Zo'n motor rijdt ook heerlijk, maar blijft een 50+ apparaat 
Zwaar relax en comfortabel rijden. En voor woon/werk perfect.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het lijkt mij eigenlijk juist wat lomp voor in krappe files, vooral bij werkzaamheden.Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:15:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Een sporttoer is voor woon-werk inderdaad één van de meest rationele keuzes die je kan maken. Op mijn '50+'-motor (BMW Boxer) kan ik het hele jaar door met enig comfort doorrijden. Aangezien ik dagelijks over de A2 moet, vind ik het fijn dat de files voor mij wat korter zijn.Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:15:
Entropy isn't what it used to be
Onzin.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dat is ook omdat je meestal dan pas het geld hebt om zo'n ding te kopenSerotonine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:53:
Niet helemaal onzin.
In februari met vrouw naar de motorbeurs geweest. Onder andere even naar de nieuwe 1200GS van BMW gekeken. Het viel haar toen op dat er voornamelijk mannen op leeftijd naar keken.
En als je er op let en een GS ziet rijden zijn het toch vaak de 50+ers.
Idd omdat mensen van die leeftijd meestal wel wat poen overhebben en dan gewoon het beste / duurste willen kopen vaak...Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]
Dat is ook omdat je meestal dan pas het geld hebt om zo'n ding te kopen
Verwijderd
Weet jij iets over de maten? Ik heb normaal een 48 broek maat, maar passen daar dan nog die heup protectoren in, aangezien ze er niet standaard inzitten? Of toch maar voor de maat 50 gaan?dion_b schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:02:
[...]
Louis heeft trouwens weer stuntacties, Vanucci jeans voor EUR 59.95 ipv 119.95. Ik heb al een jaar een paar, ben zo tevreden dat ik een tweede besteld heb - voor deze prijs kon ik het niet laten.
Ik heb nog nooit een knul gezien van 25 die op zo'n apparaat zit.
Ik weet iig dat ik een veel grotere maat hebVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:01:
[...]
Weet jij iets over de maten? Ik heb normaal een 48 broek maat, maar passen daar dan nog die heup protectoren in, aangezien ze er niet standaard inzitten? Of toch maar voor de maat 50 gaan?
Alvast bedankt
Oslik blyat! Oslik!
Niet praktisch in de winter en regen? Ik zou dan juist een stuk liever een FJR of vooral BMW GS hebben dan mijn huidige V2-supersportUnknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Waarom
is helemaal niet sportief, kneiter duur niet geheel praktisch in woon/werk ivm winter of flinks regen.
Geef mij maar een supersport of een 2 cylinder.
En dan heb ik het nog niet eens over de hoovercraft op 2 wielen aka goldwing
Nogal ja.Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:23:
[...]
Niet praktisch in de winter en regen? Ik zou dan juist een stuk liever een FJR of vooral BMW GS hebben dan mijn huidige V2-supersport
Oslik blyat! Oslik!
Bedoel dat je dan liever in de auto zitChakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:23:
[...]
Niet praktisch in de winter en regen? Ik zou dan juist een stuk liever een FJR of vooral BMW GS hebben dan mijn huidige V2-supersport
Ah, dat had ik niet door gezien er ook woonwerk in dezelfde zin stond. Woonwerkverkeer wil ik juist absoluut niet met de auto doen, zelfs toen ik een leaseauto had liet ik die regelmatig staan om met de motor te gaanUnknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:34:
[...]
Bedoel dat je dan liever in de auto zit
Die dingen kosten 20K.Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb gister voor het eerst de lease auto laten staan en ben met de motor gegaan (had eerder de mogelijkheid nog niet, motor stond te ver weg, geen stallingsmogelijkheid etc). Het is dat ik de brandstof voor de motor zelf moet betalen en de auto door de baas betaald wordt, anders zou ik elke dag met de motor gaanChakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:36:
[...]
Ah, dat had ik niet door gezien er ook woonwerk in dezelfde zin stond. Woonwerkverkeer wil ik juist absoluut niet met de auto doen, zelfs toen ik een leaseauto had liet ik die regelmatig staan om met de motor te gaan
Ik kan hier wel mee in komen. Hoewel ik de interesse heb in de Yamaha FJR 1300, snap ik ook zijn punt. Zo'n apparaat koop je met een reden. Die reden is doelbewust.Unknown Alien schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Waarom
is helemaal niet sportief, kneiter duur niet geheel praktisch in woon/werk ivm winter of flinks regen.
