Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 484 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.808 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

ik zou er mijn geld niet op inzetten

je kan nog zo defensief rijden, er is geen remedie voor die slechte automobilisten (zeg niet dat ze allemaal zo zijn overigens)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Serotonine schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:10:
[...]
Zeker nooit steenslag tegen je benen aan gehad.
O ja hoor. Maar dat is ook een probleem dat verminderd in ernst als je niet te snel rijdt.
Ik rijd zelden sneller dan 100 en dan valt dat nog redelijk mee hoor.

Over dat filmpje: die van 46:43 is vreemd, die kerel rijdt bijna stapvoets en plof!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:18:
je kan nog zo defensief rijden, er is geen remedie voor die slechte automobilisten (zeg niet dat ze allemaal zo zijn overigens)
Lees mijn reactie op jou hierboven ergens nog even. Er is wel een remedie tegen slechte automobilisten: herken ze en blijf er uit de buurt. Als je iemand aan z'n telefoon door het verkeer heen ziet zwalken dan ga je daar snel voorbij of blijf je er ruim achter. Als een automobilist op een punt is waar een beslissing genomen kan worden (afslaan, voorsorteren, whatever), zorg dan dat die automobilist jou gezien heeft... zo niet, blijf dan uit de buurt.

Natuurlijk ben je dan niet 100% veilig, maar bovenstaande is wél defensief rijden: problemen herkennen en fouten van anderen opvangen. Met zo'n rijstijl hadden een hoop motorrijders in het filmpje het er een stuk beter vanaf gebracht.

• DieterVDW
Als je vanachter aangereden wordt dan kan je er inderdaad weinig aan doen natuurlijk.

Het is sowieso altijd een kosten-baten analyse. Als ik moet kiezen tussen een ongeval bij lage snelheid zonder motorbroek of een ongeval bij hoge snelheid mét motorbroek, dan weet ik het toch wel hoor...
Dus ik rijd voorzichtig zonder motorbroek. Goeie combinatie van comfort en veiligheid -voor mij-.

Je kan trouwens ook altijd van het voetpad gemaaid worden als je gewoon wandelt hé, je moet ergens de lijn trekken.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:41
Ik gok dat je kiest voor een ongeval bij lage snelheid zonder motorbroek.
Als je moest kiezen dus. Ik hoop dat je nooit die keuze hoeft te maken of 1 van beiden mee moet maken.

Ga eens op een droge dag naar buiten en zoek een geasfalteerde weg op.
Maak een vuist en druk je knokkels tegen de grond.
Trek nu zo snel als je kan je vuist naar je toe, zonder de neerwaartse druk op de weg te verminderen.
Zoals je zal zien zijn je knokkels goed ontveld, als het al niet bloedt. En dit was maar 5 km/h.
Snap je waar ik heen wil?

Verwijderd

Serotonine schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:46:
Als je moest kiezen dus. Ik hoop dat je nooit die keuze hoeft te maken of 1 van beiden mee moet maken.

Trek nu zo snel als je kan je vuist naar je toe, zonder de neerwaartse druk op de weg te verminderen.
Zoals je zal zien zijn je knokkels goed ontveld, als het al niet bloedt. En dit was maar 5 km/h.
Ik heb op die manier wel eens handschoenen verkocht 8)
(cruiser rijder met hele dunne leren handschoentjes met open vinger toppen)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:35:
Als je vanachter aangereden wordt dan kan je er inderdaad weinig aan doen natuurlijk.
Is dat zo? Goed in je spiegels kijken, zeker als je als laatste in de rij staat. Zorgen dat er genoeg ruimte voor je is en wegrijden als dat nodig is.
DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:01:
Het helpt, maar vanaf een bepaalde snelheid, en in veel situaties wordt motorbescherming gewoon heel erg relatief.
Bescherming is (vrijwel) altijd relatief.

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-06-2013 17:05 ]

• DieterVDW
Serotonine schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:46:

Zeker. Zeer pijnlijk. Ooit eens met de fiets aan 20km/u gevallen en mijn hand gezet. *schuur* Veel bloed.

't wordt natuurlijk een medisch-theoretische discussie nu, en ik ben geen dokter.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een flinke schuurwonde nog altijd pakken gezonder is dan met 50+km/u tegen *bijna eender wat* aanvliegen *met of zonder* pak.

Ik weet dat het ook niet mooi zal zijn als ik ooit eens iets tegenkom hoor, ik ben mij daar zeer van bewust.
Maar ik krijg wel wat de kriebels als iemand gaat beweren dat een motorbroek het grote verschil maakt qua veiligheid. Het helpt, maar vanaf een bepaalde snelheid, en in veel situaties wordt motorbescherming gewoon heel erg relatief.

Allemaal heel erg IMHO natuurlijk ...

Edit: Als ik in Rusland rondrij zou ik vooral heel goed opletten voor witte Lada's ... Het is alsof de helft van alle ongevallen met zo'n auto zijn als tegenpartij ...

[ Voor 10% gewijzigd door DieterVDW op 20-06-2013 17:17 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Pagina terug ging het over motornavigatie. Ik doe het op deze manier

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/DSC_0006_zps4031e474.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/DSC_0007_zpsc5f7b5f4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/DSC_0009_zps5f15f8bd.jpg

Is gewoon een autonavigatie TomTom One model in een simpel waterdichte hoes met houder. Kostte maar iets van 8 euro inc. verzendkosten via eBay.

Ik kan door het plastic heen drukken om een route te wijzigen en beeld is duidelijk te zien.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:35:

Het is sowieso altijd een kosten-baten analyse. Als ik moet kiezen tussen een ongeval bij lage snelheid zonder motorbroek of een ongeval bij hoge snelheid mét motorbroek, dan weet ik het toch wel hoor...
Dus ik rijd voorzichtig zonder motorbroek. Goeie combinatie van comfort en veiligheid -voor mij-.

Je kan trouwens ook altijd van het voetpad gemaaid worden als je gewoon wandelt hé, je moet ergens de lijn trekken.
Ik kies dan voor ongeval met hoge snelheid en motorbroek (als we van een ongeval kijken waarbij je alleen glijdt).

