Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 478 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.952 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:26

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:35:
pak je die 390, licht genoeg voor de stad. en net genoeg pktje om buiten de stad ook lol te hebben.
Ach, wat een wensen. Dat zou d'r komen als ze bij de loterij eens mijn naam voorbij lieten komen :)

Mijn Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wow, vandaag 300km gereden (vergaderingen in Nijmegen en bij Schiphol) en genoten van het weer, de weg en m'n motor.

Ding leek spontaan ontdooid oid, sturen, wegligging, vermogen omhoog, verbruik omlaag ondanks vrij stevig doorrijden hier en daar. Hij wordt blijkbaar blij van warm weer oid ;)

Enige wat ik gedaan had was banden op spanning gebracht, maar dat doe ik wel vaker.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-06-2013 22:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vanavond ook heerlijk gereden. Eerst even over de Posbank waar op een paar wielrenners na verder niemand was. Nog een flink stuk dijk gepakt en daar achter een S1000RR gereden. Die quickshifter maakt echt een heerlijk geluid :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

QS maakt geen geluid.... Da's 't onderbreken van de ontsteking met vol gas ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:18:
[...]

Dan ben ik bang dat je nu ook het virus hebt opgelopen...
mischien iets wat voortijdig, maar welkom bij de club!
Misschien ook voortijdig, maar thanks :D
Morgen @ work even overleggen wanneer ik vrij kan krijgen voor de rest van de lessen :9

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Damn, in de verhuizing ben ik mijn zomer handschoenen kwijt geraakt (liggen waarschijnlijk in 1 van de 100 dozen op zolder) en vanavond had ik daar wel spijt van..man wat een zweetklauwen in mijn winterhandschoenen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 18:22
Ik had vanavond juist koude handen in mijn zomer doorwaai handschoenen (Icon Pursuit) :P

• Tylen
  • Laatst online: 13-02 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:20:
Lol. Ik wilde dat net zeggen. Als mij QS geluid gaat maken is er iets niet goed ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:30:
denk alleen dat de 250 teveel pk per kilo heeft om met een A1 te rijden.
A1 is max 125cc én max 11kw. Dus die 250 mag sowieso met niet A1 :)

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 16:05

Phreak

KTM SuperDuke

http://www.meeting-manager.nl/1314/
^
Net ff aangemeld.
Gaan we al? :P

Blyatifull

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:07

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ohja, buitenlandritje... Ook aangemeld :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:35
Heb me een tijdje geleden al aangemeld, maar had nog geen rekening gehouden met mijn vakantie (laatste twee weken van juli). Als ik zo naar de MM kijk gaat het waarschijnlijk één van die weekenden worden :(

• Tankiej
Goed dat je het zegt, ik moest hem nog even aanpassen. De 7e en 14e kan ik niet meer :X

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:20:
Alleen voor dat geluid zou ik al een QS willen hebben, of het daadwerkelijk met mijn rij-ervaring zin heeft, boeit niet :+

Vaak bu'j te bang!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:44
dion_b schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:46:
Hij wordt blijkbaar blij van warm weer oid ;)
Ik kan het zelf ook heel goed merken dat met 20+ graden mijn motor ook beter loopt, lekkerder op de weg ligt en zuiniger is.

Gisteravond heerlijk gereden, alleen hier in de buurt hebben de verschillende gemeentes avondvierdaagse voor de kinderen. Een paar keer moest ik compleet de andere kant op dan eigenlijk de bedoeling was, de rit naar huis duurde hierdoor iets langer dan gepland :+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ook ingevuld, in principe kan ik meestal wel, maar altijd grote kans dat er wat tussen komt. Overal maar een ? ingevuld behalve één datum :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Eddos
Tankiej schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:09:
[...]

Goed dat je het zegt, ik moest hem nog even aanpassen. De 7e en 14e kan ik niet meer :X
Ik zal wel onnozel zijn, maar hoe pas je dat ding aan na initiele invoer? :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

-tom-562 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:45:
Ach, labels, het is en blijft een feit dat BMW's (met uitzondering van de S1000RR) voor oude mannen is :+
* teacher is ook een oude man

* teacher heeft geen moeite met labels

Mensen labelen maar raak als ze daar gelukkiger van worden.... :Y

Wise enough to play the fool

• Tankiej
Eddos schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Ik zal wel onnozel zijn, maar hoe pas je dat ding aan na initiele invoer? :+
Je hebt een mailtje gekregen op het mail adres dat je hebt ingevoerd, daar staat een link + wachtwoord in waar je het kan wijzigen :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, een collega is hier met zijn volledig bepakte GSX-R, die gaat vanmiddag door naar de Dolomieten...

* Chakotay wil ook :'(

Verwijderd

Foto van? Benewel benieuwd hoe je z'n ding vol pakt :)

*moet zelf ook nog wat gaan verzinnen om alles mee te krijgen op de motor

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 11:46 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:45:
Foto van? Benewel benieuwd hoe je z'n ding vol pakt :)
Hij is alweer vertrokken. Maar is niet zo spannend: zijtassen achterop met daar bovenop een grote bagagerol e.d., het geheel bij elkaar geknoopt met een spin en paar spanbandjes.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 08:27
Leuk! Even met thuis overleggen of ik meekan ;-)
Of mogen harley rijders niet mee.. 8)
theHoff schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:45:
Iemand nog een goeie tip voor adresjes met goedkope helmen maat 61?
Kijk ook even in de motozoom webshop.
Daar hebben ze soms rest helmen in beperkte maten voor spotprijzen.
Heb laatst deze gekocht voor de helft van de prijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutitaly.com/media/catalog/product/cache/2/base/190x190/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/i/airoh-j-106-shot-black_2.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door DarkChylde op 07-06-2013 12:37 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DarkChylde schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:26:
[...]

