Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 476 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.643 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas niet. Maar toen ik ermee klaar was, waren ze toch niets meer waard :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Ricepuppet schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Ik kan je daar uit de droom helpen; ik heb genoeg medische keuringen achter de kiezen gehad de afgelopen jaren, en mijn gehoor is nog steeds supersterk volgens de arts :)

Mijn vader is al 25+ jaar motor rijinstructeur en heeft nog nooit met doppen gereden. Zijn gehoor is ook prima. Ik had hem laatst als verjaardagscadeau een fluo helm gegeven (merk+type weet ik zo even niet meer) en tijdens het rijden vond hij wel dat deze helm enorm veel lawaai maakte.

We hebben toen even helmen gewisseld en zijn verder gaan rijden. En er zit echt een verschil in helmen; ik kan mij voorstellen dat je met bepaalde helmen WEL oordoppen wilt dragen, maar ik heb er echt geen last van met mijn AGV-K3.

Je ziet ook hier in deze review van WebbikeWorld dat de AGV-K3 een zeer stille helm is.
Laten we het er dan maar op houden dat het bij iedereen verschillend is, en iedereen die keuze maar voor zichzelf moet maken :). Als jij het zonder doppen prima vind, lekker blijven rijden.
Ik doe ze wel gewoon in :)

En wbt de helmen; Eens.
Tijdens mijn eerste rijlessen had ik zo'n 'botshelm' op van de rijschool (instapmodel HJC volgens mij). De eerste les met mijn C3 was ik echt verbaasd over de geluidsdemping van die helm, kon het verschil écht goed merken.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Tylen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:23:
Helaas niet. Maar toen ik ermee klaar was, waren ze toch niets meer waard :+
held _/-\o_

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:00:
Goed bezig Tylen :)

Kan iemand die portalen op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht een keer omhakken? Saai stuk blijft dat...
gruwelijk saai. en bij de a10 pak ik altijd de oostkant als het even kan. maar bij de a2 omrijden word een beetje teveel van het goede :O

gelukkig zag ik wel dat de krantenkop van van de week verkeerd was *O* a2 tussen utrecht en amsterdam veel boetes uitgeschreven. maar dat ging gelukkig over amsterdam>utrecht had een stuk een vaartje richting 140 zitten :X

[ Voor 23% gewijzigd door DECOY88 op 03-06-2013 12:42 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:56

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:27:
Mag dan wel derde geworden zijn. Ik had de chickies hahahaha

[afbeelding]
Hey, is er een kale mannen cup?

Waarom ben ik niet uitgenodigd?! ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen

Tylen

Lol dat viel ons ook al op hahaha. Je bent welkom hoor Steveman :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrees dat alleen m'n kapsel snel genoeg is :/ ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

DECOY88 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:41:
[...]

:F begin maar opnieuw nadat je otoplastieken gedragen hebt _/-\o_ doe ze soms juist in om een ander te horen. en in de kroeg loopt het altijd uit in klachten _O- 2 mensen met oordoppen en de 3e zonder verstaat er niks van _O- noizezz oranje -30db filters midden-hoog
Wat betaal je voor Noizezz dingen? Zie dat er een aantal dealers van Noizezz in de buurt zitten, morgen maar eens langs gaan, maar als het meer dan 100 euro is lama :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
Paar weken terug otoplastieken aan laten meten bij Alpine, 89 euro geloof ik :)
Krijg ze in een speciale rode Honda uitvoering, met Honda etui _O-

• André

André

Analytics dude

Yellowneck schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:15:
[...]

Wat betaal je voor Noizezz dingen? Zie dat er een aantal dealers van Noizezz in de buurt zitten, morgen maar eens langs gaan, maar als het meer dan 100 euro is lama :P
€130

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Maegrim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:19:
Paar weken terug otoplastieken aan laten meten bij Alpine, 89 euro geloof ik :)
Krijg ze in een speciale rode Honda uitvoering, met Honda etui _O-
Zeker op tweede pinksterdag of iets dergelijks?! Zat namelijk toen al een beetje rond te kijken, maar vond het toen nog nie echt nodig...grrr. Alpine kosten nu de normale prijs, 109 euro..hmm.
Ugh...

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Yellowneck schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:33:
[...]

Zeker op tweede pinksterdag of iets dergelijks?! Zat namelijk toen al een beetje rond te kijken, maar vond het toen nog nie echt nodig...grrr. Alpine kosten nu de normale prijs, 109 euro..hmm.

[...]

Ugh...
Poe 130 euro, vet duur jongen! Daar koop je echter nog niet eens een fatsoenlijke achterband voor. Een kleine beurt kost nog meer. Weet je wat een gehoorapparaat kost? ;)

Ik vond 100 euro een goede investering. Heb een tijdje met die alpine doppen van 20 euro gereden, kan ook prima hoor, maar die zaten toch niet zo lekker en als je oor een slechte dag had, kon ik stoppen om dat ding goed te doen :p

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Marc Rademaker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:51:
[...]

Poe 130 euro, vet duur jongen! Daar koop je echter nog niet eens een fatsoenlijke achterband voor. Een kleine beurt kost nog meer. Weet je wat een gehoorapparaat kost? ;)

Ik vond 100 euro een goede investering. Heb een tijdje met die alpine doppen van 20 euro gereden, kan ook prima hoor, maar die zaten toch niet zo lekker en als je oor een slechte dag had, kon ik stoppen om dat ding goed te doen :p
Als jij meer dan 130 euro betaalt voor een kleine beurt, zou ik toch eens ergens anders heen gaan waar ze je niet (of in ieder geval minder) afzetten :+

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kleine beurt? Wat is dat? :P Als je daarmee olie verversen bedoeld, gewoon lekker zelf doen :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met een kleine beurt vervangen ze meestal alle vloeistoffen/filters .... Diegene die dat voor €130,- wil doen bij mijn fiets is vandaag spekkoper!!

