"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Heb zelf een bandit, maar dan uit 2005.Pazzi schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Ik heb een blok met carburateur. Ik heb echter geen reservekraantje, in ieder geval nooit kunnen vinden. In de manual staat er ook niets over. Volgens het boekje is de totale tankinhoud, inclusief reserve, 20 liter ipv de 19 die ik dacht te hebben.
Een reservetank van 3 liter klinkt wel geloofwaardig. Jouw verhaal over een probleem bij de overgang naar de reservetank klinkt dus logisch. Volgende keer dus iets eerder tanken
Hoeveel km doe jij op een tank?
Metertje gaat bij mij na ongeveer 100 km 1 blokje af. Dan na 50km weer een blokje, en dan rond 250 km begint ie al zenuwachtig te knipperen. Dan zoek ik altijd maar snel een tankstation op.
Zodra de meter begint aan het laatste streepje (en dus het pomptekentje gaat knipperen), plan ik een tankbeurt in. Ik doe woon-werk met de Bandit, dus meestal is dat op terugweg of de volgende dag op de heenweg. Meestal heb ik dan iets van 250 km gereden en gaat er ongeveer 15 liter in. Overigens is er nog een stap in de benzinemeter: na verloop van tijd gaat ook het laatste streepje knipperen.
Van het weekend ben ik dus doorgereden omdat ik graag naar huis wilde (het was wat later geworden dan gepland). Uiteindelijk heb ik 335 km gereden op die laatste tank.
[ Voor 6% gewijzigd door Pazzi op 10-06-2013 13:06 ]
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
En het eerst blokje van de je brandstof gaat er langzamer af dan de rest ;-)
Ik tankte meestal op 300km. Viel mij ook al op dat de brandstof vanaf het 2de streepje sneller ging volgens de indicator.. vrij onnauwkeurig systeem op een of andere manier.
* DarkChylde kijkt altijd naar de dagteller
Het scheelt als je woon-werk verkeer doet. Ik heb dat ook een tijd gedaan met mijn VFR, en wilde niet élke dag tanken. Je gaat dan heel goed het gedrag van de benzinemeter (bij mij gewoon een analoge teller) in combinatie met de tripteller herkennen. Op een gegeven moment wist ik dus ook dat ik op het moment dat het rode lampje gaat branden, ik nog rustig 75km kan rijden.Serotonine schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:10:
Toch nog 80km rijden met een knipperend tekentje.... Dat red ik echt niet. Zodra ie gaat knipperen blijft dat mn aandacht trekken en rijd ik ook niet lekker meer. Wel goed om te weten dat zodra ie gaat knipperen ik nog voldoende sap heb.
Dat is een hele geruststelling, al reed ik laatst toch niet helemaal lekker rond toen ik op 250km van huis vertrok met een ritje van 95km voor de boeg. Uiteindelijk heb ik op 320km getankt, en toen bleek er net geen 20L in te kunnen (van de 21). Ik had dus nog 'makkelijk' die laatste 15 km door kunnen rijden
In de winter is het kouder en lijkt de motor onrustiger te lopen. Zomers wil mijn terugweg regelmatig langer zijn dan mijn km-vergoeding, en 's ochtends rijd ik wat meer hoger in de toeren dan 's middags. Over het algemeen begint het symbooltje te knipperen bij 250km. Omdat ik een keer een end moest lopen met een lege tank (vorige motor, zomer, vol in pak), ben ik een beetje panisch voor een lege tank. Dus werd het altijd zsm tanken.
Maarja, als je weet hoe ver je haalt is dat geen probleem. 275km is me altijd gelukt, dus zorg ik ervoor dat ik tegen 270km (of als ik de dag erop 's morgens vroeg zodanig wil gaan rijden dat ik over de 270km kom) ga tanken.
Ben benieuwd of m'n verbruik significant omlaag gaat na grote beurt, zo ja moet ik'm weer een keer droog laten vallen onderweg om absolute limiet te vinden.
* dion_b gaat deze keer zorgen voor litertje benzine in kofferbak om te voorkomen dat hij weer 280kg moet duwen tot dichtstbijzijndste tankstation
Oslik blyat! Oslik!
Dat wil ik ook nog eens een keer doen, kijken hoeveel km ik echt kan halen met m'n SV. Dus litertje benzine mee en doorrijden totdat ie uitvaltdion_b schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:12:
Verschilt idd sterk per motor. Bij mij kan ik nog 150km (van de 280) rijden als rood lampje gaat branden. Known issue met PC800 dat hij voor de helft nul aangeeft
Maarja, als je weet hoe ver je haalt is dat geen probleem. 275km is me altijd gelukt, dus zorg ik ervoor dat ik tegen 270km (of als ik de dag erop 's morgens vroeg zodanig wil gaan rijden dat ik over de 270km kom) ga tanken.
Ben benieuwd of m'n verbruik significant omlaag gaat na grote beurt, zo ja moet ik'm weer een keer droog laten vallen onderweg om absolute limiet te vinden.
