🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Koop een bescheiden tanktas,GateKeaper schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:21:
Ben opzoek naar een manier om toch 't een en ander mee te nemen, omdat ik (lange) weekendjes weg wil kunnen. Ik heb naar verwachting nodig; 1 lange broek, 2 T-shirts, schoenen, ondergoed, toilettas. Hoeveel liter hebben jullie doorgaans voor dit soort dingen? Heb tanktassen gevonden van 5-9 en van 15-22 liter. Of heb ik toch zadeltassen nodig? Die lijken mij zelf minder prettig.
Poll: Tanktas of zadeltas?
• Tanktas
• Zadeltas
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
die kan je altijd nog vastknopen op je zadel
(dat doe ik tenminste als ik weet dat ik bochtjes ga rijden of tankstops in het verschiet heb)
Wat ik eigenlijk wil zeggen, tanktas bied je iets meer opties (of op tank of op zadel)
kwa inhoud,... beetje kerel kan met een tandenborstel, 1 boxer short en een sixpack bier best ver komen.
Dus veel heb je in theorie niet nodig
bier koop je lokaal. pinpas, paspoort, motorpapieren, schone onderbroek en sokken. tandenborstel en tandpasta. en de rest is extraVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:59:
[...]
Koop een bescheiden tanktas,
die kan je altijd nog vastknopen op je zadel
(dat doe ik tenminste als ik weet dat ik bochtjes ga rijden of tankstops in het verschiet heb)
Wat ik eigenlijk wil zeggen, tanktas bied je iets meer opties (of op tank of op zadel)
kwa inhoud,... beetje kerel kan met een tandenborstel, 1 boxer short en een sixpack bier best ver komen.
Dus veel heb je in theorie niet nodig
had alleen 10L water bij me als ik net inkopen gedaan had
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 07-08-2013 21:34 ]
Net de GPS routes in elkaar zitten draaien, om aan het start punt van de grande alpes route te komen en van uit daar weer thuis is het 1550 km in het totaal.
Daar heb ik 4 dagen voor, dan heb ik voor de route 6 zelf .
Dat is denk ik wel te doen, net geen 390 km per dag, trek ik de eerste dag (of de laatste) goed door dan geeft me dat meer ruimte om in het zuiden te blijven rond hangen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Route de Grandes Alpes is heel erg goed te doen in 6 dagen. Heb hem zelf in 2 dagen gereden maar dan maak je lange dagen en moet je pittig doorrijden. Zou zelf zeggen dat 4 dagen makkelijk te doen is. Dan is 6 dagen erg mooi want dan kun je nog wat zijwegen nemenBommes schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:00:
Dat lang lopen en veel water kun je ook vervangen voor een ANWB pasje, althans als je een beetje in west Europa blijft.![]()
Net de GPS routes in elkaar zitten draaien, om aan het start punt van de grande alpes route te komen en van uit daar weer thuis is het 1550 km in het totaal.
Daar heb ik 4 dagen voor, dan heb ik voor de route 6 zelf .
Dat is denk ik wel te doen, net geen 390 km per dag, trek ik de eerste dag (of de laatste) goed door dan geeft me dat meer ruimte om in het zuiden te blijven rond hangen.
Nog belang bij een aanrijroute door de Ardennen en de Vogezen?
Heb nu een route nagenoeg in een directe lijn die kant op gaat, net langs Nancy en Metz, via Baume-les-dames naar Geneve. 775 km binnendoor, dat moet wel in 2 dagen lukken
De Vespa is niet echt een snelweg ganger, het gaat wel maar een paar 100 km snelweg volgas zie ik niet zo zitten. Daarbij wil ik geen tijd verdoen met de heen en terug reis.
Dus thanks voor het aanbod maar het is niet nodig denk ik.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als t een beetje overlapt met mijn vakantie dan is een bakkie wel op zn plaats ergens in de Alpen denk ik.

Ik had het van tevoren niet verwacht maar het voelt stevig genoeg om m'n leven laptop aan toe te vertrouwen op de snelweg.
Helaas kan ik de komende weken niet rijden. M'n waterpomp lekt omdat hij te lang heeft stil gestaan

[ Voor 26% gewijzigd door Joolee op 08-08-2013 10:05 ]
Off-Topic:mphilipp schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:34:
[...]
Correctie: ik probeer er zo min mogelijk mee aan te doen. En hang daar aub niet aan dat ik me afzonder. Dat is weer heel iets anders en ook niet het tegenovergestelde van niet bij groepjes willen horen. Het horen bij een groepje is niet mijn doel en ook niet mijn motivatie om iets te doen. Dat is dus ook niet de reden om hier rond te hangen.
Ik denk dat ik begrijp wat je wilt zeggen, alleen zeg je het ongelukkig.
Ik geloof namelijk dat bij een groepje willen horen, wel degelijk een doel is (ook een doel van jou). Je wordt namelijk beïnvloed door gedrag van een clubje waar jij je graag mee identificeert en kopieert hun gedrag en voorkeuren. Dit doe je zodat je herkenbaar bent als onderdeel van dat groepje. Je kunt heel lang blijven schreeuwen dat het niet zo is, maar dat is simpelweg niet waar.
Wat ik denk dat je wil zeggen: In het geval van motorrijden heb ik de keuze niet gebaseerd op de wens om bij een groepje te horen. Het is ook niet zo dat iedere keuze als doel heeft om je te identificeren met een groep, maar ontkennen dat je dat überhaupt doet lijkt me niet reëel.
Ik heb ze even vet afgedrukt:Dat is een label dat ik niet aan mezelf zou hangen. Ik vraag me af of ik werkelijk zoveel tiepvoudten maak dat je op dat idee komt
On-Topic:Wat mij betreft heb je gelijk, maar 'we' worden nu eenmaal groot gebracht met groepjes/clubjes en het daarbij behorden hunnie en zunnie gelul. Blijkbaar heeft de mens er behoefte aan om bij een groepje te horen en dan gaan ze helaas denken dat ze beter zijn als de mensen van het andere groepje.
Jammer, maar helaas. Ik doe er niet aan mee. Ik ben sowieso niet geen motorrijden om de andere motorrijders maar gewoon omdat ik het leuk vindt. En ja, ik ben in mijn nopjes met mijn BMW. En ook met de Volvo waar ik in rijdt. Kom maar op met die labels, ik rij vrolijk door en lach me rot
Het groepje waar ik bij wil horen verplicht mij te zeggen dat BMW's kut zijn..
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
Nu nog even oefenen wat deze meneer kan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 11:45 ]
Hoe doen jullie dat? Altijd maar met vizier dichtrijden? Das toch geen doen...
GateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:

