Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 495 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.488 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vrijdag werd mijn gebruikelijke woon-werk van 1 uur naar 3 uur...
Toen ik 10km van huis was voelde de motor wat raar aan, dus ik stop om te kijken wat er aan de hand was.. ik kon niks vinden en reed weer weg maar 100 meter verder op toch maar weer gestopt
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/947249_10153043990570088_1038657341_n.jpg
(wel op een mooi plekje gelukkig)
Wat bleek, de ketting was half doorgebroken, en de verbindings schakel zat not maar aan 1 kant vast...
Dus de wegenwacht gebeld...

Komt er (na 2 uur) een klein busje aan rijden en ik denk, wat krijgen we nu?

Wat bleek, de beste man had een 'mecano' aanhanger achterin liggen:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/995112_10153044324920088_836238985_n.jpg
Na wat vastklikken was het zover en ben ik netjes naar huis gebracht:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1004067_10153044325100088_1190145374_n.jpg
Op zaterdag maar een nieuwe ketting gekocht (nu maar een premium model ipv een cheapo geval) en de boel doet het weer :)
goedkoop is duurkoop blijkt maar weer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie en makkelijke aanhangers zijn dan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Marc Rademaker schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:10:
[...]

Denk dat dat het verschil is tussen een rookie die opkijkt tegen en respect heeft voor Rossi (en terecht denk ik dan), terwijl anderen meer die ouwe lul willen verslaan.
Yuup. Daarom wordt/is Mark ook de nieuwe Rossi/publiekslieveling. (mijn mening)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:06:
vrijdag werd mijn gebruikelijke woon-werk van 1 uur naar 3 uur...
Toen ik 10km van huis was voelde de motor wat raar aan, dus ik stop om te kijken wat er aan de hand was.. ik kon niks vinden en reed weer weg maar 100 meter verder op toch maar weer gestopt
[afbeelding]
(wel op een mooi plekje gelukkig)
Wat bleek, de ketting was half doorgebroken, en de verbindings schakel zat not maar aan 1 kant vast...
Dus de wegenwacht gebeld...

Komt er (na 2 uur) een klein busje aan rijden en ik denk, wat krijgen we nu?

Wat bleek, de beste man had een 'mecano' aanhanger achterin liggen:
[afbeelding]
Na wat vastklikken was het zover en ben ik netjes naar huis gebracht:
[afbeelding]
Op zaterdag maar een nieuwe ketting gekocht (nu maar een premium model ipv een cheapo geval) en de boel doet het weer :)
goedkoop is duurkoop blijkt maar weer..
Tof, zo'n aanhangertje wil ik ook.

Vaak bu'j te bang!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
_Apache_ schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:06:
@ Genjiblade : Zelf heb ik een camera op mijn radiator, schuin achter het voorwiel. Als ik tijdens het rijden zien hoe vaak (en veel) het voorwiel met spatbord heen en weer schiet, ben ik blij dat ik het op een meer stabiele plek gemonteerd heb.
Nu ik zelf de beelden heb gezien: Eensch!

Heb nu (Na veel geruzie met MovieMaker) van 35min film 13 weten te maken, ding is nu aan het converteren enz.. later dus beeld materiaal van mn 83 dollar chinese action cam.

Setting: Bijna ondersteboven (Helaas onder een rare hoek ivm ruimte tussen koplamp/kuip en voorspatbord), zonder onderwater huls, in een klik systeem voorop. (Ik was behoorlijk bang dattik em zonder borging kwijt zou raken maar dat viel alles mee.
Beeld: Mwah. Niet geheel tevreden over de hoek waar ik em in heb geplaatst... moet er echt serieus tijd in steken ook om de ideale oplossing te zoeken... zucht. Al met al - best goed beeld, trilt behoorlijk maar daar heb ik dan weer premiere pro voor.
Geluid: Boven verwachting toch behoorlijk goed! In vergelijking met de onderwater huls heb ik stukken minder geruis van wind en ik hoor zelfs tegen alle verwachtingen in de 550cc 4 in lijn zelfs! :o

@ToolkiT:
Super gave oplossing, zo'n meccano aanhanger! Heel tof om zulke foto's te zien!
Enne: Waar ergens in Engeland was dat?

[ Voor 4% gewijzigd door GenjiBlade op 22-07-2013 11:34 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Lijkt me toch altijd "eng" om je motor erop te krijgen, ik neem aan dat je hier ernaast loopt en erop rijdt? 1 klein foutje en je sodemieter om? (dan met name naar de andere kant dan dat je staat)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2013 11:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12 18:07

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@ToolkiT: gelukt dat je er achterkwam voordat hij helemaal klapte! Ketting uit je motorblok / been / achterwiel pulken is nooit grappig. Handig aanhangerte inderdaad, zoiets wil ik ook ooit nog eens hebben...

@martinusz: valt erg mee, stuur vasthouden en lopend erop duwen. Als er zoals bij dit ding geen vanzelf omklappende voorwielsteun is even blijven staan en de rem vasthouden tot de 2e persoon de boel vastgesjord heeft :)

@Tylen: Marquez gaat nog ver komen inderdaad. Ik ben heel erg benieuwd hoe lang hij zijn #1 positie in het kampioenschap vast kan blijven houden als Lorenzo en Pedrosa weer een beetje opgepoetst zijn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Martinusz
Even een pechhulp vraagje:

Wat hebben jullie voor pechservice?

Ik heb een verzekering van KNMV, als je lid wordt (+-50 euro per jaar) krijg je er gratis pechservice bij.
Zijn er nog goedkopere varianten?
ANWB is volgens mij duurder....hier iemand nog andere alternatieven?

edit: ANWB zit met instap net zo duur als KNMV.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 22-07-2013 12:02 ]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Willen jullie ook dat ik nummerborden ga blurren in het filmpje? Ik kan de video namelijk ook private maken, dus dat alleen de mensen met de link hem kunnen zien.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
Ik heb zelf ook die van de KNMV. De verzekering was goedkoper bij hun dan bij wie dan ook (mijn vriend is vorig jaar overgekomen van de FBTO. Scheelde behoorlijk wat al moet ik je de exacte euro's schuldig blijven. Achtergrond: Hij is 40 en rijd sinds zijn 18e schadevrij).
Ik kan je wel vertellen dat de pechservice wel goed is. Ik heb onderweg de motor beschadigt gehad waardoor ik niet verder kon rijden. Hij werd binnen een 1 uur opgehaald (de garage's zijn op zaterdagmorgen wat later open). Ze hadden exact dezelfde motor staan waardoor we onderdelen konden overzetten. Binnen 45 min na aankomst kon ik weer op pad. De rekening is volledig afgehandeld door de KNMV. Heb er niets meer van gezien.

