Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 481 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.612 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-12 21:34
antonboonstra schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:26:
Toch maar op zoek naar een eigen helm. Ik ben al eens wezen kijken bij Motoport Leek, maar toen alleen nog maar handschoenen gekocht. Aangezien een helm wel wat duurder is, en op internet de prijzen wel wat lager kunnen liggen, wilde ik deze bijvoorbeeld bij Hein Gericke online aanschaffen. Het passen wordt zo natuurlijk wel lastig.
Ze hebben vandaag en morgen bij Motoport Leek btw-korting. Scheelt toch weer :)

Zelf de Revit Sand 2 broek gekocht vandaag. Wou ook een koppelingskabel, die kost bij Motoport echter 44 euro, terwijl ie op ebay een 10tje kost, ben niet zuinig maar dit vond ik wat te gortig :+

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12 16:27
Ben nu onderweg met m'n vriendin en haar pa naar Huybers om dat akkefietje met die 25KW kit te bespreken en hopelijk op te lossen. Ben benieuwd.

https://freight.associates

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ben serieus benieuwd naar wat er uit gaat komen. Ken ze daar al heel wat jaren en kan er écht niks negatiefs over melden, ook niet aangaande prijzen van wát dan ook.

De andere kant van 't verhaal heb ik nóg niet gehoord en is ook niet spannend in deze, maar.... Ben benieuwd.

Lijkt mij iets wat gewoon te verklaren is middels prijzen van (orginele Kawa v.s. imi) onderdelen, bijvoorbeeld. Uren wordt daar nóóit moeilijk over gedaan en er worden vaak dingen niet eens door berekend als het niet duidelijk was of het noodzakelijk was qua arbeidstijd.

[ Voor 57% gewijzigd door Will_M op 14-06-2013 19:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Zo, nu weer eens in me broek gescheten van de angst.

Iemand vond het nodig om me via het verdrijvingsvlak te passen en vlak langs me te gaan.

Auto's, begin er steeds meer haat aan te krijgen :|

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag ik me serieus af wáár jij reed in jouw baan op het moment dat dat verdrijvingsvlak in zicht kwam én of je je iets in je spiegels ziet ;)

Je hád 'm kunnen zien aankomen in je spiegels én hij/zij hád zo'n actie waarschijnlijk niet uitgehaald als je uiterst links had gezeten in je baanvak :+

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:58:
Vraag ik me serieus af wáár jij reed in jouw baan op het moment dat dat verdrijvingsvlak in zicht kwam én of je je iets in je spiegels ziet ;)

Je hád 'm kunnen zien aankomen in je spiegels én hij/zij hád zo'n actie waarschijnlijk niet uitgehaald als je uiterst links had gezeten in je baanvak :+
Ik reed erg links al, hij reed maar een cm of 2 langs me.

Ik heb hem ook niet gezien, waarschijnlijk dacht tie nog even snel een andere auto in te halen, maar daar reed ik toen.

EDIT:
Moet er bij zeggen, ik verplaatste me NAAR de linkse baan op plek waar net vedrijvingsvlak zou beginnen, terwijl ik zag dat ik ruimte had om in te voegen.

Nee das niet helemaal waar, der vlak voor, en een aantal seconde later zoefde der iemand voorbij. Waarschijnlijk ook met een heel groot tempo verschil

[ Voor 21% gewijzigd door Oxidda op 14-06-2013 20:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oxidda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Ik reed erg links al, hij reed maar een cm of 2 langs me.

Ik heb hem ook niet gezien, waarschijnlijk dacht tie nog even snel een andere auto in te halen, maar daar reed ik toen.

EDIT:
Moet er bij zeggen, ik verplaatste me NAAR de linkse baan op plek waar net vedrijvingsvlak zou beginnen, terwijl ik zag dat ik ruimte had om in te voegen.

Nee das niet helemaal waar, der vlak voor, en een aantal seconde later zoefde der iemand voorbij. Waarschijnlijk ook met een heel groot tempo verschil
Dat verklaart al meer :P

Maar op die manier wakker worden is inderdaad niet écht prettig })

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Nee, ik schrok me de tering, iemand die voorbij zoeft die voor je gevoel uit het niets komt, dan ook je net niet aantikt.
Moest even diep ademen. Is ook de eerste kind in de 3jaar motorrijden dat me dit uberhaupt overkomt. Normaal wel eens dat iemand me niet ziet en ik moet uitwijken, maar dat ben ik ondertussen wel gewend, aangezien de gemiddelde automobilist niet meer zo actief kijkt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben beroepsmatig vanuit 't verleden gewend om met "groot" materiaal te rijden (rijbewijzen E achter C & D) en ben gewent om m'n spiegels continue te checken.

Op m'n "SS" doe ik dat onbewust óók continue als ik op de openbare weg rijd met dat "ding" en dat is écht niks meer dan een simpele oogbeweging (die je eigenlijk in de auto ook al zou moeten toepassen).

Circuit: Spiegels eraf en gáán ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-06-2013 20:15 ]

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:15:
Ik ben beroepsmatig vanuit 't verleden gewend om met "groot" materiaal te rijden (rijbewijzen E achter C & D) en ben gewent om m'n spiegels continue te checken.

Op m'n "SS" doe ik dat onbewust óók continue als ik op de openbare weg rijd met dat "ding" en dat is écht niks meer dan een simpele oogbeweging (die je eigenlijk in de auto ook al zou moeten toepassen).
Als je nu zegt dat ik niet in me spiegels kijk :+

Ik heb in me spiegels gekeken, en gezien zijn de hoeveelheid ruimte achter me, had dit allemaal niet gehoeven.

In de spits, waar ik veel in rijd is het vaak nog erger. Mensen die voor geen reden van baan opschuiven TERWIJL JIJ ER NAAST RIJD. Om vervolgens naar je te kijken van "Waarom gebaar je zo raar". Of vrachtwagens die denken dat ze der hem even kunnen voorzetten.

Ga zo maar door, af en toe denk ik waarom rijd ik nog motor :X .

Ik rij vooral regio rotterdam, richting utrecht. En al het gezeur gebeurd dus ring Rotterdam, ik ben niet anders gaan geloven dan dat de gemiddelde Rotterdammer niet kan rijden O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Oxidda op 14-06-2013 20:19 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oxidda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:16:
[...]

Als je nu zegt dat ik niet in me spiegels kijk :+

Ik heb in me spiegels gekeken, en gezien zijn de hoeveelheid ruimte achter me, had dit allemaal niet gehoeven.
Dan had je ook kunnen zien dat er van 3 naar 2 banen geritst ging worden vóór je en dat er ergens ruimte gemaakt moest worden op de middelste baan. Daar naar toe gaan is dan "minder slim" om te doen vanuit de rechter baan.

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Dan had je ook kunnen zien dat er van 3 naar 2 banen geritst ging worden vóór je en dat er ergens ruimte gemaakt moest worden op de middelste baan. Daar naar toe gaan is dan "minder slim" om te doen vanuit de rechter baan.
Uiteraard is het minder "slim". Dat betekent alleen niet dat je dan maar via het vedrijvingsvlak moet gaan scheuren. Het een neemt het ander niet weg.

Daarbij verplaatste ik me om een vrachtwagen in te halen, ik was net voorbij die vrachtwagen, en toen "woef" kwam er wat voorbij. Ik denk niet dat ik uberhaupt die auto heb gezien (In me spiegels), omdat tie met een noodgang reed.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook dáár moet je rekening mee houden. Maar technisch gezien lijkt 't me nú al onmogelijk dat 'ie met een noodgang reed gezien 't feit dat 3>2 wegvak is en hij/zij naar "jouw" baan kwam. Iemand die bewust een verdrijvingsvlak pakt weet meestal dat ie middels dat vak uitkomt op een andere doorgaande (A) weg.

F.Y.I. ik reed in de jaren '90 met groot materiaal en zit tegenwoordig nog ~60K kilometers op de weg met een luxe auto als technical consultant voor een zekere "toko" in de IT.

Motorrijden is een hobby/passie (met ooit iets te veel snelheid, ook op de openbare weg), maar verkeer "lezen" leer je met de nodige kilometers én momentjes.

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:31:
Ook dáár moet je rekening mee houden. Maar technisch gezien lijkt 't me nú al onmogelijk dat 'ie met een noodgang reed gezien 't feit dat 3>2 wegvak is en hij/zij naar "jouw" baan kwam. Iemand die bewust een verdrijvingsvlak pakt weet meestal dat ie middels dat vak uitkomt op een andere doorgaande (A) weg.

F.Y.I. ik reed in de jaren '90 met groot materiaal en zit tegenwoordig nog ~60K kilometers op de weg met een luxe auto als technical consultant voor een zekere "toko" in de IT.

Motorrijden is een hobby/passie (met ooit iets te veel snelheid, ook op de openbare weg), maar verkeer "lezen" leer je met de nodige kilometers én momentjes.
Ja ik zit niet op de lectuur te verwachtne mbt verkeer, het is neit dat ik zo weining reed. Ik moest even me frustratie kwijt. En het enge wat ik nu beproef is dat alles mijn schoenen in geschoven word. Daar ben ik niet van gediend. De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen.

