Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 480 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.895 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
Dat me vriendin maar snel haar rijbewijs voor de motor moet halen, achterop bij maten die op mijn motor rijden voelt een klein beetje gay :+ gelukkig was het deze maand toch voornamelijk waardeloos weer.

En dat je beter er tussenuit kan knijpen, zodat ze geen bestuurder bij het kenteken hebben. En mogelijk geen kenteken:

http://www.powned.tv/nieu...jder_faalt_opzichtig.html

[...]

En
[video]

[...]

Klopt, maar als je dus geen fax met klaagschrift stuurt ben je hem dus wel 2 maanden kwijt ipv minder dan een maand.
Wat heb jij een mazzel, hopen dat je er van geleerd hebt. ;)

En wat een prutser die gast die even terug reed, echt... :F

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:19

steveman

Comfortabel ten onder

^^De kwaak hoort er eigenlijk al niet tussen, maar omdat ie de beste van de Japanners was vorige keer, wordt ie toch genoemd. Sympatiek!

Leuke filmpjes vind ik dat steeds van OnTwoWheels, in keer in de twee weken een nieuwe op de woensdag.
Janaart schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:14:
Vorige week mij GSX-R 600 K8 verkocht en op zoek naar een andere motor!
Uiteindelijk 1 gevonden en besteld!

http://www.cycleworld.com/olgallery/87593/87627/15

En dan nu maar wachten! Verwachte levertijd : 22-29 JUNI
Zo dan, lekker hoor :9~

[ Voor 43% gewijzigd door steveman op 12-06-2013 22:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

winkelwagen schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Goed systeem met die spanbanden. Zo heb je ook systemen dat je de bestuurder niet hoeft te omhelzen, maar dat je een soort van handvaten aan weerszijde hebt. Voor kinderen waarvan hun armen niet lang genoeg zijn bijvoorbeeld.

Echter, had ik toch graag ATGATT gezien op het kind. De helm lijkt ook recht uit de jaren 90 te komen.
Zo'n handvatten ding heb ik ook gekocht voor mijn vrouw :) Ze had weinig om vast te houden, mijn love-handles waren verborgen onder mijn pak dus ze zat niet echt lekker. Met die 2 handvatjes zit ze een stuk lekkerder en heeft ze iets vast te houden :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Wel grappig dat BMW met zijn high tech wizzardry tóch niet de snelste is. Hij heeft het meeste vermogen en de meeste electronische grappen en grollen, maar toch is ie op het circuit (marginaal) langzamer dan de RSV4 en de Duc. Of ligt dat aan de coureur? Altijd lastig.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:58:
Wel grappig dat BMW met zijn high tech wizzardry tóch niet de snelste is. Hij heeft het meeste vermogen en de meeste electronische grappen en grollen, maar toch is ie op het circuit (marginaal) langzamer dan de RSV4 en de Duc. Of ligt dat aan de coureur? Altijd lastig.
Je moet dat stukje "MulHolland" drive niet met een circuit vergelijken..... Da's een paar bochten in .... Cally ;)

Ik mis niet voor niets een fiets in 't vergelijk..... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-06-2013 00:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

De R1 is toch niets aan verandered dit jaar? en in 2012 had ie al verloren van de ZX10R.
denk dat ze hem daarom niet hebben meegenomen.

Hoe dan ook die KTM kun je tegenwoordig heel goedkoop op de kop tikken,
zo´n beetje alles is te verstellen en spiegels eenvoudig te verwijderen.
Meest praktische machine, goedkoopst... ik zou het wel weten (piek vermogen is niet alles, geef mij maar bruikbaar vermogen in het midden zoals die Rc8)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:01
mphilipp schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:58:
RSV's waren altijd al sneller dan hun specs deden vermoeden. Indertijd kon je met een tweecylinder RSV qua rondetijden goed bijblijven bij de vierpitters.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:20

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ga binnenkort de BMW F650GS van mijn schoonzus eens proberen en uit zijn winterslaap halen. Het ding staat inmiddels al 1.5 jaar stil, heeft iemand hier toevallig ervaring met zo'n fiets en weet of er specifieke punten zijn om op te letten?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:32:
[...]
Je moet dat stukje "MulHolland" drive niet met een circuit vergelijken..... Da's een paar bochten in .... Cally ;)
Een deel van de test deden ze toch op een circuit? Eerst op de weg en daarna een circuit op. Om dingen te doen waar ze op de weg voor gearresteerd zouden worden. Zo zeiden ze het. Er stonden trucks van de motormerken en Bridgestone. Dat doe je niet langs de kant van de weg.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

t_captain schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:44:
[...]
RSV's waren altijd al sneller dan hun specs deden vermoeden. Indertijd kon je met een tweecylinder RSV qua rondetijden goed bijblijven bij de vierpitters.
Maar ook goed handelbaar. Dat is wel knap. Veel vermogen is eigenlijk geen kunst, maar het goed handelbaar houden zonder al die gizmo's is denk ik best wel een prestatie. Die Bimmer heeft gewonnen omdat ie zoveel gadgets heeft en zo'n beest is. Maar die RSV4 is eigenlijk beter omdat ie zonder die poespas tóch sneller is op een circuit en op de weg ook nog eens lekkerder rijdt.

