Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 488 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.563 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:31:
[...]

Er zijn ongetwijfeld mensen die geen benul hebben van de notie dat de olie in je voorvork ook "op" raakt in de zin dat het niet of niet meer zo goed werkt. Maar en dan? Een APK kijkt alleen naar de veiligheidspunten: remmen bandjes benzine lekken ja nee en type goedkeuring voor de belasting etc.
Dat klopt. Maar een garage wil ook geld verdienen, aan een APK keuring alleen zullen ze dat waarschijnlijk niet doen. Je bent een x tijd je monteur kwijt voor een simpele kleuring, waar hij ook gewoon voor het normale loon kan sleutelen aan een fiets.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat een APK keurpoppetje iets verder gaat kijken dan alleen dat, en ook aangeeft wat er niet goed is aan de fietst, zodat dat eventueel vervangen kan worden. Zo verdien je wel geld aan die keuring EN (en dat vind ik nog belangrijker) maak je mensen bewuster over de staat van hun fietst
Voorstander zijn voor een APK om dergelijke dingen is onhandig want dan worden -en- mensen nodeloos lastig gevallen -en- de dingen waar jij je zorgen om maakt worden als nog niet aangepakt. (want de apk kost al genoeg geld.
Ik ben ook geen voor of tegenstander van de APK. Want de reden waarom die ingevoerd wordt klopt inderdaad niet. Maar het mensen waarschuwen voor de staat van hun fiets vind ik wel een voordeel.
ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:31:

In een motorzaak zie je dat dus niet want daar komen mensen m laten fixen. Het zou hier -moeten- gaan om mensen die dat dus niet doen, vind die maar eens.
Loop voor de gein eens een rondje door Delft. Misschien niet helemaal representatief door de hoeveelheid studenten, maar de staat waar sommige motorfietsen in verkeren is echt belachelijk. (en dan heb ik het niet over het uiterlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 02-07-2013 15:38 ]

No signature required.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Senor Sjon schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:34:
Ik ga liever uit van de bewezen statistiek dan onderbuiken en motordealers if you don't mind.

Voor die paar 1000km per jaar is het wel dure hobby aan het worden.
120 euro MRB
80 euro APK
360 euro AR verzekering (inclusief 21% verzekeringsBTW...)
Dat is al 560 euro zonder een km te rijden of onderhoud te plegen. Oftewel 47 euro per maand. Ik heb er veel plezier van, maar dit kan zomaar de exit van één van de twee motoren betekenen (die van mijn vrouw natuurlijk. :P)
Pff..ik las dit.. en ik dacht verrek.. hij heeft gelijk. In mijn geval dan wel 800 euro aan AR verzekering.
Dat is dus bij mij al minimaal 1000 euro aan vaste kosten per jaar .. :'(
Zoveel geld... dus bij deze heb ik besloten....dat ik niet meer ga rijden. 8)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

* DinX pleit voor gewoon meer controle op straat.

Wat voor nut heeft het om APK te doen als er kerels bij zijn die een setje zachte banden er op een paar weekends doorheen jagen. Dan mag je in mei die banden controleren, dan zijn ze in de zomer toch alweer op.

Hetzelfde met bijvoorbeeld open uitlaten. Ik heb er niks tegen maar het moet wel beschaafd blijven. Zo is er in de buurt ook een kerel die je elke ochtend om half 8 al 2 minuten op voorhand hoort aankomen met z'n herriepijp. APK ? Geen probleem, originele demper erop (of dB killer erin) en klaar. 5 minuten werk en het weer in de oude staat en terug.

En zo zijn er veel dingen op te noemen.

Wat ik wel weet is dat de gemiddelde motorrijder z'n motor meer dan goed in orde heeft. Toch op de dingen waarbij z'n veiligheid er 100% vanaf hangt (remmen, banden, ...). Laat dat nu net de dingen zijn waar ze voornamelijk op zouden controleren.

Qua controle zelf maakt het mij geen bal uit. Mijn motor krijgt mooi z'n beurt binnen de 500-1000km dat het nodig is en vaak nog eentje ertussen in voor remmen/banden. Wat me wel uitmaakt is dat het weer een dag vrij nemen is elk jaar of elke 2 jaar om iets te laten controleren wat ik al weet dat goed gaat zijn.

Wat wel een groot verschil is is dat de keuring hier in België door de overheid zelf gebeurt (DIV). Dat is toch wat meer onafhankelijk dan het gemiddelde keurstation in Nederland die óók garage zijn. Makkelijk om iets af te keuren zodat je het even bij hun laat herstellen ...

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 02-07-2013 15:44 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ga liever uit van de bewezen statistiek dan onderbuiken en motordealers if you don't mind.
Dat idd want ook de motorzaken schieten zichzelf ermee in de voet. De drang om ook andermans brommers in puike staat te onderhouden is wdb tekenend voor de mentaliteit die overheerst: het moet goed zijn anders weggooien.

Maar goed, ik weet ook zeker dat een hoop van mijn "collegas" niet weten wat goede zorg voor clienten inhoudt als ik weer eens hoor over een falende begeleiding ed. maar als ik even doorvraag dan zit de vork toch wat subtieler in de steel.

Iemand die ,onderweg naar Assen, met een lekke schraper rijdt zou het zomaar gefixed kunnen hebben op de camping want: stuk is kut en het gebeurde helaas onderweg...

And it goes BRAAAAAPP!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Emissie/dB zal er ook wel aankomen. Los van de verlichting nog overigens. Rest van de techniek is redelijk simpel namelijk.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12 11:09
Dat voordeel is mij geen 80 euro verplichte winkelnering waard. Het is een administratieve last van tenminste 1.2 miljard voor EU-burgers. En aangezien een aantal landen het al hebben, zullen die wel niet meetellen...

@yellowneck.
Ik ben een mooiweerrijder. En laat dat nou erg zeldzaam zijn de laatste paar jaar in het weekend.
MRB heb ik al van 60 naar 120 zien gaan.
Verzekering heb ik aangepast door de dekking te verlagen
APK is gewoon zonde geld.

Aangezien vrouwlief zwanger is, hebben we haar motor al geschorst. Met de oude MRB dacht ik daar niet eens aan, maar het is gewoon voordelig geworden om hem van ~november tot maart te schorsen (5x10=50 euro, minus 20 euro kosten). Toch weer een tank benzine. :P

De APK is gewoon de installatie van een bedieningspaneel met stelknoppen. Daar kan steeds harder aan gedraaid worden totdat je motor afgekeurd wordt op obligate eisen (lees 'herstel' is duurder dan restwaarde).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12 21:59
Als die apk 2 tientjes kost als je je motor toch wegbrengt voor een beurtje heb ik daar geen problemen mee, maar als je een jaar misschien geen beurt laat doen, en APK is jaarlijks(?) en je bent er wel meer dan 2 tientjes voor kwijt, dan is het niet meer leuk :(

En wat houden ze aan qua "nieuwigheid", een auto hoeft de eerste 4 jaar geen APK......
Ik heb het idee dat een motor wel langer dan 4 jaar zonder APK kan :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

-tom-562

Oliesjeik

Willem schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:45:
Emissie/dB zal er ook wel aankomen. Los van de verlichting nog overigens. Rest van de techniek is redelijk simpel namelijk.
dB denk ik niet, wordt bij auto's ook niet naar gekeken. Emissie-eisen kan nog leuk worden met die oude carburateurfietsen :P

Vaak bu'j te bang!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Denk dat in nu al af moet haken :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
-tom-562 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:11:
[...]

dB denk ik niet, wordt bij auto's ook niet naar gekeken. Emissie-eisen kan nog leuk worden met die oude carburateurfietsen :P
Oude carburateurfietsen? Hoe oud moet een motor zijn voor hij daar onder valt? Mijn motor heeft nog een carburateur en is 'pas' 10 jaar, dat vind ik niet oud :+

In tegenstelling tot auto's zijn carburateurs bij motoren natuurlijk ook veel langer gebruikt. Ik denk niet dat ze zulke strenge eisen kunnen stellen als bij auto's op dat punt :o

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12 11:42
martinusz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:53:

En wat houden ze aan qua "nieuwigheid", een auto hoeft de eerste 4 jaar geen APK......
Ik heb het idee dat een motor wel langer dan 4 jaar zonder APK kan :)
Er zijn motoren die na 10 jaar 10k km hebben gelopen.
Er zijn motoren die per jaar meer dan 10k km lopen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12 21:59
Serotonine schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Er zijn motoren die na 10 jaar 10k km hebben gelopen.
Er zijn motoren die per jaar meer dan 10k km lopen.
True :) maar dat is bij auto's ook met die 4 jaar regeling.
Ik race er in 4 jaar 125-200 K er doorheen zonder APK, als mijn vriendin een nieuwe auto zou hebben zou die in 4 jaar nog geen 40K hebben gereden.

Heb het idee dat de APK van auto's ook nog wel langer zou mogen worden uitgesteld gezien de vooruitgang van auto's. Onderhoud aan de zaken die belast worden door veel km's te rijden zitten als het goed is in je beurtjes die je geeft bij de x aantal kilometers. (tenzij je die ook allemaal overslaat)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Mijn motor heeft injectie en wordt niet meer gemaakt omdat Suzuki niet meer aan de eisen kon voldoen :P

Verwijderd

ben toevallig vorige week weg geweest voor APK.

