amstel naar Ouderkerk.
Hemelsbreed loopt de route op ongeveer 100 m langs mijn huis, dus als het allemaal doorgaat en qua planning een beetje uitkomt ben ik er wel bij :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En kogel door de kerk: zojuist gebeld door frau Falk van Suzuki Falk:, blok is volledig vastgelopen, valt niets meer mee te beginnen :(

Vanmiddag aanhanger huren in Haren, ophalen in Leer, motor dumpen in Marum bij m'n schoonvader, aanhanger terug in Haren en dan morgen vrolijk alles van waarde lossleutelen in garage van m'n schoonvader en het restant (blok...) richting bevriende ijzerhandelaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Mooi kloten dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, hield er al rekening mee. En geen hoop meer betekent ook geen angst meer. Het is nu eenmaal zo, nu zaken op orde en over tot de orde van de dag.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Toch zonde... Succes met uit elkaar schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gisteren middag relaxt The italian job gekeken.

Komt een Ducati in voor. Kijk LUISTER en huiver.. 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EmhPwb38DL4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dacuuu schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:57:
Gisteren middag relaxt The italian job gekeken.

Komt een Ducati in voor. Kijk LUISTER en huiver.. 8)7

[video]
Ik blijf me afvragen waarom motorgeluiden zovaak vervangen worden door clips van een heel ander soort motor. Dat het er ivm geluidskwaliteit achteraf in ge-edit moet worden snap ik, maar maak dan op z'n minst soundsbites van de juiste motor/auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chakotay schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

Ik blijf me afvragen waarom motorgeluiden zovaak vervangen worden door clips van een heel ander soort motor. Dat het er ivm geluidskwaliteit achteraf in ge-edit moet worden snap ik, maar maak dan op z'n minst soundsbites van de juiste motor/auto...
Precies. En op 0:49 flikkert de Ducati om, maar het geluid is van een baksteen door de ruit. 8)7
Pagina: 1 ... 503 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.