Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jay Leno had daar nog een mooi verhaal over. Iemand die achter hem bij het stoplicht stond kwam met de auto steeds dichterbij om naar de motor te kijken. Hij ging steeds verder naar voren omdat de plastic bumper van de auto aan het smelten was.Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:55:
Probleem van een Jet is de hitte van je uitlaat gassen.
Die Y2K in Amerika, pin me er niet op vast maar ik geloof dat de uitlaat gassen zo heet zijn dat als iemand dichtbij zou parkeren, je de verf van zijn bumper zou strippen (plus ze zijn nogal luid)
Zal nog wel even duren eer het in productie te vinden is. De automotive markt is een zeer conservatieve markt. Desalniettemin is dit de natte droom van elke calibration-engineer
Ik voel als automotive control engineer nog wat leuke queestes aankomen, zeker icm met de genoemde air accumulator om regeneratief te remmen/boosten.
Ik helaas niet.
Ik zelf ga naar Graspop.
Ik rijd mee met de TT Night Ride (als het een beetje droog is)Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 02:38:
En wie gaat er allemaal naar Assen dit weekend?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vaak bu'j te bang!
Toch vet zo'n FJR die helemaal prepped is voor een Iron Butt Rally
[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 24-06-2013 11:10 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=19027253_Erikje_ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:17:
waarom heeft hij 3 navigatiesystemen? Is ie bang de weg kwijt te raken?!
Redundantie en gemak.
Sommigen hebben er eentje in kaartmodus, eentje in routemodus en dan nog eentje op overschot om benzinestations ofzo te zoeken. Belangrijkste in een IBR is niet stilstaan
Hmm...lijkt me juist conra-productief, zo'n dash. Je moet zoeken naar de info. Overdaad aan knopjes, lampjes en overbodige toeters en bellen. Maakt het veel te inspannend om te rijden. Waarom mensen überhaupt radardetectors gebruiken ontgaat me. Ze hebben blijkbaar niet door dat je juist het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen: totaal a-relaxed rijden. Een beetje inherent aan het constant te hard willen rijden. Je moet constant opletten of er niet geflitst of gelaserd wordt. En die detectors werken vaak niet (goed) dus het ook niet zo dat je door zo'n ding ineens wél ontspannen kunt rijden. Als ie afgaat, meteen remmen (gevaarlijk!) en kijken of het toevallig niet vals alarm is. Maar goed, het zal wel aan mij liggen, maar gadgets die niet altijd werken vind ik zinloos.DinX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:08:
https://plus.google.com/p...81?authkey=CLSC6P_lrbCeYg
Meerdere navi's kan ik me iets bij voorstellen. Ik heb nu ook een RAM kogeltje voor de GPSMap 60 naast mijn andere Garmin. Maar dat is dan voor als ik daar topografische kaarten op heb. Ook handig om op het kompasscherm te rijden. Lekker duidelijk en je kunt die schermen zelf indelen.
Maar die FJR...typisch Amerikaanse non-functionele en a-ergonomische overdaad. Als je dat nodig hebt om ritjes van 1000km per dag te maken heb je iets niet begrepen. Of je wil gewoon opvallen. Ik gok op het laatste.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Kijk even wat pagina's terug of zoek even in dit topic, kwam laatst genoeg langsOlaf van der Spek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:33:
Wie gebruikt er gehoorbescherming en wat voor? In het theorieboek wordt het al aangeraden vanaf 80 km/u
helaas gezakt vandaag voor AVD. Lekker in een keiharde hoosbui begonnen,en heel snel al zeiknat. Examinator vond de positie van mij (en voornamelijk op dubbele rotondes) niet goed. iets eerder positie kiezen.
Nu hopen dat er van de week een examenplek vrij komt, anders theorie verlopen.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
ik heb vanmiddag het eerst gereden met gehoorbescherming en bevalt me erg goed! het is lekker stil en kan de motor nog erg goed horen. ik heb toen Alpine motosafe gekocht en zijn zeker aan te raden!Olaf van der Spek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:33:
Wie gebruikt er gehoorbescherming en wat voor? In het theorieboek wordt het al aangeraden vanaf 80 km/u
Onderweg naar een hoogvlakte in het zuiden van Umbrië, dit was op 1 van de passen er naar toe, niet super hoog maar toch dik 15graden temp verschil met beneden en boven.
De hoogvlakte Piana Grande, echt super gaaf, de weggetjes er naar toe en er weer terug van af waren echt super. Veel rijders gezien met allerlei nationaliteiten.
We kwamen aan rijden in een of ander slapend dorpje en daar stond een rijtje Guzzi's met NL platen.
De rijder van de Guzzi naast onze Vespa stond nog bij zijn motor iets heel vies te doen met zijn oordoppen en helm.
Ik kom aan rijden en zeg iets in de trant van "he kijk nog meer NL rijders daar past die van ons wel naast"
Die man keek me toch zuur (en dat had niets met zijn oordoppen te makken).
