Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 492 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.521 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:50:
[...]

Doe eens een PM, ik wil ook nog wel een weekend of ergens doordeweeks naar de eiffel misschien :)
Klinkt goed. Ik ben geen racer maar heb tot nu toe iedereen verbaast op m'n roestige choppertje :P Kon redelijk meekomen met de racers. Volgende rit zal ik een bankstel rijden. Weet niet of hij op tijd uit de garage gaat zijn voor komend weekend though.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
Zondagskindje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Ja er komen vance&hines short shots onder
Het luchtfilter wordt veranderd en de 'mapping'
Verder komt er nog handvatverwarming en brandstofniveaumeter op.
Ik ben van plan het hele jaar door te rijden, behalve als het glad ect is natuurlijk.

Het schijnt dat door de aanpassing van de uitlaat, luchtfilter en mapping de motor een stuk pittiger wordt.
Ik ben benieuwd :)
Beter!
Ik heb de snelheidsmeter vervangen voor een digitale + toerenteller + versnellingsindicator.
http://www.dakotadigital....d=-1/mode=prod/prd684.htm

Handiger en ziet er strak uit.
Handvatverwarming staat ook nog op mijn verlanglijstje....
Misschien is een tas oid ook handig. Een Harley heeft geen opbergruimte :(

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

DarkChylde schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:16:
[...]

Beter!
Ik heb de snelheidsmeter vervangen voor een digitale + toerenteller + versnellingsindicator.
http://www.dakotadigital....d=-1/mode=prod/prd684.htm

Handiger en ziet er strak uit.
Handvatverwarming staat ook nog op mijn verlanglijstje....
Misschien is een tas oid ook handig. Een Harley heeft geen opbergruimte :(
Dat is nog beter wat jij hebt. Wist ik dat maar van te voren dan had ik die genomen.
Al vraag ik me af of deze wel op een 2013 model past?
En opbergopruimte heb ik niet nodig: daar heb ik mijn man voor :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Standaard worden harleys (en andere motoren ook wel :)) anders afgesteld voor de Nederlandse markt. Zelfs stock (zonder aanpassen) heeft het zin te re-mappen. Maar met andere luchtfilter en uitlaten erop word het dan niet alleen beter, denk zelfs een beetje noodzakelijk :)

Verwijderd

ik begrijp niet zo veel van de HD aanduidingen.
Maar is zon sportster Iron dan hetzelfde als een Night/Dark/Black (of iets in die richting)?
(En in 1200 uitvoering is het de enige HD die ik zou rijden)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 16:29 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:27:
Standaard worden harleys (en andere motoren ook wel :)) anders afgesteld voor de Nederlandse markt. Zelfs stock (zonder aanpassen) heeft het zin te re-mappen. Maar met andere luchtfilter en uitlaten erop word het dan niet alleen beter, denk zelfs een beetje noodzakelijk :)
Ik heb begrepen van de verkoper dat de Harleys voor de Europese markt, arm staan afgesteld.
Dus het klopt wat je zegt: het heeft altijd zin om te re-mappen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Dat is niet met alleen HD, ongeveer alle fabrikanten doen dat om de euro emissie eisen te halen.
Of je gaat naar een Dyno bank waar je de ECU laat remappen, of je zet er een Tune-boy of Power commander in.

A/F ratios weer optimaliseren en je bent een paar honderd euro lichter, maar met betere efficientie.

Zou dat wel pas doen nadat je de andere uitlaten en filter hebt gemonteerd

Verwijderd

Je had wel een Nightster model, maar die zit niet in de 2013 lijn. In 2013 heb je superlow, iron, 48 en 72 in de sportster range dacht ik. Waarbij 48 en 72 belachelijk zijn :) Maarja, het zal wel verkopen.

• DarkChylde
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:27:
ik begrijp niet zo veel van de HD aanduidingen.
Maar is zon sportster Iron dan hetzelfde als een Night/Dark/Black (of iets in die richting)?
(En in 1200 uitvoering is het de enige HD die ik zou rijden)
De Sportster serie bestaat uit alle 883 en 1200 cc blokken.
Deze sturen heel makkelijk, want ze zijn licht en zwaartepunt ligt laag.
Iron, nighster etc zijn varianten hierop
Daarboven heb je een heleboel 'grotere' harleys met 1583+ cc's.
Dyna serie is de eerste big twin harley. En die heb je ook in verschillende varianten.
Dus zo gestript mogelijk (mijn bob) of met tassen, windschermen andere wielen banden etc.

Omdat het 2 cilinders zijn zou ik eigenlijk altijd een 1200 nemen.
Maar ik wil ook echt bij het stoplicht weg kunnen scheuren (met beleid).
Zondagskindje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24:
[...]

Dat is nog beter wat jij hebt. Wist ik dat maar van te voren dan had ik die genomen.
Al vraag ik me af of deze wel op een 2013 model past?
En opbergopruimte heb ik niet nodig: daar heb ik mijn man voor :P
Ik dacht dat je een man was :X
Volgens mij passen die wel.
Ik heb die uit US besteld voor een leuk bedrag.
Als je een linkje wil, hoor ik het wel
Is een drop-in replacement en is zelf goed te doen.
Ik sleutel zelf verder niet aan mijn motor en het is mij ook gelukt :+
Zit volgens mij geen brandstof meter in, maar dat zou je even na moeten kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door DarkChylde op 16-07-2013 16:50 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:33:
Dat is niet met alleen HD, ongeveer alle fabrikanten doen dat om de euro emissie eisen te halen.
Of je gaat naar een Dyno bank waar je de ECU laat remappen, of je zet er een Tune-boy of Power commander in.

A/F ratios weer optimaliseren en je bent een paar honderd euro lichter, maar met betere efficientie.

Zou dat wel pas doen nadat je de andere uitlaten en filter hebt gemonteerd
De dealer gaat het allemaal voor me regelen.
Dus ik vertrouw er op dat het goed gaat komen :)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
ToolkiT schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:27:
[...]

Ik heb de mijne ook binnen, en ben er gister mee naar het werk gereden.
Het materiaal is vrij goed, de kleur wit is veel beter dan ik dacht :)
Het kinstuk is wat flimsy als hij los is dus ik had er een beetje bedenkingen over, maar vast is het redelijk stevig en hij is goedgekeurd als integraal helm dus ik ga er vanuit dat hij stevig genoeg is.
In warm weer (30c hier) is het heerlijk dat er goede luchtstroom onder de kin door komt maar in de winter zal dat best koud zijn vrees ik..
Op de snelweg is het idd wel een lawaaige helm (ik heb even getest bij significant meer dan 120 en het is behoorlijk lawaaig dan).
Ander probleempje dat ik heb is dat ik normaal met in-ear oordopjes rijd om zo op de radio de verkeers info te kunnen horen. Met deze helm zit het erg strak op mijn oren (met name rechts) en word dat met dopjes in pijnlijk.. ik ga eens testen met andere dopjes of dat beter gaat.
De zonneklep is wel ideaal :) zonne vizier komt (net als bij alle ingebouwde zonnevizieren die ik geprobeerd heb) niet laag genoeg dus is het niet effectief en doe ik alsnog een zonnebril op 8)
Al met al een koop je als zomer helm en voor als je af en toe met een open face helm wil rijden.

Die UK zegel is trouwens verplicht hier om aan te geven dat hij door de keuring is gekomen... al mijn helms hebben zo'n ding..

Waar ik wel aan zit te denken is om op de zijkant een NL sticker met mijn naam erop te plakken in rally stijl..
Eens met wat je zegt. Het is echt een typische zomerhelm voor binnendoor of lagere snelheden dan 100km/h. Zo zie ik hem.

Moet er niet aan denken om met deze helm in de winter te rijden. Dan doe ik gauw weer mijn AGV K3 op mijn hoofd.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Bommes schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:27:
Geen bejaarde bmw, of plastic japanner hier.
Beetje Italiaans metaal:
[afbeelding]
heel verstandig dat je de kant met die deuk eraf knipt :Y :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:28:
[...]

Zijn die van staal of plasic?
Staal, op de kap om het stuur, het voorspatbord en 2 kleine kapjes aan de linker en rechter zijkant na.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:32:
italiaanse tupperware bedoel je })
Is de Spaanse zon je naar het hoofd gestegen. >:)
DarkChylde schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:53:
[...]

Ik zie alleen een brommer :+
Bijna...
10 punten.
Wel een scooter die niet alleen met mooi weer buiten komt maar waar ik gewoon het jaar mee door rijd.. *O*
Maegrim schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:17:
[...]

heel verstandig dat je de kant met die deuk eraf knipt :Y :P
:X :X

Gisteren de top koffer er afgehaald, dat resulteerde vandaag tijdens woon werk in een openbaring.
Een heel pak minder gevoelig voor wind als ik ingehaald wordt, of als ik zelf inhaal.
Ook de top ineens 5 km/u verder op.. nu 140 op het klokje... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 16-07-2013 20:26 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar mag jij dat rijden hier in de buurt? })

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2
  • Laatst online: 28-12 16:29

4x2

lộn xộn quá

Op het klokje ?
Mwah, denk dat de A270 dan wel voldoet, mits het tussen 7 en 23 is.

leeg

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:20
4x2 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:03:
Op het klokje ?
Mwah, denk dat de A270 dan wel voldoet, mits het tussen 7 en 23 is.
Bedoel je dat niet andersom, tussen 23 en 7? Het zou me raar lijken als je overdag harder mag dan 's nachts.. :+

Is die weg serieus zoals die nog op streetview is http://goo.gl/maps/DHCV7 ?
Dat lijkt wel België of Duitsland, die betonplaten :/

[ Voor 42% gewijzigd door Tankiej op 16-07-2013 21:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die weg snap ik dus écht niet .... Afgelopen week nog een paar keer gereden en je bent meer aan't opletten op de borden aangaande snelheid dan dat je op de weg aan't letten bent als je die weg niet kent.

