'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Het aparte is, de kleuren combi op die foto (zwart met goudkleurige voorvork en blauwe velgen) komt helemaal niet voor op de Yamaha site. Dus ik ben benieuwd waar die kleuren combi vandaan komt..Phyxion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Lelijkste kleurencombinatie ooit op een motor?
http://www.yamaha-motor.e...x?view=media&mode=colours
edit: goudkleurige niet. wel blauwe velgen
[ Voor 75% gewijzigd door Serotonine op 19-06-2013 14:02 ]
Nah, dat hebben we in de jaren 90 al wel gehad...Phyxion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Lelijkste kleurencombinatie ooit op een motor?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Check je avatar.Chakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:
[...]
Nah, dat hebben we in de jaren 90 al wel gehad...
[afbeelding]
Dat is een tiet, geen motor
Die vind ik anders een stuk beterChakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:
[...]
[afbeelding]
Ik dacht dat het de buik van een Oompa Loompa was.
Maar die motoren in foute kleurstellingen gaan inderdaad als een tiet.
Chakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:
[...]
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 19-06-2013 14:22 ]
Verwijderd

Maar goed, dat was "in" toen der tijd
Kill it with fire before it lays eggs!
Ze heeft een motor, tieten en een kont....zie het probleem niet
[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 19-06-2013 15:59 ]
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Gaaf ja, ik zou best zo'n jaren '90 SS willen hebben, een Suzuki oliekoeler of zo'n FZR ofzo, liefst in het spierwit met decals/stickers in het paars met knalgeel ofzo, en dan chickies er naast in paarse bikni's met van die lelijke hoge bikini broekjes
Vaak bu'j te bang!
Toen ik me motor voor de deur parkeerde en me achterband inspecteerde kwam dit tevoorschijn:
foto
Op de foto had ik alles er al bijna afgebikt maar moest echt met schuurpapier en plamuurmes aan de gang om het er af te schrapen. Dikke vette kauwgum op mijn achterband en door al het vuil was het spekglad geworden.
Aangezien ik savonds naar huis(rdam) toe moest(en door de regen) wilde ik het er af hebben.... na een uur was het me eindelijk gelukt.
Hebben jullie tips, herkennen mensen dit? Tips om het volgende keer makkelijker te maken. Kan er wel gumremover tegen aan gooien maar ik denk dat niet goed is voor je band. (uitdrogen?)
Ohja en voor de gum kauwers: AUB in de prullenbak echt een ranzige klus!
Even rechtuit een keer flink gasgeven? Gok dat het dan als sneeuw voor de zon verdwijntxppn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:50:
Ik was van het weekend in Groningen, fam bezoekje.
Toen ik me motor voor de deur parkeerde en me achterband inspecteerde kwam dit tevoorschijn:
foto
Op de foto had ik alles er al bijna afgebikt maar moest echt met schuurpapier en plamuurmes aan de gang om het er af te schrapen. Dikke vette kauwgum op mijn achterband en door al het vuil was het spekglad geworden.
Aangezien ik savonds naar huis(rdam) toe moest(en door de regen) wilde ik het er af hebben.... na een uur was het me eindelijk gelukt.
Hebben jullie tips, herkennen mensen dit? Tips om het volgende keer makkelijker te maken. Kan er wel gumremover tegen aan gooien maar ik denk dat niet goed is voor je band. (uitdrogen?)
En anders een koelelement gebruiken om de kauwgom te 'bevriezen'. Pulk je het er zo af.
CONGRATS!!!XBL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
Hoera, ik heb net m'n rijbewijs gehaald. Beetje crappy dat ik pas vrijdag tijd heb om m'n rijbewijs aan te vragen en dus pas na het weekend kan rijden
. Maar goed, motor is er gelukkig al.
Het rijbewijs is er ook niet meteen hoorXBL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
Hoera, ik heb net m'n rijbewijs gehaald. Beetje crappy dat ik pas vrijdag tijd heb om m'n rijbewijs aan te vragen en dus pas na het weekend kan rijden
Beetje doordrammen en aardig wezen, kunnen ze binnen no time regelen. Is echt een klusje van een uur i.p.v. die 5 dagen die ze voorschrijven.
Ik had de mijne vrijdag aangevraagd, weekend werd niet gewerkt, maar maandagmiddag gewoon opgehaald.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik zou er ook niet meer moeite in gestoken hebben; slijt er vanzelf wel af..Marc Rademaker schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:51:
[...]
Even rechtuit een keer flink gasgeven? Gok dat het dan als sneeuw voor de zon verdwijnt
Concrats!XBL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
Als je een beetje normaal rijd dan kun je erg lang genieten van je pasje en stelt dat weekendje niets voor.