Ondanks dat we naast hun op het terras zaten hebben ze geen woord gezegd, terwijl ze toch duidelijk de Nl plaat achterop onze Vespa zagen.
Een of ander binnendoor weggetje in de buurt van de 'hoogste watervallen van Italië". Als ik me goed herinner waren ze zelfs van mening dat het de hoogste van Europa waren.
Nog een van de binnendoor weggetjes.
Locatie van dit alles in Ubrië en le Marche, 2 streken in Italië waar we op dit moment zijn.
Niet met de Vespa hier heen gereden helaas, ze staat braaf achter op de camper tijdens de heen en terug reis.
Zelfs in het Vespa thuis land is onze Vespa een zelfzame verschijning, veel burgmans, Honda's en x-maxxen hier. Vespa's rijden er bijna niet rond en Onze Vespa krijgt dus ook van de lokale veel bekijks.
Duimpjes omhoog van oude mannetjes, school kinderen die gaan kijken als we hem ergens parkeren en zelfs aangesproken worden met de vraag of we van uit NL zijn komen rijden op het ding.
Oh en voor de geïnteresseerde het is hier wel super gaaf om te rijden maar de wegen zijn echt slecht, zeg maar super slecht. Dus als je met je racer tegen de 200 door de bergen wil knallen dan ben je hier verkeerd.
Wil je lekker cruisen en in dorpjes koffie drinken dan is het een aanrader.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@Olaf: Pluggerz van de locale gehoortoko hierzo, kijk inderdaad even een eindje terug in het topic
@Bommes: ziet er leuk uit, jammer van die lui op de Guzzi...
Op maat gemaakte is een dikke aanrader. Past altijd goed en erg snel om in te doen. Kost je een paar euro's maar dan zit je ook jaren lang goed. Heb hiervoor verschillende goedkope oplossingen gehad maar niets komt in de buurt van op maat gemaakte. Je deze dingen bij een hoop opticiens laten maken.Olaf van der Spek schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:33:
Zuur manRick-Jan schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:51:
[...]
helaas gezakt vandaag voor AVD. Lekker in een keiharde hoosbui begonnen,en heel snel al zeiknat. Examinator vond de positie van mij (en voornamelijk op dubbele rotondes) niet goed. iets eerder positie kiezen.
Nu hopen dat er van de week een examenplek vrij komt, anders theorie verlopen.
Bommes, gave foto's man! Heb je d'r niet meer?
mijn prep zou zijn. 76L tanks 3-6L water in mijn tanktas. voedsel bovenin mijn tanktas. en een slang in mijn broek. eens in de 1500-2000km stoppen om te tanken. en nog een 2e navigatie erbij als backup gewoon simpele auto navi om tankstations enz te zoeken. de rest wat hij meesleept is leuk maar totaal onnodig om hem extreem uit te rijdenDinX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:08:
Aan het begin ging het super goed, instructeur zei nog, t gaat goed man! Later inderdaad wat rommeliger, maar er kwam verder geen verkeer aan, het ging de examinator meer om de positie op de rotonde zeg maar.XBL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:49:
[...]
Zuur man. Had je zelf ook het idee dat je dat verkeerd deed?
Ik had de motor goed onder controle onder de weersomstandigheden, en mijn uitwijk voor een rennende voetganger
Kwam er ook nog bij dat t echt in een hoosbui was, moet natuurlijk niet veel uitmaken maar vervelend was het wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 24-06-2013 20:16 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
76L tanks? Waar laat je dat?DECOY88 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:07:
[...]
mijn prep zou zijn. 76L tanks 3-6L water in mijn tanktas. voedsel bovenin mijn tanktas. en een slang in mijn broek. eens in de 1500-2000km stoppen om te tanken. en nog een 2e navigatie erbij als backup gewoon simpele auto navi om tankstations enz te zoeken. de rest wat hij meesleept is leuk maar totaal onnodig om hem extreem uit te rijden
Verwijderd
Maar nu heb ik een heel vreemd probleem, die zelfs mijn moto mechanieker vriend moeilijk kan doorgronden. Soms als ik rijd valt hij gewoon stil - 0rpm, olielampje omdat de motor niet draait, schiet terug in gang wanneer je de koppeling helemaal los laat alsof je'm in gang duwt/loopt. Gebeurt altijd tijdens koppelen, altijd tijdens omhoog koppelen denk ik zelfs. Ligt niet aan de batterij, hebben er reeds 3 aan gehangen (oude die stuk was, nieuwe van een vriend en nieuwe speciale (LiFePO4) en huidige). Als het gebeurt en ik stop en open de gas tank hoor ik geen sissend geluid en het gebeurt als de tank vol of 1/4 is. De motor start niet als de pook uitstaat of als hij in 1e zit (en ik geen koppeling gebruik).