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
empy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Genant verhaal eerder, ik ben verbaal in een omgeving met nieuwe mensen al niet zo sterk :+
Maar ik heb een afspraak gemaakt voor het vervangen van beide keerringen en het plaatsen van neopreen kousjes om verdere pitting tegen te gaan. De lekkende voorpoot is wel in redelijk slechte staat, zelfs nadat ik er nog een poging tot gladpolijsten op heb gedaan. In overleg met Bas worden alleen de keerringen nu vervangen, maar kan het zijn dat deze door de beschadigingen weer lek gaat. Dan moet er een nieuwe poot in, en die is duur! (150+ euro per poot)
:+ wie is hier nu de prutser :P. Haha eerste keer dat ik er was het ook aan dat ik hem had gezien in Geir's filmpje. Toen zei hij ja ik was er niet blij mee want dadelijk komt zijn advrider pm box helemaal vol met allemaal vragen :P. Maar je bent in ieder geval in goede handen!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Ik heb de 21e juli vastgelegd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1314/days.png

http://www.meeting-manager.nl/1314

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
vrije baan scheelt wat schaafwonden maar die kunnen met 5 dagen weg zijn(80km/u t-shirt kortebroek en slippers)

met 5 op je waffel gaan en je enkel kneuzen met de meest geavanceerde motor laarzen. bovenop je motor landen. met het geluk dat ik op mijn voorwiel lande en niet op mijn voorvork :X ribben gekneusd 3 weken vlak gelegen :r dikke leren jas met rugprotetor matje 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2013 21:29 ]

• Thedr
  • Laatst online: 04-02 11:43
[...]

Edit: Als ik in Rusland rondrij zou ik vooral heel goed opletten voor witte Lada's ... Het is alsof de helft van alle ongevallen met zo'n auto zijn als tegenpartij ...
Misschien is dat wel gewoon één en dezelfde Rus met een bloedhekel aan motorrijders >:)
Bovendien; als je Lada dan op een gegeven moment te brak is om mee rond te rijden koop je voor een paar tientjes een nieuwe :X

[ Voor 14% gewijzigd door Thedr op 20-06-2013 21:29 ]

• DECOY88
(overleden)
Thedr schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:28:
[...]

Misschien is dat wel gewoon één en dezelfde Rus met een bloedhekel aan motorrijders >:)
die wil gewoon die buschauffeur van zijn plek verstoten van 1000 ongevallen zonder er aan eentje schuldig te zijn _/-\o_

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, BMW F650GS van mijn schoonzus nieuw luchtfilter & bougie gegeven, lek bij de benzineslang gefixt, en mee naar huis ontvoerd. Dit weekend nog even de vloeistoffen verversen, ik had daar niets om de oude meuk in op te vangen.

Wel even wennen zo'n ding... Lager zwaartepunt, je zit een stuk hoger, en ik moet de gashendel een stuk verder opensleuren om een beetje vooruit te komen :P

Welke mafkees heeft overigens het ventiel op de achtervelg ontworpen? Een slang van de benzinepomp past fysiek niet op zo'n manier tussen de spaken door om recht boven het ventiel uit te komen, handig :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke mafkees heeft overigens het ventiel op de achtervelg ontworpen? Een slang van de benzinepomp past fysiek niet op zo'n manier tussen de spaken door om recht boven het ventiel uit te komen, handig :X
Al die dingen van de benzinepomp zijn sowieso gaar. Het is alleen al ongelofelijk hoe enorm vaak die dingen totaal niet kloppen. Heb er 2x gebruik van gemaakt en toen maar een voetpomp aangeschaft.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:49:

Daar hebben ze ventielen van 90° voor. Vraag ik altijd als ze een nieuwe band erop leggen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Daar hebben ze ventielen van 90° voor. Vraag ik altijd als ze een nieuwe band erop leggen.
Ik ook... Maar dit is niet mijn brommert :P

En idd, ik meet het bij de pomp meestal nog na met een fatsoenlijk metertje.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
[...]

Zeker. Zeer pijnlijk. Ooit eens met de fiets aan 20km/u gevallen en mijn hand gezet. *schuur* Veel bloed.

't wordt natuurlijk een medisch-theoretische discussie nu, en ik ben geen dokter.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een flinke schuurwonde nog altijd pakken gezonder is dan met 50+km/u tegen *bijna eender wat* aanvliegen *met of zonder* pak.

Ik weet dat het ook niet mooi zal zijn als ik ooit eens iets tegenkom hoor, ik ben mij daar zeer van bewust.
Maar ik krijg wel wat de kriebels als iemand gaat beweren dat een motorbroek het grote verschil maakt qua veiligheid. Het helpt, maar vanaf een bepaalde snelheid, en in veel situaties wordt motorbescherming gewoon heel erg relatief.

Allemaal heel erg IMHO natuurlijk ...

Toevallig heb ik afgelopen dinsdag een paar meter voor mij een vriend onderuit zien gaan met 60km/u op een recht stuk 80 weg door een mechanische fout met de voorrem. Volledig onverwacht, op een moment dat we heel rustig reden, en rijden kan hij echt wel. Als je daarvan al de lengte van het glijspoor ziet ben je blij met de motorbroek die je dan aan hebt kan ik vertellen.
Dat soort situaties heb je helaas nooit 100% in de hand, laat staan dat je je medeweggebruikers in de hand hebt, maar ik hoop van harte dat je niet in zo'n situatie terecht komt.
Voor mij in ieder geval een reden om altijd in volledige kledij te rijden, of het nou 500meter, 500km, 20 graden of 45 graden is.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
martin2005 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:32:
[...]

Same here. Maar ik ga dat in juni oplossen door dik twee weken op een HD Road King te gaan zitten tussen Chicago en LA. Dat paadje heet Route 66 geloof ik. :+
Beloofd is beloofd: hier dagelijkse sfeerimpressies http://2013r66.blogspot.com

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:15:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is gewoon een autonavigatie TomTom One model in een simpel waterdichte hoes met houder. Kostte maar iets van 8 euro inc. verzendkosten via eBay.

