Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 471 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.712 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
wimmel_1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:26:
Altijd leuk: Mensen (zondagrijders?) in een auto vóór je die ineens VOL in de ankers gaan om vervolgens rechtsaf te slaan zonder richting aan te geven en dan uiteraard ook niet in d'r spiegel opmerken dat er áchter hen wat aan het gebeuren is/was en vervolgens dus gewoon door rijden.....
:(

Hekel aan dat soort automobilisten. Gelukkig ziet je motor er nog aardig uit dankzij de frame sliders. Ik heb ze al maanden in m'n favorieten staan in mijn eBay.

Misschien toch maar een keer op 'kopen' drukken na je verhaal :)

Wat ik meestal doe - eigenlijk, altijd :) - is iedereen die langzaam is, voorbij rijden met hoge snelheid, zodat ik in elk geval daar vanaf ben.

Ik wil niks met groepen auto's te maken hebben die geen ruimte tussenin laten - of met 12 man op een kluitje twee banen innemen - of zitten te bellen/met elkaar te praten/navigatie in te stellen of erger; alleen maar rechtdoor kijken tijdens banen wisselen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Decoy88: Blijft achteraf gissen waardoor die ketting er ineens af kon lopen maar ik denk dat m'n achterwiel zich nog aan 't zetten is geweest ná de bandenwissel van een week geleden (sindsdien ook amper meer gereden).

Nou hoef je bij zo'n fiets niet aan de spanners te komen om het achterwiel er uit te kunnen pakken maar....

Desalnietteplus is én blijft 't gewoon mijn eigen stomme schuld, ook al zou de monteur bij de dealer die dingen wél los gehad hebben omdat dat bij de meeste fietsen wél moet....

@ Ricepuppet: Als je van dat soort dingen aanschaft, schaf dan (serieus) sliders valdoppen aan welke met een afstand beugel én (dubbele) breekbout bevestigd worden. Je zult de eerste niet zijn die een frame uitbreekt qua ophangpunt (van het blok) waardoor de uiteindelijk schade eigenlijk alleen maar groter wordt. Die dingen die ik er op heb zitten zouden bij een schuiver gewoon moeten "breken" op het moment dat ze een obstakel tegen komen in d'r "slide" (origineel Yamaha spul), maar dat ga ik liever niet testen.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 19-05-2013 19:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:51:
@ Decoy88: Blijft achteraf gissen waardoor die ketting er ineens af kon lopen maar ik denk dat m'n achterwiel zich nog aan 't zetten is geweest ná de bandenwissel van een week geleden (sindsdien ook amper meer gereden).

Nou hoef je bij zo'n fiets niet aan de spanners te komen om het achterwiel er uit te kunnen pakken maar....

Desalnietteplus is én blijft 't gewoon mijn eigen stomme schuld, ook al zou de monteur bij de dealer die dingen wél los gehad hebben omdat dat bij de meeste fietsen wél moet....
gelukkig nooit geen vastlopers gehad op die manier. bij mij viel hij gewoon ernaast miste alleen mijn aandrijving :+ en voor trekt hij er gewoon overheen

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-01 11:45
MikeyMan schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:34:
[...]

Waar heb je dat gedaan? Klinkt goed!
Ga volgende week VRO1 doen, en volgend jaar wil ik 2 doen.
Misschien leuk voor erna.
Ik heb het in april bij Moto-Sportivo gedaan. Kan het iedereen aanraden :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ricepuppet schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:49:
[...]

:(

Hekel aan dat soort automobilisten.
Zelfde hier, zeker nadat ik de laatste keer tegen zo'n automobilist ben opgereden :+

Nog GoTers die morgen meedoen aan de elfstedentocht?

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 19-05-2013 19:50 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:51:
@ Ricepuppet: Als je van dat soort dingen aanschaft, schaf dan (serieus) sliders valdoppen aan welke met een afstand beugel én (dubbele) breekbout bevestigd worden. Je zult de eerste niet zijn die een frame uitbreekt qua ophangpunt (van het blok) waardoor de uiteindelijk schade eigenlijk alleen maar groter wordt. Die dingen die ik er op heb zitten zouden bij een schuiver gewoon moeten "breken" op het moment dat ze een obstakel tegen komen in d'r "slide" (origineel Yamaha spul), maar dat ga ik liever niet testen.
Ik heb het al een keer mogen testen met mijn FZ600 :)

Niet om blij van te worden natuurlijk, maar ik heb hem een keer hard op zijn zij laten vallen. Alleen de valdoppen en frame sliders waren goed beschadigd, alsmede een klein stukje dat uitstrak van de body. Motor en frame was niks mis mee.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phyxion schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Zelfde hier, zeker nadat ik de laatste keer tegen zo'n automobilist ben opgereden :+

Nog GoTers die morgen meedoen aan de elfstedentocht?
Ik zit morgen bij Alpine. Heb helaas geen GPS systeem om een mooie route tussen Leidschendam en Soesterberg in te plannen maar ik ga wel wat proberen. Ik vertrek waarschijnlijk toch niet op tijd genoeg om binnendoor te rijden O-) en thuis kom je toch altijd wel :P

Iemand zin om mee te rijden?

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Joolee schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:59:
[...]

Ik zit morgen bij Alpine. Heb helaas geen GPS systeem om een mooie route tussen Leidschendam en Soesterberg in te plannen maar ik ga wel wat proberen. Ik vertrek waarschijnlijk toch niet op tijd genoeg om binnendoor te rijden O-) en thuis kom je toch altijd wel :P

Iemand zin om mee te rijden?
Helaas geen tijd ivm verjaardag van mijn pa, maar ik zou naar Boskoop rijden en dan naar Alphen aan de Rijn, brug over en dan meteen rechts af en dan zo over de Meije.

https://maps.google.nl/ma...dme&mrsp=3&sz=13&t=m&z=12

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35
@wimmel_1

Zuur! Maar je pakt het goed op voor een fiets in zo'n staat :)

Vandaag de hele dag liggen/staan klussen om een CB1 weer aan de praat te krijgen die brandschade had. Bluswater in de carbs en ook roet. Carbs helemaal schoongemaakt en weer aangesloten, contact om, choke open... starten.... ronddraaien en... niets ;(

Dan maar even de bougies checken. Allemaal olie-achtig/nat, maar vonken wel. Even goed schoonmaken en opnieuw proberen. Startmotor draait en waarachtig, er valt af en toe iets te horen. Wat remmenreiniger in de inlaat om het beestje op gang te helpen en whoppa!