Kosten 21€ en een paar centen.
Daarvoor word gekeken naar

Db (max 91db bij 5000 toeren)
Emisie normen
Alle verlichting
Vering voor en achter
Remkracht
banden (profiel en of het de fabriek voorgeschreven maten zijn)
ketting tandwielen.
remblokken.
olie lekken
en algemene inspectie rondom de motor waar naar bijzonder heden word gekeken.
valschades en dergelijke

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:37:
[...]
Ik zie het woord water niet voorkomen in zijn post. Natmaken met lampenolie, lampenolie is vochtig dus je maakt het nat daarmee? :+
Verkeerd gelezen. Blijft staan dat lampenolie an sich al genoemd wordt als reinigingsmiddel, dus of de reinigende werking (op hele vieze velgen bv) nou door dat doekje komt of door de lampenolie blijft onduidelijk.
Overigens heb ik de laatste keer speciale velgenreiniger geprobeerd, gekregen van een kennis die het had staan en niet gebruikte. Nu weet ik ook waarom, dat spul werkt voor geen meter. Ik kan net zo goed met alleen water schoonmaken dan met dat spul :')
Ik gebruik voortaan wel weer Dasty of lampenolie!
Die velgenreiniger werkte bij mij wel degelijk, maar mijn velgen waren ultra vies. Die velgenreiniger heeft een hoop narigheid weggehaald, maar niet alles. Ik had er een 2de keer mee kunnen doen, maar ik had ook brillo liggen, en daar lukte het ook goed mee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
[...]

Oude auto's zonder catalysator hebben andere eisen aan de emissie dan een moderne diesel bijvoorbeeld, die helemaal propvol met milieumeuk zit. Dus zoiets zal ook wel gelden voor motoren. Mijn motor is 10 jaar oud en heeft ook nog carbs, werkt prima :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Yellowneck schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:51:
[...]

Wow.lekkere prijs voor die Contour Roam 2. Wil nog wel ff inhaken op jouw statement helft van de prijs, dat klopt, maar ook andere kwaliteit.

De Contour Roam 2 is het best te vergelijken met de Drift HD (1080p). Dan is het prijsverschil slechts een tientje. De Drift HD heeft dan als grote voordelen
- verwijderbare accu
- laden terwijl je em gebruikt
- scherm
- mic-uitgang
- (betere beeldkwaliteit over het algemeen)
Ik heb een side-by-side van de Drift HD en de Drift HD Ghost gekeken en daarbij waren de kleuren echt heel maf. De Drift HD had veel meer geel (of groen oid), waardoor alles er lekker zomers uit zag maar dus wel vertekend. Als ik kleurencorrectie wil, doe ik dat liever zelf. De Contour Roam 2 daarentegen had dat niet, die zag er 'normaal' uit (naast een Drift HD Ghost).

Maar los van bovenstaande (wat ook kan komen door een foutieve camera of rare instelling), is de Drift HD niet standaard waterdicht (enkel weatherproof). Dus voor lol in het zwembad/watersport moet je een onderwaterkast erbij nemen en niet vergeten mee te nemen. Voor mij is dat wel een ding, want ik wil die camera meer gebruiken dan enkel op m'n helm geplakt.

• Tankiej
mphilipp schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:41:
[...]

Verkeerd gelezen. Blijft staan dat lampenolie an sich al genoemd wordt als reinigingsmiddel, dus of de reinigende werking (op hele vieze velgen bv) nou door dat doekje komt of door de lampenolie blijft onduidelijk.
Ik denk (pin me er niet op vast) dat DECOY een standaard huis-tuin-keuken doekje gebruikte en niet zo'n speciaal Vulcandinges. Zo wel dan zou het inderdaad wat onzinnig zijn om er dan nog lampenolie op te gooien :o
[...]

Die velgenreiniger werkte bij mij wel degelijk, maar mijn velgen waren ultra vies. Die velgenreiniger heeft een hoop narigheid weggehaald, maar niet alles. Ik had er een 2de keer mee kunnen doen, maar ik had ook brillo liggen, en daar lukte het ook goed mee.
Het ligt natuurlijk ook aan de velgenreiniger, ze zijn vast niet allemaal hetzelfde. Die ik heb gekregen lijkt verdacht veel op fles autoshampoo die ik bij de Action vandaan heb, dus ik gok dat die velgenreiniger ook daar vandaan komt. Hoewel dat natuurlijk niet zegt dat het niet goed is, werkt het in mijn geval niet :+

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tankiej schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:19:
[...]

Ik denk (pin me er niet op vast) dat DECOY een standaard huis-tuin-keuken doekje gebruikte en niet zo'n speciaal Vulcandinges. Zo wel dan zou het inderdaad wat onzinnig zijn om er dan nog lampenolie op te gooien :o
oud t shirt dat zijn taak als kledingstuk al een tijdje volbracht had :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het ging ff hard, zag jouw reactie ff niet ;)
M3rcury schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:36:

Dat klopt. Maar een garage wil ook geld verdienen, aan een APK keuring alleen zullen ze dat waarschijnlijk niet doen. Je bent een x tijd je monteur kwijt voor een simpele kleuring, waar hij ook gewoon voor het normale loon kan sleutelen aan een fiets.
Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat een APK keurpoppetje iets verder gaat kijken dan alleen dat, en ook aangeeft wat er niet goed is aan de fietst, zodat dat eventueel vervangen kan worden. Zo verdien je wel geld aan die keuring EN (en dat vind ik nog belangrijker) maak je mensen bewuster over de staat van hun fietst
Heeft de garage er dan geen direct belang bij? Als het ervan komt dat een ander persoon langskomt of dat motorrijders straks op een APK keuringstation moet gaan staan dan wordt het verhaal een tikkie anders.
Ik ben ook geen voor of tegenstander van de APK. Want de reden waarom die ingevoerd wordt klopt inderdaad niet. Maar het mensen waarschuwen voor de staat van hun fiets vind ik wel een voordeel.
Loop voor de gein eens een rondje door Delft. Misschien niet helemaal representatief door de hoeveelheid studenten, maar de staat waar sommige motorfietsen in verkeren is echt belachelijk. (en dan heb ik het niet over het uiterlijk)
Ik woon nog in de straat waar jij mij toen, 2 jaar geleden alweer, kwam halen voor dat ritje. In de stalling waar de mijne staat stond een stuk verderop (niet in het motorrijders deel) een motor waar op een bepaalde dag ineens de inhoud van het carter onder lag, de olie dan. Stuk verderop in de straat staat een motor dag in dag uit buiten en er groeit onderhand gras onder. Weer een stuk verderop staan 2 range rovers, jaren 60 hoge offroad type, waar planten in groeien. Geen geintje als je naar binnen kijkt dan zie je de plantjes erin staan.

So what… mensen die zo’n ding kopen zonder over de consequenties nadenken hebben er uitsluitend zelf last van. De meesten krijgen het niet eens voormekaar om het ding weer aan de praat te krijgen, een APK of rijden op de weg halen ze niet en diegenen die het echt menen verzorgen het ding uiteindelijk tot in de puntjes. En nou komt het: Vooral motorrijders want die groep sloopt hooguit zich zelf met een brak voortuig. Vooralsnog hoop ik dat men zelf kan bepalen op welke wijze men het leven laat en tevens hebben ook gehandicapten een plaats in onze maatschappij… De olie boot bij mij in de stalling staat al 2 jaar in een hoek te niksen. Ben benieuwd of het ding nog van iemand is eigenlijk.
Wat een APK gaat veroorzaken, als het gaat om bewustzijn en verantwoordelijkheid is dat men er niet meer over na gaat denken want APK. APK gehaald, alles is goed. Zelfstandig onderhoud wordt minder en dat is diep triest. We kunnen het zelf, we doen het zelf en dat moet niet veranderen. Dat jij en anderen voor derden willen beslissen in hoeverre iemand diens motor onderhoud is raar. Het getuigt wel van de behoefte om alles goed geregeld te hebben maar een motorrijder heeft vooral zelf last van zijn keuzes en verder niemand.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Mijn motor heeft injectie en wordt niet meer gemaakt omdat Suzuki niet meer aan de eisen kon voldoen :P
Sadly, the SV1000's sales numbers never lived up to its performance, and the V-twin was discontinued in '07. But its fan base is still strong today.

Read more: http://www.sportrider.com...iewall.html#ixzz2XupHeMxn
Ik vrees dat dit ook meespeeld. Erg jammer, dikke twins lijken me altijd dikke pret, en als ie uit Japan komt heb je er ook nog eens lang lol van.