Hij kan best door hebben gehad dat met dat verdrijvings vlak het goed zou gaan, dat ging het ook, dat neemt niet weg dat het niet netjes was. Hoeveel je die persoon ook wilt verdedigen (Zo komt het over).

Ik ga eens aan me eten beginnen, goede avond :)

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
empy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:26:
[...]

*Ding, ding, ding* U gaat door voor de kleurenkoelkast! :+

Bedankt trouwens voor de reacties over mijn voorvork, ik zit nog even in dubio of ik het via hyperpro laat doen (Redelijk kostbaar, maar wel oerdegelijk en bekend) of dat ik naar jd-shocks in pijnacker toe ga (Ziet er een stuk goedkoper uit, maar ik weet niet wat ik er van moet verwachten.)
Sowieso maar even de loonstrook afwachten, die zal ook voor een groot deel bepalen wat de keuze zal worden. :)
Np, het is een hoop geld, ik heb voor de F800GS voor en achter veer, nieuwe vloeistof voor en nieuwe skf rubbers en sokjes 520 euro bij Hyperpro betaald. Zijn geld zeker waard! Veel wegen waar ik hem nu wel een stuk harder de bocht in kan gooien, tevens rijd het zo veel lekkerder en duikt hij niet bij het remmen!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oxidda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:33:
[...]

Ja ik zit niet op de lectuur te verwachtne mbt verkeer, het is neit dat ik zo weining reed. Ik moest even me frustratie kwijt. En het enge wat ik nu beproef is dat alles mijn schoenen in geschoven word. Daar ben ik niet van gediend. De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen.

Hij kan best door hebben gehad dat met dat verdrijvings vlak het goed zou gaan, dat ging het ook, dat neemt niet weg dat het niet netjes was. Hoeveel je die persoon ook wilt verdedigen (Zo komt het over).

Ik ga eens aan me eten beginnen, goede avond :)
Gezien dát deel snap je m'n bedoeling écht niet :N

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Daffie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:45:
Ben nu onderweg met m'n vriendin en haar pa naar Huybers om dat akkefietje met die 25KW kit te bespreken en hopelijk op te lossen. Ben benieuwd.
En... ?

• Daffie
  • Laatst online: 21-12 16:27
Uiteindelijk wel netjes opgelost.

Het lag aan het feit dat Kawaski tegenwoordig dealers verplicht om nog meer dan alleen wat ringen in te bouwen. Schijnbaar is er ook nog een gasnaald en nog een raar component met een rubberen flap/ring er omheen (weet even de naam niet), en die moesten er al twee in, die kosten al 133 euro per stuk.
Marc/k zei dat hij al een poos geen 25KW kitjes meer heeft ingebouwd, en dat dit zijn eerste is in een tijdje dat er weer een ingebouwd moet worden in zo'n motor. Aangezien hij de spullen ontvangen heeft op datum X, maar de rekening ervan pas op datum X+4-5 dagen binnenkwam, zag hij het dus pas toen het er al in zat.

Het was dus gewoon een samenloop van vervelende dingen. Uiteindelijk kwam hij zelf al met het voorstel om óf te betalen, óf dat ze het kitje er weer uit zouden halen en dan niks in rekening zouden brengen, met dus wel het gevolg dat mijn vriendin niet kon rijden én dat de kentekenpapieren weer terug moesten naar origineel (immers stond al op 25kw). De prijs zou eigenlijk rond de 550 euro worden maar hij had hiervan 400 gemaakt.

Uiteindelijk dus gewoon betaald en mee genomen. Ik vond het een goede oplossing. Hoe je het ook draait of keert het is voor allebei een zure appel, maar dit was vooral voor ons, maar ook voor hun, dan de beste oplossing uit een vervelende situatie.

https://freight.associates

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Daffie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:03:
Uiteindelijk wel netjes opgelost.

Het lag aan het feit dat Kawaski tegenwoordig dealers verplicht om nog meer dan alleen wat ringen in te bouwen. Schijnbaar is er ook nog een gasnaald en nog een raar component met een rubberen flap/ring er omheen (weet even de naam niet), en die moesten er al twee in, die kosten al 133 euro per stuk.
Marc/k zei dat hij al een poos geen 25KW kitjes meer heeft ingebouwd, en dat dit zijn eerste is in een tijdje dat er weer een ingebouwd moet worden in zo'n motor. Aangezien hij de spullen ontvangen heeft op datum X, maar de rekening ervan pas op datum X+4-5 dagen binnenkwam, zag hij het dus pas toen het er al in zat.

Het was dus gewoon een samenloop van vervelende dingen. Uiteindelijk kwam hij zelf al met het voorstel om óf te betalen, óf dat ze het kitje er weer uit zouden halen en dan niks in rekening zouden brengen, met dus wel het gevolg dat mijn vriendin niet kon rijden én dat de kentekenpapieren weer terug moesten naar origineel (immers stond al op 25kw). De prijs zou eigenlijk rond de 550 euro worden maar hij had hiervan 400 gemaakt.

Uiteindelijk dus gewoon betaald en mee genomen. Ik vond het een goede oplossing. Hoe je het ook draait of keert het is voor allebei een zure appel, maar dit was vooral voor ons, maar ook voor hun, dan de beste oplossing uit een vervelende situatie.
ding met rubberen ring. dat zijn je gas schuiven. die dingen wat je ziet als je je luchtfilter eraf hebt. deze zullen niet volledig open trekken. itt de originele :Y

@oxidda zit veiliger op de motor dan in de auto. vorige week nog een velg aan barrels gereden omdat ik de berm in moest voor een opa die de turbo rotonde niet snapte 8)7 met de motor was ik er al 5 rondjes omheen gereden

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Oxidda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:16:
[...]
Ik rij vooral regio rotterdam, richting utrecht. En al het gezeur gebeurd dus ring Rotterdam, ik ben niet anders gaan geloven dan dat de gemiddelde Rotterdammer niet kan rijden O-)
Ik denk niet dat het veel uitmaakt.

Maar wimmel heeft een belangrijk punt dat jij ziet als verdediging van die automobilist: vooral in de spits moet je gewoon constant om je heen blijven kijken (ook als automobilist) en zeker als je van richting verandert. Twee, drie keer kijken (ook over je schouder) want iedereen rijdt langzaam en is gefrustreerd en moe, dus vrijwel niemand is scherp meer. Houdt daar rekening mee en probeer niet alsof er niets aan de hand is door te karren. Ik zeg niet dat je dat deed/doet, maar het is gewoon een algemene opmerking.

Dit is eigenlijk precies de reden dat ik ook niet met de motor woon/werk doe. Veel teveel gedoe, geduw en getrek. Ik rij lekker in de auto en vertrek gewoon wat later. Dat doe ik al heel erg lang en eerst keek iedereen me altijd raar aan als ik om 9:30 kom aankakken. Alleen zijn zij er dan nooit bij als ik laat weer wegga (ook weer als het merdendeel van de files is opgelost).

Evengoed heb ik afgelopen week wel weer een paar motorrijders met een deathwish gezien. Eentje die precies op de hoek van een auto reed. Erg dicht erop. Had nooit van zijn leven op tijd kunnen reageren als de auto plotseling stopte. De auto ziet 'm ook niet, want hij reed uit de spiegel. Sufkop.
En ook een of andere jerker op een crosser/offroad die veel teveel herrie maakte, in perfecte motorkleding (korte broek, gympies en een of ander jack. Zat auto's op te duwen en haalde de hele rij maar linksom in, over een afgesloten rijbaan. De manier waarop ie het deed is op zijn zachtst gezegs asociaal te noemen. Er vervelend, want hij plant weer dat stereotiep bij mensen in het hoofd die toch al niets met motorrijden op hebben.

Het zijn dus niet alleen die automobilisten. En daarbij zijn de meeste motorrijders óók automobilisten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

Zo en nu tijd voor wat minder geklets!
Iets meer kleur in het topic in de vorm van foto's :P
Helaas wel telefoon foto's

Net weer een ritje gedaan van anderhalf uur.
Heb mooi even de nieuwe oordopjes uit kunnen proberen van Alpine.
Waarschijnlijk zijn hier wel meer mensen die deze week een envelop hebben ontvangen met daarin een blauw etui?

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/motor/imag0465_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/motor/imag0466_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/motor/imag0467_klein.jpg

<3

Blyatifull

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Phreak schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:03:

Waarschijnlijk zijn hier wel meer mensen die deze week een envelop hebben ontvangen met daarin een blauw etui?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

<3
Mooie Kawa!! oranje <3

ik heb net mijn Alpine setje besteld hopen dat het helpt hoor er veel positieve reacties over.

heb ook een mooie motoraanhanger gevonden :+
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-KMNg9gORpDM/UbigQI14TsI/AAAAAAAABOo/4Jgdh7xvghE/s800/IMG-20130612-WA0006.jpg

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:06
@Preak, weet jij toevallig hoeveelste je was tijdens die open dag?
Ik was (volgens mij) nummertje 39, maar nog geen envelop ontvangen.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15

Phreak

KTM SuperDuke

Deshmir schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:41:
@Preak, weet jij toevallig hoeveelste je was tijdens die open dag?
Ik was (volgens mij) nummertje 39, maar nog geen envelop ontvangen.
Oe.... pfff, das een goeie.
Geen idee, was er tegen een uur of 1 smiddags dacht ik.
Misschien kan je daar nog iets aan herleiden?