Helemaal lekker lopen doet ie nog niet. Uitlaatbochten van cilinder 1 en 2 zijn de helft van de temperatuur t.o.v. 3 en 4. Blijkbaar niet altijd goede ontsteking?

En hoe klinkt dat dan? Zo dus:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZvnXI09iQKc&feature=youtu.be]

Prutserts united ® met de benzine aanvoer :P De bijbehorende tank is op het moment nog niet bruikbaar.

Ben benieuwd naar de mening van iemand met een fijn oor over het wel of niet lopen op alle cilinders. In hogere toeren leek het me wel OK, maar klinkt nog wel wat ruw. Moet natuurlijk nog wel gesynchroniseerd worden en zonder luchtfilterbehuizing is het mengsel ook wat te rijk denk ik. Helaas is de behuizing in de brand verloren gegaan.

Moet nog veel afgesteld worden, maar er zit tenminste weer leven in! :)

[ Voor 30% gewijzigd door MailMan op 19-05-2013 23:42 ]

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 14:56
wie gaan er morgen nog meer naar alpine?
k kom daar met een blauwe pan european st1100 :)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33
Gisteren de carburateurs van mijn Fazer gesynchroniseerd en de vorkolie vervangen, had ik echt eerder moeten doen, totaal andere motor nu :)

Die paar tientjes voor een Carbtune zijn het geld meer dan waard in ieder geval.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag weer eens een oude Tanktastocht gereden: de Hollandse Meren. Prachtige tocht langs veel water, onder andere de Meije en de Amstel. Eindigt in Noordwijk, dus lekker uitwaaien aan zee. Volgens mij staat deze tocht hoog in de lijst van meeste bochten per strekkende meter!

Ideaal om de nieuwe Z8 eens goed uit te proberen. Bizar hoe je blijkbaar went aan je (slechte) oude band. De slijtage gaat natuurlijk geleidelijk en je merkt nauwelijks dat je steeds harder moet werken om 'm een bocht om te krijgen. Totdat je een nieuwe band hebt die wél rond is en meer grip heeft. Het was best wel wennen, want je wilt onwillekeurig de motor weer de bocht in douwen (met geweld zeg maar) terwijl nu een 'friendly nudge' genoeg is.

Als ie ook nog eens een goede levensduur heeft, is ie helemaal geslaagd. Hoewel ik in het vervolg maar eerder een band wissel. Dus niet doorrijden tot het bittere einde. De band is blijkbaar al op voordat het profiel weg is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Mailman: Op 't filmpje klinkt 't gewoon alsof 'ie stationair (netjes) op alle 4 de cilinders loopt maar dat de ontsteking iets te laat staat. Kwestie van stellen, dus ;)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
securitymayo schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:30:
wie gaan er morgen nog meer naar alpine?
k kom daar met een blauwe pan european st1100 :)
ik, rode vfr800 ;)

• MailMan
wimmel_1 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:00:
@ Mailman: Op 't filmpje klinkt 't gewoon alsof 'ie stationair (netjes) op alle 4 de cilinders loopt maar dat de ontsteking iets te laat staat. Kwestie van stellen, dus ;)
Ok, thx :)

Iets van een heel andere orde dan tweewielers, check die start @ 0:35 _O-

Even uit de winterstalling en hup de lucht in.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 20-05-2013 01:12 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En wat zijn dát voor een motoren? WSS 10 cilinder (of meer) ster?

• Ricepuppet
BlackLabel01 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:31:
Gisteren de carburateurs van mijn Fazer gesynchroniseerd en de vorkolie vervangen, had ik echt eerder moeten doen, totaal andere motor nu :)

Die paar tientjes voor een Carbtune zijn het geld meer dan waard in ieder geval.
Iedere keer als ik iets aan mijn motor laat doen - al is het maar een klein ding zoals banden oppompen - voelt al geweldig aan :)

Alsof dat ding een complete rehaul heeft gehad. Bij een auto heb ik dat nooit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:51:
En wat zijn dát voor een motoren? WSS 10 cilinder (of meer) ster?
Een 9-cylinder stermotor: Vendenyev M14P. Altijd indrukwekkend om zo'n stermotor te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.steenaero.com/Images/Engines/engine_m14p-xdx_trans_450x417.GIF

[ Voor 0% gewijzigd door mphilipp op 20-05-2013 11:18 . Reden: leren spellen ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:34:
[...]
Waar heb je dat gedaan? Klinkt goed!
Ga volgende week VRO1 doen, en volgend jaar wil ik 2 doen.
Misschien leuk voor erna.
Ik weet niet eens of die organisatie nog bestaat, maar het was iets als de vereniging voor verhoogde motorrijvaardigheid. De instructeurs waren politieinstructeurs/motoragenten en het was een weekendje in de Eiffel en dat heette dan een cursus bergrijden oid. Ik was toen al op mijn Diversion al door de Dolomieten en de Alpen geweest en had toen net de K1100RS gekocht. Mijn broer zag hier een advertentie van en het leek ons wel leuk om te doen. Echt heel veel cursus was het ook weer niet moet ik zeggen. Gewoon rijden eigenlijk. Het was ook niet heel duur ofzo. Maar wel een jaar of 10 geleden. Minstens.

[edit]
En de vereniging bestaat in ieder geval niet meer... failliet

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 20-05-2013 11:16 ]

• MailMan
Mooi spul inderdaad. Maar het apparaat schijnt met 325pk toch underpowered te zijn voor die Kamov Ka-26.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:37

steveman

Comfortabel ten onder

MailMan schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:11:
[...]

