Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 482 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.609 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
dion_b schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:46:
Grrr :(

Vanochtend eerst langs de pomp om luchtdruk op de banden te controleren. Voor was tot 2.0 gezakt, bijgevuld tot 2.4. Vervolgens de 10-minuten durende rit naar het werk.

Begon prima, maar halverwege merkte ik dat ik heel zwaar moest sturen bij de bocht bij Nieuwe meer. Niet meer op gelet, maar toen ik na paar km een afrit pakte en een bocht naar rechts moest maken zwabberde m'n voorwiel alle kanten op: volledig leeg :X

Nu zit ik op het werk te zoeken naar iemand met compressor - het kan zijn dat ik toevallig over een spijker gereden ben, maar heb niets kunnen vinden en verwacht stiekem dat m'n ventiel niet helemaal dicht ging na pompsessie. Zo ja kan ik gewoon verder rijden als ik m'n band opgepompt krijg :)
Veel auto's zonder reserve band hebben een compressor + een plakset.
Dus moet lukken toch.. Veel eigenaar (van leaseauto's) weten dat vaak niet eens ;-)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:21
DarkChylde schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Veel auto's zonder reserve band hebben een compressor + een plakset.
Dus moet lukken toch.. Veel eigenaar (van leaseauto's) weten dat vaak niet eens ;-)
Uh dat ding spuit toch 1 of ander goedje erin, is toch niet los compressor met los plakgoedje?
Ik bel standaard de hulpdiensten, mij geen reserveband geven = niet gaan lopen kloten...tja leasebak he... >:)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Collega van me had wel degelijk compressor, dus motor ernaast, aansluiten en pompen maar. Ergens rond 2 bar hoorde ik gesis, ben toen gaan friemelen aan ventiel om te kijken waar het zat en had toen dit in m'n handen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OM1PmgUTyrlK5egIlZ9JE2ZQ/medium.jpg

Lijkt me dat zo'n ding beter functioneert als het vast zit in een velg dan als het op m'n bureau ligt :X

Iig gelukkig geen nieuwe band nodig, maar moet kijken of de enige bandenservice op loopafstand ("Filipov Banden Service" - en nee, geen website :+ ) met motor aan hand en voorwiel die nogal zwaar loopt onder omstandigheden er wat mee kan, anders wordt het nog leuk logistiek klusje om dit richting motorbandenboer te krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-12 16:34

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Waar werkt je werk? :P Misschien is er iemand in de buurt die met een auto en wat gereedschap kan langskomen om het voorwiel tijdelijk te ontvoeren. Als het toevallig in de buurt van Amersfoort/Utrecht is kan ik wel even langsrijden :)

In other news, net bij de motorzaak vond de eigenaar mijn GSXR zo smerig dat hij even een demonstratie van een "geen water nodig"-schoonmaakdoekje gaf...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LmHIu4A.jpg

Goed spul, binnen 10 seconden een stuk velg weer wit ipv de dikke laag tectyl, kettingvet, pekel en andere zooi die er op zat. Geslaagde demo, ik heb een busje meegenomen :P

[ Voor 45% gewijzigd door Chakotay op 17-06-2013 17:42 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-12 21:34
Dat lijkt mij ook wel handig, wat voor spul is het?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
BlackLabel01 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:44:
Dat lijkt mij ook wel handig, wat voor spul is het?
Iets met vulcan, ofzo... Ik ben de naam alweer vergeten :X Ik zal zometeen even in de garage kijken.

• dion_b
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:39:
Waar werkt je werk? :P Misschien is er iemand in de buurt die met een auto en wat gereedschap kan langskomen om het voorwiel tijdelijk te ontvoeren. Als het toevallig in de buurt van Amersfoort/Utrecht is kan ik wel even langsrijden :)
Tnx, naar nee, A'dam West, bedrijventerrein Sloterdijk.

Gereedschap om het wiel te ontvoeren heb ik zelf ook wel, probleem is om de overige 260kg van het beest van de grond te houden zonder dat wiel. Zo'n bok heb ik niet (toch geen werkplaats), maar als Filipov niet kan helpen ga ik ws bij eerste gelegenheid (zaterdagochtend als ik m'n agenda zie :( ) langs bij een motorbandenboer om zo'n ding te lenen...

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:50:
[...]

Tnx, naar nee, A'dam West, bedrijventerrein Sloterdijk.

Gereedschap om het wiel te ontvoeren heb ik zelf ook wel, probleem is om de overige 260kg van het beest van de grond te houden zonder dat wiel. Zo'n bok heb ik niet (toch geen werkplaats), maar als Filipov niet kan helpen ga ik ws bij eerste gelegenheid (zaterdagochtend als ik m'n agenda zie :( ) langs bij een motorbandenboer om zo'n ding te lenen...
PC800 heeft een middenbok toch? Valt daar niets mee te doen, eventueel in combinatie met de achterkant verzwaren of een paar bakstenen / balken / ... onder het blok leggen om de voorkant te ondersteunen?

Ennum, ben je geen ANWB/KNMV-lid? Die willen de boel vast voor je komen ophalen en bij een garage dumpen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12 11:02
Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:45:
[...]

Iets met vulcan, ofzo... Ik ben de naam alweer vergeten :X Ik zal zometeen even in de garage kijken.
Vulcanet, werkt prima.
(Heb het zelf ook, geen water bij schuur en te lui om van huis naar schuur te lopen met emmer water).
http://www.vulcavite.nl/c-458359/vulcanet/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Eddos schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:01:
[...]

Vulcanet, werkt prima.
(Heb het zelf ook, geen water bij schuur en te lui om van huis naar schuur te lopen met emmer water).
http://www.vulcavite.nl/c-458359/vulcanet/
Dat spul is het inderdaad :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Is dat niet gewoon een lapje met lampenolie o.i.d. :P

Vaak bu'j te bang!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik neem aan dat je hem toch meteen gevraagd hebt om de rest van de velg ook te doen omdat je anders niet meer over straat durft?

Of was het zo een handige verkoper die een deel van de velg doet en dan de klant zelf de rest laat doen (goeie truc trouwens want dan moet je haast wel :P)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:46:
Is dat niet gewoon een lapje met lampenolie o.i.d. :P
Geen idee wat er in zit, maar het werkt een stuk beter dan wat ik tot nu toe gezien heb, dus prima :P

@Saffie: ik denk dat de meeste mensen zich sowieso al niet met mijn GSXR durven te vertonen, zo smerig als dat ding is :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, die Hornet, ik wist het de laatste tijd toch niet meer. Ik krijg de laatste tijd toch ook wel eens zin om van de gebaande paden af te wijken, en eens het veld in te duiken. Dus ik heb me een KTM aangeschaft. :+ Over een week of 2 komt ie aan vanuit Mattighofen, en dan moet ie nog even rijklaar worden gemaakt en worden afgesteld. Maar, het het mooiste is van dit model, geen wegenbelasting!

