Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 473 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.704 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:31

steveman

Comfortabel ten onder

Duim van de andere hand, of over het bovenbeen maaien is inderdaad genoeg :) (Touwtjes ben ik uiteraard ook al lang weer kwijt)

Echt grappig trouwens, van die mensen die dat ding pakken en beginnen te draaien... "Hij doet het niet" _O-

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 25-05-2013 23:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:15:
... na een lang weekend rijden... de koppeling niet meer dicht kreeg...
Als ik verkeerd op de motor zit krijg ik ook mijn koppeling niet meer ontkoppeld na een paar uur rijden.
Dit merkte ik na het eerste ritje dit jaar, daarna weer op mijn houding gelet en geen last er van gehad.
De verkeerde houding in mijn geval is dat ik teveel op mijn polsen leun, waarbij ik dan ook nog eens mijn handen niet in dezelfde lijn heb als mijn onderarmen. Oftewel mijn pols maakt een behoorlijke hoek.

Gezien het lange weekend heb je genoeg kracht in je hand om de koppeling te bedienen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad. Waarschijnlijk moet je meer klemmen met je knieën, om zo je polsen wat te ontlasten.

Ik merkte hetzelfde toen ik overstapte van de lesmotor naar de Hornet. De eerste paar dagen had ik spierpijn in mijn polsen. Maar, nadat ik beter heb leren klemmen met mijn knieën, ging dat vanzelf weg. Op de lesmotor was dat nooit in zo'n sterke mate nodig omdat alles veel gemoedelijker ging.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:53:
Inderdaad. Waarschijnlijk moet je meer klemmen met je knieën, om zo je polsen wat te ontlasten.

Ik merkte hetzelfde toen ik overstapte van de lesmotor naar de Hornet. De eerste paar dagen had ik spierpijn in mijn polsen. Maar, nadat ik beter heb leren klemmen met mijn knieën, ging dat vanzelf weg. Op de lesmotor was dat nooit in zo'n sterke mate nodig omdat alles veel gemoedelijker ging.
Mannen, thanks voor de opmerkingen :-) Het is echt kramp en alleen aan de kant van de koppeling. De koppeling is dan ook echt vreselijk zwaar (ook te maken met het enorme koppel dat de 1200CC los laat) dus ik vrees dat het inderdaad een powerballetje bestellen wordt. Heb nooit anders dan SS gereden en het heeft helaas niet te maken met zithouding of verkrampt zitten :-).

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:31

steveman

Comfortabel ten onder

"Lang weekend Duitsland"

Dan ligt het gewoon aan de koppeling.

Wat waarschijnlijk wel okay is, maar ook nog zou kunnen helpen: de stand van de koppelingshendel, is die mooi in lijn met je onderarm wanneer je er op zit?

Toen ik m'n motor proefreed kreeg ik al last van m'n pols, hendel naar de laagste positie èn nog een beetje het stuur voorover kantelen heeft dat opgelost.

Hetzelfde geldt voor het schakelpookje, moet je steeds een heel rare bocht maken om te schakelen? --> Verstellen. (Denk wel om de grondspeling)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

steveman schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:34:
"Lang weekend Duitsland"

Dan ligt het gewoon aan de koppeling.

Wat waarschijnlijk wel okay is, maar ook nog zou kunnen helpen: de stand van de koppelingshendel, is die mooi in lijn met je onderarm wanneer je er op zit?

Toen ik m'n motor proefreed kreeg ik al last van m'n pols, hendel naar de laagste positie èn nog een beetje het stuur voorover kantelen heeft dat opgelost.

Hetzelfde geldt voor het schakelpookje, moet je steeds een heel rare bocht maken om te schakelen? --> Verstellen. (Denk wel om de grondspeling)
Dat is wel een hele goede. Een onderdeel van het probleem is namelijk dat ik met mijn duim eigenlijk afzet tegen het stuur (merkte ik). Anders zou ik met mijn hand zeg maar alleen mijn hand naar de hendel trekken ipv de hendel naar het stuur. Wie weet dat een iets andere stand helpt daarbij, laat ik het zeggen dat ik op de clipon kan leunen ipv tegendruk te moeten geven met mijn duim...

In ieder geval ook maar zo'n Hymec setje besteld a 233 euro (al was het maar omdat het gewoon mooi spul is... en een losse koppelingskabel die ik anders ook zou vervangen meer dan 100 euro kost!)... en ook maar een powerball :-) Want kantoorhandjes heb ik ook wel dus dat kan ook wel onderdeel van het probleem zijn :-).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn SV heeft een hydraulische koppeling, maar die is nou ook niet bepaald licht. Een hydraulische koppeling hoeft niet altijd beter te zijn.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:57:
Vandaag ontvangen:
[afbeelding]
(Malossi R24)
Morgen monteren aan de voorzijde.
Ben benieuwd, voorveerspanning volledig traploos instelbaar en demper 24-voudig ( 8)7 ) verstelbaar..
Dikke Malossi jonguh :P

Vaak bu'j te bang!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:02:
Want kantoorhandjes heb ik ook wel dus dat kan ook wel onderdeel van het probleem zijn :-).
:Y

Wise enough to play the fool

Verwijderd

There... you fixed it ;-)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:43

Bommes

Capo del formaggio

_O-
Schijnbaar zijn er voor mijn Vespa enkel van dit soort "merken" te krijgen.
Heb even een "bitubo" overwogen maar vond bijna 300 euro voor een schokkert toch echt wat te gortig.
Deze met een goede korting kunnen krijgen bij OTR hier in Geldrop.
Via de Malossi site had ik het ding voor 180 euro thuis bezorgd, bij OTR lag hij voor 225 euro in de winkel.
Kreeg hem voor de Malossi site prijs mee d:)b
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:07:
Vering en demping afstellen moet je niet over denken... óf laten laten doen. Zélf doen. JOUW fiets en JOUW settings ;)

En serieus: Een dag of twee is normaal om 't naar wens te krijgen..... Als je zélf schroeft én voelt wat je fiets (vespa in dit geval) doet met de instellingen!!