* dion_b gaat deze keer zorgen voor litertje benzine in kofferbak om te voorkomen dat hij weer 280kg moet duwen tot dichtstbijzijndste tankstation
Meestal tank ik als de dagteller tussen de 220 en 250km staat, maar vaak knippert het lampje dan nog niet eens. Ik zou de 300km kunnen halen, op papier. Ik rijd gemiddeld 1:20 en het is een 16 liter tank
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als ik nou koffers ofzo had dan zou ik dat ook wel doen. Het vakje onder mn duoseat is al vol (db-killers + liter fles olie). Ik kom liever zonder benzine te staan dan zonder oliePhyxion schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:13:
Ik heb al tijden een litertje benzine mee op de motor, één keer 10 kilometer moeten duwen op de snelweg, nooit weer
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 10-06-2013 15:19 ]
Ik had mazzel dat het op 50m van huis gebeurde. Op de N2 (autoweg) was het iets vervelender geweest
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Vind het wel irritant om in de reserve te rijden omdat m'n 5L lampje gaat branden voordat de meter in het rood is en ik niet weet welke ik aan moet houden. Het 5L lampje houdt in dat ik normaal gesproken nog zeker 80KM moet kunnen rijden, maarja, wat nou als dat niet zo is
Vond het daarom ook wel chill om in Noorwegen een GPS mee te hebben zodat je weet waar een tankstation zit. Wel zorgen dat je kaart een beetje up to date is natuurlijk. En ook dan nog speling hebben mocht het zo zijn dat hij onbemand is en je CC/Maestro net niet blijkt te werken daar.
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 10-06-2013 16:03 ]
Niets is spannender dan met een knipperend benzine lampje aankomen op een terrein dat ooit een benzine station was.[b]MailMan schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:02:[/b
Vond het daarom ook wel chill om in Noorwegen een GPS mee te hebben zodat je weet waar een tankstation zit. Wel zorgen dat je kaart een beetje up to date is natuurlijk. En ook dan nog speling hebben mocht het zo zijn dat hij onbemand is en je CC/Maestro net niet blijkt te werken daar.
Och, tweede keer dat het me met deze motor overkwam was op de A10 in de spits. Gewoon koppeling in, richtingaanwijzer naar rechts en afzakken die hap. Zolang er een vluchtstrook is, no problem. Gelukkig gebeurde het bij afrit S115, met binnen 250m een tankstationRukapul schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:20:
Ik heb het eerder dit jaar een keer ervaren. Het kwam telkens net niet uit om te tanken bij woon/werk en op een moment had ik in m'n hoofd zitten dat ook de rode rand nog wel zou gaan knipperen (don't ask)... dus niet.
Ik had mazzel dat het op 50m van huis gebeurde. Op de N2 (autoweg) was het iets vervelender geweest
Kilometertje verderop en ik zou groter probleem hebben gehad, dan zou ik in de Zeeburgertunnel vastgezeten hebben
Al is ook daar gelijk na afrit S114 een tankstation, als ik hem tenminste de tunnel uitgeduwd had gekregen zonder platgereden te zijn
Oslik blyat! Oslik!
Zondag een ritje gemaakt met de gopro hero 3
Pak, laarzen, helm kunnen we gebruiken van de rijschool.
Binnenkort kijken wat we daarvan gaan aanschaffen.
[ Voor 23% gewijzigd door NielsNL op 10-06-2013 17:29 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Als je het toch wilt kopen, ik zou liever in eigen kleding rondrijdenNielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:27:
Ik ga binnenkort met vrouwlief samen lessen. En omdat ze niet kon wachten alvast een motortje aangeschaft...
Waarom zou je meteen kleding kopen als je ook een paar lessen lang in een lekkere natte zompige fluthelm die op je kop stuitert en wiebelt rond mag rijden! Lekker die handschoentjes aan van je voorganger die helaas nogal zenuwachtig was en dus plots zweethandjes kreeg, de hele les lang!NielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:51:
Ik moet me nog even verdiepen in wat er allemaal is... Leer, textiel, zomer, all weather enz... Na een paar lessen gaan we eens een goede zaak bezoeken.
Echt, als je het toch aan gaat schaffen, en je hebt al een motor, doe het dan meteen voor je eerste les! Maakt het lessen een stuk leuker, en misschien zelfs leerzamer in het begin. En je hebt meteen +2 respect van je instructeur, want die ziet hoofdschuddend ook genoeg volk voorbij komen die later alleen met een jethelm door de stad heen scheuren en nooit enig stuk beschermende kleding aan zal schaffen
En leer is misschien wat onwennig tijdens het lessen, maar dan heb je het al mooi ingedragen voor als je gaat posen met je Thunderace
[ Voor 9% gewijzigd door Marc Rademaker op 10-06-2013 18:02 ]
Leuke motor, staat wel bekend om olieverbruik. Dit weekend kwam ik nog iemand tegen die elke 1000km 2 liter olie moest bijvullen met jouw type motorNielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:27:
Ik ga binnenkort met vrouwlief samen lessen. En omdat ze niet kon wachten alvast een motortje aangeschaft...
Iets met cylinders die ovaal zijn.
Asus Zenbook i7 256gb
Iemand ervaring met MotoPort (o.a. Goes)?
Motoport is een franchise, de kwaliteit/service verschilt heel erg per Motoport zaak. Je kan het beste even een site als http://www.baatsen.com/dealerinfo.php checken voor ervaringenNielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:58:
Ik heb erover gelezen, onze motor is van 2001 en zou dat euvel niet moeten hebben (vanaf 1999?). Sowieso in de gaten houden, en ik zal het nog eens vragen bij de vorige eigenaar.