Verwijderd

Promotiefilmpje van de nieuwe Yamaha MT-09

Ik zou zeggen doe mij er maar een :)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:10:
Ge-Wel-Dig mooi filmpje .... Maar ik mis een fiets })

EN já: Yamaha is bezig met een compleet nieuw concept maar de huidige R1/RN22 had niet mogen ontbreken in dit rijtje met z'n aparte kruk-as, IMHO.
Nieuwe R1 wordt een 3 cilinder!!!

http://www.motorbeam.com/...yamaha-r1-launch-in-2014/

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Vanochtend richting werk, stukje van Rotterdam <> Boompjes, Maasboulevard (voor diegenen die het niet weten, dat is een stuk weg, binnen de bebouwde kom langs het water van een kilometer of 8 )

Komt er vanaf het beginstuk een Mitsubishi Colt (1.4 denk ik) naast mij staan. Wilt dragracen. Really? Om 6 uur in de ochtend? Naja, toch maar meegedaan, uiteraard trok ik hem er met gemak uit met 900cc.

Ik deed niet eens moeite. Ik was hem meer aan het pesten :)

Laatste stoplicht, kruising Erasmusbrug, kon hij het niet meer hebben; ging hij demonstratief door rood, met op zeker 90km/h, terwijl ik voor rechts stond te wachten voor rood licht.

Wat een kneuzen af en toe >:)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• aveenhuysen
  • Nu online
Ricepuppet schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:30:
Vanochtend richting werk, stukje van Rotterdam <> Boompjes, Maasboulevard (voor diegenen die het niet weten, dat is een stuk weg, binnen de bebouwde kom langs het water van een kilometer of 8 )

Komt er vanaf het beginstuk een Mitsubishi Colt (1.4 denk ik) naast mij staan. Wilt dragracen. Really? Om 6 uur in de ochtend? Naja, toch maar meegedaan, uiteraard trok ik hem er met gemak uit met 900cc.

Ik deed niet eens moeite. Ik was hem meer aan het pesten :)

Laatste stoplicht, kruising Erasmusbrug, kon hij het niet meer hebben; ging hij demonstratief door rood, met op zeker 90km/h, terwijl ik voor rechts stond te wachten voor rood licht.

Wat een kneuzen af en toe >:)
Dat soort lui die door rood knallen gun ik graag zoiets, misschien leren ze het dan af................

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:46:
Ik ga binnenkort de BMW F650GS van mijn schoonzus eens proberen en uit zijn winterslaap halen. Het ding staat inmiddels al 1.5 jaar stil, heeft iemand hier toevallig ervaring met zo'n fiets en weet of er specifieke punten zijn om op te letten?
Rondje vloeistoffen vervangen, remmen controleren, smeerpunten insmeren, tank volgooien (zelfs als deze halfvol is, => nieuwe verse benzine vermengt met oude). En voor de rest nog wat puntjes uit een kleine beurt inspecte.

Belangrijk om na te vragen - als ze dat nog weten - of hij met klachten weggezet is..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Rondje vloeistoffen vervangen, remmen controleren, smeerpunten insmeren, tank volgooien (zelfs als deze halfvol is, => nieuwe verse benzine vermengt met oude). En voor de rest nog wat puntjes uit een kleine beurt inspecte.

Belangrijk om na te vragen - als ze dat nog weten - of hij met klachten weggezet is..
Dat sowieso, ik bedoelde meer specifieke aandachtspunten voor de F650GS :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12

-tom-562

Oliesjeik

Exigence schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:30:
Woehoe, komend weekend (en een paar dagen daarna) rondje Luxemburg, Elsaz, Vogezen, Zwitserse Alpen, Zwarte Woud en Eifel *O* Hopen dat de passen open zijn komend weekend :)

[afbeelding]
Dat komt me bekend voor, dit is in Zwitserland of niet?

Ohjah, zaterdag ga ik kijken voor een andere motor (de gsx-r en gsx400x blijven ook nog), een 3e dus. Het is echt een beest >:)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:18:
[...]

Dat komt me bekend voor, dit is in Zwitserland of niet?

Ohjah, zaterdag ga ik kijken voor een andere motor (de gsx-r en gsx400x blijven ook nog), een 3e dus. Het is echt een beest >:)
Laat me raden de Suzuki GSX 1300 R (Hayabusa) ;)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15

empy

Rijdt rondjes

Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Dat sowieso, ik bedoelde meer specifieke aandachtspunten voor de F650GS :)
Dat niet echt, het Rotax blokje moet met een paar keer rondgaan gewoon aanslaan. Wat je eventueel in het starten nog mee kan nemen is dit.
De ECU stelt zichzelf bij als je de startknop ingedrukt houd als hij al loopt waardoor hij fatsoenlijk gaat lopen, anders willen ze nog wel eens onregelmatig gaan lopen.
Mocht je de bougie nog vervangen, neem dan een bougie met iridium kern. Deze zorgen er voor dat het blokje niet (meer) inhoud rond de 3500 toeren.