Setting sag ... is een filmpje op "JijBuis" wat je eens moet bekijken als basis (no more - no less).
Ga maar het ding maar eens gewoon monteren met de setting op "gemiddeld".
De huidige veer zakt echt een flink aantal centimeters in als ik alleen maar op de Vespa ga zitten.
Ook merkte ik dat op de binnendoor weggetjes in de Eifel het voorwieltje soms wel flink wat moeite had om mijn tempo bij te houden.. >:) Zeker als het wat hobbelig en ongelijk begon te worden en het tempo richting "mij rijd jij niet los op je ss" ging.. :9 (hier rijd ik uit mijn hoofd een motor of 4 voor de gene die filmt)

Dus demping kan een flink pak beter, maar de grootste verbetering zal ik al merken als de voorveerspanning correct is en dus de wielstand "normaal" staat tijdens gewoon rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 26-05-2013 13:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Poeh! Net voor het eerst in 3 weken weer gereden en had me toch een partij last van mijn pols. Net of het bijna niet is weggegaan dat zere gevoel. Hopen dat die duitsers van Magura opschieten met die kit (en het helpt). Zag al wel dat hij inderdaad iets meer naar beneden gekanteld zou mogen worden dus dat gaan we van de week maar even doen (thanks voor de tip!). Staat nu eigenlijk teveel naar boven gekanteld waardoor er een rare hoek ontstaat.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
MailMan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:06:
Nieuwe motor aangeschaft! :) Althans, een oudje om op te knappen. Ben erachter gekomen dat ik erg veel plezier beleef aan het sleutelen, dus samen met een vriend een niet lopende Honda CB750K(Z) gekocht uit 1980. Staat nog bij de eigenaar, maar halen hem aankomende week op.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het zijn niet de meeste populaire CB750's, maar deze zag er nog erg goed uit. 14 jaar stilgestaan op zolder bij iemand die meerdere motoren herstelde. Wordt rubbers vervangen, tank en carbs cleanen, nieuwu accu, banden, vloeistoffen, bougies, filter en kabels. Elektra deed het nog, hoewel de CDI wel teer had gelekt, wat een bekend probleem is bij die modellen.

Kan niet wachten tot het wat beter weer wordt en ik kan beginnen :)
Vanochtend lopen prutsen met bovenstaande CB750KZ uit '78 (motorblok is volgens mij de achtste die van de band is afgerold!). Heeft 14 jaar stilgestaan maar heeft vandaag haar eerste geluid geproduceerd :) Had de carbs helemaal schoongemaakt en dat was blijkbaar genoeg. Alleen ging de eerste poging starten niet zo lekker (Let niet op m'n gevloek, is raw footage :P):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1pEDFzIt9vQ]

Of de startmotor toch gaar (al eerder geprobeerd te fixen) of de accu stuq (gaf maar 12,2V terwijl hij nieuw is). Maar andere accu bood ook geen soelaas bij het starten. Tenzij een te laag amperage ook kan veroorzaken dat de startmotor niet meer ronddraait?

Poging na 10 meter duwen!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9YBqP7J8jyo]

Denk dat de nokkenasketting gespannen moet worden :P

Ach ja, hij loopt in ieder geval weer na bijna 15 jaar 8)

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Gisteren terug gekomen van een 3 dg rijden in DLD, Belgie en Luxemburg. Op gisteren na (vertrokken met veel regen), hebben we ontzettend mazzel gehad met het weer. Op 1 of 2 buitjes na (dan wel met natte sneeuw }:| ) hebben we het droog gehouden Maar damn, wat was het vrijdagmorgen nog koud. Pak was lekker warm, maar mijn winterhandschoenen hebben niet helemaal hun werk gedaan. Toch maar eens serieus nadenken over handvatverwarming of misschien van die schermpjes aan je stuur (die je ook op cross motoren ziet) waardoor je handen uit de wind blijven want dat is met name de oorzaak.

Belgie blijft waardeloos met rijden, maar DLD en Luxemburg was weer erg mooi. Eind dag 1 het ritme weer te pakken met de bochten :*) Wordt er elk jr beter in *O* . Amper nog de rem gebruikt, bijna alles met schakelen gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Miss_80 op 27-05-2013 09:31 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06

talin

ES-MA

koppeling pols en andere ongemakken.

in de racerij gebruikten we veelvuldig een omgebouwd stuk bezemsteel om je polsen te trainen.

stuk van 40 centimeter rond hout ( bezemsteel ) gat in het midden boren, 1,5 meter touw erdoor, aan 1 kant een knoop en de andere kant een gewicht, 1 kilo gebruikte ik.
en dan om en om met beide handen het gewicht naar boven rollen.

kijk ook goed naar de stand van je handles.
zorg dat je hand "rust" op de handle in de positie waarin je hem bediend.
let op dat je bijvoorbeeld bij hard remmen meer naar voren komt en dus de stand van je hand anders is dan dat je er "droog" op gaat zitten.
ook de stand van je clip-ons kan veel invloed hebben maar daar zal je een middenweg in moeten zoeken, omdat je meer zal sturen dan handles bedienen zullen de clip-ons in de beste positie moeten staan.

in het begin van mijn racerij had in mijn clip-ons veel meer naar binnen staan tot ik erg veel last van mijn polsen kreeg, omdat ik harder ging rijden had ik ook meer kracht nodig om te sturen en moest ik ze naar buiten zetten om toch dat kreng de baas te blijven.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd.

Zorg ook dat je handen ten opzichte van je armen niet in een bocht zitten. Dus geen gedraaide polsen.

Probeer ook met remmen meer te klemmen met je benen tegen de tank. Dat scheelt opgepompte onderarmen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• André
  • Registratie: Maart 2002

André

Analytics dude

Dank allemaal voor de polstips, had al het vermoeden dat het voornamelijk een houdingsprobleem was.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

talin schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:00:
koppeling pols en andere ongemakken.

in de racerij gebruikten we veelvuldig een omgebouwd stuk bezemsteel om je polsen te trainen.

stuk van 40 centimeter rond hout ( bezemsteel ) gat in het midden boren, 1,5 meter touw erdoor, aan 1 kant een knoop en de andere kant een gewicht, 1 kilo gebruikte ik.
en dan om en om met beide handen het gewicht naar boven rollen.

kijk ook goed naar de stand van je handles.
zorg dat je hand "rust" op de handle in de positie waarin je hem bediend.
let op dat je bijvoorbeeld bij hard remmen meer naar voren komt en dus de stand van je hand anders is dan dat je er "droog" op gaat zitten.
ook de stand van je clip-ons kan veel invloed hebben maar daar zal je een middenweg in moeten zoeken, omdat je meer zal sturen dan handles bedienen zullen de clip-ons in de beste positie moeten staan.

in het begin van mijn racerij had in mijn clip-ons veel meer naar binnen staan tot ik erg veel last van mijn polsen kreeg, omdat ik harder ging rijden had ik ook meer kracht nodig om te sturen en moest ik ze naar buiten zetten om toch dat kreng de baas te blijven.
Dat is echt een klote oefening :') heb het wel eens in de sportschool gedaan, want het ziet er zo simpel uit... NOT :P Ik denk dat ik dat maar weer ga oppakken, die oefening. Ik merk als ik een hele dag heb gereden, dat ik na een tijdje last krijg van m'n linkerhand. Ook maar eens naar de afstelling van de handles kijken. Vorig jaar had ik er een setje 'Pazzo's' (uit China :P) op gezet, maar die heb ik er uiteindelijk ook weer afgehaald, ik vond ze uiteindelijk niet fijn in de hand liggen. Dan maar minder poser, heb nu de originele OEM handles weer

Vaak bu'j te bang!