Morgen lekker met de motor naar het werk. Lekker kapot zweten met die hitte ('s morgens is het nog te koud voor het doorwaaipak), maar wél tussen de file door. Woohoo! \o/

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-06-2013 20:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Tijdens het schoonmaken van mijn ketting kwam ik net het volgende tegen in mijn achterband.
Afbeeldingslocatie: http://server1.stepcode.nl/STEPCODE_V5_TEST/cms_file.php?fromDB=976&maxWidth=600

Wat is jullie advies (behalve laten zitten)? Het zit in ieder geval (een stukje) in de band en is daarna 90º gebogen, zodat het plat tegen de band ligt. Wellicht zit het al een poos in, maar ik heb (nog) niks vreemds gemerkt tijdens het rijden.

jB

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:18:
Tja, die Hornet, ik wist het de laatste tijd toch niet meer. Ik krijg de laatste tijd toch ook wel eens zin om van de gebaande paden af te wijken, en eens het veld in te duiken. Dus ik heb me een KTM aangeschaft. :+ Over een week of 2 komt ie aan vanuit Mattighofen, en dan moet ie nog even rijklaar worden gemaakt en worden afgesteld. Maar, het het mooiste is van dit model, geen wegenbelasting!

Morgen lekker met de motor naar het werk. Lekker kapot zweten met die hitte ('s morgens is het nog te koud voor het doorwaaipak), maar wél tussen de file door. Woohoo! \o/
Ze zijn het motorblok vergeten :|

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

MandaloR schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:26:
Tijdens het schoonmaken van mijn ketting kwam ik net het volgende tegen in mijn achterband.
[afbeelding]

Wat is jullie advies (behalve laten zitten)? Het zit in ieder geval (een stukje) in de band en is daarna 90º gebogen, zodat het plat tegen de band ligt. Wellicht zit het al een poos in, maar ik heb (nog) niks vreemds gemerkt tijdens het rijden.
Naar een bandentoko toe rijden en daar eruit trekken, mocht het ernstig leeg lopen dan ben je iig op het juiste adres., mocht ie d'r een 2 mm maar inzitten kan je weer naar huis. Ziet er iig niet echt dramatisch uit, maar daar kan de bandentoko waar je dan toch al bent iets zinnigs over zeggen.

lang verhaal lekker kort.

ga naar bandentoko.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:39:
[...]

lol.. je hebt echt een fiets besteld :+

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:39:
[...]

Die grap hoorden ze in de fietsenwinkel blijkbaar vaker. :/

Ja, ik was toe aan een nieuwe fiets. Ik wil eindelijk weer eens wat aan mijn conditie doen, en mijn huidige fiets is nogal verroest en niet bepaald sportief ingesteld. De lokale fietsenwinkel is toevallig dealer van KTM, dus tja. :P Op het moment dat ik wat energie te veel heb dan beul ik me eerst even een uurtje af op de fiets, en daarna stap ik nog even op de Hornet. No way dat die weg gaat!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Coffeemonster schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:34:
Mocht je achterlicht om wat voor reden dan ook uitvallen, dan ben je niet meteen onzichtbaar in het donker voor achteropkomend verkeer (voor een bestuurder of passagier zonder reflectie op z'n pak, natuurlijk).
Als je bv op een landweggetje zonder verlichting stil bent gevallen, dan ben je ineens heeeeel erg blij met reflectieshizzle op je motor. Ik heb niet voor niets black scotchlite op de koffers geplakt. Knappe jongen die me nu nog niet ziet. Aan de zijkant zitten nog wat 3M reflecterende stippen.

Er is denk ik altijd wel iets van reflecterend spul te vinden in de kleur (of ongeveer) van je motor. Zet die stoere look eens opzij in het voordeel van de veiligheid en zichtbaarheid. Je schrikt je rot hoe onzichtbaar de gemiddelde motor is in het donker. Op drukke wegen met veel rode achterlichten van auto's valt die eenzame pit van een motor gewoon niet op. Ook de standaard gloeiende spijker van mijn RT. Belachelijk gewoon hoe zichtbaar zo'n bankstel is overdag, hoe onzichtbaar ie in het donker wordt. Je wordt er gewoon bang van als je het ziet. Mij viel het een keer op toen ik in de auto een RT zag rijden. Nou ja...ik zag een klein rood puntje en dat bleek dus een RT te zijn.
Nu heb ik een LED achterlicht waarbij het hele rode vlak bezet is met LED lampjes. En ik heb running lights, die ook op zouden moeten vallen. Nou rijdt er tenminste iets.
Ik heb op mijn motoren niet eens kentekenverlichting, ook nooit klachten over gehad bij staandehoudingen e.d.
haha...in Mauretanië een auto gezien, en die had alleen maar kentekenplaatverlichting. En dat rijdt dan gewoon rond op de (fantastische :X ) wegen, in het donker... 8)

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 17-06-2013 21:07 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:05:
[...]
haha...in Mauretanië een auto gezien, en die had alleen maar kentekenplaatverlichting. En dat rijdt dan gewoon rond op de (fantastische :X ) wegen, in het donker... 8)
die reed zelfs in alkmaar dus zo bijzonder is dat niet :N ezel en wagen zonder verlichting in montenegro. je mocht er 100 dacht ik. reed 120-130 en toen verscheen iets in de verte _O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:23:
[...]
die reed zelfs in alkmaar dus zo bijzonder is dat niet :N ezel en wagen zonder verlichting in montenegro. je mocht er 100 dacht ik. reed 120-130 en toen verscheen iets in de verte _O-
Ja, maar daar was het de best verlichte auto... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gezien de temperaturen die er vanmiddag / morgen aankomen:

Poll: Hoe kleed jij je op de motor met de hitte?
Volledig pak met thermo eronder
Volledig pak met normale kleding eronder
Volledig pak, daaronder commando
Korte broek en slippers
Alleen jas en helm
Ik laat de motor thuis met dit weer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386790&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik denk dat ik zelf mijn broek en tshirt in een locker prop op mijn werk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 18-06-2013 09:14 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

Zoals ik winter en zomer rij. Korte broek en t-shirt onder volledig pak.
Ik heb in m'n leven nog geen km zonder pak gereden en ik heb jammer genoeg genoeg ervaring om te weten waarom.

