Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 496 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.484 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo. Straks motorrijles. *O*

Gelukkig is het niet te warm buiten... -O-

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:47
intoxicated schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:27:

Lekker een zompige helm op je hoofd van je voorganger :*)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
intoxicated schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:27:

Veel plezier en sterkte! Als je AVB doet, zorg even dat je een fles(je) water meeneemt. Bij AVD, vraag de instructeur even om regelmatig te stoppen zodat je wat kan drinken. Dat is wel belangrijk met dit weer..

Ik heb mijn AVB examen gehad twee jaar geleden met +/- 30 graden, dat was ook niet erg fijn kan ik me nog wel herinneren :')

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Tankiej schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Veel plezier en sterkte! Als je AVB doet, zorg even dat je een fles(je) water meeneemt. Bij AVD, vraag de instructeur even om regelmatig te stoppen zodat je wat kan drinken. Dat is wel belangrijk met dit weer..

Ik heb mijn AVB examen gehad twee jaar geleden met +/- 30 graden, dat was ook niet erg fijn kan ik me nog wel herinneren :')
Atijd lekker, met deze temperaturen en dan ook nog de zenuwen bij een examen.

Gelukkig was mijn examinator ietsjes milder tegenover kleine foutjes vanwege de temperatuur 3 jaar geleden. Die was toen ook iets van 32 graden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier ook AVB met >30C gehad, tegen AVD was het gelukkig maar iets van 23C.

Kan vanmiddag iets eerder naar huis, dus straks even ervaren hoe het is op het allerheest 20km te rijden. Hopelijk niet zoals gisteren file ivm aanrijdingen en aanhangers die ondersteboven slingeren...

Oslik blyat! Oslik!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Mijn les was afgeblazen omdat het te heet was.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 10:08
Honda NTV 650? Is wel oud en budget, maar daarom juist ook goedkoop om te proberen. Of je neemt het aangeklede broertje inclusief kofferset, de NT650 Deauville.

Zelf de NTV 650 3 jaar in bezit gehad, voortreffelijk apparaat.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Tankiej
Maikel64 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:45:
[...]

Atijd lekker, met deze temperaturen en dan ook nog de zenuwen bij een examen.

Gelukkig was mijn examinator ietsjes milder tegenover kleine foutjes vanwege de temperatuur 3 jaar geleden. Die was toen ook iets van 32 graden.
Inderdaad! Gelukkig viel het met de zenuwen redelijk mee, maar mijn examinator toen was ook wel soepel :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05

_Apache_

For life.

Van het weekend weer een rondje Eifel, Luxemburg, Cochem.. (inmiddels de 4e in een jaar tijd :9~ ). *O*

Samen met een maatje die op een Diversion F rijdt en * _Apache_ op de FZS600, heer-lijk!

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 23-07-2013 16:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12 18:07

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, in vol leer op de motor is best warm met dit weer... :X

@Genji: falende detectielussen bij stoplichten kan je hier bij de MAG melden, dat word altijd wel redelijk snel opgepakt.

Ohja, voor degenen die net na een onweersbui gaan rijden: Let op alle gladde troep die uit het wegdek is losgekomen na zo'n warme droge periode.

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 23-07-2013 17:44 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb een filmpje in elkaar gezet. Verwacht er niet te veel van, het is mijn eerste filmpje.
Sorry voor de vlieg op de lens, kwam er pas bij de 2e of 3e stop achter. Daarnaast is er nog wel veel windruis bij hogere snelheden, vandaar dat ik ook een paar stukjes erin heb gezet van optrekken en stilstaan omdat je dan nog wat motorgeluiden hebt.

http://www.youtube.com/wa...=UUEP3BZ1giKgBJD_6NlpBXBg

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
teacher schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:53:
[...]

No prob! Je hebt mijn nummer, aanbod staat :Y
Yoga is mevrouw teacher weer handiger in :)

Enneh, ik post hem gewoon nog een keer, omdat het een erg leuk project was:
[video]
Blokwissel van de zwarte k. 8)
Heel cool en chille werkplek zoals ik eerder eens gezegd had :)

Wil m'n K ook nog eens uit elkaar halen, maar dan moet ik eerst even een betrouwbare tweede motor hebben.

Laat binnenkort van me horen wat betreft zadel :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Chakotay schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:43:
Ohja, voor degenen die net na een onweersbui gaan rijden: Let op alle gladde troep die uit het wegdek is losgekomen na zo'n warme droge periode.
En voor de gene die tijdens zo'n bui rijden, let erop dat je je jas niet op de doorwaai stand hebt staan... :X Onderweg naar huis werd ik getroffen door een lokale bui waar het flink tekeer ging. Ik voelde het water gewoon mijn jas inlopen... In die paar minuten regen was ik totaal doorweekt aan de bovenkant...

Nou ja, voordeel ervan is dat ik mijn jas niet meer hoef te wassen (en mijzelf ook niet vandaag :+ ).
Broek, schoenen en laptoptas zijn gelukkig wel mooi waterdicht gebleken

De snelweg was schijnbaar een slechte keuze geweest, als ik door de polder was gereden was het mij bespaard gebleven, toen ik de snelweg afreed was het afgelopen en waren de wegen weer kurkdroog...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:51:
[...]
Same here, totaal geen last van de warmte terwijl het hier in brabant toch behoorlijk warm is. Ik rij met een zwarte/witte toerjas en een zwarte toerbroek van textiel en dat samen met een mat zwarte helm :)
Toerkleding is vaak wat losser gesneden zodat je kunt ventileren. Een pak dat strak zit, ventileert niet. Ook al heb je er openingen in. Die 'ventileren' dan alleen dat plekje dat open is, maar de lucht kan niet door het pak stromen. Ik hou gewoon van tijd tot tijd mijn arm in de wind en dan koel ik weer een beetje af. En als het erg warm is, neem ik een camelbak mee zodat ik een beetje kan blijven drinken. Wel met een geisoleerde slang, anders heb je steeds een bak warm water...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12 09:17
Vanavond eindelijk weer motorles na 2 weken vakantie, zie beetje op tegen de warmte al ben ik wel blij dat ik een eigen helm heb...
Flesje water mee is een goede tip, ga ik doen :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Zijn er hier trouwens mensen met een eigen compressor? Ben op het zoek naar een kleintje, vooral om motor mee schoon te spuiten voordat ik eraan ga sleutelen, of b.v. de carbs doorspuiten. Een paar liter is dus voldoende, maar het moet wel een apparaat zijn dat niet debiel veel geluid maakt of snel kapot gaat. De reviews die ik over Stanley en Ferm lees zijn positief, maar als ik dan ga rondvragen bij mensen die ik ken dan zeggen ze dat dat eigenlijk geen goede kwaliteit is.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:47

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:03:
Ik heb een filmpje in elkaar gezet. Verwacht er niet te veel van, het is mijn eerste filmpje.
Sorry voor de vlieg op de lens, kwam er pas bij de 2e of 3e stop achter. Daarnaast is er nog wel veel windruis bij hogere snelheden, vandaar dat ik ook een paar stukjes erin heb gezet van optrekken en stilstaan omdat je dan nog wat motorgeluiden hebt.

