Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 501 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.125 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal maar een kind oversteken ............ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Tylen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:07:
@Fragdaddy en Dacuuu: Heb een Race Technology DL1 erin liggen die alles logt. Daarnaast een DASH2 dashboard waar ik tijdens het rijden alles op kan aflezen. Nou kan de software van race technology ook dit soort filmpjes maken maar die licentie kost 250 euro. Deze is veel mooier en dan is de data ook beter synchroon met het filmpje maar vind het te duur ;) Racerender 2 kost zijn 40 euro. Ik zit nog te twijfelen of ik hem ga kopen ;)

Maar Dacuu ben jij dan Dracu op maf??
Dracu is mijn andere nick inderdaad. Hier het filmpje van mijn pr op assen.

Ik heb nu voor op straat een Qstarz 818XT. icm met racechrono voor android.

Werkt wel leuk. Maar nu rij ik dus alleen nog maar op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:49:

[video]
Hmmm.... Alleen al aan het rode verkeerslichten negeren gaat er een ruim maandsalaris verloren aan 'm :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Maar wel "gezien" willen worden? Groot licht staat constant aan, kijk maar naar blauwe lampje op dashboard. |:(

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[video]
Zag die al op Motormeuk staan. Nogal kansloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, 50 000 posts al, schiet op in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

[video]
Net een racespelletje, vind het wel geinig om naar te kijken.

Verder heeft het posten van dit soort filmpjes en dan er over gaan klagen niet echt veel zin. Enige wat nut heeft is dat z'n rijbewijs wordt afgenomen of dat-ie zichzelf kapot rijdt (evt. verstandig wordt, maar dat is wellicht wat lastiger). Die jongens gaan zich niets aantrekken van jouw klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:26:
wow, 50 000 posts al, schiet op in dit topic
Hadden we niet iets afgesproken de vorige keer (toen DECOY88 de 40.000'ste post maakte) dat er bij 50K een rondje gegeven moest worden door de poster van die 50.000'ste post?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:34:
[...]

Hadden we niet iets afgesproken de vorige keer (toen DECOY88 de 40.000'ste post maakte) dat er bij 50K een rondje gegeven moest worden door de poster van die 50.000'ste post?

:P
maar goed dat ik de 50 000ste gemist heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Blue-eagle schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

R1200R bedoel je? Absoluut een mooie machine, maar geen ruitje (standaard) en mogelijk niet zo geschikt voor all-year actie als een F800 (GT of ST). De GS-jes staan op mijn lijst van verzoeken voor een proefrit :) Dus ik ga ze gewoon vergelijken qua prijs, features, uiterlijk, gevoel, en kosten.
Zou ik zeker doen: Vorige week proefritjes gedaan op een F800GT (lekkere sportieve zithouding, maar erg licht, zenuwachtig en moet je vaak mee schakelen vergeleken met een R1200), een R1200R (heeeeerlijke motor, helaas hadden ze alleen het extra-lage sportzadel terwijl ik meer voor het hoge comfort zadel ga. Overigens zijn er zat toerschermpjes op te krijgen, met heel veel positieve online ervaringen) en een R1200GS watergekoeld (past me prima, maar het hoge zwaartepunt is nou juist waarom ik van mijn V-Strom af wil... En ook de watergekoelde motor is een minder fijne "plofmachine" als de R1200 lucht/olie gekoelde motoren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:32:
[...]
Toevallig vrijdag mijn pr rondje van assen op tjoeptjoep gezet: YouTube: Persoonlijk record op Assen
Cool! Zulke filmpjes vind ik leukerderder dan die Bokito filmpjes die zo'n snickerbink op de openbare weg doet. Die data in beeld is wel erg gaaf. Leuk dat dat allemaal kan tegenwoordig. Je kunt zo veel beter analyseren hoe je het precies doet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:35:
[...]

Zou ik zeker doen: Vorige week proefritjes gedaan op een F800GT (lekkere sportieve zithouding, maar erg licht, zenuwachtig en moet je vaak mee schakelen vergeleken met een R1200), een R1200R (heeeeerlijke motor, helaas hadden ze alleen het extra-lage sportzadel terwijl ik meer voor het hoge comfort zadel ga. Overigens zijn er zat toerschermpjes op te krijgen, met heel veel positieve online ervaringen) en een R1200GS watergekoeld (past me prima, maar het hoge zwaartepunt is nou juist waarom ik van mijn V-Strom af wil... En ook de watergekoelde motor is een minder fijne "plofmachine" als de R1200 lucht/olie gekoelde motoren.)
Ondanks wat het kudde volk zal zeggen (GS) de R1200R is de beste machine in de boxer stal.
(RT als je echt alleen maar 500km plus tripjes doet).
zo niet, "R" is the way to go

Verder is dat nieuwe blok nog steeds geen echt vloeistof gekoeld ding, want het is nog steeds 60/40 lucht/vloeistof.

maar als je perse een boxer wilt rijden, met de R lach ik je niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mijn reisverslag voor deze zomer weer af *O*

In 7 dagen naar de zwarte zee en weer terug. 6250km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je motortje is er niet geheel ongeschonden vanaf gekomen?

Heel dat eind gereden met een remhendel van 1cm?

respek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
super verslag! heb met veel plezier gelezen! zou het zelf niet zo snel doen in mijn 1tje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:23:
maar je motortje is er niet geheel ongeschonden vanaf gekomen?

Heel dat eind gereden met een remhendel van 1cm?

respek!
niet helemaal maar nu weet ik wat ik moet verbeteren voor de volgende rit. en het meeste rem ik op de motor. en op de snelweg helemaal. dus alleen het tanken was spannend maar had nog genoeg remkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
joshje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

super verslag! heb met veel plezier gelezen! zou het zelf niet zo snel doen in mijn 1tje :o
gewoon gaan _O- met mijn azie trip was ik eigenlijk ook naar oostenrijk/italie op vakantie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:15:
[...]
Verder is dat nieuwe blok nog steeds geen echt vloeistof gekoeld ding, want het is nog steeds 60/40 lucht/vloeistof.
Ja, iedereen doet alsof het zo'n revolutie is, maar heel veel anders is het niet. Het is alleen maar de olie die nu vervangen is door een ander koelmedium (en grotere radiators). Koelt wat beter, maar het is nog steeds deels luchtgekoeld.