Het gebeurt niet zo vaak, 1-2x per week nu op een 5x 2x 20km werkweek. Het gebeurt meestal kort na het starten, 1-2 minuten verder maar hij geeft wel al temperatuur aan. Is deze ochtend nog gebeurd midden in het dropscentrum - reed 40, motor minstens 15minuten gereden en ging van 2e naar 3e.
Hoogstwaarschijnlijk ongerelateerd maar mijn vriend zegt bovendien dat ik de thermometer zal moeten vervangen. De motor blijft 'hangen' rond 70 graden (wanneer de grote koeling opengaat) terwijl dit volgens de handleiding tussen 80-85 graden zou moeten zijn. Moet ik hier spoed van maken van ik verwacht dat dit toch een grote operatie zal zijn of is die doorgaans vrij toegankelijk?
Veel plezier op de GoT rit trouwens maar noord Nederland is te ver van zuid West-Vlaanderen. Plus ik heb een slipcursus op die dag dankzij een cadeaubon
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 20:31 . Reden: typo ]
Om te voorkomen dat het een vakantie kiekjes post wordt heb ik als criterium genomen dat er minimaal een stukje Vespa op de foto moet staan..XBL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:49:
Zo is ze hier gekomen:
Mijn vrouw wilde ook ff voorop zitten:
Onderweg naar die hoogte vlakte (Piana Granda)
Dit was het eerste zicht op de Piana Granda
Verder nog wel veel meer vakantie kiekjes maar niets mee met de Vespa er bij op.
Morgen gaan we nog een dagje toeren, we zitten nu bijna op de grens met Toscane, vlak in de buurt van waar Prinses Beatrix een vakantie huis heeft.
Die kant gassen we morgen op, en ik zal eens flink wat meer leuke bochtjes en weggetjes op de foto zetten.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Slang in je broek? Waarvoor?DECOY88 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:07:
[...]
mijn prep zou zijn. 76L tanks 3-6L water in mijn tanktas. voedsel bovenin mijn tanktas. en een slang in mijn broek. eens in de 1500-2000km stoppen om te tanken. en nog een 2e navigatie erbij als backup gewoon simpele auto navi om tankstations enz te zoeken. de rest wat hij meesleept is leuk maar totaal onnodig om hem extreem uit te rijden
@Bommes,
toffe foto's! Ik ga in augustus 2 weekjes surfen in zuid-Frankrijk met een vriend van me, en ik zit er stiekem sterk aan de denken om m'n motor-Dax mee te nemen. De goede golven zijn er vooral in de ochtend, dus 's middags heb je dan alle tijd om rond te knorren. Nu is het landschap niet super spectaculair daar (Mimizan, net te ver weg om met zo'n Dax de Pyreneeën in te gaan
Vaak bu'j te bang!
Afvoerslang
Flinke tanks zeg, wel een aardig gewicht om zo hoog op de motor mee te slepen. 1500 km letterlijk nonstop rijden lijkt me knap trouwens, ondanks dat het qua equipment zou kunnen.
Dan ben je echt niet goed wijs, en behoorlijk gevaarlijk bezig als je dat soort fratsen gaat uithalen
Vaak bu'j te bang!
daarvoor is het de ironbuttChakotay schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:20:
[...]
Afvoerslang
Flinke tanks zeg, wel een aardig gewicht om zo hoog op de motor mee te slepen. 1500 km letterlijk nonstop rijden lijkt me knap trouwens, ondanks dat het qua equipment zou kunnen.
of de 50cc klasse
Inderdaad, gisteren 1200 km gereden, van Bratislava naar Groningen. Met genoeg pauzes, toch last van een Iron ButtChakotay schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:20:
[...]
Afvoerslang
Nu is een Fazer ook niet echt een toerbuffel natuurlijk
moet je even doorheenBlackLabel01 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:45:
[...]
Inderdaad, gisteren 1200 km gereden, van Bratislava naar Groningen. Met genoeg pauzes, toch last van een Iron Butt![]()
Nu is een Fazer ook niet echt een toerbuffel natuurlijk
Het zal wel in het kader 'omdat het kan' zijn, maar ik zie er de lol niet van in. Daarbij vind ik het onverantwoordelijk. Nou zullen al die Iron Butters roepen dat het goed te doen is, maar het is precies hetzelfde als met alcohol: hele volksstammen beweren dat zij geen last hebben van 4-5 biertjes. Maar als er dan een reactietest gedaan wordt, schrikken ze zich rot. Je concentratie loopt toch langzaam maar zeker terug. Je merkt het niet, omdat er (hopelijk) niets gebeurt.