Ik kan door het plastic heen drukken om een route te wijzigen en beeld is duidelijk te zien.
Nice. Ik heb hier ook ff naar gekeken. Ga het eerst met m'n telefoon proberen, eventueel hang ik er dan nog een losse navigatie naast. Gebruik je dit ook om routes te rijden? Kan dat überhaupt met die auto-TomToms?

• Ricepuppet
XBL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:33:
[...]

Nice. Ik heb hier ook ff naar gekeken. Ga het eerst met m'n telefoon proberen, eventueel hang ik er dan nog een losse navigatie naast. Gebruik je dit ook om routes te rijden? Kan dat überhaupt met die auto-TomToms?
Ik gebruik hem voor A naar B navigatie; een keertje naar een andere stad, etc. Het functioneert net zo fijn als met een auto rijden, de TT ziet niet met wat voor voertuig je rijd, alleen je positie.

Enige wat je mist is geluid, maar als je jezelf een beetje voorkennis geeft van hoe je moet rijden en alleen kijkt als je voor een stoplicht staat/een recht stuk rijd, kom je een heel eind.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
martin2005 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 05:37:
[...]

Beloofd is beloofd: hier dagelijkse sfeerimpressies http://2013r66.blogspot.com
Doorgegeken, ziet er leuk uit :)

Ik mis wel een beetje de begeleidende text erbij, jullie zijn met 7 man met een grotere groep op huur-harleys de route 66 wezen rijden? Was dit georganiseerd met begeleiding of gewoon "hier heb je de sleutels, kom aan het einde vd maand maar terugbrengen"?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:54:
[...]

Doorgegeken, ziet er leuk uit :)

Ik mis wel een beetje de begeleidende text erbij, jullie zijn met 7 man met een grotere groep op huur-harleys de route 66 wezen rijden? Was dit georganiseerd met begeleiding of gewoon "hier heb je de sleutels, kom aan het einde vd maand maar terugbrengen"?
Vroeg me precies hetzelfde af :). Wel gaaf om te rijden lijkt me overigens...

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 02:45:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen dinsdag een paar meter voor mij een vriend onderuit zien gaan met 60km/u op een recht stuk 80 weg door een mechanische fout met de voorrem. Volledig onverwacht, op een moment dat we heel rustig reden, en rijden kan hij echt wel. Als je daarvan al de lengte van het glijspoor ziet ben je blij met de motorbroek die je dan aan hebt kan ik vertellen.
Dat soort situaties heb je helaas nooit 100% in de hand, laat staan dat je je medeweggebruikers in de hand hebt, maar ik hoop van harte dat je niet in zo'n situatie terecht komt.
Voor mij in ieder geval een reden om altijd in volledige kledij te rijden, of het nou 500meter, 500km, 20 graden of 45 graden is.
hoe krijg je het voor elkaar om de voorrem vast te laten slaan :X kabel en hydraulisch doen niks meer als de kabel breekt of lek is.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DECOY88 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:02:
[...]

hoe krijg je het voor elkaar om de voorrem vast te laten slaan :X kabel en hydraulisch doen niks meer als de kabel breekt of lek is.
Bouten van de klauw die afbreken waardoor de boel klem komt te zitten, blokjes die splijten en blokkeren, etc... Kan vast wel op de een of andere manier.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Met een beetje fantasie:
Misschien ooit eens met het remschijfslot erop proberen weg te rijden. Visueel was er geen schade te ontdekken, maar misschien was er tóch het een en ander beschadigd wat tijdens het rijden opeens afbrak en daardoor een probleem werd.
Zo onwaarschijnlijk is het echt niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 13:48
Ricepuppet schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:15:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat grappig, ik kreeg net de vraag van m'n schoonouders of we geinteresseerd zijn in een TomTom One van hun. Ik gebruikte altijd mijn HTC Touch Pro met TomTom erop, maar die is wel aan de trage kant en heeft een klein scherm. Op zich prima gebruikt op vakanties, maar de houder heeft het recentelijk begeven.

Dat tasje dat je hebt is eigenlijk voor een Garmin als ik het goed begrijp. Schuift de TomTom One niet opzij in dat tasje?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
MailMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Wat grappig, ik kreeg net de vraag van m'n schoonouders of we geinteresseerd zijn in een TomTom One van hun. Ik gebruikte altijd mijn HTC Touch Pro met TomTom erop, maar die is wel aan de trage kant en heeft een klein scherm. Op zich prima gebruikt op vakanties, maar de houder heeft het recentelijk begeven.

Dat tasje dat je hebt is eigenlijk voor een Garmin als ik het goed begrijp. Schuift de TomTom One niet opzij in dat tasje?
Dat tasje heb ik ook. En kun je bij de halfords kopen inclusief klem voor op de fiets. Maar werkt ook op een motorfiets :P Ik gebruik hem amper, maar het werkt wel :P Ding is voor zover ik weet niet waterdicht trouwens.

• DieterVDW
Over dat filmpje: het is ook wel opvallend hoeveel mensen gewoon panikeren, in de remmen gaan en daardoor gewoon rechtdoor uit de bocht rijden ... Terwijl het in de meeste gevallen wel lijkst alsof ze het makkelijk gehaald zouden hebben als ze zich gewoon wat platter legden.
Veel zondagsrijders precies.

Langs de andere kant ook wel heel veel snelheidsduivels die hun maximale hellingshoek overschrijden... :)

• Serotonine
DieterVDW schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:19:
Over dat filmpje: het is ook wel opvallend hoeveel mensen gewoon panikeren, in de remmen gaan en daardoor gewoon rechtdoor uit de bocht rijden ... Terwijl het in de meeste gevallen wel lijkst alsof ze het makkelijk gehaald zouden hebben als ze zich gewoon wat platter legden.

Langs de andere kant ook wel heel veel snelheidsduivels die hun maximale hellingshoek overschrijden... :)
Precies.
1 fragment waarbij een motor achter een auto aan rijdt op wat een weg naar de snelweg toe lijkt.
De auto rijdt nog iets harder dan de motor. De motorrijder kijkt niet waar hij naar toe wilt en daardoor dreigt hij de bocht niet te halen. Begint te remmen, motor richt zich op en hij rijdt zo richting de muur aan de rechterkant. Hij valt eraf en de motor rijdt, leunend tegen de muur, nog meters door.