Leuk om te zien :) Best nog wel aanpoten achteraan zeg! :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, Rossi heeft zijn eigen dirttrack in zijn achtertuin tegenwoordig, nice :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:35

-tom-562

Oliesjeik

Zo, net een setje fatsoenlijke schokbrekers op m'n motordax gemonteerd. Tijdens het stevig nemen van bochtjes (op b.v. de dijk) wilde de achterkant wel eens raar gaan deinen. Heb nu behoorlijk stugge gasgedempte schokbrekers. Nog niet echt uitgebreid kunnen testen, maar voor m'n gevoel scheelt het aanzienlijk (en dat op een opgevoerde brommer :+)

Vaak bu'j te bang!

• DarkChylde
  • Laatst online: 23-12 16:24
Tropicc schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:03:

Leuk om te zien. Echt grappig om terug te zien, ziet er goed uit met die cam.
Was achteraan nog aardig aanpoten!
Was echt een topdagje ;-)

• Tropicc
Exigence schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Leuk om te zien :) Best nog wel aanpoten achteraan zeg! :D
DarkChylde schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:40:
[...]

Leuk om te zien. Echt grappig om terug te zien, ziet er goed uit met die cam.
Was achteraan nog aardig aanpoten!
Was echt een topdagje ;-)
Achteraan was inderdaad even aanpoten, maar dat komt ook omdat ik waarschijnlijk de helft van jullie vermogen heb dus jullie zijn veel sneller op gang dan ik :+ Over het algemeen kon ik het nog wel goed bijhouden trouwens, vond het wel lekker om een keer flink door te raggen, waar ik normaal gesproken meestal niet boven de 6000 rpm kwam, zat ik zondag heel vaak op 7000-8000 rpm :)
Maar ik vond het erg leuk, hele leuke route ook.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Tropicc schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:48:
[...]

[...]

Achteraan was inderdaad even aanpoten, maar dat komt ook omdat ik waarschijnlijk de helft van jullie vermogen heb dus jullie zijn veel sneller op gang dan ik :+ Over het algemeen kon ik het nog wel goed bijhouden trouwens, vond het wel lekker om een keer flink door te raggen, waar ik normaal gesproken meestal niet boven de 6000 rpm kwam, zat ik zondag heel vaak op 7000-8000 rpm :)
Maar ik vond het erg leuk, hele leuke route ook.
ik vond het een heerlijk tempo. was een hartstikke leuke dag vond ik! wanneer is de volgende rit? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:35:
Hm, Rossi heeft zijn eigen dirttrack in zijn achtertuin tegenwoordig, nice :)
Hmmm...ik geloof dat het ook anderman's achtertuin is. De buren zijn niet onverdeeld gelukkig met de aanwezigheid van die ranch. Kan ik me wel iets bij voorstellen eigenlijk.

Maar het is wél retecool, laat dat duidelijk zijn! Fuck de buren :+

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 23-07-2013 22:14 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eind van de zomer nog rondje midden-nederland doen ? :)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja leuk!

Hier nog even de bochten bijbel. Gewoon de bocht in met een redelijke toerental 6 a 7k toeren. Dan gas open blijven draaien door de bocht :9

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bVWNinsmkAw]

[ Voor 92% gewijzigd door Ghostrider op 23-07-2013 22:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• dion_b
  • Laatst online: 01:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuw nadeel van dit weer ondervonden: duct tape gaat loslaten. Vanmiddag op de A10 bijna m'n linkerspiegel/knipperlicht kwijtgeraakt :X

* dion_b zit al halve avond vergeefs online te zoeken naar een vervangende unit...

Oslik blyat! Oslik!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

EgMaf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:44:
Effe een gevaarlijke vraag tussendoor :)

Welke motor zal ik kopen?

Op het moment rij ik een V-Strom 650 ABS uit 2009, en die bevalt maar een beetje. Motorisch is het prima (meer power heb ik niet nodig, en ik hou wel van laag-in-de-toeren rijden met een 2-pitter), maar ergonomisch valt het tegen, vooral het zadel en de afstand zadel-voetsteunen en afstand zadel-handgrepen (ik ben 1.92m met relatief lage armen en benen). Ook het hoge zwaartepunt valt me tegen.

De motor was origineel aangeschaft voor Randstedelijk fileverkeer, maar we zijn nog geen jaar na de aanschaf naar de Franse Alpen verhuisd. Dus de hoge, overzichtelijke zit is niet meer nodig, en ook de weer & windbescherming is niet meer nodig aangezien ik alleen nog maar mooi-weer rijder ben (daar is hier ook veel meer gelegenheid voor :) )

Dus wordt het tijd voor een nieuwe. In het verleden heb ik (o.a.) een GSF600F en een R1200RT gehad, en daarvan heb ik geleerd dat ik liever "diesel" met een 2-pitter dan jank met een vier-cylinder, en dat cardan beter voor me is dan ketting. Qua merk heb ik een voorkeur voor BMW en Honda, maar dat is geen eis (mijn huidige is een Suzuki, dus...). Maar geen Italianen graag!

Dus ben ik een beetje om me heen aan het kijken, op zoek naar wat er aan (classic) naked bikes op de markt is. Bijvoorbeeld een R1200R ofzo, maar ik kan eigenlijk nix vergelijkbaars vinden bij de andere merken... Dus iemand een leuke tip misschien?
Oef... lastige vraag, maar gezien voorkeur voor Honda of BMW: Honda NC700s of BMW F800ST? Beide hebben twee cilinders in lijn

Eerste is kettingaangedreven
Afbeeldingslocatie: http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2011/11/2012-Honda-NC700S-03.jpg,
tweede heeft riemaandrijving
Afbeeldingslocatie: http://www.arpem.com/motos/modelos/bmw/flash/2008/bmw-f-800-st/bmw-f-800-st-ld.JPG

Die R1200R kan je trouwens ook wel op gezien worden hoor, en als je flink budget hebt is een K1300R ook errug leuk.

