And it goes BRAAAAAPP!
Als antwoord op mijn vorige probleem kreeg ik hier de tip om de tankontluchting te controleren. Met behulp van het service manual dat ik online gevonden heb, heb ik dat zojuist gedaan. Ik zie dat de "Fuel tank air breather hose" zit dubbelgevouwen en de "Water drain hose" is niet eens aangesloten...
De afgelopen beurt heeft men de klepspeling gecontroleerd. Aannemende dat daarbij de tank is verwijderd en dus waarschijnlijk niet goed is teruggezet, ga ik morgen maar eens bij de dealer langs...
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
UhuM3rcury schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:29:
[...]
Ivar zijn kawa heeft er sowieso veel moeite mee om het voorwiel aan de grond te houden
[afbeelding]
Was wel gaaf om te zien daar overigens. Zullen wel in 2 rond de 9000rpm uit die bocht komen (met ongeveer 80 à 90Km/h) en dan vól op 't (snel)gas gaan .... Maar dan nog, mijn R6 blijft met een standaard vertanding dan redelijk goed aan de grond met z'n voorwiel. snelgas maakt in dat bereik volgens mij niet zoveel uit.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Je theoretische topsnelheid gaat namelijk behoorlijk omlaag bij een tandje lager, nu heeft Assen niet echt een lang recht stuk maar dan nog.
maar denk dat ze bij het ONK toch wel mogen tunen (is toch geen superstock)
Dus met gewicht besparing, andere vering en wat betere A/F kom je al een heel eind
Voor diegene die de theoretische topsnelheid wil uitrekenen
Speed = (rpm X rear tire circumference X front sprocket) / (primary gear ratio X sixth gear ratio X rear sprocket X 1056
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 15:48 ]
http://www.gearingcommander.com/Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:44:
Weet niet of ze wel met een andere vertanding rijden.
Je theoretische topsnelheid gaat namelijk behoorlijk omlaag bij een tandje lager, nu heeft Assen niet echt een lang recht stuk maar dan nog.
maar denk dat ze bij het ONK toch wel mogen tunen (is toch geen superstock)
Dus met gewicht besparing, andere vering en wat betere A/F kom je al een heel eind
Voor diegene die de theoretische topsnelheid wil uitrekenen
Speed = (rpm X rear tire circumference X front sprocket) / (primary gear ratio X sixth gear ratio X rear sprocket X 1056
om het makkelijker te maken
Verwijderd
Maar een R6 "verliest" 16kmh met een tandje minder voorop.
Standaard R6 (RJ15) blok levert ~125PK/68Nm bij ~10K rpm en daar is met BluePrinting en YECC spullen uiteraard wel wat meer uit te peuteren maar 't wordt er géén Moto-2 blok door (130PK aan 't wiel krijgen is al een hele opgaaf met zo'n fiets).
Maar ik denk dat ik dinsdag maar weer eens een bezoekje aan de leverancier van m'n fiets ga wagen en m'n vraag dáár stel: klikje
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 30-06-2013 16:37 ]
Ik heb het even aan Ivar gevraagd voor je. Zal vast straks wel een antwoord krijgenwimmel_1 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:26:
@ Aardschok: Dan nog lijkt 't me niet dat ze met de standaard vertanding (16/45) daar rijden. Je zag die fietsen daar gewoon gretig in de ketting "klimmen" en dat doet zo'n fiets niet handig op snelheid, ook niet op max. koppel.
Standaard R6 (RJ15) blok levert ~125PK/68Nm bij ~10K rpm en daar is met BluePrinting en YECC spullen uiteraard wel wat meer uit te peuteren maar 't wordt er géén Moto-2 blok door (130PK aan 't wiel krijgen is al een hele opgaaf met zo'n fiets).
Maar ik denk dat ik dinsdag maar weer eens een bezoekje aan de leverancier van m'n fiets ga wagen en m'n vraag dáár stel: klikje
Edit: 16-44 met 125pk op het achterwiel
No signature required.
Verwijderd
Dat geeft dus een top snelheid van 6km hoger dan normaal ten koste van een klein beetje acceleratie.
Met 16/44 wil jij niet rijden tenzij je geld genoeg hebtVerwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:00:
Dus met het standaard maat voor, en min 1 achter.
Dat geeft dus een top snelheid van 6km hoger dan normaal ten koste van een klein beetje acceleratie.
Hier mijn data van de GT bocht. Niet mijn snelste sessie

Rood = Snelste tijd van de sessie
Blauw = Langzaamste tijd van de sessie
[ Voor 56% gewijzigd door Tylen op 01-07-2013 08:31 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het resultaat echter:
- half werk want 'jullie' hadden niet gezegd dat je minimaal een fles Dasty nodig zou hebben
- een van onder tot boven zwarte peuter die met z'n eigen borstel aan het helpen was
- een lege accu op maandagochtend, want blijkbaar op contact laten staan
[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-07-2013 10:36 ]
Je hebt tegenwoordig ook nog sterkere Dasty, zit in een bruine/zwarte fles.
Vaak bu'j te bang!
Lekker al dat zand over je lak heen schuivenTylen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:18:
Ik gebruik sinds kort deze. Echt super spul
http://www.vulcavite.nl/a...anet-wassen-zonder-water/
No signature required.
Van die bruin/zwarte flessen heb ik er ook een aantal staan en dan werkt verbazingwekkend goed-tom-562 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:03:
Een hele fles Dasty![]()
Je hebt tegenwoordig ook nog sterkere Dasty, zit in een bruine/zwarte fles.
Ook daar zit zand en vuil op dat je over je lak heen schuift.
