Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik heb er een keer ééntje bij de Lidl gehaald, voor een tientje ofzo?. Die heeft het een paar jaar volgehouden, maar is nu aan vervanging toe. Hoop dus dat er snel weer motorspullen in de aanbieding komen.Gertjan. schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:16:
Ik moet binnenkort voor een nieuwe hoes voor de motor gaan shoppen vrees ik. Een tijd geleden van mijn vrouw een hoes van de halfords gehad welke UV bestendig moest zijn, maar na 3 maanden is dat ding volledig uitgedroogd en verpulvert deze zodra je hem aanraakt...
Was een gek gezicht toen ineens de spiegel uit de hoes stak...Sowieso ga ik met dat ding terug naar de Halfords, maar heeft iemand een goede tip voor een betrouwbare hoes die wat zon kan hebben (en vriendelijk geprijsd is)?
Mijn motor staat in de tuin dus die krijgt soms de volle zon te pakken. Om te zorgen dat de motor niet verweert is een hoes erg handig.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Het oude blok had bij benadering een kleine 2 ton op de teller, ze werd een beetje moe, en er zat een nare tik in het blok (wat achteraf waarschijnlijk een dynamokoppeling van een paar tientjes was...).
Maar goed... ander blok opgescharreld, met net 40K op de teller. Daar zat nog wat werk aan: startkoppeling vervangen en nieuwe keerringen.
Verder de koppeling vervangen en de koppelingshevel weer gangbaar gemaakt; die zat helemaal vastgekoekt. Alle stekkers ingespoten, alle lagers ingevet of vervangen, remmen gereviseerd, spiebanen ingevet, elk draaipunt schoongemaakt en ingevet. Alle vloeistoffen ververst. Alles op moment vastgezet.
Aangezien een plaatje meer zegt als 1000 woorden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S16TA5LeUgA]
Wise enough to play the fool
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Met zoiets ter beschikking hebbende is het nog eens leuk om "oud ijzer" op de weg te houden (en dat bedoel ik alles behalve negatief!!).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
de jacht is geopend op 89-nn-bn
http://www.geenstijl.nl/m...terug_geven.html#comments
ik zou zeggen, verwijder buitenspiegels, urinieer in zijn brandstof tank, steek zijn banden lek en kras er gretig op los met je sleutelbos.
(kuddos voor de motorrijders, ik zou het niet koel hebben gehouden)
trouwens eentje om te lachen
http://www.dumpert.nl/med...van_een_oceaantanker.html
zijn plaats op de weg is al volledig verkeerd, maar zelfs ondanks dat ie zo ver naar rechts zit, rijd ie er niet effe omheen (dat had echt heel makkelijk gegaan)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 15:32 ]
Gewoon lekker van de baan halen, doei! dankjewel!
Dat dumpert filmpje... die snap ik niet helemaal. Vind het ook niet echt grappig, want ziet eruit als zeer pijnlijke crash. Maar die knakker wist iig niet hoe-ie moest rijden, laat staan dat-ie op zat te letten.
Waarom gaat die laatste motor net voor die auto naar links?Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:28:
Heren,
Verwijderd
Hij kijkt naar de auto waardoor je automatisch naar de auto stuurt. Dit is overduidelijk een beginnende bestuurder die nog niet goed per motor kan rijden, maar wel doet alsof die het kan. (geen handschoenen, etc.)Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:51:
[...]
Waarom gaat die laatste motor net voor die auto naar links?
Verklaring/goed praten van dat gedrag is m'n reactie overigens AB-SO-LUUT niet, mocht het zijn dat iemand dat denkt!!
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 20-07-2013 16:08 ]
Ik las m'n post terug en had ook al zoiets van..... Mjah, dit kán wel eens verkeerd gelezen/begrepen wordenXBL schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:24:
Dat leek het idd wel even, voordat je je post editte.
[ Voor 18% gewijzigd door Tropicc op 20-07-2013 16:45 ]
Maar dat met een (te) hoge snelheid aan komen rijden is de gemiddelde motorrijder niet vreemd... mits 't vertaald kan worden naar een voordeel
Het zou toch mooi zijn als de politie iets zou kunnen met zulke beelden, al is het maar even om langs te gaan en uit te leggen dat dit toch echt niet de bedoeling is, hoe hoos je ook denkt te mogen zijn.