De politie-RT's hadden een extra fan achter die oliekoeler zitten voor als ie het een beetje te warm kreeg. Ik zag laatst dat ie er bij mij ook zit. Maar ik denk dat ie stuk is, want ik heb 'm nog nooit gehoord. Hij had in Marokko denk ik wel een keer of 2 aan moeten slaan dan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klink vast als een slecht LP die in een lusje zit.

Maar ik snap het gros van de huidige BMW rijders niet (als in, ik begrijp ze echt niet)
werd dat blok aangekondigd als "revolutie" gewoon nog steeds lucht gekoeld met wat hulp.

en dan heb je het kudde volk dat GS-en koopt simpel weg "omdat het de beste BMW is"
als je een klant met een R en een GS liet proefrijden, en vervolgens de prijslijsten geeft.
de meeste met hersenen gaan dan voor de R.

(tenzij het echt een kudde dier is dat er perse "bij wil horen")

Een GS is alleen de juiste keuze als je ook wel eens in de zandduinen rondrijd (een grevel of kiezel pad telt niet als onverhard, onverhard is los zand waar met geluk een kapot gereden wielspoor van een auto je pad is)

Die termo (mits is eenvoudig te benaderen is) anders eens testen door uit te bouwen en gewoon in heet water te gooien, kijken of ie open gaat staan.

gelukkig heb je in nederland niet snel extra koeling nodig (is niet net als de Douane FJR´s die de hele dag stationair lopen bij de grens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Super vet. Ik zei het ergens al eerder dat ik ook de plannen heb om eens naar Oekraïne te gaan (maar dan specifiek ivm het Tsjernobyl gebeuren), nu je dit zo opschrijft klinkt het vrij eenvoudig... haha ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrij eenvoudig? heb je dat verslag gelezen? iedere dag lange gereden en als het fout gaat moet je wel even creatief worden (rotte schroefdraad bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:41:
vrij eenvoudig? heb je dat verslag gelezen? iedere dag lange gereden en als het fout gaat moet je wel even creatief worden (rotte schroefdraad bijvoorbeeld)
Vandaar mijn "haha ;)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:41:
verwachting voor hulp aan je motor kan je lang uittrekken. dus je moet zorgen dat je zelf de onderdelen meebrengt en het in de berm kan oplossen. zo niet moet jeje tentje opzetten en kan je denk ik 3 dagen bivakkeren voor dat er echte hulp is. met geluk mag je hem ergens achterin een vrachtwagen zetten maar veel reden die niet op bepaalde routes.

dus vandaar dat ik nogal baalde toen ik mijn achterkant voelde wiebelen. ik had geen binnenbanden mee. geen plaksetje. en geen lepels mee. dus een lekke band betekende dat ik hem mee naar het volgende dorp kon nemen in de hoop dat ze daar wat zouden hebben. dan ga je op pad met een rugtas van 20>kg en een voor of achterwiel.

vanaf een bepaald punt mag je niet meer in de berm bivakkeren. aangezien de straling zich ophoopt in planten en bomen. op het asfalt geen straling. zelfs lager dan in Amsterdam. maar in de berm schiet het omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:38:
Het is en blijft jouw mening. Zolang er meerdere modellen zijn, zijn er mensen die een model kiezen die jij niets vindt. Ik heb ook niets met races, streetfighters en choppers, maar om nou te gaan roepen dat iedereen die dat wél leuk vindt dom is, vind ik een beetje tever gaan.

En is gewoon maar één motor, en dat is een RT. Da's logisch, zou Cruijff zeggen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
GS is handiger dan een R voor lange mensen (rechtere zit). Maar ik heb het gevoel dat mijn rug liever niet al te rechtop wil (dan zakt 'ie weer in :)) maar beter een beetje sportief voorover. Een RT is (qua zit) eigenlijk kleiner dan een R, maar nog steeds groter dan de meeste andere merken :)

Paar jaar geleden op een R1200GS proef gereden en die voelde motorisch ongeveer hetzelfde als de nieuwe R1200R van afgelopen week (lekker laag gedonder), en dat waren beide dus de "oilheads". De "waterhead" van de nieuwe GS afgelopen week voelde echt heel anders. Veel meer als een japans naaimachinetje, heel licht en alert op het gas, bijna als een 4 cylinder. Maar persoonlijk vind ik dat een nadeel: Ik "diesel" graag lag in de toeren: 1e versnelling is nergens voor nodig, 2e is voor in de stad, 3e voor provinciale wegen en je gaat pas hoger als je weet dat er voorlopig toch geen (scherpe) bocht aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door EgMaf op 05-08-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar ik snap het gros van de huidige BMW rijders niet (als in, ik begrijp ze echt niet)
werd dat blok aangekondigd als "revolutie" gewoon nog steeds lucht gekoeld met wat hulp.

en dan heb je het kudde volk dat GS-en koopt simpel weg "omdat het de beste BMW is"
als je een klant met een R en een GS liet proefrijden, en vervolgens de prijslijsten geeft.
de meeste met hersenen gaan dan voor de R.

(tenzij het echt een kudde dier is dat er perse "bij wil horen")

Een GS is alleen de juiste keuze als je ook wel eens in de zandduinen rondrijd (een grevel of kiezel pad telt niet als onverhard, onverhard is los zand waar met geluk een kapot gereden wielspoor van een auto je pad is)

Die termo (mits is eenvoudig te benaderen is) anders eens testen door uit te bouwen en gewoon in heet water te gooien, kijken of ie open gaat staan.

gelukkig heb je in nederland niet snel extra koeling nodig (is niet net als de Douane FJR´s die de hele dag stationair lopen bij de grens)
http://www.examiner.com/a...-american-or-german-bikes

Zo.... Hebben we dát ook weer gehad. Volgende hoofdstuk })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Hoezo Amerikaans of Duits.??
Ik zeg koop een Vespa en ervaar het echte rijden.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bommes schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:07:
Hoezo Amerikaans of Duits.??
Ik zeg koop een Vespa en ervaar het echte rijden.. :+
En dan elk half uur stil staan, omdat de electronica er weer eens uitgefikt is :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou, er is ook iets goeds aan...

als je hem uit je handen laat vallen, dan deukt het plastic wel makkelijk terug.
en met een 250cc 22 pk haalt ie makkelijk 1l op 25km

Het enige waar Bommes de mist in ging was een spelfoutje, maar dat passen we bij deze even aan.

