Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 472 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.709 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33

Phreak

KTM SuperDuke

Hmmm zit te kijken naar handvatverwarming voor de Z.
Ik heb steeds het probleem dat ik na een half uur m'n vingertoppen niet meer voel en daardoor niet fijn meer kan rijden/koppelen/remmen.
Dit is zelfs met dikke winter handschoenen helaas :(

Heeft iemand hier ervaring met aftermarket handvatverwarming?
Kom veelal 2 merken tegen op internet Oxford en Daytona.
Iemand nog tips?

Blyatifull

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Phydomir

Dennis

Phreak schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:26:
Ik heb steeds het probleem dat ik na een half uur m'n vingertoppen niet meer voel en daardoor niet fijn meer kan rijden/koppelen/remmen.
Weet je zeker dat het door de kou komt en niet door te strakke handschoenen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Phydomir schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:27:
[...]

Weet je zeker dat het door de kou komt en niet door te strakke handschoenen?
Hmmm, daar heb ik ook wel eens over nagedacht inderdaad.
Ik zit wel met m'n vingers voor in de handschoenen tegen de topjes aan als ik moet knijpen.
De verkoopster van de motorzaak zei dat dit juist moest :?

Blyatifull

Verwijderd

Hmmm zit te kijken naar handvatverwarming voor de Z.
Heeft het geen andere oorzaken, zit je niet onbewust te verkrampt op je motor (je kunt hierdoor de meest rare klachten krijgen). Het stuur van je motor hoef je maar heel lichtjes vast te houden tijdens het rijden je romp, armen en schouders moeten ook volledig ontspannen zijn.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket handvatverwarming?
Kom veelal 2 merken tegen op internet Oxford en Daytona.
Iemand nog tips?
Ik heb de Daytona gehad, nu de Oxford. Ik zou echt voor de laatste gaan. De Daytona heeft maar 2 standen, waarvan de 'Start' stand na een tijdje je handpalmen verbrandt en de 'On' stand te koud is, waardeloos dus.

De Oxford kun je in 5 standen instellen, gaat automatisch uit en heeft in het algemeen een kwalitatief betere uitstraling :)

De Daytona ging ook nog eens kapot na 6 maanden gebruik..

[ Voor 4% gewijzigd door BlackLabel01 op 22-05-2013 13:45 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb de Oxford variant zelf 'ingebouwd' op de Suzuki GS450L, ging redelijk makkelijk al was ik wel wat aan het kloten met bedrading weg werken en de rechter grip vast lijmen aan t stuur. Uiteindelijk een simpele tip van de lokale Suzuki boer: "Gebruik gewoon secondelijm" en verdomd of t zat (En nu een jaar later nogsteeds) muur vast.

t Schijnt behoorlijk goed te werken, door weer en wind. Heb het zelf maar 1 of twee keer gebruikt, heb namelijk op mn eigen GPz geen handvat verwarming en de Suzuki is niet van mij maar ik kan in iedergeval geen negatieve ervaringen rapporteren. :)

• pin_point
  • Laatst online: 15:13
Phyxion schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Nog GoTers die morgen meedoen aan de elfstedentocht?
Jup, ook ik afgelopen Maandag voor de 2e keer de elfstedentocht gereden, was wel nat maar niet dat ik er doorweekt uitkwam.
Motor was schoon is nu een grote zandbak, achja je moet wat overhebben voor je hobby :)

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Ik ga toch zaterdag ff naar de motorwinkel om eens te vragen of ik dan handschoenen van een maatje groter mag proberen.
Begin nu toch te twijfelen aan m'n handschoenen , verwarming kan altijd nog ;)

Blyatifull

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 10:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja niet te veel advies vertrouwen van de verkopers. Gewoon zelf voelen wat goed zit.

Mijn vriendin hebben ze zo ook al een aantal keer bij een matige motorzaak wat proberen aan te smeren wat duidelijk voor géén meter zat.

Asus Zenbook i7 256gb

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-01 11:45
BlackLabel01 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Ik heb de Daytona gehad, nu de Oxford. Ik zou echt voor de laatste gaan. De Daytona heeft maar 2 standen, waarvan de 'Start' stand na een tijdje je handpalmen verbrandt en de 'On' stand te koud is, waardeloos dus.

De Oxford kun je in 5 standen instellen, gaat automatisch uit en heeft in het algemeen een kwalitatief betere uitstraling :)

De Daytona ging ook nog eens kapot na 6 maanden gebruik..
Ik heb de Daytona, maar ik raad ook aan om de Oxford te kopen.
Die 2 standen zijn echt super onhandig, ik mis echt gradaties..

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Eddos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:23:
[...]

Ok, ik ga eerst wel ff die handschoenen testen, misschien dat dat het probleem al oplost.

Doorgaans heb ik wel vaker last van witte vingertoppen als het buiten koud is.
Zelfs op de fiets naar het station, soms ook met handschoenen aan.
Schijnt een stom kwaaltje te zijn waar je niks aan doen, behalve dan kou te vermijden :P

Dus als het met een grote maat handschoenen hetzelfde blijft dan ga ik toch eens vragen wat het kost om die Oxford dingen te laten monteren.
Ik wil toch ook wel graag tourtochtjes doen die langer dan een uur duren O-)

Blyatifull

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

steveman

Comfortabel ten onder

Je kunt er daadwerkelijk iets aan trainen btw. In dit of een van de vorige delen (:P) ooit iets over gepost in 2008 steveman in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14" eind 2007 zelfs.

Zelf nooit de moeite genomen, maar ook ik heb ALTIJD koude handen. En ik heb nog een setje warme handvatten liggen van R&G. Nooit aan montage toegekomen / zin in gehad :$

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 22-05-2013 14:44 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Phreak schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:31:
[...]

Doorgaans heb ik wel vaker last van witte vingertoppen als het buiten koud is.
Zelfs op de fiets naar het station, soms ook met handschoenen aan.
Schijnt een stom kwaaltje te zijn waar je niks aan doen, behalve dan kou te vermijden :P
Heel herkenbaar >:) . Overigens de waarschijnljk iets te strakke winterhandschoenen ook. Vind ze ook niet echt lekker zitten, maar ik heb ze gekregen dus.... Die handvaten lijken me in ieder geval wel wat.