Met de auto daar: CruiseControl op 100 en we zien elkaar wel bij de stoplichten in Helmond '
of Eindhoven ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

-tom-562

Oliesjeik

Haha, vandaag met m'n Dax naar het werk gereden, +/- 25 km enkele reis, waarvan 20 km lang vol gas 8) (100/110 op het Chinese tellertje). Verbruik was 1:31,2, dat is gewoon 3x zo zuinig als m'n Volvo :+ Ik heb nu alleen last van een lichte koppijn, combinatie van een gigantische blerpijp, helm en de naweeën van een getrokken verstandskies vorige week :+

Vaak bu'j te bang!

• 4x2
  • Laatst online: 28-12 16:29

4x2

lộn xộn quá

Tankiej schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:11:
[...]
Bedoel je dat niet andersom, tussen 23 en 7? Het zou me raar lijken als je overdag harder mag dan 's nachts.. :+
Dr staan grote posters langs de weg met eoa rotjong wat blijkbaar wil slapen, vandaar de lagere limiet 's nachts :P
Wegdek valt wel mee overigens, het is alleen niet slim om er te hard te rijden, want ze controleren dr geregeld.

leeg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12 18:07

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:11:
[...]

[...]
Dat is op de A10 West ook, daar mag je overdag 100 en 's avonds en 's nachts 80. Iets met geluidsoverlast oid, want dat was zo'n gigantisch probleem toen de hele ring gewoon 100 was vroeger... :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tankiej
4x2 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:18:
[...]

Dr staan grote posters langs de weg met eoa rotjong wat blijkbaar wil slapen, vandaar de lagere limiet 's nachts :P
Wegdek valt wel mee overigens, het is alleen niet slim om er te hard te rijden, want ze controleren dr geregeld.
Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:23:
[...]

Dat is op de A10 West ook, daar mag je overdag 100 en 's avonds en 's nachts 80. Iets met geluidsoverlast oid, want dat was zo'n gigantisch probleem toen de hele ring gewoon 100 was vroeger... :X
Ok, wat? :')
Dat heb ik serieus nog niet eerder gehoord, 's nachts een lagere snelheid tegen geluidsoverlast.. Opzich klinkt het ergens wel logisch, maar zo'n groot verschil zat 100 of 80 niet maken lijkt me. Iets zegt me ook dat dit pas ingevoerd is sinds de maximumsnelheid op snelwegen maar 130 is gegaan, of niet? :+

Er zijn nu echt zoveel stukken opeens 100 km/h gemaakt sinds het limiet naar 130 is gegaan. Stukken snelweg waar je al jaren 120 mocht, maar dat het opeens naar beneden moest omdat het te snel is :')

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

WTF filmpje: motorrijder met een doodswens.

http://youtu.be/zHV4OT-jk4E?t=48s

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
...dat is fucking stom. Zelfs voor een Rus.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tankiej schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:31:
[...]

[...]

Ok, wat? :')
Dat heb ik serieus nog niet eerder gehoord, 's nachts een lagere snelheid tegen geluidsoverlast.. Opzich klinkt het ergens wel logisch, maar zo'n groot verschil zat 100 of 80 niet maken lijkt me. Iets zegt me ook dat dit pas ingevoerd is sinds de maximumsnelheid op snelwegen maar 130 is gegaan, of niet? :+

Er zijn nu echt zoveel stukken opeens 100 km/h gemaakt sinds het limiet naar 130 is gegaan. Stukken snelweg waar je al jaren 120 mocht, maar dat het opeens naar beneden moest omdat het te snel is :')
Ik weet op sommige stukken echt niet meer hoe hard je mag. Of je komt er achter dat je te langzaam rijdt (wat heeft iedereen toch een haast??) of dat je vrolijk 120 of 130+ doet terwijl dat maar voor 500 meter gold, en dat je eigenlijk 100 moet rijden.
Of je moet eerst een fucking rebus oplossen om te kijken hoe hard je nou mag...

Wise enough to play the fool

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:57:
[...]
Ik weet op sommige stukken echt niet meer hoe hard je mag. Of je komt er achter dat je te langzaam rijdt (wat heeft iedereen toch een haast??) of dat je vrolijk 120 of 130+ doet terwijl dat maar voor 500 meter gold, en dat je eigenlijk 100 moet rijden.
Exactly my sentiment!

Ze maken er een zooitje van. Als ik de A27 op draai, net na de Merwedebrug r.Utrecht staat er eerst een bordje 100, dan een 120, en na 100m een draaibord dat in de ochtend op 100 staat. Als de spitsstrook dicht is, gaat ie op 120.

Wat mij betreft maken ze weer 1 snelheid op de snelwegen, zoals we vroegâh hadden. Dat 130 is het domste dat ze ooit hebben kunnen doen. Het deed met denken aan Ceasar: geef het volk brood en spelen. De VVD was weer blij en het volk ook. Maar nu hebben we 80, 100, 120 en 130 en niemand weet meer hoe hard we kunnen rijden, want achter elke boom kan Koos Spee of een van zijn dicipelen staan.
Maak het dan 110, een leuk gemiddelde. Dan is iedereen blij. Of niemand, maar je weet in ieder geval weer hoe hard je ergens mag rijden. En natuurlijk 80 bij werkzaamheden oid. Maar meer niet. En op de provinciale wegen moeten ze ook kappen met die 100m stukjes 50 maken. Wie dat bedacht heeft, moet ook een nekschot. Zal wel met het millieu te maken hebben. Het is iig irritant, én een geliefde plek om een gatso neer te zetten.

Afschaffen en overal 80 of 70 desnoods if that's what it takes. Duidelijkheid is belangrijker voor de verkeersveiligheid dan 3 max.snelheden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:25
mphilipp schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:03:
[...]

Exactly my sentiment!

Ze maken er een zooitje van. Als ik de A27 op draai, net na de Merwedebrug r.Utrecht staat er eerst een bordje 100, dan een 120, en na 100m een draaibord dat in de ochtend op 100 staat. Als de spitsstrook dicht is, gaat ie op 120.

Wat mij betreft maken ze weer 1 snelheid op de snelwegen, zoals we vroegâh hadden. Dat 130 is het domste dat ze ooit hebben kunnen doen. Het deed met denken aan Ceasar: geef het volk brood en spelen. De VVD was weer blij en het volk ook. Maar nu hebben we 80, 100, 120 en 130 en niemand weet meer hoe hard we kunnen rijden, want achter elke boom kan Koos Spee of een van zijn dicipelen staan.
Maak het dan 110, een leuk gemiddelde. Dan is iedereen blij. Of niemand, maar je weet in ieder geval weer hoe hard je ergens mag rijden. En natuurlijk 80 bij werkzaamheden oid. Maar meer niet. En op de provinciale wegen moeten ze ook kappen met die 100m stukjes 50 maken. Wie dat bedacht heeft, moet ook een nekschot. Zal wel met het millieu te maken hebben. Het is iig irritant, én een geliefde plek om een gatso neer te zetten.

Afschaffen en overal 80 of 70 desnoods if that's what it takes. Duidelijkheid is belangrijker voor de verkeersveiligheid dan 3 max.snelheden.
Als ik naar Nijmegen rij, vanuit Den Bosch is er een stuk wat 130 is. Rij ik diezelfde weg, maar dan andersom, mag ik nergens 130 8)7 Gewoon overal 130km/h van maken! Vind vaak dat stukken waar je maar 100 mag, totaal nutteloos zijn.