Je mag tellen:

3,5 Ltr. Belray EXP olie (simpele 10W40 is genoeg).
Orgineel Oliefilter.
Orgineel Luchtfilter.
DOT 5.1 Remolie voor/achter.

Remblokken...... Betaal ik je wel bij, dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 04-06-2013 00:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
wimmel_1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:37:
Met een kleine beurt vervangen ze meestal alle vloeistoffen/filters .... Diegene die dat voor €130,- wil doen bij mijn fiets is vandaag spekkoper!!
quote: Factuur in mijn hand (Gisteren Kawa uit garage opgehaald)
Band voor (Incl motage + uitbalancering)
Band achter (Incl motage + uitbalancering)
12V aansluiting (geschakeld)
Koppelingskabel
Remblokken voor
Wiellager achter
Lucht filter
Olie filter
Uitlaat pakkingbus (Cilinder 3 zo lek als een mand)
Vloeistoffen (Olie / Rem)
TOTAAL: €636,24
Waarvan de banden 230 waren, blokken 50, en andere meuk (buiten beurt om) samen 74,62.
Arbeids loon was weer eens (bijna) koploper in dit geheel, met €200 - maargoed - hij heeft de Kawa dan ook een week gehad en moest last minute de blokken doen.
Maargoed, totaal min bovenstaande, kom ik voor onderdelen al ruim onder de €130 (Namelijk €81.62)

Dus, als ik nou ens jouw fiets een beurt mag geven voor €130, dan heb ik €50,- winst :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:37:

Je mag tellen:

3,5 Ltr. Belray EXP olie (simpele 10W40 is genoeg).
Orgineel Oliefilter.
Orgineel Luchtfilter.
DOT 5.1 Remolie voor/achter.

Remblokken...... Betaal ik je wel bij, dan.
Hm, jij krijgt bij een kleine beurt nieuwe remvloeistof en blokken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tankiej
Yellowneck schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:20:
Kleine beurt? Wat is dat? :P Als je daarmee olie verversen bedoeld, gewoon lekker zelf doen :P
Ik heb nog maar 1 kleine beurt laten doen, olie + oliefilter heb ik toen zelf gedaan.
Garage (eenmanszaak) heeft de remlvloeistof vervangen, luchtfilter, verlichting afgesteld (scheen wat te hoog met mijn gewicht :+ ). Verder is het gewoon een check van de algehele staat van de motor, slijtagedelen (remblokken, banden, ketting) etc.
Was 50 euro incl arbeid, omdat ik de olie zelf had gedaan. Anders zou het 75 incl arbeid zijn :)

• Tylen

Tylen

Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:22:
[...]

Ik heb nog maar 1 kleine beurt laten doen, olie + oliefilter heb ik toen zelf gedaan.
Garage (eenmanszaak) heeft de remlvloeistof vervangen, luchtfilter, verlichting afgesteld (scheen wat te hoog met mijn gewicht :+ ). Verder is het gewoon een check van de algehele staat van de motor, slijtagedelen (remblokken, banden, ketting) etc.
Was 50 euro incl arbeid, omdat ik de olie zelf had gedaan. Anders zou het 75 incl arbeid zijn :)
Dus 25 euro meer als hij je olie ververst inclusief filter?

Filter is 8 euro. Maar alleen de olie is al 50 euro. Of gooit hij er olie van de formido in? ;)

• Tankiej
Tylen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:23:
[...]

Dus 25 euro meer als hij je olie ververst inclusief filter?

Filter is 8 euro. Maar alleen de olie is al 50 euro. Of gooit hij er olie van de formido in? ;)
Filter is 6 euro, olie 30-35 euro voor 4L, er gaat 2,2L in. Dat zijn de prijzen als ik het zelf koop, een garage kan het goedkoper inkopen natuurlijk.

Ik hoef er geen dure Castrol oid in, deze olie werkt prima :+

• Tylen

Tylen

Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:27:
[...]

Filter is 6 euro, olie 30-35 euro voor 4L, er gaat 2,2L in. Dat zijn de prijzen als ik het zelf koop, een garage kan het goedkoper inkopen natuurlijk.

Ik hoef er geen dure Castrol oid in, deze olie werkt prima :+
Oke. Dan kom ik nog op 25,25 euro voor alleen de onderdelen. ;) Als hij niet wilt verdienen moet hij lekker die lage prijzen aanhouden ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej, waar zit die garage? Goede prijzen :P

Heeft iemand wat geld over toevallig? Ik wil weer eens een circuitdagje doen...

• Tankiej
Tylen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:36:
[...]

Oke. Dan kom ik nog op 25,25 euro voor alleen de onderdelen. ;) Als hij niet wilt verdienen moet hij lekker die lage prijzen aanhouden ;)
Ik weet natuurlijk zijn winstmarge op die olie en onderdelen niet, maar ik denk dat hij met de rest wel wat winst maakt. Wat kost een beetje remvloeistof en een luchtfilter, niet heel veel gok ik.

Daarnaast komen mensen zo ook bij hem voor andere dingen; groot onderhoud, banden, andere onderdelen. Ik denk dat hij daar wel wat meer op pakt :)

Kettingset die hij heeft vervangen was wel flink wat duurder dan wanneer ik het op internet had besteld, maar dat vind ik dan niet erg als hij verder goedkoop is en goede service bied.
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:37:
Tankiej, waar zit die garage? Goede prijzen :P

Heeft iemand wat geld over toevallig? Ik wil weer eens een circuitdagje doen...
Ten Post (halverwege Groningen - Delfzijl). In Ten Boer (2km verderop) zit ook een garage, die is qua prijs ongeveer gelijk. Ze maken elkaar zwart, maar het zijn beide prima garages met goede service en kennis in huis :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 04-06-2013 08:46 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Luchtfilter kan nog tegenvallen... Een originele voor mijn RSV vind ik niet voor onder de €50 :|

En ohja, jij was van verweg, dat schiet niet op :P

• Tankiej
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:52:
Luchtfilter kan nog tegenvallen... Een originele voor mijn RSV vind ik niet voor onder de €50 :|

En ohja, jij was van verweg, dat schiet niet op :P
Orignele niet nee, maar een filter van een andere partij werkt (vaak) minstens zo goed? Ik vind ze vanaf 20 euro 16 USD voor mijn SV.