No signature required.
Na mijn startproblemen de vorige keer heb ik hem gisteren maar eens met startkabels aan de accu van de auto gehangen en hiermee sloeg hij direct aan. Dus een nieuwe accu gaat hopelijk de oplossing zijn
Yamaha MT-09
Zat zelf op de HD V-rod muscle. Zwager de XT660 Tenere.
Erg gaaf om een keertje te doen.
langs ketelmeer naar kampen. Daar naar beneden langs de Ijsel. Halverwege richting het westen en dan via Nunspeet en Harderwijk weer omhoog naar Lelystad.
Onderweg nog een paar bakkies gedaan en een paar keer gewisseld van fiets.
HD: Te veel pk en koppel. Rijdt als een trein rechtdoor, ook in de bocht wil ie het liefst rechtdoor. Weinig trillingen voor een HD en een heel beschaafd (lees: saai) geluidje. Maar wat een kracht zit er in dat apparaat. Heb maar drie versnellingen gebruikt en toch ver boven de invorderingsgrens.
XT: Als je eerst een uur op de HD gereden hebt en je stapt op de XT met zithoogte van 90 cm is dat wel even anders. Met maar 48 pk en korte powerband was het veel schakelen. Maar wat een lekker geluidje uit die stockdempers! Nauwelijks remmen en op de motor laten afzakken en dan zo'n lekkere roffel na het terugschakelen. Heerlijks speels sturen. Alles gaat super strak. Alleen effe te weinig power.
Volgend jaar hebben ze misschien KTM.
Weet ik zeker welke ik dan ga huren.
Bij twee nokkenashouders is het schroefdraad dusdanig afgebroken (was door een vorige eigenaar al een Helicoil ingezet) dat ik geen nieuw schroefdraad meer kan tappen. Zat er dus aan te denken een stuk aluminium erop te laten lassen en daar nieuw schroefdraad in te tappen.
He, dat spul heb ik ook sinds kort, werkt goed inderdaad. Wel prijzig helaas.Tylen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:18:
Ik gebruik sinds kort deze. Echt super spul
http://www.vulcavite.nl/a...anet-wassen-zonder-water/
@ zand, meh. Had het maar geen lak moeten worden. Ik gebruik de motoren dagelijks, mooi zien ze er toch al lang niet meer uit
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Volgens mij is het met die Harley een kwestie van wennen als ik dit zo lees:Serotonine schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:05:
HD: Te veel pk en koppel. Rijdt als een trein rechtdoor, ook in de bocht wil ie het liefst rechtdoor. Weinig trillingen voor een HD en een heel beschaafd (lees: saai) geluidje. Maar wat een kracht zit er in dat apparaat. Heb maar drie versnellingen gebruikt en toch ver boven de invorderingsgrens.
http://www.motorfreaks.nl...avidson-v-rod-muscle.html
/me vind het een heel gaaf ding
Ik rij zelf maar een Bandit met 70 tot 80 pk en boven de 170km/h kan ik altijd mn kin op de tank leggen en me achter het ruitje verstoppen. Hier zit je met je voeten naar voren, armen ver vooruit en je zit ook echt alsof je in een luie stoel zit. Alleen zonder de rugleuning.
De enige houvast bij accelereren is een verhoging van 10 cm achter je. Daar komt een hoop kracht op te staan als flink aan het gas hangt. Zonder dat stukje zou je gewoon van je motor afvallen. Iets wat bij geen enkele andere motor zo is. Mede daardoor heb je het gevoel alsof je a la een tekenfilmfiguur achter de motor hangt.
Heb zelf een gsx-r k1 en merk dat de zithouding mij soms parten speelt op bijvoorbeeld polsen en die vervelende dijbeenspier die dan lekker verkrampt als je een keer voor een stoplicht hebt gestaan.
Zou dit heel anders zijn op bijvoorbeeld een GSR? (en ja ik weet het....proefrijden
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja, dat is heel anders. GSR heeft een recht stuur die veel hoger is dan de clipons op een GSX-R en de stepjes zitten anders, waardoor je veel rechterop zitmartinusz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
Iemand die mij kan vertellen of de zithouding op een naked bike echt heel anders is als op een supersport? Of maakt het niet zo'n verschil?
Heb zelf een gsx-r k1 en merk dat de zithouding mij soms parten speelt op bijvoorbeeld polsen en die vervelende dijbeenspier die dan lekker verkrampt als je een keer voor een stoplicht hebt gestaan.
Zou dit heel anders zijn op bijvoorbeeld een GSR? (en ja ik weet het....proefrijden)
Zonder ooit op één van beide motoren gezeten te hebben, is dit wat ik er in ieder geval van denk. Als ik foto's van beide motoren bekijk nu dan zit ik er niet ver vanaf
op http://cycle-ergo.com/ kan je het zelf zien.martinusz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
Iemand die mij kan vertellen of de zithouding op een naked bike echt heel anders is als op een supersport? Of maakt het niet zo'n verschil?
Zou dit heel anders zijn op bijvoorbeeld een GSR? (en ja ik weet het....proefrijden)
merkje selecteren, type selecteren en eventueel maten van rijder aanpassen.
