Het is natuurlijk wel zo dat een motor al weinig breedte heeft om links en rechts te onderscheiden. Als je dat nog eens gaat beperken door de lichten bijna in het midden te zetten maakt dat de boel niet direct duidelijker.ROFLASTC schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:44:
Kennis van mij klaagde ooit daar ook over dat ze niet te zien waren ofzo. Euhm ,je zag ze toch? Ik heb hem iig niet horen klagen dat een motor "ineens" rechts of linksaf ging.
Ik had mijn motor aangeboden bij ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl, eens kijken wat er van kwam:
Ik werd vanmiddag nog wel gebeld door iemand van dat bedrijf, dat hij het hoogste bod nu erg laag vond (daar was ik het uiteraard mee eens). Hij vroeg naar mijn richtprijs, aangezien ik die niet had ingevuld. Dus ik gaf aan dat ik afgelopen herfst een inruilprijs te horen kreeg van 2500 euro, nog zonder enige onderhandeling. Hij gaat zijn best doen om te kijken of hij er meer uit kan halen, kreeg ik te horen.
Ik vermoed dat het weinig zijn blijven en ik kan mij niet voorstellen dat mensen hun motor verkopen via die website. Iemand van hier had zijn motor daar aangeboden en kreeg een laag bedrag (Chakotay toch?), iemand anders die ik ken had ook een debiel laag bod gekregen. Zou er ooit een bod komen die wel normaal is?
450 euroOp basis van de door u verstrekte informatie hebben wij een koper voor uw SUZUKI SV 650 S. Dit erkende inkoopbedrijf wil uw motorfiets inkopen voor € 450,00 (indien het een zakelijke motorfiets betreft is dit bedrag inclusief BTW)
Ik werd vanmiddag nog wel gebeld door iemand van dat bedrijf, dat hij het hoogste bod nu erg laag vond (daar was ik het uiteraard mee eens). Hij vroeg naar mijn richtprijs, aangezien ik die niet had ingevuld. Dus ik gaf aan dat ik afgelopen herfst een inruilprijs te horen kreeg van 2500 euro, nog zonder enige onderhandeling. Hij gaat zijn best doen om te kijken of hij er meer uit kan halen, kreeg ik te horen.
Ik vermoed dat het weinig zijn blijven en ik kan mij niet voorstellen dat mensen hun motor verkopen via die website. Iemand van hier had zijn motor daar aangeboden en kreeg een laag bedrag (Chakotay toch?), iemand anders die ik ken had ook een debiel laag bod gekregen. Zou er ooit een bod komen die wel normaal is?
Ik ben benieuwd wat ze voor mijn motor-Dax geven, of moet ik dan geld bijleggen
Vaak bu'j te bang!
De rit is inderdaad zondag de 21e van juli (zondag over twee weken). De rit zal vertrekken vanaf het parkeerterrein van de McDonalds in Heerenveen en eindigt daar ook weerDarkChylde schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:10:
was er trouwens al een planning voor de motorrit van 21 juli? (hoe laat start enzo)
En zijn er meer die vanuit utrecht vertrekken?
Kunnen we met meer die kant op ;-)
Ik zal komend weekend (uiterlijk zondagavond) de route online zetten (voor Garmin)
He, dat is nog minder dan de mijne... Daar wouden ze 500 voor gevenTankiej schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:20:
Ik had mijn motor aangeboden bij ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl, eens kijken wat er van kwam:
[...]
450 euro
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En die van mij heeft minder dan de helft van het aantal km's van die van jou en is even oudChakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:01:
[...]
He, dat is nog minder dan de mijne... Daar wouden ze 500 voor geven(GSXR in het linkje hieronder)
Sja het knippertje moet wel te zien zijn maar LED is toch feller dan de lampjes uit de fabriek of begrijp ik dat verkeerd?Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:40:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat een motor al weinig breedte heeft om links en rechts te onderscheiden. Als je dat nog eens gaat beperken door de lichten bijna in het midden te zetten maakt dat de boel niet direct duidelijker.
And it goes BRAAAAAPP!
Nah niet helemaal waar. LED kan feller zijn (meestal niet het geval).ROFLASTC schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:53:
[...]
Sja het knippertje moet wel te zien zijn maar LED is toch feller dan de lampjes uit de fabriek of begrijp ik dat verkeerd?
De meeste led lampjes hebben een lager lichtopbrengst dan gloeilampjes van 10W.
Daarbij komt ook nog, LED lampjes zijn alleen goed waarneembaar (en het felst) als je er recht van voren inkijkt. Onder een hoek (dus als je de bocht aan het maken bent) is dat al een heel stuk minder.
Om die reden(en) heb ik dan ook nog gewoon normale knippers op m'n fiets (en het gedoe met weerstanden enzo
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
True that.
Ik heb ook LED knipperlichten op mijn motor, maar alleen perfect zichtbaar in het donker/schemer. Bij goed zonlicht zie je ze bijna niet knipperen.
Heb ze zelf vervangen, zit soms te twijfelen om mijn 'gewone' lampen terug te plaatsen.
Ik heb ook LED knipperlichten op mijn motor, maar alleen perfect zichtbaar in het donker/schemer. Bij goed zonlicht zie je ze bijna niet knipperen.
Heb ze zelf vervangen, zit soms te twijfelen om mijn 'gewone' lampen terug te plaatsen.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Hangt veel af van de reflector en de lens welke gebruikt worden, ook bij LED knipperlichten.Yellowneck schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:59:
[...]
Nah niet helemaal waar. LED kan feller zijn (meestal niet het geval).
De meeste led lampjes hebben een lager lichtopbrengst dan gloeilampjes van 10W.
Daarbij komt ook nog, LED lampjes zijn alleen goed waarneembaar (en het felst) als je er recht van voren inkijkt. Onder een hoek (dus als je de bocht aan het maken bent) is dat al een heel stuk minder.