"Ik zeg koop een Vespa en ervaar het echte brommer rijden.. :+ " (hé geen dank Bommes, we maken allemaal wel eens typfoutjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dacuuu schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:55:
[...]

Dracu is mijn andere nick inderdaad. Hier het filmpje van mijn pr op assen.

Ik heb nu voor op straat een Qstarz 818XT. icm met racechrono voor android.

Werkt wel leuk. Maar nu rij ik dus alleen nog maar op straat.
Dacht al dat jij dracu was ja ;) Ik heb veel met de qstarz gewerkt. Heb op mijn site nog een verzamelijk rcn files staan ervoor.

Mooie tijd hoor. Wat voor motort reed je? 2 cilnder ofzo?
mphilipp schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:43:
[...]

Cool! Zulke filmpjes vind ik leukerderder dan die Bokito filmpjes die zo'n snickerbink op de openbare weg doet. Die data in beeld is wel erg gaaf. Leuk dat dat allemaal kan tegenwoordig. Je kunt zo veel beter analyseren hoe je het precies doet.
En ik wil eigenlijk nog de remdruk sensor. Dan kan ik gas ten opzichte van remmen zien. Maar die krengen zijn een beetje aan de prijs. :( Na het weekend hoop ik ook een filmpje van Zolder te hebben.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35

[video]
Zijn er nu echt mensen die dit stoer vinden? :?
Ik hoop zo dat hij een keer door een vrachtwagen gepakt wordt als ie weer eens door rood rijdt :X het zal vast wel een keertje fout gaan en dan hoop ik dat diegene alleen zichzelf de prak in rijdt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:21:
nou nou, er is ook iets goeds aan...

als je hem uit je handen laat vallen, dan deukt het plastic wel makkelijk terug.
en met een 250cc 22 pk haalt ie makkelijk 1l op 25km

Het enige waar Bommes de mist in ging was een spelfoutje, maar dat passen we bij deze even aan.

"Ik zeg koop een Vespa en ervaar het echte brommer rijden.. :+ " (hé geen dank Bommes, we maken allemaal wel eens typfoutjes)
Ben je ooit moeten afhaken omdat je de scooter voor je niet bij kon houden of zo.. })

Ps: Een echte Vespa is van metaal, dus laten vallen is een deuk (weet ik uit ervaring)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt van die mensen die overdag vertellen wat ze 's nachts dromen. Als jij er ook zo een bent dan droom jij er zeker iedere nacht van om een aantal BMW's thuis te hebben staan denk ik? :P

Ik heb afgelopen weekend mijn benen flink verbrand in de zon waardoor mijn pak rond mijn knieën te veel schuurt om comfortabel te kunnen rijden. Gisteravond de motor dan ook maar weer snel binnen gezet. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een pak..??
Je rijd toch zeker gewoon in je korte broek en t-shirt met dit weer..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Tylen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:23:
[...]

Dacht al dat jij dracu was ja ;) Ik heb veel met de qstarz gewerkt. Heb op mijn site nog een verzamelijk rcn files staan ervoor.

Mooie tijd hoor. Wat voor motort reed je? 2 cilnder ofzo?
Ik heb 1 jaar op een R6 ('99) gereden.
Dat was deze: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qTP0hEN.jpg

Toen overgestapt op een Ducati 996.
Daar heb ik 4 jaar probleemloos mee gereden
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QnIhS9b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fvLXXjl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pOYC2P4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:26
Goedemorgen allen.

Al dat gebash van weet ik veel welk merk. Of dat de een op een "brommer" rijdt en de ander op een MotoGP machine. Wat maakt het nou allemaal uit. Het zijn allemaal tweewielers en iedereen is trots en blij met zijn eigen tweewieler. Of het nou een 125cc scooter is of een 2000cc motorfiets. Laat iedereen in zijn waarde en vooral ook zijn tweewieler.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-sdWXTdLtA3I/TryeXFgOK8I/AAAAAAAAEcI/TJU2dEVHPK8/s640/blogger-image-1506761005.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door aveenhuysen op 06-08-2013 09:51 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:50:
[...]

Ben je ooit moeten afhaken omdat je de scooter voor je niet bij kon houden of zo.. })

Ps: Een echte Vespa is van metaal, dus laten vallen is een deuk (weet ik uit ervaring)
Ja, word wel eens opgehouden door ze.
Tempo is dan slaapverwekkend langzaam. dan stop ik even want het is gevaarlijk om slaperig te rijden :*)

En Veenhuijsen, mischien moet je dit even doorlezen
Wikipedia: Humor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik zwaai ook nooit naar scooterrijders. Voor je het weet word je omgelegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.ondergrond.tv/de_ondergrond/images/2007/09/25/holleedervespa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:02:
[...]

Je hebt van die mensen die overdag vertellen wat ze 's nachts dromen. Als jij er ook zo een bent dan droom jij er zeker iedere nacht van om een aantal BMW's thuis te hebben staan denk ik? :P

Ik heb afgelopen weekend mijn benen flink verbrand in de zon waardoor mijn pak rond mijn knieën te veel schuurt om comfortabel te kunnen rijden. Gisteravond de motor dan ook maar weer snel binnen gezet. :(
Ik weet ook wel hoe het komt,
ik ben te veel blootgesteld aan BMW.
ik zou niet weten hoe het psychologies heet, maar mijn anarchistische karakter trekt dat niet haha.
dat, en een negatieve ervaring heeft 10 positieve nodig om te compenseren... dus BMW moet nog wel wat meer F en S types gaan maken ;)

best jammer overigens, want die S1000R is echt een goede machine (hoewel totaal niet de traditionele doelgroep van BMW) en de F serie machines zijn ook zeer goed.