Behalve bij <20 kmph en >30 graden. Maar dan hap ik de vliegen uit de lucht voordat ze überhaupt mijn vizier raken.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Kwestie van je mond dichthouden, en zonnebril op.JanPedaal schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:01:
[...]
![]()
Behalve bij <20 kmph en >30 graden. Maar dan hap ik de vliegen uit de lucht voordat ze überhaupt mijn vizier raken.
Heb een Shark -R helm, met dik vizier, die beslaat heel moeilijk. Geen gedoe met pinlock en hij is traploos versteldbaar (met instelbare frictie). Dus langzaam rijden is helemaal open, en bij harde wind of regen bijna helemaal dicht.GateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik vind 't dan wel weer humor om te lezen.newbreed schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:18:
Ik houd mijn vizier altijd dicht, of nagenoeg dicht. Ik heb ooit een wesp de helm in gehad, dat was niet cool.

Kom ik er beter af met mn lieveheerstbeestje.newbreed schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:18:
Ik houd mijn vizier altijd dicht, of nagenoeg dicht. Ik heb ooit een wesp de helm in gehad, dat was niet cool.
Maar die leefde nog en begon toch behoorlijk te kriebelen in mn wilderige haardos.
Als je het had gezien, dan had je nog harder gelachen.GateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:23:
[...]
Ik vind 't dan wel weer humor om te lezen.![]()
Ik vind een gewone vlieg al irritant als die m'n helm binnen komt bij een ritje, laat staan een wesp in de helm. Desondanks rijd ik wel vaak met open vizier, sowieso binnen de bebouwde kom en als het warm is ook tot +/- 80 km/hnewbreed schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:18:
Ik zou hem willen inzetten als permanent-dashcam*. Kan deze beginnen met opnemen zodra hij stroom krijgt? En is er een remote voor beschikbaar (niet kunnen vinden) of te maken?
* Laatst mijzelf onderuit geremd omdat er iemand z'n knipperlicht niet aan had staan en plotseling mijn kant op kwam. Mijn woord tegen 't zijne, niet heel handig.
Leuk alternatief is de Drift HD, alleen deze is een stuk duurder, niet waterdicht en ik heb hiervan ook geen idee of deze standaard kan opnemen
[ Voor 28% gewijzigd door Joolee op 08-08-2013 13:26 ]
http://www.hjc-europe.eu/...elmets/rpha10-plus/assen/
Is dit wat qua kwaliteit?
Heb nu een Arai Viper GT, maar begint nu toch wel uit elkaar te vallen, plastic randen, beschermingen scheuren etc etc. Heb hem dan ook wel een tijdje ;-)
http://i117.photobucket.c...61/peejay_2007/kit006.jpg
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Verwijderd
HJC staat erom bekend dat het een beetje budget helmen merk is. Vaak scoren ze heel goed qua prijs kwaliteitsverhouding. Ik heb een HJC IS-16 waar ik best tevreden over ben, zelf zou ik denk ik wel weer een HJC kopen. Op motor-forum.nl is een heel topic over HJC:aveenhuysen schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:32:
Rijdt er hier iemand met een HJC helm, dit model bijvoorbeeld:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/265027/0/0/hjc
Het enige puntje is dat waar de helm mat is (zwarte is mat en wit glanzend) de bovenste laklaag op sommige plekjes los lijkt te raken. Het is niet dat de helm ergens tegen aan gekomen is en er daarom beschadigingen op zitten, maar er zitten een paar plekjes op die wel zo lijken..
Hebbem thuis liggen.Joolee schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:23:
Aangezien al enkele mensen hier het SJ1000 cameraatje hebben heb ik een paar vragen.
Ik zou hem willen inzetten als permanent-dashcam*. Kan deze beginnen met opnemen zodra hij stroom krijgt? En is er een remote voor beschikbaar (niet kunnen vinden) of te maken?
* Laatst mijzelf onderuit geremd omdat er iemand z'n knipperlicht niet aan had staan en plotseling mijn kant op kwam. Mijn woord tegen 't zijne, niet heel handig.
Leuk alternatief is de Drift HD, alleen deze is een stuk duurder, niet waterdicht en ik heb hiervan ook geen idee of deze standaard kan opnemen
Zo uit me hoofd:
Geen afstandsbediening of instelling om op te nemen als ie stroom krijgt maar hij heeft wel motion detection, dus hij neemt op zodra hij beweging detecteert.
32Gb kaart is goed voor 5 uur aan materiaal, moet prima zijn voor elk rit, via het menu kan je de kaart gewoon legen zonder tussenkomst van PC.
Waterdichte behuizing heeft prima toegankelijke knopjes om dat ding te laten opnemen wanneer je wilt en door het menu te bladeren. Om de een of ander verbijstering wekkend manier hebben ze er niet voor gekozen om een aan/uit knop te maken in de behuizing.