Heb overigens de rode filters er in laten plaatsen.
Ze werken perfect :)

Blyatifull

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edit:
Veel te laat - ik reageerde op post van gisteren 8)7

On-topic: vriend van een vriendin van me heeft een Transalp met scheuren in z'n achtervelg. Dit schijnt nogal structureel probleem met die dingen te zijn. Gevolg is dan ook geen 2e hands onderdelen. Hij was aan het mopperen dat hij nu dus paar honderd EUR kwijt zou zijn voor nieuw onderdeel. Iemand tips voor hoe dat zo goedkoop mogelijk aan te vliegen?

[ Voor 78% gewijzigd door dion_b op 15-06-2013 01:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:44:
Edit:
Veel te laat - ik reageerde op post van gisteren 8)7

On-topic: vriend van een vriendin van me heeft een Transalp met scheuren in z'n achtervelg. Dit schijnt nogal structureel probleem met die dingen te zijn. Gevolg is dan ook geen 2e hands onderdelen. Hij was aan het mopperen dat hij nu dus paar honderd EUR kwijt zou zijn voor nieuw onderdeel. Iemand tips voor hoe dat zo goedkoop mogelijk aan te vliegen?
knip trekken voor een setje excel velgen. dan is de fiets weer helemaal nieuw. 2e hands is uitstellen van hetzelfde probleem -O-

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:44:
Naar de fabrikant, aangezien dit bij levering duidelijk niet in orde is geweest.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:31:
[...]

Naar de fabrikant, aangezien dit bij levering duidelijk niet in orde is geweest.
dit is een probleem van voor 2000 :w

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:32:
dit is een probleem van voor 2000 :w
Dat maakt op zich niet uit als het zich op grote schaal voordoet :w Een product is dan niet conform en de fabrikant is verantwoordelijk daar iets aan te doen, ook (ver) buiten de garantieperiode. Dat geldt sowieso, maar zeker voor producten waar duidelijk een fout in zit die zich na verloop van tijd toont.

Of je het gaat krijgen is een tweede en waarschijnlijk een kwestie van volhouden, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 02:43 ]

Verwijderd

Nog 1 nachtje slapen.
en dan zit ik op tribune M (Bocht 5, dat ding met een dak er op) en ga ik de hele dag genieten!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:06
Phreak schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Oe.... pfff, das een goeie.
Geen idee, was er tegen een uur of 1 smiddags dacht ik.
Misschien kan je daar nog iets aan herleiden?

Heb overigens de rode filters er in laten plaatsen.
Ze werken perfect :)
Thanks voor de update!
Voor zover ik me kan herinneren was ik ook zo rond de lunch.
Zal ze (hopelijk) vanmiddag dan wel krijgen.

Ik heb ook maar gelijk voor de zwaarste demping gekozen, ben totaal niet content met mijn xr-1100. (doorwaaihelm)

• Tylen
  • Laatst online: 16:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:04:
Nog 1 nachtje slapen.
en dan zit ik op tribune M (Bocht 5, dat ding met een dak er op) en ga ik de hele dag genieten!
Paar potten bier mee. Rossi shirt aan en Marquez pet op en lekker Lorenzo uitjoelen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phreak schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

<3
Hier ook een blauw etuitje gekregen. Ik dacht dat er draagkoordjes aan de dopjes zouden zitten maar die zie ik niet helaas :/ Aanstaande woensdag eens uitproberen als het lekker weer is.

//Edit: Bedenk me dat draagkoordjes waarschijnlijk ontbreken omdat ik voor de doorzichtige versie heb gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 15-06-2013 12:42 ]

Verwijderd

Hey, vanaf mijn 18e heb ik altijd al een motorrijbewijs willen hebben. Toen had ik geen geld, maar wel tijd nu heb ik wel geld maar geen tijd. Iemand een idee hoelang het tegenwoordig duurt om je rijbewijs te halen. Hoeveel lessen zijn er nodig en zijn de wachttijden voor het examen erg lang? En zijn er bijvoorbeeld snelcursussen zodat ik niet steeds afspraken voor een uurtje moet inplannen maar gewoon een paar dagen in een keer kan inplannen.

Overigens ben ik trouwens meer op zoek naar een motorscooter voor woon-werk verkeer dan naar een echte motor.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 12:38 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:39:
[...]

Dat maakt op zich niet uit als het zich op grote schaal voordoet :w Een product is dan niet conform en de fabrikant is verantwoordelijk daar iets aan te doen, ook (ver) buiten de garantieperiode. Dat geldt sowieso, maar zeker voor producten waar duidelijk een fout in zit die zich na verloop van tijd toont.

Of je het gaat krijgen is een tweede en waarschijnlijk een kwestie van volhouden, maar dat is een ander verhaal.
Mwoeah, de vraag is hoe lang je redelijk kunt verwachten dat een motor meegaat. Als Honda zou adverteren met het feit dat je >25 jaar kunt doen met hun superieire tweewielers, dan zou dit kans kunnen maken, maar die verwachting wekt Honda helemaal niet. Dan moet je kijken naar hoe lang het in de regel duurt voordat motoren richting sloop gaan. Je komt dan allicht uit rond de 15 jaar. Dat trekken deze dingen wel, sterker nog dat is ongeveer wanneer het fout begint te gaan. Honda kan dan prima stellen dat ze de boel geengineerd hebben op de te verwachten levensduur. Je moet wel een erg goede advocaat hebben om daar nog wat uit te slepen.

Honda heeft daar sowieso handje van weg, kijk maar naar wegrottende uitlaten en achterbrug op Pacific Coast en eerste generatie Pan Europeans. Mooi is anders, maar ik kan ze commercieel gezien geen ongelijk geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:30:
Hey, vanaf mijn 18e heb ik altijd al een motorrijbewijs willen hebben. Toen had ik geen geld, maar wel tijd nu heb ik wel geld maar geen tijd. Iemand een idee hoelang het tegenwoordig duurt om je rijbewijs te halen. Hoeveel lessen zijn er nodig en zijn de wachttijden voor het examen erg lang? En zijn er bijvoorbeeld snelcursussen zodat ik niet steeds afspraken voor een uurtje moet inplannen maar gewoon een paar dagen in een keer kan inplannen.
Dit kun je allemaal vrij makkelijk vinden. Ja, er zijn snelcursussen, maar 'snel' is nog altijd weekje ofzo. ANWB is bekendste snelcursusleverancier. Sowieso is er discussie over hoe goed zo'n snelcursus is, maar het leidt iig snel tot halen papiertje.

Hoeveel lessen je nodig hebt is erg persoonlijk. Ervaring met schakelbrommer kan het makkelijke deel (voertuigbeheersing, oftewel AVB) helpen, maar het moelijkere deel, verkeersdeelname (AVD) is dermate anders dat je weinig hebt aan kennis uit Am of B, sterker nog, ik kreeg iig advies om alles wat ik met de auto deed te vergeten en het nieuw aan te leren.
Overigens ben ik trouwens meer op zoek naar een motorscooter voor woon-werk verkeer dan naar een echte motor.
Practisch. Ik zou trouwens wachten met definitief oordeel hierover tot je daadwerkelijk een tijd lang op een lesmotor gezeten heb en proefritten met meerdere types gedaan hebt, liefst ook onder wegomstandigheden van je woon-werkroute (lees: in de file, als je in de file zult moeten rijden). Hoewel ik zelf meer van het grote en zware ben - en daarmee prima tussen de rijen doorschipper, zweren veel collega's bij Honda N700X-jes ivm zuinig en erg wendbaar.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zoekt iemand nog een helem en een navigatietoestand voor op de motor? Stop looking! Hier hebben we een combi. Als je bereid bent om $1500-$2000 wilt uitgeven...