• Martinusz
Tweety1 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:05:
Ik heb zelf ook die van de KNMV. De verzekering was goedkoper bij hun dan bij wie dan ook (mijn vriend is vorig jaar overgekomen van de FBTO. Scheelde behoorlijk wat al moet ik je de exacte euro's schuldig blijven. Achtergrond: Hij is 40 en rijd sinds zijn 18e schadevrij).
Ik kan je wel vertellen dat de pechservice wel goed is. Ik heb onderweg de motor beschadigt gehad waardoor ik niet verder kon rijden. Hij werd binnen een 1 uur opgehaald (de garage's zijn op zaterdagmorgen wat later open). Ze hadden exact dezelfde motor staan waardoor we onderdelen konden overzetten. Binnen 45 min na aankomst kon ik weer op pad. De rekening is volledig afgehandeld door de KNMV. Heb er niets meer van gezien.
Ik word maar lid denk ik :) heb net nog even gegoogled, maar veel goedkoper wordt het niet. Plus krijg ik nog extra korting op de verzekering, die maar 14 euro per maand is, ik zeg prima!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
Tropicc schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:04:
Willen jullie ook dat ik nummerborden ga blurren in het filmpje? Ik kan de video namelijk ook private maken, dus dat alleen de mensen met de link hem kunnen zien.
Maakt mij niet uit. Kenteken heb ik geen probs mee

• Miss_80
Het grote voordeel dat je hebt bij de KNMV tov andere verzekeringen dat je bij hun niet afgerekend wordt op je leeftijd. Toen ik aan het kijken was naar de verzekering (ik was toen 25 volgens mij) kwam dat naar voren als een van de redenen waarom bijvoorbeeld Unive toen zo duur was voor mij. We hadden het dan echt over meer dan 100 euro verschil per jaar. Dat bleek in de leeftijd te zitten. Ik weet niet waar die grens precies lag maar toen zat ik in de risico categorie

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:41:
@ToolkiT: gelukt dat je er achterkwam voordat hij helemaal klapte! Ketting uit je motorblok / been / achterwiel pulken is nooit grappig. Handig aanhangerte inderdaad, zoiets wil ik ook ooit nog eens hebben...
klopt ja... bij vervangen van ketting kwam ik er wel achter dat er een mini beetje van de kast van de versnelling was afgesleten (1mm ofzo) doordate de ketting erlangs schuurde.
GenjiBlade schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:32:
@ToolkiT:
Super gave oplossing, zo'n meccano aanhanger! Heel tof om zulke foto's te zien!
Enne: Waar ergens in Engeland was dat?
hier: https://maps.google.co.uk...tM1Z9AoAJqw&cbp=12,0,,0,0

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Zo he, gisteren even lol gehad op een CB1. Was voor mij de eerste lange rit op zo'n motortje. Heb 55000Km gereden op m'n K100 (die ik gewoon houd) en dan is zo'n CB1 hilarisch om mee te rijden. Wat een plezier _/-\o_

Alles voelt super direct en die 13,5K toeren maken je gewoon elke keer aan het lachen. Remt heerlijk, gevoel van snelheid is 2x hoger dan de K100 en het ding smijt je elke bocht in alsof het niets is. Leuke is ook nog eens dat je gewoon plank gas kan geven en dan niet meteen 3x vMax gaat.

Kreeg wel last van m'n polsen na een tijdje rijden, dus voor woon-werk blijf ik lekker de oude l*l uithangen op m'n K100 :)

@teacher

Door het gesleutel aan de CB1 en het afstellen van de K100 (opnieuw gesynchroniseerd), had ik geen tijd meer om langs te komen voor het zadel. Rij ook liefst even een weekje met de nieuwe stuurafstelling om te kijken of het effect heeft. Had op de CB1 namelijk ook beetje last van dezelfde spieren dus misschien moet ik gewoon eens op yoga gaan ofzo :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Tweety1 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:18:
Het grote voordeel dat je hebt bij de KNMV tov andere verzekeringen dat je bij hun niet afgerekend wordt op je leeftijd. Toen ik aan het kijken was naar de verzekering (ik was toen 25 volgens mij) kwam dat naar voren als een van de redenen waarom bijvoorbeeld Unive toen zo duur was voor mij. We hadden het dan echt over meer dan 100 euro verschil per jaar. Dat bleek in de leeftijd te zitten. Ik weet niet waar die grens precies lag maar toen zat ik in de risico categorie
Apart, ik zit nu bij Univé juist omdat die het goedkoopste is voor mij (ik ben nu 23, 21 bij afsluiten verzekering). KNMV was +/- 50 euro duurder per jaar :o

Edit:
Als ik het nu uitreken dan is KNMV per maand bijna 10 euro duurder (9 en een beetje). Dat komt dus per jaar op 120 euro uit..

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 22-07-2013 12:45 ]

• Miss_80
Dat is inderdaad vreemd. Aan de andere kant, dat van mij is nu 8 jr geleden (skip het rekenen maar, niet interessant verder 8) ) en daarnaast had ik les van een KNMV instructeur waardoor ik ook korting kreeg op mijn verzekering.

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:41:
@Tylen: Marquez gaat nog ver komen inderdaad. Ik ben heel erg benieuwd hoe lang hij zijn #1 positie in het kampioenschap vast kan blijven houden als Lorenzo en Pedrosa weer een beetje opgepoetst zijn :)
Als die twee zijn opgelapt dan gaan er hele mooie gevechten komen (hoop ik).