GSR750
knee angle: 68°
forward lean: 37°
GSX-R750
knee angle: 75°
forward lean: 18°
[ Voor 6% gewijzigd door Serotonine op 01-07-2013 16:30 ]
Verwijderd
Ik rij zelf een Kawasaki Z750 en zitpositie is vrij rechtop, perfect eigenlijk. Nadeel van een naked bike is wel in vergelijking met een supersport dat snelweg ritjes op hoge snelheid minder leuk zijn omdat je veel meer wind vangtmartinusz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
Verwijderd
als je niet direct een andere motor wil aanschaffen, mischien kun je andere rearsets monteren om de steuntjes lager en meer naar voren te zetten, dit scheelt veel voor je benen.martinusz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
Naast wat Aardschok zegt over de stepjes kun je ook denken aan andere clipons. Ik heb zelf Apex riser clipons op m'n RSV mille zitten, en dat is echt veel comfortabeler zonder dat het er heel anders uit ziet of je meteen helemaal rechtop zit zoals bij een naked (en het gevoel hebt er af geblazen te worden).Serotonine schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:20:
natuurlijk blijft het wennen.
Ik rij zelf maar een Bandit met 70 tot 80 pk en boven de 170km/h kan ik altijd mn kin op de tank leggen en me achter het ruitje verstoppen. Hier zit je met je voeten naar voren, armen ver vooruit en je zit ook echt alsof je in een luie stoel zit. Alleen zonder de rugleuning.
De enige houvast bij accelereren is een verhoging van 10 cm achter je. Daar komt een hoop kracht op te staan als flink aan het gas hangt. Zonder dat stukje zou je gewoon van je motor afvallen. Iets wat bij geen enkele andere motor zo is. Mede daardoor heb je het gevoel alsof je a la een tekenfilmfiguur achter de motor hangt.
Maar wat gebeurt er met het vuil/troep/vet/olie/smeer dat op het doekje komt? Verdwijnt dat automagisch ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat ik hele vieze velgen bv met 1 zo'n doekje schoon krijg als ik een halve fles zeer agressieve velgenreiniger en 4 brillo sponjes erop stukgeslagen heb. Dat kan nooit zomaar in dat doekje verdwijnen.Chakotay schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:04:
[...]
He, dat spul heb ik ook sinds kort, werkt goed inderdaad. Wel prijzig helaas.
Kortom: hoe werkt het écht? Die 'Amazing Discovery' filmpjes vertrouw ik niet zo...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
betere velgenreiniger kopen. met 3x een doekje natmaken met een beetje lampenolie is mijn velg weer schoonmphilipp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Maar wat gebeurt er met het vuil/troep/vet/olie/smeer dat op het doekje komt? Verdwijnt dat automagisch ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat ik hele vieze velgen bv met 1 zo'n doekje schoon krijg als ik een halve fles zeer agressieve velgenreiniger en 4 brillo sponjes erop stukgeslagen heb. Dat kan nooit zomaar in dat doekje verdwijnen.
Kortom: hoe werkt het écht? Die 'Amazing Discovery' filmpjes vertrouw ik niet zo...
Je hebt de velgen niet gezien...
Huh? Het was toch reinigen zonder water? En lampenolie met een gewone doek is vaak ook al genoeg heb ik van anderen weer gehoord. Een beetje diesel is ook goed. Maar goed, ik had die velgenreiniger nog liggen. Ik ben niet zo'n poetser (lui) dus als ik het doe, heb ik meestal heavy duty spul nodig...met 3x een doekje natmaken met een beetje lampenolie is mijn velg weer schoon
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik had op Marktplaats een aantal Rollei Bullet HD's gezien, maar die verkopers waren toch echt niet op de hoogte van hoeveel zo'n ding nu tegenwoordig waard is (140 euro vragen voor de HD2 versie die toch echt 79 euro is via Amazon.de) wat mijn vertrouwen in Marktplaats verkopers alleen maar nog meer naar beneden haalt (al was dat al erg laag)
Over een paar weken even testen op de motorhelm en over een kleine 3 maanden op vakantie onderwater in Aruba
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Alu las je met tig. Dicht (laten) lassen, en dan opnieuw boren en tappen.MailMan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:54:
Iemand ervaring met het (laten) lassen van aluminium? \
Bij twee nokkenashouders is het schroefdraad dusdanig afgebroken (was door een vorige eigenaar al een Helicoil ingezet) dat ik geen nieuw schroefdraad meer kan tappen. Zat er dus aan te denken een stuk aluminium erop te laten lassen en daar nieuw schroefdraad in te tappen.
Bel eens wat machinefabriekjes in de buurt? In alphen zit tekoma, daar heb ik ook wel eens een klusje laten doen.
Andere optie: gat verder uitboren, stukje alu rond erin lijmen met loctite 660. Daar weer schroefdraad in tappen.
Andere kop zoeken kan ook
Wise enough to play the fool
Verdwijnt in het doekje. Na een paar vegen is hij lichtgrijs, na nog wat meer donkergrijs, en na een halve velg zwartmphilipp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Maar wat gebeurt er met het vuil/troep/vet/olie/smeer dat op het doekje komt? Verdwijnt dat automagisch ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat ik hele vieze velgen bv met 1 zo'n doekje schoon krijg als ik een halve fles zeer agressieve velgenreiniger en 4 brillo sponjes erop stukgeslagen heb. Dat kan nooit zomaar in dat doekje verdwijnen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Of een superbikekit monteren. Stiekem lijkt me dat echt super rijden. Het ziet er alleen zo verdomd lelijk uit op een SSVerwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:33:
[...]
als je niet direct een andere motor wil aanschaffen, mischien kun je andere rearsets monteren om de steuntjes lager en meer naar voren te zetten, dit scheelt veel voor je benen.
Vaak bu'j te bang!
Pas maar op, na maandag ben je verslaafdTropicc schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:08:
Zaterdag tot en met maandag naar de EifelHeb er echt heel veel zin in, maar vind het ook nog wel spannend, aangezien het mijn eerste keer in de bergen is. We rijden er zaterdag heen, gaan zondag een route rijden en gaan maandag weer terug.