Leuk! Even met thuis overleggen of ik meekan ;-)
Of mogen harley rijders niet mee.. 8)
Van mij wel!

• Eddos
Tankiej schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Je hebt een mailtje gekregen op het mail adres dat je hebt ingevoerd, daar staat een link + wachtwoord in waar je het kan wijzigen :)
Kan dat mailtje nergens vinden, hoewel ik me (nu je het zegt) daar wel iets van kan herinneren.
Maar, ik gooi nooit mail weg :P. raar...

• Tankiej
Eddos schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Kan dat mailtje nergens vinden, hoewel ik me (nu je het zegt) daar wel iets van kan herinneren.
Maar, ik gooi nooit mail weg :P. raar...
Degene die hem heeft aangemaakt kan het ook voor je wijzigen als het goed is. Dat is Exigence volgens mij, moet je hem even vragen :o

• Exigence
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Ik zal er vanavond even mee aan de slag ;) Dan zal ik ook even de routr updaten :)

Welke lengte heeft iedereen het liefst?

En wil iedereen op dezelfde plaats weer eindigen of is starten in Heerenveen en eindigen in Groningen ook een optie?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Exigence schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:44:
Ik zal er vanavond even mee aan de slag ;) Dan zal ik ook even de routr updaten :)

En wil iedereen op dezelfde plaats weer eindigen of is starten in Heerenveen en eindigen in Groningen ook een optie?
Ik eindig liever in zuid-Friesland, Groningen is helemaal een eind weg :P

• DarkChylde
  • Laatst online: 11-02 08:27
Chakotay schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:56:
[...]

Ik eindig liever in zuid-Friesland, Groningen is helemaal een eind weg :P
inderdaad. Kom bij utrecht vandaan, dus als ik mee ga wordt het vaak tanken ;-)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Exigence schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:44:

Leeuwarden -> Leeuwarden, < 300 kilometer is goed te doen.

• Eddos
Eindigen in Groningen is prima (ik woon in Groningen ;)) maar Heerenveen is ook wel te bereiden voor mij hoor ;)

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 22:19
moest gisteren om half 8 's avonds nog van den bosch naar boxtel, zelfs op de snelweg gewoon WARM.
Bleh :P

https://freight.associates

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Ik ben nog bezig met m'n A-tje halen (deze maand AVD examen) en een motor uitzoeken (wss een Bandit 600), maar ben natuurlijk ook al bezig met de dingetjes die ik wil hebben zodra ik straks lekker kan rijden. Als echte nerd wil ik met allemaal mooie technologische snufjes op de motor zitten, zoals m'n iPhone als navigatie gebruiken.

Er zijn best veel mooie routes te downloaden (bijvoorbeeld op gpstracks.nl), maar dat zijn vaak waypoints die enkel geschikt zijn voor een Garmin of TomTom apparaat - niet voor een iPhone app (ook niet de TomTom app). Heeft er hier een tweaker een goede manier gevonden om downloadbare routes te gebruiken in een navigatie app voor de iPhone?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
XBL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:18:
Ik ben nog bezig met m'n A-tje halen (deze maand AVD examen) en een motor uitzoeken (wss een Bandit 600), maar ben natuurlijk ook al bezig met de dingetjes die ik wil hebben zodra ik straks lekker kan rijden. Als echte nerd wil ik met allemaal mooie technologische snufjes op de motor zitten, zoals m'n iPhone als navigatie gebruiken.

Er zijn best veel mooie routes te downloaden (bijvoorbeeld op gpstracks.nl), maar dat zijn vaak waypoints die enkel geschikt zijn voor een Garmin of TomTom apparaat - niet voor een iPhone app (ook niet de TomTom app). Heeft er hier een tweaker een goede manier gevonden om downloadbare routes te gebruiken in een navigatie app voor de iPhone?
Als je dit wilt, moet je je iPhone wel opladen tijdens het rijden. Krengen lopen als een gek leeg op de gps en brightness omhoog (wat wel moet) en al helemaal als het koud is.

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Marc Rademaker schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Als je dit wilt, moet je je iPhone wel opladen tijdens het rijden. Krengen lopen als een gek leeg op de gps en brightness omhoog (wat wel moet) en al helemaal als het koud is.
Dat was ik zeker van plan. Gewoon een USB poortje aan het stuur hangen. Je hebt heel veel van die kitjes die je direct op de accu kan aansluiten e.d.

• Daffie
WAT.
DE.
F.

Poosje geleden heeft mijn vriendin een motor gekocht, een Kawa ER-5. Aangezien ze in de oude regeling Licht rbw had, mag ze dus nu max. 35KW rijden. De motor was helaas 37KW. Waren er dus twee opties, ofwel een 35KW kitje kopen bij zo'n webshop en dan een individuele RDW keuring á 400-nogwat euro (immers voor deze motor is geen 2e typegoedkeuring voor 35KW, alleen voor 25KW), óf dus gewoon terug laten voeren naar 25KW.