Nu valt het nog mee, alle voeringen eruit en alle verluchtingsritsen open. Als het echt ver boven de 30° gaat (en geen kans op onweer) dan gaat het doorwaaipak aan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

Vanochtend gewoon in m'n normale textielpak de weg op gegaan richting werk.
Vanmiddag op de terugweg doe ik m'n spijkerbroek wel in de rugtas en doe ik de tochtgaten open in m'n jas/broek.

Heb nog wel m'n waterdichte voering in m'n pak zitten, dus ik ga zien of het "doorwaai" effect nu wel werkt.
En mocht het warm zijn, het was al mooi genoeg om vanochtend m'n collega's voor "mietjes" uit te maken omdat ze in een airco gekoeld koekblik aan kwamen zetten. :P

Blyatifull

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Exact hetzelfde als 'swinters:

Volledige pak (zonder wintervoering) bovenop mn gewone kleding. Met -6 was dat best fris. Uit ervaring weet ik dat vanaf +22 het nogal warm is. :)
Het ziet er soms nogal verleidelijk uit om zonder pak te rijden en ik ben benieuwd hoe dat vanmiddag gaat worden (Want ook ik ben vandaag gewoon met moto naar werk) maar aan de andere kant - ik heb niet zo'n verlangen om het asfalt van dichtbij te inspecteren, laat staan dat ik dat wil doen zonder pak. :)

Tocht gaten open in mn jas en gaan!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:42

jurma

simply connecting...

Me broek alleen wisselen voor de Evolution spijkerbroek (http://www.motorwebshopmc...tion-spijkerbroek-tp2-87/).
Heb nog nooit zonder bescherming gereden en zal ik ook niet gaan doen ook niet.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo'n kevlar spijkerbroek met protectors erin moet ik ook nog steeds eens aanschaffen. Gewone jeans op de motor doe ik niet aan, zeker niet op mijn woonwerkroute met een druk rits-punt op de snelweg met daarna een krap stuk langs werkzaamheden. Veel te grote kans op omver gekegeld worden...

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:42

jurma

simply connecting...

Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:30:
Zo'n kevlar spijkerbroek met protectors erin moet ik ook nog steeds eens aanschaffen. Gewone jeans op de motor doe ik niet aan, zeker niet op mijn woonwerkroute met een druk rits-punt op de snelweg met daarna een krap stuk langs werkzaamheden. Veel te grote kans op omver gekegeld worden...
Daarom, doe ook altijd beschermende kleren aan.
Ik moet altijd vanuit Tilburg naar Son, dus altijd de vervelende en drukke A58 bij Moergestel, Oirschot en Best.
Vooral de wegwerkzaamheden bij Ikea daar is erg.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• DinX

DinX

Motormuis

Een echt doorwaaipak is trouwens nog beter/frisser dan zo'n kevlar jeans denk ik. Daar waait het helemaal door. Dat van mij kan ik helemaal doorheen kijken als ik het voor het raam hou.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:50:
Een echt doorwaaipak is trouwens nog beter/frisser dan zo'n kevlar jeans denk ik. Daar waait het helemaal door. Dat van mij kan ik helemaal doorheen kijken als ik het voor het raam hou.
En dan is het nog wel stevig genoeg om met aardig tempo asfalt te knuffelen?

• DinX

DinX

Motormuis

Cordura zoals veel van m'n pakken.

Ik denk niet dat het moet onder doen voor een normaal pak. Het is eigenlijk gewoon veel dikkere draad (heel groffe structuur) waardoor je die perforatie krijgt.

[ Voor 71% gewijzigd door DinX op 18-06-2013 09:59 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met dit weer, volledig motorpak (zoals altijd) en een thermobroek. Dat plakt minder en zit lekkerder.
Afgelopen zondag 150 km op m'n motor-Dax gereden, dat heb ik dan wel zonder motorbroek gedaan, aangezien je daar meer opgevoerde brommer snelheid rijdt, en om daar nou met een leren broek inclusief kneesliders op te gaan zitten is ook weer zoiets :P Dus gewoon m'n motorjas, spijkerbroek, laarsen, handschoenen en uiteraard m'n helm.

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
In volledig leer op zo'n ding staat juist leuk :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ik wil het wel een keer doen, gewoon omdat het kan. Als het ding meer pit heeft ga ik er een keer de snelweg mee op :P Ik wil ook knee-downs gaan maken met 't ding, moet makkelijk kunnen, zo laag bij de grond :P lijkt me tof om zo een keer een klaverblad te nemen met je knie aan de grond _O-

Vaak bu'j te bang!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren nog naar me werk gereden, dan heb ik altijd een spijkerbroek + tshirt/polo aan, daarover een stoffen pak, zonder voering uiteraard.

Is wel warmpjes :P

Thermo kleding heb ik ook maar die draag ik meestal alleen onder mijn leren pak.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is mijn stoffen pak niet van gore-tex materiaal ;(
Meestal blijft dat wel iets koeler met dit weer.

• DinX

DinX

Motormuis

Gore-tex heeft weinig met koel of niet te maken. Gore-tex is gewoon ademend + watervast.

Ik vind het zelfs nog iets warmer dan een jas met waterdichte liner. Die krijg je er tenminste uit als het zo warm wordt als nu.

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 18-06-2013 10:17 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Heb toevallig vorige week een Macna zomerjack gekocht, met bescherming ingebouwd. Geen spijt van; gisteren en vandaag mee gereden en WOW, wat een verschil.

Ik raad ook iedereen aan een zomerjack aan te schaffen. Ik heb een aantal jaar met leer gereden in de zomer; niet uit te houden (voor mij althans)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12 11:42
Doorwaai jas en dito broek is heerlijk met dit weer.
Volgende investereing: alles behalve een zwarte helm.

Oh ja.
DrivinUCrazy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:18:
En dan in vol KTM leer met oranje helm een wheely doen op de fiets!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dikke hooligan-fiets :P
En hij is geschikt voor A1 rijbewijs 8)

[ Voor 47% gewijzigd door -tom-562 op 18-06-2013 10:37 ]

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:36:
Dikke hooligan-fiets :P
En hij is geschikt voor A1 rijbewijs 8)
Voor AM zelfs! :P

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met kans op regen in het achterhoofd, en omdat het 's morgens te koel is voor een doorwaaipak (minimum van 25 graden vereist), heb ik maar voor de all-weather variant gekozen. Wel heb ik functionele kleding meegenomen voor straks. Lekker spijkerbroek uit en naar huis. Maar gisteravond was het lekker met het doorwaaipak aan!

