wimmel_1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:12:
[...]
Ik heb 't ook wel eens dat ik mezelf écht moet DWINGEN een bocht verder dóór te gaan kijken doordat ik naar de buitenkant van de bocht dreig af te dwalen. Is 99/100 keer een gevolg van te hard een bocht inzetten.... óf van vermoeidheid.
Is echt een mindset die je moet overwinnen op zo'n moment en ook dat is te leren!! (óók al kan 't dan uiteraard nog wel eens fout aflopen als het echt serieus te hard ging).
Ha, ik herken 't meteen. Ik heb het toevallig ook nog ergens mooi op film, tijdens m'n 1e ritje met m'n GoPro. Reed ergens bij Rhenen/Ochten (waar we volgens mij met de GoT rit ook reden), en daar heb je ergens een mooie doordraaier naar rechts de provinciale weg op, die nam ik met een redelijk tempo, alleen die bocht begint op een gegeven moment behoorlijk te knijpen. Van schrik rem ik, je ziet ook mooi de motor rechtop komen en mij perfect de verkeerde kant op kijken, richting een verhoging/stoep

en dan ineens gaat er een flits door m'n hoofd van 'bocht doorkijken', je ziet dan ineens het beeld mooi draaien en de bocht doorkijken, en dan is er uiteindelijk niks aan de hand. Heb het ook soms op de dijk, en dan is het ook jezelf dwingen de bocht door te kijken, en tot nu toe is het eigenlijk altijd goed gegaan

(is wel goed voor je hartslag

).
Edit:
Vandaag is trouwens de uitlaat voor m'n motordax binnen gekomen, 2 uurtjes geleden gemonteerd, en ff gestart (in huis, heb nu een gehoorbeschadiging geloof ik

). De demper zou niet eens heel lelijk staan onder mijn GSX-R. Het dempertje zelf is vergelijkbaar met een Mivv-GP, alleen de doorlaat is denk ik nog iets groter

(en dat op een 125cc 1-cilinder, dikke klappen!)
[
Voor 13% gewijzigd door
-tom-562 op 21-06-2013 23:19
]