Klopt, was :+
Sinds twee weken woon ik tussen de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe in, ik moet nog opzoek naar een garage hier in de omgeving..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:59:
[...]

Orignele niet nee, maar een filter van een andere partij werkt (vaak) minstens zo goed? Ik vind ze vanaf 20 euro 16 USD voor mijn SV.

Sinds twee weken woon ik tussen de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe in, ik moet nog opzoek naar een garage hier in de omgeving..
Aftermarket word het alleen maar nog duurder voor de mijne :P

Dat is al meer in de buurt... Ik ken wel een paar nuttige, maar dat is meer omgeving Amersfoort. Nog wat teveel uit de richting voor jou denk ik?

• Tankiej
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:05:
[...]

Aftermarket word het alleen maar nog duurder voor de mijne :P

Dat is al meer in de buurt... Ik ken wel een paar nuttige, maar dat is meer omgeving Amersfoort. Nog wat teveel uit de richting voor jou denk ik?
Amersfoort is +/- 20 min rijden, dus dat is wel te doen. Als het een goede is (en waar je niet de hoofdprijs betaalt) wil ik er best wel een stukje voor rijden!
Ik heb nu in ieder geval John vd Bunt motoren in Nijkerk doorgekregen als een goede zaak. Dat is net iets verder dan Amersfoort, maar ik houd me altijd aanbevolen voor meer opties :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
vd Bunt stond altijd als erg goed bekend, maar de laatste paar jaar hoor ik er helaas steeds meer slechte dingen over.

Zelf kom ik wel eens bij Hofland motoren in Amersfoort, redelijk klein zaakje die me meestal goed weet te helpen.

Mijn vaste merkdealer voor de Suzuki is de Valkenier in Barneveld, goede service daar altijd en (voor een merkdealer) nette prijzen. Een nuttige merkdealer voor de RSV moet ik nog steeds vinden helaas.

• Tylen

Tylen

Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:59:
[...]

Euh dan is John vd Bunt in nijkerk voor jou de beste in de buurt.

Edit: Dat had je dus zelf ook al doorgekregen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 04-06-2013 09:22 . Reden: Verder lezennnn ]

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:21:
vd Bunt stond altijd als erg goed bekend, maar de laatste paar jaar hoor ik er helaas steeds meer slechte dingen over.

Zelf kom ik wel eens bij Hofland motoren in Amersfoort, redelijk klein zaakje die me meestal goed weet te helpen.

Mijn vaste merkdealer voor de Suzuki is de Valkenier in Barneveld, goede service daar altijd en (voor een merkdealer) nette prijzen. Een nuttige merkdealer voor de RSV moet ik nog steeds vinden helaas.
Valkenier ben ik ook vaak geweest toen ik nog Suzuki reed. Idd erg nette prijzen.

• Tankiej
Dan zal ik wel eens bij Valkenier gaan kijken zodra ik iets nodig heb, als het niet bevalt kan ik iets verder naar John vd Bunt :+
Valkenier heb ik ook al eerder gehoord, volgens mij heeft een kameraad daar zijn motor gekocht :o

Moet over 4000km weer een beurt, als ik in hetzelfde tempo als vorig jaar die km's erop zet dan zit ik daar zo op. Maar ik vermoed dat het iets langzamer gaat nu ik fulltime werk :')

[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 04-06-2013 09:27 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van Tank Cure of een andere epoxy achtige laag uit de benzinetank? De tank van een CB1 zit vol met een soort harde harslaag die ik eruit moet zien te krijgen. Weet alleen niet of het Tank cure is of een ander middeltje.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004

bakvis

Tweakers.Nerd

Gister even een uurtje aan het schroeven geweest om de Mivv Suono onder mijn SV 650 S te bouwen. Mooi systeem, past perfect en klinkt geweldig (zelfs met DB-killer. Die laten we ook mooi zitten)!

Hoe ziet dat d'r nu uit zwart op zwart? Nou zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sn3xMVh4RH9NHLqOI0AH8vcD/full.jpg?nohitcount=1

Klinkt goed, kijkt goed, ik zeg: niets meer aan doen!

[ Voor 15% gewijzigd door bakvis op 04-06-2013 14:19 ]

Mijn Specs

• Serotonine
Kijkt zeker goed.... maare.... hoe klinkt ie?

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
bakvis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:35:
Gister even een uurtje aan het schroeven geweest om de Mivv Suono onder mijn SV 650 S te bouwen. Mooi systeem, past perfect en klinkt geweldig (zelfs met DB-killer. Die laten we ook mooi zitten)!

Hoe ziet dat d'r nu uit zwart op zwart? Nou zo dus:
[afbeelding]

Klinkt goed, kijkt goed, ik zeg: niets meer aan doen!
Ziet er goed uit!
Serotonine schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:40:
Kijkt zeker goed.... maare.... hoe klinkt ie?
ff filmpje van youtube, dit is met DB killer YouTube: Mivv Suono sur sv 650 k8 sound

• Serotonine
Ohhhh wil ik ook!!! Wat een geluid!
Maar om nu van mijn 4inlijn een v-twin te maken.....

• Marc Rademaker
Hehe, ik dacht hetzelfde. Zit al zo lang erover te denken om die gigantische pijp op mijn hornet te vervangen voor wat kleiners, waar net iets meer geluid uit komt...

