Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 498 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.446 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Elect schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:51:
[...]

Verdomt, is dáár dat kabeltje voor. Ik zag hem altijd zitten in het reparatiesetje, maar hij leek me altijd al wat te kort om te slepen 8)7
Oooh!!! Lol idd nooit geweten :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003323_10201714163922132_1912709415_n.jpg

Was totaal niet blij met mijn oude LED lichten; ik kreeg opmerkingen dat ze bijna niet zichtbaar waren voor ander verkeer, tenzij het pikkedonker was. Voornamelijk omdat ze naar binnen zijn gedraaid en plat zijn.

Vandaar een andere set LED lichten aangeschaft die weer naar buiten steken. Anderhalf uur bezig geweest met weer een hoop aanpassingen; boren, zagen, kappen verwijderen, alles intapen en klaar.

Overigens; de witte houders staan een beetje raar. Als ik ooit zin heb (lees: als ik niet te lui ben) spuit ik ze zwart. Ooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 27-07-2013 14:15 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 09:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

@MitchelDZ: Ik heb voor dit probleem een klein kettingslot gekocht. Die haal ik door het kinstuk van de helm en door het passagiershandvat achterop. Helm ligt dan gewoon op het zadel.

Slotje ligt onder het zadel en heb ik al meerdere malen gebruikt. Werkt prima. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe doe je dat met een systeemhelm? Daarvan kun je heel het kinstuk er afhalen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joolee schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:10:
Hoe doe je dat met een systeemhelm? Daarvan kun je heel het kinstuk er afhalen.
:N dat is zon integraal jet cros combi ding. dan moet je hem door het kinbandje zelf heen halen. gewone systeemhelm kan je hem gewoon door het kinstuk trekken :Y

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:31

Freakie1NL

Grote Baas

Ah vandaag weer heerlijk gereden op me Kwaak. Na een sportblessure is dit de eerste keer in 1.5 maand. Alleen moet ze nog een beurt hebben die ik maar blijf uitstellen tot het weer een stuk minder is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
DarkChylde schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:18:
@tropicc, nog updates over hoe het gaat met zijn enkel?
Geen idee, hij heeft nog niet op mijn whatsappje gereageerd. Ik laat het wel even weten als hij heeft gereageerd.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu de SJ1000 camera binnen, maar echt lekker gemonteerd krijg ik hem niet. De voorkeur zou m'n helm zijn, maar om dat nu enkel met zo'n plakstrip te doen lijkt me wat te fragiel?

Ik heb hem nu rechtop de remvloeistof container geplaatst. Prima uitzicht, maar hij trilt wel enorm. Zelfs Youtube kan er niets veel beters van maken.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Elect schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:51:
[...]
Verdomt, is dáár dat kabeltje voor. Ik zag hem altijd zitten in het reparatiesetje, maar hij leek me altijd al wat te kort om te slepen 8)7
Zo leer je nog eens wat. Goed om te lezen dat ik niet de enige was die dit niet wist :)
Nu alleen nog ff zo'n kabeltje scoren/fabriceren.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hebben jullie de handleiding dan nooit gelezen? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:22:
Het merendeel rijdt hier waarschijnlijk met motoren waarvan de handleiding al lang geleden eens een keer kwijtgeraakt is bij een vorige eigenaar.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik, als ik m'n fiets weer inruil er dan vaak ook vergeet de papieren handleiding en het serviceboekje weer bij terug te geven aan de dealer (en vaak 't boordgereedschap ook nog thuis laat liggen). Ben dan wel weer zo sportief om 't spul achteraf alsnog even af te geven bij de dealer óf er voor te zorgen dat het bij de nieuwe eigenaar terecht komt.

Voor diegenen die een Yamaha rijden: Die handleidingen zijn overigens ook gewoon digitaal te downloaden bij Yamaha zélf!! Klikje voor downloads.

En ik snap niet dat er niet meerdere merken zijn die deze simpele service gewoon via 't web aanbieden. (Én meteen maar weer even een mailtje gestuurd omdat de infotekst niet klopt. Eens kijken of ik weer wat goodies krijg net zoals de vorige keer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 28-07-2013 11:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DrivinUCrazy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:22:
Die zit van mij nog in de orginele verpakking van Suzuki. Werk dagelijks met die dingen, dus weet wel hoe het werkt :P

No signature required.

• Ricepuppet
  • Laatst online: 08-11 13:09
Ik moet zeggen dat ik de handleidingen nooit las. Tot ik nieuwsgierig werd en zelf aan mijn laatste twee motoren begon te knutselen. Dan zijn ze echt wel handig. Meestal rommel ik gewoon wel wat aan - en dat gaat grotendeels wel goed - maar bij sommige dingen kom ik echt niet uit.

Overigens, bij Yamaha zijn vrijwel alle specs gelijk; een keer een handleiding doorlezen van een model, dan weet je alles van het opvolgende model. Ook zijn heel veel onderdelen gewoon universeel bij Yamaha.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Gisterenavond de accu maar "even" uit de Harley gehaald nadat we geprobeerd hebben om de accu te laden met gebruik van een auto.

Op moment van aansluiten van de kabels direct al gehoord dat de startmotor het deed. Was ik wel blij mee, want dat betekend dat het allemaal nog werkt. Na steeds geprobeerd om zonder een lopende auto de motor te starten, toch maar met een lopende auto getest. Airco aan, mistlampen, alarmlichten, achterruit verwarming allemaal aan om de spanning wat te verminderen (auto is diesel, dus die loopt op een koude motor stationair iets harder). Ging goed, maar iedere keer als we dan de kabels er af haalde (ook na 3 minuten pas) dan ging de motor gewoon uit. Dus dan kan ik alleen maar denken dat de accu dood is.

Balen dat bij Harley de lampen standaard aan staat, want dat trekt wel wat energie weg, maar het is niet anders.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:15:
Gisterenavond de accu maar "even" uit de Harley gehaald nadat we geprobeerd hebben om de accu te laden met gebruik van een auto.

Op moment van aansluiten van de kabels direct al gehoord dat de startmotor het deed. Was ik wel blij mee, want dat betekend dat het allemaal nog werkt. Na steeds geprobeerd om zonder een lopende auto de motor te starten, toch maar met een lopende auto getest. Airco aan, mistlampen, alarmlichten, achterruit verwarming allemaal aan om de spanning wat te verminderen (auto is diesel, dus die loopt op een koude motor stationair iets harder). Ging goed, maar iedere keer als we dan de kabels er af haalde (ook na 3 minuten pas) dan ging de motor gewoon uit. Dus dan kan ik alleen maar denken dat de accu dood is.

Balen dat bij Harley de lampen standaard aan staat, want dat trekt wel wat energie weg, maar het is niet anders.
Bij mijn Bmw moet je dan een onmogelijke combinatie van knoppen in drukken om hem te starten zonder licht, maar je kan toch ook de zekering even eruit trekken?