Gefeliciteerd!XBL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
Dat noemen ze een spoedaanvraag, kost 2x zoveelRicepuppet schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Beetje doordrammen en aardig wezen, kunnen ze binnen no time regelen. Is echt een klusje van een uur i.p.v. die 5 dagen die ze voorschrijven.
Ik had de mijne vrijdag aangevraagd, weekend werd niet gewerkt, maar maandagmiddag gewoon opgehaald.
---
In other news, ik heb m'n GSX-R schoongemaakt:

De gemiddelde poetser en mooiweerrijder zal het ding vast alsnog smerig vinden, maar voor mijn doen is dit al een wonder
Is er nu wel iemand die hem wil kopen? €2450 en je mag hem zo meenemen
[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 19-06-2013 18:28 ]
Spoedaanvraagje
Niet in Nederland hoor, daar moet het opgestuurd wordenRicepuppet schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:15:
[...]
Spoedaanvraag is één dag inderdaad, maar niet een uur.
Overigens werken de ambtenaren wel langer hoor, die beginnen al eerder en eindigen ook later
[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 19-06-2013 18:03 ]
Verwijderd
Leuke motor, misschien wil XBL hem wel hebbenChakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:46:
[...]
Is er nu wel iemand die hem wil kopen? €2500 en je mag hem zo meenemen
Inderdaad shiny ding, maar ik heb m'n Bandit alVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:02:
[...]
Leuke motor, misschien wil XBL hem wel hebben
Gixxer is cooler, jeweettog!XBL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:03:
[...]
Inderdaad shiny ding, maar ik heb m'n Bandit al.
Ik heb exact dezelfde motor
En.. een fluogele jas.. Pak die combinatie ook nog ff mee en je bent instant blind als je er langer dan 10 secs naar kijkt
UNOX: The worst operating system
Verkeerde interpretatie; ze KUNNEN het in 1 uur doen - als ze willen. Overigens heb ik geen spoedaanvraag gedaan, maar de gemeente ambtenaar vertelde mij dat 'hij na het weekend wel klaar zou zijn hoor'.Phyxion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:02:
[...]
Niet in Nederland hoor, daar moet het opgestuurd worden![]()
Overigens werken de ambtenaren wel langer hoor, die beginnen al eerder en eindigen ook later
Misschien mocht ze me wel ofzo
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Het probleem is vooral dat rijbewijzen (en paspoorten e.d.) niet meer ter plekke uit de printer komen rollen, maar centraal gemaakt worden. Dat kan vast binnen een uur, maar dan is hij nog niet op het gemeentehuis... En ze gaan geen spoedkoerier voor je sturen.Ricepuppet schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:08:
[...]
Verkeerde interpretatie; ze KUNNEN het in 1 uur doen - als ze willen. Overigens heb ik geen spoedaanvraag gedaan, maar de gemeente ambtenaar vertelde mij dat 'hij na het weekend wel klaar zou zijn hoor'.
De ambtenaren achter de balie voor publieks/burgerzaken waren er om kwart over 8 (gemeentehuis ging om half 9 open) en lopen stipt half 5 (als de balie sluit) de deur uit.Phyxion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:02:
[...]
Niet in Nederland hoor, daar moet het opgestuurd worden![]()
De andere ambtenaren werken soms wel eens langer, maar die bij de balie niet
Korvaag schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:06:
[...]
Ik heb exact dezelfde motor
En.. een fluogele jas.. Pak die combinatie ook nog ff mee en je bent instant blind als je er langer dan 10 secs naar kijkt
Dan val je in ieder geval wel op
De ambtenaren op het gemeentehuis KUNNEN het niet in 1 uur doen. Ze kunnen de aanvraag indienen, maar vervolgens moeten ze toch echt nog wachten tot dat het pasje gemaakt/geprint, opgestuurd wordt en aankomt. Worden centraal gemaakt, niet op het gemeentehuis zelf.Ricepuppet schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:08:
[...]
Verkeerde interpretatie; ze KUNNEN het in 1 uur doen - als ze willen. Overigens heb ik geen spoedaanvraag gedaan, maar de gemeente ambtenaar vertelde mij dat 'hij na het weekend wel klaar zou zijn hoor'.
Maar inderdaad, in +/- 70% van de gevallen is het pasje er wel binnen 2 werkdagen, zonder spoedaanvraag. Alleen voor die overige 30% houden ze een veiligheidsmarge aan, zodat het pasje er sowieso is na 5 werkdagen.
Heb stage gelopen op een gemeentehuis
[ Voor 19% gewijzigd door Tankiej op 19-06-2013 19:07 ]
Heb ikVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:31:
beetje doorsparen voor 1 van de weinige "mooie" motoren in bubblegum kleurstelling
[afbeelding]
Rijdt als een tiet ondanks dat die 21 jaar oud is.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
waar heb je hem geparkeerd? ik heb ook nog weleens de verf van de garagevloer aan mijn band geplakt. met warme banden binnenzetten. koelt af en hecht vastxppn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:50:
foto
Burnout makenxppn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:50:
foto
Vaak bu'j te bang!
Chakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:
[...]
Dat is mijn motor, mijn vrienden noemen het al de Mega Mindy Motor
[ Voor 5% gewijzigd door André op 19-06-2013 21:23 ]
Ik heb hem zelf in turquoise / zwart gehad... Die kleurstelling zie je nu ook niet meer bij de dealersAndré schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:19:
[...]
![]()
Dat is mijn motor, mijn vrienden noemen het al de Mega Mindy Motor
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5aoT1Nwo7UI]
Leermomentjes,
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
sommige klappen kunnen gewoon niet goed zijn afgelopen
And it goes BRAAAAAPP!
* DinX mompelt watVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:15:
Voor alle nieuwelingen onder ons.
[video]
Leermomentjes,
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Je speelt niet de hoofdrol in dit filmpje.
Zondag staat er nog een tourtochtje geplanned richting Gelderland via een paar kennissen.
Overweeg nog om mee te gaan, schijnt toch wel te gaan regenen zondag.
Nu ben ik ik niet bang voor een beetje water, maar zo'n tocht van een paar uur is toch wat minder dan.
Het weerbericht maar even in de gaten houden vandaag/morgen om de knoop door te hakken.
Blyatifull
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
DinX schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:04:
*smijt geld naar z'n scherm*
http://www.androidpolice....nd-an-indiegogo-campaign/

Speaking of money, wie heeft er hier ervaring met motor-verkoopsites? Welke zijn nuttig in verhouding met wat je ervoor betaald?
[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 20-06-2013 09:29 ]
mf model topic. mijn gs500 in 2uur en 38 min kwijtChakotay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:09:
[...]
[afbeelding]
Speaking of money, wie heeft er hier ervaring met motor-verkoopsites? Welke zijn nuttig in verhouding met wat je ervoor betaald?
Ik heb een tijdje mijn gsx400x te koop gehad op MF/motorshopper, maar ik kreeg alleen maar zeikersChakotay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:09:
[...]
[afbeelding]
Op marktplaats geen reactie's (en is duur), idem voor speurders. Maar dat kan ook best aan het type motor zelf liggen
Vaak bu'j te bang!
In ieder geval, dat is mijn ervaring met de meeste deals op Marktplaats. Niet specifiek met motoren (motor wel via mp gekocht, maar niet van iemand die er niets van snapte
Mijn Hornet was ik na 4 weken kwijt. Uiteindelijjk heeft de eerste persoon die kwam kijken de motor gekocht.
Oh my... Zitten wel wat lompe crashes tussen...Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:15:
[video]
Leermomentjes,
Valt mij trouwens op dat er behoorlijk wat tussen zitten die komen door rechts inhalen of inhalen terwijl een ander aan het afslaan is. Hoewel je bij het afslaan uiteraard ander verkeer voor moet laten gaan komen sommige van de motoren toch wel erg hard aanracen of vanaf plekken waar ze niet verwacht worden...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Inderdaad. Ik heb 5 minuten gekeken, en de simpele lessen die je als beginner er uit kunt trekken is dat je als motor een 'onverwacht' element bent in het verkeer. Jij moet dus extra opletten, want automobilisten verwachten je niet en handelen daar ook niet naar. Les twee, niet meteen je voorrem maximaal inknijpen. Een redelijk aantal remt zichzelf namelijk onderuit. En les drie is kijken naar waar je heen wilt, en vooral niet waar je niet heen wilt. Allemaal standaard lessen dus, die in dat filmpje tergend duidelijk gedemonstreerd worden in het echte leven.Gertjan. schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:04:
[...]
Oh my... Zitten wel wat lompe crashes tussen...Een deel is eigen schuld dikke bult zoals die wheelies en stoppies, maar sommige zijn toch wel erg onfortuinlijk...
Valt mij trouwens op dat er behoorlijk wat tussen zitten die komen door rechts inhalen of inhalen terwijl een ander aan het afslaan is. Hoewel je bij het afslaan uiteraard ander verkeer voor moet laten gaan komen sommige van de motoren toch wel erg hard aanracen of vanaf plekken waar ze niet verwacht worden...
Over dat kijken waar je heen wilt, is makkelijk zeggen denk ik zo achter je toetsenbord. Als er in een split second iets voor je neus opdoemt, is het vrij lastig om daar niet naar te kijken
Uit schrik knijp je waarschijnlijk keihard in je voorrem en dan valt er ook niet veel meer te sturen trouwens
Float like a butterfly, sting like a bee.
Leermomentjes??? WTF. Ok een aantal hadden gewoon ontweken kunnen worden door ff je heupen naar links te gooien, maar meeste zijn toch echt mongolen van automobilistenVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:15:
[video]
Leermomentjes,
Ze keren of slaan af zonder te kijken.