• Serotonine
  • Laatst online: 11-02 16:14
-tom-562 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:18:
[...]

Suzuki ViRus
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5231/7376312228_7f9eecc09c_z.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
empy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Dat niet echt, het Rotax blokje moet met een paar keer rondgaan gewoon aanslaan. Wat je eventueel in het starten nog mee kan nemen is dit.
De ECU stelt zichzelf bij als je de startknop ingedrukt houd als hij al loopt waardoor hij fatsoenlijk gaat lopen, anders willen ze nog wel eens onregelmatig gaan lopen.
Mocht je de bougie nog vervangen, neem dan een bougie met iridium kern. Deze zorgen er voor dat het blokje niet (meer) inhoud rond de 3500 toeren.
Ah, startknop even inhouden dus, dank :) Ik las inderdaad al iets over dat het blok 'mislukte' starts niet leuk vind. Iridium bougie zal ik er ook instoppen. Het is een <04 model, maar eentje nodig dus... Dat is nog wel te overzien qua kosten :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Laat me raden de Suzuki GSX 1300 R (Hayabusa) ;)
Nee, veel extremer! :*)
Dat zijn idd mooie brommers, alleen die dB-killers :'( 8)7

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
He, heeft Suzuki de GSR een nieuwe naam gegeven, of is het een geheel nieuw model?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
-tom-562 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:53:
[...]

Nee, veel extremer! :*)

[...]

Dat zijn idd mooie brommers, alleen die dB-killers :'( 8)7
MT-01, V-max? Andere 'powercruiser'? :+

• Serotonine
Is een custom model uit belgie. je koopt gewoon een GSXR en doet daar andere kappen en koplamp op.

veel extremer dan dit wordt het niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.priceit.in/wp-content/uploads/2010/10/Boss-Hoss-2

• aveenhuysen
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:54:
He, heeft Suzuki de GSR een nieuwe naam gegeven, of is het een geheel nieuw model?
Zo is ie veel mooier!!! Nog vlammen eruit en dan is ie af ;)

Afbeeldingslocatie: http://12oy.com/wp-content/uploads/2012/11/2013-Suzuki-Virus-1000-Grey-Side-View.jpg

• Serotonine
Of de andere kant op met veel extremer:
Yamaha TZR 250. 130kg 250cc 2takt brommer

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:54:
Suzuki Virus, op basis van een GSX-R750 (gekkenwerk eigenlijk :P mss nog wel extremer als een Z1000 ofzo), is idd een model gebouwd door de importeur.
Zo'n Taylormade uitlaat is echt vet. Jammer dat ze die niet maken voor mijn GSX-R600, anders had er zoiets onder gezeten.

Ohja, ik zal 't maar zeggen, ik ga kijken naar een (imitatie) Honda Dax, 125cc jongeuh :+

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
-tom-562 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Suzuki Virus, op basis van een GSX-R750 (gekkenwerk eigenlijk :P mss nog wel extremer als een Z1000 ofzo), is idd een model gebouwd door de importeur.
Zo'n Taylormade uitlaat is echt vet. Jammer dat ze die niet maken voor mijn GSX-R600, anders had er zoiets onder gezeten.
Voor zover ik weet (en ook kan vinden) is de Virus op basis van de GSX-R1000. Die foto van aveenhuysen laat het ook al zien, staat '1000' op de zijkant :)
Ohja, ik zal 't maar zeggen, ik ga kijken naar een (imitatie) Honda Dax, 125cc jongeuh :+
Dat is wel érg extreem, durf je dat wel aan? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 13-06-2013 11:11 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Ahzo, tof ding!

En voor de Dax, hier een mooi ervaringsverslag van een imitatie (Skyteam Dax) :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Voor zover ik weet (en ook kan vinden) is de Virus op basis van de GSX-R1000. Die foto van aveenhuysen laat het ook al zien, staat '1000' op de zijkant :)

[...]

Dat is wel érg extreem, durf je dat wel aan? :D
GSX-R1000 8)7 (ik had het plaatje niet goed bekeken), nog extremer als een B-king, kwa pk/gewicht verhouding

Ja, zo'n bamidax is wel ff een stapje extremer als m'n gixxer O-) Ik heb al ervaring met de 50cc uitvoering, heb 2 jaar zo'n ding gehad toen ik 18 was ofzo. Uiteraard komt er een dikke brulpijp onder, en zodra ik gewend aan het vermogen ben ( :+) komt er iets van een +160cc blok onder met heul veul PK's

Vaak bu'j te bang!

• Serotonine
Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Ahzo, tof ding!

En voor de Dax, hier een mooi ervaringsverslag van een imitatie (Skyteam Dax) :)
Ik moest ook meteen aan Hildo denken.
Het verhaal over zijn zelfbouw Harley is ook heerlijk leesvoer

Verwijderd

aveenhuysen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Zo is ie veel mooier!!! Nog vlammen eruit en dan is ie af ;)

[afbeelding]
VET,

al weer effe geleden dat ik Suz de moeite vond om aan te kijken.
maar GSXR1000 blok in iets toer vriendelijker frame, zo lang ze niet te veel gaan downtunen word dat ding echt heerlijk geschift!!!

en die uitlaat, prachtig stukje pijp...