• Phydomir
  • Laatst online: 20:44

Phydomir

Dennis

Phreak schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:
Ik ga toch zaterdag ff naar de motorwinkel om eens te vragen of ik dan handschoenen van een maatje groter mag proberen.
Begin nu toch te twijfelen aan m'n handschoenen , verwarming kan altijd nog ;)
Ik heb het ook gehad. Niet zo zeer gevoelloos maar meer een soort van RSI achtig gevoel. Nu een maar groter en heb er een stuk minder last van. Ik kan het ook gelijk merken als ik ze rond mijn pols iets te strak dicht trek.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Let bij Oxford verwarming op dat je het goede type hebt. Sinds dit seizoen hebben ze 3 (5) breedtes handvatten: klein, middel en groot, respectievelijk genaamd: sport, touring, adventure. Zie http://issuu.com/oxfordpr...backgroundColor=%23222222

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GenjiBlade schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Ik heb ook een waarschuwing gekregen in de goeie ouwe dagen dat ik 14km per dag door de polder fietste voor school. :)
deed er 2 jaar terug langer over 6km dan al die jaren ervoor over 11 deed _O- reed die 11 km tussen de 20 en 30 minuten gemiddeld. over het algemeen artikel 5 en emg waardig :+ eerste rijles klachten dat ik te dicht overal langs ging. ik vond 30 centimeter al heel ruim vergeleken met de 3mm die ik gewend was _O-

topsnelheid staat op 60km/u en 56 over de 7 (verkeers)heuvelen weg bandjes los over de drempels >:)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Bommes

Capo del formaggio

Ghostrider schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:22:
Ja niet te veel advies vertrouwen van de verkopers.
Denk dat je dan beter opzoek kunt gaan naar een andere motorkledingzaak dan dit soort adviezen te geven.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bommes schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Denk dat je dan beter opzoek kunt gaan naar een andere motorkledingzaak dan dit soort adviezen te geven.. ;)
Dit was de grootste en bekenste van Nederland, ik ga altijd naar een kleinere maar ik gun iedereen omzet. Dit was dus de eerste en laatste keer.

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
[...]
Ik kan me er wel in vinden. Ik heb het niet zo op het 'advies' van een motorzaak. Mijn ervaring is dat ze je eerder in iets wat ze graag kwijt willen proberen te lullen dan écht naar je luisteren. En soms krijg je antwoorden waar je broek van afzakt. En dat op hele simpele vragen. Niet zomaar bij een klein winkeltje.
Het vervelendste vind ik nog altijd dat ze niet altijd alles hebben (vaak niet zelfs). Niet het hele assortiment of niet de nieuwste collectie. Ik kijk altijd eerst een beetje rond op internet en dan heb je een bepaalde keuze gemaakt, en dan begint de zoektocht. Helaas zijn er niet zo heel veel (goede) zaken hier in de omgeving, dus rij je een eind, kom je in een zaak die maar een paar exemplaren hebben van een collectie.

Dus ik probeer voortaan maar zo goed en zo kwaad als het kan de maat te schatten, en dan bestel ik maar via internet. Ik vind het nivo én het assortiment van de doorsnee motorzaak in Nederland bedroevend. En om nou voor elk wissewasje naar Duitsland te rijden vind ik ook te gek. Nota bene een BMW dealer die niet eens alle spullen heeft liggen....wat moet ik dán? 3D printen soms? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

André

Analytics dude

mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Ik kan me er wel in vinden. Ik heb het niet zo op het 'advies' van een motorzaak. Mijn ervaring is dat ze je eerder in iets wat ze graag kwijt willen proberen te lullen dan écht naar je luisteren. En soms krijg je antwoorden waar je broek van afzakt. En dat op hele simpele vragen.
Dat gevoel heb ik ook. 6 jaar geleden mijn eerste pak (textiel) nieuw gekocht bij een grote motorzaak. Ik wist van niets en ben compleet op zijn advies afgegaan. Ik hoor mezelf nog zeggen "hij is wel ruim", maar dat hoorde zo "dan heb je wat speling als je op de motor voorover gaat zitten".

Inmiddels ben ik er achter dat de jas toch echt 2 maten te groot is, als ik sta lijkt hij al wat ruim, maar als ik op de motor ga zitten hangt er alleen maar losse jas voor mijn buik.

Maar ach, er zat inritsbare regenkleding en wintervoering bij, en met dat past er ook nog steeds een dikke jas onder. Dus het is wel ruim, praktisch en warm. Maar ben toch blij met mijn op de cm passende leren pakkie.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"ja hij moet wel strak zitten" --> ZERE KOP na een uur }:|

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
bij het shoppen voor een helm laatst ook flink wat slechte adviezen aan moeten horen :')
gelukkig uitstekend geslaagd, de shoei neotec zit heerlijk d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Maegrim op 22-05-2013 23:25 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:39:
[...]
Dus ik probeer voortaan maar zo goed en zo kwaad als het kan de maat te schatten, en dan bestel ik maar via internet. Ik vind het nivo én het assortiment van de doorsnee motorzaak in Nederland bedroevend. En om nou voor elk wissewasje naar Duitsland te rijden vind ik ook te gek. Nota bene een BMW dealer die niet eens alle spullen heeft liggen....wat moet ik dán? 3D printen soms? :+
Voor welke motor? die 850?
(je had toch een r850rt?) Die is in nederland nooit aan particulieren verkocht, daar zullen dan geen onderdelen voor klaar liggen bij een dealer.(behalve standaard dingen als lagers of zo)
Maar al het andere is maandag bestellen en dinsdag binnen (bij de dealers tenminste, in ieder geval wel bij de zaak waar ik werkte, nog nachtmerries van blauwe kratten met "vorsicht BMW motorrad")

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb het over motorkleding. Onderdelen is nooit een probleem. En de 850 is identiek aan de 1100 en zelfs ook nog de 1150 (voor een groot deel).

BMW verkoopt ook kleding enzo. Als ik dan bv bijpassende handschoenen bij mijn BMW motorpak wil hebben, hebben ze die niet eens liggen. En dat is dan niet het enige. Beetje jammer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

André schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:44:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. 6 jaar geleden mijn eerste pak (textiel) nieuw gekocht bij een grote motorzaak. Ik wist van niets en ben compleet op zijn advies afgegaan. Ik hoor mezelf nog zeggen "hij is wel ruim", maar dat hoorde zo "dan heb je wat speling als je op de motor voorover gaat zitten".

Inmiddels ben ik er achter dat de jas toch echt 2 maten te groot is, als ik sta lijkt hij al wat ruim, maar als ik op de motor ga zitten hangt er alleen maar losse jas voor mijn buik.

Maar ach, er zat inritsbare regenkleding en wintervoering bij, en met dat past er ook nog steeds een dikke jas onder. Dus het is wel ruim, praktisch en warm. Maar ben toch blij met mijn op de cm passende leren pakkie.
Ik was een andere textiel broek aan het aanschaffen, eentje die goed voor ww te gebruiken is. Aangezien ik wel eens doorrijdt wil ik dat die niet fladdert. Daarbij zijn alle textiel broeken te warm als je de wintervoering erin houdt in combinatie met een spijkerbroek. In de winkel begon het al met "Ja met deze maat past er geen spijkerbroek meer onder" Past prima hoor |:(

Betreffende je jas, deze zijn eigenlijk altijd te ruim als je de wintervoering eruit haalt. Pas deze gewoon met trui of wintervoering. Beide is te warm. Daarbij mocht je er een trui onder willen, dan past dat alsnog als je er geen rekening mee gehouden hebt.

Bedenk met net dat mijn oude Leren motorbroek te strak was geworden door sportschool bezoeken. Vervolgens een andere gekocht op advies welke toch wel wat ruim zit ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 23-05-2013 09:06 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Eddos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:23:
[...]

