wimmel_1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:31:
[...]
Probleem is meer dat véél motorrijders d'r fiets niet kennen..... én de weg daarbij ook nog eens vergeten te VER-kennen voordat ze zo'n ritje aangaan.
Rijden zoals in dat filmpje kan gewoon pertinent niet. Andere weggebruikers in de buurt of onoverzichtelijke kruizingen: normaal doen.
Dat je jezelf om een boom vouwt en geen belasting meer kan betalen na der hand... mja lullig maar het moet maar
Dat je jezelf om een boom vouwt en geen belasting meer kan betalen na der hand... mja lullig maar het moet maar
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb een VFR800 gehad en het is een absolute bazenmotor. Grote tank, goede rijeigenschappen, geil geluidje met open pijp, noem het maar opGenjiBlade schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:12:
Urgh. Luxe probleem. Maar wel eentje waarbij jullie (hoop ik) met me mee kunnen leven en bij kunnen staan in deze moeilijke tijden.
[...]
Wat ik nu eigenlijk zoek zijn gebruikers ervaringen. Ik heb al het een en ander over beiden kunnen vinden, bij de VFR over de 24.000km interval onderhoud bijvoorbeeld
Paar dingen: het standaard balhoofdlager van de VFR is een kogellager en dat is brakke zooi. Bok de motor op, ga op het kontje zitten, en schrik niet: de motor kantelt nu naar zijn achterwiel. Draai aan het stuur, en probeer te vinden of de motor een voorkeursstandje heeft. Dat heeft ie waarschijnlijk als het stuur recht vooruit staat. Je voelt dat het stuur opeens in een "kuiltje" valt waar ie lastig uit wilt. Het kuiltje is letterlijk een kuil in je balhoofdlager. Als dat zo is, is het aan te raden dit te vervangen. Is helaas niet goedkoop dus let hier op bij de aanschaf van een motor.
Ook de spanningsregelaar is een brak geval. Ik had op mn VFR een extra koelblok gemonteerd om de SR heen, en nam een extra SR mee op vakantie. Door die brakke SR heeft de motor me 2x laten staan, zorg dat het jou niet gebeurd
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Helemaal mee eens. Ik word gewoon bijna misselijk van dit filmpje. Zat zijstraten.. 1 fietser of een onoplettend kind wat daar met de fiets oversteekt en je hebt iemand doodgereden.Phyxion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:41:
[...]
Dit soort rijders moeten ze gewoon van de weg slaan, wat een ontzettend onverantwoord rijgedrag. Dit verpest het gewoon voor de andere motorrijders.
Ik ben niet heel rap de moraalridder maar ik vind dit werkelijk zo onvoorstelbaar onverantwoord dat ik er feitelijk niet eens woorden voor heb (naja, die heb ik wel, maar ga ik hier niet posten). Ik hoop van harte dat niemand de dupe wordt van zo'n rijstijl anders dan de bestuurder zelf.
UNOX: The worst operating system
En al komt zo'n bestuurder in een ongeluk terecht, hij/zij zal nooit het enige slachtoffer zijn. Denk hierbij ook aan hulpverleners, getuigen, en de nabestaanden. En dat alleen maar om een kick te krijgen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Net voor mijn F800GS de 20000 km beurt gehad, de 2e in 3 maanden ( vakantie Noordkaap tikt hard aan). Nu zijn bij de vorig beurt de balhoofd lagers vervangen (rek van goede 300 euro met nastelllen). Nu na 3 maanden en 10000km zijn ze dus weer gaar en moeten toch echt binnen 5000km weer vervangen worden. Nu hoor ik van de andere BMW dealer waar hij nu naar toe is gegaan (Originele dealer heeft grotere regio gekregen, maar niet meer monteurs = 6 weken wachttijd voor een beurt) dat deze onder garantie worden vervangen, behalve als je een GS gebruikt waarmee hij verkocht wordt, en te zien is op elk stukje informatie materiaal, namelijk offroad rijden (in Nederland betekend dat een keertje rondje kuil, stukje Veluwe en het Zuiden van Noord-Braband (10e augustus is er weer een zand rit van MV Wintelre voor de liefhebbers)).
Ik zit met de snelheid van de kilometers die erbij komen dus gewoon tegen een beurt van 600 euro elk half jaar , als het niet meer is
.
Ik zit met de snelheid van de kilometers die erbij komen dus gewoon tegen een beurt van 600 euro elk half jaar , als het niet meer is
Moraalridder is het woord dat dergelijke sukkels gebruiken voor mensen die hen wijzen op hun verantwoordelijkheden. Door jou dan weg te zetten als een freak, denken ze dat ze hun eigen handelen hebben verantwoord/verdedigd. Niets is minder waar. Het is gewoon een verklaring van onbekwaamheid. Ik lach er altijd maar om.Korvaag schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Ik ben niet heel rap de moraalridder maar ik vind dit werkelijk zo onvoorstelbaar onverantwoord dat ik er feitelijk niet eens woorden voor heb (naja, die heb ik wel, maar ga ik hier niet posten).
Moet je voor de gein bij die Neanderthalers op MF eens iets roepen over iemand die de beest uithangt...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
mijn balhoofdlager werkt nogsteeds. en nee ik behandel hem echt niet lief. en is bij 85k vervangen zit nu tegen de 120k. dus bmw levert gewoon troep. of je hebt echt weken lang wheelys geprobeerdGBTW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:29:
Net voor mijn F800GS de 20000 km beurt gehad, de 2e in 3 maanden ( vakantie Noordkaap tikt hard aan). Nu zijn bij de vorig beurt de balhoofd lagers vervangen (rek van goede 300 euro met nastelllen). Nu na 3 maanden en 10000km zijn ze dus weer gaar en moeten toch echt binnen 5000km weer vervangen worden. Nu hoor ik van de andere BMW dealer waar hij nu naar toe is gegaan (Originele dealer heeft grotere regio gekregen, maar niet meer monteurs = 6 weken wachttijd voor een beurt) dat deze onder garantie worden vervangen, behalve als je een GS gebruikt waarmee hij verkocht wordt, en te zien is op elk stukje informatie materiaal, namelijk offroad rijden (in Nederland betekend dat een keertje rondje kuil, stukje Veluwe en het Zuiden van Noord-Braband (10e augustus is er weer een zand rit van MV Wintelre voor de liefhebbers)).
Ik zit met de snelheid van de kilometers die erbij komen dus gewoon tegen een beurt van 600 euro elk half jaar , als het niet meer is.
Met een wheely sloop je geen balhoofdlagers tenzij je je fiets daarna ergens tegenaan parkeert (rustig neerzetten is gemakkelijker dan lomp neerzetten).
Als die fiets nieuw is dan begrijp ik sowieso al niet dat de lagers al stuk draaien bij 20K, da's meer een issue van goedkope lagers óf een krom balhoofd dan normale slijtage (ook als je naar de Noordkaap rijd).
Als die fiets nieuw is dan begrijp ik sowieso al niet dat de lagers al stuk draaien bij 20K, da's meer een issue van goedkope lagers óf een krom balhoofd dan normale slijtage (ook als je naar de Noordkaap rijd).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat BMW troep levert was ik al achter jaDECOY88 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:55:
[...]
mijn balhoofdlager werkt nogsteeds. en nee ik behandel hem echt niet lief. en is bij 85k vervangen zit nu tegen de 120k. dus bmw levert gewoon troep. of je hebt echt weken lang wheelys geprobeerd

Waren al stuk bij 10000 kmwimmel_1 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:03:
Met een wheely sloop je geen balhoofdlagers tenzij je je fiets daarna ergens tegenaan parkeert (rustig neerzetten is gemakkelijker dan lomp neerzetten).

[ Voor 36% gewijzigd door GBTW op 02-08-2013 19:05 ]
Kijk eens of je een paar originele SKF lagers kunt vinden in dezelfde maat en laat die er in "slaan" .... Lagers die maar 10K meegaan mogen de titel "Chinese Rommel" niet eens dragen IMHO.
Daar gaat mijn BMW dealer mooi voor op draaien want ik ben hier echt kwaat over.wimmel_1 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:07:
Kijk eens of je een paar originele SKF lagers kunt vinden in dezelfde maat en laat die er in "slaan" .... Lagers die maar 10K meegaan mogen de titel "Chinese Rommel" niet eens dragen IMHO.
En terecht dunkt me. Dit kost jou ook een hoop onnodig gezeur én (onbetaalde) tijd. BMW service is voor zover ik weet overigens wel altijd érg goed/coulantGBTW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:10:
[...]
Daar gaat mijn BMW dealer mooi voor op draaien want ik ben hier echt kwaat over.