Om die reden(en) heb ik dan ook nog gewoon normale knippers op m'n fiets (en het gedoe met weerstanden enzo)
Ik heb een setje (LED) knipperlichten van Kellermann op m'n fiets zitten en daar wil je onder geen enkele hoek direct in kijken.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo, de motor is gewassen en wel. Met die Vulcanet-doekies. Wat moet ik er van zeggen. Het zijn doekjes, geimpregneerd met 'iets'. Al me al kun je net zo goed een bus wd40 kopen en een paar oude doeken pakken.Of die Dasty-bende.
Mijn motor was echt vies vies, en dan heb je aan 2-3 doekjes echt niet genoeg. Eerder 20
Ik kan me voorstellen dat als ik de motor over 2 weken weer poets, ik er een stuk minder nodig heb. Met name de achterkant zat onder drie lagen vette bende.
Mijn motor was echt vies vies, en dan heb je aan 2-3 doekjes echt niet genoeg. Eerder 20
Kan je met 1 doekje heel je achterbrug doen? En met 1 doekje de velg van je achterband?
Nou de velg van mijn achterband zat zo vol rotzooi, dat ik dus meerdere doekjes nodig had. Zelfde voor achterbrug. Je krijgt het gros wel 'los' geveegd hoor, maar daarna blijf je het gewoon in de rondte smeren. Dus dan heb je een nieuwe doekje nodig. Zoals ik al zei, als je het wat vaker doet, kun je vast en zeker met minder uit de voeten en dan kan ik me goed voorstellen dat 1 doekje voor de achterste velg voldoende is.Serotonine schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:40:
Kan je met 1 doekje heel je achterbrug doen? En met 1 doekje de velg van je achterband?
Ik doe de hele motor inclusief velgen met 2 doekjes. Dus ik weet niet hoe vies jou was is/was en hoe jij poetst. Wel je velgen als laatst doen he
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Afgelopen dinsdag de grip puppies mogen ontvangen in een mooi doos (konden nog makkelijk een setje of 5 bij). Woensdag avond even de tijd genomen om ze op de motor te plaatsen. Eerst op maat snijden en dan over de handvaten trekken. Overal zegt men om dit te doen met een beetje water met afwasmiddel aan de binnenkant om makkelijker te schuiven. Heb het toch volledig droog gedaan. Viel nog best mee eigenlijk.
Ondertussen dus al 2 dagen mee rond gereden. Conclusie: had ik dit maar veel eerder gedaan. Zeker een aanrader voor iemand met grote handen. En ook het dempen van trillingen werkt super, nog geen last gehad van slapende handen.
Ondertussen dus al 2 dagen mee rond gereden. Conclusie: had ik dit maar veel eerder gedaan. Zeker een aanrader voor iemand met grote handen. En ook het dempen van trillingen werkt super, nog geen last gehad van slapende handen.
rode vfr800 of grijze peugeot 107 ben ik, 2x per dag
Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn ketting gesmeerd (rijd nog maar net, 2e hands motor).
Op aanraden van iemand heb ik "Bel-Ray Super Clean" gekocht. Ik had al gelezen dat je ketting er wit van wordt maar dat dit daarna weer verdwijnt. Ik heb de instructies nauwgezet opgevolgd:
- Angebracht op een warme ketting
- 20 minuten laten intrekken
Ik ben daarna 100m gaan rijden (straat uit en weer terug). Hierna viel het mij op dat het meeste witte spul al verdwenen was. De schakels zien er echter verdacht proper uit nu. Lijkt dit OK voor jullie? Ik heb namelijk geen ideee hoe het er hoort uit te zien
Op aanraden van iemand heb ik "Bel-Ray Super Clean" gekocht. Ik had al gelezen dat je ketting er wit van wordt maar dat dit daarna weer verdwijnt. Ik heb de instructies nauwgezet opgevolgd:
Ik ben daarna 100m gaan rijden (straat uit en weer terug). Hierna viel het mij op dat het meeste witte spul al verdwenen was. De schakels zien er echter verdacht proper uit nu. Lijkt dit OK voor jullie? Ik heb namelijk geen ideee hoe het er hoort uit te zien
Super Clean? Is dat geen schoonmaakmiddel? 
Maar de rolletjes zien er inderdaad redelijk snel weer schoon uit, dat is geeen probleem. Gezien de hoeveelheid wit spul die er nog op zit staat het ding prima in het vet. (en kan je binnenkort je achtervelg gaan poetsen
)
Ik zet zelf eens in de zoveel dagen de motor op de paddockstand / middenbok als ik thuis kom, draai terwijl ik de spuitbus op de ketting richt het achterwiel rond tot de hele ketting 2x rond geweest is en klaar. Niet meer dan een minuut werk, en het kan dan tot de volgende ochtend intrekken.
Maar de rolletjes zien er inderdaad redelijk snel weer schoon uit, dat is geeen probleem. Gezien de hoeveelheid wit spul die er nog op zit staat het ding prima in het vet. (en kan je binnenkort je achtervelg gaan poetsen
Ik zet zelf eens in de zoveel dagen de motor op de paddockstand / middenbok als ik thuis kom, draai terwijl ik de spuitbus op de ketting richt het achterwiel rond tot de hele ketting 2x rond geweest is en klaar. Niet meer dan een minuut werk, en het kan dan tot de volgende ochtend intrekken.
Bedankt voor de replyChakotay schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:06:
Super Clean? Is dat geen schoonmaakmiddel?
Maar de rolletjes zien er inderdaad redelijk snel weer schoon uit, dat is geeen probleem. Gezien de hoeveelheid wit spul die er nog op zit staat het ding prima in het vet. (en kan je binnenkort je achtervelg gaan poetsen)
Het gaat om dit spul: http://www.revzilla.com/p...ay-super-clean-chain-lube
Nu heb ik het spul maar overal gespoten.Is dit nodig of moet ik enkel op de rolletjes / zijkant mikken?- Repels dirt, sand, water and grit
- Long-lasting lubrication and anti-wear protection for chain and sprockets
- Tremendous film strength and anti-wear properties
- Leaves the chain looking factory fresh
Het beste is om de ketting in te sprayen na een rit, dus als de ketting op temperatuur is. Veelal wordt de binnenkant van de ketting genoemd als beste plek om de spuitbus op te richten. Waar de rode pijl heen wijst op onderstaande fotoWhiteDog schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:12:
[...]