De nieuwe Daytona hebben meerdere standen hoor. Iets van 6 uit mijn hoofd.

No signature required.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:23
Ghostrider schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:58:
[...]

Ik was een andere textiel broek aan het aanschaffen, eentje die goed voor ww te gebruiken is. Aangezien ik wel eens doorrijdt wil ik dat die niet fladdert. Daarbij zijn alle textiel broeken te warm als je de wintervoering erin houdt in combinatie met een spijkerbroek. In de winkel begon het al met "Ja met deze maat past er geen spijkerbroek meer onder" Past prima hoor |:(

Betreffende je jas, deze zijn eigenlijk altijd te ruim als je de wintervoering eruit haalt. Pas deze gewoon met trui of wintervoering. Beide is te warm. Daarbij mocht je er een trui onder willen, dan past dat alsnog als je er geen rekening mee gehouden hebt.

Bedenk met net dat mijn oude Leren motorbroek te strak was geworden door sportschool bezoeken. Vervolgens een andere gekocht op advies welke toch wel wat ruim zit ;(
Als ik zo'n advies paar jaar geleden had gehad, had ik nu nog wel in m'n pak gepast :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Eddos
M3rcury schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:45:
[...]

De nieuwe Daytona hebben meerdere standen hoor. Iets van 6 uit mijn hoofd.
Dat zou kunnen :)
Laat ik hem anders stellen dan; ik zou kiezen voor hvv waar meer opties op zitten dan 'START' en 'ON'.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

André schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:44:
[...]

Voor mijn jas naar de oosterburen geweest bij Hein Gericke. Die man daar had er wel duidelijk verstand van en had mij ook een jas aangeraden die niet te ruim was. Ik kreeg zelfs een trui daar om even mee te passen met de wintervoering erin en dan kon de jas beter iets te strak zitten dan de krap, want anders is het in de zomer veel te ruim. Het blijft altijd een beetje prutsen met all-season materiaal, maar in mijn geval is het gelukkig goed uitgevallen :)

Beetje jammer dat Hein Gericke tegenwoordig niet zoveel meer is, weinig op voorraad en toch wel erg duur geworden :(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:01:
Ik heb het over motorkleding. Onderdelen is nooit een probleem. En de 850 is identiek aan de 1100 en zelfs ook nog de 1150 (voor een groot deel).

BMW verkoopt ook kleding enzo. Als ik dan bv bijpassende handschoenen bij mijn BMW motorpak wil hebben, hebben ze die niet eens liggen. En dat is dan niet het enige. Beetje jammer.
Ahhh ok, dat komt omdat BMW kleding voor dealers een enorme kosten pot is.
Marge op BMW kleding is veel kleiner, en alles dat je niet verkoopt kost je geld.
Het is onmogelijk om alles op voorraad te hebben, vooral als je bedenkt dat andere merken veel meer waar voor je geld bieden, (neem de helmen bijvoorbeeld, gewoon rebranded Schuberts met een ander kleurtje maar wel veel duurder en voor een dealer met stukken minder marge)

Overigens, gewoon als kleine tip.
Als je kleding gaat kopen, draag dan kleren die je normaal ook onder je motorkleding draagt op de motor.
Bij helmen neem een bril mee (al is het maar een zonnebril voor die 5 dagen dat ie schijnt in nederland)

als je eenmaal je kloffie aan hebt, ga "proef zitten" op een motor.
Een pak kan fijn zitten als je staat, maar echt klote als je zit.

Voorgevormde raceoverall zorgt ervoor dat je er uit ziet als een aap als je staat, maar zitten fenomenaal als je op een sport motor zit.
Mooie toerjas gevonden, niet aan de hand als je staat, maar als je gaat zitten op een sportmachine merk je plots wel dat die lange jas opbolt als je een beetje vooroverleunt op je sporttoer or sport motor zit...

Een verkoper geeft advies, dat is geen bindende factor.

O, en probeer altijd een helm maatje kleiner, zo ontzettend veel mensen lopen de deur uit met een te grote helm... zonde van je geld

(en "aan" is niet hetzelfde als strak, een helm moet "aan" zitten, en op zijn plek blijven als je heel hard "nee" schud")

zal maar stoppen anders tiep ik een reply die TL/DR word

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 22:14 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

Vandaag de Rev'It Apache laarzen gekocht, erg leuke dingen.

Morgen terug naar de winkel voor de Rev'It Sand combo. Erg vet pak voor niet teveel geld en valt nog uit te breiden ook. Is voorbereid op een verkoelende liner (die vesten die je moet nat maken en dan aan doen), fluo strook (zitten houdertjes voor aan de jas vast),...

Geweldig hoeveel verluchting er aan dat pak zit, nog meer dan m'n huidig.

Nog andere leuke schoenen gezien trouwens, denk dat ik me die een keer voor erbij haal:

Afbeeldingslocatie: http://images.motorcycle-usa.com/photogallerys/TXC-X-Street-Waterproof-Sho.jpg

TXC X-Street. Zien eruit als hippe sneakers, hebben extra enkel- en hielbescherming, zijn waterdicht.
Leuk voor de korte ritjes in de zomer icm een jeans+kevlar broek :)

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 23-05-2013 22:19 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:01:
[...]
Ahhh ok, dat komt omdat BMW kleding voor dealers een enorme kosten pot is.
Marge op BMW kleding is veel kleiner, en alles dat je niet verkoopt kost je geld.
Ze zullen allemaal een goede reden ervoor hebben, maar als klant heb je er geen bal aan.
Het is onmogelijk om alles op voorraad te hebben, vooral als je bedenkt dat andere merken veel meer waar voor je geld bieden
Dat kan, maar ook bij andere zaken en merken heb ik hetzelfde. Ze hebben vaak niet eens de nieuwste collectie (heb je ook met veel andere spullen trouwens, niet motor gerelateerd). Men lijkt in Europa of Nederland achter te lopen met het land van herkomst. Maar dat geven ze niet altijd duidelijk aan op de website. Of ze hebben gewoon maar de helft van de collectie. Spullen die goed lopen, of waarvan ze dat verwachten.

Ik vind alles best, het zal allemaal wel erg duur zijn om op voorraad te hebben, dat begrijp ik best. Maar laat ze dan niet piepen als de klanten massaal naar webshops gaan. Ook al kun je niet passen, ze doen vaak al niet moeilijk meer als het niet goed past. Gewoon terugsturen en je krijgt weer een nieuwe.
(neem de helmen bijvoorbeeld, gewoon rebranded Schuberts met een ander kleurtje maar wel veel duurder en voor een dealer met stukken minder marge)
Dat is niet meer zo bij de nieuwere series. Misschien worden ze nog steeds door Schuberth gemaakt, maar je hoort veel mensen zeggen dat ze ofwel de BMW alleen goed passen of alleen een Schuberth. Vroeger was het idd anders. Het stond er ook gewoon op. Maar de pasvorm is nu anders blijkbaar.

Verwijderd

Zit al weer 6 jaar niet meer in het wereldje, dus er zal ongetwijfeld een hoop veranderd zijn.