Maar als je droomt over vervelende zeikerds* die willen weten waarom hun RT zo snel de BT20 kaal rijd.
Klagen dat BMW zo duur is etc etc. Mankementen aan gloed nieuwe motoren**

Noem je het dan nog steeds dromen? Is het dan niet juist een nachtmerrie? :9

*zeg niet dat ze allemaal zo zijn, want dat is niet zo. Maar de zeikerd van BMW zijn een graadje erger dan de Jap zeikerds

** koop jonge 2de hands, abnormaal veel kinderziektes bij BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Ja, word wel eens opgehouden door ze.
Tempo is dan slaapverwekkend langzaam. dan stop ik even want het is gevaarlijk om slaperig te rijden :*)

En Veenhuijsen, mischien moet je dit even doorlezen
Wikipedia: Humor
Als je wordt opgehouden ga je er toch voorbij, ik zie het probleem niet............. 8)

Humor heb ik meer dan genoeg, heb ik Wikipedia niet voor nodig :P

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom rijd je toch ook niet meer met mij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:18:
daarom rijd je toch ook niet meer met mij mee :P
Nee, dan wordt ik ook de hele tijd opgehouden door die groep van je en val ik ook in slaap..... :O :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:24:
[...]

Zijn er nu echt mensen die dit stoer vinden? :?
Ik hoop zo dat hij een keer door een vrachtwagen gepakt wordt als ie weer eens door rood rijdt :X het zal vast wel een keertje fout gaan en dan hoop ik dat diegene alleen zichzelf de prak in rijdt.
Ik vind het zonde van de vrachtwagen, ik mag hopen dat deze dwaas eens met 200 km/h een prachtige muur van beton kust. Overigens dit zijn de laatste filmpjes van deze idioot:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:03:
Binden koop advies voor onze starters
(houd zakdoekjes klaar wanneer je op de link klikt)

-edit-
WARNING niet op klikken als je alleen maar A2 mag rijden.
Hij heeft namelijk teveel pk vs gewicht voor A2

http://rideapart.com/2013/07/ktm-rc390/

Ok, het is de cup versie, maar hoe fucking gaaf is dat als beginners motor!
(tenminste ik denk dat je die als beginner mag rijden of niet?)
Ga waarschijnlijk je advies opvolgen _/-\o_
Kwam deze review gisteren tegen http://www.motorfreaks.nl...s-er-een-jarig-hoera.html

Wilde eerst voor een Suzuki GSXR 600 gaan maar is me iets te wild. Echter de KTM past perfect bij mij wensen. Twijfel alleen nog om hem nu te halen of toch volgend jaar in de lente.

Dikke KTM Duke 390. Dit lijkt voor mij de ideale motor om mee te beginnen. Zijn hier KTM rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:27:
[...]

Ga waarschijnlijk je advies opvolgen _/-\o_
Kwam deze review gisteren tegen http://www.motorfreaks.nl...s-er-een-jarig-hoera.html

Wilde eerst voor een Suzuki GSXR 600 gaan maar is me iets te wild. Echter de KTM past perfect bij mij wensen. Twijfel alleen nog om hem nu te halen of toch volgend jaar in de lente.

Dikke KTM Duke 390. Dit lijkt voor mij de ideale motor om mee te beginnen. Zijn hier KTM rijders?
Ik zit hier zelfs naar te kijken als volgende motor als zijnde niet-helemaal-beginner meer. Lijkt me een heerlijke motor en 1:35 - 1:30 l/km is perfect voor woon/werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Op het motor forum heeft al iemand deze motor in het bezit. Wat vind je dan de prijs van € 5500? Zou mooi zijn als ik hem volgend jaar tweedehands kan kopen en dan kan ik gelijk wat dingen aanpassen zoals kentekenhouder. Snel kijken voor een proefrit.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/KTM/2013/390_Duke/KTM_390_Duke_214.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/KTM/2013/390_Duke/KTM_390_Duke_DSC3582.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/KTM/2013/390_Duke/KTM_390_Duke_MG_9249.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Wackmack op 06-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je serieus koopt, FOTOS
ik vind dat ding echt moddervet! dus post ze dan gerust!

en dan zou je de 2de zijn die een machine aanschaft naar aanleiding van een tip hier
(weet niet meer wie, maar iemand hier heeft ook een F800 gekocht na een tip, geen idee wie dat was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wilde eerst voor een Suzuki GSXR 600 gaan maar is me iets te wild.
Dat valt wel heel erg mee. Die 600cc supersports pieken eigenlijk alleen bij vrij hoge toerentallen maar als je onder die toerentallen blijft zijn het maar tamme beestjes. Ik zou ze zo een beginner aanraden, maak maar eens een proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het nu de 1000 was ok, maar 600 kun je prima mee beginnen hoor!

maar de Duke zal wel "makkelijker" te rijden zijn.
breed stuur is makkelijker mee te werken vergeleken met clipons.

Maar als ie perfect past, dan niet meer verder kijken.

Kwa koop tijd.
Ga je nu nog veel rijden denk je?

ander "nu" laten staan en volgend jaar op 1-1-2014 kopen als "overjarig model" kan je de nodige eurotjes besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
The survey, conducted by the Consumer Reports National Research Center, says about one in four Harley-Davidson owners reported a major problem in the first four years of ownership and that BMW motorcycles had even more problems reported than that.
Dus, ga ik als H-D eigenaar overwegen een BMW aan te schaffen, krijg je dit... :o

Je zou toch zeggen dat een merk als BMW wel enigszins goed moet zijn in het maken van motoren. Hopelijk is de F800GT een uitzondering. Want da's toch qua features nog steeds de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Dat soort komt hier niet... }:|

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blok van de F800 is prima, (word ook niet door BMW gemaakt haha)

ik heb alleen de eerste modellen meegemaakt (S en ST) daar was al vrij vlug een aanpassing nodig op de tandriem.
verder heb ik er nooit iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Versteegrob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:30:
Op het motor forum heeft al iemand deze motor in het bezit. Wat vind je dan de prijs van € 5500? Zou mooi zijn als ik hem volgend jaar tweedehands kan kopen en dan kan ik gelijk wat dingen aanpassen zoals kentekenhouder. Snel kijken voor een proefrit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oei! Erg mooi... is dat geschikt voor 2m+ ? :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
Blue-eagle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

Dus, ga ik als H-D eigenaar overwegen een BMW aan te schaffen, krijg je dit... :o

Je zou toch zeggen dat een merk als BMW wel enigszins goed moet zijn in het maken van motoren. Hopelijk is de F800GT een uitzondering. Want da's toch qua features nog steeds de beste optie :)
Maar dan krijg ik wel de vraag, wat is de definitie van een 'major problem'?