Aan de kentekens te zien is het ook typisch zo'n land met andere regels
vergeet ook niet mongolen van motorrijdersUnknown Alien schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Leermomentjes??? WTF. Ok een aantal hadden gewoon ontweken kunnen worden door ff je heupen naar links te gooien, maar meeste zijn toch echt mongolen van automobilisten![]()
Ze keren of slaan af zonder te kijken.
Aan de kentekens te zien is het ook typisch zo'n land met andere regels
YouTube: no prisoners 2012!
edit: laat maar.... werkt niet met een filmpje van 1,5 uur
[ Voor 18% gewijzigd door Serotonine op 20-06-2013 11:22 ]
Zie URL t=1933s
[ Voor 23% gewijzigd door Serotonine op 20-06-2013 11:38 ]
Wat ik mij wel afvroeg is hoe een aantal het voor elkaar krijgen om glijdend de bocht door te gaan. Hebben ze teveel snelheid? Geven ze te vlot gas bij in de boch? Slecht rubber? Want zo heel erg extreem schuin gaan ze ook weer niet.martinusz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:19:
[...]
vergeet ook niet mongolen van motorrijderswant heel veel rijden toch echt niet zo heel slim in bepaalde situaties.
Dat is eigenlijk het enige wat ik mij afvroeg in het filmpje, want dat zou mij ook kunnen overkomen. De andere acties doe ik (nog) niet, maar een bochtje verkeerd nemen en vervolgens schuivend over het asfalt belanden kan ik mij wel weer voorstellen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het meest enge wat ik vind is dat er een vent op een chopper rijdt. Die rijdt gewoon rechtdoor en ineens ligt ie op zn plaat. Vanuit het niets glijdt gewoon de motor onder hem vandaan...
Even kijken of ik die nog terug kan vinden.
edit:
[ Voor 19% gewijzigd door Serotonine op 20-06-2013 12:08 ]
Volgens mij zijn de meeste dingen wel te voorkomen.
[ Voor 30% gewijzigd door -DG- op 20-06-2013 12:31 ]
Ik ben het er wel mee eens ja. Ik zie een hoop rijders die werkelijk nog nooit van defensief rijden gehoord hebben. Kunnen ze nog zo enorm voorrang of gelijk hebben... daar heb je niet zoveel aan als je tot op het bot open op het asfalt ligt.martinusz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:21:
Eerste 10 minuten gekeken, maar volgens mij is 90% eigen schuld inderdaad van de motorrijder. Ze rijden bijna allemaal (veel) te hard door het verkeer of inderdaad op rare plekken van de weg.
Over dat kijken waar je heen wilt, is makkelijk zeggen denk ik zo achter je toetsenbord. Als er in een split second iets voor je neus opdoemt, is het vrij lastig om daar niet naar te kijkenhet is niet zo dat de gevallen in het filmpje nog een paar seconden hebben om te reageren en ergens anders heen te sturen.
Uit schrik knijp je waarschijnlijk keihard in je voorrem en dan valt er ook niet veel meer te sturen trouwens
UNOX: The worst operating system
Hij begint gewoon als een malle te remmen, vandaar de rookpluimen.Serotonine schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Sommige dingen zijn vreemd ja.
Het meest enge wat ik vind is dat er een vent op een chopper rijdt. Die rijdt gewoon rechtdoor en ineens ligt ie op zn plaat. Vanuit het niets glijdt gewoon de motor onder hem vandaan...
edit:
Achterrem maakt de meeste rook, maar gezien het gedrag van het voorwiel, trekt ie de rem daar ook opeens maximaal in.
Je zult toch echt even de kracht rustig op moeten bouwen.
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 20-06-2013 12:35 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zit sinds 11 juni dit reisverslag al door te lezen, elke avond een beetje. Wat supervet!Ghostrider schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:35:
12 Juli is prima
Van :
http://advrider.com/forum...ead.php?t=834987&page=239
[...]
Gisteren naar hyperpro Alphen gereden voor mijn keerringen, kom ik daar binnen zitten allebei die Nederlanders welke een stuk hebben meegereden daar aan tafel. Ik zat midden in mijn verhaal over wat er aan de motor gedaan moest worden en was zo verbaasd dat ik hun daar tegenkwam dat als gevolg ik ging stotteren en raaskallen.
Ik moet echt een geweldige indruk hebben achtergelaten daar
Ik zie toch wel veel beginnersfouten. Vooral motorrijders in bochten, remmen en uitwijken. Ik zeg het niet snel maar ik denk toch dat ik zelf wel iets beter rij dan dat.Serotonine schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Sommige dingen zijn vreemd ja.
edit:
Verder zie je natuurlijk ook de droge rambammers die met 200 km/h aan komen jassen en vervolgens ergens vol in duiken
De meeste hebben trouwens wel juiste kleding aan.