• XBL

XBL

Ik heb m'n rijbewijs vandaag toch nog kunnen afhalen, dus vandaag eindelijk m'n motor uitproberen. Wel weer ruk dat het weer zuigt en ik geen regenkleding heb (en m'n pakkie is ook niet waterdicht, volgens de specs).

• Serotonine
Volgens buienradar moet het grootste gedeelte van NL rond 13:00 uur regenvrij zijn.

• Ricepuppet
MailMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:53:
[...]Dat tasje dat je hebt is eigenlijk voor een Garmin als ik het goed begrijp. Schuift de TomTom One niet opzij in dat tasje?
Zit een stuk schuimrubber achter dat het ding op zijn plaats houd, schuift niet, ook niet met hogere snelheden o.i.d.
Marc Rademaker schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Dat tasje heb ik ook. En kun je bij de halfords kopen inclusief klem voor op de fiets. Maar werkt ook op een motorfiets :P Ik gebruik hem amper, maar het werkt wel :P Ding is voor zover ik weet niet waterdicht trouwens.
Ja ach, 8 euro inc. verzendkosten via eBay + wat feedback heen en weer. Altijd mooi meegenomen. Ik heb er nog geen harde buien meegemaakt, dus dat antwoord laat ik in het midden.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
XBL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:54:
Ik heb m'n rijbewijs vandaag toch nog kunnen afhalen, dus vandaag eindelijk m'n motor uitproberen. Wel weer ruk dat het weer zuigt en ik geen regenkleding heb (en m'n pakkie is ook niet waterdicht, volgens de specs).
Pff.

Gewoon rijden.

Was vanmorgen ook weer heerlijk zwemmen in pak richting werk, al moet ik wel zegen dat regen nattigheid wat frisser is dan de zweet nattigheid van 2 of 3 dagen terug.
Heb maar 1 moment stress gehad vanmorgen; bliksem inslag op een lantaarnpaal in een zijstraat waar ik langs reed. Man wat was dat ff een momentje van "WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!" :N

Zijn de vooruitzichten voor volgende week een beetje goed? Lang weekend naar België is in zicht....

• XBL

XBL

Ik zit ook nog ff temp zonder motorbroek (is onderweg, maar duurde allemaal wat langer). Spijkerbroekje in de regen is meh...

Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor, maar de combinatie van weinig ervaring + onbekende motor + halfbakken kleding + slecht weer is me net iets te veel. Ik wacht nog even 2 uurtjes en dan is het hier in Amsterdam wss weer een stuk beter (goed genoeg om naar motozoom te rijden voor een regenpak ;)).

• DieterVDW
Serotonine schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Precies.
1 fragment waarbij een motor achter een auto aan rijdt op wat een weg naar de snelweg toe lijkt.
De auto rijdt nog iets harder dan de motor. De motorrijder kijkt niet waar hij naar toe wilt en daardoor dreigt hij de bocht niet te halen. Begint te remmen, motor richt zich op en hij rijdt zo richting de muur aan de rechterkant. Hij valt eraf en de motor rijdt, leunend tegen de muur, nog meters door.
Die van 1:13:13 is ook mooi voorbeeldje. Bocht kon hij nog perfect halen, maar panikeert, remt en recht een tuin in. En die kerel van dat huis staat daar te kijken van WTF?? Lol.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:02
Wbt dat filmpje, ik vond deze wel briljant:
http://www.youtube.com/wa...age&v=5aoT1Nwo7UI#t=3333s
Dat hij er later achteraan rent, briljant :*)
DieterVDW schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Die van 1:13:13 is ook mooi voorbeeldje. Bocht kon hij nog perfect halen, maar panikeert, remt en recht een tuin in. En die kerel van dat huis staat daar te kijken van WTF?? Lol.
Van een minuut of wat later, van die politieagent die over die hobbel STUITERT, dat lijkt me wel echt zo'n WTF moment.

[ Voor 69% gewijzigd door Eddos op 21-06-2013 12:52 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan hier geen filmpjes bekijken, maar is dat die amerikaanse agent (eerste van een groepje) die vanuit het niets opeens omhoog wordt gelanceerd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• empy
  • Laatst online: 17:00

empy

Rijdt rondjes

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:16:
Ik kan hier geen filmpjes bekijken, maar is dat die amerikaanse agent (eerste van een groepje) die vanuit het niets opeens omhoog wordt gelanceerd?
Klopt, dat is die ja. Bizar om te zien!
XBL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Ik zit ook nog ff temp zonder motorbroek (is onderweg, maar duurde allemaal wat langer). Spijkerbroekje in de regen is meh...

Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor, maar de combinatie van weinig ervaring + onbekende motor + halfbakken kleding + slecht weer is me net iets te veel. Ik wacht nog even 2 uurtjes en dan is het hier in Amsterdam wss weer een stuk beter (goed genoeg om naar motozoom te rijden voor een regenpak ;)).
Ik heb met rijlessen best lang in spijkerbroek gereden en dat ging ook in regen prima (motor houd je warm zat) pas als het gaat hagelen begint het allemaal te krimpen en vervelend te voelen :+

Verwijderd

Het is niet eens platter leggen, maar fixatie*..
als ze de bocht hadden door gekeken was er niets aan de hand geweest.
meeste van de bochten waren dermate langzaam dat je niet eens plat hoefde te gaan (plat is je voetsteuntje aan de grond / dicht tegen je maximale hellingshoek aan)

*daarmee bedoel je dat effect dat je gaat staren naar een bepaald punt, en als je hebt opgelet bij je rijlessen heeft je instructeur vast wel verteld dat je moet kijken waar je heen rijd.
Vriend van mij heeft zo zijn diversion in een flauwe bocht eens ondersteboven in een sloot gereden

• Exigence
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Afgelopen weekend en de eerste dagen van deze week wezen kamperen en weer heerlijk mijn bandjes rond gereden in de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud *O*

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img838/3149/r5mr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img842/3249/44ov.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/1272/i2q2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img23/9694/xye3.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Exigence schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:37:
Afgelopen weekend en de eerste dagen van deze week wezen kamperen en weer heerlijk mijn bandjes rond gereden in de Vogezen, Zwitserse Alpen en het Zwarte Woud *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tjonge wat vervelend zeg! :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb 't ook wel eens dat ik mezelf écht moet DWINGEN een bocht verder dóór te gaan kijken doordat ik naar de buitenkant van de bocht dreig af te dwalen. Is 99/100 keer een gevolg van te hard een bocht inzetten.... óf van vermoeidheid.