Als iemand een BMW motor koopt en er dan van uit gaat dat die helemaal perfect is en er gaat één dingetje kapot, kan diegene dat zien als een 'major problem'. Daarnaast als iemand een Harley koopt en diegene niet al te hoge verwachtingen heeft, als er dan een soort gelijk iets kapot gaat dan hoeft diegene dat niet te zien als een 'major problem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:03:
[...]

Maar dan krijg ik wel de vraag, wat is de definitie van een 'major problem'?

Als iemand een BMW motor koopt en er dan van uit gaat dat die helemaal perfect is en er gaat één dingetje kapot, kan diegene dat zien als een 'major problem'. Daarnaast als iemand een Harley koopt en diegene niet al te hoge verwachtingen heeft, als er dan een soort gelijk iets kapot gaat dan hoeft diegene dat niet te zien als een 'major problem'.
Onder Major problem wordt gezien een probleem waardoor je niet kan verder rijden EN dat niet direct verholpen kan worden door de wegenwacht.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Dat valt wel heel erg mee. Die 600cc supersports pieken eigenlijk alleen bij vrij hoge toerentallen maar als je onder die toerentallen blijft zijn het maar tamme beestjes. Ik zou ze zo een beginner aanraden, maak maar eens een proefrit :)
Moet je er dus wel onder blijven >:) Heb de Suzuki twee gehuurd voor een dagje en schrok van het vermogen. Bij het invoegen reed ik direct 200km/h. Echt een geweldig motor maar begin liever met wat minder vermogen, ken mezelf wel. Na een aantal jaar kan ik altijd zwaarder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Denko schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

Onder Major problem wordt gezien een probleem waardoor je niet kan verder rijden EN dat niet direct verholpen kan worden door de wegenwacht.
Heb je dat gevonden in het onderzoek of is dat wat je zelf verstaat onder een major problem? Ik zie het namelijk niet staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen nog wel even een schrikmomentje gehad. Ging met hoge snelheid een bocht in en werd geniepig slachtoffer van Target Fixation waardoor ik steeds meer richting de buitenkant van de bocht ging en op een punt waar het de bocht uitvliegen redelijk fataal zou zijn :X

Gelukkig kon ik mij goed herstellen. Meer en consequent met mijn knie tegen de tank aanduwen, goed de bocht doorkijken en een streepje gas erbij.

Nooit eerder last van target fixation gehad maar dit ging toch wel redelijk sneaky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Heb je dat gevonden in het onderzoek of is dat wat je zelf verstaat onder een major problem? Ik zie het namelijk niet staan :o
Vermoed wel iets in die strekking eigenlijk. Een "minor problem" definieer ik als iets wat je zelf kan oplossen, waar je veilig mee kan verder rijden. Een "major problem" zou ik omschrijven als iets waar ik niet veilig met kan verder rijden, en wat mogelijk zelfs gevaarlijk is. Hoe dan ook heeft het specialistische hulp nodig.

Om in Harley termen te spreken: je wiel trilt er plotseling af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39
Maar als je rempedaal eraf valt, omdat het boutje niet is aangedraaid. is dat dan een major problem?
Kan levensgevaarlijk zijn, maar is ook snel zelf op te lossen.
En zo zijn er legio voorbeelden die in een grijs gebied vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:00:
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar dat was?
Jazeker, op de N261 (Burgemeester Bechtweg in Tilburg) in de ochtendspits. Juist dat overige verkeer zorgde ervoor dat ik niet meer goed de bocht door keek. Ik rij daar dagelijks ik heb er nog nooit last van dit fenomeen gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Serotonine schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:04:
Maar als je rempedaal eraf valt, omdat het boutje niet is aangedraaid. is dat dan een major problem?
Kan levensgevaarlijk zijn, maar is ook snel zelf op te lossen.
En zo zijn er legio voorbeelden die in een grijs gebied vallen.
Nee, dat is iets wat (zoals ik al zei) ter plekke verholpen kan worden.
Tankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Nou, ik werk voor een marketing research bedrijf. En dat is hun beredenering ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
En toen was het stil....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, mijn pappa werkt bij McDonalds... en dat heeft ook geen invloed op dat onderzoek he ;)

Het zou niet de eerste of laatste keer zijn dat er getallen met elkaar vergeleken worden die toch echt een andere betekenis hebben.

Denk aan autisme bij kinderen voor en na de introductie van allerlei inentingen. De definitie van autisme is nogal wat verruimd, waardoor het lijkt dat er sprake is van een huge ass stijging. Ik noem maar een dwarsstraat.

[ Voor 67% gewijzigd door steveman op 06-08-2013 18:05 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Whoohieee.. *O*

Een tijd geleden had ik het (volgens mij ook hier, of was dat alleen op het Vespa forum??) over een lange trip op de motor die wilde solo ging rijden.
Na wat onenigheid met mijn vrouw over het hele concept "solo vakantie trip", vervolgens over de duur van de trip (mijn voorstel was een week of 4 of zo iets)
was de discussie ineens over en werd het een beetje "dood gezwegen".
Vorige week dacht ik laat ik toch maar weer eens polsen, en nog steeds vond ze het niets maar toch heb ik aangedrongen op een alternatief.
Nu net ineens, na een week er niet op terug gekomen te zijn kwam het er uit. (ik ken mijn vrouw ondertussen goed genoeg dat ik het gewoon moet laten borrelen dan komt er vanzelf iets uit.. :P )
4 weken was echt te veel, wat ik ook wel begrijp maar 10 dagen max was te overzien..... *O*

Nu dus maar eens gaan kijken waar heen te gaan, welke route te rijden, of wat te plannen... :Y
Ben geen oost Europa ganger dus een trip als Decoy88 zal niet de mijne zijn.
10 dagen is ook niet echt lang genoeg om naar het zuidelijkste puntje van Italië te gassen zonder al te veel snelwegen.