Wauw! Die gaat ook op m'n verlanglijstje
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vier doekjes van €45? Of moest je ze tussendoor wassen ofzo?Chakotay schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Verdwijnt in het doekje. Na een paar vegen is hij lichtgrijs, na nog wat meer donkergrijs, en na een halve velg zwartVoor mijn velgen met ruim een half jaar remstof, kettingvet, pekel en andere zooi had ik een stuk of 4 doekjes nodig.
TACHTIG doekies per dooskemphilipp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:50:
[...]
Vier doekjes van €45? Of moest je ze tussendoor wassen ofzo?
Miss maar eens proberen. Heb hier in de stad ook geen water bij de hand, en voor de mountainbike is het miss ook wel handig.. Maar 45 euro klinkt gewoon nogal duur voor wat poetsdoeken
[ Voor 34% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-07-2013 23:09 ]
en mijn witte laarzen en wit pak worden ook weer super wit.
En de druppels op vizier verdwijnen als sneeuw voor de zon..
Gebruik ook 2 á 3 doekjes, hangt er even vanaf hoe vies hij is (laatste keer veel in de regen gereden, dus dan is die wat viezer dan normaal). Dan af en toe eens 'echt' poetsen.
Spul is wel duur, maar naar mijn mening het geld wel waard
Knik! Een mooie vervanger voor mijn inmiddels antieke atc5k.
Dx heeft hem ook: http://dx.com/p/f10-1-5-l...tf-mini-hdmi-white-223882
Wise enough to play the fool
Ik zie het woord water niet voorkomen in zijn post. Natmaken met lampenolie, lampenolie is vochtig dus je maakt het nat daarmee?mphilipp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:44:
[...]
Je hebt de velgen niet gezien...Een hele poos (misschien wel een jaar) niet schoonmaken... Het ging er goeddeels af met de velgenreiniger, maar ik moet het aangekoekte spul toch echt met een brillo sponsje te lijf gaan. Als je om de zoveel weken/maanden een keer poetst gaat het prima, zelf zonder velgenreiniger.
[...]
Huh? Het was toch reinigen zonder water? En lampenolie met een gewone doek is vaak ook al genoeg heb ik van anderen weer gehoord. Een beetje diesel is ook goed. Maar goed, ik had die velgenreiniger nog liggen. Ik ben niet zo'n poetser (lui) dus als ik het doe, heb ik meestal heavy duty spul nodig...
Overigens heb ik de laatste keer speciale velgenreiniger geprobeerd, gekregen van een kennis die het had staan en niet gebruikte. Nu weet ik ook waarom, dat spul werkt voor geen meter. Ik kan net zo goed met alleen water schoonmaken dan met dat spul
Ik gebruik voortaan wel weer Dasty of lampenolie!
[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 02-07-2013 08:39 ]
Snelweg is toch saaiVerwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:34:
[...]
Ik rij zelf een Kawasaki Z750 en zitpositie is vrij rechtop, perfect eigenlijk. Nadeel van een naked bike is wel in vergelijking met een supersport dat snelweg ritjes op hoge snelheid minder leuk zijn omdat je veel meer wind vangt
Dat is natuurlijk ook een optie, alleen dat is weer lastig uit te proberen, en is denk ik best prijzig om even te kopen om te proberen...Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:33:
[...]
als je niet direct een andere motor wil aanschaffen, mischien kun je andere rearsets monteren om de steuntjes lager en meer naar voren te zetten, dit scheelt veel voor je benen.
Ik wil sowieso eens een proefrit maken op een naked, ervaren of het echt heel anders is en of dat anders dan ook prettig is
Tenzij ik ergens heen ga waar 'ie lang buiten moet staan waar ik er geen zicht op heb ofzo.
SS > naked
* Scheve vergelijking, I know..
Ja dat is het dus ook een beetjeTylen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:53:
Ik heb een supersport (R6) en een naked (ducati monster). Voor op de openbare weg vind ik niets beter dan een naked. Tuurlijk is het niet fijn rijden op de snelweg. Maar gewoon lekker bochtjes draaien en beetje toeren is het perfect. De zitouding is wat rechter op.
Je kunt je SS natuurlijk ook ombouwen naar een tour...er zijn voor de meeste (zo niet alle) wel handlebars te koop...clip-ons eraf, handlebars erop en het scheelt al een slok op een borrel...martinusz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:33:
[...]
Ja dat is het dus ook een beetjeik rij toch alleen maar wat rondjes in de omgeving en merk dat het gewoon even lekker toeren gevoel steeds meer opspeelt. De supersport rijdt prima, maar eigenlijk is het voor wat toeren niet heel ideaal. Voorlopig blijft ie nog wel even, moet weer even sparen en de vrouw overtuigen dat er toch echt wat anders moet komen
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Mwa, ik denk toch echt dat mijn volgende motor een naked wordt (of een dikke SM). Ik vind een SS super rijden, maar voor in Nederland op de openbare weg is het eigenlijk waanzinKen. schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:25:
Ik kies toch echt in elke situatie mijn 600RR over mijn CB-1*
Tenzij ik ergens heen ga waar 'ie lang buiten moet staan waar ik er geen zicht op heb ofzo.
SS > naked
* Scheve vergelijking, I know..![]()
Vaak bu'j te bang!
Noemen ze dat ook handlebar? ik denk dan meer aan het handvatMike2k schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:36:
[...]