Geinig, mooie ontwikkeling, maar helaas nog een beetje erg duâh. Daarbij vertrouw ik navigatie van derden nooit zo. In de auto wil ik niets anders dan TomTom, en op de motor gedoog ik Garmin, maar dat is alleen omdat TomTom er nog niet helemaal is wat betreft routepunten.
Er zijn heel veel navigatieprogramma's, maar doorgaans gaan ze stuk op het belangrijkste punt: navigeren. Google is geloof ik ook wel ok, maar ik gebruik mijn foon niet om te navigeren. En zolang de accu's nog niet zover zijn, ga ik dat niet doen ook.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 00:46
Zo, motorjas (difi miles) en motorbroek (difi fellow aerotex) gekocht. Nu heb ik de complete uitrusting. Kom maar op met die lessen :D (en daarna de motor zelf natuurlijk)

Verwijderd

1 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 339.3 1'40.893
2 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 336.3 1'41.501 0.608 / 0.608
3 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 336.4 1'41.566 0.673 / 0.065

en soort van eervolle vermelding
Rossi op een seconde

7 46 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 336.1 1'41.959 1.066 / 0.117

Maar dat is meer omdat Dani zo fucking snel is

• Joolee
  • Niet online
AlterMann schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:57:
Zo, motorjas (difi miles) en motorbroek (difi fellow aerotex) gekocht. Nu heb ik de complete uitrusting. Kom maar op met die lessen :D (en daarna de motor zelf natuurlijk)
Gebruik tijdens de AVB gewoon de kleding en helm die de rijschool ter beschikking stelt. Het rijdt uiteraard veel lekkerder als je je eigen kleding gebruikt maat het voelt toch wat minder fijn om met €500 aan nieuwe kleding op je plaat te gaan. Ben zelf een keer of 3 bij de trage oefeningen omgevallen tijdens de AVB.

Nou moet ik trouwens niet veel zeggen want ik heb die trend vrolijk doorgezet met m'n eigen motor :+ Spiegeltjes hebben alle verbuigingshoeken al gezien en m'n knipperlichten zitten vast met ducktape. Maar ik vertik het om 3x te steken bij een krappe bocht O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Joolee op 15-06-2013 16:14 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:18

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:09:
1 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 339.3 1'40.893
2 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 336.3 1'41.501 0.608 / 0.608
3 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 336.4 1'41.566 0.673 / 0.065

en soort van eervolle vermelding
Rossi op een seconde

7 46 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 336.1 1'41.959 1.066 / 0.117

Maar dat is meer omdat Dani zo fucking snel is
Lol nou ja, was leuk zo lang het duurde ;w /3

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joolee schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:12:
[...]
Gebruik tijdens de AVB gewoon de kleding en helm die de rijschool ter beschikking stelt. Het rijdt uiteraard veel lekkerder als je je eigen kleding gebruikt maat het voelt toch wat minder fijn om met €500 aan nieuwe kleding op je plaat te gaan. Ben zelf een keer of 3 bij de trage oefeningen omgevallen tijdens de AVB.
Nou, ik heb die helm 1x op gehad en ben daarna meteen een eigen helm gaan halen. Wat een vies stinkding was dat. Er wordt vrolijk in gezweten door de andere lessers, en dat haarnetje doet daar weinig aan.
Later heb ik ook een eigen jack gekocht. Goedkoop rotding, maar toch...eigen spullen zijn altijd beter dan een bezweet jack van een ander.
Nou moet ik trouwens niet veel zeggen want ik heb die trend vrolijk doorgezet met m'n eigen motor :+ Spiegeltjes hebben alle verbuigingshoeken al gezien en m'n knipperlichten zitten vast met ducktape. Maar ik vertik het om 3x te steken bij een krappe bocht O-)
Tsja...keuzes, hè... Ik vertik het om te vallen en ben alleen een paar keer omgevallen bij een benzinestation enzo. Nooit tijdens oefeningen. En daar gaat je kleding ook niet echt van kapot natuurlijk.

Tip: het idee van motorrijden is om in het zadel te blijven zitten en obstakels uit de weg te gaan :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:51:
Geinig, mooie ontwikkeling, maar helaas nog een beetje erg duâh. Daarbij vertrouw ik navigatie van derden nooit zo. In de auto wil ik niets anders dan TomTom, en op de motor gedoog ik Garmin, maar dat is alleen omdat TomTom er nog niet helemaal is wat betreft routepunten.
Er zijn heel veel navigatieprogramma's, maar doorgaans gaan ze stuk op het belangrijkste punt: navigeren. Google is geloof ik ook wel ok, maar ik gebruik mijn foon niet om te navigeren. En zolang de accu's nog niet zover zijn, ga ik dat niet doen ook.
Het is natuurlijk persoonlijk wat je qua software fijn vind, maar ik vins Sygic enorm veel beter dan TomTom.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:53:
[...]
Het is natuurlijk persoonlijk wat je qua software fijn vind, maar ik vins Sygic enorm veel beter dan TomTom.
Kan. Ik heb ze uiteraard niet allemaal geprobeerd, maar wel veel. En er waren een aantal die 'iedereen' veel beter vond dat TT, maar als ik 'm dan ga testen en bij de eerste 3 willekeurige routes laat ie me gruwelijk omrijden, dan haak ik af. Misschien is de interface mooier, heeft ie 10x meer opties, maar uiteindelijk moet ie goed navigeren. En nou zal er altijd wel wat aan te merken zijn op de routes die zo'n ding kiest, maar bv Garmin is kampioen. Hoewel ie me laatst goed liet rijden, heeft ie nog steeds een aantal quirks. Zoals je door A'dam Centrum te laten rijden, terwijl ie ook over de A10 kan, want de bestemming is 500m van de afrit.
En nee, ik heb 'm niet verkeerd ingesteld staan.

Dus uiteindelijk heb ik besloten dat ik niets meer probeer, maar gewoon bij TT blijf. Ze hebben gewoon sinds de jaren '90 ervaring met routebepaling en dat is te zien. Hoe de interface eruit ziet boeit me op zich niet eens zoveel. Als ik maar goede aanwijzingen krijg en de juiste weg, zonder omwegen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja hoor, vanochtend de bami motor-Dax opgehaald :P hij gaat de volle 100 km/h op de teller met flinke zijwind/tegenwind :P. Met een andere uitlaat moet er wel wat meer uit te halen zijn

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-12 16:34

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mphilipp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:04:
[...]

Kan. Ik heb ze uiteraard niet allemaal geprobeerd, maar wel veel. En er waren een aantal die 'iedereen' veel beter vond dat TT, maar als ik 'm dan ga testen en bij de eerste 3 willekeurige routes laat ie me gruwelijk omrijden, dan haak ik af. Misschien is de interface mooier, heeft ie 10x meer opties, maar uiteindelijk moet ie goed navigeren. En nou zal er altijd wel wat aan te merken zijn op de routes die zo'n ding kiest, maar bv Garmin is kampioen. Hoewel ie me laatst goed liet rijden, heeft ie nog steeds een aantal quirks. Zoals je door A'dam Centrum te laten rijden, terwijl ie ook over de A10 kan, want de bestemming is 500m van de afrit.
En nee, ik heb 'm niet verkeerd ingesteld staan.

Dus uiteindelijk heb ik besloten dat ik niets meer probeer, maar gewoon bij TT blijf. Ze hebben gewoon sinds de jaren '90 ervaring met routebepaling en dat is te zien. Hoe de interface eruit ziet boeit me op zich niet eens zoveel. Als ik maar goede aanwijzingen krijg en de juiste weg, zonder omwegen.
Ik merk aan mijn Garmin Zümo 220 ook dat hij een opvallende voorkeur voor 'snellere' routes dwars door steden heeft ipv op de snelweg te blijven. Ik had hem een tijdje terug gebruikt om van huis naar Dunkerque te komen en andersom, gewoon zo snel mogelijk over de snelweg. Zowel op de heen- als terugweg stuurde het ding me dwars door Antwerpen heen ipv gewoon op de ring te blijven.

Maargoed, de Garmin is dan ook vooral gemaakt om van te voren gemaakte mooie routes te rijden, niet voor van A naar B snelweg-navigatie :)

[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 15-06-2013 21:53 . Reden: 220* ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:31:
[...]
Maargoed, de Garmin is dan ook vooral gemaakt om van te voren gemaakte mooie routes te rijden, niet voor van A naar B snelweg-navigatie :)
Dat vind ik dus eigenlijk onzin. Ze verkopen die dingen wel zo. Laat de functie dan weg denk ik dan. Garmin is gewoon veel te laat mee gaan doen met het door-to-door navigatiespelletje en ze hebben heel veel in te halen. In de jaren '90 had ik een Psion 5 en daar kon je een navigatieprogramma krijgen van Palmtop Software uit Hoofdorp. Dat is dus later TomTom geworden (ik denk nog steeds dat ze die naam uit de film Million Dollar Hotel hebben, waar Tom Tom 'servant of beggars' een rol speelt). Dat programma op de Psion had geen GPS, maar maakte een routebeschrijving voor je.

Ik heb ook een Garmin in de auto, de Volvo portable navigation, in plaats van het nóg beroerdere Volvo RTI. Het probleem bij Garmin is dat ie veel te optimistisch is over de snelheden die je binnen de bebouwde kom haalt. En hij plakte ook ijskoud veerponten (nu heb ik het uitgeschakeld bij 'te mijden') in mijn route. Hoe een programmeur kan bedenken dat een route met een veerpont ooit sneller kan zijn dan 'omrijden' over de snelweg is mij een raadsel, maar het kán met een Garmin. Probleem met het uitzetten van veerponten is dat als ik straks ergens heen moet waar de beste weg inderdaad die ene weg met een pont is, ik over Limburg naar Drente wordt gestuurd waarschijnlijk. Alleen maar om die pont te omzeilen. Nee, geef mij dan maar TomTom. Toen ik dat gebruikte, werkte dat tenminste altijd goed.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12 17:46

Baggeraar

Wat een gebagger..