Het is ook helemaal geen schande om na 8 uur op een motor vermoeid te zijn; het is vermoeiender dan autorijden. Het geluid alleen al heeft een hypnotiserend effect. Dus 3 dagen 10-12 uur rijden is gewoon gekkenwerk. Er zullen uiteraard best mensen zijn die er minder moeite mee hebben. Misschien hele fitte mensen die zich ook terdege voorbereiden en de juiste voeding meenemen. Dan is het beter vol te houden. Zo heb ik ook die monsteretappes naar Afrika gedaan. Een hele zak sportvoeding mee. Voor laat in de middag/avond zo'n tube met superpepmiddel, een of ander carbogeltoestand met cafeïne oid. Je stuitert meteen weer verder.
Maar het blijft gekkenwerk. Op mij maakt het iig geen indruk. Ga dan een maraton lopen ofzo. Achteruit, met een punaise in je schoen. Dan breng je iig geen mensen in gevaar doordat je onderweg in slaap sukkelt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja klopt, na een tijdje kon ik doorrijden tot ik moest tanken, terwijl ik in het begin na 100 km echt half staand op de voetsteunen even bij moest komenDECOY88 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:47:
[...]
moet je even doorheenals het lang genoeg zeer doet raakt het verdoofd
Op een gegeven moment ga je je uit verveling echt in de vreemdste bochten wringen om een andere zithouding aan te nemen, liggend op de tanktas etc
Verwijderd
houd wel rekening dat je in die houding absoluut geen controle over je machine hebt, dus rustig aan doen.
En Bommes, wat deed die Guzzi knakker met zijn oordopjes en helm? ben toch wel nieuwsgierig.
Gave foto's, ziet eruit als een super mooie reis!
Nog twee maanden en dan begeef ik me ook naar het zuiden....nog twee maanden.....kan niet wachten
Bij mij omgekeerd. Voeten/benen op m'n valbeugels, rug tegen m'n bagagerol en lekker onderuit gezaktVerwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 02:26:
Ik vind liggend op de tanktas, schenen/enkels boven op de passagiers steuntjes slaapverwekkend comfortabel rijden als het snelweg kachelen is.
houd wel rekening dat je in die houding absoluut geen controle over je machine hebt, dus rustig aan doen.
En Bommes, wat deed die Guzzi knakker met zijn oordopjes en helm? ben toch wel nieuwsgierig.
Zo heb ik een paar 100km Autoroute gedaan
Verwijderd
Van die voetsteuntje die op de valbeugels gemonteerd worden.
Maar hoe kom je nog bij je gas? als je beetje achterover leunt, is je arm dan niet "te kort" om het zo maar te zeggen?
*generaliseer*...
UNOX: The worst operating system
auto heb ik al eens binnen 60km over de streep gehad. dat lukte mij met de motor pas na 72 uurmphilipp schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:09:
Het is ook helemaal geen schande om na 8 uur op een motor vermoeid te zijn; het is vermoeiender dan autorijden.
Is dat nou echt nodig voor die 1000 mile per dag? Had er niet ooit iemand zonder voorbereiding 3000km in 24 uur gedaan op een compleet standaard BMW K1200RS?DinX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:08:
Vorige week nog heb ik twee dagen lang 10-12 uur autobahn per dag gedaan, op de 125cc motorscooter. Enige preparatie was 1.5 liter water, extra t-shirt, toiletpapier, v-snaar + bougie onder het zadel, telefoonoplader en een via michelin kaart.
Wederom als criteria dat er een stukje van de motor (of mijn helm) op moet staan..
Net voor vertrek op de camping.
Na 5 minuten rijden moest mijn vrouw alweer plassen dus eerste stop..
Op de terug weg:
5de plas stop voor mijn vrouw:
Stukje net asfalt:
Beetje veel helm (sorry):
En 1 uitzondering, geen gedeelte van de Vespa of helm in beeld maar hier hebben we net heel de dag rond gereden:
Helaas morgen de laatste dag hier, dan gaan we weer terug naar huis. Denk wel dat ik morgen nog ff op weg ga in de omgeving, rondje Lago Trasimeno denk ik.
Maar mooie omgeving daar om te toeren zo te zien. Have FUN!!
Huh? Wat bedoel je nou? Auto binnen 60km stuk? Of had jij er na 60km al genoeg van?DECOY88 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:56:
[...]
auto heb ik al eens binnen 60km over de streep gehad. dat lukte mij met de motor pas na 72 uur
dat ik al de lijnen over slingerde en vlak langs de vangrail gingmphilipp schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:31:
[...]
Huh? Wat bedoel je nou? Auto binnen 60km stuk? Of had jij er na 60km al genoeg van?
DECOY88 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:11:
[...]
dat ik al de lijnen over slingerde en vlak langs de vangrail ging
Maar je hebt wel een rijbewijs?
Vaak bu'j te bang!
Ik ook. Maar afgelopen zondag 700km in een Opel gezeten en dat voelde ik wel in mijn rug. Ik ben verwend door die fijne Volvo stoeltjes.-tom-562 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:55:
Kwestie van een fatsoenlijke auto kopenIn mijn Volvo durf ik wel te zeggen dat ik met gemak 1000 km kan rijden zonder echt vermoeid te raken. In mijn Mazda 626 lukte dat ook al prima namelijk.
