Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 493 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.051 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 11:39
wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:11:
[...]

Las 't ook nét..... :( Maakt 't niet minder erg óf erger, maar dammn :( :(
Motorrijder is ook overleden vannacht :/

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:46
Ik weet dat er enkele GoT-ers in de buurt van Boxtel wonen, dus bij deze: op de Oirschotsedijk wordt op het moment een snelheidscontrole gehouden, ter hoogte van één van de tank-oversteekplaatsen.

Entropy isn't what it used to be

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:11:
[...]

Las 't ook nét..... :( Maakt 't niet minder erg óf erger, maar dammn :( :(
Wel lijp, ben gister een rondje wezen rijden met iemand van MF, en ik zat nog te twijfelen tussen een rondje Rijnbanddijk (Wageningen --> Rijswijk)/Waalbanddijk (Echteld --> Nijmegen) of een rondje Rijbanddijk/Rijndijk (Wijk bij Duurstede --> Rhenen). Uiteindelijk voor dat laatste gegaan, anders hadden we 't wss gezien... :X
Edit:
Motorrijder van 29 uit Veenendaal :X

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 18-07-2013 09:21 ]

Vaak bu'j te bang!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
OMG die is echt grappig. Ninho!!! Ninho!!!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
-tom-562 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:19:
[...]

Wel lijp, ben gister een rondje wezen rijden met iemand van MF, en ik zat nog te twijfelen tussen een rondje Rijnbanddijk (Wageningen --> Rijswijk)/Waalbanddijk (Echteld --> Nijmegen) of een rondje Rijbanddijk/Rijndijk (Wijk bij Duurstede --> Rhenen). Uiteindelijk voor dat laatste gegaan, anders hadden we 't wss gezien... :X
Edit:
Motorrijder van 29 uit Veenendaal :X
Een goede herinnering dat de dijk geen circuit is. Dat klinkt nogal moraalridderig, maar maakt het niet minder waar. In ieder geval heeft dat jochie het wel overleefd.

Mooi filmpje trouwens. Heb eens zitten kijken naar laptijden van de ring. 7.10 is echt heel erg snel. Eigenlijk alleen gumperts en radicals zitten onder die tijden, of race-auto's (niet road legal). En hij lijkt max 160mph te gaan? Dat is 260kmh, niet echt snel, maar blijkbaar niet nodig dus...

[ Voor 18% gewijzigd door Marc Rademaker op 18-07-2013 09:34 ]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Net de Contour Roam2 binnen gekregen :D Echt een mooi compact apparaatje. Ben er heel blij mee. Ik heb de zwarte _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g2RNUjo.jpg

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Valt op dat Tweakers hier steeds meer action cams aanschaffen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:57:
Ik ken dat stuk Waalband dijk en JA 't is een gruwelijk lekker/snel stuk..... OP EEN VROEGE ZATERDAGOCHTEND!! Op andere tijdstippen moet je er niet willen komen om "snel" te rijden vanwege overig verkeer.
Lekker dan, als ik daar zaterdagochtend een stukje rustig zou willen fietsen.
DieterVDW schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:27:
[...]

OMG die is echt grappig. Ninho!!! Ninho!!!
Dat is een andere video...

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-07-2013 13:22 ]

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Ricepuppet schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:39:
komt omdat het gewoon leuk is om jezelf terug te zien tijdens het rijden :)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
Mn SJ1000 is inmiddels in NL, al sinds de 15e. ;_; Hurry up TNT!

Overigens: Nieuwe slaap mat binnen, moto detail 80L saddle + rol bags verwacht van Louis. Ik denk zomaar dat ik bijna klaar ben voor vakantie. :)

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
joshje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:52:
[...]

In een groep zeker. EN ook niet geheel onbelangrijk. Je kan leren van jezelf. Als je niet goed zit in de bocht bv.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Duh, we zitten hier op tweakers. Dat is toch juist dé groep als het gaat om nutteloze electronische gadgets aanschaffen :P

Vaak bu'j te bang!

• joshje
ik zal hem zondag ook wel mee nemen :)

• Ricepuppet
GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:15:
[...]

Overigens: Nieuwe slaap mat binnen, moto detail 80L saddle + rol bags verwacht van Louis. Ik denk zomaar dat ik bijna klaar ben voor vakantie. :)
Ik denk dat de mijne ook ergens 'zweeft'. Damned.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

ik ben ook bijna :N klaar voor vakantie. gister bedacht en eigenlijk vannacht vertrekken *O* met als hoogtepunt de 7c :9~

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:10
[...]

Mooi dingetje en ziet er prima uit voor die prijs. Post maar een filmpje!!! :P

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

[...]

Ik rij er vooral daarom mee rond. Maar nadat ik m'n motor had neergelegd in m'n aller aller aller eerste ritje door een domme actie van een andere weggebruiker en toen hoorde dat verzekeringen over zoiets klip en klaars toch heel moeilijk konden gaan doen, leek het me ook wel handig om daarom een camera op je kop te hebben. Dan zit je nooit met bewijsproblemen.

Overigens ben ik nog in de weer met de verzekering van de tegenpartij, maar er zit schot in de zaak :).

• GenjiBlade
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/46ozg67kh/Untitled.png
:'( Bij zulke dingen ben ik altijd van mening dat er een ophaal systeem moet zijn. Zo'n check box onderaan de website met een tekst: "Ophalen vanaf Doune. Ik kan immers zelf sneller vanuit mijn woonplaats dat ding ophalen dan dat lokale vervoerder dat ding kan verschepen."
aveenhuysen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:35:
[...]
Mooi dingetje en ziet er prima uit voor die prijs. Post maar een filmpje!!! :P
Zal'k zeker doen! zodra ik em heb

• XBL

XBL

GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:40:
[afbeelding]
:'( Bij zulke dingen ben ik altijd van mening dat er een ophaal systeem moet zijn. Zo'n check box onderaan de website met een tekst: "Ophalen vanaf Doune. Ik kan immers zelf sneller vanuit mijn woonplaats dat ding ophalen dan dat lokale vervoerder dat ding kan verschepen."
Ding ligt gewoon bij PostNL, zij moeten em alleen nog voor je inklaren. Zelf ophalen is helaas geen optie :(. Zelfde met Amazon, die shippen via een partij in Amsterdam Westpoort op iets van 200m van m'n werk... maar helaas, ik kan het daar niet oppikken.