Nog maar eens spammen: Bij Hein Gericke heb ik de Airstream 2 gekocht. Niet zoveel verstelmogelijkheden als andere pakken, maar bescherming is dik in orde, en het heeft zelfs nog een beetje een sportief uiterlijk.

Verwijderd

Zo wil ik ook wel eens zoek gereden worden :)

[YouTube: http://youtu.be/ItfdQ-HDAvg]

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:01:
Met kans op regen in het achterhoofd, en omdat het 's morgens te koel is voor een doorwaaipak (minimum van 25 graden vereist), heb ik maar voor de all-weather variant gekozen. Wel heb ik functionele kleding meegenomen voor straks. Lekker spijkerbroek uit en naar huis. Maar gisteravond was het lekker met het doorwaaipak aan!

Nog maar eens spammen: Bij Hein Gericke heb ik de Airstream 2 gekocht. Niet zoveel verstelmogelijkheden als andere pakken, maar bescherming is dik in orde, en het heeft zelfs nog een beetje een sportief uiterlijk.
Die heb ik dus ook :)

Wel wat minder op de snelweg 's morgens, dan is het gewoon koud, zelfs in de zomer :p

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn motorjeans zijn luchtwerend en ademen niet, waar mijn dikke zwarte goretex motorbroek die ik in de winter ook aanheb (maar nu zonder voering :+ ) veel luchtiger en koeler voelt. Ik zou persoonlijk zo'n kevlar spijkerbroek afraden in de zomer, tenzij er openingen in zitten die de luchtstroom bevorderen.

Ik overweeg inmiddels gewoon beschermstukken te kopen voor mijn knieën die ik onder een korte broek (die tot over de knieën komt) kan dragen. Daarboven een doorwaai motorpak, zomerse handschoenen, stevige normale sneakers met de veters in de schoen gestopt, en een helm waarvan het kinstuk achterop mijn kop kan :D Heerlijk rijden zo!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom nog beschermstukken onder een doorwaaipak? Een beetje doorwaaipak heeft gewoon beschermers erin zitten. Hoogstens dat je nog een beschermer zelf moet toevoegen. Zo heeft de bovengenoemde Airstream 2 geen beschermers op de heupen; voor 12,95 koop je die er gewoon bij. (De vakjes zijn wel voorbereid)

Verwijderd

Blue-eagle schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:19:
Mijn motorjeans zijn luchtwerend en ademen niet, waar mijn dikke zwarte goretex motorbroek die ik in de winter ook aanheb (maar nu zonder voering :+ ) veel luchtiger en koeler voelt. Ik zou persoonlijk zo'n kevlar spijkerbroek afraden in de zomer, tenzij er openingen in zitten die de luchtstroom bevorderen.

Ik overweeg inmiddels gewoon beschermstukken te kopen voor mijn knieën die ik onder een korte broek (die tot over de knieën komt) kan dragen. Daarboven een doorwaai motorpak, zomerse handschoenen, stevige normale sneakers met de veters in de schoen gestopt, en een helm waarvan het kinstuk achterop mijn kop kan :D Heerlijk rijden zo!
Ik heb er 1 van e-squad, ideaal voor in de zomer.
kan daar ook prima in plus 35 mee rondrijden.

maar zo´n spijkerbroek kan nooit "niet ademend"
Welke heb je? (als tip voor andere om die dan niet te kopen ;) )

• Blue-eagle
  • Niet online
Rokker Jeans - mooi model, erg stevig (al een slide van een tiental meters erop zitten :+ ) en met flexibele knie en heupstukken, maar het voelt als een zweetpak.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
30+ hier inmiddels... Eens kijken hoe bezweet ik thuis kom :P

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

Sterkte, ik heb voor de zekerheid een flesje water in de rugzak gedaan.
Ik moet nog een half uur en dan ga ik het ook proberen ;)

Blyatifull

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12 17:37
Sterkte voor degenen die straks op de motor moeten/mogen. Ik stap straks in de auto met airco, in het begin zal het wel veel te warm zijn maar daarna hopelijk snel aangenamer :+

Vanavond de motor maar weer eens wassen, het is daar goed weer voor vanavond :D

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 13:09
Meh,

Ik vond het wel meevallen. Alleen stilstaan voor een stoplicht was een paar keer een crime, op de snelweg was het goed uit te houden met een zomerjack.

Jammer genoeg heeft Rotterdam om de 20 meter een stoplicht. Om ziek van te worden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Zo direct pak aan en wegwezen.
Hoe harder je rijdt hoe koeler het wordt toch?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Ik vertrek morgen voor een 3-daags vakantie tripje naar Luxemburg, nog tips voor plekken die ik zeker moet aandoen?

Hattrick: Thorgal Eagles

• Serotonine
de lokale ijsboer?

Hier over een half uurtje de hitte in. Morgen waarschijnlijk met de auto. Donderdag zeker weten met de auto. Hier in amsterdam word 24 mm(!) neerslag verwacht

• Blue-eagle
  • Niet online
24mm In Amsterdam? Crap... na zo'n hittegolfje en zonder ABS... glibberen :D Nouja, 15 minuten met de motor of een uur met OV. Ik pak de tweewieler dan wel :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Viel mee uiteindelijk, ik had mijn jeans in de tas gemikt, jas over de handschoenen ipv andersom, ventilatieritsen en bovenste 10 cm normale rits open en shirt niet in mijn broek gestopt. Waaide redelijk door zo :)

Alleen nadat ik bij de BMW dealer was langsgeweest voor wat onderdelen was ik alsnog aardig aan het zweten :P

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ricepuppet schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:07:
Meh,

Ik vond het wel meevallen. Alleen stilstaan voor een stoplicht was een paar keer een crime, op de snelweg was het goed uit te houden met een zomerjack.

Jammer genoeg heeft Rotterdam om de 20 meter een stoplicht. Om ziek van te worden.
Volgende keer gewoon ijsklontjes in je pak doen.

Gelukkig kan ik de meeste stoplichten vermijden door een wat andere route te nemen!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:25:
24mm In Amsterdam? Crap... na zo'n hittegolfje en zonder ABS... glibberen :D Nouja, 15 minuten met de motor of een uur met OV. Ik pak de tweewieler dan wel :)
Op 9 juni was ik eventjes in Frankrijk en onderweg regende het. Bij zo'n tolplein verandert het asfalt en het schuim stond erop over een paar honderd meter. Ik was blij dat ik niet met de motor was. Doodeng!