6.8 kWp op zuid en west

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Nog even geen specifieke vraag van mijn kant, maar de mededeling dat ik ook met m'n motorrijlessen ben begonnen *O* :D Morgenavond theorie-examen. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
d:)b Super en succes morgen

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
mphilipp schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:03:
[...]

en nog twee borden 90 en einde 90 voor de parallelbaan rechts :+

• Tankiej
teacher schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit dat ik niet weet hoe hard ik mag, dat is gewoon een kwestie van op de borden letten. Het is alleen dat er heel veel borden staan en dat de snelheid redelijk vaak wisselt.
Dan zijn er mensen die lekker tussen de 90 en 100 op de linkerbaan blijven rijden en met een paar km verschil de auto op de andere baan inhalen als de max. snelheid naar 130 gaat. Dat vind ik dan wel weer vervelend :+

• DarkChylde
Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit dat ik niet weet hoe hard ik mag, dat is gewoon een kwestie van op de borden letten. Het is alleen dat er heel veel borden staan en dat de snelheid redelijk vaak wisselt.
Dan zijn er mensen die lekker tussen de 90 en 100 op de linkerbaan blijven rijden en met een paar km verschil de auto op de andere baan inhalen als de max. snelheid naar 130 gaat. Dat vind ik dan wel weer vervelend :+
Ik let ook vrij goed op de borden. Maar het is nu te onlogisch.
Verkeersregel moeten kloppen en men moet er niet te veel over na gaan denken.
Maar de snelheid op de ring a10 met overdag 100 en 's avonds 80 is niet logisch.
Je rijd erlangs en denkt, huh.
Stuk a2 van abcoude naar maarssen met trajectcontrole na 19 uur is ook onlogisch.
Het zijn dan ineens 2 trajectcontrole's. 8)7
Eerste stuk mag je 100 en daarna mag je 130.
Dus 1 traject controle met max snelheid 100 en meteen eraan vast 1 met max snelheid 130.
Ik heb daar laatst een dikke boete van gekregen. 240 euro ouzo.
Terwijl dat mijn dagelijkse traject is. snapte er niets van
Bleek dat zij een fout hadden gemaakt met de zomertijd/wintertijd.
Boete is dus netjes ingetrokken.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-12 16:54

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

intoxicated schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 06:33:
Nog even geen specifieke vraag van mijn kant, maar de mededeling dat ik ook met m'n motorrijlessen ben begonnen *O* :D Morgenavond theorie-examen. :)
Nice! Succes met de theorie. Onderschat het theorie examen niet. Ik ken de exacte getallen niet, maar volgens mij zakt drie kwart de eerste keer :/ Gewoon goed studeren.

Ik heb gelukkig het theorie examen wel in 1 keer gehaald en gisteren ook nog mijn AVB *O* Nu alleen nog de AVD...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Ricepuppet
antonboonstra schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:49:
[...]

Nice! Succes met de theorie. Onderschat het theorie examen niet. Ik ken de exacte getallen niet, maar volgens mij zakt drie kwart de eerste keer :/ Gewoon goed studeren.

Ik heb gelukkig het theorie examen wel in 1 keer gehaald en gisteren ook nog mijn AVB *O* Nu alleen nog de AVD...
Van mening dat cijfers niks zeggen. Als je goed erover nadenkt, is iedereen anders. Iedereen studeert anders, iedereen heeft een andere mate van intellect. Ik heb alles in 1 keer gehaald, alledrie de examens.

Daarentegen, mijn autorijbewijs behalen was een drama; 1 x gezakt theorie, 2 x gezakt praktijk. Maar toen had ik ook een heel andere mentaliteit dan nu - volwassen en wijs - :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Zondagskindje

Zondagskindje

DarkChylde schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:36:
[...]

Ik dacht dat je een man was :X
Volgens mij passen die wel.
Ik heb die uit US besteld voor een leuk bedrag.
Als je een linkje wil, hoor ik het wel
Is een drop-in replacement en is zelf goed te doen.
Ik sleutel zelf verder niet aan mijn motor en het is mij ook gelukt :+
Zit volgens mij geen brandstof meter in, maar dat zou je even na moeten kijken.
Hahaha, nee 100% vrouw

Ik zou graag dat linkje willen, niet dat ik 'm direct ga bestellen maar misschien is het iets voor in de toekomst :)

• Tankiej
Ricepuppet schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:02:
[...]

Van mening dat cijfers niks zeggen. Als je goed erover nadenkt, is iedereen anders. Iedereen studeert anders, iedereen heeft een andere mate van intellect. Ik heb alles in 1 keer gehaald, alledrie de examens.

Daarentegen, mijn autorijbewijs behalen was een drama; 1 x gezakt theorie, 2 x gezakt praktijk. Maar toen had ik ook een heel andere mentaliteit dan nu - volwassen en wijs - :)
Natuurlijk zeggen cijfers wel wat. Wat ze zeggen is over te discussiëren, maar dat ze iets zeggen staat wel vast. Of dat nou is dat de grootste groep niet goed leert voor het theorie examen, het examen te moeilijk is, mensen wel goed leren maar een blackout krijgen etc etc. Of een combinatie van die dingen :)

Ik heb alles in één keer gehaald; bromfietscertificaat, auto theorie + praktijk en motor theorie + praktijk. Maar het viel me wel op dat bij het theorie examen voor de motor een grotere groep geslaagd was dan bij de theorie voor de auto. Bij die laatste was driekwart gezakt, bij de motor was het eerder de helft of misschien nog wel minder. Het zou mij niks verbazen als dat komt omdat de toekomstige motorrijders beter hun best doen, omdat ze meer plezier zien in het motorrijden dan de toekomstige autobestuurders in het autorijden. Maar zeker weet ik dat niet :+

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 06:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het blijft me verbazen dat sommige mensen elkaar kénden van het theorie-examen.

> "Heej, ben jij er ook weer? Je hoeveelste poging is dit? 5?"
< "Nee, ik ben vorige week nog een keer tussendoor geweest, dus dit is nu de 6e keer."
> "Aha, dus dan lig je nu één poging op mij voor, haha"
> "nou, succes dan maar he"

En dan loop je naar buiten, geslaagd met 0, 1 of 2 foutjes, en zij zijn wéér gezakt "met maar 4 foutjes te veel. Wat een k*tzooi!"
Tja... Misschien ben je dan gewoon ongeschikt? Van mij mag je gerust een of 2 foutjes maken; die worden vaak eerder veroorzaakt door een vage vraagstelling dan dat je het antwoord niet weet.
Je mag al 6 fouten te maken, en dan nog steeds de instelling hebben "oh, één foutje te veel!" Nee, je hebt er 7 te veel!

Bij het examen voor de motor was dit inderdaad een stuk minder. Ik denk ook dat dit komt doordat de toekomstige motorrijders daar bewust voor kiezen en het dan ook een stuk serieuzer nemen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 22:14
Over het 130/120/100 verhaal hierboven:

Ik ga er altijd maar van uit dat wanneer ik geen bord met max. snelheid is, het automatisch 130 is. En als er staat dat het tussen 6:00 en 19:00 100 is, het buiten die tijd ook 130 is. Altijd in je eigen voordeel rekenen :p
Is er iemand die zoiets kan bevestigen?

Over de theorie-examens:

Ik zat op plek 12 tijdens mijn examen en iedereen voor mij was gezakt. Kreeg het toch wel even benauwd toen de ene naar de andere het niet gehaald had :P Hoewel de examens tegenwoordig een maffe vraagstelling kan hebben, mag je volgens mij nog steeds 1 op de 10 vragen fout hebben. Bij een beetje straat in NL betekent dat dus 1 fout per straat (max snelheid/voorrang/inzichtsvraag whatever)

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 17-07-2013 09:41 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:32:

< "Nee, ik ben vorige week nog een keer tussendoor geweest, dus dit is nu de 6e keer."

En dan loop je naar buiten, geslaagd met 0, 1 of 2 foutjes, en zij zijn wéér gezakt "met maar 4 foutjes te veel. Wat een k*tzooi!"
Tja... Misschien ben je dan gewoon ongeschikt? Van mij mag je gerust een of 2 foutjes maken; die worden vaak eerder veroorzaakt door een vage vraagstelling dan dat je het antwoord niet weet.
Je mag al 6 fouten te maken, en dan nog steeds de instelling hebben "oh, één foutje te veel!" Nee, je hebt er 7 te veel!

Bij het examen voor de motor was dit inderdaad een stuk minder. Ik denk ook dat dit komt doordat de toekomstige motorrijders daar bewust voor kiezen en het dan ook een stuk serieuzer nemen.
Erg is dat he. Ik snap ook niet waarom die mensen er niet beter voor kan zitten. Als je snel je theorie haalt, kan je meteen door met praktijk, en 6 x op gaan kost ook ffe een duit 8)7.

Ik heb zelf auto/motor theorie/praktijk in 1 x gehaald, gewoon goed leren en thuis toetsen maken. Reken 1/2 foutjes extra voor het echte werk. En zo is het altijd goed gegaan bij mij :)

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
ik heb m gelukkig ook gewoon in 1x gehaald (en ik zou me schamen als het niet zo was), maar hoeveel van deze kennis gebruiken jullie nu nog in de praktijk?
Ik heb het idee dat ik de verkeersregels geleerd heb door het autorijden, en dat ik de extra theorie die je voor de motor moest leren allang weer vergeten ben (minimaal 1mm bandenprofiel ipv 1.6mm toch?)