Om geld en gedoe te besparen heeft ze gekozen voor de 2e optie. We hebben de motor naar Huybers motoren gebracht, en zij zouden bij Kawasaki een 25-KW setje bestellen, inbouwen, en al het gedoe met RDW regelen. Mark (of Marc, weet ik veel) van Huybers gaf als kosten indicatie 250-300 euro aan.
Alles met alles heeft het bijna 6 weken (!!!) geduurt; Kawasaki dealer had die shit niet op voorraad en het RDW had de verkeerde kenteken papieren terug gestuurd.

Afijn, zojuist krijgt mijn vriendin een telefoontje van Huybers dat hij klaar is, maar dat het setje €500 kostte, de kosten voor papieren veranderen €50, en dan nog de arbeidskosten, geen idee wat dit gaat worden maar ik ga voor het gemak maar uit van €100.

Los van het feit dat ik dit BELACHELIJK hoog vind, vind ik het wel een rot streek van Huybers dat ze dat niet hebben gezegd tegen mijn vriendin. Ik bedoel, ik neem aan dat als zij iets bij Kawaski bestellen, dat ze dan ook centjes moeten betalen en zodoende zien hoe duur zo iets is?
Mijn vriendin heeft dus natuurlijk ook aan de man die ze aan de tel had gevraagd, WTF, jullie zeiden ong. 300. Zegt die garage man, Ooh, dat heeft Mar(k/c) zeker gezegd? Tsja, die is nu met vakantie...dus....

Da's lekker zeg, koop je een motor, mag je 6 weken wachten tot je er op kunt rijden en mag je ook nog eens even het dubbele gaan betalen van wat je als indicatie kreeg.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is wel heel zuur :( Die €300 heb je vast niet op papier staan?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sterker nog; die setjes koop je voor minder:
http://www.ebay.nl/itm/Dr...teile&hash=item3cb7826c00

Laten we zeggen dat je 2 garage uren nodig hebt: 140
Klein materiaal: 15 euro.

Dan hoef je niet eens boven die 300 uit te komen.

Ik zou er even langsgaan en een babbeltje maken..

Wise enough to play the fool

• Daffie
@Chakotay: Nee ik denk dat ze dat niet heeft. Zag ze toen ook geen reden voor; alom goede verhalen en ikzelf had ook goede ervaringen met de grote beurt die mijn Kawa daar heeft gehad.

@teacher: thanks voor de link, daar kunnen we misschien wat mee.

Mijn schoonpa (vriendin's pa dus) was al wel van plan om gewoon te wachten met dat ding ophalen tot Mark weer terug is (dat is aanstaande dinsdag) en dan inderdaad maar even een praatje gaan maken.

Achteraf was terugzetten naar 35KW dus even duur of zelfs nog goedkoper geweest. Zo'n kitje koop je voor 90 euro en een individuele keuring koste volgens mij iets van 420 euro.

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Holy fack, heb mijn cbr600f2 2 jaar terug bij motorport op 25kw laten zetten + een blinde sleutel erbij en koste minder dan 230 eu. Wel moest ik toen zelf de papieren laten wisselen bij het rdw doormiddel van een certificaat die ik van hun kreeg waarop stond dat hij officieel is terug gevoerd maar ik weet niet of mij dat nog geld heeft gekost.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

650€ voor zoiets is ronduit belachelijk, dat zou echt niet veel meer dan een 250€ moeten kosten. Uurloon a 2 uur moet echt ophouden met een 100€ en een 125€ voor zo'n setje is al ruim betaald.

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 17:11
Zo, vandaag eindelijk mijn rijbewijs ingewijd. 8) Begin april A onbeperkt gehaald maar geen geld voor een eigen motor en die van mijn vader en broer staan beide in Veendam, terwijl ik in Enschede woon. Vandaag langsgegaan en eerst even alleen op die van mijn broer gereden, een XJ600. Eerste paar bochten en meters waren weer even wennen, maar daarna ging het lekker :) Vervolgens doorgereden naar mijn vader en met hem via een paar leuke slingerwegen van Veendam naar Stadskanaal en weer terug. Kan niet wachten om weer te gaan :+

So long, and thanks for all the fish!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 22:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Phyxion schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:28:
650€ voor zoiets is ronduit belachelijk, dat zou echt niet veel meer dan een 250€ moeten kosten. Uurloon a 2 uur moet echt ophouden met een 100€ en een 125€ voor zo'n setje is al ruim betaald.
Dat zijn de slimme acties van ondernemers die later piepen dat mensen naar 'Beun de Haas' gaan. Ze jagen ze er zelf heen. Ik zet mijn poot niet meer bij een dealer in de showroom. Ja, om te kijken, maar kopen doe ik er sowieso niet en voor onderhoud heb ik mijn eigen mensen. Laten ze maar de ziekte krijgen met hun dieverij.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Inderdaad, dat slaat nergens op. Ik had laatst gevraagd wat het uurloon dan was bij de BMW dealer, ongeveer 65-75€ dacht de beste man (exclusief BTW uiteraard). Motoport (ook niet echt een fan van, maar je moet soms wat als er niet veel motorzaken in de buurt zijn) vraagt een 40€ per uur. Een voordeel van Motoport is ook dat je eigen onderdelen mee kan nemen (wat overigens ook wel bij meer auto/motorzaken kan), die je vaak voor een fractie van de prijs kan kopen. Indien het een beetje kan ga ik hier meestal voor, ze kijken niet altijd zo blij maar ik kan die onderdelen gewoon veel goedkoper krijgen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 07-06-2013 19:34 ]

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
mphilipp schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:07:
[...]