BTW: het doorwaai pak van BMW is er ook in het zwart. En in tegenstelling tot wat je zou denken is ie niet warmer dan de beige uitvoering. Hij is nl behandeld met een of ander goedje dat de temp weerkaatst of wat dan ook, maar iig niet opneemt. Ze hebben een test gedaan met een warmtelamp en een thermometer aan de andere kant en het scheelde echt een paar graden. Wonderbaarlijk spul! De prijs zal ook wel Wunderbahr zijn, BMW kennende... :+

[ Voor 32% gewijzigd door mphilipp op 18-06-2013 19:09 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's 't nadeel van een aantal drogen dagen achter elkaar met daarna een serieuze bui regen. Rommel qua banden/rem-slijpsel komt boven "drijven" incl. gelekte olie/brandstof(resten) met als gevolg: één spreekwoordelijke "ijsbaan".

Ook met een auto heb je dan weinig meer te melden als je gaat schuiven maar met een motorfiets is 't vaak iets levensbedreigender helaas.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 00:46
Ik heb vandaag 8 uur AVB gehad. In de brandende zon. Zonder doorwaaipak (maar wel binnenvoering uit de broek en een textiel-jas). Ik was nat :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AVB = Oefeningen a'la "8-tje" en dergelijken, toch? Dammn :+

Ik heb op die Poll van Chackotay als antwoord gegeven dat m'n fiets gewoon niet buiten komt met dit weer (Mooi-Weer-Rijder pur-sang).

Ding komt alleen op straat als ik kán rijden in volledig leer met daaronder een thermo-laag. Tussen de 15 en 25 graden Celsius zo ongeveer, dus. Maar; voor mij is 't ook gewoon een luxe/hobby speeltje. kan mezelf voorstellen dat een ander een andere "drive" heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-06-2013 19:43 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
AlterMann schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:23:
Ik heb vandaag 8 uur AVB gehad. In de brandende zon. Zonder doorwaaipak (maar wel binnenvoering uit de broek en een textiel-jas). Ik was nat :D
8 uur AVB met dit weer? Wow, hoeveel kilo ben je afgevallen? Mocht je tussendoor soms wel even uitwaaien op een leeg stuk weg oid?

@wimmel: met deze temperaturen zie je inderdaad de (moderne) cabrio's ook weer dichtrijden zodat ze de airco aan kunnen doen... mietjes

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:32:
[...]

8 uur AVB met dit weer? Wow, hoeveel kilo ben je afgevallen? Mocht je tussendoor soms wel even uitwaaien op een leeg stuk weg oid?

@wimmel: met deze temperaturen zie je inderdaad de (moderne) cabrio's ook weer dichtrijden zodat ze de airco aan kunnen doen... mietjes
Een parkeerkelder in rijden om 't dak even open/dicht te doen zodat de warmte er uit is .... én je niet hoeft te betalen i.v.m. uitrijdtijd :>

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:38:
[...]

Een parkeerkelder in rijden om 't dak even open/dicht te doen zodat de warmte er uit is .... én je niet hoeft te betalen i.v.m. uitrijdtijd :>
Gewoon open rijden zo'n ding, zweten dan wel kou lijden zal je :P

* Chakotay zijn pa is een keer met autovisie in een '83 Alfa Spider naar de Noordkaap geweest, in de winter... Zo rij je cabrio!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Iemand pak en/of rugprotector nodig?

Revit lerencombi maat 56, gekocht toen ik fors zwaarder was en nu echt veel te groot.
Pak is 3 jaar oud, alleen de normale gebruikerssporen.
Ben 1,85m en woog toen 108kg. Te passen en bezichtigen in Nieuwegein. Heb hem regelmatig netjes ingevet dus leer is nog in prima staat. Was nieuw tussen de 700 en 800 euro.

Vraagprijs 300,-

Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/MF/pak-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/MF/pak-2.JPG

Tevens een Dainese PARASCHIENA WAVE CON SCAPOL backprotector, nieuwprijs 169,-
Nauwelijks gebruikt dus in nieuwstaat. Maat weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar voor iemand die 1,85 is of daaromheen zou het goed moeten zijn. Rossi heeft met zelfde type protector rondgereden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.motoshop-lanz.de/bilder/con%20scapole.JPG
120,- of een goed bod.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb je al genoeg promotie op MF gegeven hè .... Poetsert ;) past me niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 18-06-2013 20:43 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Baggeraar schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:26:
Nu het toch over GPS systemen gaat, welk toestel gebruiken jullie?

Ik zou wel een toestel kunnen gebruiken, maar twijfel een beetje over de prijs.. een TT van 400 euro of een chinees windows CE ding van 120euro..
Is zo'n chinees ding zo onhandelbaar dat je het na 2 ritten thuislaat? en is die TT dan zijn prijs waard?
Die wince dingen kan je igo op kwijt. Helemaal niet slecht als je navigeert op budget.

Ik ben begonnen met een garmin 2610. Daarna een bmw zumo (550). Nu moet ik zeggen dat ik nauwelijks routes uitzet en rij. Ik gebruik dat ding meer voor a>b navigatie. Als ik een rondje ga rijden, dan rij ik mijn neus achterna. Wel vind ik het een uitkomst als je op vakantie bent en je kan naar supermarkt/restaurant/camping navigeren.

Een nette zumo of rider vanaf marktplaats lijkt mij ook een prima optie.

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel een leuk topic voor "baggeraar" om even te bekijken op MF: Tom-Tom Rider 5.

Zoals al eerder gezegd hier door mij én meerdere mensen: Een Garmin Zümo voor A-B navigatie is niet optimaal máár 't kan .... Een Tom-Tom is aan de andere kant niet écht geschikt om routes 100% te rijden vanwege de software.

keuzes-keuzes-keuzes.

In dat topic wordt overigens meerdere malen aangegeven wat de "nadelen" van een Tom-Tom device zijn als je écht routes wil gaan rijden welke 100% volgens plan moeten lopen, maar ook daar is goed/gemakkelijk omheen te werken als je ze kent. Voor de rest zijn er eigenlijk geen nadelen maar alleen persoonlijke voorkeuren, maar die heb je ook bij andere merken (Tripy, any-one?).

P.S. Ik rijd op de motor zelf 't liefst met Garmin (Zümo 660 ATM) en maak/bewerk m'n routes op een Windows PC met Mapsource!!