Geef mij maar een supersport of een 2 cylinder.
En dan heb ik het nog niet eens over de hoovercraft op 2 wielen aka goldwing
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Asus Zenbook i7 256gb

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 05-06-2013 16:08 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 05-06-2013 16:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 46% gewijzigd door Ghostrider op 05-06-2013 16:24 ]
Asus Zenbook i7 256gb
^this.Chakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
[...]
Entropy isn't what it used to be
Voor welk merk en type ben je gegaan? En wat hebben ze gekost als ik vragen mag, ben zelf ook in de markt voor otoplastiekenChakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:02:
Zo, mijn vers op maat gemaakte oordopjes zijn binnen. Wat een verschil zeg! Ik kan tot ~100 met vizier open rijden zonder noemenswaardige rijwind te horen, en met dicht vizier hoor ik zelfs met 180 alleen een zachte ruis. Harder niet geprobeerd, gaat niet echt middenin de avondspits
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik ben naar de locale gehoorwinkel (Beter Horen) geweest, volgens het doosje zijn ze van Pluggerz.eu. Ze kostten €119 voor een setje met 2 jaar pasvormgarantie.Yellowneck schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:44:
[...]
Voor welk merk en type ben je gegaan? En wat hebben ze gekost als ik vragen mag, ben zelf ook in de markt voor otoplastieken
bmw k75/k100Ricepuppet schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:49:
[...]
Ik kan hier wel mee in komen. Hoewel ik de interesse heb in de Yamaha FJR 1300, snap ik ook zijn punt. Zo'n apparaat koop je met een reden. Die reden is doelbewust.
Als je in je 20 zit - no offense - wil je gewoon een stoer uitziend apparaat waarmee je je grenzen kan verleggen, waarmee je 'chickies kan scoren' (of dudes) en meer van dat soort ongein.
Ikzelf ben daar nogal overheen (ben tevreden met wat ik heb) en hoef 'datgene' niet meer te hebben en denk verder na over waarom ik een motor aanschaf en wat ik nodig heb.
zit nu op 15 uur per dag. tijdens het slapen (nachtdienst) en tijdens het werken. in het weekend mee de kroeg in. en als ik motor rijd gaan ze ook in.PilatuS schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:41:
Zodra je op maat gemaakte doppen gebruikt, wil je nooit meer zonder. Wat mij betreft is dit zelfs iets wat iedere motorrijder zou moeten hebben. Ik rij nu een jaar of 5 met een setje van Alpine en wil echt nooit meer zonder.
Gebruik je dan verschillende inserts voor de verschillende activiteiten, of 1 setje voor alles?DECOY88 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:38:
[...]
zit nu op 15 uur per dag. tijdens het slapen (nachtdienst) en tijdens het werken. in het weekend mee de kroeg in. en als ik motor rijd gaan ze ook in.
dus in die 2-5 jaar maken ze bij mij voldoende uren in mijn oren door. helaas is het al telaat sinds ik sinds december een ruis in mijn oren heb
1 voor alles. -30db midden hoog. en na een nacht die dingen inhebben een 2e set in willen doen omdat het me nog te hard klinktChakotay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:40:
[...]
Gebruik je dan verschillende inserts voor de verschillende activiteiten, of 1 setje voor alles?
Exact! Laat maar lekker lullen. Onzinpraat. Je bepaalt zelf lekker waarop je rijdt. Ik kan ook van alles roepen over sportmotorrijders, maar dat doe ik niet. Heeft geen nut; iedereen maakt zijn eigen keuzes en labels plakken werkt alleen maar hunnie en zunnie onzin in de hand. En wat hebben we daaraan? Ik rij motor; is het voor iemand anders belangrijk op welke IK rij? Nee toch? Dus waarom dat oordeel?der_joachim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Een sporttoer is voor woon-werk inderdaad één van de meest rationele keuzes die je kan maken. Op mijn '50+'-motor (BMW Boxer) kan ik het hele jaar door met enig comfort doorrijden. Aangezien ik dagelijks over de A2 moet, vind ik het fijn dat de files voor mij wat korter zijn.