Hahaha. Good luck with that!Viper® schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:05:
De meeste hebben trouwens wel juiste kleding aan.
Ik heb ooit eens een heftige discussie gehad met een motorrijder die het onverantwoord vond dat ik enkel mijn helm+vest+handschoenen aandeed tijdens het motorrijden.
Klein detail: ik cruis superrelax en defensief en rij maximum 100, hij rijdt op een kontraket en schept regelmatig op over de snelheden die hij haalt en wheelies etc ...
Defensief rijden >>> beschermdende kledij...
Just to troll
Bas (Prutser) werkt bij Hyperpro Alphen, best grote kans dat je hem daar tegenkomt iddempy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:51:
[...]
Ik zit sinds 11 juni dit reisverslag al door te lezen, elke avond een beetje. Wat supervet!
Gisteren naar hyperpro Alphen gereden voor mijn keerringen, kom ik daar binnen zitten allebei die Nederlanders welke een stuk hebben meegereden daar aan tafel. Ik zat midden in mijn verhaal over wat er aan de motor gedaan moest worden en was zo verbaasd dat ik hun daar tegenkwam dat als gevolg ik ging stotteren en raaskallen.![]()
edit:
WTF volgens mij wordt er op 33:30 1 overreden door een vrachtwagen?
[ Voor 64% gewijzigd door Martinusz op 20-06-2013 13:57 ]
empy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:51:
[...]
Ik zit sinds 11 juni dit reisverslag al door te lezen, elke avond een beetje. Wat supervet!
Gisteren naar hyperpro Alphen gereden voor mijn keerringen, kom ik daar binnen zitten allebei die Nederlanders welke een stuk hebben meegereden daar aan tafel. Ik zat midden in mijn verhaal over wat er aan de motor gedaan moest worden en was zo verbaasd dat ik hun daar tegenkwam dat als gevolg ik ging stotteren en raaskallen.![]()
Achja had ik ook, reed volgens de examinator het beste van de drie. Maar een paar oefeningen gefaald door een gashendel die superslecht te doseren wasAlterMann schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:00:
Gezakt voor AVB3 fouten. Maar had het ook wel al een beetje verwacht. Jammer is het wel.
Dat kijken waar je niet heen wilt is iets wat veel rijders nogsteeds doen
[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 20-06-2013 14:23 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
2/3 van de ongevallen met motoren in nederland komt door de koekblikkers die "de motor niet zagen"DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:18:
[...]
Hahaha. Good luck with that!
Ik heb ooit eens een heftige discussie gehad met een motorrijder die het onverantwoord vond dat ik enkel mijn helm+vest+handschoenen aandeed tijdens het motorrijden.
Klein detail: ik cruis superrelax en defensief en rij maximum 100, hij rijdt op een kontraket en schept regelmatig op over de snelheden die hij haalt en wheelies etc ...
Defensief rijden >>> beschermdende kledij...
defensief rijden gaat daar niets bij helpen.
Dit zijn de mensen die van rijbaan wissel of afslaan zonder te spiegelen of erger nog, over schouder te kijken (massas mensen doen dat niet)
[mama mode]
trek plz plz plz plz gewoon je kleren aan, is in 4 minuten allemaal aangetrokken en kan je zomaar maanden revalideren besparen
[/mama mode]
Genant verhaal eerder, ik ben verbaal in een omgeving met nieuwe mensen al niet zo sterkGhostrider schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Mooi verhaal. Hoe is het afgelopen bij hyperpro ? Als ik advrider zo lees is bijna alle standaard vering waardeloos. Zelfs de WP onder mijn KTM 690 zou budget moeten zijn.
[...]
Maar ik heb een afspraak gemaakt voor het vervangen van beide keerringen en het plaatsen van neopreen kousjes om verdere pitting tegen te gaan. De lekkende voorpoot is wel in redelijk slechte staat, zelfs nadat ik er nog een poging tot gladpolijsten op heb gedaan. In overleg met Bas worden alleen de keerringen nu vervangen, maar kan het zijn dat deze door de beschadigingen weer lek gaat. Dan moet er een nieuwe poot in, en die is duur! (150+ euro per poot)
Ondertussen ebay in de gaten houden?
Bij mijn oude KTM waren de vorkpoten zo slecht dat ze binnen een jaar weer lek waren. Heeft de dealer netjes onder garantie weer vervangen
[ Voor 37% gewijzigd door Ghostrider op 20-06-2013 14:48 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Bron???Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:41:
[...]
