Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 490 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.542 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
CyberAmp schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:11:
Sinds kort zjn er van die "airbag" vesten die je kan kopen, zoals die van Clover, is er iemand die enig idee heeft of dit meer is dan een gimmick? Ze zijn best prijzig, maar de crash videos vind ik niet overtuigend. Plus ze zijn oerlelijk. :)
Lijkt mij een gimmick. Van je motor vallen ga je niet dood, maar van onder de vangrail komen, of tegen een auto aanrijden wel, en juist dan lijkt mij dat zo'n vest van weinig nut is. Als je zo bang bent dat er iets met je gebeurt, moet je denk ik geen motor gaan rijden :p

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Marc Rademaker schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:48:
[...]

Lijkt mij een gimmick. Van je motor vallen ga je niet dood, maar van onder de vangrail komen, of tegen een auto aanrijden wel, en juist dan lijkt mij dat zo'n vest van weinig nut is. Als je zo bang bent dat er iets met je gebeurt, moet je denk ik geen motor gaan rijden :p
Ja tot op zekere hoogte... Ik zag van die circuitrijders met zo'n opblaasbare nekkraag dus je stelling klopt ook niet. Iedere bescherming is mooi meegenomen, zou zelf ook nemen mits het goed werkt en niet belachelijk uitziet :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Marc Rademaker
CyberAmp schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:17:
[...]

Ja tot op zekere hoogte... Ik zag van die circuitrijders met zo'n opblaasbare nekkraag dus je stelling klopt ook niet. Iedere bescherming is mooi meegenomen, zou zelf ook nemen mits het goed werkt en niet belachelijk uitziet :)
Ah, voor op het circuit. Tja, ander verhaal denk ik dan. Alhoewel het aantal fatale crashes tijdens motorraces vrij laag ligt, op straatcircuits na uiteraard. Op de 'reguliere' circuits, breken ze vaak hoogstens een sleutelbeen, of een enkel. Toch zie je dat alpine die speciale pakken heeft, maar die zijn vooralsnog peperduur.

Als je in de toekomst zo'n pak kunt kopen, leer of textiel, voor laten we zeggen 1000-1500 euro, lijkt me dat een redelijke investering.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:23:
[...]

Daarom. 87 euro is niks. Link 87 euro voor geïnteresseerden.
Hij is zelfs in NL 230 euro.

Die HJC is niet 'de beste helm', maar ik spreek uit ervaring dat je ook met goedkopere helmen kan overleven; ik ben al drie keer gevallen met helmen van 40-160-280 euro.

Alledrie hebben ze mijn hoofd goed beschermd. Ik ben van mening dat prijs eigenlijk geen rol speelt bij een helm (ok, je moet geen tweedehands helm van 10 euro kopen via Marktplaats) maar dat de meeste helmen echt wel kwaliteit bieden.

Enige wat - naar mijn mening - het prijsverschil maakt is comfort, kwaliteit van de gebruikte materialen en design.
Damn, £60 is niet duur, ik zat net aan een helm met een klep te denken...
Nu nog kiezen welke kleur..

voor £10 meer heb je ook een multicolor versie:
http://www.helmetcity.co....252dMulti-Tociti-MC5.html

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 08-07-2013 22:28 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Marc Rademaker schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:06:
[...]

Ah, voor op het circuit. Tja, ander verhaal denk ik dan. Alhoewel het aantal fatale crashes tijdens motorraces vrij laag ligt, op straatcircuits na uiteraard. Op de 'reguliere' circuits, breken ze vaak hoogstens een sleutelbeen, of een enkel. Toch zie je dat alpine die speciale pakken heeft, maar die zijn vooralsnog peperduur.

Als je in de toekomst zo'n pak kunt kopen, leer of textiel, voor laten we zeggen 1000-1500 euro, lijkt me dat een redelijke investering.
Indeed een investering. Ik heb gezocht naar Alpinestars pakken, maar ik zie geen pakken met zulke features en niet voor 1500 euro maar goedkoper. Duurste die ik ben tegengekomen is de Dainese Aspide voor 999. Zonder "airbag" of zoiets fancy's. Ik was gewoon benieuwd omdat die dingen wel bestaan (los).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien ik mijn zomer handshoenen niet meer kan vinden na de verhuizing heb ik maar nieuwe gekocht...

Mijn dochters mochten de kleur uitkiezen (keuze was zwart of wit) en ze waren unaniem:

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/rst_stunt2_glove_white.jpg

• Marc Rademaker
CyberAmp schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:15:
[...]

Indeed een investering. Ik heb gezocht naar Alpinestars pakken, maar ik zie geen pakken met zulke features en niet voor 1500 euro maar goedkoper. Duurste die ik ben tegengekomen is de Dainese Aspide voor 999. Zonder "airbag" of zoiets fancy's. Ik was gewoon benieuwd omdat die dingen wel bestaan (los).
Ze bestaan ook voor in het pak, zie bijvoorbeeld: http://www.cycleworld.com...quez-from-serious-injury/

Maar dus alleen voor op circuit. De omstandigheden om een crash te detecteren op straat, waar natuurlijk heel ander soort crashes gebeuren dan op circuit, is moeilijker (veelzijdiger) dus daar zou Alpine nog mee bezig zijn. Als ze er al uberhaupt al markt in zien, want het is dus duah :p

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Bummer! Lekker een lang weekend naar Garmisch voor de BMW Motorrad dagen, klapt mijn koppeling eruit op zaterdag. We waren net begonnen aan een leuk ritje door Oostenrijk (Silvrettapas stond op het program) toen ik dacht dat mijn koppelingskabel brak (bleek later een hele foute/domme analyse van mij). Helemaal ingeknepen had ik nog een beetje koppeling. Hinkepinkend ben ik naar een dorpje gereden waar een Moto City zat en de KTM monteur aldaar eerst heeft uitgelegd aan deze techneut dat het niet de kabel was ;) Hij heeft uiteraard geen BMW onderdelen dus hij wist al dat ie eigenlijk niets kon doen. Een kabel had ie nog wel kunnen McGuiveren, maar hij is toch gaan zoeken en hij kwam tot de conclusie dat de koppeling het nog doet, en het hendeltje ook, maar daartussen werkt 'iets' niet. Na veel vijfen en zessen heeft is met een soort gyneacologies ding (aan elkaar gezet gereedschap) aan de motorkant de boel strakker gezet zodat ik nog wat koppeling had. Wat ik begreep van zijn uitleg was dat er een lager aan gort was (druklager?). Vandaar ook het jankend geluid als ik koppelde. Hij gaf me het advies zo min mogelijk te schakelen (2 tegelijk bij voorkeur) en hopen dat ik huis haal.