Over dikke twins gesproken...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_H5RONEQ-nk]

Al is die uitlaat net weer een beetje té luid naar mijn smaak om er altijd zo mee te rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 02-07-2013 20:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En ik ben een motor armer, mijn Suzuki GSX400X is zojuist opgehaald, t was toch mn eerste motor :/

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor die paar 1000km per jaar is het wel dure hobby aan het worden.
120 euro MRB
80 euro APK
360 euro AR verzekering (inclusief 21% verzekeringsBTW...)
Dat is al 560 euro zonder een km te rijden of onderhoud te plegen. Oftewel 47 euro per maand. Ik heb er veel plezier van, maar dit kan zomaar de exit van één van de twee motoren betekenen (die van mijn vrouw natuurlijk. :P)
Hier in de UK is al jaren APK/MOT voor motoren maar daar is het bedrag dat men er voor mag vragen wel aan een wettelijk maximum gebonden.
Ik heb de mijne net een verse MOT moeten geven en was £30 kwijt inclusief gratis herkeuring (ik dacht dat hij prima in orde was, maar net op die dag had achter knipper kuren, bleek dat de koplamp net te laag stond en de voorband waarvan ik wist dat hij vervangen moest worden wat toch net niet meer legaal).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DinX

DinX

Motormuis

En het APK voorstel is goedgekeurd met een heel erg krappe meerderheid ...

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Vandaag samen met een vriend wat gefilmd met zijn nieuwe Drift HD. We gaan zaterdag naar de Eifel en ik krijg morgen een Gopro, dus even wat geprobeerd. Dit is het resultaat van wat rondrijden en zoiets moet het voor de Eifel ook worden alleen dan met meer camerastandpunten en natuurlijk awesome wegen:

[video]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Senor Sjon schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
Dit soort dingen moet helemaal niet Europees geregeld worden.
Juist wel.

Die houding is nou juist het grote probleem in Europa. Steeds maar roepen dat dit en dat niet Europees geregeld moet worden is de grootste rem op de ontwikkeling die Europa moet laten worden wat het had moeten zijn. Alleen zien de tegenstanders alleen hun eigen agenda en (zoals het een goed politicus betaamt) interesseert de rest hen niet.

Er zijn in verschillende landen in de EU APK's. Maar in ieder land is het weer anders geregeld. Mensen uit Nederland krijgen in Oostenrijk bekeuringen omdat ze onrechtmatige zaken op hun motor hebben gemonteerd. In Duitsland mag je alleen goedgekeurde (voor jouw merk/type) accesoires monteren. In Nederland hebben we alleen APK voor auto's. Het zou fijn zijn als dat soort dingen geharmoniseerd worden, zodat we écht kunnen zeggen dat we Europa zijn. Maar ja, zolang opportunistische policiti Europa steeds als zondebok gebruiken en het gepeupel daar nog steeds in trapt, wordt het niets. Er wordt niets in 'Europa' besloten. Wij - de lidstaten - beslissen wat er gebeurt. Dat is hetzelfde als in onze landelijke politiek. Als je PvdA hebt gestemd, zul je zien dat niet alleen maar PvdA wetten worden ingevoerd, maar ook voorstellen van anderen, misschien wel de PVV. Bij stemming wordt dan bepaald of het al dan niet doorgaat. Zo gaat dan in Europa ook, alleen is daar vaak wel weer een veel sterkere lobby bezig. En die is érg sterk momenteel, want het is crisis en het gaat heel erg slecht met de garagebedrijven.

Maar ik moet inderdaad nog maar zien wat ervan terecht komt. Nederland ziet het niet zitten, dus het hele verhaal kan nog getraineerd worden. Er is nog niets besloten, dus het kan nog alle kanten op gaan. Ik zie die APK ook niet zitten, want mijn motor wordt helemaal niet dealer onderhouden. En ik ga 'm echt niet naar een dealer brengen voor een beurt icm een APK. Geen denken aan. Ik weet niet wat ze allemaal willen gaan checken, want daarmee wordt de prijs van zo'n check bepaald. Als het alleen banden, remmen, verlichting en ophanging (achterbrug, voorvork) is, kan het zonder de motor volledig te strippen. Want dat is een behoorlijke post voor de tupperware motoren. Je zou dan in 15min klaar kunnen zijn. Nog steeds geloof ik niet dat het aantal ongelukken dramatisch terug zal lopen bij ons, maar misschien bij die gekke Italianen wél...

Als het elke 2 jaar een kwestie van €25 is, kan ik het nog wegslikken. Maar veel meer moet het niet worden. En aangezien het de garagehouders zijn die dit op hun geweten hebben, via de lobby organisaties, heb ik nóg een reden erbij om NOOIT meer iets via een dealer te doen. En mijn accesoires ga ik ook maar zoveel mogelijk via internet bestellen. Bloeden zullen ze :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:57:
[...]

Juist wel.

Die houding is nou juist het grote probleem in Europa. Steeds maar roepen dat dit en dat niet Europees geregeld moet worden is de grootste rem op de ontwikkeling die Europa moet laten worden wat het had moeten zijn. Alleen zien de tegenstanders alleen hun eigen agenda en (zoals het een goed politicus betaamt) interesseert de rest hen niet.

Er zijn in verschillende landen in de EU APK's. Maar in ieder land is het weer anders geregeld. Mensen uit Nederland krijgen in Oostenrijk bekeuringen omdat ze onrechtmatige zaken op hun motor hebben gemonteerd. In Duitsland mag je alleen goedgekeurde (voor jouw merk/type) accesoires monteren. In Nederland hebben we alleen APK voor auto's. Het zou fijn zijn als dat soort dingen geharmoniseerd worden, zodat we écht kunnen zeggen dat we Europa zijn. Maar ja, zolang opportunistische policiti Europa steeds als zondebok gebruiken en het gepeupel daar nog steeds in trapt, wordt het niets. Er wordt niets in 'Europa' besloten. Wij - de lidstaten - beslissen wat er gebeurt. Dat is hetzelfde als in onze landelijke politiek. Als je PvdA hebt gestemd, zul je zien dat niet alleen maar PvdA wetten worden ingevoerd, maar ook voorstellen van anderen, misschien wel de PVV. Bij stemming wordt dan bepaald of het al dan niet doorgaat. Zo gaat dan in Europa ook, alleen is daar vaak wel weer een veel sterkere lobby bezig. En die is érg sterk momenteel, want het is crisis en het gaat heel erg slecht met de garagebedrijven.
Het uberhaupt hebben van een EU is niet het punt de mate waarin wel. Straatsburg en Brussel zijn 2 slechte ouders die volledige controle over hun kinderen willen waardoor die in alles beknot raken. Terwijl het in eerste instantie ging om (pedagogisch) veilig op te groeien met elkaar mag dat steeds minder. Er is geen wezenlijke reden om allerlei zaken te harmoniseren. In Zwitserland spreekt men vooralsnog een andere taal, harmoniseren? Je maakt van een fransoos geen nederlander... Dat men een blok moet vormen tegen de VS of China zal niemand erg vinden maar er is ooit geconcludeerd dat het openstellen van grenzen voor vrij verkeer ook automatisch effect moet hebben op naburige rechten zoals sociale zekerheid etc etc. En eigenlijk is er nog steeds geen EU. Duitsland en Frankrijk doen wat ze willen wanneer het hen uitkomt. De economisch zwakkere landen zijn nu de dupe van waar wij, de sterkere landen, ze zelf bij hebben gesleurd.
Het enige waar het in eerste instantie om ging was handelsbarrieres wegnemen, daar had het bij moeten blijven.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Harmoniseren betekent niet dat een Fransoos Engels moet praten. Wel een beetje nadenken aub.
Regels proberen gelijk te trekken over Europese landen is helemaal niet verkeerd. Als je alles echt goed volgt, merk je dat het juist het verzet is dat ervoor zorgt dat er vaak gedrochten uit komen. Precies zoals in de landelijke politiek, waar iedereen zijn plasje erover moet doen, al was het alleen maar om te laten zien dat ze ook invloed hebben. Uiteindelijk komt er een tandenloze tijger uit. Erg jammer, en natuurlijk geven dezelfde mensen die zich verzet hebben - en dus het gedrocht hebben helpen vormen - de EU er weer de schuld van dat het zo'n gedrocht is.

Als we een verenigd Europa willen, is het gelijktrekken van bepaalde zaken helemaal geen slecht idee. Want het idee van dat je overal heen kunt om te werken of zaken te doen wordt belemmerd door het verschil in regels. Dáárom is het goed dat die dingen zoveel mogelijk gelijk getrokken worden. Een munteenheid is niet voldoende.

Straks beginnen de opportunisten weer met de Anti-EU propoganda. Nederland uit de EU enzo. Allemaal opportunistisch geblaat. Nederland weer lekker op een eiland... Ja, daar gaan we echt de vruchten van plukken. Not.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 20:30
-tom-562 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:54:
En ik ben een motor armer, mijn Suzuki GSX400X is zojuist opgehaald, t was toch mn eerste motor :/
Sleutels teruggevonden?:)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Eens met wat mphilipp hierboven zegt over zijn motor; dat kan ik zelf ook wel nakijken, daar heb ik geen 'dealer' voor nodig.

Maar om het verhaal kort te houden; die APK komt er toch wel. We kunnen allemaal schreeuwen van niet in Nederland en dan word het hele gebeuren weer in de doofpot gestopt.