Nou ligt zeker aan de dealer dan. Gene waar ik hem gekocht heb begint de service bij het trekken van je portemonnee. De gene waar ik vandaag was was al een stuk fijner.wimmel_1 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:15:
[...]
En terecht dunkt me. Dit kost jou ook een hoop onnodig gezeur én (onbetaalde) tijd. BMW service is voor zover ik weet overigens wel altijd érg goed/coulant
Verwijderd
als je dealer niet bevalt, gewoon naar een ander gaan
welke beviel niet? kunnen andere die mijden, en wellicht dat iemand hier een goed BMW adress kan aanbevelen.
welke beviel niet? kunnen andere die mijden, en wellicht dat iemand hier een goed BMW adress kan aanbevelen.
Ik hou niet zo van online naming and shaming, vandaar dat ik dat niet gepost heb, zal dat ook niet doen. Het is toch altijd mijn woord tegen de stilte. Nou weet ik ook wel dat ik het vast eerder hier of ergens anders heb gezegd wat mijn dealer is maar het maakt de drempel hoog genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:22:
als je dealer niet bevalt, gewoon naar een ander gaan
BMW heeft niet veel échte (BMW Only) dealers in NL maar wel veel dealers in de vorm van Motoport vestigingen. Ik ga niet aan't gissen/raden nu, maar....
Verwijderd
BMW doet dat express (weinig officiele dealers, en het hoeft niet perse enkel BMW te zijn)
BMW bepaald namelijk per geografische locatie waar een dealer mag komen,
op die manier zorgen ze er namelijk voor dat er weinig onderlinge concurentie is onder elkaar omdat ze nooit dicht bij elkaar zullen zitten.
BMW bepaald namelijk per geografische locatie waar een dealer mag komen,
op die manier zorgen ze er namelijk voor dat er weinig onderlinge concurentie is onder elkaar omdat ze nooit dicht bij elkaar zullen zitten.
En al die mensen op 100.000 die nooit problemen hebben gehad dan?GBTW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:04:
[...]
Dat BMW troep levert was ik al achter ja, genoeg topics op advrider over problemen. een iemand die nu aan set 4 zit in 50000 km
.
Vergeet niet dat je op de forums vooral de slechte gevallen ziet. Ik ben tenminste nog niet veel posts tegen gekomen van mensen (van welk merk dan ook) die roepen dat de zuigerveren of lagers zo lekker lang meegaan.
Niet omdat je nou BMW afzeikt (want dat doe je altijd, maakt mij ook niet uit
En als BMW écht zo slecht is, mogen ze wel de Nobelprijs voor marketing krijgen, want ze breken steeds weer verkooprecords. Ik weet dat veel verkopen op zich niets zegt, maar als iets écht slecht is, hoor je het wel steeds van iedereen en kochten ze echt geen tweede meer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij mij het FZR forum maken ze wel lol over de Gay Ass die ik wil gaan kopen. Moet wel stiekeme jaloezie zijn hahaha
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Juist! En dit gaat waarschijnlijk alleen nog maar erger worden ben ik bang.mphilipp schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:37:
[...]
En al die mensen op 100.000 die nooit problemen hebben gehad dan?
Vergeet niet dat je op de forums vooral de slechte gevallen ziet. Ik ben tenminste nog niet veel posts tegen gekomen van mensen (van welk merk dan ook) die roepen dat de zuigerveren of lagers zo lekker lang meegaan.
Niet omdat je nou BMW afzeikt (want dat doe je altijd, maakt mij ook niet uit) maar je leest gewoon altijd de ellende. Gelukkige eigenaren hoor je maar weinig. Ja, tussen de regels door. Maar iedereen roept ook altijd van alles over Ducati (en ik kén 2 man die heeeeel veel ellende met een Duc hebben gehad, nieuwe blokken enzo) en toch is het op het jaarlijkse Ducati feest één happy family. Niemand die roept dat het troep is. Ik roep altijd voor de grap Stuk Gaatie, maar daar meen ik niets van.
En als BMW écht zo slecht is, mogen ze wel de Nobelprijs voor marketing krijgen, want ze breken steeds weer verkooprecords. Ik weet dat veel verkopen op zich niets zegt, maar als iets écht slecht is, hoor je het wel steeds van iedereen en kochten ze echt geen tweede meer.
No signature required.
http://rideapart.jalopnik...014-mission-rs-1002755063

