Dat klopt. Maar een garage wil ook geld verdienen, aan een APK keuring alleen zullen ze dat waarschijnlijk niet doen. Je bent een x tijd je monteur kwijt voor een simpele kleuring, waar hij ook gewoon voor het normale loon kan sleutelen aan een fiets.ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:31:
[...]
Er zijn ongetwijfeld mensen die geen benul hebben van de notie dat de olie in je voorvork ook "op" raakt in de zin dat het niet of niet meer zo goed werkt. Maar en dan? Een APK kijkt alleen naar de veiligheidspunten: remmen bandjes benzine lekken ja nee en type goedkeuring voor de belasting etc.
Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat een APK keurpoppetje iets verder gaat kijken dan alleen dat, en ook aangeeft wat er niet goed is aan de fietst, zodat dat eventueel vervangen kan worden. Zo verdien je wel geld aan die keuring EN (en dat vind ik nog belangrijker) maak je mensen bewuster over de staat van hun fietst
Ik ben ook geen voor of tegenstander van de APK. Want de reden waarom die ingevoerd wordt klopt inderdaad niet. Maar het mensen waarschuwen voor de staat van hun fiets vind ik wel een voordeel.Voorstander zijn voor een APK om dergelijke dingen is onhandig want dan worden -en- mensen nodeloos lastig gevallen -en- de dingen waar jij je zorgen om maakt worden als nog niet aangepakt. (want de apk kost al genoeg geld.
Loop voor de gein eens een rondje door Delft. Misschien niet helemaal representatief door de hoeveelheid studenten, maar de staat waar sommige motorfietsen in verkeren is echt belachelijk. (en dan heb ik het niet over het uiterlijk)ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:31:
In een motorzaak zie je dat dus niet want daar komen mensen m laten fixen. Het zou hier -moeten- gaan om mensen die dat dus niet doen, vind die maar eens.
[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 02-07-2013 15:38 ]
No signature required.