Voor een korte tijd. Binnen 10 jaar verwacht ik toch wel dat het ingevoerd is.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eddos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:40:
[...]

Sleutels teruggevonden?:)
Sleutels waren gevonden door iemand bij ons bij de flat, en afgegeven aan de huismeester _/-\o_

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:35:
Harmoniseren betekent niet dat een Fransoos Engels moet praten. Wel een beetje nadenken aub.
Regels proberen gelijk te trekken over Europese landen is helemaal niet verkeerd. Als je alles echt goed volgt, merk je dat het juist het verzet is dat ervoor zorgt dat er vaak gedrochten uit komen. Precies zoals in de landelijke politiek, waar iedereen zijn plasje erover moet doen, al was het alleen maar om te laten zien dat ze ook invloed hebben. Uiteindelijk komt er een tandenloze tijger uit. Erg jammer, en natuurlijk geven dezelfde mensen die zich verzet hebben - en dus het gedrocht hebben helpen vormen - de EU er weer de schuld van dat het zo'n gedrocht is.

Als we een verenigd Europa willen, is het gelijktrekken van bepaalde zaken helemaal geen slecht idee. Want het idee van dat je overal heen kunt om te werken of zaken te doen wordt belemmerd door het verschil in regels. Dáárom is het goed dat die dingen zoveel mogelijk gelijk getrokken worden. Een munteenheid is niet voldoende.

Straks beginnen de opportunisten weer met de Anti-EU propoganda. Nederland uit de EU enzo. Allemaal opportunistisch geblaat. Nederland weer lekker op een eiland... Ja, daar gaan we echt de vruchten van plukken. Not.
Ik kan prima nadenken hoor maar je daar maar geen zorgen om. "we" willen geen EU dus jouw verhaal is klaar. De tegenstanders vormen geen gedrocht want het ligt niet aan hun dat sommige dingen -toch- gedaan worden ondanks "nee" Er is geen aanleiding te denken dat het misgaat als we nergens aan mee doen. verscheidene landen in de EU doen wat ze willen ondanks dat ze zich verplicht hebben aan een 3% regelen en ze zitten er nog.

And it goes BRAAAAAPP!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12 17:46
Een vraag voor mensen die ooit in mijn situatie zijn geweest. :)

Nu heb ik een GSXR-750 SRAD en ben na een driekwart jaar klaar met spelen. Motor is nu te koop (Waarschuwing sluikreclame ;) - voor E1500) en wil een dual sport om lekker te chillen. Twijfel nu tussen een dual sport +/-300cc (lichte Suz DR, lichte Yammie XT) of eentje richting een zware dual sport (Transalp, Yam téneré +/-600cc). /3 <- bijzonder gave smiley

Het beste rijdt ie gewoon leuk en heeft ie grote fun-factor, maar kan ik er ook ver mee rijden en kan ik wat meenemen (koffers en shit). Wie zat in hetzelfde schuitje en wat is je resultaat? Ben bang dat de zwaardere te zwaar zijn om mee te beesten en de zware me de keel uithangen omdat ze me op termijn te weinig fun-factor zijn. :F

Bedankt alvast voor het meedenken! :)

• Yonni
  • Laatst online: 18-12 10:08
Kawasaki KLE 500 een mooie middenweg? Lichte motoren zijn leuk en erg onderschat. De discussie aangaande 'zware is je ware' wil ik niet aanwakkeren hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.pistoncar.com/images/kawasaki-kle-500-01.jpg

Oude type: http://link.marktplaats.nl/690233708
Nieuwe type (vind ik erg mooi gelijnd): http://link.marktplaats.nl/664611399

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Tropicc schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:41:
Vandaag samen met een vriend wat gefilmd met zijn nieuwe Drift HD. We gaan zaterdag naar de Eifel en ik krijg morgen een Gopro, dus even wat geprobeerd. Dit is het resultaat van wat rondrijden en zoiets moet het voor de Eifel ook worden alleen dan met meer camerastandpunten en natuurlijk awesome wegen:

[video]
Cool :). Alleen zou ik even je compressie checken, want dit ziet eruit als lage kwaliteit DivX ;). Zijn her en der wel wat tutorials over hoe je het beste op je computer een video kan exporteren zodat de compressie van YouTube er geen rotzooi van maakt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:08

Bommes

Capo del formaggio

Yonni schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:01:
Kawasaki KLE 500 een mooie middenweg? Lichte motoren zijn leuk en erg onderschat. De discussie aangaande 'zware is je ware' wil ik niet aanwakkeren hoor.

[afbeelding]

Oude type: http://link.marktplaats.nl/690233708
Nieuwe type (vind ik erg mooi gelijnd): http://link.marktplaats.nl/664611399
Dat is inderdaad een leuk ding zo een KLE, onderschat en voorzover ik begrijp een onverwoestbare 500cc motor (oudere type zeker).

Ik denk dat de vraag steller met iets van ongeveer 300cc net iets te weinig oempf heeft om wat zooi mee te nemen en op vakantie te gaan.
Sprak de 250cc rijder... :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Serotonine
hugoarts schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:12:
Een vraag voor mensen die ooit in mijn situatie zijn geweest. :)

Nu heb ik een GSXR-750 SRAD en ben na een driekwart jaar klaar met spelen. Motor is nu te koop (Waarschuwing sluikreclame ;) - voor E1500) en wil een dual sport om lekker te chillen. Twijfel nu tussen een dual sport +/-300cc (lichte Suz DR, lichte Yammie XT) of eentje richting een zware dual sport (Transalp, Yam téneré +/-600cc). /3 <- bijzonder gave smiley

Het beste rijdt ie gewoon leuk en heeft ie grote fun-factor, maar kan ik er ook ver mee rijden en kan ik wat meenemen (koffers en shit). Wie zat in hetzelfde schuitje en wat is je resultaat? Ben bang dat de zwaardere te zwaar zijn om mee te beesten en de zware me de keel uithangen omdat ze me op termijn te weinig fun-factor zijn. :F

Bedankt alvast voor het meedenken! :)
Zoals hierboven gezegd heb ik vorige week op de 660 tenere gereden.
Rijdt heerlijk en geluid is heerlijk. Had wel veel turbulentie vanwege het ruitje. Ook vond ik de 48 pk ff te weinig. Zn grote broer is dan meteen een log beest.
Als het ruitje eraf kan en een nieuwe koplamp zou ik zo mn Bandit inruilen.
Zit ook al stiekem te kijken naar een yamaha xt660x.

Lees ook deze eens:
http://www.motorfreaks.nl...rd-vergelijkingstest.html

• hugoarts
KLE toegevoegd aan de lijst! Dank u! :)

Ben overigens wel bereid compromissen te maken voor het touren, en meer fun te hebben voor algemeen gebruik. Liever een lange rit dan wat minder goed zitten of minder mee kunnen nemen, dan dat ik de gehele tijd minder lol heb en een te zwaar beest rijd.

Even de test lezen, dankjewel!

Oh! Moet overigens wel Kawa, Suz, Yammie of Honda zijn. Mag ook oud zijn, of liever zelfs ivm prijs. En klussen vind ik toch leuk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door hugoarts op 03-07-2013 12:59 ]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
XBL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Cool :). Alleen zou ik even je compressie checken, want dit ziet eruit als lage kwaliteit DivX ;). Zijn her en der wel wat tutorials over hoe je het beste op je computer een video kan exporteren zodat de compressie van YouTube er geen rotzooi van maakt.
Ah, oke. Ik heb het zelf niet ge-edit, maar zal het even doorgeven. Bedankt!

Verwijderd

Versys, ziet er een beetje verwijfd uit, maar op de straat (zou niet onverhard rijden met de motoren die er boven genoemd zijn) komt die machine echt goed tot zijn recht

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind de Versys er eerlijk gezegd beter uit zien als de Transalp en de KLE500. Lijkt me op straat (waar je voornamelijk rijdt) ook lekkerder rijden

Vaak bu'j te bang!

• hugoarts
Must is wel dat ie echt offroad kan. Tot richting crossen met compromissen. KLE500 machines vallen denk ik dan af. Dan maar met een dikke rugzak of provisorisch bepakking meenemen als dat een keertje moet. Kijk nu in de richting van XT500, Honda XL500R, Suz DR500, dat soort machines. Die KLE's gaan langzaam richting 180 kilo en is me te zwaar. Transalp, Teneré valt af.

De Versys is me te zeer een compromisfiets; heb ik geen trek in. Rijdt waarschijnlijk in vergelijk met mijn GSXR als een dweil op de weg en kan nog steeds niet offroad. Is ook nog zwaarder dan mijn huidige motor; no f*cking way ;) Maar bedankt voor het meedenken natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door hugoarts op 03-07-2013 14:33 ]

Verwijderd

dus je zoekt meer een cross motor waar straat verlichting op zit? Suzuki DRZ400 KTM 525EX of zo

of toch iets waar je lange afstanden mee kan rijden, maar dan niet meer dan 180kg?
BMW F800GS en Triumph Tiger 800XC vallen nog net binnen je eisen.