Verwijderd

Het is een Harley, dus dat is zo goed als:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vFt898TQHsKQezkvsPrcreOP/full.jpg

Dacht ik dat in eerste instantie ook van die accu er uit halen...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 12:37 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GBTW schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Bij mijn Bmw moet je dan een onmogelijke combinatie van knoppen in drukken om hem te starten zonder licht, maar je kan toch ook de zekering even eruit trekken?
Precies, gewoon de zekering eruit halen. Bij mijn BMW overigens gewoon het knopje naar 0 schuiven :+
Tankiej schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:16:
[...]

Hm, dat heb ik nog nooit eerder gezien :o
Maar volgens mij is dat iets wat je makkelijk zelf kan fabriceren!
Mijn huidige BMW en mijn vorige Honda hadden dat ook gewoon anders, alleen dan aan de zijkant 1x in plaats van bij de kentekenplaat 2x.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• winkelwagen
  • Laatst online: 24-12 16:06
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:15:

Maar dat zou ook betekenen dat je dynamo het allemaal niet bij kan houden. Heb je andere stroomvretende accessoires?

Verwijderd

Het alarm :) als er iets is waarvan ik denk "had ik dat geweten" dan had ik niet om een "goed alarm" gevraagd.

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07 21:51
Pazzi schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:58:
@MitchelDZ: Ik heb voor dit probleem een klein kettingslot gekocht. Die haal ik door het kinstuk van de helm en door het passagiershandvat achterop. Helm ligt dan gewoon op het zadel.

Slotje ligt onder het zadel en heb ik al meerdere malen gebruikt. Werkt prima. :)
Thanks man, ga ik proberen! :)

i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, net terug van lekker toerritje langs dijken en polderweggetjes ten noorden van A'dam. Bijna uur gereden en jawel, m'n dochter klaagde al over haar kont :+

Iig verstandig dat we niet met de GoT rit in het Noorden meegeweest zijn. Nu nog verzinnen hoe ik haar laat wennen om de rit van 4 uur naar Lüneburger Heide (ws via Teutoburger Wald :9 ) vol te houden. Sowieso in meerdere etappes doen (1.5u + 1.5u + 1u lijkt me goede verdeling), maar verder... ach, we zien wel. Ben van plan om een zo niet twee overnachtingen daar te doen, dus we kunnen desgewenst hele dag doen over heenreis en als dat lastig ging ook terugreis. Komt goed :)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:44:
Zo, net terug van lekker toerritje langs dijken en polderweggetjes ten noorden van A'dam. Bijna uur gereden en jawel, m'n dochter klaagde al over haar kont :+

Iig verstandig dat we niet met de GoT rit in het Noorden meegeweest zijn. Nu nog verzinnen hoe ik haar laat wennen om de rit van 4 uur naar Lüneburger Heide (ws via Teutoburger Wald :9 ) vol te houden. Sowieso in meerdere etappes doen (1.5u + 1.5u + 1u lijkt me goede verdeling), maar verder... ach, we zien wel. Ben van plan om een zo niet twee overnachtingen daar te doen, dus we kunnen desgewenst hele dag doen over heenreis en als dat lastig ging ook terugreis. Komt goed :)
staand leren meerijden O-)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ben nu een weekje terug van m'n allereerste motorvakantie. Ben 6 dagen met een maatje in Luxemburg geweest, in de Ardennen. Zaten in een mooi rustig dorpje in Esch-Sur-Sure, vanuit daar elke dag routes lopen rijden. Met nog nét 1000 km op de teller de reis begonnen, bij terugkomst stond deze op bijna 3500 km :).

Heerlijk weer, elke dag om en nabij de 30 graden, lekker zweten in m'n leren pak.
Wat een wegen daar, heerlijke bochten, prima asfalt meestal. En de koekblikkers houden uitstekend rekening met motorrijders, gaan helemaal tegen de berm aanrijden om je erlangs te laten of duiken zelfs even aan de kant voor je (parkeerhaven, zijstraatje etc)!! _/-\o_

Nu terug in NL motor bijna niet meer aangeraakt (behalve paar keer voor woon-werk), de wegen in NL kunnen mij niet meer bekoren :'( :P

Volgend jaar: Dolomieten!! >:) :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fhBRRTFUeO51b9sO8hY8tvzq/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uDp50UwRxDxIbB4tEDjrQwWP/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B6uPbW7K81Ah7IqvoGtd6Lz2/medium.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12 14:43

Baggeraar

Wat een gebagger..

:9~ :9~ :9~ :9~ Geyl!

Ja, zeker leuke baantjes daar... kijk er naar uit om ooit ook zo'n vakantie te doen. (zal nu nog even moeten wachten tot m'n enkel uit de gips is.. :| )

• DECOY88
(overleden)
Baggeraar schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:20:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~ Geyl!

Ja, zeker leuke baantjes daar... kijk er naar uit om ooit ook zo'n vakantie te doen. (zal nu nog even moeten wachten tot m'n enkel uit de gips is.. :| )
welke enkel is het >:)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Yellowneck schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:12:
Ben nu een weekje terug van m'n allereerste motorvakantie. Ben 6 dagen met een maatje in Luxemburg geweest, in de Ardennen. Zaten in een mooi rustig dorpje in Esch-Sur-Sure, vanuit daar elke dag routes lopen rijden. Met nog nét 1000 km op de teller de reis begonnen, bij terugkomst stond deze op bijna 3500 km :).

Heerlijk weer, elke dag om en nabij de 30 graden, lekker zweten in m'n leren pak.
Wat een wegen daar, heerlijke bochten, prima asfalt meestal. En de koekblikkers houden uitstekend rekening met motorrijders, gaan helemaal tegen de berm aanrijden om je erlangs te laten of duiken zelfs even aan de kant voor je (parkeerhaven, zijstraatje etc)!! _/-\o_

Nu terug in NL motor bijna niet meer aangeraakt (behalve paar keer voor woon-werk), de wegen in NL kunnen mij niet meer bekoren :'( :P

Volgend jaar: Dolomieten!! >:) :9~

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Luxemburg is inderdaad heel goed rijden, ben er vorig jaar geweest met DECOY88 en nog iemand die niet op dit forum zit :D

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vanaf morgenochtend heb ik eindelijk weer twee dezelfde banden \o/

Ik wil ook meteen nooit weer een MPPPPP pure. Irritant ding, praat de hele tijd met je, maar is opeens stil bij een wat grotere hellingshoek... Vrouwlijke band ofzo? ;)

En daarna even op jacht voor een paar nieuwe zomerhandschoentjes (en naar M3rcury zwaaien waarschijnlijk :w)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:36:
Vanaf morgenochtend heb ik eindelijk weer twee dezelfde banden \o/

Ik wil ook meteen nooit weer een MPPPPP pure. Irritant ding, praat de hele tijd met je, maar is opeens stil bij een wat grotere hellingshoek... Vrouwlijke band ofzo? ;)

En daarna even op jacht voor een paar nieuwe zomerhandschoentjes (en naar M3rcury zwaaien waarschijnlijk :w)
Ik ben morgen wel aanwezig. Niet de gehele dag overgens :p

No signature required.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, nou ik ben er gek genoeg ook niet de hele dag... dus dan mss niet zwaaien ;)

Pff, na de ontwrichte vinger heeft er nu een cursist 5 ribben gebroken tijdens Supermoto-en bij MvD. Auw!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12 14:43

Baggeraar

Wat een gebagger..