Zijn er eigenlijk geen motorkleding ketens meer in nederland? (hier in Spanje is Motocard echt de plek om kleding te scoren)
Hein gericke is toch gestopt? Of ben ik gewoon gek geworden, goed mogelijk

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:39:
Zit al weer 6 jaar niet meer in het wereldje, dus er zal ongetwijfeld een hoop veranderd zijn.

Zijn er eigenlijk geen motorkleding ketens meer in nederland? (hier in Spanje is Motocard echt de plek om kleding te scoren)
MotoPort? Ik wil ook nog wel een keer naar Louis in Duitsland, die hebben ook heel veel spullen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een keer naar Aachen komt .... 4 van dat soort zaken op een (nog geen) Km van elkaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-05-2013 22:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:39:

Hein Gericke bestaat nog gewoon hoor (genoeg zelfs).
Tropicc schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:48:
[...]

MotoPort? Ik wil ook nog wel een keer naar Louis in Duitsland, die hebben ook heel veel spullen.
Louis is ook altijd wel een prettige winkel inderdaad. Je hebt ook nog Polo, maar die is toch wel wat minder vind ik vaag (meestal een enorme rotzooi).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

http://www.motorpaleis.be...d=PromoPrice&sortdir=DESC

^^ bij de motorzaak hier in de buurt. M'n VISA kriebelde toch. Leuke prijs.

En die voor @ work :P

http://www.motorpaleis.be...d=PromoPrice&sortdir=DESC

Afbeeldingslocatie: http://www.fastbikebits.com/shopimages/products/extras/MGPCHR01-big.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 23-05-2013 23:28 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phyxion schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:17:
[...]

Hein Gericke bestaat nog gewoon hoor (genoeg zelfs).

[...]

Louis is ook altijd wel een prettige winkel inderdaad. Je hebt ook nog Polo, maar die is toch wel wat minder vind ik vaag (meestal een enorme rotzooi).
FC Moto ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:52:
Als je een keer naar Aachen komt .... 4 van dat soort zaken op een (nog geen) Km van elkaar ;)
Ja, ik ben ooit naar Dusseldorf geweest, naar zo'n Hein Gericke shop. Was wel heel lang geleden, maar zij hadden de Givi topkoffer die ik toen wilde hebben voor een lage prijs.

Maar ja, wat ik al zei: als ik voor elk wissewasje naar Duitsland moet gaan rijden wordt het ook een beetje vervelend. Echt, die winkels piepen wel over webshops dat ze hun handel kapot maken, maar ze doen zelf geen ene moer om het om te keren. Ik zie echt geen enkele reden om nog naar zo'n winkel te gaan. Het advies vind ik matig (op zijn best) en het assortiment om te huilen.

De cross spullen die ik voor mijn Afrika avontuur nodig had, heb ik ook maar via een webshop in Duitsland besteld. Er zijn zat winkels in Nederland die cross spullen hebben, maar ze hebben allemaal dezelfde meuk en ik had iets uitgezocht dat ze natuurlijk weer nergens hadden. Ook de Nederlandse webshops niet. Kijk je naar onze oosterburen, tref je de een na de ander aan die het zo heeft liggen. Het lijkt wel of je in Nederland alleen de goedkoopste troep mag kopen. Of weer het duurste. Er zit heel veel tussen, maar dat hebben ze niet. Jammer dan...

Verwijderd

Geniaal! Altijd naar zo'n stoel op zoek geweest!! :-D Iemand die dit soort stoelen in NL weet te vinden?

• dion_b
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:32:
[...]

Ja, ik ben ooit naar Dusseldorf geweest, naar zo'n Hein Gericke shop. Was wel heel lang geleden, maar zij hadden de Givi topkoffer die ik toen wilde hebben voor een lage prijs.

Maar ja, wat ik al zei: als ik voor elk wissewasje naar Duitsland moet gaan rijden wordt het ook een beetje vervelend. Echt, die winkels piepen wel over webshops dat ze hun handel kapot maken, maar ze doen zelf geen ene moer om het om te keren. Ik zie echt geen enkele reden om nog naar zo'n winkel te gaan. Het advies vind ik matig (op zijn best) en het assortiment om te huilen.

De cross spullen die ik voor mijn Afrika avontuur nodig had, heb ik ook maar via een webshop in Duitsland besteld. Er zijn zat winkels in Nederland die cross spullen hebben, maar ze hebben allemaal dezelfde meuk en ik had iets uitgezocht dat ze natuurlijk weer nergens hadden. Ook de Nederlandse webshops niet. Kijk je naar onze oosterburen, tref je de een na de ander aan die het zo heeft liggen. Het lijkt wel of je in Nederland alleen de goedkoopste troep mag kopen. Of weer het duurste. Er zit heel veel tussen, maar dat hebben ze niet. Jammer dan...
Tja, kleine markt, vooral zodra je iets anders wilt dan meest gangbaar (in NL vooral buikschuiverspul) is het vaak bestellen of over grenzen heen kijken. Ik bestel ook alles wat ik niet hoef te passen in DE, incl verzendkosten scheelt het al zat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dat motor paleis heeft ook 2 hele nette motoren 2de hands.
916 Senna en een Widowmaker R (voor de vlaming die nog op zoek is naar een motor met ballen en cult status)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:52:
Klopt. Louis, Hein Gericke, Polo en FC Moto.

Let wel op, voor de mensen die al een hele tijd geleden voor het laatst bij FC Moto zijn geweest: Ze zitten tegenwoordig in Würselen. In plaats van vanuit Louis richting centrum te rijden, dus net de andere kant op. Maar, het is er wel beter op geworden omdat ze nu veel meer spullen kunnen uitstallen. Eerst hadden ze dat kleine winkeltje, en voor iedere afwijkende maat of kleur moest er iemand naar het magazijn lopen. Dat is nu niet meer. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GenjiBlade
Urgh.

Een houder zoeken voor mn telefoon is echt moeilijk.
Ik heb dan ook volgens mij de minst gangbare combi ooit....

GT-N7000 (Samasung Glaxy Note)
Kawasaki GPz 550 (ZX550a)

Ik heb 0 ruimte op mn clipons, er kan zelfs geen Ubout op. Kuip maakt het erg moeilijk om iets op mn remvloeistof reservoir vast te maken zonder dat ik de mogelijkheid van links sturen compleet ontneem.
Volgens mij is mijn enige optie iets voor het balhoofd (Al moet ik dan wel weer gaan kijken hoe ik dat ga doen gezien er een plastic plaatje op geschroefd zit met vanalles en nog wat eraan vast) - maar dan kom ik op de volgende compatibiliteits probleem uit: Ik kan geen bevestigings ding vinden die weer op een Kawa GPz past.

Iemand die mogelijk een gouden tip heeft voor me? :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon in je tanktas leggen? Achter het kaartvenster. Ik ga er tenminste van uit dat je 'm voor navigatie wilt gebruiken. Bedienen is dan niet te doen, maar dat gaat met je handschoenen tijdens het rijden toch al niet.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

-tom-562

Oliesjeik

GenjiBlade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:44:
Urgh.