Ok, thx :)

Iets van een heel andere orde dan tweewielers, check die start @ 0:35 _O-
[video]

Even uit de winterstalling en hup de lucht in.
Check ook de rookringen die hij maakt :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ricepuppet
Ik denk er al een tijdje aan. Maar misschien een idee om met een deel 15 te beginnen van het motortopic?

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:12:
Ik denk er al een tijdje aan. Maar misschien een idee om met een deel 15 te beginnen van het motortopic?
nee }:|

• Ricepuppet
Het is ook meer een vraag. En 'nee', is geen argument. Ik heb een paar keer geprobeerd een aantal selecte posts te vinden in dit topic, vandaar.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom er bij dit topic nooit een nieuwe wordt gemaakt weet ik niet. Volgens mij is dit het grootste topic op GoT.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:52:
Waarom er bij dit topic nooit een nieuwe wordt gemaakt weet ik niet. Volgens mij is dit het grootste topic op GoT.
al 50x een voorstel geweest. maar we gaan voor het grootste actieve topic >:)

bij de 40k is er ook al ergens een voorstel geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 20-05-2013 13:55 ]

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:49:
Het is ook meer een vraag. En 'nee', is geen argument. Ik heb een paar keer geprobeerd een aantal selecte posts te vinden in dit topic, vandaar.
nee was ook de uitkomst bij de vorige 50 aanvragen

• Ricepuppet
Ah kijk, onderbouwingen en argumenten. Ok, duidelijk. Geweldig.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Waarom een nieuw topic? Dit topic werkt toch ook nog prima?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ricepuppet
Phyxion schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:56:
Waarom een nieuw topic? Dit topic werkt toch ook nog prima?
Ricepuppet schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:49:

• DECOY88
(overleden)
nu moet je het in 1 topic zoeken anders in 20 :')

Verwijderd

Mooi Rev'it jasje gekocht vandaag voor de lente- en zomerdagen :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zjfnv8.jpg

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 14:56
Hoe laat was je er?
Wij rond 2 uur!
was trouwens niet op de pan european, maar op een honda transalp.
Pan heeft aanlopende achterrem gehad... :(

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ricepuppet schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:14:
Ah kijk, onderbouwingen en argumenten. Ok, duidelijk. Geweldig.
he rijstmuppet.

Jij wil een nieuw topic en de rest van de wereld moet dan met argumenten komen waarom ze je niet gelijjk gaan geven? Hoe is het weer op jou planeet? :) ende ;) en :P

Je kreeg een vrij duidelijk antwoord, lekker kort en bondig ook, wees daar blij mee aangezien dat al vrij uniek is. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:52:

[afbeelding]
Welke lente en zomerdagen? :(
Flagg schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:35:
[...]
Hoe is het weer op jou planeet? :) ende ;) en :P
Waarschijnlijk beter dan de onze
Afbeeldingslocatie: http://a57.foxnews.com/global.fncstatic.com/static/managed/img/Scitech/660/371/tardar-sauce-the-cat.jpg?ve=1

Ik weet nu in ieder geval wel dat m'n kleding niet volledig waterdicht is en ik voortaan beter op het weerbericht moet letten als ik van plan ben een eind om te gaan rijden :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 20-05-2013 19:44 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
securitymayo schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:51:
[...]

Hoe laat was je er?
Wij rond 2 uur!
was trouwens niet op de pan european, maar op een honda transalp.
Pan heeft aanlopende achterrem gehad... :(
ik ook toen, met m'n auto _O-
bedacht me later pas dat ik helemaal niet op de motor wou gaan, aangezien het maar 10 minuten rijden is en de motor niet thuis staat B-)
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:52:

[afbeelding]
heb ik ook, in het grijs
erg blij mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door Maegrim op 20-05-2013 19:45 ]

• Joolee
  • Niet online
Ik was er ook rond 14 en 14:30. Gelukkig kon ik het laatste stukje achter iemand anders aan rijden anders weet ik niet of ik het wel had gevonden zonder nóg een paar keer de Amersfoortsestraat af te rijden. Ik moet echt nodig een keer een GPS systeem aanschaffen
Plaatje klopt grofweg. Alleen het stuk linksboven lijkt hij telkens teruggegaan te zijn naar één punt.
Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/Pathfinding-error.png

Ik heb gewoon 2x een afslag A28 gemist bij Utrecht :X

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 20-05-2013 19:54 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 10:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik ben de komende tijd even niet op de motor, vandaag tijdens een trage, regenachtige en koude motor elfstedentocht gelasert. Veel rustig gereden met in het achterhoofd controles. Onderweg ook undercover motoren en auto's gespot.

Na een tergend traag stuk achter trickes en ander meuk eindelijk de derde versnelling gevonden op een open stuk om even droog te wapperen. Dit resulteerde in een gemeten 139 @ 80 dus 54 km/h gecorrigeerd te hard. Mijn maatjes mochten door met 49 en 44 te hard.

Dus motor terug laten rijden door een maatje die normaal op een lichte toermotor rijdt :X En zelf met me vriendin in de auto terug :( Morgen een 45 minuten langer onderweg naar mijn afstudeer adres door deze ellend.

Asus Zenbook i7 256gb

• Ricepuppet
Flagg schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:35:
[...]

he rijstmuppet.

Jij wil een nieuw topic en de rest van de wereld moet dan met argumenten komen waarom ze je niet gelijjk gaan geven? Hoe is het weer op jou planeet? :) ende ;) en :P

Je kreeg een vrij duidelijk antwoord, lekker kort en bondig ook, wees daar blij mee aangezien dat al vrij uniek is. :)
Het is dat er smiley's tussen staan, anders had ik gedacht dat een aantal een stok in hun reet hadden zitten :)

• PilatuS
  • Niet online
@Ghostrider.

Dat is flink pech hebben dan. Hopelijk krijg je het rijbewijs snel weer terug.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen met mijn rijstijl, maar aangezien het een eerste keer is reken ik op 2 maanden. Ik zie op flitsservice ook wel eens 1 maand voorbij komen. Maar even afwachten helaas.

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb 3 jaar terug hetzelfde gehad. Ook gelasered op een plek waar ik net even gas gaf. 200 meter verderop reed ik weer 90 waar je 80 mocht. Werd toen aan de kant gezet en kreeg het 'goede' nieuws te horen. Ik reed toen 51km te hard dus mocht het rijbewijs houden. Boete was alleen natuurlijk niet echt laag.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

PilatuS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:24:
Ik heb 3 jaar terug hetzelfde gehad. Ook gelasered op een plek waar ik net even gas gaf. 200 meter verderop reed ik weer 90 waar je 80 mocht. Werd toen aan de kant gezet en kreeg het 'goede' nieuws te horen. Ik reed toen 51km te hard dus mocht het rijbewijs houden. Boete was alleen natuurlijk niet echt laag.
Had vorige jaar zomer in Amsterdam hetzelfde...keertje sportief optrekken bij een stoplicht...bam...hangen...380 euros...

Kreeg ik 2 dagen later nog een bericht...bleek dat ik op 17 en 19 augustus gepakt was...eventjes bijna 800 euro wegbrengen...zonde

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:20:
Ja zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen met mijn rijstijl, maar aangezien het een eerste keer is reken ik op 2 maanden. Ik zie op flitsservice ook wel eens 1 maand voorbij komen. Maar even afwachten helaas.
Mja is wel hendig zuur idd. :X Sterkte...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

En jullie ook genoten van de MotoGP?

zat wel een beetje te godveren toen Lorenzo zijn tempo verloor (Marquez en Lorenzo dit jaar mijn grote favorieten)

Maar de opmars van Marquez toen het droog begon te worden F A N T A S T I S C H!

Moet ook zeggen dat er wat high 5s en gejuig de ronde ging toen Rossi op zijn plaat ging.
(dat kwam volgens Rossi omdat er een bult lag, ook in 1080HD slowmo kon ik die niet zien tijdens de replay)

Hoe dan ook, weer een klap in het gezicht van Yamaha, Lemans en Jerez had naar Yamaha moeten gaan gezien de geschiedenis.
Pijnlijk, maar goed 17 punten achterstand, Lorenzo weet wat hem te doen staat.

Helemaal raar was trouwens dat Pedrosa zowaar deed lachen, tot 2x toe!!! weet zeker dat ie de volgende dag spierpijn in zijn gezicht heeft gehad.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het was inderdaad net of bij Marquez na de achtste ronde gewoon een knop omging waarmee 'ie bepaalde dat 'ie ook op een natte baan gewoon serieus gas moest/kon geven om zo op 't podium te kunnen komen. De eerste 8 ronden waar gewoon een drama om naar te kijken wat Marquez aangaande... daarna: Inderdaad Ge-Wel-Dig!!!

@ Ghostrider: Ik was 3 jaar geleden m'n rijbewijs na zo'n zelfde akkefietje voor 6 dagen kwijt (waar een Zaterdag + Zondag bij inbegrepen zaten). OvJ moet binnen tien dagen nadat het rijbewijs op het arrondissement ligt een beslissing nemen dus misschien heb je geluk....

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook genoten. Maar dat doe ik altijd als Lorenzo niet op podium staat ;)

Ik gun het zowel Pedrosa als Marquez. En hoe gaaf is het voor Marquez als hij gelijk als rookie de titel pakt. Mijn nieuwe idool.

Jammer van Rossi. Hoewel ik hem in het begin wel nog podium zag pakken. Helaas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:35:
En jullie ook genoten van de MotoGP?

zat wel een beetje te godveren toen Lorenzo zijn tempo verloor (Marquez en Lorenzo dit jaar mijn grote favorieten)

Maar de opmars van Marquez toen het droog begon te worden F A N T A S T I S C H!

Moet ook zeggen dat er wat high 5s en gejuig de ronde ging toen Rossi op zijn plaat ging.
(dat kwam volgens Rossi omdat er een bult lag, ook in 1080HD slowmo kon ik die niet zien tijdens de replay)

Hoe dan ook, weer een klap in het gezicht van Yamaha, Lemans en Jerez had naar Yamaha moeten gaan gezien de geschiedenis.
Pijnlijk, maar goed 17 punten achterstand, Lorenzo weet wat hem te doen staat.

Helemaal raar was trouwens dat Pedrosa zowaar deed lachen, tot 2x toe!!! weet zeker dat ie de volgende dag spierpijn in zijn gezicht heeft gehad.
Welkom hier!

In de FP2 vertelde ze op de (brittish eurosport geloof ik) dat Lorenzo nog steeds ontdaan was van de inhaal actie van Marquez. Lorenzo trok het echt heel erg aan terwijl het hele start veld zich er niet druk om maakte. Het ging de laatste tijd Lorenzo voor de wind, en in die tijden was Lorenzo gewoon machtig. Nu met hier en daar een psychologische tik ben ik benieuwd hoe sterk Lorenzo mentaal is.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Welkom hier" :?

Anyway, half slapend de race gekeken toen ik weer thuis was, en de download voor me klaar stond.

Ligt opeens Rossi op z'n plaat... dafuq!

Maarja, als ie zelf een fout maakt geeft ie dat ook steeds gelijk toe, het is geen Biaggi met een z'n smoesjesboek.

Vooral genoten van Cal, wat een held!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:31:
Het was inderdaad net of bij Marquez na de achtste ronde gewoon een knop omging waarmee 'ie bepaalde dat 'ie ook op een natte baan gewoon serieus gas moest/kon geven om zo op 't podium te kunnen komen. De eerste 8 ronden waar gewoon een drama om naar te kijken wat Marquez aangaande... daarna: Inderdaad Ge-Wel-Dig!!!

@ Ghostrider: Ik was 3 jaar geleden m'n rijbewijs na zo'n zelfde akkefietje voor 6 dagen kwijt (waar een Zaterdag + Zondag bij inbegrepen zaten). OvJ moet binnen tien dagen nadat het rijbewijs op het arrondissement ligt een beslissing nemen dus misschien heb je geluk....
Tegenwoordig is het minimaal een maand (of 2 maanden). Niet meer zoals vroeger dat je binnen 10 dagen je rbw terug hebt...

No signature required.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Toch de knoop doorgehakt en een motor gekocht:

Suzuki RF600 R uit 1993 met 24.000 kilometer.

Afbeeldingslocatie: http://www.sosmotopieces.com/annonces_motos_accasions/suzuki%20rf%20600.jpg

(Niet de mijn wel zelfde uiterlijk)

En daarnaast ook direct maar een pak, handschoenen en laarzen gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.difi.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/50C1/C5B6/87B3/7FE7/0236/3E94/ABDA/3E7F/101030_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2901356939408/T/340x340/C/FFFFFF/url/motorlaarzen-sidi-fusion-zwart.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.outlet4bikers.nl/6824-large/sport-richa-savage-zwart.jpg

Helm had ik al. Nu alleen nog op zoek naar een druppellader en ik ben klaar voor het motorrijden denk ik :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd! Nu nog mooi weer. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Frijns.Net schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:34:
[...]

Deze heb ik een hele tijd op de motor gebruikt voor de Tomtom:

[afbeelding]

De iPhone heb ik er nooit mee geprobeerd maar 1A levert die wel.
Ander optie is misschien een optimate connector.
http://www.anwbmotor.nl/w...e-usb-lader-sae-connector

Gebruikt de optimate plug op je motor om een usb poort te maken.
Weet alleen niet hoeveel ampere deze levert. Staat op mijn wenslijstje

Edit:
zie dat bovenstaande linkje met een speciale connector is.
ik bedoelde deze:
http://www.4bikersandbike...optimate-usb-charger-kit/

[ Voor 13% gewijzigd door DarkChylde op 21-05-2013 10:49 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En meteen goed materiaal erbij, helemaal top!

Veel plezier ermee, nu nog mooi weer, @#%!#@!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
Leuk zo'n RF600, sportieve toermotor!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• empy
  • Laatst online: 01-01 12:11

empy

Rijdt rondjes

Na afgelopen donderdag al een proefrondje gemaakt te hebben door de regen en zondag nogmaals een blik op de motor te hebben geworpen kan in vertellen dat ik morgen ook mijn motor op mag gaan halen!
Geleverd met originele tassen, laser uitlaat (origineel aanwezig), BMW druppellader kan ik mijn eerste kilometers gaan draaien.
Er zit nog wel wat poetswerk aan, maar eerst ga ik er maar wat kilometers bij zetten ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5Re9Z1YIfW7bsnsyhIBkdtD8/full.jpg

• Joolee
  • Niet online
empy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:51:
Na afgelopen donderdag al een proefrondje gemaakt te hebben door de regen en zondag nogmaals een blik op de motor te hebben geworpen kan in vertellen dat ik morgen ook mijn motor op mag gaan halen!
Geleverd met originele tassen, laser uitlaat (origineel aanwezig), BMW druppellader kan ik mijn eerste kilometers gaan draaien.
Er zit nog wel wat poetswerk aan, maar eerst ga ik er maar wat kilometers bij zetten ;)

[afbeelding]
Is dat nou je helm, een tanktas of iets anders op de tank? Mooi motor verder :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 15:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joolee schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Is dat nou je helm, een tanktas of iets anders op de tank? Mooi motor verder :P
Zo te zien zijn helm in een zak. Voor de scarver is ook een speciale radio te krijgen die op die plek past, of een tanktas met die vorm.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:20:
Wel klote om ooit nog een goedkope verzekering te vinden voor je voertuigen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:09

-tom-562

Oliesjeik

Zoo, ik ben weer terug in Nederland. Donderdagochtend met 4 andere gasten vertrokken naar Engeland (30 km ten noorden van Brighton) om daar een Engelse Yamaha FS-1 meeting bij te wonen, met 4 FS1'tjes en 1 RD250 in een camper/achterop de motortrailer daar naartoe gegaan. 1 woord; TOP! 3 dagen lang op brommertjes scheuren in Engeland, ze hebben daar geen fietspaden ofzo, dus de hele tijd op 'provinciale' wegen en autobanen met een 75 andere brommertjes :P plus weinig politie, dus het was continu met +80 km/h scheuren :+ (stiekem is het leuker dan met grote motoren scheuren)

Vaak bu'j te bang!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
steveman schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:46:

......, nu nog mooi weer, @#%!#@!
JIj zegt het!! Ik heb dit weekend een motor ritje gepland staan in Belgie en DLD. Wat een prut weer zeg. Drie dagen regen en misschien ook nog natte sneeuw. Temperaturen onder de 10. Bah }:| !!Mijn warme pak aan (terwijl ik echt veeeeel liever in leer rij) al dan niet met een regenpak er over, dikke handschoenen, etc. Dat haalt alle voorpret er voor mij wel uit.

• empy
  • Laatst online: 01-01 12:11

empy

Rijdt rondjes

gwystyl schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Zo te zien zijn helm in een zak. Voor de scarver is ook een speciale radio te krijgen die op die plek past, of een tanktas met die vorm.
Dat is de helm van de huidige eigenaar inderdaad. Er zit een spin welke op slot kan op die plek zodat je je helm achter kan laten.
Er kan op die plek idd ook een tanktas, hardcase of hardcase met speakers geplaatst worden als je de spin weghaalt.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

-tom-562 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:45:
Zoo, ik ben weer terug in Nederland. Donderdagochtend met 4 andere gasten vertrokken naar Engeland (30 km ten noorden van Brighton) om daar een Engelse Yamaha FS-1 meeting bij te wonen, met 4 FS1'tjes en 1 RD250 in een camper/achterop de motortrailer daar naartoe gegaan. 1 woord; TOP! 3 dagen lang op brommertjes scheuren in Engeland, ze hebben daar geen fietspaden ofzo, dus de hele tijd op 'provinciale' wegen en autobanen met een 75 andere brommertjes :P plus weinig politie, dus het was continu met +80 km/h scheuren :+ (stiekem is het leuker dan met grote motoren scheuren)
In mijn jeugd heb ik 4 jaar op een FS-1 rond gereden. Man wat heb ik een plezier gehad van dat ding. Ik mis hem af en toe nog steeds. Jammer dat ze nu zo duur zijn.