En hoe gaaf zou het zijn als hij in zijn eerste jaar gelijk wk wordt :)

Verwijderd

MailMan schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:26:
Zo he, gisteren even lol gehad op een CB1. Was voor mij de eerste lange rit op zo'n motortje. Heb 55000Km gereden op m'n K100 (die ik gewoon houd) en dan is zo'n CB1 hilarisch om mee te rijden. Wat een plezier _/-\o_

Alles voelt super direct en die 13,5K toeren maken je gewoon elke keer aan het lachen. Remt heerlijk, gevoel van snelheid is 2x hoger dan de K100 en het ding smijt je elke bocht in alsof het niets is. Leuke is ook nog eens dat je gewoon plank gas kan geven en dan niet meteen 3x vMax gaat.

Kreeg wel last van m'n polsen na een tijdje rijden, dus voor woon-werk blijf ik lekker de oude l*l uithangen op m'n K100 :)
Ik heb ook een tijd op een CB1 gereden en ik ben het helemaal met je eens, het is een kleine naked bike met een sportief blok en een enome funfactor. Verder rijd zo'n CB1 idd gewoon erg goed en ik stapte er ook altijd vanaf met een big smile. CB1 met een sportuitlaat is helemaal O+ :9~ 8)

• Exigence
  • Laatst online: 27-12 18:47

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:04:
Die van mij hoef je niet te blurren hoor :)

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Qua verzekering: ik zit bij Univé incl hun pechservice (helaas enkel Nederland). Gelukkig nog niet hoeven testen, maar het kost verder geen drol (3 euro nogwat per maand). Kwaliteit zal ook wel navenant zijn, maar als m'n motor thuis/bij de garage komt vind ik het allemaal wel prima. Ik betaal minder dan een tientje voor WA en pechhulp, wellicht dat als je naar casco of all risks gaat dat andere partijen dan goedkoper worden.

Over blurren van kentekens: ik weet dat sommigen dat wel relaxt vinden, maar voor snelheidsovertredingen hoeft het niet hoor. Politie kan je daarop niet pakken. Wheelies en ander gedoe ligt iets anders.

• Tropicc
Exigence schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:08:
[...]

Die van mij hoef je niet te blurren hoor :)
Volgensmij is die van jou ook haast niet in beeld omdat jij steeds voorop reed en ik achteraan. Maar ik denk ook niet dat ze er echt wat mee kunnen, als ze als op zoek gaan naar filmpjes, want ze kunnen onmogelijk jullie snelheid vergelijken met die van mij..

• Tankiej
XBL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:04:
Qua verzekering: ik zit bij Univé incl hun pechservice (helaas enkel Nederland). Gelukkig nog niet hoeven testen, maar het kost verder geen drol (3 euro nogwat per maand). Kwaliteit zal ook wel navenant zijn, maar als m'n motor thuis/bij de garage komt vind ik het allemaal wel prima. Ik betaal minder dan een tientje voor WA en pechhulp, wellicht dat als je naar casco of all risks gaat dat andere partijen dan goedkoper worden.

Over blurren van kentekens: ik weet dat sommigen dat wel relaxt vinden, maar voor snelheidsovertredingen hoeft het niet hoor. Politie kan je daarop niet pakken. Wheelies en ander gedoe ligt iets anders.
Ik heb WA beperkt casco incl. diefstal verzekering. Univé is ongeveer de goedkoopste die ik kon vinden.. Toendertijd ook lekker makkelijk met een Univé kantoor op kruipafstand voor eventuele vragen/dingen die geregeld moesten worden. Nu ik verhuisd ben is dat anders, maar het is nog steeds ongeveer de goedkoopste voor mij :+

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Tegenwoordig hebben we zo'n uitvinding genaamd Internet, he :+.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil mijn motorrijbewijs gaan halen. Welke rijschool raden jullie aan in Utrecht? Bruinsma, Veronica of Wierenga?

• Tankiej
XBL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:15:
Tegenwoordig hebben we zo'n uitvinding genaamd Internet, he :+.
Klopt, maar het was wel makkelijk. Gewoon binnenlopen en dingen regelen, schadeformulier inleveren toen ik daarmee te maken had, vrijwaringsbewijs laten zien en kopie inleveren bij verkoop. Scheelde weer dingen opsturen etc :+

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12 14:06

Phreak

KTM SuperDuke

Zonder blurren zal het editten sneller gaan gok ik :P
Dus mag wel zonder.

Blyatifull

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-12 19:47
willy1986 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:18:
Ik wil mijn motorrijbewijs gaan halen. Welke rijschool raden jullie aan in Utrecht? Bruinsma, Veronica of Wierenga?
Ik heb bij Wierenga gelest, is goed bevallen. Zijn broers voor zover ik weet, ik heb volgens mij van Andre les gehad. Andre was iig een prima vent, heeft me niet teveel lessen laten doen, en geeft goed les.

• Tankiej
Ik heb verschillende mensen gesproken die bij Bruinsma hebben gelest of dat nu nog doen. Alleen maar positieve verhalen :)

Zelf overigens geen ervaring mee en de andere twee ook niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 22-07-2013 14:56 ]

• Tropicc
Phreak schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:51:
Zonder blurren zal het editten sneller gaan gok ik :P
Dus mag wel zonder.
Dat scheelt wel heeel veel tijd inderdaad :+

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-12 17:48
En ik heb dus bij Veronica gelest om het lastiger te maken :D Is me erg goed bevallen. Ik heb bewust voor een kleinere rijschool gekozen (dus geen Bruinsma) en dat kleinschalige beviel prima. Altijd met z'n 2'en gelest en op 1 of 2 keer na dezelfde instructeur gehad. Als je dan een keer een andere instructeur hebt ken je die ook meteen omdat je ieder gezicht vrij snel wel een keer gezien hebt op de rijschool.