Iemand ervaring met MotoPort (o.a. Goes)?
en dat in Albanië waar je je afvraagt of ze eigenlijk wel benzine verkopen_Apache_ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:21:
[...]
Niets is spannender dan met een knipperend benzine lampje aankomen op een terrein dat ooit een benzine station was.
Ik rijd 60Km enkele reis en mijn tank haalt ongeveer 320Km dus ik moet om de 5 ritjes tanken.. maar soms probeer ik er een extra ritje uit te halen want de reserve is best ruim volgens mij..DinX schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:54:
* DinX tankt om de andere dag. Dan zit ie net niet op reserve. Ik haal minstens 55km op reserve (close call deze zomer in Frankrijk). Is om en bij de 280km voor hij begint te knipperen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bij mij is woon-werk 95km enkele reis, dus toen ik dat vaak op de motor deed tankte ik om de anderhalve dag. Dat scheelt toch twee keer bij de pomp staan per week tov elke dag tanken. Met woon-werk bedoelde ik inderaad vrij regelmatig. zoals ik al aangaf ben ik nu al veel minder geneigd om door te rijden op een rood lampje, omdat ik nu veel minder rijd, en de ritjes die ik rijd zijn minder voorspelbaar. De ene keer is het lekker doorhalen, veel gas/rem/bochtjes, de volgende keer is het 50 km snelweg en daarna 80km-weg. Het verbruik is bij die twee nogal verschillend. Ik gok er dus niet meer op dat ik nog wel genoeg heb als ik net wat rare ritjes achter de rug hebSerotonine schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:00:
Oh ik doe ook woon-werk, hoor. Maar dat is alles behalve regelmaat.
In de winter is het kouder en lijkt de motor onrustiger te lopen. Zomers wil mijn terugweg regelmatig langer zijn dan mijn km-vergoeding, en 's ochtends rijd ik wat meer hoger in de toeren dan 's middags. Over het algemeen begint het symbooltje te knipperen bij 250km. Omdat ik een keer een end moest lopen met een lege tank (vorige motor, zomer, vol in pak), ben ik een beetje panisch voor een lege tank. Dus werd het altijd zsm tanken.
Ha, hier een oud HulstenaarNielsNL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:10:
Goed punt Marc, iemand een goed adresje in omgeving Middelburg? Ik woon in Hulst, en daar is, even als in Terneuzen weinig te vinden.
In Breda heb je de motorkleding outlet, let wel goed op want niet alles is even goedkoop. Maar er zit wel echt cheap ass prima spul tussen.
Anders zou ik zeker Motoport Breda willen aanraden. Prima winkel, personeel op de oma (wil alleen verkopen) na helpt goed
Zit te kijken naar een fatsoenlijke tas waar wat redelijk in kan (minimaal 40L) voor 9 dagen Dolomieten medio juli (hiervoor zijn tips ook welkom (hotel, welke passen, andere aanraders)):
Zag de SW-Motech Cargobag

Is zo'n 50 liter en redelijk compact/knus om de buddy heen volgens het plaatje, dus dat zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Misschien moet je die plug onderaan je blok er weer in doen, scheelt in het olieverbruikTankiej schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:15:
[...]
Als ik nou koffers ofzo had dan zou ik dat ook wel doen. Het vakje onder mn duoseat is al vol (db-killers + liter fles olie). Ik kom liever zonder benzine te staan dan zonder olie
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
mphilipp schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:22:
[...]
Misschien moet je die plug onderaan je blok er weer in doen, scheelt in het olieverbruik
Hij verbruikt niet veel olie, heb nu een half litertje bijgevuld op +/- 6500km. Maar ik heb slechte ervaringen met een GS500 die ik hiervoor had, dus ik heb nu altijd olie bij me
Daar staan ook vaak alleen maar de negatieve verhalen op. Mensen met een goede ervaring nemen vaak de moeite niet om er wat over te schrijven. T geeft natuurlijk wel een klein beetje een indruk.Tankiej schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:06:
[...]
Motoport is een franchise, de kwaliteit/service verschilt heel erg per Motoport zaak. Je kan het beste even een site als http://www.baatsen.com/dealerinfo.php checken voor ervaringen
Dat is echt een geweldige tas. Als er weinig in zit, wordt die mooi klein door de elastieken die bovenop zitten en neemt mooi de vorm van je kontje aan als je hem vast zet!'Yellowneck schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:45:
Hier toevallig mensen ervaringen met tailbags voor relatief smalle kontjes?
Zit te kijken naar een fatsoenlijke tas waar wat redelijk in kan (minimaal 40L) voor 9 dagen Dolomieten medio juli (hiervoor zijn tips ook welkom (hotel, welke passen, andere aanraders)):
Zag de SW-Motech Cargobag
[afbeelding]
Is zo'n 50 liter en redelijk compact/knus om de buddy heen volgens het plaatje, dus dat zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Andere optie is de racepack of speedpack. Volgens mij is de speedpack in een wide en in een small leverbaar. De racepack is sowieso bedoeld voor smalle motoren. Zijn wel een stuk lomper dan de cargo
No signature required.
Het frappante is wel, dat het slot niet open gebroken is, maar gewoon weer op slot zat, en ze de rest (2 motoren, en nog wat fietsen en brommers) wel hebben laten staan
Vaak bu'j te bang!