• Tankiej
MailMan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:40:

Ik ga er altijd maar van uit dat wanneer ik geen bord met max. snelheid is, het automatisch 130 is. En als er staat dat het tussen 6:00 en 19:00 100 is, het buiten die tijd ook 130 is. Altijd in je eigen voordeel rekenen :p
Is er iemand die zoiets kan bevestigen?
Klopt inderdaad, het is standaard 130. Dus als er staat 100 of 120 tussen 6.00 en 19.00 is het daarbuiten 130 :)
Over de theorie-examens:

Ik zat op plek 12 tijdens mijn examen en iedereen voor mij was gezakt. Kreeg het toch wel even benauwd toen de ene naar de andere het niet gehaald had :P Hoewel de examens tegenwoordig een maffe vraagstelling kan hebben, mag je volgens mij nog steeds 1 op de 10 vragen fout hebben. Bij een beetje straat in NL betekent dat dus 1 fout per straat (max snelheid/voorrang/inzichtsvraag whatever)
Je mag 6 fouten hebben, dan ben je nog geslaagd inderdaad. Maar als ik het goed heb, hebben ze bij motoren tegenwoordig ook het onderdeel 'gevaarherkenning'. Iemand die onlangs theorie examen heeft gedaan die dit kan bevestigen?
Dat wordt apart gerekend en mag je wat meer foutjes hebben dacht ik :o

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Ik had gevaarherkenning op proef. Wel de vragen maar uitslag was op dat moment niet belangrijk en telde dus niet mee.
90% van de vragen was gewoon logisch nadenken, ze geven je er ruim genoeg de tijd voor. een of 2 vragen was wel even zeventig keer opnieuw kijken en dan toch fout doen. :-(

Over theorie zelf; mensen die voor de 4e keer zakken zonder aantoonbaar lichamelijk/psychisch reden mogen wat mij betreft gebanned worden. Zo moeilijk is het allemaal niet. Die personen zijn dan gewoon te lui om even een boekje te openen en verwachten dat het allemaal vanzelf gaat.
Auto theorie: 2 dagen leren, 0 fout.
Motor theorie: 2 dagen leren, 0 fout.
Binnenkort voor E en C, mijn verwachting is totaal 4 dagen leren en wederom 0 fout.

Verwijderd

Ach theorie....

25 jaar geleden 5 pogingen nodig om theorie voor auto te halen , ben nogal eigenwijs en heb bij die foto's vaak een 'ja, maar' reaktie. Niets te maken met lui of dom

3 jaar geleden opnieuw voor motor, goed gestudeerd en tijdens examen (door ervaring wijs geworden) niet teveel nadenken en toen wel in 1x geslaagd

• Ricepuppet
Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:13:
[...]Natuurlijk zeggen cijfers wel wat. Wat ze zeggen is over te discussiëren, maar dat ze iets zeggen staat wel vast.
Dat klopt dan ook wel. Alleen zeggen die cijfers niks over iemands karakter, IQ, instelling en gesteldheid op dat moment.

Toen ik mijn autorijbewijs theorie moest halen was ik jong en opstandig. Toen ik voor mijn motortheorie moest, was ik volwassen en een heel stuk wijzer. Daarnaast, ik moest alles zelf betalen (mijn vader is motor+autorijinstructeur) dus was mijn instelling daarop ook heel, heel anders ingesteld.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:51:
Je mag 6 fouten hebben, dan ben je nog geslaagd inderdaad. Maar als ik het goed heb, hebben ze bij motoren tegenwoordig ook het onderdeel 'gevaarherkenning'. Iemand die onlangs theorie examen heeft gedaan die dit kan bevestigen?
Dat wordt apart gerekend en mag je wat meer foutjes hebben dacht ik :o
Volgens mij wordt er niks apart gerekend en moet je gewoon nog 44 van de 50 vragen goed hebben.

Verwijderd

auto theorie wel voor "geleerd" o fout.
motor theorie half jaar later geen boekje voor aangeraakt en 1 foutje...
en geloof ik, ik ben niet boven gemiddeld inteligent

(en sinds wanneer mag je 6 fouten hebben?)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Heeft het ook niet te maken met wanneer je voor je motor gaat beginnen?
Ik zelf heb paar jaar daarvoor nog auto theorie gehad, theorie is in die paar jaar niet heel veel nog veranderd, dus je pakt het makkelijker op. Iemand die 20 jaar geleden zijn rijbewijs heeft gehaald en nu theorie moet gaan doen, zal toch wat meer moeten leren denk ik. Herzelfde geldt voor iemand die gelijk aan motorrijbewijs begint ipv eerst auto denk ik...

6 fouten is overigens alweer een tijdje....zijn het ook niet meer vragen geworden?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2013 10:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:35:
Heeft het ook niet te maken met wanneer je voor je motor gaat beginnen?
Ik zelf heb paar jaar daarvoor nog auto theorie gehad, theorie is in die paar jaar niet heel veel nog veranderd, dus je pakt het makkelijker op. Iemand die 20 jaar geleden zijn rijbewijs heeft gehaald en nu theorie moet gaan doen, zal toch wat meer moeten leren denk ik. Herzelfde geldt voor iemand die gelijk aan motorrijbewijs
begint ipv eerst auto denk ik...
Als je de theorie vergeten bent wel ja :p
6 fouten is overigens alweer een tijdje....zijn het ook niet meer vragen geworden?
50 vragen

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12 11:42
Nog steeds 50 vragen. Maar vroegah was het enkel ja/nee.
Nu zijn het deels open vragen (hoe hard mag je hier) en vragen a la: u komt hier een kruising tegen, wat doet u.
a. niks
b. gas los
c. remmen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met autotheorie heb ik niet geleerd en de eerste keer geslaagd met 4 fouten. Dacht dit voor de motor dus ook wel even te doen. Eerste keer niet geslaagd, 2e keer ook niet. Toen een 2e hands boek gekocht en de avond ervoor doorgenomen, toen gelijk geslaagd.

Verwijderd

Serotonine schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:52:
Nog steeds 50 vragen. Maar vroegah was het enkel ja/nee.
Nu zijn het deels open vragen (hoe hard mag je hier) en vragen a la: u komt hier een kruising tegen, wat doet u.
a. niks
b. gas los
c. remmen.
11 jaar geleden (toen ik 18 was) was het dus hetzelfde alleen mag je nu dus een fout meer maken
Je had alles multiplegok a,b,c,d en 50 vragen
(waarvan de eerste 5 te makkelijk voor woorden waren)

Dus stijl:

"Je rijd iemand dood, mag dat"
A, ja B, nee C, ja, maar is niet bepaald handig, D, als de persoon pensioen ontving krijg je premie van overheid ivm beeindiging uitkering.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 11:07 ]

• Tankiej
GenjiBlade schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:11:
Ik had gevaarherkenning op proef. Wel de vragen maar uitslag was op dat moment niet belangrijk en telde dus niet mee.
90% van de vragen was gewoon logisch nadenken, ze geven je er ruim genoeg de tijd voor. een of 2 vragen was wel even zeventig keer opnieuw kijken en dan toch fout doen. :-(

Over theorie zelf; mensen die voor de 4e keer zakken zonder aantoonbaar lichamelijk/psychisch reden mogen wat mij betreft gebanned worden. Zo moeilijk is het allemaal niet. Die personen zijn dan gewoon te lui om even een boekje te openen en verwachten dat het allemaal vanzelf gaat.
Auto theorie: 2 dagen leren, 0 fout.
Motor theorie: 2 dagen leren, 0 fout.
Binnenkort voor E en C, mijn verwachting is totaal 4 dagen leren en wederom 0 fout.
Ik had die gevaarherkenning op proef toen ik voor de auto theorie ging 5 jaar geleden, inderdaad de vragen wel maar de uitslag telde niet mee. Toen ik 2 jaar geleden mijn motorrijbewijs heb gehaald, was daar nog niks van gevaarherkenning :o
Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Volgens mij wordt er niks apart gerekend en moet je gewoon nog 44 van de 50 vragen goed hebben.
Hm, oke. Ik dacht van iemand gehoord te hebben dat je 50 vragen krijgt zoals altijd al het geval was en waar je dan max. 6 fout mocht hebben. Daarnaast 25 vragen over gevaarherkenning waarvan je er ook 5 of 6 fout mocht hebben. Maar dat is dus niet zo :o

• XBL

XBL

DarkChylde schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:23:
[...]

Maar de snelheid op de ring a10 met overdag 100 en 's avonds 80 is niet logisch.
Je rijd erlangs en denkt, huh.
Ik ben het me je eens dat het een oerwoud aan snelheden is. Maar zo moeilijk is het ook weer niet allemaal. Meestal staat er een maximumsnelheid op de hectometerpaaltjes (al is dat met die wisselende snelheden wel wat onbetrouwbaarder) en vaak wordt de snelheid ook nog herhaalt bij opritten. Als ik kijk naar de A9 staan die automatisch borden (ivm spitsstrook open of dicht) vrij regelmatig langs de weg. Ben je een keer vergeten op te letten, dan kan je het snel genoeg nog eens checken.

Dat op de A10 is idd niet intuitief (je zou denken harder te mogen rijden in de nacht), maar verder is het hartstikke duidelijk. Te hard rijden kan je iig niet, want 's nachts staat er levensgroot '80' op alle matrixborden (zoals voorheen ook overdag). Enige waar ik mij over verbaasde is dat er voor tijdsaanduiding een 'h' (ipv een 'u') wordt gebruikt. Dus nu staat er op het onderbord "6h-18h".