• Mafketel
Ik heb nog even wat verder gezocht wat betreft de houding op de motor en kan geen goede plaatjes of uitleg vinden.
Wel een link naar een artikel waar ik eerst zelf even wat aan wil testen voordat ik er een mening over heb.
sportbikesincmag.com pag 94-97 artikel improve your skills holding the keys in your hand by eric wood
http://i.imgur.com/KoQKU.png en http://i.imgur.com/Oc48B.png (link is voor mijzelf om te testen en feedback van anderen wat ze ervan vinden)

Wat ik sowieso wel wil zeggen wat betreft houding pols en lichaam.
Ten alle tijde dien je ontspannen op je motor te zitten dus niet de tank tussen je knieën klemmen etc etc.
Ontspannen is het magische woord, je dient natuurlijk wel contact te houden met de verschillende controlevlakken die je hebt. Je zit niet op een keukenstoel.
kont
voeten
knieën
handen

De statische ontspannen houding op de motor bereik je met je voeten en je kont in samenwerking met je rug en buikspieren. Je leunt of hangt dus niet op/aan het stuur. Mocht je erg lang onderweg zijn en een gevulde tanktas hebben dan kun je daar rustig op slapen :+

Je knieën gebruik je om druk uit te oefenen in de bochten en eventueel bij onbalans om deze te onderdrukken door meer of minder te klemmen met de knieën. Op het circuit eventueel om als een aap langs je motor te hangen.... maar we hebben het hier over de openbare weg.

In de bochten oefen je meer druk uit op je voet in de buitenbocht.

Je polsen dien je ten alle tijden zo te houden dat je de carpale tunnel zo recht mogelijk is. Dus geen grote hoeken in je polsen. Het niet genoeg recht houden veroorzaakt bijna alle gevallen van het niet meer kunnen knijpen. Een te zware koppeling zal met een stoplicht of 10 op korte afstand voor vermoeiing lijden maar dat is wat anders en hier zal je onderarm ook weer redelijk snel van herstellen.

Dit is het even in het kort ik zal proberen binnenkort wat foto's te maken om het een en ander te verduidelijken.

p.s. bij zeer zwaar gaande koppelingen wil het nog wel eens helpen om de boel te smeren, ik ga er even vanuit dat de motor zelf in optimale conditie is. Volgens mij zijn er maar erg weinig nieuwe motoren waarbij de koppeling zeer zwaar gaat.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005

Phreak

KTM SuperDuke

Zondag heb ik een mooi toertochtje gedaan richting Friesland.
Ongeveer 400km gereden.
Ondanks de harde wind + klein buitje onderweg was het een geslaagde rit.

Ik heb een paar andere winterhandschoenen te leen meegekregen van de motorzaak.
Ik had nu een stuk minder last van "witte vingers". Na een tijdje snelweg was alleen m'n middelvinger wit en doof.
Deze handschoenen zijn een maat groter, dat helpt inderdaad al enorm.
Bedankt voor de tips allemaal :)

Toch laat ik binnenkort ook handvat verwarming monteren, op dit moment had de dealer de agenda vol zitten.
Volgende week nog maar eens een poging wagen.

Blyatifull

Verwijderd

Welke mount gebruiken jullie voor jullie GoPro?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:37:
Ram mount geprobeert, trilt teveel op mijn KTM en wappert wat "omhoog" op snelheid. Harnas vest gekocht, dit werkt niet op de SS maar wel op mijn KTM enduro.

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bam:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-zzyOgBHJ54A/UaNVAsfnZzI/AAAAAAAAArY/TXKtSzthI_w/s512/IMAG0814.jpg
Nieuwe schokkert op de Vespa.
Dat had ik dus meteen moeten doen, wat een verschil zeg.
Nu op gemiddelde voorveerspanning wat goed is zakt slecht een cm'tje in als ik er op ga zitten dus wiel stand blijft perfect tijden het rijden.
Schokdemping op redelijk stug gezet, precies goed voor de wegen hier rond om Eindhoven.
Gewoon met flinke snelheid door de bocht over een drempel en de voorkant geeft geen krimp.
Okay het is geen supersport het blijft een Vespa met die belachelijke mono arm aan de voorzijde maar het is echt ongelooflijk wat een verschil. :9~
Die ontzettende high speed woble op de snelweg is er ook uit nu, topkoffer zit er op en normaal was er dan geen houden aan bij de 120.
Wat een te slappe veer en kapotte schokker voor gevolgen kan hebben. :'(

* Bommes is een happy met zijn Malossi jonguh..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• joshje
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:37:
zuignap en zo een plak sticker ik heb de sticker op mijn helm geplakt maar boven rond de 100 +- begint de wind wel heel erg te ruisen.
met de zuignap heb ik hem op de tank en dan heb je erg weinig last van de wind ;)

@bommes

Mallosi jonge! :+

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, afgelopen week maar eens een nieuwe uitlaat besteld voor de Suzuki SV 650 S. Na lang zoeken, twijfelen en vergelijken uitgekomen bij een Mivv Suono Carbon. Duur pijpje, maar wel met 3/4e middenpijp waardoor ik mijn originele einddemper niet door midden hoef te hakken!

Nog een dag of 10 wachten en dan zou hij binnen moeten komen van Bolski.

Afbeeldingslocatie: http://www.shiftingstreams.com/MIVV-L9.jpg

Zal t.z.t. eens een filmpje maken en posten hoe het klinkt voor en na!

Mijn Specs

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06

talin

ES-MA

Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:49:
Bam:
[afbeelding]
Nieuwe schokkert op de Vespa.
Dat had ik dus meteen moeten doen, wat een verschil zeg.
Nu op gemiddelde voorveerspanning wat goed is zakt slecht een cm'tje in als ik er op ga zitten dus wiel stand blijft perfect tijden het rijden.
Schokdemping op redelijk stug gezet, precies goed voor de wegen hier rond om Eindhoven.
Gewoon met flinke snelheid door de bocht over een drempel en de voorkant geeft geen krimp.
Okay het is geen supersport het blijft een Vespa met die belachelijke mono arm aan de voorzijde maar het is echt ongelooflijk wat een verschil. :9~
Die ontzettende high speed woble op de snelweg is er ook uit nu, topkoffer zit er op en normaal was er dan geen houden aan bij de 120.
Wat een te slappe veer en kapotte schokker voor gevolgen kan hebben. :'(

* Bommes is een happy met zijn Malossi jonguh..
die Italianen zijn gek op mono armen!
Afbeeldingslocatie: http://www.2-takt.net/000angol/20bikes/02racing/125/pictures/0common/JJ%20Cobas%20125%201991%20c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2-takt.net/000angol/20bikes/02racing/125/pictures/0common/JJ%20Cobas%20125%201991%20b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deraceheldenvanweleer.nl/index.php?action=dlattach;topic=142.0;attach=7997;image

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat ziet er wel iets geleerder uit dan
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-zzyOgBHJ54A/UaNVAsfnZzI/AAAAAAAAArY/TXKtSzthI_w/s512/IMAG0814.jpg

Op zich niet zo een foute constructie maar voor wat betreft stabiliteit houd is het niet echt top.
Maar zoals gemeld en net weer even de proef op de som genomen, het stuurt weer fantastisch.
Voor de bekende hier in de omgeving: rond om Gerwen/Nuenen die klinkerweggetje, geen enkel probleem meer...