Mijn ouwelullenfiets is me eerlijk gezegd meer waard dan een motor die meer als mode-accessoire wordt gezien dan als vervoermiddel.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Dus jij laat elke GS rijder afstappen, de helm af doen en doet een rbw check? Think again. Ik ken een aantal GS rijders en geen van hen is 50, niet eens 40.Serotonine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:53:
Niet helemaal onzin.
In februari met vrouw naar de motorbeurs geweest. Onder andere even naar de nieuwe 1200GS van BMW gekeken. Het viel haar toen op dat er voornamelijk mannen op leeftijd naar keken.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben 26 en heb een jaartje gewekt om een GS te kopen, is wel een 800 geworden ipv de 1200, maar ook die stond op het lijstjemphilipp schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
[...]
Dus jij laat elke GS rijder afstappen, de helm af doen en doet een rbw check? Think again. Ik ken een aantal GS rijders en geen van hen is 50, niet eens 40.
Er kan een andere reden zijn: €20.000 misschien. Heeeeel misschien hebben jongere motorrijders (nog) geen geld om een GS te kopen.
En wat dan nog? Waarom labelen? Voorlopig is het de meest verkochte motor ter wereld, dus waarschijnlijk wil heel stieken 'iedereen' er wel een. Zeg maar net als de Telegraaf. Nog nooit iemand ontmoet die er positief over is, maar ondertussen is het de meest gelezen krant van Nederland. Dus het is probably bullshit wat iedereen lult dat het zo'n slechte krant is (ik lees btw geen krant, dus ook geen Telegraaf)
Met de auto doe ik geen moeite meer, de eerstvolgende die mij afsnijd als ik op de rotonde zit, pak ik gewoon in zijn flank, en ik geef nog gas bij.steveman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
Tijdens inhalen kijk ik ook wel eens overdreven achterom als er weer eens eentje zit te bellen (zie je op een afstand al met 80% zekerheid aan het geslinger en zo). Die verschrokken gezichten "het zou toch geen wout zijn?!"![]()
Eenmaal van de snelweg af wordt het pas echt gevaarlijk, paar keer gehad dat zo'n popijopimobiknakker zo een rotonde op ragt en ik vol in de ankers moet
Ik ben nog steeds trots op m'n zelfbeheersing, je zou op zo'n moment toch graag zo'n telefoon rectaal bij ze inbrengen. (Jammer dat die dingen steeds kleiner worden... )
Ritje gedaan met een vriend, z'n accu was dood... En een RSV Mille aanduwen is onbegonnen werk! Damn, 't ding slipte alleen maar, en dat in z'n 2. Spannend momentje toen ie moest tanken op de terugweg, maar hij startte gelukkig wel weer
Morgen spierpijn
Mijn huidigeGhostrider schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:20:
Valt me op dat die motor wel behoorlijk laagtoerig is, maximaal aantal toeren is bijna gelijk aan mijn 1 cilinder.... Mijn GSX-R heeft maximaal bij ongeveer 10.000 tot aan 13.500rpm.
Hier een grafiekje van een andere KTM 690 dan die van mij, als je het over laagtoerig koppel hebt:
[afbeelding]
Asus Zenbook i7 256gb
Dakar versies doen nog wel wat meer. Valt een hoop Kaboom uit zo'n unit te halen.-tom-562 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:21:
WTF, bijna 85 pk uit een 1 cilinderklopt die bank wel?
de stand maakt er ook reclame mee. Veelal grijze duiven op de promostandies/fotos etc.Serotonine schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:53:
Niet helemaal onzin.
[ Voor 48% gewijzigd door ROFLASTC op 05-06-2013 22:04 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 22:47 ]
Sorry maar populair staat niet gelijk aan goed. De Telegraaf, om je eigen voorbeeld maar aan te grijpen, is geen goede krant. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan. Wat het wel is, is vermakelijk leesvoer, voor de massa. Dat klinkt denigrerend, maar het is ook waar.mphilipp schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:54:
[...]
Dus jij laat elke GS rijder afstappen, de helm af doen en doet een rbw check? Think again. Ik ken een aantal GS rijders en geen van hen is 50, niet eens 40.