Toen ik afgelopen donderdag (door m'n eigen domme schuld, ik wachtte voor rood licht
Grappig om te zien hoe je medefietsers niet de moeite willen doen om zo'n figuur aan te spreken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Er zal wel iets zijn gebeurt voordat het filmpje 'inschakelt'. Daarbij snap ik werkelijk niet waarom die motorrijders nog in de buurt van die auto blijven. Lekker macho doen tegen een SUV is niet heel erg handig. Als ie je tikt, lig je op je bek. Leuk met al die aanstormende auto's... Ook al heb je 'gelijk' is het niet handig om je gelijk te gaan halen op die manier. Met de auto zou ik wel blijven rijden. Is toch een Volvo, dus kom maar op denk ik danVerwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:28:
Heren,
ik zou zeggen, verwijder buitenspiegels, urinieer in zijn brandstof tank, steek zijn banden lek en kras er gretig op los met je sleutelbos.
Maar goed, makkelijk oordelen adhv dit filmpje, maar we zien niet wat er daarvoor gebeurd is. Praat niet goed wat die auto doet, maar geeft wél perspectief. Misschien hebben ze 'm gesneden ofzo. Iemand gaat niet zomaar zo maf doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk toch echt dat hij zo raar doet omdat hij hard aan komt rijden en die die gele motorfiets met rode bagage op dat moment naar links gaat, zie die schaduw van de volvo direct aan het begin van het filmpje, die beweegt wel snel. Maar aan de andere kant, hij remt niet echt hard..mphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:05:
[...]
Er zal wel iets zijn gebeurt voordat het filmpje 'inschakelt'. Daarbij snap ik werkelijk niet waarom die motorrijders nog in de buurt van die auto blijven. Lekker macho doen tegen een SUV is niet heel erg handig. Als ie je tikt, lig je op je bek. Leuk met al die aanstormende auto's... Ook al heb je 'gelijk' is het niet handig om je gelijk te gaan halen op die manier. Met de auto zou ik wel blijven rijden. Is toch een Volvo, dus kom maar op denk ik dan
Maar goed, makkelijk oordelen adhv dit filmpje, maar we zien niet wat er daarvoor gebeurd is. Praat niet goed wat die auto doet, maar geeft wél perspectief. Misschien hebben ze 'm gesneden ofzo. Iemand gaat niet zomaar zo maf doen.
Wat me opvalt is dat de tips bij twee vergelijkbare situaties (0:38 en 6:27) anders zijn. Beide keren een onoverzichtelijke bocht naar rechts. Eerst het advies om links te rijden voor meer zicht, daarna het advies om aan de binnenkant te plakken. Mis ik iets?
Thanks! Is op werk van een maat van me. Met hem sleutel ik al vanaf mn 15e aan van alles en nog wat. En dit was ook weer zon projectje. Tussen de bedrijven door ook nog een zxr750 (die met die stofzuigerslangetjes!) van de dood gered.wimmel_1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:17:
Leuk sleutelhok wat je daar hebt
Met zoiets ter beschikking hebbende is het nog eens leuk om "oud ijzer" op de weg te houden (en dat bedoel ik alles behalve negatief!!).
Enneh.. Ik ben fan van "oud ijzer"; ik heb niet zoveel met supermodern spul. Ik reed een tijdje geleden op de gixxer 1000 van een maat van me. Daar ben ik nog steeds bang van.
Omdat er bij die eerste 2 weghelften zijn, en bij het tweede stukje is er 1 weg waar bij richtingen over moeten. Als je bij die 2e links blijft zit je op het midden van de weg, bij die eerste blijf je op je eigen weghelft. Ik weet het niet, maar dat lijkt me een vrij logisch antwoordSH4D3H schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:33:
Ik zat een filmpje te kijken op youtube waarin een rijles is gefilmd en tips worden gegeven aan de kijkers.
Wat me opvalt is dat de tips bij twee vergelijkbare situaties (0:38 en 6:27) anders zijn. Beide keren een onoverzichtelijke bocht naar rechts. Eerst het advies om links te rijden voor meer zicht, daarna het advies om aan de binnenkant te plakken. Mis ik iets?
We kunnen denken en aannemen tot we erbij neervallen, maar we hebben het gewoon niet gezien. En daarom onthoud ik me van commentaar op dergelijke filmpjes. We hebben de landelijke rel om die trap van een politievrouw gezien en dat bleek achteraf heel anders te zijn dan we in het (selectief geknipte) filmpje zagen.Tropicc schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:32:
[...]
Ik denk toch echt dat hij zo raar doet omdat hij hard aan komt rijden en die die gele motorfiets met rode bagage op dat moment naar links gaat, zie die schaduw van de volvo direct aan het begin van het filmpje, die beweegt wel snel. Maar aan de andere kant, hij remt niet echt hard..
Ik ben ervan overtuigd dat er iets is vooraf gegaan aan dit filmpje. Een bumberklever probeert je niet zomaar van de weg te drukken als ie er eenmaal voorbij is. Beide partijen hebben dus over en weer iets gedaan en zijn allemaal pissig op elkaar. Ik denk dat er bij beide partijen een overschot testosteron en een tekort aan gezond verstand aanwezig is.