Visier/helm verhaal:
Ik rijd een jaar of twee/drie met een HJC Sy-max II helm. (In 't wit
Als t warm is rij ik met vizier / dan wel voorkant omhoog geflipt, maake me niet zoveel zorgen om beestjes... zijn wel irritant soms maargoed.
Verder altijd dicht, eigenlijk geen problemen met beslaan of w/e
HJC in t algemeen: Ben zelf van mening dat het goed kwaliteit is. Maat van me heeft een Arai die ik persoonlijk wat minder vind dan mn HJC, ik vond zijn Arai (weet niet meer welke type) toch net... niets.. Andere rijdt rond met een Schuberth die eigenlijk graag een HJC wilt hebben vanwege de opties die hij mist. Ik heb wel wat Nolan helmen gezien die ik eigenlijk zou willen hebben.
Uiteindelijk gaat het denk ik toch om smaak, fitting en grootte van je portomonee.
Ze moeten allen voldoen aan dezelfde minimaal gestelde eisen, de een zal dat wat beter kunnen dan de ander en weer een ander zal er mooier uitzien voor minder geld met minder opties dan weer iets anders die wat duurder zal zijn.. Mja.. wat wil je?
Maak eens een vergelijking niet tussen merken en modellen maar tussen een specifieke 5 binnen het budget wat je voor ogen hebt, dat is waarschijnlijk wat beter dan heel breed vragen welk merk nou het beste is.
[ Voor 31% gewijzigd door GenjiBlade op 08-08-2013 13:56 ]
Thanks.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:39:
[...]
HJC staat erom bekend dat het een beetje budget helmen merk is. Vaak scoren ze heel goed qua prijs kwaliteitsverhouding. Ik heb een HJC IS-16 waar ik best tevreden over ben, zelf zou ik denk ik wel weer een HJC kopen. Op motor-forum.nl is een heel topic over HJC:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/265027/0/0/hjc
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik zal hem eerst eens gaan passen, want van Nolan krijg ik hoofdpijn (drukt erg op mijn voorhoofd). Dus het zal een HJC, Arai of Shoei worden rond de 300 euro. Bedankt voor je info!!!GenjiBlade schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:45:
[...]
...........................................
Maak eens een vergelijking niet tussen merken en modellen maar tussen een specifieke 5 binnen het budget wat je voor ogen hebt, dat is waarschijnlijk wat beter dan heel breed vragen welk merk nou het beste is.
Dat komt omdat ik er (hier) niet over wil discusiërennewbreed schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:10:
[...]
Off-Topic:
Ik denk dat ik begrijp wat je wilt zeggen, alleen zeg je het ongelukkig.
Dat dacht ik al.Ik heb ze even vet afgedrukt:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik rij met een HJC IS-MAX prima dingetje wat mij betreft, maar echt veel vergelijking heb ik niet.aveenhuysen schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:32:
Rijdt er hier iemand met een HJC helm, dit model bijvoorbeeld:
http://www.hjc-europe.eu/...elmets/rpha10-plus/assen/
Is dit wat qua kwaliteit?
Heb nu een Arai Viper GT, maar begint nu toch wel uit elkaar te vallen, plastic randen, beschermingen scheuren etc etc. Heb hem dan ook wel een tijdje ;-)
http://i117.photobucket.c...61/peejay_2007/kit006.jpg
En qua vizier open of dicht: bij hogere snelheden heb ik eens iets van een miniscule steentje in m'n gezicht gehad. Sindsdien zit m'n vizier buiten de bebouwde kom al snel dicht. Klein randje open is wel lekker, maar dan blaast de wind precies op m'n ogen (van onderen) waardoor ik het gevoel heb dat m'n contactlenzen er elk moment uit kunnen vliegen
Ligt het aan mij of is het bizar om te zien hoeveel grip je nog hebt met zon nat wegdek?Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:43:
Gisteren heerlijk in flinke regen gereden. Met behoorlijk nat weer rijden blijft altijd een beetje spannend dus des de groter de kick![]()
![]()
Nu nog even oefenen wat deze meneer kan![]()
![]()
[video]
Ik reed gister als een oud omaatje door de bochten. Toch wel bang dat alle rotzooi boven kwam drijven, dus heb maar voorzichtig gedaan. Oh en mijn achterband heeft niet zo veel profiel meer op het midden
Tijdens de AVB-lessen heb ik wel eens lomp gedaan in de regen, ging altijd goed. Maar heb dat vertrouwen op de openbare weg iets minder, met mijn eigen motor...
Nat is niet glad heb ik weleens gehoord.Marc Rademaker schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:09:
Ligt het aan mij of is het bizar om te zien hoeveel grip je nog hebt met zon nat wegdek?
Is er iets als een BBG voor motorkleding?
altijd open als het weer het toelaat en me ogen niet als een malle beginnen te tranenGateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:
Ik word wel een beetje stapelgek van mijn pinlock. Wil aan de ene kant niet zonder, maar aan de andere kant is me elke 2/3 week een nieuwe kopen ook te gek. Ik rij nogal vaak met vizier open, en dan komen er nog wel eens vliegjes aan de binnenkant van het vizier, op de pinlock dus. Schoonmaken vernacheld echter de pinlock weer, en met vliegjes aan de binnenkant rijden is ook geen pretje.
normaals zou er niks tussen kunnen komen
Tuseen open en dicht zitten meestal een stuk of 3-4 standen. Ik rij nooit met een volledig open vizier. Wel een stukje open, afhankelijk van de temperatuur. Maar het maximale is dat ie denk ik een cm of 2-3 open staat. Soms gaat ie een tikkie verder open, maar alleen als het langzaam gaat.GateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:
Ik wil geen beestjes, maar ook geen andere troep in mijn ogen krijgen. Op zich zou ik met een meer open vizier kunnen rijden vanwege de ruit voor mijn neus, maar toch doe ik het niet. Wespen, torretjes of steentjes...ik wil dat tuig niet in mijn helm hebben.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tot 80 kmh (wanneer het warm genoeg is) rijd ik altijd met vizier open. Geen last van een niet functionerende pinlock, en heb de helm 2 jaar nu. (Schuberth C3)GateKeaper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:52:
Ik word wel een beetje stapelgek van mijn pinlock. Wil aan de ene kant niet zonder, maar aan de andere kant is me elke 2/3 week een nieuwe kopen ook te gek. Ik rij nogal vaak met vizier open, en dan komen er nog wel eens vliegjes aan de binnenkant van het vizier, op de pinlock dus. Schoonmaken vernacheld echter de pinlock weer, en met vliegjes aan de binnenkant rijden is ook geen pretje.
En met 80 km per uur gaat hij vanzelf dichtBlackLabel01 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:23:
[...]
Tot 80 kmh (wanneer het warm genoeg is) rijd ik altijd met vizier open. Geen last van een niet functionerende pinlock, en heb de helm 2 jaar nu. (Schuberth C3)

Dat doet die van mij pas bij 140-150GBTW schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:40:
[...]
En met 80 km per uur gaat hij vanzelf dicht.