Nou, is dat gelukt. Pas 100m van huis moest ik door een twijfelaar voor me een keer extra schakelen en toen was het gebeurt. Nu is ie denk ik echt aan gort. Wel gelukkig 800km reis overleefd... Hulde aan de McGuiver monteur die niet wilde opgeven en mij heeft geholpen. Ander had ik de KNMV moeten bellen om de motor op te halen enzo. Gedoe, zit je niet op te wachten.

Goed, nu dus de reparatie. De boel zal toch open moeten om écht te zien wat er aan de hand is en of er nog meer schade is aangericht. Mijn beemer heeft 170.000 op de klok staan, dus ik denk dat het verstandiger is om de hele koppeling dan maar te vervangen (diafragmaveer, koppelingsplaat en frictieplaat) en natuurlijk die druklager als dat idd aan gort is. Ik kan me niet voorstellen dat de hele handel nog in nieuwstaat is. Ik weet ook niet of dit de originele koppeling is. De vorige eigenaar heeft 'm niet vervangen aan de bonnen te zien, maar ik weet natuurlijk niet of de politie dat indertijd wel een keer gedaan heeft. Ik denk het niet, want de vorige eigenaar heeft 'm op 82.000 gekocht.

Als de handel dan toch helemaal uit elkaar ligt kunnen meteen de kardanlagers eens goed worden bekeken en andere dingen die dan 'voor het grijpen' liggen. Wordt wel een duur grapje, maar in principe is dit normale slijtage. Na 170k mag er denk ik wel een keer een nieuwe in. Als alles verder in orde is kan ie er weer een ton tegenaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Van het weekend mijn Contour Roam2 binnen gekregen (165 euro via Amazon.co.uk). Vanavond even door Amsterdam gereden, eerst met het doel om de camerapositie te testen, maar al snel leek het me een leuk idee om een paar toeristen spots te laten zien. Dus een écht filmpje!

Geschoten dus met de Contour Roam2 vanaf een Bandit 600. Los van wat ongein met tekstjes e.d. verder niets veranderd aan de video (dus kleuren zijn zoals ze van de camera komen). Audio heb ik wel een muziekje overheen gezet, aangezien dit vanaf 40~50km/h niet aan te horen is (voornamelijk wind). Dat is overigens te fixen met een plopkap achtig iets, dus daar moet ik nog mee aan de slag.

Oja, en voor de mensen die houden van sukkels in het verkeer (vind ik altijd wel leuk om te zien), op 0:43 zit een mooie.

Voor volgende filmpjes zet ik de camera iets lager (zodat je ook nog wat ziet van de klokjes). Verder commentaar is van harte welkom :).

[ Voor 7% gewijzigd door XBL op 09-07-2013 02:07 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

XBL schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 01:57:
Van het weekend mijn Contour Roam2 binnen gekregen (165 euro via Amazon.co.uk). Vanavond even door Amsterdam gereden, eerst met het doel om de camerapositie te testen, maar al snel leek het me een leuk idee om een paar toeristen spots te laten zien. Dus een écht filmpje!

Geschoten dus met de Contour Roam2 vanaf een Bandit 600. Los van wat ongein met tekstjes e.d. verder niets veranderd aan de video (dus kleuren zijn zoals ze van de camera komen). Audio heb ik wel een muziekje overheen gezet, aangezien dit vanaf 40~50km/h niet aan te horen is (voornamelijk wind). Dat is overigens te fixen met een plopkap achtig iets, dus daar moet ik nog mee aan de slag.

Oja, en voor de mensen die houden van sukkels in het verkeer (vind ik altijd wel leuk om te zien), op 0:43 zit een mooie.

[video]
Leuk filmpje! Beeldkwaliteit is dikke prima!! Zeker voor dat bedrag! _/-\o_
Hoelang hield jouw accu het vol?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• XBL

XBL

Yellowneck schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 02:07:
[...]

Leuk filmpje! Beeldkwaliteit is dikke prima!! Zeker voor dat bedrag! _/-\o_
Hoelang hield jouw accu het vol?
Thnx :).

Volgens de specs houdt-ie het 3 a 4 uur vol. Echter heb ik nu het micro SD kaartje wat erbij zat erin zitten (4GB), dus was m'n geheugen vol voordat ik de accu leeg kreeg ;). Was met 45 minuten in 1080p vol. Ik stop er nog een groter kaartje in om wat langer te kunnen filmen, dus dan kan ik zien hoelang de accu het echt vol houdt.

Verwijderd

ligt het aan men PC hier? of is de frame rate erg laag.
Lijkt wel te stotteren, maar heel goed mogelijk dat het deze draak van een werk pc is.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

The Executer

Lekker belangrijk!

Gisteravond het wiel van de motor van mijn schoonvader weer opgehaald. Nu toch het mooie weer doorbreekt een nieuwe band erom laten zetten. Had de keus uit Continental Contigo voor € 105 of de Bridgestone BT-45 voor € 110 (allebei inclusief montage, ventiel, balanceren en afvoeren oude band). In overleg gekozen voor de Bridgestone, hopelijk een goede keus.
Was eigenlijk ook wel hard nodig, was het niet vanwege het profiel (zo goed als glad) danwel vanwege de leeftijd (2002... :X ). Vanwege financiële kwestie is het er niet eerder van gekomen, dus nu aangeboden de kosten op me te nemen omdat het niet meer vertrouwt was. Valt al met al ook wel weer mee :). Jammer genoeg heeft mijn schoonvader de volledige remklauw en alles losgehaald omdat anders het wiel er niet uit kon, dus deze week kan ik het rijden wel vergeten.

Toen ik het wiel in de auto zou gooien, viel mij op dat er iets "rolde" door de band. Even een paar keer draaien bevestigde mijn gevoel, en dus toch maar even teruggelopen. Bleek er een stuk plastic van ongeveer 10cm in te zitten, wat hij gebruikt om de velg niet te beschadigen. Achteraf bleek hij dat al kwijt te zijn, maar ja, waar is het dan. Even de band en velg afgetekend (ivm balanceren), leeg laten lopen en loswippen die handel. Gelukkig zo gepiept. Nu kan het plezier weer beginnen (Nou ja, komend weekend dan) 8) .