Als je houdt van iets lager, meer custom is een Yamaha VMax wel bruut, maar ik weet niet of je daar een beetje fatsoenlijk de bocht mee om komt. Een Triumph Rocket valt ook in de buitencategorie :)

Naast het nieuwe ouderwetse model van Triumph heeft Kawasaki ook zoiets volgens mij.
Gevonden, de W800 (ook weer kettingaandrijving)
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki.nl/Objects/55/w475h321_000003408245544A.jpg

Waarom bevalt cardan eigenlijk beter dan ketting? Ik heb zelf een Pro-Oiler op mijn kettingfiets zodat ik maar eens in de zoveel duizend km naar mijn ketting hoef te kijken, hij is altijd netjes geolied en gaat erg lang mee.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 23-07-2013 23:24 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:35:
Hier nog even de bochten bijbel. Gewoon de bocht in met een redelijke toerental 6 a 7k toeren.
Hahaha...mijn rode gebied begint dan bijna... ;)

Persoonlijk vind ik het allemaal maar onzin, dat soort videos en instructies. Mij te wetenschappelijk. Zo denk ik niet na over mijn ritjes. Ik kan je niet eens uitleggen hoe ik een bocht neem, laat staan dat ik ga onthouden hoe het 'moet' als ik zo'n filmpje zie. Nee, ik doe het op gevoel zeg maar. Ik ga er vooral niet over nadenken, dan gaat het fout ;)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Tijdens m'n rijles ben ik volgens mij 2 liter water verloren :P Maar goed, als ik het met dit weer kan, dan komt het wel goed ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:50:
[...]
Persoonlijk vind ik het allemaal maar onzin, dat soort videos en instructies. Mij te wetenschappelijk. Zo denk ik niet na over mijn ritjes. Ik kan je niet eens uitleggen hoe ik een bocht neem, laat staan dat ik ga onthouden hoe het 'moet' als ik zo'n filmpje zie. Nee, ik doe het op gevoel zeg maar. Ik ga er vooral niet over nadenken, dan gaat het fout ;)
Mij hebben die video's en boeken van Keith Code goed geholpen om mijn rijvaardigheid flink te verbeteren. Nu moet ik zeggen ik ben gek op wetenschappelijk geneuzel :)

Verwijderd

Effe een gevaarlijke vraag tussendoor :)

Welke motor zal ik kopen?

Op het moment rij ik een V-Strom 650 ABS uit 2009, en die bevalt maar een beetje. Motorisch is het prima (meer power heb ik niet nodig, en ik hou wel van laag-in-de-toeren rijden met een 2-pitter), maar ergonomisch valt het tegen, vooral het zadel en de afstand zadel-voetsteunen en afstand zadel-handgrepen (ik ben 1.92m met relatief lage armen en benen). Ook het hoge zwaartepunt valt me tegen.

De motor was origineel aangeschaft voor Randstedelijk fileverkeer, maar we zijn nog geen jaar na de aanschaf naar de Franse Alpen verhuisd. Dus de hoge, overzichtelijke zit is niet meer nodig, en ook de weer & windbescherming is niet meer nodig aangezien ik alleen nog maar mooi-weer rijder ben (daar is hier ook veel meer gelegenheid voor :) )

Dus wordt het tijd voor een nieuwe. In het verleden heb ik (o.a.) een GSF600F en een R1200RT gehad, en daarvan heb ik geleerd dat ik liever "diesel" met een 2-pitter dan jank met een vier-cylinder, en dat cardan beter voor me is dan ketting. Qua merk heb ik een voorkeur voor BMW en Honda, maar dat is geen eis (mijn huidige is een Suzuki, dus...). Maar geen Italianen graag!

Dus ben ik een beetje om me heen aan het kijken, op zoek naar wat er aan (classic) naked bikes op de markt is. Bijvoorbeeld een R1200R ofzo, maar ik kan eigenlijk nix vergelijkbaars vinden bij de andere merken... Dus iemand een leuke tip misschien?
de Vstrom valt tegen omdat ie te klein is?
Als je het cardan vergeet kun je ook een Speedtriple, Superduke of Tuono overwegen.
zo´n beetje de meesters van berg weggetjes (moet wel zeggen dat ze de hooligan in je naar boven halen)
en de meest "klassieke" is dan een Speedtriple van voor 2010 met de ronde koplampen.
Rijd er zelf 1 uit 2009, en hoewel het verre van de perfecte motor is, het heeft werkelijk waar een juweeltje van een blok

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:16:
[...]
Waarom bevalt cardan eigenlijk beter dan ketting? Ik heb zelf een Pro-Oiler op mijn kettingfiets zodat ik maar eens in de zoveel duizend km naar mijn ketting hoef te kijken, hij is altijd netjes geolied en gaat erg lang mee.
Volgens mij moet je een ketting ook regelmatig spannen. Verlengt de levensduur enorm.
Ik ben zelf erg blij dat ik van die ketting verlost ben (al heel wat jaren geleden). Maar toen had je nog geen scott-oiler en deed ik het met ouderwets Duckham's vet. Wel veel beter dan die spuitbusjes wat na 10m alweer verdwenen is. Dat vet smeert tenminste. Ik deed toen ook erg lang met een ketting.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:27:
[...]

Mij hebben die video's en boeken van Keith Code goed geholpen om mijn rijvaardigheid flink te verbeteren. Nu moet ik zeggen ik ben gek op wetenschappelijk geneuzel :)
Ik heb de boeken niet gelezen maar de video wel gekeken. Ik vind het inderdaad een aanrader, misschien doe je er niks mee, misschien heb je er wel wat aan. Interessant is het zeker.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmpf, ga ik een keer met de auto naar het werk omdat er spullen meemoeten, kom ik meteen in de file terecht terwijl het de hele week al goed doorreed... Meteen afgestrafd :P

Verwijderd

wat kost een nieuwe accu voor een motor? Max €75? Heb er gisteren even samen met m'n broer naar gekeken. Maar wij denk omdat alles verder werkt (alarm, lamp, display) dat waarschijnlijk de accu gaar is, en dat er niks ernstigers aan de hand is.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verschilt natuurlijk, maar verwacht tussen de 75 en 100 euro in een NL winkel, direct in het buitenland bestellen kan het veel lager uitvallen.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Tussen €40 en €70 is best gangbaar afhankelijk van merk, type, je eigen wensen e.d.
Als jullie vermoeden dat het accu is; heb je een test mogelijkheid met nieuwe accu voor je er geld tegenaan smijt? :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Gisteren heb ik een nieuwe gehaald voor op de kop af 50 eurotjes.
Meeste lag tussen de 40 en 80 hoorde ik.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik haal dan toch pas zaterdag wat in huis. Ik kan als ik vroeg opsta misschien vragen aan de motorzaak of ze even een schuine blik willen werpen op het geheel. Als het de accu is + arbeidsloon dan zal het toch niet boven de €150 aan kosten zijn hoop ik...

Testen kan ik niet. M'n broer zei misschien toch even wat startkabels ertegenaan houden en als ie het dan doet een ontiegelijk eind rijden zonder de motor uit te zetten, als ie dan daarna weer thuis staat, nogmaals proberen te starten, doet ie het niet, is de accu gaar. Als het mooi weer is dat misschien plannen voor de zaterdag.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat voor motor heb je ookalweer? Arbeidsloon zal op een uitzondering na meevallen, accu's zijn meestal makkelijk bereikbaar.

Verwijderd

Harley 883. Goed verstopt. Dat bandje bij de rode knop, dat is, plastic.....of metaal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2DJMF0i0P6HtUyv9fozrnNL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMVpGblkbGbL0eV026iOnzw6/thumb.jpg

• DarkChylde
  • Laatst online: 23-12 16:24
vind wel raar dat hij niets doet als je start.
Volgens mij moet er wel iets gebeuren..
Ik weet toen mijn vorige accu overleed, dat de motor wel een halve poging deed om te starten.
Ik zag toen duidelijk dat de accu niet genoeg vermogen had.

Als je hem trouwens met een hulpaccu kan starten, kan je hem in ieder geval naar de dealer rijden om een nieuwe accu te plaatsen ;)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12 00:38
gwystyl schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:16:
[...]

Oef... lastige vraag, maar gezien voorkeur voor Honda of BMW: Honda NC700s of BMW F800ST? Beide hebben twee cilinders in lijn
BMW maar dan de naked versie veel mooier!!!

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Wat ik me afvroeg: hoe lang doen jullie gemiddeld met een achterband? Ik rij vrij veel woonwerkverkeer over de snelweg en na 10k km is m'n achterband echt vierkant en begint het profiel in het midden al snel te verdwijnen.

Ik vervang de achterband meestal rond de 12k km, dit betekent dat ik om de 3 maanden weer bij de bandenboer sta 8)7

Deze keer de Roadtec Z8 ipv de Pilot Road 2 proberen, wie weet gaat deze wat langer mee!

• Tankiej
BlackLabel01 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:
Wat ik me afvroeg: hoe lang doen jullie gemiddeld met een achterband? Ik rij vrij veel woonwerkverkeer over de snelweg en na 10k km is m'n achterband echt vierkant en begint het profiel in het midden al snel te verdwijnen.

Ik vervang de achterband meestal rond de 12k km, dit betekent dat ik om de 3 maanden weer bij de bandenboer sta 8)7

Deze keer de Roadtec Z8 ipv de Pilot Road 2 proberen, wie weet gaat deze wat langer mee!
Ik had hiervoor de BT-021, die was na +/- 10k tot op de slijtnokken weggesleten. Nu heb ik de Pilot Road 3, die zit er nu 8k onder en kan nog minstens 6-7k mee gok ik zo, misschien wel meer.

Wat voor motor heb je eigenlijk? Bij een motor met veel koppel zal de achterband sneller slijten dan eentje met wat minder power, lijkt mij :o

• GenjiBlade
IK heb 4k km geleden bandjes laten vervangen, heb er nu Bridgestone BT45s onder zitten (Ik mocht kiezen tussen Bridge en Pirelli - ik vroeg of dat echt een serieuze keuze was of dattie een grapje maakte want Pirelli komt er natuurlijk never nooit onder)

Ik verwacht dat ik na mn vakantie, wellicht een tijdje erna, tegen oktober of november aan, weer zal moeten vervangen (Ook rond de 12k schat ik) - BT45s doen het goed! Ben bijna geneigd om ze gewoon weer eronder te hangen maar ik wil eigenlijk weten of Pilot Activs een ander ervaring opleveren.

• BlackLabel01
Heb een Fazer 600, dus geen koppelmonster ;)

• Tankiej
GenjiBlade schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:15:
IK heb 4k km geleden bandjes laten vervangen, heb er nu Bridgestone BT45s onder zitten (Ik mocht kiezen tussen Bridge en Pirelli - ik vroeg of dat echt een serieuze keuze was of dattie een grapje maakte want Pirelli komt er natuurlijk never nooit onder)

Ik verwacht dat ik na mn vakantie, wellicht een tijdje erna, tegen oktober of november aan, weer zal moeten vervangen (Ook rond de 12k schat ik) - BT45s doen het goed! Ben bijna geneigd om ze gewoon weer eronder te hangen maar ik wil eigenlijk weten of Pilot Activs een ander ervaring opleveren.
Waarom niet als ik vragen mag?

Ik heb zulke slechte ervaringen met de BT-021 van Bridgestone dat dat type band er in ieder geval nooit meer onder komt. Maar om nou te zeggen dat ik gelijk alle Bridgestone banden afschrijf.. Pirelli hoor ik over de sportbanden hele goede verhalen, eigenlijk alleen maar positief :)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12 16:50

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier na een setje BT021 omgevormd te hebben naar setje autobanden, nu setje Michelin Pilot Road 3 op de FZR liggen. Rij ik nu al dikke 10K mee met een klein schaamrandje (ben geen knieën tegen de grond type).
Rij ook 90% file verkeer (Krimpen - Delft) dus ze vlakken wel iets af maar valt mij nog mee.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

Dus iemand een leuke tip misschien?
Als je over het ketting probleem kan heen stappen. De gaafste japanse dikke twee cylinder van dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-xWmHhiOI_yQ/UCNVm1kF53I/AAAAAAAACag/AxX6wtQ6LeM/s1600/Yamaha+MT-011.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 11:59 ]

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 12:14
Kwam dit filmpje tegen over de pasvormen van helmen, beetje marketingpraat van Arai maar het achterliggende advies is wel iets waar veel mensen niet aan denken.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1001382_10201692378617513_464618009_n.jpg

Gisteren eindelijk de SJ1000 Action Cam ook binnen gekregen. Open gemaakt; wat een partij mounting opties. De doos stikt van de plasticen zakjes en houdertjes.

Helaas zijn vrijwel alle houders compleet nutteloos. Ik snap niet hoe diegene, die over de action cams gaat, zulke rommel kan produceren. Ik ben zeker twee uur bezig geweest om een ideale positie + vaste houder te zoeken om de cam te plaatsen/monteren.

Dit is uiteindelijk de meest stevige, beste optie geworden. Gelukkig staat mijn helm in Enduro-modus, want zonder is het vrijwel niet te doen.

Ook is het vrij lastig om beeld stabiel-recht te krijgen. Ik ga zo een rondje rijden met de cam, kijken wat hij doet met hoge snelheden :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Stormtrooper schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:14:
Hard aan het twijfelen. En wel tussen de nieuwe watergekoelde R1200GS en de R1200GS Adventure Triple Black.

Van de week maar eens een proefritje plannen op beide fietsen...
Een kennis heeft zijn Adventure ingeruild voor een nieuwe watergekoelde.
Hij mist de actie radius soms een beetje, maar ach, als je toch op de rest staat te wachten bij het tankstation kun je hem net zo gauw gelijk volgooien.

• GenjiBlade
Tankiej schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Waarom niet als ik vragen mag?
De gemonteerde banden, fabriek uit, van een aantal auto merken hebben allemaal last van een en hetzelfde fenomeen: Pirelli's slijten op wegdek als koffieschuim op keukenpapier. Er zijn zelfs monteurs bij officiele dealerships die hun eigen dealer tegenspreken en Pirelli ten zeerste afraden.
Qua grip: Mn vorige en huidige Opel kwamen allebei met Pirelli mee, nu wil ik toegeven dat bij de vorige Opel de banden ietwat op waren maar bij de huidige waren ze nog goed. Grip: De nieuwe Svala's die ik eronder heb gezet zijn beter. Veel beter.

Pirelli en sport: Nu weten we allemaal dat sport organisatoren (FIA oa.) wel een handje hebben van banden fabrikanten verplichten de banden op zo'n manier te maken dat ze sneller slijten dan normaal om het racen wat spannender te maken. Nu was Pirelli al niet zo'n held in slijtvaste banden maar wat ze nu hebben getoverd voor bijvoorbeeld de F1 is gewoon zwaar bedroevend. En dan doel ik niet eens op het huidige seizoen, vorige seizoenen waren ze net zo erg. WRC is allang blij dat ze nu Michelin hebben en ik hoop ten zeerste dat Bridgestone zich weer met de FIA zal bemoeien.

Een pirelli onder mn motor zal nooit gebeuren, tenzij ik naar Assen ga en voornemens heb om een spoor van rubber achter te laten.

• BlackLabel01
Ik geloof dat de nieuwe Angel GT van Pirelli juist vrij goed uit de testen komt.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

steveman

Comfortabel ten onder

Uhm, is toch een beetje koetjes met kalveren vergelijken ? Auto- vs motorbanden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• GenjiBlade
steveman schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:33:
Uhm, is toch een beetje koetjes met kalveren vergelijken ? Auto- vs motorbanden.
Want als ze autobanden - het gros van hun productie - niet kunnen, dan zijn de motor banden natuurlijk wel gegarandeerd ok. Mij niet gezien. :w
Ik blijf lekker bij Bridgestone, en wellicht dat ik de Michelin's later ga testen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Mijn Pirelli banden onder mijn auto zijn trouwens prima, nooit klachten over gehad en slijten niet sneller dan normaal :) maar goed...boeit ook verder niet...is een leasebak.

Onder mijn motor zaten eerst Pirelli's toen ik deze kocht, deze vond ik niet geweldig rijden, heb nu Michelin en dat rijdt stukken beter!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tankiej
GenjiBlade schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:12:
[...]

De gemonteerde banden, fabriek uit, van een aantal auto merken hebben allemaal last van een en hetzelfde fenomeen: Pirelli's slijten op wegdek als koffieschuim op keukenpapier. Er zijn zelfs monteurs bij officiele dealerships die hun eigen dealer tegenspreken en Pirelli ten zeerste afraden.
Qua grip: Mn vorige en huidige Opel kwamen allebei met Pirelli mee, nu wil ik toegeven dat bij de vorige Opel de banden ietwat op waren maar bij de huidige waren ze nog goed. Grip: De nieuwe Svala's die ik eronder heb gezet zijn beter. Veel beter.

Pirelli en sport: Nu weten we allemaal dat sport organisatoren (FIA oa.) wel een handje hebben van banden fabrikanten verplichten de banden op zo'n manier te maken dat ze sneller slijten dan normaal om het racen wat spannender te maken. Nu was Pirelli al niet zo'n held in slijtvaste banden maar wat ze nu hebben getoverd voor bijvoorbeeld de F1 is gewoon zwaar bedroevend. En dan doel ik niet eens op het huidige seizoen, vorige seizoenen waren ze net zo erg. WRC is allang blij dat ze nu Michelin hebben en ik hoop ten zeerste dat Bridgestone zich weer met de FIA zal bemoeien.

Een pirelli onder mn motor zal nooit gebeuren, tenzij ik naar Assen ga en voornemens heb om een spoor van rubber achter te laten.
Autobanden en motorbanden kan je niet echt goed vergelijken lijkt mij..

Met sportbanden bedoel ik wel de banden die nog op de weg gebruikt worden, bijvoorbeeld de Supercorsa's van Pirelli. Ik hoor niks anders dan positieve verhalen daarover. Natuurlijk slijten ze redelijk snel, het zijn hele zachte banden met bakken grip.

Hoewel het hier compleet offtopic is, die klappende banden bij de F1 is inderdaad erg slecht. Maar wat ik gehoord heb is dat FIA er van op de hoogte was dat die banden plotseling 'op' konden zijn, maar dat dat juist is wat ze wilden en moest men maar sneller wisselen om dit te voorkomen. Dus Pirelli heeft gewoon geproduceerd wat de klant wilde?
Ik weet niet in welke kringen jij je bevindt uiteraard, maar ik vermoed dat we beide niet in de hoge kringen zitten waarbij we kennis hebben wie hier nou fout is. Ze wijzen namelijk allebei richting elkaar voor wat ik heb vernomen :)
GenjiBlade schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Want als ze autobanden - het gros van hun productie - niet kunnen, dan zijn de motor banden natuurlijk wel gegarandeerd ok. Mij niet gezien. :w
Ik blijf lekker bij Bridgestone, en wellicht dat ik de Michelin's later ga testen.
Ik hoor niet echt veel klachten over Pirelli om mij heen. Juist wel over Bridgestone.
Maar iedereen zijn/haar eigen keuze natuurlijk :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Daar is eigenlijk heel weinig over te zeggen. Ik bedoel: mijn vorige achterband is na 25k vervangen (Conti Trail Attack) en de PR2 ligt er nu al iets van 17k onder. Maar ik hoor iemand anders met dezelfde BMW roepen dat de PR2 na 12k al op is. Hangt sterk van je rijstijl, en bandenspanning af. En als je een ander soort motor hebt, is het helemaal niet te vergelijken. En de vering (afstelling, kwaliteit) zal ook wel een factor zijn.

Dus in feite heb je niet heel veel aan de getalletjes die iederen opsomt.

• Tylen
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

In de motorsport is het juist alleen maar Pirelli.

Dunlop / Michelling / Bridgestone / etc... nope. troep.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12 17:18
Tylen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:55:
In de motorsport is het juist alleen maar Pirelli.

Dunlop / Michelling / Bridgestone / etc... nope. troep.
Jup. Hier 5 jaar circuit gereden. Pirelli Diablo supercorsa SC2 achter en sc 1/2 voor. Heerlijk!

Op straat rij ik nu met de Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Michelin Pilot Powers 2CT's rijden voor op straat ook erg fijn. En die doen het ook nog eens goed in de regen.