Nu het toch over GPS systemen gaat, welk toestel gebruiken jullie?

Ik zou wel een toestel kunnen gebruiken, maar twijfel een beetje over de prijs.. een TT van 400 euro of een chinees windows CE ding van 120euro..
Is zo'n chinees ding zo onhandelbaar dat je het na 2 ritten thuislaat? en is die TT dan zijn prijs waard?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Baggeraar schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:26:
Nu het toch over GPS systemen gaat, welk toestel gebruiken jullie?

Ik zou wel een toestel kunnen gebruiken, maar twijfel een beetje over de prijs.. een TT van 400 euro of een chinees windows CE ding van 120euro..
Is zo'n chinees ding zo onhandelbaar dat je het na 2 ritten thuislaat? en is die TT dan zijn prijs waard?
Hoe lang wordt Windows CE al niet meer gebruikt in de bewoonde wereld? Dan heb je je antwoord denk ik. Laat die El Cheapo dingen liggen aub. Kijk niet alleen naar prijs. Je hebt fatsoenlijke kaarten nodig, dus dat betekent Garmin of TT. Ik meen te hebben begrepen dat TT voor op de motor wel wat vooruit is gegaan, maar het aantal routepunten nog steeds beperkt is. Dat zou dan het grote verschil zijn met de Garmin. Ik heb op de motor eigenlijk altijd Garmin gehad, dus ik heb geen praktijkervaring met de motor-TT. Op de motor rij ik voornamelijk voorgeprogrammeerde routes, dus heb ik niet zo'n last van die 'foute' routes.
Het leuke met Garmin is dat je ook andere kaarten erop kunt zetten, zoals topografische kaarten of OSM kaarten. Wat je maar wilt eigenlijk. Er zijn tooltjes om bij wijze van spreken een zelf gescande Bosatlas over te zetten. Maar dat moet dan van toepassing zijn op jou. Het kan voor offroaders of andere avonturiers handig zijn om topografische kaarten te gebruiken om leuke bospaadjes te vinden.

Als je dat allemaal niet doet, zou een TT misschien ook een optie zijn. Anders zou ik voor een Garmin gaan. De Zümo 210 is €299 (advies). Het is maar net wat je wilt. Maar die goedkope rommel laten voor wat het is.

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:11:
maar het moelijkere deel, verkeersdeelname (AVD) is dermate anders dat je weinig hebt aan kennis uit Am of B, sterker nog, ik kreeg iig advies om alles wat ik met de auto deed te vergeten en het nieuw aan te leren.
Kan je dit eens toelichten?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mphilipp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:10:
[...]

[..]

Ik heb ook een Garmin in de auto, de Volvo portable navigation, in plaats van het nóg beroerdere Volvo RTI. Het probleem bij Garmin is dat ie veel te optimistisch is over de snelheden die je binnen de bebouwde kom haalt. En hij plakte ook ijskoud veerponten (nu heb ik het uitgeschakeld bij 'te mijden') in mijn route. Hoe een programmeur kan bedenken dat een route met een veerpont ooit sneller kan zijn dan 'omrijden' over de snelweg is mij een raadsel, maar het kán met een Garmin. Probleem met het uitzetten van veerponten is dat als ik straks ergens heen moet waar de beste weg inderdaad die ene weg met een pont is, ik over Limburg naar Drente wordt gestuurd waarschijnlijk. Alleen maar om die pont te omzeilen. Nee, geef mij dan maar TomTom. Toen ik dat gebruikte, werkte dat tenminste altijd goed.
Hij is inderdaad nogal optimistisch met snelheden. Om de aangegeven tijd te halen moet ik altijd redelijk mijn best doen op stukken met weinig snelweg, en je kunt nergens instellen wat hij als gemiddelde snelheid voor verschillende wegtypes moet aanhouden.
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:49:
[...]

Kan je dit eens toelichten?
Het hele gedrag op de weg en manier van rijden op de motor is anders. Je bent een stuk kleiner en kwestbaarder, maar hebt meer acceleratievermogen en wendbaarheid om uit moeilijke situaties weg te komen. Dit komt in rijlessen flink naar voren meestal. Als je bij je examen rustig met 80 achter een vrachtwagen invoegt op de snelweg is er een redelijke kans dat je zakt bijvoorbeeld :)

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

En rijden met een auto navigatie in waterdicht hoesje, wat zijn de ervaringen daarmee? Ik vind die Zumo en Rider echt idioot duur in vergelijking met de losse navigatie setjes voor de auto.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

Heb vorig jaar een week Frankrijk gedaan met een gewone TomTom Go in een Givi hoesje. Ging goed, maar heeft toch een hoop nadelen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

DinX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:09:
Ging goed, maar heeft toch een hoop nadelen.
Zoals...?

Ik kan me eigenlijk 2 dingen bedenken, geen idee of dat dealbreakers zijn:
- Scherm zal soms onleesbaar zijn met veel zonlicht (neem aan dat de Rider en Zumo een beter schermpje hebben).
- Ding is waarschijnlijk niet te gebruiken met hoes + handschoenen (en ik neem aan dat de Rider en Zumo wel met je handschoenen werken).

De software zal verder toch wel hetzelfde zijn?

• winkelwagen
  • Laatst online: 29-12 17:21
Ik deel die ervaring niet echt mbt de Garmins. Ik heb de 220, en qua schatting is het meestal of spot on, of een minuutje of wat pessimistisch. Zowel met de korste als snelste routes.

En ja, dat is dan met de eindtijd die hij opgeeft aan het begin van de rit ;)

• DinX

DinX

Motormuis

XBL schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Zoals...?

Ik kan me eigenlijk 2 dingen bedenken, geen idee of dat dealbreakers zijn:
- Scherm zal soms onleesbaar zijn met veel zonlicht (neem aan dat de Rider en Zumo een beter schermpje hebben).
- Ding is waarschijnlijk niet te gebruiken met hoes + handschoenen (en ik neem aan dat de Rider en Zumo wel met je handschoenen werken).

De software zal verder toch wel hetzelfde zijn?
- Vooral dat het niet echt gemaakt is om routes mee te rijden.
- Zichtbaarheid is erbarmelijk (dat vind ik bij de motor GPSen ook, er is maar 1 goede motoregps en dat is de Tripy)
- Tonen alleen die klassieke kaartweergave (dus geen grote pijl op je scherm).
- Je bent toch altijd wat bezorgd ivm waterdichtheid. En als het bvb warm is en je rijdt door de regen komt er condens binnen tegen het hoesje en zie je dus helemaal niks

Het zijn trouwens resistieve schermen (die van mij toch), dus met handschoenen gaat gewoon.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Garmin is met het berekenen van verwachtte aankomsttijden "zelf lerend". Als jij besluit om op 120/130 Km/h wegen consequent 150 te gaan rijden dan gaat je Garmin daar op een gegeven moment ook gewoon vanuit.

Je bent in zo'n geval feitelijk gewoon continue bezig met het verbeteren van een P.R. :P

Gegevens worden daarvoor opgehaald uit je .gpx files (tracklogs) dus als je die wist/verwijderd dan begin je weer van vooraf aan met de standaard verwachtte aankomsttijden op basis van de normale max. snelheden.

Voor in de auto heb ik overigens ook liever een Tom-Tom dan een Garmin (in mijn geval de Zümo 660) vanwege het érg vreemde routepatroon wat de Garmin me ooit wil laten volgen als ik "snelste route" selecteer. Dat wat mphilipp ook al schreef kan ik uit eigen ervaring beämen: A2 helemaal uit rijden tot aan de stoplichten (Amsterdam) om vervolgens middels de stad terug gerouteerd te worden naar een locatie op 100 mtr. van een afrit aan de A10 :o

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 16-06-2013 11:29 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik als navigatie gewoon een Nokia X6 met Ovi Maps. (offline navigatie) Het schermpje gebruik ik toch niet; ik rij puur op de gesproken aanwijzingen. Toegegeven, soms is het gokken waar je heen moet als de doorgaande weg afbuigt op een kruising, maar dat was het dan ook. En zodra de route opnieuw wordt berekend weet je dat je gok verkeerd was. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Chakotay schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:55:
Het hele gedrag op de weg en manier van rijden op de motor is anders. Je bent een stuk kleiner en kwestbaarder, maar hebt meer acceleratievermogen en wendbaarheid om uit moeilijke situaties weg te komen. Dit komt in rijlessen flink naar voren meestal. Als je bij je examen rustig met 80 achter een vrachtwagen invoegt op de snelweg is er een redelijke kans dat je zakt bijvoorbeeld :)
Toch zijn dat allemaal zaken die op de brommer niet veel anders zijn, terwijl werd gesteld dat dat juist wel totaal anders zou zijn :) Je positie op de weg en je kwetsbaarheid lijken me uiteraard belangrijke zaken :Y

• Joolee
  • Niet online
DinX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:19:
[...]

