Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:39:
[...]
Dat maakt op zich niet uit als het zich op grote schaal voordoet

Een product is dan niet conform en de fabrikant is verantwoordelijk daar iets aan te doen, ook (ver) buiten de garantieperiode. Dat geldt sowieso, maar zeker voor producten waar duidelijk een fout in zit die zich na verloop van tijd toont.
Of je het gaat krijgen is een tweede en waarschijnlijk een kwestie van volhouden, maar dat is een ander verhaal.
Mwoeah, de vraag is hoe lang je redelijk kunt verwachten dat een motor meegaat. Als Honda zou adverteren met het feit dat je >25 jaar kunt doen met hun superieire tweewielers, dan zou dit kans kunnen maken, maar die verwachting wekt Honda helemaal niet. Dan moet je kijken naar hoe lang het in de regel duurt voordat motoren richting sloop gaan. Je komt dan allicht uit rond de 15 jaar. Dat trekken deze dingen wel, sterker nog dat is ongeveer wanneer het fout begint te gaan. Honda kan dan prima stellen dat ze de boel geengineerd hebben op de te verwachten levensduur. Je moet wel een erg goede advocaat hebben om daar nog wat uit te slepen.
Honda heeft daar sowieso handje van weg, kijk maar naar wegrottende uitlaten en achterbrug op Pacific Coast en eerste generatie Pan Europeans. Mooi is anders, maar ik kan ze commercieel gezien geen ongelijk geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:30:
Hey, vanaf mijn 18e heb ik altijd al een motorrijbewijs willen hebben. Toen had ik geen geld, maar wel tijd nu heb ik wel geld maar geen tijd. Iemand een idee hoelang het tegenwoordig duurt om je rijbewijs te halen. Hoeveel lessen zijn er nodig en zijn de wachttijden voor het examen erg lang? En zijn er bijvoorbeeld snelcursussen zodat ik niet steeds afspraken voor een uurtje moet inplannen maar gewoon een paar dagen in een keer kan inplannen.
Dit kun je allemaal vrij makkelijk vinden. Ja, er zijn snelcursussen, maar 'snel' is nog altijd weekje ofzo. ANWB is bekendste snelcursusleverancier. Sowieso is er discussie over hoe goed zo'n snelcursus is, maar het leidt iig snel tot halen papiertje.
Hoeveel lessen je nodig hebt is erg persoonlijk. Ervaring met schakelbrommer kan het makkelijke deel (voertuigbeheersing, oftewel AVB) helpen, maar het moelijkere deel, verkeersdeelname (AVD) is dermate anders dat je weinig hebt aan kennis uit Am of B, sterker nog, ik kreeg iig advies om alles wat ik met de auto deed te vergeten en het nieuw aan te leren.
Overigens ben ik trouwens meer op zoek naar een motorscooter voor woon-werk verkeer dan naar een echte motor.
Practisch. Ik zou trouwens wachten met definitief oordeel hierover tot je daadwerkelijk een tijd lang op een lesmotor gezeten heb en proefritten met meerdere types gedaan hebt, liefst ook onder wegomstandigheden van je woon-werkroute (lees: in de file, als je in de file zult moeten rijden). Hoewel ik zelf meer van het grote en zware ben - en daarmee prima tussen de rijen doorschipper, zweren veel collega's bij Honda N700X-jes ivm zuinig en erg wendbaar.