Asus Zenbook i7 256gb
* _Apache_ heeft hetzelfde gehad.. En keek eerst nog verdwaasd om zich heen, want, wtf waar kwam die klap vandaan!!Ghostrider schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:30:
Ik schrok me de tering toen dat bij mij voor het eerst gebeurde. Was aan het einde van de 2e versnelling van de gsxr
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dat deed zóóó'n pijn!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Jep, hier ook. Gewoon vizier dicht, altijd. Overigens krijg ik altijd last van mijn lenzen als ik met een vizier open rijdtsteveman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:59:
Sinds ik met 30 km/h een hommel op m'n (net op tijd gesloten) ooglid heb gehad, doe ik vrij snel m'n vizier weer dicht.
Dat deed zóóó'n pijn!
No signature required.
Al kwam er laatst wel een steentje die mijn voorganger omhoog wierp precies tegen mn wang onder het zonnevizier. Dat voelde niet zo prettig
Tot ik een wesp op mijn rechterooglid kreeg.
Ik sloeg hem er net van af op het moment dat hij stak ongeveer.
Voelde wel de "steek" maar gelukkig geen heel dik ook van gekregen.
Klein puntje, rood ooglid en een halve dag jeuk.
Wel behoorlijk van geschrokken trouwens, reed niet heel hard maar hoe ik precies tot stilstand ben gekomen weet ik niet eens mee, gelukkig niet onderuit gegaan van de schrik of zo.
Nee nog niet precies, maar zoals het er nu uit ziet vertrek ik zondag de 18de, dan zou ik de 19de daar aankomen. De volgende dag zou ik dan beginnen aan de route over de Alpen.GenjiBlade schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:59:
Enig idee wanneer je in de buurt van Geneve zit?
Als t een beetje overlapt met mijn vakantie dan is een bakkie wel op zn plaats ergens in de Alpen denk ik.
Maar ik zit nog in twijfel, althans ik probeer nog een compromis te verzinnen waar mijn vrouw mee kan leven. Dus misschien dat ik met de camper heen en terug ga rijden en alleen de bijna 700 km heen en weer 700 km terug over de Alpen met de motor ga rijden.
Heeft niet mijn voorkeur maar mijn vrouw is zo bang dat ik me zelf te pletter rijd dat dit misschien een compromis kan zijn wat wel op haar goedkeur kan rekenen.
Ze heeft een angst stoornis waarvoor ze ook medicijnen krijgt, heft heeft dus niets te maken met onder de duim zitten
Ze is al bang als ik naar mijn werk heen en terug rijd, vorig jaar 2,5 week naar de Filipijnen voor mijn werk waren een complete hel voor haar.
Dat wil ik haar niet nogmaals aan doen dus ben ik nog opzoek naar een compromis.
k heb daar een ski-bril of zo'n polariserend stoot en krasvast brilletje bij. Ken ik tenminste nog een met de klep open zonder dat iets op mijn oogjes kan slaan en het is gelijk niet zo'n badhuis.steveman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:59:
Sinds ik met 30 km/h een hommel op m'n (net op tijd gesloten) ooglid heb gehad, doe ik vrij snel m'n vizier weer dicht.
Dat deed zóóó'n pijn!
And it goes BRAAAAAPP!

Je kan zo'n speciale motor-zonnebril proberen. Die sluiten rond je oog af, zodat je zelfs met een pispot op de wereld in kunt kijken zonder dat zand en ander ongedierte je oog in waait. En het glas/plastic is slagvast ivm steentjes.M3rcury schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:00:
[...]
Jep, hier ook. Gewoon vizier dicht, altijd. Overigens krijg ik altijd last van mijn lenzen als ik met een vizier open rijdt
meteen een hayabusa halen zeker?Gdzr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:08:
Ik ga over een jaartje aan mijn motor rijbewijs beginnen, en aangezien ik sowieso niet rond wil rijden met een standaard uitlaat ben ik vast aan het kijken hoe dat allemaal in elkaar zit. Nu kom ik vaak tegen dat je je ECU dan moet tunen. Klopt dit? Helpt dat tegen de vlammen die je bij bepaalde uitlaten krijgt? Moet dit bij zowel bij een slip-on als bij een full exhaust, of bij een slip-on niet (omdat de cat dan nog origineel is)?
Ik heb die HJC, echter bij mij klemt die na een lange tijd behoorlijk boven me wenkbrauwen. Soms echt pijnlijk. (maat L)
Verder superlichte helm.
Asus Zenbook i7 256gb
Aanrader inderdaad. Ik draag deze:mphilipp schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:19:
[...]
Je kan zo'n speciale motor-zonnebril proberen. Die sluiten rond je oog af, zodat je zelfs met een pispot op de wereld in kunt kijken zonder dat zand en ander ongedierte je oog in waait. En het glas/plastic is slagvast ivm steentjes.