Ik benidd bang dat al mn volgende auto's kwa zitcomfort gaan tegenvallen, als het geen Volvo's zijnmphilipp schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:31:
[...]
Ik ook. Maar afgelopen zondag 700km in een Opel gezeten en dat voelde ik wel in mijn rug. Ik ben verwend door die fijne Volvo stoeltjes.
@chakotay: dan zal 'ie op top wel een stuk harderlopen ipv de 250/260 met de GoT rit
Vaak bu'j te bang!
Vrees dat je er anders over gaat denken als....... Maar hoeveel G kun je hebben?
Voordat iemand roept 'dat kan best op gevoel', klopt, maar hij zat alleen nog maar handvast omdat de ketting & achterwiel nog niet erop zaten, en ik de boel dus niet kon blokkeren
---
Hm, volgens mij was de tank leeg geraakt tijdens het stilstaan & testen...

De inhoud is 17.5 liter, en hij stond tijdens het tanken op de zijstandaard. Viel precies uit toen ik het tankstation inreed, goede timing
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 26-06-2013 07:33 ]

quote: Top Gear MagazineNevertheless, and in the face of some quite major financial difficulties, Lotus has launched a new bike division, announcing its first foray into two wheels. It's a superbike with the, erm, evocative moniker ‘C-01'.
quote: Daniel SimonWith the Lotus C-01, we have only one ambition: to create a unique state-of-the-art machine that carries its brutal forces with elegance and style, a high-tech monster in a tailored suit... Lotus is a glamorous name with a rich history, and the C-01 celebrates it proudly: the shapes of the marvellous Lotus 49 were a main inspiration, and all colour schemes pay homage to iconic Lotus racing liveries, such as the dashing black and gold. The intersection of past and future never fails to fascinate, and so does the unique idea of the C-01.
Daniel Simon is een designer die conceptcars en spul voor in films ontwerp, ik heb liever een motor waarvan het ontwerp nuttig is ipv er alleen shiny uit ziet.
Maar we zullen zien wat dit uiteindelijk word, ben benieuwd
Vaak bu'j te bang!
inhalen met de motor gaat makkelijkerwimmel_1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:36:
[...]
Vrees dat je er anders over gaat denken als....... Maar hoeveel G kun je hebben?
Kodewa is dus geen vreemdeling als het gaat om high performance voertuigen ontwikkelen en bouwen. Daniel Simon weet het één en ander over design en alhoewel ze hierboven Holzer zeggen wordt er eigenlijk RPC GmbH mee bedoeld. RPC (Rennsport Production Center) is gespecialiseerd in ontwikkeling en bouwen van (race) voertuigen voor o.a. Opel OPC, Alfa, Subaru, BMW Motorsport, Jaguar en meer..[...] to bring this thing to fruition, a number of fairly prominent partners have been brought into the deal. Kodewa of Germany (the guys that built the Lotus Le Mans racer), VW Group designer Daniel Simon (he drew a lot of the Bugatti Veyron, the Lightcycle from Tron: Legacy[...]), and Holzer Group (futureland materials specialist, who produce carbon fibre, titanium, and aerospace steel).
Tot nu toe is het een 'recipe for success'
m.b.t. ontwerp, Kodewa's laatste Lotus voertuig (T128 Le Mans) in samenwerking met Daniel Simon voor livery:

Ik vind hem zeker niet lelijk, al issie niet moeder's mooiste maar waar het me vooral om gaat is exact waar chakotay het over had - Het is absoluut geen 'design' auto, 100% functioneel ontwerp...
Lotus zegt zelf dat het ontwerp van hun fiets "ge-inspireerd" is door de Lotus 49, persoonlijk vind ik dat dan juist wél weer en ontwerp om over te dromen (Al vraag ik me een beetje af hoe ze dit willen vertalen naar een motor):

Volgende week krijgen we waarschijnlijk de eerste press shots te zien van Lotus' fiets..
Verwijderd
lightness is king.
een superlichte machine met een focus op wendbaarheid.
maar dat is vast wishfull thinking.
vanochtend weer eens Montserrat bezocht (of ja 3x naar boven en beneden), heerlijke weg en geen toeristen op doordeweekse dagen...
genieten!
Je kunt natuurlijk een auto die specifiek gemaakt is voor de racerij niet gaan vergelijken met een consumentenproduct. Voor de consumentenmarkt prak je er wat bling op omdat velen nu eenmaal om uitstraling en imago geven. Op een raceauto MOET alles functioneel zijn, want met bling win je geen race.GenjiBlade schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:32:
m.b.t. ontwerp, Kodewa's laatste Lotus voertuig (T128 Le Mans) in samenwerking met Daniel Simon voor livery:
[afbeelding]
Ik vind hem zeker niet lelijk, al issie niet moeder's mooiste maar waar het me vooral om gaat is exact waar chakotay het over had - Het is absoluut geen 'design' auto, 100% functioneel ontwerp...