Dat is zuur-tom-562 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:14:
Godver, ik krijg net een belletje van een huisgenoot, ze hebben z'n Honda Monkey uit de garagebox gejat, mijn motoren staan daar ookMijn GSX-R is voor diefstal verzekerd en staat met een ART4 slot vast, en nog een schijfremslot + een kettingslot. Ik ga dalijk toch maar ff een grondanker bestellen en een extra slot, om m'n motoren aan elkaar vast te knopen.
Het frappante is wel, dat het slot niet open gebroken is, maar gewoon weer op slot zat, en ze de rest (2 motoren, en nog wat fietsen en brommers) wel hebben laten staan
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
100 miljoenmiljard sloten hebben weinig nut als ze de garagedeur achter zich dicht doen en vrolijk gaan zitten knutselen. Zou persoonlijk voor iets als een ip-cam gaan, of iets dergelijks, als je maar een foto krijgt. Weet niet of je daar wifi hebt hoor, maar er zijn vast meer oplossing, iets goedkoops icm 3g of zo?-tom-562 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:14:
Godver, ik krijg net een belletje van een huisgenoot, ze hebben z'n Honda Monkey uit de garagebox gejat, mijn motoren staan daar ookMijn GSX-R is voor diefstal verzekerd en staat met een ART4 slot vast, en nog een schijfremslot + een kettingslot. Ik ga dalijk toch maar ff een grondanker bestellen en een extra slot, om m'n motoren aan elkaar vast te knopen.
Camera is leuk als in: je hebt een gezicht erop, maar ze stelen het alsnog rustig.Marc Rademaker schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11:
[...]
100 miljoenmiljard sloten hebben weinig nut als ze de garagedeur achter zich dicht doen en vrolijk gaan zitten knutselen. Zou persoonlijk voor iets als een ip-cam gaan, of iets dergelijks, als je maar een foto krijgt. Weet niet of je daar wifi hebt hoor, maar er zijn vast meer oplossing, iets goedkoops icm 3g of zo?
Ik weet niet, zo bijzonder is die Monkey nou ook weer niet, vandaar dat ik het zo raar vind. Het is in Ede gebeurd, en in Ede zitten vrij veel 4-takt hobbyisten, waarvan ik er een hoop (in)direct ken, dus dat wereldje is erg klein.Chakotay schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Dat is zuurKlinkt als tijd om asap het slot van de garagebox te vervangen... Die Monkey zal op 'op bestelling' gejat zijn, aangezien ze van de rest af zijn gebleven?
Ik heb geen stroom in de garagebox... En als ik dat had, had ik 230V op de motor o.i.d. gezetMarc Rademaker schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11:
[...]
100 miljoenmiljard sloten hebben weinig nut als ze de garagedeur achter zich dicht doen en vrolijk gaan zitten knutselen. Zou persoonlijk voor iets als een ip-cam gaan, of iets dergelijks, als je maar een foto krijgt. Weet niet of je daar wifi hebt hoor, maar er zijn vast meer oplossing, iets goedkoops icm 3g of zo?
Vanavond ga ik de motor weer iig in de flat binnen zetten (op 13 hoog), dan idd ASAP het slot vervangen. Heb net ook maar meteen een ART 5 slot besteld met een ART 4 grondanker
Vaak bu'j te bang!
Ik heb er ter test even een verroest belletje in gedaan en een verchroomde fietsbel:
De eerste 3 dagen gebeurde er niets, tot ineens:

Even gekeken en duidelijk is te zien dat de binnenkant van het belletje al voor de helft ontroest is:

Wel grappig spul dus
Laat het er tot eind van de week even in liggen omdat de andere (verchroomde) bel nog niet veel verbetering laat zien.
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 11-06-2013 15:14 ]
Je kan natuurlijk ook overdrijven.MailMan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:08:
...Daarnaast is het ook nog eens biologisch afbreekbaar en kan je het dus gewoon in je tuin dumpen of door de gootsteen...
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
http://www.yamaha-motor.e...motorcycles/mt/mt-09.aspx
Vaak bu'j te bang!
Net dit filmpje bekeken:-tom-562 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:14:
BTW, iemand de nieuwe Yamaha al gezien? De MT-09? Yamaha's antwoord op de street/speed triple!
http://www.yamaha-motor.e...motorcycles/mt/mt-09.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=Lcj5b7pfdyc
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Ja dat...Phyxion schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:32:
[...]
Camera is leuk als in: je hebt een gezicht erop, maar ze stelen het alsnog rustig.
Bij ons in de flat. Vol in de camera een deur openbreken. Ja.. dat ding wordt toch niet 24/7 gemonitord idd. Je kan alleen aangifte doen met beelden erbij. Zal die lui jeuken...
UNOX: The worst operating system
Daarom ook een ip-cam. Komop, dit is toch tweakers? Een ding van drie tientjes kun je al emails of sms-jes laten versturen op het moment dat er beweging is. Dan kun je de politie bellen, of er zelf heen gaan, wat de voorkeur heeft en dan kun je ze op heterdaad betrappen...Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Ja dat...
Bij ons in de flat. Vol in de camera een deur openbreken. Ja.. dat ding wordt toch niet 24/7 gemonitord idd. Je kan alleen aangifte doen met beelden erbij. Zal die lui jeuken...
@Marc,
ik heb geen stroom daar, en om 24/7 een aggegraat te laten lopen is ook weer zoiets
Vaak bu'j te bang!