Helly bikereyes
Overdag altijd het vizier volledig open, tot aan 80 km/u. Geen wind in de ogen, geen last van beslagen vizier of glazen en beschermd tegen beestjes / steentjes
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Verwijderd
effe met eer strijken.aveenhuysen schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:50:
En uiteindelijk is het de HJC R-PHA 10 Plus Assen geworden na 20 minuten met die helm op door de zaak zijn gewandeld. Had daarvoor de Shark Speed R opgezet die zat overigens prima, maar daarna de HJC opgezet en die zat echt meteen als een handschoen. De Shark had wel een zonnevizier. Maar toch voor de HJC gekozen vanwege het confort. Zit prima, windgeruis valt mee en hij voelt zoveel lichter aan als die Arai.![]()
[afbeelding]
goeie suggestie van mij he hahaha
zal hem straks eens inspecteren
en hoewel net iets boven je grens van 300 (maar ja, 328 is geen extreme hoog bedrag voor vette helm)
Nope. Is het raar dan om vantvoren al informatie op te zoeken en dingen te vragen? Beetje zielige reactie dit.
Hangt af wat voor motor je koopt. Nieuwe met injectie of een wat oudere met carbs, of er standaard een kat onder hangt of niet en of je die gaat vervangen etc etc..Gdzr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:08:
Ik ga over een jaartje aan mijn motor rijbewijs beginnen, en aangezien ik sowieso niet rond wil rijden met een standaard uitlaat ben ik vast aan het kijken hoe dat allemaal in elkaar zit. Nu kom ik vaak tegen dat je je ECU dan moet tunen. Klopt dit? Helpt dat tegen de vlammen die je bij bepaalde uitlaten krijgt? Moet dit bij zowel bij een slip-on als bij een full exhaust, of bij een slip-on niet (omdat de cat dan nog origineel is)?
Mijn SV650s van '01 heeft carbs en die zou eigenlijk opnieuw afgesteld moeten worden na het plaatsen van een andere uitlaat. Maar hij knalt nu wel lekker, dus ik laat het zo
Als je alleen een slip-on plaats dan hoeft het in principe niet voor zover ik weet, tenzij je het gevoel hebt dat hij slechter gaat lopen. Als je een complete uitlaat er onder hangt met cat vervanger, dan zou ik hem wel even laten afstellen.
Volgens mij is het wel dat nieuwe motoren tegenwoordig op milieu worden getuned en niet echt op performance, dus kan het sowieso wel verstandig zijn om hem te laten tunen/aanpassen.
Het is niet raar, ik was ook al lang bezig met het zoeken van een motor voordat ik uberhaupt m'n rijbewijs hadGdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:49:
[...]
Nope. Is het raar dan om vantvoren al informatie op te zoeken en dingen te vragen? Beetje zielige reactie dit.
Wel pas gekocht nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald, omdat ik zelf een proefrit wilde maken
[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 09-08-2013 08:05 ]
.....Weet je zeker dat je je motor rijbewijs wil gaan halen?Gdzr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:08:
Helpt dat tegen de vlammen die je bij bepaalde uitlaten krijgt?
Eer jij een motor mag rijden die uberhaupt in de buurt komt van vlammende uitlaten zitten we namelijk al in 2015, en dat is op zn vroegst. Met een beetje slecht geluk rij je heel snel af en dan zit je in cat A2 (Max 35kW) en met heel veel slecht geluk houden ze zich vast aan het feit dat je niet mag instromen en krijg je gewoon een cat. A1 rijbewijs waardoor je het met max 11kW / 125cc mag doen.
Ga maar lekker naar dit soort fietsen kijken, vlammende uitlaten duurt nog wel een tijd.
(Overigens, om meteen een antwoord te geven op je vraag - ECU tunen hoeft lang niet altijd, het is handig, maar hoeft niet, blij slip-ons kan je meestal wel wegkomen zonder verdere veranderen mits je lui bent en zeker als je geen ECU hebt. inlaat / sproeiers, verbranding, dyno e.d. mee veranderen helpt best veel als je je uitlaat wijzigt. Heeft alles te maken met dat een uitlaat wijzigen niet alleen de luchtstroom binnen de uitlaat veranderd maar ook gelijk het hele verbrandings proces.)
Oh - en vlammende uitlaten zal je normaal niet tegenkomen tenzij je er echt op uit bent een hooligan te spelen.
Ah - tegen de tijd dat jij naar huis gaat kom ik er juist net aan. Ahwell.Bommes schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:08:
[...]
Nee nog niet precies, maar zoals het er nu uit ziet vertrek ik zondag de 18de, dan zou ik de 19de daar aankomen. De volgende dag zou ik dan beginnen aan de route over de Alpen.
In ieder geval heel veel plezier als je er bent.
Beetje aparte reactie. Voor zover ik weet staat het allang vast dat je vanaf 1 januari 2014 gelijk A2 mag halen vanaf 20 jaar. Dus hoezo een 'beetje slecht geluk'?GenjiBlade schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:04:
[...]
.....Weet je zeker dat je je motor rijbewijs wil gaan halen?
Eer jij een motor mag rijden die uberhaupt in de buurt komt van vlammende uitlaten zitten we namelijk al in 2015, en dat is op zn vroegst. Met een beetje slecht geluk rij je heel snel af en dan zit je in cat A2 (Max 35kW) en met heel veel slecht geluk houden ze zich vast aan het feit dat je niet mag instromen en krijg je gewoon een cat. A1 rijbewijs waardoor je het met max 11kW / 125cc mag doen.
[...]
A2 is zwaarder dan de lichte categorie die vroeger van toepassing was, daarmee was het ook al lang wel mogelijk om vlammen uit je uitlaat te produceren. Dus waarom zou dat met A2 niet goed kunnen?
Waarom zou je uberhaupt iemand zo afzeiken die graag zijn motorrijbewijs wil halen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 09-08-2013 08:08 ]