Maar goed, we hebben nog niets gezien, dus laten we vooral niet gaan debatteren over iets wat we nog niet weten.

*kwijlt*
Nou, het heeft even geduurd, maar vanavond maar een rondje wezen doen bij de TT. Andere motoren bekijken, even langs de campings, en nog een klein toer-rondje met een stukje snelweg.André schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:54:
[...]
Ik heb hetzelfde, gebruik nu van die paddenstoeltjes. Hopelijk zijn deze week de op maat gemaakt van Noizezz klaar, zal het melden als ik echt duidelijk verschil merk (is wel te hopen voor €130)
Met de nieuwe oordoppen is het alsof ik een compleet nieuwe helm heb. Tijdens het praten hoor je de mensen rondom je alsof je geen doppen in hebt, ook hoor je de motor prima, maar de wind was zo goed als helemaal weg.
Het geld dubbel en dwars waard.

ook leuk pakketje binnen gekregen
Leuk dat je nog even je ervaringen deelt! Goed om te horen dat de oordoppen goed bevallen.André schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:05:
[...]
Nou, het heeft even geduurd, maar vanavond maar een rondje wezen doen bij de TT. Andere motoren bekijken, even langs de campings, en nog een klein toer-rondje met een stukje snelweg.
Met de nieuwe oordoppen is het alsof ik een compleet nieuwe helm heb. Tijdens het praten hoor je de mensen rondom je alsof je geen doppen in hebt, ook hoor je de motor prima, maar de wind was zo goed als helemaal weg.
Het geld dubbel en dwars waard.
Ben zelf laatst nog naar een Schoonenberg Hoorcomfort filiaal geweest voor otoplastieken. Zij verkopen Elacin otoplastieken. Heb alleen maar positieve berichten over deze oordoppen gelezen. Kosten ook net zo veel als Noizezz otoplastieken: 130 euro.
Nu nog ff knoop doorhakken tussen Noizezz, Elacin en Alpine.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Goed bezig, meteen flink ook zo te zienjoshje schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 02:00:
eerste knee-down is een feit
[afbeelding]
ook leuk pakketje binnen gekregen
[afbeelding]
Verwijderd
Ja inderdaad. Zelf rij ik al tijden lang met E-A-R SOFT FX (http://bit.ly/16B0M8H), die dingen kosten zo rond de 40 euro voor 200 paar. Hiervoor heb ik verschillende dopjes gehad van o.a. Alpine maar niets beviel eigenlijk. Doe mij dit soort gele dingen die men o.a. in de racerij ook gebruiktmphilipp schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:14:
Nog steeds vind ik die bedragen vreemd hoog. Ik heb er zelf nooit meer dan 70-80 voor betaald en het zijn geen kartonnen dingen. Een vriend van me heet Earmo en die kosten ook €75. Ook op maat, prima dingen.
Eens, ik vind het ook belachelijk hoge bedragen. Ik heb 'Pluggerz', via Groupon tien euro voor twee setjes en die bevallen goed! Voorheen had ik gewoon van die gele schuimrubberen dopjes die verkrijgbaar zijn bij iedere bouwmarkt. Die zijn ook goed, maar die dempen alles. Die ik nu heb, hebben nog iets van een filter waardoor je nog wel een redelijk gesprek kan voeren met die doppen inmphilipp schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:14:
Nog steeds vind ik die bedragen vreemd hoog. Ik heb er zelf nooit meer dan 70-80 voor betaald en het zijn geen kartonnen dingen. Een vriend van me heet Earmo en die kosten ook €75. Ook op maat, prima dingen.
Op mijn CB-1 kan ik mijn op maat gemaakte vlak dempende oordoppen in en uren rijden zonder dat ik daar achteraf last van heb. Als ik diezelfde doppen in heb als ik op mijn CBR 600RR rijdt heb ik na tien minuten rijden al "doffe oren" en de windruis is tijdens het rijden al niet te harden. Toen ik dagelijks op mijn R6 naar mijn werk reed, had ik elke avond steeds een hardere piep in mijn oren.
Ik dacht aanvankelijk dat mijn op maat gemaakte doppen gewoon niet goed meer waren (waren 10+ jaar oud) en heb toen nieuwe laten maken. Toen die ook niet hielpen ben ik naar de Hema gereden voor een paar van die zachte dingen en sindsdien wil ik niet meer anders. Doppen van 3 euro per zoveel stuks werken voor mij dus beter dan speciale op maat gemaakte motoroordoppen met de zwaarste demping
Racekuipruitjes stuwen alle rijwind onderin mijn helm (en dat terwijl ik een chincurtain heb ik mijn Schuberth R1). Op mijn CB-1 heb ik daar geen last van aangezien het een naked bike is. Ik gok dat als ik een hoger kuipruitje zou monteren op mijn 600RR, ik nergens last van zou hebben.