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-12 06:58
Ik heb ook bij Veronica gelest en het is me zo goed bevallen dat het me tot mijn eerste bijdrage hier verleidt. Ik vond het fijn dat ik maar van 2 instructeurs les had en de avb lessen met 2 of 3 leerlingen, en avd altijd met max 2. Bij het avb examen 10 van de 10 geslaagd, en bij avd 6 van de 6.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
AVD is toch altijd met maximaal twee leerlingen?
Tropicc schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:11:
Volgensmij is die van jou ook haast niet in beeld omdat jij steeds voorop reed en ik achteraan. Maar ik denk ook niet dat ze er echt wat mee kunnen, als ze als op zoek gaan naar filmpjes, want ze kunnen onmogelijk jullie snelheid vergelijken met die van mij..
In theorie heb je afstand (punten op de weg) en tijd, dus snelheid is prima te berekenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-07-2013 16:39 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Heb bij Bruinsma gelest.

Voordeel is dat ze groot zijn, dus ze kunnen je bijna altijd inplannen op het moment dat jij het wilt
Nadeel is dat ze groot zijn, plan je veel in een korte periode, dan heb je grote kans op instructeurs, die het net even anders uitleggen... (op zijn zachts gezegd)

Je moet het fijn vinden. :) Ik had er weinig problemen mee.

Overigens, ik heb 'de' oude motor van 1 van de instructeurs van Wieringa... Kwam ik bij toeval achter. :D

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 12:14
Ik ben stiekem wel blij dat ik niet mee kon met de rit zondag, met deze temperaturen is motorrijden geen plezier meer (voor mij dan), zelfs op de naked :P

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alexji schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:21:
Ik ben stiekem wel blij dat ik niet mee kon met de rit zondag, met deze temperaturen is motorrijden geen plezier meer (voor mij dan), zelfs op de naked :P
De mussen vallen nog net niet dood van het dak af, kan nog warmer dus!

That said, ik zou niet graag met deze temperaturen rijden, tenzij zonder pak. Maar dat gaat het niet worden ben ik bang. Misschien toch maar eens een doorwaaipak aanschaffen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tankiej
Olaf van der Spek schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:37:
AVD is toch altijd met maximaal twee leerlingen?

[...]

In theorie heb je afstand (punten op de weg) en tijd, dus snelheid is prima te berekenen.
Les mag maximaal 2 leerlingen op 1 instructeur, AVB of AVD maakt niet uit. Dat is de limiet die het CBR stelt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:26:
@teacher

Door het gesleutel aan de CB1 en het afstellen van de K100 (opnieuw gesynchroniseerd), had ik geen tijd meer om langs te komen voor het zadel. Rij ook liefst even een weekje met de nieuwe stuurafstelling om te kijken of het effect heeft. Had op de CB1 namelijk ook beetje last van dezelfde spieren dus misschien moet ik gewoon eens op yoga gaan ofzo :P
No prob! Je hebt mijn nummer, aanbod staat :Y
Yoga is mevrouw teacher weer handiger in :)

Enneh, ik post hem gewoon nog een keer, omdat het een erg leuk project was:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S16TA5LeUgA]
Blokwissel van de zwarte k. 8)

Wise enough to play the fool

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12 14:06

Phreak

KTM SuperDuke

Phyxion schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:32:
[...]

De mussen vallen nog net niet dood van het dak af, kan nog warmer dus!

That said, ik zou niet graag met deze temperaturen rijden, tenzij zonder pak. Maar dat gaat het niet worden ben ik bang. Misschien toch maar eens een doorwaaipak aanschaffen.
Zondag was op het randje, was helemaal gesloopt toen ik thuis kwam.

Maar vandaag is het echt belachelijk.
Had onderweg naar huis (ritje van 20-25min) het gevoel flauw te vallen :o
Heb het ding onderweg aan de kant moeten zetten om ff adem te halen..

Morgen ga ik met de auto met de airco aan :F

Blyatifull

• Exigence
  • Laatst online: 27-12 18:47

Exigence

dnkroz

Valt wel mee toch? Zolang je maar blijft rijden. Vandaag is een randgeval inderdaad. Dikke maand geleden nog door het Zwarte Woud gereden, 's ochtends om 0930 was het al 27 graden op 850 meter, 's middags 39 graden in de schaduw :P Heel veel drinken en alsnog niet hoeven te zeiken de hele dag :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MJah ,,,, Ik was vandaag blij dat ik IN m'n auto zat in plaats van op een (motor)fiets......

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/2jdgqz4.jpg

.... En dat was ná die 77,5 Km op de tripteller ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-07-2013 20:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

...Ooops :o

[ Voor 95% gewijzigd door Will_M op 22-07-2013 20:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb wel weer zin om een rondje te doen. Maar zelfs nu het iets afgekoeld is naar 30 is dat echt niet fatsoenlijk te doen. Volgens mij ben ik al half doorweekt voordat ik ook maar 1 meter gereden heb.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

och. lekka zwetuh

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ik was van plan om deze avond ook te gaan rijden, maar het was mij toch echt te warm (en dat zeg ik zelfs als mooi weer rijder :o) net na etenstijd.
Wilde ik net dan maar een ijsje gaan halen op m'n motordax bij de beste ijssalon van Nederland, is 'ie dicht :(

Iemand zin om binnenkort deze dijkjesroute eens te gaan rijden?

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:54:
Ja, ik was van plan om deze avond ook te gaan rijden, maar het was mij toch echt te warm (en dat zeg ik zelfs als mooi weer rijder :o) net na etenstijd.
Wilde ik net dan maar een ijsje gaan halen op m'n motordax bij de beste ijssalon van Nederland, is 'ie dicht :(

Werkend linkje :P

Erg leuk stukje is dat, het noordelijke deel doe ik zelf regelmatig.

Mooie slinger bij die afrit van de A16 trouwens :)

• joshje
  • Laatst online: 01-12 16:53

ja hoor lijkt mij wel leuk om keer te doen :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:02:
[...]

Tnx :P
Noordelijke deel t/m Rijswijk kan ik dromen, dat doe ik haast wekelijks in de zomeravonden.

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Groot deel van 't GOT rondje van een paar jaar geleden...... :o

• Marc Rademaker
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:02:
[...]

Keertje doordeweeks, als het lekker rustig is?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc Rademaker schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:40:
[...]