Je kan trouwens via het twitteraccount van PostNL vragen om een Nederlands trackingnummer als je het Chinese nummertje naar ze stuurt.

• Ricepuppet
GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:40:
[afbeelding]

[...]

Zal'k zeker doen! zodra ik em heb
Bwhaha, ik heb dezelfde status. Ik kan me er tegenwoordig niet meer druk om maken. Ik bestel zoveel spul uit China dat ik elke dag verrast ben als er weer een pakketje binnen komt :9

Soms vergeet ik wat ik uberhaupt heb besteld > pakketje open 'oja, die had ik ook nog besteld' :D

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Cool en best goedkoop. Ook eentje besteld op Ebay :P

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• GenjiBlade
XBL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:47:
[...]
Je kan trouwens via het twitteraccount van PostNL vragen om een Nederlands trackingnummer als je het Chinese nummertje naar ze stuurt.
Top tip. _/-\o_
Heb geen twitter account dus heb ze maar gewoon gebeld. Rara, laat nou net een PostNL busje onderweg zijn met dat ding aldus meneer de behulpzame PostNLer, ga ik verder zoeken op internet:
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/v6zipfgdh/Untitled.png

Score *O*

vanaaf / morgen dus uitproberen.
Zal zodra er een bruikbaar video is die meteen online mieteren.

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 18-07-2013 14:41 ]

• Ricepuppet
Cool, kijken of de mijne ook zo op mat ligt. Nou ja, op mijn bureau.

• dion_b
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, motor rijdt weer :)

Goed nieuws: rijdt als totaal andere nieuwe motor.
Slecht nieuws: kostte ook meer dan andere motor
(letterlijk, kostte meer dan aanschaf+toen noodzakelijk onderhoud)

Conclusie: volgende motor wordt een naked of iig iets zonder massale hoeveelheden tupperware die er voor ieder wissewasje af moet :o

Maar goed, met nieuwe balhoofdlager, nieuw voorvork, grote beurt en zo nog 1001 andere kleine dingetjes voelt het totaal anders aan, nog veel lichter - ik viel bij eerste bocht bijna om, tweede vloog ik door :D

Oslik blyat! Oslik!

• GenjiBlade
Och. Intussen heb ik ook krap meer dan het dubbel van de orgineel aanschaf waarde aan mn GPz besteedt.

Waslijst:
Nieuw tandwielen
Nieuw ketting
Nieuwe banden
nieuw koppelingskabel
filters
vloeistoffen
12V aansluiting
Klok
remblokken
uitlaat bus

Eigenlijk te gek voor woorden dat ik er uberhaupt nog mee door ga, voor dat geld had ik een GPz 900R kunnen kopen maar ik vind het dan ook zo'n toffe motor.
Dikke kans dat bij de eerst volgende grote mankement ik em gewoon ga ruilen voor een 900R... maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.

• XBL

XBL

GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Top tip. _/-\o_
Heb geen twitter account dus heb ze maar gewoon gebeld. Rara, laat nou net een PostNL busje onderweg zijn met dat ding aldus meneer de behulpzame PostNLer, ga ik verder zoeken op internet:
[afbeelding]

Score *O*

vanaaf / morgen dus uitproberen.
Zal zodra er een bruikbaar video is die meteen online mieteren.
Ja, zo werkt het super vaak. PostNL is best snel met inklaren, maar somehow update het dan niet meer bij de Chinese post. Als ik ongeduldig wordt en ga vragen om een trackingnummer, is dat bijna ook altijd de dag dat ze bezorgen. It's like magic.

Zojuist ook m'n DeadCatDot binnengekregen. Het is inderdaad lelijk. Vanavond even filmpje schieten kijken of het ook nog werkt ("It's ugly and it works", hehe).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14791563/Screenshots/p5bad-zz553d.png
dion_b schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:43:

Conclusie: volgende motor wordt een naked of iig iets zonder massale hoeveelheden tupperware die er voor ieder wissewasje af moet :o
Waarom niet meteen dat ding op marktplaats gedumpt en een naked gekocht? Naked is veel meer fun dan zo'n bankstel, joh ;).

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 17:42
GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:10:
Och. Intussen heb ik ook krap meer dan het dubbel van de orgineel aanschaf waarde aan mn GPz besteedt.

Waslijst:
Nieuw tandwielen
Nieuw ketting
Nieuwe banden
nieuw koppelingskabel
filters
vloeistoffen
12V aansluiting
Klok
remblokken
uitlaat bus

Eigenlijk te gek voor woorden dat ik er uberhaupt nog mee door ga, voor dat geld had ik een GPz 900R kunnen kopen maar ik vind het dan ook zo'n toffe motor.
Dikke kans dat bij de eerst volgende grote mankement ik em gewoon ga ruilen voor een 900R... maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.
Moet je alleen het reguliere onderhoud niet meerekenen, want dat heb je bij elke motor ;-)

• Tropicc
XBL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Ja, zo werkt het super vaak. PostNL is best snel met inklaren, maar somehow update het dan niet meer bij de Chinese post. Als ik ongeduldig wordt en ga vragen om een trackingnummer, is dat bijna ook altijd de dag dat ze bezorgen. It's like magic.