Er kan een andere reden zijn: €20.000 misschien. Heeeeel misschien hebben jongere motorrijders (nog) geen geld om een GS te kopen.
En wat dan nog? Waarom labelen? Voorlopig is het de meest verkochte motor ter wereld, dus waarschijnlijk wil heel stieken 'iedereen' er wel een. Zeg maar net als de Telegraaf. Nog nooit iemand ontmoet die er positief over is, maar ondertussen is het de meest gelezen krant van Nederland. Dus het is probably bullshit wat iedereen lult dat het zo'n slechte krant is (ik lees btw geen krant, dus ook geen Telegraaf)
Eens mbt leeftijd - ook niet gek dat BMW (succesvol) gefocussed heeft, en nog steeds doet, op de (rijkere) 75% van motorrijders die geen twintiger zijn.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:39:
[...]
zou me niets verbazen als de gemiddelde leeftijd nu tegen de 48 aan zit.
Zeker nu een motor (meer dan ooit) een hobby is.
de overheid er alles aan doet om motor te ontmoedigen.
en de crisis de aanschaf van motoren ook belemmerd...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Harmonisatie tussen landen. Iig niet een initiatief van NL-regering, hooguit aangespekt met wat verkeer & waterstaat bureaucratie.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:40:
Hoe noem jij dan al die regeltjes om een rijbewijs te halen
Huh? NL regering had daar buitengewoon weinig mee te maken. Poging was gewoon lobbywerk op Europees niveau, en poing is na lichte verzet gestrand aangezien EP er ook inherent niet al teveel zin in had.een poging tot APK invoer etc etc
Oslik blyat! Oslik!
Sorry, maar ik zei niets over goedMarc Rademaker schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:05:
[...]
Sorry maar populair staat niet gelijk aan goed. De Telegraaf, om je eigen voorbeeld maar aan te grijpen, is geen goede krant. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan. Wat het wel is, is vermakelijk leesvoer, voor de massa. Dat klinkt denigrerend, maar het is ook waar.
Bmw heeft niet de k5 gekopieerd maarde r6 stond als basis voor de s1000rr.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:39:
over BMW en ouwelullen motoren.
Dit ging zeker op tot het jaar dat ze begonnen met vernieuwen.
Het uiterlijk van de K series ging radicaal om in 2005 (de K1200R leek in de verste verte niet meer op op zijn voorganger)
F series werd gelanceerd om jonger publiek aan te spreken
en de boxers bleven wat trouwer aan de traditionele uitstraling.
Gewaagde actie maar denk wel dat BMW er eindelijk het jongere publiek mee heeft kunnen vinden.
Helemaal toen ze de K5 hebben gekopieerd en dat beest van een S1000RR op straat wisten te zetten.
het ouwelullen imago zullen ze voorlopig nog wel hebben gezien ze dat decenia lang hebben gehad.
maar als je dat verleden vergeet, doen ze het echt niet slecht.
Overigens moet je ook niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd van motorrijders erg hoog is.
In 2009 was het geloof ik 44, en in 2008 42 als ik me niet vergis.
zou me niets verbazen als de gemiddelde leeftijd nu tegen de 48 aan zit.
Zeker nu een motor (meer dan ooit) een hobby is.
de overheid er alles aan doet om motor te ontmoedigen.
en de crisis de aanschaf van motoren ook belemmerd...
Verwijderd
Wise enough to play the fool
Ik vraag mij af wat fijnstof een motor nog meer uitstoot dan roet?dion_b schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:54:
[...]
Vergelijk dat eens met ontmoedigingsbeleid voor diesel:
[...]
- dreiging met weren uit steden omwille van onzinnige roetnormen (superfijnstof is daadwerkelijk gevaarlijk, maar die meten ze niet...)
theHoff schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:08:
Voor de rest, heerlijk rijweer!