-edit-
Neeeeeeuuuujjjj -O- is niet orgineel Suz? tijd om een petitie te starten dat Suzuki die Virus in productie moet nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 11:40 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
NielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:58:
Ik heb erover gelezen, onze motor is van 2001 en zou dat euvel niet moeten hebben (vanaf 1999?). Sowieso in de gaten houden, en ik zal het nog eens vragen bij de vorige eigenaar.
Iemand ervaring met MotoPort (o.a. Goes)?
Bij Motoport vraag ik me altijd af waarom ze nog bestaan. Ik ging er een keer naartoe voor een spanningsregelaar voor mn vorige motor. Nou meneer, dat kost 249,95 euro. Euhh okay... naar mn lokale onderdelen toko, was ik klaar voor vier tientjes. En dat was exact hetzelfde merk en type, niet dat het ene een officieel Honda onderdeel was en het andere aftermarket. Dat er een tientje verschil in de prijs zit snap ik nog wel, maar zo'n groot verschil. En zelfs de motoren zijn duur vergeleken met andere dealers, maar het zijn verder geen onaardige mensen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• aveenhuysen
  • Nu online
Deze had van mij wel in productie gemogen...

Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/photos/prototype-spy-concept/Honda-2004-NASa.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door aveenhuysen op 13-06-2013 14:20 ]

• Serotonine
Zoeen dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.tamparacing.com/forums/attachments/bike-tech/32486d1088974536-honda-nas-1312689-guibod.jpg

Vind het maar een vaag apparaat

[ Voor 11% gewijzigd door Serotonine op 13-06-2013 14:36 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 16:13

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:35:
[...]

VET,

al weer effe geleden dat ik Suz de moeite vond om aan te kijken.
maar GSXR1000 blok in iets toer vriendelijker frame, zo lang ze niet te veel gaan downtunen word dat ding echt heerlijk geschift!!!
B-King vind ik al een vette motor, de virus ook. Maar het lijkt mij een beetje onconfortabel worden op hogere snelheden. Ik kan me voorstellen dat het op een naked met 299 op de teller niet lang vol te houden is.

Asus Zenbook i7 256gb

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:06:
[...]

B-King vind ik al een vette motor, de virus ook. Maar het lijkt mij een beetje onconfortabel worden op hogere snelheden. Ik kan me voorstellen dat het op een naked met 299 op de teller niet lang vol te houden is.
Wel als je een echte vent bent natuurlijk :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:01
Serotonine schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:04:
Of de andere kant op met veel extremer:
Yamaha TZR 250. 130kg 250cc 2takt brommer
Ik vind 130 kilo eigenlijk nog wel aan het gewicht. Een 250cc GP racer had toch een minimumgewicht van 100 kilo?

Verwijderd

er is nog een behoorlijke stap tussen een 250 2takt straatmachine. en dat wat ze in 250gp gebruikte.

maar 46pk op 145 kilo nat is niet slecht hoor.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, dat is een GP racer. Een TZR 250 is gewoon een productiemotor :P

Vaak bu'j te bang!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is geen geen marktplaats. Je kan de link wel in je onderschrift zetten

[ Voor 85% gewijzigd door PWM op 14-06-2013 11:15 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Serotonine schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:25:
Zoeen dus.
[afbeelding]

Vind het maar een vaag apparaat
Die hebben ze mooi gejat.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/Lazareth%20Dokujya.%20Honda%20VTR1000%20%202.jpg

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
empy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:34:
Bummer, 3 weken geleden particulier mijn F650CS gekocht, zie ik net dat de voorvork lekt op de linkerpoot. Er zat wat pitting op de vork en blijkbaar heeft dat er voor gezorgt hij nu aan het lekken is. -O-
Iemand in regio Zoetermeer nog een zaak waar ik dat voor een fatsoenlijke prijs kan laten repareren?
http://www.jd-shocks.nl/ in Pijnakker

Iets verder weg is Hyperpro Alphen aan de Rijn, bij het distributie centerum van de Hoogvliet.

maar laat er meteen een Hyperpro veer in zetten als je het geld hebt :), en goede SKF Seals.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 10:09

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mooi dat ie em nog overeind hield :), weer een zorg minder :>

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:28

Aragornwj

Blerf

Gelukkig dat het ie het heeft gefilmd, de verzekering gelooft je nooit!

MEEHH!!!!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Mijn plasti dip bestelling is ook binnen: een emmer clear en uit Frankrijk is mijn potje witte pigment aangekomen, dus ik kan mijn eigen wit maken. Daarna een paar lagen zilver/wit pearl erover en dan zou het parelmoer moeten zijn. Hopelijk kan ik mijn spuitruimte komen weekend in gebruik gaan namen.