http://www.meeting-manager.nl/1314
Ok nvm, 21e kan ik ook niet. Even vergetenExigence schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:14:
Ik breng hem voor de laatste keer nog even onder de aandacht. Het lijkt er op dat het 21 juli wordtAanstaande donderdagavond zet ik een datum vast
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 11-06-2013 20:04 ]
21 juli staat in de agendaExigence schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:14:
Ik breng hem voor de laatste keer nog even onder de aandacht. Het lijkt er op dat het 21 juli wordtAanstaande donderdagavond zet ik een datum vast
[afbeelding]
Van :
http://advrider.com/forum...ead.php?t=834987&page=239
After Chara there are a lot of rail road bridges going East We crossed one after another. Some small and some big. We soon decided that we couldn't stop and walk every bridge. It would take ages. In the beginning we stopped and looked very carefully. Then rode over.

Then after a while we just checked our mirrors and went for it. Here Steve and I have crossed and we hear the train coming. Erik didn't

Erik after the crossing He just got off...

Then things went pear shaped For the record; there is room between a bike and a train in these small booths. We know...

Asus Zenbook i7 256gb
Gisteren kwamen drie zakjes poeder uit de VS binnen voor mijn plasti dip experiment:

Er is ook nog een pot wit pigment (titanium white) poeder uit Frankrijk onderweg omdat ik besloten heb niet te wachten tot ze eindelijk weer eens voorraad hebben bij plasidip.nl. De clear plasti dip hebben ze wel, dus heb ik die besteld en meng ik mijn eigen kleur wel. Heb ik meteen betere dekking. Als je nl een pot witte pd wilt spuiten, moet je 'm 1:1 met pd thinner verdunnen. Daardoor dekt ie minder (er zit pigment in voor 1 gallon, dus in 2 gallon is dat dunner).
Het worden dus een paar basislagen wit en dan die white pearl toestand er overheen. Dan wil ik accenten aanbrengen met dat blue pearl. Ik denk dat ik meteen mijn helm meepak, heb ik ook nog een unieke helm. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
Als jullie niets meer horen is het mislukt
edit:
ik denk erover om dit spul op de kwetsbare plaatsen op de tank te doen: Ventureshield Dat plasti dip kan niet zo goed tegen constant schuren, dus lijkt het me een goed idee om met deze folie de boel te beschermen.
[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 11-06-2013 21:58 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vaak bu'j te bang!
4 Rollen van dat spul vallen binnenkort op de deurmat.Ricepuppet schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:40:
[...]
Ik was ook al heel lang op zoek naar een fluo gele helm. Of de prijzen zijn ontzettend hoog, alles is uitverkocht, of de opties die de fluo helmen hadden waren te min.
Als er maar enig licht op schijnt, krijg je dit effect. Ik heb de stickers zelf uitgeknipt en rondom de helm geplakt en ook dezelfde safety stripes, aan de achterkant van mijn motor gezet. Werkt ideaal, ik had een collega die met zijn autolicht erop scheen en haast verblind werd
P.s.: een rol van dit reflecterend spul kost nog geen 3-4 euro.
@Tom:
Gave huisgenoten
Wel foto's maken van je grond anker als je em eenmaal vast heb zitten! Ben benieuwd hoe je dat oplost. Aangaande een vermistte Virago 6 huizen verderop zit ik nu ook na te denken over een grond anker maar wil eigenlijk niet weer hetzelfde doen als bij mijn vorige huis..
Virago stond voor meneer zijn huis aan ketting en schijfremslot en Poef, alles inclusief verdwenen, op de ketting slot na die op slot is terug gevonden in de tuin van de buurman.
Meneer de eigenaar maakt zich niet heel druk - Virago heeft een GPS tracker die het schijnbaar nog gewoon deed - politie heeft die informatie inmiddels ook.
[ Voor 28% gewijzigd door GenjiBlade op 12-06-2013 08:50 ]
zou je dit wel doen op je helm?mphilipp schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:56:
Goed te doen toch?
Gisteren kwamen drie zakjes poeder uit de VS binnen voor mijn plasti dip experiment:
[afbeelding]
Er is ook nog een pot wit pigment (titanium white) poeder uit Frankrijk onderweg omdat ik besloten heb niet te wachten tot ze eindelijk weer eens voorraad hebben bij plasidip.nl. De clear plasti dip hebben ze wel, dus heb ik die besteld en meng ik mijn eigen kleur wel. Heb ik meteen betere dekking. Als je nl een pot witte pd wilt spuiten, moet je 'm 1:1 met pd thinner verdunnen. Daardoor dekt ie minder (er zit pigment in voor 1 gallon, dus in 2 gallon is dat dunner).
Het worden dus een paar basislagen wit en dan die white pearl toestand er overheen. Dan wil ik accenten aanbrengen met dat blue pearl. Ik denk dat ik meteen mijn helm meepak, heb ik ook nog een unieke helm. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
Als jullie niets meer horen is het mislukt
edit:
ik denk erover om dit spul op de kwetsbare plaatsen op de tank te doen: Ventureshield Dat plasti dip kan niet zo goed tegen constant schuren, dus lijkt het me een goed idee om met deze folie de boel te beschermen.
de spanning die op je buitenschaal zit word er wel door aangetast, doordat de zon er op schijnt zal dei spanning nu anders verlopen omdat de plastidip een deel beter beschermd.
m.a.w. ik zou het niet doen als je hoofd je lief is.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ja, foto's ga ik sowieso maken (voor de verzekering). Sowieso heb ik voor mijn verzekering maar een ART 4 slot nodig, wat ik nu al heb, dus in principe is dat al genoeg (alhoewel, dat slot kreeg ik bij m'n motor, met alle sleutels erbij, maar geen aankoopnota, dus theoretisch zouden sommige verzekeringen daar moeilijk over kunnen doen). Nu heb ik een ART 5 slot, ART 4 slot en een ART 4 grondanker.GenjiBlade schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:43:
[...]