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01 20:27
Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:23:
Voor de bekende hier in de omgeving: rond om Gerwen/Nuenen die klinkerweggetje, geen enkel probleem meer...
Da's inderdaad een mooi testparcours voor zoiets :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34
Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:23:
Dat ziet er wel iets geleerder uit dan
[afbeelding]

Op zich niet zo een foute constructie maar voor wat betreft stabiliteit houd is het niet echt top.
Maar zoals gemeld en net weer even de proef op de som genomen, het stuurt weer fantastisch.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je een Vespa hebt. Heb je dat ding voor woon-werk gekocht, en gemerkt dat je er ook gewoon lekker op kunt rijden? Vind je het tof om hard te gaan op een Vespa? Anders gezegd, waarom heb je geen echte motor >:)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je een Vespa hebt. Heb je dat ding voor woon-werk gekocht, en gemerkt dat je er ook gewoon lekker op kunt rijden? Vind je het tof om hard te gaan op een Vespa? Anders gezegd, waarom heb je geen echte motor >:)
altijd nog beter dan een mp3 met een dienblad :F

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Marc Rademaker schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Voor woon werk heb/had ik een (service)bus, voor prive een (personen)auto en voor de vakanties een camper.
Achter op die camper nam ik al jaren een (opgevoerde)bromscooter mee.
Na het halen van mij A-bewijsje wilde ik wel een motor maar niet nog een voertuig erbij.
Dus auto/brommer of camper eruit....brommer dus.
De motor moest mee kunnen achterop de camper, dus max 150kg, en niet al te groot.
Dan kom je al snel bij iets enduro terecht wat ik echt niets vind.
Anders bij een motorscooter en wat mij betreft was er dan maar 1 echte en dat is een Vespa.

Even goed is het niet een opgevoerd brommertje, het is geen supersport dat weet ik maar het rijd behoorlijk door en afgelopen motorweekend in de Eifel met het motorforum hield ik de boel echt niet op..
Deze Vespa loopt ongeveer 130km/u en zolang het daar niet al te dicht bij in de buurt komt houd ik de gemiddelde motor uitstekend bij.
En zeg nou zelf over smaak valt niet te twisten maar voor een scootertje is het wel een tof ding toch:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0765_800x478.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-x7ozHbDDxpU/UX1y65OkF9I/AAAAAAAAAqU/jupVlAbhl_A/s1152/IMAG0771.jpg

En zonder echt te happen, wat is een echte motor trouwens..??
Een Harley, of een supersport, een off the road, all-road, een oude triumph??
Zeg het mij maar..??
Vespa maakt al sinds de 50er jaren een model gelijk aan wat ik nu heb en is mega succesvol voor wat betreft verkoop aantallen.
Nee het is geen 1200 / 4 cilinder maar dat maakt het in mijn ogen niet minder motor.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 27-05-2013 19:17 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
Er is maar één motor:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/904486_508076192586387_687404723_o.jpg

:9

:+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Marc Rademaker
Duidelijk verhaal Bommes :)

En wat een echte motor is, misschien wel alles maar niet een Vespa. En dat klinkt onaardig, maar een Vespa vind ik gewoon meer een scooter, 125cc of niet :) Ik gun je je plezier hoor, en blijf vooral posten want ik vind het stiekem wel leuk, ik was gewoon oprecht benieuwd naar je motivatie om voor een Vespa te gaan!

Ik vind die oversized motor-scooters overigens ook helemaal niks. Het zijn wat mij betreft pure utility verhicles, voor in de stad, maar ze zullen mij nooit het echte 'motor-gevoel' geven.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tis een 250cc scheelt al iets toch.. :9
maar ze zullen mij nooit het echte 'motor-gevoel' geven.
Definieer "het echte motor gevoel" eens..?? vraag het vervolgens eens aan 10 willekeurige andere motor rijders.

Een chopper is niet mijn smaak maar daarom niet minder motor enkel alleen omdat ze lui achter over zitten >:)
Zo een dikke goldwing die flag (dat was flag toch..??) gekocht heeft zou niet misstaan in een leolux showroom maar het mijn inziens nog net zo goed een motor.

Het leukste vind ik nog altijd dat er op voorhand een beetje gekscherend over een Vespa gedaan wordt, maar het is vaak wel de eerste motor waar iedereen omheen staat als je verzameld voor een motortoertochtje met een of ander forum en het ding tovert een glimlach op zo goed als iedereen zijn/haar gezicht.
De heen reis naar het Eifel weekend hebben we best wel door gereden, na 240 km moest ik echt wel tanken, ging er 8 liter benzine in.. (ja 1 op 30 dus) :+
En ik stapte af zonder pijn in de polsen, rug of wat dan ook.
Van de echte zaterdag route was ik met mijn Vespa 1 van de 5 motoren die de 300 km route bijna helemaal had uit gereden. Samen met een tans-alp, een Duke 660, een fazer en een of andere Suzuki supersport.

Weetje ik laat me niet zo snel op de kast jagen hoor, en het zal mij een zorg zijn wat een ieder wel of geen motor vind.
Voor mij was de Vespa een bewuste keuze omdat het mee moest achter op de camper:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-RsQP__Agqy8/UUhp2jPK8_I/AAAAAAAAAnA/8FoJKgxohM0/s640/IMAG0690.jpg

Maar ik vind het wel frappant altijd dat er niet meer uit komt meestal dan "ik vind het geen motor" zonder duidelijke definitie.
Onze wetten zijn er mijn inziens vrij duidelijk over, >50cc is A rijbewijs.. ;)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het merk en de kleur is goed, je mist alleen een aantal cilinders :N

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oohw..... Ik dacht dat 'ie wilde aangeven dat 'ie (al?) kon tellen :+

Ik zie op die foto namelijk ook maar één motor _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

EEEEEJ!! Bommes!!

wat is dat nou mijn uberleete Goldwing ff zitten te dissen??