Dat maakt natuurlijk wel uit ja. Of je nou op een naked vol in de wind zit, of op een motor met een ruitje die alle wind richting je hoofd stuurtKen. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:44:
NB: Het verschilt per motor welke doppen het beste werken.
Op mijn CB-1 kan ik mijn op maat gemaakte vlak dempende oordoppen in en uren rijden zonder dat ik daar achteraf last van heb. Als ik diezelfde doppen in heb als ik op mijn CBR 600RR rijdt heb ik na tien minuten rijden al "doffe oren" en de windruis is tijdens het rijden al niet te harden. Toen ik dagelijks op mijn R6 naar mijn werk reed, had ik elke avond steeds een hardere piep in mijn oren.
Ik dacht aanvankelijk dat mijn op maat gemaakte doppen gewoon niet goed meer waren (waren 10+ jaar oud) en heb toen nieuwe laten maken. Toen die ook niet hielpen ben ik naar de Hema gereden voor een paar van die zachte dingen en sindsdien wil ik niet meer anders. Doppen van 3 euro per zoveel stuks werken voor mij dus beter dan speciale op maat gemaakte motoroordoppen met de zwaarste dempingKostte me helaas wel een paar honderd euro om daar achter te komen
Racekuipruitjes stuwen alle rijwind onderin mijn helm (en dat terwijl ik een chincurtain heb ik mijn Schuberth R1). Op mijn CB-1 heb ik daar geen last van aangezien het een naked bike is. Ik gok dat als ik een hoger kuipruitje zou monteren op mijn 600RR, ik nergens last van zou hebben.
Ook zou het me niks verbazen als jij op je CB-1 wat minder hard rijdt dan op een CBR600RR of een R6, dat maakt natuurlijk ook nog verschil
Waar haal je die en wat kost dat? Die mis ik sinds ik van een S1 naar een R1 ben overgestapt.Ken. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:44:
[...]
Klinkt als tijd voor een doublebubble ruitje op je 600RR overigens
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Liever vol in de wind in een rustige luchtstroming dan in een turbulente luchtstroom van een ruitje.Tankiej schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Dat maakt natuurlijk wel uit ja. Of je nou op een naked vol in de wind zit, of op een motor met een ruitje die alle wind richting je hoofd stuurt
Ook zou het me niks verbazen als jij op je CB-1 wat minder hard rijdt dan op een CBR600RR of een R6, dat maakt natuurlijk ook nog verschil
Wat dat betreft merk je met een schuberth helm ook goed wat die kraag onder de helm doet voor het windgeruis. Ook zitten er bij de S2 en de C3 kleine ribbeltjes aan de bovenrand van het vizier. Hierdoor wordt de lucht daar verstoord zodat de wind niet om de bovenrand van het vizier gaat fluiten. Allemaal kleine dingetjes, maar samen maakt dat wel een groot verschil.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Met een doublebubble ruitje had ik meer last van de wind dan het originele ruitje. Met die doublebubble zat ik precies in de stroming/turbulentie met m'n helm. Met het originele ruitje zit die turbulentie lagerChakotay schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Waar haal je die en wat kost dat? Die mis ik sinds ik van een S1 naar een R1 ben overgestapt.
Vaak bu'j te bang!
Ricepuppet schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:03:
Had hem ook in het A&K topic geplaatst, bij deze voor ons motorrijders wel interessant;
[...]

Ben benieuwd
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Gefeliciteerd
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
De eerste keer scheepte hun mij via de mail af; begrijplijk, de prijs is niet zeer realistisch. Daarna gewoon nog een keer besteld en nu is de bestelling blijkbaar wel goed doorgekomen en zelfs al verzonden.
We wachten het zeer geduldig af...
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik heb op mijn CB-1 een mini "kuip"ruitje geschroefd, maar die blaast de rijwind meer op mijn borst over een groter oppervlak. Scheelt nog steeds een hele hoop ja.Tankiej schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Dat maakt natuurlijk wel uit ja. Of je nou op een naked vol in de wind zit, of op een motor met een ruitje die alle wind richting je hoofd stuurt
Qua snelheid heb ik het nog over de beschaafde snelheden hoor hehe. Gewoon bij 100-120 op de snelweg is het al raak helaas. Maar inderdaad.. als ik een beetje deftig gas geef op mijn 600RR rijd ik al harder in de derde versnelling dan mijn CB-1 ooit is geweest (175KM/u was de max. Toen vloog de magneet van mijn fietscomputer van mijn voorwiel af
Ik heb de mijne bij Hein Gericke besteld volgens mij. Anders is 'ie hier ook te koop:Chakotay schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Waar haal je die en wat kost dat? Die mis ik sinds ik van een S1 naar een R1 ben overgestapt.