Bedankt voor de replyHet klinkt inderdaad meer als een schonmaakmiddel.
Het gaat om dit spul: http://www.revzilla.com/p...ay-super-clean-chain-lube
[...]
Nu heb ik het spul maar overal gespoten.Is dit nodig of moet ik enkel op de rolletjes / zijkant mikken?
Voor alle hulp op de vorige pagina. Bedankt voor het meedenken, het is een Honda XL500R geworden. Lekker bruut apparaat =D En spullen meenemen gaat lukken heb ik al gezien, ik kan er vanalles opbinden =)
Zo, een maatje van mij kan ook weer een engeltje van zijn schouder tikken 
Hij was aan het rijden op het circuit van Zolder met zijn 2010 fireblade circuit geprepped.
Na de kanaalbocht [waar je tegen 180kmh uitkomt en hem nadien naar de 250 door trekt] kom je de biancabocht tegen, die is redelijk scherp naar rechts.
Dus hij komt eraan, hij voelt iets tegen zijn laars tikken maar nergens erg in, hij wilt aanremmen, remhendel weg
Dan kom je daar aan kakken tegen 250km om af te remmen naar 150 ofzo... geen hendel te vinden.
Alles dicht gooien met zijn achterrem, hij gaat rechtdoor het grind in... en legt hem tegen de grond met 30kmh.

Achteraf is hij gaan kijken bij andere personen die ook met dat merk en type remhendel aan het rijden waren, die waren ook allemaal aan het los komen. Lekker dan.
Hij was aan het rijden op het circuit van Zolder met zijn 2010 fireblade circuit geprepped.
Na de kanaalbocht [waar je tegen 180kmh uitkomt en hem nadien naar de 250 door trekt] kom je de biancabocht tegen, die is redelijk scherp naar rechts.
Dus hij komt eraan, hij voelt iets tegen zijn laars tikken maar nergens erg in, hij wilt aanremmen, remhendel weg
Dan kom je daar aan kakken tegen 250km om af te remmen naar 150 ofzo... geen hendel te vinden.
Alles dicht gooien met zijn achterrem, hij gaat rechtdoor het grind in... en legt hem tegen de grond met 30kmh.
Achteraf is hij gaan kijken bij andere personen die ook met dat merk en type remhendel aan het rijden waren, die waren ook allemaal aan het los komen. Lekker dan.
De Nederbelg !
Mss handig om te vertellen welk type remhendel het was
Maar hoe kan dat uberhaupt? Boutje verloren dan denk ik?
Vaak bu'j te bang!
Zal er straks eens achter horen 
Het zijn iig van die "val"hendels, die breken niet als je valt, die plooien met een scharniertje naar boven.
Van dat scharniertje is het boutje van verdwenen.
Het zijn iig van die "val"hendels, die breken niet als je valt, die plooien met een scharniertje naar boven.
Van dat scharniertje is het boutje van verdwenen.
De Nederbelg !
Bijna dood ervaring zal erg eng zijn geweest. Maar als je op zolder met 250 km/h aankomt en alleen je achterrem hebt. Ga je dit no way uitremmen tot aan de 30 km/h als je op het zelfde punt begint te remmen als anders. Wel eens alleen geprobeerd te remmen via de achterem? Dat remt gewoon simpel weg niet. Enig fijne aan de achterem is om je achterwiel te begeleiden met het remmen van de voorkant van de motorfiets.
Ik neem aan dat het een aftermarket remhendel was? Misschien zo'n nep pazzo remhendel? Ik rij uitsluitend met originele hendels. En na een crash of iets anders eerst goed controlleren of alles nog werkt. En of het niet lam is geworden en binnen de kortste keren afbreekt.
Ik neem aan dat het een aftermarket remhendel was? Misschien zo'n nep pazzo remhendel? Ik rij uitsluitend met originele hendels. En na een crash of iets anders eerst goed controlleren of alles nog werkt. En of het niet lam is geworden en binnen de kortste keren afbreekt.
Naja, of hoe snel je de bianca ingaat dan
ik kwam iig met mijn oude cbr 600 f2 tegen 160 die bocht uit en dan vol open.
Het was iig erg spannend
Het was iig erg spannend
De Nederbelg !
Ik heb nu op mijn SV imitatie Pazzo zitten uit China voor 40 euro. 3 weken terug toch maar een setje ASV hendels besteld die ik ieder moment hier verwacht. Die dingen uit China heb ik nu 2 jaar en heb er totaal geen problemen mee gehad, maar ga toch maar voor iets beters.
Dit. En voor zover ik weet gaat het ook echt alleen maar om de rubberen o- of x- ringetjes (wss o) in je ketting. Deze zitten aan beide kanten, tussen elke schakel. Dus daar om de zoveel tijd vet in spuiten (na een rit en dan kan je de volgende dag weer prima rijden). En als-ie echt super nasty wordt dan moet je em schoonmaken en opnieuw invetten (want anders ben je alleen maar vet op het vuil aan het spuiten).Tankiej schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:49:
[...]
Het beste is om de ketting in te sprayen na een rit, dus als de ketting op temperatuur is. Veelal wordt de binnenkant van de ketting genoemd als beste plek om de spuitbus op te richten. Waar de rode pijl heen wijst op onderstaande foto
Nice! Ik ben benieuwd!hugoarts schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:22:
Voor alle hulp op de vorige pagina. Bedankt voor het meedenken, het is een Honda XL500R geworden. Lekker bruut apparaat =D En spullen meenemen gaat lukken heb ik al gezien, ik kan er vanalles opbinden =)
Even een crosspost van MF:
Even een snel vraagje, ik heb gisteravond mijn Vstrom 1000 uit 2004 opgehaald. Nu krijg ik die topkoffer (standaard suzuki topkoffer) wel open, maar niet eraf. Hoe gaat dat in zijn werk?