-edit- effe merken er bij gezet mocht je het niet weten met slechts de types

Overigens, ICON heeft weer iets leuks gedaan (doen ieder jaar leuke filmpjes maken, vorig jaar was het nog "to drift and swerve)

Waar onder andere deze in voorkomt
http://www.bikeexif.com/drift-motorcycle
(geen even terug toch over tandwielen, check dit achtertandwiel dan;) )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 18:37 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hugoarts schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:53:
KLE toegevoegd aan de lijst! Dank u! :)

Ben overigens wel bereid compromissen te maken voor het touren, en meer fun te hebben voor algemeen gebruik. Liever een lange rit dan wat minder goed zitten of minder mee kunnen nemen, dan dat ik de gehele tijd minder lol heb en een te zwaar beest rijd.

Even de test lezen, dankjewel!

Oh! Moet overigens wel Kawa, Suz, Yammie of Honda zijn. Mag ook oud zijn, of liever zelfs ivm prijs. En klussen vind ik toch leuk ;)
Voeg dan ook de KLE650 oftewel de Kawasaki Versys toe.
Volgens mij kan je de originele 2005 model tegenwoordig wel goedkoop krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://automotobounce.com/pics/1d/bc/Kawasaki-versys_72555.jpg
https://www.google.co.uk/...0CDcQsAQ&biw=1768&bih=974

Voor de oude BMW liefhebbers:
1993 K1100LT in metallic green with about 50k miles in good nick for the year.

Limited service history but runs very well, was thoroughly serviced by the previous owner (PM for more details) and has been serviced and looked after since. I've ridden it and it runs very nicely. Last time I rode out with my old man on Skye, I was doing a respectable pace when he wafted past on this doing 3 figures! So it goes well.

It also stops well, having had the ABS unit removed (saving 8kg) and replaced with a HEL braided line from master cylinder to front brakes.

The bike has a super comfy seat, panniers with inner bags and BMW top box, so is fully set up for touring in comfort.

The 'Secdem' touring screen gives great protection but the electronic adjustment doesn't work. The position can still be moved manually.

The bike has only done about 1,000 miles since having brand new rubber, so loads of life left.

The rear shock is not like new anymore. I'm a big guy and I can feel it is lacking a bit of damping. My old man isn't quite so heavy and didn't think it was too bad. If you were going to do much two-up work I'd say you'd want to refresh it or replace it.

It has heated grips, crash bars, and a radio.

If you want a good honest bike for commuting or touring at a good price, here you go!

Exact mileage, MOT and Tax expiry dates to follow.

Asking £1,400 ono.

Bike is located in Fort William. Delivery negotiable, or come and collect it and ride home on some of the best roads in the country.

https://www.dropbox.com/sh/p0flmnmz9z4437n/D-Rnq8m9gU

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2013 19:02 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hugoarts schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:58:
Must is wel dat ie echt offroad kan. Tot richting crossen met compromissen. KLE500 machines vallen denk ik dan af. Dan maar met een dikke rugzak of provisorisch bepakking meenemen als dat een keertje moet. Kijk nu in de richting van XT500, Honda XL500R, Suz DR500, dat soort machines. Die KLE's gaan langzaam richting 180 kilo en is me te zwaar. Transalp, Teneré valt af.

De Versys is me te zeer een compromisfiets; heb ik geen trek in. Rijdt waarschijnlijk in vergelijk met mijn GSXR als een dweil op de weg en kan nog steeds niet offroad. Is ook nog zwaarder dan mijn huidige motor; no f*cking way ;) Maar bedankt voor het meedenken natuurlijk :)
Voor de hand liggen dan de echte Enduros zoals de KLE maar ok de modernere KTM EX-en en Yamaha brommerts. Kijk dan ook naar veerweg van de motor en soort vering. Oude KLE is idd prima maar als je daarmee lekker door het zand gaat dan merk je wel dat rijgedrag geheel anders is op asfalt. noppenbandjes vinden de strat ook niet altijd even tof.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom ik vanochtend op het werk, zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/UlqdQ0GgWMZWM8t0K1XeRnhH/full.jpg?nohitcount=1
8)7

Stratenmakers hebben zich met mij kostelijk vermaakt... :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 03-07-2013 21:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hebben ze hier in de buurt een tijd terug ook gedaan. Alleen toen hebben ze maar 3 tegels laten zitten. 2 voor de banden en 1 voor de kickstand :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lol die zou echt zo op 9gag kunnen :P

Vaak bu'j te bang!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb dat dus een keer met mijn auto gehad hier in de straat. Was vergeten dat ze heel de straat open gingen halen en had een paar dagen de auto niet gebruikt....duurde nogal lang voordat ik uit de zandbak was...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afgelopen maandag weer even ciruit gereden bij lelystad: (ik ben de achterste)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/992914_10201334397510282_2098137943_n.jpg
Conclusie, Pilot Power 3 gaat smeren als je hem vrij zacht rijdt :) Verder een fireblade rijder die achter mij aan reed en de bocht naar het rechte stuk het gras op reed. Na een stukje offroad rodeo kon het tot stilstand komen :X

Betreffende advies voor motor:
Vergeet de KTM 690 Enduro R niet, onderhoudsinterval is stukken beter dan een 525exc. En met ~65pk 65nm op 130 kg heb je meer dan genoeg power. Ik heb hem naast mijn GSX-R voor fun/duo rijden e.d.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/qqpkrd.jpg
Oude foto met TKC80 prima voor allround, maar de voorband niet voor zand.

Ik heb sinds vandaag ook weer een hardcore noppenband gemonteerd aan de voorkant. Stuur klapte bijna uit me armen bij 160+ :+ 908rr band van dunlop kent nogal een speedwobble als die nieuw is.

[ Voor 61% gewijzigd door Ghostrider op 03-07-2013 22:40 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

wist niet dat ze van die 690 ook een enduro hadden gemaakt, alleen de duke en SM variant.
nou, als dit niet een bindend koop advies is voor Hugoarts. Dan weet ik het ook niet meer.

hoe wheelie gevoelig is dat ding eigenlijk, achterbrug lang genoeg om het een beetje normaal te houden?

• hugoarts
Haha dank jullie wel voor de meedenkende geesten. Van KTM blijf ik ver weg omdat ik angst heb voor de verkrijgbaarheid van onderdelen (Portugal is geen KTM-land lijkt me; en daar zit ik de komende twee jaar) en de algehele kennis op fora etcetera. Van de vier andere merken is zo extreem veel geproduceerd, daar kan ik zelf alles gegarandeerd aan klussen en is goed verkrijgbaar.

Second of all, KTM is duur. Ga morgen voor een Honda XL500R kijken. Denk dat 'm dat goed zou kunnen gaan worden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hugoarts op 03-07-2013 23:42 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had een Honda XL 600 r 1987, prima ding. Maar weinig power, veel gewicht matige vering. Reed wel prima op de weg, de XL is meer voor de weg in tegenstelling tot de XR.

Asus Zenbook i7 256gb

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Ghostrider schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:28:
[afbeelding]
Conclusie, Pilot Power 3 gaat smeren als je hem vrij zacht rijdt :) Verder een fireblade rijder die achter mij aan reed en de bocht naar het rechte stuk het gras op reed. Na een stukje offroad rodeo kon het tot stilstand komen :X

Betreffende advies voor motor:
Vergeet de KTM 690 Enduro R niet, onderhoudsinterval is stukken beter dan een 525exc. En met ~65pk 65nm op 130 kg heb je meer dan genoeg power. Ik heb hem naast mijn GSX-R voor fun/duo rijden e.d.

[afbeelding]
Oude foto met TKC80 prima voor allround, maar de voorband niet voor zand.

Ik heb sinds vandaag ook weer een hardcore noppenband gemonteerd aan de voorkant. Stuur klapte bijna uit me armen bij 160+ :+ 908rr band van dunlop kent nogal een speedwobble als die nieuw is.
nice zaterdag ga ik circuit op :o
kijken of het wat wordt

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ligt het aan mij of zijn er minder motorrijders op de weg dan in de gemiddelde zomer? Normaal rijden er rond deze tijd van het jaar allemaal veel te schone cruisers en supersports in de weg in de file, daar heb ik nu op vallend weinig last van :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zeg maar waar je in door de file rijd dan kom ik graag even in de weg rijden hoor... :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
A28 tussen Amersfoort en Utrecht :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:36:
Het ging ff hard, zag jouw reactie ff niet ;)

[...]

Heeft de garage er dan geen direct belang bij? Als het ervan komt dat een ander persoon langskomt of dat motorrijders straks op een APK keuringstation moet gaan staan dan wordt het verhaal een tikkie anders.
Het probleem is gewoon dat er zomers zo veel werk staat, dat je het vaak al moeilijk ingeplanned krijgt. Hoeveel werkplaatsen moet je 3 weken van te voren een afspraak maken? Als daar een APK keuring bij komt, moet je die ergens tussendoor gaan prakken, want daar ga je echt klanten op verliezen als je ze meer dan 3 weken laat wachten.