Toevallig word ik in januari 2015 24 dus a1 gaat niet op, ik begint volgend jaar zomervakantie met lessen. Pak dan na een tijdje nog zo nu en dan een les tot ik op mag in januari. Het gaat eeom dat ik de uitlaten van SC-Projects erg gaaf vind klinken. En bij bijna allemaal komen er soms vlammen uit. Dat wil ik dus eigenlijk niet en had gelezen dat je dit met een tune kan voorkomen. Die vlammen zie je wel alleen bij die exhaust filmpjes op yt met stilstaande motor en flink was gas en snel los laten.GenjiBlade schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:04:
[...]
Ga maar lekker naar dit soort fietsen kijken, vlammende uitlaten duurt nog wel een tijd.
(Overigens, om meteen een antwoord te geven op je vraag - ECU tunen hoeft lang niet altijd, het is handig, maar hoeft niet, blij slip-ons kan je meestal wel wegkomen zonder verdere veranderen mits je lui bent en zeker als je geen ECU hebt. inlaat / sproeiers, verbranding, dyno e.d. mee veranderen helpt best veel als je je uitlaat wijzigt. Heeft alles te maken met dat een uitlaat wijzigen niet alleen de luchtstroom binnen de uitlaat veranderd maar ook gelijk het hele verbrandings proces.)
Oh - en vlammende uitlaten zal je normaal niet tegenkomen tenzij je er echt op uit bent een hooligan te spelen.
[...]
Ah - tegen de tijd dat jij naar huis gaat kom ik er juist net aan. Ahwell.
In ieder geval heel veel plezier als je er bent.
Vond het zelf ook op een beetje aparte manier gevraagd.
Ik vind het een hele normale vraag voor iemand die er wellicht minder van weetGenjiBlade schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:12:
[...]
Vond het zelf ook op een beetje aparte manier gevraagd.
Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad hoe het komt dat er af en toe knallen en steekvlammen uit mn uitlaat komen
Ik heb de Eagle van Helly, die heeft ook nog van die kussentjes om de randen heen zodat ie écht afsluit om je ogen. Ik had die gekocht omdat ik lenzen ging dragen, maar dat werd geen succes (die lenzen dan). Bril is wel perfect, geen luchtstroom over je ogen zodat ze langzaam uitdrogen (=niet fijn met lenzen).Pazzi schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:55:
[...]
Overdag altijd het vizier volledig open, tot aan 80 km/u. Geen wind in de ogen, geen last van beslagen vizier of glazen en beschermd tegen beestjes / steentjes
Verwijderd
Die vlammen doen geen kwaad, dus daarvoor hoef je geen aparte dingen te gaan doen om te voorkomen.Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:10:
[...]
Toevallig word ik in januari 2015 24 dus a1 gaat niet op, ik begint volgend jaar zomervakantie met lessen. Pak dan na een tijdje nog zo nu en dan een les tot ik op mag in januari. Het gaat eeom dat ik de uitlaten van SC-Projects erg gaaf vind klinken. En bij bijna allemaal komen er soms vlammen uit. Dat wil ik dus eigenlijk niet en had gelezen dat je dit met een tune kan voorkomen. Die vlammen zie je wel alleen bij die exhaust filmpjes op yt met stilstaande motor en flink was gas en snel los laten.
Verder als je normaal met je rechterhand doet zul je ze niet vaak zien...
ik zou alleen je zoektocht wel gaan beginnen met "welke motor wil ik gaan rijden"
niet bij "welke motor kan ik deze uitlaat monteren"
Dikke kans dat de DB-killer het vlam probleem oplost, anders met Tankiej, afstellen van (ECU/Carbs) met wat andere tweaks kan best helpen.Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:10:
[...]
Toevallig word ik in januari 2015 24 dus a1 gaat niet op, ik begint volgend jaar zomervakantie met lessen. Pak dan na een tijdje nog zo nu en dan een les tot ik op mag in januari. Het gaat eeom dat ik de uitlaten van SC-Projects erg gaaf vind klinken. En bij bijna allemaal komen er soms vlammen uit. Dat wil ik dus eigenlijk niet en had gelezen dat je dit met een tune kan voorkomen. Die vlammen zie je wel alleen bij die exhaust filmpjes op yt met stilstaande motor en flink was gas en snel los laten.
Dat heb ik ook echt wel gedaan hoorVerwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:21:
[...]
Die vlammen doen geen kwaad, dus daarvoor hoef je geen aparte dingen te gaan doen om te voorkomen.
Verder als je normaal met je rechterhand doet zul je ze niet vaak zien...
ik zou alleen je zoektocht wel gaan beginnen met "welke motor wil ik gaan rijden"
niet bij "welke motor kan ik deze uitlaat monteren"
Weet ik, maar bedankt voor de tip. Ik rij gewoon liever met mijn vizier dicht. Een zonnebril zit niet lekker onder mijn helm (en ja, ik heb er een hoop geprobeerd). Mijn helm heeft gelukkig ook genoeg ventilatiemphilipp schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:19:
[...]
Je kan zo'n speciale motor-zonnebril proberen. Die sluiten rond je oog af, zodat je zelfs met een pispot op de wereld in kunt kijken zonder dat zand en ander ongedierte je oog in waait. En het glas/plastic is slagvast ivm steentjes.
YouTube: Yamaha YZF - R125 Burnout / flames / revGenjiBlade schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:04:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door M3rcury op 09-08-2013 08:52 ]
No signature required.
http://youtu.be/AsBcmYLL8tk?t=30s
In het begin is het kenteken gewoon duidelijk zichtbaar en later zit er opeens een doek overheen, handigSerotonine schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:02:
Man man man... hij heeft bijna de hele breedte van de garage nodig om het bochtje te maken.
http://youtu.be/AsBcmYLL8tk?t=30s