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 18-06-2013 21:01 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Francis schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:41:
Iemand pak en/of rugprotector nodig?

Revit lerencombi maat 56, gekocht toen ik fors zwaarder was en nu echt veel te groot.
Pak is 3 jaar oud, alleen de normale gebruikerssporen.
Ben 1,85m en woog toen 108kg. Te passen en bezichtigen in Nieuwegein. Heb hem regelmatig netjes ingevet dus leer is nog in prima staat. Was nieuw tussen de 700 en 800 euro.

Vraagprijs 300,-

[afbeelding]
[afbeelding]

Tevens een Dainese PARASCHIENA WAVE CON SCAPOL backprotector, nieuwprijs 169,-
Nauwelijks gebruikt dus in nieuwstaat. Maat weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar voor iemand die 1,85 is of daaromheen zou het goed moeten zijn. Rossi heeft met zelfde type protector rondgereden :P
[afbeelding]
120,- of een goed bod.
Ik zit een beetje met 't zelfde probleem, gelukkig niet zo erg. Toen ik het pak kocht woog ik +90 kg en tegen de 1,85. Toen het pak nieuw was zat het retestraks. Het is toen naar m'n lichaam gaan vormen (vooral m'n jas, naar m'n pens :P). Nu zit ik op 80 kg en dat wordt (hoop ik) wat minder. Nu is het voor m'n jas geen probleem dat die iets ruimer zit, maar m'n broek is nou wel een beetje een flabber broek, vooral als ik loop (net of ik m'n pampers vol heb gescheten :D). Best zonde, want het pak is denk ik 2,5 jaar oud. Ik ga nog proberen om er een keer mee onder een hete douche te gaan staan, en dan te gaan rijden, hopelijk krimpt 'ie dan iets naar m'n vorm.

Vaak bu'j te bang!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 00:46
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:42:
AVB = Oefeningen a'la "8-tje" en dergelijken, toch? Dammn :+
Yep. Langzame slalom, stopproef,stapvoets rijden enzo..
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:32:
Volgens mij wel 2 kilo aan vocht :+ Even uitwaaien, tja, met de stopproeven he (50 rijden en dan netjes/minder netjes stoppen). Gelukkig wel om de 2 uur pauze om een paar liter water te drinken.

Morgen nog 4 uurtjes..
Donderdag nog 2 uurtjes + examen. Ben benieuwd.. vond vooral de langzame oefeningen een ramp (stapvoetse slalom ben ik duidelijk slecht in ;( )

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor jou dan; Ik ben van vóór de tijd dat je op deze manier je rijbewijs moest/mocht halen maar: Langzaam rijden gaat serieus beter als je vér voor je uit kijkt. Probeer morgen eens naar de laatste pillon óf verder te kijken op het moment dat je aan de éérste "turn" begint ;)

Op een circuit en/of openbare weg MOET je een bocht altijd zover mogelijk proberen de overzien, ook al lijkt de bocht "recht".....

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-06-2013 21:44 ]

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

AlterMann schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:35:
Morgen nog 4 uurtjes..
Donderdag nog 2 uurtjes + examen. Ben benieuwd.. vond vooral de langzame oefeningen een ramp (stapvoetse slalom ben ik duidelijk slecht in ;( )
Is volgens mij voor de meesten ook het lastigste, de langzame oefeningen. Langzame slalom was bij mij ook hit and miss tijdens het lessen. Op het examen ging-ie gelukkig in ene goed. Kijk naar het einde van de slalom of zelfs verder en dan gaat het plots makkelijker (geldt ook voor de andere oefeningen). Bij remmen naar de horizon blijven kijken. Verder mag je alles een keertje over doen en mag je nog wat onvoldoende hebben, dus ik zou me niet zo druk maken als maar één oefening ruk gaat.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik denk dat ik de langzame slalom nu niet meer kan... Moet nodig eens gaan oefenen, halve draai met een draaicircel van minder dan 10 meter kan ook een stuk soepeler :X Ik rij dagelijks, maar dat soort manouvres hoef ik zo goed als nooit te maken. Dan krijg ik er ook niet echt handigheid in helaas.

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 18-06-2013 22:48 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, wat ben ik blij met m'n camelbak. Bijna helemaal leeggeslurpt :D

En dan ben ik pas om 18u gaan rijden!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:50:
Misschien wel een leuk topic voor "baggeraar" om even te bekijken op MF: Tom-Tom Rider 5.

Zoals al eerder gezegd hier door mij én meerdere mensen: Een Garmin Zümo voor A-B navigatie is niet optimaal máár 't kan .... Een Tom-Tom is aan de andere kant niet écht geschikt om routes 100% te rijden vanwege de software.

keuzes-keuzes-keuzes.

In dat topic wordt overigens meerdere malen aangegeven wat de "nadelen" van een Tom-Tom device zijn als je écht routes wil gaan rijden welke 100% volgens plan moeten lopen, maar ook daar is goed/gemakkelijk omheen te werken als je ze kent. Voor de rest zijn er eigenlijk geen nadelen maar alleen persoonlijke voorkeuren, maar die heb je ook bij andere merken (Tripy, any-one?).

P.S. Ik rijd op de motor zelf 't liefst met Garmin (Zümo 660 ATM) en maak/bewerk m'n routes op een Windows PC met Mapsource!!
Met de tomtom 5 is dat van die routes niet goed rijden niet meer waar. Dat doet die gewoon zoals het zou moeten. :)

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:43:
[...]

Met de tomtom 5 is dat van die routes niet goed rijden niet meer waar. Dat doet die gewoon zoals het zou moeten. :)
Punt blijft dat een Tom-Tom ook dankzij/ondanks de samenwerking met de dominee (de maker van "Tyre") alleen routepunten oppakt bij het overzetten van een route welke je maakt op een PC én niet de route ansich overneemt. Het device bepaalt dus alsnog je route tussen die (route) punten en creëert daarmee een afwijking. Een Garmin is gewoon "dom" wat dat aangaande en volgt JOUW routebepaling zoals je die in de route-tooling gemaakt hebt!!

Maar als je de punten in je route goed plaatst heb je daar geen last van bij een Tom-Tom ;) Downloaded routes moet je echter echt goed nakijken als je een gelijke route wenst te houden met de originele route, dus!!