Dat zijn de slimme acties van ondernemers die later piepen dat mensen naar 'Beun de Haas' gaan. Ze jagen ze er zelf heen. Ik zet mijn poot niet meer bij een dealer in de showroom. Ja, om te kijken, maar kopen doe ik er sowieso niet en voor onderhoud heb ik mijn eigen mensen. Laten ze maar de ziekte krijgen met hun dieverij.
Amen.

Een keer in mijn leven wat gekocht in een showroom. Snel genezen. Nu ik de 'truukjes' ken, doe ik het echt wel anders. Showroom is inderdaad om te kijken wat er te koop is en waar ik op moet letten; ik koop mijn voertuigen wel particulier en ga naar de Turk verderop voor reparaties, tsk.

Ook een keer mijn auto laten repareren bij de dealer; ik rijd de deur uit, euvel start direct weer. 'Ja meneer, dan moet hij terug en komen er weer reparatiekosten voor uw rekening'.

EXCUSE MAH.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricepuppet op 07-06-2013 20:32 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

je hebt alleen wel een probleem dat B de Haas geen updates kan uitvoeren.

En ik heb het niet over terug roep acties als een bout die te strak is aangedraaid in de achterbrug van je S1000RR

gewoon de dingetjes die de fabrikant aangeeft die moeten gebeurd de eerste keer dat een motor voor onderhoud terug komt.

en door de jaren heen kunnen er best wel veel van die wijzigingen zijn.
Bij Yamaha vroeger werd er gewoon een stipje gezet op de carter deksel.
Kon je tenminste nog eenvoudig zien of de machine "up-to-date" was.

Als dealer X niet bevalt wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Ga je naar dealer Y voor betere service of goedkoper onderhoud.

Andersom zijn er ook een klanten die een dealer liever niet zien.
en een dealer daar zijn best niet voor zal doen.

@Daffie, waar bestaat die kit uit?
oudere machines met carbs, vaak werden daar gewoon langere gasnaalden ingezet.
Setjes voor hornets koste net iets minder als 250 gulden/euro ben ik inmiddels vergeten.
en kunnen makkelijk binnen een uur gemonteerd worden (40€ aan loon?)

totaal zou niet boven de 300 uit moeten komen incl arbeid en papieren.
Voorlopig Niet betalen,
Anders mogen ze hem terug bouwen en laat je het ergens anders doen omdat geraamde kosten niet overeen komen met de factuur gepresenteerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 21:31 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:25:
Daarom koop ik ook geen nieuwe meuk. Veel teveel problemen mee. Ik lach me rot als ik zie hoe vaak de mannen van het RT forum met hun mooie glimmende 1200 bij de dealer staan. Lekkere koffie, dat dan weer wel, maar het kost je onderhand een vermogen. Ik rij gewoon.
Maar zonder nieuwkopers heb ik geen 2de handsje natuurlijk :+ Dus toch bedankt, jongens! ;)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben iemand die qua motor niet heel veel zelf kan doen dus ga ik na de dealer als het nodig is. Er zijn 2 dealers waar ik naar toe ga. Met beide goede ervaringen. Natuurlijk kost het wat maar dan weet ik zeker dat het goed gebeurt ipv dat ik zelf loop te kloten.

Bij een dealer in Apeldoorn kan ik ook een afspraak maken zodat niet al te grote dingen gedaan worden terwijl ik er op wacht. De dealer in Velp is absoluut niet goedkoop maar ze doen alles echt heel erg goed. Dat kost mij een paar euro's maar dat heb ik er graag voor over. Alleen banden bestel ik online en laat ik door iemand aan huis moteren. Ik heb 1x een setje banden bij een dealer laten monteren maar van die rekening schrok ik zo erg dat ik dat nooit meer doe.

Verwijderd

BMW is wel heer en meester van electronisch gezeik.
heb zelf bij een dealer gewerkt waar Honda, Kawa, Yamaha en BMW geleverd werd.

Alleen bij BMW kwam het voor dat motoren uit de krat niet konden starten
(alle machines horen door quality control te gaan en starten voor ze krat in gaan)
BMW R1200GS waar de boord computer simpel weg de startmotor niet herkende bijvoorbeeld.
eerste generaties Can-bus waren schandalig slecht)

Nu is het mischien een deel nostalgie en "vroeger was alles beter".
Maar huidige nieuwe motoren vind ik ook niet meer van het caliber als vroeger.
Rc45, VTR SP2, 954 Fireblade, Zx10R ´04 GSXR K5... stuk voor stuk grens verleggende machines...
de enige motor die recentelijk weer eens een grens heeft verlegd was de S1000RR...

Zie niet eens een reden meer om een "moderne" motor aan te schaffen.
gezien de moderne klassiekers niet onder doen voor het nieuwe spul.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 21:49 ]

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:25:
Je moet dan ook echt wel mensen kennen :)

De mensen die reparaties uitvoeren aan mijn motor, zijn ook in het bezit van uitleesapparatuur of hebben de mogelijkheden om te updaten.