Blijft staan dat het ontzettend dom is om op de (snel)weg ruzies uit te vechten en elkaar van de weg proberen te drukken. Je kunt er mensen mee in gevaar brengen die niets met die situatie te maken hebben.
130 als de spitsstrook dicht is, geloof ik. Anders 100.Tropicc schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:42:
Direct als het filmpje begint gaat de motorrijder naar links en Volvo komt met een te hoge snelheid aanrijden (ik neem aan dat je daar 100 mag, maar ik rij daar nooit dus dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen) waardoor hij hard moet remmen, maar hij remt niet hard als schrikreactie, hij laat vrij snel zijn rem weer los om vervolgens vlak op de motorrijders te rijden. Dus misschien heeft de motorrijder de snelheid van de Volvo verkeerd ingeschat, maar dat rechtvaardigt het idiote gedrag van deze meneer (of mevrouw) absoluut niet.. Hij valt naast de motorrijders ook nog even die Ford lastig..
Bij de eerste situatie is je zicht veel slechter dan bij de tweede situatie. Het idee is dat je altijd tijdig weer terug naar je eigen helft kan als er iets aankomt. Daarnaast is de tweede situatie een bocht naar links, dus dan kan je sowieso veilig helemaal rechts rijden voor het zicht. Overigens mag je bij de eerste situatie al helemaal niet ver naar links, want er is een doorgetrokken streep.SH4D3H schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:33:
Ik zat een filmpje te kijken op youtube waarin een rijles is gefilmd en tips worden gegeven aan de kijkers.
Ditzelfde doe je trouwens ook bij zijstraten van rechts. Kan je al aardig wat zien, dan ga je links van de weg rijden. Is het zicht slecht (huizen of heggen vlak op de hoek, bijvoorbeeld), dan ga je weer in het midden van je strook of zelfs verder naar rechts zitten. Uiteindelijk wil je zoveel mogelijk zien, zonder op een plek te rijden waar je onverwacht iemand anders kan tegenkomen.
Dat maakt niet zoveel uit, hoor. Als er een onderbroken streep op een weg, mag je prima aan de andere kant gaan rijden. Zolang je tegenliggers maar niet in de weg zit.Tropicc schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:38:
[...]
Omdat er bij die eerste 2 weghelften zijn, en bij het tweede stukje is er 1 weg waar bij richtingen over moeten. Als je bij die 2e links blijft zit je op het midden van de weg, bij die eerste blijf je op je eigen weghelft. Ik weet het niet, maar dat lijkt me een vrij logisch antwoord
[ Voor 12% gewijzigd door XBL op 20-07-2013 17:45 ]
Ook zo'n bocht met lijnen haal ik persoonlijk aan de buitenkant, overigens... Naar binnen kan altijd, naar buiten vaak niet meer
Klopt, het valt ook lekker samen met de lijn die je toch al wilt rijden. Maar goed, er zijn dus meer situaties waar je zicht wilt, zoals zijstraten... daar mag je dan ook met je positie kloten. Vinden ze leuk om te zien op een examen (en betekend dat je met hogere snelheid die zijstraat voorbij kan).wimmel_1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:44:
Dat is wat 't CBR als antwoord wil zien .. Voor mij en waarschijnlijk meerdere motorrijders hier is 't gewoon één pot nat: Bochten aansnijden doe je van buiten naar binnen om weer aan de buitenkant uit te komen (en dat doe je in het filmpje dus alleen op je eigen afgetekende/luitgelijnde weghelft).
En ook zo'n bocht met lijnen haal ik persoonlijk aan de buitenkant... Naar binnen kan altijd, naar buiten vaak niet meer
Waarom ga je bij slecht zicht juist weer terug naar het midden of naar rechts? Dan zie je toch nog minder?XBL schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:43:
Ditzelfde doe je trouwens ook bij zijstraten van rechts. Kan je al aardig wat zien, dan ga je links van de weg rijden. Is het zicht slecht (huizen of heggen vlak op de hoek, bijvoorbeeld), dan ga je weer in het midden van je strook of zelfs verder naar rechts zitten. Uiteindelijk wil je zoveel mogelijk zien, zonder op een plek te rijden waar je onverwacht iemand anders kan tegenkomen.
Heb je ooit met slecht weer een afdaling in de bergen meegemaakt?Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:09:
[...]
Waarom ga je bij slecht zicht juist weer terug naar het midden of naar rechts? Dan zie je toch nog minder?
Wazige gsm pic:

Shark Speed-R
De Nederbelg !
Nope. Maar met slecht zicht bedoel ik slecht door obstakels, niet slecht door weer.wimmel_1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:18:
[...]