Je kunt je SS natuurlijk ook ombouwen naar een tour...er zijn voor de meeste (zo niet alle) wel handlebars te koop...clip-ons eraf, handlebars erop en het scheelt al een slok op een borrel...
http://www.motor-forum.nl...BM-Superbike-stuur-1.html
Daar vind ik meer resultaten op google inderdaad....toch al gauw 400 euro zo'n set nieuwTylen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:46:
Nee superbike kit. Heb er laatst nog 1 verkocht voor een GSXR.
Heb je er zelf mee gereden? Bevalt dat een beetje?Tylen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:46:
Nee superbike kit. Heb er laatst nog 1 verkocht voor een GSXR.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Bovenstaande was voor een van de redenen om een naked bike te kiezen. De hele snelheidsbeleving op een naked is totaal anders en totaal niet te vergelijken met een SS daarbij is de zitpositie ook nog eens een stuk prettiger en dat zorgt ook weer voor meer motorrij plezier.-tom-562 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:40:
[...]
Mwa, ik denk toch echt dat mijn volgende motor een naked wordt (of een dikke SM). Ik vind een SS super rijden, maar voor in Nederland op de openbare weg is het eigenlijk waanzin. Ik merk dat ik hoe langer ik mijn GSX-R heb hoe harder ik ga rijden, omdat je steeds beter je machine leert kennen. En het wordt pas echt leuk/spannend als je zwaar illegale snelheden zit (en op de dijkjes mag je maar 60 km/h vaak). Op een naked is de snelheidsbeleving een stuk hoger.
Tsja, en een stukje heel hard rijden op de snelweg op een naked is echt heel leuk, maar het moet alleen niet te lang duren
P.s. een dikke SM is inderdaad ook heel gaaf
Waar heb je het besteld? De fish eye is behoorlijk aanwezig maar verder ziet het er niet verkeerd uit, zeker niet voor deze prijs.Ricepuppet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
Kon het toch echt niet laten. Na vele reviews en bedenkingen (hoe zal ik hem monteren, wat ga ik monteren, wat moet de kwaliteit zijn?) heb ik besloten om een SJ1000 aan te schaffen.
[video]
Ik had op Marktplaats een aantal Rollei Bullet HD's gezien, maar die verkopers waren toch echt niet op de hoogte van hoeveel zo'n ding nu tegenwoordig waard is (140 euro vragen voor de HD2 versie die toch echt 79 euro is via Amazon.de) wat mijn vertrouwen in Marktplaats verkopers alleen maar nog meer naar beneden haalt (al was dat al erg laag)
Over een paar weken even testen op de motorhelm en over een kleine 3 maanden op vakantie onderwater in Aruba
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Haha, ik lees dit toevallig vlak nadat ik de Hero 3 Black heb besteld op eBayRicepuppet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
Kon het toch echt niet laten. Na vele reviews en bedenkingen (hoe zal ik hem monteren, wat ga ik monteren, wat moet de kwaliteit zijn?) heb ik besloten om een SJ1000 aan te schaffen.
Ach er zal vast wel iets verschil in beeldkwaliteit zijn
Is het ook mogelijk met dat ding om hem standaard op te laten nemen en achteraf x minuten op te slaan wanneer er iets interessants gebeurt is? En kent hij een afstandbediening?Ricepuppet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
[video]
Staat in de beschrijving van de Youtube video. Is via eBay omgerekend iets van 68 euro nog wat.Phyxion schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Waar heb je het besteld? De fish eye is behoorlijk aanwezig maar verder ziet het er niet verkeerd uit, zeker niet voor deze prijs.
Ongetwijfeld; hoe groter de camera, des te meer techniek erin kwijt kan. De techniek is nog niet zover om de kwaliteit van de GoPro's en Hero's te plaatsen in een dobbelsteen.BlackLabel01 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:42:
[...]
Haha, ik lees dit toevallig vlak nadat ik de Hero 3 Black heb besteld op eBay![]()
Ach er zal vast wel iets verschil in beeldkwaliteit zijn.
De SJ1000 daarentegen heeft, gezien de Youtube review, echt prachtkwaliteit. Ik zou zeggen; bekijk de review en oordeel zelf. Vooral de nightcam en geluidsweergave op de motorfiets is top, afgaande op de review.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Zelf wil ik ook een camera op m'n helm hangen. Er gebeuren altijd wel leuke dingetjes tijdens een rit, dus grappig om aan elkaar te editten. En die ene keer dat je verneukt wordt door een andere verkeersdeelnemer, heb je direct het bewijs. Twijfel alleen nog over welke camera... een GoPro (veelzijdig, veel opties, duur, irritante form factor voor helm), Drift HD Ghost (iets minder veelzijdig en max 3m onderwater, duur, wel goede form factor), zo'n Rollei Bullet (goedkoop met bijbehorende (slechte) kwaliteit, wel prima form factor) of nu dus die SJ1000 (ook goedkoop, maar weinig spul beschikbaar om op je helm te plakken en ook weer zo'n irritante form factor).
Ja had ermee gereden. Maar dat was alleen een proefrit-tom-562 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:59:
[...]
Heb je er zelf mee gereden? Bevalt dat een beetje?
Hij neemt op in h264 mov formaat (Opzich wel ok... had liever een mp4 of mkv gezien maargoed) met ongeveer 15Mbps in 1080p. (Geen idee of dit normaal is)
Nu is het natuurlijk moeilijk te zeggen hoe dit in de werkelijkheid zal vertalen naar bestands grootte maar volgens mij komt dit (conservatief) neer op ongeveer 4 uur 1080p beeld materiaal als je een 32GB kaartje erin hebt zitten. ( ( (32 * 1024) / (15 * 0.125) ) / 60 / 60 ) = 4.85
Klopt mijn rekensommetje nu of heb ik ergens een fout?