De rechtse, dus op zich zou het nog wel gaan.. :P maar ga toch het risico niet nemen..

Heb wel een roze gips genomen, dus reflecterend is ie wel :+

Verwijderd

SRK komt uit een familie van autofanaten. Grootpapa is een redelijke legende in de regio, en van kleins af aan in de werkplaatsen van hem rondgelopen (vooral oldtimers). Helaas in de laatste jaren is het er enorm ingeschoten (zeg maar gerust, de laatste 15 jaar). Toch tintelen de handen enorm, en ik heb de faciliteiten om te klussen (volledig uitgerust garage incl alle denkbare apparaten. Om toch maar weer eens van start te gaan, en dit keer niet met een auto ben ik op zoek naar een leuke motor en zoek dus suggesties van de fanaten op dit forum.

Mijn eisen:
- Klassieker (tot 1975)
- Chopper/classic model. Laag stuur. Dikke tank, "compact en stevig". Als een bulldog een motor kan zijn, dan moet het er ongeveer zo uitzien.
- Relatief simpele techniek.

Het is dus een hobby project.

Wat voor een suggesties zouden jullie hebben?

Verduidelijking: Een HD WLA/WLC is ongeveer mijn schoonheidsideaal op een motor

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 14:10 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Baggeraar schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Heb wel een roze gips genomen
Lol nice :D En beterschap he.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
dion_b schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:44:
Gel kussen / rugsteuntje oid?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
EgMaf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:44:
Effe een gevaarlijke vraag tussendoor :)

Welke motor zal ik kopen?

Op het moment rij ik een V-Strom 650 ABS uit 2009, en die bevalt maar een beetje. Motorisch is het prima (meer power heb ik niet nodig, en ik hou wel van laag-in-de-toeren rijden met een 2-pitter), maar ergonomisch valt het tegen, vooral het zadel en de afstand zadel-voetsteunen en afstand zadel-handgrepen (ik ben 1.92m met relatief lage armen en benen). Ook het hoge zwaartepunt valt me tegen.

De motor was origineel aangeschaft voor Randstedelijk fileverkeer, maar we zijn nog geen jaar na de aanschaf naar de Franse Alpen verhuisd. Dus de hoge, overzichtelijke zit is niet meer nodig, en ook de weer & windbescherming is niet meer nodig aangezien ik alleen nog maar mooi-weer rijder ben (daar is hier ook veel meer gelegenheid voor :) )

Dus wordt het tijd voor een nieuwe. In het verleden heb ik (o.a.) een GSF600F en een R1200RT gehad, en daarvan heb ik geleerd dat ik liever "diesel" met een 2-pitter dan jank met een vier-cylinder, en dat cardan beter voor me is dan ketting. Qua merk heb ik een voorkeur voor BMW en Honda, maar dat is geen eis (mijn huidige is een Suzuki, dus...). Maar geen Italianen graag!

Dus ben ik een beetje om me heen aan het kijken, op zoek naar wat er aan (classic) naked bikes op de markt is. Bijvoorbeeld een R1200R ofzo, maar ik kan eigenlijk nix vergelijkbaars vinden bij de andere merken... Dus iemand een leuke tip misschien?
Even een updateje van mijn eigen quote:
  • Cardan hoeft niet, maar liefst wel. In ieder geval geen ketting, want ik weet uit ervaring da ik te lui / vergeetachtig ben om dat goed te onderhouden en schoon te houden.
  • Ook geen oud barrel, want onderhoud doe ik zelf ook niet. Gelukkig zijn de prijzen hier in Frankrijk wat schappelijker dan in Nederland, al betekent dat dat ik ook minder voor mijn V-Strom terug krijg...
Huidige kandidaten:
  • Afbeeldingslocatie: http://livedoor.blogimg.jp/hati_f800s/imgs/9/5/95c59174.jpgBMW F800GT Waarschijnlijk de meest logische keuze, maar ik vrees dat hij te klein / licht / nerveus voor me zal zijn. bestaat ook pas sinds kort, dus nog weinig online ervaringen mee, maar wel veel (BMW) opties qua zadelhoogte. Binnenkort maar eens op rijden...
  • Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_St8PvhYLC4c/S9RTjNiPYNI/AAAAAAAACPE/N0qzD1eJ-fk/s1600/BMW_R1200R_Touring_Edition_2010_1.jpg
    BMW R1200R Waarschijnlijk de leukste optie, nieuw (en aangekleed) niet veel duurder dan de F800GT, maar met een paar jaar ervaring zelfs al goedkoper dan fe F800GT te vinden. Weer & wind-bescherming schijnt ook vrijwel even goed te zijn als de F800GT, en ik hield zo van de motor in mijn vroegere R1100RT...
  • Afbeeldingslocatie: http://latestpriceindia.com/wp-content/uploads/2011/05/BMW_R1200RT.jpg
    BMW R1200RT Nieuw geen optie, maar uit 2010/2011 ongeveer even duur als een F800GT. Droomfiets, maar zal in werkelijkehied (voor mij!) waarschijnlijk toch tegenvallen: Aangezien ik geen kilometervreter ben (ik woon in de Alpen, dus de Autobahn kan me gestolen worden :+) en ook vooral bij mooi weer rijdt, is de RT voor mij waarschijnlijk overkill... Maar wel lekker, met elec. scherm, audio enz...
  • Afbeeldingslocatie: http://www.motoprogress.com/photo/HONDA/HONDA-NT-700-V-Deauville-2013-1.jpg
    Honda NV700 Deauville Het buitenbeentje / alternatief als de rest tegenvalt. Lijkt al een stuk groter dan de oude 650cc versie (die was me destijds echt te klein, net als de PanEuropean: Geen ruimte voor mijn knieën) en ook heerlijk goedkoop en probleemloos. Maar nog steeds erg "vrouwelijk" en de kwaliteit (m.n. de koffers) lijkt ook wat tegen te vallen. Bovendien wordt ik er gewoon niet warm van... Nog niet!
Dus binnenkort maar (weer) eens naar de BMW boer en wat proef zitten en rijden.
Tips / opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkikom. Heeft iemand hier meerdere van deze fietsen kunnen vergelijken?
Ik ben 80kg, 1.92 en 36" binnenbeen-lengte.

Bron foto's: Bing.com

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Vraag (misschien al langsgeweest). Mijn dealer wist me te vertellen dat je voor beenruimte echt bij Yamaha moet zijn, en Honda moet vermijden (in de regel). Is er een reden dat je bv niet kijkt naar een Yamaha FJR ?