Ik ben erg benieuwd en ik zal wat foto's posten van hoe het gaat en het resultaat natuurlijk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:23
Ghostrider schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Wie rijdt er uberhaupt ooit 300 :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 18:38
martinusz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:59:
[...]

* z0rk0l knalt regelmatig de autobahn op om eerlijk te zijn en dan is 250+ geen rare uitzondering

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Ik woon 20km vanaf Duitsland en iets van 2x per jaar pak ik daar een stukje autobahn. Nou gaat mijn motor maar 263 op teller met mij er op. Als ie 300 zou gaan zou ik dat er ook wel mee rijden.

Die snelheden hier in NL zou ik nooit doen. Ben veel te bang om zonder rijbewijs te zitten.

Verwijderd

In het artikel dat wordt gequote: "why it is a 4 cylinder and not a triple" en de laatste zin: "ignore the internethype, it is not a triple!"...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Laatst nog dik overheen gegaan op Monza in een Ferrari..owacht, dat geldt niet... :+

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Ik lees al een tijdje mee in dit topic (en een paar keer gepost). Rijbewijs heb ik hopelijk zeer binnenkort, maar de motor is er wel al :D : een Bandit 600 uit 1999.

Een paar (klikbare) fotootjes:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/1_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/2_klein.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Prima ding als eerste motor. Goede keus :)

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 08:55
XBL schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:16:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic (en een paar keer gepost). Rijbewijs heb ik hopelijk zeer binnenkort, maar de motor is er wel al :D : een Bandit 600 uit 1999.

Een paar (klikbare) fotootjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
Inclusief cliche sleutelhanger ;)

Zadel lijkt wel van suede, of wat is het?

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
winkelwagen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:56:
[...]

haha die sleutelhanger gebruik ik ook voor me motor XD

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Wat ik bedoel is dat een GSX-R 1000 gemakkelijk 299 loopt, de virus is bijna gelijk aan de GSX-R. Dus dan is mijn redenering niet vreemd.

Het zal wel net zo eindigen als bij de B-King, iets downtunen overmogen. En daarbij minder topsnelheid.

Asus Zenbook i7 256gb

• XBL

XBL

winkelwagen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:56:

Die sleutelhanger zat aan m'n huissleutels, maar tis een lekker cliché, ja :).

Zadel is bekleed met alcantara. Heeft één van de vorige eigenaren erop gezet. Ben er zelf niet zo'n fan van, dus wellicht is dat één van de eerste projectjes. Aan de andere kant, je zit erop, dus lekker belangrijk hoe het eruit ziet ;). En volgens mijn zwager (die het ding proefgereden en naar huis gereden heeft) zit het ook nog eens heel relaxt (je schuift er niet op). Dus daar kom ik nog wel achter als ik eindelijk zelf mag sturen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, m'n bestelling uit UK en DE zijn binnen:

Uit UK een K&N luchtfilter.
Uit DE een oliefilter en m'n nieuwe zwarte Vanucci Estivo's plus set bretels om te voorkomen dat bij ongeluk m'n bouwvakkersdecollete over het asfalt scheurt ;)

Oftewel ik heb alles voor de grote beurt die m'n PC800 dringend nodig heeft. Nu daar tijd voor zien te vinden...

Sowieso goede week, 750km gereden door zon, regen, weer en wind. Gelijk ook de bretels uitgetest en iig geconstateerd dat combo bretels en riem geen goede is, de riem (specifieker de gesp) hindert me om ergonomisch beetje voorover te zitten. Volgende week ook 300km in de planning staan, dan doe ik het met bretels zonder riem. We zullen zien :)

Oslik blyat! Oslik!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Olie voor je K&N filter heb je al?

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
XBL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:01:
[...]

Die sleutelhanger zat aan m'n huissleutels, maar tis een lekker cliché, ja :).

Zadel is bekleed met alcantara. Heeft één van de vorige eigenaren erop gezet. Ben er zelf niet zo'n fan van, dus wellicht is dat één van de eerste projectjes. Aan de andere kant, je zit erop, dus lekker belangrijk hoe het eruit ziet ;). En volgens mijn zwager (die het ding proefgereden en naar huis gereden heeft) zit het ook nog eens heel relaxt (je schuift er niet op). Dus daar kom ik nog wel achter als ik eindelijk zelf mag sturen.
Een zadel waar je niet makkelijk over heen en weer schuift lijkt me persoonlijk juist vervelend, ik wil heen en weer kunnen bewegen :)

• empy

empy

Rijdt rondjes

joshje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:05:
[...]

haha die sleutelhanger gebruik ik ook voor me motor XD
En ik dacht altijd dat ik nog redelijk origineel was met die sleutelhanger :')

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
empy schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:47:
[...]