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 19-06-2013 01:39 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Wat vinden we van de aangekondigde MT-09 ?

http://www.yamaha-motor.e...t/mt-09.aspx?view=explore

- 850 cc 3-cylinder
- 188 kg
- 115 PK
- 87Nm

Afbeeldingslocatie: http://rtilive.pk/wp-content/uploads/2013/06/2013-yamaha-mt-09.jpg

[YouTube: http://youtu.be/S9Nc16nULEE]

Leuk speelfietsje

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 19-06-2013 07:02 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:54:
[...]
Een Garmin is gewoon "dom" wat dat aangaande en volgt JOUW routebepaling zoals je die in de route-tooling gemaakt hebt!!
Nee, nee, driewerf nee. Mapsource berekent ook gewoon 'de beste' weg tussen de routepunten. Ik heb regelmatig een zwaar gevecht om een route origineel te houden op een nieuwe versie van de kaarten. Dan download ik een route, lees 'm in in Mapsource en dan maak ik voor de zekerheid een kopie (die maak ik rood) en laat ik die opnieuw berekenen. Dan zie je ineens dat ie hier en daar dubbele lijntjes heeft. Inzoomen, kijken wat er aan de hand is, maar niets bijzonders te zien. Soms helpt het om 1 extra waypoint op de route te zetten die jij wilt dat ie volgt, maar ik heb het wel eens gehad dat hij dat pertinent weigerde. Dan kijk ik meestal even met Google Earth of de weg inmiddels is afgesloten oid, en soms is dat zo, maar vaak ook niet. Wat 'm mankeert, zal eeuwig een geheim van Garmin blijven, maar het vergt dan 2 of 3 extra waypoints om 'm te dwingen.

Vorig jaar met een paar man naar Oostenrijk geweest en eentje had de door mij opgestuurde route ook opnieuw berekend. Die klopte dus van geen meter meer. Het vreemde was dat wij (volgens mij dan) allemaal dezelfde kaartversie hadden. Alleen heeft hij geen Mapsource, maar heeft de route direct op de Garmin geladen. Het bizarre is dus dat je verschillende routes kunt krijgen, afhankelijk van waar je herberekent:
* In Basecamp
* op je apparaat (vooral als je een ander model hebt)
* in MapSource
Even ervan uitgaande dat ze allemaal dezelfde kaartversie hebben. Ik druk ze nu allemaal maal op het hart om niet aan de route te zitten. Zolang je dezelfde kaartversie hebt, is er ook niets aan de hand.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12 08:03

charrel

Cortisol4life..

Als je met mapsource een route van iemand overneemt moet je altijd even de route dupliceren en dan opnieuw over elkaar leggen/ gelijk maken. Anders heb je altijd kans op fouten, ook met dezelfde kaartversie. Van zumo naar zumo gaat dan wel beter maar niet als je van een 550 naar een 660 gaat, andersom gaat vaak wel weer goed??
Afijn ;)
Met een zumo 550 van A naar B rijden blijft ook altijd spannend. Als ik van Castricum naar Wervershoof wil is de geplande route van de zumo altijd over Amsterdam, dat is mischien wel 1 minuut sneller maar je rijdt wel 25km om op de anders "maar" 52km over Alkmaar :+ .
Ach ja, als je er eenmaal bewust van bent en er op let gaat het allemaal wel goed :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteravond was gewoon echt warm in het all-weather pak. Toen ik thuis kwam dat pak uitgedaan, doorwaaipak aan, litertje water gedronken en weer naar buiten, nog even uitwaaien. :+

Met de weersvoorspelling in het achterhoofd vandaag maar weer ouderwets met de auto gegaan. Op dit moment durf ik al gerust te zeggen dat dat een goede call was.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12 13:36
DinX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:02:

- 850 cc 3-cylinder
- 188 kg
- 115 PK
- 87Nm

[afbeelding]

[video]

Leuk speelfietsje
Fraai hoor en die blauwe velgen maken hem helemaal af!!!

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

- 850 cc 3-cylinder
- 188 kg
- 115 PK
- 87Nm

[afbeelding]

[video]

Leuk speelfietsje
Aangezien ik een zeer grote Naked Bike liefhebber ben vind ik het echt een hele mooie motorfiets. Mooie PK gewichtsverhouding ook voor een Naked Bike. Wat ik alleen nog niet snap is wat Yamaha voor ogen heeft want de Yamaha FZ8 zit momenteel in het zelfde segment (ook een mooie fiets overigens).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die Yamaha is wel tof, alleen iets te rond kwa styling imo (b.v. net zoals een Suzuki Gladius). Hopelijk zitten er wel goede componenten in het rijwielgedeelte (vering, remmen e.d.), uit een R6 ofzo, en geen niet instelbaar budgetspul

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:25
Vind die MT09 ook wel cool. Net iets stoerder ofzo dan een Hornet, maar weet niet of ik hem mooier vind. Drie cilinders met 115pk spreekt me daarentegen wel erg aan.

• DinX

DinX

Motormuis

Beetje onweer en ik sta weer alleen op de motorparking

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:54:
Die Yamaha is wel tof, alleen iets te rond kwa styling imo (b.v. net zoals een Suzuki Gladius). Hopelijk zitten er wel goede componenten in het rijwielgedeelte (vering, remmen e.d.), uit een R6 ofzo, en geen niet instelbaar budgetspul
Er hangt ook weer een half vliegdekschip achter dat voor kentekenplaathouder speelt. Ik ben benieuwd of fabrikanten eens met iets subtielers komen dat toch aan de wetgeving voldoet. Bij allroads zie je wel eens een soort minispatbordje midden achter het achterwiel, dat is al een stuk netter.

• Serotonine
dion_b schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:20:
Collega van me had wel degelijk compressor, dus motor ernaast, aansluiten en pompen maar. Ergens rond 2 bar hoorde ik gesis, ben toen gaan friemelen aan ventiel om te kijken waar het zat en had toen dit in m'n handen:

[afbeelding]

Lijkt me dat zo'n ding beter functioneert als het vast zit in een velg dan als het op m'n bureau ligt :X

Iig gelukkig geen nieuwe band nodig, maar moet kijken of de enige bandenservice op loopafstand ("Filipov Banden Service" - en nee, geen website :+ ) met motor aan hand en voorwiel die nogal zwaar loopt onder omstandigheden er wat mee kan, anders wordt het nog leuk logistiek klusje om dit richting motorbandenboer te krijgen :o
gelukt?
Zag trouwens wel een blauw bankstel staan bij bedrijventerrein sloterdijk, waar ie dagelijks staat.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:02:
[...]