En het geuild
Misschien niet da "mwaaaap" van benzinemotoren, maar dit klinkt me ook wel geil in de oren
En het geuild
Misschien niet da "mwaaaap" van benzinemotoren, maar dit klinkt me ook wel geil in de oren
[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 02-08-2013 22:50 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dat vraagt om een luidspreken + Tie Fighter geluid http://youtu.be/TLmM87r1ft4?t=1m22s
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
En misschien lichtelijk overdreven? Dit is meer een Holywood geluid. In werkelijkheid hoor je gewoon niets, alleen windgeruis. Dat kan ook wel apart klinken, denk aan de Audi E-Tron's op Le Mans:DinX schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:46:
En dan moet je het beetje motorgeluid dat je hoort even wegdenken. Maar zo'n auto duwt meer lucht weg, dus een motor zal een stuk minder klinken. Maar meer dan gesis zal het niet worden op hoge snelheden. In de stad hoort je gewoon niets. Net als bij een Ampera...alleen wat bandengeruis.
Oh! Het is een hybride, denk al ik hoor toch echt een motortje... maar ok 
Tja, de buren van circuits zullen er blij mee zijn, niet meer van dat lawaai, en geen lange files omdat er geen hond meer komt kijken
Krijgen ze toch nog hun zin
Tja, de buren van circuits zullen er blij mee zijn, niet meer van dat lawaai, en geen lange files omdat er geen hond meer komt kijken
Tsja, dan moet je er maar niet naast gaan wonen. Sommige mensen...steveman schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:44:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
We zijn plannen aan het maken voor een motorweekendje volgend jaar ergens in mei. En het idee is om naar Engeland te gaan. Iemand eerder gedaan? Wat zijn de beste tips? Vanaf Hoek van Holland of IJmuiden? Welke gebieden zijn aan te bevelen? Overnachten in bed&breakfast die je ter plaatse tegenkomt, of vooraf regelen?
Ik kan wel raden in welke regio jij zit. Maar aangezien ik nu bezig ben met de aanschaf van een GS ben ik wel heel erg geïnteresseerd in jouw ervaringen met de dealers. Als het inderdaad regio Rotterdam is. Zou je me dat eventueel via DM/PM willen sturen.GBTW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:29:
Ik zit met de snelheid van de kilometers die erbij komen dus gewoon tegen een beurt van 600 euro elk half jaar , als het niet meer is.
Ben zelf bij Arie Molenaar en bij Houtrust wezen kijken, laatste komt wat georganiseerder en zakelijker over, waarvan het laatste voor mij niet per definitie een voordeel hoeft te zijn.
Bij levering zet er geen steekasbout in, pas na 9000 km toen ik bij Hyperpro kwam zei Bas van Hyperpro dat er iets miste, hij controleerde daarna mijn lagers en die waren ook aan gort. Deze ook mogen betalen en niet van garantie gekregen.mphilipp schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:37:
[...]
En al die mensen op 100.000 die nooit problemen hebben gehad dan?
Niet omdat je nou BMW afzeikt (want dat doe je altijd, maakt mij ook niet uit) maar je leest gewoon altijd de ellende. Gelukkige eigenaren hoor je maar weinig. Ja, tussen de regels door. Maar iedereen roept ook altijd van alles over Ducati (en ik kén 2 man die heeeeel veel ellende met een Duc hebben gehad, nieuwe blokken enzo) en toch is het op het jaarlijkse Ducati feest één happy family. Niemand die roept dat het troep is. Ik roep altijd voor de grap Stuk Gaatie, maar daar meen ik niets van.
Nu iig garantie op de lagers die er zijn ingezet. Krijg nu in de 2e week september een setje gratis. Ze gingen nog of ik mijn geld terug krijg.
Serieus kwaliteitscontrole probleem! Dat hebben ze er dan bij de dealer niet op gedraaid lijkt me. Tenminste, ik meen dat motoren altijd in een krat komen en dat de dealer wat zaken in elkaar moet zetten. Sowieso had de dealer wel even een rondje mogen maken. Ze rekenen toch altijd een arm en een been voor 'kosten rijklaar maken'?GBTW schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:05:
[...]
Bij levering zet er geen steekasbout in, pas na 9000 km toen ik bij Hyperpro kwam zei Bas van Hyperpro dat er iets miste, hij controleerde daarna mijn lagers en die waren ook aan gort. Deze ook mogen betalen en niet van garantie gekregen.
Niet goed, en ook niet goed opgelost met die garantie.
Ik heb ook wel eens eerder gehoord dat er met een bepaalde serie K (de 1300 dacht ik) problemen waren met de koppeling die eerst ontkent werden door BMW en later toch maar onder garantie werden opgelost. Is alweer een paar jaar geleden, maar als dat echt zo is, is dat ook niet echt netjes.
Ik had plannen om naar Schotland te gaan, tot ik zag hoeveel regen er daar gemiddeld valtAndré schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:48:
We zijn plannen aan het maken voor een motorweekendje volgend jaar ergens in mei. En het idee is om naar Engeland te gaan. Iemand eerder gedaan? Wat zijn de beste tips? Vanaf Hoek van Holland of IJmuiden? Welke gebieden zijn aan te bevelen? Overnachten in bed&breakfast die je ter plaatse tegenkomt, of vooraf regelen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ligt er veel aan wáár je in de UK naar toe gaat. Als je richting Bournemouth (of nog zuidelijker) gaat dan kun je het weer zelfs vergelijken met een mediterraan klimaat 
In Schotland valt inderdaad relatief gezien helaas véél regen echter is het wel een schitterend land (net zoals Ierland dat is overigens).
In Schotland valt inderdaad relatief gezien helaas véél regen echter is het wel een schitterend land (net zoals Ierland dat is overigens).
Verwijderd
Dat is geen Hybride,steveman schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:44:
Dat is 250 kilo batterij met wielen.
Het feit dat het een electro motor is, betekend niet dat het geen draaiende onderdelen heeft.
Draaiende onderdelen maken geluid.
Hiero de specs
2014 MISSION RS - KEY SPECS
•MSRP: $58,999
•Electric Motor: Liquid-cooled, 3-Phase, AC Induction
•Battery: Lithium-Ion, 17 kWh
•Power: 160 hp
•Torque: 120 lb-ft
•0–60: 3 seconds
•Range (Highway): 140 mi
•Range (City): 230 mi
•Recharge Time: Under 2 hours
•Weight: 540 lbs
Overigens, voor iedereen die het gemist had (shame on you want dan had je gewoon geweten hoe een electro motor klinkt
mini p.s. Guiness ging "slechts" 130mph omdat de accus anders het rondje mischien niet konden halen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 17:04 ]
Verwijderd
Dat die controle niet bestaand is bij BMW was me al bekend.mphilipp schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:05:
[...]
Serieus kwaliteitscontrole probleem! Dat hebben ze er dan bij de dealer niet op gedraaid lijkt me. Tenminste, ik meen dat motoren altijd in een krat komen en dat de dealer wat zaken in elkaar moet zetten. Sowieso had de dealer wel even een rondje mogen maken. Ze rekenen toch altijd een arm en een been voor 'kosten rijklaar maken'?
Motoren komen inderdaad in een "krat" of wel metaal chassis waar de machine word gevast gezet.
Kuipdelen worden appart gelevered omdat dingen als een windscherm te groot zijn om gemonteerd in die krat te krijgen.
Echter, dit rijklaar maken is dus gewoon weg het monteren van de dingen die er in de krat niet op konden.
De accu aankoppelen, mischien de ECU uitlezen en bezine er in.
Het feit dat die bout loszit is niet de dealer zijn verantwoordelijkheid, maar die van de fabrieksmedewerkers van BMW.
Een motor MOET op een bank getest worden voordat ie de fabriek verlaat, emisie normen, vermogen afgifte etc etc.
Echter alleen bij BMW heb ik tot 2x toe (in 1 jaar) gezien dat de motor niet kon starten uit de krat (dus niet getest in de fabriek)
Een geval was zelfs extreem slordig, het canbus herkende de startmotor niet!
Ik begrijp dat je als BMW rijder natuurlijk een zwak hebt voor het merk, net als Apple gebruikers zweren bij Mac´s
Maar het verbaast me echt niets, maar dan ook echt niets. Dat die bout er niet goed in zat
(persoonlijke ervaring als verkoper van BMW, Honda, Kawa en Yamaha, dat overigens maar 1 jaar gedaan omdat ik de handicap heb dat ik niet kan liegen, dat werkt in je nadeel als verkoper)
(zie dat ik ook al weer een halve pagina in het topic in beslag neem, sorry daarvoor)
heel klein toevoeginkje zie het als de Pro tip van de dag, oudere modellen hebben geen gezeik. maar als je persé een R1200 "X" wil kopen. Neem een 2de hands machine waar het gezeur al van is opgelost
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 17:18 ]
Snap ik, maar ik dacht dat de wielen misschien wel los in de krat zitten en door de dealer gemonteerd worden. Maar dan nog - afgezien van de slechte QC bij BMW - had die dealer wel even een rondje om de motor mogen maken. Toch? Ik vind het wél zijn verantwoordelijkheid. Ik betaal HEM en niet BMW en dan is een rondje om de motor maken voor dat geld dat ik 'm betaal. Dat verwacht ik van 'm. Ik vraag 'm niet de motor van binnen te controleren, maar een snelle visuele controle is toch niet teveel gevraagd?Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:51:
[...]
Het feit dat die bout loszit is niet de dealer zijn verantwoordelijkheid, maar die van de fabrieksmedewerkers van BMW.
Tuurlijk. Heel slordig, Maar betekent dat, dat BMW alles ongetest de fabriek uit stuurt? Overdrijven is ook een vak. Is het misschien mogelijk dat er iets is gebeurd nadat ie van de testbanks kwam? Of een component dat al niet helemaal goed was tijdens montage en dat later, bij een 2de keer op stroom écht stuk ging? Klinkt het voor jou logisch dat ze die dingen ongetest de fabriek uit sturen?Echter alleen bij BMW heb ik tot 2x toe (in 1 jaar) gezien dat de motor niet kon starten uit de krat (dus niet getest in de fabriek) Een geval was zelfs extreem slordig, het canbus herkende de startmotor niet!
Ja, als je dat roept, kun je natuurlijk elke uitspraak van mij diskwalificeren. Maar ik benader het gewoon met logica. Als dit soort dingen schering en inslag waren, had BMW écht niet dergelijke verkoop gehad en ook geen trouwe schare liefhebbers/fans. Als iPhones spontaan uit elkaar zouden vallen, zijn die fans ook snel klaar. Zelfs zij...Ik begrijp dat je als BMW rijder natuurlijk een zwak hebt voor het merk, net als Apple gebruikers zweren bij Mac´s
Bovendien heeft BMW in de autofabriek iig een behoorlijk goed QC systeem. Een vriend van me is erheen geweest en heeft een rondleiding gehad. Alle auto's krijgen een check en elke 25ste wordt grondig gecontroleerd. Als daar nl iets mis mee is, halen ze de 25 auto's uit die reeks allemaal uit de rij en controleren ze allemaal. Volgens mij doet elke fabrikant dat soort dingen, want achteraf door de dealer dingen laten herstellen kost veel meer geld. Ze besparen er dus niets mee.
Als je zegt dat ik een BMW fan ben die niets van kritiek accepteert, ken je mij niet. Als iets niet goed is, is iets niet goed. Ik heb zelf 2 BMW's gehad en nog nooit problemen gehad. Mijn ex-politie RT heeft ook bij zijn vorige eigenaar 0 problemen gehad. Alleen normale slijtage. En ik ken een aantal BMW rijders en volgens mij hebben die ook geen problemen. Niet meer dan dat ik ze met andere merken hoor. Op het RT forum lees ik geen buitensporige zaken. Ja, tuurlijk heeft er wel eens een met een nieuwe RT een probleem, maar dat is dan een garantieklus. Geen ellenlange topics over de matige kwaliteit van die dingen. Het zou toch moeten opvallen als het zo'n rommel was.
Ik kan ook zeggen dat jij het tegenovergestelde bent van wat je mij aanwrijft.
Verwijderd
mischien kom ik verkeerd over, ik noem je gaan "fanboy" of zoiets.
Dus als je je beledigt voelt, niet mijn intentie geweest. (meeste mensen hebben een zwak voor het merk dat ze rijden, ging er eerlijk gezegt van uit dat het bij jouw waarschijnlijk ook zo zou zijn. my bad)
Ik persoonlijk doe namelijk het tegenovergestelde, ik rijd een Speed triple.
FANTASTISCH BLOK maar de lak is van water verf, de spiegels zitten vast aan een stukje pisbakkenijzer dat roest terwijl je er naar kijkt, de vering hoewel instelbaar, heeft 9 klikken nutteloos een halve klik comfortabel en een halve klik te hard
Dus ik neem nooit meer een Triumph, de volgende word een 2de hands KTM Superduke 1200 R
(Overigens, zo´n bout kun je niet visueel controleren en geen 1 dealer gaat met een torquerwrench alle bouten nalopen)
Dus als je je beledigt voelt, niet mijn intentie geweest. (meeste mensen hebben een zwak voor het merk dat ze rijden, ging er eerlijk gezegt van uit dat het bij jouw waarschijnlijk ook zo zou zijn. my bad)
Ik persoonlijk doe namelijk het tegenovergestelde, ik rijd een Speed triple.
FANTASTISCH BLOK maar de lak is van water verf, de spiegels zitten vast aan een stukje pisbakkenijzer dat roest terwijl je er naar kijkt, de vering hoewel instelbaar, heeft 9 klikken nutteloos een halve klik comfortabel en een halve klik te hard
Dus ik neem nooit meer een Triumph, de volgende word een 2de hands KTM Superduke 1200 R
(Overigens, zo´n bout kun je niet visueel controleren en geen 1 dealer gaat met een torquerwrench alle bouten nalopen)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 17:49 ]
Wat dat "krat" verhaal betreft: Klopt, alleen worden de "kratten" zo klein mogelijk gemaakt zodat er zoveel mogelijk kratten in een (luchtvracht)container geplaatst kunnen worden.Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:51:
[...]
Dat die controle niet bestaand is bij BMW was me al bekend.
Motoren komen inderdaad in een "krat" of wel metaal chassis waar de machine word gevast gezet.
Kuipdelen worden appart gelevered omdat dingen als een windscherm te groot zijn om gemonteerd in die krat te krijgen.
Echter, dit rijklaar maken is dus gewoon weg het monteren van de dingen die er in de krat niet op konden.
De accu aankoppelen, mischien de ECU uitlezen en bezine er in.
Een motor MOET op een bank getest worden voordat ie de fabriek verlaat, emisie normen, vermogen afgifte etc etc.
Echter alleen bij BMW heb ik tot 2x toe (in 1 jaar) gezien dat de motor niet kon starten uit de krat (dus niet getest in de fabriek)
Een geval was zelfs extreem slordig, het canbus herkende de startmotor niet!
Ik begrijp dat je als BMW rijder natuurlijk een zwak hebt voor het merk, net als Apple gebruikers zweren bij Mac´s
Maar het verbaast me echt niets, maar dan ook echt niets. Dat die bout er niet goed in zat
(persoonlijke ervaring als verkoper van BMW, Honda, Kawa en Yamaha, dat overigens maar 1 jaar gedaan omdat ik de handicap heb dat ik niet kan liegen, dat werkt in je nadeel als verkoper)
(zie dat ik ook al weer een halve pagina in het topic in beslag neem, sorry daarvoor)
heel klein toevoeginkje zie het als de Pro tip van de dag, oudere modellen hebben geen gezeik. maar als je persé een R1200 "X" wil kopen. Neem een 2de hands machine waar het gezeur al van is opgelost
Ik ben vorig jaar bij Yamaha Europe mogen gaan kijken nadat ik m'n fiets op 28 Januari nieuw besteld had én dan staat 't ding er écht bij als een "hoopje onderdelen" in krat.
- 28-01-2012: Nieuwe fiets besteld bij de dealer, oude 2008 R6 van 't zelfde type ingerolen.
- 31-01-2012: Order doorgezet naar Yamaha EU.
- 31-01-2012: Fiets staat niet op voorraad -> Order door naar Yamaha (JP?)
- 01-02-2012: Fiets op 't vliegtuig vanuit Yamaha (JP?)
- 02-02-2012: Fiets op Schipholrijk bij Yamaha EU.
- 03-02-2012: Fiets komt in krat bij de dealer aan als een hoopje onderdelen (en niet gemonteerde voorvork i.v.m. ruimte in het krat).
- 04-02-2012: Dealer klust fiets in elkaar en controleert alles (afleverbeurt it is!!).
- 05-02-2012: * Will_M kan naar huis met een gloedje nieuwe R6 door de sneeuw
Verwijderd
voor mij is het al weer 6 jaar geleden dat ik als verkoper werkte.
wellicht dat tegenwoordig kratten inderdaad nog kleiner zijn
(maar een ZZR1400 kwam zo goed als kompleet in de krat, allen kuipje er op schroeven geloof ik)
wellicht dat tegenwoordig kratten inderdaad nog kleiner zijn
(maar een ZZR1400 kwam zo goed als kompleet in de krat, allen kuipje er op schroeven geloof ik)
Verwijderd
Even mijzelf quoten. Het gaat er nu toch echt van komenVerwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:57:
Ga ik toch misschien mijn Pegaso Factory na amper een jaar al verkopen - verliefd geworden op een Harley Sportster
http://link.marktplaats.nl/703617528
Wie heeft er nog leuke tips/ideeen voor me? Ik ben een beetje aan het kijken naar een andere motor.
Ik heb door een snowboard ongelukje tien dagen met mijn arm in het gips rondgelopen. Iets met een rail en grinden en eraf flikkeren. Don't ask.
Gelukkig bleek na tien dagen dat mijn pols niet gebroken was en dat het gips eraf kon. Nou mag je met gips geen auto besturen en dus heb ik dat tien dagen ook niet gedaan. Maar dat is wel verrekte lastig. Ik woon niet naast mijn werk en als afdelingshoofd is het wel handig dat ik aanwezig ben op mijn werk. Het openbaar vervoer is niet echt een optie. 3x zo lang onderweg dan met de auto.
Met zo'n arm in het gips besef je je heel snel dat autorijden wel erg handig is. Nou rij ik op een R1 en dan wil je nog wel eens wat te hard rijden of "truukjes" uithalen die niet zijn toegestaan op de openbare weg. "vroeger" werd dan bij de eerste overtreding je rijbewijs voor 10 dagen ingenomen. Zoals je hierboven kunt lezen is dat voor mij onhandig. Nou begreep ik laatst van iemand dat je nu tegenwoordig standaard veel langer (lees: maanden) je rijbewijs kwijt bent in plaats van 10 dagen. Dat is niet alleen onhandig, dat is onacceptabel
En ja, hiermee bereikt de overheid dus wat ze wil: mij mijn hobby en droom-motor afnemen
Nou rij ik voornamelijk voor de adrenalinekick en niet voor het uitzicht en de motor nodigt nogal uit tot 'hooligan' gedrag. Waar heb je zo'n ding anders voor?
Ik ben een beetje aan het kijken naar een opvolger voor mijn R1 en dan iets dat wat minder hooligan gedrag toelaat. Zonder meteen een Harley Road King of een Goldwing te willen gaan rijden. Het moet wel spannend blijven en het moet wel een beetje sturen. Laten we het zo zeggen.. Ik wil mijn kneesliders nog niet aan de wilgen hangen.
Een Speed Triple, KTM Superduke of Ducati Streetfighter of iets in die trand is niet echt een optie, je zult waarschijnlijk wel begrijpen waarom niet.
Wie heeft er goeie ideeen?
Ja, ik weet het.. gewoon normaal rijden op die R1..
Ik heb zelf al naar de volgende fietsen gekeken:
-Yamaha V-max 1700 (DUUR! zwakke versnellingsbak)
-Harley Nightrod/Streetrod ('maar 125pk' en veel gewicht)
-B-king (eh.. hooligan bike
)
-Norton Commando 961SF (25.000 euro exclusief BTW en BPM
)
Wie vult het lijstje aan?
Tips tot nu toe:
-Ducati Diavel (niet de mooiste motor ooit)
-CR&S DUU (ok ok, technisch mijn eigen aanvulling. Stuurt niet zoals hij eruit ziet.)
-Aprilia Tuono (hooligan bike)
-Leuke allroad (BMW GS met de halve Touratech catalogus erop?)
-Circuitfiets (maar een paar keer per jaar, afhankelijk van het weer)
-MT-01 (Met een paar aanpassingen potentieel een leuke fiets, al is hij nu al gedateerd)
-Harley Sportster (doe dan gelijk een "echte" harley, of een Streetrod)
-Aprilia Shiver (hooligan bike)
-zrx1200r/s, xjr1300 ohlins, bandit 1200 of andere zware/grote nakedbike. (met een paar aanpassingen potentieel leuke fietsen)
Ik heb door een snowboard ongelukje tien dagen met mijn arm in het gips rondgelopen. Iets met een rail en grinden en eraf flikkeren. Don't ask.