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Serotonine schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:08:
4900 euro en we hebben een deal ;)!

Mijn Specs

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Marc Rademaker schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:09:
Hehe, ik dacht hetzelfde. Zit al zo lang erover te denken om die gigantische pijp op mijn hornet te vervangen voor wat kleiners, waar net iets meer geluid uit komt...
Het hele traject vervangen bedoel je ?

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
Serotonine schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:08:
Mooi he! vorigjaar met DBkiller er nog in in dld rondgereden en geen last gehad van de polizei

@bakvis, waar zit die popnagel dan? op de site van Mivv kan ik niets vinden.
binnenkort voor de v-twin'ers ook een meeting als je mee wilt rijden ff aanmelden :) Motor-forum: Suzuki-V-Twin-voorjaarsmeeting-2013

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

pin_point schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Mooi he! vorigjaar met DBkiller er nog in in dld rondgereden en geen last gehad van de polizei

@bakvis, waar zit die popnagel dan? op de site van Mivv kan ik niets vinden.
binnenkort voor de v-twin'ers ook een meeting als je mee wilt rijden ff aanmelden :) Motor-forum: Suzuki-V-Twin-voorjaarsmeeting-2013
Aan de onderkant van de uitlaat hebben ze in het achterste carbonnen kap een gat beboord, en de pop nagel zit door de stalen pijp van de uitlaat en door de db-killer. Normaal hoort daar een seger ring te zitten (staat ook op de spec sheets op de website).

Mijn Specs

• Tankiej
bakvis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Aan de onderkant van de uitlaat hebben ze in het achterste carbonnen kap een gat beboord, en de pop nagel zit door de stalen pijp van de uitlaat en door de db-killer. Normaal hoort daar een seger ring te zitten (staat ook op de spec sheets op de website).
Maar nu kan je die popnagel mooi uitboren, draad tappen en een (inbus) boutje in zetten. Voor de verkoop moet hij vast zitten in de uitlaat, anders is het E-keurmerk niet geldig voor zover ik weet (ik ga er vanuit dat die er wel op zit?). Met een segerring zit hij niet vast, maar is hij los te halen. Dus het kan zijn dat er daarom een popnagel doorheen zit.

Bij mijn uitlaat moet de db-killer ook met een segerring vast, maar dat is een gekloot. Dus ik ga het ook niet meer proberen om die erin te zetten, tenzij de politie naast me staat en erom vraagt ofzo :')

[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 04-06-2013 13:35 ]

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:32:
[...]

Maar nu kan je die popnagel mooi uitboren, draad tappen en een (inbus) boutje in zetten. Voor de verkoop moet hij vast zitten in de uitlaat, anders is het E-keurmerk niet geldig voor zover ik weet (ik ga er vanuit dat die er wel op zit?). Met een segerring zit hij niet vast, maar is hij los te halen. Dus het kan zijn dat er daarom een popnagel doorheen zit.

Bij mijn uitlaat moet de db-killer ook met een segerring vast, maar dat is een gekloot. Dus ik ga het ook niet meer proberen om die erin te zetten, tenzij de politie naast me staat en erom vraagt ofzo :')
Kan, maar hoeft niet. Maakt zo een mooi beschaafd diep geluid. Ergens in me zit wel de drang om hem te horen zonder DB-killer.. Maar ach, verstand komt met de jaren toch?

Mijn Specs

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou je kenteken even wegpoetsen op de foto...

• Tankiej
bakvis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Kan, maar hoeft niet. Maakt zo een mooi beschaafd diep geluid. Ergens in me zit wel de drang om hem te horen zonder DB-killer.. Maar ach, verstand komt met de jaren toch?
Ik vind dat die van mij nu ook een mooi beschaafd geluid maakt.. O-)

Als je hem uitboort en draad tapt, kan je hem zo weer vast zetten. Dus dat hoeft je niet tegen te houden om hem een keer zonder db-killer te horen. Je kan natuurlijk ook opzoek naar mensen met een SV650 die al een open uitlaat zonder db-killer eronder hebben hangen, om te horen hoe dat klinkt.
Je woont wat ver weg om zo even langs te rijden (als die woonplaats in je profiel klopt), anders kon ik dat wel doen. Al heb ik het vorig model SV met een andere uitlaat, heel veel zal het geluid niet verschillen :o

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:21:

Ben daar 1 x geweest voor onderhoudt. Ik vind ze duur. €35 voor remvloeistof vernieuwen per kant.

Ik was 100e meer kwijt dan mijn vorige garage. En de motor was 3 dagen later klaar dan afgesproken.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

EgMaf schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:13:
Ik zou je kenteken even wegpoetsen op de foto...
Omdat je het zo lief vraagt :)

Mijn Specs

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Unknown Alien schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Ben daar 1 x geweest voor onderhoudt. Ik vind ze duur. €35 voor remvloeistof vernieuwen per kant.

Ik was 100e meer kwijt dan mijn vorige garage. En de motor was 3 dagen later klaar dan afgesproken.
Ik kom er eigenlijk vooral voor kleine dingetjes (die ik meestal zelf verkloot heb :+ ), daarmee helpen ze me vaak voor weinig tot niets. De grote beurt die ik er een keer heb laten doen was wel aardig prijzig inderdaad.

• Marc Rademaker
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:24:
[...]