En ik dacht altijd dat ik nog redelijk origineel was met die sleutelhanger :')
Dropbox is geblockt hier dus ik zie de foto's niet, maar let me guess... Langwerpig "Remove before flight" - ding? :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ghostrider schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 01:04:
Olie voor je K&N filter heb je al?
Uhuh. En olie voor de motor ('gewoon' 10W40 - leve de PC800), versnellingsbakolie, cardanolie, vorkolie, remvloeistof, koelvloeistof, smering voor dingen die heet worden, dingen die vast moeten blijven zitten en voor generieke delen. Oh, en bougies. Volgens mij kom ik zo wel een eind ;)

Mooie was dat die K&N via eBay goedkoper was dan een generieke papieren weggooifilter. Nou, dan was keuze natuurlijk helemaal snel gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 14-06-2013 08:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:52:
[...]

Dropbox is geblockt hier dus ik zie de foto's niet, maar let me guess... Langwerpig "Remove before flight" - ding? :P
Ja :D

Vaak bu'j te bang!

• empy

empy

Rijdt rondjes

Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:52:
[...]

*Ding, ding, ding* U gaat door voor de kleurenkoelkast! :+

Bedankt trouwens voor de reacties over mijn voorvork, ik zit nog even in dubio of ik het via hyperpro laat doen (Redelijk kostbaar, maar wel oerdegelijk en bekend) of dat ik naar jd-shocks in pijnacker toe ga (Ziet er een stuk goedkoper uit, maar ik weet niet wat ik er van moet verwachten.)
Sowieso maar even de loonstrook afwachten, die zal ook voor een groot deel bepalen wat de keuze zal worden. :)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Die reactie:

Man! You really went out on a limb! Talk about a stick up! How did that even happen?? I'm stumped. If it wasn't fir the video, I don't think I wood be-leaf it. I'm glad you're oak-ay. It's not like you were even out aspen for trouble. I bet that hurt like a birch. You'll be lumbering around for a bit.

_/-\o_

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31:
[...]
Een zadel waar je niet makkelijk over heen en weer schuift lijkt me persoonlijk juist vervelend, ik wil heen en weer kunnen bewegen :)
Jij wilt daadwerkelijk naar voren schuiven als je remt en naar achteren als je gas geeft? Typisch... ;)

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
mphilipp schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Jij wilt daadwerkelijk naar voren schuiven als je remt en naar achteren als je gas geeft? Typisch... ;)
Je gebruikt je knieën toch omjezelf vast te zetten ? Typisch ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wel eens testgereden op motoren die druipen van de cockpitspray? Waar je bij stilstand niet eens fatsoenlijk op kan blijven zitten... Vreselijk....

Wise enough to play the fool

• DinX
  • Laatst online: 11-02 22:13

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31:
[...]

* DinX wil dat juist niet :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
'Minder' motor gerelateerd maar toch een goed vraagstuk:

Volgende week sollicitatie gesprek....
Dillema: Met de motor of niet? =/

Paar dagen terug ook op gesprek geweest elders, toen wel met de motor. Prima te doen maar ik wist vooraf dat het goed te doen was (Keurig vooraf melden, netjes vragen of ik gebruik mag maken van toilet - motor broek in tank tas, laarzen uitwisselen voor nette schoenen en gaan), nu is het een grote 'unknown' .... pfoe...

Iemand hier die ervaringen heeft met solliciteren en motor rijden? Not done? onhandig? Of juist wel doen? 't Staat wat minder 'professioneel' heb ik het idee maar aan de andere kant, wat zou het voor een zorg zijn met wat voor vervoer ik op kom dagen, zolang ik het maar serieus neem, toch?

Reden van mijn vragen: Auto is, nogal onhandig gepland, nu te garage voor een beurt + APK, en zeker niet op tijd klaar, OV is een hels karwei...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het verschilt per motortype denk ik :) Op een sportmotor wil ik inderdaad lekker heen en weer kunnen schuiven, vooral zijwaarts. Ik heb ook stompgrips op de tank van mijn GSX-R om mijn knieën tegenaan te kunnen zetten bij het remmen.

Op een allroad kan ik me idd voorstellen dat je liever wat steviger zit, maar die moet ik nog steeds eens proberen.

En je kunt overdrijven idd, spekgladde zadels met cockpitspray erop rijdt voor geen meter, ook op een sportfiets :P

Verwijderd

verschil tussen sportieve en toer rijders.

je kan niet lekker de bocht in hangen als je niet makkelijk over je zadel kan glijden om positie en lichaams gewicht te verplaatsen.

Vrije training is weer afgelopen
top 3 zit heeeeel dicht bij elkaar! met vervolgens een sprong naar 4de plek voor Rossi op .439 achterstand.

is natuurlijk maar training, we zullen zien wat er morgen gebeurd bij de Q

1 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 335.9 1'42.422
2 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 338.4 1'42.445 0.023 / 0.023
3 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 333.6 1'42.492 0.070 / 0.047
4 46 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 335.9 1'42.861 0.439 / 0.369

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@solliciteren, ik heb het zelf meermalen 'gewoon' op de motor gedaan. Broek en shirt gewoon onder het pak aan, nette schoenen (en enentueel jasje als je dat draagt) mee in de rugtas/koffer/tanktas. Op die manier kan omkleden desnoods even snel op de parkeerplaats.