Het is wel een lelijk gedrocht he, dat je het ff weet. oh wacht...

Laat je niet op de kast jagen met die kutvespa :P van je, als je in NL niet in een leren rompertje op een yoghurtbeker rondscheurt met open pijpen, dan ben je geen echte motorrijder.

Een echte motorrijder is er een die alles op 2 wielen mooi vind en die ook echt altijd doorrijd, niet die patsers die een paar zomermaanden hun opel kadett op 2 wielen (R1/R6) voor een uurtje uitlaten en vervolgens 2 uur poetsen en het powerranger pakje weer in het vet zetten.

En het is Flagg overigens. }:|

In bovenstaande bericht overigens zelf enige nuance toevoegen, ik heb per ongeluk al op "verstuur" geklikt dus geen tijd meer.

[edit] dat noem je toch geen camper.. pff :+

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 27-05-2013 21:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-tom-562 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:08:
[...]

Het merk en de kleur is goed, je mist alleen een aantal cilinders :N
Alsof jij wel genoeg cilinders hebt, zeker zo'n nichterig 4 in lijn dingetje waar 4 van die vingerhoedjes op en neer gaan?

Zo de stemming zit er goed in. *O*

Nog meer mensen die denken dat ze een motor hebben? oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 27-05-2013 21:30 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• t_captain
  • Laatst online: 15:56
Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Tis een 250cc scheelt al iets toch.. :9

[...]
Onze wetten zijn er mijn inziens vrij duidelijk over, >50cc is A rijbewijs.. ;)
>25 kW is een A rijbewijs. Anders is het A1 of A2 ;) Maar met een beetje 250cc zit je wel boven de 25 kW. Een goede oude RS250 deed jaren geleden al het dubbele :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is niet helemaal waar. Ook met minder dan 25kW kun je aan een volledig (zwaar?) motorrijbewijs vast komen te zitten als het gewicht van 't "kreng" maar laag genoeg is (en met een twee-takt zit je daar vrij snel aan).

250CC RSV van Aprillia ..... Is bijv. zo'n apparaat wat teveel vermogen per Kg. heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-05-2013 21:35 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Flagg schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:26:
[...]

Alsof jij wel genoeg cilinders hebt, zeker zo'n nichterig 4 in lijn dingetje waar 4 van die vingerhoedjes op en neer gaan?

Zo de stemming zit er goed in. *O*

Nog meer mensen die denken dat ze een motor hebben? oOo
Beter 4 vingerhoedjes dan 2 natte scheten :*)

Vaak bu'j te bang!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:34:
Is niet helemaal waar. Ook met minder dan 25kW kun je aan een volledig (zwaar?) motorrijbewijs vast komen te zitten als het gewicht van 't "kreng" maar laag genoeg is (en met een twee-takt zit je daar vrij snel aan).

250CC RSV van Aprillia ..... Is bijv. zo'n apparaat wat teveel vermogen per Kg. heeft.
Had KTM ook niet zoiets geflikt met die nieuwe 125cc Duke, die had 11 kW, alleen hij was te licht :')
Daar ben je dan mooi klaar mee. Heb je als engineer je best gedaan om het ding zo licht mogelijk te houden, is 'ie te licht :')

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:50:
[...]

Had KTM ook niet zoiets geflikt met die nieuwe 125cc Duke, die had 11 kW, alleen hij was te licht :')
Daar ben je dan mooi klaar mee. Heb je als engineer je best gedaan om het ding zo licht mogelijk te houden, is 'ie te licht :')
Da's met de nieuwe (lees: huidige) regeling inderdaad zo. Gelukkig wordt er per 01-01-2014 wéér een nieuwe regeling ingevoerd :P

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
En ik maar denken dat een van de leuke dingen aan motorrijden, het gezamelijk lekker individueel zijn is.
Dus voor mij vallen (motor!)scooters ook onder motoren hoor!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsss.... Natuurlijk niet ;) Het gaat er alleen om dat we elkaar kunnen afzeiken mét een rede :P

Wie komt er de volgende GoT-Motor-Meet even met een Boss-Hoss .... die wint (denk ik).

• t_captain
  • Laatst online: 15:56
Niks mis met een motorscooter. Ik zit nog steeds te wachten tot iemand een powerscooter bouwt rondom het blok van een street triple, dat zou een juweeltje zijn :)

A propos Aprilia RS250: die was niet alleen te licht om in de 25kW klassente vallen, hij had ook twee keer zoveel vermogen :)

• Marc Rademaker
Ik vind het geen motor, want het kan niet plat, want je schakelt niet, want je maakt amper toeren, waar motoren juist bekend om staan, maar ook, omdat het eruit ziet als een scooter ;)

Maar zoals ik al zei, ieder z'n ding, het is heus niet dat ik niet samen zou willen rijden met mensen die een vespa hebben. Alhoewel Duitsland misschien toch lastig wordt als er een stukje 200+ wordt gereden :P

En ik snap best dat je op een Vespa waarschijnlijk net zoveel lol kan hebben als menig mooi-weer rijder, die gewoon lekker rondrijden, beetje sightseeing, terrasje hier en daar etc. Beetje zoals die maffe goldwing-rijders, als je luxe wilt, koop je toch een auto :P

Waarschijnlijk vind ik (en alleen ik dus) het geen motor omdat het niet echt sportief aandoet en er dus niet uitziet als een motor. Ik vind een zundapp meer 'motor' zeg maar...

[ Voor 11% gewijzigd door Marc Rademaker op 27-05-2013 22:17 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah.... Een stukje 200+ rijden is IMHO nog steeds geen rede om motor te gaan rijden. M'n auto haalt dat ook ....

Afgelopen GoT rit zat er ook even een stukje A3 (Dld.) in de route waar 't legaal kán, maar om nou te zeggen dat dát een hoogtepunt is van zo'n dagje; NEE!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Marc Rademaker schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:16:

En ik snap best dat je op een Vespa waarschijnlijk net zoveel lol kan hebben als menig mooi-weer rijder, die gewoon lekker rondrijden, beetje sightseeing, terrasje hier en daar etc. Beetje zoals die maffe goldwing-rijders, als je luxe wilt, koop je toch een auto :P
Mooi weer rijder:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VoMj6hLhq5o/UPZ9r3mlYfI/AAAAAAAAAi8/v1qd1xdcwAA/s640/IMAG0621.jpg

BAM..nu jij weer ... :P

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-5C :P

Dan krijg ik met huidige motor startproblemen, maar pas bij -10C geeft hij het op. Ik niet :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon IJS op de meter/ 't display .... _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-05-2013 22:50 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beter op de meter dan op de zadel. Brrr....