- Zichtbaarheid is erbarmelijk (dat vind ik bij de motor GPSen ook, er is maar 1 goede motoregps en dat is de Tripy)

[..]
Voor een bedrijf dat €684 vraagt voor een navigatiesysteem hebben ze bijzonder weinig informatie over het daadwerkelijk navigeren met het ding op de website staan. Het enige plaatje dat ik kan vinden toont telkens het menu. Er is totaal geen indicatie hoe de navigatie zelf eruitziet. Hun routeberekeningen kunnen nog zo goed zijn (dat claimen ze +-684 keer op hun website) maar als dat ding (bij wijze van spreken) slechts een kompasnaald laat zien heb je er niet zo veel aan.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Hij is inderdaad nogal optimistisch met snelheden. Om de aangegeven tijd te halen moet ik altijd redelijk mijn best doen op stukken met weinig snelweg, en je kunt nergens instellen wat hij als gemiddelde snelheid voor verschillende wegtypes moet aanhouden.
In Mapsource (en Basecamp dacht ik ook) kun je dat instellen, maar ik weet niet of dat dan de nieuwe defaults worden op het apparaat.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:14:
Ik deel die ervaring niet echt mbt de Garmins. Ik heb de 220, en qua schatting is het meestal of spot on, of een minuutje of wat pessimistisch. Zowel met de korste als snelste routes.

En ja, dat is dan met de eindtijd die hij opgeeft aan het begin van de rit ;)
Ik bedoel dat ie optimistisch is over de 'foute' weg die hij neemt. Zo kiest ie er bv voor om me dwars door Centrum A'dam te laten rijden als ik vanuit richting Utrecht naar de Panama wil. Op de terugweg laat ie me dan weer wél direct naar de A10 (een paar honderd meter verder) rijden. Ik heb er niet voor doorgeleerd, maar ik durf het wel aan dat over de ringweg sneller is dan door de stad. Maar Meneer Garmin ziet dat dat korter is en denkt daadwerkelijk dat ik gemiddeld 50 kan rijden door A'dam...tsjaaa...optimistisch, dat dan weer wel.

(en ja, ik heb 'm op snelste route staan)

En zo heeft ie meer 'streken'. Als je niet beter weet, heb je niet in de gaten dat ie je behoorlijk laat omrijden soms. Het is korter, maar zeer zeker niet handiger/sneller.

• Ricepuppet
  • Laatst online: 08-11 13:09
Vandaag weer de jaarlijkse motortour achter de rug. Vanuit Rotterdam Noord, zo richting Dordrecht <> Kinderdijk <> Ottoland. Hoop mooie bochten met circa 40 motorrijders gepakt. Onderweg op een rotonde stonden collega's klaar die de weg hadden afgezet met zwaailichten en al zodat wij onze weg probleemloos konden vervolgen :)

Wat impressie foto's;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT201311_zps24dd5bfd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20136_zpsbad73194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20135_zps5e0a47b2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20134_zpsf5bd3b95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20133_zps684a675e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20132_zps5dd8dfec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT201310_zpsdb60d21e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20139_zps178f5398.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20138_zps5fad701f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Motortour%202013/MT20137_zps56a7e9fa.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eigenlijk best wel "asociaal" dat je een kruising/rotonde afzet middels wát dan ook om een clubje motorrijders bij elkaar te houden :P

Misschien beter om met zo'n grote groep middels een "follow-up" systeem te gaan rijden waarbij je als individuele rijder de rijder áchter je in de gaten houd en op het moment dat je deze niet meer in je spiegels ziet bij een kruising met afwijking van de doorgaande route dus wacht op de volgende rijder.

Maar: Je hebt wel een lekkere rit gehad voor de rest?

• DinX

DinX

Motormuis

Joolee schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Voor een bedrijf dat €684 vraagt voor een navigatiesysteem hebben ze bijzonder weinig informatie over het daadwerkelijk navigeren met het ding op de website staan. Het enige plaatje dat ik kan vinden toont telkens het menu. Er is totaal geen indicatie hoe de navigatie zelf eruitziet. Hun routeberekeningen kunnen nog zo goed zijn (dat claimen ze +-684 keer op hun website) maar als dat ding (bij wijze van spreken) slechts een kompasnaald laat zien heb je er niet zo veel aan.

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:23:
Eigenlijk best wel "asociaal" dat je een kruising/rotonde afzet middels wát dan ook om een clubje motorrijders bij elkaar te houden :P

Misschien beter om met zo'n grote groep middels een "follow-up" systeem te gaan rijden waarbij je als individuele rijder de rijder áchter je in de gaten houd en op het moment dat je deze niet meer in je spiegels ziet bij een kruising met afwijking van de doorgaande route dus wacht op de volgende rijder.

Maar: Je hebt wel een lekkere rit gehad voor de rest?
Ik heb niet om die afzetting gevraagd; ze stonden er gewoon. Niet geregisseerd o.i.d. Daarzo in Ottoland en omstreken is de Politie nogwel je beste vriend en krijgen zij bij wijze van spreken nog een taart aan huis geleverd als ze een winkeldief aanhouden.

Zo moet je het zien. Publieke service. Voor de rest heeft iedereen elkaar goed kunnen bijhouden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M'n opmerking was ook maar gekscherend bedoeld (vandaar de :P smiley).

Leuk toch, een rit met een diversiteit van SMR/NKD/SS/Tour/Custom motoren. (HD - Nightrod schaar ik maar even onder "custom" en de Suus GSX-R 1300 Hayabusa onder "SS" voor 't gemak).

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12 22:43
Mooie foto's! Trouwens op een foto is een zwarte old-timer auto te zien. Enig idee wat voor auto dit is? :)

V-Strom 650

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:41:
M'n opmerking was ook maar gekscherend bedoeld (vandaar de :P smiley).

Leuk toch, een rit met een diversiteit van SMR/NKD/SS/Tour/Custom motoren. (HD - Nightrod schaar ik maar even onder "custom" en de Suus GSX-R 1300 Hayabusa onder "SS" voor 't gemak).
I know :)

Er reed inderdaad van alles. Ik heb niet eens alle motoren op de foto gekregen, zo groot was de groep. Kreeg ook niet eens de mogelijkheid om met iedereen kennis te maken ook.

Die zwarte motor is een Harley Davidson (stond duidelijk op de tank) en maakte een partij teringherrie - kwam boven iedereen uit :9
Xoxol schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:04:
Mooie foto's! Trouwens op een foto is een zwarte old-timer auto te zien. Enig idee wat voor auto dit is? :)
Op de plek waar wij stopten, stopten op een gegeven moment ook een hele club oldtimers - varierend van Mustangs, US Police Cars, Amazone's - die gangster wagens, weet echt niet welk type/merk - maar blijkbaar was het een stop plek voor heel wat tourgroepjes.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

BlackLabel01 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:41:
[...]
Ze hebben vandaag en morgen bij Motoport Leek btw-korting. Scheelt toch weer :)
Dat scheelde inderdaad! Ben uiteindelijk vertrokken met een HJC IS17 helm. De maat L zat het beste rond m'n hoofd, maar vond 'm niet erg strak rond de wangen. Toevallig had ik op dit forum gelezen dat je ook wangkussens kunt wisselen. Nadat er wangkussens uit een maatje S in zaten, zat de helm perfect. Heb gelijk daarna twee uur gelest en geen last van drukplekken o.i.d. Alleen last van het oortje, maar zoals de rij-instructeur al zei, als het oortje comfortabel zit, heb je een te ruime helm :+

Ingebouwde zonnevizier is natuurlijk handig en hij schijnt een extra groot en verzonken pin-lock systeem te hebben. Geen idee of ie stil is, maar volgens mij is het sowieso verstandig om oordoppen te gebruiken. Gelijk ook een paar motorlaarzen meegenomen die in de aanbieding waren.

[ Voor 5% gewijzigd door antonboonstra op 16-06-2013 17:40 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ricepuppet schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:23:
[...]

I know :)

Er reed inderdaad van alles. Ik heb niet eens alle motoren op de foto gekregen, zo groot was de groep. Kreeg ook niet eens de mogelijkheid om met iedereen kennis te maken ook.

Die zwarte motor is een Harley Davidson (stond duidelijk op de tank) en maakte een partij teringherrie - kwam boven iedereen uit :9

[...]