De reden van mijn vraag: 3 weken op vakantie en geen intentie om een laptop mee te nemen om het kaartje op te schonen. Is 4 uur genoeg?
Tuurlijk - ik kan ook gewoon weinig of gewoon niet opnemen maar uitgaande van het feit dat ik op zal nemen wat ik interessant / leuk / mooi vindt en van te voren niet zal weten wat ik tegen zal komen zijn dit grote unknowns voor mij...
Wie neemt er allemaal beeld materiaal op tijdens het rijden / vakantie? Nemen jullie veel op of weinig? Hoeveel bruikbaar en leuk materiaal hebben jullie over?
En..XBL schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:02:
Hero 3 black is echt veel beter dan dat cameraatje. Denk alleen al aan de Wi-Fi optie. Beeldkwaliteit is ook veel beter, alleen al omdat je 60fps op 1080p kan doen (en zelfs 120fps op 720p). Die 60fps zijn voor actiebeelden (snelle bewegingen, zoals op de motor) echt essentieel.
Daar betaal je ook meer voor. Voor een ieder een prijsklasse. Ik vind de Hero 3 ook te groot om op mijn helm te kwakken. Montage mogelijkheden; met velcro kom je overal
Ik ga gewoon wat mogelijkheden proberen op mijn helm met velcro (kin velcro) en wat montages aan het stuur als hij binnen is. Paar keer testen voor de ideale view.
Goede vraag en daar kon ik ook geen antwoord op vinden. Ik ga volgend jaar tijdens mijn motor-journey naar Australie ook geen laptop meenemen; wel 2 x 32GB C10 microSD cards. Moet voldoende zijn. De lelijkste filmpjes wis je gewoon. Zit een LCD scherm op de SJ1000, dus je kan wel kijken wat het meest interessante is.GenjiBlade schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:03:
Om terug te komen op de SJ1000 cam - ook ik ben nu erg geïntereseerd. Voor 70 eurie ziet het er wel erg tof uit.. ik zit alleen wel met een vraag over de video formaat (met name bestandsgrootte) -
Hij neemt op in h264 mov formaat (Opzich wel ok... had liever een mp4 of mkv gezien maargoed) met ongeveer 15Mbps in 1080p. (Geen idee of dit normaal is)
Nu is het natuurlijk moeilijk te zeggen hoe dit in de werkelijkheid zal vertalen naar bestands grootte maar volgens mij komt dit (conservatief) neer op ongeveer 4 uur 1080p beeld materiaal als je een 32GB kaartje erin hebt zitten. ( ( (32 * 1024) / (15 * 0.125) ) / 60 / 60 ) = 4.85
De reden van mijn vraag: 3 weken op vakantie en geen intentie om een laptop mee te nemen om het kaartje op te schonen. Is 4 uur genoeg?
Tuurlijk - ik kan ook gewoon weinig of gewoon niet opnemen maar uitgaande van het feit dat ik op zal nemen wat ik interessant / leuk / mooi vindt en van te voren niet zal weten wat ik tegen zal komen zijn dit grote unknowns voor mij...
Wie neemt er allemaal beeld materiaal op tijdens het rijden / vakantie? Nemen jullie veel op of weinig? Hoeveel bruikbaar en leuk materiaal hebben jullie over?
Thanks voor de info!teacher schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:15:
[...]
Alu las je met tig. Dicht (laten) lassen, en dan opnieuw boren en tappen.
Bel eens wat machinefabriekjes in de buurt? In alphen zit tekoma, daar heb ik ook wel eens een klusje laten doen.
Andere optie: gat verder uitboren, stukje alu rond erin lijmen met loctite 660. Daar weer schroefdraad in tappen.
Andere kop zoeken kan ook
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Natuurlijk betaal je ervoor.Ricepuppet schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:36:
[...]
En..
Daar betaal je ook meer voor. Voor een ieder een prijsklasse. Ik vind de Hero 3 ook te groot om op mijn helm te kwakken. Montage mogelijkheden; met velcro kom je overal
Ik ga gewoon wat mogelijkheden proberen op mijn helm met velcro (kin velcro) en wat montages aan het stuur als hij binnen is. Paar keer testen voor de ideale view.
Overigens is er nog wel een aardige middenweg: de Contour Roam 2. Bij Amazon UK voor 165 euro mee te pakken. Dubbele van wat dat Chinese cameraatje kost, maar de helft van een GoPro of Drift. Die Contour kan standaard zonder case een meter onder water, dus ook prima te gebruiken op iets anders dan alleen je helm (bijvoorbeeld in het zwembad).
Inderdaad: http://www.mag-nl.org/cms...id=155&cntnt01returnid=15Phyxion schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:05:
Een paar weken terug was toch bekend dat het niet door zou gaan
Ik vraag me af wat voor waarde die 'Transportcommissie' dan heeft
Je berekening klopt.GenjiBlade schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:03:
Om terug te komen op de SJ1000 cam - ook ik ben nu erg geïntereseerd. Voor 70 eurie ziet het er wel erg tof uit.. ik zit alleen wel met een vraag over de video formaat (met name bestandsgrootte) -
Ik zou wel rekening houden met een 2% marge (overhead en dergelijke). Zo neemt de GoPro bij een bestand van iets minder dan 4Gb (26 minuten filmen) ~2Mb extra ruimte in beslag.