Met zo'n arm in het gips besef je je heel snel dat autorijden wel erg handig is. Nou rij ik op een R1 en dan wil je nog wel eens wat te hard rijden of "truukjes" uithalen die niet zijn toegestaan op de openbare weg. "vroeger" werd dan bij de eerste overtreding je rijbewijs voor 10 dagen ingenomen. Zoals je hierboven kunt lezen is dat voor mij onhandig. Nou begreep ik laatst van iemand dat je nu tegenwoordig standaard veel langer (lees: maanden) je rijbewijs kwijt bent in plaats van 10 dagen. Dat is niet alleen onhandig, dat is onacceptabel
En ja, hiermee bereikt de overheid dus wat ze wil: mij mijn hobby en droom-motor afnemen
Nou rij ik voornamelijk voor de adrenalinekick en niet voor het uitzicht en de motor nodigt nogal uit tot 'hooligan' gedrag. Waar heb je zo'n ding anders voor?
Ik ben een beetje aan het kijken naar een opvolger voor mijn R1 en dan iets dat wat minder hooligan gedrag toelaat. Zonder meteen een Harley Road King of een Goldwing te willen gaan rijden. Het moet wel spannend blijven en het moet wel een beetje sturen. Laten we het zo zeggen.. Ik wil mijn kneesliders nog niet aan de wilgen hangen.
Een Speed Triple, KTM Superduke of Ducati Streetfighter of iets in die trand is niet echt een optie, je zult waarschijnlijk wel begrijpen waarom niet.
Wie heeft er goeie ideeen?
-B-king (eh.. hooligan bike

-Norton Commando 961SF (25.000 euro exclusief BTW en BPM

Tips tot nu toe:
-CR&S DUU (ok ok, technisch mijn eigen aanvulling. Stuurt niet zoals hij eruit ziet.)
-Leuke allroad (BMW GS met de halve Touratech catalogus erop?)
-Circuitfiets (maar een paar keer per jaar, afhankelijk van het weer)
-MT-01 (Met een paar aanpassingen potentieel een leuke fiets, al is hij nu al gedateerd)
-Harley Sportster (doe dan gelijk een "echte" harley, of een Streetrod)
-Aprilia Shiver (hooligan bike)
-zrx1200r/s, xjr1300 ohlins, bandit 1200 of andere zware/grote nakedbike. (met een paar aanpassingen potentieel leuke fietsen)
[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 04-08-2013 21:34 ]
Have a wheelie good weekend!
Ik zie niet echt veel verschil tussen een R1 en de motoren die je opnoemt als vervanger. Met die motoren kan je net zo goed binnen 3 sec volggas over de invorderingsgrens zitten. Ik kan mij niet voorstellen dat als je wat meer rechtop zit en iets minder vermogen hebt dat je dan opeens wel rustig gaat rijden. Je zal dan denk ik een schakelbrommer moeten gaan rijden of je gedrag aanpassen en niet de motor.
Ducati diavelFragDaddy schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:55:
Wie heeft er nog leuke tips/ideeen voor me? Ik ben een beetje aan het kijken naar een andere motor.
Ik heb door een snowboard ongelukje tien dagen met mijn arm in het gips rondgelopen. Iets met een rail en grinden en eraf flikkeren. Don't ask.Gelukkig bleek na tien dagen dat mijn pols niet gebroken was en dat het gips eraf kon. Nou mag je met gips geen auto besturen en dus heb ik dat tien dagen ook niet gedaan. Maar dat is wel verrekte lastig. Ik woon niet naast mijn werk en als afdelingshoofd is het wel handig dat ik aanwezig ben op mijn werk. Het openbaar vervoer is niet echt een optie. 3x zo lang onderweg dan met de auto.
Met zo'n arm in het gips besef je je heel snel dat autorijden wel erg handig is. Nou rij ik op een R1 en dan wil je nog wel eens wat te hard rijden of "truukjes" uithalen die niet zijn toegestaan op de openbare weg. "vroeger" werd dan bij de eerste overtreding je rijbewijs voor 10 dagen ingenomen. Zoals je hierboven kunt lezen is dat voor mij onhandig. Nou begreep ik laatst van iemand dat je nu tegenwoordig standaard veel langer (lees: maanden) je rijbewijs kwijt bent in plaats van 10 dagen. Dat is niet alleen onhandig, dat is onacceptabel En ja, hiermee bereikt de overheid dus wat ze wil: mij mijn hobby en droom-motor afnemen![]()
Wie heeft er goeie ideeen?Ja, ik weet het.. gewoon normaal rijden op die R1..
-B-king (eh.. hooligan bike![]()
)
-Norton Commando 961SF (25.000 euro exclusief BTW en BPM)
No signature required.
Het gaat niet zo zeer om pure snelheid. Ik rij niet overal 200+ ofzo.PilatuS schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:02:
Ik zie niet echt veel verschil tussen een R1 en de motoren die je opnoemt als vervanger. Met die motoren kan je net zo goed binnen 3 sec volggas over de invorderingsgrens zitten. Ik kan mij niet voorstellen dat als je wat meer rechtop zit en iets minder vermogen hebt dat je dan opeens wel rustig gaat rijden. Je zal dan denk ik een schakelbrommer moeten gaan rijden of je gedrag aanpassen en niet de motor.
Mijn R1 is aardig aangepast (ohlins vering, ander uitlaatsysteem, snelgas, meer grondspeling, etc) en echt een monster. Dat ding werkt alleen maar als je er "vol voor gaat" zeg maar. En dat doen we dan ook. Ik rij niet 200+ op de snelweg, maar ik rij af en toe wel echt sportief over bochtige weggetjes enzo. En zo'n R1 nodig er echt toe uit om erg agressief te sturen. En dat kun je proberen op een 300kg wegende V-max, maar daarmee kun je nooit zo rijden als op een R1.
Ik ga hier niet uitgebreid overtredingen op zitten noemen.
Dank voor de tip. Die had ik al wel bekeken.
Maar ik vind persoonlijk dat bij een custom/nakedbike het blok goed zichtbaar moet zijn. En die Diavel heeft alleen plastic aan de zijkant van die fiets hangen. Hadden ze net zo goed een racekuip omheen kunnen hangen.
Nee, dan zou ik nog eerder voor een CR&S DUU gaan. Schijnt alleen voor geen meter te rijden en is ook niet echt onderhoudsvrij.