Een houder zoeken voor mn telefoon is echt moeilijk.
Ik heb dan ook volgens mij de minst gangbare combi ooit....

GT-N7000 (Samasung Glaxy Note)
Kawasaki GPz 550 (ZX550a)

Ik heb 0 ruimte op mn clipons, er kan zelfs geen Ubout op. Kuip maakt het erg moeilijk om iets op mn remvloeistof reservoir vast te maken zonder dat ik de mogelijkheid van links sturen compleet ontneem.
Volgens mij is mijn enige optie iets voor het balhoofd (Al moet ik dan wel weer gaan kijken hoe ik dat ga doen gezien er een plastic plaatje op geschroefd zit met vanalles en nog wat eraan vast) - maar dan kom ik op de volgende compatibiliteits probleem uit: Ik kan geen bevestigings ding vinden die weer op een Kawa GPz past.

Iemand die mogelijk een gouden tip heeft voor me? :)
Heb je zo'n "hol" balhoofd? Je kan daar van die soort van 'keilbouten' voor kopen waar je allerhande mounts op kan zetten

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ram-mount.

Ik heb zo'n garmin, ideaal tijdens het rijden te bedienen met handschoen aan :z .
Tropicc schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:48:
[...]

Let dan even op welke vestiging. Die in emden is vrij klein

Wij hadden een "dagje" Louis door problemen met een spanningsregelaar(honda what else...). De omgeving is in emden ook niet super en de pizza zout. Autobahn is daar misschien 600 meter onbegrenst. Landweggetjes slechte kwaliteit en veel zoals bovenin friesland.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/14068_10200868512103438_966159721_n.jpg

[ Voor 165% gewijzigd door Ghostrider op 24-05-2013 09:13 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou graag komende zomervakantie met leeftijdsgenoten op motorvakantie richting Spanje gaan. Probleem is alleen, ik ken geen leeftijdsgenoten die kunnen motorrijden :/ Hoe doen andere mensen dit?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joolee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:40:
Ik zou graag komende zomervakantie met leeftijdsgenoten op motorvakantie richting Spanje gaan. Probleem is alleen, ik ken geen leeftijdsgenoten die kunnen motorrijden :/ Hoe doen andere mensen dit?
Motor-forum of andere communities, afspreken om met elkaar te gaan rijden, sleutelen, organiseer routes. Vooral: leer elkaars rijstijl kennen voordat je zo'n grote trip gaat plannen. Helaas resulteerd dit meestal in een klein groepje doordat niet iedereen genoeg financiele middelen of ambitie heeft.

Je kunt er ook voor kiezen om deel te nemen aan een georganiseerde trip, er zijn bedrijven die dit faciliteren.

Edit: Klaagschrift is gister ontvangen door Ovj. Nu afwachten op de uitspraak die voor de 31e gedaan moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 24-05-2013 09:51 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 12:34
Ik heb me ooit eens 'aangemeld' bij een groep in Utrecht, via motorforum. Inmiddels is er nog amper iemand student (ik al lang niet meer iig) en dan begin je gewoon met een ritje zo her en der in de buurt. Bevalt dat, dan kun je altijd meer doen. Zo gaat deze groep vaak samen een weekje weg op de motor, en dat is prima aansluiten. Zelf ben ik niet zo actief meer, gewoon minder tijd, maar destijds vond ik het erg leuk om zo nu en dan een groepsrit te doen.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou graag komende zomervakantie ...
Dan heb je nog wel even.. :X

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
EgMaf schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Dan heb je nog wel even.. :X
Als je het hebt over zomerweer dan heb ik nog heel lang waarschijnlijk :P De schoolvakantie heb ik echter nog een week of 6 voor al hoef ik natuurlijk niet direct de eerste week weg.

Ik vind het geen probleem om met een groep te gaan die ik nog niet ken, dat zal ook niet echt mogelijk zijn. Een georganiseerde rijs lijkt me een goed plan alleen ken ik alleen maar "Vrij Uit" waar je als KNMV lid korting krijgt. Daar lukt het me alleen niet om een reis te boeken voor één persoon en er is geen indicatie van de leeftijden van de groep. Meerijden met motorgroepen met leeftijd 40+ heb ik niet zo'n probleem mee als vaste introducé van de Siemens motorclub :P

• GenjiBlade
mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:49:
Gewoon in je tanktas leggen? Achter het kaartvenster. Ik ga er tenminste van uit dat je 'm voor navigatie wilt gebruiken. Bedienen is dan niet te doen, maar dat gaat met je handschoenen tijdens het rijden toch al niet.
Dat doe ik op dit moment inderdaad, (En klopt - ik hoef hem tijdens het rijden niet te gebruiken :P) zowel met mn kleine tank tas voor dagjes uit als met mn grote (Om een idee te krijgen hoe dat zou zijn) maar ik merk toch dat het niet helemaal handig is..
Hebbem liever goed in zicht en niet dat ik me hoofd recht om laag moet houden om em te kunnen zien
-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:52:
[...]
Heb je zo'n "hol" balhoofd? Je kan daar van die soort van 'keilbouten' voor kopen waar je allerhande mounts op kan zetten
Moek nog ff kijken, er zit dus een plastic afdek kap bovenop die tevens ook dienst doet als "versiering" voor meuk als inidcator/neutraal/waarschuwings lampjes dingen...
Ghostrider schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:06:
Ram-mount.

Ik heb zo'n garmin, ideaal tijdens het rijden te bedienen met handschoen aan :z .
Ik zit nu dus te kijken naar een frankenstein oplossing. Een RAM-Mount (Of lookalike) die op ieder willekeurig M6/8 bout past + random generieke GPS houder/tas, zoiets als dit samen:
http://tinyurl.com/ncvjnb9
http://tinyurl.com/p38nlyf

Heb Louis al gecontacteerd of deze twee lief samen spelen of dat ik iets anders moet zoeken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Ben nog steeds content met mijn telfoon/navi bevestiging :)

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 24-05-2013 12:47 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Moet het goedkoop? Anders kun je ook langs Waypoint rijden voor een bevestigingsoplossing voor jouw motor.

Ik heb mijn materiaal er in elk geval vandaan. Was een duur stuk ijzer, maar wel degelijk. Ipv prutten met telefoons ed heb ik een Garmin 210 gekocht.

On the dark side: vorige week de injectie laten afstellen in de hoop eindelijk verlost te worden van de uitvalklachten van de motor, maar het lijkt erop dat de problemen nog niet voorbij zijn :( Stond ik daar gisteren met afgeslagen motor voor een rijtje auto's bij het verkeerslicht waar ik net voorbijgekropen was :X

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat valt mee, ik reed altijd KTM 620 met een kickstarter aan de linkerkant. Dat betekent dat je eerst moet afstappen en dan met rechts moet kicken vanaf moment top dead center...

Door een gare ontsteking ofzo viel die wel eens uit na voorkruipen bij een stoplicht en was dan nauwelijks meer te starten. Snel verkocht daarna...