4 Rollen van dat spul vallen binnenkort op de deurmat.Thanks!
@Tom:
Gave huisgenoten
Wel foto's maken van je grond anker als je em eenmaal vast heb zitten! Ben benieuwd hoe je dat oplost. Aangaande een vermistte Virago 6 huizen verderop zit ik nu ook na te denken over een grond anker maar wil eigenlijk niet weer hetzelfde doen als bij mijn vorige huis..
Virago stond voor meneer zijn huis aan ketting en schijfremslot en Poef, alles inclusief verdwenen, op de ketting slot na die op slot is terug gevonden in de tuin van de buurman.
Meneer de eigenaar maakt zich niet heel druk - Virago heeft een GPS tracker die het schijnbaar nog gewoon deed - politie heeft die informatie inmiddels ook.
Vaak bu'j te bang!
http://www.vier.be/loseasyriders
Dit voorjaar trekken boezemvrienden en bikers Arnoud Raskin en Paul Van Rooy door de mooiste landschappen van Zuid-Amerika!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik gebruik altijd een lantaarnpaal als grondanker... zijn die ook ART4 goedgekeurd?-tom-562 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:
[...]
Ja, foto's ga ik sowieso maken (voor de verzekering). Sowieso heb ik voor mijn verzekering maar een ART 4 slot nodig, wat ik nu al heb, dus in principe is dat al genoeg (alhoewel, dat slot kreeg ik bij m'n motor, met alle sleutels erbij, maar geen aankoopnota, dus theoretisch zouden sommige verzekeringen daar moeilijk over kunnen doen). Nu heb ik een ART 5 slot, ART 4 slot en een ART 4 grondanker.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Echt, je krijgt er geen spijt van. Ik ben nog nooit zo opvallend geweest tijdens schemering/avonduren.GenjiBlade schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:43:
[...]4 Rollen van dat spul vallen binnenkort op de deurmat.Thanks!
B.t.w; waarom zoveel rollen?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Omdat t helemaal niks kost en ik waarschijnlijk wel wat meer zal doen dan alleen mijn helm.Ricepuppet schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:52:
[...]
Echt, je krijgt er geen spijt van. Ik ben nog nooit zo opvallend geweest tijdens schemering/avonduren.
B.t.w; waarom zoveel rollen?
Zie op verschillende sites een RVS downpipe met collector vanaf 170 pond
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 12-06-2013 10:42 ]
Die past niet in m'n garageboxJanPedaal schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:38:
[...]
Ik gebruik altijd een lantaarnpaal als grondanker... zijn die ook ART4 goedgekeurd?
Vaak bu'j te bang!
Ik denk wel ART-7, want er is goede verlichting bij en het is door de overheid betaald dus het moet wel goed zijn (*kuch*), en als ze de paal omzagen hoef je niet eens zelf een nieuwe paal te betalen.JanPedaal schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:38:
[...]
Ik gebruik altijd een lantaarnpaal als grondanker... zijn die ook ART4 goedgekeurd?
https://freight.associates
Heb dit topic een tijdje niet in de gaten gehouden maar heb wel interesse om mee te rijden. Zal even in m'n vriendengroep vragen (ook Tweakers) wie er ook zin hebben.Exigence schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:14:
[afbeelding]
Neem aan dat er eventueel nog wel plek voor een paar man is?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Monteur zojuist gesproken. 'Nee, meneer, lek wil ik hem niet noemen, eerder compleet verrot. Hij is op 6 plaatsen lek '_Apache_ schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:13:
Zie op verschillende sites een RVS downpipe met collector vanaf 170 pond, zal eens bellen dat ze dat maar moeten doen.
RVS Downpipes en collector set is besteld.
[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 12-06-2013 12:02 ]
Plasti dip is een rubber coating en die blijft altijd flexibel. Er komt dus geen keiharde fixerende laag omheen. De helm kan dus gewoon uitzetten als ie dat wil. De plasti dip houdt dat niet tegen. Anders zou je ook problemen krijgen op andere onderdelen waarop het toegepast wordt.talin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:49:
[...]
zou je dit wel doen op je helm?
de spanning die op je buitenschaal zit word er wel door aangetast, doordat de zon er op schijnt zal dei spanning nu anders verlopen omdat de plastidip een deel beter beschermd.
m.a.w. ik zou het niet doen als je hoofd je lief is.
Nee, ik verwacht daar dus geen problemen mee.
I second this questionMevius schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:21:
[...]
Heb dit topic een tijdje niet in de gaten gehouden maar heb wel interesse om mee te rijden. Zal even in m'n vriendengroep vragen (ook Tweakers) wie er ook zin hebben.
Neem aan dat er eventueel nog wel plek voor een paar man is?