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 04-08-2013 00:14 ]
Leuke suggestie. Past helaas prima in het rijtje van KTM superduke, speed triple en duc streetfighter. Geen optie.. Mijn ervaring met het rijden op vergelijkbare fietsen is dat ik met die fiets de voorband waarschijnlijk nooit zal hoeven te vervangen
Nee, dan ga ik niet op vooruit qua hooligan gedrag
[ Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 04-08-2013 00:26 ]
Als je iets zoekt wat niet hard door de bochten gaat zijn er genoeg keuze's. Alleen dat en toch mooi, sportief en niet oubollig is lastig. Kan je niet gewoon de rearsets van je R1 iets van 10cm omlaag plaatsen ?
Waar het mij om gaat: Stel ik zou een V-max kopen.. Daar kun je nog best aardig mee sturen, alleen het is harder werken en je kunt natuurlijk lang niet zo ver gaan als met een supersport fiets. Maar het zal nog best spannend sturen als je er echt voor gaat zitten. Beetje glijden misschien met 200pk en tourbandjesPilatuS schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:35:
Als je iets zoekt wat niet hard door de bochten gaat zijn er genoeg keuze's. Alleen dat en toch mooi, sportief en niet oubollig is lastig. Kan je niet gewoon de rearsets van je R1 iets van 10cm omlaag plaatsen ?
Het gaat puur om de kick en niet (meer) om de rondetijden.
En een V-max laat het typische hooligan gedrag ook wat minder toe. Te lang en te zwaar.
Inmiddels ben ik verder met mijn beslissing over mijn volgende motor, het rijtje is korter geworden 
1. BMW F800GT
2. Yamaha Fazer8
3. Suzuki V-Strom (BR of 1000)
4. BMW G 650 GS
5. Kawasaki Versys
Gesorteerd op mooi naar minder mooi
Nu hoor ik alleen van alles en iedereen: "Wat? Je wilt in de winter rijden? Maar... pekel!" -- verkopers lopen nog net niet gillend van me weg terwijl ik met een portemonnee met 12k in Euro's erin loop te wapperen.
What-the-F is nou het grote probleem? Auto's hebben veelal ook genoeg open ruimte onder de wagen zodat pekel naar binnen komt, als het al niet via de radiator grille naar binnen spat allemaal. Motoren zijn toch ook gebouwd als vervoersmiddel zou je zeggen. Zeker die zogenaamde "all-road" modellen zouden tegen een stootje moeten kunnen. De reclamefoto's staan vol met modderige motoren waar ze mee door idyllische off-road wateren racen.
Stel, het is winter. De weg is droog, maar het is 2 graden aan de grond. Dan wil ik in redelijke comfort op de motor stappen en naar mijn werk kunnen rijden. Ja, er ligt waarschijnlijk pekel op de grond. Dat is zout. Dat is funest voor je motor. Snap ik.
1. WD40 of siliconenspray erop en iedere 2 weken goed afspuiten/inspuiten bij een wasserette?
2. Cruciale onderdelen goed handmatig onderhouden zo eens per week?
3. Zelfs als je dat niet doet: then what?
Serieus, "then what?" Ik heb jaren in een auto gereden waar het motorblok in het luchtledige hing (bij wijze van..) waar alle pekel ook zo bij kon. Hier heb ik nog nooit, maar dan ook nooit een probleem mee gehad, en toch zeker 4 winters dagelijks mee heb gereden.
Inmiddels weet ik wel wat ik wil en wat mijn budget is, maar op de reacties van verkopers afgaande kan ik mezelf beter melden bij het dichtstbijzijnde gesticht voor mentaal gehandicapten.
Rijdt er dan niemand 12 maanden per jaar, weer of geen weer?
1. BMW F800GT
2. Yamaha Fazer8
4. BMW G 650 GS
5. Kawasaki Versys
Nu hoor ik alleen van alles en iedereen: "Wat? Je wilt in de winter rijden? Maar... pekel!" -- verkopers lopen nog net niet gillend van me weg terwijl ik met een portemonnee met 12k in Euro's erin loop te wapperen.
What-the-F is nou het grote probleem? Auto's hebben veelal ook genoeg open ruimte onder de wagen zodat pekel naar binnen komt, als het al niet via de radiator grille naar binnen spat allemaal. Motoren zijn toch ook gebouwd als vervoersmiddel zou je zeggen. Zeker die zogenaamde "all-road" modellen zouden tegen een stootje moeten kunnen. De reclamefoto's staan vol met modderige motoren waar ze mee door idyllische off-road wateren racen.
Stel, het is winter. De weg is droog, maar het is 2 graden aan de grond. Dan wil ik in redelijke comfort op de motor stappen en naar mijn werk kunnen rijden. Ja, er ligt waarschijnlijk pekel op de grond. Dat is zout. Dat is funest voor je motor. Snap ik.
1. WD40 of siliconenspray erop en iedere 2 weken goed afspuiten/inspuiten bij een wasserette?
2. Cruciale onderdelen goed handmatig onderhouden zo eens per week?
3. Zelfs als je dat niet doet: then what?
Serieus, "then what?" Ik heb jaren in een auto gereden waar het motorblok in het luchtledige hing (bij wijze van..) waar alle pekel ook zo bij kon. Hier heb ik nog nooit, maar dan ook nooit een probleem mee gehad, en toch zeker 4 winters dagelijks mee heb gereden.
Inmiddels weet ik wel wat ik wil en wat mijn budget is, maar op de reacties van verkopers afgaande kan ik mezelf beter melden bij het dichtstbijzijnde gesticht voor mentaal gehandicapten.
Rijdt er dan niemand 12 maanden per jaar, weer of geen weer?
Ik rij ongeveer 9 maanden per jaar. Ik snap dat pekel verhaal niet. Het enige wat ik wel doe is mijn motor vaker wassen in de winter. En rustiger rijden en dikker kleden.Blue-eagle schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:17:Nu hoor ik alleen van alles en iedereen: "Wat? Je wilt in de winter rijden? Maar... pekel!" -- verkopers lopen nog net niet gillend van me weg terwijl ik met een portemonnee met 12k in Euro's erin loop te wapperen.
Ik heb er geen problemen mee. Het ligt denk ik wel aan met wat voor motor je rijd. Ik zie geen Hayabusa's rondrijden in November; voornamelijk alleen BMW GS'sjes, V-Strom's en andere toerbuffels.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
leuke allroad? door de blubber ploegen en daarna het asfalt op. denken dat je al over de 140 zit en dan nog maar 80 op de teller hebben

10 maanden per jaar.Blue-eagle schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:17:
Eigen ervaring: Mits je het goed onderhoudt kan het prima. Zelfs als je er 0,0 aan doet kan het prima. Zelfs de motor dag in, dag uit buiten voor je huis staat je dat ding alleen aan raakt om het stukje huis -> werk en andersom te doen, het weken lang onder de -5 is, er vrijwel iedere avond wordt gestrooid dan kan het nog prima.
Pekel verhaal is volgens mij alleen in het leven geroepen zodat mensen hun motor makkelijk kunnen verkopen.
Tuurlijk, pekel is zout, dat tast alles aan, je motor is niet zo beschermd als de auto en de meeste mensen willen eigenlijk alleen in het seizoen rijden op een super mooi blinkend puur zomer machine. Maar om heel eerlijk te zijn is dat hele pekel verhaal verwaarloosbaar, je merkt er echt helemaal niks van voor/tijdens/na het rijden.
Pekel maakt je motor niet stuk, wel minder mooi. Maar mijn overbuurman rijdt er met zijn GS ook doorheen, en zijn motor ziet er erg goed uit, ondanks dat die al meer dan 100k erop heeft staan. Dus het kan wel!
Kijk, mijn motor heeft ook in de pekel gereden, en dat zie je aan de uitlaatbuizen en het blok, en dat zal de verkoopwaarde geen goed doen.
@FragDaddy
Dus je kunt je rijbewijs niet kwijtraken, of het vermogen om te rijden tengevolge van eventueel lichamelijk letsel, maar je hebt wel de tendens om de grens op te zoeken. Glijden met wat tourbandjes lijkt me net zo risicovol als op de dijk je knie aan de grond zetten. Immers, een highsider zit in een klein hoekje.
Ik denk dat er maar een oplossing is. Of een chauffeur inhuren als je niet meer kunt rijden, of ergens anders gaan wonen/werken. Of laten we gek doen, gewoon normaal rijden
Kijk, mijn motor heeft ook in de pekel gereden, en dat zie je aan de uitlaatbuizen en het blok, en dat zal de verkoopwaarde geen goed doen.
@FragDaddy
Dus je kunt je rijbewijs niet kwijtraken, of het vermogen om te rijden tengevolge van eventueel lichamelijk letsel, maar je hebt wel de tendens om de grens op te zoeken. Glijden met wat tourbandjes lijkt me net zo risicovol als op de dijk je knie aan de grond zetten. Immers, een highsider zit in een klein hoekje.
Ik denk dat er maar een oplossing is. Of een chauffeur inhuren als je niet meer kunt rijden, of ergens anders gaan wonen/werken. Of laten we gek doen, gewoon normaal rijden
[ Voor 42% gewijzigd door Marc Rademaker op 04-08-2013 10:06 ]
zrx1200r/s, xjr1300 ohlins, bandit 1200? Kauwgomballen frame met leuk vermogen.FragDaddy schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:45:
[...]
Waar het mij om gaat: Stel ik zou een V-max kopen.. Daar kun je nog best aardig mee sturen, alleen het is harder werken en je kunt natuurlijk lang niet zo ver gaan als met een supersport fiets. Maar het zal nog best spannend sturen als je er echt voor gaat zitten. Beetje glijden misschien met 200pk en tourbandjesMaar voor de toeschouwer lijkt het veel minder hard te gaan dan een supersport fiets terwijl het misschien voor de rijder net zo spannend is en misschien nog wel harder werken.
Het gaat puur om de kick en niet (meer) om de rondetijden.
En een V-max laat het typische hooligan gedrag ook wat minder toe. Te lang en te zwaar.
FragDayy: Waarom niet de R1 eruit en alleen een circuit motor terug? Dan heb je helemaal geen behoefte meer om op de openbare weg te rijden. Zelf heb ik nog een ouwe ducati monster m600 uit 1996 voor op de weg. Kan niet op het achterwiel en top is 180. En dat haal je alleen berg afwaarts, zon in de rug en stront aan de banden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Al eens aan een boxer (BMW RxxxxR of GS) gedacht? Bruut veel koppel bij bijna geen toeren, en (relatief) lag zwwartepunt, dus zelfs op lage snelheden al een flink "snel" gevoel.Blue-eagle schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:17:
Inmiddels ben ik verder met mijn beslissing over mijn volgende motor, het rijtje is korter geworden
1. BMW F800GT
2. Yamaha Fazer8
4. BMW G 650 GS
5. Kawasaki Versys
Helemaal met je aanpassingen van je R1 (en de redden dat je daar nu vanaf wilt), lijkt het me een poging waard...
Gisteren avond met Noenie in Amsterdam geweest, zelf op een boot de hele dag geweest
Noenie heeft een beetje door de stad gereden. Totdat de motor er mee stopte 
Denken eigenlijk dat er iets mis is met de koppeling, als je de koppelingshendel intrekt dan ontkoppelt de motor niet, de hendel gaat wel 'gewoon' met een weerstand, voelt dus niet aan alsof het afgebroken is oid.
Maar wat het wel is ? Geen idee
Het is trouwens een Honda CBR600F uit 1988
Was nog een hele toer om de motor weer terug te brengen naar huis
eerst de motor in Amsterdam ergens neergezet, de tram de auto gaan halen. Toen nog een aanhanger huren, gelukkig buren met oprij platen
Onderweg twee keer de motor weer opnieuw goed vastgezet, bij de eerste keer hadden we alleen wéér pech
Karma is een bitch enzo
. Motor zat weer vast enzo, wij de auto proberen te starten, accu leeg
Gelukkig kabels bij ons een aardige mevrouw en meneer aangehouden met een Polo die ons wel wilde helpen
.
Motor staat ondertussen weer thuis bij Noenie
Nu alleen nog weten wat nou het probleem is 
Misschien nog lieve collega GoT'ers die aan de hand van dit verhaal hier iets uit kunnen halen ?
Denken eigenlijk dat er iets mis is met de koppeling, als je de koppelingshendel intrekt dan ontkoppelt de motor niet, de hendel gaat wel 'gewoon' met een weerstand, voelt dus niet aan alsof het afgebroken is oid.
Was nog een hele toer om de motor weer terug te brengen naar huis