Asus Zenbook i7 256gb

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
GenjiBlade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:55:
Ik zit nu dus te kijken naar een frankenstein oplossing. Een RAM-Mount (Of lookalike) die op ieder willekeurig M6/8 bout past + random generieke GPS houder/tas, zoiets als dit samen:

Heb Louis al gecontacteerd of deze twee lief samen spelen of dat ik iets anders moet zoeken.
Ik heb exact deze combi, misschien een iets ander formaat tasje. 2 jaar geleden gebruikt om van Groningen naar Ameland (okay, Holwerd) te reizen, werkt perfect. Heb dus ook die vervangende schroef op mijn stuur zitten, die knikker met schroefdraad zeg maar :P
De schroefgaatjes moet je wel zelf nog even in het tasje prikken, maar als je de boel een beetje strak aandraait geen enkel probleem. Effect van hogere snelheid (70+ O-) ) kan ik niets over zeggen, ik heb het zelf op een brommer zitten (yamaha tzr).

[ Voor 4% gewijzigd door Martin op 24-05-2013 13:26 ]

• GenjiBlade
Rukapul schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:54:
Moet het goedkoop? Anders kun je ook langs Waypoint rijden voor een bevestigingsoplossing voor jouw motor.
Laat ik nou nét in Heerhugowaard werken en vandaag vroeg klaar zijn.... Ik denk dat ik maar eens langs Waypoint ga. :)
Martin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Ik heb exact deze combi, misschien een iets ander formaat tasje. 2 jaar geleden gebruikt om van Groningen naar Ameland (okay, Holwerd) te reizen, werkt perfect. Heb dus ook die vervangende schroef op mijn stuur zitten, die knikker met schroefdraad zeg maar :P
De schroefgaatjes moet je wel zelf nog even in het tasje prikken, maar als je de boel een beetje strak aandraait geen enkel probleem. Effect van hogere snelheid (70+ O-) ) kan ik niets over zeggen, ik heb het zelf op een brommer zitten (yamaha tzr).
Super! Als Waypoint niks heeft, dan kan ik bij Louis gaan bestellen.

Ik ben geholpen, dank allemaal!

[ Voor 55% gewijzigd door GenjiBlade op 24-05-2013 13:28 ]

• BlackLabel01
  • Laatst online: 21:33
mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:49:
Bedienen is dan niet te doen, maar dat gaat met je handschoenen tijdens het rijden toch al niet.
Ik heb zomerhandschoenen van Icon, daar zit iets in het leer verwerkt zodat ze met touchscreens werken:). Best handig als je voor een brug ofzo staat en even een andere playlist op wil zetten 8)

• Eddos
Joolee schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Als je het hebt over zomerweer dan heb ik nog heel lang waarschijnlijk :P De schoolvakantie heb ik echter nog een week of 6 voor al hoef ik natuurlijk niet direct de eerste week weg.

Ik vind het geen probleem om met een groep te gaan die ik nog niet ken, dat zal ook niet echt mogelijk zijn. Een georganiseerde rijs lijkt me een goed plan alleen ken ik alleen maar "Vrij Uit" waar je als KNMV lid korting krijgt. Daar lukt het me alleen niet om een reis te boeken voor één persoon en er is geen indicatie van de leeftijden van de groep. Meerijden met motorgroepen met leeftijd 40+ heb ik niet zo'n probleem mee als vaste introducé van de Siemens motorclub :P
Wat voor motor rij je?Als ik wat langer weg wil zou ik dat met de TDM-club kunnen doen, en anders zijn er vaak ook wel regionale motorclubs die ergens heen gaan. Soms ligt daar bij de plaatselijke motor-zaak wel informatie over.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag m'n Diversion weer opgehaald bij Hyperpro. Heeft er een tijdje gestaan om te kijken of ze wat met de achterkant kunnen doen. Zonder nieuwe schokbreker gaat dat helaas niet, en een nieuwe schokbreker is het ding niet waard.
Dus we zullen het ermee moeten doen.

Zondag VRO. Wordt een lange dag, met een hoop regen waarschijnlijk. Had ik niet op gerekend eind mei. Zal het maandag wel zwaar hebben na vier weken vakantie en een Jetlag :+

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:25:
[...]

Laat ik nou nét in Heerhugowaard werken en vandaag vroeg klaar zijn.... Ik denk dat ik maar eens langs Waypoint ga. :)

[...]

Super! Als Waypoint niks heeft, dan kan ik bij Louis gaan bestellen.

Ik ben geholpen, dank allemaal!
was er vorige week vrijdag nog. even een nieuwe kabel voor mijn hs-200 scoren. jack lag in 3e }:|
tijdje staan ouwehoeren over garmin vs. tomtom :Y

Verwijderd

Je hebt natuurlijk reisorganisaties die special op motoren gericht zijn. (ik ken echter alleen Horizon, maar op de jaarbeurs staan er 10 tallen, sommige gespecialiseerd in specifieke landen)

Je probleem zal eerder de leeftijd zijn (gemiddelde leeftijd motorrijders is echt hoog)

In mijn vrienden groep ben ik de jongste rijder, (28) de rest zit allemaal 40+
Maar dat maakt geen zak uit, je gezamelijke hobby zal voor genoeg gesprekken zorgen gedurende je vakantie, en wellicht kun je nog iets leren van "ouwe rotten"

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 22:15

Youk

Volvo For Life

De laatste tijd "kleeft" mijn richtingaanwijzer. Ik zet deze aan en dan is het even wachten voordat er iets gebeurt. Vooral bij het knipperen naar rechts merk ik dit, links gaat duidelijk beter. Is dit het knipper relais wat aan het overlijden is?

Zo ja, dan is het misschien een mooi moment om een lastonafhankelijk relais te plaatsen, altijd handig als ik in de toekomst led lampjes zou gebruiken. Bestaan hier versies van die ik gewoon kan inprikken of is het dan altijd een gestoei met kabeltjes? Dit is trouwens voor mijn VFR 800 van '01.

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
(overleden)
Youk schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:21:
De laatste tijd "kleeft" mijn richtingaanwijzer. Ik zet deze aan en dan is het even wachten voordat er iets gebeurt. Vooral bij het knipperen naar rechts merk ik dit, links gaat duidelijk beter. Is dit het knipper relais wat aan het overlijden is?

Zo ja, dan is het misschien een mooi moment om een lastonafhankelijk relais te plaatsen, altijd handig als ik in de toekomst led lampjes zou gebruiken. Bestaan hier versies van die ik gewoon kan inprikken of is het dan altijd een gestoei met kabeltjes? Dit is trouwens voor mijn VFR 800 van '01.
bekend probleem even je stuurschakelaar reinigen :Y

• Youk

Youk

Volvo For Life

Eens kijken of ik die dan het komende weekend even uit elkaar kan trekken. Bedankt voor de tip.

Anders had ik net deze gevonden: klik

Bang for buck, of rip off?