Op de plek waar wij stopten, stopten op een gegeven moment ook een hele club oldtimers - varierend van Mustangs, US Police Cars, Amazone's - die gangster wagens, weet echt niet welk type/merk - maar blijkbaar was het een stop plek voor heel wat tourgroepjes.
Die zwarte is dus een Night-Rod óf een V-Rod (zelfde fiets, andere kleuren). Als "SS" rijder zou ik zo'n apparaat dus gewoon écht wel eens willen bezitten/besturen >:)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Toch zijn dat allemaal zaken die op de brommer niet veel anders zijn, terwijl werd gesteld dat dat juist wel totaal anders zou zijn :) Je positie op de weg en je kwetsbaarheid lijken me uiteraard belangrijke zaken :Y
Knappe brommer die voorbij een vrachtwagen schiet voor op snelweg in te voegen ;)

Het ging in het algemeen inderdaad om foute gewoontes die erin geslopen zijn - natuurlijk zijn die anders op brommer dan met de auto, maar bottom line volgens m'n instructeur was dat je gewoon blanco erin moest gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ga ik vandaag lekker een stukje rijden op mijn MOTOR (125cc Dax jeweetzelluf :P), word ik aangezien als brommer :(, op de veerpont :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:08:
Ga ik vandaag lekker een stukje rijden op mijn MOTOR (125cc Dax jeweetzelluf :P), word ik aangezien als brommer :(, op de veerpont :P
En je hebt uiteraard gewoon betaald voor een motor (uit vrije wil) zodat die pondbeheerder/kapitein nu een vette fooi dénkt te hebben maar in feite gewoon getild/opgelicht is :P

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 05:09

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joolee schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:01:
[...]

wdb wordt dat ding gekocht door mensen die al weten wat bolletje pijltje is of iig een minimaal idee hebben over de combi met een ICO bijvoorbeeld, als je met papier rijdt.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die Tripy is natuurlijk vooral of eigenlijk specifiek voor offroadrijders bedoeld. Voor gewoon toerritjes voegt ie eigenlijk vrij weinig toe, behalve dan de veel hogere prijs. Tenzij je zo wild bent van bolletje-pijltje dat je niet anders wilt. Ik rij doorgaans op de stem aanwijzingen van het apparaat en kijk af en toe eens op de display. Voor de doorsnee toerrijder is iets als een Garmin of TT Rider prima.
Ik heb zelf ook nog een Garmin GPSMap 60 (met nog wat letters erachter) en die heeft een kompasview en zelf instelbare schermen. Ook ideaal voor offroad ritjes en wandelingen/fietstochten in de vrije natuur.
Handig voor 'erbij'. Ik had 'm al, en ik neem 'm mee op vakantie. Ik zet er dan wat topografische kaarten op voor als we de landweggetjes in slaan.

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:38:
Die Tripy is natuurlijk vooral of eigenlijk specifiek voor offroadrijders bedoeld. V
Hoezo ? Wat kan ie dan niet wat een "normale" gps kan (een dan bedoel ik niet dingen zoals MP3 spelen enzo want dat heeft voor mij niks te zoeken op een GPS) ?

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 16-06-2013 19:43 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:12:
[...]

En je hebt uiteraard gewoon betaald voor een motor (uit vrije wil) zodat die pondbeheerder/kapitein nu een vette fooi dénkt te hebben maar in feite gewoon getild/opgelicht is :P
Ik kom er vaker dus ik heb idd aangegeven dat ik toch echt een motor was :P anders hadden ze mooi 20 cent (oh nee, 40 cent, ik moest ook weer terug) misgelopen.
Ik kom vaker op die pont, en het meisje wat dat kaartjes verkocht lachte lief, dusja, dan ben ik ook de beroerdste niet :+

Overigens was de beste investering tot toe voor m'n Dax de 50 hele centen voor de bandenpomp vanmiddag. Ik vond 'm beroerd sturen. Voor zat er 0,6 bar in, en achter 1,2 8)7 Ik weet niet hoe het zit met die kleine wieltjes, maar ik heb er (net zoals m'n motor) 2,8 achter en 2,5 voor in gedaan, dat reed een stuk beter :o de laatste bochtige wegen vandaar zat ik met m'n voetstepje aan de grond. Binnenkort maar eens knee-downs gaan oefenen in volledig motorpak 8)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:39:
[...]
Hoezo ? Wat kan ie dan niet wat een "normale" gps kan (een dan bedoel ik niet dingen zoals MP3 spelen enzo want dat heeft voor mij niks te zoeken op een GPS) ?
Omdat ie volgens mij ook zo in de markt wordt gezet. Ik heb altijd het idee gehad dat het in de eerste plaats een offroadding is, vanwege die roadbook toestand. Bolletje pijltje voor gewone toerritten is ooit bedacht omdat er niets handigers was om je de weg te wijzen. Nu je full map navigation hebt, zijn die bolletje enzo een beetje gedateerd. Tenzij je er helemaal wild van bent. Maar het was indertijd een noodgreep.

Het is natuurlijk een GPS ding, maar dat is de GPSMap 60 ook. Maar vooral voor hikers enzo. De kaartweergave is een beetje te klein voor op de motor, maar als je gaat offroaden weer ideaal. Dan pak je de kompasview en geeft ie ook aanwijzingen bij waypoint (ook pijlen, geen bolletjes ;) )

Maar goed, ik denk dat je een tripy fan moet zijn om het op zijn waarde te kunnen schatten. In mijn optiek is ie vooral handig voor bolletje pijltje tochten, maar daar ga ik echt geen 600+ aan uitgeven. Als je oldskool wilt, doe het dan ook echt oldskool :+

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Als je oldskool wilt, doe het dan ook echt oldskool :+
broodtrommel 2 stokjes en een postelastiek >:)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Net een uitlaatje besteld voor de motor-Dax, 't ding zou ook niet eens misstaan onder mijn GSX-R _O-
Afbeeldingslocatie: http://www.daxdodo.com/catalog/images/carbonup.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Yonni
  • Laatst online: 18-12 10:08
Zwaait even vanaf MF :w 8-) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vandaag ben ik met die F650GS van mijn schoonzus begonnen. Hij heeft netjes de hele 1.5 jaar aan een accu-verzorg-geval gehangen, dus de accu bleek nog prima te zijn.

Naar buiten gerold, contact om, niets. Accu nameten, netjes 13V. Voor de zekerheid een regelbare voeding eraan gehangen, nog steeds geen reactie op het contactslot. Feest, ergens iets niet lekker in de bekabeling... Het bleek echter dat als we een beetje aan de draden van het contactslot prutsten, soms de koplamp en het dashboard half aangingen. Contactslot eruit gesloopt en doorgemeten dus, bleek maar 1 van de 5 pennen spanning te krijgen. Sniegoednie :+ Gelukkig kan het uit elkaar, bleken de contacten helemaal groen te zijn van binnnen... Daar was vocht in gekomen dus :P Flink schoongemaakt, contactpuntjes opgeruwd, beetje vet ertussen, weer in elkaar en hij startte braaf in 1 keer *O*

Ergens de komende dagen wat spul als schone filters en een verse bougie halen, en dan eens kijken hoe zo'n ding rijdt :)

Verwijderd

niet... :+

vooral niet als je hem vergelijkt met een RSV mille hahaha

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:31
Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:42:
Vandaag ben ik met die F650GS van mijn schoonzus begonnen. Hij heeft netjes de hele 1.5 jaar aan een accu-verzorg-geval gehangen, dus de accu bleek nog prima te zijn.

Naar buiten gerold, contact om, niets. Accu nameten, netjes 13V. Voor de zekerheid een regelbare voeding eraan gehangen, nog steeds geen reactie op het contactslot. Feest, ergens iets niet lekker in de bekabeling... Het bleek echter dat als we een beetje aan de draden van het contactslot prutsten, soms de koplamp en het dashboard half aangingen. Contactslot eruit gesloopt en doorgemeten dus, bleek maar 1 van de 5 pennen spanning te krijgen. Sniegoednie :+ Gelukkig kan het uit elkaar, bleken de contacten helemaal groen te zijn van binnnen... Daar was vocht in gekomen dus :P Flink schoongemaakt, contactpuntjes opgeruwd, beetje vet ertussen, weer in elkaar en hij startte braaf in 1 keer *O*

Ergens de komende dagen wat spul als schone filters en een verse bougie halen, en dan eens kijken hoe zo'n ding rijdt :)
Dat is interessant. Mijn motor wilde gisteren niet starten. Dashboard ging wel aan, maar startknop in, gebeurde niks. Accu kon onmogelijk leeg zijn. Maar, sinds de laatste keer dat ik had gereden hebben ze volgens mij een amateuristische poging gedaan om mijn motor te stelen. Er was in ieder geval geprutst met het schijfremslot, maar bij contact kon ik niks zien.

Na het omdraaien van de sleutel, killswitch aan en uit, startte mijn motor wel gewoon. Ik vermoed dus dat contactslot ook niet meer goed genoeg contact maakt. Vandaag nog eens proberen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Dat is interessant. Mijn motor wilde gisteren niet starten. Dashboard ging wel aan, maar startknop in, gebeurde niks. Accu kon onmogelijk leeg zijn. Maar, sinds de laatste keer dat ik had gereden hebben ze volgens mij een amateuristische poging gedaan om mijn motor te stelen. Er was in ieder geval geprutst met het schijfremslot, maar bij contact kon ik niks zien.