Over theorie: gevaarherkenning zit niet in de motortheorie en is volgens mij ook niet op proef (eerder dit jaar iig niet). Heb ook nooit begrepen wat dat in het theorie-examen te zoeken heeft.
Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:10:
Hm, oke. Ik dacht van iemand gehoord te hebben dat je 50 vragen krijgt zoals altijd al het geval was en waar je dan max. 6 fout mocht hebben. Daarnaast 25 vragen over gevaarherkenning waarvan je er ook 5 of 6 fout mocht hebben. Maar dat is dus niet zo :o
Verwar je je niet gewoon met de autotheorie? Daar zit het nu een paar jaar in.

[ Voor 14% gewijzigd door XBL op 17-07-2013 11:16 ]

Verwijderd

Vanmorgen weer eens heerlijk naar het werk gereden :) Moet alleen af en toe toch me eens een beetje inhouden (wat heel moeilijk is met mijn Ztje) want ik rij op weg naar mijn werk op veel plaatsen toch 50 a 60 kilometer te hard :X

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat wordt vroeg of laat rijbewijs inleveren. ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
MailMan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:40:

Ja, tot je een boete krijgt, in wiens voordeel is die dan :P ik vind het echt té onduidelijk met al die 100/120/130 zooi tegenwoordig. Ik heb liever gewoon draaiborden waar de snelheid op staat. Als ik er moeite mee heb, hoe moet iemand van in de 60/70/80 dat dan gaan begrijpen?
Haha dat had ik 6 jaar geleden ook :D zat iemand naast me, die vroeg aan mij hoeveel examens ik al had gedaan. Ik uitleggen dat dit mn eerste examen is, en die persoon naast me was bezig voor zn 13e keer ofzo. Na het examen werd iedereen weggestuurd die het niet gehaald had, dus die persoon naast me ging weg en ik mocht blijven zitten. Kom ik later beneden waar iedereen zat, vroeg hij aan me of ik geslaagd was. Ja, 4 foutjes, maar geslaagd :) en hij was dus voor de 13e keer gezakt.

Okay, er zitten instinkers in, maar 13 keer zakken? Ik ben voor beide theorie examens in één keer geslaagd.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:19:
Vanmorgen weer eens heerlijk naar het werk gereden :) Moet alleen af en toe toch me eens een beetje inhouden (wat heel moeilijk is met mijn Ztje) want ik rij op weg naar mijn werk op veel plaatsen toch 50 a 60 kilometer te hard :X
Sommige motoren lokken dat erg uit idd, maak kijk er mee uit... als je vaak 50/60 te hard gaat is het misschien slimmer om te kijken naar een motor die niet zo uitdagend is. Ik heb de overstap gemaakt van toursport naar allroad, omdat allroads meestal niet dat uitdagende hebben. Als ik ergens 50 moet rijden waar je 50 mag, dan is dat geen probleem :) het kan wel hard, maar het hoeft niet persé op mn KTM.

Ik reed een keer op een Gixxer of een Fireblade 1000, gewoon om te kijken hoe dat ging. Reed ik ergens op een provinciale weg bij een stoplicht, vrroaar *schakel* vrrooooaaaaaar *schakel* vroaaaapp.... *schakel*, ow hey, ik rij 180... bochtje! Effe gasgeven door de bocht, ow, 200... hm, ff rustig aan doen, je mag 80, en er staan huizen naast de weg. Die motor had totaal geen snelheidsbeleving terwijl ik met 200 over een provinciale weg reed. Die motoren zijn gewoon té goed gemaakt eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Widow op 17-07-2013 11:37 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tankiej
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:14:
[...]

[...]

Verwar je je niet gewoon met de autotheorie? Daar zit het nu een paar jaar in.
Oh, nvm je hebt gelijk :X

Autotheorie:
■Het theorie-examen bestaat uit twee delen.
1. Gevaarherkenning. Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben.
2. Verkeersregels en verkeersinzicht. Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben.
Motortheorie:
■Daarna begint je examen. Je krijgt 50 vragen: meerkeuzevragen, ja/nee-vragen en invulvragen. Je moet 44 vragen of meer goed hebben.
■Het theorie-examen toetst je kennis van de verkeersregels. Natuurlijk komen ook verkeersinzicht, verantwoord rijgedrag, milieu en voertuigtechniek aan bod.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Helemaal mee eens, ik had 1 fout bij de motortheorie en dat was omdat ik naar buiten zat te kijken van verveling (die vragen lezen ze echt zo traag voor, tegen die tijd heb je het allemaal allang gelezen) en toen de tijd vergeten was en daardoor een blanco antwoord had :/ Naast mij zat iemand die het niet gehaald had en het echt voor de 19e! keer deed. Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar kan krijgen, als je autotheorie gehaald hebt weet je toch vrijwel alles al? Zo lastig was de auto ook niet, bij iets interesse in de maatschappij hoor je het meeste al te weten. Zes fouten is belachelijk, schroef dat terug naar 2, dat is meer dan genoeg.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Over de gevaarherkenning bij autotheorie kun je heel vaak discussieren, want soms is het gas loslaten terwijl je toch wel flink af moet remmen. Maar zij bedoelen met remmen dus echt hard op de rem trappen, bv. een bal rolt de straat op > je kunt verwachten dat er een kind achteraan rijdt.

Ik had 5 fout van gevaarherkenning en 0 op kennis bij auto. Bij motor had ik 2 fout. Wel allebei in één keer gehaald, net als de praktijk allemaal in één keer gehaald met bij AVB alleen achtje fout.

Heb een Contour Roam2 besteld, ik hoop dat ik hem voor zondag binnen heb zodat ik misschien zondag wat kan oefenen met leuke beelden schieten tijdens de rit :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Widow schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Sommige motoren lokken dat erg uit idd, maak kijk er mee uit... als je vaak 50/60 te hard gaat is het misschien slimmer om te kijken naar een motor die niet zo uitdagend is. Ik heb de overstap gemaakt van toursport naar allroad, omdat allroads meestal niet dat uitdagende hebben. Als ik ergens 50 moet rijden waar je 50 mag, dan is dat geen probleem :) het kan wel hard, maar het hoeft niet persé op mn KTM.

Ik reed een keer op een Gixxer of een Fireblade 1000, gewoon om te kijken hoe dat ging. Reed ik ergens op een provinciale weg bij een stoplicht, vrroaar *schakel* vrrooooaaaaaar *schakel* vroaaaapp.... *schakel*, ow hey, ik rij 180... bochtje! Effe gasgeven door de bocht, ow, 200... hm, ff rustig aan doen, je mag 80, en er staan huizen naast de weg. Die motor had totaal geen snelheidsbeleving terwijl ik met 200 over een provinciale weg reed. Die motoren zijn gewoon té goed gemaakt eigenlijk.
Dat herken ik ook aan mijn RSV, sinds die langs Hyperpro is geweest om de boel af te stellen ligt dat ding ongelovelijk stabiel op de weg, waardoor je wel erg makkelijk veel te hard rijd. Voorheen wou het op hoge snelheid nog wel eens een beetje gaan zoeken, eigenlijk is dat een stuk leuker :)

• XBL

XBL

Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:
Over de gevaarherkenning bij autotheorie kun je heel vaak discussieren, want soms is het gas loslaten terwijl je toch wel flink af moet remmen. Maar zij bedoelen met remmen dus echt hard op de rem trappen, bv. een bal rolt de straat op > je kunt verwachten dat er een kind achteraan rijdt.
Mijn punt is meer dat het niets te maken heeft met theorie. Theorie gaat over de regeltjes in het verkeer. Tijdens je praktijklessen leer je hoe je je verder in het verkeer gedraagt. Dus je instructeur zal je in dat soort situaties laten komen (en als het goed is zit dat ook in je examenrit).
Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:
Heb een Contour Roam2 besteld, ik hoop dat ik hem voor zondag binnen heb zodat ik misschien zondag wat kan oefenen met leuke beelden schieten tijdens de rit :)
Waar heb je em besteld? Ik bij Amazon UK. Kreeg de optie tussen gratis verzenden (maar sloom), redelijk goedkoop verzenden (en minder sloom) en redelijk duur verzenden (en nóg minder sloom). Ik heb de middelste gekozen. Woensdagmiddag besteld, donderdagmiddag verzonden, zaterdag in huis. Pakketje had een trackingnummer van PostNL, maar die was enkel voor binnen Nederland. De camera moest eerst vanuit de UK naar NL en daar wordt het dan verwerkt door een Nederlands bedrijf (omnummeren ofzo, weet ik het), waarna het echt bezorgd wordt door PostNL.

BTW, regel wel ff een groter micro SD kaartje. Er zit eentje bij van 4GB, maar in 1080p heb je die met drie kwartier vol ;). Verder is het geluid echt drama zodra je boven de 30~40km/u komt. Na wat kutten met schuim en duct tape heb ik niet voldoende verbetering gevonden, dus maar een DeadCatDot besteld. Kost iets van 25 euro incl verzenden. Er staan op YouTube wat filmpjes van motovloggers e.d. die het product gebruiken, het zou echt super moeten zijn (o.a. RoyalJordanian, die knakker op z'n Nuda met veel te dikke uitlaat).

• Tropicc
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Mijn punt is meer dat het niets te maken heeft met theorie. Theorie gaat over de regeltjes in het verkeer. Tijdens je praktijklessen leer je hoe je je verder in het verkeer gedraagt. Dus je instructeur zal je in dat soort situaties laten komen (en als het goed is zit dat ook in je examenrit).