Er hangt ook weer een half vliegdekschip achter dat voor kentekenplaathouder speelt. Ik ben benieuwd of fabrikanten eens met iets subtielers komen dat toch aan de wetgeving voldoet. Bij allroads zie je wel eens een soort minispatbordje midden achter het achterwiel, dat is al een stuk netter.
Idd. Zoals een BMW GS enzo

Ik vraag me af of die MT09 nou ook de opvolger gaat worden van de Fazer. Want hij valt nu echt tussen een FZ6 en FZ1 in.

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
-tom-562 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:27:
[...]

Idd. Zoals een BMW GS enzo

Ik vraag me af of die MT09 nou ook de opvolger gaat worden van de Fazer. Want hij valt nu echt tussen een FZ6 en FZ1 in.
Volgens mij is de FZ6 al een paar jaar geleden vervangen voor de FZ8. Die zit dus in hetzelfde vaarwater als de MT-09. Behalve het aantal cilinders en de FZ8 heeft een beetje minder vermogen, verder zijn ze redelijk gelijk.
Zoals Stacheldraht al aangaf, ben benieuwd wat Yamaha hiermee van plan is :o

• Serotonine
Misschien gaat de FZ8 er wel uit.
De Majesty 400 heeft toch ook plaats gemaakt voor de x-max 400

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-12 19:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

Baggeraar schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:26:
Nu het toch over GPS systemen gaat, welk toestel gebruiken jullie?

Ik zou wel een toestel kunnen gebruiken, maar twijfel een beetje over de prijs.. een TT van 400 euro of een chinees windows CE ding van 120euro..
Is zo'n chinees ding zo onhandelbaar dat je het na 2 ritten thuislaat? en is die TT dan zijn prijs waard?
Ik heb LETTERLIJK deze chinese (heet peaklife) Rij er nu zo'n 2 jaar mee en zal mijn mening er over geven;

Ik heb hem toendertijd voor iets onder de 100 euro meegepikt. Er staat nu Igo8, tomtom en igo Primo(?)
dit komt neer op gewoon 3 hele navigatie systemen in 1, voor alle 3 ook netjes heel europa erop en flitspalen e.d.
Heb het al een keer gehad bijvoorbeeld dat de tomtom kaart ergens niet 100% klopt, klik klik klik en je gaat verder op IGO.

Routes rijden doe ik zelden, heb het maar 2x ofzo gedaan. Maar zelfs dat KAN (tomtom rider zal het vast beter doen, begrijp me goed)

Het apparaat zelf is super stevig en goed waterdicht (overnacht een keer in de motor buiten laten staan, heeft 4 uur geregend, niks aan de hand.)
Er zijn natuurlijk ook nadelen:

- moest wel een RAM bal kopen erbij op een SS past het niet lekker met die brackets.
- het is de gewone WinCE tom tom, niet tomtom rider.
- je moet het wel zelf installeren de navigatie(afhankelijk waar je hem vandaan haalt)

Overall, voor die 100 euro oid, een goede koop (voor mij)

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

- 850 cc 3-cylinder
- 188 kg
- 115 PK
- 87Nm

[afbeelding]

[video]

Leuk speelfietsje
Beetje hit&miss qua ontwerp.

Zwart is in ieder geval niet haar kleur, oogt nu top zwaar.
De radiator is vrij hoog, de tank vrij laag.
De blauwe velgen passen ook niet helemaal bij de zwarte kleurstelling. gaat veel beter in combinatie met wit of oranje. Bronze velgen waren wel geniaal geweest bij zwart.

Maar wat wel geslaagt is:
Frame, blok en achterbrug.
jammer dat de tank en koplamp dan zo lelijk zijn.

Ook denk ik wel dat ie de FZ8 gaat vervangen, in America gaat is zelfs FZ9 heten.
Maar om nu zelf een concurent te bouwen voor je FZ1. weet niet of het een slimme move is.

Het allergrootste probleem is echter de streettriple.
Wellicht de beste triple die er op dit moment gebouwd word (beste, niet de mooiste)
Als dit namelijk een poging is om mensen van een speed/street naar FZ9 te krijgen, denk ik niet dat ie geslaagt is

time will tell

• Serotonine
Je ziet wel duidelijk dat ie familie is van de MT-01 en MT-023

edit: Inderdaad MT-03

[ Voor 21% gewijzigd door Serotonine op 19-06-2013 13:28 ]

Verwijderd

MT03 ;)

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:21:
[...]

Beetje hit&miss qua ontwerp.

Zwart is in ieder geval niet haar kleur, oogt nu top zwaar.
De radiator is vrij hoog, de tank vrij laag.
De blauwe velgen passen ook niet helemaal bij de zwarte kleurstelling. gaat veel beter in combinatie met wit of oranje. Bronze velgen waren wel geniaal geweest bij zwart.

Maar wat wel geslaagt is:
Frame, blok en achterbrug.
jammer dat de tank en koplamp dan zo lelijk zijn.

Ook denk ik wel dat ie de FZ8 gaat vervangen, in America gaat is zelfs FZ9 heten.
Maar om nu zelf een concurent te bouwen voor je FZ1. weet niet of het een slimme move is.

Het allergrootste probleem is echter de streettriple.
Wellicht de beste triple die er op dit moment gebouwd word (beste, niet de mooiste)
Als dit namelijk een poging is om mensen van een speed/street naar FZ9 te krijgen, denk ik niet dat ie geslaagt is

time will tell
Ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik vind de koplampen van de huidige speed/street modellen echt niet mooi, die vorige twee ronde lampen zagen er veel beter uit imo. Maar ik hoor er ook genoeg mensen over dat ze de huidige street/speed heel mooi vinden.
Ik vind de koplamp van de MT-09 beter, ook al heb ik hier ook nog wel m'n twijfels bij.. Overall zou deze MT-09 het qua design voor mij wel winnen van de Triumph's! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 19-06-2013 13:30 ]

Verwijderd

Daarom zei ik ook beste, niet mooiste (of je pakt een Streettriple R uit 2009 of daarvoor)

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:30:
Daarom zei ik ook beste, niet mooiste (of je pakt een Streettriple R uit 2009 of daarvoor)
Klopt, ik las je reactie eerst verkeerd. Heb het al wat aangepast :+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

- 850 cc 3-cylinder
- 188 kg
- 115 PK
- 87Nm

[afbeelding]

[video]

Leuk speelfietsje
Lelijkste kleurencombinatie ooit op een motor?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Phyxion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Lelijkste kleurencombinatie ooit op een motor?
Ik vind de kleurencombinatie wel mooi, maar nog mooier zou ik het vinden als de wielen dezelfde kleuren als de voorvork zouden hebben (brons dus) :)
Pagina: 1 ... 482 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.