Ik denk dus dat het daarom niet zo lucratief gaat zijn voor de garage. + mijn eerder standpunt dat het niet te veel geld kan kosten.
Ik woon nog in de straat waar jij mij toen, 2 jaar geleden alweer, kwam halen voor dat ritje. In de stalling waar de mijne staat stond een stuk verderop (niet in het motorrijders deel) een motor waar op een bepaalde dag ineens de inhoud van het carter onder lag, de olie dan. Stuk verderop in de straat staat een motor dag in dag uit buiten en er groeit onderhand gras onder. Weer een stuk verderop staan 2 range rovers, jaren 60 hoge offroad type, waar planten in groeien. Geen geintje als je naar binnen kijkt dan zie je de plantjes erin staan.

So what… mensen die zo’n ding kopen zonder over de consequenties nadenken hebben er uitsluitend zelf last van. De meesten krijgen het niet eens voormekaar om het ding weer aan de praat te krijgen, een APK of rijden op de weg halen ze niet en diegenen die het echt menen verzorgen het ding uiteindelijk tot in de puntjes. En nou komt het: Vooral motorrijders want die groep sloopt hooguit zich zelf met een brak voortuig. Vooralsnog hoop ik dat men zelf kan bepalen op welke wijze men het leven laat en tevens hebben ook gehandicapten een plaats in onze maatschappij… De olie boot bij mij in de stalling staat al 2 jaar in een hoek te niksen. Ben benieuwd of het ding nog van iemand is eigenlijk.
Wat een APK gaat veroorzaken, als het gaat om bewustzijn en verantwoordelijkheid is dat men er niet meer over na gaat denken want APK. APK gehaald, alles is goed. Zelfstandig onderhoud wordt minder en dat is diep triest. We kunnen het zelf, we doen het zelf en dat moet niet veranderen. Dat jij en anderen voor derden willen beslissen in hoeverre iemand diens motor onderhoud is raar. Het getuigt wel van de behoefte om alles goed geregeld te hebben maar een motorrijder heeft vooral zelf last van zijn keuzes en verder niemand.
Dat klopt en dat ben ik ook met je eens. Ik hoef ook niet persee te beslissen over iemands onderhoud. Zolang hij zichzelf er mee heeft boeit dat mij vrij weinig. Maar blijkbaar is het wel nodig in onze maatschappij om het zo op te drukken. Mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen en daarom zijn er regels nodig. (en dan is dat inderdaad jammer voor de mensen die hun spullen wel voor elkaar hebben)

Ik ben het ook met je eens dat de APK om de verkeerde reden ingevoerd wordt, maar waar ik wel echt op tegen ben is dat imo bijna iedereen beweerd dat het motorpark zo goed onderhouden is. En dat probeer ik juist tegen te spreken. Nee, ik heb daar geen keiharde bewijzen voor behalve mijn ervaring in de motorwereld, maar er zijn ook geen keiharde bewijzen dat het wel zo is. Dat er weinig ongelukken gebeuren door achterstallig onderhoud is namelijk geen bewijs dat het motorpark goed onderhouden is. Het 1 sluit het andere niet uit.

No signature required.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
Nee, ik heb daar geen keiharde bewijzen voor behalve mijn ervaring in de motorwereld, maar er zijn ook geen keiharde bewijzen dat het wel zo is. Dat er weinig ongelukken gebeuren door achterstallig onderhoud is namelijk geen bewijs dat het motorpark goed onderhouden is. Het 1 sluit het andere niet uit.
Als er weinig ongelukken door gebeuren, wat is dan de reden dat het beter moet?

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Auto apk kost zo'n €15,- als je motor in goede staat is dan ga ik ervan uit dat het ook maar €15,- gaat kosten.

Gaan eindelijk die irritante xenon lampen uit de motoren verdwijnen. En die achterlichten met geintegreerde knipperlichten.

Ik ben voor. Invoeren die hap.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat heb je tegen geïntegreerde knippers? Ik vind zo'n grote bak leds vaak duidelijker dan miniscule losse knippertjes, ondanks dat het meer naar het midden zit.

• Tankiej
Chakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:59:
Wat heb je tegen geïntegreerde knippers? Ik vind zo'n grote bak leds vaak duidelijker dan miniscule losse knippertjes, ondanks dat het meer naar het midden zit.
Ik ben nog geen enkele motor met geïntegreerde knippers tegen gekomen die duidelijk waren :')
In sommige gevallen zitten ze soms maar 2-3 cm bij elkaar vandaan (SV650 vanaf 2003 en SV1000). Dan is het echt niet te zien..

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Omdat mensen niet verwachten dat het daar zit. Verder zit iedereen maar voor zich uit te staren en kijken ze naar verandering in de omgeving. Oranje en rood lijkt redelijk op elkaar dus een knipperlicht dat echt los van de achterlichtunit zit valt dan beter op.
Tankiej schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Ik ben nog geen enkele motor met geïntegreerde knippers tegen gekomen die duidelijk waren :')
In sommige gevallen zitten ze soms maar 2-3 cm bij elkaar vandaan (SV650 vanaf 2003 en SV1000). Dan is het echt niet te zien..
Bij een SV valt het juist wel mee. Juist die dingen waar je een klein enkel achterlicht gaat splitsen (600rr oid) valt het bijna niet op.

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 04-07-2013 10:05 ]

No signature required.

• Tylen

Tylen

Soms weet je niet of het links of rechts is. Buiten dat is het verboden ze moeten minimaal 20cm uit elkaar zitten (de 20cm is een schatting, ik weet de juiste afstand niet meer uit het hoofd).

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:28:
[afbeelding]
Mooi he ;)

Maar een straatband moet je gewoon op de voorgeschreven spanning houden. Ook op circuit. Anders gaat hij idd sneller smeren.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Omdat mensen niet verwachten dat het daar zit. Verder zit iedereen maar voor zich uit te staren en kijken ze naar verandering in de omgeving. Oranje en rood lijkt redelijk op elkaar dus een knipperlicht dat echt los van de achterlichtunit zit valt dan beter op.

[...]

Bij een SV valt het juist wel mee. Juist die dingen waar je een klein enkel achterlicht gaat splitsen (600rr oid) valt het bijna niet op.
Daar zit wat in :) Jammer dat mijn RSV niet een paar jaar nieuwer is, ik vind de >2004 Mille en Tuono altijd erg duidelijke en mooi in de kont verwerkte knippers hebben.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Dat elke gewonde (door slecht onderhoud) er 1 te veel.
Tylen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Mooi he ;)

Maar een straatband moet je gewoon op de voorgeschreven spanning houden. Ook op circuit. Anders gaat hij idd sneller smeren.
Hangt ook een beetje van de band af. Bridgestone adviseerd om de s20 ook omlaag te gooien. En dunlop met het Ntec carcas kan je zelfs op circuitspanningen rijden :)

[ Voor 44% gewijzigd door M3rcury op 04-07-2013 10:17 ]

No signature required.

• Serotonine
Tylen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:58:
Auto apk kost zo'n €15,- als je motor in goede staat is dan ga ik ervan uit dat het ook maar €15,- gaat kosten.

Gaan eindelijk die irritante xenon lampen uit de motoren verdwijnen. En die achterlichten met geintegreerde knipperlichten.

Apk kost alleen maar 15 euro als je het inclusief een beurt doet. Anders maakt de garage keihard verlies.
Ga maar na. Op hoeveel punten wordt een auto gecontroleerd voor apk? En dat met een uurloon van ronde de 60 euro.
Dan heeft ie maar een kwartier de tijd. Eigenlijk minder nog, want er komen ook nog afmeldkosten bij.

• Tylen

Tylen

Ahh oke. Ja dat weet ik niet ;) Rijd al 16 jaar lease auto ;)

Ik lees altijd dat een apk maar 15 euro kost, vandaar. Ook wel logisch eigenlijk als je het zo uitleg

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een apk keurmeester mag (ff uit mijn hoofd) 4 auto's afmelden per uur, dus 15 minuten per stuk.
Die 15 euro apk's zijn inderdaad gebaseerd op eventueel extra omzet uit onderhoud/reparaties.

Ik ga met mijn auto en camper altijd naar een onafhankelijk keuringsstation, voert geen reparaties uit heeft dus geen belang bij afkeur of juist goedkeur.
Voor de camper betaalde ik de laatste keer iets van 80 euro of zo, diesel toeslag + ouder dan x aantal jaar toeslag.
Ja dat is veel geld maar ik heb de garantie dat ik niet een oor aan wordt genaaid omdat hij graag extra omzet wil uit een kul reparatie. Daarnaast geef ik liever mijn geld uit aan een lokale ondernemer dan aan een of andere grote dealer keten, en daar betaal ik dus bewust en met plezier een paar tientjes meer voor.

Maar ga ff uit van 4 motoren per uur voor een eventuele apk, ik denk dat 15 minuten met binnen en buiten rijden makkelijk haalbaar zijn om een controle van de belangrijkste punten uit te voeren.
Dan zal er ergens iets van een een prijs van max 35 euro of zo uit komen..?? Beetje afhankelijk van de benodigde investeringen (wel of geen remmen test bank/rollenbank) .