Zag een draaiknopje aan de binnenkant met open, close. Maar geen idee welke combo ik nou moet doen, ik wil hem ook niet kapotdraaien ergens.
Het betreft zo een koffer:
Even een snel vraagje, ik heb gisteravond mijn Vstrom 1000 uit 2004 opgehaald. Nu krijg ik die topkoffer (standaard suzuki topkoffer) wel open, maar niet eraf. Hoe gaat dat in zijn werk?
Zag een draaiknopje aan de binnenkant met open, close. Maar geen idee welke combo ik nou moet doen, ik wil hem ook niet kapotdraaien ergens.
Het betreft zo een koffer:
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik heb bij mijn Givi topkoffer nog een extra knop onderaan waarmee ik hem los kan klikken, mits ik de sleutel erin heb zitten. Zoek naar zoiets dergelijks.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Even heel wat anders, recentelijk de Sena SMH10 aangeschaft (super ding verder), echter een klein probleempje:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een navigatie app op Android (of Windows Phone 7/8) die de turn-by-turn navigatie spraak via bluetooth doorstuurt. Echter dan niet via het A2DP kanaal maar via het mono kanaal (telefoon kanaal dus, oftewel HFP) omdat anders de intercom van de Sena SMH10 over de navigatieberichten gaat. Ik heb al van die prachtige tooltjes geprobeerd die dat door kunnen mappen, maar dan staat het mono kanaal (HFP) constant open en hoor je de intercom weer niet. Bestaat zoiets of kan ik maar beter een navigatiesysteem aanschaffen?
Ik ben eigenlijk opzoek naar een navigatie app op Android (of Windows Phone 7/8) die de turn-by-turn navigatie spraak via bluetooth doorstuurt. Echter dan niet via het A2DP kanaal maar via het mono kanaal (telefoon kanaal dus, oftewel HFP) omdat anders de intercom van de Sena SMH10 over de navigatieberichten gaat. Ik heb al van die prachtige tooltjes geprobeerd die dat door kunnen mappen, maar dan staat het mono kanaal (HFP) constant open en hoor je de intercom weer niet. Bestaat zoiets of kan ik maar beter een navigatiesysteem aanschaffen?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Whahahaha no way dat je 250 rijd daar en die scherp rechter met 180 hahahaha.Jellabie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:48:
Zo, een maatje van mij kan ook weer een engeltje van zijn schouder tikken
[ Voor 59% gewijzigd door Tylen op 08-07-2013 09:15 ]
@jellabie: auw, dat is naar
Ik ben erg benieuws welk merk hendeltjes dat was, ik rij zelf ook al tijden met goedkope opklaphendels uit Hong Kong, van The two wheels. Nou zijn die van mij gelukkig nog nooit met 250 kph uit elkaar gedonderd 
Even geleden riep ik trouwens iets over mijn killswitch op de RSV, welke nooit gewerkt heeft... Vanmiddag maar eens nagekeken, blijkbaar had de vorige eigenaar het ding gewoon uitgeschakeld met een splitpen in de stekker. Die vent had iets tegen onderbrekingsschakelaars blijkbaar, de sidestand-switch lag er ook al af toen ik hem kocht
Even geleden riep ik trouwens iets over mijn killswitch op de RSV, welke nooit gewerkt heeft... Vanmiddag maar eens nagekeken, blijkbaar had de vorige eigenaar het ding gewoon uitgeschakeld met een splitpen in de stekker. Die vent had iets tegen onderbrekingsschakelaars blijkbaar, de sidestand-switch lag er ook al af toen ik hem kocht
Zo, net een ijsje wezen halen bij de plaatselijke ijssalon met m'n motor-Dax. Wanneer weet je als je motor teveel geluid produceert? Ik ben er achter, namelijk als er een autoalarm afgaat als je langs rijdt
Vaak bu'j te bang!
Gewoon bij de Wibra Dasty ontvetter halen. Ketting nat maken, Dasty erover, 1 min intrekken, afspuiten. Alles klaar. Daarna ff in de nieuwe smeer en gaan met die banaan.WhiteDog schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:01:
Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn ketting gesmeerd (rijd nog maar net, 2e hands motor).
[afbeelding]
Al dat merkspul doet nop altijd onder voor Dasty
/edit
ps; ik vind dat je ketting er trouwens maar smerig uitziet. Blijft wel veel troep plakken zo.
Mijn tip: koop pro oiler setje. Eenmalige investering, maar je kan met een ketting makkelijk 75.000km rijden (plus hij blijft mooi schoon). Permanente smering met zo'n setje. Alsof het je distributieketting is
[ Voor 13% gewijzigd door Loona35 op 06-07-2013 21:52 ]
Waarom zou je je ketting willen ontvetten? Lijkt me niet echt ok met O-ring kettingen enzo?
Vaak bu'j te bang!
Kunnen ze wel hebben hoor. Waarom ontvetten? Als ie smerig is, anders niet natuurlijk. Dus onder zand en troep.-tom-562 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:49:
Waarom zou je je ketting willen ontvetten? Lijkt me niet echt ok met O-ring kettingen enzo?
Ik heb in de 6 jaar dag ik motorrij nog nooit een ketting schoongemaakt, en ze gaan altijd tussen de 30 en 40k kilometer mee hier... En daarin zien ze flink wat troep en pekel
Vriendelijke GoTters, heb een raar geluid met mijn motor. Hopelijk hebben jullie een idee wat het is.