Bridgestone BT014's zijn gewoon ronduit kut. Die dingen glibberen alle kanten op als het een beetje nat wordt, of als het koud is.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dacuuu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:06:

Bridgestone BT014's zijn gewoon ronduit kut. Die dingen glibberen alle kanten op als het een beetje nat wordt, of als het koud is.
Lol, die staan al niet eens meer in de prijslijst van bridgestone.

No signature required.

• Dacuuu
M3rcury schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Lol, die staan al niet eens meer in de prijslijst van bridgestone.
DE BT014's zijn vernieuwd door een ander type. de 14's zijn enkele jaren oud. Die Michelin pilot power (2ct's) zijn ook al erg oud. Maar by far 100% beter dan die zaad br014's.

Maar die Michelin's moet je niet op het circuit gebruiken. Ja het kan wel als je 1 circuitdagje per jaar pakt en bijv op assen 2:05 ofzo rijd. Maar met een beetje warmte in die band smeer je hem helemaal uit. Band is zo op, en het is nog eens gevaarlijk voor je zelf ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Dacuuu op 24-07-2013 14:22 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

aveenhuysen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]

BMW maar dan de naked versie veel mooier!!!
Is er van de F800 ook een naked dan? Daarom had ik namelijk de K1300R genoemd, maar die heeft gelijk veel meer vermogen en kost ook een stuk meer dan de F800.

hmmm natuurlijk wel zelf na blijven denken. R1200R is naked R1200, K1300R die van de K1300, dus dan zal die van de F800 wel F800R zijn 8)7

Ploatje!

Afbeeldingslocatie: http://parisianzee.com/wp-content/uploads/2013/03/2010-BMW-F800Ra.jpg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dacuuu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:21:
[...]

DE BT014's zijn vernieuwd door een ander type. de 14's zijn enkele jaren oud. Die Michelin pilot power (2ct's) zijn ook al erg oud. Maar by far 100% beter dan die zaad br014's.

Maar die Michelin's moet je niet op het circuit gebruiken. Ja het kan wel als je 1 circuitdagje per jaar pakt en bijv op assen 2:05 ofzo rijd. Maar met een beetje warmte in die band smeer je hem helemaal uit. Band is zo op, en het is nog eens gevaarlijk voor je zelf ook.
De BT-014 heeft al 3 opvolgers, dus ik zie niet helemaal in waarom die nog genoemd moeten worden. De Bridgestone S20 is volgens bijna alle reviews beter dan de michelin pilot power 2ct, zowel op droog als op nat. De Mpp 3, staat (volgens de review van motoplus uit mijn hoofd) gelijk met de s20. Dit is zowel op nat als op droog wegdek.

No signature required.

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OojEO6skz4s]

Eerste testrit met de SJ1000 Action Cam. Heb er wat tekstballon commentaar tussen gezet voor uwe amusement :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 26-07-2013 22:25 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ricepuppet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:02:
[afbeelding]

Gisteren eindelijk de SJ1000 Action Cam ook binnen gekregen. Open gemaakt; wat een partij mounting opties. De doos stikt van de plasticen zakjes en houdertjes.

Helaas zijn vrijwel alle houders compleet nutteloos. Ik snap niet hoe diegene, die over de action cams gaat, zulke rommel kan produceren. Ik ben zeker twee uur bezig geweest om een ideale positie + vaste houder te zoeken om de cam te plaatsen/monteren.

Dit is uiteindelijk de meest stevige, beste optie geworden. Gelukkig staat mijn helm in Enduro-modus, want zonder is het vrijwel niet te doen.

Ook is het vrij lastig om beeld stabiel-recht te krijgen. Ik ga zo een rondje rijden met de cam, kijken wat hij doet met hoge snelheden :)
Heb hem ook binnen (de helm) in zilver, past prima :)

• Dacuuu
M3rcury schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:33:
[...]

De BT-014 heeft al 3 opvolgers, dus ik zie niet helemaal in waarom die nog genoemd moeten worden. De Bridgestone S20 is volgens bijna alle reviews beter dan de michelin pilot power 2ct, zowel op droog als op nat. De Mpp 3, staat (volgens de review van motoplus uit mijn hoofd) gelijk met de s20. Dit is zowel op nat als op droog wegdek.
Ik begon zelf over de bt-014. Gewoon eigen ervaring zeg maar. Verder niets :)

Verwijderd

Heb ik al gedaan, Z8 gaf mij meer feedback en grip, maar was helaas ook veel sneller versleten
24k met de road 2, 17k met de Z8.
(nu road 3 en bevalt zeer goed, geen idee wat de kms gaan doen)

• _Apache_

_Apache_

For life.

eerste MPR2 achterband heeft het 29k km volgehouden, had nog voldoende profiel maar is op de zijkant profielloos. https://secure.tweakers.n...lay_image&image_id=234278
tweede MPR2 is na 15k km lekgereden.
eerste MPR3 zit er nu 10k km onder en houd zich prima.

Voorband heeft de 37k gehaald, en is daarna vervangen door weer een MPR2

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2013 15:52 ]

Verwijderd

BlackLabel01 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:28:
Ik geloof dat de nieuwe Angel GT van Pirelli juist vrij goed uit de testen komt.
Supercorsas en Angels zijn top niveau banden

dat "Pirelli is kut" komt van de F1 waar die flapdrol van een Eikelstone heeft gekregen waar ie om heeft gevraagt. K.U,T banden zodat ze meer pits en actie hebben

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-12 15:51
Ricepuppet schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:07:
[video]

Eerste testrit met de SJ1000 Action Cam. Heb er wat tekstballon commentaar tussen gezet voor uwe amusement :)
Even de eerste 3 minuten gekeken.
Wat me opviel is dat de witbalans opeens veranderde toen je op de boelevaart reed.
En hij staat, voor mijn amusement, te ver naar beneden gericht.

Beeld is verder prima, ziet er niet uit alsof het lagt of iets dergelijks.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

GenjiBlade schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:39:
[...]

A. Dat zeg ik niet
2. Je logica gaat stuk.

Ergo: mooie drogreden.

Reviews van zo onafhankelijk mogelijke bronnen en gewoon eens proberen blijft er dan nog over.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• BlackLabel01
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Heb ik al gedaan, Z8 gaf mij meer feedback en grip, maar was helaas ook veel sneller versleten
24k met de road 2, 17k met de Z8.
(nu road 3 en bevalt zeer goed, geen idee wat de kms gaan doen)
Ah kijk, meer feedback en grip is altijd welkom :) Ben benieuwd hoeveel kilometers ik eruit kan halen.
_Apache_ schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:45:
eerste MPR2 achterband heeft het 29k km volgehouden, had nog voldoende profiel maar is op de zijkant profielloos. https://secure.tweakers.n...lay_image&image_id=234278

Dat zijn echt bizar hoge kilometrages :P Dat ga ik nooit van m'n leven redden met een band..