Nooit klachten over gehad, maar ik werk dan ook niet in fucties waar je in 3delig grijs verwacht word.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sollicitatie op de motor heb ik ook gedaan ;) Een net pak onder een motorpak kan eenvoudig. Alleen jasje en schoenen even in de topkoffer gehad. Wat ik ook zou doen is altijd je motorjas meenemen, dan zien ze dat je met de motor bent en ik heb gemerkt dat ze dan toleranter zijn. Daarnaast heb je altijd een onderwerp om het gesprek casual mee te beginnen. Ik verbaas me altijd hoeveel mensen eigenlijk een motorrijbewijs hebben (maar niet gebruiken).

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Gewoon op je achterwiel binnen komen rijden, dan weten ze meteen wat voor een vlees ze in de kuip hebben. En natuurlijk je helm op houden tijdens het gesprek.

Afbeeldingslocatie: http://funnypicturesplus.com/wp-content/uploads/2013/06/funny-job-interview-meme-264x220.jpg

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Als jij uitdraagt dat dit jouw gekozen oplossing is voor het probleem dat je had (slecht ov, geen auto beschikbaar) dan toont dat toch alleen maar oplossingsvermogen. Iets wat geen slechte indruk achterlaat. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
Dank voor reacties! - LOL @ newbreed :P

3delig grijs zit er voor mij (gelukkig) niet in - maar ook dat is prima te doen op de motor. Directeur van hogeschool waar ik zat kwam standaard op zn ZX10 'smorgens met pak onder zn allweather pak. :)

Motor it is dus!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bij Mythbusters hebben ze aangetoond dat een smoking volledig kreukloos onder een drysuit vandaan kan komen na er een flinke tijd mee onderwater te hebben gezwommen (!!!)

Dus een textielen motorpak mag geen probleem zijn :)

Neem wel even de rust voor je na het gesprek weer op de motor stapt, sollicitaties/assessments kunnen best intensief zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel; dat is erg afhankelijk van het pak...

Sommige pakken kreuken nou eenmaal meer dan anderen. Zou me meer druk maken over het overhemd...

Dat gezegd hebbende; ik stap wel gewoon in de auto ;)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Beukerz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:24:
[...]
Je gebruikt je knieën toch omjezelf vast te zetten ? Typisch ;)
Nee, ik niet. Ik zit gewoon op die motor en mijn knieën sluiten wel aan op de tank, maar ik klem mezelf niet vast ofzo. Ook helemaal nergens voor nodig. Mijn leren broek heeft goede grip op het zadel. Ooit met een andere broek gereden en die gleed een beetje. Dat was best irritant.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:42:
verschil tussen sportieve en toer rijders.

je kan niet lekker de bocht in hangen als je niet makkelijk over je zadel kan glijden om positie en lichaams gewicht te verplaatsen.
Precies. Ik hoef er niet naast te hangen om dat bankstel de bocht om te krijgen :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je moet dan ook niet glijden over het zadel, maar even in de benen komen.

• Tankiej
Chakotay schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:45:
@solliciteren, ik heb het zelf meermalen 'gewoon' op de motor gedaan. Broek en shirt gewoon onder het pak aan, nette schoenen (en enentueel jasje als je dat draagt) mee in de rugtas/koffer/tanktas. Op die manier kan omkleden desnoods even snel op de parkeerplaats.

Nooit klachten over gehad, maar ik werk dan ook niet in fucties waar je in 3delig grijs verwacht word.
Ik ben ook een paar keer op de motor naar sollicitatiegesprekken geweest. Altijd alleen maar positieve opmerkingen over gehad, het ging dan bij mij wel om kantoorfuncties waarbij ze verwachten dat je in pak op komt dagen :)

Textiel motorpak, pantalon en overhemd eronder aan, schoenen en jasje los mee in de tas. Bij aankomst motor pak uittrekken, schoenen en jasje aan en klaar!
Eventueel nog even je haar goed doen voor de spiegel bij de toiletten :+

[ Voor 33% gewijzigd door Tankiej op 14-06-2013 14:17 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En ten minste twee minuten in de Wonder-Woman-pose staan

YouTube: Amy Cuddy: Your body language shapes who you are

• DinX
  • Laatst online: 11-02 22:13

DinX

Motormuis

:p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:35
M'n partner is ook een paar keer op acquisitiegesprek geweest op de motor met louter positieve reacties* en herkenbaarheid tot gevolg. Gewoon nette kleding onder het textielen pak / in de koffer mee :)

*moet je wel iets herkenbaars mee naar binnen nemen, bv motorjas omdat die niet in de koffer past

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 14-06-2013 14:33 ]

• Xoxol
  • Laatst online: 13:00
Dit dilemma heb ik nu ook. Ik ga dagelijks in pak naar mijn werk, maar ik was bang dat pak ging kreukelen.... Maar dat is dus niet zo. :) Vanaf maandag met de motor in pak en motorpak naar het werk!