[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 09-07-2013 09:15 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
ToolkiT schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:15:
[...]

Damn, £60 is niet duur, ik zat net aan een helm met een klep te denken...
Nu nog kiezen welke kleur..

voor £10 meer heb je ook een multicolor versie:
http://www.helmetcity.co....252dMulti-Tociti-MC5.html
Ik heb echt wat tegen multicolor. Ziet er naar mijn mening niet uit. Als deze witte versie mij bevalt, komt hij weer vol met brute stickers <3

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-12 15:51

[video]

Voor volgende filmpjes zet ik de camera iets lager (zodat je ook nog wat ziet van de klokjes). Verder commentaar is van harte welkom :).
Oi, nog een Amsterdamse motormuis!
Als je een keer zin heb om wat samen te gaan touren, laat dan wat weten. Alleen zomaar wat gaan rijden is toch altijd minder leuk dan met iemand anders of een klein groepje.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
Starten om 9:30 :O
Dat is vroeg.. Moet om 8 uur vertrekken.
@Exigence, zal ik jouw even mijn nummer dm'n? (en ik die van jou.. Altijd handig als iets gebeurt)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Tof filmpje. Als ik dan toch commentaar mag hebben: persoonlijk haak ik altijd af als er onder motorfilmpjes muziek staat, motor en wind wil ik horen! 8)

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:21
mphilipp schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:18:
Goed, nu dus de reparatie. De boel zal toch open moeten om écht te zien wat er aan de hand is en of er nog meer schade is aangericht. Mijn beemer heeft 170.000 op de klok staan, dus ik denk dat het verstandiger is om de hele koppeling dan maar te vervangen (diafragmaveer, koppelingsplaat en frictieplaat) en natuurlijk die druklager als dat idd aan gort is. Ik kan me niet voorstellen dat de hele handel nog in nieuwstaat is. Ik weet ook niet of dit de originele koppeling is. De vorige eigenaar heeft 'm niet vervangen aan de bonnen te zien, maar ik weet natuurlijk niet of de politie dat indertijd wel een keer gedaan heeft. Ik denk het niet, want de vorige eigenaar heeft 'm op 82.000 gekocht.

Als de handel dan toch helemaal uit elkaar ligt kunnen meteen de kardanlagers eens goed worden bekeken en andere dingen die dan 'voor het grijpen' liggen. Wordt wel een duur grapje, maar in principe is dit normale slijtage. Na 170k mag er denk ik wel een keer een nieuwe in. Als alles verder in orde is kan ie er weer een ton tegenaan.
Zuur, ik had zaterdag ongeveer hetzelfde, maar het manifesteerde zich iets anders. Ik reed in een bocht, en bij het opschakelen krijg ik een heel hard schierend geluid, en verlies gelijk al het vermogen. Motor afgezet, en naar de kant gereden. Daar motor uit in de neutraal gezet, met moeite. Vervolgens gestart, en hij liep goed. Bij het inknijpen van de koppeling, weer dat smerige geluid. Was gelukkig maar 2 kilometer van huis, dus kon nog naar huis lopen.

Dus bij mij is de drukgroep waarschijnlijk ook stuk. Zojuist bij een garage geinformeerd, en dat zijn sowieso 350e aan onderdelen, en een dag werk a 480e.
Verder heeft mijne nu ook ruim 130k (van 2003) op de teller staan

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:06:
Een vraag. Ik heb interesse om met deze warme dagen een Motocross helm aan te schaffen met goggles op mijn TDM 900.

Rijd dat lekker? Iemand ervaring ermee?

[afbeelding]
Ik rij wel eens mee op mn KTM met eem crosshelm, echt last van de wind heb ik niet, de klep op de helm is ook handig met laagstaande zon. Ik heb er een keer 140 mee gereden en vond het niet veel anders dan mn gewone helm, behalve dan dat je echt een intens kabaal hebt. De wind trekt bij mij iig totaal niet aan de klep op de helm.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• empy
  • Laatst online: 15:57

empy

Rijdt rondjes

FFFUUUUUUUU, zit nu sinds 9 uur bij Hyperpro Alphen om de keerringen te vervangen. Alle schroeven breken af of zitten vast, dus het gaat nog wel even duren, en het balhoofdlager zou ook aan vervanging toe zijn. Ofwel, ik zit hier nog wel even. :+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:55

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@koppelingen hierboven, dat blijft toch een reden waarom ik huiverig ben voor dat soort BMW's... Mooi spul, gaat lang mee, maar als er een keer wel iets kapot gaat ben je een halve dag bezig om de complete motor uit elkaar te trekken.
empy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:04:
FFFUUUUUUUU, zit nu sinds 9 uur bij Hyperpro Alphen om de keerringen te vervangen. Alle schroeven breken af of zitten vast, dus het gaat nog wel even duren, en het balhoofdlager zou ook aan vervanging toe zijn. Ofwel, ik zit hier nog wel even. :+
Als je daar toch zit, kan je vragen of het mogelijk is om de veer van een achterschokdemper los te halen en weer terug te zetten?

De dempertjes van de Zephyr die ik met mijn stiefpa aan het opknappen ben zijn nog prima, maar zien er niet uit door oppervlakteroest op de veer en stelring wat we graag schoon willen maken, wat stukken makkelijker is als het ding eruit is :)

[ Voor 61% gewijzigd door Chakotay op 09-07-2013 11:07 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ricepuppet
Widow schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Ik rij wel eens mee op mn KTM met eem crosshelm, echt last van de wind heb ik niet, de klep op de helm is ook handig met laagstaande zon. Ik heb er een keer 140 mee gereden en vond het niet veel anders dan mn gewone helm, behalve dan dat je echt een intens kabaal hebt. De wind trekt bij mij iig totaal niet aan de klep op de helm.
thx voor de info, maar heb toch weer een streethelm aangeschaft.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 03:31:
ligt het aan men PC hier? of is de frame rate erg laag.
Lijkt wel te stotteren, maar heel goed mogelijk dat het deze draak van een werk pc is.
Ligt denk ik aan jouw PC ;).
Noenie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:07:
[...]

Oi, nog een Amsterdamse motormuis!
Als je een keer zin heb om wat samen te gaan touren, laat dan wat weten. Alleen zomaar wat gaan rijden is toch altijd minder leuk dan met iemand anders of een klein groepje.
d:)b
BlackLabel01 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:21:
[...]