Verder filmt de GoPro BE in ~30Mbps in 1080p30
Nou dat is lekker dan. Zo wordt m'n oude brikkie plotseling een serieuze kostenpost. Wegenbelasting, APK... fijn!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
In het eerste voorstel voor APK voor alle motorvoertuigen waren brommers ook meegenomen, is dat nu niet zo dan?PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:46:
Laat ze dan ook maar gelijk met een brommer APK komen. Motoren worden teminste nog goed onderhouden, dat is met brommers wel anders.
Waar zie jij 2020? Ik zie 2016Tylen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:50:
Ach het is pas in 2020. En daarnaast, ben ik nog steeds voor.
http://www.rtlnieuws.nl/n...uring-motoren-en-caravans
Wow.lekkere prijs voor die Contour Roam 2. Wil nog wel ff inhaken op jouw statement helft van de prijs, dat klopt, maar ook andere kwaliteit.XBL schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:10:
[...]
Natuurlijk betaal je ervoor.
Overigens is er nog wel een aardige middenweg: de Contour Roam 2. Bij Amazon UK voor 165 euro mee te pakken. Dubbele van wat dat Chinese cameraatje kost, maar de helft van een GoPro of Drift. Die Contour kan standaard zonder case een meter onder water, dus ook prima te gebruiken op iets anders dan alleen je helm (bijvoorbeeld in het zwembad).
De Contour Roam 2 is het best te vergelijken met de Drift HD (1080p). Dan is het prijsverschil slechts een tientje. De Drift HD heeft dan als grote voordelen
- verwijderbare accu
- laden terwijl je em gebruikt
- scherm
- mic-uitgang
- (betere beeldkwaliteit over het algemeen)
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
O excuus. Ik zag ergens 2020 staan.Tankiej schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:51:
[...]
Waar zie jij 2020? Ik zie 2016![]()
http://www.rtlnieuws.nl/n...uring-motoren-en-caravans
aldus Actieplan verkeersveiligheid motorrijders van MinIenMuit een actieplan verbetering verkeersveiligheid voor motorrijders (van het Rijk): De belangrijkste oorzaken van motorfietsongevallen zijn menselijke fouten van motorrijders en overige bestuurders (ongeveer 90%). Het gaat dan om voorrangsfouten (naar verhouding vaak omdat een automobilist de motor niet heeft opgemerkt) en het verlies van de macht over het stuur door de motorrijder. De infrastructuur is in bijna 8% van de gevallen de primaire oorzaak van een ongeval. Dat zijn dus ongevallen waarbij het ongeval te wijten is aan bijvoorbeeld een slechte staat van het wegdek of gladheid. Een mankement aan het voer- tuig (banden, remmen) blijkt in 0,3% de primaire oorzaak te zijn. De staat van het voertuig is dus bijna nooit de reden van het ongeval. Infrastructuur en Milieu ziet dus ook geen voordeel in een APK voor motorfietsen, zoals de EU nog in 2010 wil voorstellen.
nuff said
Hoeveel van die EP-knuppels hebben een leven lang gratis DEKRA keuringen of levenslange BOVAG garantie gekregen?
Nederland zal het toch wel overnemen en op zijn strengst interpreteren. Het zal samen met een ander regeltje erin gefietst worden. Elke maand een keuring ofzo... of een labtest van de brandstof. Noem maar wat geks.
Senor Sjon:
Dat weet iedereen. Ook de transportcommissie van het EP was tegen, maar het EP zelf is voor. Misschien zijn ze kwaad op GeenStijl aangezien NL tegen de APK is?
+1Senor Sjon:
Hoeveel van die EP-knuppels hebben een leven lang gratis DEKRA keuringen of levenslange BOVAG garantie gekregen?
Nederland zal het toch wel overnemen en op zijn strengst interpreteren. Het zal samen met een ander regeltje erin gefietst worden. Elke maand een keuring ofzo... of een labtest van de brandstof. Noem maar wat geks.
Dat is dus niet waar. Veel motoren zijn slecht onderhouden en in de helft van de gevallen weet men het niet eens dat hun eigen motorfiets slecht onderhouden is.PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:46:
Laat ze dan ook maar gelijk met een brommer APK komen. Motoren worden teminste nog goed onderhouden, dat is met brommers wel anders.
No signature required.
paard <-> wagen. Als iemand in jouw garage komt met manco's dan is er niks aan de hand met het motorenpark ansich. die persoon is bezig zijn spullen te laten oplappen en dat laatste is nou net wat de EU beweert dat men niet zelf kan: op de eigen spullen letten.M3rcury schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:08:
[...]
Dat is dus niet waar. Veel motoren zijn slecht onderhouden en in de helft van de gevallen weet men het niet eens dat hun eigen motorfiets slecht onderhouden is.
Pas als jij kan aantonen dat je bij de mensen thuis brakke fietsen ziet staan dan luister ik er nog wel naar maar voorlopig zie jij en andere mensen die in garages werken ze pas komen als de eigenaar ze aanbiedt ter reparatie of onderhoud. Dat is waar het omdraait hier. Dingen slijten nu eenmaal maar als men daar zelf op let, ook door ze naar de garage te brengen, dan is er niks aan de hand.
[ Voor 69% gewijzigd door ROFLASTC op 02-07-2013 15:18 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dat klopt, ik ben ook niet specifiek voor of tegen de APK, maar ik wil wel het argument van het motorpark is goed onderhouden tegenspreken.Willem schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:11:
[...]
Los daarvan moet het bewijsbaar zijn voor ongeluk. Zie ook eerdere quote.