Ik kom er eigenlijk vooral voor kleine dingetjes (die ik meestal zelf verkloot heb :+ ), daarmee helpen ze me vaak voor weinig tot niets. De grote beurt die ik er een keer heb laten doen was wel aardig prijzig inderdaad.
Ja waar moeten we dan heen? Ik vind rbmotoren ook aan de prijs namelijk. Maar ik schrik eigenlijk elke keer als ik de motor wegbreng. Vind het vooral vervelend als ze meer doen dat er is afgesproken. Ik zie dan graag dat ze even bellen en overleggen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Ja waar moeten we dan heen? Ik vind rbmotoren ook aan de prijs namelijk. Maar ik schrik eigenlijk elke keer als ik de motor wegbreng. Vind het vooral vervelend als ze meer doen dat er is afgesproken. Ik zie dan graag dat ze even bellen en overleggen.
Hm, dat is helemaal storend... Ik doe veel zelf, en laat alleen specifieke dingen waar ik de ervaring niet voor heb of te lui voor ben door de garage doen. Weinig zin om dan extra te gaan betalen voor zaken die ik zelf al gedaan heb.

• Unknown Alien
Weigeren om te betalen. Als je afspreekt dat ze je moeten bellen als het duurder dan 200e is en dat doen ze niet en de kosten zijn bv 250 of duurder dan hebben ze pech, want je hebt daar geen toestemming voor gegeven.

Ik breng hem naar Ap de Rou in Nijkerkerveen vanwege gebrek aan beter.

Hij belt wel als het duurder wordt als je dat aangeeft. Hij kan wel erg laks zijn.

Ik kwam daar al een paar jaar en vorig jaar weer langs gebracht om Carb. af te laten stellen. Na 1.5 week nog niks gehoord dus ik bellen. Ja ik ga er mee aan de slag. 2.5 week later weer niks gehoord weer bellen. Toen zijn ze er maar snel mee aan de slag gegaan. Dus ik was behoorlijk pissed.

Daarom ben ik voor de winterstop naar Hofland geweest, want zo ga je niet met vaste klanten om vind ik.

Maar goed die gasten zijn voor een goeie beurt mij weer TE duur. En ook hier 3 dgn later dan afgesproken de motor klaar.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Met timing & afspraken heb ik bij de Valkenier altijd wel goede ervaringen, netjes de volgende dag (of wat er afgesproken is) klaar.

• Tankiej
Marc Rademaker schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Dat kan je dan gewoon zeggen als je de motor brengt toch: 'Als jullie ontdekken dat er meer vervangen zou moeten worden, dan zou ik graag dat jullie eerst bellen voordat het gedaan wordt.' Doen ze wel meer zonder te bellen, dan weiger je gewoon dat te betalen. Je hebt het dan duidelijk aangegeven en zij houden zich niet aan de afspraak :)

Ik heb wel eens geweigerd te betalen voor iets dat ze gedaan hadden wat niet nodig was bij de scooter van mn ma. Hij ging erheen om de banden te wisselen en specifiek erbij gezegd dat alleen de banden vervangen hoeven te worden. Kwam ik de scooter weer ophalen bleek dat ze ook de remblokken hadden vervangen, of ik nog even wat extra wilde betalen :')

Ik had al remblokken besteld online om ze zelf te vervangen, ik had niet voor niks gezegd dat alleen de banden hoefden. Dus ik heb ook niks meer betaald dan voor de banden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 04-06-2013 14:51 ]

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Dat kan je dan gewoon zeggen als je de motor brengt toch: 'Als jullie ontdekken dat er meer vervangen zou moeten worden, dan zou ik graag dat jullie eerst bellen voordat het gedaan wordt.' Doen ze wel meer zonder te bellen, dan weiger je gewoon dat te betalen. Je hebt het dan duidelijk aangegeven en zij houden zich niet aan de afspraak :)

Ik heb wel eens geweigerd te betalen voor iets dat ze gedaan hadden wat niet nodig was bij de scooter van mn ma. Hij ging erheen om de banden te wisselen en specifiek erbij gezegd dat alleen de banden vervangen hoeven te worden. Kwam ik de scooter weer ophalen bleek dat ze ook de remblokken hadden vervangen, of ik nog even wat extra wilde betalen :')

Ik had al remblokken besteld online om ze zelf te vervangen, ik had niet voor niks gezegd dat alleen de banden hoefden. Dus ik heb ook niks meer betaald dan voor de banden :)
En heb je de remblokken mogen houden?

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:54:
[...]

En heb je de remblokken mogen houden?
Ja, ze zagen zelf waarschijnlijk ook wel in dat het niet kon; dingen doen terwijl gezegd is dat de klant dat niet wil. Toch nog een positief puntje :+

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
Man man man, net paniek onder het rijden. M'n pak stond bovenaan iets los tijdens het rijden, is er een bij ingevlogen. Flink gestoken in m'n pens :( Gelukkig niet allergisch maar het is op zo'n moment erg lastig om op het verkeer te blijven letten. Zat in m'n eigen pens te meppen om die bij maar dood te krijgen. :X

Waarom rijd ik ook alweer op een naked? :'(

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
_O- Mag er eigenlijk niet om lachen, maar dit visualiseren in mijn hoofd brengt toch echt een lach op mijn gezicht. Ik hoop dat je er niet al te veel last van gaat krijgen en gelukkig verder geen brokken gemaakt verder. Dat had natuurlijk ook nog kunnen gebeuren.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja dat zijn ze wel :D

Een jongen van m'n school vroeger heeft ooit z'n bovenbeen gebroken nadat er een weps of een bei z'n helm binnenvloog. Crashte ie op zo'n ANWB-paddestoel :X En dat was nog maar met een (opgevoerde) scooter.

Ben zelf een keer in m'n hals gestoken op de fiets, toen ik een toetsenbord onder m'n arm had :( B)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Haha, heb ik ook eens gehad. Een wesp in mn helm. Heb toen beetje vaart geminderd, en naar beneden gekeken, en gelukkig vloog ie er weer uit, daarna maar ff gauw vizier dichtgedaan :D
Maargoed, sterkte Alexji, hopelijk ben je weer bijgekomen van de schrik en snap je nu waarom een strakzittend/goedzittend pak zo belangrijk is :P :>

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:25:
Ja dat zijn ze wel :D

Een jongen van m'n school vroeger heeft ooit z'n bovenbeen gebroken nadat er een weps of een bei z'n helm binnenvloog. Crashte ie op zo'n ANWB-paddestoel :X En dat was nog maar met een (opgevoerde) scooter.