Is echt een mindset die je moet overwinnen op zo'n moment en ook dat is te leren!! (óók al kan 't dan uiteraard nog wel eens fout aflopen als het echt serieus te hard ging).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• XBL

XBL

Damn... eerste keer op m'n Bandit en eerste keer rijden na het halen van m'n rijbewijs, meteen op m'n bek door een meisje wat een rare manoeuvre uithaalt. Vraag mezelf heel erg af of ik dat had kunnen voorkomen (na al dat gepraat over defensief rijden, hiervoor ;)).

Volgende gebeurde: ik reed hier de A10 af en wilde linksaf slaan. Ik stond links achter een auto, rechts naast die auto stond een meisje wat later ervoor zorgde dat ik op m'n bek ging. Bij groen maakte de auto voor mij een u-turn om de snelweg weer op te gaan, het meisje wat rechts stond dacht dat ze ook naar links moest (reageerde op die u-turn en keek op haar navigatie) en wilde zo ongeveer tegen het verkeer in gaan rijden. Ik kon nog wel remmen, maar kwam tijdens dat remmen op zo'n mooie witte haaientand en gleed onderuit op de linkerkant.

Gelukkig geen letsel en ook de auto van dat meisje is verder in orde. Op m'n motor wel flink wat kleinere onderdeeltjes beschadigd (stepjes, spiegel, etc), maar gelukkig geen schade aan het frame of de lak. Wel een enorme slijtplek de linker afdekplaat van de motor (geen idee wat daar precies achter zit).

Wel meteen een lekkere knal op je zelfvertrouwen :/. Eerste keer rijden en meteen zoiets...

[ Voor 12% gewijzigd door XBL op 21-06-2013 19:01 ]

• Serotonine
Kut zeg. Meteen de eerste dag. Maar je bent niet de enige die de eerste dag onderuit ging. Motor van Joopieboy was zels total loss op weg naar huis van de dealer.
Hopelijk heb je morgen niet al te veel spierpijn. Enneh... Over dat vallen... Welcome to the club.

[ Voor 15% gewijzigd door Serotonine op 21-06-2013 18:58 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XBL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:38:
het meisje wat rechts stond dacht dat ze ook naar links moest (reageerde op die u-turn en keek op haar navigatie) en wilde zo ongeveer tegen het verkeer in gaan rijden. Ik kon nog wel remmen, maar kwam tijdens dat remmen op zo'n mooie witte haaientand en gleed onderuit op de linkerkant.
Balen zeg! Kon je niet naar links sturen in plaats van remmen om toch links van die auto te blijven?
Die auto rechts trok blijkbaar traag op zodat jij er naast of vlak achter zat toen zij ging insturen?

• XBL

XBL

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:56:
[...]

Balen zeg! Kon je niet naar links sturen in plaats van remmen om toch links van die auto te blijven?
Die auto rechts trok blijkbaar traag op zodat jij er naast of vlak achter zat toen zij ging insturen?
Ik zat nog schuin achter haar... ik denk dat ik nog wel naar links had kunnen gaan, maar dan had ik misschien in de vangrail beland (of erger: over de vangrail in het water). Of wellicht had ik dan in de zijkant van haar gereden (want ik stopte met schuiven doordat ik uiteindelijk met mijn voorband tegen haar deur aankwam - als ik niet was gaan remmen dan had ik daar harder op geklapt).

Maar om eerlijk te zijn ging mijn reactie puur op instinct en ik weet niet of dat de goede was en wát die precies was.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat is eigenlijk 't zelfde als wat ik hierboven ook al aanhaal: Een mindset die je moet oeverwinnen.

Eerste reactie is gewoon remmen ál wat je geleerd hebt zodat je stil komt te staan óf de impact verkleind, echter (b)lijkt dat (achteraf) vaak niet de juiste reactie te zijn. Voor dat je dat soort (natuurlijke) reacties kunt uitschakelen/overrulen ben je overigens al veel kilometers vérder.

Voor nú is 't gewoon even K*T en jammer van de schade en waarschijnlijk spierpijn, de volgende keer reageer je waarschijnlijk al weer anders op zo'n gelijksoortige situatie.

• Marc Rademaker
Aangezien er niemand gewond is, gelukkig maar, gooi ik de knuppel maar in het hoenderhok. Gaat ze betalen of niet :p Ander is het helemaal balen!

[ Voor 17% gewijzigd door Marc Rademaker op 21-06-2013 20:37 ]

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:31:
Dat is eigenlijk 't zelfde als wat ik hierboven ook al aanhaal: Een mindset die je moet oeverwinnen.

Eerste reactie is gewoon remmen ál wat je geleerd hebt zodat je stil komt te staan óf de impact verkleind, echter (b)lijkt dat (achteraf) vaak niet de juiste reactie te zijn. Voor dat je dat soort (natuurlijke) reacties kunt uitschakelen/overrulen ben je overigens al veel kilometers vérder.

Voor nú is 't gewoon even K*T en jammer van de schade en waarschijnlijk spierpijn, de volgende keer reageer je waarschijnlijk al weer anders op zo'n gelijksoortige situatie.
Absoluut. Vandaar ook mijn bedenkingen over m'n reactie. Die vele kilometers moeten er nu gewoon komen en uiteindelijk is dit ook weer een mooi leermomentje (wat precies, dat moet ik nog bedenken ;)).
Marc Rademaker schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:36:
Aangezien er niemand gewond is, gelukkig maar, gooi ik de knuppel maar in het hoenderhok. Gaat ze betalen of niet :p Ander is het helemaal balen!
Dat is nog even ter discussie, kom ik later nog wel op terug ;). 'Hangende het onderzoek'.