2/3 van de ongevallen met motoren in nederland komt door de koekblikkers die "de motor niet zagen"
In het filmpje zijn in ieder geval heel veel gevallen die gewoon ook te hard rijden, vliegen door het verkeer en zijn dan verbaasd dat ze ergens op knallen. Die automobilisten zijn ook vaak fout, maar als je zo hard rijdt gun je jezelf ook geen enkele mogelijkheid om dat foutje van die automobilist te corrigeren.
Om 1 of andere reden stelt zo'n filmpje mij wel wat gerust, zoveel mogelijke ongelukken en ze komen er toch redelijk vanaf (op wat gevallen na natuurlijk). Ergens halverwege wil er 1 opstaan, maar zijn enkel staat de verkeerde kant op
Ik hoop er op! Gisteren nadat ik de poetslap er overheen had gehaald nog een foto er van gemaakt, wel bizar dat in eerste instantie beide poten er zo uitzagen maar dat bij de een alles weggepoetst kon worden en dat bij de andere de lelijke plekken bleven. Wellicht dat ik er nog een keertje (bij beter weer) een poging aan waagGhostrider schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:47:
Houdt het meestal wel een jaartje vol, eventueel jaarlijks gewoon die keeringen vervanngen.
Ondertussen ebay in de gaten houden?
Bij mijn oude KTM waren de vorkpoten zo slecht dat ze binnen een jaar weer lek waren. Heeft de dealer netjes onder garantie weer vervangen![]()
Wellicht dat ie het over het fillumpie had...
Kut man, wat ging er allemaal mis?AlterMann schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:00:
Gezakt voor AVB3 fouten. Maar had het ook wel al een beetje verwacht. Jammer is het wel.
Als ze je niet zagen, moet je zorgen dat ze je zien. Ik had er gisteren tijdens m'n laatste les nog één: miep in een Range Rover die bij mij de voorrangsweg op wilde draaien, maar ze keek de hele tijd de andere kant op. Pas toen ze eindelijk naar mij keek trok ik het gas weer lekker open. Als je een idioot in het verkeer tegen komt, blijf daar dan ook niet in de buurt... Je herkent ze vaak al van kilometers afstand. Geen richting aangeven, beetje slingeren, rare snelheid (vooral bij te langzaam ben ik enorm op m'n hoede). In de auto blijf ik daar altijd al uit de buurt, op de motor ga ik dat nog veel meer doen.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:41:
[...]
2/3 van de ongevallen met motoren in nederland komt door de koekblikkers die "de motor niet zagen"
Dit zijn de mensen die van rijbaan wissel of afslaan zonder te spiegelen of erger nog, over schouder te kijken (massas mensen doen dat niet)
Als ik kijk naar een aantal crashes in dat filmpje zie ik vooral mongolen die veel te hard ergens op af rijden of acties uithalen die echt dom zijn. Bijvoorbeeld mensen die inhalen op kruispunten (of nog erger: eentje die rechts ging inhalen op een kruispunt... WTF), een shitload aan afdekongevallen. En een hoop mensen die gewoon hun motor niet onder controle hebben. Zitten natuurlijk ook ongevallen bij waar een motorrijder écht niets aan kan doen (een automobilist die zonder te kijken afslaat naar een zandweggetje, bijv).
En verder wat DieterVDW zegt: een automobilist mag nog zoveel schuld hebben, ik zit toch veel liever op m'n motor dan dat ik in een ziekenhuis lig. Dus neem die fouten van anderen maar voor lief... meeste van dat volk is toch niets meer bij te brengen
Waarom zo lang achter elkaar? Kun je niet beter elke dag 2 uur doen ofzo? Of elke week?AlterMann schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:23:
Ik heb vandaag 8 uur AVB gehad. In de brandende zon. Zonder doorwaaipak (maar wel binnenvoering uit de broek en een textiel-jas). Ik was nat
Bewegen. Dus de slalom (snel en langzaam..) + straatje keren. Straatje + langzame slalom zitten beide in het "langzaam"-cluster, dus gezakt. Ik ben gewoon (nog) slecht in die langzame dingen, ik weet dat die motor niet omvalt, maar zodra ik te langzaam rij, paniek, gas of wegsturen.. De theorie ken ik, nu alleen die praktijk nog
Stapvoets rijden is geen probleem, de remproeven ook geen probleem, lopen met het ding ook niet echt (al is het soms wel een uitdaging het ding niet te laten pleuren.. al ben ik geloof ik een van de weinige uit het groepje die de motor niet heeft laten vallen).
Anyway.. met 7 man examen gedaan, 4 passed, 3 failed.
Nu eerst op vakantie, en daarna met verse moed er weer tegenaan
Helaas, dat is klote man. Ik heb het ook gemerkt dat ik in het begin (de eerste 6 uur, ik leste in blokken van 2 uur) daar veel moeite mee had. Maar na 6 uur AVB ben ik de tips die mijn instructeur gaf 's avonds in mijn hoofd gaan herhalen en in mijn gedachten proberen uit te voeren. Daarna ging het bijna van zelf.AlterMann schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:46:
Tja, zo was het door de rijschool geplanned. Ik had er opzich ook geen problemen mee, alleen jammer dat het zo warm was. Dinsdag was het 8 uur en woensdag 4 uur. Hadden ze beter 3 x 4 uur kunnen doen IMHO, maarja, dat is achteraf
[...]