http://www.rad.eu/nl/c/p/...n-r1-anti-noise-zwart.htm
Was 'm een tijdje kwijt en dan mis je ook echt wat zeg
Ander kuipruitje staat al op de wishlist
Doe ik al geregeld, maar dat ziet er ook zo uit op de snelweg
--
Ik had om te zien wat het deed mijn GSX-R op ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl gezet. Na een paar weken heb ik net het resultaat per mail gekregen:
...neeOp basis van de door u verstrekte informatie hebben wij een koper voor uw SUZUKI GSX-R 600. Dit erkende inkoopbedrijf wil uw motorfiets inkopen voor € 500,00 (indien het een zakelijke motorfiets betreft is dit bedrag inclusief BTW)
Dat bedoel ik, met een moderne 4 cilinder SS zit je toch veel sneller op hoge snelheden dan met een CB-1 en daar heb je ook wel meer last van de windruis natuurlijkKen. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:55:
[...]
Ik heb op mijn CB-1 een mini "kuip"ruitje geschroefd, maar die blaast de rijwind meer op mijn borst over een groter oppervlak. Scheelt nog steeds een hele hoop ja.
Qua snelheid heb ik het nog over de beschaafde snelheden hoor hehe. Gewoon bij 100-120 op de snelweg is het al raak helaas. Maar inderdaad.. als ik een beetje deftig gas geef op mijn 600RR rijd ik al harder in de derde versnelling dan mijn CB-1 ooit is geweest (175KM/u was de max. Toen vloog de magneet van mijn fietscomputer van mijn voorwiel af)
[...]
[...]
Een motor van 12 jaar oud met een kmstand van bijna 90k.. TjaChakotay schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:30:
@Ken.: dank, eens bestellen ergens.
--
Ik had om te zien wat het deed mijn GSX-R op ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl gezet. Na een paar weken heb ik net het resultaat per mail gekregen:
[...]
...nee
500 is wel erg weinig inderdaad, maar je had vast ook geen hoge verwachtingen daar?
Ik zal eens kijken wat ze voor m'n SV bieden, denk niet dat het veel hoger zal zijn
[ Voor 42% gewijzigd door Tankiej op 27-06-2013 13:36 ]
KloptChakotay schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:39:
Ik had inderdaad geen hoge verwachtingen, maar €500 is wel heel weinig
Ik heb mijn SV ook aangeboden, eens zien wat er van komt
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eHt5XmPAk28[/video] Helaas alweer weggehaald door Dorna.
Journalisten op twitter hebben het over een gebroken linker sleutelbeen, dat zou zuur zijn
[ Voor 48% gewijzigd door Chakotay op 27-06-2013 14:56 ]
Dat is vies, bij mij is die dus gewoon geanulleerd, probeerde wel met acceptgiro te betalen.
Verder ook niks van coulance ofzo, gewoon nee.
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
http://video.sport1.nl/pa...zo-zwaar-ten-val-in-assenChakotay schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:35:
Hm, Lorenzo is tijdens FP2 gaan liggen in Hoge Heide... Auw, daar zit als amateur op een staatfiets zelfs boven de 200
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eHt5XmPAk28[/video] Helaas alweer weggehaald door Dorna.
Journalisten op twitter hebben het over een gebroken linker sleutelbeen, dat zou zuur zijn
Eerste keer was hij bij mij ook geannuleerd (met acceptgiro betaling) Tweede keer kreeg ik een mail van Bol.com dat hij al was verzonden met daarin een link voor de iDeal betaling. Gelijk betaald en de status staat ook op 'verzonden'.Noenie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:59:
[...]
Dat is vies, bij mij is die dus gewoon geanulleerd, probeerde wel met acceptgiro te betalen.
Verder ook niks van coulance ofzo, gewoon nee.
Ik zit eigenlijk wel safe dus.
Gisteren een zooi mail dat A & B & C (de papieren boeken) niet leverbaar waren en nagezonden werden terwijl de BR Disk vandaag door de brievenbus zou moeten komen.
BR Disk lag inderdaad keurig in m'n brievenbus ... Én alle boeken lagen bij de buren omdat ze niet door m'n brievenbus paste als pakket én dus een briefje in m'n brievenbus dat 't bij de buren afgeleverd was
Op de paddock nog wel... Gewoon een kaartje gekocht met paddock-toegang, of via een team/sponsor?wimmel_1 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:18:
Is een van de oudste én door de rijders meest gewaardeerde circuits in het MOTO-GP kampioenschap. Zaterdag maar weer eens gaan kijken op 't paddock
Verwijderd
Word dit dan het jaar van Dani Pedrosa? of gaat Marquez zijn dag bederven?
Hoe dan ook, Lorenzo heeft denk ik hier zijn titel verloren.
Dit topic is gesloten.
![]()