Zo goedkoop?_Apache_ schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:13:
Hmm, uitlaat is toch wel even iets lekker als ik dacht. Rechts zit een gat van 3-4mm. Verwacht eerlijk gezegd dat deze niet meer gelast kan worden (hele uitlaat is verroest) of dat dat geen nut heeft.
Zie op verschillende sites een RVS downpipe met collector vanaf 170 pond, zal eens bellen dat ze dat maar moeten doen.
[ Voor 40% gewijzigd door Phyxion op 12-06-2013 12:57 ]
http://www.delkevic.co.uk...=0&search_term=&order_by=Phyxion schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:55:
[...]
I second this questionMisschien dat er nog 1-2 man mee wil rijden (indien dat kan).
[...]
Zo goedkoop?
Iemand in regio Zoetermeer nog een zaak waar ik dat voor een fatsoenlijke prijs kan laten repareren?
Hans van Wijk?empy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:34:
Bummer, 3 weken geleden particulier mijn F650CS gekocht, zie ik net dat de voorvork lekt op de linkerpoot. Er zat wat pitting op de vork en blijkbaar heeft dat er voor gezorgt hij nu aan het lekken is.![]()
Iemand in regio Zoetermeer nog een zaak waar ik dat voor een fatsoenlijke prijs kan laten repareren?
hmm ik werd een keer door een Arai service mannetje boos toegesproken dat ik een sticker van mijn nieuwe sponsor op mijn helm had geplakt.mphilipp schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Plasti dip is een rubber coating en die blijft altijd flexibel. Er komt dus geen keiharde fixerende laag omheen. De helm kan dus gewoon uitzetten als ie dat wil. De plasti dip houdt dat niet tegen. Anders zou je ook problemen krijgen op andere onderdelen waarop het toegepast wordt.
Nee, ik verwacht daar dus geen problemen mee.
hij een groot bord erbij hoe slecht dat voor de helm was en dat hij em eigenlijk niet meer wilde servicen.
goedkeurings stickers op de helm van de KNMV werden dan ook altijd op de zwarte band onderop geplakt.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Deze zondag ga ik naar de MotoGP hier in Cataluña, nu is dat mischien nog niet zo bijzonder.
Wat het extra lekker maakt is dat een Repsol VIP kaartjes zijn!
dus voor nop, tribune M (bocht 5, de langzaamste vh circuit) en we moeten nog even kijken hoe het zit met VIP gebeuren als eten.
Dus ik zal zwaaien naar de camera voor jullie
Asus Zenbook i7 256gb
Goed nieuws.Ghostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:56:
Vanmiddag ben ik bij de rechtbank geweest, het klaagschrift is gegrond en mijn rijbewijs wordt naar mij opgestuurd.![]()
![]()
![]()
![]()
En spelende vrouw, wat heb je nou geleerd?
Lucky bastardGhostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:56:
Vanmiddag ben ik bij de rechtbank geweest, het klaagschrift is gegrond en mijn rijbewijs wordt naar mij opgestuurd.![]()
![]()
![]()
![]()
Niks tegen jou hoor, maar volgens mij zijn ze wel erg soepel in het teruggeven van een rijbewijs nadat deze is ingenomen. Drie mensen van wie ik hoor dat ergens in de afgelopen periode hun rijbewijs is ingenomen, hadden deze snel weer terug. Alle drie veel te hard en soms nog andere dingen (inhalen over doorgetrokken streep, wheelies etc) erbij
En dat je beter er tussenuit kan knijpen, zodat ze geen bestuurder bij het kenteken hebben. En mogelijk geen kenteken:
http://www.powned.tv/nieu...jder_faalt_opzichtig.html
EnDe motorrijder werd geflitst toen hij met 146 kilometer per uur over een weg reed waar 80 is toegestaan. De man reed echter zo snel dat zijn kenteken niet leesbaar was. Hierdoor was hij de dans normaal gesproken ontstprongen, zo meldt de Stentor.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YjxPFb-WyfE]
Klopt, maar als je dus geen fax met klaagschrift stuurt ben je hem dus wel 2 maanden kwijt ipv minder dan een maand.Tankiej schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Lucky bastard
Niks tegen jou hoor, maar volgens mij zijn ze wel erg soepel in het teruggeven van een rijbewijs nadat deze is ingenomen. Drie mensen van wie ik hoor dat ergens in de afgelopen periode hun rijbewijs is ingenomen, hadden deze snel weer terug. Alle drie veel te hard en soms nog andere dingen (inhalen over doorgetrokken streep, wheelies etc) erbij
[ Voor 55% gewijzigd door Ghostrider op 12-06-2013 16:30 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Heb jij even mazzel. En nou niet weer gelijk met 200+ over een dijk gaan knallenGhostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:56:
![]()
![]()
![]()
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Haha wat een baasGhostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
Dat me vriendin maar snel haar rijbewijs voor de motor moet halen, achterop bij maten die op mijn motor rijden voelt een klein beetje gaygelukkig was het deze maand toch voornamelijk waardeloos weer.
En dat je beter er tussenuit kan knijpen, zodat ze geen bestuurder bij het kenteken hebben. En mogelijk geen kenteken:
http://www.powned.tv/nieu...jder_faalt_opzichtig.html
[...]
En
[video]
[...]
Klopt, maar als je dus geen fax met klaagschrift stuurt ben je hem dus wel 2 maanden kwijt ipv minder dan een maand.