Zojuist ook m'n DeadCatDot binnengekregen. Het is inderdaad lelijk. Vanavond even filmpje schieten kijken of het ook nog werkt ("It's ugly and it works", hehe).

[afbeelding]
Ik vind het nog wel meevallen hoe lelijk het is. Volgensmij heeft RoyalJordanian veel meer pluizig spul eromheen zitten :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:08

_Apache_

For life.

dion_b schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:43:

Maar goed, met nieuwe balhoofdlager, nieuw voorvork, grote beurt en zo nog 1001 andere kleine dingetjes voelt het totaal anders aan, nog veel lichter - ik viel bij eerste bocht bijna om, tweede vloog ik door :D
Tsja, ik heb gister ook een vijfje met twee nullen achter mogen laten bij mijn vaste motorboer.. Motor stond er maar voor 1 ding, (want nog geen maand geleden grote beurt gehad, :+ ), een setje nieuw uitlaatbochten + collector. De rvs bochten set wat 275 euro. Maar hij had er toch nog wat werk aan. Afgebroken boutje hier en daar, radiator moest eraf, toch weer 3 manuren.

Inmiddels kan ik weer wegrijden zonder door de decibelgrens te schieten. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 18-07-2013 16:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• dion_b
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij heb ik dan nog een goedkope monteur... EUR 50/u ex BTW, dus EUR 60.50 incl.

Maar goed, 12u arbeid is tegen ieder tarief duur :X

Hij heeft nog foto gemaakt van hoe het eruit zag met vork en balhoofd eraf, schijnt nog nooit een motor met zoveel leidingen etc tegengekomen te zijn. Zag er inderdaad uit als een Honda Shadow die rastafarier geworden was en dan met olie overgoten ofzo :+

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:20
Volgens mij is die van mij nog goedkoper :P

En als ik dan meereken dat hij voor het niet-opgeloste probleem geen geld wilde zien was ik qua uurloon helemaal goed uit. afkloppen: probleem is nu 4 weken weg na jaren geneuzel

Vorig weekend de motor ook nog maar eens verder schoongemaakt (dasty zwart ftw) waarbij bleek dat er bij het voorste tandwiel een ruimte zit waar wel meer dan een mok smeer en vet opgehoopt zat. Vaak ketting inspuiten en weinig schoonmaken geeft een lekkere combi :X

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:08

_Apache_

For life.

dion_b schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:27:
Volgens mij heb ik dan nog een goedkope monteur... EUR 50/u ex BTW, dus EUR 60.50 incl.

Hij heeft nog foto gemaakt van hoe het eruit zag met vork en balhoofd eraf, schijnt nog nooit een motor met zoveel leidingen etc tegengekomen te zijn. Zag er inderdaad uit als een Honda Shadow die rastafarier geworden was en dan met olie overgoten ofzo :+
Uurtarief is 63,- inc. Schappelijk imho. Met wat klein grut erbij (nieuwe koelvloeistof en wat klein ijzerwaren) zat ik net over de 500 euro.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• XBL

XBL

Tropicc schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:53:
[...]

Ik vind het nog wel meevallen hoe lelijk het is. Volgensmij heeft RoyalJordanian veel meer pluizig spul eromheen zitten :+
RoyalJordanian heeft volgens mij ook met andere merken gereden.

Zijaanzicht laat de lelijkheid trouwens wat beter zien ;).Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14791563/Screenshots/y0727h91zrhs.png

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:41

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij mijn mannetje is dat nog geen €250. Als ik bij de BMW dealer aankom, ben ik 3x zoveel kwijt....minimaal.

Geef mij maar tupperware. Rijcomfort gaat boven het tijdelijke ongemak bij onderhoud. Dat doe je niet elke week. Rij maar eens lekker naar Z-Frankrijk op je naked, dan verlang je weer naar je bankstel :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Tropicc
XBL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:45:
[...]

RoyalJordanian heeft volgens mij ook met andere merken gereden.

Zijaanzicht laat de lelijkheid trouwens wat beter zien ;).[afbeelding]
Oké, ja je hebt gelijk het ziet er niet uit :') Moet dat er zo ver onderuit steken trouwens? Lijkt me wat overbodig?

Ik heb de draaibare mount er nu opgeplakt, ben benieuwd of het een beetje een leuk effect geeft. Ik heb hem trouwens links gedaan, zie je wat meer met tegemoetkomend verkeer enzo. Zal morgen even wat testenfilmpjes maken en wat proberen met de microfoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Tropicc op 18-07-2013 17:22 ]

• Knightwolf
  • Laatst online: 01:52
Tijdens Touristenfahrten nog wel zo te zien, dat kan dus sneller als hij lege baan heeft :P

• XBL

XBL

Tropicc schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:10:
[...]

Oké, ja je hebt gelijk het ziet er niet uit :') Moet dat er zo ver onderuit steken trouwens? Lijkt me wat overbodig?

Ik heb de draaibare mount er nu opgeplakt, ben benieuwd of het een beetje een leuk effect geeft. Ik heb hem trouwens links gedaan, zie je wat meer met tegemoetkomend verkeer enzo. Zal morgen even wat testenfilmpjes maken en wat proberen met de microfoon.
Denk dat het wel nodig is, dit is niet de eerste versie die ze verkopen. Ga nog even kijken of ik em helemaal zwart kan maken, dan is het iets minder lelijk ;). Ik wilde em ook wel links plakken, maar daar zit al m'n bluetooth dinges.

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:08:
[...]

Bij mijn mannetje is dat nog geen €250. Als ik bij de BMW dealer aankom, ben ik 3x zoveel kwijt....minimaal.

Geef mij maar tupperware. Rijcomfort gaat boven het tijdelijke ongemak bij onderhoud. Dat doe je niet elke week. Rij maar eens lekker naar Z-Frankrijk op je naked, dan verlang je weer naar je bankstel :+
45€ per uur bij een dealer hier.