Blyatifull
Ik rij nu ook BMW hoor (sinds mijn 24e). Hiervoor een Honda gehad, maar wat een verschil zeg. Ik ben jong voor de gemiddelde BMW rijder, maar als iedereen zo denkt wordt het nooit wat. Daarnaast boeit het mij eigenlijk ook helemaal niet wat anderen denken, ik rij er in ieder geval met zeer veel plezier op.teacher schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:36:
* teacher rijdt een bmw vanaf zn 23e
* teacher leest ook de telegraaf
[ Voor 25% gewijzigd door Phyxion op 06-06-2013 09:59 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 06-06-2013 11:00 ]
Zo'n Super Duke is wel geil idd, mooie opvolger voor mij SV 650 S over een paar jaarDinX schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:59:
Die "discussie" maakt gewoon het verschil duidelijk tussen degenen voor wie motorrijden enkel en alleen hobby is en degenen voor wie het dagdagelijkse jaar-in-jaar-uit kost is.
Je hebt net hetzelfde bij auto's.
Stel je hebt een eigen zaak waarvoor je hele dagen de baan op bent, geregeld een grote doos met een server erin in de koffer, een werkkoffer, ... Je hebt een budget van 30.000 euro voor ogen voor een nieuwe auto.
Dan zou ik bijvoorbeeld eerder gaan voor een Skoda Octavia Combi met alles erop en eraan (150 pk DSG diesel, alles in leer, alle mogelijke opties,...) dan voor een BMW 1-klasse met 180pk erin, zonder opties die even veel kost. Leuk dat dat ding geweldig hard kan optrekken, geweldig goed op de weg ligt,... Minder leuk dat je een houten kont hebt na 2 uur rijden, amper een 2U server in de koffer krijgt, je werkkoffer op de achterbank moet leggen,...
Ik ben dus iemand die 50km van huis werkt, elke avond nog na het werk training moet gaan geven en vaak ook in het weekend nog de nodige kilometers doe om naar een wedstrijd te gaan enzo.
Gemiddelde werkdag = 50 km + 60 km + 12km = +/- 120km per dag. Daarbij heb ik 1 tas bij met spullen voor op het werk (broek, schoenen, eten,...), 1 tas met m'n spullen om training te geven en dan vaak nog wat losse spullen of m'n helm die ik wil kunnen opbergen.
Ik wil daarbij ook om de x jaar nog eens een goede trip maken van x000 km, of in het weekend eens een dag 400km of meer rijden.
Als ik dan moet kiezen om voor 17.000 euro een Super Ténéré te kopen met alles erop en eraan, of een R1 voor hetzelfde geld, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
En imho heb ik sowieso geen bal aan een supersport in deze contreien. Om daar echt lol mee te hebben moet je hem de toeren in trekken en dan zit je al meteen aansnel heden waar boetes op staan waar je niet gelukkig van wordt. Een reden waarom ik graag motoren rij met geweldig veel koppel onderin
En moest ik al dichtbij huis wonen en enkel motorrijden voor de lol dan zou ik nog altijd geen supersport kopen. Dan staat er eerder een Super Duke of iets anders in dat genre in de garage.
Uitlaatbusjes? De bouten waarmee de downpipes vastzitten (zatenGenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:54:
Uitlaat busjes bij cilinder drie eruit getrild. ;_;
Klinkt nu als een Tractor. ;_;
Vanmiddag maar langs Lemstra.
Morgen andere koek: Heen en weer naar Oirschot vanaf Enkhuizen.
Heen maar snelweg, terug wellicht via Ede
Hoewel ik jou helemaal gelijkt geet. Moet je wel weten dat die skoda waar jij het over hebt een vanaf prijs heeft van 36.000. En dat is zonder opties die jij ook nog noemtDinX schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:59:
Die "discussie" maakt gewoon het verschil duidelijk tussen degenen voor wie motorrijden enkel en alleen hobby is en degenen voor wie het dagdagelijkse jaar-in-jaar-uit kost is.
Stel je hebt een eigen zaak waarvoor je hele dagen de baan op bent, geregeld een grote doos met een server erin in de koffer, een werkkoffer, ... Je hebt een budget van 30.000 euro voor ogen voor een nieuwe auto.
Dan zou ik bijvoorbeeld eerder gaan voor een Skoda Octavia Combi met alles erop en eraan (150 pk DSG diesel, alles in leer, alle mogelijke opties,...) dan voor een BMW 1-klasse met 180pk erin, zonder opties die even veel kost. Leuk dat dat ding geweldig hard kan optrekken, geweldig goed op de weg ligt,... Minder leuk dat je een houten kont hebt na 2 uur rijden, amper een 2U server in de koffer krijgt, je werkkoffer op de achterbank moet leggen,...