UNOX: The worst operating system

• EgMaf
Nou, omdat het een "supersport" tourer is, maar vooral omdat er veel te veel cylinders in zitten :-)

Verwijderd

Hey Egmaf,

als je geen bezwaar tegen iets "apparts" hebt
(gezien Buell niet echt meer bestaat, Erik Buell werkt nu alleen nog maar exclusief voor de racing teams. Dus geen idee hoe het met beschikbaarheid van onderdelen zit)

Maar heb je buell overwogen?
je kan vast wel een leuke XB9 / XB12 voor niet al te veel ergens vinden.

mischien niet de allermooiste machines (hoewel ik er van gecharmeerd ben) maar dat geluid is echt heerlijk (HD blok)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 18:14 ]

• EgMaf
Geen bezwaar tegen iets "aparts" (R1200RS anyone? :)), maar ik heb wel vraagtekens bij de betrouwbaarheid en comfort / gemak van een Buell ...

• Tropicc
DarkChylde schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:18:
@tropicc, nog updates over hoe het gaat met zijn enkel?
Net bericht gehad en het gaat alweer beter, bijna over :)
---
De Aprilia Shiver is bij mijn lijstje van 'mogelijke motoren als ik vol vermogen mag rijden' opgekomen. Sportieve, slanke fiets, lekker geluidje. Het is alleen wel een 2-cilinder. En ik ben er nog steeds niet over uit of ik een 1, 2, 3 of 4-cilinder wil :p

• PilatuS
  • Niet online
Een 2 cilinder vind ik qua koppel heerlijk. Je hoeft geen 8.000+ toeren te maken om flink vooruit te gaan. Moet wel zeggen dat ik het 10.000+ gejank van een 4 cilinder wel mis :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tweecilinder? Husky Nuda (r) :Y :9~

Nuda R
Super Duke R
Supermoto R
Street Triple R
Hypermotard SP

Die zou ik dus allemaal wel een willen rijden... <3

Aangezien ik heel anti-hooligan ABS er op wil, valt er het nodige af...

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 29-07-2013 20:37 ]

• Tropicc
steveman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:37:
Tweecilinder? Husky Nuda (r) :Y :9~

Nuda R
Super Duke R
Supermoto R
Street Triple R
Hypermotard SP

Die zou ik dus allemaal wel een willen rijden... <3

Aangezien ik heel anti-hooligan ABS er op wil, valt er het nodige af...
Street Triple is een 3-cilinder he. Wat ook wel mooi moet zijn heb ik gehoord omdat je dan vermogen in de lage toeren van een 2-cilinder hebt en in de hoge toeren van een 4-cilinder.

Verwijderd

EgMaf schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:54:
Geen bezwaar tegen iets "aparts" (R1200RS anyone? :)), maar ik heb wel vraagtekens bij de betrouwbaarheid en comfort / gemak van een Buell ...
Buell heeft een vrij lange eerste versnelling dus dat is even wennen. In de eerste paar duizend km me nog niet laten staan. Onhandig in de stad is wel dat hij makkelijk (heel!) warm wordt, gezien de koeling door rijwind. Verder echt een koppelmonster waar je ongelofelijk mee kan gooien :-)

(ik heb een XB12R).

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tropicc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:47:
[...]

Street Triple is een 3-cilinder he. Wat ook wel mooi moet zijn heb ik gehoord omdat je dan vermogen in de lage toeren van een 2-cilinder hebt en in de hoge toeren van een 4-cilinder.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mflrWmO.jpg

;)

Maar aangezien de complete motorwereld lyrisch over die motor... toch wel benieuwd naar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/arWkk9A.jpg

Maar die toch wel voornamelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 29-07-2013 20:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
Doe mij deze dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://plusmotorcycle.com/wp-content/uploads/2013/03/2013-KTM-1190-RC8-R-Black.jpg

• Tropicc
Vind die RC8 nogal lomp. Op die foto valt het nog wel mee trouwens, maar vanuit andere hoeken en in het echt valt het me wat tegen.

Die Nuda daarentegen :9~ Zowel geluid als looks zijn geweldig.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

GoPro Hero 3 gekocht!

Oh wat ben ik stout!!!

moraalridders... ten strijde!!!

De Nederbelg !

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gekocht zeg je toch? Da's toch best braaf...

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53

Tank80

Cyanide&&Happiness

@Tropic; ondanks dat ik weinig motoren heb gereden kan ik hier wel wat over zeggen; heb de striple na het behalen van mn rijbewijs (nog geen jaar geleden) gelijk een weekend gehuurd. Leek me een fantastische fiets. En dat is t ook. Zalige motor met het beste van 2 werelden. Maakt niet uit in welke versnelling je zit, hij trekt toch wel. Kom je boven de 6k toeren dan gaat ze krijsen van genot. Ligt ook zalig op de weg, stuurt makkelijk in. Super!
Toch staat hier nu een shiver voor de deur :p Voelde beter. Is ook groter, meer motorfiets. Ook een soepele motor, maar dan met dat lekkere 2cil gerommel. Is ook vergevingsgezind en kan je ook nog best ver doortrekken (10k+). Daarnaast is de package beter; ABS, ridebywire, lagere 2dehandssprijs, betere en mooiere afwerking en hij is exclusiever :)
Moraal, beide rijden! En dan nog, mv augusta brutale 800 gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/11/2013-MV-Agusta-Brutale-800_001.jpg
:9~

[ Voor 6% gewijzigd door Tank80 op 29-07-2013 22:47 . Reden: nsfw toegevoegd ]

Je imiteert me mateloos.

• Tropicc
Inderdaad tegen die tijd gewoon een dagje huren ofzo. En die Brutale 800 is zeker nice, maar ik moet wel iets hebben wat betaalbaar is :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Jellabie schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:26:
Er zal maar een kind oversteken! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:00:
[...]

Er zal maar een kind oversteken! :+
Of een gieter ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Er is een hele gave Honda op komst :)

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:32:

[video]
Wat een taartschep achterom |:( , is dit een kruising tussen een minibike en een (naked-)bike?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
da's gewoon de honda msx125, met een andere naam in 'murica

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

Denko

|{ing Øf ßlitz

Oh wat ben ik stout!!!

Stout, nee, raar, ja. Ik bewaar mijn kopje koffie op mijn buro, jij blijkbaar op je stuur :o

PSN & XBL: Denkoyugo

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Leuke filmpjes heeft Honda de laatste tijd :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Tropicc schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:44:
Vind die RC8 nogal lomp. Op die foto valt het nog wel mee trouwens, maar vanuit andere hoeken en in het echt valt het me wat tegen.

Die Nuda daarentegen :9~ Zowel geluid als looks zijn geweldig.
Die versnellingsbak, die is pas lomp!

(als die goed was geweest had ik serieus een RC8R gekocht)

Die Nuda... weet niet precies wat ie kost, maar is "gewoon" een opgeboorde BMW F800.
zou ik persoonlijk voor een F800R gaan.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GoPro Hero 3 gekocht!

[video]

Oh wat ben ik stout!!!

Die 2e sleutel, is dat puur een mechanische sleutel (zonder chip dus) om bijvoorbeeld de tankdop te kunnen openen? Zo ja, dan snap ik nog waarom die aan je contactsleutel hangt.Zo nee, als je beide sleutels aan elkaar hebt hangen ontgaat mij het nut van een reservesleutel een beetje.

Vergeet niet dat door de trillingen de contactsleutel en het contactslot overmatig kunnen slijten. Het is het beste om de contactsleutel zonder sleutelhanger te gebruiken.