En je kan prima op een naked naar zuid frankrijk rijden
hornetje uit 2002, 1100km heen (en natuurlijk ook terug) geen probleem... (3x in totaal, ben toen naar spanje verhuisd en nu is het nog maar 650km en doe ik het op een speedtriple)

een beetje vent klopt dat zo uit zijn mouw 8) , zonder achter een bult plastic te moeten schuilen >:)
(moet wel zeggen dat ik sinds mijn 12de naar metal luister en mijn nek boven gemiddeld ontwikkeld is, dat beetje wind maakt niet uit)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 17:44 ]

• Tankiej
_Apache_ schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Uurtarief is 63,- inc. Schappelijk imho. Met wat klein grut erbij (nieuwe koelvloeistof en wat klein ijzerwaren) zat ik net over de 500 euro.
Dat vind je schappelijk? :X

Ik betaalde bij een garage 40 euro per uur, incl. btw. :')
Dan gebeurde kleine dingetjes zoals ketting spannen gratis. Hij heeft m'n vorige motor ook gratis nagekeken toen het blok was vastgelopen, mocht daar zonder kosten een aantal dagen staan, zonder kosten aanhanger lenen om de motor thuis te krijgen.

Ik geloof dat ik een grote tegenvaller ga krijgen als ik hier op zoek moet naar een garage, nu ik verhuisd ben :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Tankiej op 18-07-2013 18:22 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GenjiBlade schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:10:

Waslijst:
Nieuw tandwielen
Nieuw ketting
Nieuwe banden
nieuw koppelingskabel
filters
vloeistoffen
12V aansluiting
Klok
remblokken
uitlaat bus

Maar dit is toch normale slijtageonderdelen? Dat had je met een andere motor toch ook gehad? De klok en uitlaatbus (wat is dat eigenlijk?) misschien niet, maar het is gewoon slijtage. Ik heb ook al meer dan de aanschafwaarde aan mijn BMW uitgegeven, maar daar zat niets bijzonders bij dat zomaar stuk is gegaan. De revisie van mijn vering met nieuwe HyperPro veren is eigenlijk het duurste geweest, ook omdat het nogal wat werk is om die veren eruit te peuteren. En 2 nieuwe remschijven voor. Maar die zitten er voorlopig nog wel op. Als ik een nieuwe had gekocht, had ik meer kosten, want dat doe je weer bij de dealer en heb je een allrisks verzekering.

Nee, heb bevalt me prima op dat ouwe bankstel! Alleen die koppeling even wegslikken, en dan kan ie er weer een ton tegenaan. Nog steeds geen reden om een andere te kopen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tropicc schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:29:
Net de Contour Roam2 binnen gekregen :D Echt een mooi compact apparaatje. Ben er heel blij mee. Ik heb de zwarte _/-\o_
Doet die nieuwe Contour ook automatisch uitschakelen na 20min ofzo? Ik vond dat altijd erg irritant, want je bent niet de hele tijd aan het filmen en dan denk je dat je 'm iets laat opnemen (schuif naar voren) maar dan was ie al in slaap gevallen. Erg lastig. Ik loste het op door 'm steeds maar zelf uit te schakelen, en als ik wilde filmen 'm weer in te schakelen. Dan weet je iig steeds de status van het ding. Maar handig is anders. Je ziet evengoed niet of je lang genoeg het knopje hebt ingedrukt en het piepje hoor je ook niet als je op de snelweg rijdt...

• Tropicc
Lang genoeg het knopje hebt ingedrukt? Bij deze Contour is de schuifknop zowel aan als meteen opnemen. Dus niet zoals bij de oudere dat je een aparte knop voor aan/uit hebt en een aparte knop voor opnemen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

50 ex? Dat is niet echt goedkoop hoor, zelfs de Motoport vraagt hier maar ~37,50 ex per uur (een aantal maanden terug in ieder geval, weet het bedrag niet precies meer maar het zat onder de 40 in ieder geval).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Overigens de garage waar ik heen ga heeft een fantastische monteur.
in 1998 /99 stond ie in de paddock bij Checa...

Daar kan geen "mannetje" tegen op

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig al ooit iemand iets gehoord/gelezen over een actioncam van Asus? Ik was vandaag bij de dealer om een nieuw eindkapje voor m'n Akra op te halen en zag die dingen daar liggen (heb er daar niet meer naar gevragen doordat we veel te veel over andere zaken aan't ouwehouren waren en ik 't eigenlijk al weer vergeten was totdat ik hier weer vanalles lees over actioncam's).

Ding leek qua uiterlijk behoorlijk op de GoPro en moest iets van €249,- kosten wat ik in de gauwigheid zag :o

Kan met Google niet eens vinden dat Asus van dat soort dingen maakt :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tropicc schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:55:
Lang genoeg het knopje hebt ingedrukt? Bij deze Contour is de schuifknop zowel aan als meteen opnemen. Dus niet zoals bij de oudere dat je een aparte knop voor aan/uit hebt en een aparte knop voor opnemen.
Mooi! Dan hebben ze daarvan geleerd. Ik heb er wel een paar opnames door gemist...

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02-2025
[...]

Of, zoals in Rusland, waar de verzekering het kennelijk verplicht, gezien de, overigens kostelijke, botsing-filmpjes op youtube; als de motorrijder die een fietster doodreed gisteren ook zo'n cam had gehad was er wellicht wat sneller iets duidelijk over de werkelijke toedracht ... ik juich het toe hoor, deze cams!

[ Voor 7% gewijzigd door CynicRelief op 18-07-2013 19:23 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:59:
Overigens de garage waar ik heen ga heeft een fantastische monteur.
in 1998 /99 stond ie in de paddock bij Checa...
Kleren te wassen? :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CynicRelief schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:22:
[...]