• Olaf van der Spek
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:11:
Dat elke gewonde (door slecht onderhoud) er 1 te veel.
Dat klinkt leuk, maar is natuurlijk niet waar. Er is altijd een kosten baten plaatje en in dit geval lijken de kosten absoluut niet op te wegen tegen de baten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het ligt er voor motoren heel erg aan wat de keuringspunten worden denk ik... Als je met een grote tourbuffel aankomt het al het plastic moet er af, ben je zo 15 tot 30 minuten verder.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:53:
[...]

Dat klinkt leuk, maar is natuurlijk niet waar. Er is altijd een kosten baten plaatje en in dit geval lijken de kosten absoluut niet op te wegen tegen de baten.
Jij vroeg om een reden en die geef ik je. Zoals in onderstaande quote staat, geef ik je daar ook gelijk in. De APK wordt om een verkeerde reden ingevoerd, want je gaat het inderdaad niet veiliger maken. (in de zin van minder ongelukken door slecht onderhoud)
Ik ben het ook met je eens dat de APK om de verkeerde reden ingevoerd wordt, maar waar ik wel echt op tegen ben is dat imo bijna iedereen beweerd dat het motorpark zo goed onderhouden is. En dat probeer ik juist tegen te spreken.
Wat er steeds gezegd wordt in mijn ogen:

- De APK wordt om de verkeerde reden ingevoerd, want je gaat het ongevallen aantal door slecht onderhoud niet of nauwelijks omlaag brengen. Eens
- De APK moet niet ingevoerd worden, want het motorpark is goed onderhouden

Dat laatste punt, probeer ik nu juist tegen te spreken.

No signature required.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor de apk bij auto's mag er ook niets gedemonteerd worden, het lijkt me dat het zelfde voor motoren zal gaan gelden.
daarom zal het niet veel verder (kunnen) gaan dan een remtest, vering test, ophangpunten (spelling checken) uitlaatgassen en verlichting.
Er is geen reden om onder kappen te kijken, een auto die aan alle kanten olie lekt maar dit netjes achter de kappen doet is apk goedgekeurd.
Een lekke schokbreker voor een auto is een meld punt maar geen afkeur, een rem test die goed wordt doorstaan met remblokken van een halve millimeter dit is goedkeur.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Auto's hebben een motorkap waar je onder kan kijken zonder spul te demonteren, bij motoren is dit vaak (niet altijd) meer moeite :) Of word er bij auto's niets onder de motorkap nagekeken?

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:03:
Het ligt er voor motoren heel erg aan wat de keuringspunten worden denk ik... Als je met een grote tourbuffel aankomt het al het plastic moet er af, ben je zo 15 tot 30 minuten verder.
Op Facebook gaf iemand het voorbeeld van zijn Goldwing. Kerel rijdt er 1500km per zomer mee. 6 uur zijn ze ermee bezig, enkel en alleen om het kuipwerk eraf en weer op te zetten.

Bij m'n oude FJR was dat ook zo. Als ze daar echt wat bij het blok moesten doen dan mocht je voor die beurt ook al minstens een halve dag tellen.

• Serotonine
Er zijn wel meer verhalen van mensen die thuis al hun kappen eraf halen en zo naar de garage rijden.
Hebben ze alle tijd om te (de)monteren, zonder risico op krassen en/of scheuren.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:34:
Versys, ziet er een beetje verwijfd uit, maar op de straat (zou niet onverhard rijden met de motoren die er boven genoemd zijn) komt die machine echt goed tot zijn recht
Verwijfd? hoezo dat? smaken verschillen, maar dat zie ik er totaal niet in..
-tom-562 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:40:
Ik vind de Versys er eerlijk gezegd beter uit zien als de Transalp en de KLE500. Lijkt me op straat (waar je voornamelijk rijdt) ook lekkerder rijden
Klopt de Versys rijd prima op de weg, mooie gooi en smijt fiets.
hugoarts schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:58:
Hangt ervanaf hoe hardcore je off road wil. Ik pak regelmatig een gravel/zand weggetje en dat is prima te doen. Qua power ga je het afleggen tegen een GSXR, maar in de bochten zal je verbaast staan hoeveel hij aankan..

Het is inderdaad een all roader dus zul je compromis houden, maar je heb ook niet de nadelen van een sport fiets...

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30
Serotonine schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:16:
Er zijn wel meer verhalen van mensen die thuis al hun kappen eraf halen en zo naar de garage rijden.
Hebben ze alle tijd om te (de)monteren, zonder risico op krassen en/of scheuren.
Doe ik ook. Heb niet zoveel kappen erop, maar voor mij geen probleem en kan ze gewoon in m'n eigen schuur leggen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hoezo, als de garage het beschadigd is het toch hun verantwoordelijkheid om het te fixen?

• Serotonine
Dat wel. Maar hard maken is 1, verhaal halen 2 en vergoed krijgen 3. Daarnaast is voorkomen beter dan genezen.

• DinX

DinX

Motormuis

Het scheelt vooral veel geld met van die buffels.
Alleen al dat kuipwerk eraf halen en erop zetten zou bij mijn dealer dan 360 euro kosten in het geval van die GL-rijder (6 x 60 euro).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat dat betreft ben ik blij met mijn Mille... Met een beetje oefenen is hij in 10 minuten kaal :P

• Tylen

Tylen

Mijn monster is al kaal ;)

• Señor Sjon
  • Laatst online: 28-12 11:09
Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Inderdaad. Een niet-bestaand probleem oplossen voor 1.2 miljard.
Tylen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:58:

Reken er niet op. Er zijn veel meer auto's die ook veel slechter onderhouden worden. Motorrijden wordt niet echt door a-technische personen gedaan. Ik denk minstens het dubbele.
Op 50+ meter is bijna niet te zien of dat ding nou voor links of rechts knipper. In het donker al helemaal niet. En soms heb je van die ledknippers die even zichtbaar zijn als een knipperende punaise.
M3rcury schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:06:
[...]

Jij vroeg om een reden en die geef ik je. Zoals in onderstaande quote staat, geef ik je daar ook gelijk in. De APK wordt om een verkeerde reden ingevoerd, want je gaat het inderdaad niet veiliger maken. (in de zin van minder ongelukken door slecht onderhoud)

[...]

Wat er steeds gezegd wordt in mijn ogen:

- De APK wordt om de verkeerde reden ingevoerd, want je gaat het ongevallen aantal door slecht onderhoud niet of nauwelijks omlaag brengen. Eens
- De APK moet niet ingevoerd worden, want het motorpark is goed onderhouden

Dat laatste punt, probeer ik nu juist tegen te spreken.
De enige reden is dat twee EP-personen die niks met motorrijden op voordracht van DEKRA .e.d weer een regel hebben ingevoerd. Daar steekt het. De FEMA en andere organisaties zijn totaal niet gehoord, alleen de onderdelenhandel die er al het belang bij hebben om keuringen en onderdelen te verkopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 28-12 15:21
Fraai filmpje weer van Honda!!!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Dxy4n0UT82o]

[ Voor 50% gewijzigd door aveenhuysen op 04-07-2013 13:20 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:08:
Auto's hebben een motorkap waar je onder kan kijken zonder spul te demonteren, bij motoren is dit vaak (niet altijd) meer moeite :) Of word er bij auto's niets onder de motorkap nagekeken?
Eehmm of de accu vast zit en dat is het wel zo een beetje..
Maar een motor apk hoeft niet het zelfde te zijn als een auto apk.
Daarbij gaat het om de (schijn)veiligheid en daar hoeft de motor niet voor geïnspecteerd te worden toch..?
Remmen, emissie, vering, dragende delen, verlichting. Dan heb ik het denk ik allemaal wel, dat is in essentie ook de auto apk waarbij nogmaals gezegd niets los geschroefd mag worden door de apk keur meester.
Al loopt een motor op 3 pitten maar haalt hij zijn emissie eisen is er niets aan de hand voor de apk.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Eehmm of de accu vast zit en dat is het wel zo een beetje..
Maar een motor apk hoeft niet het zelfde te zijn als een auto apk.
Daarbij gaat het om de (schijn)veiligheid en daar hoeft de motor niet voor geïnspecteerd te worden toch..?
Remmen, emissie, vering, dragende delen, verlichting. Dan heb ik het denk ik allemaal wel, dat is in essentie ook de auto apk waarbij nogmaals gezegd niets los geschroefd mag worden door de apk keur meester.
Al loopt een motor op 3 pitten maar haalt hij zijn emissie eisen is er niets aan de hand voor de apk.
klopt, voor de MOT hier hoeft er geen bodywerk vanaf gehaald te worden...

en de kosten hebben een wettelijk maximum:
https://www.gov.uk/mot-test-fees
dit is de checklist:
http://www.dft.gov.uk/vos...orcycles%20(VT%2029M).pdf

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:49:
[...]

klopt, voor de MOT hier hoeft er geen bodywerk vanaf gehaald te worden...

en de kosten hebben een wettelijk maximum:
https://www.gov.uk/mot-test-fees
dit is de checklist:
http://www.dft.gov.uk/vos...orcycles%20(VT%2029M).pdf
Ah, dat valt mee inderdaad. Als een vergelijkbare lijst in NL word overgenomen moet ik voor de RSV waarschijnlijk

• Een reflector onder de kentekenplaat plakken
• Dodemansknop fixen (sinds ik de motor heb doet die het al niet, redelijke kans dat zoiets moet werken voor een apk)
• Afhankelijk van de eisen losse knipperlichten achter kopen, bedrading naar buiten trekken en monteren. (zater er ook al niet meer bij toen ik de motor kocht)

• Serotonine
Ik hoop niet dat die lijst 1 op 1 wordt overgenomen. Dan zit mn stuur aan de verkeerde kant. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:53:
• Dodemansknop fixen (sinds ik de motor heb doet die het al niet, redelijke kans dat zoiets moet werken voor een apk)
Zo'n knop zit in een trein, niet op een motor, toch? :p

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Zo'n knop zit in een trein, niet op een motor, toch? :p
Die mooie rode knop rechts op je stuur die je omzet nadat je je al een half uur aan het afvragen bent waarom je motor niet wil starten.