Verwijderd

Lijkt mij van wel, zij voert een verrichting uit die jouw ten val brengt.
Gewoon lekker de verzekeringen met elkaar laten babbelen, moet raar lopen als je niet vergoed word.

En je ego... tja dat heeft natuurlijk ook een deuk opgelopen.
Maar er is maar 1 remedie, gewoon lekker door blijven rijden en vertrouwen opbouwen.
ervaring opdoen met je motor etc etc.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:36:
Gewoon lekker de verzekeringen met elkaar laten babbelen, moet raar lopen als je niet vergoed word.

Maar er is maar 1 remedie, gewoon lekker door blijven rijden en vertrouwen opbouwen.
Ik ben persoonlijk van mening dat je dat spel nooit moet gaan spelen voor jezelf. Voor hetzelfde geld reed 'ie net in een dode hoek op het moment dat "ze" wél keek .... Voor de verzekeraar is het wel een (goede) vraagstelling.

Als motorrijder zorg je er voor dat je úit die hoek wegblijft óf er zo snel mogelijk aan voorbij bent.

• XBL

XBL

Zou ik ook zeggen... ik hoor echter ook van anderen dat een verzekeraar kan zeggen: je hebt niemand geraakt, dus het is je eigen schuld dat je jezelf onderuit geremd hebt. Dus ipv hard proberen te remmen kan je maar beter ergens op knallen... jaja.
Uhuh, moet nu echt snel weer gaan rijden. Beter komt er wat lekkerder weer, want ik heb erg veel zin om ff relaxt een paar uurtjes achtereen te rijden... stukje door de stad en over de snelweg voegde vandaag niet zoveel toe.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Ik heb 't ook wel eens dat ik mezelf écht moet DWINGEN een bocht verder dóór te gaan kijken doordat ik naar de buitenkant van de bocht dreig af te dwalen. Is 99/100 keer een gevolg van te hard een bocht inzetten.... óf van vermoeidheid.

Is echt een mindset die je moet overwinnen op zo'n moment en ook dat is te leren!! (óók al kan 't dan uiteraard nog wel eens fout aflopen als het echt serieus te hard ging).
Ha, ik herken 't meteen. Ik heb het toevallig ook nog ergens mooi op film, tijdens m'n 1e ritje met m'n GoPro. Reed ergens bij Rhenen/Ochten (waar we volgens mij met de GoT rit ook reden), en daar heb je ergens een mooie doordraaier naar rechts de provinciale weg op, die nam ik met een redelijk tempo, alleen die bocht begint op een gegeven moment behoorlijk te knijpen. Van schrik rem ik, je ziet ook mooi de motor rechtop komen en mij perfect de verkeerde kant op kijken, richting een verhoging/stoep :+ en dan ineens gaat er een flits door m'n hoofd van 'bocht doorkijken', je ziet dan ineens het beeld mooi draaien en de bocht doorkijken, en dan is er uiteindelijk niks aan de hand. Heb het ook soms op de dijk, en dan is het ook jezelf dwingen de bocht door te kijken, en tot nu toe is het eigenlijk altijd goed gegaan :+ (is wel goed voor je hartslag :P).

Edit:
Vandaag is trouwens de uitlaat voor m'n motordax binnen gekomen, 2 uurtjes geleden gemonteerd, en ff gestart (in huis, heb nu een gehoorbeschadiging geloof ik :D). De demper zou niet eens heel lelijk staan onder mijn GSX-R. Het dempertje zelf is vergelijkbaar met een Mivv-GP, alleen de doorlaat is denk ik nog iets groter O-) (en dat op een 125cc 1-cilinder, dikke klappen!)

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 21-06-2013 23:19 ]

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:55

steveman

Comfortabel ten onder

^^ZOMG vids!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 18:38
Exigence schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:37:
MF gespot!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Ha, ik herken 't meteen. Ik heb het toevallig ook nog ergens mooi op film, tijdens m'n 1e ritje met m'n GoPro. Reed ergens bij Rhenen/Ochten (waar we volgens mij met de GoT rit ook reden), en daar heb je ergens een mooie doordraaier naar rechts de provinciale weg op, die nam ik met een redelijk tempo, alleen die bocht begint op een gegeven moment behoorlijk te knijpen. Van schrik rem ik, je ziet ook mooi de motor rechtop komen en mij perfect de verkeerde kant op kijken, richting een verhoging/stoep :+ en dan ineens gaat er een flits door m'n hoofd van 'bocht doorkijken', je ziet dan ineens het beeld mooi draaien en de bocht doorkijken, en dan is er uiteindelijk niks aan de hand. Heb het ook soms op de dijk, en dan is het ook jezelf dwingen de bocht door te kijken, en tot nu toe is het eigenlijk altijd goed gegaan :+ (is wel goed voor je hartslag :P).

Edit:
Vandaag is trouwens de uitlaat voor m'n motordax binnen gekomen, 2 uurtjes geleden gemonteerd, en ff gestart (in huis, heb nu een gehoorbeschadiging geloof ik :D). De demper zou niet eens heel lelijk staan onder mijn GSX-R. Het dempertje zelf is vergelijkbaar met een Mivv-GP, alleen de doorlaat is denk ik nog iets groter O-) (en dat op een 125cc 1-cilinder, dikke klappen!)
In zon zelfde situatie heb ik mijn eerste laars stuk gereden (of ja, niet meer waterdicht daarna)

ergens in Frankrijk, niet bekend, volgde mijn vader tijdens een toertochtje.
linkerbocht, en die werd ook steeds krapper.

tenen boren zich in het asfalt omdat ik mijn voet natuurlijk niet netjes terug op steuntje had gezet.
Rem in soort van schrikreactie daarop. motor richt zich ik zie niets anders meer als de berm.
krijg dat besef van "kijken, kijken, kijken kijken" moet die bocht nog strakker inzetten om hem eigenlijk netjes door te rijden.
Wederom laars tegen het asfalt aan, maar zonder verdere kleerscheuren.