Tof filmpje. Als ik dan toch commentaar mag hebben: persoonlijk haak ik altijd af als er onder motorfilmpjes muziek staat, motor en wind wil ik horen! 8)
Nou, de motor inderdaad graag en een beetje wind is niet erg, maar zo'n hoge windruis liever niet. Maar goed, ik ga het geluid nog wat verbeteren, dus dan hoeft er geen muziekje onder.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Tenzij je ff omhoog kijkt. :P 1 keer gehad, zag iets , keek omhoog BAM REMKLEP AAN ME NEK -O-

And it goes BRAAAAAPP!

• empy
  • Laatst online: 15:57

empy

Rijdt rondjes

Chakotay schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:05:
[...]

Als je daar toch zit, kan je vragen of het mogelijk is om de veer van een achterschokdemper los te halen en weer terug te zetten?

De dempertjes van de Zephyr die ik met mijn stiefpa aan het opknappen ben zijn nog prima, maar zien er niet uit door oppervlakteroest op de veer en stelring wat we graag schoon willen maken, wat stukken makkelijker is als het ding eruit is :)
Nog zonder het gevraagd te hebben, met verenspanner kan je toch de veer spannen en zo de schotel die er zit er tussenuit halen? Dan veerspanner voorzichtig weer losdraaien en zo de veer ontspannen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
empy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:45:
[...]

Nog zonder het gevraagd te hebben, met verenspanner kan je toch de veer spannen en zo de schotel die er zit er tussenuit halen? Dan veerspanner voorzichtig weer losdraaien en zo de veer ontspannen.
Dat dacht ik ook inderdaad, maar er was geen beweging in te krijgen... Na nog wat zoeken blijkt dat er een klemring onder de schotel zit, binnenkort nog eens kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/6321/imgp0279resizenw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/562/imgp0280resizevs4.jpg

(niet mijn foto's, deze vond google)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Direct besteld! Was al een tijdje aan het rondzoeken voor een navigatie voor de motor. Paar keer geprobeerd een normale tomtom erop te zetten, maar dat werkte niet goed. Nu kan ik tenminste routes uitzetten en lekker rijden zonder een stapel uitdraaien van google maps :) Voor dit geld loop je weinig risico.

Iemand overigens tips voor sites/fora waar leuke routes te vinden zijn? De anwb heeft een paar leuke, maar de routes in het zuiden zijn beperkt. :) (zit in regio 's-hertogenbosch)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Bergie

Lekker belangrijk...

http://gpstracks.nl/ staan een boel op :)

Yamaha MT-09

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
empy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:04:
Herkenbaar, kwam daar een keer voor wat andere veren, en dan zou ik om 11 uur klaar zijn. Kwam ik daar, van alles dat vervangen moet worden, reed ik weg om 3 uur 's middags ofzo :P trek maar gewoon een hele dag uit voor HP.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 28-12 15:21
Ook weer minder positief nieuws.....

http://frontpage.fok.nl/n...isje-4-en-rijdt-door.html

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verder commentaar is van harte welkom :).
Leuke video! Alleen weinig van de motor zelf gezien. ;)

• XBL

XBL

Over navigatie: ik heb eindelijk een app gevonden waarmee je routes kan navigeren (beschikbaar voor iOS en Android), gaat om de app Sygic. Ik heb het nog niet uitgebreid in de praktijk getest, maar 'gewoon' navigeren gaat goed en een kleine route wilde ook.

Meer info hier: http://sygic.zendesk.com/...a-GPX-KML-or-ITN-formats-

Lees vooral het Google docje geschreven door een Sygic gebruiker (want het is verder allemaal niet super officieel ondersteund): https://docs.google.com/d...TSF_PeS0/edit?usp=sharing

In feite komt het er op neer dat je een route moet regelen (zelf maken of downloaden), deze moet omzetten in het proprietary .itf formaat en dit vervolgens op je telefoon moet zetten. Bij de iPhone kan je hiervoor verschillende tooltjes gebruiken om via USB op je telefoon te browsen, een jailbreak is daarbij niet nodig.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Leuke video! Alleen weinig van de motor zelf gezien. ;)
Volgende keer :).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de RAM mount binnen gekregen. Ik vond het er maar eng uitzien om zo met de S3 te gaan rijden, maar na een stuk op de snelweg gereden te hebben blijft ie gelukkig netjes zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SYLVA2gMxiyJLHeY1oSC8klj/medium.jpg

Ook de ASV hendels ontvangen en gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ooSSoZOVeditMJZsmy4JzNd6/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QhNFNcXQhnTZmFNOckbsV5xU/medium.jpg

Volgens ASV zouden deze onbreekbaar moeten zijn omdat ze vrij naar voren kunnen bewegen. Hopelijk hoef ik dit niet te testen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mYYszdDw8HyfeUBOwlMSeNZJ/medium.jpg

De kwaliteit van deze hendels is wel even een stuk beter dan Titax imitatie uit China.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Naar voren voor wanneer je achteruit rijdt en crasht? ;)

Zien er wel super uit!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Naar voren wanneer je motor achteruit over de grond schuurt :P

Ik wou iets anders hebben dan het uiterlijk van Titax. Dit zijn voor zover ik weet de enige met dit uiterlijk. Ze zijn ook meest instelbaar van alle hendels.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Zojuist bij een garage geinformeerd, en dat zijn sowieso 350e aan onderdelen, en een dag werk a 480e.
Daarom ben ik zo blij met mijn 'mannetje' ;) Die heeft een lager uurtarief, dat houdt het nog een beetje leuk. Mijn vaste monteur heeft een ingang bij een BMW dealer voor onderdelen, maar je kunt ze ook bij de Hobbyist krijgen en zo te zien scheelt dat ook weer een paar tientjes op het totaal.
Maar goed, hij moet nog open zodat we echt kunnen zien wat de schade is. Maar ik ga toch wel uit van een complete koppeling.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:04:
Naar voren wanneer je motor achteruit over de grond schuurt :P

Ik wou iets anders hebben dan het uiterlijk van Titax. Dit zijn voor zover ik weet de enige met dit uiterlijk. Ze zijn ook meest instelbaar van alle hendels.
WTF is er mis met Titax :)

Ik rijd al jaren met korte hendels van die toko en heb nog nooit een hendel gebroken danwel zó geraakt.dat er iets niet meer werkte aan de rempomp of koppeling.... stuurgewichtjes met schade en kromme clip-ons heb ik een hele verzameling van (helaas) :P