Heb je ooit met slecht weer een afdaling in de bergen meegemaakt?
Omdat automobilisten vaak ook de bocht aan de binnenkant nemen. Als jij dan verder naar binnen zit, heb je minder kans dat je geraakt wordt.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:37:
[...]
Nope. Maar met slecht zicht bedoel ik slecht door obstakels, niet slecht door weer.
No signature required.
Ik kan het filmpje niet bekijken op werk, maar aan de verhalen te horen heb ik zoiets vergelijkbaars meegemaakt twee jaar geleden. Rijd richting huis, twee banen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:28:
Heren,
Auto in de rechterbaan, ik haal deze links in. Doemt er ineens een Audi A6 in m'n binnenspiegels op. Ik haal de auto die ik aan het inhalen, wat sneller in met 120km/h.
Dat was niet snel genoeg voor de Audi, waarna hij mij begon te duwen en zeer hinderlijk te plakken. Uiteindelijk ben ik een baantje naar rechts opgeschoven en zag ik dat hij mij aan het uitschelden was en handgebaren maakte.
Op dat moment maakte ik met mijn linkerhand zo'n 'wegwuif' gebaar en toen kreeg ik de poppen aan het dansen; hij begon op mij in te rijden van alle kanten, was mij aan het afsnijden, keihard op de rem trappen om mij te laten crashen; ik wist niet wat mij overkwam, maar heb wat snelle manouvres moeten maken met mijn chopper om zijn idiote moves te ontwijken
Uiteindelijk heb ik hem met 190km/h snel ingehaald om van hem af te komen, maar zelfs toen zat hij mij op de hielen. Ik heb hem weten af te schudden door snel een afslag te nemen; kenteken onthouden, doorgegeven aan 112 die hem later staande hebben gehouden.
Bleek dat hij zwaar veel te veel gedronken had (in het begin van de middag)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Precies. Dat soort dingen kan een Neanderthaler écht razend makenRicepuppet schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:18:
[...]
Op dat moment maakte ik met mijn linkerhand zo'n 'wegwuif' gebaar en toen kreeg ik de poppen aan het dansen
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Iemand die écht heel erg maf doet, douwen en links/rechts inhalen terwijl het verkeer het gewoon niet toelaat (hij schiet niet op) en dan maak je een gebaar, en ze worden razend. Die lui mankeren iets in hun hoofd, zijn dronken of wat dan ook. Teveel testosteron, waardoor jouw acties als een aantasting van hun mannelijkheid wordt gezien. Jij mág niet 'winnen'. Heel erg primitief.
Les die ik eruit geleerd heb is gewoon te negeren en vooral niet gaan proberen om je gram te halen. Troost je met de gedachte dat het al erg genoeg is om zo'n klein piemeltje te hebben en laat ze lekker rijden. Gebaren, brake testen, of snijden helpt niet, en je brengt alleen het overige verkeer in gevaar.
Het is lastig dat je niet 1-2-3 kan bellen op de motor. Anders bel je namelijk de politie (niet 112) en met een beetje geluk zie je ze voor je neus staande gehouden worden. Toen was ik in ieder geval 1 dag van mening dat de politie best je vriend kan zijnmphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:55:
[...]
Precies. Dat soort dingen kan een Neanderthaler écht razend maken
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Iemand die écht heel erg maf doet, douwen en links/rechts inhalen terwijl het verkeer het gewoon niet toelaat (hij schiet niet op) en dan maak je een gebaar, en ze worden razend. Die lui mankeren iets in hun hoofd, zijn dronken of wat dan ook. Teveel testosteron, waardoor jouw acties als een aantasting van hun mannelijkheid wordt gezien. Jij mág niet 'winnen'. Heel erg primitief.
Les die ik eruit geleerd heb is gewoon te negeren en vooral niet gaan proberen om je gram te halen. Troost je met de gedachte dat het al erg genoeg is om zo'n klein piemeltje te hebben en laat ze lekker rijden. Gebaren, brake testen, of snijden helpt niet, en je brengt alleen het overige verkeer in gevaar.
Vandaag dochter voor het eerst mee op de motor. Maar een kort stukje (A'dam Oost via Rai naar Bijlmer, na boodschappen weer terug), maar het beviel iig prima. Volgende week uurtje of anderhalf rijden, als dat ook goed gaat, dan zijn we in business
Op de planning staat rit naar Deutsches Panzermuseum over paar weken (meid van 10, is weg van My Little Pony, maar ook alles op rupsbanden in camouflagekleuren met kanon erop
Oslik blyat! Oslik!