V-Strom 650

Verwijderd

Rossi heeft zijn setup ook gevonden:

1 46 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 333.8 1'42.297
2 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 336.3 1'42.346 0.049 / 0.049
3 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 337.5 1'42.557 0.260 / 0.211
4 19 Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda 338.4 1'42.752 0.455 / 0.195
5 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 333.4 1'42.776 0.479 / 0.024

benieuwd naar de Q morgen!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Oeh, Rossi weer eens bovenaan. Nou nog bij de quali en vooral race...

Marquez lijkt wat rustiger aan te doen na zijn asfaltknuffelacties vorige race, ik ben benieuwd wanneer hij het vertrouwen terug krijgt :)

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:52

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Gisteren een rijles gehad waarbij ik ook een eind over de snelweg moest rijden. Met regen, harde wind en drukte niet echt een pretje, maar het ergste vond ik nog de niet passende helm die ik leen van de rijschool. Als je dan over je schouder kijkt, zit je helm gelijk een kwartslag gedraaid :/

Toch maar op zoek naar een eigen helm. Ik ben al eens wezen kijken bij Motoport Leek, maar toen alleen nog maar handschoenen gekocht. Aangezien een helm wel wat duurder is, en op internet de prijzen wel wat lager kunnen liggen, wilde ik deze bijvoorbeeld bij Hein Gericke online aanschaffen. Het passen wordt zo natuurlijk wel lastig.

Ik weet dat ik een niet echt rond :) hoofd heb, maar meer ovaal Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif. Na een zoekopdracht in dit topic, kwam ik tegen dat Schubert helmen deze pasvorm hebben. Klopt dit en zijn er meer merken/type met deze pasvorm? Of adviseren jullie altijd een helm in de winkel te kopen nadat je hebt kunnen passen?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
antonboonstra schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:26:
Ik weet dat ik een niet echt rond :) hoofd heb, maar meer ovaal [afbeelding]. Na een zoekopdracht in dit topic, kwam ik tegen dat Schubert helmen deze pasvorm hebben. Klopt dit en zijn er meer merken/type met deze pasvorm? Of adviseren jullie altijd een helm in de winkel te kopen nadat je hebt kunnen passen?
Een helm zou ik zelf toch echt gaan passen in een winkel met voldoende keus... Niets is zo niet-universeel als iemands hoofd :). En uiteraard, online is het goedkoper, maar dat kan je dan voor je vervolg helm doen (als je huidige versleten is en je overstapt naar een nieuwe van hetzelfde model :)).

Een paar handschoenen, broek en jas zou ik online kopen... Schoenen daarentegen zou ik weer offline kopen...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif _O-

Maar wat voor vorm je ook hebt, een onbekend model altijd eerst passen lijkt me het best mogelijke advies.

• Serotonine
Ik heb wel tig paar handschoenen gepast. De ene keer kwam ik er niet in, ander merk zelfde maat verzoop ik in. Weer andere sloot ie goed aan maar zodra ik mijn hand boog, zoals om een gashendel, irriteerde de naad aan de binnenkant aan mn vingers.
Handschoenen pas ik dus ook voordat ik ze koop.

Tuurlijk kan je eerst passen en vervolgens ergens goedkoper online bestellen. Zelf zou ik dat nooit doen. Stukje service (=passen) mag wat kosten.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh ik bedoelde eigenlijk een zelfde helm na x-jaar kopen zonder te passen. Maar wat jij zegt kan natuurlijk ook })

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:52

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Duidelijk. Dat wordt morgen dus even langs bij de Motoport. Bedankt voor de snelle reacties.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

antonboonstra schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:44:
Duidelijk. Dat wordt morgen dus even langs bij de Motoport. Bedankt voor de snelle reacties.
Ik weet uiteraard niet waar je ergens woont maar als je op redelijke afstand van Aachen woont dan zitten daar 4 érg grote moto zaken op een paar kilometer van elkaar met een groot assortiment (zijn ook webshops, echter hebben ze daar allemaal een groot filiaal) welke tegen webprijzen verkopen.
  • FC-Moto
  • Hein Gericke
  • Louis
  • Polo

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• XBL

XBL

Ik ga voor m'n spulletjes meestal naar motozoom Amsterdam. Die jongens zijn met veel producten niet veel duurder dan webshops (zijn ook zo begonnen) en heel relaxt. En je kan je crap dus passen in hun winkel, mocht het kleurtje er niet zijn, dan bestel je die vervolgens gewoon bij hun online. Ze hebben ook winkels in Apeldoorn en Utrecht. Is allemaal dezelfde zaak (geen franchise), al ben ik daar verder niet geweest. Geen idee of één van die drie winkels beetje bereikbaar is voor jou.

Zoals anderen zeggen... helm moet echt goed zitten. Ik had er eentje op het oog online, zag er prima uit. Maar na het passen in de winkel zat-ie echt heel slecht (totaal niet de vorm van mijn hoofd). Dan had ik het ding weer terug moeten sturen en weer een nieuwe moeten bestellen... tegen de tijd dat je de goede hebt ben je meer kwijt aan de verzendkosten (heen en terug) dan het voordeeltje ten opzicht van een fysieke winkel ;).
Pagina: 1 ... 480 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.