Beetje door de bergen gassen trekt me wel, binnen door weggetjes, lekker rustige omgeving..misschien eens wat berg passen op een rijtje zetten...
Iemand nog tips..??? (nee Aardschok ik ga mijn Vespa niet de deur uit doen.. :9 )
Wat kan ik verwachten af te leggen aan kilometers als ik snelwegen vermijd, of althans voor het grootste deel vermijd..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:43:

10 dagen is ook niet echt lang genoeg om naar het zuidelijkste puntje van Italië te gassen zonder al te veel snelwegen.
wat zeg je nou O-)

6600km 110 uur. 11uur per dag >:) dan heb je alle hoeken van Italië gehad. :+ met gem. 60km/u

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 06-08-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hehe grapjas.. :P
Aangezien ik net als jij alleen rijd niet zo een moeite heb om die 11 uur te rijden maar dat soort kilometers zijn me iets te gortig.
Denk dat ik tussen de 350 en de 500 km per dag al meer dan genoeg vind, en dus niet naar Zuid Italië ga rijden.
Eerst maar eens wat inlezen en ideeën op doen her en der.
Diverse leuke bergpassen achter elkaar lijkt me wel iets.
Binnendoor de Vogezen, Jura richting het zuiden, de Alpen over Zwitserland in, daar diverse passen en dan weer retour door Duitsland of zo iets..
Andere optie, zo snel mogelijk naar de Alpen rijden en dan enkel en alleen maar berg passen rijden Zwitserland naar Oostenrijk van west naar oost zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:50:
Goedemorgen allen.

Al dat gebash van weet ik veel welk merk. Of dat de een op een "brommer" rijdt en de ander op een MotoGP machine. Wat maakt het nou allemaal uit. Het zijn allemaal tweewielers en iedereen is trots en blij met zijn eigen tweewieler. Of het nou een 125cc scooter is of een 2000cc motorfiets. Laat iedereen in zijn waarde en vooral ook zijn tweewieler.
Wat mij betreft heb je gelijk, maar 'we' worden nu eenmaal groot gebracht met groepjes/clubjes en het daarbij behorden hunnie en zunnie gelul. Blijkbaar heeft de mens er behoefte aan om bij een groepje te horen en dan gaan ze helaas denken dat ze beter zijn als de mensen van het andere groepje.

Jammer, maar helaas. Ik doe er niet aan mee. Ik ben sowieso niet geen motorrijden om de andere motorrijders maar gewoon omdat ik het leuk vindt. En ja, ik ben in mijn nopjes met mijn BMW. En ook met de Volvo waar ik in rijdt. Kom maar op met die labels, ik rij vrolijk door en lach me rot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Denko schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
[...]
Dat wordt ook steeds moeilijker. Net als met de auto's. Alles wordt stilaan electronisch en daar kan de WW weinig meer mee. Ze kunnen niet zien wat er precies stuk is, dus als je drive-by-wire toestand het niet meer doet, kun je gewoon niet meer rijden. Als mijn gaskabel breekt, kan ik er desnoods een stuk waslijn voor gebruiken, totdat ik bij een fietsenmaker kom die een kabeltje kan McGuiveren...
Nou gaat het in principe allemaal niet zo snel stuk, maar als je niet meer in West Europa zit, is het erg moeilijk om je spullen nog gerepareerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
mphilipp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

Wat mij betreft heb je gelijk, maar 'we' worden nu eenmaal groot gebracht met groepjes/clubjes en het daarbij behorden hunnie en zunnie gelul. Blijkbaar heeft de mens er behoefte aan om bij een groepje te horen en dan gaan ze helaas denken dat ze beter zijn als de mensen van het andere groepje.

Jammer, maar helaas. Ik doe er niet aan mee. Ik ben sowieso niet geen motorrijden om de andere motorrijders maar gewoon omdat ik het leuk vindt. En ja, ik ben in mijn nopjes met mijn BMW. En ook met de Volvo waar ik in rijdt. Kom maar op met die labels, ik rij vrolijk door en lach me rot :+
Ik ben ook zeer in de nopjes met mijn Kawasaki Z750 uit deze eeuw en mijn Fiat Uno TurboD uit de vorige eeuw en rij vrolijk door en lach vrolijk verder!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:43:
*knip*

Beetje door de bergen gassen trekt me wel, binnen door weggetjes, lekker rustige omgeving..misschien eens wat berg passen op een rijtje zetten...
Iemand nog tips..??? (nee Aardschok ik ga mijn Vespa niet de deur uit doen.. :9 )
Wat kan ik verwachten af te leggen aan kilometers als ik snelwegen vermijd, of althans voor het grootste deel vermijd..??
Hahahaha, dankje! heb echt smakelijk kunnen lachen om je voorspelling _/-\o_ .

Als ik je ooit in het eggie tegenkom, eerste biertje komt van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:39:
[...]
Ik ben ook zeer in de nopjes met mijn Kawasaki Z750 uit deze eeuw en mijn Fiat Uno TurboD uit de vorige eeuw en rij vrolijk door en lach vrolijk verder!!! :)
Als het andersom was, had ik die Kawa über gevonden! ;) Maar ik ben een sucker voor oldskool 4 cylinders. Prachtige machines, lekker groot en lomp (net als ik). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zoals het er nu uit ziet:
Vertrek nog deze maand, 10 dagen uit en thuis.
Route globaal gezien:
In 2 dagen binnendoor naar Geneve / startpunt Route du Grande Alpes.
3 dagen Route du Grande alpes richting het zuiden.
Dan nog onzeker: misschien de zelfde route in 3 dagen weer terug, of een compleet andere berg route.
Vervolgens weer in 2 dagen binnen door richting huis.

Kampeer spullen mee en dus overnachten op campings...
Ojaaa heb er zin in.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ziet er tof uit hoor Bommes!

Ik ga zelf 10 dagen de tijd nemen om naar Geneve te rijden eind deze maand. Ik stop een paar dagen op een camping bij Parijs en een paar dagen chateau bij Nevers, dan Route du Grande Alpes, dan 2 weken bonnefooi. Misschien Monaco, misschien middellandse zee rond naar Spanje en dan oost kust omhoog naar huis... hangt er net vanaf hoe de weer goden gezind zijn.

Veel plezier alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29
mphilipp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

De mens heeft inderdaad behoefte aan groepjes. Dat is vrij makkelijk te verklaren, omdat wij veel overeenkomstig gedrag vertonen met kuddedieren. http://www.kennislink.nl/publicaties/mens-ook-kuddedier

Je stelt er niet aan mee te doen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk (niet onmogelijk). Iedereen (die functioneert in de maatschappij) vertoont dit gedrag in meer of mindere mate. Volledig autonoom bestaat, maar dat zou wel betekenen dat je sociaal gestoord zou zijn. Dat label zou ik niet aan je willen hangen. Juist dat je de noodzaak voelt om hier je zegje te doen, bewijst dat je op zoek bent naar sociale erkenning. Als je alleen voor jezelf bent gaan motorrijden en de aanwezigheid van andere motorrijders je koud laat, waarom hang je dan op dit forum rond?