• DECOY88
(overleden)
Youk schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:31:
Eens kijken of ik die dan het komende weekend even uit elkaar kan trekken. Bedankt voor de tip.

Anders had ik net deze gevonden: klik

Bang for buck, of rip off?
die zal het wel doen. maar schakelaar reinigen lost het op :Y

Verwijderd

Mijn gear komt bij martijnsmotorkleding(.nl) in Rotterdam vandaan. Fijne lui en ik vind dat ze altijd een mooie collectie hebben. Je moet wel goed geld meenemen maar dat past ook bij de kwaliteit die ze verkopen. Zeker een aanrader voor mensen uit de regio!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 22:13
Even showen 8)

Nog steeds zeer content!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/969426_10151609338734522_1595639115_n.jpg

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 22:13
Mr.Blue:
Mijn gear komt bij martijnsmotorkleding(.nl) in Rotterdam vandaan. Fijne lui en ik vind dat ze altijd een mooie collectie hebben. Je moet wel goed geld meenemen maar dat past ook bij de kwaliteit die ze verkopen. Zeker een aanrader voor mensen uit de regio!
Kan ik be-amen! :)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
En voor mensen die, net als ik, te lui zijn om voor motorkleding naar kledingshops in levende lijve te gaan;

Goede ervaringen met deze shops

Motorkledingwinkel / Ghostbikes / Motorkledingoutlet.

En voordat we gaan praten over 'maten & te strakke helmen' etc. etc.; mijn lichaam bestaat blijkbaar uit standaard, ideale maten, want ik nog nooit problemen gehad met alle helmen (3 stuks) en kleding (1x jas, 2x broek) die ik via internet heb besteld :)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:40:
Ik ben wel vaker bij Martijn geweest; aardige gozer, maar wat hij kan krijgen uit zijn catelogus, kan ik net zo goedkoop/goedkoper krijgen via internet.

[ Voor 32% gewijzigd door Ricepuppet op 24-05-2013 23:14 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Ricepuppet schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:10:
Ik ben wel vaker bij Martijn geweest; aardige gozer, maar wat hij kan krijgen uit zijn catelogus, kan ik net zo goedkoop/goedkoper krijgen via internet.
Eens, maar voor goed advies, kleding passen en een lulpraatje betaal ik graag een paar centen meer :)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:35:
[...]

Eens, maar voor goed advies, kleding passen en een lulpraatje betaal ik graag een paar centen meer :)
Advies van Martijn; yes. Leuke, vriendelijke moeder. Alleen valt er via internet zoveel meer te halen qua kleding. Net als andere fysieke winkels, heeft Martijn spullen liggen die hij wilt verkopen. Daar moet je het dan mee doen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35
Rukapul schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:54:

On the dark side: vorige week de injectie laten afstellen in de hoop eindelijk verlost te worden van de uitvalklachten van de motor, maar het lijkt erop dat de problemen nog niet voorbij zijn :( Stond ik daar gisteren met afgeslagen motor voor een rijtje auto's bij het verkeerslicht waar ik net voorbijgekropen was :X
Hoe staat het met de klepspeling? Is het bij koud of warme motor?

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
[...]

Dat doe ik op dit moment inderdaad, (En klopt - ik hoef hem tijdens het rijden niet te gebruiken :P) zowel met mn kleine tank tas voor dagjes uit als met mn grote (Om een idee te krijgen hoe dat zou zijn) maar ik merk toch dat het niet helemaal handig is..
Hebbem liever goed in zicht en niet dat ik me hoofd recht om laag moet houden om em te kunnen zien

[...]

Moek nog ff kijken, er zit dus een plastic afdek kap bovenop die tevens ook dienst doet als "versiering" voor meuk als inidcator/neutraal/waarschuwings lampjes dingen...

[...]

Vorige week via ebay uk ook die case besteld maar wel incl. Bev. Materiaal voor aan het stuur te monteren. Was nog geen 20 e kwijt. Kan de link morgen wel ff opzoeken als je wilt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik zit nu dus te kijken naar een frankenstein oplossing. Een RAM-Mount (Of lookalike) die op ieder willekeurig M6/8 bout past
Iets als dit misschien?

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb dus deze maar die moet je dus op je stuur monteren: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb net na een proefrit van 1 uur een nieuwe helm besteld (Shoei GT-Air).

Hij zit heerlijk stevig en is echt ideaal voor mij als brildrager. Alleen nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen.

Redenen; als ik 120 of harder rijd op snelweg en 90 graden naar links/rechts kijk drukt de wind de helm wel wat dwars thv de onderkant. Daarnaast drukt de wind de helm ook iets naar achteraan waardoor mijn neus net het zonnescherm aantikt op deze snelheid.

Ik heb 1 maat kleiner geprobeerd maar die zat echt strak en kon ik ook bijna niet aan/uit krijgen.

Vergeleken met mijn oude helm is deze helm echt op alle fronten een verbetering, maar het is wel 500 euro. Is dit bewegen nu normaal? Of is hier nog wat te doen met andere cheekpads etc?

[ Voor 21% gewijzigd door Pandemic op 25-05-2013 14:19 ]

• Youk

Youk

Volvo For Life

DECOY88 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:27:
[...]

bekend probleem even je stuurschakelaar reinigen :Y
Zo, heb de schakelaar uit elkaar getrokken en gereinigd. Daarna nog even ingespoten met contactspray. Bij de volgende rit zal ik wel merken of het in orde is. Momenteel werkt het wel, maar ja dat zegt niet alles.

• Rukapul
Pandemic schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:10:

Hij zit heerlijk stevig en is echt ideaal voor mij als brildrager. Alleen nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen.

Redenen; als ik 120 of harder rijd op snelweg en 90 graden naar links/rechts kijk drukt de wind de helm wel wat dwars thv de onderkant. Daarnaast drukt de wind de helm ook iets naar achteraan waardoor mijn neus net het zonnescherm aantikt op deze snelheid.

Ik heb 1 maat kleiner geprobeerd maar die zat echt strak en kon ik ook bijna niet aan/uit krijgen.

Vergeleken met mijn oude helm is deze helm echt op alle fronten een verbetering, maar het is wel 500 euro. Is dit bewegen nu normaal? Of is hier nog wat te doen met andere cheekpads etc?
Idd iets meer vastklemmen met die inzetstukken. Zijn voor Shoei beschikbaar.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb ook dat hij ietje losjes zit (geen Shoei trouwens). Maar als ik een balaclava op doe (zo'n bivakmuts :+) dan zit hij echt perfect. Enige nadeel is daarmee wel dat het vrij warm is in de zomer en je altijd afdrukken van die muts op je gezicht hebt staan :P

• Rukapul
MailMan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:50:
[...]

Hoe staat het met de klepspeling? Is het bij koud of warme motor?
Ligt eraan wat je warm noemt. Meestal rijd ik maar relatief korte stukken (12km). Puur koud geen probleem. Na paar km rijden kan het probleem zich voordoen.