Ben zelf een keer in m'n hals gestoken op de fiets, toen ik een toetsenbord onder m'n arm had :( B)
Met een toetsenbord kan je een goede klap uitdelen... :P

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Alexji schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:38:
Man man man, net paniek onder het rijden. M'n pak stond bovenaan iets los tijdens het rijden, is er een bij ingevlogen. Flink gestoken in m'n pens :( Gelukkig niet allergisch maar het is op zo'n moment erg lastig om op het verkeer te blijven letten. Zat in m'n eigen pens te meppen om die bij maar dood te krijgen. :X

Een bij steekt maar 1x, dus doodmeppen was nergens voor nodig O-)

• Alexji
EgMaf schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:25:
[...]

Een bij steekt maar 1x, dus doodmeppen was nergens voor nodig O-)
Hij viel thuis uit mijn shirt en er zat nog beweging in. Toen heeft hij maat 44 motorlaars naar z'n hoofd gehad. Sorry :'(

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, heb ik een ketting(de)montagetooltje geregeld, wil ik de ketting gaan vervangen...

Stap 1: slijp het kopje van de pen die eruit moet weg, anders komt er teveel kracht op de drukpin te staan.

Crap. Geen stroom in de garage... Heeft iemand in de buurt van Amersfoort een dremel of slijptol die op accu werkt welke ik even kan lenen, of een ander geniaal idee? :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:05

-tom-562

Oliesjeik

(jarig!)
Succes met vijlen :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
uitboren met accutol maar dat vereist een vaste hand

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:49

Bommes

Capo del formaggio

een lantaarnpaal hacken om stroom te verkrijgen..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Gisteren was ik op ziekenbezoek bij iemand en daar stonden twee van deze dingen

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/10/2013-Yamaha-FJR1300-right-3Q-view.jpg

Yamaha FJR 1300's.

Ik was direct weg van dit model :9

Iemand enige ervaring of verhalen over deze motorfiets?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:49

Bommes

Capo del formaggio

Een maatje van mij heeft er een, die draait echt rondjes om alles wat rijd op 2 wielen.
Ding loopt 260 met het ruitje naar beneden (op de klok) maar is net zo thuis op de kleine slinger weggetjes.
Hij is er helemaal weg van (wie niet van zijne eigen motor).

Hij heeft hem gekocht met lichte kuip schade die heeft hij hersteld, ding is al iets ouder met volgens mij iets van 60k op de klok.
Vind het zelf ook wel een erg vet ding, maar wel erg groot.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Marc Rademaker
Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:44:
Hmz, heb ik een ketting(de)montagetooltje geregeld, wil ik de ketting gaan vervangen...

Stap 1: slijp het kopje van de pen die eruit moet weg, anders komt er teveel kracht op de drukpin te staan.

Crap. Geen stroom in de garage... Heeft iemand in de buurt van Amersfoort een dremel of slijptol die op accu werkt welke ik even kan lenen, of een ander geniaal idee? :+
Verlengsnoer?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

De weersverwachting ziet er goed uit, morgen eens kijken of we met de motor naar het werk kunnen :) Nadeel is wel dat mijn bestemming zich in het centrum van 's-Hertogenbosch bevindt. Had al gevonden (en gezien) dat in 's-Hertogenbosch het is toegestaan om je motor op de stoep te plaatsen, maar vind dat toch wel een beetje eng. Ben altijd bang dat iemand hem omgooit ofzo. :/

Zit daarnaast ook een beetje in mijn maag met het vastleggen van de motor. Ik weet niet zeker of ik mijn kettingslot eraan kan hangen (of beter gezegd of ik de motor ergens aan vast kan maken). Het schijfremslot gaat er sowieso op (moet ook van de verzekering), maar de ketting weet ik niet of ik kan hangen. Lijkt mij overdreven op klaarlichte dag, maar je weet maar nooit, gooien jullie hem altijd aan de ketting?

Nu het eindelijk weer mooi begint te worden komt de motor ook weer wat vaker buiten :9 Nog steeds blij dat ik hem gekocht heb :)
Zal ook wel even wennen zijn om met een laptoptas van enkele kilo's op mijn rug te rijden...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zat er ook wel aan te denken maar ben niet zo kapot van door de spits te moeten rijden en een lang stuk snelweg. :P Morgen zou het ook minder waaien dus eigenlijk wel een goed moment. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joopieboy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:43:
Zat er ook wel aan te denken maar ben niet zo kapot van door de spits te moeten rijden en een lang stuk snelweg. :P Morgen zou het ook minder waaien dus eigenlijk wel een goed moment. :)
Gelukkig heb ik mijn afspraak pas om 14:00 en is het maar ongeveer een half uurtje. Dus mooi het zonnetje erop en knallen met die handel :9

Moet alleen nog besluiten of ik via de binnenweggetjes rijd of dat ik de snelweg pak... Vind de snelweg niet zo heel veel aan als ik heel eerlijk ben. Zeker niet als het waait...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heb ik niet genoeg van :P De garagebox zit hemelsbreed 83 meter verderop, maar ik zit ook nog op 6 hoog.

Ik ben net wat wezen aanklooien met een 12v > 220v converter voor in de auto die ik nog had liggen, maar die leverde helaas maar 110 van de benodigde 135W. Genoeg om de dremel aan te krijgen, maar niet genoeg om hem op toeren te houden, en na elke 3 minuten moet het ding weer afkoelen :P

Schiet niet op zo, morgen eens iets met meer power vinden.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:46:
[...]

Gelukkig heb ik mijn afspraak pas om 14:00 en is het maar ongeveer een half uurtje. Dus mooi het zonnetje erop en knallen met die handel :9

Moet alleen nog besluiten of ik via de binnenweggetjes rijd of dat ik de snelweg pak... Vind de snelweg niet zo heel veel aan als ik heel eerlijk ben. Zeker niet als het waait...
Precies, ook niet mijn ding, en om nu 1,5 uur binnendoor te moeten rijden en dan hopen dat je nog op tijd bent. :+ Snelweg is verschrikkelijk saai en zeker in de spits moet je donders goed opletten... Maar is wel leuker.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:39:
De weersverwachting ziet er goed uit, morgen eens kijken of we met de motor naar het werk kunnen :) Nadeel is wel dat mijn bestemming zich in het centrum van 's-Hertogenbosch bevindt. Had al gevonden (en gezien) dat in 's-Hertogenbosch het is toegestaan om je motor op de stoep te plaatsen, maar vind dat toch wel een beetje eng. Ben altijd bang dat iemand hem omgooit ofzo. :/
Zit daarnaast ook een beetje in mijn maag met het vastleggen van de motor. Ik weet niet zeker of ik mijn kettingslot eraan kan hangen (of beter gezegd of ik de motor ergens aan vast kan maken). Het schijfremslot gaat er sowieso op (moet ook van de verzekering), maar de ketting weet ik niet of ik kan hangen. Lijkt mij overdreven op klaarlichte dag, maar je weet maar nooit, gooien jullie hem altijd aan de ketting?

Nu het eindelijk weer mooi begint te worden komt de motor ook weer wat vaker buiten :9 Nog steeds blij dat ik hem gekocht heb :)
Zal ook wel even wennen zijn om met een laptoptas van enkele kilo's op mijn rug te rijden...
Waar moet je ergens zijn in 's-Hertogenbosch Centrum? Hier (in de Prins Bernhardstraat) staan dagelijks een stuk of 6 á 7 motoren op een rijtje ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wimmel_1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:54:
[...]

Waar moet je ergens zijn in 's-Hertogenbosch Centrum? Hier (in de Prins Bernhardstraat) staan dagelijks een stuk of 6 á 7 motoren op een rijtje ;)
Ik moet wat dichter bij het station zijn, maar daar staan ook met enige regelmaat motoren geparkeerd. :)
Maar ben natuurlijk wel voorzichtig met mijn kindje :+

• dion_b
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alexji schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:38:

Tip voor volgende keer:

Een bij heeft maar één angel en één gifzak, kan dus ook maar één keer steken en gaat dan dood. Enige wat je bereikt door te meppen is dat alle gif wat nog in die zak zit in je gespoten wordt :X

En al was het een wesp die meerdere keren kan steken, enige wat je dan doet is haar boos/bang maken waardoor ze nog veel vaker gaat steken.

Kortom volgende keer knipperlicht aan, naar vluchtstrook (of berm als je niet op de snelweg rijdt), pas daar de boel openhalen, insekt verwijderen en als het een bij was zo voorzichtig mogelijk angel verwijderen zonder in gifzak te knijpen.

* dion_b kan meepraten, is ooit in de auto met open raam rijdend in de hals gestoken door een bij die met 130km/u aan kwam vliegen :X

Ander nieuws: eindelijk nieuwe filters (olie en lucht) besteld, als die binnen zijn tijd voor grote beurt :)

Louis heeft trouwens weer stuntacties, Vanucci jeans voor EUR 59.95 ipv 119.95. Ik heb al een jaar een paar, ben zo tevreden dat ik een tweede besteld heb - voor deze prijs kon ik het niet laten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Dat is wel een hele goede. Een onderdeel van het probleem is namelijk dat ik met mijn duim eigenlijk afzet tegen het stuur (merkte ik). Anders zou ik met mijn hand zeg maar alleen mijn hand naar de hendel trekken ipv de hendel naar het stuur. Wie weet dat een iets andere stand helpt daarbij, laat ik het zeggen dat ik op de clipon kan leunen ipv tegendruk te moeten geven met mijn duim...

In ieder geval ook maar zo'n Hymec setje besteld a 233 euro (al was het maar omdat het gewoon mooi spul is... en een losse koppelingskabel die ik anders ook zou vervangen meer dan 100 euro kost!)... en ook maar een powerball :-) Want kantoorhandjes heb ik ook wel dus dat kan ook wel onderdeel van het probleem zijn :-).
En hopsakee, magura Hymec gemonteerd. Wat een feest!! Geen vergelijking met hoe zwaar het eerst was. Nu super soepel en smooth. Ik moest echt de motor starten en een stukje rijden om te geloven dat het ook daadwerkelijk ontkoppelde :>

Nu alleen de beveiliging (alleen starten met koppeling in) nog even op maat maken (nu kort gesloten). Happy _/-\o_

• Ricepuppet
Bommes schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:03:
Een maatje van mij heeft er een, die draait echt rondjes om alles wat rijd op 2 wielen.
Ding loopt 260 met het ruitje naar beneden (op de klok) maar is net zo thuis op de kleine slinger weggetjes.

Hij heeft hem gekocht met lichte kuip schade die heeft hij hersteld, ding is al iets ouder met volgens mij iets van 60k op de klok.
Ah, cool.

