Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 477 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.959 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:57
Zo'n motor rijdt ook heerlijk, maar blijft een 50+ apparaat :+

Zwaar relax en comfortabel rijden. En voor woon/werk perfect.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:18

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:15:

Het lijkt mij eigenlijk juist wat lomp voor in krappe files, vooral bij werkzaamheden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Gelukkig rijd ik altijd buiten de files, wat mijn geluk is. Comfort is wat ik nu mis op mijn TDM. Het is wel een vooruitgang tegenover m'n vorige Fazer.

Het is net als in het begin toen ik mijn autorijbewijs had; ik wilde elke auto proberen. Dat heb ik nu ook met motoren. Ik denk dat ik gewoon nog niet 'mijn' motor heb gevonden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:15:

Een sporttoer is voor woon-werk inderdaad één van de meest rationele keuzes die je kan maken. Op mijn '50+'-motor (BMW Boxer) kan ik het hele jaar door met enig comfort doorrijden. Aangezien ik dagelijks over de A2 moet, vind ik het fijn dat de files voor mij wat korter zijn.

Mijn ouwelullenfiets is me eerlijk gezegd meer waard dan een motor die meer als mode-accessoire wordt gezien dan als vervoermiddel.

Entropy isn't what it used to be

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 16:14
Niet helemaal onzin.

In februari met vrouw naar de motorbeurs geweest. Onder andere even naar de nieuwe 1200GS van BMW gekeken. Het viel haar toen op dat er voornamelijk mannen op leeftijd naar keken.
En als je er op let en een GS ziet rijden zijn het toch vaak de 50+ers.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Serotonine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:53:
Niet helemaal onzin.

In februari met vrouw naar de motorbeurs geweest. Onder andere even naar de nieuwe 1200GS van BMW gekeken. Het viel haar toen op dat er voornamelijk mannen op leeftijd naar keken.
Dat is ook omdat je meestal dan pas het geld hebt om zo'n ding te kopen :P

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Idd omdat mensen van die leeftijd meestal wel wat poen overhebben en dan gewoon het beste / duurste willen kopen vaak...

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Louis heeft trouwens weer stuntacties, Vanucci jeans voor EUR 59.95 ipv 119.95. Ik heb al een jaar een paar, ben zo tevreden dat ik een tweede besteld heb - voor deze prijs kon ik het niet laten.
Weet jij iets over de maten? Ik heb normaal een 48 broek maat, maar passen daar dan nog die heup protectoren in, aangezien ze er niet standaard inzitten? Of toch maar voor de maat 50 gaan?

Alvast bedankt ;)

• Unknown Alien
Ik heb nog nooit een knul gezien van 25 die op zo'n apparaat zit.

Waarom

is helemaal niet sportief, kneiter duur niet geheel praktisch in woon/werk ivm winter of flinks regen.

Geef mij maar een supersport of een 2 cylinder.

En dan heb ik het nog niet eens over de hoovercraft op 2 wielen aka goldwing :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Weet jij iets over de maten? Ik heb normaal een 48 broek maat, maar passen daar dan nog die heup protectoren in, aangezien ze er niet standaard inzitten? Of toch maar voor de maat 50 gaan?

Alvast bedankt ;)
Ik weet iig dat ik een veel grotere maat heb :P

Ik heb een 54, dat past mij in de voor-achter richting ruim, van zijkant naar zijkant (over de heupen) met protector iets minder ruim, maar nog steeds genoeg. 52 was iets te krap. Mijn reguliere non-motorbroek is ook maar 54, dus ik denk dat je ook 48 zou moeten nemen.

Anders kun je bij Motozoom gaan passen, die hebben het ook - daar heb ik m'n huidige paar ook gekocht.

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Waarom

is helemaal niet sportief, kneiter duur niet geheel praktisch in woon/werk ivm winter of flinks regen.

Niet praktisch in de winter en regen? Ik zou dan juist een stuk liever een FJR of vooral BMW GS hebben dan mijn huidige V2-supersport :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Niet praktisch in de winter en regen? Ik zou dan juist een stuk liever een FJR of vooral BMW GS hebben dan mijn huidige V2-supersport :P
Nogal ja.

Juist bij sneeuw waardeer je je tupperware :P

Het is in de zomer dat je soms toch echt meer lucht rond je benen wilt hebben, maar in de winter is een motor die half over je voeten ventileert heerlijk :)

Oslik blyat! Oslik!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:35
1 van de oprichters van Moto-Sportivo rijd een FJR; heeft nu een gloednieuwe gekocht en daarvoor had hij ook al een FJR. Ik denk dat die daarmee menig supersport zoek rijd/kan rijden ;)

• Unknown Alien
Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Bedoel dat je dan liever in de auto zit :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Bedoel dat je dan liever in de auto zit :)
Ah, dat had ik niet door gezien er ook woonwerk in dezelfde zin stond. Woonwerkverkeer wil ik juist absoluut niet met de auto doen, zelfs toen ik een leaseauto had liet ik die regelmatig staan om met de motor te gaan :X

• Tylen
  • Laatst online: 18:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Die dingen kosten 20K.

BMW S1000RR
Ducati Paginale
etc.

Zijn al stukken duurder ;)

This gewoon een ouwe lullen motort :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 16:38
Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:36:
[...]

Ah, dat had ik niet door gezien er ook woonwerk in dezelfde zin stond. Woonwerkverkeer wil ik juist absoluut niet met de auto doen, zelfs toen ik een leaseauto had liet ik die regelmatig staan om met de motor te gaan :X
Ik heb gister voor het eerst de lease auto laten staan en ben met de motor gegaan (had eerder de mogelijkheid nog niet, motor stond te ver weg, geen stallingsmogelijkheid etc). Het is dat ik de brandstof voor de motor zelf moet betalen en de auto door de baas betaald wordt, anders zou ik elke dag met de motor gaan :D

Misschien dat ik voor een leasemotor ga kijken als dit leasecontract afloopt, is namelijk ook mogelijk. Maar dat leek me in eerste instantie niet zo handig, ik had namelijk helemaal geen auto :X

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Waarom

Ik kan hier wel mee in komen. Hoewel ik de interesse heb in de Yamaha FJR 1300, snap ik ook zijn punt. Zo'n apparaat koop je met een reden. Die reden is doelbewust.