Na het omdraaien van de sleutel, killswitch aan en uit, startte mijn motor wel gewoon. Ik vermoed dus dat contactslot ook niet meer goed genoeg contact maakt. Vandaag nog eens proberen.
Het is dan vast een goed idee om de bedrading na te kijken inderdaad, onder het contactslot zit een schakelaar waar meerdere sets draden met elkaar worden doorverbonden afhankelen van in welke stand de sleutel zit. Goede kans dat een van deze draden los zit of een breuk heeft na een diefstalpoging.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DrivinUCrazy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:52:
Ik gebruik als navigatie gewoon een Nokia X6 met Ovi Maps. (offline navigatie) Het schermpje gebruik ik toch niet; ik rij puur op de gesproken aanwijzingen. Toegegeven, soms is het gokken waar je heen moet als de doorgaande weg afbuigt op een kruising, maar dat was het dan ook. En zodra de route opnieuw wordt berekend weet je dat je gok verkeerd was. :+
Heb ik ook, maar dan op de Lumia 710. Werkt inderdaad heel redelijk, soms is het inderdaad wat gokken waar je heen moet maar echt een probleem vind ik dat niet :) Echter moet ik nog steeds een micro USB autostekker opdoen want de mobiel loopt anders zo snel leeg :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Phyxion schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Heb ik ook, maar dan op de Lumia 710. Werkt inderdaad heel redelijk, soms is het inderdaad wat gokken waar je heen moet maar echt een probleem vind ik dat niet :) Echter moet ik nog steeds een micro USB autostekker opdoen want de mobiel loopt anders zo snel leeg :+
Sygic Maps op de Samsung Galaxy Note N7000 :9
Zelfbouw 'meccano' houder voor op de clipons (v0.5) á 7 euro van stukken RVS uit de Karwei :9

Komende verbeteringen: bouten vervangen voor popnagels, waarom;
Geeft meer ruimte vrij binnen de houder zelf waardoor ik em kan rubberizen (Of oude binnenband of heatwrap - ben er nog niet uit wat beter is).
Al is het nog niet voorgekomen - ik ga ervanuit dat de bouten zichzelf op een gegeven moment wel los trillen, dat kan dan niet met popnagels.
boven rand iets trimmen om de volume knop vrij te houden - ik merk nu dat de Note op drempels in ene heel hard gaat of juist wordt gemute. :F

Navigatie; Ik ben tevreden over Sygic. Ik moet nog wel ff een of twee instellingen aanpassen en dan issie prima. Werkt wel heerlijk op de motor.

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:23:
[...]
Echt heel raar dat de vele aanwezige politie daar dan geen boete voor geeft net als de verkorte kentekenhouders zonder reflector op de foto's, waarschijnlijk iets met twee maten meten :) ;)

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Echt heel raar dat de vele aanwezige politie daar dan geen boete voor geeft net als de verkorte kentekenhouders zonder reflector op de foto's, waarschijnlijk iets met twee maten meten :) ;)
Het waren maar twee agenten op een rotonde die ons verwelkomden. Ze reden in een Volkswagen personenauto. Ik geef ze geen ongelijk als ze geen zin of interesse hadden daarin.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Boetes voor verkorte kentekenplaathouders zonder reflector, komt dat voor? Volgens mij rijdt zowat de helft van de supersport-rijders met zo'n ding... Ik heb op mijn motoren niet eens kentekenverlichting, ook nooit klachten over gehad bij staandehoudingen e.d.

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Boetes voor verkorte kentekenplaathouders zonder reflector, komt dat voor? Volgens mij rijdt zowat de helft van de supersport-rijders met zo'n ding... Ik heb op mijn motoren niet eens kentekenverlichting, ook nooit klachten over gehad bij staandehoudingen e.d.
Ja zeker dat komt voor en er zijn verschillende motorrijders die 60 euro bij veldwachter bromsnor hebben mogen inleveren. Voorbeeldje:

http://www.suzuki-owners-...um/index.php?topic=5135.0

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Ja zeker dat komt voor en er zijn verschillende motorrijders die 60 euro bij veldwachter bromsnor hebben mogen inleveren. Voorbeeldje:

Mweh, bij dat soort fuiken waar ze motoren echt van top tot teen gaan controleren om maar iets te vinden dat bekeurd kan worden, word bij 90% van de motoren wel iets gevonden waarschijnlijk... Gelukkig komen die niet vaak voor, ik blijf fijn met mijn minimalistische kentekenplaathouders rondrijden :P

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanmorgen trouwens op de motor naar me werk, was ik blij mee, er was namelijk een ongeluk gebeurd op de A15 waar helaas één dode bij is gevallen ;(

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Die standaard meuk is idd het eerste wat ik er af zou slopen op een SS, idem voor van die originele lompe knippers. Gelukkig heeft de vorige eigenaar dat al gedaan bij mijn GSX-R. Doen een aantal designers hard hun best om een mooie motor op papier te zetten, komt er zo'n lap plastic aan te hangen, wtf :') weg ermee!

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12 17:37
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Tegenwoordig zelfs 90 euro...

Maar hier hebben ze het alleen over 'ondeugdelijke rode retroreflectoren', is er dan ergens te vinden waar deze moeten zitten?
Overigens kan je dan ook nog een boete krijgen voor ondeugdelijke kentekenverlichting, is ook 90 euro.

Zal bij mij ook beide het geval zijn als ik ooit bij zo'n check kom :')

Edit:
http://mirrer.nl/wp-conte...tuig-eisen-motorfiets.pdf
Pagina 12, Verplichte verlichting motorfietsen
Achterzijde
Eén of of twee niet-driehoekige retroreflectoren - rood
Is er ook iemand die uit kan leggen waarom dat nog verplicht is? Volgens mij zijn er veel moderne motoren waarbij de verlichting niet eens meer uit kan. Bij de motoren waarbij dat wel kan, rijdt alsnog ruim 90% altijd met verlichting volgens mij..

[ Voor 24% gewijzigd door Tankiej op 17-06-2013 13:16 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Mocht je achterlicht om wat voor reden dan ook uitvallen, dan ben je niet meteen onzichtbaar in het donker voor achteropkomend verkeer (voor een bestuurder of passagier zonder reflectie op z'n pak, natuurlijk).

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12 09:28
Hurrhurr.

Volgens mij heeft de GPz fabriek af geen rode reflector achter, althans, ik moet er nog 1 zien die dit wél standaard heeft.
Fabrieksmontage en wetgevings veranderingen in de afgelopen 24 jaar daar gelaten, er zijn zat mensen die die dingen er natuurlijk gewoon af slopen (Of fiets importeren uit een land waar het niet wordt verplicht) waardoor ik nu verplicht wordt zelf zo'n lelijk opschroef ding te moeten kopen en monteren.

Tuurlijk, de wet is de wet en daar hebben we met zn allen aan te houden, maar met veranderingen zoals day running lights, verlichting die uberhaupt niet uit kan, (persoonlijke) veiligheids overwegingen als reflecterend hesje en super opvallend (+reflecterend) helm/kleding - zou je verwachten dat zulke dingen gewoon weg worden geknipt.

Achja.
Even opzoeken of zuks ook op een smaakvolle manier kan worden gemonteerd.

Nu we het toch over verlichting e.d. hebben;
Mijn fiets is van '88. Met zo'n historie valt natuurlijk te verwachten dat verlichting.... verouderd is.
Styling laat ik even in het midden, de keuze van licht bakken voor deze is niet helemaal mijn ding, maar eigenlijk wil ik niet aan hyper modern gestylde super kleine SS dingen daar de rest van de GPz onveranderd de 80's look zal blijven houden...
Is er een manier om dezelfde lichtbakken (en stengels) te houden maar wel beter op te vallen qua verlichting? Ik kan me namelijk zo indenken dat het licht verbrekings patroon van de huidige plasticjes totaal niet handig zouden zijn als ik er LEDs onder ga bouwen...

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Xenon inbouwen!

Vaak bu'j te bang!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GenjiBlade schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:20:
[...]

Sygic Maps op de Samsung Galaxy Note N7000 :9
Zelfbouw 'meccano' houder voor op de clipons (v0.5) á 7 euro van stukken RVS uit de Karwei :9
Ingebouwde zak van de motorjas á 0 euro (extra) :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrr :(

Vanochtend eerst langs de pomp om luchtdruk op de banden te controleren. Voor was tot 2.0 gezakt, bijgevuld tot 2.4. Vervolgens de 10-minuten durende rit naar het werk.

Begon prima, maar halverwege merkte ik dat ik heel zwaar moest sturen bij de bocht bij Nieuwe meer. Niet meer op gelet, maar toen ik na paar km een afrit pakte en een bocht naar rechts moest maken zwabberde m'n voorwiel alle kanten op: volledig leeg :X

Nu zit ik op het werk te zoeken naar iemand met compressor - het kan zijn dat ik toevallig over een spijker gereden ben, maar heb niets kunnen vinden en verwacht stiekem dat m'n ventiel niet helemaal dicht ging na pompsessie. Zo ja kan ik gewoon verder rijden als ik m'n band opgepompt krijg :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 481 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.