Vraag me wel af hoe dat verschil kan, bijna 4x zoveel km's.

[ Voor 25% gewijzigd door BlackLabel01 op 24-07-2013 16:27 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb soortgelijke vragen over slijtage, maar dan van kettingen/tandwielen.

Ik heb er nu bijna 10k op zitten met de Hornet. Geloof het of niet maar de ketting is nog nooit gespannen. De eerste keer spannen begint er nu aan te komen. (Lang leve de elektronische scottoiler!)
Maar, de tandwielen beginnen wel slijtage te krijgen. Voorlopig nog niet aan vervanging toe, maar wel ruim voordat de ketting aan vervanging toe is.

Toch zijn er genoeg mensen die zeggen "vervang dan direct de hele kettingset". Waarom? Het voorste tandwiel heeft het kleinste aantal tandjes; slijtage zal daar dus het hardst gaan. Gevolgd door het achtertandwiel, en bij mij een geruime tijd daarna pas de ketting. Moet ik straks dan toch de complete kettingset vervangen? Dan heeft het verlengen van de levensduur door de scottoiler toch geen nut? Even afgezien van het enorme gemak dat het ding met zich meebrengt omdat ik geen middenbok op de motor heb

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

de ketting en de tandwielen lopen op elkaar in, gaan dus tegelijk (daarom worden ze ook in sets verkocht)

en een scottoiler verlengt geen levensduur, het is alleen lekker lui.
je hoeft tenminste zelf niet te onthouden wanneer, en of het nodig is weer een beetje te smeren.

levens duur komt van goed spannen (nooit maar dan ook nooit te strak) en je rijstijl
soepel met controle over je gas,
(43k gedaan met een Speedtriple)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mijn ketting is bij de dealer gespannen. Het volgende viel mij op, als ik op werk ben, en de motor achteruit rij hoor ik niets.

Heb ik 35km gereden, en rij ik de motor achteruit een helling af.. hoor ik "tak tak tak tak tak", moet ik me hier zorgen om maken?

Verwijderd

dat zijn waarschijnlijk de "vaste" schakels in de ketting, met slijtage gaan sommige schakel niet meer zo makkelijk op en neer.
waarschijnlijk als je rijd hoor je hem ook een beetje jengelen.
niet dramatisch, meer de indicator dat je mischien binnenkort een nieuwe set nodig hebt

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ah, ok. Dit is nog de eerste ketting die erop (of moet ik eronder zeggen?) zit. De teller staat inmiddels op de 60k. Nieuwe ketting en tandwielen zijn de kosten nou ook weer niet.

De tandwielen zien er nog goed uit, en het vet glimt ook nog.

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-12 15:51
Nu krijg ik net de nieuwsbrief van motoport in m'n mailbox, en daar staan deze dopjes is:

http://www.motoport.nl/ep.../Motoport/Products/016852

Is dat wat? of zitten die eingelijk altijd niet?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Tankiej
Noenie schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:55:
Nu krijg ik net de nieuwsbrief van motoport in m'n mailbox, en daar staan deze dopjes is:

http://www.motoport.nl/ep.../Motoport/Products/016852

Is dat wat? of zitten die eingelijk altijd niet?
Er zijn volgens mij best veel mensen die met deze of soortgelijke dopjes rijden, voldoen voor veel mensen prima :)

Maar die 25 euro is misschien bij Motoport een 'aanbieding', ik heb ze bij heel veel andere winkels standaard voor die prijs gezien en af en toe voor 20. Dus als je twijfelt hoef je ze niet gelijk daar te halen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:06:
[...]

Jup. Hier 5 jaar circuit gereden. Pirelli Diablo supercorsa SC2 achter en sc 1/2 voor. Heerlijk!

Op straat rij ik nu met de Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Michelin Pilot Powers 2CT's rijden voor op straat ook erg fijn. En die doen het ook nog eens goed in de regen.

Die Diablo Super Corsa SP bandjes zijn geweldige plakkers echter als Piet Paulusma ook maar durft te roepen dat er op Texel kans is op mogelijk regen dan gaan die banden hier (regio 's-Hertogenbosch/Eindhoven) al aan't kwispelen (heb ze hier op m'n tweede set wielen liggen) :+

MPP 2CT heeft mij altijd goed kunnen bekoren op de openbare weg echter is dat ook al weer een band die een jaartje of 5 mee gaat (en inmiddels een opvolger heeft in de MPP3).

Tegenwoordig rijd ik met Continental Sport-Attack 2 banden op de openbare weg (R6 2012) en die band heeft me nog geen enkele keer in de steek gelaten. Ook niet in de regen, terwijl we daar begin Juni toch méér dan genoeg van gehad hebben tijdens een weekend in de Harz (Dld.).

Ik heb de originele set banden, welke af fabriek op een R6 geleverd worden (Dunlop Qualifier's), deze keer maar eens helemaal op gereden en niet meteen laten vervangen maar dat was ééns en nooit weer. Die band presteert redelijk tot goed als 'ie op temperatuur is echter met het minste of geringste raakt die band z'n temperatuur kwijt waardoor je eigenlijk continue je banden aan't warm rijden bent. 3000 Km mee gereden en toen waren ze tot op het karkas wég (gelukkig).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

is geen aanbieden en gewoon de standaard prijs voor die dingen met een beschermhoesje

je kan ook van die wegwerp gele dingen kopen voor een fractie van de prijs en na 10x dragen weg gooien, hoef je niets schoon te houden

• Dacuuu
Nog even over wat banden.

Michelin had 'vroeger' en nu nog steeds trouwens de

Michelin pilot power -> Michelin pilot power 2CT

Als circuit band hadden ze de Michelin Power One

(verbeter me maar als ik iets verkeerds zeg)

Nu zie ik op de Michelin site de volgende banden te staan.

Michelin Pilot power 3
Michelin Power SuperSport
Michelin Power Cup

De Pilot power 3 is de opvolger van de pilot power 2
Maar wat is nu de vervanger van de Power One, is dat de supersport of de cup?

Want ze zijn van 2 verschillende banden types naar 3 types gegaan.

• Ricepuppet
Noenie schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:54:
[...]

Even de eerste 3 minuten gekeken.
Wat me opviel is dat de witbalans opeens veranderde toen je op de boelevaart reed.
En hij staat, voor mijn amusement, te ver naar beneden gericht.

Beeld is verder prima, ziet er niet uit alsof het lagt of iets dergelijks.
I know, staat ook in mn Youtube vid description. Cam hoger en minder met hoofd heen en weer.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dacuuu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:33:
Nog even over wat banden.