[...]

Waar heb je em besteld? Ik bij Amazon UK. Kreeg de optie tussen gratis verzenden (maar sloom), redelijk goedkoop verzenden (en minder sloom) en redelijk duur verzenden (en nóg minder sloom). Ik heb de middelste gekozen. Woensdagmiddag besteld, donderdagmiddag verzonden, zaterdag in huis. Pakketje had een trackingnummer van PostNL, maar die was enkel voor binnen Nederland. De camera moest eerst vanuit de UK naar NL en daar wordt het dan verwerkt door een Nederlands bedrijf (omnummeren ofzo, weet ik het), waarna het echt bezorgd wordt door PostNL.

BTW, regel wel ff een groter micro SD kaartje. Er zit eentje bij van 4GB, maar in 1080p heb je die met drie kwartier vol ;). Verder is het geluid echt drama zodra je boven de 30~40km/u komt. Na wat kutten met schuim en duct tape heb ik niet voldoende verbetering gevonden, dus maar een DeadCatDot besteld. Kost iets van 25 euro incl verzenden. Er staan op YouTube wat filmpjes van motovloggers e.d. die het product gebruiken, het zou echt super moeten zijn (o.a. RoyalJordanian, die knakker op z'n Nuda met veel te dikke uitlaat).
Ik heb hem ook bij Amazon UK besteld. Bij USA is alles goedkoper maar dan zit je weer met btw en invoerrechten waardoor het heel duur uit gaat vallen. Maar idd bij UK besteld en ik heb wel voor de duurste en snelste verzendmethode (1 dag) gekozen. Ook direct een 32gb Class 10 sd kaartje besteld bij een Nederlandse webshop, die heb ik (ook) morgen. Zat te twijfelen tussen 16 en 32 gb, maar toch maar voor de zekerheid wat extra geheugen genomen.

En van die microfoon heb ik inderdaad gelezen, gezien en gehoord. Toch zie je op bv. dit filmpje dat een stukje tape wel werkt (je moet ook even de mic sensitivity naar beneden brengen en het geluid wordt er wel een beetje laag en donker van). Een sok, zweetbandje of pleister over de microfoon moet ook werken volgensmij, maar dat moet je dan eerst allemaal een beetje op maat gaan knippen. Deadcatdot werkt heel goed (die filmpjes van RoyalJordanian inderdaad) maar ik vind het er nogal stom uitzien en kost ook weer 25 euro, dus ik wilde eerst even wat simpels proberen.

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 18:00
In het kader van beginnersvragen... ik heb net mijn eerste motor gekocht ( *O*), een Suzuki GSX600F. Nu wil het wrede lot dat het remlicht niet aangaat als ik alleen met de handrem rem. Dat komt omdat er bij de hendel op het eind een aansluitingkje was stukgegaan en eraf gehaald. Dat onderdeel heb ik nu vers opgehaald, maar ik kan er met mijn a-technische hoofd niet achterkomen waar ik die nu precies moet aansluiten. :$
Ik heb gegoogled op dingen als assemble brake light switch en replace handle switch, maar dan krijg je natuurlijk alleen maar links naar ebay van lui die dat onderdeeltje verkopen. Voor de duidelijkheid, het is dus dit onderdeel: http://i1212.photobucket..../mototempo/DSCF6411-1.jpg.

Wat ik er zelf nog aan snap is dat je de twee kabels aansluit op de metalen uitsteeksels, maar verder kom ik niet. Iemand die het weet, of weet waar ik kan vinden hoe het moet?

So long, and thanks for all the fish!

• Tankiej
Tunaflish schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:01:
In het kader van beginnersvragen... ik heb net mijn eerste motor gekocht ( *O*), een Suzuki GSX600F. Nu wil het wrede lot dat het remlicht niet aangaat als ik alleen met de handrem rem. Dat komt omdat er bij de hendel op het eind een aansluitingkje was stukgegaan en eraf gehaald. Dat onderdeel heb ik nu vers opgehaald, maar ik kan er met mijn a-technische hoofd niet achterkomen waar ik die nu precies moet aansluiten. :$
Ik heb gegoogled op dingen als assemble brake light switch en replace handle switch, maar dan krijg je natuurlijk alleen maar links naar ebay van lui die dat onderdeeltje verkopen. Voor de duidelijkheid, het is dus dit onderdeel: http://i1212.photobucket..../mototempo/DSCF6411-1.jpg.

Wat ik er zelf nog aan snap is dat je de twee kabels aansluit op de metalen uitsteeksels, maar verder kom ik niet. Iemand die het weet, of weet waar ik kan vinden hoe het moet?
Er staan links naar werkplaatshandboeken van de GSX-F serie in het topic daarover op MF. Niet getest of de links nog werken, maar dat kan je zelf doen natuurlijk :+
Daar zou wel in moeten staan hoe je het in elkaar moet zetten.

• XBL

XBL

Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb hem ook bij Amazon UK besteld. Bij USA is alles goedkoper maar dan zit je weer met btw en invoerrechten waardoor het heel duur uit gaat vallen. Maar idd bij UK besteld en ik heb wel voor de duurste en snelste verzendmethode (1 dag) gekozen. Ook direct een 32gb Class 10 sd kaartje besteld bij een Nederlandse webshop, die heb ik (ook) morgen. Zat te twijfelen tussen 16 en 32 gb, maar toch maar voor de zekerheid wat extra geheugen genomen.

En van die microfoon heb ik inderdaad gelezen, gezien en gehoord. Toch zie je op bv. dit filmpje dat een stukje tape wel werkt (je moet ook even de mic sensitivity naar beneden brengen en het geluid wordt er wel een beetje laag en donker van). Een sok, zweetbandje of pleister over de microfoon moet ook werken volgensmij, maar dat moet je dan eerst allemaal een beetje op maat gaan knippen. Deadcatdot werkt heel goed (die filmpjes van RoyalJordanian inderdaad) maar ik vind het er nogal stom uitzien en kost ook weer 25 euro, dus ik wilde eerst even wat simpels proberen.
Dan heb je em wel voor het weekend :).

Ik heb die filmpjes ook gezien van mensen die het fixen met huis-tuin-en-keuken oplossingen, maar bij mij werkt dat echt nauwelijks. Dan kan ik misschien 60km/u gaan rijden met redelijk geluid... dat is nog steeds meh. Ik wil toch minimaal 80 kunnen rijden met OK geluid. Enige wat ik niet heb geprobeerd is een sok of zweetbandje. Ik denk dat dat wel goed werkt, maar ziet er net zo lelijk uit ;). Liever een product wat speciaal ontworpen is om de wind te filteren, dan werkt het tenminste echt zoals bedoeld (dus niet ook te veel het normale geluid filteren).

Maar ik zou zeggen: kijk even wat voor jou werkt. Ik hoop ergens over een week m'n DeadCatDot te hebben. Mocht jij nog niets goeds gevonden hebben, kan je gerust mijn ding eens testen (of ik kan wat testjes voor je doen).

Oja, en over de looks, de slogan van DeadCatDot is niet voor niets "It's ugly and it works" 8).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tunaflish schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:01:

Heb je je remhendel er al afgehaald? Het palletje rechts zal ingedrukt moeten worden door het uiteinde van de remhendel, ergens bij het scharnierpunt. Als de vorige eigenaar het onderdeel heeft weggehaald zit daar waarschijnlijk ergens een gat waar het ding inpast :)

Als je het niet kunt vinden, wat Tankiej zegt, werkplaatshandboeken zijn je vriend :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
Waarom zou dit niet ook tijdens theorie behandeld kunnen worden?

• Tropicc
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:18:
[...]

Dan heb je em wel voor het weekend :).

Ik heb die filmpjes ook gezien van mensen die het fixen met huis-tuin-en-keuken oplossingen, maar bij mij werkt dat echt nauwelijks. Dan kan ik misschien 60km/u gaan rijden met redelijk geluid... dat is nog steeds meh. Ik wil toch minimaal 80 kunnen rijden met OK geluid. Enige wat ik niet heb geprobeerd is een sok of zweetbandje. Ik denk dat dat wel goed werkt, maar ziet er net zo lelijk uit ;). Liever een product wat speciaal ontworpen is om de wind te filteren, dan werkt het tenminste echt zoals bedoeld (dus niet ook te veel het normale geluid filteren).

Maar ik zou zeggen: kijk even wat voor jou werkt. Ik hoop ergens over een week m'n DeadCatDot te hebben. Mocht jij nog niets goeds gevonden hebben, kan je gerust mijn ding eens testen (of ik kan wat testjes voor je doen).

Oja, en over de looks, de slogan van DeadCatDot is niet voor niets "It's ugly and it works" 8).
Haha ja inderdaad. :P
Heb je die profile mount gebruikt voor op je helm of die ronde die je ook kunt draaien (of heb je hem helemaal niet op je helm?).

• XBL

XBL

Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:24:
[...]

Waarom zou dit niet ook tijdens theorie behandeld kunnen worden?
Omdat gevaarherkenning praktijk is en niet theorie. Ik heb m'n autotheorie gedaan toen ze bezig waren met het proefdraaien van die vragen. Vond het echt de grootst mogelijke onzin, uit een (stilstaand!) plaatje proberen in te schatten wat je reactie moet zijn. En ze weten het bij het CBR ook, want je mag er relatief veel fout van maken (ofwel, die vragen zijn gewoon van lage kwaliteit).
Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:27:
[...]