edit: En vanaf 1 minuut ligt er een plasje olie onder het achterwiel.....
Comments op youtube zijn ook heerlijk
[ Voor 32% gewijzigd door Serotonine op 09-08-2013 09:15 ]

Zeg, koame gij noe oat Schijndel?Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:36:
[...]
Dat heb ik ook echt wel gedaan hoorstaan er 3 op t lijstje. Z750, street triple of monster. Zie tegen die tijd wel hoe en wat, de triple staat nu nog bovenaan.
Ik heb as zondag een hele lange rit, dus dan laat ik het je even weten of dit ook het geval is bij mij. Heb ook een L.Ghostrider schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:38:
@aveenhuysen
Ik heb die HJC, echter bij mij klemt die na een lange tijd behoorlijk boven me wenkbrauwen. Soms echt pijnlijk. (maat L)
Verder superlichte helm.
Mijn persoonlijke mening, voor zover je daar op zit te wachten:Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:36:
[...]
Dat heb ik ook echt wel gedaan hoorstaan er 3 op t lijstje. Z750, street triple of monster. Zie tegen die tijd wel hoe en wat, de triple staat nu nog bovenaan.
Welke monster hebben we het over? Er zit namelijk nogal wat verschil tussen een oude 750/900, S2R/S4R, of de nieuwe 796/1100. Afhankelijk van hoe recent de Monster is die je overweegt zou ik de Z750 meteen afschieten. Die kwaak is namelijk al een beetje out dated.
De Street Triple vond ik waanzinnig. De monster 1100 evo vond ik mooier, maar een beetje te lomp rijden. De 796 was perfect. Die motor heeft echt de sweet spot tussen gewicht en vermogen.
Maar misschien moet je eerst maar eens beginnen met de rijlessen voordat je een shortlist gaat opstellen. Ook kan je beter beginnen met een fiets die gemaakt is voor een lager vermogen, want een street triple of monster 796 op 35 kw afknijpen is natuurlijk pure mishandeling.

Geen idee, maar dat is geen Z750aveenhuysen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:30:
Wat is hier mis mee............................![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Street Triple krijgt wel mijn stem. Simpel weg omdat ik Triumphs mooi vindt en gaaf vindt klinken.
Ooit, Ooit komt er een street triple. Maar dan met oude koplamp. Of nieuwe + flyscreen.
Zou dolgraag een Daytona willen hebben maar 1 blik in een spiegel terwijl ik op een Daytona zat zegt me dat het eerder verkrachting van de Daytona is dan dat ik er stoer uit zie.
Dat + het feit dat een textiel pak ook nog eens botst met de Daytona en ik in leer eruitzie als een PowerRanger bij weightwatchers.... Geen Daytona denk ik.
First things first: VFR800.
Nu de beslissing of ik de GPz nog ga houden om er een cafe racer van te bouwen of niet.
Realistisch gezien denk ik niet dat ik ooit de tijd of geld zal hebben om er in te steken.
Idealogisch gezien; Ik heb nu beschikking over een motor waarbij het kan....
Dat is wel verstandig ja. Mijn instructeur was daar ook heel duidelijk in: Alles boven 20-30 per uur is helm dicht. Klaar. Ik heb een systeemhelm die opengaat bij stoplichten (anders beslaat m'n bril). Wat ik nu standaard doe is. Optrekken in de 1, schakelen naar de 2, helm dicht met links, schakelen naar de 3mphilipp schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:19:
[...]
UNOX: The worst operating system
Euhhh nou:aveenhuysen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:30:
Wat is hier mis mee............................![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
- De uitlaat demper ziet er niet uit;
- Geen radiale remklauwen;
- Ouderwetse vierkante achterbrug;
- Giga taartschep;
- Verkeerde merk.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oja, je bent dan 24.Gdzr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:25:
Ik hoef niet op 35 kw te rijden. Ik ga meteen voor mn A rijbewijs. Ik ga eerst nog een jaar sparen en bekijk dan wat ik precies wil. De naked bikes vind ik iog erg gaaf vandaar dat de triple op 1 staat.
Dan zou ik zeggen, (lekker makkelijk want het is mijn geld niet) Street Triple kopen!!
En tussen "schakelen naar de 2 <---> helm dicht" zit jij nog niet op 30+ ?Korvaag schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:34:
[...]
Dat is wel verstandig ja. Mijn instructeur was daar ook heel duidelijk in: Alles boven 20-30 per uur is helm dicht. Klaar. Ik heb een systeemhelm die opengaat bij stoplichten (anders beslaat m'n bril). Wat ik nu standaard doe is. Optrekken in de 1, schakelen naar de 2, helm dicht met links, schakelen naar de 3
There, I fixed itTylen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:38:
[...]
Euhhh nou:
- Giga taartschep;
- Verkeerde merk;
- Twee cilinders teveel.
Voor dit geld heb je toch een hoop!!!!!!!!!!!!Tylen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:38:
[...]
Euhhh nou:
- Giga taartschep;
- Verkeerde merk.
Precio: 7.849 €
Ofertas Motos.net: 7.099 €
Ahorro: 750 €
Descuento: 10 %
http://motos.coches.net/n...013-en-madrid-5515887.htm
Mijn ex heeft een Monster 800 gekocht en die was bijna 11.000 kwijt..................
Uh, oke?aveenhuysen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:41:
[...]
Mijn ex heeft een Monster 800 gekocht en die was bijna 11.000 kwijt..................
Ik heb een SV650 gekocht en ik was 1/5 van dat geld kwijt
Je hebt het meteen uitgemaakt zeker?aveenhuysen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:41:
[...]
Maar ik denk dat een Spaanse shop aanhalen niet helemaal eerlijk is in je vergelijking.
Even een Nederlandse shop:
796 ABS 2013 € 11.190,00
Z800 ABS 2013 € 10.298,00
New Street Triple ABS 2013 € 9.390,00

Tylen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:38:
[...]
Euhhh nou:
- Giga taartschep;
- Verkeerde merk.
- ÉÉN Cilinder te veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-08-2013 13:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nu heb je wel prachtige klemsystemen, tanktassen en dat soort ongein, maar liever heb ik het op mijn dashboard.
Als ik een rol zelfklevend klittenband haal, twee stroken op mijn dashboard en twee stroken op mijn telefoon plak, moet dit toch wel stevig blijven zitten lijkt me?
Hij komt dan op de plek waar de gear indicator zit