Ik houd wel van grote motoren, al mijn vorige (en huidige) zijn best klein. Even wat filmpjes bekijken dan maar :9

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Tylen

Tylen

Bommes schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:03:

Nou niet overdrijven he ;)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Ricepuppet: ik heb een tijd geleden een ritje gereden met twee vrienden: ik op een VFR750, een ander op een FJR, de laatste op een CBR600. Onderweg hebben we uiteraard gewisseld.
Je merkte duidelijk dat er een verschil zat in de motoren: de CBR stuurde superscherp, de VFR aardig en bij de FJR moet je iets meer moeite doen vanwege het gewicht.
Met optrekken scheelt het weinig, vooral omdat de FJR bakken koppel heeft. Ook de VFR heeft meer koppel onderin dan de CBR, maar die schiet er op hogere toerentallen weer vandoor.
Op de snelweg was de FJR duidelijk de fijnste motor: erg stabiel, en je zit lekker uit de wind. Ik had een licht verhoogd ruitje dus was het goed uit te houden, de CBR-rijder pakte vol de wind mee waardoor dat een stuk vermoeiender is voor langere tijd.
Al met al was iedereen erg blij met zijn eigen motor (zoals Bommes hierboven al aangeeft: wie niet :)). Je kan met de FJR erg hard bochtjes door, het is uiteindelijk de rijder die de beperking is. De verschillen in rijstijl van de rijders paste in ons geval goed bij de typen motoren...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX reed ook meestal aardig door op zijn FJR geloof ik :)

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Ricepuppet schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:44:
Gisteren was ik op ziekenbezoek bij iemand en daar stonden twee van deze dingen

[afbeelding]

Yamaha FJR 1300's.

Ik was direct weg van dit model :9

Iemand enige ervaring of verhalen over deze motorfiets?
De enige motor waarvoor ik mijn BMW weg zou doen. Gruwelijk mooie motor.

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002

CHeff

Allemaal gekkigheid

Sinds kort eindelijk in het bezit van een motortje. M'n eerste sinds ik mijn rijbewijs heb behaald, en dat is al weer even geleden. Maar ik kon hem gewoon niet laten staan. oOo

Yamaha FZ8

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooie kleurstelling! Misschien alleen de bellypan en hugger nog even wit/rood maken :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Chakotay schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:47:
[...]

Heb ik niet genoeg van :P De garagebox zit hemelsbreed 83 meter verderop, maar ik zit ook nog op 6 hoog.

Ik ben net wat wezen aanklooien met een 12v > 220v converter voor in de auto die ik nog had liggen, maar die leverde helaas maar 110 van de benodigde 135W. Genoeg om de dremel aan te krijgen, maar niet genoeg om hem op toeren te houden, en na elke 3 minuten moet het ding weer afkoelen :P

Schiet niet op zo, morgen eens iets met meer power vinden.
Ik werk in Driebergen (redelijk dichtbij) en ik heb een 12v naar 220 300W nom en 350W max omvormer liggen...

Voorwaarde is dan wel dat hij met klemmen op de accu gaat...sigarettenaansteker levert maar max 150W
Heb alleen die klemmen volgens mij niet meer maar daar is wel iets op te verzinnen...op de omvormer zijn het namelijk gewoon schroefjes...lenen? kan hem morgen bij je afgooien...dm me maar even...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Ricepuppet
Ik wil wel overstappen naar een FJR, denk alleen niet dat de vrouw dat zo fijn vind :)

Zij stond er laatst bij toen ik keek naar de FJR. En ik heb deze TDM 900 net drie maanden.. ok, ik heb de TDM 900 danwel voor een spotprijs gekocht omdat ik een toer/woon-werk verkeer motor wilde.

Ik rijd namelijk elke dag, ca. 300 dagen in het jaar.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

Heb zelf 7 jaar FJR1300A gereden. Heerlijke motor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

• Serotonine
Nice, Ik zou de runninglights wel iets minder sterk willen. Nu valt je koplamp minder op

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

DinX

Motormuis

Is mijn motor niet. Zou ik die "mod" doen dan komen ze in combinatie met m'n Xenon koplampen, zelfde kleur :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Nu we het toch over toermotoren hebben. De mooiste toermotor is in mijn ogen een Honda VFR1200. Een collega van mij heeft er een in de kleur wit en het blijft een waanzinninge motor om te zien.

Afbeeldingslocatie: http://lovelyrides.com/wp-content/uploads/2013/04/2013-Honda-VFR-1200-White-HD-Wallpaper.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leuk huisje ook :P

• Phydomir
  • Laatst online: 10:11

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:03:
Nu we het toch over toermotoren hebben. De mooiste toermotor is in mijn ogen een Honda VFR1200. Een collega van mij heeft er een in de kleur wit en het blijft een waanzinninge motor om te zien.

[afbeelding]
Zeker een mooi ding. Alleen even gelijk die foei lelijke uitlaat vervangen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Unknown Alien
50 + apparaten :+

Verwijderd

Believe me, die VFR1200 is echt een koppendraaier, het uiterlijk van die motor is nogal apart ;)

[YouTube: http://youtu.be/YVMAfccyPDk]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
Heb op de motorbeurs wel even op die VFR1200 gezeten. Ben maar gauw weer afgestapt, want als de verkoper naar me toe was gekomen had ik nu een dikke lening gehad :P . Wil nog wel een keer 1 huren, en dan ben ik ook wel benieuwd naar de DCT variant.

En wbt die running lights; ik zou hem inderdaad ook graag iets minder fel zien in drive mode, een beetje ala de andere DRL's.

• Ricepuppet
Hey! Ik ben 30+ maar ik waardeer relaxed rijden, zeker als ik woon-werk verkeer rijd, elke dag. Voor losbandig plezier heb ik zat andere keuzes die ik mag lenen.

Ik ga serieus nadenken over de FJR.

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
martin2005 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:50:
[...]

De enige motor waarvoor ik mijn BMW weg zou doen. Gruwelijk mooie motor.
Als ik met de motor naar het werk zou moeten, zou ik ook een FJR overwegen. Is het een beetje een motor voor lange mensen of niet? De wat oudere modellen staan nu voor best goede prijzen te koop.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1 ... 476 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.