Filmpje met geluid:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cWrD5uQyFdw"]YouTube: Honda CB500 mysterieus geluid[/video]
Beschrijving:
Van 0-12 seconden en rond 52 sec heel kort voor het einde is gefluit te horen. Let niet op beeld want filmpje is opgenomen met moto op standaard en telefoon op tank. Bij het begin van het filmpje loopt hij stationair in zijn 1, ik schakel een paar keer op en dan weer terug. Het geluid wordt vaak harder bij terugschakelen bijv in 2, en afremmen op de motor. geluid speelt op (veel) verschillende snelheden, meerdere versnellingen, en gaat niet weg bij een ingetrokken koppeling, uitgezet contact, of versnellingsbak in neutraal. Bij deze laatste twee situaties was de motor dus uit. Bij stationair in neutraal meestal niet te horen. Is sowieso ook niet altijd aanwezig, misschien 40% van de tijd. Lijkt niet van een wiel af te komen maar van of rond het blok. De garage heeft dit "vogeltjesgeluid" nog nooit gehoord en begon al over een nieuw blok omdat de arbeidskosten van het onderzoeken van de oorzaak van het geluid hoog zullen zijn, waarschijnlijk hoger dan bij een nieuw blok.
Ze raadden aan om niet morgen op vakantie naar Luxemburg te gaan met de motor. Erg jammer.
Iemand een idee wat dit is? Ik denk zelf iets in de transmissie. Wat dus ook meedraait in neutraal en bij motor uit.
Filmpje met geluid:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cWrD5uQyFdw"]YouTube: Honda CB500 mysterieus geluid[/video]
Beschrijving:
Van 0-12 seconden en rond 52 sec heel kort voor het einde is gefluit te horen. Let niet op beeld want filmpje is opgenomen met moto op standaard en telefoon op tank. Bij het begin van het filmpje loopt hij stationair in zijn 1, ik schakel een paar keer op en dan weer terug. Het geluid wordt vaak harder bij terugschakelen bijv in 2, en afremmen op de motor. geluid speelt op (veel) verschillende snelheden, meerdere versnellingen, en gaat niet weg bij een ingetrokken koppeling, uitgezet contact, of versnellingsbak in neutraal. Bij deze laatste twee situaties was de motor dus uit. Bij stationair in neutraal meestal niet te horen. Is sowieso ook niet altijd aanwezig, misschien 40% van de tijd. Lijkt niet van een wiel af te komen maar van of rond het blok. De garage heeft dit "vogeltjesgeluid" nog nooit gehoord en begon al over een nieuw blok omdat de arbeidskosten van het onderzoeken van de oorzaak van het geluid hoog zullen zijn, waarschijnlijk hoger dan bij een nieuw blok.
Ze raadden aan om niet morgen op vakantie naar Luxemburg te gaan met de motor. Erg jammer.
Iemand een idee wat dit is? Ik denk zelf iets in de transmissie. Wat dus ook meedraait in neutraal en bij motor uit.
Wat bedoel je dat het geluid ook blijft terwijl de motor uit is? Dan draait er helemaal niets meer...
Ik bedoel dat als je 40 rijd en contact uit zet ( op een rustige weg natuurlijk), dan rijd je langzaam zachter. Geluid is er dan nog steeds. Ook als je hem dan met contact weer aan maar motor nog uit in neutraal zet.Chakotay schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:25:
Wat bedoel je dat het geluid ook blijft terwijl de motor uit is? Dan draait er helemaal niets meer...
Je moet geen remreiniger oid gebruiken, want dan gaan je O-ringen naar de klote (drogen ze volledig uit). Maar met WD40 (of namaak) of Dasty (zelf nooit gebruikt) oid blijven je O-ringen vettig, maar gaat het vuil wel weg.-tom-562 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:49:
Misschien de nokkenasketting(spanner)?t0mmiiiii schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:23:
Vriendelijke GoTters, heb een raar geluid met mijn motor. Hopelijk hebben jullie een idee wat het is.
Filmpje met geluid:
[video]
Beschrijving:
Verwijderd
Geen Dasty op je ketting! Is een zware ontvetter, en droogt je O-ringen dus ook zo uit.XBL schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:31:
[...]
Je moet geen remreiniger oid gebruiken, want dan gaan je O-ringen naar de klote (drogen ze volledig uit). Maar met WD40 (of namaak) of Dasty (zelf nooit gebruikt) oid blijven je O-ringen vettig, maar gaat het vuil wel weg.
Gewoon diesel of WD40
Het geluidje klinkt qua frequentie als iets wat bij de uitgaande as in de buurt zit, dat klopt ook met je omschrijving.
Ik zou het als eerste gokken op een slechte schakel in de ketting of een rot tandwiel, is het dat niet dan zou het een lagertje in de uitgaande as kunnen zijn.
Wanneer het echt stuk gaat is dan maar de vraag, dat kan nog heel lang duren.
Het nadeel is dat als het stuk gaat je een risico (niet groot) loopt dat de bak vast slaat en dat is niet echt prettig
Maar ik vermoed dat je voor die tijd gewaarschuwd wordt met helse geluiden uit het blok waardoor je de motor liever stil zet
Simpelste manier van zoeken; haal het kapje voor het voortandwiel dr even af en ga daar eens zoeken, draai bijvoorbeeld het achterwiel rond en voel of er ergens een zwaar punt in zit of dat je de ketting of het tandwiel een rare beweging ziet maken.
Ik zou het als eerste gokken op een slechte schakel in de ketting of een rot tandwiel, is het dat niet dan zou het een lagertje in de uitgaande as kunnen zijn.
Het nadeel is dat als het stuk gaat je een risico (niet groot) loopt dat de bak vast slaat en dat is niet echt prettig
Maar ik vermoed dat je voor die tijd gewaarschuwd wordt met helse geluiden uit het blok waardoor je de motor liever stil zet
Simpelste manier van zoeken; haal het kapje voor het voortandwiel dr even af en ga daar eens zoeken, draai bijvoorbeeld het achterwiel rond en voel of er ergens een zwaar punt in zit of dat je de ketting of het tandwiel een rare beweging ziet maken.
leeg
Donderdag avond eens gekeken wat het gerammel aan mijn motor is. Ik dacht een los hitteschild, maar bij nadere inspectie bleek het uitlaatspruitstuk te rammelen. Balen natuurlijk want ik wilde vrijdag met de motor richting de alpen. Ik zag de bui al hangen dat alles er onder uit moest om deze weer te lassen. Gelukkig bleek alleen een bout iets los te zijn gerammelt. 15 minuten werk 
Nu vanuit de alpen.

Gisteren een rondje grimsel, susten, gottard (oud en nieuw) en nufenenpas gedaan. Op de foto links de oude gottard en rechts de nieuwe.
Nu vanuit de alpen.

Gisteren een rondje grimsel, susten, gottard (oud en nieuw) en nufenenpas gedaan. Op de foto links de oude gottard en rechts de nieuwe.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik wil weer terug
vorig jaar o.a. exact dat rondje gereden
Vaak bu'j te bang!
Vanochtend/begin middag even een ruime 90 Mijl op een shoppertje (Honda GTX 650 NightHawk) gereden, aparte ervaring maar was bést wel lachen voor een keer en ik heb met dan ook Pri-Ma vermaakt 
50CC. méér dan dat ding waarmee ik me normaal pleeg voort te bewegen, maareh... The Dreams of Power
Wel grappig dat mensen op een terras je aanspreken met de vraag of je laarzen (onder een textiele pak waarbij de broek ook nog eens óver de laars viel maar wat ik normaal eigenlijk nóóit draag) niet een beetje té zijn.... Berik GP-X met titanium sliders op zo'n fiets is schijnbaar niet "de bedoeling"..... Maar wát is dan wél de bedoeling
50CC. méér dan dat ding waarmee ik me normaal pleeg voort te bewegen, maareh... The Dreams of Power
Wel grappig dat mensen op een terras je aanspreken met de vraag of je laarzen (onder een textiele pak waarbij de broek ook nog eens óver de laars viel maar wat ik normaal eigenlijk nóóit draag) niet een beetje té zijn.... Berik GP-X met titanium sliders op zo'n fiets is schijnbaar niet "de bedoeling"..... Maar wát is dan wél de bedoeling
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 07-07-2013 15:33 ]
* DinX mompelt. Wil dit jaar ook weer een week op vakantie maar zit er financieel niet in nu.-tom-562 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:24:
Ik wil weer terugvorig jaar o.a. exact dat rondje gereden
Blijven wachten op het geld voor de verzekering voor volgend jaar dan ... (die reis gaat wel alles goedmaken
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Is dat verhaaltje nou nog niet af gehandeld, DinX?
Gewoon wachten nu. Kan maanden duren met een buitenlander.
Maarja, als ik in m'n recht ben kan ik een droomreis maken
We zullen maar wat geduld hebben dan zeker
[ Voor 50% gewijzigd door DinX op 07-07-2013 15:57 ]
Pff, ik heb een jaar of 2 moeten wachten totdat ik alles had. Maar toen ik alles had;DinX schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:45:
Gewoon wachten nu. Kan maanden duren met een buitenlander.
Voor mij wordt het heel wat minder luxe dan
Hilton op Bora bora is ook geen straf en lijkt er wel wat op
Ik kreeg dan ook een smak geld ~8000
Omdat mijn voertuig total was, al mijn kleding + inhoud verscheurd en twee jaar revalidatie omdat beiden kniebanden gescheurd waren.
Plus, ik had een van de beste letselschade bedrijven die het voor mij opnamen en die er echt, alles uitgeperst hadden bij de tegenpartij.
Dit was Baliwimmel_1 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:29:
Hilton op Bora bora is ook geen straf en lijkt er wel wat op
[ Voor 17% gewijzigd door Ricepuppet op 07-07-2013 16:31 ]
Mja, voor mij zou het een goeie 6000 euro worden als ik 100% in m'n recht ben.
8K aan lire's ... Daar doe je 't gewoon vanRicepuppet schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:30:
[...]
Ik kreeg dan ook een smak geld ~8000![]()
Omdat mijn voertuig total was, al mijn kleding + inhoud verscheurd en twee jaar revalidatie omdat beiden kniebanden gescheurd waren.
Plus, ik had een van de beste letselschade bedrijven die het voor mij opnamen en die er echt, alles uitgeperst hadden bij de tegenpartij.
[...]
Dit was Bali
Kan je ook goed van op vakantie gaan hoor. Voor mij was het een hele opluchting om na twee jaar een verlossend antwoord te krijgen; dat ik in mijn recht stond en niks fout had gedaan en dat de tegenpartij 100% schuld te wijten was.DinX schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:33:
Mja, voor mij zou het een goeie 6000 euro worden als ik 100% in m'n recht ben.
Het geld - in euro's
In de Himalaya is niet zoveel luxe, maar je hebt er wel veel geld voor nodigRicepuppet schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:56:
[...]
Kan je ook goed van op vakantie gaan hoor. Voor mij was het een hele opluchting om na twee jaar een verlossend antwoord te krijgen; dat ik in mijn recht stond en niks fout had gedaan en dat de tegenpartij 100% schuld te wijten was.
Het geld - in euro's- was een extra bonus.
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 07-07-2013 16:59 ]
Thanks voor suggestie. Ketting is incl voor- en achtertandwiel al vervangen. Lagertje zou heel goed kunnen.4x2 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:05:
Het geluidje klinkt qua frequentie als iets wat bij de uitgaande as in de buurt zit, dat klopt ook met je omschrijving.
Iemand anders een idee waar dit geluid vandaan kan komen?: YouTube: Honda CB500 mysterieus geluid
Ketting en kettingwielen vervangen is een beetje zinloos om dít geluidje weg te kunnen krijgen lijkt me.... Je fiets staat stil op het moment dat je 't geluid hoort 
Ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar de lagers van de uitgaande as van je bak (of 't big-end).
Ik zou als ik jou was eens gaan kijken naar de lagers van de uitgaande as van je bak (of 't big-end).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-07-2013 17:43 ]
Ik zou trouwens ook eens naar een andere garage gaan met het probleem. Voor hetzelfde geld heeft een andere garage dit probleem wel eens aan de hand gehad en herkent het geluid wél.
Wegmisbruiken of thuisblijven
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
NietesVerwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:22:
2 cilinder rijders, dat is tuig. ALLEMAAL
Vooral met 650cc en meer
Proven GUILTY... Ik heb me op een (4-Cyl). 650 CC vanochtend écht moeten uitleven om die 600CC (én 675CC) dingen vóór te kunnen blijven 
Time of my life @ Terras
Time of my life @ Terras
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 07-07-2013 19:39 ]
Hadden jullie de motoren niet wat netter op een rijtje kunnen zetten?PilatuS schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:07:
Vandaag een lekker ritje gehad met wat gasten van MF.
[afbeelding]
Ik heb ook een mooi rondje gereden met gasten van MF vandaag, alleen dan aan de andere kant van Utrecht
Beetje spelen moet kunnen toch ?
Het was veel te heet om tijd te besteden aan ze netjes neer zettenTankiej schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:46:
[...]
Hadden jullie de motoren niet wat netter op een rijtje kunnen zetten?
Ik heb ook een mooi rondje gereden met gasten van MF vandaag, alleen dan aan de andere kant van Utrecht
Op de manier zoals zij de motoren neergezet hadden kon de andere groep (waar ik bij zat) de motoren er zo tussen zetten. Wij waren wat later, groep was plots gesplitst (hullie gingen links)Tankiej schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:46:
[...]
Hadden jullie de motoren niet wat netter op een rijtje kunnen zetten?
Mooie rit gehad, 470KM verder waarvan ~200 met de groep gereden
Oh, dit was een foto met de halve groep?pin_point schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:00:
[...]
Op de manier zoals zij de motoren neergezet hadden kon de andere groep (waar ik bij zat) de motoren er zo tussen zetten. Wij waren wat later, groep was plots gesplitst (hullie gingen links)
Mooie rit gehad, 470KM verder waarvan ~200 met de groep gereden
Ik las er al iets over ja, jammer dat jullie rit ook op deze dag was. Ik had al een andere rit gepland, anders was ik ook wel meegegaan met m'n twin
Toen de rest van de groep de motor erbij gezet had was het helemaal een zooitje, maar het paste wel
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 07-07-2013 21:04 ]
Inmiddels een week vakantie en een lege batterij 
Dat ding is echt voor woon-werk
Dat ding is echt voor woon-werk
Ketting is een maand geleden vervangen omdat deze versleten was, niet voor dit geluid. Thanks voor de tip.wimmel_1 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:15:
Ketting en kettingwielen vervangen is een beetje zinloos om dít geluidje weg te kunnen krijgen lijkt me.... Je fiets staat stil op het moment dat je 't geluid hoort
Heb de route voor zondag de 21e vanavond even afgemaakt (226 kilometer):

Helaas moeten we een stukje door Leeuwarden, maar er omheen rijden is minstens zo saai.
De route (voor Garmin) is te downloaden vanaf de onderstaande link
https://www.dropbox.com/s/yo9ft9hxpii5crs/GoT%20Lauwersmeerroute%20v1.0.gpx
Startpunt: McDonalds Heerenveen
Starttijd: 09:30

Helaas moeten we een stukje door Leeuwarden, maar er omheen rijden is minstens zo saai.
Startpunt: McDonalds Heerenveen
Starttijd: 09:30
[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 08-07-2013 18:51 ]
Is dit een VRO-Sportief?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Hm, ik was even vergeten dat de 650GS zijn voetstepjes wat lager heeft zitten... Ik reed net in z'n 1 een haakse linkerbocht door, met mijn voet alvast onder de schakelpook om naar 2 te kunnen gaan na de bocht.
Halverwege de bocht raak ik met mijn voet de grond en schiet het ding in neutraal
Voortaan maar weer gewoon netjes met mijn tenen op het binnenste steppie dus.
Halverwege de bocht raak ik met mijn voet de grond en schiet het ding in neutraal
Whahaha lekker hoor.
Schakel patroon omdraaien
Schakel patroon omdraaien
Begin punt? Ik zie dat de route door mijn woonplaats gaat in ieder gevalExigence schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:52:
Heb de route voor zondag de 21e vanavond even afgemaakt (226 kilometer):
[afbeelding]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Een vraag. Ik heb interesse om met deze warme dagen een Motocross helm aan te schaffen met goggles op mijn TDM 900.
Rijd dat lekker? Iemand ervaring ermee?
Als iemand zonder ervaring met cross-speelgoed:
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n setup boven een 'normaal' vizier en evt interne zonneklep?
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n setup boven een 'normaal' vizier en evt interne zonneklep?
Is vooral makkelijker schoon te houden tijdens een "wet" race in 't zand/klei/blubber
Die klep op de helm vangt wel serieus wat wind, niet te onderschatten.Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:06:
Een vraag. Ik heb interesse om met deze warme dagen een Motocross helm aan te schaffen met goggles op mijn TDM 900.
[afbeelding]
Mijn pa had zo'n helmen gekocht vroeger en vond dat reteirritant van zodra we wat snelheid namen.
Kom weer even iets van me laten horen....
Moet je wel je geluid aanzetten, anders hoor je het niet.
/droge modus off
Anyway, ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met stompgrips, en hoe die ervaring dan is. Ik merk zelf namelijk dat ik óf wel heel hard mijn best moet doen om niet te hard op mijn polsen te leunen, door me heel erg te focussen op mijn benen klemmen, maar dat houd ik niet erg lang vol (zeg, half uur-uur), óf ik let er dus niet op waardoor ik na 20 minuten tintelingen krijg in mijn pols.
Nu zag ik dus stompgrips voorbij komen, en volgens mij is het de bedoeling van die dingen om meer grip te geven tussen de tank en je benen zodat je dus minder hoeft te klemmen. Kan ik op zich wel inkomen want met een leren of textiel broek zul je best wel meer grip hebben op rubber'ish spul dan een gladde tank
Maar nu dus de vraag, heeft iemand ervaring met die dingen?
/droge modus off
Anyway, ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met stompgrips, en hoe die ervaring dan is. Ik merk zelf namelijk dat ik óf wel heel hard mijn best moet doen om niet te hard op mijn polsen te leunen, door me heel erg te focussen op mijn benen klemmen, maar dat houd ik niet erg lang vol (zeg, half uur-uur), óf ik let er dus niet op waardoor ik na 20 minuten tintelingen krijg in mijn pols.
Nu zag ik dus stompgrips voorbij komen, en volgens mij is het de bedoeling van die dingen om meer grip te geven tussen de tank en je benen zodat je dus minder hoeft te klemmen. Kan ik op zich wel inkomen want met een leren of textiel broek zul je best wel meer grip hebben op rubber'ish spul dan een gladde tank
https://freight.associates
Ik heb ze op mijn GSX-R zitten, bevalt prima. Het is een rubberen plaat met allemaal uitstekende bolletjes erop, waarop vooral leer erg veel grip heeft. Tijdens het aanremmen hoef ik nog maar licht met mijn knieën te klemmen om ze op hun plek te houden en gewicht van mijn polsen te halenDaffie schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:00:
/droge modus off
Met ruim zittend textiel werkt het minder goed, omdat de broek dan wel op zijn plek tegen de tank blijft, maar je knie binnenin de broek kan gaan glijden.
Je hebt van verschillende merken een soort hybride helm. Kan je zelf ombouwen.Ricepuppet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:06:
[afbeelding]
Bijvoorbeeld de HJC IS-Multi ToCity
neem een icon varian die zijn
@apache
nee was gewoon circuit dagje maar kreeg wel begeleiding/les
[ Voor 22% gewijzigd door joshje op 08-07-2013 12:57 ]
Die HJC is flimsey als f*.Serotonine schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
[...]
Je hebt van verschillende merken een soort hybride helm. Kan je zelf ombouwen.
[afbeelding]
Lees de review maar eens na op Web Bike World.
Prijzig bro. Vind ze wel mooi though. Ik zocht eigenlijk naar een nieuwe Icon helm; mijn vorige Icon helm is in 2008 overleden tijdens een valpartij. Maar die prijzen van Icon, pfff.. toen vond ik het nog wel leuk om ~300 euro uit te geven. Tegenwoordig andere prio'sjoshje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:52:
[afbeelding]
neem een icon varian die zijn
@apache
nee was gewoon circuit dagje maar kreeg wel begeleiding/les
Ik heb het nog niet op mijn motor zitten maar ga dit wel doen. Ik sprak gisteren iemand met een SV die het een wereld van verschill vond.Daffie schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:00:
/droge modus off
Fok etSerotonine schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
[...]
Je hebt van verschillende merken een soort hybride helm. Kan je zelf ombouwen.
[afbeelding]
Heb 'em toch besteld. Hij was bij Ghostbikes in de aanbieding voor 87 euro inc. verzendkosten
Wel de witte kleur in L, de rest van de kleuren waren in L al uitverkocht.

Alhoewel de helm zelf wat kuren heeft - zoals de voorkinbeugel die niet stevig is b.v. en geen chin curtain - kon ik hem niet laten liggen voor deze prijs.
FOK 'ET.
[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 09-07-2013 09:00 ]
Voor 87 kun je er geen buil aan vallen. En als het ding toch kut zit, bagger is, kun je hem altijd voor een duo-passagier gebruiken 
Je zegt dat je tegenwoordig andere prioriteiten hebt, maar is in leven blijven niet prioriteit nummer 1? Wat mij betreft hoort daar een goede helm bij. Eentje die lekker zit en niet afleidt als je langer dan 10 minuten op de motor zit.
Je zegt dat je tegenwoordig andere prioriteiten hebt, maar is in leven blijven niet prioriteit nummer 1? Wat mij betreft hoort daar een goede helm bij. Eentje die lekker zit en niet afleidt als je langer dan 10 minuten op de motor zit.
Ik vind 300 euro voor een helm eigenlijk meer de lage middenklasse... Ik heb met moeite voor €350 een Schuberth R1 in mijn maat kunnen vinden. Een nieuwe helm in die klasse kost normaal meer tussen de €400 - €600 en dan kun je makkelijk nog hoger gaan.
Daarom. 87 euro is niks. Link 87 euro voor geïnteresseerden.Marc Rademaker schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:59:
Voor 87 kun je er geen buil aan vallen. En als het ding toch kut zit, bagger is, kun je hem altijd voor een duo-passagier gebruiken
Hij is zelfs in NL 230 euro.
Die HJC is niet 'de beste helm', maar ik spreek uit ervaring dat je ook met goedkopere helmen kan overleven; ik ben al drie keer gevallen met helmen van 40-160-280 euro.
Alledrie hebben ze mijn hoofd goed beschermd. Ik ben van mening dat prijs eigenlijk geen rol speelt bij een helm (ok, je moet geen tweedehands helm van 10 euro kopen via Marktplaats) maar dat de meeste helmen echt wel kwaliteit bieden.
Enige wat - naar mijn mening - het prijsverschil maakt is comfort, kwaliteit van de gebruikte materialen en design.
[ Voor 11% gewijzigd door Ricepuppet op 08-07-2013 18:34 ]
Startpunt McDonalds Heerenveen.Phyxion schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:13:
[...]
Begin punt? Ik zie dat de route door mijn woonplaats gaat in ieder geval
Heb mijn post aangepast
Sinds kort zjn er van die "airbag" vesten die je kan kopen, zoals die van Clover, is er iemand die enig idee heeft of dit meer is dan een gimmick? Ze zijn best prijzig, maar de crash videos vind ik niet overtuigend. Plus ze zijn oerlelijk.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
ik kan mee als maar voor 17.00 thuis ben (rond Apeldoorn)Exigence schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Startpunt McDonalds Heerenveen.
Heb mijn post aangepast
Dit topic is gesloten.
![]()