Ik snap één ding nog steeds niet: Als ik Titax hendels bestel dan kan ik alleen maar rode adjusters kiezen (géén optie bij Titax)..... En toch zie ik advertenties met andere kleuren adjusters op "random" sites.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-07-2013 19:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Met code FB13 krijg je nog eens 5% korting..
(meer: http://couponfollow.com/site/ghostbikes.com)

Ik heb £57 betaald (inc next day delivery), ik ben benieuwd :)

• dion_b
  • Laatst online: 21:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Executer schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:59:
Gisteravond het wiel van de motor van mijn schoonvader weer opgehaald. Nu toch het mooie weer doorbreekt een nieuwe band erom laten zetten. Had de keus uit Continental Contigo voor € 105 of de Bridgestone BT-45 voor € 110 (allebei inclusief montage, ventiel, balanceren en afvoeren oude band). In overleg gekozen voor de Bridgestone, hopelijk een goede keus.
Contigo vs BT-45? Klinkt als een K75 ;)

Heb ze destijds beide gehad, tot m'n verbazing was ik aanzienlijk beter te spreken over de Contigo, met name qua gedrag op nat wegdek. Maar goed, nieuwe banden is sowieso veel beter dan oude, versleten uitgedroogde gevallen. Dit zal lekker rijden voor'm :P

Oslik blyat! Oslik!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lekker dagje motor zo, eerst naar Valkenswaard voor supermoto :D En dan via de Lekdijk weer naar huis.

Oh wat zal ik lekker slapen zo :D

Ik hoop dat degene die viel en z'n middelvinger ontwrichte vannacht ook lekker kan slapen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
STARTTIJD 9.30!!!!????

waarom zo vroeg!?

• dion_b
  • Laatst online: 21:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, ik zou minimaal anderhalf uur moeten rijden om bij startpunt te komen, en no way ga ik op een zondag zo vroeg opstaan :o

Oslik blyat! Oslik!

• The Executer
  • Laatst online: 21:55

The Executer

Lekker belangrijk!

dion_b schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:49:
[...]

Contigo vs BT-45? Klinkt als een K75 ;)

Heb ze destijds beide gehad, tot m'n verbazing was ik aanzienlijk beter te spreken over de Contigo, met name qua gedrag op nat wegdek. Maar goed, nieuwe banden is sowieso veel beter dan oude, versleten uitgedroogde gevallen. Dit zal lekker rijden voor'm :P
Wat bedoel je precies met K75?

Qua kosten scheelde het maar 5 euro, en voor mijn en zijn gevoel is de Bridgestone beter. Beide zijn we mooi weer - rijders, dus heel veel regen zullen wij niet meemaken. Overigens zal het niet niet alleen voor hem prettig rijden, maar ook voor mezelf :P. Hij is door de week toch niet thuis (vrachtwagenchauffeur op het buitenland), dus kan ik deze band mooi oprijden >:)).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

K75 = bmw bankstel met een verkeerd geplaatste 3cilinder

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 07:18 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:05:
@koppelingen hierboven, dat blijft toch een reden waarom ik huiverig ben voor dat soort BMW's... Mooi spul, gaat lang mee, maar als er een keer wel iets kapot gaat ben je een halve dag bezig om de complete motor uit elkaar te trekken.
Kweenie...als het eens in de 170.000km gebeurt is het niet zo'n drama. En je hoeft echt niet voor alles de hele handel te slopen. Ik zou zelfs zeggen dat het voor een hoop werkzaamheden juist veel minder werk is. Kleppen kun je zo bij; er zijn motoren waarvoor je de tank eraf moet halen om daarbij te kunnen. Ook duur. Voor 80% van het werk hoeven (bij mij dan, de GS en RS hebben dat ook niet) alleen maar de kappen eraf. Een beetje monteur doet dat in 5 minuutjes. Paar inbussen eruit en klaar.

Er is nu eenmaal weinig plek op een motor, dus er is bij elk merk/type wel iets dat heel veel werk is. Bij de een is het dit, de ander heeft dat weer. Ik denk niet dat er iets heel bijzonders is aan een BMW wat dat betreft. Evengoed ben ik blij dat mijn mannetje geen €60/uur vraagt... :+

Verwijderd

Een tank verwijderen is kinderlijk eenvoudig. (benzine toevoer afklemmen, vaak iets van 2 mischien 3 bouten los en klaar)

Een versnellingsbak of koppeling bij een BMW daarintegen... een dag werk
ach ja, elk voordeel heeft zijn nadeel

Mischien kun je een sloop RT met weinig kms vinden waar je zo een unit uit kan halen voor weinig.
Kun je de kosten mischien laag houden (neem aan dat je niet te veel geld wilt uitgeven aan de reparatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 07:42 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Gisteren met een groepje van 6 dit gereden:

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/u1muxaw9x/Untitled.png

155km waarvan 0km snelweg, redelijk wat Nweg en heel veel dijk. :)

Ik begon aan de rit met het idee eigenlijk binnen West-Friesland te blijven maar uiteindelijk was dit veel leuker natuurlijk. Groepje was ook gaaf, leuk mix van verschillende mensen, motoren en vaardigheden. Tempo was prima, houdingen super en de koffie in Bergen lekker. :)
Voor een 'on-the-fly' rit met mensen die ik eigenlijk niet ken vond ik het zeer geslaagd.

Denk dat ik in de toekomst wel vaker richting Bergen ga om een stuk aan kust te rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door GenjiBlade op 11-07-2013 09:18 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 20:30
Via Motormaatje of zo dan? Lijkt me ook weleens leuk om zoiets te doen :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MF>regionaal, daar komen volgens mij ook wel zulke dingen langs.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
steveman schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:26:
:Y

Ik zit met een hele groep van de regio topic van MF waar ik woon in een whatsapp groep. Ook wel erg makkelijk, kan je binnen hele korte tijd een ritje organiseren :)

• aveenhuysen
  • Laatst online: 28-12 15:21
Moest ik even delen met jullie:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/a3mwdz.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door aveenhuysen op 11-07-2013 11:33 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Eddos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:01:
Via Motormaatje of zo dan? Lijkt me ook weleens leuk om zoiets te doen :)
Nope, gewoon vrienden / kennissen via via. Een collega van iemand die weer een vriendin mee neemt, de vader van iemand anders enz enz.
Tankiej schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:29:
Ik zit met een hele groep van de regio topic van MF waar ik woon in een whatsapp groep. Ook wel erg makkelijk, kan je binnen hele korte tijd een ritje organiseren :)
Wij zitten sinds gister dus ook met zn allen in een whatsapp groep met het voornemen zo'n ritje weer te herhalen. :)

[ Voor 68% gewijzigd door GenjiBlade op 11-07-2013 11:53 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:20:
[...]

Fok et :)

Heb 'em toch besteld. Hij was bij Ghostbikes in de aanbieding voor 87 euro inc. verzendkosten :o

Wel de witte kleur in L, de rest van de kleuren waren in L al uitverkocht.

[afbeelding]

Alhoewel de helm zelf wat kuren heeft - zoals de voorkinbeugel die niet stevig is b.v. en geen chin curtain - kon ik hem niet laten liggen voor deze prijs.

FOK 'ET.
Ik had eerst een zilvere besteld, maar na een nachtje slapen bedacht ik me dat een witte misschien toch beter is.
Dan kan ik doen alsof ik een white helmet ben ;) :+ http://www.whitehelmets.co.uk/

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-52AN2VvfLp0/T1CriEsKSJI/AAAAAAAADRs/Ph2EzOCpqf0/s640/EDB96EFB-93A4-EDFF-F6946D577F81E355.jpg

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Eindelijk voor niet al te veel geld een leuk uitziend motorjasje gevonden en gekocht.
Wilde iets wat zo min mogelijk op normale motorjassen lijkt, en dat is denk ik wel gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/held-textiel-jas-bora-grijs-2013-1.jpg
Het is een Held, model Bora in grijs (ook in bruin te krijgen)
116 euro voor betaald bij motomoda hier in Eindhoven.
Wind en water dicht, protectie op de schouders en ellebogen en eventueel uit te breiden ook op de rug en de capuchon is er af te ritsen (wel zo fijn op de snelweg)

Ben er weer blij mee, zit ik er niet meer als een of andere zwerver bij met mijn 18 jaar oude MQP jas (die niet meer schoon is te krijgen) op de Vespa... ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
...Capuchon? Leuke jas, is weer eens wat anders. Maar waarom heeft het ding een capuchon? :P

Verwijderd

waar is de bontkraag? alle scooterrijders rijden toch met een jas met bondkraag capuchon?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zie dat ik zondag AS ook al een rit in friesland gepland heb, deze start om 12uur. Ik kan niet twee dingen tegelijk. (natuurlijk mag iedereen ook hier aanhaken...)

Als ik een tip mag geven, de route Fryslan-Overijssel-Drenthe van GPS tracks is erg leuk. En hebben we vorige week nog gereden.

http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2914

EDIT, ik zie dat het de 21 is.fixed

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 11-07-2013 14:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:02:
...Capuchon? Leuke jas, is weer eens wat anders. Maar waarom heeft het ding een capuchon? :P
Ja dat vraag ik me ook af, denk voor de looks..??
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:04:
waar is de bontkraag? alle scooterrijders rijden toch met een jas met bondkraag capuchon?
Bontkraag???
Teen slippers en een hempie jonguh.. 8)

Net wel weer grappig, rijd ik hier de wijk uit hoor ik een of ander Akrapovic herrie apparaat achter me aan komen.
is een 30 zone en de gast gedroeg zich netjes, bleef achter mij rijden.
Eerste verkeerslicht was rood en beide gingen we scherp link af bij groen, ook toen bleef hij netjes achter me ivm auto's rechts en geen ruimte om in te halen.
Volgende stoplicht staat hij schuin achter me en bij groen trekt hij toch ff een partij had op met een bult herrie..
Een beetje opel astra (diesel :P ) trekt nog harder op dan mijn Vespa dus daar doe ik nog niet eens moeite voor om zo een compensatie gozer bij te houden op de motor.
Volgende stoplicht stond ik weer gewoon naast hem.. :F
Overigens had die badmuts ook gewoon een of ander jassie en nike's aan en hij ging uit eindelijk richting snelweg.

Dat compensatie gedrag is echt wel de meest voorkomende reactie als ze me inhalen of naast me staan.
Op de snelweg zo hard mogelijk voorbij komen, om 10 kilometer verder in het centrum als nog door mij ingehaald te worden op de binnen ring hier in Eindhoven waar de scooter toch echt makkelijk en sneller tussen de auto's door rijd.
Maar vooral met optrekken ff laten blijken dat hun motor toch echt wel sneller is en zo weinig mogelijk laten blijken dat ze je hebben gezien.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Phydomir
  • Laatst online: 18:57

Phydomir

Dennis

Chakotay schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:02:
Maar waarom heeft het ding een capuchon? :P
Handig als het regent. Dan wordt je haar niet nat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Phydomir schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Handig als het regent. Dan wordt je haar niet nat.
Heb jij ook zo'n helm die niet waterdicht is? :P

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Van de andere kant, als ik nu afstap en mijn helm afdoe kan ik die capuchon op doen, hoef ik ook niet met zo een plat helm kapsel rond te lopen. (8>

Net als mijn rij instructeur altijd rond liep met zijn C3 scheiding als hij dat ding af trok.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:17:
Van de andere kant, als ik nu afstap en mijn helm afdoe kan ik die capuchon op doen, hoef ik ook niet met zo een plat helm kapsel rond te lopen. (8>

Net als mijn rij instructeur altijd rond liep met zijn C3 scheiding als hij dat ding af trok.
Heh, dat is bij mijn S1 en vooral de nieuwe R1 ook leuk inderdaad, helemaal als je hem op nat haar zet. 3 mooie dikke strepen erin als het weer af gaat :P

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37

bakvis

Tweakers.Nerd

Gister d'r achter gekomen hoe ver mijn SV 650 komt op een tank benzine! Na 313.5 km was de peut op en kon ik 400 meter lopen naar het dichtstbijzijnde tankstation! Na 16.24 liter zat de tank weer vol en konden we weer brommen! Een ruime 1 op 19,3 vind ik niet slecht!

Nu nog wel een ander punt, mijn jas schuurt constant tegen de tank en dit geeft doffe plekken op de lak. Weet iemand een goed adresje voor tankpads? Of is het advies kies een leuke op ebay!?

Mijn Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had er een van eBay die niet zo goed plakte. Kijk dus wel even goed welke je koopt als je er een laat versturen uit China ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 11-07-2013 17:16 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37

bakvis

Tweakers.Nerd

TheZeroorez schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:15:
Ik had er een van eBay die niet zo goed plakte. Kijk dus wel even goed welke je koopt als je er een laat versturen uit China ;)
Dat is exact mijn zorg! Misschien maar eens naar de Suzuki dealer tuffen in Afferden (GLD)

Mijn Specs

• -tom-562
  • Laatst online: 20:36

-tom-562

Oliesjeik

steveman schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:26:
:Y
Ik rij ook vaak 's avonds door de weeks wat rondjes met gasten uit m'n regio via MF. Leuke is dat we bijna allemaal dezelfde leeftijd hebben en ook bijna allemaal SS of dikke nakeds hebben (alhoewel er dan natuurlijk ook een hoop 'wie-heeft-de-langste'-actie's zijn en een hoop haantjesgedrag :P)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 07:33:
Mischien kun je een sloop RT met weinig kms vinden waar je zo een unit uit kan halen voor weinig.
Kun je de kosten mischien laag houden (neem aan dat je niet te veel geld wilt uitgeven aan de reparatie)
Nou...ik wil volgend jaar niet wéér met een kapotte koppeling zitten. Het ding is verder nog prima. Ik geloof dat ik iets van €300 mag neertellen voor een volledige koppeling. Voor arbeidsloon maakt het niets uit, dus voor die paar tientjes die ik dan bespaar heb ik liever meteen een goeie erin. Dat bankstel is dan wel oud en lelijk, maar hij valt nog lang niet uit elkaar. En ik heb boxers gezien met 2-300.000 op de klok, dus dan zie ik het meer als een investering. Ik heb toch geen plannen om een andere te kopen. Ik heb vooralsnog minder problemen met dit ding dan menig nieuwe R1200 bezitter... Eigenlijk helemaal geen problemen, die koppeling gaat gewoon een keer, da's slijtage.

• Alexji
  • Laatst online: 28-12 17:17
-tom-562 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:25:
[...]
(alhoewel er dan natuurlijk ook een hoop 'wie-heeft-de-langste'-actie's zijn en een hoop haantjesgedrag :P)
Dat viel me trouwens bij de vorige GoT motorrit ook op, iemand had wat vrienden meegenomen (ook allemaal supersports) die later ook afhaakten. Gedroegen zich nogal jammerlijk, vlak langs vrouwen rijden op de dijk en doen alsof je ze op de kont slaat (die schrokken zich kapot) en toen het niet snel genoeg ging net doen alsof ze de motor moesten aanduwen. Zat me echt kapot te ergeren aan die gast.

[ Voor 6% gewijzigd door Alexji op 11-07-2013 22:08 ]

• Exigence
  • Laatst online: 22:04

Exigence

dnkroz

Zondag de 21e zijn er geen vrienden toegestaan (tenzij vrouwelijk en in leer ) :+

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Kan ik mij nog aanmelden voor de rit? Heb me destijds niet ingeschreven omdat ik wel keek of ik op de uiteindelijk besloten datum zou kunnen. En rustig maar, ik heb geen supersport en ben geen uitslover :P
Ik rijd een Suzuki GS500. Maar ik kan me ook best voorstellen dat ik te laat ben.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_O- er zat 7 jaar tussen maar dezelfde flitspaal bij Wassenaar heb me weer te pakken voor hetzelfde bedrag _O- *O* :)F

And it goes BRAAAAAPP!

• XBL

XBL

Ik moet nog steeds een ritje gaan doen met minder bekenden. Ik ben niet zo'n klootzak/haantje op de motor en vind het schijt irritant als iemand met 80 je voorbij komt sjeesen op een dijkje als je daar normaal fietst oid (zeker met kinderen :/), dus ben ook reuze benieuwd hoe de MF-knakkers waarmee ik in een whatsapp-groepje hang zijn ;).

• Exigence

Exigence

dnkroz

Tropicc schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:47:
Kan ik mij nog aanmelden voor de rit? Heb me destijds niet ingeschreven omdat ik wel keek of ik op de uiteindelijk besloten datum zou kunnen. En rustig maar, ik heb geen supersport en ben geen uitslover :P
Ik rijd een Suzuki GS500. Maar ik kan me ook best voorstellen dat ik te laat ben.
Je bent van harte welkom zondag de 21e om 09:30 op het parkeerterrein van de McDonalds in Heerenveen :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:32

Youk

Volvo For Life

Denk niet dat ik ga komen, 283 km enkel om aan het vertrekpunt te komen. Net iets te veel van het goede. :+

Volvo Classic Club Belgium

• Tropicc
Exigence schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:32:
[...]

Je bent van harte welkom zondag de 21e om 09:30 op het parkeerterrein van de McDonalds in Heerenveen :)
Mooi :) heb me ook even aangemeld op de meetingmanager.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:09

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Helaas kan ik niet mee. Ik heb dinsdag 16 juli mijn AVB examen en op 20 augustus pas mijn AVD examen. En o ja... ook nog geen eigen motor ;) Volgens mij rijden jullie nog wel bij mij door 't dorp.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54

Phreak

KTM SuperDuke

Ik zorg wel dat ik er ben om 09:30.
Deze week maar ff een mooie binnendoor route zoeken richting Heerenveen.

Blyatifull

• DarkChylde
  • Laatst online: 23-12 16:24
Exigence schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:30:
Zondag de 21e zijn er geen vrienden toegestaan (tenzij vrouwelijk en in leer ) :+
serieus? Had een vriend van me meegevraagd. Wel in leer, maar is echt geen vrouw.
En niet echt een haantje :+

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ROFLASTC schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:59:
_O- er zat 7 jaar tussen maar dezelfde flitspaal bij Wassenaar heb me weer te pakken voor hetzelfde bedrag _O- *O* :)F
Dus je reed nu 10x zo langzaam als 7 jaar terug?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ricepuppet
Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:20:
[...]

Fok et :)

Heb 'em toch besteld. Hij was bij Ghostbikes in de aanbieding voor 87 euro inc. verzendkosten :o

Wel de witte kleur in L, de rest van de kleuren waren in L al uitverkocht.

[afbeelding]

Alhoewel de helm zelf wat kuren heeft - zoals de voorkinbeugel die niet stevig is b.v. en geen chin curtain - kon ik hem niet laten liggen voor deze prijs.

FOK 'ET.
Gisteren binnen gehad, uitgepakt en direct getest.

Pro's;

- Design. Ik voel me net Master Chief (Halo)
- Het zicht tijdens rijden is fenomenaal. Onbegrijplijk dat dit nooit eerder zo gedaan is. Je ziet alles 50% beter dan een conventionele helm.
- Gebruiksgemak. Knoppen zijn makkelijk bereikbaar, ondanks de review van Webbikeworld.
- Materiaalgebruik is classy

Cons;

- Windruis. Ik heb zacht tot hard (120km/h) gereden en het is bij 100 of meer best rumourig. Hier zijn oordopjes dan wel weer handig.
- De stickers aan de achterkant van de helm. Ik vond ze lelijk, heb ze ook direct weggefohned. Er zat een verschrikkelijke op van de Britse motorbond. Dat was een zegelsticker die maar moeilijk los ging.

Ik heb niet vele constructies geprobeerd - alleen de Enduro versie, maar dat ging prima.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, Lorenzo is in de FP2 voor Duitsland weer gevallen, en heeft zijn mooie titanium plaat gebogen :X

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:19:
[...]

Gisteren binnen gehad, uitgepakt en direct getest.

Pro's;

- Design. Ik voel me net Master Chief (Halo)
- Het zicht tijdens rijden is fenomenaal. Onbegrijplijk dat dit nooit eerder zo gedaan is. Je ziet alles 50% beter dan een conventionele helm.
- Gebruiksgemak. Knoppen zijn makkelijk bereikbaar, ondanks de review van Webbikeworld.
- Materiaalgebruik is classy

Cons;

- Windruis. Ik heb zacht tot hard (120km/h) gereden en het is bij 100 of meer best rumourig. Hier zijn oordopjes dan wel weer handig.
- De stickers aan de achterkant van de helm. Ik vond ze lelijk, heb ze ook direct weggefohned. Er zat een verschrikkelijke op van de Britse motorbond. Dat was een zegelsticker die maar moeilijk los ging.

Ik heb niet vele constructies geprobeerd - alleen de Enduro versie, maar dat ging prima.
Valt hij klein of groot?

• Ricepuppet
Maat L, 59-60. Ik heb blijkbaar een modaal hoofd want hij past mij perfect.

• Exigence

Exigence

dnkroz

DarkChylde schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:39:
[...]

serieus? Had een vriend van me meegevraagd. Wel in leer, maar is echt geen vrouw.
En niet echt een haantje :+
Geintje natuurlijk ;)

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:49:
Hm, Lorenzo is in de FP2 voor Duitsland weer gevallen, en heeft zijn mooie titanium plaat gebogen :X
Zwaaaar k.u.t.

heb je al een 3voudige breuk met titanium plaat en 8 bouten om die op zijn plek te houden.
ga je op je gezicht en buig je die plaat (bouten zijn nog ok)

dus weer naar operatie kamer....

bagger, want Lorenzo´s stijl is heerlijk om te zien.
ach ja, dan maar "vamos Marquez" _/-\o_

Overigens net men motor weer opgehaald bij de garage
Grote beurt (62K km) €278.35.
inclusief rechtbuigen van rempedaal en nieuw knipperlicht glaasje (een of andere kloot viool heeft men motor omgeduwd op het werk)
dacht dat men ketting tandwiel set ook vervangen moest worden, maar die kan nog wel 10K km mee

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:02 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat?! Arme donder zeg :/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Verwijderd

Ok, die Jorian Pornowhatshisname is goed met een motor. (kan een ollie met een motor, doe ik hem nooit van mijn leven na)

Maar deze kerel (5m33s) maakt bijna een salto _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 00:19 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O2prLmp.jpg

Brrr

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fillempie!

"when I pass a little scooter, I blast it with me hooter" Priceless!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heeft er iemand ervaring met Shark helmen?
Ik overweeg deze te bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/5080d4ff20cef3c937e4f1af9a7e4fce/k/0/k07-he4623-kyw-1.jpg

Maar voor een kleine 350€ wil ik wel weten of het iets is :P

De Nederbelg !

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Leuke print, maar een helm moet je gewoon passen in de winkel. Elk merk/type heeft een bepaalde pasvorm voor een bepaald type hoofd. Daarbij moet je ook even kijken naar de buitenschalen. Sommige merken hebben enkel 3 buitenschalen voor al hun helmmaten xs-xxxl. Meestal krijg je met een geintegreerd zonnevisier ook automatisch een grotere buitenschaal.
Zoals HJC heeft per 2 maten 1 buitenschaal geloof ik. Ik heb nu zelf de HCJ RPHA 10 plus

Maar dan matzwart
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.fast-serve.net/cdn/mcentral/HJC-RPHA-10-Plus-Lorenzo-Replica-2013_700_600_4EOUJ.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 13-07-2013 13:10 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ghostrider schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:07:
Leuke print, maar een helm moet je gewoon passen in de winkel. Elk merk/type heeft een bepaalde pasvorm voor een bepaald type hoofd. Daarbij moet je ook even kijken naar de buitenschalen. Sommige merken hebben enkel 3 buitenschalen voor al hun helmmaten xs-xxxl. Meestal krijg je met een geintegreerd zonnevisier ook automatisch een grotere buitenschaal.
Zoals HJC heeft per 2 maten 1 buitenschaal geloof ik. Ik heb nu zelf de HCJ RPHA 10 plus

Maar dan matzwart
[afbeelding]
Ik heb in een winkel dezelfde helm op gehad, maar in een andere kleur stelling. En deze zat wel goed.

De Nederbelg !

• Ricepuppet
Jellabie schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:50:

[afbeelding]

Voordat je begint te bestellen; HALT.

Ik heb deze helm van de week in een webshop (volgens mij een Duitse) gezien voor iets van 160 euro. Vraag me niet welke, ik zit ook niet achter mn PC. Ook kost hij bij bv Motorkledingwinkel volgens mij een stuk goedkoper dan 350e.

• -tom-562
  • Laatst online: 20:36

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:07:

Maar dan matzwart
[afbeelding]
Wat is het 'plus' verschil t.o.v. de normale RPHA 10? :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ook een leuke manier om tegen de uitgaven aan motorkleding/bescherming aan te kijken:

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:57:
[...]

Wat is het 'plus' verschil t.o.v. de normale RPHA 10? :P
Das het nieuwe type.

Asus Zenbook i7 256gb

• Tropicc
Jellabie schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:50:

[afbeelding]

Hier bijvoorbeeld voor 209€. Ik zou hem dan wel in een Louis winkel gaan passen (zitten er wel een paar net over de grens) want die duitse maten vertrouw ik niet meer (weet niet of het ook voor helmen geldt maar kleding valt echt huge uit).
Pagina: 1 ... 490 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.