Kreeg daarna ook wel de tip van mijn oom om op mijn voeten te letten. :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bij een VRO gezien hoe iemand op een Blackbird z'n laarzen totaal sloopte :D

Aan het eind van de dag kon je gewoon echt een stukje sok er doorheen zien bij eentje _O- Afgezien van slecht geplaatste voeten, kon ie wel machtig sturen met dat ding!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ricepuppet
Had hem ook in het A&K topic geplaatst, bij deze voor ons motorrijders wel interessant;
Was op zoek naar een Rollei Bullet HD Cam, kwam dit tegen

pricewatch: Rollei Bullet HD Pro 1080p Zwart

En toen via Bol.com Plaza naar de externe leverancier die 3-5 werkdagen beloofd.

Voor 2,90 euro inc. verzendkosten? Heh. Gok waard, you never know :+

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ricepuppet schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:03:
Had hem ook in het A&K topic geplaatst, bij deze voor ons motorrijders wel interessant;

[...]
Helaas staat de prijs alweer op 159 euro.
Hoop voor je dat je em krijgt!! Bol.com levert wel vaker producten (veel) te goedkoop gewoon uit! :*)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Ricepuppet
Yellowneck schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 03:14:
[...]

Helaas staat de prijs alweer op 159 euro.
Hoop voor je dat je em krijgt!! Bol.com levert wel vaker producten (veel) te goedkoop gewoon uit! :*)
BWAHAHAHA.

Had wel de bevestigings-ordermail gekregen. We zullen zien! :9

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 03:17:
[...]

BWAHAHAHA.

Had wel de bevestigings-ordermail gekregen. We zullen zien! :9
Ik zou pas juichen als het spul binnen is ;). Er zijn verhalen dat Bol (en andere winkels) gewoon leveren, maar volgens mij zijn er net zoveel verhalen dat ze de boel annuleren. Hangt er denk ik vanaf hoe erg de orders eruit springen naar mensen die het interesseert binnen Bol.

• Ricepuppet
De lach was meer vanwege het tijdstip en het hele gebeuren. Als ik het niet krijg; prima. Niet; ook prima :)

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wat zijn hier eigenlijk de ervaringen (als bestuurder) met de Piaggio MP3?
Meningen van mensen die er niet op gereden hebben, heb ik al zat gevonden ( :+ ), maar ervaringen?

• DECOY88
(overleden)
EgMaf schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:30:
Wat zijn hier eigenlijk de ervaringen (als bestuurder) met de Piaggio MP3?
Meningen van mensen die er niet op gereden hebben, heb ik al zat gevonden ( :+ ), maar ervaringen?
met of zonder dienblad?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:35:
Bij een VRO gezien hoe iemand op een Blackbird z'n laarzen totaal sloopte :D
Wat is een VRO?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

_Apache_

For life.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Niet online
-

dubbelpost.

[ Voor 92% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2013 16:56 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dikke aanrader voor iedereen eigenlijk. Bij een aantal verzekeringen krijg je zelfs korting als de deze gedaan hebt.

• 4x2
  • Laatst online: 09-02 18:49

4x2

lộn xộn quá

XBL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:48:
[...]
Zou ik ook zeggen... ik hoor echter ook van anderen dat een verzekeraar kan zeggen: je hebt niemand geraakt, dus het is je eigen schuld dat je jezelf onderuit geremd hebt. Dus ipv hard proberen te remmen kan je maar beter ergens op knallen... jaja.
Verzekeringstechnisch gezien is het veruit het slimste om jezelf ergens vol in te peren.
Praktisch gezien is het niet altijd de slimste keuze :+

En achteraf lullen is makkelijk, maar 99 vd 100x kun je een situatie redden met al dan niet gas geven en het ding dr tussendoor proberen te proppen.
Maar het is gewoon heel lastig om daar snel genoeg aan te denken.

Had het een tijdje terug ook; ik nam een knooppunt wat sportief, besloot dr een auto op de oprit naar de snelweg toch maar naar de linkerbaan te gaan om een vrachtwagen in te halen, met 50 (en ik reed een tikkeltje harder)
Heb dr maar, al toeterend, omheen gestuurd, remmen had toch niet zoveel nut meer gehad.
Ik had natuurlijk ook iets rustiger kunnen rijden, maar de reactie op de situatie kon niet beter.
Maar voordat je die reflex dr in hebt zitten......

leeg

• Marc Rademaker
4x2 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:09:
[...]

Verzekeringstechnisch gezien is het veruit het slimste om jezelf ergens vol in te peren.
Praktisch gezien is het niet altijd de slimste keuze :+

En achteraf lullen is makkelijk, maar 99 vd 100x kun je een situatie redden met al dan niet gas geven en het ding dr tussendoor proberen te proppen.
Maar het is gewoon heel lastig om daar snel genoeg aan te denken.

Had het een tijdje terug ook; ik nam een knooppunt wat sportief, besloot dr een auto op de oprit naar de snelweg toch maar naar de linkerbaan te gaan om een vrachtwagen in te halen, met 50 (en ik reed een tikkeltje harder)
Heb dr maar, al toeterend, omheen gestuurd, remmen had toch niet zoveel nut meer gehad.
Ik had natuurlijk ook iets rustiger kunnen rijden, maar de reactie op de situatie kon niet beter.
Maar voordat je die reflex dr in hebt zitten......
Ja das wel een mooi verhaal, maar als hij een beetje gas bij geeft, en toch die auto aantikt, en onderuit gaat, kan hij A ) nog meer letsel oplopen en B ) dan is hij sowieso de lul wat betreft de verzekering, aangezien hij ongepast hard rijdt op dat moment.

Soms moet je je er gewoon bij neerleggen (pun not intended) dat er ongelukken gebeuren en dat je er niks aan kan doen. Kijk naar motoragenten, die krijgen een rij-opleiding waar je u tegen zegt, maar dat betekent niet dat ze nooit ongelukken hebben.