Als je in je 20 zit - no offense - wil je gewoon een stoer uitziend apparaat waarmee je je grenzen kan verleggen, waarmee je 'chickies kan scoren' (of dudes) en meer van dat soort ongein.

Ikzelf ben daar nogal overheen (ben tevreden met wat ik heb) en hoef 'datgene' niet meer te hebben en denk verder na over waarom ik een motor aanschaf en wat ik nodig heb.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 15:51

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja als je 20 bent kun je natuurlijk niet met een BMW aankomen, een Hayabusa is dan de enige juiste keuze :+

Als ik op mijn KTM 690 rijdt krijg ik meer nakijken van "jonge" lui dan op mijn Suzuki :)

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb op m'n 24ste een FJR gekocht speciaal om woon-werk mee te doen.

Winter en regen maakt me daarbij geen bal uit. Zolang er geen sneeuw ligt rij ik gewoon. Regen maakt al helemaal niet uit. Ik voel me meer op m'n gemak in een stortbui als ik op de motor ben dan in de auto (beter overzicht).

Met een top van 245 per uur en 0-100 binnen de 3,5s (zonder dat je schrik moet hebben ongewenst een wheelie te doen) hoef je ook niet onder te doen voor de gemiddelde supersport rijder. Al helemaal niet met 20k km woon-werk per jaar + x000 km vakantie + weekend trips in de Eifel van 4-500km op een dag. Het ding mag er dan wel lomp uit zien maar rijdt als een veertje.

Grenzen verleggen ? "Chickies scoren" ? Ik rij motor voor m'n plezier, niet voor dat van een ander.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/810e0a04696f910c2b76153c8f2ec657/medium.jpg

^^ Dat (koppel) geeft trouwens een enorm plezier. Al is dat persoonlijke voorkeur. Ik hou gewoon van fietsen die al beginnen hengsten als je je gashendel nog maar aankijkt :p

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 05-06-2013 16:08 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Valt me op dat die motor wel behoorlijk laagtoerig is, maximaal aantal toeren is bijna gelijk aan mijn 1 cilinder.... Mijn GSX-R heeft maximaal bij ongeveer 10.000 tot aan 13.500rpm.

Hier een grafiekje van een andere KTM 690 dan die van mij, als je het over laagtoerig koppel hebt:

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x381/intunePhoto/KTM690SMC_08EVO-2KitvsECU-PIPE.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 05-06-2013 16:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

WTF, bijna 85 pk uit een 1 cilinder :P klopt die bank wel?

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even plaatje aangepast, die was wat getuned. Maar het is mogelijk met de std 67pk en ~65nm

Gister mijn KTM even uitgeleend aan een maatje voor een ritje ivm het nogsteeds ontbreken van RBW. Viel me mee hoe zuinig je er mee kunt rijden :+ .

[ Voor 46% gewijzigd door Ghostrider op 05-06-2013 16:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
[...]

^this.

Entropy isn't what it used to be

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, mijn vers op maat gemaakte oordopjes zijn binnen. Wat een verschil zeg! Ik kan tot ~100 met vizier open rijden zonder noemenswaardige rijwind te horen, en met dicht vizier hoor ik zelfs met 180 alleen een zachte ruis. Harder niet geprobeerd, gaat niet echt middenin de avondspits :P

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:02:
Zo, mijn vers op maat gemaakte oordopjes zijn binnen. Wat een verschil zeg! Ik kan tot ~100 met vizier open rijden zonder noemenswaardige rijwind te horen, en met dicht vizier hoor ik zelfs met 180 alleen een zachte ruis. Harder niet geprobeerd, gaat niet echt middenin de avondspits :P
Voor welk merk en type ben je gegaan? En wat hebben ze gekost als ik vragen mag, ben zelf ook in de markt voor otoplastieken :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Ik moet helaas ook weer nieuwe hebben :( Kennelijk is mijn gehoorgang in 3 jaar veranderd, want mijn rechterdop sluit niet lekker meer af helaas.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Yellowneck schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:44:
[...]

Voor welk merk en type ben je gegaan? En wat hebben ze gekost als ik vragen mag, ben zelf ook in de markt voor otoplastieken :)
Ik ben naar de locale gehoorwinkel (Beter Horen) geweest, volgens het doosje zijn ze van Pluggerz.eu. Ze kostten €119 voor een setje met 2 jaar pasvormgarantie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zodra je op maat gemaakte doppen gebruikt, wil je nooit meer zonder. Wat mij betreft is dit zelfs iets wat iedere motorrijder zou moeten hebben. Ik rij nu een jaar of 5 met een setje van Alpine en wil echt nooit meer zonder.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Yay, gevecht met de ketting gewonnen, met een geleende accudremel was ik er binnen een minuut doorheen :P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ricepuppet schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Ik kan hier wel mee in komen. Hoewel ik de interesse heb in de Yamaha FJR 1300, snap ik ook zijn punt. Zo'n apparaat koop je met een reden. Die reden is doelbewust.

Als je in je 20 zit - no offense - wil je gewoon een stoer uitziend apparaat waarmee je je grenzen kan verleggen, waarmee je 'chickies kan scoren' (of dudes) en meer van dat soort ongein.

