mphilipp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:01:
Ik heb het over motorkleding. Onderdelen is nooit een probleem. En de 850 is identiek aan de 1100 en zelfs ook nog de 1150 (voor een groot deel).
BMW verkoopt ook kleding enzo. Als ik dan bv bijpassende handschoenen bij mijn BMW motorpak wil hebben, hebben ze die niet eens liggen. En dat is dan niet het enige. Beetje jammer.
Ahhh ok, dat komt omdat BMW kleding voor dealers een enorme kosten pot is.
Marge op BMW kleding is veel kleiner, en alles dat je niet verkoopt kost je geld.
Het is onmogelijk om alles op voorraad te hebben, vooral als je bedenkt dat andere merken veel meer waar voor je geld bieden, (neem de helmen bijvoorbeeld, gewoon rebranded Schuberts met een ander kleurtje maar wel veel duurder en voor een dealer met stukken minder marge)
Overigens, gewoon als kleine tip.
Als je kleding gaat kopen, draag dan kleren die je normaal ook onder je motorkleding draagt op de motor.
Bij helmen neem een bril mee (al is het maar een zonnebril voor die 5 dagen dat ie schijnt in nederland)
als je eenmaal je kloffie aan hebt, ga "proef zitten" op een motor.
Een pak kan fijn zitten als je staat, maar echt klote als je zit.
Voorgevormde raceoverall zorgt ervoor dat je er uit ziet als een aap als je staat, maar zitten fenomenaal als je op een sport motor zit.
Mooie toerjas gevonden, niet aan de hand als je staat, maar als je gaat zitten op een sportmachine merk je plots wel dat die lange jas opbolt als je een beetje vooroverleunt op je sporttoer or sport motor zit...
Een verkoper geeft advies, dat is geen bindende factor.
O, en probeer altijd een helm maatje kleiner, zo ontzettend veel mensen lopen de deur uit met een te grote helm... zonde van je geld
(en "aan" is niet hetzelfde als strak, een helm moet "aan" zitten, en op zijn plek blijven als je heel hard "nee" schud")
zal maar stoppen anders tiep ik een reply die TL/DR word
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 23-05-2013 22:14
]