Of, zoals in Rusland, waar de verzekering het kennelijk verplicht, gezien de, overigens kostelijke, botsing-filmpjes op youtube; als de motorrijder die een fietster doodreed gisteren ook zo'n cam had gehad was er wellicht wat sneller iets duidelijk over de werkelijke toedracht ... ik juich het toe hoor, deze cams!
Het is daar niet verplicht maar vaak de enige manier om je recht te halen. De politie is daar ook nogal corrupt en zonder hard bewijs heb je daar pech. Van daar dat het halve land met zo'n ding rondrijd.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo, theorie in the pocket. 0 fouten :$
Ik bleek in een bovengemiddeld goede groep te zitten waarin precies de helft het had gehaald... :|

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• XBL

XBL

Gefeliciteerd! Netjes hoor :). Bij mijn groep ging het razendsnel met de gezakten, ik denk dat dat gemiddeld was (sowieso meer dan de helft, haha). Hoe staat het ervoor qua AVB en AVD?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Eerst maar eens lessen ;) Ik dacht, ik doe de theorie vast. Dan hoef ik me halverwege m'n motorrijlessen niet meer druk te maken om wachttijden voor de theorie etc. Dinsdag m'n 2e rijles :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
intoxicated schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:00:
Zo, theorie in the pocket. 0 fouten :$
Ik bleek in een bovengemiddeld goede groep te zitten waarin precies de helft het had gehaald... :|
Goed bezig, feli :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik wil binnenkort wat (nerdy) experimenten gaan doen met een Arduino (zal wel in het najaar worden). Er spoken vele projecten door mijn hoofd die geinig zijn om te doen, en het kost allemaal niet zo heel erg veel. Je koopt bij Deal Extreme een basisset met allerlei sensoren erbij voor nog geen €50. Je moet natuurlijk wel wat programmeerwerk doen en de nodige weerstandjes, diodes en weetikwat toevoegen en solderen (of een experimenteerbordje gebruiken). Maar het is allemaal open source, en veel mensen delen hun projecten op internet, zodat je heel wat kunt overnemen en dus leren hoe zoiets werkt. Dat is ook precies het hele doel van het Arduino project. Erg leuk dus voor de nerd. Je kunt het zo gek niet bedenken of een andere gek heeft het al bedacht en uitgevoerd. Zo ook met een van mijn ideëen: een boordcomputer voor de RT.

Een poosje terug zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.janspace.com/b2evolution/blogs/media/Arduino/Display-1.jpg
De Scooterputer.
Deze meneer is wel een beetje over the top gegaan met GPS en ook GSM functionaliteit, maar in principe is het een leuk project, en je kunt er ook heel gemakkelijk delen van overnemen. Het gaat ook een beetje om het idee.

Vervolgens kwam ik dit project tegen:

Een tripcomputer/verbruiksmeter. Deze is gebasseerd op de MPGuino, een project waarbij er rechtstreeks in de ECU van de auto wordt gesnuffeld mbv een ODB2 connector (On Board Diagnostics) die vanaf +/- 2000 standaard op een auto hoort te zitten. Voor motoren is die verplichting er niet, dus moet je het zelf uitvogelen.
Die meneer van de tripcomputer heeft het op een K75 gemaakt en het bijzondere van deze tripcomputer is dat ie direct uitleest wat de injectoren inspuiten. Dat wil zeggen, hij meet wanneer ze actief zijn, ze spuiten altijd hetzelfde in begrijp ik, maar ze staan maar een bepaalde tijd aan.
Each injector flows 161 cc/minute at 3 bar, and 146.87 cc/minute at the 2.5 bar our fuel system runs at.
Volgens mij zou je zijn ontwerp zo over kunnen nemen, als je weet wat de injectoren op jouw motor doen en uiteraard de aansluitingen enigszins overeenkomen. Maar volgens mij hebben de K en de R modellen beide een Motronic van Bosch, dus grote kans dat het hetzelfde is. Natuurlijk wel even controleren. Gelukkig ken ik iemand die 'electrisch' is (zo noem ik het dan) dus daarbij zou kunnen helpen.

Wat ik voor ogen heb is in de basis zo'n tripcomputer/verbruiksmeter. Ik denk dat dat een leuk startpunt is om een beetje bekend te raken met de hele handel. En dan uitbreiden met wat functies als datalogging (gps, accelerometer) en misschien ook een accumonitor. Misschien leuk om die data naast de verbruiksdata te leggen in een grafiek. Aangezien de injectoren worden gemeten, weet je het brandstofverbruik tot op de druppel. Gekoppeld aan GPS data, kun je dan precies zien welk effect de rechterpols heeft op het verbruik.
Misschien kan ik de display ervan inbouwen op de plek waar nu het LCDtje zit van de brandstofmeter/temperatuuraanduiding/klok en gearindicator. Ik las nl ergens een verhaaltje hoe je de waarden daarvan kunt gebruiken. Dus ik kan die functie overnemen en met knopjes wisselen tussen verschillende displays zoals verbruik enzo.

De sky is the limit zou ik zeggen. Ik post dit hier om te zien of er meer mensen geïnteresseerd zijn in meedenken of misschien ook meedoen met deze (dwaze) experimenten. Ik vind het wel leuk om met dit soort dingen bezig te zijn.

• XBL

XBL

XBL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:10:
Iets minder dan ik ervan had verwacht, mss dat ik nog wat kan pielen met de mic sensitivity. In ieder geval wel die irritante fluit kwijt. Misschien moet ik ook gewoon de DB killer uit m'n demper trekken ;).