Maar achterop bij je vriendin, ga je je daar veel mannelijker van voelen?
Kijk even goed op youtube hoe de bijzondere verrichtingen gaan. Heeft mij enorm geholpen.antonboonstra schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:46:
WoehoeZojuist mijn theorie examen gehaald. Helaas niet foutloos, zoals ooit mijn auto theorie, maar slechts twee foutjes is toch netjes. Nu maar eens even kijken wanneer ik m'n praktijkexamens kan doen. Heb al 5 bloklessen van 2 uur gehad, maar denk dat ik nog wel een blokles nodig heb, voordat ik de bijzonder verrichtingen foutloos kan doen. Denk dat de GoT motorrit net te vroeg komt voor mij...
Asus Zenbook i7 256gb
Daar heb je toch een instructeur voor?Ghostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:14:
[...]
Kijk even goed op youtube hoe de bijzondere verrichtingen gaan. Heeft mij enorm geholpen.
Asus Zenbook i7 256gb
+1.Ghostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
achterop bij maten die op mijn motor rijden voelt een klein beetje gay
Toen ik mijn eerste motor had, wilde een goede vriend van me achterop zitten; 'dan gaan we samen naar de kroeg'.
HELL.NO.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Goed systeem met die spanbanden. Zo heb je ook systemen dat je de bestuurder niet hoeft te omhelzen, maar dat je een soort van handvaten aan weerszijde hebt. Voor kinderen waarvan hun armen niet lang genoeg zijn bijvoorbeeld.
Echter, had ik toch graag ATGATT gezien op het kind. De helm lijkt ook recht uit de jaren 90 te komen.
Klopt, het scheelt misschien iets, maar echt oefenen zal je toch op de motor moeten doen.Ghostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:24:
Correct, maar het scheelt nogal tijd(=geld) als je deze oefeningen meteen al goed in je hoofd hebt.
Kan ook gewoon telefonisch. Als het de eerste keer is dan zijn ze er redelijk soepel mee, maar je moet wél zélf wat initiatief willen tonen en ze dus aanzetten tot actie. Doe je dat niet: Er liggen er meer op de stapelGhostrider schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
>>KNIP<<
Klopt, maar als je dus geen fax met klaagschrift stuurt ben je hem dus wel 2 maanden kwijt ipv minder dan een maand.
Voor mij waren het destijds 6 dagen OV, waarvan 2 weekenddagen. Lesson learned .....
P.S. Recidive regeling is voor jou waarschijnlijk ook 5 jaar, nu?
[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 12-06-2013 20:44 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij de werkelijke strafzitting ga ik eerst alle wob gegevens even naar boven halen, vervolgens de twijvel nog even goed omhoog halen. De "laser" is volgens mij enkel gedaan op een blauwe motorfiets welke daarna is staande gehouden. Vervolgens is het kenteken bij de staandehouding afgelezen. Tussen moment van laser en staandehouding zat een aantal minuten in van "terugrijden" omdat ik mijn vrienden was kwijtgeraakt. Tijdens dit "terugrijden" ben ik uit het zicht geweest van dienders.
Dus dat kan nog wel eens pittig gesprek worden. Nadat ik vanmiddag aangaf dat er tijdens de motortocht ~4000 rijders waren en blauw een relatief vaak voorkomende kleur is voor een motor. Wel vroeg ze een paar keer of het kenteken bij mijn motorfiets hoorde. Daarbij is de achterkant van mijn motorfiets wit.
Maar over de werkelijke straf zitting kan nog wel een jaar tot maximaal drie gaan
Asus Zenbook i7 256gb
Uiteindelijk 1 gevonden en besteld!
http://www.cycleworld.com/olgallery/87593/87627/15
En dan nu maar wachten! Verwachte levertijd : 22-29 JUNI

Ik heb vorige jaar nog naar de F675 gekeken maar ben er op afgehaakt vanwege 't niet MV waardige afwerkingsniveau. Misschien dat ik toch maar weer eens ga kijken of dat ze dat met de 800 óók verbeterd hebben.
[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 12-06-2013 21:22 ]
Ook hier weer: plasti dip is geen sticker. Het hecht niet op dezelfde manier aan de onderlaag als een sticker. Een sticker bevat net als lak (of primer) een bestanddeel dat zich min of meer invreet op de drager. Dus nogal wiedes dat het niet zo fijn is op een helm, want die maakt de weekmaker in het plastic hard en dan verpulvert je helm als je valt. Met pd heb je dat niet. De onderlaag is onbeschadigd als je het goedje weer eraf pulkt. Dat is eigenlijk het beste bewijs.talin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:45:
[...]
hmm ik werd een keer door een Arai service mannetje boos toegesproken dat ik een sticker van mijn nieuwe sponsor op mijn helm had geplakt.
hij een groot bord erbij hoe slecht dat voor de helm was en dat hij em eigenlijk niet meer wilde servicen.
goedkeurings stickers op de helm van de KNMV werden dan ook altijd op de zwarte band onderop geplakt.
[YouTube: http://youtu.be/2toWydSqqCg]
EN já: Yamaha is bezig met een compleet nieuw concept maar de huidige R1/RN22 had niet mogen ontbreken in dit rijtje met z'n aparte kruk-as, IMHO.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 12-06-2013 22:12 ]
Dit topic is gesloten.
![]()