Onderweg twee keer de motor weer opnieuw goed vastgezet, bij de eerste keer hadden we alleen wéér pech

Motor staat ondertussen weer thuis bij Noenie

Misschien nog lieve collega GoT'ers die aan de hand van dit verhaal hier iets uit kunnen halen ?
R1200R bedoel je? Absoluut een mooie machine, maar geen ruitje (standaard) en mogelijk niet zo geschikt voor all-year actie als een F800 (GT of ST). De GS-jes staan op mijn lijst van verzoeken voor een proefritEgMaf schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Al eens aan een boxer (BMW RxxxxR of GS) gedacht? Bruut veel koppel bij bijna geen toeren, en (relatief) lag zwwartepunt, dus zelfs op lage snelheden al een flink "snel" gevoel.
Een algemene motorverkoper hier in de buurt (Motoport Amsterdam) gaf overigens aan dat BMW minder makkelijk en betaalbaar is vergeleken met een Japanner zoals de V-Strom. De laatste zou je bij praktisch iedere non-branded motor dealer in onderhoud kunnen plaatsen, maar een BMW vereist ook echt een BMW-dealer.
Nu zie ik dat zelf niet als een bezwaar (ik heb mijn H-D ook maar bij 1 dealer in onderhoud), en de kosten voor die Amerikaanse motoren vallen me ook alleszins mee, maar is BMW nou bijzonder veel duurder qua materiaal en dergelijke?
wie had het laatst over de iron butt gebeuren. volgens mij heb ik vorige week onofficieel de saddlesore 2000k uitgereden als ik hem gedocumenteerd had
had het 's ochtends alleen nog niet bedacht.
dus dat hele voorbereiden en volhangen wat sommige deden slaat eigenlijk nergens op

dus dat hele voorbereiden en volhangen wat sommige deden slaat eigenlijk nergens op

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 04-08-2013 14:58 ]
Verwijderd
Ik ben net helaas bij ons in het centrum op een straat met veel zijstraten én veel kinderen (die zichtbaar aan het spelen waren naast de weg) een motorrijder tegengekomen die even naar de 80 toe trok op een 30-weg. Kreeg een middelvinger retour toen ik naar hem wuifde dat hij zachter moest gaan rijden...
Ik vind het zo jammer dat ik met een hele dag buiten een zo iemand tegen kom waardoor elke ouder/anderen met verantwoordelijkheidsgevoel zich herinnert 'motorrijders zijn gevaarlijk'.
Ik vind het zo jammer dat ik met een hele dag buiten een zo iemand tegen kom waardoor elke ouder/anderen met verantwoordelijkheidsgevoel zich herinnert 'motorrijders zijn gevaarlijk'.
niet oplettede rondkloters zijn gevaarlijk ook al rijden ze maar 15Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:22:
Ik ben net helaas bij ons in het centrum op een straat met veel zijstraten én veel kinderen (die zichtbaar aan het spelen waren naast de weg) een motorrijder tegengekomen die even naar de 80 toe trok op een 30-weg. Kreeg een middelvinger retour toen ik naar hem wuifde dat hij zachter moest gaan rijden...

en degene die midden op een zebrapad gaan stilstaan de weg op springen of andere capriolen zijn van mij.
Verwijderd
Yamaha mt-01:FragDaddy schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:55:
Tips tot nu toe:

Harley sportster xr 1200

Verwijderd
Tja. Gestolen motor, eigenaar + vrienden komen verhaal halen.
Nu kan je natuurlijk zeggen: "Ja, maar, waarom laten ze dat dan niet aan de politie over?", ware het niet dat de dief eerst afstand moet doen van de gestolen goederen en dat de kans erg klein is dat je vandaag de dag überhaupt serieus wordt genomen door de politie.
Als die man nou ergens geflitst werd en z'n boetes niet had betaald, stonden er natuurlijk al 3 belastingambtenaren onder politiebegeleiding voor z'n deur. Leuk he, Nederlandse rechtsstaat.
Nu kan je natuurlijk zeggen: "Ja, maar, waarom laten ze dat dan niet aan de politie over?", ware het niet dat de dief eerst afstand moet doen van de gestolen goederen en dat de kans erg klein is dat je vandaag de dag überhaupt serieus wordt genomen door de politie.
Als die man nou ergens geflitst werd en z'n boetes niet had betaald, stonden er natuurlijk al 3 belastingambtenaren onder politiebegeleiding voor z'n deur. Leuk he, Nederlandse rechtsstaat.
Ja, en met 80 en scherp sta jij met 2m stil als iemand de straat op rent. Als je zo goed kunt rijden, weet je waneer je hard kunt rijden. En dat is dus per definitie niet in een woonwijk. Punt. Ik hoor ze bij mij door de straat ook regelmatig even lekker doortrekken. Boeit me niet of ze nou wel of niet te hard rijden, het is aso. Ze hebben geen idee wat voor een teringherrie het bij mij in huis is. En ik woon 2 hoog. Waarschijnlijk is het daarom erger dan beneden, maar als je al een herriepijp hebt, heb je dan zo weinig fatsoen om even je kak in te houden als je door een stadje rijdt? Hebben die sukkels dan zo'n klein pikkie dat ze constant moeten bokito-en? Ik snap het niet.DECOY88 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
niet oplettede rondkloters zijn gevaarlijk ook al rijden ze maar 15liever 80 en scherp dan 30 en een beetje om je heen kijken. en kon je zijn teller zien? door het volume en hoog toerental lijkt het al snel veel harder te gaan dan het daadwerkelijk gaat.
Kom maar open degene die midden op een zebrapad gaan stilstaan de weg op springen of andere capriolen zijn van mij.
Verwijderd
z800?EgMaf schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Al eens aan een boxer (BMW RxxxxR of GS) gedacht? Bruut veel koppel bij bijna geen toeren, en (relatief) lag zwwartepunt, dus zelfs op lage snelheden al een flink "snel" gevoel.
Helemaal met je aanpassingen van je R1 (en de redden dat je daar nu vanaf wilt), lijkt het me een poging waard...
schijnt goede stap verbeterd te zijn vergeleken met de voorgangerr
streettriple?
-1. Vrijdag een lekke achterband opgelopen op de A8. Van ring west -> A8 op hing ik leuk in de bocht, op de A8 reageerde de fiets anders. Bij zaandijk er af, en het was al gauw duidelijk, lek.
Mbv een prop van de ANWB thuis kunnen komen. Wel zuur, band zat er nog geen 2000km op
Mbv een prop van de ANWB thuis kunnen komen. Wel zuur, band zat er nog geen 2000km op

Vrijdag ochtend helemaal klaar om te vertrekken:
Vespa vol geladen met bagage voor 2 personen voor 2 nachtjes in een hutje op de Veluwe.
Kleren, toiletartikelen, handdoeken, zwemkleding, gewone kleding, en wat keuken zooi + wat te eten en drinken voor onderweg. Oja en 2 slaapzakken, kussenslopen en een hoeslaken.
Dat was de top koffer tot de rand toe vol, onder het zadel helemaal vol, rugzakje aan de bagage haak tussen mijn benen en de 2 slaapzakken als een rol voorop gebonden.
Was wel ff afzien met de 37 graden maar wel tof om ook zo eens een weekendje weg te gaan (normaal gaan we altijd met onze camper weg).
Wel nog even een vertraagde start:
Reed de straat uit vroeg mijn vrouw of ik haar slippers had in gepakt.. Nee was mijn antwoord dus weer terug naar huis.
Daar de Vespa uit gezet, slippers onder het zadel er bij gepropt weer op gestapt wilde het ding niet meer starten...
Accu leeg... DOH! wat een timing.
Wij er weer af, nieuwe accu gehaald met de auto, gemonteerd even half uurtje laten uit zuren (moest hem nog zelf vullen) Vespa aan geslingerd en gaan rijden.
Wat nou eerst 2 uur aan de druppel lader voor de volle 100% capaciteit..
Dus als er ergens tussen Eindhoven en Ede iemand een vol gepakte Vespa heeft zien rijden die naar jou (als niet terug zwaaiende motor rijder) heeft gezwaaid dan was ik het..
Vespa vol geladen met bagage voor 2 personen voor 2 nachtjes in een hutje op de Veluwe.
Kleren, toiletartikelen, handdoeken, zwemkleding, gewone kleding, en wat keuken zooi + wat te eten en drinken voor onderweg. Oja en 2 slaapzakken, kussenslopen en een hoeslaken.
Dat was de top koffer tot de rand toe vol, onder het zadel helemaal vol, rugzakje aan de bagage haak tussen mijn benen en de 2 slaapzakken als een rol voorop gebonden.
Was wel ff afzien met de 37 graden maar wel tof om ook zo eens een weekendje weg te gaan (normaal gaan we altijd met onze camper weg).
Wel nog even een vertraagde start:
Reed de straat uit vroeg mijn vrouw of ik haar slippers had in gepakt.. Nee was mijn antwoord dus weer terug naar huis.
Daar de Vespa uit gezet, slippers onder het zadel er bij gepropt weer op gestapt wilde het ding niet meer starten...

Accu leeg... DOH! wat een timing.
Wij er weer af, nieuwe accu gehaald met de auto, gemonteerd even half uurtje laten uit zuren (moest hem nog zelf vullen) Vespa aan geslingerd en gaan rijden.
Wat nou eerst 2 uur aan de druppel lader voor de volle 100% capaciteit..
Dus als er ergens tussen Eindhoven en Ede iemand een vol gepakte Vespa heeft zien rijden die naar jou (als niet terug zwaaiende motor rijder) heeft gezwaaid dan was ik het..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een vespa met batterij is geen echte vespa
Heeft dat ding geen kickstart dan?
Ik dacht dat je scooters wel kon aanrennen ?