Heel gaaf om dit te doen. Zelf heb ik niet zoveel interesse om m'n motor hiermee te verbouwen, maar mocht je dit gaan doen, hou ons op de hoogte :).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher weet wat malaka is in het grieks... :)

Wise enough to play the fool

• Exigence
  • Laatst online: 16:50

Exigence

dnkroz

Voor de mensen die zondag meegaan en een GPS hebben:

Route is te downloaden op de onderstaande link:
https://www.dropbox.com/s...uwersmeerroute%20v2.0.gpx

Voor mensen die hem in Google Maps willen bekijken:
https://maps.google.com/m...040.0004e1cf9b8b3e23ed428

Ik zou zeggen, tot zondag! :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@mrphilip: awesome! Ik moet me al tijden eens in arduino's gaan verdiepen, erg leuk speelgoed. Het hele verbruiksverhaal geef ik wat minder om, maar statistieken grafiekjes kunnen uitspugen van gasstand, snelheid, leanangle, gpslocatie, etc :9~

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:44:
@mrphilip: awesome! Ik moet me al tijden eens in arduino's gaan verdiepen, erg leuk speelgoed. Het hele verbruiksverhaal geef ik wat minder om, maar statistieken grafiekjes kunnen uitspugen van gasstand, snelheid, leanangle, gpslocatie, etc :9~
Je kunt er van alles mee maken. Er zijn een aantal leuke projecten die je kunt gebruiken. En je hebt je eigen fantasie natuurlijk nog.
Je kunt van alles loggen, snelheid en positie, en ik denk ook wel dat ik al die data die in mijn dash getoond wordt (toerental, versnelling) ook nog op kan pakken. Schijnt wel weer een BMW grapje te zijn dat het toerental een lastige is om 'af te tappen'. Schijnt een heel flauw signaal te zijn oid. Zoiets begreep ik uit een discussie ergens. Maar dat is dan ook het leuke van internet. Je kunt het zo gek niet bedenken, of iemand anders heeft er ook al een keer aan gedacht en er is altijd wel een gek die het nog heeft gebouwd ook... ;)

Ik ga het zeker delen. Kijken of ik nog een beetje kan programmeren. Bedenken kan ik wel, en stel ben ik ook goed in 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toerental moet toch wel (simpel) van je bougies af te lezen zijn? Als ik ooit met een stroboscoop aan de gang moest om de ontsteking te kunnen stellen van een willekeurig apparaat dan was dát de eerste (en beste) input ;)

Ga 't ook maar eens volgen qua vorderingen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 00:10:
Toerental moet toch wel (simpel) van je bougies af te lezen zijn? Als ik ooit met een stroboscoop aan de gang moest om de ontsteking te kunnen stellen van een willekeurig apparaat dan was dát de eerste (en beste) input ;)
Alles kan, maar als het op een makkelijke manier af te tappen is van de toerenteller zelf, is dat het handigste natuurlijk. Als dat echt niet lukt, dan moet ik verder zoeken. Maar wie weet is er een oplossing te bedenken. Mijn toerenteller kan er ook wat mee, dus het moet te doen zijn.

Maar goed, ik heb op dit moment niet eens een arduino, dus laat ik daar eerst maar eens mee beginnen ;)

Waar ik ook aan dacht is om 'm automatisch de logs te laten uploaden naar mijn Android foon via BT oid.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 19-07-2013 00:23 ]

• GenjiBlade
Goed, De SJ1000 dus.

Ik heb de grootste moeite met het vinden van een plek voor dat ding, enige wat ik tot nu toe acceptabel vind is met de zuignap aan mn helm maar dan is het echt een gigantisch gevaarte. Voor de rest zijn de aansluitingen niet geheel ideaal. Althans, niet in combinatie met een GPz :P Ik denk dat als ik wat tijd eraan spendeer ik waarschijnlijk iets met de klittebanden zal gaan doen op mn tank.
Met mn Opel Vectra, kan ik juist weer ALLE aansluitingen gebruiken en issie echt perfect.

Ik heb het onderwater omhulsel nu al stuk gemaakt, t moertje onderin heb ik er keurig uit gedraaid. :D
Niks wat een beetje epoxy of kit niet kan fixen... tja... het is een cam set van 60 eurie, dan verwacht ik ook geen 100% foolproof kwaliteit.

Heb nu wel een paar filmpjes gemaakt, helaas niks wat echt boeiend is om te laten zien. 1 door de woonwijk, al had ik enig vorm van motor kleding gedragen ipv heel enthiousast in tshirt en spijkerbroek naar buiten gerend om met mn nieuwe speelgoed te spelen, haddik em misschien nog gepost. 1 op de opel, kijken hoe goed dat zuignap is (zuignap btw is erg goed) en 1tje vanochtend van huis naar werk.

Dat laatste had nog leuk kunnen zijn met wat knip werk; beetje polder, beetje snelweg, wat verkeer filteren, een VRT die buiten wilde spelen... dat alles had een mooie video kunnen zijn geweest - ware het niet voor het feit dat ik de cam te laag heb afgesteld waardoor je eigenlijk alleen de GPz ziet en niet wat er omheen gebeurt. |:(

Video kwaliteit - mooi! Hebbem nu in Full HD mode staan met HDR, ziet er echt goed uit.
Geluid - Heb alleen opgenomen in zn waterdichte omhulsel, geluid is daardoor wat minder.
Gebruiks gemak - eenmaal in het engels ingesteld ipv chinees issie super, lekker makkelijk en zonder fratsen.

Er is eigenlijk maar 1 nadeel wat ik niet zo gauw zelf kan fixen of kan weg wimpelen als zijnde "cheap product - you get what you pay for" - Water dichte omhulsel heeft een knop voor opnemen, menu, mode, volume en navigatie door menu etc etc etc... maar geen knop (of mogelijkheid tot) voor de aan/uit knop. Wel een groot gemis als je het mij vraagt - moet je iedere keer de cam uit omhulsel halen om hem aan of uit te doen.