Moraalridder uit

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Die versnellingsbak, die is pas lomp!

(als die goed was geweest had ik serieus een RC8R gekocht)
Orly :? ik reed vorig jaar op een RC8R via de KTM demo dagen, nog nooit zo'n soepele aandrijflijn op een KTM gehad. Ik was trouwens van het weekend ff met mn KTM in de Kuil bij IJmuiden, je hebt achteraan een klein veldje met een zandsteen onderlaag waardoor mn motor niet wegzakt :) in dat mulle zand heb ik niets te zoeken, daar zakt mn motor in weg, maar moet zeggen dat ik op dat zandsteen veldje lekker kon raggen :D

Ik was gisteren in Oirschot bij Campzone, ook daar heb ik me prima kunnen vermaken op alle zandpaden rond de camping O-) wat gaat dat soepel met de KTM... hoe meer gas je geeft hoe makkelijker en beter het lijkt te gaan 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/96bzvb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 30-07-2013 10:44 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:29

Phreak

KTM SuperDuke

Widow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:44:
[...]

Orly :? ik reed vorig jaar op een RC8R via de KTM demo dagen, nog nooit zo'n soepele aandrijflijn op een KTM gehad. Ik was trouwens van het weekend ff met mn KTM in de Kuil bij IJmuiden, je hebt achteraan een klein veldje met een zandsteen onderlaag waardoor mn motor niet wegzakt :) in dat mulle zand heb ik niets te zoeken, daar zakt mn motor in weg, maar moet zeggen dat ik op dat zandsteen veldje lekker kon raggen :D

Ik was gisteren in Oirschot bij Campzone, ook daar heb ik me prima kunnen vermaken op alle zandpaden rond de camping O-) wat gaat dat soepel met de KTM... hoe meer gas je geeft hoe makkelijker en beter het lijkt te gaan 8)7

[afbeelding]
He!
Die heb ik idd zien staan op het parkeerveld!

Mooi ding _/-\o_

Heb ook een bmw zien staan, geloof een F800 en een dame van de organisatie oid die reed op een Yamaha Faser.

Blyatifull

• Widow
Phreak schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:52:
[...]

He!
Die heb ik idd zien staan op het parkeerveld!

Mooi ding _/-\o_

Heb ook een bmw zien staan, geloof een F800 en een dame van de organisatie oid die reed op een Yamaha Faser.
Die bruine BMW Scarver is van Dolfijneflipper uit Tent75 :) ik zag achter het parkeerhek ook een gele Gixxer staan, begreep dat die (en de Fazer) van de organisatie zijn idd. Heerlijk rijden daar, ik had in eerste instantie niet door dat de toegangsweg veranderd was naar CZ, maar toen ik zag hoe het zat bleek er ook een mooi zandpad te liggen recht tegenover die kruising naar CZ. Mooi recht en overzichtelijk, ff overheen vlammen :+ later bij het wegrijden van CZ echt volgas en met slippend achterwiel wegtrekken, rij je opeens met 100 over dat zandpad :P het gaat echt makkelijk.

edit: crosspost van MF :P zo stond ik op CZ
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zef2u9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 30-07-2013 10:58 ]

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik zal me hier ook maar weer eens een keer melden. Ik ben half juli een weekje naar Oostenrijk en Italie geweest met mijn diversion 900. Heerlijk passen raggen daar in de Dolomieten.
Dag 1: NL -> Schwarzwald
Dag 2: Schwarzwald -> Oostenrijk St. Johann Tirol, maar daar zou het gaan regenen dus doorgereden naar Resia, Italie
Dag 3: Resia -> Nova Levante
Dag 4: Rondje oostelijk van Nova Levante
Dag 5: Dagje Bolzano voor repairs en rustdagje
Dag 6: Rondje noordoostelijk van Nova Levante
Dag 7: Nova Levante -> St. Johann Tirol, Oostenrijk via de Großglockner
Dag 8: St. Johann Tirol -> NL (800 km)

Gereden passen o.a. Schwarzwaldhochstraße, Hahntenjoch, Reschenpaß, Passo Carezza, Passo Stelvio, Passo Gavia, Passo Lavaze, Passo Mendola, Passo Pordoi, Passo Fedaia, Rittenpaß, Jaufenpaß, Timmelsjoch, Gampenjoch, Passo di Costa Lunga, Passo di Fedaia, Passo Giau, Passo Tre Croci, Großglocknerpaß (ook naar Frans-Joseph höhe geweest) en de Thurnpaß. En dan nog dat wat ik zo even vergeten ben.

In totaal net geen 3500 km gemaakt.
De motor heeft er wel wat van de lijden gehad. Voorvorkkeering is lek, ik verstookte olie als een tractor, ik ben op de passo Pordoi onderuit gegaan waardoor mijn rechterkant wat krassen heeft opgelopen en ook het knipperlicht heeft vernield, mijn banden sleten 4 keer zo hard dan in Nederland en mijn remmen voelen gigantisch zompig aan terwijl de blokken en vloeistof nog prima zijn.

Dus: Afgelopen week de motor een grote poetsbeurt gegeven waardoor nog wat meer krassen en scheuren naar boven kwamen. Knipperlicht gerepareerd, andere voorband erop, beugeltjes recht gebogen en nieuwe wellnuts ertussen.
Daarnaast heb ik eindelijk progressieve vering en RVS remleidingen besteld. Die gaan er eind deze week hopelijk op en dan kan ik volgende week weer naar Engeland met mijn schatje(s).

Ik heb erover zitten denken om mijn motor te verkopen en een nieuwer model te kopen, maar dat kreeg ik niet over mijn hart. Dus krijgt ie een flinke beurt. Meteen maar oliefilter en olie vervangen en dan hoop ik dat ie er weer even tegenaan kan. Blijft toch mijn dagelijks vervoer.

[ Voor 11% gewijzigd door Hayfork op 30-07-2013 11:14 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:32:

[video]
Honda MSX125 idd, tof dingetje. Heb er een stukje mee gestuurd op de Honda-dag (voor Honda 4-takt brommertjes/motortjes ;)) dit jaar. Rijdt best grappig. Extreem doorontwikkelde versie van het oude Honda 4-takt blok hangt er onder, met injectie etc., maar, erg aan de prijs (het is meer een opgevoerde brommer). Het rijdt vrijwel hetzelfde als een Honda PBR, en die koop je voor een stuk minder geld, en daar kan je evt. ook een extreem dik blok onder kopen, heb je nog meer fun (20 pk o.i.d.)

Vaak bu'j te bang!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-12 15:30
Hayfork schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:07:
*knip

Ik heb erover zitten denken om mijn motor te verkopen en een nieuwer model te kopen, maar dat kreeg ik niet over mijn hart. Dus krijgt ie een flinke beurt.

*knip
Gaat dit nog steeds over je motor? Ik voel wat subliminal messaging. :+

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

newbreed schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:37:
[...]

Gaat dit nog steeds over je motor? Ik voel wat subliminal messaging. :+
:*)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:32:
[...]