Ikzelf ben daar nogal overheen (ben tevreden met wat ik heb) en hoef 'datgene' niet meer te hebben en denk verder na over waarom ik een motor aanschaf en wat ik nodig heb.
bmw k75/k100
yamaha fjr 1300 >10k viel af
yamaha fj 1200
yamaha tdm
honda transalp
honda africa twin
yamaha xjr 1200/1300
suzuki gsx 1300/1400
bmw gs 1100/1150/1200
honda cbr1100xx blackbird
kawasaki zxr 1400

comfortabel op de lange afstand. makkelijk in onderhoud. betrouwbaar. en ik was toen nog 21.

uiteindelijk een honda at geworden met alles erop en eraan.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:41:
Zodra je op maat gemaakte doppen gebruikt, wil je nooit meer zonder. Wat mij betreft is dit zelfs iets wat iedere motorrijder zou moeten hebben. Ik rij nu een jaar of 5 met een setje van Alpine en wil echt nooit meer zonder.
zit nu op 15 uur per dag. tijdens het slapen (nachtdienst) en tijdens het werken. in het weekend mee de kroeg in. en als ik motor rijd gaan ze ook in.

dus in die 2-5 jaar maken ze bij mij voldoende uren in mijn oren door. helaas is het al telaat sinds ik sinds december een ruis in mijn oren heb }:|

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DECOY88 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:38:
[...]

zit nu op 15 uur per dag. tijdens het slapen (nachtdienst) en tijdens het werken. in het weekend mee de kroeg in. en als ik motor rijd gaan ze ook in.

dus in die 2-5 jaar maken ze bij mij voldoende uren in mijn oren door. helaas is het al telaat sinds ik sinds december een ruis in mijn oren heb }:|
Gebruik je dan verschillende inserts voor de verschillende activiteiten, of 1 setje voor alles?

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Gebruik je dan verschillende inserts voor de verschillende activiteiten, of 1 setje voor alles?
1 voor alles. -30db midden hoog. en na een nacht die dingen inhebben een 2e set in willen doen omdat het me nog te hard klinkt _O- gaatje 6mm in het beton prikken met een accu klopboor.

luxe went.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:18

mphilipp

Romanes eunt domus

der_joachim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Een sporttoer is voor woon-werk inderdaad één van de meest rationele keuzes die je kan maken. Op mijn '50+'-motor (BMW Boxer) kan ik het hele jaar door met enig comfort doorrijden. Aangezien ik dagelijks over de A2 moet, vind ik het fijn dat de files voor mij wat korter zijn.

Mijn ouwelullenfiets is me eerlijk gezegd meer waard dan een motor die meer als mode-accessoire wordt gezien dan als vervoermiddel.
Exact! Laat maar lekker lullen. Onzinpraat. Je bepaalt zelf lekker waarop je rijdt. Ik kan ook van alles roepen over sportmotorrijders, maar dat doe ik niet. Heeft geen nut; iedereen maakt zijn eigen keuzes en labels plakken werkt alleen maar hunnie en zunnie onzin in de hand. En wat hebben we daaraan? Ik rij motor; is het voor iemand anders belangrijk op welke IK rij? Nee toch? Dus waarom dat oordeel?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet helemaal onzin.

Dus jij laat elke GS rijder afstappen, de helm af doen en doet een rbw check? Think again. Ik ken een aantal GS rijders en geen van hen is 50, niet eens 40.

Er kan een andere reden zijn: €20.000 misschien. Heeeeel misschien hebben jongere motorrijders (nog) geen geld om een GS te kopen.

En wat dan nog? Waarom labelen? Voorlopig is het de meest verkochte motor ter wereld, dus waarschijnlijk wil heel stieken 'iedereen' er wel een. Zeg maar net als de Telegraaf. Nog nooit iemand ontmoet die er positief over is, maar ondertussen is het de meest gelezen krant van Nederland. Dus het is probably bullshit wat iedereen lult dat het zo'n slechte krant is (ik lees btw geen krant, dus ook geen Telegraaf :+ )

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mocht ik een motor uit dat segment kiezen zou het 100% een KTM 950/990 of de nieuwe opvolger daarvan zijn. De KTM heeft naar mijn idee het meeste fun gehalte. Dat is iets wat een motor naar mijn idee nodig heeft.

Asus Zenbook i7 256gb

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
Zo, ik ging even schoenen kopen voor m'n rijles (want Vans voldoen niet)... kom thuis met schoenen, handschoenen en een helm (en een lege portemonnee :+ )

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
mphilipp schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
[...]

Dus jij laat elke GS rijder afstappen, de helm af doen en doet een rbw check? Think again. Ik ken een aantal GS rijders en geen van hen is 50, niet eens 40.

Er kan een andere reden zijn: €20.000 misschien. Heeeeel misschien hebben jongere motorrijders (nog) geen geld om een GS te kopen.

En wat dan nog? Waarom labelen? Voorlopig is het de meest verkochte motor ter wereld, dus waarschijnlijk wil heel stieken 'iedereen' er wel een. Zeg maar net als de Telegraaf. Nog nooit iemand ontmoet die er positief over is, maar ondertussen is het de meest gelezen krant van Nederland. Dus het is probably bullshit wat iedereen lult dat het zo'n slechte krant is (ik lees btw geen krant, dus ook geen Telegraaf :+ )
Ik ben 26 en heb een jaartje gewekt om een GS te kopen, is wel een 800 geworden ipv de 1200, maar ook die stond op het lijstje

• HyperBart
  • Laatst online: 18:50
steveman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
Tijdens inhalen kijk ik ook wel eens overdreven achterom als er weer eens eentje zit te bellen (zie je op een afstand al met 80% zekerheid aan het geslinger en zo). Die verschrokken gezichten "het zou toch geen wout zijn?!" _O-

Eenmaal van de snelweg af wordt het pas echt gevaarlijk, paar keer gehad dat zo'n popijopimobiknakker zo een rotonde op ragt en ik vol in de ankers moet :F

Ik ben nog steeds trots op m'n zelfbeheersing, je zou op zo'n moment toch graag zo'n telefoon rectaal bij ze inbrengen. (Jammer dat die dingen steeds kleiner worden... )

Ritje gedaan met een vriend, z'n accu was dood... En een RSV Mille aanduwen is onbegonnen werk! Damn, 't ding slipte alleen maar, en dat in z'n 2. Spannend momentje toen ie moest tanken op de terugweg, maar hij startte gelukkig wel weer :)

Morgen spierpijn ;w
Met de auto doe ik geen moeite meer, de eerstvolgende die mij afsnijd als ik op de rotonde zit, pak ik gewoon in zijn flank, en ik geef nog gas bij.