Als je dan graag een label wilt hebben, dan ga ik voor het volgende: 'Slechte speller'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf woon werkverkeer filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ben opzoek naar een manier om toch 't een en ander mee te nemen, omdat ik (lange) weekendjes weg wil kunnen. Ik heb naar verwachting nodig; 1 lange broek, 2 T-shirts, schoenen, ondergoed, toilettas. Hoeveel liter hebben jullie doorgaans voor dit soort dingen? Heb tanktassen gevonden van 5-9 en van 15-22 liter. Of heb ik toch zadeltassen nodig? Die lijken mij zelf minder prettig.

Poll: Tanktas of zadeltas?
Tanktas
Zadeltas
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387296&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
mphilipp schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:25:
[...]

Als het andersom was, had ik die Kawa über gevonden! ;) Maar ik ben een sucker voor oldskool 4 cylinders. Prachtige machines, lekker groot en lomp (net als ik). ;)
Ik heb een tijdje een Kawasaki GT750 gehad, maar dat is heel lang geleden. Daarna overgestapt op een Honda CB750C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 07:14
GateKeaper schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:21:
Ben opzoek naar een manier om toch 't een en ander mee te nemen, omdat ik (lange) weekendjes weg wil kunnen. Ik heb naar verwachting nodig; 1 lange broek, 2 T-shirts, schoenen, ondergoed, toilettas. Hoeveel liter hebben jullie doorgaans voor dit soort dingen? Heb tanktassen gevonden van 5-9 en van 15-22 liter. Of heb ik toch zadeltassen nodig? Die lijken mij zelf minder prettig.

Ik heb zelf een Kriega (US20) tas, voordeel van deze tassen is dat het uitbreidbaar is.
Ik heb nu een 20L maar kan er een combinatie van maken dat het 1x30L + 2x20L of 1x20L + 2x10L
Ze hebben er ook een accessoire bij dat je van elke kriega een tanktas kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Over rugtassen tijdens het rijden, vooral met lange stukken is dat heel vervelend. Je wilt zo weinig mogelijk op je lichaam hebben, zelfs portomonnee's, telefoons gaan de topkoffer in.

Ik zou een zadeltas adviseren, een tanktas zit - vooral bij de grote varianten - in de weg van je armen en soms zelf je zicht op de tellers.

Als ik niet genoeg heb aan mijn topkoffer (55L, genoeg voor ~10 overnachtingen) dan komt er een dikke tas op de plek van de duo aan de koffer word vast getrokken.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 07-08-2013 12:55 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej

Tanktas
Zadeltas
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Vorig jaar bij een lang weekend Luxemburg had ik genoeg aan een tanktas. Die van mij gaat tot 21-22 liter volgens mij. Ik had hem niet eens propvol, er zou nog meer bij passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

_Apache_ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:54:
Ik zou een zadeltas adviseren, een tanktas zit - vooral bij de grote varianten - in de weg van je armen en soms zelf je zicht op de tellers.
Goed punt.. nadeel is dat je daar dus pas achter komt wanneer je 'm al hebt. Rijdt een Suzuki GSX650 F uit 2009, dus opzich wel veel ruimte daar. Maarjah, of 't genoeg is is de vraag.

@Hierboven, ik wil dus ook een lang weekendje Luxemburg (Ardennen) gaan pakken. Vandaar de noodzaak om dingen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ben opzoek naar een manier om toch 't een en ander mee te nemen
Ik heb zelf een aantal tanktassen van verschillende maten en een moto detail 80L zadeltas/bagage rol combi.
Voor een weekendje weg zou een tanktas genoeg moeten zijn. Mijn kleinste tanktas (3L) kan ik gebruiken voor een dag of twee weg (Al zal de tent wel achterop gebonden moeten worden) - daar kan ik iig wel een schoon set kleding in kwijt + telefoon/portomonee etc. Deze tanktas heeft als toegevoegde waarde dattie ook als rugzak gebruikt kan worden, handig voor dagtripjes vanaf camping/hotel!
Ik rij dagelijks met een 5L tanktas, goed voor mn Laptop, lunch, meuk en studie materiaal, deze kan ik naar 10L uitbreiden waardoor ik mn lab (Router+Switch(net aan)+Firewall(eigenlijk een SSG maargoed)) ook nog mee kan nemen.

2 zadeltassen á 20L zijn goed voor 3 weken kleding (Of 1-2 week + camping gear)
Bagagerol á 40L is goed voor slaapzak, matje, kussen, campingtroep + ruimte over voor klein meuk als opladers, bestek, vuilniszakken, ducttape enz.

Tent + campingstoel bind ik gewoon bovenop ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GateKeaper schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:16:
[...]

Goed punt.. nadeel is dat je daar dus pas achter komt wanneer je 'm al hebt. Rijdt een Suzuki GSX650 F uit 2009, dus opzich wel veel ruimte daar. Maarjah, of 't genoeg is is de vraag.

@Hierboven, ik wil dus ook een lang weekendje Luxemburg (Ardennen) gaan pakken. Vandaar de noodzaak om dingen mee te nemen.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag best eens mijn tanktas proberen om te zien hoe het er dan uit ziet. Of je nog goed zicht hebt op je tellers en het geen ruimte inneemt die je nodig hebt etc :)

Het is wel één met magneten, dus als je een kunststof tank hebt blijft hij niet vast zitten. Dan kan je het uiteraard nog stil staand proberen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 07-08-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Stalen tank, in 't wonderschone Friesland. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GateKeaper schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:18:
Stalen tank, in 't wonderschone Friesland. O+
Oh, dat is wat uit de richting. Ik woon in Gelderland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Tankiej schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:23:
[...]