Die 2e sleutel, is dat puur een mechanische sleutel (zonder chip dus) om bijvoorbeeld de tankdop te kunnen openen? Zo ja, dan snap ik nog waarom die aan je contactsleutel hangt.Zo nee, als je beide sleutels aan elkaar hebt hangen ontgaat mij het nut van een reservesleutel een beetje.

Vergeet niet dat door de trillingen de contactsleutel en het contactslot overmatig kunnen slijten. Het is het beste om de contactsleutel zonder sleutelhanger te gebruiken.

Moraalridder uit
Dat is het sleuteltje van mijn schijfremslot :)

De Nederbelg !

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zou zomaar kunnen dat ik over een tijdje wat velgen over heb.. Zou dat de verkeaupen zijn? Ik zit nu te loeren naar nieuwe Haantjes

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
ROFLASTC schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:26:
zou zomaar kunnen dat ik over een tijdje wat velgen over heb.. Zou dat de verkeaupen zijn? Ik zit nu te loeren naar nieuwe Haantjes
Die standaard Behr dingen brengen niet veel op, ik heb geprobeerd om een 21" velg te verkopen via MP maar heb hem uiteindelijk maar achtergelaten bij de KTM dealer. Ik rij zelf trouwens op een Excel voorvelg met KTM naaf, rijd prima.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Die standaard Behr dingen brengen niet veel op, ik heb geprobeerd om een 21" velg te verkopen via MP maar heb hem uiteindelijk maar achtergelaten bij de KTM dealer. Ik rij zelf trouwens op een Excel voorvelg met KTM naaf, rijd prima.
puntje, zou zo'n velg ook kunnen latten spaken op de bestaande naaf.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En weeer door de regen moeten rijden met een gloednieuwe band.

Meer dan de helft van de keren heb ik dat genoegen gehad ...

En nieuwe handschoenen gekocht :) (M3rcury, ik zag je nog maar je was druk aan het werk)
Tank80 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:41:

Moraal, beide rijden! En dan nog, mv augusta brutale 800 gezien?
Okay, houd ik die ook in de gaten. Maar de MV... ik hoop dat veel andere mensen hem kopen, want hij ziet er mooi uit! Zelf durf ik het niet aan met m'n zuurverdiende centjes :$

[ Voor 45% gewijzigd door steveman op 30-07-2013 13:12 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:07:

Dat had ik twee weken geleden ook... En gloednieuwe remvloeistof er in maar achter slecht ontlucht. Dus dan heb je een schuimend wegdek, gloednieuwe voorband, een zenuwachtige voorrem, en geen achterrem. Ik had de billetjes wel een beetje bij elkaar kan ik je zeggen :p

Nu er wat kilometers op zitten ben ik trouwens enorm tevreden over mijn Pilot Road 3. Doet het een heel stuk lekkerder dan de wat droge en kale Pirelli die er op lag, zo goed dat ik bij een regenbui zaterdag wat harder kon remmen dan normaal - en daarmee per ongeluk mijn achterband wat lift gaf en deze liet blokkeren. Dat had ik niet verwacht - maar schrok er wel een beetje van.

Verwijderd

Wie weet het een en ander over tanktassen en kan mij advies geven?

Ik rij elke dag woon werk verkeer op een kawasaki z750 (40 minuten elke reis). Spullen zoals een schijfremslot, t-shirt, wat multitools, portemonnee, boterhammen, zonnebril, schrijfwaren vervoer ik in een motorrugzak van het merk Held. En dat bevalt me helemaal niet.

Waarom niet? Ten eerste geeft die rugzak mij een onveilig gevoel (inzake een eventuele valpartij), ten tweede mede omdat ik van stevig doorrijden hou vangt zo'n rugzak nogal wat wind en bij een leuke zijwind ga ik al snel met een zig zag beweging over de rijbaan.

Aangezien top en zijkoffers er op een z750 totaal niet uitzien dacht ik aan een kleine tanktas. De vraag alleen is wat is een goede kleine tanktas voor een sportieve naked bike. En wat is beter: magneten, zuignappen, etc etc.

Let op ik vervoer geen grote dingen zoals laptops, tablets, schoenen etc etc.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:16:
Wie weet het een en ander over tanktassen en kan mij advies geven?

Ik rij elke dag woon werk verkeer op een kawasaki z750 (40 minuten elke reis). Spullen zoals een schijfremslot, t-shirt, wat multitools, portemonnee, boterhammen, zonnebril, schrijfwaren vervoer ik in een motorrugzak van het merk Held. En dat bevalt me helemaal niet.

Waarom niet? Ten eerste geeft die rugzak mij een onveilig gevoel (inzake een eventuele valpartij), ten tweede mede omdat ik van stevig doorrijden hou vangt zo'n rugzak nogal wat wind en bij een leuke zijwind ga ik al snel met een zig zag beweging over de rijbaan.

Aangezien top en zijkoffers er op een z750 totaal niet uitzien dacht ik aan een kleine tanktas. De vraag alleen is wat is een goede kleine tanktas voor een sportieve naked bike. En wat is beter: magneten, zuignappen, etc etc.

Let op ik vervoer geen grote dingen zoals laptops, tablets, schoenen etc etc.
Een tanktas is fijn, fijner dan een rugtas vind ik. Maar let wel op als je een tanktas erg vaak gebruikt. Dat je zeker wat kleine krasjes gaat krijgen op de tank.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tanktas met quickclockring! Zweeft mooi boven je tank zodat de lak niet beschadigd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1meGMAr.jpg

Die heb ik zelf ook. Getest en OK bevonden tot en met 220km/h op de Autobahn. (NB nakende fiets)

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 30-07-2013 14:41 ]

• Widow
Ik heb trouwens nog zo'n Quicklock ring liggen voor Honda, mocht iemand interesse hebben.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 09:04

Reley

Zoom Zoom

Zojuist geslaagd voor mijn motor theorie. Wel hakken over de sloot werk hoor. 1 hele fout... pffft.. :+
Maandag meteen door voor het AVB examen... ben benieuwd. Ik hoop dat de weergoden me gezind zijn....

Verwijderd

Ik zit terwijl ik op zoek ben naar de perfecte kleine tanktas even te kijken naar de Oxford X4 Tank N Tailer:

http://www.oxford-product...cts/X4-Tank-N-Tailer.html

Het gave van deze tanktas is dat je hem ook op de duo seat kunt bevestigen. Iemand ervaring met deze tanktas of met het merk Oxford?

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-12 00:34
Reley schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:21:
Zojuist geslaagd voor mijn motor theorie. Wel hakken over de sloot werk hoor. 1 hele fout... pffft.. :+
Maandag meteen door voor het AVB examen... ben benieuwd. Ik hoop dat de weergoden me gezind zijn....
Feli *O*

Tanktas met quicklock is echt ideaal IMHO. Heb er zelf ook een, kan gigantisch veel in en zit mooi stevig op de motor. Daarnaast redelijk ideaal qua gewichtsverdeling t.o.v. topkoffer. Is er in 1 seconde op te klikken en weer af te halen. Heb zelf een model wat je met een rits nog wat groter kunt maken; dan kan er echt gigantisch veel in :o

• DECOY88
(overleden)
GoPro Hero 3 gekocht!