Zal komend weekend wel wat tijd eraan besteden om een goed video online te gooien. Zoindag wss.

Verwijderd

zuignap en je voorspatbord,

maar tot welke snelheid is dat zuignapje getest?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met GPS tracker software voor Android? Ik heb nog een oud Android toestel liggen (onverwoestbaar, Motorola Milestone) die ik wel onder wat tupperware kan verbergen. Een data-only abbo is niet zo heel duur.

• XBL

XBL

GenjiBlade schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:06:
Ik heb de grootste moeite met het vinden van een plek voor dat ding, enige wat ik tot nu toe acceptabel vind is met de zuignap aan mn helm maar dan is het echt een gigantisch gevaarte. Voor de rest zijn de aansluitingen niet geheel ideaal. Althans, niet in combinatie met een GPz :P Ik denk dat als ik wat tijd eraan spendeer ik waarschijnlijk iets met de klittebanden zal gaan doen op mn tank.
Met mn Opel Vectra, kan ik juist weer ALLE aansluitingen gebruiken en issie echt perfect.
Ik dacht dat-ie een statiefschroefdraad had? In dat geval zijn er een stuk meer opties te bedenken. Bijvoorbeeld iets dat op het stuur zit (mss dat je één van de bevestigingsbouten kan vervangen ofzo).
GenjiBlade schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:06:
Heb nu wel een paar filmpjes gemaakt, helaas niks wat echt boeiend is om te laten zien. 1 door de woonwijk, al had ik enig vorm van motor kleding gedragen ipv heel enthiousast in tshirt en spijkerbroek naar buiten gerend om met mn nieuwe speelgoed te spelen, haddik em misschien nog gepost. 1 op de opel, kijken hoe goed dat zuignap is (zuignap btw is erg goed) en 1tje vanochtend van huis naar werk.
Zet je de camera nog wel met een touwtje ergens vast aan je motor of auto ;)?

• Tylen
  • Laatst online: 17:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:44:
Grafiekjes FTW :)

Ik heb het ook op de R6 zitten. Kan achteraf alles uitlezen op de laptop. Gewoon omdat het kan :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• GenjiBlade
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:49:
zuignap en je voorspatbord,

maar tot welke snelheid is dat zuignapje getest?
Ah, voorspatbord was nog niet bij me opgekomen, goede! Zal ik vanmiddag eens even proberen. :)

Vanmorgen met enkel zuignap op zijkant van me helm tot 150 km/u. Ging prima.
Gemiddeld over een afstand van 40km lag mn snelheid op 70 (Grotendeels 80, stukje 100, stukje 50, stukje 120 - 150)

Gisteren met enkel zuignap bovenop helm tot 60. over een afstand van 2 km.
Gisteren met enkel zuignap op voorruit Opel (Buiten) tot 100 over een afstand van 15km.
XBL schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat-ie een statiefschroefdraad had? In dat geval zijn er een stuk meer opties te bedenken. Bijvoorbeeld iets dat op het stuur zit (mss dat je één van de bevestigingsbouten kan vervangen ofzo).

[...]

Zet je de camera nog wel met een touwtje ergens vast aan je motor of auto ;)?
Klopt, statief schroefdraad zit erin. Wellicht dat ik hier idd iets mee kan met stuur of een statief bevestiging maar zo uit de doos en in huis had ik even niks om het mee op te lossen.
Tot nu toe touwtje/cable tie/borging-loos gereden! Niet geheel verstandig, I know, maar ik heb niet echt het gevoel dattie op elk moment los kan komen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Blijft die zuignap ook zitten bij schokken? (drempels/kuilen e.d.)

• GenjiBlade
Chakotay schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:19:
Blijft die zuignap ook zitten bij schokken? (drempels/kuilen e.d.)
Aye - ook goed getest bij mij in de buurt - met een flinke snelheid even wat drempels gepakt in een stapvoets gebied. (Heb natuurlijk wel vooraf even goed om me heen gekeken of het uberhaupt 'veilig' was ivm kinderen etc)
Mn weg voor woonwerk vervolgt ook een stuk minder goed onderhouden provinciaal weg, waar je met 80 - 100 over een aantal behoorlijke 'natuurlijke' drempels gaat.
Gisteren wassie wel van mn opel af geflikkerd, maar dat was bij stilstand op een vermoedelijk vrij vieze oppervlak lakwerk ipv schone ruit.

Net trouwens dat zuignap van mn helm af gehaald, die zat nogsteeds behoorlijk goed vast, klik systeem los en evengoed wat kracht erop moeten zetten om hem los te trekken.

Zal met een dag of twee een mooi mengelmoes aan beeld materiaal uploaden (snelheid / drempels / cam posities)

• DarkChylde
Doe het even hier, omdat niemand een 2de hands helm van een onbekende koopt volgens mij.
Maar misschien kan hier een tweaker nog blij mee maken ;-)

Iemand toevallig interesse in een schubert concept 1?
Maar xs, mag voor een zacht prijsje weg. Reactie via pm aub

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als het nou een XL was, dat past waarschijnlijk op meer Tweakers hun hoofd.

• PilatuS
  • Niet online
theHoff schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:53:
Als het nou een XL was, dat past waarschijnlijk op meer Tweakers hun hoofd.
Ik ben 1.98 en heb een Shoei XR-1100 in de maat S :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:14:
[...]

Jup, hier ook. 1.96 en een Shoei in maat S :)

No signature required.

• Tropicc
Waarom zitten er ook stukken in de route van zondag waar een rotonde wordt genomen om dezelfde weg weer terug te rijden?

• joshje
[...]

ik ook XD (alleen ik ben 1.89)

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 17:57

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb maatje XS voor de Shoei Neotec iig merkte ik in winkels ;)
Maarja ik ben dan ook een uk :P

En geen interesse ;) Eerst maar lessen enzo heb nog een helm die ik voorlopg kan gebruiken.