Keertje doordeweeks, als het lekker rustig is?
Komt er dadelijk weer commentaar als je zo'n rondje binnen 2 uur doet ....

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nu het nog lang licht is, savonds laat of sochtends vroeg doen zodat er niet zoveel fietsers e.d. zijn :)

• PilatuS
  • Niet online
Het stuk van Arnhem tot Opheusden rij ik iedere week wel een keer.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:46
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:44:
Nu het nog lang licht is, savonds laat of sochtends vroeg doen zodat er niet zoveel fietsers e.d. zijn :)
06:00 starten, 08:00 terug. :9

• Tankiej
wimmel_1 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:42:
MJah ,,,, Ik was vandaag blij dat ik IN m'n auto zat in plaats van op een (motor)fiets......

[afbeelding]

.... En dat was ná die 77,5 Km op de tripteller ;)
Ik was ook blij dat ik in de auto zat, hier gaf hij ook 34-35 graden aan.. Toen ik stil stond schoot hij zelfs even naar de 38 :')

Ik ben voor d:)b
Stuk van nieuwegein tot rhenen ken ik wel redelijk goed, en noorddijk bij de Lek ook (zit niet in de route, maar ok :+ ). Maar voor de rest is het allemaal onbekend!

Volgend GoT ritje? :P

• GenjiBlade
Zoals beloofd, wat clips van de SJ1000 tijdens mn dagelijkse woon/werk ritje.

Heb er uiteindelijk alleen video stabilization op toegepast (Ben ik wat minder tevreden om) En minder boeiende stukjes uit geknipt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FlUU4DTgGI0]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Effe een gevaarlijke vraag tussendoor :)

Welke motor zal ik kopen?

Op het moment rij ik een V-Strom 650 ABS uit 2009, en die bevalt maar een beetje. Motorisch is het prima (meer power heb ik niet nodig, en ik hou wel van laag-in-de-toeren rijden met een 2-pitter), maar ergonomisch valt het tegen, vooral het zadel en de afstand zadel-voetsteunen en afstand zadel-handgrepen (ik ben 1.92m met relatief lage armen en benen). Ook het hoge zwaartepunt valt me tegen.

De motor was origineel aangeschaft voor Randstedelijk fileverkeer, maar we zijn nog geen jaar na de aanschaf naar de Franse Alpen verhuisd. Dus de hoge, overzichtelijke zit is niet meer nodig, en ook de weer & windbescherming is niet meer nodig aangezien ik alleen nog maar mooi-weer rijder ben (daar is hier ook veel meer gelegenheid voor :) )

Dus wordt het tijd voor een nieuwe. In het verleden heb ik (o.a.) een GSF600F en een R1200RT gehad, en daarvan heb ik geleerd dat ik liever "diesel" met een 2-pitter dan jank met een vier-cylinder, en dat cardan beter voor me is dan ketting. Qua merk heb ik een voorkeur voor BMW en Honda, maar dat is geen eis (mijn huidige is een Suzuki, dus...). Maar geen Italianen graag!

Dus ben ik een beetje om me heen aan het kijken, op zoek naar wat er aan (classic) naked bikes op de markt is. Bijvoorbeeld een R1200R ofzo, maar ik kan eigenlijk nix vergelijkbaars vinden bij de andere merken... Dus iemand een leuke tip misschien?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor wat jij wil: Ducati Multistrada 1200 (Touring) : Maar aangezien je géén Italiaanse fiets wil: Triumpmh Tiger 1050 (óf misschien de 800 versie zelfs).

• EgMaf
Maar dat zijn geen (classic) naked bikes, toch...?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kom ook vooral op Italianen uit... Lastig :)

@Genji: de zwaartekracht zit scheef in je filmpje.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:42:
[...]

Komt er dadelijk weer commentaar als je zo'n rondje binnen 2 uur doet ....
Idd :P
Ik vind t prima, een keer op een ochtend in het weekend.. Of een keer aan het eindvan de middag doordeweeks

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
EgMaf: ik heb de ideale al voor je gevonden:

Triumph Thruxton

Afbeeldingslocatie: http://assets1.triumphmotorcycles.nl/images/motorcycles/2013_Thruxton_Brook_Green_384_x_233.jpg

Laag, dikke twin, klassiek, naakt, niet Italiaans. Maar wel moderne techniek onderhuids :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

En met een ketting.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Mijn optimate geeft nog steeds aan dat ie volop aan het laden is. Natuurlijk is het een druppellader, dus het zal niet hard gaan, maar ik hoor die startmotor nog steeds niet. Ik laat de motor ff met rust, als ie zaterdag nog niks doet dan bel ik de motorzaak op van een straat verderop, mag ik weer de walk of shame doen.... Motor in een busje laden, uitzwaaien...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Crap, cardan-eis vergeten :(

• dion_b
  • Laatst online: 01:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cardan... classic... lage zit...

Zou idd ook naar Honda kijken, als je echt een oudje aandurft iets van eind jaren '70.

Voor koppel onderin zou je bijv een GL1000 of GL1100 naked Goldwing kunnen nemen - 4-cylinder boxer doet het prima. Nadeel is dat je dan toch een 35-jaar oude fiets neemt. Alternatief van vergelijkbare leeftijd is een BMW R90 of R100. Enige andere motor die aan de technische eisen voldoet is een Moto Guzzi, maar goed, dat zijn dus Italianen :z

Wil je nieuwer maar met de looks van toen... tja, Triumph is enige merk die die markt echt goed bedient, maar tenzij je voor hun touringmodellen gaat (duur en veel tupperware) zit je weer met de ketting.

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

CX500 Turbo :P
Want turbo :D

Vaak bu'j te bang!

• EgMaf
bedankt voor het meedenken, maar ik zat niet echt aan een oud barrel te denken. Mijn huidige is pas 4 jaar oud, en ook mijn voorstel (R1200R) bestaat nog geen decennia :)

• DarkChylde
EgMaf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:47:
bedankt voor het meedenken, maar ik zat niet echt aan een oud barrel te denken. Mijn huidige is pas 4 jaar oud, en ook mijn voorstel (R1200R) bestaat nog geen decennia :)
kuch, harley..