Leuke lamp, overigens !!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Duur? Ligt er aan welk type en in welke staat, voor een paar honderd euro kan je er al 1 bouwen die gewoon technisch goed is, niet origineel volgens het foldertje kwa uiterlijk, maarja, als je daar niet veel om geeft hoeft het niet veel te kosten

Vaak bu'j te bang!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Zo voor het eerst een lange toer toch gemaakt. Van Rotterdam naar Hannover, om mijn "vlieguren" te halen ;).

Alleen op terugweg sloeg mijn motor tijdens het rijden in eens af. Stond ik daar met mijn goed gedrag om 0230 langs A12. Motor wou niet meer starten. Werd door ANWB naar huis gebracht.

V-Strom 650

• DinX
  • Laatst online: 02-01 14:10

DinX

Motormuis

Ben maar al aan het rondkijken naar een nieuwe outfit.
Laarzen stuk, broek stuk en jas veel te groot.

Dit lijkt me wel een leuke combi, zeker op m'n all-road :)

+

Of belachelijk veel uitgeven voor een Rev'It Defender GTX :X (€599voor de jas, €399 voor de broek) :X

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 21-05-2013 16:22 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:54

Phydomir

Dennis

Xoxol schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:26:
Zo voor het eerst een lange toer toch gemaakt. Van Rotterdam naar Hannover, om mijn "vlieguren" te halen ;).

Alleen op terugweg sloeg mijn motor tijdens het rijden in eens af. Stond ik daar met mijn goed gedrag om 0230 langs A12. Motor wou niet meer starten. Werd door ANWB naar huis gebracht.
Je red dat ook niet op één tank ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DinX
  • Laatst online: 02-01 14:10

DinX

Motormuis

Iemand hier trouwens ervaring met de slijtvastheid van plasti dip ?
Ik dacht dit op m'n bekraste zijkoffers te gebruiken. Lijkt me een goedkope oplossing.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MailMan
DinX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:11:
Ben maar al aan het rondkijken naar een nieuwe outfit.
Laarzen stuk, broek stuk en jas veel te groot.

Dit lijkt me wel een leuke combi, zeker op m'n all-road :)

[video]

+

[video]

Of belachelijk veel uitgeven voor een Rev'It Defender GTX :X (€599voor de jas, €399 voor de broek) :X

[video]
Rij zelf met de Defender (Jas, broek komt later i.v.m. prijs :P) en is een hele verbetering t.o.v. m'n oude Rev'it jas. Wel heb ik de Gore-Tex voering opgestuurd omdat de afwerking van het Gore-Tex aan het einde van de rits losliet. Op een rijtje gezet:

Pro:
- Erg degelijke jas. Check de ritsen en de extra stiksels of intensieve plekken. Overal feel is gewoon goed.
- All season. De wintervoering is ook echt wel warm.
- Goede ventilatie (2 ritsen achter, 6! ritsen voor)
- Veel zakken (ook waterdichte)
- Makkelijk voering in en uit te halen
- Ritsen goed te gebruiken, ook met handschoenen aan
- Goede bescherming en zichtbaarheid
- Full Gore-tex voor relatief weinig flappen
- Sexy jasje

Con:
- Redelijk comfortabel, maar als alle voering eruit is wordt het wel een wapperjasje (ook wel lekker in de zomer, maar zit wat minder)
- Sluiting bij de nek is niet heel goed, dus een sjaal-achtig iets is aan te raden

Heb zelf deze kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/rev-it_jackets_defender-gtx_silver-red.jpg

Jammer dat de broek ook gelijk 400 Euro is :P

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:56:
Iemand hier trouwens ervaring met de slijtvastheid van plasti dip ?
Ik dacht dit op m'n bekraste zijkoffers te gebruiken. Lijkt me een goedkope oplossing.
niet heel slijtvast was een topic over op m-f van iemand die het op zijn motor gespoten had.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:54:
Ik ben de komende tijd even niet op de motor, vandaag tijdens een trage, regenachtige en koude motor elfstedentocht gelasert. Veel rustig gereden met in het achterhoofd controles. Onderweg ook undercover motoren en auto's gespot.

Na een tergend traag stuk achter trickes en ander meuk eindelijk de derde versnelling gevonden op een open stuk om even droog te wapperen. Dit resulteerde in een gemeten 139 @ 80 dus 54 km/h gecorrigeerd te hard. Mijn maatjes mochten door met 49 en 44 te hard.

Dus motor terug laten rijden door een maatje die normaal op een lichte toermotor rijdt :X En zelf met me vriendin in de auto terug :( Morgen een 45 minuten langer onderweg naar mijn afstudeer adres door deze ellend.
http://www.flitsservice.n...lijk-gelasert-t79780.html

:+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:36:
[...]

Tegenwoordig is het minimaal een maand (of 2 maanden). Niet meer zoals vroeger dat je binnen 10 dagen je rbw terug hebt...
Het is nog steeds zo dat er binnen 10 dagen een uitspraak moet komen van de OvJ. Misschien dat de OvJ er andere maatstaven op na houdt sindsdien maar als er géén rede is om het RBW in te houden (in verband met eerder gepleegde "grove" snelheidsovertredingen) dan lijkt 't me niet tot een zitting te gaan komen in dit geval.

Die 2 -3 Maanden is de periode tot een "zitting" waarbij je dus je gezicht moet/mag laten zien in de rechtbank op het moment dat de OvJ besluit je RBW in te houden tot de zitting (lees: bij het arrondissementsparket). Als er geen geschiedenis is buiten wat "Mulder" feiten/overtredingen op kenteken..... veel kans dat de OvJ je je RBW terug geeft met een recidiveregeling van 5 jaar ... én een geldelijke boete van....