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:50:
Gewoon IJS op de meter/ 't display .... _O-
Jah Vespa kwaaltje, komt vocht in en dat bevriest dus ook in de winter.
Maandje geleden zat er ineens een spinnetje in..stomme ding heeft een week of wat rond gelopen over de teller plaat en nu hangt ie dood voor het olie controle lampje.. :F
Keertje open slopen dus maar.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Italianen moeten schep IJS maken ;)

• Chakotay
  • Laatst online: 01-01 15:20

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben net een paar dagen terug van een weekje Engeland, ik ben benieuwd of de hoeveelheid geinige 125jes daar (YZF-R125, Babyduke, etc) die je daar overal en nergens ziet binnenkort ook hier op de weg te zien is. Er zijn er inmiddels al wel een stuk meer te krijgen in NL, maar ik heb ze nog nergens in het wild gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 27-05-2013 23:17 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:16:
Ik ben net een paar dagen terug van een weekje Engeland, ik ben benieuwd of de hoeveelheid geinige 125jes daar (YZF-R125, Babyduke, etc) die je daar overal en nergens ziet binnenkort ook hier op de weg te zien is. Er zijn er inmiddels al wel een stuk meer te krijgen in NL, maar ik heb ze nog nergens in het wild gezien.
Rijden hier in omgeving den haag wel een paar 125 dukes en yzf'jes rond :)

No signature required.

Verwijderd

Bommes heeft gewoon pech, hij rijd motorscooter.
dat is geen motor en geen scooter, maar gezien er geen topic is voor motorscooters is ie hier beland (tenminste dat gok ik zo)

maar motorscooters zijn in mijn ogen ook geen motoren, constructie is volledig anders.
geen idee wat er eigenlijk op de papieren staat...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:23:
geen idee wat er eigenlijk op de papieren staat...
J -Voertuigsoort: Motorfiets (L3e)

[ Voor 58% gewijzigd door Bommes op 27-05-2013 23:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LOL _O-

Zó snel een reactie: Ge-Wel-Dig ;)

• joshje
  • Laatst online: 01-12-2025
als de temp onder de 10C is komt de motor niet eens de schuur uit O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier met ~15 graden.... Daaronder blijft 't ding mooi binnen staan :o

Verwijderd

Ik vind het niet leuk om in de echte vrieskou te rijden.

vorige week vakantie in Frankrijk gehad.
Bij de terug reis lag er verse sneeuw aan de Franse zijde van de Pyreneeen.

fucking koud, later in het dal voelde het zowaar "warm" aan, en dat warm was 11 graden.

geef mij maar lekker de zon, warm asfalt.

(overigens afgelopen weekend de pilot road 3 eens de sporen gegeven, alleen bij extreem lomp op het gas gaan wil ie wel glijden, prima grip voor toerband dus)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joshje schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:34:
als de temp onder de 10C is komt de motor niet eens de schuur uit O-)
Dan moet je de slot van je schuur ontdooien O-)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

klikje .... Ik vrees dat ik maar een ander type Yamaha ga aanschaffen :(

Komend weekend daar .... zónder Jet-Ski :P

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Flagg schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:20:
EEEEEJ!! Bommes!!

wat is dat nou mijn uberleete Goldwing ff zitten te dissen??

Het is wel een lelijk gedrocht he, dat je het ff weet. oh wacht...

Laat je niet op de kast jagen met die kutvespa :P van je, als je in NL niet in een leren rompertje op een yoghurtbeker rondscheurt met open pijpen, dan ben je geen echte motorrijder.

Een echte motorrijder is er een die alles op 2 wielen mooi vind en die ook echt altijd doorrijd, niet die patsers die een paar zomermaanden hun opel kadett op 2 wielen (R1/R6) voor een uurtje uitlaten en vervolgens 2 uur poetsen en het powerranger pakje weer in het vet zetten.

En het is Flagg overigens. }:|

In bovenstaande bericht overigens zelf enige nuance toevoegen, ik heb per ongeluk al op "verstuur" geklikt dus geen tijd meer.

[edit] dat noem je toch geen camper.. pff :+
Zoo jammer weer dit he ;) Mijn R6 vergelijken met een Opel Kadet :( Alleen al van de vering kan je 4 opel kadetten/ts/tjes aanschaffen :P

Maar ik houd van alles.

Als ik door de united mistakes zou trekken op twee wielen, doe mij maar een choppert.
Als ik woon werk zou moeten rijden en het is een flink stuk, doe mij maar zo'n 1 als Flagg.
Als ik in amsterdam zou wonen en ik werk ook in amsterdam, doe mij maar zo'n vespa motort.
Als ik plezier ritjes maak, doe maar de ducati monstert.
Als ik wedstrijden rijd, doe maar een supersport.
etc, etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 01:03:
klikje .... Ik vrees dat ik maar een ander type Yamaha ga aanschaffen :(

Komend weekend daar .... zónder Jet-Ski :P
Hmm, ik zit daar het tweede weekend van juni... Dat wordt zwemmen :D

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16

_Apache_

For life.

dion_b schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:51:
Beter op de meter dan op de zadel. Brrr....
Zo, inderdaad. Die kinderwens gaat figuurlijk de ijskast in. :+

Op welke fiets je ook rijdt, zolang je er maar lol in hebt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 23:10
*j0rDy houdt even zn mond dicht met zn majesty motorscooter en zit deze discussie even uit... ;)

• Marc Rademaker
j0rDy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:
*j0rDy houdt even zn mond dicht met zn majesty motorscooter en zit deze discussie even uit... ;)
Kunnen jij en Bommes niet een nieuw topic starten :+

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

Beste heer Bjorn Scheepers,

Conform uw verzoek ontvangt u hierbij de aanvullende reisinformatie over de Himalaya Motor Challenge.
Op een originele Royal Enfield, dwars door de Himalaya over de hoogste bergpassen ter wereld.
:)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Dat ziet er echt enorm fijn uit!

• MailMan
Oeh! Kost dat?

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.travel2explore...zen/Himalaya/Algemeen.htm

Heel goedkoop als je het zo bekijkt bij Travel2Explore.
Neem 3000 euro als je je visum en dergelijke erbij telt (+ natuurlijk benzine enzo daar).
Daar zit dan wel alles in (vlucht, verblijf, maaltijden, de huurmotor,...)

M'n 18 dagen Noorwegen hebben even veel gekost.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 28-05-2013 09:56 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 01-01 18:36
Ach, ik ken ook een aantal mensen (allemaal autorijders) die alleen choppers "echte" motoren vinden, "Ja moet zo'n Harley hebben, mooi spul man, niet zo'n japanse naaimachine!" Alles onder de 1000cc is een brommer volgens hen.