Hoeveel snoep heb je nodig gehad om die positieve respons op pantservoertuigen tot stand te brengen?dion_b schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:10:
Heb de politie ooit eens iemand die mij afsneed langs de kant zien zetten. Zeker motoragenten zijn daadwerkelijk je vriend als je je redelijk gedraagt op een motor. Dat gezegd, eens met mphilipp - m'n leven is me iets teveel waard om dit soort figuur uit de tent te lokken, hoe terecht het ook moge zijn.
Vandaag dochter voor het eerst mee op de motor. Maar een kort stukje (A'dam Oost via Rai naar Bijlmer, na boodschappen weer terug), maar het beviel iig prima. Volgende week uurtje of anderhalf rijden, als dat ook goed gaat, dan zijn we in business
Op de planning staat rit naar Deutsches Panzermuseum over paar weken (meid van 10, is weg van My Little Pony, maar ook alles op rupsbanden in camouflagekleuren met kanon erop). Heb er alvast zin i, zowel de rit naar Lüneburger Heide als met haar tanks kijken
Niets. Waar ze het precies vandaan heeft is me onduidelijk. Zal wel iets te maken hebben met het feit dat ze dol is op katten en Duitse tanks nogal neiging hebben Panter, Tiger, Leopard enzo te hetenMarc Rademaker schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:20:
[...]
Hoeveel snoep heb je nodig gehad om die positieve respons op pantservoertuigen tot stand te brengen?
Oslik blyat! Oslik!
Het gaat er steeds om of je tijdig op je eigen weghelft kan komen als er iets komt dat gebruik wil maken van zijn weghelft. Bijvoorbeeld iemand van rechts die (voor hem) linksaf slaat. Als je op zo'n kruising komt waar de gevel van een gebouw zo ongeveer op de weg staat, dan kan je nooit op tijd weer naar jouw weghelft gaan, aangezien je iemand van rechts pas ziet als je al op het kruispunt bent. Je ziet dan inderdaad nog minder, maar belangrijker is dat je anderen niet gaat hinderen (of erger: dat jij aangereden wordt en dan ook nog de schuld krijgt, omdat die persoon van rechts kwam).Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:09:
[...]
Waarom ga je bij slecht zicht juist weer terug naar het midden of naar rechts? Dan zie je toch nog minder?
Gaaf speelgoed, edoch... Ik houd persoonlijk meer van de Houwitsers a'la M109 (oud ijzer)dion_b schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:28:
[...]
Niets. Waar ze het precies vandaan heeft is me onduidelijk. Zal wel iets te maken hebben met het feit dat ze dol is op katten en Duitse tanks nogal neiging hebben Panter, Tiger, Leopard enzo te heten

Tot morgen heren!
Asus Zenbook i7 256gb
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Doe mij eerder een R75 met zijspanwimmel_1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:32:
[...]
Gaaf speelgoed, edoch... Ik houd persoonlijk meer van de Houwitsers a'la M109 (oud ijzer)
Oslik blyat! Oslik!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Jammer dat ik er weer niet bij kan zijn.. Volgende keer hopelijk op een datum dat ik wel kan
Goed bezig! Mooie tijdTylen schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:54:
Bam vandaag tijdens de supercup een nieuw pr gereden op Assen van 1:50,8. Op naar de 49
---
Ik zet net 5 min te laat de quali aan, ben benieuwd of Pedrosa nog een nuttige tijd neer gaat zetten...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
rij met ivo mee naar stroe, ritje daarBommes schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:09:
Veel plezier voor de mee rijders, Het is mij iets te ver weg van uit het zuiden van Nederland.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Andrea Antonelli RIP.
Horror crash in de regen, Andrea valt en de achterliggers zien 'm niet door de spray en rijden nog een keer tegen 'm aan.
jammer dat ik eerder weg moest
Verder super! Leuk om een aantal gezichten bij de nickname te zien
Heeft iemand nog foto's gemaakt trouwens?
[ Voor 27% gewijzigd door Exigence op 21-07-2013 17:46 ]
Leuk groepje rijders, gezellig!
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2010.17.25.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2010.30.37.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2011.02.27.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2013.28.03.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2013.28.48.jpg
Nu eerst ffe douchen
[ Voor 75% gewijzigd door Ghostrider op 21-07-2013 17:59 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Het percentage SS-motoren was zo te zien een stuk hoger
Vaak bu'j te bang!
Die Kawasaki Versys klonk wel heel lekker trouwens toen jullie ons op de snelweg voorbij kwamen
Ik ga proberen een leuk filmpje te maken, kan even duren want ik heb 9 GB aan beeldmateriaal en ik ben nog niet zo ervaren met het editen
Eerst een heel kerkhof van mijn motor en kleding verwijderd.
Bij mijn 510km totaal ;-)
Asus Zenbook i7 256gb
Met hemDarkChylde schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:47:
En ook net een half uur thuis.