• Tankiej
Chakotay schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:53:
[...]

Ah, dat valt mee inderdaad. Als een vergelijkbare lijst in NL word overgenomen moet ik voor de RSV waarschijnlijk

• Een reflector onder de kentekenplaat plakken
• Afhankelijk van de eisen losse knipperlichten achter kopen, bedrading naar buiten trekken en monteren. (zater er ook al niet meer bij toen ik de motor kocht)
Mijn killswitch doet het ook niet, al sinds aanschaf :')
Ik heb bij een beurt toen gevraagd of de garage dat kon fixen, maar zij konden niet vinden hoe het onklaar was gemaakt. De knop is goed, de draad zit daar goed aangesloten en aan de andere kant ook. Ergens daar tussen gaat het verkeerd _O-

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:23:

hoe wheelie gevoelig is dat ding eigenlijk, achterbrug lang genoeg om het een beetje normaal te houden?
Valt wel mee, het frame is zo goed als gelijk als de 450 rally uitvoering waarmee ook de dakar word gereden. Echter heeft die nog een langere achterbrug meen ik. Je kunt er mee in de 4 op het achterwiel als je helemaal achterop de motor gaat zitten. Als je hem vol open gooit en je zit bijna tegen het stuur aan gebeurt er dit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bRAaljFl53I&feature=player_detailpage#t=13s]
Voorband had daar maar 1.7 bar }:O

Asus Zenbook i7 256gb

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
was er trouwens al een planning voor de motorrit van 21 juli? (hoe laat start enzo)
En zijn er meer die vanuit utrecht vertrekken?
Kunnen we met meer die kant op ;-)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DinX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:28:
Het scheelt vooral veel geld met van die buffels.
Alleen al dat kuipwerk eraf halen en erop zetten zou bij mijn dealer dan 360 euro kosten in het geval van die GL-rijder (6 x 60 euro).
Idd.

Gisteren (na akkefietje met de stratenmakers) eindelijk motor richting garage voor nieuw ventiel op de voorband, voorvorkkeerringen en gelijk grote beurt. Vandaag nog wat onderdelen die ik had liggen die kant op gebracht (nieuwe K&N luchtfilter die ik goedkoop op de kop had getikt, oliefilter en bougies) en even babbeltje gemaakt met de monteur.

Ik liet weten heimwee te hebben naar m'n oude BMW, vooral ivm rijeigenschappen op snelweg. Hij zei dat ik toch echt blij moest zijn met m'n Honda, vooral gezien hoeveel werk een BMW kost zodra iets echt mis is. Op de bank stond de motor waar hij die dag sinds begin mee bezig was, een BMW R1200RT met gare koppeling. Hij had alle tupperware eraf moeten slopen, tank, achterwiel, achterbrug, vering en nog wat meuk, dan pas kon hij erbij. Volgens hem was hij twee keer zo lang ermee bezig als hij voor hetzelfde met mijn PC800 (ook al rijdende pleepot) zou zijn, en dat is bij Honda een redelijk worst-case scenario.

Ter kennisgeving aangenomen, voorlopig rij ik met veel plezier met m'n PC800, maar op moment dat dat ding naar de eeuwige slingerweg in de hemel gaat, komt er zoals het er nu naar uitziet toch echt een K1100LT voor terug ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DarkChylde schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:10:
was er trouwens al een planning voor de motorrit van 21 juli? (hoe laat start enzo)
En zijn er meer die vanuit utrecht vertrekken?
Kunnen we met meer die kant op ;-)
Waar is die rit..??
Had er al eerder eens naar gevraagd maar toen geen reactie..
Of is dat jullie listige plan om te voorkomen dat er een Vespa mee komt rijden.. :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik meen te herinneren dat het in de buurt van Heerenveen ging zijn. Had nog niet meegekregen dat het de 21e zou zijn, maar dat vind ik prima :)

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Het probleem is gewoon dat er zomers zo veel werk staat, dat je het vaak al moeilijk ingeplanned krijgt. Hoeveel werkplaatsen moet je 3 weken van te voren een afspraak maken? Als daar een APK keuring bij komt, moet je die ergens tussendoor gaan prakken, want daar ga je echt klanten op verliezen als je ze meer dan 3 weken laat wachten.

Ik denk dus dat het daarom niet zo lucratief gaat zijn voor de garage. + mijn eerder standpunt dat het niet te veel geld kan kosten.
Dat klopt en dat ben ik ook met je eens. Ik hoef ook niet persee te beslissen over iemands onderhoud. Zolang hij zichzelf er mee heeft boeit dat mij vrij weinig. Maar blijkbaar is het wel nodig in onze maatschappij om het zo op te drukken. Mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen en daarom zijn er regels nodig. (en dan is dat inderdaad jammer voor de mensen die hun spullen wel voor elkaar hebben)
Zijn mensen verplicht voor zichzelf te zorgen? Er gaan per jaar in NL 4 motoren onderuit door mechanische manco's (banden wssl) die dienen zichzelf eigenlijk heel te houden enzo? Voor zover er geen grote maatschappelijke last is of allemaal onschuldige dooien bij vallen lijkt het mij dat men zelf beschikt over diens lot. Er is nog geen wet die doodgaan verbied.

De maatschappij mag dat wel even gaan leren. Her en der is nu wel te lezen dat een hoop mensen die werkelijk niets begrepen hebben van het onderwerp vinden dat de motorrijders niet moeten zeuren en gewoon moeten betalen voor hun veiligheid... Als er ergens iets is waar veiligheid decennia lang het stokpaardje is geweest zonder wezelijke overheidsbemoeienis met alle positieve ontwikkelingen dan is het de motorrijders "scene" wel. De maatschappij kan wel vinden dat mensen niet voor zichzelf mogen zorgen maar dan gaat de maatschappij het maar leren.

De meesten gaan alleen onderuit door onkundig stuurwerk of omdat ze omver gekegeld worden. De EU heeft vooralsnog niet de moeite genomen om vangrails te verbeteren (hoeft van mij ook niet) maar komt wel in actie als er geld te halen valt. Ik ga er dan dus niet in mee.
Ik ben het ook met je eens dat de APK om de verkeerde reden ingevoerd wordt, maar waar ik wel echt op tegen ben is dat imo bijna iedereen beweerd dat het motorpark zo goed onderhouden is. En dat probeer ik juist tegen te spreken. Nee, ik heb daar geen keiharde bewijzen voor behalve mijn ervaring in de motorwereld, maar er zijn ook geen keiharde bewijzen dat het wel zo is. Dat er weinig ongelukken gebeuren door achterstallig onderhoud is namelijk geen bewijs dat het motorpark goed onderhouden is. Het 1 sluit het andere niet uit.
Ik ontken niet (niet echt) dat er motoren met manco's bij jou en elders op de brug verschijnen. Het lijkt mij echter dat als door de dealer het nodige onderhoud wordt gepleegd dat er niks aan de hand is. Een motor bij jou is een motor (van het motorpark) in onderhoud of moet het perse allemaal door de eigenaar in kwestie gedaan worden? Een APK houdt geen rekening met wat je allemaal als brak onderhoud zou kunnen omschrijven en als nou al 10 jaar lang geen hond naar de dealer ging dan zou je een stuk beter grond van klagen hebben. Een motor kan dus stuk zijn maar dat gebeurt nou eenmaal met slijtage. Als hij bij jou gefixed wordt dan is het goed.

Ik zeg dus ook niet dat alles best is ondanks dealers en eigen onderhoud ik zeg dat alles best is -omdat- men bij de dealers komt en eigen onderhoud doet. Diegenen die wegrijden met iets dat nog gefixed zou moeten kunnen worden rijden niet weg met brakke banden of brakke remmen. En ketting die nog 5K kilometer mee kan is geen probleem dat komt over 5K kilometer wel.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Broek aan viespeuk >:)
M3rcury schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Omdat mensen niet verwachten dat het daar zit.
Kennis van mij klaagde ooit daar ook over dat ze niet te zien waren ofzo. Euhm ,je zag ze toch? Ik heb hem iig niet horen klagen dat een motor "ineens" rechts of linksaf ging.

[ Voor 53% gewijzigd door ROFLASTC op 04-07-2013 19:00 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 488 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.