Maar dan vervolgens wel met de bek vol tanden staan als ze ernaar vragen en je vertelt dat je 600cc brommertje bij de 150 km/u nog 4 versnellingen over heeft :+

• MailMan
DinX schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:56:

Neem 3000 euro als je je visum en dergelijke erbij telt (+ natuurlijk benzine enzo daar).

Heel erg cool! En ik ben het met je eens over Noorwegen. Prachtig land, maar prijzig. Na iets minder dan twee weken moesten we door geldgebrek terug :P

Hou dit in m'n achterhoofd en hoor graag je reisverslag.

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 28-05-2013 10:01 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

:o
Ik zou eigenlijk in september 3 weken naar Indonesië gaan met een goede vriend van me, maar dat plan staat op losse schroeven wegens een mogelijk flinke financiële tegenvaller voor die gozer...
Ik wilde net hier vragen of iemand een goede reisorganisatie wist voor dit soort reizen, mocht het Indonesië plan in het water vallen. Dan ging ik namelijk op zoek naar zoiets. Maar dit lijkt me wel heel erg tof :o

Vaak bu'j te bang!

• _Apache_

_Apache_

For life.

UTwizard schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:56:
Ach, ik ken ook een aantal mensen (allemaal autorijders) die alleen choppers "echte" motoren vinden, "Ja moet zo'n Harley hebben, mooi spul man, niet zo'n japanse naaimachine!" Alles onder de 1000cc is een brommer volgens hen.

Maar dan vervolgens wel met de bek vol tanden staan als ze ernaar vragen en je vertelt dat je 600cc brommertje bij de 150 km/u nog 4 versnellingen over heeft :+
Hoe herkenbaar, of dat je vertelt dat je een weekendje naar Cochem bent getrokken "gewoon, omdat je daar zin in had.".. Staan ze je ook met grote ogen aan te kijken.

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:00:
[...]

Heel erg cool! En ik ben het met je eens over Noorwegen. Prachtig land, maar prijzig. Na iets minder dan twee weken moesten we door geldgebrek terug :P

Hou dit in m'n achterhoofd en hoor graag je reisverslag.
Ik heb het in gedachten voor 2014.

Als ik in m'n recht ben krijg ik 5000 euro van de verzekering waarvan ik 1000 nodig heb om m'n motor rijklaar te maken. Die 4000 euro die dan over zou blijven zou hier mooi naartoe kunnen gaan.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
2 wielen en > 50 cc = Motor.
En daarmee basta.

Bommel, prachtige Vespa!!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Die Vespa reed tijdje terug toch echt prima mee met 'echte' motoren, sterker nog, leek hier en daar enkele eruit te trekken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:16:
Ik vind het geen motor, want het kan niet plat, want je schakelt niet, want je maakt amper toeren, waar motoren juist bekend om staan, maar ook, omdat het eruit ziet als een scooter ;)

Maar zoals ik al zei, ieder z'n ding, het is heus niet dat ik niet samen zou willen rijden met mensen die een vespa hebben. Alhoewel Duitsland misschien toch lastig wordt als er een stukje 200+ wordt gereden :P

Waarschijnlijk vind ik (en alleen ik dus) het geen motor omdat het niet echt sportief aandoet en er dus niet uitziet als een motor. Ik vind een zundapp meer 'motor' zeg maar...
Eat this >:) ;)

Scooters zijn gewoon te gek :)

Verwijderd

Feit blijft, scooters zijn geen motoren.
De zit positie lijkt meer op die van de porselijnen troon dan op die van een motor.

Frame is een in een U vorm geramt stukje metaal met wat plastic en een koffie molen als aandrijving die klinkt als een stofzuiger...

(bovenstaande is iets wat aangedikt mischien)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-01 12:11

empy

Rijdt rondjes

Motorscooters zijn ook motoren! Kwam er vanochtend een paar tegen onderweg :)
Het is wel duidelijk dat de mooiweerrijders vandaag ook weer van de partij zijn, op een stuk N-weg waar ik normaal 1 a 2 motoren tegemoet zie komen heb ik er vandaag 8 a 9 gezien!

En ik ben helemaal content op mijn laagtoerige 1-cilinder. 1-cilinders FTW!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3XUGzYrkxQd8PMjR6owj0dU4/full.jpg

Verwijderd

Ik heb zelf 3 maanden op een burgman 450 gereden, prima ding, en echt wel als motor te kwalificeren. Zo'n CVT maakt gebruikt van je powerband en dus altijd vermogen.

Zithouding is voor mij inderdaad het grootste punt, je hebt weinig contact met de fiets, en de wieltjes zijn zo klein dat het allemaal een stuk anders is dan waar ik liever op rij.

Het is gewoon "anders", rij net zo lief op een motorscooter als op een Harley of een Yamaha R1. Ieder z'n smaak.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Is hier iemand die gisteravond heeft gereden bij het einde van de A4 bij Delft? Rond 21u stond hier volgens mij een mobiele lasergun, maar het zag er een beetje vreemd uit (in het verlengde van de A4). Het apparaat stond in de auto, dus er werd door de voorruit heen gemeten, als er al gemeten werd. Ik zag verder geen (andere) politie.

Iemand een idee wat dit kon zijn?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Tylen schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:28:
[...]

Zoo jammer weer dit he ;) Mijn R6 vergelijken met een Opel Kadet :( Alleen al van de vering kan je 4 opel kadetten/ts/tjes aanschaffen :P

Maar ik houd van alles.

Als ik door de united mistakes zou trekken op twee wielen, doe mij maar een choppert.
Als ik woon werk zou moeten rijden en het is een flink stuk, doe mij maar zo'n 1 als Flagg.
Als ik in amsterdam zou wonen en ik werk ook in amsterdam, doe mij maar zo'n vespa motort.
Als ik plezier ritjes maak, doe maar de ducati monstert.
Als ik wedstrijden rijd, doe maar een supersport.
etc, etc.
Dat dus,

Gelukkig is de schuur te klein en moet ik kiezen anders stond er een leuke duc bij en een sm een 1gen vmax een zx10 een indian een harley een dikke custom een africa twin een.... etc etc

niet alleen het formaat van de schuur is een beperking overigens.

het was nu tijd voor een Goldwing over 2 jaar een 1gen vmax denk ik. :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ze hebben er btw echt mooie reizen, en volgens mij neit eens zo heel duur. 3 weken Indonesie in het naseizoen, dat lijkt mij wel wat 8)

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb afgelopen weekend de nieuwe bandjes (Pilot Road 3) getest. De motor valt nu echt flink de bocht in, vergeleken met de BT012 die er af-fabriek onder lagen. Ik ga duidelijk veel platter (en harder) door de bochten dan voorheen. Sommige mensen mogen dat misschien nerveus gedrag vinden; ik vind het wel prettig. Dat wil niet zeggen dat ik nu wel opeens de schaamrandjes er volledig af rij hoor. Ook de slijtbouten op de stepjes zijn nog steeds als nieuw.

Voor een groot deel zit het natuurlijk tussen de oren, maar feit blijft dat ik gisteravond bochten die ik normaal met 60 nam, nu opeens met 75 km/h deed en er bleef een lekkere flow in zitten. De motor is gewoon veel makkelijker van links naar rechts te smijten dan voorheen. Wat mij betreft een prima keuze voor een gooi- en smijtfiets!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb die Pilot road 3 ook.

Moet inderdaad zeggen dat ie voor echt extreem anders aanvoelt.
haast alsof je een bandenmaat te smal er op hebt liggen (ben zelfs afgestapt om te controleren of het inderdaad wel een 120 was)
vereist behoorlijk wat gewenning.

verder geven ze in de bocht echt wel goede grip, ben er zeer over te spreken.
Afgelopen weekend hebben we weer eens goed gas gegeven met ons clubje (een rondje dat we zeer vaak rijden en kennen) en er is een soort van "corkscrew" stukje waar je echt heerlijk in zijn 2 lomp op het gas uit kan accelereren...

heel klein beetje zijwaarts maar niet schokkend.

met de pilot road 2 was dat niet te doen.

Voor kilometer vreters wellicht de beste band op dit moment (met versie 2 had ik 23000 op de achterband geklokt)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mijn oude MPR2 heeft 29k km gehad (600cc, rustig gereden). De opvolger van vorige zomer (MPR2) heeft 4k km gehad toen ik een scherpe slagmoer tegenkwam met 130+. Nu zit er een MPR3 onder, die heeft net 13k km gehad.

Verwijderd

Ik rijd rustig voor woon werk verkeer, en sportief toeren in de weekenden.
Vond 23000 echt brilliant voor een band! Dat en een speedtriple is denk ik niet heel erg "band vriendelijk"
met 100Nm 65 Nmkoppel bij 3000 toeren (in een willekeurige Dyno uitdraai op het net)

(ik kan ook diesel stijl wegrijden, gewoon koppeling rustig op laten komen en tokkelen maar, in zijn 3 loopt ie dan stationair ongeveer 35kmh als het vlak is, in de 4 begint ie dan eindelijk te hakkelen omdat de versnelling te zwaar word)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 14:00 ]

• Marc Rademaker
Net een stukje lekdijk gedaan, was al weer een tijdje geleden dat ik puur voor mijn plezier op de motor was gaan zitten. Ging wel aardig, maar de lekdijk (nieuwegein tot amerongen) had regelmatig flinke hobbels erin zitten, die gemarkeerd zijn met witte verf? Zijn die door de bewoners illegaal aangelegd ofzo? Niet echt fijn om in een bocht ineens je voorkant half kwijt te raken.

Overigens rijd ik met mpr2 achter en ik denk dat die er inmiddels ook 20k opliggen. En ze moeten praktisch vervangen worden. Al die snelweg kilometers en stoplicht sprintjes doen het midden-vlak geen goed :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Marc Rademaker schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:43:
Al die snelweg kilometers en stoplicht sprintjes doen het midden-vlak geen goed :P
Zei jij niet iets over niet schuin door de bocht kunnen wat mede bepalend was voor het wel of niet motorfiets zijn.. >:)

Net ff 2 paar zomer handschoentjes gekocht, setje voor mijn vrouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.richa.eu/slir/h400/files/shop_product_image/1358775048/basalt-ii-5ba100.jpg?1369750867560
Richa Basalt 2 in maatje M, zouden klein moeten vallen anders kan ik weer terug om ze te ruilen.

voor mij zelf een setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ribblecycles.co.uk/products/images/small/SIDIZGLO250_1_large.jpg
Sidi Desert maatje xl, zitten wel een beetje krapjes..misschien dat ze nog iets oprekken.

Bijna een doorwaai jasje er bij gekocht, merk alweer vergeten, iets met rood en zwart voor 8 tientjes.
Alleen bedacht ik me net op tijd dat mijn vrouw van de week na het kopen van die schokbreker zei dat het voorlopig wel weer goed was zo voor de scooter.. :N -O-

[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 28-05-2013 16:39 . Reden: duur jassie ]

• Mafketel
Bommes schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:25:
[...]
Bijna een doorwaai jasje er bij gekocht, merk alweer vergeten, iets met rood en zwart voor 80 tientjes.
[...]
duur jasje .... 800 euro's

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

:P
Volgende week maandag zijn er weer motorspullen in de aanbieding bij de Lidl, tenminste bij ons. Ik ga proberen deze keer een jas te scoren, voor maar 3 tientjes :P

Vaak bu'j te bang!

• UTwizard
  • Laatst online: 01-01 18:36
Bommes schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:25:
[...]Alleen bedacht ik me net op tijd dat mijn vrouw van de week na het kopen van die schokbreker zei dat het voorlopig wel weer goed was zo voor de scooter.. :N -O-
Enige juiste antwoord: "Zei je nou dat het weer buiten goed is voor de scooter?" en dan gewoon opstappen en wegrijden *O*

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mafketel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:29:
[...]

duur jasje .... 800 euro's
oh wacht.. |:( dombo alert.. :$

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Die staat ook op mijn verlanglijst, maar MrsT is er niet zo enthousiast over ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou en? Ze hoeft toch niet mee? En dat scheelt in bagageruimte! Verkoop het gewoon als een paar weekjes tijd voor haarzelf, met vriendinnen, geen gezeur. En je zult zien dat zij jou dwingt om op vakantie te gaan! :P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30

Exigence

dnkroz

-tom-562 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:36:
:P
Volgende week maandag zijn er weer motorspullen in de aanbieding bij de Lidl, tenminste bij ons. Ik ga proberen deze keer een jas te scoren, voor maar 3 tientjes :P
Bij ons ook. Denk dat ik nog wat thermo haal en misschien ook zo'n jas voor erbij, geen geld, en soms wel handig :)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:16:
Nou en? Ze hoeft toch niet mee? En dat scheelt in bagageruimte! Verkoop het gewoon als een paar weekjes tijd voor haarzelf, met vriendinnen, geen gezeur. En je zult zien dat zij jou dwingt om op vakantie te gaan! :P
Gewoon zeggen dat je uitgerekend hebt dat je in 2014 maar liefst 3000 euro kunt besparen!

..... als zij niet mee gaat :+

[ Voor 36% gewijzigd door Exigence op 28-05-2013 17:33 ]

Pagina: 1 ... 473 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.