[video]

Oh wat ben ik stout!!!

pas maar op dat er geen Serviër uit de bosjes springt :X 75 waar 50 mag=€300 en 3 maanden rij ontzegging. ben ik blij dat ik in nl woon en me 15km bij de grens vandaan bevond.

maar gelukkig had zijn collega een goede dag en liet me gaan _/-\o_ anders kon ik tot de volgende ochtend blijven om te betalen :X

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:44:
[...]

[afbeelding]
gang houden. onder de 10 km/u lazer je om. en met 130 rechtuit rijd het het beste :9~ jammer dat daarmee mijn voorvorkkeerringen en mijn accubak bij gesneuveld zijn. maar het was het waard _/-\o_ vooral omdat de auto's met moeite de 15km/u haalde >:)

en door te staan verhoog jeje zwaartepunt waardoor de motor meer zijdelings mag schuiven voor je de controle kwijtraakt. en als er wat is GAS is alles. dan maak je weer snelheid en ga je weer rechtuit. met remmen kom je scheef te staan en glij je een beetje weg dan lig je. de keren dat mijn motor viel was omdat ik onder de 5 km/u remde |:( (terwijl er vaak ruimte zat was maar eng is remmen. maar dan moet je juist gang maken.

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 30-07-2013 17:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In Oirschot moet je gewoon de "heide" op gaan ;) Alleen wel een beetje uitkijken dat er géén KMAR (Marechaussee) in de buurt is, het is een militair oefenterrein (voor Leopard II speeltjes) en de KMAR rijdt er ook wel eens rond met een paar YZ450'jes. Die Leopard II machines zijn geloof ik allemaal verkocht inmiddels maar die YZ450 apparaten zijn érg lastig om vóór te blijven _O-

Ik rijd er ook wel eens met een YZ450 maar ken het terrein niet zó goed als dat die jongens doen :o

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 30-07-2013 17:55 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:40:
Tanktas met quickclockring! Zweeft mooi boven je tank zodat de lak niet beschadigd.

[afbeelding]

Die heb ik zelf ook. Getest en OK bevonden tot en met 220km/h op de Autobahn. (NB nakende fiets)
Second that. Ik heb diezelfde tanktas, ook OK bevonden bij 220 km/h op de Autobahn, op een zelfde doch een jaar jongere nakende fiets als van steveman. En met dat tasje ziet het er tenminste ook niet uit alsof je gaat kamperen.

Wat zit daar bij mij normaal in:
- portemonnee
- oordoppen
- huissleutels
- telefoon
- telefoon die ik als navi gebruik (belfuncties zijn kaduuk, maar de gps en bluetooth doen het wel nog)
- kentekenpapieren
- rijbewijs
- halfliterflesje drinken
- eventueel wat boterhammen (als ik op de motor naar het werk ga)
En dat is nog in de lage stand. Onderlangs zit een rits die je los kunt maken waardoor de tas een stuk hoger wordt.

Tanktassen met Quicklockring van SW-Motech / Bags Connection zijn wat dat betreft ideaal. :)
Wel één tip: na het bevestigen altijd goed eraan trekken of ie wel écht vastgeklikt is. Ik ben het tasje na het wegrijden wel eens verloren, omdat ie blijkbaar toch niet goed had gezeten. Maar als ie goed zit, krijg je hem ook niet meer zomaar er van af.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

DECOY88 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:23:
[...]

en door te staan verhoog jeje zwaartepunt waardoor de motor meer zijdelings mag schuiven voor je de controle kwijtraakt.
Door te gaan staan verláág je je zwaartepunt toch juist? In plaats dat een groot deel van je lichaamsgewicht op het zadel aangrijpt, is dat als je staat voor 100% op je stepjes. Daarom ben je veel stabieler als je staat.

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Door te gaan staan verláág je je zwaartepunt toch juist? In plaats dat een groot deel van je lichaamsgewicht op het zadel aangrijpt, is dat als je staat voor 100% op je stepjes. Daarom ben je veel stabieler als je staat.
maar hoe hoog zit het meeste lichaamsgewicht als je zit of staat O-)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Postman81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Tijdens het staan wel contact blijven houden met de motor, niet wijdbeens gaan staan. Wanneer je dat niet doet, krijg je zelf wel een hoger zwaartepunt, maar schiet de motor er niets mee op.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

DECOY88 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:21:
[...]

maar hoe hoog zit het meeste lichaamsgewicht als je zit of staat O-)
Het gaat er niet om 'waar' het gewicht zich bevindt, maar waar het aangrijpingspunt van de kracht zit. Dat is of op het zadel als je zit, of op de stepjes als je staat.

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:31:
[...]

Het gaat er niet om 'waar' het gewicht zich bevindt, maar waar het aangrijpingspunt van de kracht zit. Dat is of op het zadel als je zit, of op de stepjes als je staat.
:N klem met mijn knieën mijn tank. en die is hoog :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:02:
[...]

Second that. Ik heb diezelfde tanktas, ook OK bevonden bij 220 km/h op de Autobahn, op een zelfde doch een jaar jongere nakende fiets als van steveman. En met dat tasje ziet het er tenminste ook niet uit alsof je gaat kamperen.

Wat zit daar bij mij normaal in:
- portemonnee
- oordoppen
- huissleutels
- telefoon
- telefoon die ik als navi gebruik (belfuncties zijn kaduuk, maar de gps en bluetooth doen het wel nog)
- kentekenpapieren
- rijbewijs
- halfliterflesje drinken
- eventueel wat boterhammen (als ik op de motor naar het werk ga)

En dat is nog in de lage stand. Onderlangs zit een rits die je los kunt maken waardoor de tas een stuk hoger wordt.

Tanktassen met Quicklockring van SW-Motech / Bags Connection zijn wat dat betreft ideaal. :)
Wel één tip: na het bevestigen altijd goed eraan trekken of ie wel écht vastgeklikt is. Ik ben het tasje na het wegrijden wel eens verloren, omdat ie blijkbaar toch niet goed had gezeten. Maar als ie goed zit, krijg je hem ook niet meer zomaar er van af.
Als je niet meer mee hoeft te nemen dan dat: Een zadeltasje voor op de duo-seat past dat ook allemaal wel in :)

Alles op 't eten/drinken én oordoppen na past bij mij overigens gewoon in 'de binnenzakken van m'n combi pak.

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Hier prop ik ook alles in m'n zakken, gaat prima. Als ik dan onderweg naar huis nog ff langs de winkel ga, dan prop ik desnoods nog een magnetronmaaltijdje (of 6-packje, etc) in m'n jas en rij ik het laatste stukje met m'n jas half open naar huis ;).

Ook handig om bij je te hebben: zo'n bagagenet. Zit bij mij onder het zadel en al een paar keer gehad dat ik onverwacht iets mee wilde slepen, maar zonder tas zat. Met een beetje klooien past daar zelf een tas vol boodschappen onder (kwam uit m'n werk, winkels gingen bijna dicht en ik moest toch echt nog wat te eten hebben). Wel voorzichtig door de bochten en niet te hard optrekken, haha.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Postman81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:31:
[...]