Nope geen kickstarter, het is een GTS (een 4takt) die hebben geen kickstarter.Baggeraar schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:59:
Een vespa met batterij is geen echte vespa![]()
Wil je mijn adres dan mag je ff komen rennen hier in de straat samen met mijn (150kg) Vespa..Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:01:
Ik dacht dat je scooters wel kon aanrennen ?![]()
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Kom een keer naar de Wittenvrouwenstraat. Daar komt elk uur minstens 3 keer een motor langs die denkt dat iedereen klaarkomt als hij een keer gasgeeft. Het liefst van die mensen zonder kledij die op 1cilinders rijden. Mag je raden wat voor een volk dat is. Mooiste is die gozer op zijn opgevoerde scooter die achter een yamaha MT aanrijdt en probeert te revven. Hilarisch, daar kan ik dan wel weer om lachen. Maar niet alleen die mensen hoor, eigenlijk bijna elke motor, op de enkele toermotor na, van die degelijke 40+ers, fijne mensen zijn dat toch.mphilipp schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:55:
[...]
Ja, en met 80 en scherp sta jij met 2m stil als iemand de straat op rent. Als je zo goed kunt rijden, weet je waneer je hard kunt rijden. En dat is dus per definitie niet in een woonwijk. Punt. Ik hoor ze bij mij door de straat ook regelmatig even lekker doortrekken. Boeit me niet of ze nou wel of niet te hard rijden, het is aso. Ze hebben geen idee wat voor een teringherrie het bij mij in huis is. En ik woon 2 hoog. Waarschijnlijk is het daarom erger dan beneden, maar als je al een herriepijp hebt, heb je dan zo weinig fatsoen om even je kak in te houden als je door een stadje rijdt? Hebben die sukkels dan zo'n klein pikkie dat ze constant moeten bokito-en? Ik snap het niet.
[...]
Kom maar op
Van dat filmpje kan ik trouwens niks maken. DIe vent die naar buiten komt, dat was de 'nieuwe' eigenaar? Welke motor gaat het om? Degene die de motor op kwam halen had nog reserve-sleutels? Ik was erop gesprongen en weggereden. Het is niet alsof die vent aangifte gaat doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 04-08-2013 20:42 ]
Ik zwaai ook naar motorscooters en motoragenten. Alleen zwaaien die juist zelden terug (misschien omdat ze het niet verwachten ).Bommes schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:53:
...
Ik kom bijna iedere dag een scooter tegen op de Algerabrug, zwaai naar hem en blijf dat net zo lang doen totdat hij ook een arm beweegt hahaha, hij zal het eens leren.
Maaruh, met al die bepakking, had jij niet beter een GS kunnen nemen?
Ja een GS was ook leuk geweest maar die is net te zwaar voor achter op onze camper..
Indian is weer helemaal terug. Maar als ik eerlijk ben, had het net zo goed een HD kunnen zijn. Ik zie het verschil niet zo goed, afgezien van het logo. Maar waarschijnlijk ziet een liefhebber het meteen.

Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:49:
Gisteren avond met Noenie in Amsterdam geweest, zelf op een boot de hele dag geweestNoenie heeft een beetje door de stad gereden. Totdat de motor er mee stopte
Was nog een hele toer om de motor weer terug te brengen naar huiseerst de motor in Amsterdam ergens neergezet, de tram de auto gaan halen. Toen nog een aanhanger huren, gelukkig buren met oprij platen
![]()
Onderweg twee keer de motor weer opnieuw goed vastgezet, bij de eerste keer hadden we alleen wéér pechKarma is een bitch enzo
. Motor zat weer vast enzo, wij de auto proberen te starten, accu leeg
Gelukkig kabels bij ons een aardige mevrouw en meneer aangehouden met een Polo die ons wel wilde helpen
.
Motor staat ondertussen weer thuis bij NoenieNu alleen nog weten wat nou het probleem is
En zo zag het er s'nachts uit...rond twaalf uur s'nachts

Was nog een heel gekut trouwens om alles bij elkaar te krijgen om de motor ook daadwerkelijk mee te kunnen krijgen
Owja, als er nog mede GoT'ers zijn die een suggestie hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 04-08-2013 23:11 ]
Iedereen bedankt voor alle suggesties tot nog toe. Ik heb ze in mijn originele post bijgewerkt en mijn eerste bedenkingen erbij gezet. Het wordt al een aardig lijstje!
Wie heeft er nog meer leuke suggesties?
Zie voor bijgewerkt lijstje deze post: FragDaddy in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Edit: Dit filmpje even bekeken.. YouTube: No test for old men - 2010 BMW R 1200 GS wheelies and stoppies!
Nope. Geen GS voor mij. Ziet er allemaal veel te makkelijk en leuk uit. Dan rij ik hetzelfde als op mijn R1, maar dan door de berm in plaats van over de weg. Zal vast niet positief worden beoordeeld door de mannen in blauw.
Daarnaast heb ik niet echt de ruimte om een motor-trailer en alle andere aanverwante benodigdheden op te slaan.
Maar.. Ik wil ooit nog wel een keer een "snel" rondje Assen doen
Wie heeft er nog meer leuke suggesties?
Zie voor bijgewerkt lijstje deze post: FragDaddy in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Zeker een overweging! Dikke GS met de halve Touratech catalogus erop ofzo. Groot nadeel: Onderstaande ziet er veel te leuk uit en ik denk niet dat een GS met zo'n rijstijl betaalbaar in onderhoud zal zijn. Als ik al zie wat ik aan kosten heb voor mijn (relatief bulletproof) R1.DECOY88 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 03:10:
[...]
leuke allroad? door de blubber ploegen en daarna het asfalt op. denken dat je al over de 140 zit en dan nog maar 80 op de teller hebben

Edit: Dit filmpje even bekeken.. YouTube: No test for old men - 2010 BMW R 1200 GS wheelies and stoppies!
Nope. Geen GS voor mij. Ziet er allemaal veel te makkelijk en leuk uit. Dan rij ik hetzelfde als op mijn R1, maar dan door de berm in plaats van over de weg. Zal vast niet positief worden beoordeeld door de mannen in blauw.
Wil je een eerlijk antwoord? Ik heb zoveel zelfvertrouwen in mijn eigen kunnen dat ik minder bang ben voor fysieke problemen als gevolg van mijn rijstijl dan voor mijn rijbewijs.Marc Rademaker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 09:57:
@FragDaddy
Voor mijn gevoel kun je maar een paar keer per jaar het circuit op, kost het de hoofdprijs en moet je een half jaar vantevoren boeken zodat je geen idee hebt of het een beetje goed weer is. Dat zijn zo'n beetje mijn bezwaren tegen circuitrijdenTylen schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:46:
FragDayy: Waarom niet de R1 eruit en alleen een circuit motor terug? Dan heb je helemaal geen behoefte meer om op de openbare weg te rijden. Zelf heb ik nog een ouwe ducati monster m600 uit 1996 voor op de weg. Kan niet op het achterwiel en top is 180. En dat haal je alleen berg afwaarts, zon in de rug en stront aan de banden.
[ Voor 99% gewijzigd door FragDaddy op 04-08-2013 21:49 ]
gestroomlijnde spatbordenmphilipp schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:54:
Indian is weer helemaal terug. Maar als ik eerlijk ben, had het net zo goed een HD kunnen zijn. Ik zie het verschil niet zo goed, afgezien van het logo. Maar waarschijnlijk ziet een liefhebber het meteen.
[afbeelding]

@fragdaddy
Aangezien je een 'lastig geval' bent, zijn eerlijke antwoorden wel zo handig
Maar als een 1200GS jou niet kan temmen, dan is een harley of een goldwing waarschijnlijk toch het enige waar je voor kunt gaan. Zo'n 1200GS is log en zwaar, en ja je kunt er stevig mee doorrijden, zoek maar eens op nurburgring-filmpjes, is het eigenlijk precies wat je zelf zei, een stuk harder werken en toch ga je een stuk minder hard dan op je R1.
Maar als een 1200GS jou niet kan temmen, dan is een harley of een goldwing waarschijnlijk toch het enige waar je voor kunt gaan. Zo'n 1200GS is log en zwaar, en ja je kunt er stevig mee doorrijden, zoek maar eens op nurburgring-filmpjes, is het eigenlijk precies wat je zelf zei, een stuk harder werken en toch ga je een stuk minder hard dan op je R1.
Alsof je met je R1 of 1200GS wheelies en stoppies moet maken...
Ja, ik ben een ouwe l@l
Ja, ik ben een ouwe l@l
Die koppeling klinkt een beetje hetzelfde als wat met de mijne gebeurde. De koppeling 'ging' ook ineens, maar ik had nog een héél klein beetje op het uiterste einde. Genoeg om niet af te slaan als ik weg wilde rijen.Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:24:
[...]
Owja, als er nog mede GoT'ers zijn die een suggestie hebbenyou're still welcome
De monteur die er daar (in Oostenrijk) naar gekeken heeft, concludeerde dat de koppeling zelf nog goed was (er werd ontkoppeld) en de kabel ook; het heveltje deed het ook, dus daartussen moest het zitten. Hij dacht zelf aan de druklager. Met mijn geweldige technisch inzicht is dat een lager die op een drukstift zit die de koppeling uit elkaar drukt ofzoiets.
Hij heeft toen aan de kant van het blok de kabel flink strakker getrokken zodat ik weer een beetje kon koppelen. Het zou zomaar kunnen dat het bij jou ook het geval is.
De mijne is nog steeds niet gemaakt. Mijn mannetje is nog op vakantie...
Ziet er niet verkeerd uit
* al gevonden Shiver 750, iets verder kijken dan mijn neus lang is...*
[ Voor 11% gewijzigd door T-Rhidon op 05-08-2013 00:23 ]
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
@FragDaddy
waarom vind je de Shiver een hooligan bike?
Waar heb je eigenlijk merkbaar meer kosten aan gehad met die rijstijl? Banden lijkt me logisch, maar op motorisch gebied e.d. ook eerder last ergens van?FragDaddy schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:25:
[...]
Zeker een overweging! Dikke GS met de halve Touratech catalogus erop ofzo. Groot nadeel: Onderstaande ziet er veel te leuk uit en ik denk niet dat een GS met zo'n rijstijl betaalbaar in onderhoud zal zijn. Als ik al zie wat ik aan kosten heb voor mijn (relatief bulletproof) R1.
[...]
Vloeken in der kerk; maar is een auto als een Lotus, Donkervoort o.i.d. zoals Capo destijds heeft gedaan misschien een overweging waard
Voor de stoppieverslaving zou je evt. een mountainbike met fatsoenlijke remmen kunnen kopen. Goed, je kunt niet +100km/u het achterwiel omhoog krijgen want die snelheid haal je natuurlijk niet, maar met 35-40km/u je achterwiel omhoog remmen vind ik persoonlijk niet veel minder spannend dan op de motor (vergeleken met wheelies die op een mtb die door het gebrek aan vermogen natuurlijk niet echt boeiend zijn)
Vanaf maart/april tot en met september kan je het circuti op. Boeken kan je nog tot een paar dagen van te voren. Alhoewel het bij assen soms gelijk uitverkocht is. zolder is 145 euro. (open uitlaatdag). Ga je iets verder (noord frankrijk) dan ben je een euro of 80 kwijtFragDaddy schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:25:
Voor mijn gevoel kun je maar een paar keer per jaar het circuit op, kost het de hoofdprijs en moet je een half jaar vantevoren boeken zodat je geen idee hebt of het een beetje goed weer is. Dat zijn zo'n beetje mijn bezwaren tegen circuitrijdenDaarnaast heb ik niet echt de ruimte om een motor-trailer en alle andere aanverwante benodigdheden op te slaan.
De ruimte is wel ruk. Ja dan wordt het lastiger allemaal.
Toevallig vrijdag mijn pr rondje van assen op tjoeptjoep gezet: YouTube: Persoonlijk record op Assen
Oef dat hij niet eraf is gevallen. Zo zet je toch geen motor vast op de aanhanger.Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:24:
[...]
[afbeelding]
En zo zag het er s'nachts uit...rond twaalf uur s'nachtshet was een lange nacht zeg maar...
Was nog een heel gekut trouwens om alles bij elkaar te krijgen om de motor ook daadwerkelijk mee te kunnen krijgen
Owja, als er nog mede GoT'ers zijn die een suggestie hebbenyou're still welcome
Volgende keer je sjorbanden om de onderste kroonplaat. Dan trek je hem lekker in de vering (niet te hard). En de achterkant ook. Niet zo over het zadel
Indian: lelijk.mphilipp schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:54:
[afbeelding]
Harley: mooi.
Zo bedoel je?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Jup lastig geval. Ik weet het, daarom kom ik ook hier om tips vragen want ik heb zelf ook niet direct het antwoord.Marc Rademaker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:01:
@fragdaddy
Nou, een goldwing dan niet. En ik heb laatst ook een dag op een Harley Roadking gestuurd.. supercomfortabel (cruisecontrol, luchtvering) maar het motorblok is echt een tractor.. nauwelijks genoeg power om met het verkeer mee te komen zeg maar. Dus dat is minder. Misschien toch een streetrod of nightrod. Toch nog wat power. Of een V-max.. 200pk.. dan ga ik er zelfs op vooruit ten opzichte van mijn R1.
Omdat het in weze gewoon een supermotard is. En supermotards zijn ontzettend leuk speelgoed voor mij. En daar wil ik dus een beetje van af.joshje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:55:
@FragDaddy
Banden slijten inderdaad wat meer, maar aangezien ik niet zo van de stoplichtsprintjes ben doe ik nog redelijk lang met een achterband (ong. 4000km).-DG- schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:33:
[...]
Waar heb je eigenlijk merkbaar meer kosten aan gehad met die rijstijl? Banden lijkt me logisch, maar op motorisch gebied e.d. ook eerder last ergens van?
Koppelingsplaten gaan 10.000km mee, de koppelingskorf gaat 20.000km mee, daarna is hij zo vervormd en verwrongen dat de platen niet goed meer vrij komen. Ohlins racevering moet regelmatig worden geserviced. Net begin dit jaar de achterdemper laten reviseren a 450 euro.
Ketting en tandwielen gaan 15.000km mee.
Daarnaast soms een voorvork-kering of iets dergelijks. Remblokjes slijten ook flink. Vooral de achterremblokken moeten redelijk vaak omdat ik die nog wel eens gebruik.
Maar mijn motor wordt wel echt perfect onderhouden! Dat moet ook wel natuurlijk.
Ik heb 'vroeger' veel met snelle auto's gedaan, maar ik ben er achter gekomen dat auto's niet dezelfde adrenaline kick geven dan motoren. Tenzij je echt hele exotische auto's gaat kopen en die zijn onbetaalbaar (voor mij).Vloeken in der kerk; maar is een auto als een Lotus, Donkervoort o.i.d. zoals Capo destijds heeft gedaan misschien een overweging waard? Volgens mij zijn op de meeste genoemde motoren die wheelies en/of stoppies nog steeds te makkelijk (zeker als je de skills ervoor hebt), iets wat bij zo'n auto toch wat lastig wordt.
Mijn mening over fietsen is dat ze achterhaald zijn sinds de eerste verbrandingsmotor op een tweewieler werd gemonteerd. Ik heb geen fiets en ben ook niet geneigd er eentje aan te schaffen. De laatste keer dat ik op een fiets zat was een geleende vouwfiets waar ik wat "wheelies" op deed in een jachthaven. Dat ging mis want een vouwfiets is wat minder stabiel dan een motor en ik heb 3 weken last van mijn enkel gehad. Niets voor mij dus.Voor de stoppieverslaving zou je evt. een mountainbike met fatsoenlijke remmen kunnen kopen. Goed, je kunt niet +100km/u het achterwiel omhoog krijgen want die snelheid haal je natuurlijk niet, maar met 35-40km/u je achterwiel omhoog remmen vind ik persoonlijk niet veel minder spannend dan op de motor (vergeleken met wheelies die op een mtb die door het gebrek aan vermogen natuurlijk niet echt boeiend zijn)
Dat gaat heel lekker in dat filmpje! stoere datalogger ook aan boord!Tylen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:32:
[...]
Vanaf maart/april tot en met september kan je het circuti op. Boeken kan je nog tot een paar dagen van te voren. Alhoewel het bij assen soms gelijk uitverkocht is. zolder is 145 euro. (open uitlaatdag). Ga je iets verder (noord frankrijk) dan ben je een euro of 80 kwijt
Toevallig vrijdag mijn pr rondje van assen op tjoeptjoep gezet: YouTube: Persoonlijk record op Assen
En 1:50 is een respectabele rondetijd zeg!
[ Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 05-08-2013 10:43 ]
het is alles behalve een supermotardFragDaddy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:29:
[...]
Omdat het in weze gewoon een supermotard is. En supermotards zijn ontzettend leuk speelgoed voor mij. En daar wil ik dus een beetje van af.
http://www.motorfreaks.nl...50-en-aprilia-shiver.html
Balletje de straat op laten rollen achter een auto vandaan met een paar spelende kinderen in de buurtMarc Rademaker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:28:
[...]
Kom een keer naar de Wittenvrouwenstraat. Daar komt elk uur minstens 3 keer een motor langs die denkt dat iedereen klaarkomt als hij een keer gasgeeft. Het liefst van die mensen zonder kledij die op 1cilinders rijden. Mag je raden wat voor een volk dat is. Mooiste is die gozer op zijn opgevoerde scooter die achter een yamaha MT aanrijdt en probeert te revven. Hilarisch, daar kan ik dan wel weer om lachen. Maar niet alleen die mensen hoor, eigenlijk bijna elke motor, op de enkele toermotor na, van die degelijke 40+ers, fijne mensen zijn dat toch.
Van dat filmpje kan ik trouwens niks maken. DIe vent die naar buiten komt, dat was de 'nieuwe' eigenaar? Welke motor gaat het om? Degene die de motor op kwam halen had nog reserve-sleutels? Ik was erop gesprongen en weggereden. Het is niet alsof die vent aangifte gaat doen.
** Wel even kijken of in uitwijkpad van de motorrijder alleen harde opbjecten staan een geen vlezige zakken water.
[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 05-08-2013 11:19 ]
Ik reageerde op de vierwieler uit het filmpje. Die motor is idd 100% elektronenkanon!
Tevens: 1529km aan een weekendje eifel er doorheengejast. Nieuwe achterband is weer besteld. Mooi de laatste keer geweest met banden van het kaliber S20, wordt me net iets te gauw vierkant met al die ellendige snelweg die ik eerst over moet
[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 05-08-2013 13:02 ]
Mooi filmpje, mijn pr op assen is 1.52. (2 jaar geleden en ik rij nu helaas geen circuit meer) je hebt racerender 2 gebruikt om de data er in te zetten. Welke GPS logger heb je? Of heb je een speciaal dashboard?Tylen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:32:
[...]
@Fragdaddy en Dacuuu: Heb een Race Technology DL1 erin liggen die alles logt. Daarnaast een DASH2 dashboard waar ik tijdens het rijden alles op kan aflezen. Nou kan de software van race technology ook dit soort filmpjes maken maar die licentie kost 250 euro. Deze is veel mooier en dan is de data ook beter synchroon met het filmpje maar vind het te duur
Racerender 2 kost zijn 40 euro. Ik zit nog te twijfelen of ik hem ga kopen
Maar Dacuu ben jij dan Dracu op maf??
Maar Dacuu ben jij dan Dracu op maf??
Verwijderd
VETTylen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:32:
[...]
Vanaf maart/april tot en met september kan je het circuti op. Boeken kan je nog tot een paar dagen van te voren. Alhoewel het bij assen soms gelijk uitverkocht is. zolder is 145 euro. (open uitlaatdag). Ga je iets verder (noord frankrijk) dan ben je een euro of 80 kwijt
geef aan wanneer je weer meer laad, ik heb geen joeptjoep account dus beetje lastig te zien wanneer je weer iets plaatst
grmbl... dinsdag gaat de brommert weer naar de doktor... weer accu stuk, achterband bevat een spijker van god weet hoe lang, rebound nog steeds stuk en gewoon andere velgen erop F0k it..
And it goes BRAAAAAPP!
Donderdag een sprint race op zolder en zaterdag een cup race op Assen. Ik ga proberen alles te filmen met data erbijVerwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:45:
[...]
VET
geef aan wanneer je weer meer laad, ik heb geen joeptjoep account dus beetje lastig te zien wanneer je weer iets plaatst
zo... en ook AVB in de pocket...Reley schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:21:
Zojuist geslaagd voor mijn motor theorie. Wel hakken over de sloot werk hoor. 1 hele fout... pffft..
Maandag meteen door voor het AVB examen... ben benieuwd. Ik hoop dat de weergoden me gezind zijn....
AVD word aangevraagd...
* Reley :

Dit topic is gesloten.