@ Ghostrider: Gewoon dagelijks even bellen met de vraag of je zaak al behandeld is/wordt!!! Telefoonnummer staat op het papiertje wat je gekregen hebt bij invordering.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 21-05-2013 21:39 ]

• PilatuS
  • Niet online
Er staat mij iets van bij dat het boven de 30km/u te snel 2 jaar blijft staan. Is het dan ook zo dat het na die 2 jaar verdwijnt of kan de OvJ later toch verder terug kijken ?

Als ik een keer gepakt wordt met 50+ te snel en ze kijken 4 jaar terug dan ben ik bang dat ik wel een tijdje zonder het rijbewijs zal zitten.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Boete ws 730euri. Ik heb even gekeken maar binnen 10 dagen moet er een uitspraak zijn. Van belang is eerst een klaagschrift naar cvom te sturen (binnen 10 dagen). Om te vragen voor teruggaaf. Dan heb je hem meestal binnen 10-20 dagen permanent terug. Tot aan de volgende 30+ te hard.

Indien na 10 dagen geen uitspraak is het zaak de rechtbank een klaagschrift te sturen omdat er geen uitspraak is geweest. dan ook 10-20 dagen en weer terug.

Dus deze regenachtige gure weken ffe doorkomen dan weer knallen rustig rijden.

Wat veel mensen niet weten, is dat als je geen klaagschrift stuurt je automatisch je rbw 2 maanden kwijt bent. Aldus flitesservice.

@PilatuS

De 5 jaar even uitzitten en geen boetes hoger dan mulder scoren. Dus snelweg niet 40+ en anders niet 30+

@wimmel_1

Ik heb geen papiertje of wat dan ook ontvangen en geen idee waar ik heen moet bellen. Ik stuur denk ik morgen dat klaagschrift ffe per fax.

[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 21-05-2013 21:44 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Is het dan zo dat ze nooit verder dan 5 jaar terug zullen kijken ? Dus na die 5 jaar begin je weer helemaal schoon en is het niet zo dat je een zwaardere straf krijgt omdat je 6 jaar terug 2x meer dan 30 te snel gereden hebt ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yups .... Niet "Mulder" feiten blijven max. 5 jaar staan. (ze blijven wel in dBases bekend maar zijn dan niet meer rechtsgeldig als zijnde mee te nemen in een nieuw feit).

Voor Pilatus: 30+ is 2 jaar "iets minder" gas geven als je op een +50 gokt :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Ghostrider: Heb je helemaal niets mee gekregen?

Dus als ik mezelf als politieagent had vermomt dan had ik je rijbewijs/identificatie/legitimatie nú in handen gehad?????

Kijk even onder welk district/parket de locatie valt en bel daar eens naar toe .... ;)

• PilatuS
  • Niet online
Mijn laatste +30 is nu 3 jaar terug. 4 jaar terug had ik ook een +30. Vandaar dat ik graag wil weten hoelang ze terug kijken als ik het weer doe. Goed om te weten dat het na 5 jaar niet meer uitmaakt.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wimmel_1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:51:
@ Ghostrider: Heb je helemaal niets mee gekregen?

Dus als ik mezelf al politieagent had vermomt dan had ik je rijbewijs/identificatie/legitimatie nú in handen gehad?????

Kijk even onder welk district de locatie valt en bel daar eens naar toe .... ;)
Friesland - De politie heeft maandag op diverse plaatsen gecontroleerd in het verkeer in Friesland. Er zijn 397 snelheidsovertredingen geconstateerd.

17 bestuurders zijn direct staande gehouden na controle met een lasergun. Van 8 motorrijders werd is het rijbewijs ingevorderd wegens overschrijding van de maximum snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 161 km/u in een zone waar 60 km/uur is toegestaan en 157 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.

Verder zijn processen verbaal uitgeschreven voor het rijden met een gladde band (1x), een onleesbare kentekenplaat (1x), een wheely (1x), niet volgen verplichte rijrichting (2x), negeren rood licht (1x), gebruik meertonige hoorn (1x) en gevaarlijk rijgedrag (1x). Ook op zondag is het rijbewijs ingevorderd van drie motorrijders. De hoogst gemeten snelheid was 180 km/uur alwaar 100 km/uur is toegestaan.
Hebben ze gewoon op een vodje geschreven, en hebben ze denk ik vandaag verwerkt. Ja het was wel echte popo. Undercover had zich gelegitimeerd en de zuurstok motorrijder ook.

Maar even kijken of me vriendin wilt bellen, ik moet om half8 al in het openbaar vervoer zitten door deze ellende.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/f3djwp.jpg
Ter beeldvorming van de grote gevaarzetting ter plaatse.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 21-05-2013 21:57 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FF bellen met 't arrondissement Leeuwarden dan maar ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Le-Vens-Ge-Vaar-Lijk ..... Zie je die onderbroken kantlijnen daar dan écht niet staan???? Je Mág daar maar 60!!

})

Konijnen van links/rechts hebben ook gevoel.... En die bomen verderop willen óók geknuffeld worden door....

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 21-05-2013 22:10 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat "op een vodje" de bon laten noteren kan ik van harte afraden. Zo heb ik dus een te hoge boete gekregen omdat die knakker in een verkeerde kolom keek! En dat terwijl ie dus in alle rust de bon in kon gaan vullen (Als ik een vrachtwagen of bus had bestuurd met die snelheid klopte het wél... dat OM feitenboekje zit ook wel royaal achterlijk in elkaar)

En de officier van justitie is dyslectisch of zo :S :F

• PilatuS
  • Niet online
De hoogst gemeten snelheid was 161 km/u in een zone waar 60 km/uur is toegestaan
Ben benieuwd hoelang die persoon met het openbaar vervoer mag.