Ik wil alleen maar aangeven dat een officiele dealer niet altijd meer de eerste keuze is, ook niet meer qua high tech apparatuur.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:45:
Nu is het mischien een deel nostalgie en "vroeger was alles beter".
In het geval van mijn RT is dat waar. Die is uit '97 en had nog geen CAN bus. Als ik hoor hoe je moet kloten om iets zelf aan te sluiten, bedank ik voor zo'n ding. Maar goed, electronica zit ook al heel wat jaren in auto's en daar werkt het doorgaans ook goed. BMW heeft af en toe problemen met de QC, en dat moet niet kunnen. Ze scheppen juist op dat ze er zo'n mooi systeem voor hebben, maar daar merk je niet altijd wat van.
Maar die van mij heeft praktijkervaring en is blijkbaar goed behandeld want hij piept, kraakt of klaagt niet. En dat is volgens mij wel een goed teken voor een 16 jarige met 170k op de klok.

Maar goed, uiteindelijk zal het - zelfs bij BMW - echt niet zo zijn dat het allemaal klote is. Als het merendeel steeds kapot ging, was het denk ik zo gebeurd met zo'n merk. De meeste mensen rijden probleemloos.

Verwijderd

Mijn vader heeft lang een R1100R gereden.
Gulden regel is, het merk waar je ouwe op rijd is per definitie niet "cool" (nog een reden voor mij om niet op een BMW te stappen)

Ding ging steeds minder olie verbruiken en liep bij 110.000 nog steeds bijzonder goed...(70.000 daarvan door mijn pa)

Maar die CANbus,... je kent vast wel die optimate laders.
De "echte" optimate zal niet werken op een BMW. CANbus zal alles deactiveren na 10 minuten van het contact.
De "BMW" versie van de optimate (zelfde apparataatje maar dan met BMW stickertje) word wel geaccepteerd door het CANbus... van dat soort grappen krijg ik echt het zuur.

Maar ik herhaal wel even. die F series (F800 R+S+ST) en de K1300R en de S1000RR, mooie machines! alleen jammer van dat logotje

Overigens is de zon soms gaan schijnen?
Gebeuren weer rare dingen met motorrijders
Een motoragent die te hard reed op een fietspad en zich in een Prius boorde
en nu dit http://www.telegraaf.nl/b...ijder_het_water_in__.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 07:42 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 06:39:
Mijn vader heeft lang een R1100R gereden.
Gulden regel is, het merk waar je ouwe op rijd is per definitie niet "cool" (nog een reden voor mij om niet op een BMW te stappen)
Een rare reden, maar dat zal wel aan mij liggen. ;)
Als je er maar lekker op rijdt, toch? Mij interesseert het merk niet zo, of wat anderen er voor vreemde conclusies aan verbinden. Ik heb mijn motor niet voor de buren of voor de goedkeuring van anderen. Gewoon lekker rijden, klaar.

Maar je hebt gelijk over die canbus. Je moet dus van alles de canbus editie kopen, wat doorgaans duurder is. Niet altijd en die altijd heel veel duurder, maar toch. Zolang dat bankstel van mij het blijft doen, blijf ik er op rijden. Geen nieuwlichterij voor mij :+

• Ricepuppet
mphilipp schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Een rare reden, maar dat zal wel aan mij liggen. ;)
Uh, nee.

Ik kijk tegen mijn pa op met zijn (motor)rijervaring. Ik kom altijd bij hem voor advies. Mijn pa heeft alle merken zowat gereden en als ik dan deze regel zou moeten aanhouden, kan ik gewoon geen motor meer rijden :)

Dus de stelling klopt niet. Of je moet flink aggregreren tegen je vader.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Dus de stelling klopt niet. Of je moet flink aggregreren tegen je vader.
Of gewoon zoveel mogelijk redenen willen verzinnen om maar geen BMW te hoeven rijden. Ik wil ook geen HD rijden (wel geprobeerd), maar ik kan het ook samenvatten tot: het is mijn ding niet. Klaar. Moet je er altijd persé een hele rits aan dingen bij opnoemen? Voor mij hoeft iemand het niet te verantwoorden. Ik kan beter opnoemen wat ik wél wil rijden, dat is meteen wat positiever.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 06:39:
Gulden regel is, het merk waar je ouwe op rijd is per definitie niet "cool"
*kuchkuchdrogredenkuchkuch*

Entropy isn't what it used to be

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Loopt die discussie nou nog steeds? Mag iedereen niet gewoon lekker zelf weten waar hij/zij wel en niet op rijdt, zonder daarvoor verklaring af te moeten leggen?

• Ricepuppet
Chakotay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:29:
Loopt die discussie nou nog steeds? Mag iedereen niet gewoon lekker zelf weten waar hij/zij wel en niet op rijdt, zonder daarvoor verklaring af te moeten leggen?
Ok. Klaar. Next.

Wat een mooi weer :o

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Chakotay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:29:
Ach, het sloot mooi aan bij die discussie of een (motor-)scooter wel een motor genoemd mag worden :)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 16:14
Precies. Einde discussie. Iedereen moet zelf weten op wat voor een motor ie rijdt. Zolang het maar geen Vespa GTS 250 is, want da's een scooter O-) .

Wat doet iedereen nog binnnen? Het is prachtig mooi weer!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mijn vadurrrrr rijdt geen motor, dus alle motoren zijn cool :*) (behalve BMW's natuurlijk :+)

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Mijn pappa werkt bij McDonalds!

Straks even de fiets poetsen, standaard uitlaat monteren en dan zijn we morgen klaar voor een middagje maaien @ Lelystad :)

[ Voor 69% gewijzigd door steveman op 08-06-2013 17:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mijn pappa werkt niet (meer) :)

En dammn wat gún ik die man dat. Ik kan waarschijnlijk 't zelfde geintje op m'n buik schrijven op 't moment dat ik 55 wordt :(

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mijn vader had als laatste motor zoiets geloof ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.anseeuwrvsales.com/motorcycle%20images/Harleyroll.jpg

Zal binnenkort wel eens vragen wat ie precies had.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
EgMaf schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Ach, het sloot mooi aan bij die discussie of een (motor-)scooter wel een motor genoemd mag worden :)
Dat is waar... Wat is dit dan? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.maartendevries.eu/joomla/images/stories/BMW%20Scooter.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Dat is waar... Wat is dit dan? :+

[afbeelding]
Een opgevoerde scooter.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En toch rijden die scooters met 16 á 17" wielen best goed. 't Ziet er niet uit IMHO, maar rijden..... :Y

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 15:51

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanmiddag mijn KTM 690 enduro R 2009 even op de dyno gehad:

[YouTube: http://youtu.be/O9Su3aCLvJg]

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1j40p3.jpg

Toerengebied klopt niet helemaal ivm ontbreken toerenteller. En NM klopt volgens mij ook niet?

Akra mapping, Evo1 luchtfilterkap, CO2 plug ding, SC projects met DB killer.

Hier iemand met een 2012 die maar 55 haalt met wat mods :')
YouTube: 2012 KTM 690 Enduro R Dyno Results

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Serotonine schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:03:
Precies. Einde discussie. Iedereen moet zelf weten op wat voor een motor ie rijdt.
Amen! Maar als het zo makkelijk was, hadden we ook geen oorlogen meer... ;)
Altijd wel iemand die zich beter voelt dan een ander op basis van zoiets doms als een merk.

En aan de discussie of een scooter een motor is kunnen we ook afsluiten. Je kunt vinden wat je wilt, maar er is geen enkele definitie te vinden die een scooter uit de categorie motorfiets uitsluit. Zelfs een bromfiets behoort ertoe. Aldus onze grote scheidsrechter, Het Grote Brein, de WikiPedia:
Een motorfiets is een voertuig op twee, drie of zelfs vier (quadricycle) wielen, in het algemeen voorzien van een verbrandingsmotor. Hoewel motorfietsen met een kleinere cilinderinhoud volgens de Nederlandse wetgeving in de categorie "bromfiets" vallen, worden ze technisch onder de motorfietsen gerekend, net als scooters, forecars, motorcarriers, tricars, tricycles, trikes, triporteurs, zijspancombinaties en soms zelfs quadricycles.
The plot thickens:
Er is lange tijd discussie geweest over de definitie van de motorfiets. Woordenboeken en encyclopedieën gaan nu eenmaal met hun tijd mee, en toen de stoommachine uitgestorven was werd deze ook niet meer als serieuze krachtbron beschouwd. Daardoor werd een motorfiets meestal gedefinieerd als een voertuig op twee wielen met een inwendige verbrandingsmotor of een benzinemotor. Door de opkomst van dieselmotorfietsen en elektrische motorfietsen snijdt deze definitie geen hout meer. Daardoor wordt ook recht gedaan aan de stoomvélocipèdes die al in de jaren zestig van de 19e eeuw bestonden. Afhankelijk van de gebruikte definitie zijn er drie kandidaten voor de "eer" de eerste motorfiets te hebben gebouwd: Michaux-Perreaux (ergens tussen 1867 en 1869 en de meest waarschijnlijke kandidaat), Sylvester Howard Roper (waarschijnlijk 1868 of 1869) en Gottlieb Daimler en Wilhelm Maybach, die in 1885 de Einspur met benzinemotor bouwden.
Dus zelfs een Harley Davidson is een motorfiets, het moet niet gekker worden...en de eerste motorfiets zou zomaar door Mercedes gebouwd kunnen zijn. De wereld komt op zijn eind! :+

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

:N

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 12-02 23:13
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWlogo/bmw_logo_1.jpg

d:)b

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Tylen
  • Laatst online: 13-02 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostrider schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:08:
Vanmiddag mijn KTM 690 enduro R 2009 even op de dyno gehad:

[video]

[afbeelding]

Toerengebied klopt niet helemaal ivm ontbreken toerenteller. En NM klopt volgens mij ook niet?

Akra mapping, Evo1 luchtfilterkap, CO2 plug ding, SC projects met DB killer.

Hier iemand met een 2012 die maar 55 haalt met wat mods :')
YouTube: 2012 KTM 690 Enduro R Dyno Results
Ja kan vermogens alleen vergelijken als ze op dezelfde test bank geweest zijn onder dezelfde condities. Dus bijvoorbeeld gelijk na elkaar op dezelfde dag.

Alle banken verschillen en dat kan zo 20 pk zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
20pk verschil? Waarom bestaan die banken dan eigenlijk :?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15

DinX

Motormuis

En dan is er nog het verschil tussen de mensen die de test afnemen.

Mijn laatste dyno was om te controleren of een mod van 20 cent een begrenzing zou weghelen bij mijn fiets (wat qua gevoel en dynos van anderen wel degelijk zo is).

Echter hadden ze niet de mogelijkheid de achterkant van m'n motor naar beneden te spannen. Zodra het koppel wat te hoog werd begon de achterband dus te spinnen tegen de rol. Dus moest de tractiecontrole aan. Hadden ze wat spanbanden over het zadel gedaan en de motor achter in de veren getrokken (of mij achterop laten zitten) had de test veel hoger uitgekomen.

Dat zijn de verschillen die ze hierboven bijvoorbeeld aanhalen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PCI8unPgwApNMiTRWunQLW5S/medium.png

Hier bijvoorbeeld. Pas meetbaar vanaf 4k in de hogere versnelling. Daaronder begon de achterband te slippen. Rond die 4200rpm kreeg hij terug grip.

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 09-06-2013 12:46 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:30:
[...]

Ja kan vermogens alleen vergelijken als ze op dezelfde test bank geweest zijn onder dezelfde condities. Dus bijvoorbeeld gelijk na elkaar op dezelfde dag.

Alle banken verschillen en dat kan zo 20 pk zijn.
Geloof ik direct. Op het scherm kwam bij mij ook 68pk voorbij, maar dat staat niet in de grafiek :? . Daarbij staat rechtsonder bij run 1. 190nm bij 1059rpm....natuurlijk. En run 2 en 3 102nm @ 3827rpm. Zoveel koppel produceert een KTM 690 zelf met modificaties niet.

Het ging mij er voornamelijk om hoe de air/fuel verhouding was, en die is goed :)

Dus gelijk maar een ander luchtfilter besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.schleenbecker-moto.eu/user_html/1336661697/pix/a/n/1368795402-2872.jpg
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9kfHdaXx61a9VlkH1WAu6LzoZRrv9KGaGq1keQLy6aHFrIEBW

En dan het EVO1 kapje er bovenop:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScUKuxkk8mf3FvWZ2gwnYVL-oBfdIVMuQ5lWYXw27CyQgET7Z4

Hopelijk woensdag met de raadkamerzitting me rbw weer terug ;(

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja dat is leuk om te lezen. Ik ben nu nog met deze bezig: http://advrider.com/forum...ead.php?t=834987&page=229 Het stuk met de KTM 690 vond ik heel herkenbaar, respect voor het doorzetten met problemen met brandstofpomp en waardeloze banden (TKC80 voorband is imho niet geschikt voor zand/modder).
Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a555/rodcurrie/IMG_0184_zps5a9e5de1.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

En graag zo'n garage voor mij aub :)

Afbeeldingslocatie: http://dave6253.smugmug.com/Photography/ThreeSixtyFive/i-93cndnr/0/XL/365-99-XL.jpg

:9

Afbeeldingslocatie: http://dave6253.smugmug.com/Photography/ThreeSixtyFive/i-86Kkkw5/0/XL/365-98-XL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dave6253.smugmug.com/photos/i-ZCch9jc/0/XL/i-ZCch9jc-XL.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 09-06-2013 14:44 ]

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

hij heeft wel een satallietfoto van nederland hangen. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand anders nog bij de Coentunnel gestaan gister? genant momentje van het jaar, me brommert startte niet meer toen we eindelijk verder mochten van Rijkswaterstaat... 30minuten de accu laten "rusten"en hij startte weer... Tijd voor een vervangert , me dunkt...

And it goes BRAAAAAPP!

• Ricepuppet
ROFLASTC schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:24:
Iemand anders nog bij de Coentunnel gestaan gister? genant momentje van het jaar, me brommert startte niet meer toen we eindelijk verder mochten van Rijkswaterstaat... 30minuten de accu laten "rusten"en hij startte weer... Tijd voor een vervangert , me dunkt...
Ik was gisteren wel aan de andere kant van de Brienenoord brug richting Dordrecht een motorrijder tegengekomen met pech in de vluchtstrook terwijl er file was. Gelukkig stond de ANWB bij hem. Altijd lullig om een motorrijder te zien met pech.

De gebruikelijke motorgroet was al genoeg om bij hem weer een glimlach op zijn gezicht te toveren :)

• Pazzi
  • Laatst online: 13-02 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Gisteravond iets vreemds meegemaakt:

Ik ben onderweg naar huis vanuit een verjaardag aan de andere kant van het land. Ik rij al bijna een uur op de snelweg, zo rond de 135 / 140 km/u. Met nog 20 km te gaan tot thuis, begint de motor in te houden? Zelfs met vol gas ging het ding niet harder dan 120.

Ik was bijna bij een afslag en dus wilde ik doorrijden. Maar daar dacht de Bandit anders over. De toerenteller begint heen en weer te springen tussen 3000 en 7000 rpm en de motor begint te bokken. Op de vluchtstrook heb ik 'm laten uitrollen tot ongeveer 60 km/u. Toen ik wilde terugschakelen en dus de koppeling inkneep, sloeg ie af. Verder laten uitrollen tot 20 km/u en weer gestart door de koppeling op te laten komen in z'n 2.

Daarna was alles over. Ik ben zonder problemen verder naar huis gereden, wel binnendoor. Ook na het tanken en dus normaal starten was er niets aan de hand. Wel kon er iets meer dan 17 liter in, op een tank van 19 liter.

Ik gok zelf dat er vuil in de benzine of de tank gezeten heeft. Misschien dat de vrij lege tank er iets mee te maken heeft gehad? Iemand een duidelijker idee? :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Pazzi schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:42:
Gisteravond iets vreemds meegemaakt:

Ik ben onderweg naar huis vanuit een verjaardag aan de andere kant van het land. Ik rij al bijna een uur op de snelweg, zo rond de 135 / 140 km/u. Met nog 20 km te gaan tot thuis, begint de motor in te houden? Zelfs met vol gas ging het ding niet harder dan 120.