Geen idee hoe het met de klepspeling staat, want ik heb geen idee wat het is. Volgens m'n oude facturen zijn in elk geval in september 2011 de kleppen gesteld (10k gereden sindsdien). Het stelllen toen heeft in elk geval het probleem niet opgelost. (Ja, het is hardnekkig :P Alleen de vorm en frequentie verandert wel eens.)

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 25-05-2013 15:13 ]

• GenjiBlade
Zo. Motor bij de garage. Nu een paar dagen koekblik rijden. :/

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 12:34
Pandemic schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:10:

Niet normaal. Mijn neus drukt pas tegen het vizier als ik op mijn naked 200 rijd. Ik zou er zelf behoorlijk gek van worden als dat elke keer bij 120 gebeurde!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Pandemic: Klinkt meer alsof je niet echt een hoofd heb voor een Shoei helm :o

Een 100% goed passende helm kopen is alleen érg lastig doordat je bij de meeste zaken niet zomaar even kunt gaan proefrijden met de hele collectie / arsenaal aan verschillende merken.

Ik rijd persoonlijk 't liefst met een X-Lite, die zit met ~250 Km/h ook nog gewoon lekker/goed... Maar zo'n zelfde helm (in wss een andere maat) kan jou bijvoorbeeld met 100 Km/h al last/drukpunten bezorgen op een gelijkwaardige fiets.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Marc Rademaker schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Niet normaal. Mijn neus drukt pas tegen het vizier als ik op mijn naked 200 rijd. Ik zou er zelf behoorlijk gek van worden als dat elke keer bij 120 gebeurde!
Ik bedoel wel niet het echte vizier maar het zonnescherm wat naar beneden klapt, zit enkele cm dichter bij je gezicht. Overigens rijdt ik ook een naked monster.

[ Voor 4% gewijzigd door Pandemic op 25-05-2013 17:02 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Helemaal perfect zal het nooit zijn. Ik ga braaf elke 6 weken naar de kapper, en voel duidelijk het verschil als ik erna de helm weer op zet...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EgMaf schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:36:
Helemaal perfect zal het nooit zijn. Ik ga braaf elke 6 weken naar de kapper, en voel duidelijk het verschil als ik erna de helm weer op zet...
Speculeren mág (hoop ik)... Maar zou dat feit Marco Simoncelli misschien fataal geworden zijn? (R.I.P.).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Marco_Simoncelli_2009_Valencia.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ShZFDnPTyVY]

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 25-05-2013 17:57 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Knapte de sluiting niet "gewoon" van de helm?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijft volgens mij altijd een vraag. Als je het "slow-mo" deel van het filmpje bekijkt zie je op 1.04 de impact van Colin Edwards (Yamaha Tech-3) terwijl Simoncelli dán nog volop aan het vechten is voor z'n fiets/positie, en op 1.07 stuitert de helm vóór Rossi (op de Ducati) weg.... én raakt 'ie 'm vol..... én dat zijn beelden met een "normale" HD camera @ 120 fps? (welke in Slow-Mo gezet zijn).

Blijft een bizar ongeluk waarbij alle 3 de merken in de Moto-GP bij betrokken waren/raakte :(

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-05-2013 18:25 ]

Verwijderd

Pandemic schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:01:
[...]

Ik bedoel wel niet het echte vizier maar het zonnescherm wat naar beneden klapt, zit enkele cm dichter bij je gezicht. Overigens rijdt ik ook een naked monster.
Dat zonnevizier kun je ook een fractie omhoog doen.

Ik heb de Neotec, voorganger van de GT
Bij 160 ongeveer kan ik net dat vizier tegen het puntje van men neus voelen, vizier dan 1mm omhoog en geen last meer van

en je zou het met wangkussens van 1 maat kleiner kunnen proberen.
Maar geen idee of je zo kan proefrijden
(ik zelf keek tussen die Schubert en de Shoei, maar heb geen Schubert hoofd en ze zitten beide kwa afwerking op top niveau, prijs helaas ook)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn Shoei XR-1100 is niet heel makkelijk om op mijn hoofd te doen. De helm zit vooral bij de wangen nogal strak. Kauwgom eten is bijvoorbeeld echt niet te doen, omdat je dan op de binnenkant van je wangen aan het bijten zou zijn. Met 120km/u de dode hoek checken gaat hier echter prima mee. Alleen met 200+ beweegt de helm dan wel ietjes. Met 200+ rechtdoor blijft ie gewoon netjes zitten. Ik ben zelf 1.98 maar deze helm is maatje S. De helm zit bij mij goed strak maar op een fijne manier, hij zit niet te strak.

Van de week het onderstaande ontvangen. Alleen nog even monteren.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oMi6QpdbddFbXmb5jaHYdV5j/full.jpg

Blijft toch mooi spul.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2013 19:19 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:22:
Blijft volgens mij altijd een vraag.[..]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YHrGSKn.png

@1:22. De sluiting van de helm zit nog dicht, maar is aan één kant geknapt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar kwam dat door teveel speling óf...... Materiaalfout?

Dat iets stuque gaat door een teveel aan belasting is (over)duidelijk, maar er moet ergens "momentum" gecreëerd kunnen worden en dat gaat alleen maar dóór... Kracht "x" Arm, (de kracht wás er (impact van Edwards?), de arm óók... helaas).

Newton heeft daar vroeger/ooit wat wetten voor ontdekt/geschreven, en die kloppen nog steeds (voor zover ik weet).

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 25-05-2013 19:45 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.scooterwest.com/file/000/000/000/019/45/LARGE_vespa_malossi_front_shock.jpg?1239384896
(Malossi R24)
Morgen monteren aan de voorzijde.
Ben benieuwd, voorveerspanning volledig traploos instelbaar en demper 24-voudig ( 8)7 ) verstelbaar..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De vraag is alleen altijd; in welke stand moet ie staan ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vering en demping afstellen moet je niet over denken... óf laten laten doen. Zélf doen. JOUW fiets en JOUW settings ;)

En serieus: Een dag of twee is normaal om 't naar wens te krijgen..... Als je zélf schroeft én voelt wat je fiets (vespa in dit geval) doet met de instellingen!!

Setting sag ... is een filmpje op "JijBuis" wat je eens moet bekijken als basis (no more - no less).

[ Voor 80% gewijzigd door Will_M op 25-05-2013 22:19 ]

Verwijderd

Iemand ervaring met Magura Hymec hydraulische koppelings-ombouw sets? Zit eraan te denken de koppeling van mijn Buell XB12R om te bouwen (omdat mijn kantoorhandje na een lang weekend rijden in duitsland de koppeling niet meer dicht kreeg :-S), maar benieuwd of het echt veel scheelt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

YouTube: DSCF3296.AVI Die meneer iig wel :)

Om het kantoorarmpje een oppepper te geven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iyfptoE.jpg

Maar dan in je andere hand :+

Heb er zelf ook een :) of eigenlijk twee, maar kan de ene niet meer vinden /3

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M heeft zo'n ding (powerball) met LED's ..... Zónder touwtje aan 't tollen werken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 25-05-2013 23:28 ]

Pagina: 1 ... 472 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.