101km te snel. lol :)

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 21-05-2013 22:18 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zal wel een zone zijn wat eerst 100 was, toen langzaam aan stiekem omgebouwt is naar 60.

60 zal wel binnen-bk zijn, dat is dus EMG + 10euro per kilometer. En waarschijnlijk 6 maanden... :/

Kan nog erger, ken iemand met een hayabusa die was in duitsland geflitst met 221 te snel gecorrigeerd in een 100 zone. Agenten konden niet meer bijtrekken. Deze heeft hij kwijt gescholden gekregen doordat hij een bedrijfs GPS mee had (vrachtwagen chauffeur). Met de GPS kon hij aantonen dat de snelheids limiet op het moment van passeren nog niet van kracht was.

[ Voor 85% gewijzigd door Ghostrider op 21-05-2013 22:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je niet uitkijkt heb je dadelijk op een paar skeelers ook een verbaal te pakken...... 30 = 30. (Punt).

• PilatuS
  • Niet online
Het kan altijd erger zie ik alweer.
http://www.motor-forum.nl...message/24837437#24837437

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou ik niet écht veel aandacht aan besteden als ik jou was. Waarom is er in de bedragen een "blur" gemaakt ... terwijl dát juist 't statement van de post dient te zijn :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor mensen die graag te koop lopen met hun stomiteiten. In bepaalde kringen is dat stoer.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 22-05-2013 00:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:14:
[...]

Voor mensen die graag te koop lopen met hun stomiteiten. In bepaalde kringen is dat stoer.
Dat dus..... En sowieso hoef je er niet trots op te gaan als je je rijbewijs in hebt kunnen leveren. Het overkomt je (hopelijk nooit), en dat wás 't .....

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:20:
Als je niet uitkijkt heb je dadelijk op een paar skeelers ook een verbaal te pakken...... 30 = 30. (Punt).
ken alleen de gelazerde fietser _O- 50 in een 30 zone. met een waarschuwing weggekomen

Verwijderd

@GhostRider: Tja, eigen schuld he. Zo snel rijden hoort m.i niet echt op de openbare weg. Ik zeg niet dat ik nooit te snel rij, maar als je 160 rijdt waar je maar 100 mag, is dit wel 60% te snel.

Ben ik dan echt de enige die met de moto rijd om wat van de omgeving te genieten in plaats van voor de kick? :p

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lees zijn post verder, 160 km/h vind ik niet bijzonder spannend als pieksnelheid op een autoweg. Even 'vlot' invoegen en je zit er binnen een paar seconden op (afhankelijk van je motor :P)

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:34:
@GhostRider: Tja, eigen schuld he. Zo snel rijden hoort m.i niet echt op de openbare weg. Ik zeg niet dat ik nooit te snel rij, maar als je 160 rijdt waar je maar 100 mag, is dit wel 60% te snel.

Ben ik dan echt de enige die met de moto rijd om wat van de omgeving te genieten in plaats van voor de kick? :p
Onlangs had ik mijn oude motor die ik 2 jaar eerder had gekregen weggegeven aan een maatje. 1987 Honda xl 600 r, 45pk 1 cilinder. Na een revisie van de voorrem wouden we even een stukje rijden. Echter wou hij wel wat afslaan door beroerde stationair afstelling, dat in combinatie met een tricky kickstarter gaf als resultaat dat ik eerst ffe reed.

Ja met zo'n ding kan je nog wel lekker rustig toeren. Toen ik echter weer op mijn KTM 690 stapte was dat weer voorbij ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Te snel" Wie bepaalt dat, en wie zegt dat die persoon ergens verstand van heeft :?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Klaagschrift is de deur uit per fax naar cvom. Morgen gelijk even bellen of het ontvangen is en of er al een uitspraak is. Nu gaat de teller lopen en de 31e is de tien dagen termijn verstreken. Als er dan geen uitspraa k is gedaan dan gaat direct een brief naar de rechtbank voor teruggaaf ivm verzuimen uitspraak binnen 10 dagen.

Ik zal mijn mede gedupeerden ook even aansporen te wobben, ik ben benieuwd naar de tijdstippen van meting.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 22-05-2013 09:59 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En je hebt MF weer een slechte naam gegeven :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• PilatuS
  • Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:31:
En je hebt MF weer een slechte naam gegeven :+
Ik dacht dat het niet veel lager kon :P

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Ik dacht dat het niet veel lager kon :P
Het gaat met enige regelmaat naar Fokzine niveau.

Asus Zenbook i7 256gb

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 06:00:
[...]

ken alleen de gelazerde fietser _O- 50 in een 30 zone. met een waarschuwing weggekomen
Ik heb ook een waarschuwing gekregen in de goeie ouwe dagen dat ik 14km per dag door de polder fietste voor school. :)

52km/u in een 30 zone, politie ging me eerst uithoren over "die maat van je op de brommer" tot ze door hadden dat ik echt in mn eentje was, ze wisten geloof ik niet zo goed wat ze moesten doen dus dan maar waarschuwing.

Moet ik hierbij wel zeggen - ik had natuurlijk geen oma fiets met wind tegen. Eerder flinke wind in de rug op een mountainbike met teveel versnellingen.

Denk dat ik nu amper de 30 zou kunnen halen - maargoed - daar heb ik dan een rijbewijs voor ._.

On-topic:
Zijn die belachelijke alcohol testers nog verplicht in Frankrijk? En hoe zit het met de franse wetgeving over hesjes?
Over het eerste hoor ik dat ze verplicht zijn maar dat toeristen er niet op nagekeken worden, over het tweede hoor ik uiteenlopende verhalen: Sinds 2005 afgeschaft wegens oproer in frankrijk en omdat het in strijd was met EU wetgeving maar politie wil nogal vaak toeristen beboeten en tja - zie maar eens in het frans je gelijk te halen dan.

Iemand tips over bepaalde routes/wegen in Bourgogne, Rhône-Alpes en PACA? :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ach, jgfi :P

[ Voor 95% gewijzigd door steveman op 22-05-2013 12:53 ]

Pagina: 1 ... 471 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.