Dus het zwaartepunt van een motorfiets zit waar de banden de grond raken? ;)
steveman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:07:

En nieuwe handschoenen gekocht :) (M3rcury, ik zag je nog maar je was druk aan het werk)

[...]

Okay, houd ik die ook in de gaten. Maar de MV... ik hoop dat veel andere mensen hem kopen, want hij ziet er mooi uit! Zelf durf ik het niet aan met m'n zuurverdiende centjes :$
Had je ook gespot inderdaad. Maar toen we alles buiten hadden staan bleef de telefoon maar gaan, dus dat ging niet lukken helaas 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door M3rcury op 30-07-2013 19:11 ]

No signature required.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

M3rcury schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:10:
[...]

Dus het zwaartepunt van een motorfiets zit waar de banden de grond raken? ;)

[...]

Had je ook gespot inderdaad. Maar toen we alles buiten hadden staan bleef de telefoon maar gaan, dus dat ging niet lukken helaas 8)7
Nee. Het zwaartepunt zit op z'n normale plek. Je brengt alleen het zwaartepunt van je lichaam naar benden/dichter bij het zwaartepunt van de motor.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Papieren van m''n motor incl. groene kaart heb ik overigens in een zipperbag bij me welke bij de "rugprotector" van m'n jack geschoven zit.
  • Rijbewijs zit in m'n portemonnaie (past nét onder de duoseat samen met een schijfremslot en minimaal boordgereedschap).
  • Telefoon in de binnenzak (evt. ook in een zipperbag, iPhone5 is niet waterdicht).
  • Huisdeursleutel én sleuteltje van het schijfremslot zitten links/rechts in de jaszakken.
Navigatie staat wanneer nodig netjes op een RAM mount (Garmin Zümo 660), eten en drinken verkopen ze onderweg méér dan genoeg (en portemonnaie heb ik bij me).

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 30-07-2013 19:31 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Postman81 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:12:
[...]

Nee. Het zwaartepunt zit op z'n normale plek. Je brengt alleen het zwaartepunt van je lichaam naar benden/dichter bij het zwaartepunt van de motor.
En waarom geldt dat dan wel voor het zwaartepunt van je lichaam en niet voor het zwaartepunt van de motor?

Als jij gaat staan, breng je het zwaartepunt van je lichaam juist omhoog.

No signature required.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:25:
[...]
En waarom geldt dat dan wel voor het zwaartepunt van je lichaam en niet voor het zwaartepunt van de motor?

Als jij gaat staan, breng je het zwaartepunt van je lichaam juist omhoog.
Het zwaartepunt van de motor verandert niet. Als je gaat staan, steunt je gewicht vrijwel volledig op de steppies. Als je zit, en de motor maakt een zijwaartse beweging, versterk je die beweging door je lompe gewicht, dat verbonden is met het frame door de zitting (hefboom). Je gaat dus op je bek.
Als je staat, kan de motor vrijuit bewegen en gaat gewoon rechtdoor, zoals ie graag wil doen als ie eenmaal in beweging is. Heuvel op, naar voren hangen, heuvel af, naar achteren. Net als bij paardrijden. Heeft allemaal met controle te maken en minder met zwaartepunten. Maar hoe dat met die zwaartepunten exact zit, moet je maar aan een natuurkundeleraar vragen. Ze veranderen iig niet, dat is mij verzekerd (ik dacht het nl ook).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:31:
[...]

Het zwaartepunt van de motor verandert niet. Als je gaat staan, steunt je gewicht vrijwel volledig op de steppies. Als je zit, en de motor maakt een zijwaartse beweging, versterk je die beweging door je lompe gewicht, dat verbonden is met het frame door de zitting (hefboom). Je gaat dus op je bek.
Als je staat, kan de motor vrijuit bewegen en gaat gewoon rechtdoor, zoals ie graag wil doen als ie eenmaal in beweging is. Heuvel op, naar voren hangen, heuvel af, naar achteren. Net als bij paardrijden. Heeft allemaal met controle te maken en minder met zwaartepunten. Maar hoe dat met die zwaartepunten exact zit, moet je maar aan een natuurkundeleraar vragen. Ze veranderen iig niet, dat is mij verzekerd (ik dacht het nl ook).
^^

En anders vergelijk je 't maar met skieën .... da's ook zo'n evenwicht sport waarbij je een buckelpiste ánders neemt dan een snelle afdaling om die rede.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:21

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14:
  • Papieren van m''n motor incl. groene kaart heb ik overigens in een zipperbag bij me welke bij de "rugprotector" van m'n jack geschoven zit.
  • Rijbewijs zit in m'n portemonnaie (past nét onder de duoseat samen met een schijfremslot en minimaal boordgereedschap).
  • Telefoon in de binnenzak (evt. ook in een zipperbag, iPhone5 is niet waterdicht).
  • Huisdeursleutel én sleuteltje van het schijfremslot zitten links/rechts in de jaszakken.
Navigatie staat wanneer nodig netjes op een RAM mount (Garmin Zümo 660), eten en drinken verkopen ze onderweg méér dan genoeg (en portemonnaie heb ik bij me).
Ik gooi bij mij altijd alles in de 'kofferbak' van m'n GSX-R, daar kan best veel in! Telefoon, portemonnee, huissleutels, schijfremslot, blikje cola, boterhammen, Go-Pro dingetjes, boordgereedschap :P M'n pinpas heb ik meestal in de binnenzak van m'n jas, handig voor het tanken, en in m'n jaszakken zelf vaak wat losse euro's voor een veerpontje o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jij hebt ook nog een échte "kofferbak" op je GSX-R ;) De wat recentere modellen (2008+) hebben amper ruimte meer.

Als je de huidige fietsen met ABS gaat bekijken dan heb je gewoon "0" ruimte meer over :o

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:31:
[...]

Dat klopt. Maar daar ging het niet om. Het zwaartepunt veranderd wel. Dat heeft voornamelijk met massa's te maken en de plek waar die massa zit. Zwaartepunt is eigenlijk gewoon het punt waar het geheel precies in balans is als je het daar vastpakt/ophangt. Als jij gaat staan, gaat dat punt dus omhoog.

No signature required.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh ja, en onder de buddy past nog nét een remschijfslot. Meer niet, want daar zit ook al mijn scottoiler weggewerkt.

Na mijn schuivertje heb ik geleerd géén harde voorwerpen op me te willen hebben. Heb je mooi bescherming van je pak, ga je dat ongedaan maken door er een bos sleutels bij te stoppen.
En ik wil graag dat mijn telefoon heel blijft bij een crash. De overlevingskansen zijn voor een telefoon aanzienlijk groter in een tanktas. Dus, ik kies er bewust voor om dat allemaal in mijn tanktas te stoppen.
Oordoppen en papieren hoeven natuurlijk niet per sé in de tanktas, maar ik vind het juist prettig om alleen dat tasje te hoeven pakken en dan ook direct alles bij me te hebben. :)

Pagina: 1 ... 498 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.