• DinX

DinX

Motormuis

Ghostrider schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:20:
Valt me op dat die motor wel behoorlijk laagtoerig is, maximaal aantal toeren is bijna gelijk aan mijn 1 cilinder.... Mijn GSX-R heeft maximaal bij ongeveer 10.000 tot aan 13.500rpm.

Hier een grafiekje van een andere KTM 690 dan die van mij, als je het over laagtoerig koppel hebt:

[afbeelding]
Mijn huidige :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ahxMNmnW7UEDuqRIzBbexik/medium.png

• DECOY88
(overleden)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als ik zaterdag tijd heb en een chaufeur voor mijn KTM en mij kan vinden }:O dan zet ik hem zaterdag even op de bank hier in de buurt.

Rijdt nu met een andere mapping, uitlaat, co2 afgesloten en luchtfilter kapje dus wil wel eens weten hoeveel dit heeft opgelevert.

Asus Zenbook i7 256gb

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:21:
WTF, bijna 85 pk uit een 1 cilinder :P klopt die bank wel?
Dakar versies doen nog wel wat meer. Valt een hoop Kaboom uit zo'n unit te halen.
Niet helemaal onzin.

de stand maakt er ook reclame mee. Veelal grijze duiven op de promostandies/fotos etc.

[ Voor 48% gewijzigd door ROFLASTC op 05-06-2013 22:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

over BMW en ouwelullen motoren.

Dit ging zeker op tot het jaar dat ze begonnen met vernieuwen.

Het uiterlijk van de K series ging radicaal om in 2005 (de K1200R leek in de verste verte niet meer op op zijn voorganger)
F series werd gelanceerd om jonger publiek aan te spreken
en de boxers bleven wat trouwer aan de traditionele uitstraling.

Gewaagde actie maar denk wel dat BMW er eindelijk het jongere publiek mee heeft kunnen vinden.

Helemaal toen ze de K5 hebben gekopieerd en dat beest van een S1000RR op straat wisten te zetten.

het ouwelullen imago zullen ze voorlopig nog wel hebben gezien ze dat decenia lang hebben gehad.
maar als je dat verleden vergeet, doen ze het echt niet slecht.

Overigens moet je ook niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd van motorrijders erg hoog is.
In 2009 was het geloof ik 44, en in 2008 42 als ik me niet vergis.

zou me niets verbazen als de gemiddelde leeftijd nu tegen de 48 aan zit.
Zeker nu een motor (meer dan ooit) een hobby is.
de overheid er alles aan doet om motor te ontmoedigen.
en de crisis de aanschaf van motoren ook belemmerd...

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 22:47 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
mphilipp schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
[...]

Sorry maar populair staat niet gelijk aan goed. De Telegraaf, om je eigen voorbeeld maar aan te grijpen, is geen goede krant. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan. Wat het wel is, is vermakelijk leesvoer, voor de massa. Dat klinkt denigrerend, maar het is ook waar.

Helaas kan ik dat niet doortrekken naar de 1200GS, want die schijnt naast populair, ook nog eens technisch goed te zijn :P Onder welke leeftijdscategorie dat is, durf ik alleen niet te zeggen, maar ik weet vrij zeker dat de gemiddelde leeftijd hoger zal liggen dan bij menig SS, Naked of SM. Maakt het natuurlijk niet meteen een ouwe lullen motor, maar volgens mij is het wel een meer functionele motor, en ik vind het ding dan ook niet de 'passie' uitstralen wat bij andere motoren wel zo is.

Rijplezier kan ik wel iets over zeggen, en een 1200GS rijd helemaal niet verkeerd. Evenveel vermogen maar wel veel meer koppel dan mijn eigen Hornet, en je kunt er behoorlijk hard de bocht mee door. Toch zou ik er voorlopig geen kopen, geen nog geen grijze haar op mijn hoofd die er aan denkt :+

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft al grijze haren op z'n 31ste, dusja :p

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:39:
[...]

Eens mbt leeftijd - ook niet gek dat BMW (succesvol) gefocussed heeft, en nog steeds doet, op de (rijkere) 75% van motorrijders die geen twintiger zijn.

Maar motorrijden slechts een hobby en crisis die aanschaf belemmert? Als ik om me heen kijk zie ik juist meer mensen motorrijden. Op het werk staan er nu twee keer zoveel voor de deur als toen ik bijna 3 jaar terug m'n A haalde. Dat zijn stuk voor stuk (nouja, muv op mooie dagen die ene Ducati dan en bij hoge uitzondering een SV650 :z ) geen hobbyfietsen maar werkpaarden, combo van paar nieuwe Honda NC700X en mix van redelijk bejaarde occasions. Redenen om motor te rijden zijn vooral minder filegevoeligheid, maar ook parkeerproblemen (zowel thuis - zoals bij mij geen 2e vergunning mogelijk - als op het werk, waar veel minder plekken zijn dan mensen op kantoor) en ook kosten, als je 2e hands rijdt en niet teveel kms maakt is een motor niet duurder dan een auto.

En overheid die alles doet om motoren te ontmoedigen? Dat is niet mijn ervaring. Ik merk er eigenlijk vrij weinig van, in positieve of negatieve zin. Eh, tenzij een flitspaal me te pakken heeft - maar dat is allerminst uniek aan twee wielen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoe noem jij dan al die regeltjes om een rijbewijs te halen ;)
een poging tot APK invoer etc etc

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:40:
Hoe noem jij dan al die regeltjes om een rijbewijs te halen ;)
Harmonisatie tussen landen. Iig niet een initiatief van NL-regering, hooguit aangespekt met wat verkeer & waterstaat bureaucratie.

Je hebt gelijk dat er ontmoediging in zit voor 18-21-jarigen, aangezien daar verreweg meeste ongelukken gebeuren, maar de relevantie daarvan is minimaal - had je niet zelf geconstateerd dat gemiddelde leeftijd motorrijder >40 was? Voor 'ouwe lullen' boven de 23 die voor het eerst opstappen (de overgrote meerderheid dus) verandert er niets.
een poging tot APK invoer etc etc
Huh? NL regering had daar buitengewoon weinig mee te maken. Poging was gewoon lobbywerk op Europees niveau, en poing is na lichte verzet gestrand aangezien EP er ook inherent niet al teveel zin in had.

Vergelijk dat eens met ontmoedigingsbeleid voor diesel:
- accijnzen relatief meer omhoog
- wegenbelasting relatief meer omhoog
- oldtimers op diesel straks niet meer vrijgesteld van belasting
- dreiging met weren uit steden omwille van onzinnige roetnormen (superfijnstof is daadwerkelijk gevaarlijk, maar die meten ze niet...)

Dat is een ontmoedigingbeleid, ik zie niets dat in de verste verte daarop lijkt tegenover motoren gebeuren.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:05:
[...]
Sorry maar populair staat niet gelijk aan goed. De Telegraaf, om je eigen voorbeeld maar aan te grijpen, is geen goede krant. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan. Wat het wel is, is vermakelijk leesvoer, voor de massa. Dat klinkt denigrerend, maar het is ook waar.
Sorry, maar ik zei niets over goed ;) Alleen dat heel veel mensen er op een bepaalde manier over praten, maar gezien de populariteit er eigenlijk er graag een zouden willen hebben.
Bovendien is het standaard commentaar op BMW een beetje suf aan het worden. Kunnen mensen niet iets nieuws verzinnen of gewoon niet overal een label op willen plakken. Scheelt weer een hoop onzin.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:39:
over BMW en ouwelullen motoren.

Dit ging zeker op tot het jaar dat ze begonnen met vernieuwen.

Het uiterlijk van de K series ging radicaal om in 2005 (de K1200R leek in de verste verte niet meer op op zijn voorganger)
F series werd gelanceerd om jonger publiek aan te spreken
en de boxers bleven wat trouwer aan de traditionele uitstraling.

Gewaagde actie maar denk wel dat BMW er eindelijk het jongere publiek mee heeft kunnen vinden.

Helemaal toen ze de K5 hebben gekopieerd en dat beest van een S1000RR op straat wisten te zetten.

het ouwelullen imago zullen ze voorlopig nog wel hebben gezien ze dat decenia lang hebben gehad.
maar als je dat verleden vergeet, doen ze het echt niet slecht.

Overigens moet je ook niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd van motorrijders erg hoog is.
In 2009 was het geloof ik 44, en in 2008 42 als ik me niet vergis.

Bmw heeft niet de k5 gekopieerd maarde r6 stond als basis voor de s1000rr. :)

Verwijderd

britse bladen (ik lees eigenlijk alleen maar Performance bikes en Fast bikes) spraken beide over de K5 in die tijd.
Zou me overigens niets verbazen als ze ook naar andere machines hebben gekeken.
Een K5 heeft in ieder geval wel 1 van de beste pk gewichtverhoudingen die er mogelijk was (later werd de emisie norm weer verscherpt)

Lijken me toch wel geruchten, geloof niet dat BMW ooit heeft gezegt "dit is onze variant van de xxx"
Zou wel een enorm compliment zijn
Net als de SP2 Hondas kopie van de 998 was
Stel je voor als BMW een Rc45 als basis had genomen (beste motor ooit, niet ter discussie ;) )
god weet wat die duitsers dan hadden neergezet

• Tylen

Tylen

Haha true.

Maar ik heb het zelf gehoord van een hoge duitse BMW pief die de cursus bij ons kwam doen. ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher rijdt een bmw vanaf zn 23e

* teacher leest ook de telegraaf

:Y

Wise enough to play the fool

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
dion_b schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:54:
[...]
Vergelijk dat eens met ontmoedigingsbeleid voor diesel:
[...]
- dreiging met weren uit steden omwille van onzinnige roetnormen (superfijnstof is daadwerkelijk gevaarlijk, maar die meten ze niet...)
Ik vraag mij af wat fijnstof een motor nog meer uitstoot dan roet?
Naar mijn weten is de rest wat er uit de uitlaat komt bij temperaturen boven nul en onder 50 graden celcius een gas of vloeistof.
Enige wat ik onzinnig vind aan de roetnormen, voor zover als ik dat kan beoordelen. Een goed afgestelde en onderhouden diesel zit daar ruim onder en je dus onnodig roet mag uitstoten.

Over een andere boeg, waarom niet mensen hun dieseltoeslag eenmaal in de 5 jaar laten verrekenen met een verplicht roetfilter en de roetuitstoot normen verscherpen?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanochtend eindelijk m'n iridium bougies in m'n cx500 gestopt. Ik dacht, het zal wel, met die dingen. Maar 2 keer overslaan en lopen..... met m'n normale bougies moest ik 'm altijd minstens 10 keer laten overslaan. Wat een verademing :D. Een positieve verrassing.
Voor de rest, heerlijk rijweer!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 16:05

Phreak

KTM SuperDuke

theHoff schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:08:
Voor de rest, heerlijk rijweer!
_/-\o_

Gisteren lekker met een omweg naar huis gereden, normaal een ritje van 30 minuten.
Duurde nu iets langer dan een uur haha.

Ik zal straks eens kijken op welke datums de GoT tourtocht staat.
Dan zal ik me ook ff aanmelden, heb wel zin in een tochtje :+

Blyatifull

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

teacher schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:36:
* teacher rijdt een bmw vanaf zn 23e

* teacher leest ook de telegraaf

:Y
Ik rij nu ook BMW hoor (sinds mijn 24e). Hiervoor een Honda gehad, maar wat een verschil zeg. Ik ben jong voor de gemiddelde BMW rijder, maar als iedereen zo denkt wordt het nooit wat. Daarnaast boeit het mij eigenlijk ook helemaal niet wat anderen denken, ik rij er in ieder geval met zeer veel plezier op.