Ik ben dus iemand die 50km van huis werkt, elke avond nog na het werk training moet gaan geven en vaak ook in het weekend nog de nodige kilometers doe om naar een wedstrijd te gaan enzo.
Gemiddelde werkdag = 50 km + 60 km + 12km = +/- 120km per dag. Daarbij heb ik 1 tas bij met spullen voor op het werk (broek, schoenen, eten,...), 1 tas met m'n spullen om training te geven en dan vaak nog wat losse spullen of m'n helm die ik wil kunnen opbergen.
Ik wil daarbij ook om de x jaar nog eens een goede trip maken van x000 km, of in het weekend eens een dag 400km of meer rijden.
Als ik dan moet kiezen om voor 17.000 euro een Super Ténéré te kopen met alles erop en eraan, of een R1 voor hetzelfde geld, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
En imho heb ik sowieso geen bal aan een supersport in deze contreien. Om daar echt lol mee te hebben moet je hem de toeren in trekken en dan zit je al meteen aansnel heden waar boetes op staan waar je niet gelukkig van wordt. Een reden waarom ik graag motoren rij met geweldig veel koppel onderin
En moest ik al dichtbij huis wonen en enkel motorrijden voor de lol dan zou ik nog altijd geen supersport kopen. Dan staat er eerder een Super Duke of iets anders in dat genre in de garage.
BelgiëTylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:23:
[...]
Hoewel ik jou helemaal gelijkt geet. Moet je wel weten dat die skoda waar jij het over hebt een vanaf prijs heeft van 36.000. En dat is zonder opties die jij ook nog noemtDan kom je over de 40.000 heen. En daar heb je ook een 3 serie voor. En dan is de keuze weer anders
Dussssssss.
DinX komt uit belgenland he, daar kost dat spul wat minderTylen schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:23:
[...]
Hoewel ik jou helemaal gelijkt geet. Moet je wel weten dat die skoda waar jij het over hebt een vanaf prijs heeft van 36.000. En dat is zonder opties die jij ook nog noemtDan kom je over de 40.000 heen. En daar heb je ook een 3 serie voor. En dan is de keuze weer anders
Dussssssss.
Nja, bouten zijn ook weg maar t zijn die halve maantjes die aan weers kanten zitten van uitlaat en de uitlaat echt op zn plek houden (Mits de bouten er nog zijn die alles echt vast zettenChakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Uitlaatbusjes? De bouten waarmee de downpipes vastzitten (zaten), of iets anders? Leuk geluid geeft dat wel
[ Voor 7% gewijzigd door GenjiBlade op 06-06-2013 12:40 ]
Ah die dingen. Hebben ze de spullen op voorraad om het vanmiddag nog voor je te fixen?GenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Nja, bouten zijn ook weg maar t zijn die halve maantjes die aan weers kanten zitten van uitlaat en de uitlaat echt op zn plek houden (Mits de bouten er nog zijn die alles echt vast zetten).
Gelukkig is het een 2x 2-1 systeem en alleen downpipe 3 is los dus ik kan nog rijden zonder me zorgen te maken dat ik straks het halve systeem kwijt ben.
Leuk geluid is anders
Tuurlijk, om in ene geluid te krijgen uit een (normaal vrij stille) in-line 4 is leuk maar dit is wel erg.... John Deere
Lamstra weet 't niet 100% zeker en moet de precieze maat hebben dus ik rij dadelijk uit werk even langs en dan gaat ie kijken, eventueel valt het best redelijk te "ver-maken" heb ik al van Lamstra, Niwa en de lokale motor boer te horen gekregen dus vandaag fixen zal geen probleem zijn, kan ik morgen met een gerust hart naar OirschotChakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Ah die dingen. Hebben ze de spullen op voorraad om het vanmiddag nog voor je te fixen?
Ik ben jaloers trouwens, bij de project-Zephyr zijn sommige van die bouten (nouja, draadeinden bij dat ding) er met geen mogelijkheid uit te krijgen
Vaak bu'j te bang!
Ah, handig.GenjiBlade schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:51:
[...]