Dikke 2 cilinder ;-)
Riem aandrijving, dus geen ketting
Ga maar een keer proefrijden voordat je het afschrijft als optie.
Beginnen met een 1200cc en daarna een big twin.

http://www.harley-davidso...rk-custom/street-bob.html

zoiets. heeft dan normaal stuur en mid controls
http://www.harley-davidso...cale=nl_BE&bmLocale=nl_BE

Afbeeldingslocatie: http://images1.wheeler.nl/s1372386086/6146059-1-7-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images1.wheeler.nl/s1372386086/6146059-3-7-2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door DarkChylde op 23-07-2013 00:00 ]

• dion_b
  • Laatst online: 01:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, jij hebt het over 'classic', dan denken wij dus aan horizontale lijnen ipv de diagonale die afgelopen 20 jaar alom aanwezig zijn. Die R1200R heeft net zo'n X-vorm als de meeste nieuwe fietsen. Of het je ding is of niet is een tweede, maar classic is het allerminst.

Definieer anders iets beter wat je bedoelt, want ik ben blijkbaar niet de enige die gelijk denkt aan veel oudere fietsen dan jij blijkbaar wilt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn suggestie was gewoon een 2013-model :P

• EgMaf
Chakotay schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:00:
Mijn suggestie was gewoon een 2013-model :P
Precies :)
Maar gelukkig hebben jullie net zo'n moeite om een leuk alternatief te vinden als ik. Dus mijn zoektocht was blijkbaar toch vrij compleet...(mijn eisen zijn alleen te lastig)

HD zal ik eens aan denken, maar wat ik (ook in de US media) erover lees is niet echt positief...
En geen idee of er zelfs maar een HD dealer in de buurt is! Je ziet ze hier iig bijna nooit.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GenjiBlade schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:42:
Heb er uiteindelijk alleen video stabilization op toegepast (Ben ik wat minder tevreden om) En minder boeiende stukjes uit geknipt.
Wat 'trillen' de wolken vaag rond 1:40

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-07-2013 00:17 ]

Verwijderd

EgMaf schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:44:
Effe een gevaarlijke vraag tussendoor :)

Welke motor zal ik kopen?

Op het moment rij ik een V-Strom 650 ABS uit 2009, en die bevalt maar een beetje. Motorisch is het prima (meer power heb ik niet nodig, en ik hou wel van laag-in-de-toeren rijden met een 2-pitter), maar ergonomisch valt het tegen, vooral het zadel en de afstand zadel-voetsteunen en afstand zadel-handgrepen (ik ben 1.92m met relatief lage armen en benen). Ook het hoge zwaartepunt valt me tegen.

De motor was origineel aangeschaft voor Randstedelijk fileverkeer, maar we zijn nog geen jaar na de aanschaf naar de Franse Alpen verhuisd. Dus de hoge, overzichtelijke zit is niet meer nodig, en ook de weer & windbescherming is niet meer nodig aangezien ik alleen nog maar mooi-weer rijder ben (daar is hier ook veel meer gelegenheid voor :) )

Dus wordt het tijd voor een nieuwe. In het verleden heb ik (o.a.) een GSF600F en een R1200RT gehad, en daarvan heb ik geleerd dat ik liever "diesel" met een 2-pitter dan jank met een vier-cylinder, en dat cardan beter voor me is dan ketting. Qua merk heb ik een voorkeur voor BMW en Honda, maar dat is geen eis (mijn huidige is een Suzuki, dus...). Maar geen Italianen graag!

Dus ben ik een beetje om me heen aan het kijken, op zoek naar wat er aan (classic) naked bikes op de markt is. Bijvoorbeeld een R1200R ofzo, maar ik kan eigenlijk nix vergelijkbaars vinden bij de andere merken... Dus iemand een leuke tip misschien?
Jouw vraag lijkt redelijk op dit topic dat momenteel op motor forum loopt ;)

http://www.motor-forum.nl...-maar-wat-te-kopen-1.html

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:19:
Mijn optimate geeft nog steeds aan dat ie volop aan het laden is. Natuurlijk is het een druppellader, dus het zal niet hard gaan, maar ik hoor die startmotor nog steeds niet. Ik laat de motor ff met rust, als ie zaterdag nog niks doet dan bel ik de motorzaak op van een straat verderop, mag ik weer de walk of shame doen.... Motor in een busje laden, uitzwaaien...
Zelfs geen klik van het relais?
(weet je zeker dat er niet een of andere "in de versnelling/jiffy/dodemansknop" beveiliging er voor zorgt dat ie niet start?)

Bouw anders je accu ff uit, en zet hem dan op de optimate.

Oh ja, net even langs een maat van me om de kleppen van zijn mercedes 350 (jep, een V8) te stellen... Lekker op de motor heen en weer. Nu is het superlekker :D
(en ja, op de zwarte met nieuw blok gegaan, volgens mij gaat het nog steeds allemaal goed!)

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 23-07-2013 00:30 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet doen, hoor ik hier...... ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Will_M op 23-07-2013 01:48 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
EgMaf schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:02:
[...]

Maar gelukkig hebben jullie net zo'n moeite om een leuk alternatief te vinden als ik. Dus mijn zoektocht was blijkbaar toch vrij compleet...(mijn eisen zijn alleen te lastig)

HD zal ik eens aan denken, maar wat ik (ook in de US media) erover lees is niet echt positief...
En geen idee of er zelfs maar een HD dealer in de buurt is! Je ziet ze hier iig bijna nooit.
Dunno waar je woont, maar hier in Amersfoort zit een erg grote HD-dealer.

• DarkChylde
EgMaf schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:02:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat er negatief is.
Oude HD problemen zijn weg en het rijd lekker.
Met een ander type motor kan sneller / schuiner etc...
Maar het rijd heerlijk. lekker bruut 2 cilinder gebrul als je wegtrekt :9~
En heel veel bekijks :o

• Martinusz
Gistermiddag vanuit het werk richting huis, kwam er een Ducati diavel naast mij staan, best een bruut ding zeg :) had deze nog nooit in het echt gezien, maar het was echt een plaatje!

• GenjiBlade
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:06:
[...]

Wat 'trillen' de wolken vaag rond 1:40
Yes, dat zijn echte wolken, alleen te vinden in Noord Holland.
Seriously: komt doordat ik anti-trilling erover heen heb gemikt. Vinnet zelf een beetje.... mwah.. denk niet dat ik dat nog eens ga doen. :P
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:00:
Ik kom ook vooral op Italianen uit... Lastig :)

@Genji: de zwaartekracht zit scheef in je filmpje.
Aye! Had mn cam eerst gewoon recht, tot ie bij de eerste de beste drempel keihard tegen mn voorspatbord sloeg :P
Van de week / komend weekend maar eens wat meer dan 5 min eraan spenderen om knap beeld te krijgen. :)

Algemeen:
Goddamn wat was het gister warm. Motorbroek + handschoenen in de tanktas, jas half open en gaan. Evengoed: lucht stroom die normaal verkoeling moet bieden was gewoon benauwd en warm, dan niet te spreken over stoplichten die uit het niets op rood springen op een leeg kruispunt om vervolgens minuten lang rood te blijven voor niks. Godzijdank dat er nergens politie te bekennen was, anders was 500+ eurie aan de staat denk ik het minste wat ik had moeten overhandigen.
Toch maar eens een brief schrijven naar de provincie over een aantal timers en detectoren.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GenjiBlade schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:49:
..
Algemeen:
Goddamn wat was het gister warm. Motorbroek + handschoenen in de tanktas, jas half open en gaan. Evengoed: lucht stroom die normaal verkoeling moet bieden was gewoon benauwd en warm, dan niet te spreken over stoplichten die uit het niets op rood springen op een leeg kruispunt om vervolgens minuten lang rood te blijven voor niks. Godzijdank dat er nergens politie te bekennen was, anders was 500+ eurie aan de staat denk ik het minste wat ik had moeten overhandigen.
Toch maar eens een brief schrijven naar de provincie over een aantal timers en detectoren.
Was inderdaad warmpjes. Lekker zweet is niet vies.. Omdat de snelwegen zo heerlijk rustig zijn nu (blijkbaar zijn er mensen die wel vakantie hebben) rij ik gewoon met all the gear. Bij voldoende snelheid valt het met de warmte wel mee, en je blijft lekker alert 8)
Wordt wel tijd voor een doorwaaipak.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DarkChylde schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:23:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat er negatief is.
Oude HD problemen zijn weg en het rijd lekker.
Met een ander type motor kan sneller / schuiner etc...
Maar het rijd heerlijk. lekker bruut 2 cilinder gebrul als je wegtrekt :9~
En heel veel bekijks :o
Ik heb vorige week donderdag voor het eerst op een chopper gereden, een Honda VT750C (aka Shadow), maar man, wat rijdt dat raar :X stuur wat 'omvalt' in de bocht, rare zitpositie, slappe vering. Nee, niks voor mij :P

Vaak bu'j te bang!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Moet zeggen dat ik weinig merk van de hitte. Wat mij vooral opvalt is dat er weinig warmte via de armen binnenkomt, wat een verademing is. De bovenkant van mijn armen zijn fluor geel, en dat houdt het eronder lekker koel. Bij lange ritten gaan de doorwaai ritsen open.

* _Apache_ heeft zijn wintervoering er pas een maand geleden uitgehaald, zo koel bleef de jas. :$

De broek daarentegen.. tsja, die moet ik nog vervangen. :+

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 23-07-2013 09:10 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
JanPedaal schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:57:
[...]

Was inderdaad warmpjes. Lekker zweet is niet vies.. Omdat de snelwegen zo heerlijk rustig zijn nu (blijkbaar zijn er mensen die wel vakantie hebben) rij ik gewoon met all the gear. Bij voldoende snelheid valt het met de warmte wel mee, en je blijft lekker alert 8)
Wordt wel tijd voor een doorwaaipak.
Ik reed zondagmiddag een stuk snelweg (Amersfoort - Assen, daarna binnendoor verder naar noord-oost Groningen), maar ik vond het zelfs op de snelweg met +/- 140 km/h op de teller te warm. Je voelde gewoon nog steeds de warmte omhoog komen van het asfalt :X

's Avonds op de terugweg was het daarentegen wel goed te doen! Vooral de stukken A28 waar je tussen de bossen rijdt, daar was het lekker koel :D

• EgMaf
Chakotay schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 07:45:
[...]

Dunno waar je woont, maar hier in Amersfoort zit een erg grote HD-dealer.
Franse Alpen, omgeving Geneve...

Verwijderd

_Apache_ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:08:
Moet zeggen dat ik weinig merk van de hitte. Wat mij vooral opvalt is dat er weinig warmte via de armen binnenkomt, wat een verademing is. De bovenkant van mijn armen zijn fluor geel, en dat houdt het eronder lekker koel. Bij lange ritten gaan de doorwaai ritsen open.

* _Apache_ heeft zijn wintervoering er pas een maand geleden uitgehaald, zo koel bleef de jas. :$

De broek daarentegen.. tsja, die moet ik nog vervangen. :+
Same here, totaal geen last van de warmte terwijl het hier in brabant toch behoorlijk warm is. Ik rij met een zwarte/witte toerjas en een zwarte toerbroek van textiel en dat samen met een mat zwarte helm :)

Trouwens vanaf de A65 op de N261 richting Tilburg-Centrum staat onder een viaduct/tunneltje momenteel een mobiele filtscontrole (vw busje).

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:51:
[...]

Same here, totaal geen last van de warmte terwijl het hier in brabant toch behoorlijk warm is. Ik rij met een zwarte/witte toerjas en een zwarte toerbroek van textiel en dat samen met een mat zwarte helm :)

Trouwens vanaf de A65 op de N261 richting Tilburg-Centrum staat onder een viaduct/tunneltje momenteel een mobiele filtscontrole (vw busje).
Op de snelweg is het 'te doen'. Dat wil niet zeggen dat je zodra je afstapt niet flink begint te zweten :p Reed afgelopen zondag ook met zwarte textielen broek, zwarte helm en een half-leren jas die redelijk doorwaait. Toch behoorlijk warm. Misschien tijd om te investeren in een doorwaai broek, maar dat zal wel niet bij mn jas passen...