• DarkChylde
dacht dat ik de enige was met zo een klein hoofd :+

Maar rotonde in de route van zondag is toch helemaal niet erg.
Leuk bochtjes rijden en lekker genieten ;)

• Tropicc
DarkChylde schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:23:
dacht dat ik de enige was met zo een klein hoofd :+

Maar rotonde in de route van zondag is toch helemaal niet erg.
Leuk bochtjes rijden en lekker genieten ;)
Is niet erg nee :+ Maar ik vond het een beetje apart :P

• joshje
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7MzCRqiTTMY/Uekt_0LoJ0I/AAAAAAAABUw/n1sT37vbczE/s800/IMAG0536.jpg

de kwaak is er klaar voor :*)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:36
Klaar? hij heeft nog de verkeerde kleur :+ hehe....

Float like a butterfly, sting like a bee.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41:
[...]

Klaar? hij heeft nog de verkeerde kleur :+ hehe....
Groene gaan harder toch?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 10:36

Phreak

KTM SuperDuke

Nee joh de oranje :+
* Phreak rent

Blyatifull

• DarkChylde
Even van de stand afhalen.. Ga je een stuk harder :o

• joshje
DarkChylde schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:58:
[...]

oh daarom wou ie niet vooruit :+

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:36
theHoff schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41:
[...]

Groene gaan harder toch?
Die springen......*kwaak*...*kwaak*

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

[...]

Vallen Shoei's zo groot dan, of hebben jullie kleine hoofdjes? Ik heb nu een HJC XXL (64-66 63-64), mijn hoofdomtrek is ook iets van 64 cm. Ben wel op zoek naar een nieuwe helm, want deze een paar vervelende drukpunten...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DarkChylde schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:58:
[...]

Nou, snel is 'ie nu toch al niet :P

Vaak bu'j te bang!

• DarkChylde
Postman81 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:08:
[...]

Vallen Shoei's zo groot dan, of hebben jullie kleine hoofdjes? Ik heb nu een HJC XXL (64-66), mijn hoofdomtrek is ook iets van 64 cm. Ben wel op zoek naar een nieuwe helm, want deze een paar vervelende drukpunten...
Ik geloof dat xs van schubert overeenkomt met 58-59, volgens de beschrijving.
Dus het ja, klein hoofd. Ben ook maar 1.77 :*)

• Tankiej
[...]

Vallen Shoei's zo groot dan, of hebben jullie kleine hoofdjes? Ik heb nu een HJC XXL (64-66), mijn hoofdomtrek is ook iets van 64 cm. Ben wel op zoek naar een nieuwe helm, want deze een paar vervelende drukpunten...
Dat is best een grote maat :P
Ik ben +/- 1.92 en heb maat L (60) van HJC :+

• Exigence

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:23:
Waarom zitten er ook stukken in de route van zondag waar een rotonde wordt genomen om dezelfde weg weer terug te rijden?
Heb je een voorbeeld? Denk dat je een stukje bij Dokkum bedoelt? Daar gaan we even het centrum in (terrasje).

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Vallen Shoei's zo groot dan, of hebben jullie kleine hoofdjes? Ik heb nu een HJC XXL (64-66 63-64), mijn hoofdomtrek is ook iets van 64 cm. Ben wel op zoek naar een nieuwe helm, want deze een paar vervelende drukpunten...
Mijn HJC helm die ik nu voor de scooter gebruik is een M en die zit best wel losjes.

• Tropicc
Exigence schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:01:
[...]

Heb je een voorbeeld? Denk dat je een stukje bij Dokkum bedoelt? Daar gaan we even het centrum in (terrasje).
Ja dat had ik al gedacht. Maar deze twee stukken bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IkCSEH4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G0u7eV7.jpg

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:10

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat lijken me gewoon routeringsfoutjes, waypoints die net buiten de route liggen :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:32:
[...]

Ja dat had ik al gedacht. Maar deze twee stukken bijvoorbeeld:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die twee stukken komen bij mij niet voor :? Zowel op de Garmin als in de mijn geposte link in Google maps niet.

Heb je hem toevallig ingeladen in Tyre ofzo? Dan kan het wel eens routeringsfoutjes geven.

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/1810/7pg.png

• Tropicc
Ik heb hem bekeken in RouteConverter omdat ik wilde weten hoe lang de route is (RC zegt 222 km. Klopt dit dan wel?) en dat er niet bij stond in Maps.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Wat je kan doen, is de voering loshalen. En het piepschuim voorzichtig indrukken op de plekken waar het pijnlijk is. Eventueel met een warme lepel.

(op eigen risico.)

Asus Zenbook i7 256gb

• Exigence

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:27:
Ik heb hem bekeken in RouteConverter omdat ik wilde weten hoe lang de route is (RC zegt 222 km. Klopt dit dan wel?) en dat er niet bij stond in Maps.
Lengte is om en nabij de 220 kilometer inderdaad :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

:| Ik moet binnenkort voor een nieuwe hoes voor de motor gaan shoppen vrees ik. Een tijd geleden van mijn vrouw een hoes van de halfords gehad welke UV bestendig moest zijn, maar na 3 maanden is dat ding volledig uitgedroogd en verpulvert deze zodra je hem aanraakt...

Was een gek gezicht toen ineens de spiegel uit de hoes stak... :/ Sowieso ga ik met dat ding terug naar de Halfords, maar heeft iemand een goede tip voor een betrouwbare hoes die wat zon kan hebben (en vriendelijk geprijsd is)?

Mijn motor staat in de tuin dus die krijgt soms de volle zon te pakken. Om te zorgen dat de motor niet verweert is een hoes erg handig.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Alle motorhoezen die ik hier in de buurt zie, komen bij Louis vandaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 493 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.