Lamstra weet 't niet 100% zeker en moet de precieze maat hebben dus ik rij dadelijk uit werk even langs en dan gaat ie kijken, eventueel valt het best redelijk te "ver-maken" heb ik al van Lamstra, Niwa en de lokale motor boer te horen gekregen dus vandaag fixen zal geen probleem zijn, kan ik morgen met een gerust hart naar Oirschot
Gewoon de Zephyr over klinkers heen rijden... trilt vanzelf los
Zal wel wennen zijn van een kawa naar een ezel.
Verwijderd
Bedankt! Hij is besteld, toch maar voor de 48 gegaan. Als het niet past stuur ik hem weer terugdion_b schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:22:
[...]
Ik weet iig dat ik een veel grotere maat heb
Ik heb een 54, dat past mij in de voor-achter richting ruim, van zijkant naar zijkant (over de heupen) met protector iets minder ruim, maar nog steeds genoeg. 52 was iets te krap. Mijn reguliere non-motorbroek is ook maar 54, dus ik denk dat je ook 48 zou moeten nemen.
Anders kun je bij Motozoom gaan passen, die hebben het ook - daar heb ik m'n huidige paar ook gekocht.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Gefeliciteerd! Wat voor motor les je op? Ik heb ook nog geen A1 lesfietsjes gezienRick-Jan schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:42:
Zojuist AVB examen gedaan, en geslaagd![]()
Examinator ging aan het eind foto's maken van de motorfietsgrappig ding vond hij het (a1 klasse)
Nu alleen nog AVD, eind juni gepland!
Ik heb de mijne kortgeleden bij Termaat in Nijmegen gehaald, die hebben vaak erg veel voorraad. Vast ook wel in maat 61theHoff schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:45:
Iemand nog een goeie tip voor adresjes met goedkope helmen maat 61?
Inderdaad, gelukkig had ik vanmorgen de wintervulling uit mijn broek gehaaldSerotonine schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:43:
Gefeliciteerd man! Zal wel zweten geweest zijn met dit weer!
Gilera Coguar, zoiets:Chakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
[...]
Gefeliciteerd! Wat voor motor les je op? Ik heb ook nog geen A1 lesfietsjes gezien
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Allemaal waar, maar uiteindelijk is het maar net wat je belangrijk vindt. De een koopt ijskoud een Honda CRX als ie vrouw en kind onderweg heeft. Kwestie van prioriteiten/voorkeuren. Er zijn ook zat lui die altijd, heel het jaar op een HD rijden. Voornamelijk USA, maar goed, maakt niet uit. De een neemt die beslissing op praktische gronden, de ander puur op uitstraling en weer een ander wil het zo goedkoop mogelijk.DinX schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:59:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Dan ben ik bang dat je nu ook het virus hebt opgelopen...AlterMann schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:04:
Vandaag m'n eerste les gehadFucking zweten, maar oh wat is dat motorrijden leuk
Verwijderd
Volgens mij zijn wij het niet zo vaak eens.mphilipp schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:32:
[...]
*knip*
Ieder zijn ding. Het plakken van labels irriteert me gewoon mateloos, en niet alleen voor motorrijders. Wie bepaalt wat een 'echte' motorrijder is? Wie bepaalt wat een 'echte' motor is? Lekker laten rijden, wat boeit het mij nou waarom iemand een streetfighter rijdt? Als hij/zij het maar leuk vindt. Ik mag er van vinden wat ik wil, maar dat is toch irrelevant?
En wat dan nog als iemand maar 600meter per jaar rijdt? Who cares? Heb is straks weer een zo goed als nieuwe 2de hands voor wènig!
*nog iets meer knip
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik heb in Zwolle een Duke 125 als A1 lesfietsje gezien. Blijve leuke dingen, Duke 200 zou een leuk gooi en smijt fietsje voor d'r bij zijnChakotay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
[...]
Gefeliciteerd! Wat voor motor les je op? Ik heb ook nog geen A1 lesfietsjes gezien
Klopt, maar met A2 of onbeperkt voor in de stad lijkt me dat wel gaaf! Op de buitenwegen kom je met 26 pony's wat te kort denk ik zo...Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:30:
denk alleen dat de 250 teveel pk per kilo heeft om met een A1 te rijden.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq