Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 499 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.519.974 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:15

steveman

Comfortabel ten onder

Tussen m'n sleutelbos en ik zitten een mapje en een telefoon. Mocht m'n telefoon de crash niet overleven, dan is m'n navigatiejetser ook stiekem een telefoon (WM6 ppc ftw)

Vergeleken met m'n vorige motor, MT-03, past er echt mega veel onder het zadel van zo'n Hornet :D

-Gereedschapsetje
-Oude zonnebril
-6 mueslirepen (in de zijkant, waar niet de koelvloeistof zit)
-stoffen handschoentjes
-Steek/ringsleutel 27 (die uit het setje is niet zo best voor de borgmoer)
-Dun rugtasje
-Schijfremslot

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:43

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:46:
[...]
Het zwaartepunt veranderd wel. Dat heeft voornamelijk met massa's te maken en de plek waar die massa zit. Zwaartepunt is eigenlijk gewoon het punt waar het geheel precies in balans is als je het daar vastpakt/ophangt. Als jij gaat staan, gaat dat punt dus omhoog.
Whatever, I won't argue. Ik ben er elders voor verketterd door een of andere freak die het precies kon uitleggen met schema's en wetten van vrienden van Archimedes (oid). Ik weet alleen wat het effect is, en of zwaartepunten veranderen laat me eerlijk gezegd koud :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:02:
[...]

Whatever, I won't argue. Ik ben er elders voor verketterd door een of andere freak die het precies kon uitleggen met schema's en wetten van vrienden van Archimedes (oid). Ik weet alleen wat het effect is, en of zwaartepunten veranderen laat me eerlijk gezegd koud :+
Wat heeft de wet van Archimedus hier mee van doen?

De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof of gas.

De Wetten van Newton doen je meer zéér als je ze niet respecteert op een motor ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 08:02
Als het zwaartepunt niet verandert kun je net zo goed altijd blijven zitten. Echter, je merkt zelf ook al op dat je soms naar voren/achter leunt, en in bochten zijdelings. Dit is allemaal gewichtsverplaatsing, ergo, het zwaartepunt verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
DECOY88 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:23:
[...]

gang houden. onder de 10 km/u lazer je om. en met 130 rechtuit rijd het het beste :9~ jammer dat daarmee mijn voorvorkkeerringen en mijn accubak bij gesneuveld zijn. maar het was het waard _/-\o_ vooral omdat de auto's met moeite de 15km/u haalde >:)

en door te staan verhoog jeje zwaartepunt waardoor de motor meer zijdelings mag schuiven voor je de controle kwijtraakt. en als er wat is GAS is alles. dan maak je weer snelheid en ga je weer rechtuit. met remmen kom je scheef te staan en glij je een beetje weg dan lig je. de keren dat mijn motor viel was omdat ik onder de 5 km/u remde |:( (terwijl er vaak ruimte zat was maar eng is remmen. maar dan moet je juist gang maken.
Ik weet nog wel een beetje uit mn MX jaren (Honda CR250 uit '03) hoe het moest, maar toch is het vaag om het gas vol open te trekken op een motor die 2x zo zwaar is als een crosser :+ die CR hou ik nog wel als ik schuin ga, die KTM niet echt. Jammer dat er hier nergens zandwegen zijn waar ik de 130 kan halen, de Kuil is ook maar een paar honderd meter lang en met alle auto's en crossers die daar rijden kan je geen 130 rijden daar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
wessel99 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:49:
[...]

Buell heeft een vrij lange eerste versnelling dus dat is even wennen. In de eerste paar duizend km me nog niet laten staan. Onhandig in de stad is wel dat hij makkelijk (heel!) warm wordt, gezien de koeling door rijwind. Verder echt een koppelmonster waar je ongelofelijk mee kan gooien :-)

(ik heb een XB12R).
Afbeeldingslocatie: http://st.gdefon.ru/wallpapers_original/wallpapers/143672_buell_firebolt_firebolt-xb12r_2005_1920x1200_(www.GdeFon.ru).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:06:
[...]
Wat heeft de wet van Archimedus hier mee van doen?
Ik heb het niet over die wet. Lees nog maar eens ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:07:
Als het zwaartepunt niet verandert kun je net zo goed altijd blijven zitten.
Nope.

Neem even voor het gemak aan dat het zwaartepunt niet verandert. Even voor de gein. Als je blijft zitten en de motor helt over, maak je die beweging erger omdat je er 'vast' op zit. Door terrein met veel kuilen, stenen en andere oneffenheden is zo praktisch onmogelijk door te komen zonder op je plaat te gaan.
Als je gaat staan en de motor losjes houdt, kan ie lekker heen en weer bewegen onder je, zonder dat je de bewegingen versterkt of tegenhoudt. En het is nog comfortabeler ook.
Als je erop blijft zitten, ben je net een pendel en gaat de motor nóg meer heen en weer.

Die zwaartepunt discussie ga ik niet in, ik weet het niet. Gevoelsmatig denk ik ook dat ie omlaag gaat, maar sinds een 'natuurkundige' het tegendeel beweerde, denk ik er maar liever niet meer over. It makes me head hurt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice

het enige wat ooit uit de HD fabriek is gekomen waar je echt mee kan smijten.
maar die 1200 is dat nu van rotax of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
De nieuwe wel, de oude niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:39:
[...]

Nice

het enige wat ooit uit de HD fabriek is gekomen waar je echt mee kan smijten.
maar die 1200 is dat nu van rotax of niet?
Buell 1125R hebben we ook nog. :) (of komt die niet uit de HD fabriek :P )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XB9R is leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nog nooit op 1125r gereden, dus kan het niet vergelijken, op een xb9r ook maar een klein stukje eigenlijk

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:22
mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:11:
[...]

Nope.

Neem even voor het gemak aan dat het zwaartepunt niet verandert. Even voor de gein. Als je blijft zitten en de motor helt over, maak je die beweging erger omdat je er 'vast' op zit. Door terrein met veel kuilen, stenen en andere oneffenheden is zo praktisch onmogelijk door te komen zonder op je plaat te gaan.
Als je gaat staan en de motor losjes houdt, kan ie lekker heen en weer bewegen onder je, zonder dat je de bewegingen versterkt of tegenhoudt. En het is nog comfortabeler ook.
Als je erop blijft zitten, ben je net een pendel en gaat de motor nóg meer heen en weer.

Die zwaartepunt discussie ga ik niet in, ik weet het niet. Gevoelsmatig denk ik ook dat ie omlaag gaat, maar sinds een 'natuurkundige' het tegendeel beweerde, denk ik er maar liever niet meer over. It makes me head hurt... :+
Dit is inderdaad een lastige omdat theorie en gevoel hier niet overeen komen. Zelfde als dat je op een tweewieler naar rechts wilt sturen je eerst (al dan niet bewust) een tikje naar links stuurt, zodat de motor uit balans wordt gebracht en je hem de bocht in kunt kantelen.

Even een licht natuurkundeverhaaltje voor het slapen... :z

Op de motor heb je voornamelijk te maken met twee zwaartepunten. Waarbij het zwaartepunt precies dat punt is waar het lichaam (motor of berijder) precies in balans is. Als je het betreffende lichaam in dat punt ophangt kan je het om alle assen draaien en zal het altijd in evenwicht zijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het punt midden in de voor/achteras: als je een fiets daaraan ophangt kan je het lichaam draaien, maar het zal altijd terugkeren naar een bepaalde rustpositie: namelijk precies tot het zwaartepunt loodrecht onder ophangpunt hangt. Zo kan je dus ook het zwaartepunt bepalen: herhaal dit experiment drie keer en er zal één punt zijn waar de loodlijnen elkaar snijden: het zwaartepunt.

Nu de theorie bij het op de stepjes gaan staan. Als je 'normaal' op de motor zit, ben je veel meer één met de motor dan wanneer je op de stepjes staat, je zit veel meer 'in' de motor. Daardoor zit je eigen zwaartepunt, zeg normaliter ongeveer bij je navel (bij velen hier zal dat ook wel redelijk kloppen :+), een stuk lager dan wanneer je op je stepjes staat. Het zwaartepunt van een lichaam verandert namelijk niet als de vorm niet verandert (even uitgaande van een homogene gewichtsverdeling en dat het verschil tussen licht gebogen of gestrekte benen nihil is). Het zwaartepunt van een motor verandert in principe ook niet, afgezien van geometrische veranderingen als in/uitveren en de bocht inkanten. Binnen het referentieframe van de motor zelf verandert het iig nauwelijks.
Dus: je eigen zwaartepunt breng je omhoog als je op de stepjes gaat staan (dus de positie, niet de ligging binnen je eigen lichaam), de positie van het zwaartepunt van de motor blijft ongeveer gelijk (logisch: je motor rijdt niet ineens 2 meter hoger of lager :)).

Doordat je de positie van je eigen zwaartepunt omhoog brengt ben je stabieler: zie het als een rechtopstaand pendulum: een massa aan een korte staaf is veel makkelijker heen en weer te bewegen (verstoren) dan een massa aan een langere staaf, het traagheidsmoment van de tweede staaf is veel groter. De motor ervaart dus een veel grotere massatraagheid van de berijder. De berijder is dan minder gevoelig voor een verstoring en kan een verstoring aan de motor makkelijker opvangen en ook makkelijker correcties uitvoeren. Je kunt het vergelijken met een vergroting van de krachtarm. Vandaar dat een racecoureur ook zoveel mogelijk 'in' zijn motor probeert te kruipen omdat met een lager zwaartepunt het geheel(!) sneller om te gooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
steveman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:54:
Tussen m'n sleutelbos en ik zitten een mapje en een telefoon. Mocht m'n telefoon de crash niet overleven, dan is m'n navigatiejetser ook stiekem een telefoon (WM6 ppc ftw)

Vergeleken met m'n vorige motor, MT-03, past er echt mega veel onder het zadel van zo'n Hornet :D

-Gereedschapsetje
-Oude zonnebril
-6 mueslirepen (in de zijkant, waar niet de koelvloeistof zit)
-stoffen handschoentjes
-Steek/ringsleutel 27 (die uit het setje is niet zo best voor de borgmoer)
-Dun rugtasje
-Schijfremslot
zal maar niks zeggen maar doe het toch >:)
uitlaatkant zit mijn tentje
andere kant 3x0,5L 2x E95 en 1x water
onder mijn zadel
1 paar handschoenen
meter benzineslang

1m kettingslot
db-killer
steeksleutel 24
2 grote schroevendraaiers
ratel
verlengstuk
zakje met dopjes en bitjes

dat was het volgens mij wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Laptop tanktas ftw. :)

Daar past (Naast de laptop, broodtrommel, notitieblok, sleutels, portomonee en telefoons) nog 2 pizza's, 4 biertjes en een zak chips in. :)
Als ik de tanktas onderstel erop heb (Voor eventueel nette schoenen of overhemd oid) Dan kan ik meer bier mee. :)

Trouwens;

Mijn (verkapte) vakantie paklijst (Dus zonder standaard dingen als tent, goede humeur, onderbroeken e.d.)

- Sleutel/doppen set
- assortiment aan schroevendraaiers
- tang (knip/puntneus)
- messen
- imbus set
- baco

Wel goed zo denk ik of hebben jullie tips?

Vakantie is 3 weken camping in Frankrijk. Vanaf NL via Brussel, Parijs, Le Mans, Nevers door naar Geneve en dan heel veel Alpen om in Monaco te eindigen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door GenjiBlade op 31-07-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je er een hebt: een extra remhendel.

Stond eens in een motorblad, vond het wel een goed idee. En de knakker die me een Tour des Deutchsxland gaf (Bollendorf/Dollendorf-fiasco ...) toen m'n band lek was had het ook al over een Nederlands stel die een busje moesten huren om thuis te komen. Een lullig voorval met een niet goed uitgeklapte middenbok oid, rem stuk -> einde vakantie.

(Indien plek over, ook een koppelingshendel mee natuurlijk)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was wel grappig, gisteren was ik druk bezig met het vergelijken van diverse tanktassen. Zegt mijn vriendin op een gegeven moment "zeg schat je hebt toch opbergruimte onder je duozit, waarom zou je dan een tanktas kopen". Toen ben ik toch maar eens goed onder mijn duozit gaan kijken en vandaag lekker zonder rugzak met een volle ruimte onder mijn duozit naar mijn werk gereden :)

Het volgende heb ik meegenomen onder mijn duozit:

- Kryptonite schijfremslot
- Standaard gereedschapset
- Broodtrommel
- Maxpedition Micro Pocket Organizer
- Maxpedition 3" x 5" Notebook Cover
- Sea to Summt 13L sack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14:
  • Papieren van m''n motor incl. groene kaart heb ik overigens in een zipperbag bij me welke bij de "rugprotector" van m'n jack geschoven zit.
  • Rijbewijs zit in m'n portemonnaie (past nét onder de duoseat samen met een schijfremslot en minimaal boordgereedschap).
  • Telefoon in de binnenzak (evt. ook in een zipperbag, iPhone5 is niet waterdicht).
  • Huisdeursleutel én sleuteltje van het schijfremslot zitten links/rechts in de jaszakken.
Navigatie staat wanneer nodig netjes op een RAM mount (Garmin Zümo 660), eten en drinken verkopen ze onderweg méér dan genoeg (en portemonnaie heb ik bij me).
Groene kaart (verzekering) hoef je niet mee te nemen dus dat kan je je besparen :+
GenjiBlade schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:42:
Laptop tanktas ftw. :)

Daar past (Naast de laptop, broodtrommel, notitieblok, sleutels, portomonee en telefoons) nog 2 pizza's, 4 biertjes en een zak chips in. :)
Als ik de tanktas onderstel erop heb (Voor eventueel nette schoenen of overhemd oid) Dan kan ik meer bier mee. :)

Trouwens;

Mijn (verkapte) vakantie paklijst (Dus zonder standaard dingen als tent, goede humeur, onderbroeken e.d.)

- Sleutel/doppen set
- assortiment aan schroevendraaiers
- tang (knip/puntneus)
- messen
- imbus set
- baco

Wel goed zo denk ik of hebben jullie tips?

Vakantie is 3 weken camping in Frankrijk. Vanaf NL via Brussel, Parijs, Le Mans, Nevers door naar Geneve en dan heel veel Alpen om in Monaco te eindigen. :)
Een rolletje (duct)tape, klein flesje motorolie, een aantal tie-ribs en een aantal extra schroeven en bouten zijn ook handig :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-08 07:28
Meenemen: Papieren, rijbewijs en creditcard. Meer heb je niet nodig, toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 12:21
newbreed schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:23:
Meenemen: Papieren, rijbewijs en creditcard. Meer heb je niet nodig, toch? :p
Voor op vakantie bedoel je? In NL heb je nog steeds weinig aan een credticard namelijk :P

Ik zou ook een flesje olie meenemen, je zal namelijk altijd zien dat je die niet in de buurt kan kopen zodra jouw olie niveau te laag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Haha ik had extra remhendels/koppelingshendel/schakelpedaal mee, een extra uitlaat ophang beugel, twee extra spanningsregelaars en nog wat losse frutseltjes zoals boutjes mee op vakantie. Dat nam ik mee voor drie weken Italie :P gelukkig alleen de uitlaat ophanging gebruikt, de rest niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 12:21
Extra uitlaat ophang beugel? Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat iemand die mee had op vakantie :o
Wat heb je dan gedaan dat je die nodig had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, en ook nog precies nodig hebben ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Geen idee waarom ie afbrak, ik reed ergens in een tunnel en opeens kwam de achterste rijder naast me rijden dat ik moest stoppen. Hij zag mn uitlaat loshangen 8)7 was de ophanging afgebroken.

Bij wegwerkzaamheden wat ijzerdraad gejat, daarmee de uitlaat weer opgehangen, en op de camping de beugel vervangen :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/59u6o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:34
* Frontysco kijkt naar je onderschrift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-08 05:38

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoe is het afgelopen met de piloot en de motor van de GS500 Suzuki ?

Inmiddels al schade hersteld en ben je zelf ook al hersteld?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
als je al een reserve uitlaat ophanging meeneemt op vakantie zal je vast wel een licht vermoeden hebben gehad dat ie niet helemaal jofel was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Overnachtinkje Eifel geboekt oOo

1000 bochtenroute nog even tweaken en in keeskees zetten... en wachten tot het weekend is... }:| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:17:
Als je er een hebt: een extra remhendel.

Stond eens in een motorblad, vond het wel een goed idee. En de knakker die me een Tour des Deutchsxland gaf (Bollendorf/Dollendorf-fiasco ...) toen m'n band lek was had het ook al over een Nederlands stel die een busje moesten huren om thuis te komen. Een lullig voorval met een niet goed uitgeklapte middenbok oid, rem stuk -> einde vakantie.

(Indien plek over, ook een koppelingshendel mee natuurlijk)
mocht met een eenvinger hendel 1500km naar huis rijden. toch maar de snelweg genomen :+ nu 2 remhendels en 1 koppelingshendel binnen gekregen. zodat ik straks 1 volledige reserve set heb. en ik zal deze ook even een beter breekpunt geven :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M'n motor heeft dubbel gecombineerde remmen, dus op zich ZOU ik het kunnen proberen met alleen een achterrem... Maarja, heb niet voor Jan Snikkel een allrisk verzekering, ze komme me moar hale!

Ohja, standaard ook nog onder de buddy: een nat microvezeldoekkie in een zakje!

Al is dat eigenlijk vooral nodig in Nederland met al die vliegjes langs het water...

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 31-07-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

steveman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:02:
Ohja, standaard ook nog onder de buddy: een nat microvezeldoekkie in een zakje!
Standaard onder de buddy: beetje gel! Voor de mooi-boys onder ons ;). Ik heb echt zoveel rotzooi onder m'n zadel liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn ASV hendels zouden onbreekbaar moeten zijn, zoals ze kunnen bewegen bij een crash. Als ze toch breken krijg ik binnen 5 jaar na aankoop kostenloos nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-08 05:38

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zelfs met een WA verzekering heb je volgens mij altijd of bijna altijd recht op vervoer van je motor naar huis als je gecrasht bent.

Persoonlijk fix ik het liever op lokatie of rijdt ik met wat aanpassingen naar huis. ANWB is ook niet alles.

-Wachten op ANWB
-ANWB probeert het te fixen
-Wachten op sleepdienst
-Terug met sleepdienst.

Vorige keer heb ik in overleg met de ANWB een lokale motor garage laten komen welke mijn motor ophaalde, toen met een maatje mee achterop terug. (Ja met me vorige KTM, met een Suzuki kom je altijd thuis.) Dit kan je in principe net zo goed gelijk doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 31-07-2013 22:26 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

-tom-562

Oliesjeik

Tijdens mn motorvakantie vorig jaar is mijn oude Suzuki meteen door een autoambulance opgehaald (dit was in Frankrijk) en de volgende dag bij een garage gedropt (het was aan het eind van de middag). De chauffeur van de autoambulance heeft ons toen perfect geholpen. Afgezet bij een budget hotel in de buurt, en s ochtends vroeg weer opgepikt en naar de garage gebracht. 1,5 uur later stond ik buiten met een gerepareerde Suzuki :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
YouTube: Daily bits 1 - VN on Honda Grom/msx125

lekker ontspannen rondtokkelen daar :z

[ Voor 14% gewijzigd door Maegrim op 01-08-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Haha, gaaf. Alles werkt daar volgens mij best goed samen omdat ze gezamenlijk de verkeersregels aan hun laars lappen ;).

Overigens wel grappig dat er nu nog zo'n YouTuber bij is die in meme-stijl z'n videootjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Urgh. Luxe probleem. Maar wel eentje waarbij jullie (hoop ik) met me mee kunnen leven en bij kunnen staan in deze moeilijke tijden.

[versneld]
Bedrijf overgekocht, kantoor dicht, geforceerd ontslag, blablabla.
[/versneld]

Nu kwam van de week onze ondernemings raad met het nieuws over onze oprot premies.
Leuk verhaal en alles, maar na 3 of 4 zinnen te hebben gehoord verschoof mijn aandacht van de presentatie naar dit:

Kawasaki ZZR1100 of een Honda VFR750F/800 ?

Goed. Het is wat voorbarig om daar nu al aan te denken, maarja... eenmaal de gedachte van een nieuwe motor is begonnen.....

Ik rijdt nu (Zoals bij sommigen allicht bekend) op een '88 Kawa GPz 550. De 'sports-tourer' markt bevalt me goed. Ik rij veel kms (Afgelopen jaar op de GPz al tegen de 12k aan) voor zowel woon-werk als bochtige weggetjes op een zondag middag met een groepje ducati eigenaren.
Ergonomisch gezien zie ik dat ik wat meer naar voren (gebukt) zal zitten, praktisch hetzelfde als op een '05 Monster 1000 waar ik al menig keer op heb mogen rijden - daar ook geen probleem mee.

De ZZR en VFR motoren zijn natuurlijk hele andere machines vergeleken bij de GPz, maar toch even een vergelijkingkje:

Specs:
GPz 550:
in lijn 4 (trans), 8 kleppen, DOHC, lucht gekoeld, 58 pk @ 9k rpm, 19L tank, rijdt ongeveer 1 op 15, range is dus 250km (conservatief)

ZZR1100:
in lijn 4 (trans), 16 kleppen, DOHC, vloeistof gekoeld, 147 pk @ 10.5k rpm (139pk rear @ 9.9k rpm), 110Nm @ 8.5k rpm. 24L tank, rijdt ongeveer 1 op 16, range dus rond de 350km (conservatief)

VFR750F ('93):
90° V4, 16 kleppen, DOHC, vloeistof gekoeld, 102 pk @ 9.5k rpm (88pk rear @ 9.8k rpm). 19L tank, rijdt ongeveer 1 op 15, range dus rond de 250km (conservatief)

VFR800 ('99):
90° V4, 16 kleppen, DOHC, vloeistof gekoeld, 110 pk @ 10.5k rpm (101pk rear @ 9.6k rpm), 82 Nm @ 8.5k rpm. 21L tank, rijdt ongeveer 1 op 16, range dus rond 300km (conservatief)

Er zit op papier niet zo heel veel verschil in (30pk en 100km) Dus motorisch gezien (De tandwiel aangedreven cam shafts en V4 opstelling van de VFR daar gelaten) zijn het hele andere beesten dan de GPz maar lijken de drie wel op elkaar. (Tenminste - op papier - ik kan in de gauwigheid geen dyno blad vinden dus ik kan de krommigen niet vergelijken) Eigenlijk het enige wat overeen komt met de GPz is de range van de VFR750 en de in lijn 4 van de ZZR.
Puur op 'POWERRRRRRR' is de ZZR een no-brainer, maar het geluid van de VFR is vele malen geiler, bovendien, ik rijdt nu op een 58pk machientje, power was vanaf het begin aan niet mijn focus :P. Ik vindt het beiden zeer mooie motoren en vindt het lastig een keus te maken.

Dat er een proefrit gemaakt moet worden, dat staat als een paal boven water natuurlijk.

Wat ik nu eigenlijk zoek zijn gebruikers ervaringen. Ik heb al het een en ander over beiden kunnen vinden, bij de VFR over de 24.000km interval onderhoud bijvoorbeeld of dat (zeer zelden) sommige ZZR's een rare vibratie hebben waardoor de tandwielen los raken na x km enz enz...
Dit alles leuk, maar het kopen ervan is simpel, test rit, rijdt ie mooi, heeft ie rare krasjes op kuip, zijn de banden goed, zijn er nog recente beurtjes geweest, maakt ie vreemde geluidjes etc maar hoe zijn de machines nou om dagelijks mee te leven?
Waar moet ik aan denken als ik één van beide een jaar of 5 wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
XBL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

Haha, gaaf. Alles werkt daar volgens mij best goed samen omdat ze gezamenlijk de verkeersregels aan hun laars lappen ;).

Overigens wel grappig dat er nu nog zo'n YouTuber bij is die in meme-stijl z'n videootjes doet.
Het werkt tevens omdat daar twee regels gelden die je niet in West-Europa tegenkomt: Geef elkaar de ruimte, en als er ergens wat ruimte is, dan ga je daar rijden. Ideaal in die drukke steden. :)

Ik moest weer wennen aan het Nederlandse verkeer na vier weken Indonesië en Vietnam. Veel minder soepel.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50

Exigence

dnkroz

Heb zelf zo een aantal maanden (3,5) door Indonesie getokkeld op een Yamaha Jupiter MX 135. Dikke lol :D Gewoon go with the flow en er is weinig aan de hand :) Ding liep 110, doodeng :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Thedr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:33:
[...]
Even een licht natuurkundeverhaaltje voor het slapen... :z
Dank voor de uitleg, ook op deze url staat wat je ook schrijft (ook dat het verlagen een wijdverbreid misverstand is, mijzelf incl.). Weet ik dat ook weer |:(

[ Voor 77% gewijzigd door Postman81 op 01-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:29

_Apache_

For life.

Eerste beelden van het rondtuffen in regio Cochem.

Na de beelden gezien te hebben vond ik de camera wat naar beneden gericht zijn, bleek een tie-wrap losgelaten te zijn, en ik rook wat verbrand plastic. Toch iets te dicht op de radiator misschien. :+

YouTube: Driving thru Cochem area

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2013 13:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mijn wens om te motorrijden gaat het wellicht winnen van de "angst" die ik ervoor heb (i.v.m. kwetsbaarheid en wegen vol malloten die alles en iedereen over het hoofd zien). Ik heb besloten om wat proeflessen te gaan doen om te kijken of het in de praktijk daadwerkelijk zo leuk is als ik denk dat het is :)

Het probleem is dat ik 2m05 lang ben en rijscholen die ik tot dusverre heb gebeld geen geschikt pak en motor voor me hebben. Heeft iemand hier wellicht tips voor in de regio Zwolle, Hoogeveen en Emmen (en alles daartussen)? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:24

Aragornwj

Blerf

ephymerous schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:18:
Mijn wens om te motorrijden gaat het wellicht winnen van de "angst" die ik ervoor heb (i.v.m. kwetsbaarheid en wegen vol malloten die alles en iedereen over het hoofd zien). Ik heb besloten om wat proeflessen te gaan doen om te kijken of het in de praktijk daadwerkelijk zo leuk is als ik denk dat het is :)

Het probleem is dat ik 2m05 lang ben en rijscholen die ik tot dusverre heb gebeld geen geschikt pak en motor voor me hebben. Heeft iemand hier wellicht tips voor in de regio Zwolle, Hoogeveen en Emmen (en alles daartussen)? :)
Ik ben zelf ook 2m05 (kom wel uit een andere regio) maar dat is inderdaad erg lastig. Ik was wel overtuigd dat ik echt wou motorrijden en heb dus van te voren de volledige gear gekocht. Zeker ook prettig gezien je dan niet in het zweet van anderen hoeft te lessen. Ook al ga je nog voor proeflessen, je kan het overwegen om aan te schaffen. Je kan het altijd weer 2e hands verkopen als je aan kan tonen dat je gear heel kort/weinig gebruikt is.

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08 11:29
Aragornwj schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Ik ben zelf ook 2m05 (kom wel uit een andere regio) maar dat is inderdaad erg lastig. Ik was wel overtuigd dat ik echt wou motorrijden en heb dus van te voren de volledige gear gekocht. Zeker ook prettig gezien je dan niet in het zweet van anderen hoeft te lessen. Ook al ga je nog voor proeflessen, je kan het overwegen om aan te schaffen. Je kan het altijd weer 2e hands verkopen als je aan kan tonen dat je gear heel kort/weinig gebruikt is.
Ja want er zijn wel veel Nederlanders die 2m05 zijn 8)7

Scheelt wel dat het spul vaak in de aanbieding is. Ik zou voor de eerste lessen misschien knie / elleboogbeschermers dragen? Icm goede jas / broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-08 13:51

Ik heb zelf bij Attent gelest in Steenwijk. Die hadden destijds (is ook alweer een jaar of 5 geleden), allerlei maten hangen, misschien dat je een belletje eraan kan wagen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
En vergeet niet dat je motorpak ook geschikt is voor andere zaken.
Zo deed ik mijn eerste ski-seizoen ooit in mijn motor-gear (AllWeather textiel broek/jas, zomer handschoenen).
Wel zonder helm (wel skibril) en andere laarzen :-)

(Owja: Smily niet vergeten...! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Termaat in Nijmegen is één van de weinige die spullen voor deze lengte hebben liggen. Met mijn 1.98 kon ik bij geen enkele andere zaak bij in de buurt iets vinden, met 2.05 kan je dat inderdaad helemaal vergeten. Voor mijn lengte had ik bij Termaat veel keus. Voor jouw lengte zal de keus wat minder, zijn maar ze hebben het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:33:
[...]

Ja want er zijn wel veel Nederlanders die 2m05 zijn 8)7

Scheelt wel dat het spul vaak in de aanbieding is. Ik zou voor de eerste lessen misschien knie / elleboogbeschermers dragen? Icm goede jas / broek?
Hangt een beetje af van de rijschool - sommige zullen het niet veel boeien, anderen gaan je absoluut niet laten rijden zonder volledige gear. Als je stevige schoenen hebt (enkels bedekt; bergschoenen bijv) en slijtvaste handschoenen (koop je voor 25 piek bij een motorzaak) ben je al een heel eind. Handschoenen zijn wat mij betreft echt een must (na een helm, natuurlijk), want je vangt jezelf vaak op met je handen en die heb je ook nog eens veel nodig ;).

Spijkerbroek en goede jas (als je leer hebt: perfect) bieden best wel wat bescherming bij de AVB lessen. Zelf ben ik met iets van 20km/u onderuit gegleden en m'n spijkerbroek had nauwelijks schade (draag de broek nog steeds). Bij hogere snelheden zal het vast wel minder beschermen, maar harder dan 50km/u ga je nog niet.

Overigens denk ik dat er best wel rijscholen zijn die passend spul hebben. Rijschool waar ik reed had echt voor alle maten wel iets. Desnoods zit het dan maar iets krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenjiBlade schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:12:
Urgh. Luxe probleem. Maar wel eentje waarbij jullie (hoop ik) met me mee kunnen leven en bij kunnen staan in deze moeilijke tijden.
Hmmz in mijn tijd 8) was de ZZR1100 een absoluut monster, het was een beest van een machine en de snelste productie motor ter wereld. Dus wat dat betreft heeft zo'n ZZR net zo'n cult status als een Suzuki Hayabusa. Echter een VFR800 is veeeeeeeel mooier zowel qua looks als techniek, dus ik ga voor de VFR800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik kan een VFR800 van harte aanraden <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn er maar weinig rijscholen die echt fatsoenlijke complete motoroutfits hebben. De meesten hebben helmen, handschoenen en een jas. Iig bij ons in de regio. Ik heb 1 les gelest met met de motorjas en handschoenen van m'n rijschool (helm en stevige schoenen had ik zelf), daarna heb ik gewoon in mijn 2 delig leren outfit gelest (incl. knee-sliders 8)). Als je toch gaat motor rijden kan je net zo goed meteen een pak kopen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor een type motor is eigenlijk een aanrader voor relatief kleine stukjes woon-werk verkeer, dus dagelijks gebruik gedurende het hele jaar? Ik vermoed dat ik uit ga komen bij adventure-sport types zoals de Suzuki V-Strom, de BMW G-650, of de Kawasaki Versys, maar die vind ik persoonlijk niet zo erg mooi :)

De Suzuki GSX650FA, BMW F800, of de Kawasaki Z1000 SX vind ik dan stukken mooier, maar ik weet dus niet of die aan de eisen gaan voldoen:

Veiligheid: ABS, tractie-, launch-control, etc.
Comfort: Verwarmde handvatten, verwarmde kleding plug 'n play, windscherm.
Features: Uitgebreid dashboard, koffers, weinig onderhoud.
Bereik: Zuinig qua brandstofverbruik, grote reikwijdte qua inhoud/verbruik.

Snelheid vind ik in zoverre belangrijk dat ik mezelf best bekeuringen wil besparen, maar mijn 60PK Harley is gewoon te traag om mijzelf uit vervelende situaties te kunnen accelereren (automobilisten die niet goed kijken enzo), en beschikt ook niet over ABS waardoor een rem-oefening bij nat of koud wegdek niet altijd aan te raden is.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Blue-eagle schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:27:
grote reikwijdte qua inhoud/verbruik.
ik weet wel wat modelletjes :9 1500km genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ghostrider schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:37:
Hoe is het afgelopen met de piloot en de motor van de GS500 Suzuki ?

Inmiddels al schade hersteld en ben je zelf ook al hersteld?
Hij zei dat zijn enkel alweer bijna over was. Motor weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Wat voor een type motor is eigenlijk een aanrader voor relatief kleine stukjes woon-werk verkeer, dus dagelijks gebruik gedurende het hele jaar?
Wat is wijsheid?
Sporttoer? Voldoende bescherming tegen de elementen, rijdt alleszins okee en je kan eventuele bagage eenvoudig meenenem.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat zijn relatief kleine stukjes? Dagelijks een paar kilometer (als in 10Km heen en weer 10 terug bijvoorbeeld) is funest voor iedere 4-tact motorfiets doordat 't ding nooit goed op temperatuur komt.

Voor dat soort afstanden kun je beter een fiets met trappers gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Scooter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Simpel 2-tact ding is daar inderdaad wél geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:14

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa heeft ABS, een windschermpje, ruimte onder het zadel genoeg voor allerlei meuk, 250 km op een tankje benzine (1 op 30 is goed haalbaar).
Okay het is 250 cc met nog minder pk's dan die 60 van je Harley.

Maar als dat al niet voldoende is om je uit bepaalde situatie's te halen dan denk ik dat je beter over je rijstijl kunt nadenken...
Ik rij nu al een maand of 2 alle woon werk kilometers met mijn Vespa, 27 km enkele reis, helft snelweg.
Maar ik kan me niet herinneren ooit in een situatie terecht te zijn gekomen waarbij ik door gas geven me zelf moest redden.
En de snelweg rijd ik gewoon met gas op de stuit, 130 op de GPS harder wil het ding niet en ik voel me echt niet onveilig op dat stukje snelweg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:08:
Wat zijn relatief kleine stukjes? Dagelijks een paar kilometer (als in 10Km heen en weer 10 terug bijvoorbeeld) is funest voor iedere 4-tact motorfiets doordat 't ding nooit goed op temperatuur komt.

Mijn werk is iets van 6km verderop en daar pak ik zo goed als altijd de scooter voor. Is ook nog eens sneller dan de motor omdat ik stukken fietspad kan gebruiken en met de motor een stuk moet omrijden. Met de motor naar het werk gebeurt 4x per jaar oid. Met de scooter is ook nog eens een flink stuk goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Wat voor een type motor is eigenlijk een aanrader voor relatief kleine stukjes woon-werk verkeer, dus dagelijks gebruik gedurende het hele jaar? Ik vermoed dat ik uit ga komen bij adventure-sport types zoals de Suzuki V-Strom, de BMW G-650, of de Kawasaki Versys, maar die vind ik persoonlijk niet zo erg mooi :)

De Suzuki GSX650FA, BMW F800, of de Kawasaki Z1000 SX vind ik dan stukken mooier, maar ik weet dus niet of die aan de eisen gaan voldoen:

Veiligheid: ABS, tractie-, launch-control, etc.
Comfort: Verwarmde handvatten, verwarmde kleding plug 'n play, windscherm.
Features: Uitgebreid dashboard, koffers, weinig onderhoud.
Bereik: Zuinig qua brandstofverbruik, grote reikwijdte qua inhoud/verbruik.

Snelheid vind ik in zoverre belangrijk dat ik mezelf best bekeuringen wil besparen, maar mijn 60PK Harley is gewoon te traag om mijzelf uit vervelende situaties te kunnen accelereren (automobilisten die niet goed kijken enzo), en beschikt ook niet over ABS waardoor een rem-oefening bij nat of koud wegdek niet altijd aan te raden is.

Wat is wijsheid?
De GSX650FA lijkt me juist alle al je eisen voldoen. F800, ligt aan het model, de S? De F? De GS?

De Z1000 is een naked en net iets minder praktisch lijkt me zo, ook wat minder wind/weer bescherming. Maar goed, ik deed elke dag 110km op een Hornet. En dat kan prima. Twee keer tanken per week, 1:18. Echter geen verwarmde handvatten of verwarmde kleding. Dat kun je er echter zo op zetten / laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
EgMaf schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:45:
En vergeet niet dat je motorpak ook geschikt is voor andere zaken.
Zo deed ik mijn eerste ski-seizoen ooit in mijn motor-gear (AllWeather textiel broek/jas, zomer handschoenen).
Wel zonder helm (wel skibril) en andere laarzen :-)

(Owja: Smily niet vergeten...! :) )
Het enige wat ik me kan bedenken waar m'n motorpak ook nog geschikt zou zijn is downhill longboarding :P :
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m5jfi6XsLs1rxlz0ro1_500.jpg
Als je zo veel mogelijk uit je pak wilt halen moet je dat dus maar leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

Ik weet niet wat je omvang is, maar ik heb nog een XXL broek en een XYL jas over. Die mag je voor een vriendenprijsje overnemen als je wilt. Nieuwprijzen waren 80 om 200 euro.. van mij mag de set voor 50 weg. Ik heb er alleen mee gelest en daarna iets van 5000km gereden en toen duurder spul gekocht.

(XYL is groot met extra buik ;) )

PM me ff als je intresse hebt. Ook als je 50 teveel vindt hoor ik het graag.

PS: Ben zelf 1.91 en dit was me ruim.. omdat ik daarna wat kilo's ben afvallen heb ik een set gekocht die net 1 maat kleiner was. XL broek met verlengde pijpen en XXL jas.

PPS: Ik heb er ook nog een fluo hesje bij. Dat mag er voor die prjis ook wel bij.... doe ns gek. Ik wil er graag vanaf omdat ik deze maten niet echt verkocht krijg via marktplaats. Blijkbaar niet zoveel grote motorrijders zonder kleding.

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 01-08-2013 19:56 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

De Z1000 is een naked en net iets minder praktisch lijkt me zo, ook wat minder wind/weer bescherming.
De Z1000SX waar hij het over heeft is geen naked maar een prachtige sport/tour machine. Je hebt wel gelijk dat een naked niet echt ideaal voor woon/werk is. Ik rij elke dag van Boxtel naar Tilburg op mijn Z750 en dat is niet altijd even prettig.

Review van de Z1000SX voor de liefhebbers:

http://www.motorfreaks.nl...i-z1000sx-abs-tourer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:06:
[...]

De Z1000SX waar hij het over heeft is geen naked maar een prachtige sport/tour machine. Je hebt wel gelijk dat een naked niet echt ideaal voor woon/werk is. Ik rij elke dag van Boxtel naar Tilburg op mijn Z750 en dat is niet altijd even prettig.

Review van de Z1000SX voor de liefhebbers:

http://www.motorfreaks.nl...i-z1000sx-abs-tourer.html
Wat is er niet prettig aan de route van Boxtel naar Tilburg? Ik heb die route vaak genoeg gereden (8 jaar) en als je de weg kent is 't gewoon een leuke route die je op een aantal manieren kunt afwisselen met de motor (of met de auto). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In ieder geval meer variatie mogelijk dan Eindhoven - Schijndel, dat is me na 2 maanden wel een saai stuk aan het worden. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kunnen hier in de buurt wel eens een rondje gaan rijden..... Waarschijnlijk gaat Stacheldraht verharde wegen zien waarvan 'ie 't bestaan niet eens wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Honda Dax met 125cc :P gaat prima als je geensnelweg hoeft te rijden. Dikke fun en makkelijk 1:30!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:30:
In ieder geval meer variatie mogelijk dan Eindhoven - Schijndel, dat is me na 2 maanden wel een saai stuk aan het worden. |:(
Tussen Best en Rooij op en neer blijven gassen, heb je je knie niet aan de grond ga je niet hard genoeg.
Pas verder rijden als je de sliders hebt kaal gesleten...

en dat stukje word nooit saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:22:
[...]

Tussen Best en Rooij op en neer blijven gassen, heb je je knie niet aan de grond ga je niet hard genoeg.
Pas verder rijden als je de sliders hebt kaal gesleten...

en dat stukje word nooit saai
})

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-08-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ja, heb daar mijn eerste kilometerjes afgelegt (geboren in Best)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Denk dat ik dan een andere soort rijder ben dan getoond in het filmpje .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, een scooter rijder :p
probeer die maar eens bij te houden

alhoewel, mischien ligt het aan de frame rate van het filmpje of zo,.. maar die kmh... die lijkt me te hoog.
sommige stukjes tikt ie 220 op de klok, maar dat lijkt me niet "echt 220" gaan

zal wel aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:42:

alhoewel, mischien ligt het aan de frame rate van het filmpje of zo,.. maar die kmh... die lijkt me te hoog.

zal wel aan mij liggen
Klopt hoor. De vertanding was volgens mij aangepast. Wimmel weet dacht ik wel hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Goh, wat ben ik toch eigenlijk een brave rijder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:42:

zal wel aan mij liggen
Zat een "SpeedoHealer" op de fiets.... en die was "verkeerd" afgesteld ;)

Top op die weg (persoonlijk) komt niet boven de 220 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam daar met mijn 25kw beperkte hornetje met net 150 door de echt snelle bochten.
maar die gast kan wel lekker rijden,

lijkt alleen alsof de achter vering niet helemaal lekker stond aangezien ie beetje instabiel inremt.
hoe dan ook, ik zou hem ook nu nog niet bij kunnen houden

denk ook wel een local, want in die andere filmpjes zie ik meer van zuid oost brabant

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F.Y.I.: Ik rijd er tegenwoordig ook niet meer op deze manier (ook al gaat 't er nog steeds hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooh ben jij dat!

hehaha had ik niet eens in de gaten 8)7
kom je uit omgeving Son/Nuenen/Eindhoven of zo?

of is dat slechts toeval met die filmpjes?
overigens Gixxxerboy555 is je grote fan zo lijkt in die comments haha

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DECOY88 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:31:
[...]

ik weet wel wat modelletjes :9 1500km genoeg?
1500 KM op 1 tank? ;)
der_joachim schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:50:
[...]

Sporttoer? Voldoende bescherming tegen de elementen, rijdt alleszins okee en je kan eventuele bagage eenvoudig meenenem.
Absoluut een optie, maar mogelijk veel te zwaar. Ik rij graag tussen files door, een lichtere fiets (V-Strom types) is voor mij mogelijk een stuk praktischer :)
Op de kop af 17km heen en 16 terug :) Met OV ben ik dan ruim een uur onderweg, met de motor 10 tot 15 minuten.
Die komt ook :+

Een scooter zou ik overwegen, maar ik heb er op gereden zojuist en mis dat blok tussen de benen toch wel enorm zeg. Heb direct maar een V-Strom geprobeerd, en dat reed stukken minder suf dan ik me had voorgesteld. Super wendbaar, erg uit de wind, relatief snel nog voor zo'n motortje, ligt fantastisch in de bocht... maar is zo lelijk als de nacht :o

De scooter die ik bereed was ook een Vespa, omdat ik die nog stijl vond hebben. Trekt nog lekker door tot de 120, had ik niet verwacht :) Maar de stijl past me niet erg, kwestie van voorkeur lijkt me.
Marc Rademaker schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

De GSX650FA lijkt me juist alle al je eisen voldoen. F800, ligt aan het model, de S? De F? De GS?

De Z1000 is een naked en net iets minder praktisch lijkt me zo, ook wat minder wind/weer bescherming. Maar goed, ik deed elke dag 110km op een Hornet. En dat kan prima. Twee keer tanken per week, 1:18. Echter geen verwarmde handvatten of verwarmde kleding. Dat kun je er echter zo op zetten / laten zetten.
GSX650FA ga ik op proefrijden a.s. weekend. Ben erg benieuwd naar de handling en in hoeverre die daadwerkelijk aan alle eisen voldoet :) Naked is op zich best leuk, maar dan moet er wel de mogelijkheid bestaan om een detachable ruit erop te plaatsen zonder al teveel moeite.

Maar! Vooralsnog is de V-Strom (650) verrassend goed. Een lelijke kleur die ik had, maar in vol zwart (de Black Rhino bijvoorbeeld) lijkt me dat al stukken meer meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:N

Ben ik niet :)

Kom er uit de regio en kén de wegen hier. Krijg wel vaker te horen dat "we" wat te hard rijden (zie post hier eerder) maar..... dâ was ik nie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:47:
maar die gast kan wel lekker rijden,
Alleen jammer dat ie het niet alleen op het circuit doet. Idioterie is het. Met die snelheden, ook al is het lager (veel zal het niet zijn), is er gewoon geen tijd om te reageren op dingen die op de openbare weg nu eenmaal gebeuren. Iemand die de bocht te ruim neemt, een hapje grind, een andere leip die uit een zijweggetje komt, noem maar op.

Ik vind dat soort filmpje ook helemaal niet stoer, en dat is wat de maker wél denkt. Dat is de enige reden dat ie het filmpje maakt. Om te laten zien hoe hard ie durft. Erg jammer...

Van mij mag iemand zo hard rijden als ie wil, maar doe het aub op een circuit. Da's veiliger voor iedereen. En nog leuker ook. Hoef je niet bang te zijn voor het rbw en je leert er nog wat. Maar ja, dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan ben je natuurlijk weer een moraalridder... :+

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 01-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb nog niet eens de behoefte om die bij te houden, eerlijk gezegd vind ik het maar een dodemans rit als ik het zo zie.
Die stapt nog eens af zonder eerst te stoppen of via een motorkapje van een koekblik ergens.

Ik vind bochtjes rijden leuk, en doe mijn best om de standaard aan de grond te rijden als ik er zin in heb maar over de 200 in 60 zones..?? dat is wel wat te vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Hartstikke stom, maar wat is het gaaf ;). Als er wat gebeurt is het hopelijk alleen hemzelf die er last van heeft, dan mag-ie van mij zo hard als-ie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

http://www.omroepbrabant....kt+in+Sint-Oedenrode.aspx :(

Zelfde fiets en een een bekende....... Rustiger: Ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
76L genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 29-08 13:39
Volgens mij heeft die ene greppel al een half dozijn motorrijders opgegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

t_captain schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:46:
Volgens mij heeft die ene greppel al een half dozijn motorrijders opgegeten.
Probleem daar is dat de bocht ervoor "knijpt" .... en de sloot er vrij kort langs ligt (geen uitloop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
wimmel_1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:15:
[...]

Probleem daar is dat de bocht ervoor "knijpt" .... en de sloot er vrij kort langs ligt (geen uitloop).
Dat zie je verkeerd. Het probleem is dat heel veel motorrijders er blijkbaar veel te hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc Rademaker schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:18:
[...]

Dat zie je verkeerd. Het probleem is dat heel veel motorrijders er blijkbaar veel te hard gaan.

Probleem is meer dat véél motorrijders d'r fiets niet kennen..... én de weg daarbij ook nog eens vergeten te VER-kennen voordat ze zo'n ritje aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:31:
[...]
Probleem is meer dat véél motorrijders d'r fiets niet kennen..... én de weg daarbij ook nog eens vergeten te VER-kennen voordat ze zo'n ritje aangaan.
Stukje terugspoelen nog: je moet gewoon niet zo rijden op de openbare weg. Als je je niet kunt beheersen, pak dan een circuitfiets. Mijn werkgever sponsort een supersport rijder en die heeft ook zijn gewone motor weggedaan omdat ie veel te graag heel erg hard rijdt. En nou doet ie het alleen op het circuit. En zelfs daar gaat het af en toe mis, ondanks dat je geen tegenliggers hebt, geen (nou ja, weinig) rommel op de weg en iedereen gaat er hard (dezelfde kant op).

Ik rij ook wel eens een beetje te hard, maar altijd binnen de perken. Als ik een bocht niet kan overzien, ga ik er niet volgas doorheen. De openbare weg is gewoon te onberekenbaar, wat je ook zegt of denkt. Je hebt er nét gereden, maar garandeert dat ook dat er 10min later niet iemand te ruim door de bocht gaat en grind/zand op jouw ideale lijn neerlegt? Er staat niemand met een vlag hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[...]

Directe en indirecte oorzaken zijn misschien makkelijk door elkaar te halen. De directe oorzaak is wss in alle gevallen een te hoge snelheid: je vliegt uit de bocht doordat de snelheid niet past bij wat je doet. Indirect komt die te hoge snelheid inderdaad door motorrijders die zichzelf overschatten, de weg niet kennen, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

Wat is er niet prettig aan de route van Boxtel naar Tilburg? Ik heb die route vaak genoeg gereden (8 jaar) en als je de weg kent is 't gewoon een leuke route die je op een aantal manieren kunt afwisselen met de motor (of met de auto). ;)
De route is wel heel erg leuk, maar ik doelde op het rijden op een naked bike in weer in wind. Dat laatste is namelijk niet altijd even leuk ;) Met een kuip heb je toch even wat meer bescherming tegen de verschillende weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:13:
[...]

De route is wel heel erg leuk, maar ik doelde op het rijden op een naked bike in weer in wind. Dat laatste is namelijk niet altijd even leuk ;) Met een kuip heb je toch even wat meer bescherming tegen de verschillende weersomstandigheden.
Wat is weer en wind? In Nederland heb je vooral wind en regen. En enkele maanden sneeuw. Sneeuw is op geen enkele motor prettig en regen, tja, die schudde ik gewoon van me af. Mijn pak hield me droog, en dan zie ik niet in hoe een tupperware-motor de beleving enorm gaat verbeteren. Ik bedoel, het is niet alsof je uren op de motor zit, want die wind wen je snel genoeg aan. Oke, met 150km/h en harder _merk_ je het echt, terwijl je met een hoop tupperware dan veel minder last zal hebben van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

+1
Als ik de weg niet ken rij ik in de bochten ook vrij rustig, omdat ik altijd bang ben dat de bocht in 1x behoorlijk afknijpt. Heb dat een aantal keer gehad, en dat heeft al best voor wat spannende momenten gezorgd :X b.v. op de dijk van Ochten naar Nijmegen, daar zitten een paar hele viese haakse bochten, als je die over het hoofd ziet rij je zo de dijk af, of een woning binnen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dit soort rijders moeten ze gewoon van de weg slaan, wat een ontzettend onverantwoord rijgedrag. Dit verpest het gewoon voor de andere motorrijders.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

Dit soort rijders moeten ze gewoon van de weg slaan, wat een ontzettend onverantwoord rijgedrag. Dit verpest het gewoon voor de andere motorrijders.
Ach het probleem lost zich vanzelf op:

http://www.omroepbrabant....kt+in+Sint-Oedenrode.aspx

Ik rij zelf vaak te hard, maar van dit soort beelden wordt ik ook niet echt blij, qua snelheden gaat dit echt helemaal nergens meer over. Op mijn werk is dit filmpje onder mijn motorrijdende collega's ook een tijdje geleden rond gegaan en echt niemand was er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Blue-eagle schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:57:
[...]blabla sporttoer

Absoluut een optie, maar mogelijk veel te zwaar. Ik rij graag tussen files door, een lichtere fiets (V-Strom types) is voor mij mogelijk een stuk praktischer :)
Er zijn weinig files waar ik op mijn zware boxer niet doorheen kom, zolang ik geen zijkoffers meeneem. Ik rijd dagelijks tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven, en bij Boxtel is het op het moment altijd file.
Als je een lichte sporttoer zoekt, kan je denken aan een oudere VFR, of zelfs een F800ST.

Entropy isn't what it used to be

Pagina: 1 ... 499 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.