Zoals ik al zei, het overgrootte deel weet niet dat hun fiets slecht onderhouden is. Die komen voor een simpel beurtje, maar dan blijkt dat de complete fiets verbouwt moet worden voordat hij weer veilig de weg op kan.ROFLASTC schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:08:
De enige reden om voor zo'n keuring te zijn is als je last hebt van dezelfde controle drang als de de regering in brussel/straatsburg. Er is verder geen aanleiding om een vrijheid (ook van jouzelf zelfs al ben je voor) op te geven.
[...]
paard <-> wagen. Als iemand in jouw garage komt met manco's dan is er niks aan de hand met het motorenpark ansich. die persoon is bezig zijn spullen te laten oplappen en dat laatste is nou net wat de EU beweert dat men niet zelf kan: op de eigen spullen letten.
Pas als jij kan aantonen dat je bij de mensen thuis brakke fietsen ziet staan dan luister ik er nog wel naar maar voorlopig zie jij en andere mensen die in garages werken ze pas komen als de eigenaar ze aanbiedt ter reparatie of onderhoud.
In mijn ogen heb je dus deels gelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door M3rcury op 02-07-2013 15:17 ]
No signature required.
Dit soort dingen moet helemaal niet Europees geregeld worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 02-07-2013 15:26 ]
Mjah, Het zijn meestal ook niet de SS fietsen die slecht onderhouden worden. Afgelopen weekend onderweg naar Assen genoeg "ellende" gezien (vanuit de auto) bij fietsen die vaak dagelijks voor woon/werk gebruikt worden. Meestal fietsen van +10 jaar oud die je voor een appel en een ei koopt en waarbij iedere euro achterstallig onderhoud wegwerken te duur is voor de huidige eigenaar (en dat kan bijvoorbeeld dus ook al een "simpele" lekke voorvorkkering zijn waardoor je de remweg al niet meer goed kunt bepalen).PilatuS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:22:
Ik denk wel dat motoren over het algemeen beter onderhouden zijn dan auto's, en al helemaal beter dan brommers. Als ik met 250 over de autobahn vlieg zorg ik er wel voor dat alles goed in orde is.
Voor dat soort zaken mag er van mij dus bést een APK komen.
De helft van de mensen van wie hun fiets niet onderhouden is. Een groot deel van de motorrijders hebben hun zaakjes wel voor elkaar.Marc Rademaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:25:
Nogal flinke uitspraken Mercury? Hoe kom je bij 'de helft' of het overgrootte deel? En wat houdt niet goed onderhouden precies in? Eigenlijk een beetje een non-issue aangezien er amper ongelukken door gebeuren, maar dan nog. Ik denk dat ik je punt niet zo zie, ook omdat je er geen enkel bewijs voor hebt?
Je hoeft mijn punt ook niet te zien, maar stellig beweren dat motorfietsen goed onderhouden worden vind ik ook weer zo wat.
Dit dus.wimmel_1 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:27:
[...]
Mjah, Het zijn meestal ook niet de SS fietsen die slecht onderhouden worden. Afgelopen weekend onderweg naar Assen genoeg "ellende" gezien (vanuit de auto) bij fietsen die vaak dagelijks voor woon/werk gebruikt worden. Meestal fietsen van +10 jaar oud die je voor een appel en een ei koopt en waarbij iedere euro achterstallig onderhoud wegwerken te duur is voor de huidige eigenaar (en dat kan bijvoorbeeld dus ook al een "simpele" lekke voorvorkkering zijn waardoor je de remweg al niet meer goed kunt bepalen).
Voor dat soort zaken mag er van mij dus bést een APK komen.
Bewijs heb ik er zelf ook niet voor, maar ga maar naar een random motorzaak en vraag hoe de staat van de meeste voertuigen is. Dan kom je er vanzelf wel achter
[ Voor 38% gewijzigd door M3rcury op 02-07-2013 15:29 ]
No signature required.
Er zijn ongetwijfeld mensen die geen benul hebben van de notie dat de olie in je voorvork ook "op" raakt in de zin dat het niet of niet meer zo goed werkt. Maar en dan? Een APK kijkt alleen naar de veiligheidspunten: remmen bandjes benzine lekken ja nee en type goedkeuring voor de belasting etc. Voorstander zijn voor een APK om dergelijke dingen is onhandig want dan worden -en- mensen nodeloos lastig gevallen -en- de dingen waar jij je zorgen om maakt worden als nog niet aangepakt. (want de apk kost al genoeg geld.M3rcury schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:13:
[...]
Zoals ik al zei, het overgrootte deel weet niet dat hun fiets slecht onderhouden is. Die komen voor een simpel beurtje, maar dan blijkt dat de complete fiets verbouwt moet worden voordat hij weer veilig de weg op kan.
In mijn ogen heb je dus deels gelijk.
In een motorzaak zie je dat dus niet want daar komen mensen m laten fixen. Het zou hier -moeten- gaan om mensen die dat dus niet doen, vind die maar eens.M3rcury schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Bewijs heb ik er zelf ook niet voor, maar ga maar naar een random motorzaak en vraag hoe de staat van de meeste voertuigen is. Dan kom je er vanzelf wel achter
[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 02-07-2013 15:34 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Voor die paar 1000km per jaar is het wel dure hobby aan het worden.
120 euro MRB
80 euro APK
360 euro AR verzekering (inclusief 21% verzekeringsBTW...)
Dat is al 560 euro zonder een km te rijden of onderhoud te plegen. Oftewel 47 euro per maand. Ik heb er veel plezier van, maar dit kan zomaar de exit van één van de twee motoren betekenen (die van mijn vrouw natuurlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()