Of denken hier mensen dat dat eraf gaat donderen?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Pak een stukje hout van zelfde formaat en gewicht en probeer het daarmeeBeerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:03:
Ik wil mijn telefoon kunnen gebruiken als navigatie op de motor (Suzuki SV1000S).
Nu heb je wel prachtige klemsystemen, tanktassen en dat soort ongein, maar liever heb ik het op mijn dashboard.
Als ik een rol zelfklevend klittenband haal, twee stroken op mijn dashboard en twee stroken op mijn telefoon plak, moet dit toch wel stevig blijven zitten lijkt me?
[afbeelding]
XXXVI
Als de stroken klittenband breed genoeg zijn verwacht ik wel dat het blijft "plakken".Beerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:03:
Ik wil mijn telefoon kunnen gebruiken als navigatie op de motor (Suzuki SV1000S).
[afbeelding]
Zeker je de telefoon ook nog of alleen klittenband?
Ik zou toch eerder voor een RAM mount of iets vergelijkbaars gaan.Beerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:03:
[afbeelding]

Dit blijft in ieder geval tot meer dan 160km/u zitten.
Ik weet niet hoe groot het scherm van je telefoon is, maar mijn S3 zou ik niet veel verder weg willen hebben. Als je de telefoon op het dashboard plakt zit ie veel verder weg dan dat ie nu bij mij zit.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2013 13:35 ]

Aan het begin van de A4 bij Amsterdam opeens als het vermogen weg, en een mooie FI-error op het dashboard. Heeft iemand toevallig ervaring met zoiets? Iets voor de hand liggends als een geklapte zekering is het in ieder geval niet, en ik heb gelukkig al gevonden hoe je er een nuttigere foutcode uit kan krijgen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En ik wou het inderdaad ongezekerd gaan doen, was er stiekem heilig van overtuigd dat het geen probleem zou zijn
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik denk dat het er af gaat donderdenBeerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:03:
[afbeelding]
Er zijn kant-en-klare oplossingen voor die een stuk steviger zitten, maar ik zou in alle gevallen wel een extra touwtje erbij doen. Mijn telefoon is al eens losgekomen uit z'n mount (maar toen ging de motor ook onderuit
Bij mij zit-ie overigens in een waterdichte behuizing met een keycord eraan. Dat keycord hang ik om m'n tellers.
[ Voor 5% gewijzigd door XBL op 09-08-2013 13:47 ]
Is het ook niet.Beerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
was er stiekem heilig van overtuigd dat het geen probleem zou zijn
Ik heb mn Galaxy Note in een zelfbouw RVS houder (Karwei ftw!) geprakt.
Wordt enkel geklemd door zachte plakkertjes die je normaal onder tafel of stoelpoten doet.
Heeft genoeg tripjes snelweg (Tot 170) gered en een dag lang binnendoor naar België.
Mn SJ1000 cam hangt ook onverzekerd onder de koplamp aan een zuignap. tot vmax prima te doen.
Is zo'n FI error niet gewoon een algemene melding van; "I HAS PROBLEM, CAP'N!" waarna je bij dealer/garage/achtertuin langs moet om de echte code eruit te vissen?Chakotay schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:41:
Heeft iemand toevallig ervaring met zoiets? Iets voor de hand liggends als een geklapte zekering is het in ieder geval niet, en ik heb gelukkig al gevonden hoe je er een nuttigere foutcode uit kan krijgen.
Eigenlijk exact hetzelfde als een EML/MSL in een auto dus...
Volgens mij zijn de suzuki code's Cxx (waarbij xx een getal is) en juist dat getal geeft aan wat er precies aan de hand is.
Eigenlijk heb je dus zelf al alles in de hand om erachter te komen - tenzij je een lijst error codes wilt.. dan kan ik wel even zoeken..
EDIT: Ja dus @ bovenstaand. Ik lees trouwens dat FI ook vaak oliedruk kan zijn en dat oliepeil controleren wordt aangeraden voor je een fout code zoekt. Zelf geen ervaring mee maargoed... misschien is dit juist de gouden tip..
[ Voor 48% gewijzigd door GenjiBlade op 09-08-2013 13:59 ]
http://www.rad.eu/nl/c/p/...alaxy-s3-ronde-sturen.htm
Een te lage accuspanning. Wil ook wel eens een FI melding geven. Maar eigenlijk moet je eerst de code even uitlezen. Kan gewoon met een paperclipChakotay schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:41:
Meh, heb ik gisteren eindelijk de F650GS die ik van mijn schoonzus te leen had weer omgeruild voor mijn eigen GSX-R die inmiddels een paar maanden stilgestaan heeft, stopt het ding er onderweg naar huis mee...
Aan het begin van de A4 bij Amsterdam opeens als het vermogen weg, en een mooie FI-error op het dashboard. Heeft iemand toevallig ervaring met zoiets? Iets voor de hand liggends als een geklapte zekering is het in ieder geval niet, en ik heb gelukkig al gevonden hoe je er een nuttigere foutcode uit kan krijgen.
No signature required.
Z800 met ABS is hier Precio: 9.049 €newbreed schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:45:
[...]
Je hebt het meteen uitgemaakt zeker?
Maar ik denk dat een Spaanse shop aanhalen niet helemaal eerlijk is in je vergelijking.
Even een Nederlandse shop:
796 ABS 2013 € 11.190,00
Z800 ABS 2013 € 10.298,00
New Street Triple ABS 2013 € 9.390,00
Mijn SV had al een B-kogel gemonteerd zitten. Het tussenstuk en de houder heb ik bij rammounting.nl besteld. De houder die ik nu heb is een X-Grip. Deze houd de telefoon prima vast, ook als je harder gaat rijden of flink over drempels knalt. De telefoon zit er alleen wel los in en bied dus geen bescherming tegen regen.Beerkeeper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
Toevallig heb ik ook een S3! Waar heb jij de spullen besteld?
En ik wou het inderdaad ongezekerd gaan doen, was er stiekem heilig van overtuigd dat het geen probleem zou zijn
Dit topic is gesloten.