Eerst een heel kerkhof van mijn motor en kleding verwijderd.
Bij mijn 510km totaal ;-)
Nu eerst ff wat eten anders val ik om.
Blyatifull
Hoe maken jullie je vizier schoon? De dame bij de motorport zei destijds dat je een vochtige doek erop moet leggen en dan wachten. Maar dat werkt echt voor geen meter. Ik spuit meestal gewoon glasex op mijn vizier en haal heel voorzichtig met een doekje alles eraf. Werkt perfect, geen krasjes ofzo.Ghostrider schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:48:
Ja vaak wel handig om dat meteen te doen. Ik wacht daar vaak mee en dan is het aardig aangekoekt
Heet sopje met afwasmiddel en daar een doekje in doen. Als je dit warme doekje 5 minuten over je vizier legt veeg je het er zo af
Vizier schoonmaken doe ik met wat er voor handen is. Meestal stukje wc- of keukenpapier of een doekje met een beetje afwasmiddel en heet water. Ff beetje boenen op de hardnekkige en daarna afdrogen met een droog stukje keukenpapier (of droog stukje van het doekje).
Ik doe het met de achterkant van een schuursponsje. Die goed nat maken en dan het vizier daarmee schoonmaken. Gaat snel en krasloos. Dan gewoon met een schone handdoek droogmaken.Tropicc schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:02:
[...]
Hoe maken jullie je vizier schoon? De dame bij de motorport zei destijds dat je een vochtige doek erop moet leggen en dan wachten. Maar dat werkt echt voor geen meter. Ik spuit meestal gewoon glasex op mijn vizier en haal heel voorzichtig met een doekje alles eraf. Werkt perfect, geen krasjes ofzo.
http://waldnet.nl/wn/nieu...t_door_stroomstoring.html
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik heb de motor gisteren aan de optimate gelegd, maar nu geeft ie nog steeds het volgende aan:
Volgens een pdf gebruiksaanwijzing van het internet, zou LED 10, en dat is de gele 0.8 waarde moeten branden bij het laden in combinatie met LED 4. en LED 4 is de accu met die pijltjes. Tot zover snap ik het. Maar ik vind niet terug wat de combinatie van de drie gele LEDs in het midden die bij mij branden betekend.
Ook ben ik ongerust dat van 21:00 zaterdag, tot 17:00 vandaag leid tot 0,0 start beweging. knopjedruk-> geen enkel geluid, ook geen start motor.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Papier is gemaakt van hout, daar ga ik niet mee over mijn vizier (of bril) lopen wrijven.XBL schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:20:
Vizier schoonmaken doe ik met wat er voor handen is. Meestal stukje wc- of keukenpapier of een doekje met een beetje afwasmiddel en heet water. Ff beetje boenen op de hardnekkige en daarna afdrogen met een droog stukje keukenpapier (of droog stukje van het doekje).
Lauw/warm water met wat hand zeep, en mijn handen.
Zeep op vizier, wat water over heen en met mijn vingers gewoon schoon wrijven, zelfde doe ik met mijn bril.
Drogen met een schone handdoek (geen theedoek).
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Had jullie al langs zien komen, rond half drie geloof ik. Helaas kon ik door een andere afspraak niet meer meerijden, volgende keer beterGhostrider schreef op zondag 21 juli 2013 @ 17:47:
Ja, ik zal ze even uploaden.
Leuk groepje rijders, gezellig!
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2010.17.25.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2010.30.37.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2011.02.27.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2013.28.03.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-21%2013.28.48.jpg
Nu eerst ffe douchen![]()
Ik gebruik meestal alcohol doekjes voor het vizier trouwens, werkt perfect, alles is er in één veeg af.
[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 21-07-2013 20:01 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Asus Zenbook i7 256gb
Die ledjes in het midden horen zo. Da's geen probleem dus.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:23:
Zei ik laatst dat ik een Harley had, ik weet het ik moet dat niet zo hard op zeggen want hier komt het: Probleem!
Ik heb de motor gisteren aan de optimate gelegd, maar nu geeft ie nog steeds het volgende aan:
[afbeelding]
Volgens een pdf gebruiksaanwijzing van het internet, zou LED 10, en dat is de gele 0.8 waarde moeten branden bij het laden in combinatie met LED 4. en LED 4 is de accu met die pijltjes. Tot zover snap ik het. Maar ik vind niet terug wat de combinatie van de drie gele LEDs in het midden die bij mij branden betekend.
Ook ben ik ongerust dat van 21:00 zaterdag, tot 17:00 vandaag leid tot 0,0 start beweging. knopjedruk-> geen enkel geluid, ook geen start motor.
Wat wel een probleem is, is dat je motor niet wil aanslaan.