Haha ja inderdaad. :P
Heb je die profile mount gebruikt voor op je helm of die ronde die je ook kunt draaien (of heb je hem helemaal niet op je helm?).
Ik heb die ronde 360 mount op m'n helm geplakt. Wel handig, omdat je nog even moet pielen om em de goede kant op te richten. Ik wil graag m'n klokjes in beeld en genoeg vooruit zien, dus het luistert wel nauw. Ook handig als je eens op een andere motor stapt (bijvoorbeeld van een toer of naked motor op een sport), dan moet-ie immers wat verder 'omhoog' wijzen (want jij zit meer voorover). Die ronde mount plakt ook nog eens beter, want het heeft veel meer oppervlak. De profile mount is wat kleiner en daardoor ook iets minder buigzaam, dus zal daardoor nog minder goed op een rond oppervlak blijven zitten.

Let er verder op dat je de mount behoorlijk naar voren plakt, anders kijk je vooral naar rechts (of links) en heb je heel veel helm in beeld. Ik maakte die fout eerst (zat ff te kloten met scharnierende deel van m'n systeemhelm). Gelukkig zit er een extra 3M plakkertje bij voor de 360 mount, dus je mag het een keertje fout doen ;).

Filmpje wat ik al eerder had gepost: http://youtu.be/iFML3t4iGXs. Hier staat de camera naar mijn mening iets te hoog, tegenwoordig kijkt-ie iets meer omlaag (maar daar heb ik nog niets van op YouTube staan). Als je wilt kan ik nog wel een filmpje uploaden waar je ziet hoe ik em nu heb staan.

• Tankiej
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:50:
[...]

Omdat gevaarherkenning praktijk is en niet theorie. Ik heb m'n autotheorie gedaan toen ze bezig waren met het proefdraaien van die vragen. Vond het echt de grootst mogelijke onzin, uit een (stilstaand!) plaatje proberen in te schatten wat je reactie moet zijn. En ze weten het bij het CBR ook, want je mag er relatief veel fout van maken (ofwel, die vragen zijn gewoon van lage kwaliteit).

[...]
Daar ben ik het mee eens, vanaf een foto is een situatie gewoon lastig in te schatten. Wanneer je kan zien of een bepaalde auto beweegt of stil staat, of een voetganger beweegt of stil staat, dan kan je veel beter beslissen of je moet remmen, gas los of niets. Die situaties die ik toen had bij gevaarherkenning waren erg onduidelijk.. Maar dat was ook nog in de proefperiode daarvan, misschien deden ze wel expres vage situaties om te zien of mensen het zouden begrijpen :+

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 18:00
Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:09:
[...]

Er staan links naar werkplaatshandboeken van de GSX-F serie in het topic daarover op MF. Niet getest of de links nog werken, maar dat kan je zelf doen natuurlijk :+
Daar zou wel in moeten staan hoe je het in elkaar moet zetten.
Dankjewel, ik had nog niet aan MF gedacht. Daar staan inderdaad nog een aantal handboeken bij.
Chakotay schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:18:
[...]

Heb je je remhendel er al afgehaald? Het palletje rechts zal ingedrukt moeten worden door het uiteinde van de remhendel, ergens bij het scharnierpunt. Als de vorige eigenaar het onderdeel heeft weggehaald zit daar waarschijnlijk ergens een gat waar het ding inpast :)

Als je het niet kunt vinden, wat Tankiej zegt, werkplaatshandboeken zijn je vriend :)
Ik ga mijn best doen oOo

So long, and thanks for all the fish!

• Tropicc
XBL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:50:

[...]

Ik heb die ronde 360 mount op m'n helm geplakt. Wel handig, omdat je nog even moet pielen om em de goede kant op te richten. Ik wil graag m'n klokjes in beeld en genoeg vooruit zien, dus het luistert wel nauw. Ook handig als je eens op een andere motor stapt (bijvoorbeeld van een toer of naked motor op een sport), dan moet-ie immers wat verder 'omhoog' wijzen (want jij zit meer voorover). Die ronde mount plakt ook nog eens beter, want het heeft veel meer oppervlak. De profile mount is wat kleiner en daardoor ook iets minder buigzaam, dus zal daardoor nog minder goed op een rond oppervlak blijven zitten.

Let er verder op dat je de mount behoorlijk naar voren plakt, anders kijk je vooral naar rechts (of links) en heb je heel veel helm in beeld. Ik maakte die fout eerst (zat ff te kloten met scharnierende deel van m'n systeemhelm). Gelukkig zit er een extra 3M plakkertje bij voor de 360 mount, dus je mag het een keertje fout doen ;).

Filmpje wat ik al eerder had gepost: http://youtu.be/iFML3t4iGXs. Hier staat de camera naar mijn mening iets te hoog, tegenwoordig kijkt-ie iets meer omlaag (maar daar heb ik nog niets van op YouTube staan). Als je wilt kan ik nog wel een filmpje uploaden waar je ziet hoe ik em nu heb staan.
Bedankt voor de tips. Jou filmpje is in 1080p gefilmd he? Vind ik wel jammer dat daar de maximale hoek 135 graden is en in 720p de hoek 170 graden is. Want als je 170 graden hebt, zie je een redelijk groot deel van de motor en de hele weg.
En persoonlijk vind ik het iets mooier als hij nog een beetje verder naar achteren staat dan wat jij daar hebt.

Ik heb een weekendje een gopro gehuurd en daar is onder andere dit uitgekomen (ik ben die met zwarte helm). Dus dat je wel iets meer van de helm ziet. http://www.youtube.com/watch?v=PIdWX3ZVbZg

[ Voor 9% gewijzigd door Tropicc op 17-07-2013 15:37 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:11:
[...]
Ik heb eigenlijk nooit dat ik niet weet hoe hard ik mag, dat is gewoon een kwestie van op de borden letten.
En dat is precies wat niet nodig zou moeten zijn op de snelweg. In de stad wordt je al helemaal debiel van de borden die onder/boven en naast elkaar staan, maar op de snelweg is ervrij weinig reden om zo met borden te strooien. Het wisselt veel te veel en je moet zoals iemand anders al zei een rebusje oplossen om te weten hoe hard je mag.

Je hebt gelijk: je moet idd opletten. Maar als blijkt dat veel mensen er moeite mee hebben, volstaat het niet om te zeggen dat die dom zijn (dat zeg jij niet, ik weet het). Dan moet je ervoor zorgen dat het duidelijker is. En vooral logischer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het probleem op de snelweg is ook dat de snelheid veel hoger is, ik heb bordenconstructies gezien waar gewoon een hele lap tekst onderstaat hoe de snelheid werkt. Het spijt mij wel, maar soms heb je gewoon amper de tijd om het te lezen omdat je aan het inhalen bent, ingehaald wordt of een afslag wil pakken. En dan ben je het bord voorbij en heb je het amper gezien. Doe of overal gewoon 130 of gebruik matrix borden die iedereen ook kan lezen en zet daar de huidige snelheid op.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• XBL

XBL

Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Bedankt voor de tips. Jou filmpje is in 1080p gefilmd he? Vind ik wel jammer dat daar de maximale hoek 135 graden is en in 720p de hoek 170 graden is. Want als je 170 graden hebt, zie je een redelijk groot deel van de motor en de hele weg.
En persoonlijk vind ik het iets mooier als hij nog een beetje verder naar achteren staat dan wat jij daar hebt.

Ik heb een weekendje een gopro gehuurd en daar is onder andere dit uitgekomen (ik ben die met zwarte helm). Dus dat je wel iets meer van de helm ziet. http://www.youtube.com/watch?v=PIdWX3ZVbZg
Ik heb em 1x op 720p/60fps gehad, maar daar was de kwaliteit te slecht. Je zou verwachten dat 720p er gewoon hetzelfde uitziet als 1080p (qua artifacts e.d.) met enkel een lagere resolutie, maar het leek bij mij eerder op upscaled SD. Misschien dat-ie op een andere 'sharpness' stond (is een setting) bij 720p, daar heb ik eigenlijk verder niet naar gekeken. Kan ook zijn dat 720p/60fps minder strak is dan 30fps. Ik moet daar nog eens mee gaan testen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Frankrijk heeft weer iets nieuws bedacht...

Verplichte, niet te verwijderen reflectiestickers op je helm

Om een reactie daar te quoten: "I suppose there’s a reason why “idiot” originally is a French word."

|:(

Verwijderd

zou echt super grappig zijn als dat waar is,
maar praktisch alles in romaanse talen heeft grieks als oorsprong

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:14:
zou echt super grappig zijn als dat waar is,
maar praktisch alles in romaanse talen heeft grieks als oorsprong
Laat die Fransen maar mooi zelf met die zooi gaan rijden, als toerist hoef je het niet omdat het een permanente verandering is aan je "gear" waarvoor de eis per land anders geregeld kán zijn.