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:28:
[...]
Zelfs geen klik van het relais?
(weet je zeker dat er niet een of andere "in de versnelling/jiffy/dodemansknop" beveiliging er voor zorgt dat ie niet start?)
Bouw anders je accu ff uit, en zet hem dan op de optimate.
Wat ik mij herinner was de klik wat harder dan wat ik nu hoor. Misschien is de accu gaar, en zijn er verder geen problemen, kan goed, aangezien de optimate nog steeds opladen aangeeft als actie. Even dacht ik wat te zien, maar toen was de accu nog aangesloten aan de optimate bij het knopjedrukken. En toen gaf ie ook sidestand aan. Daarna (ik was wat gehaast) maar even goed erop gaan zitten, van de sidestand af en alle knopjes en standen geprobeerd. Geen kick.. Wel een kick als je van Off naar Run zet. Dan hoor je de zuiger/injectie denk ik (weinig technisch onderlegd, dat ben ik), maar verder geen kick.

Ik heb bij het inbouwen van het stekkertje voor de optimate al koppijn gehad die accu zo te krijgen dat ik er wat op kon aansluiten, accu eruit halen lijkt me heel leuk, maar dat zou ik onder toeziend oog willen doen van iemand anders, aangezien ik niet weet wat ik doe.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

Ben je ANWB lid..?? ff bellen en om start hulp vragen..
Of als je zelf een auto hebt en een setje startkabels die er ff op zetten.
Geeft de HD dan nog geen kick dan is er iets anders dan je accu die leeg is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 16:06
Ik weet niet wat voor kabeltjes je aangesloten hebt, maar kun je eens kijken of hij wel jumpstart? Als je kabeltjes niet al te lullig zijn, kun je die ook gebruiken om de startkabels op aan te sluiten, en hoeft je accu er niet uit.

• DarkChylde
bij mij als je de cover van de accu afhaalt, zit meteen bij de contactpunten van de accu.
De accu zelf zit met een soort elastiek vast.
Je komt dus overal redelijk makkelijk bij.
een Jumpstart zou ook moeten lukken ;-)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als een optimate aansluiten je grens is moet je daar niet overheen gaan. Een optimate 4 heeft een 48uurs programma, lukt het laden niet binnen die 2 dagen, dan stopt ie ermee.

Walk of shame dus :)

Verwijderd

soort elastiek? plastic beter, en ik zie dat het geklemd/gehaakt is met wat anders, maar omdat het ding niet buigt, is het lastig om dat er vanaf te halen zonder gereedschap. Vanavond komt m'n broer even kijken, die weet er meer van als ik, maar ik gok inderdaad dat ik zaterdag even moet sjouwen met de motor.

• DarkChylde
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:21:
soort elastiek? plastic beter, en ik zie dat het geklemd/gehaakt is met wat anders, maar omdat het ding niet buigt, is het lastig om dat er vanaf te halen zonder gereedschap. Vanavond komt m'n broer even kijken, die weet er meer van als ik, maar ik gok inderdaad dat ik zaterdag even moet sjouwen met de motor.
misschien dat dit helpt.
Ziet er inderdaad anders uit dan bij mij ;)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tankiej schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:09:
[...]

Ik reed zondagmiddag een stuk snelweg (Amersfoort - Assen, daarna binnendoor verder naar noord-oost Groningen), maar ik vond het zelfs op de snelweg met +/- 140 km/h op de teller te warm. Je voelde gewoon nog steeds de warmte omhoog komen van het asfalt :X

's Avonds op de terugweg was het daarentegen wel goed te doen! Vooral de stukken A28 waar je tussen de bossen rijdt, daar was het lekker koel :D
Stukje A1 tussen Bussum en Amsterdam is ook goed te doen, "fris" (lees: minder warm) briesje vanaf het IJsselmeer. Ach, alleen vanmiddag nog even afzien. 's Ochtends valt het mee en morgenmiddag regent het :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Ook ik heb bij Bruinsma gelest, vooral Bas vond ik erg goed, mijn vriendin heeft een 'try the bike' bij hem gedaan terwijl ze best bang was om eens zelf te gaan rijden maar is nu overtuigd op haar 24e haar RBW te halen bij Bas. De andere instructeurs waren wat mij betreft ook erg goed, er zat alleen nog wel eens een verschil in uitleg tussen de één of ander, ik zou dan ook vragen of je bij 1 iemand terecht kan voor al je lessen.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
GenjiBlade schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:42:
Zoals beloofd, wat clips van de SJ1000 tijdens mn dagelijkse woon/werk ritje.

[video]
Nice man. Ziet er echt wel goed uit. De mijne was vertraagd in HK, maar komt vanmiddag dan EINDELIJK een keer binnen.

Zal morgen wat footage maken en dan ergens van de week editen in een mooi filmpje :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

@ Genji, zal ook eens even wat beelden uploaden van mijn shots. Geen superdeluxe camera, maar het idee is erg leuk.

Kan je je camera bijdraaien? Zonde dat je beeld zo schuin staat. De kwaliteit is daarentegen goed te noemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• GenjiBlade
Zoals eerder gezegd: Als ik meer dan 5 min eraan spendeer zal het wel goed komen met beeld, zowel op helm als voorop de motor. :)

Voorop de motor kan ik het op 2 plekken vast maken:
Met klik systeem zowel met als zonder behuizing ondersteboven onder koplamp
Met klik systeem aan een van de downtubes

Dat beeld nu zo schuin is komt gewoon omdat ik het in de gauwigheid heb geplaatst voor ik te werk ging en geen rekening hield met het feit dat de motor natuurlijk lager op zn vering staat als ik erop zit. :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:04

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, er kwamen maar geen foto's van 't dagje supermoto... even naar informeren, blijkt dat de fotograaf 2 dagen na de klinik een hartaanval gehad heeft :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 495 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.