Bewegen. Dus de slalom (snel en langzaam..) + straatje keren. Straatje + langzame slalom zitten beide in het "langzaam"-cluster, dus gezakt. Ik ben gewoon (nog) slecht in die langzame dingen, ik weet dat die motor niet omvalt, maar zodra ik te langzaam rij, paniek, gas of wegsturen.. De theorie ken ik, nu alleen die praktijk nog
Stapvoets rijden is geen probleem, de remproeven ook geen probleem, lopen met het ding ook niet echt (al is het soms wel een uitdaging het ding niet te laten pleuren.. al ben ik geloof ik een van de weinige uit het groepje die de motor niet heeft laten vallen).
Misschien te lang achter elkaar gelest en daardoor niet de rust gehad om de opgedane informatie op te slaan en te verwerken. Denk d'r in je vakantie eens over na wat je instructeur allemaal zegt en probeer dan eens in kortere blokken (max 2 uur ofzo) te lessen, dan sla je de informatie naar mijn mening beter op.
Langzaam is stiekem ook moeilijker dan snel vind ikAlterMann schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:46:
Tja, zo was het door de rijschool geplanned. Ik had er opzich ook geen problemen mee, alleen jammer dat het zo warm was. Dinsdag was het 8 uur en woensdag 4 uur. Hadden ze beter 3 x 4 uur kunnen doen IMHO, maarja, dat is achteraf
[...]
Als ik nu weer een tijd niet gereden heb (gebeurd helaas vaak), dan heb ik ook altijd weer wat moeite met langzaam rijden door de steeg bijvoorbeeld, maar uiteindelijk hoe meer kilometers je maakt, hoe makkelijker het gaat.
Elke dag langzame slalom door de file doet wonderenmartinusz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:
[...]
Langzaam is stiekem ook moeilijker dan snel vind ikzodra je motor iets snelheid heeft, gaat het allemaal veel makkelijker. Wat de instructeur toen een keer heeft gedaan is mij achterop laten zitten en toen ging hij die langzame dingen doen zoals 8-je rijden. Dan merk je...verrek....je valt echt niet zomaar om, je kunt best flink insturen. Heeft mij destijds wel geholpen
![]()
Als ik nu weer een tijd niet gereden heb (gebeurd helaas vaak), dan heb ik ook altijd weer wat moeite met langzaam rijden door de steeg bijvoorbeeld, maar uiteindelijk hoe meer kilometers je maakt, hoe makkelijker het gaat.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=632
neem aan dat belgie en nederland wel enigsinds gelijk zijn (dat wegeef rijbewijs voor motoren is er toch niet meer?)
Uit het enige diepgravende Europese motorongevallenonderzoek – de MAIDS-studie uit 2000 - blijkt dat in de helft van de ongevallen de hoofdoorzaak van het ongeluk een menselijke fout van een automobilist was. De belangrijkste aanleiding (70%) is het niet, of te laat, opmerken van de motorrijder.
hoewel als je dus goed leest gaat het over statistieken uit 2000, krijg alleen niets gevonden uit europa over de periode na 2000 (gezien we 13 jaar verder zitten)
maar dan nog, 50% van alle ongevallen word veroozaakt door koekblikkers, 70% daarvan geeft toe "heb hem niet gezien"
als iemand trouwens nieuwe statistieken gevonden krijgt, zie ik ze graag, ben wel benieuwd en ik moet mijn kennis ook een beetje bij houden
Ik vind filerijden meer vergelijkbaar met de snelle slalom eigenlijk, die gaat alsnog maar met rond de 30 kph bij het lessenJanPedaal schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Elke dag langzame slalom door de file doet wonderenIs met bewegende pionnen ook nog...
Ook er vanuit gaan dat mensen stomme dingen gaan doen zoals van rijvak wisselen zonder te spiegelen/signaleren, straat oversteken zonder te kijken etc ... valt onder defensief rijden.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:41:
[...]
[mama mode]
trek plz plz plz plz gewoon je kleren aan, is in 4 minuten allemaal aangetrokken en kan je zomaar maanden revalideren besparen
\[/mama mode]
Ik ga bvb. nooit auto's voorbijgaan als er zijwegen zijn waarin ze zouden kunnen afslaan.
Op meervakswegen ga ik er altijd vanuit dat een auto zonder waarschuwing van rijbaan kan veranderen.
Tussen auto's door filteren doe ik zelden, of heel traag (ik ga er vanuit dat iemand snel van rij wil wisselen of zijn deur kan opensmijten).
Etc etc... Zo'n dingen maken toch echt wel het verschil denk ik. Gewoon erg voorzichtig zijn.
Ik ben een mietje
Verder vind ik een motorbroek moeten aandoen echt een complete afknapper. Dan kom je ergens aan en moet je je schoenen + broek gaan afdoen + die extra broek nog eens gaan meezeulen bovenop je vest en helm (geen koffers helaas). Dan hoeft het voor mij echt niet meer...
Dan liever extra voorzichtig.
Edit: De rillingen lopen ook altijd over mijn rug als ik iemand keisnel tussen de file door zie rijden, of met 150+ tussen auto's slalommen op de snelweg, of even een spurtje doen in de stad / veel zijwegen... Zoiets MOET toch gewoon vroeg of laat fout gaan ...
[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 20-06-2013 16:07 ]
Langzame slalom is toch wel wat langzamer dan jij bij de file rijdt, mag ik hopenJanPedaal schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Elke dag langzame slalom door de file doet wonderenIs met bewegende pionnen ook nog...
Langzame slalom is echt stapvoets, dus max 4-5 km/h..
Dat inderdaadChakotay schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Ik vind filerijden meer vergelijkbaar met de snelle slalom eigenlijk, die gaat alsnog maar met rond de 30 kph bij het lessen
[ Voor 27% gewijzigd door Tankiej op 20-06-2013 16:04 ]
Eh ja, klopt.. AVB is alweer tijdje geledenTankiej schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:04:
[...]
Langzame slalom is toch wel wat langzamer dan jij bij de file rijdt, mag ik hopen
Langzame slalom is echt stapvoets, dus max 4-5 km/h..
[...]
Dat inderdaad
Noodstop heb ik laatst tussen de file ook geoefend, met de hulp van een baanwisselende bellende leasewagenrijder.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
Moet wel eerlijk toegeven, ik ben licht hypocriet nu (maar goede voorbeeld geven hier want het is tenslote "beginners vragen" topic)DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Ook er vanuit gaan dat mensen stomme dingen gaan doen zoals van rijvak wisselen zonder te spiegelen/signaleren, straat oversteken zonder te kijken etc ... valt onder defensief rijden.
Ik ga bvb. nooit auto's voorbijgaan als er zijwegen zijn waarin ze zouden kunnen afslaan.
Op meervakswegen ga ik er altijd vanuit dat een auto zonder waarschuwing van rijbaan kan veranderen.
Tussen auto's door filteren doe ik zelden, of heel traag (ik ga er vanuit dat iemand snel van rij wil wisselen of zijn deur kan opensmijten).
Etc etc... Zo'n dingen maken toch echt wel het verschil denk ik. Gewoon erg voorzichtig zijn.
Ik ben een mietje.
Verder vind ik een motorbroek moeten aandoen echt een complete afknapper. Dan kom je ergens aan en moet je je schoenen + broek gaan afdoen + die extra broek nog eens gaan meezeulen bovenop je vest en helm (geen koffers helaas). Dan hoeft het voor mij echt niet meer...
ik rijd altijd naar mijn werk zonder motorbroek aan...
14km en ik rijd eerlijk gezegt als een mongool, veenhuysen hier kan dat mischien bevestigen
(lanesplitten, hard rijden, rechts inhalen dat soort dingen)
maar gelukkig zijn de meeste automobilisten het hier wel gewend (hier rijden we tenminste het hele jaar door)
Dus ik begrijp je wel, ik houd alleen wel mijn vingers gekruisd want voor ons loopt het slecht af als het fout gaat
Zeker nooit steenslag tegen je benen aan gehad.DieterVDW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Mijn instructeur vertelde een keer dat hij door de velsertunnel reed en een steentje tegen zn knie aan kwam.
Dat voelde hij door zijn motorbroek met protectie heen.
Naderhand even gestopt.
Bleek het een hommel te zijn geweest.
Zelf een keer steenslag gehad op mn helm (niet vizier) en een keer ter hoogte van mn rechter tepel.
Dagen lang een blauwe plek gehad. En dan reed ik 80 km/h ofzo.
Nee hoor.... Doe jij maar lekker een linnen broek aan op de motor. Dat zit lekker luchtig.
[ Voor 9% gewijzigd door Serotonine op 20-06-2013 16:14 ]
Dat betekent toch niet dat het ongeval door defensief rijden niet voorkomen had kunnen worden?Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:01:
hoewel als je dus goed leest gaat het over statistieken uit 2000, krijg alleen niets gevonden uit europa over de periode na 2000 (gezien we 13 jaar verder zitten)
maar dan nog, 50% van alle ongevallen word veroozaakt door koekblikkers, 70% daarvan geeft toe "heb hem niet gezien"
Dit topic is gesloten.
![]()