Michelin had 'vroeger' en nu nog steeds trouwens de

Michelin pilot power -> Michelin pilot power 2CT

Als circuit band hadden ze de Michelin Power One

(verbeter me maar als ik iets verkeerds zeg)

Nu zie ik op de Michelin site de volgende banden te staan.

Michelin Pilot power 3
Michelin Power SuperSport
Michelin Power Cup

De Pilot power 3 is de opvolger van de pilot power 2
Maar wat is nu de vervanger van de Power One, is dat de supersport of de cup?

Want ze zijn van 2 verschillende banden types naar 3 types gegaan.
Power supersport is een band die tussen de power one of de cup en de power 3 in komt te staan. Dat is een straatband, voor mensen die ook wel eens een circuitdagje doen. De vervanger of opvolger van de power one is de power cup :)

Dus voor op straat: mpp3
straat + circuitdagen : power ss
circuit: Power cup (maar is wel straatlegaal)

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De Pilot Power "Pure" is er ook nog ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:45:

Pfff...dat zijn wel standen. Sta ik van te kijken. Hoe doe je dat? Ik dat dat 25k met die achterband al redelijk hoog was. Het gros met een RT redt het niet heel veel langer. Ik heb het niet bijgehouden, maar om en nabij de 20k met een achterband is de doorsnee. Mijn voorgaande 2 PR2's hebben het aan de voorkant ook ongeveer 20k uitgehouden. En dan is het profiel écht wel op. En hij is vierkant. Je rijdt nu eenmaal meer rechtuit...

Maar hoe doe je 37k met een voorband? Was dat een massieve? :+ 29 met een achterband zou kunnen; mijn laatste achterband was ook nog niet helemaal kaal, maar het mooie was er wel vanaf.

• Marc Rademaker
DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:42:
Ik heb soortgelijke vragen over slijtage, maar dan van kettingen/tandwielen.

Ik heb er nu bijna 10k op zitten met de Hornet. Geloof het of niet maar de ketting is nog nooit gespannen. De eerste keer spannen begint er nu aan te komen. (Lang leve de elektronische scottoiler!)
Maar, de tandwielen beginnen wel slijtage te krijgen. Voorlopig nog niet aan vervanging toe, maar wel ruim voordat de ketting aan vervanging toe is.

Toch zijn er genoeg mensen die zeggen "vervang dan direct de hele kettingset". Waarom? Het voorste tandwiel heeft het kleinste aantal tandjes; slijtage zal daar dus het hardst gaan. Gevolgd door het achtertandwiel, en bij mij een geruime tijd daarna pas de ketting. Moet ik straks dan toch de complete kettingset vervangen? Dan heeft het verlengen van de levensduur door de scottoiler toch geen nut? Even afgezien van het enorme gemak dat het ding met zich meebrengt omdat ik geen middenbok op de motor heb
Na 10K al? Ik heb in de 30K dat ik met mijn Hornet heb gereden, de ketting vervangen na 10K, maar dat was dus op KM-stand 45K, en de eerste ketting die er op lag.

En die nieuwe ketting heb ik al een aantal keren gesteld, zij het lichtjes, maar vooral in het begin rekt ie wel degelijk uit. En nu na ruwweg 20K met die ketting, heb ik geen enkele indicatie dat de tandwielen aan vervangen toe zijn?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:50:
De Pilot Power "Pure" is er ook nog ;)
Die is toch vervangen voor de power 3 :?
wimmel_1 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:28:
Niet helemaal. De MPP3 zit weer tussen de oude MPP2CT en de Pure in qua karakter.
Ah, nou err on the side of MPP2CT dan !

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 24-07-2013 19:35 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet helemaal. De MPP3 zit weer tussen de oude MPP2CT en de Pure in qua karakter.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

@ banden verhaal:
Tussen de 5 en de 7k schijnt normaal te zijn voor een achterbandje bij mijn motor, maar goed dat is ook maar 12 inch dus die draaien hun rondjes wel met die kilometers.

Maar goed die kosten dan ook maar iets van 60 euro.. ;)
Overigens is het ook Pirelli (GTS 24 achter, 23 voor) trouwens, standaard van uit de fabriek geleverd op dit merk/type.
Niets aan te merken op de grip in zowel nat als droog.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Ik dacht ik maak even een account aan. Trouwens bedankt voor de mooie tocht afgelopen zondag in het Noorden! Heb me prima vermaakt en helaas inderdaad jammer van het einde.

Ohja, voor de rest die mij nog niet kennen en zal mij voorstellen.
Ik ben Mariska van Wijngaarden, 20 jaar en kom uit Zwaagwesteinde (friesland).
Ik rij op een Yamaha SZR 660 sinds eind feb. 2013, dus nog niet zo lang ^^.
Meer weten? Vraag maar raak...

Greetz,
Mariska

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Welkom :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Naar aanleiding van egmaf zijn vraag over welke motor hij moet gaan kopen zat ik mij eigenlijk af te vragen hoe het is om een eencilinder te rijden...
Ik geef ook de voorkeur aan een tweecilinder versus een 4 cilinder maar heb nog nooit een ritje op een eencilinder gedaan(niet helemaal waar want ik heb ook op een brommer gezeten)

Hoe moet ik het motorkarakter van een eencilinder zien als ik ik alleen een 2 cilinder en een 4 cilinder heb geprobeerd?

Is er net zo'n groot verschil in motorrem bij een 2 versus 1 als 4 versus 2? Dan kan ik het motorkarakter wel een beetje voorstellen en moet ik maar eens een proefritje gaan maken...
Of is er minder verschil tussen een 2 en 1 cilinder dan een 4 en 2 cilinder?

• Marc Rademaker
Wat ik ken van de eencilinders die ik gereden heb, is dat ze gigantische klappen geven :p Nog veel meer dan een 2 cilinder. Maar ik vind het verschil wel kleiner tussen een 2 en 4 cilinder, enigszins afhankelijk van welke 2 en 4 cilinder je vergelijkt overigens.

Ik heb zelf op de MT03 en de Husq 450TE gereden. Hooligan apparaten noem ik het :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Staat hier een YZ450(F) ..... en dat kreng wil ik niet eens vergelijken met een 2/4 cylinder van 't gelijke merk ;)

• Tropicc
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:05:
Ik dacht ik maak even een account aan. Trouwens bedankt voor de mooie tocht afgelopen zondag in het Noorden! Heb me prima vermaakt en helaas inderdaad jammer van het einde.

Greetz,
Mariska
Hey :)

Als je jezelf nog wilt zien rijden van zondag: http://www.youtube.com/watch?v=LtOMM8FjPbU

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:05:

Greetz,
Mariska
Hoi :W

Zelfde Mariska (gelijke nicknaam volgens mij) als op MF? :P
Pagina: 1 ... 496 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.