Bedrading checken, voltage van de accu meten (zonder lader dus) en niveau van accuzuur ff checken.
Doet je verlichting het wel?
Is het dan niet verstandig om gewoon altijd midden/rechts te blijven? Ik maak in de auto namelijk ook weleens mee dat iemand een deel van mijn rijstrook gebruikt in zo'n bocht.M3rcury schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:02:
Omdat automobilisten vaak ook de bocht aan de binnenkant nemen. Als jij dan verder naar binnen zit, heb je minder kans dat je geraakt wordt.
Verwijderd
Alarm gaat uit, hij kan nog ook nog aangeven op de meter dat hij in Neutraal staat, en het oliekannetje licht ook op. Lamp niet gechecked. Ik hoop dat ie morgen als ik thuis kom (dan toch zeker wel 48 uur aan de lader gezeten) aangeeft dat ie in testfase zit. Ik geloof wel dat de accu helemaal leeg is geraakt, want hij stond al snel 3-4 weken stil. Had ik ook met mijn vorige Harley en toen gaf de dealer aan dat 3-4 weken inderdaad de max was. Ik zal morgen wat grondiger kijken wat er wel en niet werkt, zal ook het instructieboekje van de Sportster eens van de zolder afhalenteacher schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:54:
Wat wel een probleem is, is dat je motor niet wil aanslaan.
Bedrading checken, voltage van de accu meten (zonder lader dus) en niveau van accuzuur ff checken.
Doet je verlichting het wel?
Ben er nog niet gerust op. Die startmotor had ik wel verwacht inderdaad.
Als je geen zicht hebt: ja, dan ga je een beetje naar rechts. Als je wel zicht hebt, dan kan je gewoon gaan rijden waar je het meeste ziet cq de beste lijn rijdt. Dus in een overzichtelijke bocht naar links (waar je apex tegen de middenstreep ligt) kan je best links van je baan zitten (je kan je bocht dan tijdig corrigeren als er toch verkeer komt).SH4D3H schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:03:
[...]
Is het dan niet verstandig om gewoon altijd midden/rechts te blijven? Ik maak in de auto namelijk ook weleens mee dat iemand een deel van mijn rijstrook gebruikt in zo'n bocht.
Tis ook wel een stuk common sense. Als je een grote SUV met een vrouw achter het stuur tegenkomt, dan pas je wat beter op
Niet toevallig je start / stop knop uit.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:30:
[...]
Alarm gaat uit, hij kan nog ook nog aangeven op de meter dat hij in Neutraal staat, en het oliekannetje licht ook op. Lamp niet gechecked. Ik hoop dat ie morgen als ik thuis kom (dan toch zeker wel 48 uur aan de lader gezeten) aangeeft dat ie in testfase zit. Ik geloof wel dat de accu helemaal leeg is geraakt, want hij stond al snel 3-4 weken stil. Had ik ook met mijn vorige Harley en toen gaf de dealer aan dat 3-4 weken inderdaad de max was. Ik zal morgen wat grondiger kijken wat er wel en niet werkt, zal ook het instructieboekje van de Sportster eens van de zolder afhalen
Als je accu goed is zou hij gewoon moeten starten.
En als hij echt niets doet, dan is er iets misschien wel iets met je bedrading
@tropic, wens hem sterkte! Hopen dat het mee valt
Asus Zenbook i7 256gb
Ze konden nu geen breuk ontdekken dus denken ze dat de spieren/pezen zijn opgerekt en hij moet in een paar dagen verbetering merken. Zo niet, dan moet hij weer contact opnemen.Exigence schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:57:
Erg vervelend dat hij er toch nog iets aan overgehouden heeft... Laat maar even weten hoe het verloopt.
Vrij positief dus
sterkte.
Asus Zenbook i7 256gb
Volgens mij branden bij mij dezelfde lampjes.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:23:
Zei ik laatst dat ik een Harley had, ik weet het ik moet dat niet zo hard op zeggen want hier komt het: Probleem!
[afbeelding]
Dus de strook van 3 + de gele.
Volgens mij heb je pas een probleem als de rode brandt.
Als van de strook eerste 1 brandt, dan doet hij een herstel programma op een oude accu..
Waar heb je hem nu besteld?Jellabie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:32:
Nieuwe helm is aangekomen!
Wazige gsm pic:
[afbeelding]
Shark Speed-R
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ah, hele lege accu.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:30:
[...]