Oh, dat is wat uit de richting. Ik woon in Gelderland :+
Das toch een leuk ritje meteen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
aveenhuysen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Das toch een leuk ritje meteen!!! ;)
Haha, ik kom regelmatig in het noorden. Ben net een halfjaar geleden verhuisd vanaf Groningen naar Gelderland, m'n ouders, broers, veel familie en vrienden wonen nog in Groningen. Maar voorlopig geen tijd in de planning om daarheen te gaan.. GateKeaper mag natuurlijk altijd langskomen, even langs de Veluwe en de Utrechtse Heuvelrug (woon er precies tussen in). Mooi rijden met de motor :D

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 07-08-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

newbreed schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:08:
[...]
Je stelt er niet aan mee te doen
Correctie: ik probeer er zo min mogelijk mee aan te doen. En hang daar aub niet aan dat ik me afzonder. Dat is weer heel iets anders en ook niet het tegenovergestelde van niet bij groepjes willen horen. Het horen bij een groepje is niet mijn doel en ook niet mijn motivatie om iets te doen. Dat is dus ook niet de reden om hier rond te hangen.
Als je dan graag een label wilt hebben, dan ga ik voor het volgende: 'Slechte speller'. :+
Dat is een label dat ik niet aan mezelf zou hangen. Ik vraag me af of ik werkelijk zoveel tiepvoudten maak dat je op dat idee komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik dan het labeltje

"better.to.burn-out.than.fade.away.while.riding.like.you.stole.it"
en sublabel
"jakkiebahBMW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:54:
Over rugtassen tijdens het rijden, vooral met lange stukken is dat heel vervelend. Je wilt zo weinig mogelijk op je lichaam hebben, zelfs portomonnee's, telefoons gaan de topkoffer in.

Als ik niet genoeg heb aan mijn topkoffer (55L, genoeg voor ~10 overnachtingen) dan komt er een dikke tas op de plek van de duo aan de koffer word vast getrokken.
Rugtas O+ Camelbak BFM _/-\o_ berg op met 25kg of hele dag motorrijden met 10-15kg geen enkel probleem.

goede brede heupband en de schouderbanden zijn puur voor stabiliteit. maar ook die zijn heerlijk breed. en een goede harde gevormde rugplaat. dus zonder heb ik sneller van mijn rug dan met een zware tas.

ontworpen voor militairen die er dagen mee rondzeulen en hem volhangen met radio apparatuur.

en met pech kan ik mijn bagage overgooien in mijn tas voor een wandelvakantie naar het volgende dorp :Y

stede trip :+ ~20kg
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1060526_zps6e003777.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 07-08-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik heb zelf ook geen enkele last van een rugzak. Ik merk amper dat ik die op mijn rug heb zitten. Kan een hoop in, want een tanktas heb ik niet. Mijn duffelbag bind ik achterop het duozitje. Bij elkaar kan ik genoeg spullen meenemen voor een week, inclusief laptop ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc Rademaker schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:21:
Ik heb zelf ook geen enkele last van een rugzak. Ik merk amper dat ik die op mijn rug heb zitten. Kan een hoop in, want een tanktas heb ik niet. Mijn duffelbag bind ik achterop het duozitje. Bij elkaar kan ik genoeg spullen meenemen voor een week, inclusief laptop ^^
Ik ga er niet van uit dat...... Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en hoeft niet persé m'n eigen schuld te zijn.

Een gevulde rugzak heb ik dan liever niet in m'n ruggegraat hangen áls ik met m'n rug de grond raak/er over heen schuif :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-08-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Ik ga er niet van uit dat...... Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en hoeft niet persé m'n eigen schuld te zijn.

Een gevulde rugzak heb ik dan liever niet in m'n ruggegraat hangen áls ik met m'n rug de grond raak/er over heen schuif :+
mijn rugtas is slijtvaster dan mijn broek _O- en daar zit een waterbag ik voor de eerste klap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:33:
[...]

mijn rugtas is slijtvaster dan mijn broek _O- en daar zit een waterbag ik voor de eerste klap :+
Maar het gaat erom dat je een bult op je rug hebt, waardoor alle kracht op je rug komt als je op je rug valt. Als deze bult er niet is doen je benen en hoofd/helm ook nog mee.. Als het een hele sterke rugzak is wordt het alleen maar erger omdat ie minder van de kracht absorbeert en meer doorgeeft (lijkt mij tenminste, correct me if i'm wrong).

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 07-08-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Maar het gaat erom dat je een bult op je rug hebt, waardoor alle kracht op je rug komt als je op je rug valt. Als deze bult er niet is doen je benen en hoofd/helm ook nog mee..

Ik denk dat hij dat bedoelt :)
meer loshangende schroevendraaiers pennen enz. die daarna recht tussen je ribben doorgedrukt worden.

bij mij word de kracht over mijn hele rug verdeeld en mijn rug kan geen rare bewegingen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 07-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bekijk voor de gein maar eens hoe een ruggengraat opgebouwd is en waar de kracht naar toe gaat als je er op terecht komt.

Mijn rug kan igg maar één kant in (vrij) bewegen.... En da's niet de kant die 'ie op zou gaan als er iets op m'n rug zit geknoopt en ik er op val. M'n hoofd en benen kunnen dan verder naar beneden dan wenselijk is... dus m'n nek is waarschijnlijk ook niet (goed) bestand tegen zo'n val.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 07-08-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

meer loshangende schroevendraaiers pennen enz. die daarna recht tussen je ribben doorgedrukt worden.

bij mij word de kracht over mijn hele rug verdeeld en mijn rug kan geen rare bewegingen maken.
Maar hij wordt alsnog alleen over je hele rug verdeelt, ipv over je hele lichaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bagage wordt ook nog wel een ding voor mijn tripje.
Top koffertje is wel okay, maar beperkt het formaat wat er mee genomen kan worden, en daarbij wordt de Vespa Instabiel op hogere snelheden met de koffer.. :-(
Enigste dat een + punt is dat het ding "op slot" kan en "dicht" is waardoor het makkelijk meuk "stouwen" is.

Waarschijnlijk zal het neer komen op de koffer, een rol met meuk achter op het zadel en de rugzak tussen mijn benen hangend aan de bagage haak (voordeeltje scooter.. ;) )
Andere optie is nog ff snel een voor rekje scoren waarop ik de tent samen met slaapzak en matje als rol kan vervoeren.
Nadeel van een rol meuk achter op het zadel is dat de tankdop onder het zadel zit en die dus om de 200 a 250 km open zal moeten.. :| en dus de rol er weer af en terug op. :X
Maar even goed 10 dagen vraagt niet om zo veel bagage, alhoewel ik wel ga kamperen en een tent/slaapzak/matje wel een vereiste zijn, als ook wat kook meuk (pannetjes/brander/bordje/bestek/mok)

Pagina: 1 ... 501 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.