[ Voor 25% gewijzigd door Phyxion op 06-06-2013 09:59 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tylen

Tylen

Lol, hier ook een BMW rijder :)

• DinX

DinX

Motormuis

Die "discussie" maakt gewoon het verschil duidelijk tussen degenen voor wie motorrijden enkel en alleen hobby is en degenen voor wie het dagdagelijkse jaar-in-jaar-uit kost is.

Je hebt net hetzelfde bij auto's.
Stel je hebt een eigen zaak waarvoor je hele dagen de baan op bent, geregeld een grote doos met een server erin in de koffer, een werkkoffer, ... Je hebt een budget van 30.000 euro voor ogen voor een nieuwe auto.

Dan zou ik bijvoorbeeld eerder gaan voor een Skoda Octavia Combi met alles erop en eraan (150 pk DSG diesel, alles in leer, alle mogelijke opties,...) dan voor een BMW 1-klasse met 180pk erin, zonder opties die even veel kost. Leuk dat dat ding geweldig hard kan optrekken, geweldig goed op de weg ligt,... Minder leuk dat je een houten kont hebt na 2 uur rijden, amper een 2U server in de koffer krijgt, je werkkoffer op de achterbank moet leggen,...

Ik ben dus iemand die 50km van huis werkt, elke avond nog na het werk training moet gaan geven en vaak ook in het weekend nog de nodige kilometers doe om naar een wedstrijd te gaan enzo.
Gemiddelde werkdag = 50 km + 60 km + 12km = +/- 120km per dag. Daarbij heb ik 1 tas bij met spullen voor op het werk (broek, schoenen, eten,...), 1 tas met m'n spullen om training te geven en dan vaak nog wat losse spullen of m'n helm die ik wil kunnen opbergen.
Ik wil daarbij ook om de x jaar nog eens een goede trip maken van x000 km, of in het weekend eens een dag 400km of meer rijden.

Als ik dan moet kiezen om voor 17.000 euro een Super Ténéré te kopen met alles erop en eraan, of een R1 voor hetzelfde geld, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
En imho heb ik sowieso geen bal aan een supersport in deze contreien. Om daar echt lol mee te hebben moet je hem de toeren in trekken en dan zit je al meteen aansnel heden waar boetes op staan waar je niet gelukkig van wordt. Een reden waarom ik graag motoren rij met geweldig veel koppel onderin :)

En moest ik al dichtbij huis wonen en enkel motorrijden voor de lol dan zou ik nog altijd geen supersport kopen. Dan staat er eerder een Super Duke of iets anders in dat genre in de garage.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 06-06-2013 11:00 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:15

bakvis

Tweakers.Nerd

DinX schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:59:
Die "discussie" maakt gewoon het verschil duidelijk tussen degenen voor wie motorrijden enkel en alleen hobby is en degenen voor wie het dagdagelijkse jaar-in-jaar-uit kost is.

Stel je hebt een eigen zaak waarvoor je hele dagen de baan op bent, geregeld een grote doos met een server erin in de koffer, een werkkoffer, ... Je hebt een budget van 30.000 euro voor ogen voor een nieuwe auto.

Dan zou ik bijvoorbeeld eerder gaan voor een Skoda Octavia Combi met alles erop en eraan (150 pk DSG diesel, alles in leer, alle mogelijke opties,...) dan voor een BMW 1-klasse met 180pk erin, zonder opties die even veel kost. Leuk dat dat ding geweldig hard kan optrekken, geweldig goed op de weg ligt,... Minder leuk dat je een houten kont hebt na 2 uur rijden, amper een 2U server in de koffer krijgt, je werkkoffer op de achterbank moet leggen,...

Ik ben dus iemand die 50km van huis werkt, elke avond nog na het werk training moet gaan geven en vaak ook in het weekend nog de nodige kilometers doe om naar een wedstrijd te gaan enzo.
Gemiddelde werkdag = 50 km + 60 km + 12km = +/- 120km per dag. Daarbij heb ik 1 tas bij met spullen voor op het werk (broek, schoenen, eten,...), 1 tas met m'n spullen om training te geven en dan vaak nog wat losse spullen of m'n helm die ik wil kunnen opbergen.
Ik wil daarbij ook om de x jaar nog eens een goede trip maken van x000 km, of in het weekend eens een dag 400km of meer rijden.

Als ik dan moet kiezen om voor 17.000 euro een Super Ténéré te kopen met alles erop en eraan, of een R1 voor hetzelfde geld, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
En imho heb ik sowieso geen bal aan een supersport in deze contreien. Om daar echt lol mee te hebben moet je hem de toeren in trekken en dan zit je al meteen aansnel heden waar boetes op staan waar je niet gelukkig van wordt. Een reden waarom ik graag motoren rij met geweldig veel koppel onderin :)

En moest ik al dichtbij huis wonen en enkel motorrijden voor de lol dan zou ik nog altijd geen supersport kopen. Dan staat er eerder een Super Duke of iets anders in dat genre in de garage.
Zo'n Super Duke is wel geil idd, mooie opvolger voor mij SV 650 S over een paar jaar :). Maar ik deel je gevoel, ik hou ook wel van rijden op koppel en dan vooral in het midden gebied.

Mijn Specs

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
Uitlaat busjes bij cilinder drie eruit getrild. ;_;
Klinkt nu als een Tractor. ;_;
Vanmiddag maar langs Lemstra.

Morgen andere koek: Heen en weer naar Oirschot vanaf Enkhuizen.
Heen maar snelweg, terug wellicht via Ede :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:54:
Uitlaat busjes bij cilinder drie eruit getrild. ;_;
Klinkt nu als een Tractor. ;_;
Vanmiddag maar langs Lemstra.

Morgen andere koek: Heen en weer naar Oirschot vanaf Enkhuizen.
Heen maar snelweg, terug wellicht via Ede :D
Uitlaatbusjes? De bouten waarmee de downpipes vastzitten (zaten :+ ), of iets anders? Leuk geluid geeft dat wel :P

• Tylen

Tylen

Hoewel ik jou helemaal gelijkt geet. Moet je wel weten dat die skoda waar jij het over hebt een vanaf prijs heeft van 36.000. En dat is zonder opties die jij ook nog noemt ;) Dan kom je over de 40.000 heen. En daar heb je ook een 3 serie voor. En dan is de keuze weer anders ;)

Dussssssss.

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Hoewel ik jou helemaal gelijkt geet. Moet je wel weten dat die skoda waar jij het over hebt een vanaf prijs heeft van 36.000. En dat is zonder opties die jij ook nog noemt ;) Dan kom je over de 40.000 heen. En daar heb je ook een 3 serie voor. En dan is de keuze weer anders ;)

Dussssssss.
België ;)

geen BPM hier :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Dussssssss.
DinX komt uit belgenland he, daar kost dat spul wat minder :P (En een 125i is ook 40k hier)

• GenjiBlade
Chakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Uitlaatbusjes? De bouten waarmee de downpipes vastzitten (zaten :+ ), of iets anders? Leuk geluid geeft dat wel :P
Nja, bouten zijn ook weg maar t zijn die halve maantjes die aan weers kanten zitten van uitlaat en de uitlaat echt op zn plek houden (Mits de bouten er nog zijn die alles echt vast zetten :P).
Gelukkig is het een 2x 2-1 systeem en alleen downpipe 3 is los dus ik kan nog rijden zonder me zorgen te maken dat ik straks het halve systeem kwijt ben. Al wil ik wel toegeven dat hij nu provisorisch vast zit en dat één van onze MSA p2000 doosjes een boutje minder telt O-)

Leuk geluid is anders :P

Tuurlijk, om in ene geluid te krijgen uit een (normaal vrij stille) in-line 4 is leuk maar dit is wel erg.... John Deere

[ Voor 7% gewijzigd door GenjiBlade op 06-06-2013 12:40 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Nja, bouten zijn ook weg maar t zijn die halve maantjes die aan weers kanten zitten van uitlaat en de uitlaat echt op zn plek houden (Mits de bouten er nog zijn die alles echt vast zetten :P).
Gelukkig is het een 2x 2-1 systeem en alleen downpipe 3 is los dus ik kan nog rijden zonder me zorgen te maken dat ik straks het halve systeem kwijt ben.

Leuk geluid is anders :P

Tuurlijk, om in ene geluid te krijgen uit een (normaal vrij stille) in-line 4 is leuk maar dit is wel erg.... John Deere
Ah die dingen. Hebben ze de spullen op voorraad om het vanmiddag nog voor je te fixen?

Ik ben jaloers trouwens, bij de project-Zephyr zijn sommige van die bouten (nouja, draadeinden bij dat ding) er met geen mogelijkheid uit te krijgen :+

• GenjiBlade
Chakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Ah die dingen. Hebben ze de spullen op voorraad om het vanmiddag nog voor je te fixen?

Ik ben jaloers trouwens, bij de project-Zephyr zijn sommige van die bouten (nouja, draadeinden bij dat ding) er met geen mogelijkheid uit te krijgen :+
Lamstra weet 't niet 100% zeker en moet de precieze maat hebben dus ik rij dadelijk uit werk even langs en dan gaat ie kijken, eventueel valt het best redelijk te "ver-maken" heb ik al van Lamstra, Niwa en de lokale motor boer te horen gekregen dus vandaag fixen zal geen probleem zijn, kan ik morgen met een gerust hart naar Oirschot :P

Gewoon de Zephyr over klinkers heen rijden... trilt vanzelf los :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Via oliepeil.nl/facebook :P
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/8634_491835057549408_1980775807_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Ben ik nou zo dom dat ik hem niet snap :(

• theHoff
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:12:
Einde carriere dankzij ome Koos (Spee).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:51:
[...]

Lamstra weet 't niet 100% zeker en moet de precieze maat hebben dus ik rij dadelijk uit werk even langs en dan gaat ie kijken, eventueel valt het best redelijk te "ver-maken" heb ik al van Lamstra, Niwa en de lokale motor boer te horen gekregen dus vandaag fixen zal geen probleem zijn, kan ik morgen met een gerust hart naar Oirschot :P

Gewoon de Zephyr over klinkers heen rijden... trilt vanzelf los :P
Ah, handig.

En dat gaat wat lastig, hij ligt over 3 kratten verspreid in de garage van mijn schoonpa :+

@-tom-562: haha :D

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:12:
:D

Vaak bu'j te bang!

• winkelwagen
  • Laatst online: 04-02 08:55
Zal wel wennen zijn van een kawa naar een ezel.

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Ik weet iig dat ik een veel grotere maat heb :P

Ik heb een 54, dat past mij in de voor-achter richting ruim, van zijkant naar zijkant (over de heupen) met protector iets minder ruim, maar nog steeds genoeg. 52 was iets te krap. Mijn reguliere non-motorbroek is ook maar 54, dus ik denk dat je ook 48 zou moeten nemen.

Anders kun je bij Motozoom gaan passen, die hebben het ook - daar heb ik m'n huidige paar ook gekocht.
Bedankt! Hij is besteld, toch maar voor de 48 gegaan. Als het niet past stuur ik hem weer terug :)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:03

Rick-Jan

always connected

Zojuist AVB examen gedaan, en geslaagd *O*
Examinator ging aan het eind foto's maken van de motorfiets :9 grappig ding vond hij het (a1 klasse)
Nu alleen nog AVD, eind juni gepland!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Serotonine
Gefeliciteerd man! Zal wel zweten geweest zijn met dit weer!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rick-Jan schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:42:
Zojuist AVB examen gedaan, en geslaagd *O*
Examinator ging aan het eind foto's maken van de motorfiets :9 grappig ding vond hij het (a1 klasse)
Nu alleen nog AVD, eind juni gepland!
Gefeliciteerd! Wat voor motor les je op? Ik heb ook nog geen A1 lesfietsjes gezien :)

• theHoff
  • Niet online
Iemand nog een goeie tip voor adresjes met goedkope helmen maat 61?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
theHoff schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:45:
Iemand nog een goeie tip voor adresjes met goedkope helmen maat 61?
Ik heb de mijne kortgeleden bij Termaat in Nijmegen gehaald, die hebben vaak erg veel voorraad. Vast ook wel in maat 61 :P

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:03

Rick-Jan

always connected

Serotonine schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:43:
Gefeliciteerd man! Zal wel zweten geweest zijn met dit weer!
Inderdaad, gelukkig had ik vanmorgen de wintervulling uit mijn broek gehaald :P
examinatoren zaten ook te zweten ;)
Chakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Gefeliciteerd! Wat voor motor les je op? Ik heb ook nog geen A1 lesfietsjes gezien :)
Gilera Coguar, zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://automotiveset.com/pics/9f/3b/Gilera-cougar_f35fa.jpg

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Termaat heeft zo'n beetje het meeste liggen van heel Nederland heb ik het idee. Voor mijn lengte (1.98) had ik daar veel keus qua kleding terwijl de meeste zaken niets hebben liggen.

• theHoff
  • Niet online
Nijmegen is alleen een beetje om voor me. Regio Amsterdam zou lekkerder zijn. Utrecht mag eventueel ook.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leuk ritje naar het oosten over de dijken :)

In Amsterdam kan je bij Motozoom en Hein Gericke kijken, die zitten vlak bij elkaar op westpoort. Daarnaast zit op het Weesperplein de leertent, al gaat die binnenkort dicht geloof ik.

• Serotonine
motorcity amsterdam heeft ook een hoop kleding. Zit 200m van de motozoom af.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
Vandaag m'n eerste les gehad :D Fucking zweten, maar oh wat is dat motorrijden leuk :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Allemaal waar, maar uiteindelijk is het maar net wat je belangrijk vindt. De een koopt ijskoud een Honda CRX als ie vrouw en kind onderweg heeft. Kwestie van prioriteiten/voorkeuren. Er zijn ook zat lui die altijd, heel het jaar op een HD rijden. Voornamelijk USA, maar goed, maakt niet uit. De een neemt die beslissing op praktische gronden, de ander puur op uitstraling en weer een ander wil het zo goedkoop mogelijk.

Ik heb ooit die K1100RS gekocht omdat ik dat model gewoon mooi vond. En toen was ik ergens begin 30 (ik vond 'm al eerder mooi, maar heb 'm pas later gekocht). Na een kleine break struikelde ik over die RT en ik vind het een heerlijk motor. Niet om de uitstraling ofzo, maar het rijdt gewoon heerlijk. Ik scheur niet, maar je kunt er best lekker op doorrijden (check de motoragent) als je wilt en je stapt na een dag rijden nog steeds zonder hernia af. Ergonomisch scoort ie bij mij heel goed. En ik zit net zo goed met een brede grijns op mijn gezicht over een bochtige alpenpas als elke andere motorrijder.
Ieder zijn ding. Het plakken van labels irriteert me gewoon mateloos, en niet alleen voor motorrijders. Wie bepaalt wat een 'echte' motorrijder is? Wie bepaalt wat een 'echte' motor is? Lekker laten rijden, wat boeit het mij nou waarom iemand een streetfighter rijdt? Als hij/zij het maar leuk vindt. Ik mag er van vinden wat ik wil, maar dat is toch irrelevant?
En wat dan nog als iemand maar 600meter per jaar rijdt? Who cares? Heb is straks weer een zo goed als nieuwe 2de hands voor wènig! :+

Laat het oordelen maar over aan De Heer (als je daarin gelooft tenminste)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende les dan maar een doorwaaipak aandoen, hè ;)

Maar even serieus: Motorrijden is leuk :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

AlterMann schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:04:
Vandaag m'n eerste les gehad :D Fucking zweten, maar oh wat is dat motorrijden leuk :D
Dan ben ik bang dat je nu ook het virus hebt opgelopen...
mischien iets wat voortijdig, maar welkom bij de club!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:32:
[...]
*knip*
Ieder zijn ding. Het plakken van labels irriteert me gewoon mateloos, en niet alleen voor motorrijders. Wie bepaalt wat een 'echte' motorrijder is? Wie bepaalt wat een 'echte' motor is? Lekker laten rijden, wat boeit het mij nou waarom iemand een streetfighter rijdt? Als hij/zij het maar leuk vindt. Ik mag er van vinden wat ik wil, maar dat is toch irrelevant?
En wat dan nog als iemand maar 600meter per jaar rijdt? Who cares? Heb is straks weer een zo goed als nieuwe 2de hands voor wènig! :+
*nog iets meer knip
Volgens mij zijn wij het niet zo vaak eens.
maar hier is iets met "spijker en kop" wel van toepassing

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Dat timmert zo lastig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ach, labels, het is en blijft een feit dat BMW's (met uitzondering van de S1000RR) voor oude mannen is :+

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

en de F serie + K1300R ook uitgezonderd.

hoewel de F800GS een beetje naar "midlife crisis neigt" hahaha

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Chakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Ik heb in Zwolle een Duke 125 als A1 lesfietsje gezien. Blijve leuke dingen, Duke 200 zou een leuk gooi en smijt fietsje voor d'r bij zijn :)...

Mijn Specs

Verwijderd

denk alleen dat de 250 teveel pk per kilo heeft om met een A1 te rijden.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:30:
denk alleen dat de 250 teveel pk per kilo heeft om met een A1 te rijden.
Klopt, maar met A2 of onbeperkt voor in de stad lijkt me dat wel gaaf! Op de buitenwegen kom je met 26 pony's wat te kort denk ik zo...

Mijn Specs

Verwijderd

pak je die 390, licht genoeg voor de stad. en net genoeg pktje om buiten de stad ook lol te hebben.
Pagina: 1 ... 477 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.