Alarm gaat uit, hij kan nog ook nog aangeven op de meter dat hij in Neutraal staat, en het oliekannetje licht ook op. Lamp niet gechecked. Ik hoop dat ie morgen als ik thuis kom (dan toch zeker wel 48 uur aan de lader gezeten) aangeeft dat ie in testfase zit. Ik geloof wel dat de accu helemaal leeg is geraakt, want hij stond al snel 3-4 weken stil. Had ik ook met mijn vorige Harley en toen gaf de dealer aan dat 3-4 weken inderdaad de max was. Ik zal morgen wat grondiger kijken wat er wel en niet werkt, zal ook het instructieboekje van de Sportster eens van de zolder afhalen
Een optimate 4 laadt met 0.8 ampère. Een sportster accu is 19? 20? Ampere.
Dat is een volle dag laden.
Waarom laat je hem niet aan de lader hangen? Daar is die optimate ten slotte voor gemaakt. Accu leeg laten lopen is accu om zeep helpen. En dan doet het desulfatie (hiervoor moet je de accu wel uit de motor halen) programma van de optimate zijn best, maar die verricht geen wonderen
[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 21-07-2013 23:33 ]
Verwijderd
Die inhaal actie op Rossi van Marc, W, O, W!
wat een brilliante zet. de race was eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar die actie was echt spectaculair
Geweldig inderdaad, nog verder over het zand dan Rossi een paar jaar geleden. Erg mooie reactie ook van Rossi naar Marquez achteraf, en z'n commentaar erover op de BBC.Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:01:
Veni, vidi, vici - J Caesar M Marquez
Die inhaal actie op Rossi van Marc, W, O, W!
wat een brilliante zet. de race was eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar die actie was echt spectaculair
Dat ging toen met Stoner wel anders...
[YouTube: http://youtu.be/_G8K746T7H8]
Behalve het trillen op de snelweg best aardig beeld vind ik zelf
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5-FD76BwB08]
aan de kant, ouwe
Ik had dit ook gewoon thuis moeten doen met Premiere Pro ipv @ work met MovieMaker. God non de jus wat is MM toch een bagger programma.GenjiBlade schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:39:
[...]
Zal met een dag of twee een mooi mengelmoes aan beeld materiaal uploaden (snelheid / drempels / cam posities)
Anyway - Vorige week vrijdag, zuignap op voorspatbord, cam in waterdichte omhulsel erop gemonteerd - werkte perfect gedurende 2 km, tot de cam eraf viel.
In eerste instantie dacht ik dat het de zuignap was, bleek uiteindelijk 't moertje van de omhulsel zichzelf eruit te hebben gewrikt. trillingen/drempels 1 - Camera Mount 0. Cam heb ik overigens gered.
Vanmorgen de camera in een losse klik mount geklikt en ondersteboven onder mn koplamp. Vond het wel spannend, ding was verder niet geborgd ofzo maar alles ging goed.
Later vandaag dus hopelijk een filmpje.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ook leuk dat Marquez aan Rossi vroeg of Laguna Seca een beetje makkelijk was. Toen reageerde Rossi, jaaa heel makkelijk hahaha. Die 2 hebben echt lol samen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leek wel alsof de camera precies in de turbulentie van je schermpje zat? Toen je een keer ging staan klonk het een stukje beter. Dat kan ook het trillen op de snelweg verklaren. En verder: yay, GroningenBlackLabel01 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:10:
Vandaag chestmount van dealextreme uitgeprobeerd:
[video]
Behalve het trillen op de snelweg best aardig beeld vind ik zelf
Denk dat dat het verschil is tussen een rookie die opkijkt tegen en respect heeft voor Rossi (en terecht denk ik dan), terwijl anderen meer die ouwe lul willen verslaan.Tylen schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:18:
Wat gaaf he
Ook leuk dat Marquez aan Rossi vroeg of Laguna Seca een beetje makkelijk was. Toen reageerde Rossi, jaaa heel makkelijk hahaha. Die 2 hebben echt lol samen
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Verwijderd
Het probleem is eigenlijk dat de motor naast het huis staat tussen het oude ijzer (geen grap) 1 augustus heb ik een eigen huis, en dan mag pa al het oude ijzer stapelen wat hij wilteacher schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:29:
[...]
Ah, hele lege accu.
Een optimate 4 laadt met 0.8 ampère. Een sportster accu is 19? 20? Ampere.
Dat is een volle dag laden.
Waarom laat je hem niet aan de lader hangen? Daar is die optimate ten slotte voor gemaakt. Accu leeg laten lopen is accu om zeep helpen. En dan doet het desulfatie (hiervoor moet je de accu wel uit de motor halen) programma van de optimate zijn best, maar die verricht geen wonderen.
Het is volgens mij een accu op Gel, niet accuzuur, geen idee hoor, maar denk t wel. Snap dat het niet goed is voor de accu, maar wil ook niet al te boos worden op pa aangezien we nog 2 weken door moeten
Dit topic is gesloten.
![]()