• PilatuS
  • Niet online
Het probleem is dat je van nature altijd probeerd iets niet te raken. In 1 sec bedenken dat het in dat specifieke geval beter is om dat wel te doen gebeurt niet zo snel.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vandaag met de motor-Dax naar de Hondadag geweest, was echt vet. Met m'n nieuwe brulpijp... Ik heb medelijden met de mensen die achter me moeten rijden :') :D Heb ook een mooie 28mm vlakschuif carburateur gescoord voor een zacht prijsje, ben benieuwd wat dat gaat uitmaken!
Ik ben met de Dax ook op de testbank geweest, bijna 7,5pk op het achterwiel :') gekkenhuis!

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uh76hh.jpg

Eregisteren een Michelin Pilot Power 3 2ct laten monteren in de maat 190 55. Was gisteren met de rit in de regen nog best glijden. Maar sinds vandaag al meer grip in de regen.

Deze band staat mooi bol doordat het een 55 is ipv 50. Ook staat de motor daardoor achter nog wat hogere en stuurt de motor nog beter in doordat de hoek van de voorvork verticaler is.

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 22-06-2013 20:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Kwam deze net tegen op Motormeuk.

YouTube: How long will he live?

Wat een gast zeg....

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2013 20:58 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo rijdt ik ook wel eens met mijn KTM over rotondes met rijbanen die gescheiden zijn door van die verhogingen. Maar dat is dan voor de fun.

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is... Niet heel handig :X

@Ghostrider: uhuh, rotondes rechtdoor nemen is best grappig. Maar niet in de regen en recht op een auto af vliegen, met je L-sticker op je rug :P

[ Voor 75% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2013 21:12 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Chakotay schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:11:

@Ghostrider: uhuh, rotondes rechtdoor nemen is best grappig. Maar niet in de regen en recht op een auto af vliegen, met je L-sticker op je rug :P
Dit is gewoon gaan zonder te kijken :/ ik mag hopen dat de bestuurder een goede uitbrander heeft gekregen van de instructeur.

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ghostrider schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:23:
[...]

Dit is gewoon gaan zonder te kijken :/ ik mag hopen dat de bestuurder een goede uitbrander heeft gekregen van de instructeur.
Hij leek ook al niet echt te kijken voordat hij de afslag pakte redelijk kort voor de camera-auto.

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Hij leek ook al niet echt te kijken voordat hij de afslag pakte redelijk kort voor de camera-auto.
Daar keek ie ook niet. Gewoon naar links gaan en je voor een auto gooien zonder knipperlicht 8)7

• XBL

XBL

Omfg, wat een idioot. Maar goed, hij is nog aan het leren, dus hopelijk leert-ie dus van deze fout. Zo niet, dan komen we em straks tegen in zo'n crash filmpje ;).

• DinX

DinX

Motormuis

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
[...]

ik las op reddit dat die laatste juist de instructeur was die z'n leerling terug ging halen :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Waren die lui van reddit erbij dan? Juist.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Juist wat?
Ze zijn aan het lessen, instructeurs rijden achteraan, de eerste rijder neemt de afslag niet...

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-06-2013 15:02 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klinkt plausibel, maar dan nog is die instructeur met zijn kijk- en weggedrag niet bepaald het beste voorbeeld voor zijn leerlingen. ;)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Hij keek wel, alleen hielp het niet echt ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag me af of die eerste rijder de instructie wel meegekregen heeft dat de weg linksaf gevolgd moest worden en óf die instructie überhaupt gegeven is (defect/niet werkende porto óf niet gehoorde instructie(s)). De tweede rijder zet z'n richtingaanwijzer érg laat aan (te laat, afsplitsing is al gemaakt) en ook de derde rijder (instructeur?) geeft geen richting aan omdat wss gewoon de weg gevolgd wordt.

Des al niet te plus verdient die actie geen schoonheidsprijs :P

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
steveman schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:28:
Waren die lui van reddit erbij dan? Juist.
Maak ervan wat je wil :z
DrivinUCrazy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:43:
Klinkt plausibel, maar dan nog is die instructeur met zijn kijk- en weggedrag niet bepaald het beste voorbeeld voor zijn leerlingen. ;)
dat zonder meer :P

[ Voor 31% gewijzigd door Maegrim op 23-06-2013 17:41 ]

• DieterVDW
Maegrim schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:33:
[...]

ik las op reddit dat die laatste juist de instructeur was die z'n leerling terug ging halen :+
Lijkt mij ook wel meest logische.
Moet trouwens nog de eerste leerling zien die de reflex heeft om zo netjes een jumpje te doen met zijn motor.
Strakke actie wel moet ik zeggen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kiek 'm goan :P

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

• PilatuS
  • Niet online
Die had ik een tijdje terug gezien. Heel erg interessant om te zien waar die gasten mee bezig zijn.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nee, ze waren er dus niet bij. Maar slaap lekker verder :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik hoop niet dat ze 't zelfde pad gaan bewandelen als .... Mijnheer Wankel en/of Mazda met de RX serie.

Probleemstelling waarom ze dit ontwikkelen is (IMHO) gelijk, slijtage/verliezen van/in het in/uitlaat traject.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-06-2013 20:03 ]

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:55:
[...]

Ik hoop niet dat ze 't zelfde pad gaan bewandelen als .... Mijnheer Wankel en/of Mazda met de RX serie.

Probleemstelling waarom ze dit ontwikkelen is (IMHO) gelijk, slijtage/verliezen van/in het in/uitlaat traject.
idee blijft het zelfde alleen gaan ze van mechanisch naar elektronisch en hydraulisch. _/-\o_ en de cijfertjes die ze ermee weten te bereiken :9~

en de openingstijd van sinus naar een bijna blokgolf _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 23-06-2013 20:39 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:38:
[...]

idee blijft het zelfde alleen gaan ze van mechanisch naar elektronisch en hydraulisch. _/-\o_ en de cijfertjes die ze ermee weten te bereiken :9~

en de openingstijd van sinus naar een bijna blokgolf _/-\o_
Jet engine is dan misschien niet eens zo gek ;)

Verwijderd

Probleem van een Jet is de hitte van je uitlaat gassen.

Die Y2K in Amerika, pin me er niet op vast maar ik geloof dat de uitlaat gassen zo heet zijn dat als iemand dichtbij zou parkeren, je de verf van zijn bumper zou strippen (plus ze zijn nogal luid)
Pagina: 1 ... 484 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.