En een linkje van de MAG waar 't ook nog eens in beschreven staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 17-07-2013 19:40 ]

Verwijderd

heb er in Mei rondgereden gedurende een week
(omgeving bordeaux) genoeg gendermarie gepasseerd maar geen problemen gehad.
Moet ook zeggen dat ik niemand met stomme stickertjes op de helm zag.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Just ignore.

En btw: dát is nou exact de reden waarom dit soort dingen in EU verband geregeld moeten worden. Het is toch van de zotte dat je iets hier moet gaan doen omdat een ukkel in Frankrijk besluit dat het moet. De kans bestaat dat ik een keer met mijn motor door Frankrijk rij, maar ik heb al iets van reflectie erop zitten.

Overigens is je helm wel dè plek om iets aan reflectie te doen, áls je het doet. Verder zijn rug en je bovenarm (vooral zijkant) de juiste plekken. Een heel geel jasje of vestje heeft beperkt nut op motoren met kuip of ruitje, want van voren is een groot deel van je bovenlichaam bedekt.
Je helm steekt echter boven alles uit. Dus een fluor helm heeft veel meer zin als een vestje of jas. Iemand kan ook zien dat je achter of voor een auto rijdt. Dus zo gek is het idee niet.

Ik ken de cijfers van motorongevallen in Frankrijk niet, maar ik kan me voorstellen dat die idioten nogal wat brokken maken. Als je ziet hoe ze rijden, vragen ze erom...

Verwijderd

Mooie oplossing zou zijn om je helm te verchromen
met wat mooi zonlicht erop verblind je ieder in 360 graden die je maar aan durft te kijken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:30:
Mooie oplossing zou zijn om je helm te verchromen
met wat mooi zonlicht erop verblind je ieder in 360 graden die je maar aan durft te kijken.
Cool! Of de hele motor wrappen met chroomfolie...ik heb dat eens op een auto gezien. Moet ook op dat bankstel kunnen, toch? :+

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/Mzc1WDUwMA==/$T2eC16VHJIYE9qUcNk+mBRrkhK8K3!~~60_84.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 17-07-2013 19:45 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hop hop.... Naar de Albert Heijn, jij ..... Daar even een rol aluminiumfolie halen en daar alvast mee oefenen })

En eigenlijk vind ik die R1 bést heel gaaf..... :o

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 17-07-2013 19:46 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Alufolie? Hop, gewoon rondom bekleden met spiegelglas :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30

Bommes

Capo del formaggio

Heb nog wel wat spiegel bollen in de aanbieding, beetje peuter werk en een paar flessen "colle tout" er bij..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-12 15:51
Ik heb een vraagje: voor mijn verjaardag heb ik een Interphone f2 city gekregen, en geprobeert die te koppelen aan mijn Garmin 350LM. In eerste instantie gaat dat goed maar na een 30 seconden geeft de garmin aan dat de verbinding is verbroken. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee? is de Interphone stuk? ik kan op het internet er weinig over vinden. alvast bedankt!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een jaar of 2 á 3 geleden ongeveer 't zelfde gehad met m'n Garmin 660 in combinatie met een iPhone 4.

Klikje is misschien niet helemaal wat je zocht maar voor mij deed 't destijds "the trick". Daarna zijn er voor de 660 nog een aantal firmware updates uitgebracht welke 't probleem schijnbaar definitief getackeld hebben, met m'n iPhone 5 heb ik er géén problemen meer mee gehad.

Heb er nu ook een N-COM setje bij dus m'n Garmin werkt nu als "HUB" ;)

• XBL

XBL

Tropicc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Vanmiddag dit nog even geschoten. Tis meer een filmpje om ff te pielen met Final Cut Pro en Motion dan dat het echt super zinvol is ;). Maar goed, wellicht heb je er wat aan (en vast ook leuk voor anderen :)). Overigens zie je hier ook dat ik helemaal was vergeten de lens recht te zetten (en ook staat-ie nog steeds iets te hoog gemikt).

[YouTube: http://youtu.be/eBkSl3wEYvc]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat een ont-zet-tend gave Duc is dát :o :9~

Een paar weken geleden kwam ik tijdens de TT (Assen) nog een Engelsman tegen die z'n Honda CBR600-RR helemaal in die kleuren had staan en uiteraard was ook hij een gigantisch grote (letterlijk/figuurlijk) fan van "Mike the Bike" Hailwood (RIP) ;(

En om bepaalde zaken maar wat "centraler" te houden: wimmel_1 in "MotoGP en WSBK topic"

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 17-07-2013 22:18 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zou hier nou weer aan de hand zijn geweest?
Motor rijdt in groep fietsers in Ochten
Freak accident?
Wraakactie omdat ze 'm er niet langs lieten?
Niet gezien (de een of de ander)?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tegemoetkomende fietsers zoals ik 't nu begrijp. En als je dat stukje dijk daar kent dan kun je er gruwelijk hard overheen met een motor.

Laagstaande zon zal er ook nog wel iets mee vandoen hebben gehad als de motorrijder uit de richting van Tiel kwam en dus naar het westen toe reed.

Ik ken dat stuk Waalband dijk en JA 't is een gruwelijk lekker/snel stuk..... OP EEN VROEGE ZATERDAGOCHTEND!! Op andere tijdstippen moet je er niet willen komen om "snel" te rijden vanwege overig verkeer.

• Tankiej
wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:57:
Tegemoetkomende fietsers zoals ik 't nu begrijp. En als je dat stukje dijk daar kent dan kun je er gruwelijk hard overheen met een motor.

Laagstaande zon zal er ook nog wel iets mee vandoen hebben gehad als de motorrijder uit de richting van Tiel kwam en dus naar het westen toe reed.

Ik ken dat stuk Waalband dijk en JA 't is een gruwelijk lekker/snel stuk..... OP EEN VROEGE ZATERDAGOCHTEND!! Op andere tijdstippen moet je er niet willen komen om "snel" te rijden vanwege overig verkeer.
Hier staat dat hij achterop de fietsers is gereden, dus geen tegemoetkomende.. http://www.omroepgelderla...ood-bij-drama-op-dijk.htm :o

Iemand in de reacties zegt dat het precies bij een wegversmalling is gebeurd. Misschien kwamen de fietsers iets verder naar links dan de motorrijder had verwacht en klapte er toen achterop?

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 17-07-2013 23:07 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:57:

Hmmm...laaghangende zon en hard rijden zijn niet zo slim... Je schrikt er nog van hoeveel mensen de laaghangende zon gebruiken als smoes bij een aanrijding. Ze rijden dus gewoon blind een kruising over en zijn nog verbaasd ook als ze een botsing krijgen...

Maar het zou zomaar kunnen. Ik ben ook wel eens de verkeerde kant op gereden op een dijkje. Verkeerd in die zin dat ik de zon recht in mijn porem had. Niet handig gekozen. Volgende keer beter op de kaart kijken en de route desnoods omdraaien.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tankiej schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
[...]

Hier staat dat hij achterop de fietsers is gereden, dus geen tegemoetkomende.. http://www.omroepgelderla...ood-bij-drama-op-dijk.htm :o

Iemand in de reacties zegt dat het precies bij een wegversmalling is gebeurd. Misschien kwamen de fietsers iets verder naar links dan de motorrijder had verwacht en klapte er toen achterop?
Las 't ook nét..... :( Maakt 't niet minder erg óf erger, maar dammn :( :(

• Exigence
  • Laatst online: 23:29

Exigence

dnkroz

Voor iedereen die meegaat met de GoT motorrit aanstaande zondag: zou je aan kunnen geven (per DM/email/in dit topic) of je komt en met hoeveel mensen?

Voor mensen die mijn telefoonnummer willen voor aanstaande zondag: ook graag even een DM, dan krijg je mijn nummer :)

Praktisch:
- Startijd: 10:30
- Startplek: McDonald's Heerenveen
- Route: definitieve route komt morgenavond (donderdag)

Tot zondag! :)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Na al het Contour geweld hier een filmpje van mijn Hero 3 :)

• XBL

XBL

Gaaf :). Maareuhm, Fazer 'all road' ;)?

Welke gopro heb je trouwens?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zweeds/Noorse snelweg :)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
XBL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:12:
Gaaf :). Maareuhm, Fazer 'all road' ;)?

Welke gopro heb je trouwens?
Mja, het moest tussen aanhalingstekens, heb het even aangepast ;)

Heb de Hero 3 Black edition.

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:55:
Wat een ont-zet-tend gave Duc is dát :o :9~

Een paar weken geleden kwam ik tijdens de TT (Assen) nog een Engelsman tegen die z'n Honda CBR600-RR helemaal in die kleuren had staan en uiteraard was ook hij een gigantisch grote (letterlijk/figuurlijk) fan van "Mike the Bike" Hailwood (RIP) ;(

En om bepaalde zaken maar wat "centraler" te houden: wimmel_1 in "MotoGP en WSBK topic"
Ik vond em ook porno toen ik em spotte. Die Castrol kleuren zijn echt bruut. En het geluid... Godverdomme ;). Ben benieuwd wat die knakker er verder mee doet dan een show rondje door Amsterdam West.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

They see me rolling :+

Het is Andy Carlile

7:10 op de ring 8)7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1 ... 492 ... 518 Laatste