Ik was bijna bij een afslag en dus wilde ik doorrijden. Maar daar dacht de Bandit anders over. De toerenteller begint heen en weer te springen tussen 3000 en 7000 rpm en de motor begint te bokken. Op de vluchtstrook heb ik 'm laten uitrollen tot ongeveer 60 km/u. Toen ik wilde terugschakelen en dus de koppeling inkneep, sloeg ie af. Verder laten uitrollen tot 20 km/u en weer gestart door de koppeling op te laten komen in z'n 2.

Daarna was alles over. Ik ben zonder problemen verder naar huis gereden, wel binnendoor. Ook na het tanken en dus normaal starten was er niets aan de hand. Wel kon er iets meer dan 17 liter in, op een tank van 19 liter.

Ik gok zelf dat er vuil in de benzine of de tank gezeten heeft. Misschien dat de vrij lege tank er iets mee te maken heeft gehad? Iemand een duidelijker idee? :)
hoorde je lucht naar binnen trekken toen je de tank opendeed? dan kan het een vervuilde tankontluchting zijn. of er is tekort hoogteverschil waardoor er onvoldoende druk is. maar dan zouden er meer last van hebben

• Pazzi
  • Laatst online: 13-02 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Daar heb ik niet op gelet. Het is me in ieder geval niet opgevallen, maar ik ben wezen tanken bij een onbemand station en had dus de helm nog op en de oordoppen nog in.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ook eens zoiets gehad, bleek bij mij dat de kleppen te-strak zaten. Was bij een 1 cilinder. Koud liep die prima, warm niet meer te starten.

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

http://i.imgur.com/BSujCZQ.jpg

Was leuk, maar als ik ooit wil kunnen kneedownen, moet ik echt 1-op-1-les krijgen vrees ik :$

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon aanvoelen en verder en verder naar buiten zitten, proberen de motor zo recht mogelijk te houden.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2q1b47a.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag de nieuwe rearsets gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PknqBBst1U0gaa6ulAvoJMvO/full.jpg

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

PilatuS schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:30:
Vandaag de nieuwe rearsets gemonteerd.

[afbeelding]
Nice, alleen wat ik mij altijd afvraag bij dergelijke setjes, merk je een groot verschil? Want volgens mij zijn die dingen niet erg goedkoop (paar honderd euro?) en 'haal' je dat er wel uit?

Zelf vandaag ook ff 'gesleuteld' aan mn fiets. Rimstriping :+ :+
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mie32q.jpg

Ben verder nog aan het wachten tot mn korte kentekenplaathouder binnen is :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• PilatuS
  • Niet online
Nice, alleen wat ik mij altijd afvraag bij dergelijke setjes, merk je een groot verschil? Want volgens mij zijn die dingen niet erg goedkoop (paar honderd euro?) en 'haal' je dat er wel uit?
Ik heb er nog niet meer gereden maar ik verwacht eigenlijk helemaal geen verschil. Misschien dat het wat meer grip geeft dan orgineel. Ik heb het gekocht omdat ik het mooi spul vind, dat is de enige reden.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Yellowneck schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:56:
[...]

[afbeelding]

Beetje teveel rood, zonde :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Phyxion schreef op maandag 10 juni 2013 @ 00:34:
[...]

Beetje teveel rood, zonde :)
Sja, a matter of taste zullen we maar zeggen ;). Zelfs mn jas en helm hebben rode accenten :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Zeker aangezien het daarna weer weg was zou ik me er geen zorgen over maken. Heb je carbs of injectie ? Dit klinkt een beetje alsof de overgang naar je reserveinrichting niet helemaal lekker is gegaan door idd vuil oid.

Het lijkt wel een beetje op het verschijnsel bij een carburateurmotor waar je de reservekraan moet omzetten. Eerst gaat ie enorm inhouden (want blijkbaar staat er 1 carb al droog oid)... als je dan op tijd reserve inschakelt rij je weer fluitend verder. Als je dat niet doet valt ie op een gegeven moment helemaal dood.

Gezien het feit dat jij niet spreekt over het omzetten van de reservekraan, gok ik dat je een injectie motor hebt, maar het zou me niets verbazen als in die tank nog steeds een soort reserveinrichting zit die heeft zitten bokken.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Klinkt inderdaad als een probleem aan de benzinetoevoer, of dat nu door gebrek aan benzine of door vuil komt.
Ik vind het wel mooi, maar merk dat ik blijkbaar zo'n purist ben dat ik geen extra onafgeveerd gewicht aan mijn wielen zou willen hebben - al is het maar verf.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 00:59 ]

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

chique! breekt mooi het zwarte van de achterbrug!
porno fiets!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX & Ghostrider, moest dat nou die advrider linkjes? Ik heb werk te doen! :P

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je beide volledig doorleest ben je zo een week verder :+

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ghostrider schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:13:
Als je beide volledig doorleest ben je zo een week verder :+
Ik was bij het begin begonnen, tot over een maand of 3 :W

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Er komen in ieder geval genoeg ontblote vrouwen voorbij tussen de reisfotos door :9

http://advrider.com/forum...hread.php?t=834987&page=1

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7239/7182685211_0a80cd8ced_z.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Ghostrider op 10-06-2013 09:26 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Ghostrider schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:24:
Er komen in ieder geval genoeg ontblote vrouwen voorbij tussen de reisfotos door :9

http://advrider.com/forum...hread.php?t=834987&page=1

[afbeelding]
<3

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 478 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.